Wednesday, September 11, 2019

משחרות ללוטן

תאריך :  11-1-2019

שחרות - שביל ישראל לאופניים - נחל עישרון - כביש גישה לשחרות - הר שחרות - שמורת צוי שיירות - נחל יתרו - כביש בקעת עובדה - מקדש הנמרים - כביש בקעת עובדה - חולות כסוי -  מעלה כסוי - נחל כסוי - צומת שיזפון - נאות סמדר - מעלה קטורה - נחל קטורה - עין קטורה - מעבר מים מתחת כביש 90 - דרך מקבילה לכביש 90 - לוטן     נקודת יציאה : שחרות

נקודת סיום : קיבוץ לוטן

טיפוס מצטבר :  457 מ'

ירידות מצטברות : 858 מ'

הערה חשובה

קובץ TRK ל GPS

• ביום השני של הטיול השנתי בחרתי במסלול המבוסס בעיקרו על שביל ישראל לאופניים , אבל בכיוון ההפוך
    קיבלתי פה את הרעיון וההמלצה של איתן יעקובי שיותר כייף לעשות את הקטע בכיוון ההפוך שהוא במגמת ירידה
    זה היה אחד המסלולים היפים שרכבתי ..... הנופים , הזרימה , השמיים היפים , מזג האוויר הקריר - הקבוצה כמובן , הביאו למסלול מושלם
  • יצאנו משחרות (1) דרומה ורכבנו בסינגל שביל ישראל לאופניים דרומה עד הצומת בנקודה 2
    פה פנינו ימינה לשביל ההולך צפונה
    הסינגל זורם בוואדי שהוא יובל של נחל עישרון
    המשכנו צפון מזרחה עם הסינגל עד חיבור לכביש הגישה לשחרות בנקודה 3 ליד העלייה למלון
  • רכבנו עם השביל שמאלה בכביש והמשכנו ימינה (4) וטיפסנו עם השביל
    הטיפוס להר שחרות יפה וכשמגיעים לקו הרכס נפתח נוף נהדר של הערבה והרי אדום ממזרח
    הסינגל בנוי היטב זורם בד"כ גם בעלייה וגם בירידה
    בנקודה 5 הסינגל מתחיל לרדת בערוץ נחל יתרו
    מאיזור נקודה 6 יש חול מדי פעם בשביל עד המפגש עם הכביש של בקעת עובד בנקודה 7
  • פנינו דרומה ורכבנו בכביש עד הירידה למקדש הנמרים בנקודה 8
    אין סימון למקדש הנמרים ולכן פשוט צריך להסתכל שמאלה ולחפש את השלט של אתר העתיקות ואת האבנים של האתר
    במקדש הנמרים הדרכתי את הבר'ה על תולדות בקעת עובדה שבגלל החול המיוחד שבה שהוא חול גירני הפכה לבקעה פוריה כבר בתקופה הכלקוליתית לפני 6000 ו 7000 שנה
    גם בתחילת המאה הקודמת היתה הבקעה איזור חקלאי בחורף
    מקדש הנמרים הוא אתר כלקוליתי מרשים ומומלץ לביקור
  • רכבנו חזרה צפונה לאורך הכביש עד נקודה 9
    פה פנינו לדרך 4X4 שהיא חלק משביל ישראל לאופניים והחלק הראשון מסומן גם בסימון שבילים אדום לחולות כסוי (10)
    הפעם לא התעקבנו לגלגול בחול בחולות כסוי למרות שזה מומלץ
    ראה טיול לפני מספר שנים : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/d12015
    המשכנו בדרך ה 4X4 ובנקודה 11 ממשיך השביל כסינגל המטפס על הרכס
    בנקודה 12 דיונה המצריכה הליכה של כמה עשרות מ'
    בנקודה 13 הסינגל יורד בפיתולים לערוץ נחל כסוי
    שוב עלינו למעלה בהמשך הסינגל ועצרנו לתצפית ומנוחה בנקודה 14
    מכאן רכיבה בעמק שמנקז ערוצים , תחילה ירידה ואז עלייה קלה ושוב ירידה עד ליד צומת שיזפון בנקודה 15
    הקפנו את המתחם של צומת שזפון ועצרנו בקיוסק/חנות שם להפסקה קצרה בנקודה 16
  • המשכנו מכאן בשביל תוך פנייה שמאלה בכביש 40 (נקודה 17) ומיד ימינה לדרך 4X4 שהיא חלק משביל ישרא לאופניים
    רכבנו בדרך מקבילה לכביש 40 ועברנו ליד נאות סמדר
    בנקודה 18 ממשיך השביל כסינגל המטפס לראש מעלה קטורה בנקודה 19
  • מעלה קטורה בנוי יפב יורד בתלילות , תחיל רכיב ובהמשך במספר קטעים מדרגות לא רכיבות בגלל החשש מהתהום בשבילי , אבל כן רכיב לאמיצים יותר