Friday, September 16, 2011

בריכת הדופילה

תאריך :   16-9-2011

צומת גומא - כביש  "צומת גומא-גונן" - תל נעמה - כפר בלום - טיילת הירדן - טיילת הבנייס - גשר ביילי ליד שאר יישוב - סינגל הבנייס - שניר - כניסה לשמורת הבנייס - כביש "קרית שמונה-נווה אטי"ב" - ציר הנפט - חרבת סודה - תל עזזיאת - מוצב בחריאת - עין ירדינון - טחונת אל ברג'ית - בריכת הדופילה - להבות הבשן - הירדן - כביש "צומת גומא-גונן" - צומת גומא

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת גומא

חזרנו הפעם לאיזור "ארץ פלגי מים" בתוספת של מורדות הגולן הצפוני
    טיול טוב , לא קשה , עם הרבה אפשרויות לרחצה
  • יצאנו מצומת גומא (1) על הכביש לכיוון גונן
    בנקודה 2 עזבנו את הכביש לדרך 4X4 טובה שעוברת ליד תל נעמה עד החיבור עם כביש "צומת גומא-כפר בלום" (4)
    המשכנו על הכביש עד הכניסה לכפר בלום (5)
    בנקודה 5A היה שער סגור אבל מימין במרחק כ 30 מ' היה שער פתוח בו המשכנו עד היציאה לטיילת לאורך הירדן בנקודה 6
  • מכאן רכיבה נחמדה לאורך הטיילת הצמודה לירדן
    בקטע זה היא סלולה ומסודרת עם פרגולות וגינון
    בכניסה לשדה נחמיה (7) הטיילת ממשיכה קרוב לירדן שמתפצל שם ליובליו והופכת שביל חמוד ומוצל לאורך הבנייס
    יש פה ושם פיצולים לא משמעותיים שחוזרים לשביל הראשי
    השביל מסתיים בכביש "שמיר-חורשת טל" בנקודה 8
  • חצינו את הכביש והמשכנו בכביש פנימי שהופך דרך עד הגשר ביילי בנקודה 9
    פה ניתן להתרחץ מתחת לגשר כמו שעשינו בעבר
    המשכנו עם הדרך בסימון שבילים שחור בגדה הימנית (מזרחית) של הבנייס
    באיזור נקודה 10 השביל חוצה את הבנייס על גשרון להולכי רגל ומתחיל סינגל שרובו רכיב (פה ושם מכשולים או מדרגות שמצריכות הליכה קצרה)
    בסופו של דבר הסינגל מטפס שמאלה עד ליד קיבוץ שניר בנקודה 11
    לא ניתן להמשיך בערוץ כי הדרך חסומה ע"י גדר של שמורת הטבע בתשלום של הבנייס
    נכנסנו לתוך קיבוץ שניר ובנקודה 12 יצאנו משער צהוב שפתחו לנו (אם לא צריך לטפס מעליו או לחפש אלטרנטיבה אחרת)
    יצאנו ורכבנו לכניסה לשמורה למילוי מים (13)
  • מכאן יצאנו בכביש הגישה לשמורה לכביש "קרית שמונה-נווה אטי"ב" ורכבנו עליו עד הצומת עם ציר הנפט בנקודה 15 מיד אחרי חציית הגשר מעל נחל סער היבש עכשיו
    בנקודה 16 עזבנו את ציר הנפט לדרך לכיוון תל עזזיאת
    מפה דהירה מהירה בדרך טובה עד הפנייה לתל עזזיאת בנקודה 17
    טיפסנו טיפוס קל אל ראש התל לסיפור הקרב עליו ותצפית (18)
  • ירדנו חזרה לדרך הראשית לנקודה 16 והמשכנו דרומה בדרכי 4X4 תוך טיפוס בחלק מהדרך והתחברות לדרך טובה כק"מ לפני נקודה 19
    מכאן דהירה שחשוב לשים לב לא להמשיך איתה למטה לשמיר (כמו שחלק מאיתנו עשו ונאלצו לטפס חזרה)
    בנקודה 19 ממשיכים בדרך דשדש קצרה על קו גטבה עד חיבור לנחל ירדינון (דופיילה) ליד עין ירדינון בנקודה 20
    יש שם גם מבני טחנות קמח
    ירדנו בדרך דרדרתית עד חיבור לדרך טובה ופנינו שמאלה לבריכת הדופיילה (21)
    קל לזהות את שטח הבריכה ע"י הבוגנוויליות שגדלות על הגדר סביב
    הבריכה נהדרת וגדולה והעומק במקומות מסויימים כ 2 מ'
    פשוט בריכה נהדרת
  • יצאנו מהבריכה ורכבנו על הדרך דרומה ובנקודה 22 בשולי חורשה התחלנו לרדת ואז פנינו בקצה החורשה שמאלה עם דרך עד נקודה 23
    פה המשכנו למטה עד לשטח בקר לפני נקודה 24
    עברנו דרך המכלאה בלי דרך ברורה ויצאנו משער שמתחבר לכביש בקיבוץ להבות הבשן בנקודה 24
    יצאנו מהקיבוץ בנקודה 25
  • חצינו את הכביש "צומת גומא-גונן" ועלינו לדרך מקבילה לכביש ממערב שמיד מתעקלת מערבה עד לדרך על גדת הירדן בנקודה 26