Wednesday, March 10, 2021

יקנעם

תאריך :  10-3-2021

חנייה בדרום מזרח רח' חגי ביקנעם - נחל השניים - עמק השלום - עין פרור - נחל שופט - סינגל "שופט-הזורע" - אנדרטת רמי יפה - יער הזורע - ליד גבעת דיצה - נחל גחר - עין גחר - עין שכר - נחל זהורה - דרך הסולינג "יקנעם-עין השופט" - סינגל "שופט-הזורע" - סינגל סינגל'ה - חציית נחל שופט - עמק השלום - יוקנעם עילית - חנייה בדרום מזרח רח' חגי ביקנעם

נקודת התחלה : חנייה בצד הדרום מזרחי של רח' חגי בפנייה אליו משדרות יצחק רבין

משתתפים : קבוצת "רוכבי בוקר שלישי עם רז" בהדרכתי

טיפוס מצטבר :  432 מ'

(קטע המפה לקוח ממפת שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

• זהו מסלול חמוד שתכננתי לרכיבות הבוקר של הקבוצה אותה אני מדריך כל בוקר יום שלישי במשך 3 שעות , למקות שהפעם רכבנו בבוקר רביעי בגלל אילוצים שלי

• יצאנו מהחניון קרוב לקצה הדרום מזרחי של יקנעם (1)
    חצינו את כביש הכניסה ליקנעם מדרום ובנקודה 2 נכנסנו לשבילים הסלולים שיורדים לנחל השניים
    כאן יש פארק יפה
    בנקודה 3 השביל הסלול נגמר והמשכנו בדרך 4X4 כשכלניות בצבעים שונים פורחות בהמוניהן
    המשכנו בדרך ה 4X4 עד דרך הסולינג "יקנעם-עין השופט" שבעמק השלום בנקודה 4

• פנינו שמאלה ומיד ימינה בנקודה 5 לכיוון עין פרור
    המשכנו בדאבל מעין פרור עד נקודה 6 על הדרך לפני חציית נחל שופט
    חצינו את נחל שופט בגשר האירי (הרגליים לא נרטבות) והמשכנו בדרך ה 4X4 בנקודה 7 בגדה הדרומית המסומנת בסימון סינגל שופט הזורע (שביל אופניים צהוב בקטע זה)
    רכבנו בדרך המטפסת מנקודה 8 לאנדרטת הטייס רמי יפה ז"ל והלאה בסינגל שופט מנשה שמנקודה 9 הוא באמת סינגל

• רכבנו בסינגל עד צומת הסינגלים והדרכים בנקודה 10 לפני גבעת דיצה
    פה פנינו ימינה לסינגל שופט הזורע בסימון שביל אופניים כחול
    בנקודה 11 עזבנו את הסינגל וירדנו בדאבל מדורדר ותלול עד דרך מקבילה לנחל גחר בנקודה 12
  • טיפסנו בדרך ה 4X4 וחסרנו בהמשך לדרך המקבילה לנחל בסימון שבילים כחול
    המשכנו בטיפוס בדרך הטובה עד עין שכר בו חצינו את נחל גחר ופנינו ימינה לדרך המקבילה לו מדרום
    הדרך טיפסה במעלה נחל זהורה עד צומת הדרכים בנקודה 14
    פנינו ימינה ורכבנו ימינה עד דרך הסולינג שסימונה סימון שבילים שחור בנקודה 15
  • פה פנינו ימינה בדרך ומיד נכנסנו לסינגל שופט הזורע הכחול
    זרמנו עם הסינגל ואז עם סינגל ימינה בנקודה 15A , עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 16
    מכאן בדרכי 4X4 בעלייה לצומת הדרך בנקודה 17
    רכבנו בדרך ונכנסנו לסינגל הכחול בנקודה 18
    בנקודה 19 יצאנו לדרך שהיא חלק מסינגל שופט מנשה - תחילה בסימון שביל אופניים כחול ובהמשך צהוב עד הכניסה לקטע שנקרא סינגל סינגל'ה בנקודה 20
  • דהרנו במורד סינגל סינגל'ה עד סופו ליד נחל שופט בנקודה 21
    פנינו שמאלה בדרך ה 4X4 וחצינו את נחל שופט בקטע יבש בנקודה 22
  • מכאן בדרך הסולינג הכחולה לכיוון חוות השלום
    טיפסנו  עם הדרך צפונה
    בנקודה 23 פנינו שמאלה לדרך 4X4 מדורדרת שעולה בתלילות למגדל השמירה מסוף שנות ה 30