Friday, January 01, 2021

אל נחל תבור ונחל יששכר

תאריך :  1-1-2021

מולדת - כביש "מולדת-טייבה" - דרך הבטחון - מאגר השניים - חציית צינור הנפט IPC - חציית נחל חמוד - ליד גזית - סינגל גזית - נחל תבור - עין זאב - ליד עין שחל - חורשת שיטה מלבינה - חרבת תכא - כביש 90 - מתחת גשר הרכבת הטורקי מעל נחל תבור - נווה אור - ירדנה-בית יוסף - כביש 90 - נחל יששכר - גשר הרכבת הטורקי מעל נחל יששכר - חרבת סהדה - עין יובלה - חורשת שיטה מלבינה - חציית דרך הבטחון - מולדת

נקודת התחלה : מולדת - מצפון לשער הכניסה - בתוך המושב

טיפוס מצטבר :  618 מ'

(קטע המפה לקוח ממפת שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

• הירוק הצפוי משך אותי לאחד המסלולים האהובים עליי , נחל תבור
    אכן צדקתי .... הכל היה ירוק בוהק , הטבע "מתפוצץ" ממש
    המים זורמים , התנים מיילים סביב , איזה יופי של טיול
  • יצאנו מולדת (1) ומיד פנינו בכביש (2) לכיוון טייבה
    בנקודה 3 עזבנו את הכביש ופנינו ימינה לדרכי 4X4 שחוברות בהמשך בנקודה 4 לדרך הבטחון המסומנת בסימון שבילים שחור והמחברת את מולדת וגזית
    טיפסנו עםהדרך עד נקודה 5
    פה סטייה קטנה בטיפוס לתצפית בנקודה 6
    פה צופים על מאגר השניים שהוא אחד המאגרים הגדולים באיזור שמרכז מים מושבים שמגיעים אליו מרחבי יישובי עמק יזרעאל , ומשמש גם כמאגר גיבוי לפרוייקט האנרגיה השאובה בכוכב הירדן
    צביקי דיבר כאן על פרוייקט המים באיזור וגם על ווינגייט , שאביו היה בין פקודיו
    ירדנו חזרה לדרך הבטחון בנקודה 7 והמשכנו בה עד נקודה 8
  • פה פנינו ימינה לדרך 4X4 בסימון שבילים כחול
    בנקודה 9 היא פונה שמאלה לכיוון השער האחורי של קיבוץ גזית
    בערוץ , קצת לפני השער של גזית פנינו עם הדרך ימינה (10) ומיד בנקודה 11 נכנסנו לסינגל המסומן גם הוא בסימון שבילים כחול
    זהו סינגל גזית שהיה הפעם מושלם
    לא היה חרה של פרות
    לא היו וצים ולא היו עקבות יבשות של פרות שמרעידות את האופניים ומענות את הרוכב
    המראות היו נהדרים
    בנקודות 12 הסינגל היה מכוסה עשב וקצת סטינו ושוב חזרנו אליו
    סוף סינגל גזית הנהדר בדרך ה 4X4 שבנחל תבור בנקודה 13
  • מכאן רכיבה בדרך ה 4X4 בנחל בסימון שבילים אדום
    מדי פעם יש חציות של המים , כולן רכיבות , ורובן עם מים נקיים ולא עם בוץ (זה לא תמיד המצב)
    בנקודה 14 עצרנו להפסקת בוקר קצרה ליד שולחן קק"ל
  • מכאן המשכנו בדהרה בדרך ה 4X4 בסימון שבילים אדום
    בהמשך עברנו ליד שרידי טחנות קמח ובחוקשת שיטה מלבינה
    בנקודה 15 עברנו שער לרכב והמשכנו וחברנו לדרך 4X4 המקבילה לכביש 90 בנקודה 16
    פה פנינו ימינה ורכבנו בדרך עד כביש 90 בנקודה 17
  • רכבנו מספר מטרים בשולי הכביש דרומה , ומיד בנקןדה 18 ירדנו מהכביש מזרחה לדרך 4X4 המקבילה לערוץ נחל תבור מצפון
    בנקודות 19 ירדנו לסינגל שעובר מתחת לגשר הרכבת הטורקי ששימש את רכבת העמק
    אחרי הגשר יש פינת ישיבה עם שולחן קק"ל וחבירה לדרך 4X4
    בנקודה 20 פנינו עם הדרך דרומה
    הדרך עוברת מערבית לגדר של קיבוץ נווה אור וחוצה את כביש הגישה ליד השער בנקודה 21
  • המשכנו עם בדרי ה 4X4 עד אל תוך המושב ירדנה-בית יוסף
    חצינו את המושב ובנקודה 23 עברנו ליד בית הבטחון המרשים
    המשכנו ויצאנו מהמושב לכביש 90 בנקודה 24
  • פה פנינו דרומה בשולי כביש 90
    אחרי מרחק קצר פנינו ימינה לדרך טובה בנקודה 25 שהביאה אונו לנקודת תצפית על גשר הרכבת שמעל נחל יששכר בנקודה 26
  • המשכנו מכאן בדרכי 4X4 במעלה נחל יששכר
    פה ושם חציות מים (הרבה פחות מאשר בנחל תבור)
    בנקודה 27 חצינו את דרך הבטחון בסימון שבילים שחור והמשכנו אל תוך מושב מולדת בנקודה 28
    עצרנו לארוח קצר אצל יעקב בנקודה 29 והמשכנו לאוטו (1)