Saturday, October 25, 2008

חוצה גולן חד-יומי

חוצה גולן חד-יומי

תאריך : 25-10-2008

משתתפים: 18

אורך :  123 ק"מ

גובה מצטבר : 1186 מ'

זמן :  9:40 שעות

רמת קושי : 9.8 (קשה מאד)

קושי טכני : 1.6 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     
 
מפ 1:250000

מפה 1

מפה 2

מפה 3

מפה 4

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ ל GoogleEarth

חוצה גולן חד-יומי 25-10-2008 מסלול שפוי בהחלט :

 

הקדמה

הכל התחיל מרעיון של נתי שהנו משתתף קבוע בחוצה גולן ההמוני מידי שנה

ואימוצו ודחיפתו של הרעיון ע"י עדי.

לאחר שרז הראה לנו 5 מסלולים שונים לעשות זאת,מוטי העיר והמליץ על שינויים ושאר

חברי הקבוצה הראו התלהבות,ראיתי לנכון לחבר את כל האנרגיות החיוביות הללו ולתכנן

לכל הקבוצה מסלול שיתאים לכל חברי הקבוצה.

קודם כל השגתי נהג אוטובוס משוגע כמונו שיקיץ ב-03:00 לפנות בבוקר במרכז הארץ

ויגיע לקבוץ האון בכדי להעמיס 18 רוכבים על ציודם ואופניהם ולפרוק אותם בקופות

אתר החרמון.

לאחר מכן ישבתי על המפות ושוטטתי במאמרים על חוצי הגולן ושביל הגולן וכמובן כל

החומר והזיכרון מהטיולים והאתרים שטיילנו בגולן בהובלת רז.

פרסמתי גרף גבהים עם זמנים משוערים http://img2.tapuz.co.il/communafiles/31676406.jpg

+קובץ מסלול מתוכנן לטעינה של החבר'ה וחיכינו בכיליון עיניים למסע הזה.

 

מפה מס' 1

 

לאחר שהתפרקנו מהאוטובוס בקופות אתר החרמון(תמונה A),כמה רוכבים וביניהם אנוכי שוטטנו

ברחבת הרכבל התחתון כשקהל בדמוי בובות צופה בנו (תמונה B).

מנק' 1 טסנו בכביש עד לחניון השאטלים התחתון בנק' 2 ,2.5 ק"מ שנגמעו תוך פחות מ2 דקות ! איזו פתיחה !.נק' 2 זה תחילת סמ"ש אדום והסמון נמצא על עמוד ברזל בצד הדרומי בצד שמאל של החניון,

משם שביל טכני עם בולדרים(תמונה C),רכיב כולו לבעלי בולמים ראויים כ-400 מ' עד ברכת מן שהייתה יבשה(תמונה D).

יצאנו מבקעת מן בנק' 3 על דרך אספלט ישנה שהובילה אותנו לצמת בנק' 4 שם פנינו שמאלה ,ימינה

הדרך הסלולה ממשיכה לשער סגור הנראה מרחוק.

מנק' 4 נוף אירופי לכל דבר בדרך טכנית למחצה שמטפסת כאסח בהתחלה ואח"כ גולשת בשביל עם

אבנים וסלעים עד לבריכת חפור בנק' 5(תמונה  E)  בקטע הזה התרסק ארי ודורון שכמעט דרס

אותו איבד אוזן באופניים ופרש מהטיול בנווה אטיב.ארי על כאביו ופצעיו המשיך עד סוף המסע

(איזה סבולת !).

בנק' 6 המשכנו באדום לנק' 7 כדי לבדוק האם השער כבר פתוח,השעה היתה 08:00 בבוקר ועדיין

היה סגור,ירדנו חזרה ל 6 ועלינו לבית הקברות הקטן של נווה אטיב ועברנו שער שהיה פתוח(ניתן לעבור

גם דרך בית הקברות עצמו בשער צר) בנק' 8 לכביש הפנימי של נווה אטיב שמסביב לישוב.

בכביש הזה המשכנו עד לכביש הראשי המוביל למג'דל שמס ולחרמון.(נק' 9)

על הכביש נפרשה כל רמת הגולן לפני גלגלינו,אם זה צפון הרמה (תמונה F) או מרכזה ודרומה עד הכנרת

( תמונה G).

בנק' 10 לקחנו בצמת לכיוון נח"ל נמרוד וכך גם בצמת בנק' 11 ,בנק' 12 בכניסה לישוב נח"ל נמרוד לאחר שהגיעו האחרונים החלטנו על רוכב מאסף עם מפה וGPS כדי לשמור על אחידות ורציפות הרכיבה

בקבוצה.(תודה למוטי שהתנדב כיאה למ.פ. מוצנח בגזרת החרמון בזמן שירותו הצבאיJ).

משם התחלנו לרדת כשברכת רם נראית למטה כאילו אפשרי להגיע אליה ממקפצה אולימפית . .

השפועים המטורפים גרמו לטיסה מ13 ל 15, הגענו למטה וריח שרוף של רפידות היה באוויר,הדיסקים נראו אדומים/סגולים ,זה היה הזוי ? ! 

בנק' 15 פנינו לגשר העובר מעל נחל סער,עברנו על גשר העץ הישן(16-17) שחסום פיזית לתנועת כלי רכב כשקורות העץ הישנות רועדות תחת גלגלינו.

פנינו שמאלה בכביש העולה עד לצומת(18)ומשם ימינה לכוון ברכת רם עד צמת שבילים בנק' 19 לדרך טובה המטפסת  בתוך שדרת  ברושים התוחמת מטעי תפוחים.

בנק' 20 פונים לשביל הגולן המסומן בבירור,בנק' 21 המתנתי אני ואחרים לממהרים שהמשיכו וטפסו

לכוון הר כרמים,הודענו להם לחזור ועד שחזרו נוצל הזמן לאכילת תפוחים טריים . .

בנק' 21 יש תחנת הנחת קו מקורות ועם הקו המשכנו ל 22,חתכנו בשדה שרק סיימו לנטוע בו עד 23

והתחברנו שוב לשביל הגולן שמסומן גם ירוק עד ל 24.

חצינו את הכביש ונכנסנו ליער אודם ,עד 25 בדרכי יער סמיסינגלים ומ25 בדרך לבנה עד 26  בה התחברנו לסמ"ש אדום שהינו גם שביל הגולן עד לנק' 30,מנק' זו מתחילים לטפס לפסגת הר אודם,המטעים נעלמו ומעט הצמחיה (תמונה T) על הקרקע האדומה (תמונה H)ועליות כסאח (תמונה S) חלק מהקבוצה גם השתעשע על האנטנות(תמונה W) בפסגת הר אודם (נק' 32).(תמונה I)

מ32 לוקחים את השבילים בכוון ירידה בלבד עד 33 השער האחורי של אודם,אם השער סגור שם אפשר לעבור בשער הצהוב בנק' 34 שם עברנו ומשם  למרכז צימרים "יער האיילים"(35) שם גם מילינו מים בתרמילי הגב וגם בקומקום של דותן שבישל לנו קפה 10 ! תמונה (J) שהיווה פקק שמשאיר טעם מצוין לאחר ארוחת הבוקר.

מצאנו את דרכינו בחזרה לשער הצהוב,הקבוצה פנתה ימינה בדרך הטובה ואילו אני ונתי נשארנו לעזור

לרועי שפרק שרשרת,חיש מהר חוברה לה החוליה החסרה והתחברנו לקבוצה בנק' 37, מבלי משים דילגה הקבוצה על הפניה בנק' 36 לכיוון הסינגל של יער אודם שסימנתי בנקודות גדולות ע"ג המפה,

פספוס של סינגל יער קסום שגילה לנו בזמנו יובל מאל רום בטיול שהוביל אותנו.

ניסינו לחבור אל הסינגל ע"י פניה ימינה בנק' 37 אך בגלל התעקשותי/התעקשותנו לא לחזור על עקבותינו הפספוס היה סופי.

הפיצוי היה בדמות ירידה סמיטכנית עם המון זמן אויר בשביל צר עד נק' 40.

שייטנו על הכביש עד 41 ולקחנו את הדרך שמטפסת קצר משמאל ולאחר מכן ירידה בדרך רחבה מאוד

עם בליטות נאות המאפשרות זמן אויר עד לצמת פורן בנק' 47 .

בצמת פורן ירדנו בדרך רחבה(דרך טנקים)המקבילה לכביש במהירות לא חוקית  עד נק' 48  בחיבור לכביש.

 

מפה מס' 2

 

מנק' 48 בשולי הכביש עד 49 לצמת האמיר והמשך למטה עד להתחברות עם ציר הנפט בנק' 50.

עולים על ציר הנפט שמרביתו  שביל/דרך כבושה או אספלט ישן עם מהמורות או אספלט טוב

לפני כניסות לבסיסי צה"ל השונים בדרך.

על ציר הנפט מדוושים כ- 28 ק"מ בדרך עולה ויורדת לסירוגין מקו גובה 630 עד 700 מטרים

בכדי לא להשתעמם תפסתי לי כל פעם ארנבת כדי לתת בראש וגם כשזה נמאס או כשהארנבת הצליחה

לברוח,שיחקתי חתול ועכבר עם רוכב ברמה שלי (פעם הוא מוביל ומתעייף ואז אני מוביל ומתעייף וחוזר חלילה .. ) כל זאת במהירויות 20 עד 40 קמ"ש כל הציר.(דווקא חווית כבישונים לא רעה)

בנק' 51 לא ניתן להמשיך לציר הנפט ישר אלא יש צורך לעקוף את הבסיס בנפח לנק' 52 ואח"כ 53

ןמשם לצמת קשת בנק' 24

 

מפה מס' 3

 

מצמת קשת עד נק' 56 There is nothing to write home about  . בנק' 56 חזר לנו הצבע הירוק

כחול לפנים בשביל הגולן בירידה נחמדה עד ל57 ,משם בדרך אספלט טובה עד מנצורה ולצומת ב 61

פה החברה פתחו מבערים מערבה בירידה עד הפניה ב62 לנחל דליות והתחברנו גם שוב לשביל הגולן.

את נחל דליות (63) (תמונה K) חצינו ברגל כשאנו מדלגים מאבן לאבן(תמונה X),מה לעשות לא רוצים גרביים רטובות ל4 שעות הקרובותJ.

עברנו את רג'ם אל הרי(לא התעכבנו) משם שביל הגולן אינו זורם כ"כ אז המשכנו בדרך צרה ל 64

 (תמונה U) ופנינו לכוון הירידה עד הכביש בנק' 67 ליד צמת דליות (תמונה L)

חצינו את הכביש ואח"כ שער עד 68 ,התחברנו שוב לשביל הגולן בדרך חומה(חצץ חום ודק)

עד לרסם בלוט ,שם בנק' 70 עזבנו את שביל הגולן ולקחנו דרומה עד לחיבור עם הכביש בנק' 72.

פניה ימינה בכביש,רכיבה עליו 300 מטר ושמאלה ב 73 דרומה לכוון אבני איתן בדרך טובה מאוד.

בנק' 76 נגמרת המפה.

 

מפה מס' 4

 

המשכנו בדרך הטובה עד נק' 77 שגילינו בה ברזיית מי שתייה של מרכז הצימרים שם,מילאנו מים

בתרמילים וגילינו גם שאנחנו רעבים,בשרתי לכולם שעוד 5 ק"מ אוכלים בישוב אלי עד. לאף אחד

לא היה מושג מה מחכה לנו שם,גם לא לי.

במשנה מרץ המשכנו על המצוק מעל נחל אל על עד לנק' 79,שם נכנסנו לסינגל בתקווה ל"קיצור" לישוב

אלי עד ולארוחת הצהריים,אולם נתברר עד מהרה שהסינגל מתחיל אמנם טוב אבל המשכו איטי ומעצבן,

חזרנו על עקבותינו לנק' 79 (הקטע של הסינגל הושמט מהמפה ומהקובץ המצורף) והמשכנו עד למפגש

עם הכביש ב 80.

משם לאחר דיון קצר המשכנו לקצה הצפוני של הישוב אלי עד למסיבה של נורית(הושמט מהמפה ומהקובץ המצורף),הנערה בת 50 והחלטנו להפתיע אותה !,כובדנו כיד המלך (תמונה M)

ואחלנו לה בריאות וכושר(תמונה N)

מבושמים ומשופדים מפרגיות וסטייקים חזרנו לנק' 80 ולצומת אלי עד (81) פנינו ימינה לרכיבת

כביש בשני טורים מסודרים "אלה טור דה רמת הגולן" עד אפיק וכפר חרוב,הפלטון המוביל שהספיק

לברוח פספס את הפניה למצוק מעל סוסיתא בנק' 85. חלק מהקבוצה פנה ב85 לעבר השכונה החדשה

של כפר חרוב כשנוף הסוסיתא והכנרת משתקף מימין.

בנק' 86 נכנסנו דרך פרצה רחבה בגדר או יותר נכון גדר שדאגו שתהא חסרה בקטע קצר,לתוך הישוב

ורכבנו על הדרך בשפת המצוק עד 89,שם עברנו שער להולכי רגל המקשר את הצימרים של הישוב למצפה השלום ולמסעדה שם.התחברנו לקבוצת הבורחים,הצטלמנו במצפה(תמונה O) ו (תמונה P).

מנק' 89 עד 91 רכבנו בשולי שדות חקלאיים בדשדש.בנק' 91 חצינו כביש המוביל לתחנת ממסר של חברת חשמל והמשכנו על דרכים חקלאיות עד למבוא חמה.(92) לא נכנסנו למבוא חמה מכיוון שלפי זכרוננו השער האחורי של הישוב בד"כ סגור,המשכנו על הכביש הראשי עד לפניה בסימון שביל הגולן בנק' 94. ממשיכים בשביל הגולן וחולפים את נק' 95 ו 96 ומרכז גלישת הדאונים ומצנחי הרחיפה

שעל מצוקי האון,משם בדהירה לא מוסברת לאחר 115 ק"מ רכיבה לפניה בנק' 98 לירידה מהמצוק.

מנק' 98 הדהירה הפכה לטיסה,נצפו מהירויות של 40 , 50 וגם 55 קמ"ש עד נק' 99.

בנק' זו יש להאט למי שלא מכיר,יש שני שבילים שפונים ימינה ושלט מעץ בצמת השבילים,יש לפנות

בכוון השלט המורה לכוון "כפר תאופיק" (לא להתבלבל "עין תאופיק" זה שמאלה ולא לשם אנו רוצים)

ממשיכים בכוון השלט עד לנקודה 100 ושם לוקחים את הירידה הימנית שלאחר 400 מטרים מתעקלת שמאלה,לפני העקול הזה יש לעצור ולהבחין מימין בגרם אבנים ושער הולכי רגל מעל הדרך(נק' 101)

מטפסים קלות מעל הסלעים ועוברים את השער ומתגלה תמרור האבן לעין שריר-שוירח (תמונה Q)

הסינגל הזה שאורכו 2 ק"מ ואנו כבר מבצעים אותו זו הפעם הרביעית הוא פרס נאה לחבורת

משוגעים שרק לפני 10 שעות היו בקופות אתר החרמון משתעשעים במחשבה שיגיעו לכאן באור יום.

עוברים את הבריכה והמעיין בנק' 102(לא שיש ברירה אחרת-זה סינגל) וממשיכים עד למטה,בתמונה

R נתי הוגה הרעיון לחוצה גולן הזה ,משקיף על שארית הסינגל הטכני,הזורם והמגניב הזה,שיפועי צד,סוויצ'בקים,אדמה "זזה",על פי תהום,דרופונים וסתם שפועים מטורפים עד למטה.

בנק' 103 עוברים שער להולכי רגל פונים שמאלה ל104 על דרך לבנה ומשם נוסעים מערבה דוך

לכנרת בכל הדרכים האפשריות ללא סטיה ויוצאים ממש לחניה של כלי הרכב באלונית קבוץ האון.

סוף דבר,

 

תודות:

קודם כל לכל המשתתפים האמיצים- נתי,ארי,מוטי,מאור,ענת,ארז,תומר,קובי,עדי,זיו,ניצן,מני,דותן,אורן,איתמר,ירון,רועי

תודה מיוחדת גם –

נתי זיו הוגה הרעיון

עדי ספקטור שבלעדיו כל זה לא היה קורה

מוטי ארמלין המאסף האחראי שגם יעץ לבניית המסלול

דני פלד שהיה עם המפתחות בסוויץ' למקרה חילוץ וגם עבד שעות נוספות במנגל באלי עד.

לנורית קווינט שחגגה 50 בזמן ובמקום הנכון-עד מאה כ-20.

לרז גורן ששיפע אותנו בהצעות למסלולים

לצלמים

לאשתי שנתנה פס

ולכל מי ששכחתי

 

מאור משה


תמונות

תמונה A           http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653446.jpg

 

תמונה B           http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653452.jpg

 

תמונה C           http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653460.jpg

 

תמונה D           http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653459.jpg

 

תמונה E           http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653467.jpg

 

תמונה F           http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653494.jpg

 

תמונה G           http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653495.jpg

 

תמונה H           http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653496.jpg

 

תמונה I           http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653502.jpg

 

תמונה J           http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653504.jpg

 

תמונה K           http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653507.jpg

 

תמונה L           http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653508.jpg

 

תמונה M           http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653514.jpg

 

תמונה N           http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653526.jpg

 

תמונה O           http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653538.jpg

 

תמונה P           http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653539.jpg

 

תמונה Q          http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653545.jpg

 

תמונה R           http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653445.jpg

 

תמונה S           http://lh6.ggpht.com/_dnyFiJQhp80/SQNTWqTwjEI/AAAAAAAAACM/YzCHjmAubic/s640/IMG_0056.JPG

 

תמונה T           http://lh5.ggpht.com/_dnyFiJQhp80/SQNT9lArNSI/AAAAAAAAADQ/AOo1fzR462k/s640/IMG_0064.JPG

 

תמונה U           http://lh6.ggpht.com/_BLlJrc5qrhM/SQeC8UhFY5I/AAAAAAAAAc0/GPBLgYfMql0/77.JPG

 

תמונה W           http://lh6.ggpht.com/_BLlJrc5qrhM/SQeCzcF9XqI/AAAAAAAAAck/36RSce6jZqA/55.JPG

 

תמונה X           http://lh4.ggpht.com/_BLlJrc5qrhM/SQeCovE63rI/AAAAAAAAAb8/FJf74BrVxJs/99.JPG


הערות מקומונת הקבוצה

מאור :  "איזה יום חג היה לנו,כולו זוהר בסימני ח"ג"

"ולכן פצחתי בחמשיר גנוב

חוצה גולן יעבור כעינוי?
לא !,עברנו חוויה וגילוי !
התחלנו בחרמון ג'בל וסיימנו בחוות גידול יענים
נהנינו מחברותא גדולה מהחיים
וכובדנו בחגיגת גורמה אצל נורית,היה עילוי

יום חג גם לנורית קווינט הנערה כבר בת 50,מזל טוב ורק בריאות וכושר"

זיו : "היום העלנו את הרף בצורה משמעותית"

"הוכחנו שאם רוצים - אין זו אגדה... זהירות! זה ממכר!
תודה לכולם על החברותא,
מז"ט לנורית,
תודה מיוחדת לנתי על היוזמה, ולענת ודני על השיפודים.

מאחל לנו עוד הרבה מסעות כאלו,
-זיו"

ארי : "סטטיסטיקת הטיול"

"טמפ'             :  מקס' 29  - מינ' 12 - ממוצעת 23. (מז"א נוח ,קריר בבקר ובערב ועם רוח קרירה כל הזמן . מאוד נעים לרכיבה.כמו שסיכם זיו :..." מז"א בהזמנה "...!!!!! )

משך הטיול       : כ- 9:50 שעות בממוצע.

משתתפים        :  18  ( מאור / אריה / נתי / עדי / ארז / קובי / זיו / מוטי / דורן מגילון / ענת / ניצן / ירון /  מני / דותן / אורן /  תומר ממולדת /  ומרוכבי כרמיאל : רועי / איתמר) .דורון פרש בתחילת הטיול לאחר שעיקם את "האוזן " של המעביר האחורי ולא היה לו רזרבית .ענת עשתה הפסקה בין ק"מ 70 ל- 95 ( דני אסף אותה באמצע הקטע כדי שתוכל להשתתף יותר זמן ביום הולדת של נורית ). לקראת הרכיבה למצפה השלום / מבוא חמה וסינגל עין שריר , ניצן וענת לא שמו לב והמשיכו בכביש עד הכינרת.

היו התפצלויות נוספות : חלק מהקבוצה טיפסה עוד כמה עשרות מטרים לא מבוטלים להר אודם ( נדמה לי זיו + עדי + ??? ) .חלק מהקבוצה דילג על נסיעה בשטח למצפה השלום והמשיכו הכביש.

תקלות              : "אוזן " עקומה לדורון  + שרשרת שנפרשה לרועי תוקנה ציק-צ'אק . בריחות אוויר ( .... מרובות ...   ) לתומר ולאורן בסינגל שריר (אגב , מקום די קשה לתיקון פמצ'רים ) . תומר רכב את רוב הטיול עם חוסר אוויר במשכך האחורי ( ... בריחות אוויר מ.... ) וסיכומו של דבר ירד את כל סינגל שריר עד האוטו ללא אוויר בשני המשככים, קדמי ואחורי.

פציעות            :  פצה קטן לירון ושפשוף רציני בירך שמאלי  לארי בירידה בשביל אדום מהחרמון ( למה שכחתי את מגיני הצד שלי האוטו ??????. אגב , בזמן שאיבדתי שליטה על הגלגל הקדמי ( מנופח מדי )דורון היה ממש מאחורי ובמזל לא "דרס " אותי כששכבתי על דרדרת. דורון על שגרתי לך ליפול ועל עיקום ה"אוזן" שהרס לך את הטיול. למני ונתי ( ואלי גם לאחרים ? ) היו התכוצויות בשרירי הרגלים ולי כאבי גב לא פשוטים. לכולנו "אי נוחות " למספר ימים לשבת על מושב אופניים ...

מאור / עדי/ ונתי ורז     : קודם כל,כל הכבוד למאור על הארגון למופת , הן לאוטובוס שחיכה לנו בדיוק בזמן , הן לשכלול המסלול , לרבות שילוב יום ההולדת לנורית במסלול והן על הכנה והפצת קבצי GPS  למינהם  ואפילו "גרף ציפיות" .פרופ' מאור אתה גדול ואתה עושה עבודת קודש.תודה ,תודה,תודה.תודה גם לנתי לזרע את הרעיון ולעדי שדרבן עד שהוא יצא אל הפועל. ותודה לרז על שטרח ועזר עם שיעור בית בתכנון המסלול.

דותן ( כן , דותן ולא דורון ) שוב הכין לנו קפה נהדר לארוחת בוקר . תודה דותן , אתה גדול וכל הכבוד על הטירחה .אגב , הפעם הקפה היה ללא טעם לוואי ...

טיול יוצא דופן : כפי שציין זיו , מרחק הנסיעה מהבית לכינרת קצר יותר מהמרחק שרכבנו ביום אחד !!!!!!
מדהים בכמה סוגי שטח , נופים יערות  ויישובים עברנו ביום אחד. " חרשנו  כ – 1/6 מאורך מדינת ישראל !!!

בהתאם להמלצות נתי מלפני הטיול , הקפדתי לשמור על דופק יחסית נמוך בכל הטיול ולאכול בכל הזדמנות אפשרית ( לא היו הרבה מאחר והיתי לרוב בין האחרונים וכל פעם שהצטרפתי לקבוצה , מיד כולם קמו מההמתנה לי והתחילו לנסוע) . סיימתי עייף אך לא "ארוג " וללא התכווצויות ( הודות למשקה איזוסטר וכדורי מגנזיום ) .לטיול הבא אקפיד לארגן לי סל תלוי על הכידון כדי לנשנש כמו שעושה נתי במשך כל הרכיבה .

תודה מיוחדת לנורית ( ושוב יום הולדת שמח    )  ודני על הקבלת פנים הנהדרת : דני ממש חמוד ישר הגיש לנו שיפודים והית "פריסה" מאוד רצינית בחגיגה . דני תודה מיוחדת בשמי ובשם מוטי על הבקבוק מים שנתת לנו כשבאת לקחת את ענת : הצלת אותנו מהתייבשות !!!! ( עוד הפקת לקחים : כשאומרים לי למלא מים , לא מתווכחים ופשוט ממלאים !!) .

אגב , רז אל תצטער על שלא יכולת להשתתף : זה היה עלול  להחמיר מאוד את המצב של הקרסול !

הטיול היה קשה , סה"כ רכבנו מעל 120 ק"מ , טיפסנו במצטבר מעל 1,100 מ'   ( בפולאר שלי : 1055 מ'  ) . יש חשש שה"רף " לטיול ה-300 יהיה מאוד גבוה.

כל הכבוד לחברה הנהדרים והמפרגנים !!! כולם גמרו עם טעם של עוד.

"תדלוק" לסיום        : בבית !!!!

יתר הנתונים            : ראו גרף  וטבלאות ומפות שמטיב להכין המומחה שלנו לקרטוגרפיה, לגיאופיזיקה    ומדעי הנסתר , לשעבר מבכירי עובדי NASA  ב-USA ,    פרופ' מאור."

ענת : "תודה ענקעת לכולם"

"על החברותא, על הרעיון וההעזה לבצע, על הניווט, על הקפה, על הפירגון, על מזג האוויר שסידרתם והשמש שהחזקתם ב-hold...
ומאור - אתה ענק, משלבי התכנון והפירסום לפרטי פרטים( וכמה הם חשובים) דרך ההובלה תוך מחשבה על כל בלת"מ אפשרי.
ואיך הצליח לך אפילו עם לוח הזמנים- מי היה מאמין?!   תודה,
ענת

תיקון קל לסטטיסטיקה: ניצן וענת לא המשיכו על הכביש עד הכנרת אלא עד מבוא חמה,ומשם בשטח אל המצוק, אתר הרחיפה, תאופיק,המעיין והסינגל."



עדי : "
לאחר מספר שעות התאוששות..."

"הגיע העת לסכם בקצרה את החוויות.

ראשית, נציין כי פתחנו מסורת חדשה בקבוצה,אני בטוח שעוד נוסיף מפעם לפעם טיולים בקנה מידה שכזה.

החשש העיקרי שלי (ושל מאור) היה מעצם כמות המשתתפים הרבה. חששנו כי תקלות, פציעות, כושר גופני וטעויות ניווט יגרמו לנו להתארך בזמנים ועלולות לשבש את הטיול ולא להצליח להגיע ליעד בזמן אור. אני שמח שהחששות התבדו והצלחנו כולם (למעט דורון) לסיים את הטיול מתחילתו ועד סופו בשעות אור.

אני שמח שהתקלות הטכניות היו מועטות ותוקנו במהרה. כמו כן למעט הנפילה של ארי ודורון לא סבלנו מפציעות חמורות.
כולם ללא יוצא מהכלל הוכיחו כושר גופני וסיבולת גבוהים והצלחנו לסיים בהפרשים קטנים יחסית את הטיול.

לגבי הניווט - למאור מגיע ח"ח ענק על התוכנית המכינה - כמי שהוביל בפועל חלקים גולים מהטיול אני חייב לציין שמכשיר ה- GPS היה מכוייל בצורה מצויינת והוביל אותנו על פי התוכנית בדיוק מצויין (למעט קטע אחד בנחל אל על..חפיף ).

כמה אטרקציות ונקודות ציון חשובות:

הירידה בבוקר על הכביש מהחרמון לחנית הרכבים שיפרה את השיא שלי במהירות על האופניים - 74 קמ"ש!!!

הירידה על השביל האדום בחרמון הייתה מדהימה, טכנית מאוד עם קטעים סלעיים, ירידה שבה אפשר לגמור רפידות בכייף! כשסיימנו אותה בנוה אטיב הצצתי ב VDO שלי וראיתי שהצלחנו לטפס (כן לטפס!) 100 מטר בתוך כל הירידה הזו!!!

הקטע הראשון של הטיול עד להר אודם התנהל באיטיות יחסית, זה היה החלק שבו טיפסנו בטיול, כמובן שעצרתי ליד אחד המטעים ואספתי מספר תפוחי עץ (ליידי פינק או גולן?) וזללתי להנאתי והנאת אחרים!!על הר אודם באתר האנטנות עלינו מספר מצומצם של רוכבים ואף טיפסנו על המוצב ותרגלנו רכיבת אורבן (או כפי שארי אומר: "יורבן") זיו הפגין שיפור ניכר ביכולותיו!!!

הפסקה בישוב אודם כללה קפה משובח של דותן (פעם הבאה נא לא לזרוק את הכוסות, וכך נוכל לארגן הפסקת קפה נוספת!!!)

חיפשנו סינגל ביער אודם ולא ממש מצאנו אותו, ולאחר שסיימנו את הטיפוס התחלנו בדהירה מטורפת במגמת ירידה ואח"כ התחברות לציר הנפט, שם כבר לא הייתה ירידה של ממש אך הדהירה המשיכה! דהרנו כ- 35 ק"מ בקצב מהיר ביותר, ובכך משכנו את כל הקבוצה להתקדמות מהירה שהביאה לדעתי לעמידה בלו"ז הטיול!!!

המופע של ארז לפני הכניסה לאלי-עד ובמהלך ההפתעה שארגן לנו דני פלד היה סוראליסטי!!!
לנורית נאחל ברכות רבות, ולדני נודה על הארוחה הלא צפויה שארגן לנו!!!

כשיצאנו מאלי-עד הייתי בטוח שלא נסחוב אחרי השיפודים שחדרו לבטן... אך ירון הכבישון דאג לסדר אותנו כמו כבישונים בשני טורים ולהסדיר קצב רכיבה!!! דהרנו על הכבישבמהירות מסחררת עד הכניסה לכפר חרוב (אנחנו פספסנו את הכניסה בשטח כ 2 ק"מ קודם לכן). לאחר מכן רכיבה על המצוק עד למצפה השלום וחבירה מאוחרת של מרבית הקבוצה אלינו.

הקטע ממצפה השלום למנחת הדאונים אחרי מבוא חמה היה מעייף, סוף רכיבה בקטע חרוש ולא סימפטי, אך עם תחילת הירידה ועד הכניסה לסינגל של עיר שריר היה מלא אדרנלין - למעלה מ- 50 קמ"ש עם מעט ריחופים!!!

ו...כמובן הקצפת האחרונה של הטיול - הסינגל של עין שריר - כייפי, זורם, מלא אדרנלין, דותן ישב לי על הזנב והפגין ביצועים טכניים ברמה גבוהה, שאפו גם לארז על הביצוע בסינגל (לא הוריד רגל!!!)

שמונה מאיתנו (עדי, ארז, ירון, מני, דותן, אורן, נתי ותומר) סיימנו את ההרפתקאה בזלילת פנקייקים בבית הפנקייק בצמח. היה טעים !!

ארי - זה נחמד מדי פעם לגוון ולאכול משהו מתוק וקל (יחסית) כתחליף לסטייק עסיסי חחח

מי בא לרכיבת שחרור????  חחחחח"

זיו : "שם כבר לא הייתה ירידה של ממש" חחח..."

"...אני זוכר ג'יעג'וע ארוך שלא נגמר ובקצב מטורף

עדי - תודה על הפירגון, יש לי עוד הרבה מה ללמוד ממך!

לסיכום: סינגל עין שריר היווה סיום הולם ביותר למסע המכובד."

ארז : "סחתיין"

"סחתיין על הסיכום הממצה ותודה על המחמאה.
היה באמת טיול גדול מהחיים!"

איתמר : תמונות

נורית :"כל הכבוד ותודה!!!"

"קודם כל ,
כל הכבוד לכל חוצי הגולן.
תודה על ההפתעה והמתנה
ריגשתם ושימחתם אותי,
תודה מיוחדת למאור כמובן שכולי אכולת קינאה בכם
להתראות ברכיבות הבאות.
נורית."

מאור : תמונות

מוטי : הקלטת המסלול

ירון : תמונות

 

Monday, October 20, 2008

הכרמים והגזר

הכרמים והגזר

118

תאריך : 20-10-2008

לטרון - נווה שלום - מצפה הראל - כביש "צומת נחשון-צומת שמשון" - חרבת שרישה - חציית כביש 3 ליד בקוע - יער המגינים - מצפה בקוע - סינגלים בכרמי יוסף - תל גזר - עין ירד - כפר בן נון - כביש "משמר איילון-לטרון" - לטרון

נקודת יציאה : ליד תחנת דלק אלון בלטרון

משתתפים: 7

אורך :  31 ק"מ

גובה מצטבר : 754 מ'

זמן :  4:15 שעות

רמת קושי : 2.4 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.8 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

 תמונות (מאור)

תמונות (רוני)

הערות :

  • לפני מספר ימים עדי זרק את הרעיון של מסלול לקבוצה שלנו בסינגלי כרמי יוסף ובתל גזר
    בדיוק חיפשתי רעיון לטיול בפרוזדור ירושלים/שפלה והרעיון נוצל
    בכדי להכניס עוד קצת ק"מ לטיול בכדי שיהיה טיול של ממש ולא רק טיול סינגלים קצר הוספתי לו קטע באיזור נווה שלום

  • התחלנו כרגיל באיזור מפונדק אסא שבלטרון (1)
    חצינו את כביש 3 (נקודה 3) וטיפסנו בשביל ישראל בכביש המשובש אל מבצר לטרון (4)
    בנקודה 5 ירידה כיפית עד נקודה 6 ואז טיפוס מכובד בשביל ישראל עד נווה שלום (8)

  • פה פנינו בשחור מערבה עד הכניסה לנווה שלום (כמה עשרות מטרים ממזרח לנקודה 9)
    בנקודה 9 ירדנו בדרך עד חיבור עם השביל האדום בנקודה 11
    דהרנו עם האדום עד מצפה הראל בנקודה 13
    פה עזבנו את האדום בו תכננתי לרכב כי התלהבנו מהירידות
    תחילה סינגלון קצר לכביש ממצפה הראל
    אחר כך פניה בחורשה (14) וירידה כיפית עד 14
    A שליד הכביש "צומת נחשון-צומת שמשון"

  • פה החלטתי להצפין עד נקודה 18 בה פגשנו שוב את האדום והלאה עד נקודה 22 תוך מעבר על פני חרבת שרישה שלידה
    בין נקודה 29 ו 30 חצינו במחלף מתחת כביש 3 לכיוון הכניסה לבקוע
    התחברנו לדרך בסימון כחול בנקודה 30 שהובילה אותנו עד נקודה 32 בה פגשנו את הכביש שעולה למגדל של מצפה בקוע ביער המגינים
    טיפסנו עם הכביש עד המגדל בנקודה 34 ופה גם אכלנו ארוחת בוקר

  • מכאן התחלנו ברכיבה במספר סינגלים
    התחלנו מהמגדל  (34) והלאה עד קצה הסינגל בנקודה 40 בקצה היער

  • בהמשך רכבנו לכיוון תל גזר
    טיפסנו אליו מ 43 עד 44A
    פה רכבנו בסינגל שעל התל שהוא  בעצם שביל הולכי הרגל שמקיף את התל דרך נקודה 44B וחזרה ל 44A

  • מכאן ירדנו מהתל דרך נקודה 45 עד חיבור עם השביל האדום בנקודה 47 בה עברנו ליד עין ירד שהיה עם מים קצת ירוקים והרבה דבורים זמזמו סביבם
    המשכנו עם האדום עד כפר בן נון (49)
    המשכנו בדרכי מטעים עד שהתחברנו לכביש "משמר איילון-לטרון" בנקודה 54
    מכאן על הכביש עד לטרון

  • סה"כ טיול כייפי עם הרבה ירידות טובות וטיפוסים קצרים
    הסינגלים בכרמי יוסף שרכבנו רק חלק קטן מהם היו טובים ועוד נשוב אליהם

 

Friday, October 10, 2008

הגשרים של מחוז נשר והירידה ליגור

הגשרים של מחוז נשר והירידה ליגור

תאריך : 10-10-2008

יגור - כביש "יגור-נשר" - כביש "נשר-דניה" - גשרים תלוים בשמורת נחל קטיע - סינגל נחל קטיע - סינגל "הקוצים" - כביש "נשר-דניה" - סינגל "הביובים" - סינגל "נוף המפרץ" - סינגל "השירותים" - כביש "נשר-אוניברסיטה" - האנטנה - סינגל "האנטנה" - חניון הרקפות - סינגל "נשר עליון" - סינגל עין נשר - סינגל "היתדות" - חניון היערן - דרך נוף הכרמל - סינגל "היורד ליגור" - יגור

נקודת יציאה : חנייה ליד פינת החי של יגור (בצד ימין מיד אחרי השער של יגור)

משתתפים: 11

אורך :  27 ק"מ

גובה מצטבר : 937 מ'

זמן :  4:50 שעות

רמת קושי : 3.4 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.3 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה

 תצ"א

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

הערות :

  • אחרי דיון בפורום טיולי אופניים בתפוז קיבלתי חשק לחזור ליורד ליגור
    פשוט טיול נהדר שיש בו הכל

  • התחלנו מיגור (1) בדרך (2) שבשולי הכרמל
    בנקודה 3 חתכנו לכביש "יגור-נשר" (4) כי המשך הדרך ללא מוצא
    הרכיבה היא על המדרכה שבצד הדרומי של הכביש

  • בנקודה 6 פונים לכביש "נשר-דניה"
    הרכיבה על המדרכה שבצד המזרחי של הכביש עד הצומת בנקודה 7A בה נגמרת המדרכה ועוברים לצד השני של הכביש בו מתחילה מדרכה שניתן לרכב עליה עד הכניסה לפרק "נשר-נחל קטיע" (9)

  • נכנסים לדרך שלפני הגשר (מדרום) ורוכבים עליה כ 50 מ' עד הגשר התלוי הראשון
    עברנו את הגשר מדרום לצפון ואז המשכנו על הגדה הצפונית של נחל קטיע כ 100 מ' עד הגשר המזרחי אותו חצינו מצפון לדרום עד נקודה 10
    כאן התחברנו לסינגל נחל קטיע המסומן ירוק
    שימו לב לעקוב אחרי הסימון הירוק ולא להתפתות לסימון הכחול
    הסינגל רכיב ברובו ומסתיים במגרש המשחקים בנקודה 11 nesher (נקודה 15-16 בטיול ההוא) (ראה תמונה של הכניסה אליו)
    טיפסנו מהחנייה בשביל מתפתל ונכנסנו לסינגל "הקוצים" בנקודה 12 עד 13
    זהו סינגל קצר בעלייה קלה , רכיב כולו שמסתיים בכביש פנימי ברמת יצחק (13)

  • מכאן המשכנו בכביש עד חיבור לכביש "נשר-דניה" (14) והלאה עם הכביש עד הכניסה לסינגל "הביובים" (סינגל "פרויקטור" במפת שבילנט) בנקודה 16 בשכונת סביוני דניה

  • סינגל הביובים חמוד (היה קצת ריח ביוב מביוב שדלף שם בשבועות האחרונים אבל תוקן לפני מספר ימים)
    רכבנו איתו עד נקודה 17 בה מתחברים לדרך
    לא להתפתות להמשך הדרך אלא לפנות בדרך שמאלה (צפונה) ואחרי כ 10 מ' ימינה (מזרחה) בנקודה 18 ולהמשיך בסינגל "נוף המפרץ" עד הכביש שליד הכהיסה לחורשת ה - 40 (19)
    פה עלינו לחניון שלידו מבנה שירותים שבהם ניתן למלא מים

  • המשכנו בסינגל "השרותים" שמחבר בין השרותים המוזכרים לעיל לשרותים המבודדים שבגבעה מעל באר ה 40
    מאור שהוביל כאן טעה ובמקום להמשיך בסינגל עלה על דרך שהורידה אותנו לסינגל באר ה 40 (21 עד 22) אבל בכך הרווחנו קטע רכיבה חדש לנו בהמשך
    התחברנו לכביש "נשר-אוניברסיטה" בנקודה 23 וטיפסנו בו עד נקודה 24 בה חברנו לדרך שמטפסת לאנטנה ובה נוף ב 360 מעלות
    בנקודה 25 מאחורי האנטנה חברנו לסינגל "האנטנה" עד נקודה 26 בה התחברנו לדרך שמובילה לחניון הרקפות
    פנינו לחניון הרקפות (26X) ואז חזרנו לסינגל המקביל לכביש "אוניברסיטה-צומת דמון" (27-28)

  • פה בצומת דמון ירדנו לסינגל "נשר עליון" המסומן אדום עד הדרך בנקודה 29
    מסינגל נשר עליון בעצם נכנסנו לרצף של סינגלים יורדים פרט לקטע של ק"מ וחצי על דרך נוף הכרמל שיורד עד יגור
    המשכנו על הדרך עד נקודה 30 בה חברנו לסינגל "עין נשר" איתו רכבנו עד כניסה לסינגל "היתדות" (31)
    פה בנקודה 31 התאמנו החברה בירידת טרסה
    סינגל היתדות זורם בכיף עד חניון היערן בנקודה 32
    המשכנו בכיש של החניון עד חיבור עם דרך נוף הכרמל (33) , בחניון בין נקודה 32 ו 33 יש ברז מים

  • המשכנו על דרך נוף הכרמל מזרחה עד חניון הנופש הפעיל והכניסה לשביל ישראל ולסינגל "היורד ליגור" בנקודה 34
    הסימום פה כחול ושסימון שביל ישראל
    בנקודה 35 עוזבים את הכחול/שביל ישראל לסימון שחור שממשיך במורד "היורד ליגור"
    בנקודה 36 נגמר הסימון השחור וחוברים לירוק מזרחה עד יגור (37)
    איזה סינגל אדיר !!!

 

Monday, September 29, 2008

ערב ראש השנה בחורשן

ערב ראש השנה בחורשן

35

תאריך : 29-9-2008

בת שלמה - הגבעות שמצפון מזרח להר חורשן - תחילת סינגל "מעלה צבר" - סינגל "הנעלם" - עמיקם - סינגל "שנטי" - סינגל "גן עדן" - סינגל "גיא הקוצים" - הרמפות - סינגל "הגדר" - צומת ראשית של הר חורשן - סינגל "קפריסין" - בת שלמה

נקודת יציאה : בת שלמה (מדרום למחלף)

משתתפים: 16

אורך :  ~21 ק"מ

זמן :  ~3:30 שעות

     
 מפה

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

תמונות (איתן)

תמונות (דורון)

הערות :

  •  בערב ראש השנה יצאנו לסיבוב בחורשן
    תודה לארי על ההובלה בקטעים מעמיקם

  • התחלנו בסיבוב בגבעות שמצפון מזרח לחורשן (נקודות 5 עד 12) בתקווה למצוא סינגלים שלא רכבנו ביניהם סינגל "נמרוד" ו"בועז" שמופיעים בשבילנט
    כצפוי הם לא נמצאו
    חצינו את נחל דליה בנקודה 5
    זהו המעבר הסביר היחיד (הפעם לא נרטבנו כי המים היו נמוכים)
    בין 5 ל 6 קיר רכיב בקושי בגלל השיפוע והדרדרת
    בין 10 ל 11 אפשר לראות במפה שחיפשנו ירידה ובסוף חזרנו לנקודה 10 וירדנו משם

  • מנקודה 14 ל 15 טיפסנו לרכס של חורשן
    המשכנו ללא שביל בחציית גדר (אין פה מעבר נוח -נבדק מספר רב של פעמים בנקודות שונות ותמיד יש גדר)
    רכבנו עד נקודה 16 בה עלינו על דרך שהובילה לתחילת סינגל "גיא צבר"
    התחלנו לרדת בו ובנקודה 18 פנינו לסינגל "הנעלם"
    תחילתו בעליה לגדת הוואדי ועל השלוחה (19) הסינגל יורד
    הוא לא מתוחזק ולכן עם הרבה קוצים ואבק , אבל דווקא זה עשה אותו  חווייתי (ראה תמונות)
    הוא מסתיים בנקודה 20 וחובר לדרך בתוך מכלאת פרות מלאת פרות ומה שהן משאירות

  • בנקודה 24 בתוך עמיקם נכנסנו לסינגל "שנטי"
    הוא מסתיים בנקודה 25
    מכאן עם דרכים עד נקודה 29 בה מתחיל סינגל "גן עדן"
    מ"גן עדן" פנינו לסינגל "גיא הקוצים" (30) הרכיב בחלקו - שמו מבהיר את הסיבה ...
    בנקודה  31 חברנו לדרך המטפסת ליד תלוליות העפר של אימון האופנועים עד סינגל "הגדר" (32)

  • את סינגל הגדר עשינו בעלייה (עדיף להתחיל אותו מצידו השני כמו שאנחנו רוכבים בד"כ)
    הסינגל  מסתיים בנקודה 33
    הרוב המשיכו בהובלת תומר שמאלה לכיוון סינגל הג'ונגל
    ארי , אני וניצן שהתעכבנו קיצרנו בנקודה 33 ופנינו ימינה לדרך העולה לצומת הראשית של חורשן בנקודה 35
    מכאן ירדנו את סינגל קפריסין שמשתפר כל הזמן (35-36) והמשכנו לאוטו

 

Friday, September 05, 2008

רכיבה קצרה בגליל התחתון - הר טורען

רכיבה קצרה בגליל התחתון - הר טורען

תאריך : 5-9-2008

צומת גולני - מרגלות הר נמרה - כביש "צומת גולני-צומת קדרים" - כביש גישה למצפה נטופה - דרך שחורה להר טורען - מצפה נטופה - מגדל תצפית בהר טורען - כביש גישה לבית רימון - צומת בית רימון - כפר כנא - דרך נוף יער בית קשת - מחנה שמשון - כביש 65 - צומת גולני

נקודת יציאה : חנייה בצומת גולני

משתתפים: 21

אורך :  29 ק"מ

גובה מצטבר : 762  מ'

זמן :  3:45 שעות

רמת קושי : 2.5 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.2 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

      
 מפה

פרופיל גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (צילם : מאור)

הערות :

  • הפעם בשביל להתגבר על החום הצפוי החלטתי לרכב במסלול קצר בהר טורען כך שנסיים לפני 10 בבוקר
    המסלול דומה למסלו שרכבו לפני שנה : turan100

  • התחלנו ברכיבה מצומת גולני (1) בכביש הישן המקביל לכביש לטבריה ובנקודה 2 נכנסנו לדרך בסימון אדום צפונה
    הדרך הופכת לסינגל קצר שמסתיים בדרך בנקודה 3
    מכאן על דרך שנגמרת בנקודה 4
    המשכנו בדרכים בצדי שדות תוך מעבר גדרות פה ושם ומנקודה 6 על דרך עד בריכות החימצון היבשות בנקודה 7
    מכאן חבירה לכביש "צומת גולני-צומת קדרים" בנקודה 8 והמשך מקביל לכביש עד הכניסה למחנה הר נמרה (9) והלאה על הכביש עד הפנייה לכיוון מצפה נטופה (10)
    הקטע עד לפה בין נקודה 3 ו 5 יכול להיות בעייתי בחורף בתנאי בוץ כי חלקו עובר בשולי שדות .
    במקרה כזה עדיף המסלול המוזכר לעיל משנה שעברה שעבר בקטע זה בדרכים וסינגל רכיבים בחורף

  • המשכנו בכביש למצפה נטופה ועזבנו אותו לדרך  בסימון שחור בנקודה 11
    מכאן מטפסים לכיוון המצפה בראש הר טורען תוך הקפת היישוב מצפה נטופה
    הסימון השחור ממשיך עד צומת הדרכים בנקודה 17 על הרכס של הר טורען
    הפעם כולנו עלינו בדרך העפר בסימון כחול עד צומת הדרכים בנקודה 19 ואז למגדל התצפית של הר טורען (20)

  • מהמגדל המשכנו בדרך הדרומית שעל הרכס עד נקודה 23
    מכאן רוכבים על דרך פחות ברורה ובנקודה 24 מתחילה הדהירה למטה
    בנקודה 25 צומת דרכים
    צריך לקחת שמאלה ואז ימינה
    טעינו והמשכנו ישר ימינה וחזרנו
    חלקנו (ראה במפה) אף התחילו לטפס לכיוון בית רימון ורק אז חזרו אחורה
    מנקודה 25 יורדים לכיוון הברושים (מגן רוח) שרואים למטה (ראה תמונות) 
    ועוברים בדרך ממזרח להם
    מיד אחרי שעוברים את הברושים יש צומת דרכים  (27)
    שם טעינו בטיול בשנה שעברה וגם הפעם חלק טעו (ראה מפה)
    צריך בצומת לקחת ימינה ולא להמשיך ישר
    פה יש ירידה תלולה ומהירה שמביאה אותנו עד כביש הגישה לבית רימון (28)

  • מכאן רכבנו על הכביש דרומה עד צומת "בית רימון" (29)
    המשכנו על הכביש לנצרת  (30) ובכיכר (31) פנינו על דרך והלאה לחורשה בפרברי כפר כנא .

  • המשכנו שם בדרכי שדות/מטעים עד חבירה עם הדרך של יער בית קשת בנקודה 35
    משם על דרך הנוף עד הש"ג של מחנה שמשון (37) והלאה בדרך עד מפגש עם כביש 65 (38)
    מכאן לאורך הכביש עד צומת גולני

 

Tuesday, August 26, 2008

סינגלי גן הנדיב

סינגלי גן הנדיב

תאריך : 26-8-2008

בנימינה - שוני - חרבת עקב - סינגל "החורשה" - סינגל "האבנים המתגלגלות" - סינגל "הביתה" - סינגל "חוטם הכרמל" - סינגל "סבבה" - חרבת עקב - שוני - בנימינה

נקודת יציאה : ליד הבית של ארי בצומת המייסדים קרן וקרן היסוד בבנימינה ליד הדואר (המלצה להתחיל בשוני)

מוביל : ארי

משתתפים: 7

אורך :  16  ק"מ (11 ק"מ ברמת הנדיב)

גובה מצטבר : 314  מ'

זמן :  2:00 שעות

קושי טכני : 3.5 (בינוני עד קשה) (מתוך 5)

      
 תצ"א של הסינגלים

פרופיל גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ ל GoogleEarth

הערות :

  • טיול נהדר בבוקר יום שלישי
    הרבה זמן רצינו לרכב בסינגלים של רמת הנדיב שקרצו לנו כשרכבנו בדרכי ה 4
    X4 שם אבל מובילנו מזכרון סרבו
    אכן מאחר שגן הנדיב הוא מעין שטח פרטי , רשאים הבעלים לקבוע איפה מותר ואיפה אסור לרכב
    עם זאת החלטנו לרכב שם בסינגלים שעוברים בשבילי הליכה ברגל , רובם אף מסומנים
    רוב הסינגלים טכניים

  • התחלנו ברכיבה בבנימינה ונכנסנו לגן הנדיב דרך שוני
    תחילה טיפסנו לחרבת עקב מנקודה 2 עד 8
    בנקודה 9 נכנסנו לסינגל "החורשה" שרובו ירידה עד נקודה 13

  • מנקודה 15 סינגל "האבנים המתגלגלות" עד נקודה 17

  • מנקודה 20 עד 22 סינגל "הביתה"

  • מנקודה 27 עד 28 סינגל "חוטם הכרמל"

  • מנקודה 29 עד 30 סינגל "סבבה"
    מנקודה 30 עד 37 דהרנו בדרכי עפר חזרה לשוני ומשם לאוטו

  • כיף של רכיבה

 

Friday, August 22, 2008

ממענית לגבעת עדה וחזרה

ממענית לגבעת עדה וחזרה

80

תאריך : 22-8-2008

מועצה איזורית מנשה - 2X6 - ממזרח לברקאי - מעבר מתחת כביש 65 - אנדרטת משמר הגבול - ציר המוביל - כפר גליקסון - סינגלי גבעת עדה - סינגל התלולית - סינגל הלופ האין סופי - גבעת עדה - סינגל אלוני יצחק - ציר המוביל - אנדרטת משמר הגבול - ברקאי - סינגל הלאה לחריש - סינגל חריש - סינגל חצי קוקה - סינגל נטע - סינגל שרשרת - סינגל הלולים - סינגל קפלן - סינגל 6 - סינגל האקליפטוסים - מועצה איזורית מנשה

נקודת יציאה : חניון המועצה האיזורית מנשה (איך מגיעים : נוסעים על כביש 65 מצומת קיסריה מזרחה עד צומת משמר הגבול (צומת 1 מערבית) לצומת ברקאי שבה עולים על כביש 6 .
    פונים דרומה על כביש 574 ואחרי ק"מ פניה ראשונה ימינה יש תחנת דלק אלון ובהמשך מבנה המועצה המקומית : menashe.jpg ).

משתתפים: 20

אורך :  38     ק"מ

גובה מצטבר : 715  מ'

זמן :  4:30 שעות

דרגת קושי : 2.5 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.9 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

 הערה חשובה

 
 מפה


 

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

תמונות

הערות :

  • בגלל שהייתי חייב ללכת לעבודה אחרי הרכיבה חיפשתי רעיון לטיול קרוב לבית שיתאים למתכונת טיולי הקבוצה שלנו , כלומר כ 4-5 שעות רכיבה וטיפוס מצטבר מכובד וקילומטרג' סביר
    הרעיון היה לשרשר את מסלול הסינגלים במענית עם מסלול הסינגלים בגבעת עדה עם קצת
    XC באמצע
    יצא טיול נחמד שגם הכיר לחברי הקבוצה שלא רוכבים אתנו בימי שלישי את איזורי הסינגלים של גבעת עדה ומענית

  • התחלנו ברכיבה בדרך שבדרך כלל אנחנו מתחילים בה את סיבוב הסינגלים של מענית (3) והמשכנו איתה עד חיבור ל 2X6 בנקודה 5
    פה המשכנו מזרחה ואז בדרך מקבילה לכביש 6 מנקודה 6 עד 7
    חצינו את הכביש לחריש בנקודה 8 ועלינו על הדרך של 2X6 ואיתה המשכנו עד המעבר מתחת לכביש 65 (נקודה 11) ואנדרטת משמר הגבול

  • המשכנו בציר המוביל עד נקודה 12 בה פנינו מערבה בדרך טובה שעזבנו בנקודה 13 והמשכנו עד מרגלות הגבעה שעליה כפר גליקסון (14)

  • מנקודה 15 התחילו הסינגלים של גבעת עדה
    תחילה טיפוס בסינגל עד צומת הסינגלים בנקודה בנקודה 16
    מפה עם הסינגל המוביל על הרכס הזה עד מפגשו עם הדרך לגבעת עדה בנקודה 17
    מכאן על הדרך לגבעה הבאה
    בנקודה 18 נכנסנו לסינגל התלולית שהוא סינגלון קצר עם תלולית בקצהו המזרחי
    המשכנו לראש הגבעה וירדנו צפונה
    בנקודה 20 ליד עמוד החשמל מתחיל סינגל "הלופ האין סופי"
    הסינגל מטפס עד צומת הסינגל/דרך בנקודה 21 וממשיך מערבה ומתעקל ומתחבר לסינגל עצמו בנקודה 22 ואז חוזרים ל 21 - לופ אין סופי

  • מכאן חזרנו לנקודה 17 והלאה עם הדרך עד גבעת עדה (23)
    פה פנינו לדרך שהובילה לתחילת סינגל אלוני יצחק המזרחי בנקודה 24
    חצינו את הכביש בנקודה 25 והמשכנו באחד מסינגלי אלוני יצחק המערביים עד מפגש עם הכביש בנקודה 26 וחזרה מערבה עם סינגל עד חיבור לדרך שממערב ליער האלונים בנקודה 27

  • מפה חזרה בדרכים טובות עד אנדרטת משמר הגבול (11)

  • מכאן מעבר מתחת לכביש 65 והלאה על דרך ממזרח לכביש "צומת משמר הגבול-בקה אל ע'רבייה"
    בנקודה 29 נגמרת הדרך וגם אין המשך טוב מצד שני של הכביש
    רכבנו קטע קצר על הכביש ובנקודה 30 עלינו על דרך מקבילה לכביש ממערב

  • בנקודה 3 התחלנו מסלול בסינגלי מענית
    סינגל "הלאה לחריש" בין נקודה 4 ל 31
    סינגל חריש בין נקודה 32 ל 33
    מפה חזרנו מערבה
    רכבנו את חצי סינגל קוקה בין 35 ו 36
    אני בגלל אילוץ לחזור לעבודה חתכתי לאוטו
    השאר המשיכו בהובלת מאור בסינגל נטע בין נקודה 37 ל 38
    הלאה בסינגל השרשרת והלולים בנקודה 39 עד 40
    סינגל קפלן מ 41 ל 42
    סינגל 6 מ 42 ל 43
    סינגל האקליפטוסים מנקודה 43 עד 44

 

Friday, August 15, 2008

מעיינות וסינגלים סביב עין כרם

מעיינות וסינגלים סביב עין כרם

101

תאריך : 15-8-2008

מוצא - מאגר בית זית - עין כרם - מעיין מרים - בי"ח הדסה עין כרם - עין שריג - עין תמר - סינגל המעיינות - עינות עוזי - חרבת סעדים - סינגל שלמון - סינגל IMBA - ליד יד קנדי - כביש יד קנדי-אורה - צומת אורה - סינגל עין כרם דאון היל - מעיין מרים - "סינגל צומת כרם" - צומת כרם - מאגר בית זית - מוצא

נקודת יציאה : חנייה של מסעדת בלק סטיר במוצא תחתית

משתתפים: 6

אורך :  31     ק"מ

גובה מצטבר : 869  מ'

זמן :  4:25 שעות

דרגת קושי : 3.3 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.7 (בינוני) (מתוך 5)

      
 תצ"א

פרופיל גבהים

קובץ LOG מ GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ טקסט לנביגייד

הערות :

  • זהו מסלול נהדר שמבקר במספר מעיינות ומעיינות נקבה ועובר בסינגלים מצויינים
    רוב המסלול לפי טיול שפרסם אילן שחם : http://www.ifeel.co.il/page/9334

  • התחלנו במוצא (1) וחצינו את הכביש מערבה ונכנסנו לדרך בסימון כחול
    בנקודה 6 עזבנו את הסימון הכחול וחצינו את מאגר בית זית שהיה יבש
    התחברנו אחרי נקודה 7 לדרך הטובה שממזרח למאגר

  • בנקודה 12 פנינו לדרך שמטפסת בוואדי לעין כרם
    בנקודה 14 חברנו לכביש בתוך עין כרם ואיתו הגענו לכביש הראשי שמגיע לעין כרם מהסטף בנקודה 16
    מכאן על הכביש הראשי עד הצומת המרכזית בעין כרם בנקודה 18
    פה פנינו לרחוב שהוביל לעין מרים (19)

  • מכאן עלינו בדרך ללא מוצא מערבה כ 500 מ' ובמקום שיש משטח סלע בצד שמאל כמו בתיאור של אילן נכנסנו לסינגל (21)
    הסינגל הופך לדרך ומתחבר לכביש בנקודה 22
    עם הכביש המשכנו עד הכניסה הראשית לבית חולים הדסה (25) אחרי חנייה גדולה

  • פה ירדנו בכביש "עין כרם-מבשרת ציון" ימינה עד הפנייה לאבן ספיר (27)
    עזבנו את הכביש בנקודה 28 לסימון אדום ובנקודה 29 עזבנו את הדרך האדומה והמשכנו לטפס ישר בוואדי
    הדרך מתעקלת וחוצה את הוואדי ובנקודה 30 מגיעה לצומת דרכים
    לקחנו שמאלה כמה מ' והגענו לשביל קצר שיורד לעין שריג (31)
    יש בו מים ונקבה

  • מכאן יצאנו חזרה לדרך וטיפסנו איתה דרום מזרחה עד מפגש עם כביש בנקודה 33
    המשכנו עם  הכביש ובנקודה 34 נכנסנו לדרך שמאלה בעלייה ואחר כך מתמתנת עם נוף יפה מימין
    בנקודה 35 סינגל לעין תמר (35A) - זהו שביל המעיינות
    ממשיכים אחרי המעיין שהיה יבש שמאלה (צפון מזרחה) בסינגל המעיינות שהופך בעין עוזי (36) לשביל ישראל
    בעין עוזי 2 מעיינות עם בריכה
    בנקודה 37 הסינגל מגיע לחירבת סעדים

  • מכאן רכבנו בכביש/דרך עד 38 והלאה בדרך בסימון אדום עד נקודה 41
    פה פנינו לדרך ימינה עם שילוט למרכז ספורט ובנקודה 42 עם סימון של שביל אופניים נכנסו לסינגל שלמון שבנקודה 44 מתחבר לסינגל IMBA
    זהו סינגל יפה וטכני שיורד ויורד עד צומת דרכים בנקודה 46 - יופי של סינגל

  • מכאן עלינו בדרך בסימון אדום עד נקודה 47
    פה האדום ממשיך צפונה לחרבת סעדים (חלקנו טעו והמשיכו לחרבת סעדים ואז ליד קנדי וחברו אלינו בסוף)
    אני וארי המשכנו מכאן בסימון שחור עד נקודה 51 בה המשכנו בסימון ירוק עד חבירה לכביש הגישה ליד קנדי בנקודה 54
    פה הצטרפו אלינו האבודים

  • מקוצר זמן לא המשכנו לפי המסלול של אילן לוולג'ה ועין לבן אלא רכבנו בכביש עד צומת אורה (61)
    מכאן ירידה בסינגל טכני רב דרופים שבמפת שבילנט נקרא "סינגל עין כרם דאון היל"
    סיומו בנקודה 62 (זהירות , לפני הסיום דרופ שרואים רק כשנמצאים בו)
    מכאן המשכנו ברחוב/סמטא שמתחבר לעין מרים (19)
    מזכיר את טוסקנה אמר ארי (ראה ציטוט בסוף)
    מפה עוד סינגל נחמד שהופך לדרך ומתחבר לצומת כרם בנקודה 65

  • מכאן המשכנו קצת על הכביש לכיוון הסטף ובנקודה 66 נכנסנו לכביש למוסד חינוכי ואז ב  67 לדרך שהובילה אותנו עד האוטו

  • ציטוט של ארי מפורום הקבוצה :
    טמפ'                :  מקס' 35  - מינ' 16 - ממוצעת 24. ( בבקר היה קריר ומעונן חלקי עד אמצע הטיול . בהמשך נעשה חם בשמש. בצל נעים עם רוח קרירה.)

    משך הטיול       : כ- 4.5 שעות בממוצע. ( אצלי 2:46 ש' רכיבה ).

    משתתפים        :  6  ( רז / אריה / עדי / ארז / איתן /  ניר חדש מרעננה ) .

    תקלות             :  הכידון של רז הסתובב וגרם לו להחליק בסינגל IMBA .הסיבה : מסר את האופניים לטיפול יום קודם. ( כמו שמאור אומר :" הטכנאים מתקנים משהו ומקלקלים באותה הזדמנות משהו אחר..." ). במהלך עקיפה מסוכנת וסיכומו של דבר מיותרת ואף מטומטמת  ,התנגשתי עם האופניים  של עדי ( סליחה עדי  !!!!!!!!! ) ועיקמתי את הידית של הברקס הימני ושברתי את השיפטר השמאל באופניים שלי .התוצאה: רכבתי כמחצית מהטיול בהילוך ראשון ואח"כ נאלצתי להחליף את השיפטרים וידית ברקס אחת. יש לקוות שהפעם אלמד את השיעור .( ראוי להזכיר לכולם שבעקיפה דומה בעבר הפלתי את מאור).

    פציעות             :  כמה שריטות ומכות יבשות לעדי בגלל אותה התנגשות אומללה ( שוב עדי ). לארז לא שיחק המזל ושוב עיקם במעט את הברך שעברה תאונת סקי בתחילת השנה. ארז , אחי , אל תותר : חובה להמשיך לעשות סקי . זה חיוני לבריאות !!!!

    רז       : תודה רבה על הטיול בחו"ל . הרים , מעינות , נופים מדהימים והכל חדש עבור רובינו  ומדהים. הסינגלים היו מצוינים .כל האזור גדוש רוכבים . זה מאוד נחמד .אל סינגל IMBA  סינגל חובה לחזור : הוא יחסית ארוך ומכיל כמה מדרגות בשלישיות  . סינגל "דאן היל עין כרם " משהו , משהו, במיוחד לקראת הסוף : אחרי כל הדרופים , פיתולים וירידות אגרסיוויאות , יש קטע רגוע וממש לקראת הסיום , אוופססס , דרופפפפפפ בלתי צפוי ומזריק אדרנלין בכמויות .
    הכי נחמד כשיורדים לכיוון מעין מרים ובעצם רוכבים אל תוך "פיאצה" בטוסקנה : דמינו לעצמכם  שאתם בכיכר קטנה עם כנסיה , מעין , בית קפה עם שולחנות ושמשיות בחוץ והכול מלא תיירים. מדהים : חוץ לארץ !!!!  
    לקראת יד קנדי התפצלנו לשתי קבוצות : אני + רז בקבוצה אחת והיתר בקבוצה השניה . בהמשך חברנו והמשכנו ביחד.אל אף שהרכיבה הכילה כמות מכובדת של סינגלים והעצירות וירידות אל המעיינות  הרבים הספקנו  לרכב מעל  30 ק"מ וטיפסנו כ- 700 מטר מצטברים.

    אגב : מזל טוב ליום הולדת שחגגת אתמול !!!!!!!    


    "תדלוק" לסיום             : בבית !!!!

 

Monday, July 21, 2008

הרצליה - רעננה

הרצליה - רעננה

60

תאריך : 21-7-2008

איזור תעשייה הרצליה פיתוח - הרצליה פיתוח - גשר הולכי רגל צפוני בהרצליה מעל כביש החוף - כפר שמריהו - רשפון - חציית המסילה בכביש/דרך רשפון רעננה - רעננה - דרך ירושלים ברעננה - דרך הפרק ברעננה - הרצליה - רחוב הבריגדה היהודית בהרצליה - פרק הרצליה - איזור התעשייה הרצליה פיתוח

נקודת יציאה : משכית 2 - הרצליה פיתוח

משתתפים: 2

אורך :  19     ק"מ

זמן :  1:15 שעות

      
 תצ"א

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מ GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

הערות :

  • זהו מסלול שמשמש אותי לרכיבת בוקר באמצע השבוע
    אני מתחיל ברכיבה ברחובות שקטים צפונה בהרצליה פיתוח
    בנקודה 5 אני חוצה על גשר הולכי הרגל הצפוני ביותר בהרצליה מעל כביש החוף
    ממשיך ברחובות כפר שמריהו

  • בנקודה 9 אני נכנסתי לכביש הנכנס לרשפון
    בנקודה 12 חציתי את המסילה במעבר הכביש
    מכאן הכביש ממשיך והופך לדרך עד רעננה

  • בנקודה 13 מגיעים לרחובות רעננה
    יש שם מדרכה חדשה וכביש שרוכבים עליו רוכבי כביש
    אפשר לרכב את רוב הרכיבה כאן על מדרכות עד הפנייה לכיוון פרק רעננה (16)

  • בנקודה 17 מגיעים למרכז הטניס והכביש נגמר
    פונים לדרך עפר ואיתה ממשיכים לכיוון גני רשפון וממשיכים בכביש/דרך שם עד (18) שיש עיקול 90 מעלות ימינה (צפונה) משם ממשיכים בדרכים ליד בריכת מים ואחר כך מגדל מים עד לשכונה בפרברי הרצליה (19)
    ממשיכים בדרכי שדות עד עלייה על רחוב (22)
    מתחברים לכביש שממזרח לשדה התעופה הרצליה (23)

  • בצומת עם רחוב הבריגדה היהודית (24) עולים על המדרכה עד צומת הפנייה לכיוון בית חיל האוויר (25)
    יש בצד המערבי של המדרכה שביל אופניים חדש עליו רכבנו והמשכנו על המדרכה בנקודה 26

  • בנקודה 27 נכנסנו לשבילי פרק הרצליה החדש
    בנקודה 28 אחרי הגשרון נכנסנו לדרך עפר שמובילה למבנה מגודר ליד המסילה וממשיכים עם הדרך עד ליד גשר הולכי הרגל שליד תחנת הרכבת בהרצליה בנקודה 29
    חצינו על הגשר והלאה לגשר הולכי הרגל שמעל כביש החוף ליד משטרת הרצליה (30)  והלאה חזרה לסיום בעבודה שלי

 

סינגל יד מרדכי

סינגל יד מרדכי תאריך : 6 -12 -2024 צומת מבקיעים - סינגל יד מרדכי - חציית המסילה הישנה לתחנת הכוח - חניון נבי מרעי - חציית כביש גישה לזיקים -...