Search This Blog

Thursday, February 11, 2021

ממצפה רמון לעבדת בשביל ישראל לאופניים ועוד טיפה

 

ממצפה רמון לעבדת בשביל ישראל לאופניים ועוד טיפה

תאריך :  11-2-2021

מרכז מבקרים מצפה רמון - טיילת מכתש רמון - הר גמל - שביל ישראל לאופניים - ליד בי"ס שדה הר הנגב - חציית הכביש למצפה הכוכבים - בית קברות בדואי - כביש 171 - בה"ד 1 - צומת הרוחות - בור הקצינים - נחל צין - רכס נפחה - נחל נפחה - נחל צין - ליד הר מידד - חוות הניסוי החקלאי של בן ארי - ליד גן לאומי עבדת - תחנת דלק עבדת - גבי עבדת - דרך מקבילה לכביש 40 - תחנת דלק עבדת

נקודת התחלה : חנייה של מרכז מבקרים מצפה רמון

נקודת סיום : תחנת דלק פז בעבדת

משתתפים : קבוצת רוכבים ואני כמדריך

מרחק : 43 ק"מ

טיפוס מצטבר :  308 מ'

ירידות מצטברות : 625 מ'

זמן : 5:17 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפת שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • זהו מסלול היום הראשון מתוך שניים של : "ממצפה רמון לעבדת בשתי דרכים"
    הטיול הזה עובר כולו כמעט בשביל ישראל לאופניים עם תוספת קלה בסוף המסלול
    הסינגל בנוי נהדר וזורם
    לא מרגישים את הטיפוסים (אמנם לא רבים) , אבל בנוי למופת
    אחד הדברים הטפשיים במסול הוא שבגלל שהכיוון הרשמי של המסלול הוא מצפון לדרום , אין סימונים כלל בכיוון בו רכבנו מדרום לצפון
    זאת למרות שהאבנים עליהן יש סימונים כולן במקום ועליהם סימון בכיוון הרשמי
    רבים מהרוכבים רוכבים במסלול מדרום לצפון בגלל שיש פחות עליות - בעיקר אלה שבאים רכב רק בקטע זה ולא עושים את כל שביל ישראל לאופניים - טיפשי

  • יצאנו מהחנייה של מרכז המבקרים במצפה רמון (1) וטיפסנו בשביל הטיילת
    רכבנו בטיילת עד הקצה של העיר בנקודה 2
    מכאן רואים את השביל היטב
    רכבנו ליד הר גמל והלאה ליד בי"ס שדה הר הנגב עד חציית הכביש למצפה הכוכבים בנקודה 3
  • המשכנו בסינגל שמטפס בקלילות וממשיך בנוף יפה עד ליד כביש "בה"ד 1-הר חריף" בנקודה 4
    מכאן בדרך מקבילה לכביש מדרום
    בנקודה 5 עברנט ליד הכניסה לבה"ד 1 והמשכנו קטע קצר בכביש עד נקודה 6
    פה חתכנו מספר מטרים ימינה והמשכנו בתוואי השביל עד צומת הרוחות בנקודה 7
  • חצינו את הכביש והמשכנו בתוואי השביל המטפס לבור הקצינים בנקודה 8
    זהו בור מרשים מהתקופה הישראלית
    פה התחחלתי בהסבריי שנגעו לשני הימים על ההבדלים בין הבורות מהתקופה הישראלית לבורות הנבטיים שפגשנו משניהם בשני המסלולים
    מכאן המשכנו בסינגל הנהדר והבנוי היטב צפונה עד נקודה 9
  • פה הסינגל עולה על הדרך לכיוון גבי חווה המסומנת בסימון שבילים שחור
    רכבנו בה שמאלה עד נקודה 10
    מכאן המשך הסינגל בנחל צין
    ליד הר מידד הסינגל מטפס טיפה ועוברים ליד תצורת הנוף היפה של הר מידד והר משאר מרשים מצפון לו
    המשכנו ביובל של נחל צין עד נקודה 11
  • פה נכנסנו לשטח החווה של פרופסור בן ארי שבה נערכו בעבר ניסויים בגידול חקלאות בשיטות העתיקות של הנבטים
    דיברתי על הנושא בנקודה 12
    חזרנו לנקודה 11 והמשכנט עד כביש הגישה לגן הלאומי עבדת בנקודה 13
  • בגלל שסיימנו את המסלול מוקדם מהצפוי המשכנו צפונה לכיוון גבי עבדת שבנחל צין
    בנקודה 14 רכבנו בשביל בסימון שבילים כחול ובהמשך בסינגלים ובדאבלים עד חיבור לשביל ישראל לאופניים בנקודה 15
    בנקודה 16 חצינו את ערוץ נחל צין עם השביל ומיד בערוץ רכבנו לגבים היפים שבו
    הגבים היו יבשים
  • טיפסנו מהערוץ והמשכנו בדאבלים וסינגלים ובהמשך דרך 4X4 מקבילה לכביש 40 עד נקודה 14 והלאה לאוטו ליד תחנת הדלק פז שבעבדת בנקודה 17

No comments:

Search This Blog

GPS , Maps Etc.

המלץ לי בבקשה על My Recommended GPS אם איזה תוכנה אתה משתמש לתכנון מסלולים ? - תוכנת Compegps Land סדרת ה GPS - ים של TwoNav העובדים בארץ עם...