Wednesday, December 30, 2020

סינגל שרשרת ועוד

תאריך :  30-12-2020

תחנת דלק בכניסה לתדהר - חציית כביש 25 - סינגל שרשרת - פארק נחל גרר - חצייה מתחת למסילת הברזל - ליד חוות הדקלים - חציית נחל גרר - חצייה מתחת לגשר הרכבת - ליד תל הרור - כביש מקביל לכביש 25 - חצייה מתחת כביש 25 - המשך סינגל שרשרת - תל שריעה - נחל גרר - שמורת נחל גרר - חציית נחל גרר - סינגל שרשרת - מעבר מתחת כביש 25 - כביש ישן מקביל לכביש 25 - חציית כביש 25 - תחנת דלק בכניסה לתדהר
נקודת התחלה : תחנת דלק אלון בכניסה לתדהר

טיפוס מצטבר :  316 מ'

(קטע המפה לקוח ממפת שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

• כבר הרבה זמן יושב לי תכנון מסלול בסינגל שרשרת החדש (כבר לא חדש בעצם) וגם הגעה לתל שריעה
    הסגר סיפק לי הזדמנות לטיול הכנה
    הסינגל התגלה כלונה פארק אמיתי , 29 ק"מ של סינגל שחלקים רבים ממנו במתכונת לונה פארק , קל יותר מבארי , והרבה קטעים אחרים מוצלים ומזכירים את החורשה של בארי ועוד
    כיף של סינגל
    הבתרונות מרשימים וייחודיים יותר ממה שרואים במקומות אחרים , כי הסינגל מנצל אותם , דבר שכמעט לא קורה בבארי ובבשור וקצת היה בסינגל אופקים
    בקיצור סינגל משובח
    הסינגל מסומן בציור אופניים על עמודי עץ - סימון ברור ברוב המקרים
    התוספת לכיוון תל שריעה הוסיפה נפח בנוף פסטורלי ותצפית נהדרת מתל ששימש בסיס טורקי שעיקב את התקדמות הבריטים במלחמת העולם הראשונה בדרכם לכיוון יפו ולירושלים
  • יצאנו מתחנת הדלק שליד מושב תדהר (1) ומיד חצינו את כביש 25 בנקודה 2
    רכבנו בפארק שבו שולחנות קק"ל רבים ובנקודה 3 חברנו לסינגל שרשרת ורכבנו בו בכיוון הרשמי , כיוון השעון
    הסינגל מתחיל מיד במתכונת הלונה פארק
    בקטע הראשון יש הרבה סכרים שנראה שנבנו ע"י קק"ל כדי לאגור אדמה ושם לשתול עצים
    הסכרים האלה מנוצלים בקטעי הסינגל במספר מקומות
    בקטע המערבי יותר הסינגל עולה על המישור ויש מראות יפים של בתרונות סביב
    בנקודה 4 יורדים לערוץ נחל גרר וחוצים אותו על גשרון עץ
    ממשיכים ברכיבה בין הבתרונות בנוף נהדר (שם צולם הבז האדום שבתמונות)
  • המשכנו ברכיבה בסינגל עד חיבור לכביש ישן בנקודה 5
    הכביש הזה המקביל לכביש 25 מסומן בסימון שבילים כחול
    פנינו דרומה ומיד בנקודה 6 חצינו מתחת לגשר הכביש ובחלק המזרחי שלו רוכבים על גשר דק מעץ יפה שמסתיים בצינורות (חבל שלא המשיכו אותו עוד כמה מ' כדי לדלג מעל הצינורות וקטע בוץ קטן
  • אחרי החצייה המשכנו בסינגל שרשרת מנקודה 7 בכיוון השעון
    הקטע שממזרח לכביש 25 הוא פחות לונה פארקי באופיו , אבל גם בו יש קטעים של לונה פארק
  • בנקודה 8 עזבנו את הסינגל ללא שבי ורכבנו כ 5-10 מ' עד חיבור לדאבל ליד שדה שהתחבר לדרך 4X4 בנקודה 9
    מכאן בדרכי 4X4 בנוף פסטורלי של שדות בכיוון מזרח
    בנקודה 10 חברנו לדרך לבנה בסימון שבילים אדום
    פנינו ימינה לדרך ומיד בדרך לא מסומנת שמאלה עד נקודה 11
  • מכאן דאבל שהולך לכיוון התל ואז סינגל מאד תלול , לא רכיב בעלייה לראש תל שריעה
    בראש התל (12) תצפית נהדרת ב 360 מעלות ומבינים את חשיבותו במלחמת העולם הראשונה בשליטה על נחל גרר והסביבה
  • ירדנו מהתל על בדאבל מערבה
    המשכנו בשולי שדה בלי דרך של ממש בנקודות 13
    המשכנו בדאבל עד לחווה ובנקודה 14 חברנו דרך בוכה שהוציאה אותנו בנקודה 15 לשער לרכב ואחריו דרך טובה בסימון שבילים אדום
  • מכאן רכיבה בדרך הטובה עד חציית נחל גרר דרומה , ומיד אחרי החצייה בנקודה 16 על גשרון פנייה מערבה במקביל לערוץ נחל גרר
    בנקודה 17 ירדנו מהדרך צפונה לנחל גרר ואחרי חצייתו טיפסנו בדרך טובה עד חיבור לדרך עליה רכבנ קודם בנקודה 18