Monday, February 01, 2021

יד מרדכי - זיקים - גברעם‎

 

יד מרדכי - זיקים - גברעם‎

תאריך :  1-2-2021

תחנת דלק סונול בצומת יד מרדכי - כביש 34 - דרך מקבילה לנחל עובד - גשר רכבת הרוס על נחל עובד - תינת רכבת דיר סנייד - חציית כביש 4 -- דרך נוף נחל שקמה - ליד כרמייה - מאגר שקמה - סכר שקמה - חוף זיקים - כביש חוף זיקים - זיקים - כביש לזיקים וכרמייה - רכס כורכר של יער יד מרדכי - חציית כביש 4 - כביש גישה לגברעם - יער גברעם - סינגל גברעם - ליד גברעם - נחל ברור - נחל שקמה - יער ארז - חצייה מתחת המסילה - חציית נחל שקמה - חצייה מתחת כביש 34 - דרך מקבילה לכביש 34 ממערב - חניון גרוסמן - חציית כביש 34 - תחנת דלק סונול בצומת יד מרדכי

נקודת התחלה : תחנת דלק סונול בצומת יד מרדכי

משתתפים : 3

מרחק : 53 ק"מ

טיפוס מצטבר :  479 מ'

זמן : 5:40 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפת שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • הגיעה עונת הדרום האדום , אם כי במסלול זה העיקר זה הירוק והאדום נמצא רק בחלקים קטנים ממנו
    כבר רכבתי מסלולים דומים במידה זו או אחרת , אבל הפעם בגלל הגשם שירד עד יומיים לפני , תכננתי מסלול שיהיה ללא בוץ ולכן שמתי דגש על מסלולים חוליים או כורכריים שיתימו בדיוק
    אכן הצלחתי פרט לשלוליות במאות המטרים הראשונים שגם להם מצאנו פתרון שיתואר בהמשך
  • יצאנו מתחנת הדלק בצומת יד מרדכי (1) 
    רכבנו בדרך מצפון מזרח לתחנה ובמהרה נתקלנו בשלוליות
    החלטתטי לחתוך לכביש בנקודה 2
    רכבנו טיפה בכביש 34 ומיד בנקודה 3 חצינו את הכביש
    התתוכנית היתה ללחצות במעבר מתחתיו כאן אבל הוא היה מלא מים
  • מצידו השני של הכביש רכבנו בדרך הסלולה במקביל לנחל עובד
    רואים יפה מהדרך את האנדרטה בנקודה 6 המנציחה את העובדים המצרים שהובאו לכאן ע"י הצבא הבריטי במלחמת העולם הראשונה
    הם עבדו על בניית הרכבת שהגיעה מקנטרה לאורך צפון סיני לכאן והלאה צפונה
    בנקודה 4 פנייה לדרך סלולה עד תוואי המסילה שכבר לא קיימת כאן בנקודה 5
    פה שהמשכנו כמה מטרים לנקודה 7 כדי לראות את שרידי הגשר ההרוס של המסילה על נחל עובד
    פנינו שמאלה ורכבנו בדרך הסלולה עד נקודה 8
    מיד אחרי קו הסוללה של המסילה פנינו בנקודה 9 לדבל שנמצא ממערב לסוללת המסילה
    רכבנו בדאבל ועצרנו במבנה תחנת דיר סנייד בנקודה 10
    היא נחנכה ב 1920 ועברה גלגולים שונים עד 1973
    ניסינו בנקודה 11 להגיע לגשר הרכבת על נחל שקמה , אבל הסבך עצר אותנו
  • מכאן חזרה בדאבל עד נקודה 9
    פניתי שמאלה ורכבתי בדרך עד כביש 4 בנקודה 12
    חצינו את כביש 4 ונכנסנו לדרך הסלולה ורכבנו בה עד נקודה 13
    פה פנינו שמאלה עד דרך הנוף נחל שקמה המסומנת בסימון שבילים כחול והיא סלולה כאן (14)
  • רכבנו מכאן בדרך נוף נחל שקמה שכאן היא סלולה וסימונה כחול
    השדות ירוקים , השקמים ענקיות וירוקות והשקדיות פורחות
    מנקודה 15 הדרך הופכת חולית יותר , אבל כמתוכנן , יומיים אחרי הגשם , הדרך רכיבה לחלוטין
    בנקודה 16 הגענו לשולי מאגר שקמה ליד הגדר הדרום מערבית של קיבוץ כרמיה
    בנקודה 16 יש שער לסוללת המאגר - נראה לי סגור אבל במשך יש שביל לאופניים/הולכי רגל שניתן לרכיבה וכניסה
    בנקודה 17 יש רחבה עם שילוט על המאגר
    מכאן ניתן לרכב על הסוללה בדאבל עשוי כורכר
    אנחנו רכבנו בדרך המקבילה מצפון עד נקודה 18
    פה עלינו על שביל הסוללה והמשכנו איתו עד סכר המגלש של מאגר שקמה בנקודה 19
    מכאן ירדנו ימינה לדרך 4X4 חולית מאד שעכשיו מיד אחרי הגשם ניתן היה לרכב את 150 המטרים הראשונים , אבל ההמשך שלעוד כ 100 מ' היה צריך ללכת בגלל החול
    בנקודה 20 חברנו לדרך טובה
    פנינו שמאלה וחברנו לכביש המוביל לחוף זיקים ולבסיס האימונים של פיקוד העורף בנקודה 21
    המשכנו בכביש עד חוף זיקים ושפך נחל שקמה בנקודה 22
  • חזרנו חזרה מזרחה בכביש והלאה בכביש לזיקים עד צומת הכניסה לקיבוץ זיים בנקודה 23
    המשכנו מזרחה בכביש הגישה לזיקים
    עברנו על פני הכניסה לקיבוץ כרמיה עד נקודה 24
  • פה פנינו שמאלה לדרך כורכר טובה בסימון ירוק
    הדרך הולכת לאורך יער יד מרדכי שיושב על רכס הכורכר
    במלחמת העולם הראשונה תפסו הטורקים הנסוגים מבאר שבע ועזה את הרכס במטרה לעקב את התקדמות כוח המשלוח המצרי (הצבא הבריטי) במסעו צפונה
    בנקודה 25 פנינו לדרך המטפסת על הרכס וחצינו אותו
    ירדנו וחברנו לכביש הגישה לזיקים בנקודה 26
    המשכנו בכביש עד צומת הפנייה לזיקים וכרמיה מכביש 4 בנקודה 27
  • חצינו בזהירות את כביש 4 בצומת ורכבנו בצידו השני על המדרכה עד הפנייה לכביש לגברעם בנקודה 28
    רכבנו מזרחה בכביש לגברעם תוך מעבר על הגשר שמעל המסילה
    בנקודה 29 ירדנו שמאלה לדרכים בין שדות , מטעים ויער אקליפטוסים
    המשכנו בנוף פסטורלי עד חבירה לתוואי סינגל גברעם בנקודה 30
  • רכבנו בסינגל גברעם בדרך כלל במסלול הרשמי ולעתים בשינויים קלים - לא רכבנו את כל הסינגל , אבל חלקים ניכרים מחלקו המערבי והמזרחי
    הסינגל כרגיל מתאים לתנאים של אחרי גשם
    היו מספר שולי של שלוליות קטנות שלא מפריעות לרכיבה כלל
    בסינגל יש מספר רב של קטעים חוליים שכולם רכיבים (לפעמים טיפה מקשים - אבל לא משהו)
    סה"כ סינגל טכני קל וחמוד
    בנקודה 31 חתכנו מהסינגל וחברנו להמשכו בנקודה 32
    בנקודה 33 עזבנו את סינגל גברעם בשולי דרך שדות וחברנו לדרך מסומנת בסימון שבילים אדום בנקודה 34
  • מכאן רכיבה בדרכי שדות ומטעים טובות ברובן
    בנקודה 35 פנינו לדרך בסימון שבילים שחור המקבילה לנחל שקמה
    בנקודה 36 ביער ארז חברנו לדרך בסימון שבילים אדום
    בנקודה 36A יש ריכוז מדהים של כלניות
    זאת בשטח שנשרף לפני מספר שנים מפגיעת קטיושה
    המשכנו בדרכים לנקודה 37 בה עזבנו את הדרך האדומה
    התפתלנו עם הדרך בקומפלקס המעבר מתחת למסילה בנקודה 38 , חציית נחל שקמה וחצייה מתחת לכביש 34 בנקודה 39
    מצידו השני של הכביש רכבנו בדרך סלולה מקבילה לו , שהיא כנראה שריד של כביש 34 הישן
    סימון קטע זה שחור
    בנקודה 40 בחניון גרוסמן המשכנו בדרך 4X4 חולית
    בתנאים של יומיים אחרי הגשם היא היתה כולה רכיבה , אבל לא תהיה רכיבה בעונה אחרת
    בנקודה 41 הגענו לדרך הסלולה לאורך נחל עובד עליה רכבנו בבוקר
    פנינו ימינה ומיד שמאלה בנקודה 42 ורכבנו בדרך עד נקודה 43 מול תחנת הדלק
    חצינו את כביש 34 לתחנת הדלק ולאוטו (1)

No comments:

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף תאריך : 26 -4 -2024 חניית מבקרים עין הוד - נקודת התחלה : חניית מבקרים עין הוד Waze לנקודת התחלה...