Friday, December 08, 2006

מגדל - קרני חיטין - נחל אדמי -טבריה

 

מגדל - קרני חיטין - נחל אדמי -טבריה

תאריך :  8-12-2006 

מגדל - כביש "מגדל-טבריה" - נחל רקת - כביש "טבריה-ארבל" - צומת פוריה - קרני חיטין - לביא - גבעת אבני - ליד שדה אילן - נחל אדמי - הזורעים - טבריה עלית - השביל השחור להר ברניקי - כנסיית ברניקי - טבריה - מדרחוב טבריה  - כביש "מגדל-טבריה" - מגדל

נקודת מפגש : תחנת הדלק סונול בצומת מגדל על כביש 90

משתתפים : 9

אורך : בספידומטר  52 ק"מ 

גובה מצטבר : 1050 מ'

זמן ::5:20 שעות

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה2

מפה3

מפה4

Googleearth File

תמונות

הערות :

  • טיול יפה ומיוחד שעובר בנופים שונים ומגוונים

  • הטיפוס בנחל רקת נראה לי תמיד תלול והפעם כשרכבנו אותו התגלה כעלייה סבירה אבל ארוכה (20-97) .

  • מ 136 ל 160 רכבנו על דרך מצפון לכביש "צומת גולני-טבריה" שעכשיו הוא 4 מסלולי .

  • התצפית מקרני חיטין כרגיל מדהימה (הפעם מהקרן הדרום מזרחית - עד עכשיו תמיד עלינו לקרן הצפון מערבית) .

  • עברנו דרך גבעת אבני ויצאנו באיזור 284 מהיישוב לאיזור הרחבה של היישוב שעכשיו הוא בשלב בניית התשתיות - עושה רושם שהיישוב יוכפל לפי השטח שבפיתוח .
    יצאנו מהשטח המיועד ליישוב ב 303 .
    כמובן שעבירות הקטע עד כאן עלולה להשתנות עם התפתחות הבנייה פה .

  • ב 319 פנינו לדרך מזרחה לכיוון נחל אדמי - מסלול שמזמן רציתי לבצע .
    היתה ירידה יפה מקבילה לקניון נחל אדמי שהוא קניון בזלת בסגנון הנחלים בגולן רק שהוא יבש .
    בירידה ארי פרץ בטעות גדר בקר תוך כדי רכיבה ויצא בזול בנפילה שלא גרמה לו נזקים רציניים .
    זהירות מגדרות בקר בירידה (323-375) !!!

  • מהזורעים עלינו בכביש הגישה ליישוב בעלייה ארוכה ואחידה .

  • מ 413 ירדנו מכביש "צומת פוריה-צומת אלומות" לדרך שעברה בשולי שדה חרוש ואז המשכנו לטבריה עלית .
    משם בשביל השחור שיורד דרך הר ברניקי .
    השביל לא מסומן היטב ופספסנו אותו פעם אחת באיזור 470 ונאלצנו לחזור לשביל .
    בהמשך גילינו שהסימון מוביל לסינגל  ב 494 שהסימון שלו נעלם מהר מאד .
    רכבנו על מרעולים ושבילים שמדי פעם מצריכים ירידה מהאופניים על מדרון תלול של הר ברניקי .
    בסופו חברנו לדרך שוב ב 516 קצת מעל שרידי כנסיית ברניקי ושרידי החונה .
    משם ירדנו בדרך ולא עם השחור עד טבריה .
    נתי המשיך בשחור שהתגלה כרכיב מאד מכנסיית ברניקי ומטה .

  • בטבריה נכנסנו לטיילת לרכיבה נחמדה וירידה במדרגות הטיילת ואחר עלייה בשיפועם שנבנו עבואר נכים אבל הוכחו כמצויינים לאופניים בעלייה והלאה על הכביש הראשי לכיוון מגדל

Saturday, December 02, 2006

נגב 2006

 

נגב 2006

תאריך :  1-2/12/2006 

זהו הטיול המסורתי השנתי לדרום הארץ .
השנה טיילנו באיזור מכתש רמון או בעצם בשני קצותיו המערבי והמזרחי .

משתתפים : 25 (ביום השני שחר פרש עקב תקלת בולם והיינו 24)

תמונות מ 2 הימים

עוד תמונות

היום הראשון :

הר חריף - "כביש הר חריף-מצפה רמון" - הר רמון - מצפה מעלה ערוד - ראש מעלה לוץ - נחל אליאב - נחל לוץ - חציית "כביש הר חריף-מצפה רמון" - בורות לוץ - הר רומם - "כביש הר חריף-מצפה רמון" - הר חריף

נקודת מפגש : הש"ג של בסיס מג"ב בהר חריף

אורך : בספידומטר  38 ק"מ 

גובה מצטבר : 793 מ'

זמן ::6 שעות

דרגת קושי : 2.8 בסולם Northern Riders מתוצרת מאור

הערה חשובה 

קובץ TRK

 קובץ GPX

מפה 1

גרף מסלול (בעריכת מאור)

הערות :

  • המסלול דומה ברובו למסלול של אילן שחם ב : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles/article.asp?forumId=703&a=35767&c=6084&sc=623&ssc=0

  • התחלנו את הטיול ליד הש"ג בהר חריף .
    זהו מקום החנייה הבטוח היחיד באיזור (במקומות אחרים רואים את שרידי החלונות השבורים של כלי רכב שנפרצו)
    המג"בניקים שם הטרידו אותנו שם בעניין תאום ורצו שנחכה לתשובה למרות שאמרנו להם שאנחנו רוכבים לכיוון הר רמון ואין צורך בתאום .
    פשוט רכבנו משם בלי לחכות לבירוקרטיה הצבאית כמובן .

  • .מגיעים לפסגה אחת לפני הר רמון שעליה יש עמוד נ"ג 1037 ואז ממשיכים עם הסימון האדום להר רמון (נ"ג 1033) .
    ממנו ירידה רגלית ברובה לערוץ (200 מ' הליכה) ועליו סינגל רכיב ברובו עד למפגש עם הדרך הכחולה של מעלה ערוד .

  • מהתצפית של מעלה ערוד (140) חוזרים על הכחול עד נקודה 160 בה ירידה בדרך .

  • בוואדי (175,176) הדרך פונה דרום מזרחה באיזור מפגש עם סימון שחור בערוץ שגם מלווה אותו דרך בקטע הזה .
    לא לטעות כמו שאנחנו טעינו ורכבנו כמה מאות מטר עד שעלינו על זה (יש גם הערה אצל אילן שחם בנושא)

  • מכאן לראש מעלה לוץ הדרך ברורה .
    ממצפה ראש מעלה לוץ יורדים לנחל אליאב בו יש סינגל יפה .
    רוכבים לפי הסימון הירוק ולא להתפתות לדרך שתחילה היא עם הסימון אבל אחר כך ממשיכה מערבה ועוזבת את הערוץ (חבל לפספס) .
    שימו לב שבסיום הסינגל של נחל אליאב יש שלט חדש של אין כניסה לאופניים (רואים אותו בסיום המסלול) אבל בכניסה לסינגל לא היה שלט .(נקודה 387)
    מכאן ממשיכים עם הסימון השחור בדרך/סינגל עד לחבירה לדרך הכחולה שמוציאה אותנו אל כביש "מצפה רמון-הר חריף" בצומת הכניסה לבורות לןץ

  • עשינו סיור קצר בבורות לוץ וחזרנו לדרך שעולה להר רומם ובסופה בנקודה 575 בה נגמרת הדרך המסומנת אדום והופכת לשביל פנינו לדרך בלי סימון שהורידה אותנו לכביש ומשם על הכביש חזרה להר חריף.

היום השני :

חניון בארות -  ציר הנפט - בקעת מחמל - מעלה נוח - נחל טרף - בקעת אבו טריפה - נחל אנמר - עין אום סלח - דרך ירוקה - בקעת אבו טריפה - נחל טרף - מעלה נוח - בקעת מחמל - ציר הנפט - חניון בארות

נקודת מפגש : חניון בארות בתוך מכתש רמון

אורך : בספידומטר  48 ק"מ 

גובה מצטבר : 1086 מ'

זמן ::8 שעות

דרגת קושי : 5.4 בסולם Nothern Riders מתוצרת מאור

הערה חשובה

מסלול בפורמט TRK

מסלול בפורמט GPX

מפה 1

מפה2

מפה3

גרף מסלול (בעריכת מאור)

הערות :

  • זהו אחד המסלולים היותר אתגריים בגלל צורך בניווט באיזור עם מעט סימונים
    בעבר כשטיילתי הרבה ברגל המסלול לעין אום סלח היה מסלול שהצריך תכנון מדוייק , ניווט מדוייק וכדו' כי המעיין הוא היחיד באיזור ומגיעים אליו אחרי יום הליכה .
    אם לא מגיעים אז זהו ...
    הייתי שם בטיול רגלי בשנת 1992 ולכן הפעם זו היתה שיבה למקום שפעם היווה עבורי אתגר רציני ועכשיו עם אופניים נראה קל הרבה יותר .
    למרות זאת נדרש פה ניווט מדוייק וכדאי להתכונן היטב למסלול הזה .
    התוכנית המקורית היתה לבצע את המסלול כמו שעשתה אותו קבוצת רכסים לפני שנה .
    הבעיה היא שחששתי להכנס לחושך שהוא מוקדם בעונה זו ואכן צדקתי כי סיימנו את המסלול המתוקן עם שקיעה .
    במקום לחזור דרך נחל קמאי והר ארדון החלטתי כשהגענו לעין אום סלח כשראיתי שנותרו לנו עוד כ 3 עד 3 וחצי שעות אור שנחזור דרך הדרך הירוקה ואז הכחולה ומעלה נוח ולא להסתבך בסינגל בעלייה בלי סימון שבילים בנחל קמאי וירידה רגלית בחלקה מהר ארדון .

  • .תחילת המסלול קלה לאורך ציר הנפט .
    מהפיצול לשביל הירוק (22) ומיד אחר כך האדום בבקעת מחמל הדרך נהיית חולית ומדשדשת .

  • עולים את מעלה נוח שהוא קצר יחסית (חלקו ברכיבה וחלקו בהליכה ומשם בדרך הכחולה עד 259 .
    פה בעצם מתחיל הניווט הקשה .
    יורדים מהדרך לכיוון הערוץ של נחל אנמר בלי שביל ברור בנ"צ 1485001410
    חוברים לערוץ ורוכבים בסינגל נחמד (אין ממש שביל) עד למעלה שבו צריך לעבור את הרכס מצפון .
    יש לשים לב לא להמשיך לדהור בנחל אנמר אלא לעצור כי אחרת לא נגיע לעין אום סלח (הדהירה בנחל מושכת)
    בנ"צ 1505001185 מיד אחרי ערוצון שיורד מצפון יש מעלה (נקב) שעולה בגדה המזרחית (344-348) של הערוץ ומסומן בסימון לא ברור במיוחד של רוג'ומים .
    העלייה עם האופניים על הגב פרט לקטעי רכיבה קצרים (בתמונה רואים את הערוץ המדובר)
    חוצים את הרכס ויורדים לערוץ בצד השני בו רכיבה נחמדה עם קטעי הליכה קצרים עד עין אום סלח .

  • מהמעיין יש שביל בסימון ירוק שמטפס צפונה כמה מאות מטר וחובר לדרך הירוקה אתה רכבנו חזרה לכחולה והלאה במעלה נוח ובקעת מחמל חזרה לרכב

Friday, November 24, 2006

עמק החולה - קרן נפתלי - נחל דישון

 

עמק החולה - קרן נפתלי - נחל דישון

תאריך :  24-11-2006 

צומת כניסה ליסוד המעלה - שדה אליעזר - בקעת יחמור - כביש "מצודת כח-כרם בן זמרה" 885 - קרן נפתלי - נבי יושע - קדש - דישון - נחל דישון - צומת כניסה ליסוד המעלה

נקודת מפגש : צומת כניסה ליסוד המעלה (תחנת דלק סונול) ליד מלון ETAP

משתתפים : 13

אורך : בספידומטר  40 ק"מ 

גובה מצטבר : 730 מ'

זמן ::3:50 שעות

דרגת קושי : 1.9 בסולם Nothern Riders מתוצרת מאור

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה2

גרף מסלול (בעריכת מאור)

Googleearth File

תמונות

הערות :

  • טיול קל יחסית .

  • חזרנו על הטיול בפעם השלישית ולמרות שניסיתי למצוא שינויים קלים הם לא נמצאו פרט לקטע קצר בבקעת יחמור .
    בשנה שעברה המעבר בבקעת יחמור היה על השביל הלבן (שביל ישראל)  http://www.geocities.com/northern_123/naftali.htm

    השנה עלינו בנקודה 49 עד 83 דרך דרכי עפר פחות טובות .

  • סביר שאחרי גשם חלקן יהיו בוציות מאד - הפעם אחרי שבוע וחצי בלי גשם הדרכים היו יבשות לחלוטין ורכיבות .

  • נחל דישון היה מדהים כרגיל - כל פעם שאני רוכב בו אני מגלה דברים חדשים ועוד נחזור אליו השנה .

Friday, November 03, 2006

ערד - גמל אדום - ערד

 

ערד - גמל אדום - ערד

תאריך :  3-11-2006 

ערד - סינגל בתי מלון לנחל יעלים - נחל יעלים - מאגורת כידוד - נחל מנחם - נחל אמונים - דרך מצדה למעלה יאיר - נחל רחף - נחל מור - נחל יעלים - נחל מורג - מיצד חתרורים - כביש "ערד-נווה זוהר" - ערד

נקודת מפגש : ליד מלון מרגוע בערד (איזור המלונות)

משתתפים : 8
            תומר , רועי , אראל'ה ותמיר קיצרו וירדו במעלה יאיר וחזרו עם יאסר למכוניות
            הגיבורים מאור , עדי , קובי ואנוכי התמדנו וטיפסנו חזרה לערד

אורך : בספידומטר  45 ק"מ     

גובה מצטבר : 1229 מ'

זמן ::7:45 שעות

דרגת קושי : 5.9 בסולם Nothern Riders מתוצרת מאור

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה2

גרף מסלול (בעריכת מאור)

Googleearth File

Satellite View

תמונות

 

הערות :

  • זה היה המסלול הקשה ביותר שרכבתי עד כה והפעם הראשונה שהתלבטתי אם לחתוך ולקרוא לטרמפ - אבל התגברתי וההרגשה בסיום לא ניתנת לתאור - האדרנלין החזיק עד הצהריים למחרת .

  • 13 עד 73 - סינגל יפה שיורד - רכיב כולו

  • הסינגל המסומן באדום הנקרא הגמל האדום רכיב כולו פרט לקטעים קצרים של מטרים עד עשרות מטרים בודדים בו החלוקים בערוצים או הדרדרות בעליות או בירידות לא מאפשרים רכיבה פרט אולי ל"גיבורים" ביותר

  • בקטע 380 עד 434 ירדנו בערוץ נחל אמונים ללא סימון עד לחבירה לדרך המסומנת ירוק בין מצדה למעלה יאיר

  • מכאן הדרכים ברורות ומסומנות היטב גם בטורי אבנים כדי למנוע מג'יפים לרדת מהדרכים .

  • ב 552 התפצלנו - 4 ירדו במעלה יאיר בגלל חשש למחסור במים ו - 4 המשכנו לכיוון ערד בסימון הכחול מערבה .

  • העלייה מתונה וכמעט לא מורגשת עד שמגיעים לעלייה נוראית (ראה גרף גבהים) בנקודה 610 למצד חתרורים

  • משם שוב עליה מתונה
    ב 649 עד 656 סינגל קצר שחותך את הסיבוב

  • הגענו לכביש "ערד-נווה זהר" בנקודה 744-745
    שם היה המשבר - ראינו שכמות המים גבולית (למרות שהבאתי 6 ליטר מים - נשאר לי שם כ 1 ליטר או פחות).
    החלטנו לא לטפס לראש זוהר בעליית שטח קטלנית של כ 200 מ' ועוד 100 מ' מתונים יותר אלא לטפס בכביש עד ערד .
    זה היה קשה בשעת צהריים זו - אבל "דבקנו במשימה" .

  • בערד מאור הספיק לקנות לי בקבוק דיאט קולה של ליטר וחצי שנגמר בלי בעיות .
    בכוחות מחודשים המשכתי עד הרכב שחיכה באיזור המלונות

Friday, October 13, 2006

מסלול הסינגלים הקלסי בכרמל

מסלול הסינגלים הקלסי בכרמל

תאריך :  13-10-2006 

צומת דמון - סינגל נחל אלון - חרבת אלון - גבעת וולפסון - הר שוקף - סינגל שוקף - כביש בית אורן - דרך מתחת לבית אורן - חוות הסוסים של בית אורן - נחל קלח - שוויצריה הקטנה - חניון מעל מצפור הצוק - בוסתן הכרמל - צומת דמון

נקודת מפגש : צומת דמון

משתתפים : 10

אורך : בספידומטר  19 ק"מ 

גובה מצטבר : 709 מ'

זמן ::3:15 שעות

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה2

גרף המסלול נערך ע"י מאור

הערות :

  • טיול קצר שכולל את הסינגלים הקלסיים ביותר בכרמל

  • המסלול כלל ברובו סינגלים ואפילו בקטע האחרון משוויצריה הקטנה לצומת דמון לא נאלצנו לעלות על הכביש .

  • התחלנו בסינגל נחל אלון והמשכנו במורד נחל אורן עד אל עין אלון

  • טיפסנו בכביש שעולה לגבעת וולפסון ואחר בדרך עפר לראש הר שוקף
    נראה שזו הדרך הנוחה ביותר (למרות שגם בה טיפוס רציני) לעלות להר שוקף מכיוון נחל אורן

  • ירדנו את הסינגל הקלסי של הר שוקף - מומלץ

  • מחניון האגם עלינו לבית אורן והלאה לשביל הג'יפים בנחל כלח - עוד קלסה

  • משוויצריה הקטנה בצומת בין הדרך התחתונה שבאה מהחניון שמתחת למצפור הצוק ונפגשת עם דרך שבאה מהחייבר - יש סינגל קל בעלייה קלה שמגיע למצפור שנמצא בכביש העליון של שוויצריה הקטנה .

  • מפה הגענו לחניון בקצה הכביש העליון (מעל מצפור הצוק) ומשם בדרך/סינגל אל מאחורי (מערב) בוסתן הכרמל והלאה אל משרדי פרק הכרמל ואל צומת דמון (הכל בשטח בלי לעלות על הכביש)

 

Friday, October 06, 2006

בדיקת סינגלים בכרמל

 

בדיקת סינגלים בכרמל

תאריך :  6-10-2006 

צומת דמון - סינגל נחל אלון - נחל אורן - חרבת אלון - סינגל האגם (שלאלה) - בריכות גן עדן - כביש בית אורן - דרך מתחת לבית אורן - הר אורן - סינגל יונית - בית אורן - חרבת לובים - סינגל אורנית דרום - סינגל ספונים עליון - בית אורן - שביל הפנסיונרים - צומת דמון

נקודת מפגש : צומת דמון

משתתפים : 14 (דני נפל ונפצע ביד ופרש יחד עם ענת בבית אורן)

אורך : בספידומטר  29 ק"מ 

גובה מצטבר : 900 מ'

זמן ::5:15 שעות

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

גרף המסלול נערך ע"י מאור

הערות :

  • טיול זה תוכנן לעבור בסינגלים שלא רכבנו ברובם לפי מפת הסינגלים של הכרמל
    התוצאה היתה שמספר סינגלים שמופיעים במפה לא היו רכיבים לא בגלל קושי טכני אלא בגלל הסבך
    ראו הוזהרתם לא לתכנן על סמך המפה בלבד

  • מה שכבר גילינו במפות הסינגלים הקודמות וגם בנוכחית קושי הסינגלים במפות  לא תמיד נכון , אבל זה פחות בעייתי מסבך שלא מאפשר לרכב בלבד גם אם היכולת הטכנית קיימת

  • התחלנו בירידה בסינגל נחל אלון שהיה נחמד ורכיב בשבילי ב 95% ולגיבורים יותר רכיב כולו (נקודות 1 עד 55)

  • ב 116 פנינו מכביש בית אורן לדרך שעולה אל מתחת לבית אורן

  • שביל יונית בקטע הראשון (הדרומי) רכיב ברובו פרט לקטע האחרון
    לאור לקחים של מאור שרכב שם במהלך השבוע לא נכנסנו לחלקו הצפוני כי הוא סבוך וכמעט לא רכיב

  • מ 305 עד 345 ירדנו לשביל סינגל אורנית דרום
    במפת הסינגלים הוא מסומן כקשה אבל התגלה כלא רכיב ברובו (5-10% רכיבים) בגלל הסבך שלא מאפשר רכיבה
    אין טעם לנסות אותו !!!

  • מ 345 פנינו לסינגל ספונים עליון שדרגתו במפה בינונית אבל גם הוא לא רכיב פרט לכ 200 מ' ממנו בגלל הסבך
    אין טעם לתכנן עליו !!!
    מהקצה שלו (380 ) יש דרך שמופיעה במפה ואכן קיימת ואין בה בעיות

Friday, September 29, 2006

סובב עמק חפר

סובב עמק חפר

תאריך :  29-9-2006 

כפר יונה - ינוב - תנובות - חציית כביש 57 - נחל אלכסנדר - תוואי המוביל הארצי - נחל שכם - גן יאשיהו - מבצר קקון - תוואי המסילה המזרחית - חממות של אחיטוב - תל זרור - נחל חדרה - ביצת זיתא - בית אליעזר - חדרה - כפר ברנדייס - חרב לאת - ליד חוגלה - נחל אלכסנדר - חניאל - כפר יונה

נקודת מפגש : חניון המתנ"ס בכפר יונה

משתתפים : 3 , נתי , עדי ואני

אורך : בספידומטר  56 ק"מ 

זמן ::3:30 שעות

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה 2


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Friday, September 22, 2006

סביב בת שלומה

סביב בת שלומה

9

תאריך :  22-9-2006 

בת שלמה - ליד חרבת כפה - איזור אימונים של אליקים - יער נחל תות - חוות מקורה - נחל מהר"ל - שביל ישראל דרומה לכיוון עופר - גבעות טלימון - מחצבה של מאיר שפיה - חצייה במעבר מתחת כביש 70 - הר חורשן - סינגל הגדר - הסינגל הכחול - בת שלמה

נקודת מפגש : חניה מדרום למחלף בת שלמה

משתתפים : 21

מוביל : איתן רינדנאו

אורך : בספידומטר  34 ק"מ 

טיפוס מצטבר : 610 מ'

זמן ::4:00 שעות

מפה (איכות גרועה)

קובץ ל - Turbo CD

הערות :

  • טיול זריז שאיתן הוביל בערב ראש השנה

  • המסלול כלל דרכי עפר , חלקן חדשות בשבילנו מצפון לבת שלמה ומספר סינגלים בהר חורשן שאת רובם כבר רכבנו ביניהם סינגל הגדר והסינגל הכחול שתמיד מהנה מחדש

  • משום מה טעיתי ונמחק לי קובץ ה GPS והמפה והקובץ המצורפים משוערים

 

 

 

 

 

 

Friday, September 08, 2006

מבשרת - הר הרצל - עין לבן - נחל רפאים - עין טייסים

 

מבשרת - הר הרצל - עין לבן - נחל רפאים - עין טייסים

50

תאריך :  8-9-2006 

מבשרת ציון - נחל חלילים - חציה מתחת כביש 1 - מוצא - בית זית - נחל זבידה - יער ירושלים - יד ושם - ציר הרצל - קרית מנחם - עין לבן - נחל רפאים - יער עמינדב - נחל רפאים - מפגש נחל רפאים ונחל שורק - עליה לעין טייסים - עין טייסים - צובה - מצודת צובה - מעוז ציון - מחלף הראל - מבשרת ציון

נקודת מפגש : מבנה מפעל הפיס מול הקניון של מבשרת (רח יסמין)

משתתפים : 6

אורך : בספידומטר  44 ק"מ 

טיפוס מצטבר : 890 מ'

זמן ::4:50 שעות

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה 2

מפה 3

מפה 4

גרף המסלול

תמונות

הערות :

  • התחלנו במזג אוויר קריר ונעים של כ 13 מעלות ב 6:00 בבוקר וזה למרות שצפוי אחד הימים היותר חמים השנה .

  • הירידה בנחל חלילים היא סינגל נחמד רכיב ברובו , היו כמה קטעים בני כמה מטרים שנאלצתי ללכת ,

  • בין 97 ו 100 התלבטנו באיזור בניה ובסופו של דבר עלינו איכשהו והתחברנו לרח' בתוך היישוב .
    רכבנו בבית זית עד הכביש שעולה לירושלים .

  • עלינו עם הכביש מבית זית לירושלים עד 127 או 128 ושם פנינו לדרך שהובילה אותנו לנחל זיבדה ובסופו של דבר לצומת של אחד מהכבישים של יער ירושלים ב 168 .

  • משם בכבישי יער ירושלים עד יד ושם וככר הולנד .

  • ב 260 פנינו דרומה מהכביש לאורה לשכונה בירושלים ושם יש מספר ירידות לעין לבן .

  • בעין לבן 2 בריכות ת אחת מהן מתאימה לשחייה .

  • העליה מ 367 ליער עמינדב מתונה ולא קשה

  • העליה לעין טייסים בדרך המסומנת ירוק הפתיעה אותי בכך שהיתה קלה לעין שיעור לעומת הפעם הקודמת שטיפסנו אותה לפני יותר משנה .
    גם אז היה חם מאד אבל כנראה שהשתפרנו .
    סה"כ העלייה מתונה והשיפוע כלל לא נורא .

Friday, August 18, 2006

ציפורי - הר עצמון

 

ציפורי - הר עצמון

74

תאריך :  18-8-2006 

ציפורי - כביש 77 (צומת המוביל-צומת גולני) - בקעת הית נטופה - נחל יודפת - הר עצמון - נחל אבלים - רכס מערבי של הר עצמון - כפר מנדא - בקעת בית נטופה - תל חנתון - מאגר אשכול - ציפורי

נקודת מפגש : ליד הצרכנייה של מושב ציפורי (נכנסים למושב ציפורי , עוברים את השער וממשיכים ישר , אחרי כק"מ בצד ימינה פנייה ימינה וחנייה)

משתתפים : 10

אורך : 35 ק"מ 

טיפוס מצטבר : 570 מ'

זמן ::4:10 שעות

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה 2

גרף המסלול

הערות :

  • זהו מסלול לא קשה ומתאים לקיץ

  • בעונת הגשמים ואחריה בקעת בית נטופה אותה חצינו פעמיים לא עבירה כמעט , חלקה כמעט מצריכה שחייה

  • יש דרכים רבות בבקעת בית נטופה אבל יש כמה נקודות הכרכיות למעבר של תעלת המוביל הארצי :
    בנקודה 345-346 ו - 56-57

  • העליה להר עצמון מ 130 עד 228 ארוכה אבל מתונה ולא גרמה לי להתנשפויות יתר למרות שזו העלייה הרצינית הראשונה שעליתי מזה 3 שבועות .

  • באיזור נקודה 254 פונים לדרך שעולה אל הרכס ולא ממשיכים בדרך עם סימון השבילים בנחל אבלים .
    זה בגלל שאם ממשיכים מגיעים למעיין ואחריו השביל בוואדי לא רכיב (בדקנו זאת בשנה שעברה
    ראה טיול דומה http://www.geocities.com/razgoren/tsipori.htm

  • בנקודה 381 פנינו לדרך שנגמרהבגדר
    עברנו מעליה ואחרי רכיבה קצרה לאורך שדה וחממה חברנו לדרך טובה ב 405 וחזרנו לציפורי

Saturday, August 05, 2006

כרכור- גן הנדיב - בנימינה

כרכור- גן הנדיב - בנימינה

117

נקודת מפגש : מצמן בצומת כרכור
מרחק  : בערך 54 ק"מ
גובה מצטבר 420 מ
משתתפים : 13
זמן 4.5 שעות
 
 
זהו מסלול שרכבנו בתקופת המלחמה כדי להמנע מקטיושות
המסלול מתאים לכל עונה

 

סינגל יד מרדכי

סינגל יד מרדכי תאריך : 6 -12 -2024 צומת מבקיעים - סינגל יד מרדכי - חציית המסילה הישנה לתחנת הכוח - חניון נבי מרעי - חציית כביש גישה לזיקים -...