Friday, August 10, 2012

מטפסים על הקירות

תאריך :  10-8-2012

כפר חנניה - צומת חלפתא - נחל צלמון - צומת כניסה לפרוד - עיקול פרוד על כביש "עכו-צפת" - שפר - הר שמאי - סינגל "כפיר" - עין סמוכה - בית ג'אן - דרך בין בית ג'אן לעין אל אסד - עין אל אסד - עין אסד - כביש "עכו-צפת" - צומת שבע - צומת חלפתא - כפר חנניה

נקודת יציאה : חניות ליד מגרש הספורט בכניסה לכפר חנניה (מיד אחרי השער)

אורך :  25 ק"מ

זמן :  4:02 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• השבוע , בגלל הרצון לגוון במסלולים לא מצאתי מעיין רלוונטי לטבילה אחרי רצף של כחודשיים בהם טבלנו בכל טיול כמעט
    כדי להתגבר על החום הפעם בחרתי מסלול באיזור יבש יחסית ועם טמפרטורות נעימות יותר , הגליל העליון בחלקו הדרומי של רכס הר מירון
    הבעיה באיזור הם הטיפוסים הקשים בדרכים זרועות אבנים שמצריכות קטעי הליכה מרובנו
    הפיצוי , ירידות מצויינות ומהירות
  • התחלנו מכפר חנניה (1) וירדנו בכביש הגישה לצומת חלפתא על כביש "צומת שבע-צומת קדרים" (3) והמשכנו טיפה שמאלה בכביש עד נקודה 4 בה פנינו לשטח לטיפוס מתון מאד תחילה בנוף כרמי זיתים פסטורלי ואז טיפוס יותר תלול אבל רכיב עד צומת הכניסה לפרוד מכביש "עכו-צפת" בנקודה 5
  • המשכנו ברכיבה בכביש עד נקודה 6 בה טיפסנו בדרך 4X4 מיוערת ומוצלת עד הכניסה לשפר (7) (7 - הקטע האחרון בדרך לבנה מקבילה לכביש "עכו-צפת")
    מכאן שוב קטע קצר בכביש ובנקודה 8 עלייה על דבל תלול שהופך לקיר ומטפס להר שמאי
    בנקודה 10 הוא פוגש את הדבל המסומן שחור שממשיך ומטפס להר מירון
  • פה רכבנו בדבל השחור שהוא זרוע אבנים ברובו
    ירדנו לאוכף בנקודה 11 ומכאן טיפוס בדבל שהופך תלול ודרדרתי שרובו לא רכיב בגלל השיפוע והדרדרת עד נקודה 12 במפגש עם הדבל הירוק
  • הדבל הירוק הופך לסינגל "כפיר" המסומן בסימון שבילים ירוק וחולף על פני עין סמוכה היבש עם נופים נהדרים של בקעת בית הכרם וכל הגליל התחתון ובעצם כל מה שמדרום לו
    הסינגל רכיב בכ 80% בעיקר בגלל הצמחייה שמפריעה פה ושם לרכיבה ומדרגות בעלייה בחציו השני
    הסינגל מסתיים קצת לפני נקודה 14 והופך לדבל
    סופו בשער ורכיבה של כ 100 מ' בכרם חרוש (14)עד חיבור לדרך לבנה
    מכאן רכיבה מהירה בדרך עם נופים לכל הכיוונים עד פרברי בית ג'אן (15)
  • בנקודה 15 פנינו לדובדבן
    זוהי דרך שיורדת מבית ג'אן לעין אל אסד בשיפועים מטורפים ופה ושם דרדרת
    מגיעים למהירויות גבוהות
    בנקודה 17 מגיעים לכפר עין אל אסד כאשר 200 המטרים לפני הדרך נהיית סלולה (ראה בתמונות)
    אחרי זלילת תאנים המשכנו בדהירה בכפר בשיפועים לא הגיוניים
    בנקודה 18 עברנו ליד עין אסד שהוא מעיין מטופח בו ניתן לשטוף פנים , למלא מים (ראה תמונות)
    המשכנו בדהירה עד כביש "עכו-צפת" (19) והלאה בכביש עד צומת 7 (נקודה 20)