Friday, December 28, 2018

מרחפים ברחף וצאלים מערד למצדה

תאריך :  28-12-2018

מסעדת "המוזה" בערד - רח' חברון בערד - רח' ירושלים בערד - סינגל רחמים - נחל דומיה - סינגל רחמים - מאגורת רחמים - בור דומייה - בית הקברות של ערד - כביש "ערד-מצדה" - סינגל רחף - נחל רחף - כפר הנוקדים - סינגל הנוקדים - הר צפירה - נחל צפירה - חניון ברכת צפירה - נחל גרני - גדה דרומית של נחל צאלים - ראש מעלה ענבה - נחל ענבה - כביש "ערד-מצדה" - חניון הסוללה של מצדה
נקודת יציאה : תחנת דלק אלון ליד מסעדת "המוזה" בערד

נקודת סיום : חניון הסוללה במצדה

טיפוס מצטבר :  518 מ'

ירידות מצטברות : 1118 מ'

הערה חשובה

קובץ TRK ל GPS

• כמו כמעט כל סוף שבוע לאחרונה , גם הפעם היה גשום , ולכן נאלצנו לרדת למדבר
    הפעם תכננתי מסלול מערד לחניון הסוללה במצדה מעל נחל צאלים
    בעבר כבר פרסמתי מסלול דומה : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/mets1
    אבל הפעם הכנסתי שינויים , בעיקר בחצי הראשון של הטיול בו בחרתי בין השאר לרדת בסינגל רחף שהיה נהדר - לדעתי קטע הירידה היפה ביותר בכיוון זה
    המאפיין לטיול היתה הרוח
    רוב הזמן היתה גבית , אבל במקומות שהיתה צדית היה קשה לשמור על קו ישר
  • יצאנו מתחנת הדלק אלון שליד "המוזה" (1) ורכבנו בשבילים לרחוב הכניסה לערד והלאה ברחובות ערד עד הכניסה לשביל לתצפית בנקודה 2
    רכבנו בשביל לתצפית ובנקודה 3 נכנסנו לשביל האופניים המסומן בסימון שבילי אופניים קק"לי ונכנסנו לסינגל רחמים
    רכבנו בסינגל עד נקודה 4
  • פה עזבנו את הסינגל ורכבנו בר בשטח ובהמשך בשרידי סינגל שיורד בוואדי עד ערוץ נחל דומייה בנקודה 5
    פה פנינו בדאבל במעלה נחל דומיה ובנקודה 6 חברנו לסינגל רחמים שמתוחזק חלקית
    רכבנו בדרך כלל בסינגל עד מאגורת דומייה (7)
    מכאן המשך רכיבה בסינגל רחמים
    לעתים הסינגל לא ברור או שבחרנו סינגל או דאבל , אבל רוב הזמן היינו על הסינגל
    הגענו לכביש "ערד-מצדה" בכניסה לבית הקברות של ערד בנקודה 8
  • פנינו שמאלה בכביש ורכבנו בו בעלייה עד נקודה 9
    פה פנינו ימינה לדאבל והתלחנו לרדת לסינגל רחף בלי שביל ברור בנקודות 10
    נראה שעדיף להמשיך בנקודה 9 עוד כמה מטרים ולרדת בערוץ ושם להתחבר לסינגל רחף
    מרגע שהתחברנו לסינגל הוא היה ברור בערוץ ואז עלה אל מעל המצוק לקטע נהדר בו נחשף הנוף היפה סביב
    באיזור נקודה 12 הסינגל לא ברור ויורדים כמה עשרות מ' בר בשטח ואז שוב קטע סינגל זורם בדרך כלל עד חיבור לדרך בסימון שבילים כחול בנקודה 13
    המשכנו עם הדרך עד ליד כפר הנוקדים ולכביש "ערד מצדה" בנקודה 14
  • פנינו ימינה בכביש ומיד בנקודה 15 פנינו שמאלה לדרך ה 4X4
    פה מיד פנינו לדרך השמאלית יותר שמסומנת בסימון שביים אדום
    עזבנו את הדרך האדומה ימינה לטובת סינגל נוקדים בנקודה 16 ואחרי מרחק קצר עזבנו את הסינגל הרשמי ורכבנו שמאלה בר בשטח והתחברנו לנאקב העולה לכיוון הר צפירה
    בנקודות 17 הנאקב לא ברור ועלינו רגלית עד חיבור להמשכו
    מכאן רכיבה בנאקב ד מרגלות הר צפירה בנקודה 18
  • פה מתחיל הכייף של רכיבה מהירה בשבילי עזים וגמלים עד נקודה 19 בה פוגשים את הדרך המסומנת בסימון שבילים אדום ליד חניון בריכת צפירה
    המשכנו עם הדרך ימינה עד החניון בנקודה 20 בו ירדנו והתחלנו ברכיבה בסינגל בסימון שבילים אדום
  • הרכיבה בסינגל היא לפעמים בסימון ולפעמים מוצאים נתיב נוח ורכיב יותר לידו
    הסינגל עובר ליד מספר נקודות תצפית יפות על נחל צאלים מגדתו הדרומית
    פה ושם קטעים קצרים של כמה מטרים של הליכה - אבל המסלול 99% רכיב
    באיזור נקודה 21 בירידה למעלה ענבה יש כמה עשרות מ' של ירידה רגלית בשביל הדרדרתי בסימון שבילים כחול עד נקודה 22
    בחלקו התחתון מנקודה 22 שוב רוכבים עד קטע של כמה עשרות מ' של חציית ערוץ נחל ענבה בנקודה 23
  • אחרי היציאה מהערוץ נכנסים לסינגל זרוע אבנים בסימון שבילים כחול שמשתפר עם הזמן בנקודה 24 הופך דרך 4X4
    בנקודה 25 מגיעים לכביש "ערד-מצדה"
    פנינו בכביש שמאלה ודהרנו בירידה בכביש עד הכניסה לחניון הסוללה במצדה (26)