Friday, June 22, 2012

נחל סמך

תאריך :  22-6-2012

כביש "צומת כורסי-בני יהודה" - סינגל שביל הגולן היורד לנחל סמך - עדייסה - מעל נחל סמך - ליד רמות - שלוחת לווייה - נחל כנף - עין דיר עזיז - שלוחת לווייה - "הגשר הסורי" - תוואי ההטייה - ליד אום אל קנטיר - נחל סמך - כביש "צומת כורסי-בני יהודה"

נקודת יציאה : חנייה ליד מסעדת "מור וקנמון" לצד כביש "צומת כורסי-גבעת יואב (נוסעים בכביש מזרח הכנרת עד צומת כורסי - פונים מזרחה ומטפסים כ 5 ק"מ בכביש לכיוון גבעת יואב , באחד העיקולים יש מבנה של מסעדה וחניון)

אורך :  32 ק"מ

זמן :  6:00 שעות

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

• בגלל מזג האוויר ה"סביר" שהיה צפוי החלטתי על מסלול בדרום הגולן
    בסופו של דבר היה חם מאד וזה השפיע על הטיול שיהיה קשה
    מצד שני לא פספסנו כל מקור מים להרטבות
  • 1-7 יצאנו מהחנייה (1) לאורך הכביש המטפס לגבעת יואב עד נקודה (2)
    פה עלינו על שביל חוצה גולן וטיפסנו תחילה רגלית בקטע תלול ולא רכיב של השביל כ 200 מ' עד נקודה 3
    מכאן השביל הוא סינגל רכיב ברובו
    יש קטעים מעצבנים עם הרבה אבנים שמפריעות לרכיבה ומצריכות הורדת רגל או הובלת האופניים לאורך מטרים בודדים
    בנקודה 4 עולים על דבל עד נקודה 5
    פה מתחיל הקטע הטוב בותר של הסינגל , ירידה מהירה , תלולה וטכנית אבל רכיבה במלואה עד ערוץ נחל סמך (6)
    חצינו את הערוץ הזורם (7)
  • 7-11 פה טיפסנו בדרך בסימון שבילים ירוק לכיוון רמות
    העלייה מתונה ונוחה
    בנקודה 9 בקצה מטע מנגו פנינו לדרך בסימון כחול שהיא גם חלק משביל סובב כנרת וטיפסנו בה לשלוחת לווייה
    הדרך סלולה עד חוות הסוסים בנקודה 10
    מהחווה המשכנו בדבל תלול לעתים עד נקודה 11 בה מסתיים הטיפוס הארןך
  • 11-14 מכאן רכיבה בדרך טוה במישור עד הירידה לכיוון נחל כנף (13)
    פה יורדים בדבל טכני ואחרי חציית נחל כנף המשכנו עד הבריכה הנהדרת בעין דיר עזיז
    זו היא פינת חמד עם צל ובריכה שטופחה לזכרו של אשי נוביק ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה
  • 14-16 בגלל החום החלטתי לשנות קצת את המסלול ולחסוך דשדש צםוי בשמש הקופחת וחזרנו על עקבותינו עד נקודה 12
    פה רכבנו בדבל במטע אגסים עד נקודה 16 בה טיפסנו מעל גדר המטע ועברנו לדרך המסומנת בסימון שבילים שחור ויורדת לתוואי ההטייה הסורי
  • 16-19 ירדנו בירידה הטכנית בדבל עד הגשר הסורי (17)
    מתחת לגשר יש בריכה נחמדה לטבילה
    אחרי הטבילה טיפסנו בדרך של שרידי תוואי ההטייה הסורי
    קצת אחרי הפנייה לאום אל קנטיר (18) המשכנו עד הסימון האדום היורד לנחל סמך (19)
  • 19-1 הירידה לנחל סמך נהדרת וטכנית בחלקים
    השיפועים יפים וחווייתים
    סיום הירידה בנקודה 7
    מכאן טיפסנו בדרך המסומנת בכחול עד החיבור לכביש "צומת כורסי-בני יהודה" בנקודה 21 והלאה על הכביש עד לאוטו (1)