Monday, April 05, 2021

נתיב הל"ה-שכה-עדולם-סנסן

תאריך :  5-4-2021

אנדרטת הל"ה - נחל האלה - חצייה מתחת כביש 375 - צומת עדולם - כביש לאדרת - סביב תל שכה - הר שכה - סינגל עדולם - סינגל קנים - חרבת ריבוא - כביש ישן בין אדרת לרוגלית/נווה מיכאל - כביש 367 - הכביש למחצבה - רכס סנסן - ליד אביעזר - חרבת תיבנה - דרך לגבעת הקרב - חרבת סנסן - סינגל סנסן - נחל סנסן - כביש 375 - ליד חרבת חנות - כביש לבית היערן - הר היערן - נחל צלצל - חציית כביש 375 - כביש 3855 - כביש 375 - דרך מצפון לכביש 375 - יד רזי - אנדרטת הל"ה

נקודת התחלה : חנייה ליד אנדרטת הל"ה שליד הכניסה לקיבוץ נתיב הל"ה

משתתפים : קבוצת רוכבים ואני כמדריך

טיפוס מצטבר :  842 מ'

(קטע המפה לקוח ממפת שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

• החלטתי לחזור על חלקו הראשון של טיול שתכננתי בעבר ועלה לרכס סנסן וגם ירד ממנו בדרך יפה ולא שגרתית
    בגלל שהרוכבים שרכבו אתי פחות טכניים שיניתי את הירידה שאז היתה בדרך הקיסר לירידת 4X4 מצויינת
    בנוסף רכבנו בסינגל סנסן הנהדר שבדיוק עכשיו , בדיוק כמו בטיול הקודם , היה בשיא הפריחה עם ריכוז צבעים מדהים
    דיברתי בהדרכה על שני נושאי מורשת קרב שקרו באיזור זה בדיוק :
    קרב דוד וגוליית והקרב ונפילת ה ל"ה
    דיברתי על הקרב של דוד וגוליית וגם קצת על התאוריות המינימליסטית והמקסימליסטית בעניין ישראל , יהודה והממלכה המאוחדת
    וסיפרתי על תולדות גוש עציון וסיפור הל"ה

• יצאנו מאנדרטת הל"ה בנקודה 1
    פנינו לדרך שמקיפה את קיבוץ נתיב הל"ה
    עברנו בנקודה 2 במעבר מתחת כביש 375 יחד עם נחל האלה
    המשכנו בדרך אחרי המעבר מתחת לכביש ובנקודה 3 חברנו לכביש היוצא לדרום דרום מערב מצומת עדולם
    רכבנו בכביש עד נקודה 4
  • פה פנינו ימינה לדרך 4X4 שהובילה אותנו בעמק האלה עד צומת שבילים למרגלות תל שכה בנקודה 5
    פה טיפסנו בדרך ה 4X4 שמדרום לתל שכה
    בנקודה 6 חברנו לשביל בו טיפסנו בדרך 4X4 מאתגרת במידה מסויימת בגלל הדרדרת והתלילות לקראת סוף הטיפוס שמסתיים בצומת השבילים בנקודה 7
  • פה פנינו לדרך המסומנת בסימון שבילים כחול וירדנו בדרך ה 4X4 עד נקודה 8 בה פגשנו דרך טובה בסימון שבילים אדום
    פנינו ימינה ומיד אחרי מרחק קצר  , בנקודה 9 חברנו  לסינגל עדולם בסימון שבילים ירוק
    טיפסנו עם הסינגל עד שיא הגובה ובנקודה 10 פגשנו את סינגל קנים שהגיע מימיננו והתאחד לקטע קצר עם סינגל עדולם
    המשכנו מכאן בסינגל קנים וירדנו איתו כשסינגל עדולם ממשיך ימינה
    בנקודה 11 פגשנו דרך סלולה ועזבנו את סינגל קנים
  • פה פנינו שמאלה ורכבנו בדרך הסלולה המשובשת שמטפסת קצת עד ליד אדרת ואז יורדת לעמק האלה
    הדרך עוברת ליד נווה מיכאל/רוגלית ומגיעה לכביש 367 העולה לגוש עציון בנקודה 12
    בנקודה 15 פנינו בצומת הדרכים השחור - כחול
    פנינו שמאלה והמשכנו בדרך בסימון שבילים כחול עד נקודה 16
  • פה מתחיל קטע נהדר של רכיבה בסינגל סנסן
    ירדנו בסינגל רכיב חלקית מאד עד נקודה 17 (כמה עשרות מ')
    מנקודה 17 הסינגל זורם ועובר בין פרחים צבעוניים וצמחייה משגעת
    אורך הקטע הנהדר הזה כמעט 2 ק"מ ששומר בערך על קו גוה ופרט למספר הורדות רגליים קצרות הוא זורם
    בנקודה 18 אחרי שחצינו את ערוץ נחל סנסן יש קטע מאתגר ולא רכיב בו טיפסנו לאורך כ 150 מ' עד לחיבור לדרך 4X4 בנקודה 18A