Friday, January 21, 2011

נחל מחניים

 

נחל מחניים

תאריך :    21-1-2011

ראש פינה - חצור הגלילית - קבר חוני המעגל - עמוקה - כביש "ביריה-צומת מחניים" - ליד כביש "ראש פינה-קרית שמונה" - נחל מחניים - גדות - צומת גדות - אנדרטת אסון המסוקים - ליד גשר בנות יעקב - ירדן הררי - בית קברות של טובא זנגריה - כביש "כפר הנשיא-ראש פינה" - ראש פינה

נקודת יציאה : איזור המרכז המסחרי בראש פינה ליד מסעדת מקרוני וגריל

משתתפים : 15

אורך :  38 ק"מ

גובה מצטבר : 991 מ

זמן :  4:42 שעות

מפה

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
  • יצאנו למסלול דומה למסלול שרכבנו לפני שנתיים https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/machanaim
    מסלול כייפי שכולל עליות בריאות קצת סינגלים והרבה ירידות מהירות ויותר מהכל הרבה ירוק ונופים נהדרים של הגליל העליון , עמק החולה , הגולן והחרמון
  • התחלנו ברכיבה מהמרכז המסחרי בצומת הכניסה לראש פינה (1)
    ההתחלה בטיפוס בשיפוע תלול ברח' הראשי של ראש פינה עד לקצהו
    נבנתה בקצהו (3) מרפסת תצפית לזכר נמרוד שגב ז"ל שנהרג במלחמת לבנון השנייה
    פה פנינו לדרך לכיוון חצור הגלילית שבנקודה 5 מתחברים לרחובותיה
  • ממשיכים לכיוון בית הקברות (6)
    בין הנקודות 6 ו 7 אין דרך מסודרת וצריך לעבור גדר (לא קשה במיוחד)
    הפעם טיפסנו בנקודה 6 לבית הקברות ובקצהו חצינו גדר וירדנו לדרך אחריה ואיתה הגענו לנקודה 7
    בנקודה 7 מתחברים לדרך ישנה עשוייה אבנים בסימון שבילים כחול
    מטפסים איתה עד נקודה 8
    פה הדרך נסללה ומטפסים בשיפוע קשה ופיתולים עד צומת דרכים בנקודה 9
    מכאן המשך בדרך לבנה עד צומת הכניסה לעמוקה מכביש "ביריה-חצור הגלילית" (10)
  • מכאן דהרנו בכביש עד העיקול בנקודה 11
    פה ירדנו בסינגלים ודבלים בשיפעים כייפיים עד הדרך בנחל חסף בנקודה 12
    מכאן שוב דהירה מהירה במורד הדרך עם נופים ירוקים סביב עד ליד כביש "ראש פינה-קרית שמונה" בנקודה 13
  • המשכנו בדרך הטובה שמקבילה לכביש ובנקודה 14 חצינו מתחת לכביש במעבר הקיים שם והמשכנו בדרך המקבילה לכביש מצידו המזרחי
    בנקודה 15 פנינו לדרך שהובילה אותנו לדרך שבערוץ נחל מחניים בנקודה 16
  • פה מתחילה ירידה מתונה וזורמת במורד נחל מחניים
    שוב , סביב הכל ירוק , מזג האוויר היה נעים והראות נהדרת (ראו בתמונות)
    בחניון הקטן ליד קבר שיח אבו רישה (17) יש פינת חמד עם מדרגות לתצפית
    חלק השתעשעו בירידה בנדרגות (ראו תמונות)
    מכאן המשכנו לאורך נחל מחניים שנפתח לעמק החולה ובנקודה 18 עזבנו אותו
  • פנינו בנקודה 18 לכיוון קיבוץ גדות ונכנסנו אליו מהשער האחורי שהיה פתוח בנקודה 19
    חצינו את הקיבוץ ובנקודה 20 יצאנו מהקיבוץ לכביש "צומת מחניים-גשר בנות יעקב"
    רכבנו על הכביש קטע קצר מזרחה ובנקודה 21 ליד צומת גדות ליד המבנים ששימשו בעבר לבסיס מ"צ פנינו ימינה לדרך שיורדת דרך אנדרטת אסון המסוקים (22) חזרה לכביש (23)
    פה המשכנו עד הדרך לירדן ההררי (24)
  • פה שוב דהרנו במהירות בדרך הנוף של הירדן ההררי בנוף משגע של קניון הירדן
    בנקודה 25 פנינו ימינה לדרך הלבנה שמטפסת במתינות יחסית לכיוון כפר הנשיא וטובא זנגריה בסימון שבילים כחול
    טיפסנו וטיפסנו עד כביש "כפר הנשיא-ראש פינה" ליד בית הקברות של טובא בנקודה 26
  • מפה רכבנו לאורך הכביש לכיוון ראש פינה
    בנקודה 27 קצת לפני ראש פינה יש דרך בצד ימין של הדרך עליה רכבנו בכדי לא לרכב על הכביש עד הצומת בנקודה 28 ואז עוד טיפה על המדרכה מצידו המערבי של כביש "צומת עמיעד-קרית שמונה" ולאוטו

Friday, January 14, 2011

הר אבנר

הר אבנר

תאריך :  14-1-2011

רשפים - מאגר רשפים - דרך למרגלות הגלבוע - עליה במקביל לנחל בזק - הר אבנר - מלכישוע - מירב - מעלה גלבוע - מתלול אבינדב - מאגר רשפים - רשפים

נקודת יציאה : רחבת חנייה בכניסה לקיבוץ רשפים

משתתפים : 8

אורך :  37 ק"מ

גובה מצטבר : 979 מ

זמן :  4:21 שעות

הערה חשובה

מפה


 

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
  • סוף סוף מרגישים קצת את החורף
    לכן הרגשתי שהגיע הזמן לאחד המסלולים הקלסיים והיפים בגלבוע
    המסלול כמעט זהה למסלול שרכבנו לפני שנתיים : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/avinadav
  • התחלנו ברשפים (1) ובגלל שלא הייתי בטוח אם השער הצדדי פתוח בשעת בוקר מוקדמת זו יצאנו אל הכביש (2) ופנינו בנקודה 3 בפינה הדרום מזרחית של רשפים לדרך לכיוון עין מודע
    בנקודה 4 יש צומת דרכים והדרך ימינה לעין מודע חסומה במחסום למכוניות כי בזמן האחרון החלו לגבות שם תשלום מרכבים
    המשכנו עם הדרך בה באנו ישר לכיוון הגלבוע ואז למרגלותיו
  • בנקודה 7 הדרך שלמרגלות הגלבוע מתחברת לכביש של המחצבה ואחרי כמה עשרות מטר בכביש לכיוון המחצבה פונים בנקודה 8 להמשך הדרך שמטפסת ואז מתיישרת
    בנקודה 9 חוצים את הכביש העולה לגלבוע למירב 
  • בנקודה 11 מתחיל הטיפוס הגדול בדרך שמצפון לנחל בזק ומתחילים להתגלות נופים נהדרים של נחל בזק
    בנקודה 13 ליד חרבה מימיננו מגיעים לקו היער והדרך ממשיכה לטפס במקביל ליער שמשמאלנו
    בנקודה 14 עצרנו לארוחת בוקר
  • המשכנו מכאן בטיפוס לכיוון מלכישוע ובצומת דרך/כביש ליד הגדר של מלכישוע (15) פנינו שמאלה לכביש ואז בנקודה 16 לדרך (בשונה מבטיול הקודם)
    הדרך שהיתה חדשה לנו חושפת תצפיות יפות לכיוון השטח הפלסטינאי ועמק דותן
    בנקודה 17 אחרי עלייה קצרה התחברנו לכביש "מלכישוע-מירב" ודהרנו בכביש בירידה עד נקודה 18
  • פה ירדנו לדרך שיורדת בתלילות וחוצה את ודי "קטע אל חליל" ומטפסת בתלילות לכביש בנקודה 18
    מכאן על הכביש עד הכניסה למירב (19) ותצםית על הכפר הפלסטיני ג'לבון
    המשכנו בכביש לכיוון מעלה גלבוע ועזבנו אותו לדרך בנקודה 21
  • הדרך מטפסת קלות ואחר כך עוברת בחורשה שנראתה קסומה עם העשב הטרי שצמח מתחת לאורנים
    בנקודה 22 מתחילה ירידה בדרך מפותלת אבל אנחנו פנינו ימינה לסינגל קצר עד נקודה 23
    משם בדרך עד צומת דרכים בנקודה 24
    פה טיפסנו עם הדרך לישוב מעלה גלבוע (25)
    עברנו דרך איזור התעשייה שלו ליד טורבינה לאנרגיה מרוח ויצאנו מהער שלו בנקודה 26
  • מכאן רכיבה על הכביש דרום מזרחה לכיוון מירב
    בנקודה 27 ירדנו לדרך ה
    טכנית שיורדת במתלול אבינדב
    איזה ירידה כייפית
    בגלל הגשמים האחרונים היא היתה מהודקת וכמעט ללא דרדרת ולכן יכולנו "לטוס" את 4 הק"מ שלה
    הירידה מסתיימת בדרך שלמרגלות הגלבוע בנקודה 28 ומכאן חזרה בדרך בה באנו בתחילת הרכיבה
    בנקודה 29 נכנסנו לקיבוץ רשפים דרך שער צדדי ליד הרפת שהיה פתוח וכך חסכנו רכיבה לאורך הכביש

 

Wednesday, January 12, 2011

בארי מלא

בארי מלא

תאריך :    12-1-2011

בארי - סינגל בארי - לופ צפוני של סינגל בארי - אנדרטת ANZAC - המשך לופ צפוני - בארי הישנה - מחצבות הגופרית - בונקי התחמושת הבריטיים - נחל הבשור - נחל גרר - בארי

נקודת יציאה : חנות "לה מדווש" בכניסה לבארי

משתתפים : 2

אורך :  32 ק"מ

גובה מצטבר : 357 מ

זמן :  3:14 שעות

מפה

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
  • אחרי שעברנו בסינגל בארי במסגרת טיול ה 300 לפני כחודשיים נזכרתי שמזמן לא רכבתי בסינגל בארי
    החלטתי לנצל זמן פנוי שיש לי ולצאת לטיול אמצע שבוע לסינגל בארי
    אכן התברר שוב כסינגל משובח ואחד הטובים שיש
    השיפור ביכולתי הטכנית גם הוסיפה
    32 ק"מ רובם בסינגל מגוון בעל אופי שונה בכל קטע , במתכונת לונה פרק , פשוט כיף
  • החלטתי לרכב הפעם גם את הלופ הצפוני של הסינגל שרכבתי בעבר לפני שהוא היה קיים
    בנוסף רכבנו גם להתחלה הרשמית של הסינגל וגם לסיום הרשמי שנוסף לקראת הסוף
  • יצאנו מחנות האופניים "לה מדווש" (1) בדרך מקבילה לכביש הגישה לקיבוץ עד לחנייה שהיא ההתחלה הרשמית של הסינגל בנקודה 2
    פה נכנסנו לסינגל
  • בנקודה 3 במין ככר/רחבה שבה יש בצד ימין רמפה גבוהה יוצאים ללופ הצפוני - כ 10 מ' אחרי הרמפה יש סינגל ימינה (צפונה)
    משום מה חשבתי שהיציאה היא הלאה ליד המבנה של בארי הישני ולא שמתי לב לשילוט
    לכן המשכנו מנקודה 3 בסינגל הרגיל עד נקודה 4 בה יש יציאה מהערוץ
    בנקודה 5 לפני המבנים יש סינגל מסומן ירוק (סימונים חדשים לסינגלים קלים יותר שבנתה פה הקק"ל)
    רכבנו בסינגל נגד כיוון השעון הקצר עד הכביש בנקודה 6 ליד המשך הסינגל
    בגלל שרצינו את הלופ הצפוני חזרנו לנקודה 4 והמשכנו בדרך שמעליה עד שפגשנו את הסינגל בנקודה 7
    הרכיבה בלופ הצפוני נגד כיוון השעון
    בנקודה 8 רואים את כביש הביטון , פנינו אליו ובנקודה 9 על כביש הביטון פנינו ימינה עד אנדרטת ANZAC בנקודה 10
    מכאן חזרנו להמשך סינגל הלופ הצפוני בנקודה 8 והמשכנו איתו עד סופו בנקודה 3
  • מכאן חזרנו על הקטע הקצר דרך נקודה 4 וישר לנקודה 6
    המשכנו עם הסינגל כרגיל דרך מחצבות הגופרית ובונקרי התחמושת הבריטיים
    בנקודה 15 נכנסים לקטע הרכיבה בחורשה - נהדר
    החורשה מסתיימת בנקודה 16 ליד ערוץ נחל בשור
  • מכאן המשך בסינגל שהופך פה ושם לדבל
    למרות שזהו קטע קל ומישורי פה ושם סידרו לנו רמפות של ירידה ועלייה כדי לגוון
    בהמשך כשמתחילים לרכב לאורך נחל גרר אחרי מפגשו עם הבשור רוכבים על שביל צר מעל הערוץ
    בנקודה 17 ניתן לפנות לכיוון רעים וסינגל רעים כמו שעשינו בעבר :
    טיול ה 300
    בארי ורעים

    אנחנו המשכנו בסינגל בארי הרגיל עד נקודה 18 בה הוא מגיע לכביש הפנימי ליד בארי
  • מכאן רוכבים בסינגל בין גדר הקיבוץ לכביש ובנקודה 19 ממשיך הסינגל צפונה תוך עקיפת בית הקברות ויורד שוב לכמה קטעי לונה פרק עד התאטרון בנקודה 20 ועלייה קצרה ל"לה מדווש" לסיום
  • איזה כיף של מסלול - תענוג
    מקווה לחזור השנה לעוד סיבוב
סיכום המסלול של ארי בקומונת הקבוצה :

אני ורז רכבנו היום קצת יותר
מ- 32 ק"מ במשך 3:15 שעות ( 2:20 נטו)  עם כ-400 מ' טיפוס מצטבר ( 345 בפולאר ) רובם בסינגלים , כאשר החול מהודק , במצב אידאלי !!! פשוט כיף מתמשך   !!!

עשינו סטיה קלה לבקר באנדרטת  - The Australian and New Zealand Army Corps ANZAC
איפה שרז הרחיב את הידע שלי במהלכים טקטיים באזור במלחמת העולם הראשונה.  

טיפסנו "קירות" שפשוט לא האמנו שנצליח לטפס !!!כלניות לא היו , וכל השטח , כל הסינגלים עמדו לרשותנו , להוציא 2 רוכבים שפגשנו !! מז"א מעולה : מקס 21 - ממוצע 16 ומינ' 11 .

רכבנו בקצב טוב ( אם תומר היה משתתף , בטח היה אומר שלא מספיק מהר   ) .

עד עכשיו ( וסביר להניח שגם מחר ....) עולה לי חיוך בפנים כשאני נזכר ב"עולה-יורד" , בפיתולים תוך עקיפת עצים / מזרנים ורכיבה על הצד בברמות , ב"נדנדות" ובכלל באתר המקסים הזה .

רכבנו את כל המסלול האדום , לרבות המעקף הצפוני שלא רכבתי בעבר

 

Friday, January 07, 2011

בין להבים לסנסנה

בין להבים לסנסנה

תאריך :    7-1-2011

להבים - חציית כביש "צומת להבים-ערד" - הר להבים - צומת להב - "סינגל אוגר" - גבעת אוגר - חרבת סנסנה - סנסנה - "סינגל סנסנה" - ליד  להב - חרבת רימון - הר להבים - להבים

נקודת יציאה : נכנסים ללהבים בכניסה המזרחית , ממשיכים בכיכר הראשונה ישר ופונים ברח' הראשון שמאלה ואחרי כ 200 מ' חונים במפרץ חנייה ברחוב פרפור

משתתפים : 10

אורך :  36 ק"מ

גובה מצטבר : 705 מ

זמן :  4:53 שעות

מפה

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

הערות :
  • השבוע , עקב הגשמים שירדו בצפון ובמרכז חיפשתי מסלול ללא בוץ באיזור לא רחוק מדי
    החלטתי על איזור להבים , סנסנה ובמעקב בימים האחרונים אחרי התחנה המטאורולוגית במיתר ובבאר שבע ראיתי שכמעט לא ירדו שם גשמים
    אכן הצלחנו מבחינה זו
  • בגלל שחלק מהקבוצה חנתה במקום אחד (1) (מה שציינתי לעיל) וחלק במקום אחר נפגשנו כולנו בכיכר הראשונה בכניסה המזרחית ללהבים (2)
    מכאן יצאנו מלהבים וחצינו את כביש "צומת להבים-ערד" (3) וירדנו לדרך צפונה
    בנקודה 4 פנינו לדרך שמטפסת ליער להב ובנקודה 5 פגשנו סימון שבילים שחור וסימון של שביל אופניים
    הדרך מתפתלת ביער (טוב גם לימים החמים) ובנקודה 6 בצומת הדרכים לוקחים את הדרך חצי ימינה וממשיכים בדרך טובה ומתונה
  • מנקודה 7 הדרך יורדת ומקבילה מרחוק לכביש לערד
    בנקודה 8 הדרך מתקרבת לכביש וממשיכה מקביל אליו
    בנקודה 9 חוצים את הכביש ללהב ליד צומת להב וממשיכים מקביל לכביש לערד
    בנקודה 10 מגיעים לכביש צר ורוכבים עליו עד נקודה 11
  • בנקודה 12 מתחיל "סינגל אוגר" עם עלייה קלה עד נקודה 14
    מכאן ממשיכים בדרך עד חיבור לכביש העולה ליישוב סנסנה בנקודה 15
    המשכנו עם הכביש מערבה ופנינו לסנסנה בכביש הגישה בנקודה 16
    המשכנו דרך סנסנה עד התצפית ליד האנטנה ומגדל המים בנקודה 17
  • מכאן רכבנו טיפה על דרך עד נקודה 18 ואז חברנו לסינגל נחמד שיורד עד נקודה 19
    כמה מ' לפני החיבור לכביש יש פנייה חדה בסינגל שממשיך עד נקודה 20
    מכאן על דרך עד חיבור לכביש בנקודה 21
    פה חיפשנו את המשך הסינגל בצידו השני של הכביש (נקודה 21 במפה מציינת את ההמשך) וטיפסנו איתו (טיפוס קשה , אני הלכתי) ואחר זרמנו איתו ובסוף ירדנו עד נקודה 22
    פה חוצים דרך וממשיכים בסינגל עד נקודה 23
    מכאן שוב דרך עד נקודה 24 ושוב סינגל עד נקודה 25
  • מכאן רכבנו בדבלים ודרכי שדות , לפעמים קצת דשדשיות בגלל שרידי חריש עד חיבור לכביש בנקודה 27
    רכבנו על הכביש עד הצומת בנקודה 28 והמשכנו בדרך עד הכביש הבא בנקודה 29
  • פה ליד להב רכבנו ליד בריכת החמצון (מריחים) וחברנו לדרך טובה בנקודה 30
    פנינו בנקודה 31 לכיוון חרבת רימון (32) שנראית על הגבעה
    בחרבת רימון שרידים רבים ונערכות שם חפירות ארכאולוגיות עכשיו
    יש שם שרידים יפים של בית כנסת מתקופת המשנה והתלמוד (32)
    המשכנו עד חיבור לדרך לבנה בנקודה 33
  • מכאן בדרכים לבנות טובות עד נקודה 36 ליד חרבת אבו חף
    נכנסו לסינגל קצר באיזור החרבה חברנו שוב לדרך בנקודה 37 שהובילה לדרך הלבנה אותה עזבנו קודם בנקודה 38
    מכאן דהירה מהירה עד חציית כביש "צומת להבים-ערד" בנקודה 3 וחזרה לאוטו
  • סה"כ נחמד עם הרבה קטעים מוצלים
    הרבה דרכים טובות ומספר סינגלים קלים טכנית
    הרבה מערות וחורבות

 

Friday, December 31, 2010

על רכסי הכורכר בין אולגה לנתניה

על רכסי הכורכר בין אולגה לנתניה

תאריך :    31-12-2010

אם הדרך - מחלף ינאי - נחל אלכסנדר - חרבת סמרה - ליד כביש החוף - יער חדרה - גשר הולכי הרגל מעל כביש החוף בגבעת אולגה - גבעת אולגה - סינגל מכמורת - תל גדור - מכמורת - שפך נחל אלכסנדר - חוף בית ינאי - סינגל בית ינאי - בית ינאי - גשר הולכי רגל מעל כביש החוף בבית חרות - בית חרות - סינגל ביתן אהרון - מחלף חבצלת - חבצלת השרון - סינגל חבצלת - טיילת נתניה - גשר השלום מעל כביש החוף - פרק האופניים של נתניה - שכונת נווה איתמר - מקביל למסילת הברזל - גשר מעל המסילה ליד גשר הצבים - כפר ויתקין - אם הדרך

נקודת יציאה : תחנת דלק פז (הפזנון) ליד קניון אם הדרך מול ארומה

משתתפים : 4

אורך :  55 ק"מ

גובה מצטבר : 203 מ

זמן :  4:55 שעות

מפה


 

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
  • בגלל מזג האוויר הלא ברור שהיה צפוי החלטתי לרכב באיזור שמתאים לרכיבה בכל מזג אוויר בתקופת החורף - רכסי הכורכר
  • יצאנו מאם הדרך (1) בסינגלון שמתחבר מתחנת הדלק למחלף ינאי (2)
    משם על הכביש לכיוון מכמורת
    בנקודה 4 ירדנו מהכביש אל הדרך שוברת מתחת לגשר מעל נחל אלכסנדר בכביש החוף (5)
    המשכנו בדרך לאורך נחל אלכסנדר וטיפסנו לחרבת סמרה בנקודה 6
    מכאן ירדנו והמשכנו בדרכים עד לחניון הקטן בנקודה 10
    פה התחברנו לדרך מקבילה לכביש החוף ובנקודה 11 ירדנו במהירות לכיוון הדרך שליד המסילה (12)
    הקטע הבא מאד חולי לאורך כ 200 מ' וממשיכים עם הדרך שמקבילה למסילה עד נקודה 13
    פה פנינו ללא שביל לכיוון גשר הולכי הרגל שמעל כביש החוף בנקודה 14
  • חצינו מעל כביש החוף והמשכנו דרך גבעת אולגה לחציית הכביש ליד הים בנקודה 17 ותחילת סינגל מכמורת בנקודה 18
    למרות הגשם שהיה לפני 3 שבועות החול היה מעצבן לפעמים
    הזמן הטוב ביותר לרכב ברכסי הכורכר הוא בגשם או מיד אחריו
    עם זאת נופי הים מהרכס כרגיל נהדרים
    בנקודה 20 בסוף הסינגל ליד מכמורת ירדנו לכיוון החוף
    בגלל שהים היה גלי והיה קשה לרכב חזרנו לדרך ליד החוף בנקודה 21
    המשכנו במקביל לכביש עד לחניון השפך של נחל אלכסנדר בנקודה 22
  • פה פנינו לכיוון השפך וחצינו את רצועת החול שבשפך (23) כמעט בלי להרטב
    בנקודה 24 חברנו למדרכה בחוף בית ינאי וטיפסנו לסינגל שעובר בין הבתים המערביים בבית ינאי לקצה מצוק הכורכר
    בנקודה 25 התחברנו לכבישי מושב בית ינאי וחצינו בגשר הולכי הרגל מעל כביש החוף בנקודה 27
  • פה נכנסנו בנקודה 28 לכיוון ההרחבה של מושב בית חרות
    בנקודה 30 יצאנו לדרך ובנקודה 32 חוצים את כביש "ביתן אהרון-כפר ויתקין"
    המשכנו בדרך מעבר לכביש ליד בית קברות של אחד המושבים ובנקודה 33 הגענו לתחתית סינגל ביתן אהרון
    רכבנו בסינגל עד "הבית הגדול" (34)
    מכאן ירדנו לכביש והמשכנו לכיוון הגשר שעובר מעל כביש החוף במחלף חבצלת (37)
  • בנקודה 38 נכנסו לדרכים די חוליות ונכנסנו למושב חבצלת השרון ליד שער צהוב בנקודה 39
    המשכנו דרך רחובות המושב ובנקודה 40 נכנסנו לסינגל רכס הכורכר של חבצלת השרון
    גם פה היה חולי מהמצופה
    בנקודה 42 חוברים לכביש ואחרי כ 100 מ' שוב חוזרים לסינגל פחות חולי הפעם לאורך הרכס עד חיבור לטיילת של נתניה
    רכבנו לאורך הטיילת עם אלמטים של אורבן (מדרגות) עד נקודה 43 ליד השירותים הציבוריים
    פה פנינו לאנדרטת חיל החימוש בנקודה 44
  • מכאן דרך רחובות נתניה לגשר השלום (45) שעובר מעל כביש החוף
    בנקודה 46 פנינו צפונה עד הכניסה לפרק האופניים של נתניה בנקודה 47
    שם עשינו סיבוב במסלול ה BMX
    חצינו את כביש 57 ברמזור בנקודה 48
  • המשכנו דרך שכונת נווה איתמר ויצאנו ממנה לדרך עפר בנקודה 49
    מכאן חברנו לדרך שמסומנת כמסלול אופניים בנקודה 50
    הרבצנו דהרה מהירה עד הגשרון בכניסה האחורית לכפר ידידיה בנקודה 51
    מכאן המשך דהירה בדרך משמאל לתעלה שממשיכה ומגיעה בנקודה 52 ליד המסילה
    המשכנו איתה עד מתחת לגשר מעל המסילה בנקודה 53
    פה עלינו על הגשר והמשכנו דרך כפר ויתקין עד תחנת הדלק באם הדרך

 

Saturday, December 25, 2010

המכתש הקטן ונחל אביה

 

המכתש הקטן ונחל אביה

תאריך :    25-12-2010

מפעלי פריקלס ליד צומת צפית - צומת צפית - מעלה חצרה - המכתש הקטן - שער אשמדאי - נחל חצרה - מפל נחל חצרה - כביש הערבה - נחל אביה - נחל אמציה - עין תמר

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד השער של מפעל פריקלס ליד צומת צפית

נקודת סיום : רחבת חנייה בכניסה לעין תמר

משתתפים : 18

אורך :  39 ק"מ

גובה מצטבר : 280 מ'

זמן :  6:01 שעות

הערה חשובה

מפה


 

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

המסלול בעמוד ענן


הערות :
  • לסיום 3 הימים בנגב תכננתי מסלול קל יחסית שציפיתי שיהיה קצר
    עקב תקלות הטיול התארך ל 6 שעות
  • התחלנו ברכיבה ממפעלי פריקלס (1) שליד צומת צפית
    הדרך בה רכבנו עד צומת צפית (6) מומלצת כי היא חוסכת רכיבה על הכביש
  • בנקודה 7 ירדנו מכביש "צומת הרבה-דימונה" ורכבנו לכיוון הוודי שיחבר אותנו לדרך בנקודה 8
    הדרך היא טכנית ןרכבנו עליה כמעט עד ראש מעלה חצרה
    בנקודה 9 נכנסנו לנקב על קו גובה שחסך טיפוס קצר עד נקודה 10
    בהמשך מספר עליות וירידות תלולות שאילצו הליכה קצרה ברגל
    לבסוף בנקודה 11 מגיעים לראש מעלה חצרה עם תצפית נהדרת על המכתש הקטן
  • הירידה של מעלה חצרה בסימון כחול ולידו דרך שיורדת למטה ללא סימון
    ככל הידוע לי מעלה חצרה לא מתוחזק וכמובן לא רכיב ולכן ירדנו בדרך
    הדרך בשליש הראשון רכיבה (זהירות)
    החלק השני לא רכיב לחלוטין וקשה אפילו להליכה בגלל השיפוע והחריצים מזרימת מים
    סוף המעלה בנקודה 12
  • מכאן אחרי עיקוב של טיפול בפנצ'ר רכבנו בדרך שפה ושם נקטעת ע"י ערוצים
    בנקודה 12A פוגשים את הסימון הכחול שמלווה אותנו עד היציאה מהמכתש
    בנקודה 13 מגיעים לכביש הכניסה למכתש
    רוכבים איתו עד חניון הלילה בנקודה 14
  • מכאן דהרנו דרך הירידה לנחל חצרה (15) בדרך 4X4 שבד"כ ללא דשדש
    כאשר יש דשדש ניתן לרכב בצדדים של הדרך
    בנקודה 17 מגיעים לפיצול
    הדרך הכחולה מטפסת ימינה בכדי לעקוף מפל
    אנחנו המשכנו בערוץ בשביל מסומן אדום שיורד בדרך תלולה ולא רכיבה לחלוטין אל מתחת למפל (18)
    זוהי פינת חמד (ראה תמונות)
    המשכנו במורד הוודי עד מפגש עם הדרך הכחולה
    בנקודה 20 רוכבים על מדף סלע מעל קניון
    עוברים עם הסימון הכחול בצידו הדרומי (ימני) של הקניון
    קצת אחריו הדרך עוזבת את הערוץ ומטפסת ימינה עד כביש הערבה בנקודה 21
  • מכביש הערבה התחלנו ברכיבה מהירה במורד נחל אביה
    השטח עשוי מחוואר הלשון ומושך רכיבה מהירה
    קשה לתאר את הכיף של הרכיבה המהירה במורד הנחל עד החיבור עם נחל אמציה בנקודה 22 והסיום בעין תמר (24)
  • הירידה במעלה חצרה לדעתי מיותרת ומספיק לעשותה פעם אחת
    לעומת זאת נחל אביה , למרות שהוא מסלול בנאלי ולא טכני הוא כייפי ויפה לכל סוגי הרוכבים

Friday, December 24, 2010

גב זרחן ונחל שרף

 

גב זרחן ונחל שרף

תאריך :   24-12-2010

אורון - כביש "אורון-מפעלי צין" - ההר החלק - נ.ג 504 - האנטנה בראש ההר החלק - הר רכב - גב זרחן - נחל זרחן - נחל צין - חציית המסילה - עליה מתחת להר אורחות - נחל שרף - מסילת הברזל - מפעלי צין

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד השער של מפעל הפוספטים באורון

נקודת סיום : רחבת חנייה לפני השער של מפעלי צין

משתתפים : 21

אורך :  57 ק"מ

גובה מצטבר : 669 מ'

זמן :  8:10 שעות

הערה חשובה 

מפה


 

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

המסלול בעמוד ענן


הערות :
  • זהו אחד ממסלולי המדבר הקלסיים שכבר זמן רב אני מתכנן לבצע
    בגלל מיעוט הגשמים השנה היה ברור שגב זרחן שהוא גולת הכותרת של המסלול יהיה יבש לחלוטין
    אם זאת אמרתי שבגלל שעוד נחזור למסלול בווריאציות שונות כדאי לרכב אותו ולהכירו ולהיות מופתעים לטובה מהגב המלא בפעם הבאה
  • התחלנו את הרכיבה ממפעל אורון (1)
    רוכבים על הכביש צפונה ובנקודה 2 פונים ימינה להמשך הכביש לכיוון מפעלי צין
    בנקודה 3 פנינו לדרך שמטפסת אל ההר החלק (יש שם שלט גדול שמצביע להר החלק) בסימון שבילים שחור
    הטיפוס נוח ואחרי מעבר נ.ג 504 ממשיכים עד קצה השלוחה אל האנטנה ממנה יש תצפית נהדרת על בקעת צין (5)
  • חזרנו אחורה ובנקודה 4 ירדנו מהדרך
    מכאן הרכיבה בלי שביל מוגדר על הר רכב , בקטעים רבים יש קוליסים של רכב או אפילו שרידי דרך 4X4
    רכבנו לפי ה GPS בחמדה (משטח צור) רחב
    בנקודה 6 מגיעים לתצפית מצויינת מהמצוק לכיוון המפגש של נחל זרחן ונחל צין
    רואים את מצלעותהמכתש הגדול , גבעת מדור ועוד
    מכאן רוכבים צפונה עד נקודה 7 בה מתחיל הנקב שיורד לכיוון גב זרחן
    תחילת הירידה לא רכיבה ברובה (כמה עשרות מ') אבל אחרי שמתגברים על המצוק השביל רכיב כולו עד מעל לגב
    הירידה הסופית לגב (8) ולסביבתו מצריכה הורדת האופניים במצוק - לא נורא
  • מהגב רכיבה כייפית בדרך 4X4 משובשת אבל מהירה עד המפגש עם הדרך בנחל צין (9) המסומנת בסימון שבילים אדום
    ליד הדרך שרכבנו חולפים על פני עין א תינה היבש
    מנקודה 9 רכיבה על דרך לבנה רחבה עד נקודה 10
    ניתן לרכב גם בערוץ נחל צין מצפון אבל זה ייקח יותר זמן ועלול לעלות בקטעי דש דש
    בנקודה 10 פנינו דרומה אל מעבר מתחת מסילת הברזל (11)
    המעבר בערוץ מדשדש וממשיך גם אחרי החצייה מתחת למסילה
  • בנקודה 12 התחלנו טיפוס ארוך בדרך (יש גם ירידות קצרות באמצע , אבל הכיוון הכללי הוא עלייה
    הסימון הוא אדום
    בנקודה 13 הגענו לנחל שרף ממנו מתחילה הירידה והמישור עד סוף המסלול
  • נחל שרף היה קטע מדהים
    רכיבה בערוץ ולפעמים על מדפי סלע כשכל הזמן צריך לחפש את הנתיב
    סה"כ רוב הזמן רוכבים
    לפעמים נכנסים לקטע דשדש של 2-3 מ' וצריך לחפש את ההמשך
    זו היתה חווייה נהדרת
    בנקודה 14 , עדיין בערוץ נחל שרף מסתיים הקטע עם מדפי הסלע וממשיכים בערוץ עד מפגש עם הדרך בנקודה 15
  • המשכנו לאורך הוודי עד למסילת הברזל
    חצינו מתחת למסילה בגשרון בנקודה 16
    מכאן רכיבה בשולי המסילה מצידה הצפוני לאורך כ 600 מ' עד המפגש של המסילה עם כביש המפעלים בנקודה 17
  • מכאן רכיבה בדרכי המפעלים עד האוטו
    איזה טיול מדהים , קשה לתאר , המדבר במיטבו

Friday, November 19, 2010

טיול ה 300 - סובב נגב מערבי

טיול ה 300 - סובב נגב מערבי

תאריך :    19-11-2010

אופקים - חרבת פטיש - סינגל אופקים - נחל פטיש - נחל גרר - חציית כביש "בארי-רעים" - סינגל בארי - נחל הבשור - נחל גרר - רעים - סינגל רעים - נחל הבשור - כביש "אופקים-צומת מעון" - פרק אשכול - אורים - כביש "צומת אורים-צאלים" - כביש "צומת אורים-אופקים" - אופקים

נקודת יציאה : חנייה של מרכז ביג באופקים

משתתפים : 7   

אורך :  90 ק"מ

גובה מצטבר : 511 מ'

זמן :  8:23 שעות

     

מפה

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
  • לכבוד טיול ה 300 שאני מוביל בקבוצה החלטתי על מסלול סובב הנגב המערבי
    הרעיון היה לשרשר את מירב הסינגלים בנגב המערבי למסלול אחד : סינגל חצרים , סינגל אופקים , סינגל בארי ,סינגל רעים ורכיבה בנחל הבשור עד צאלים
    המסלול שיצא היה כ 130 ק"מ ולכן צמצמתי למסלול בלי סינגל חצרים שירד לאורך של כ 105 ק"מ
    זה המסלול  המתוכנן שהתחלנו אבל בגלל שבמקור ציפיתי שהגשם והשטפון הראשון כבר יעברו על המסלול הנ"ל , הרבה מהקטעים החוליים שנתקלנו בהם היו צפויים להיות יותר מהודקים
    בגלל ריבוי החול ושדות של בדווים שחרשו את הדרכים בנחל הבשור ובזבזו לנו הרבה זמן , קיצרנו את הטיול ל 90 ק"מ
  • מחניון מרכז ביג באופקים (1) יצאנו לכיוון תחילת סינגל אופקים (מתואר באתר משלו : http://www.2all.co.il/Web/Sites/ofanim/PAGE12.asp)
    בנקודה 2 חברנו לסינגל באיזור התעשייה שהוביל אותנו לתחילת הסינגל הרשמי (4)
    תחילה קצת התברברנו עד שהבנו שצריל לרדת לערוץ בנקודה 6
    מכאן המשכנו בסינגל שהוא לפעמים דרך אבל רובו סינגל
    הסימון לא תמיד ברור אבל אם מפספסים בדרך כלל הדרך או הסינגל שאיתו התברברנו מתחבר חזרה למסלול הרשמי
    הסינגל זורם וקל
    ניכרת השקעה ושימור בסינגל (רואים שמטאטאים אותו לאורך קטעים רבים כדי שיהיה ברור) (חבל שבחורשן או בכרמל לא מספיק לטאטא את העלים בשביל לפרוץ סינגל)
    בנקודה 7 עוברים מתחת לגשר של כביש "אופקים-צומת גילת" וממשיכים בסינגל
  • בנקודה 8 עזבנו את הסינגל וטיפסנו בדרך החוצה מנחל פטיש
    רכבנו מעל הערוץ עד נקודה 10 בה חצינו עם הדרך את הערוץ ויצאנו בצידו הדרומי בנקודה 11
    בנקודה 12 שוב ירדנו לערוץ נחל פטיש
    בנקודה 13 ליד צינור שחוצה את הערוץ יצאנו מהערוץ דרומה ולקחנו את הדרך דרום מערבה עד פנייה לדרך צפונה בנקודה 
    14
    איתה רכבנו עד נקודה 15 בה פגשנו דרך ארוכה וב"כ טובה אבל בקטעים חולית (תהיה יותר טובה אחרי קצת גשמים)
  • המשכנו עם הדרך עד נקודה 16 בה עלינועל כביש חדש שנמשך בכיווננו פחות מק"מ
    ההמשך דרך טובה עד מבנים חקלאיים בנקודה 17
    פנינו ימינה וחצינו את נחל גרר בנקודה 18 ופנינו לדרך מעליו 
    בנקודה 19 חצינו בלי שביל את ערוץ נחל גרר ומצידו השני חברנו לדרך
    בנקודה 20 חצינו את כביש "בארי-רעים" מתחת לגשר
  • מיד אחרי הגשר עלינו על דרך  עפר מקבילה לכביש מצפון (במפה הכביש נראה מצפון למסלול שלנו אבל זה לא נכון - הכביש מדרום
    בנקודה 21 פנינו שמאלה לסינגל בארי ואיתו רכבנו עד חנות "לה מדווש" (24) 
    אחרי מנוחה ומילוי מים נכנסנו לתחילת סינגל בארי
    כרגיל כיף אדיר
  • בנקודה 26 עזבנו את סינגל בארי להמשך המסלול דרומה
    חצינו את ערוץ נחל גרר ואחריו פנינו לכביש משובש עד כביש "רעים-צומת כיסופים" (27)
    רכבנו על הכביש לשער של קיבוץ רעים שם מילינו מים מברז מאחורי הבוטקה של הש"ג (28)
  • מליד הש"ג של רעים (28) מתחיל סינגל רעים המסומן בשלטי מתכת קטנים ואדומים
    הסימון לא ברור והסינגל חרוש ולכן בעצם לא קיים במקומות רבים 
    בעבר רכבנו בסינגל רעים : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/reim
    עד נקודה 31 הגענו עם הסימון ומפה המשכנו בערוץ ומדי פעם פגשנו את הסימון של הסינגל
    רכבנו לאורך נחל הבשור עד נקודה 32 בקלות ובמהרות
    מכאן קצת אחרי חציית סכר החלו הבעיות
    הדרכים שהכרתי (https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/bsor)
    נחרשו לאחרונה ובגלל של ירד עדיין גשם של ממש כמעט אי אפשר לרכב בקטעים קצרים
    בנקודה 33 אחרי מאבקים קשים פנינו לדרך (מסומנת גם בחלקה בסימוני סינגל רעים) רכיבה אבל חולית עד נקודה 34
    פה חברנו לדרך טובה ומהירה
    בין 35 ל 36 שוב דרך חולית (תהיה יותר נעמה אחרי גשמים)
    מנקודה 36 דרך שהופכת לכביש משובש עד חיבור עם כביש "אורים-צומת מעון" בנקודה 37
  • דהרנו בשולי הכביש לכיוון פרק אשכול
    בנקודה 38 ירדנו לדרך לכיוון נחל הבשור (הדרך שממשיכה עד צדה השני של השמורה ליד קיבוץ צאלים)
    בנקודה 39 פנינו דרומה ל"דרך הבשור" ומיד עלינו על סינגל בנקודה 40 שחוצה את ערוץ הבשור ובנקודה 41 הגענו לשטח הפרק עם דשאים ובריכות
    במנוחה הקצרה שם החלטתי שלא נמשיך במסלול כמתוכנן בגלל איבוד זמן בקטעים חוליים ושדות חרושים
    החלטנו לחזור לאופקים מזרחה דרך השטח אם אפשר
    בנקודה 42 חברנו לשביל/דבל שהביא אותנו לשער הכניסה לפרק אשכול (43)
    המשכנו מכאו ללא שביל מוגדר בקטע לונה פרקי נחמד עד חיבור לדרך לאורים בנקודה 44
    הדרך לאורים היתה טובה ורק בסופה חולית
    חצינו את כביש הגישה לאורים בנקודה 47
    המשכנו בדרך שמקיפה את אורים ובנקודה 48 פנינו לדרך שחשבתי להמשיך אתה עד אופקים
    הדרך התבררה כחולית ומעצבנת ולכן כשחברנו לכביש "אורים-צאלים" בנקודה 49 בה ראינו שההמשך גם הוא חולי , החלטנו להמשיך לאופקים בכביש
  • מנקודה 49 פנינו עם הכביש לצפון צפון מזרח ומצומת אורים (50) דהרנו בשולי הכביש עד הכניסה המזרחית של אופקים (51) ומשם לחנייה של מרכז ביג (1)

 

Wednesday, November 17, 2010

מכפר יונה לרעננה

מכפר יונה לרעננה

תאריך :    17-11-2010

כפר יונה - ינוב - תנובות - צורן - קדימה - תל מונד - כפר הס - חירות - משמרת - שדה וורבורג - כפר סבא - צומת רעננה מרכז

נקודת יציאה : הבית שלי בכפר יונה

משתתפים : לבד   

אורך :  23 ק"מ

גובה מצטבר : 186 מ'

זמן :  1:32 שעות

     

מפה

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
  • התחלתי לעבוד ליד צומת רעננה מרכז , וכמובן צריך גם לרכב לשם לפעמים
    בגלל שהשטח בין כפר יונה לרעננה מאד חולי נאלצתי למצוא כבישים צדדיים וקצת דרכים בשטח שמאפשרים רכיבה עם מעט סכנות (כבישים ומכוניות) ובלי אמבטיות חול גדולות ומעצבנות
  • מכפר יונה יצאתי בשער הדרום מזרחי (שער סגור תמיד) עם יציאה נוחה לאופניים דרך מגרש המשחקים (2)
    מכאן המשכתי בדרכים לכיוון הכניסה האחורית של ינוב (4) והמשכתי בדרך בין תנובות לפרדס בין נקודה 4 ל 5
    הדרך חולית ולכן כדאי ברובה לרכב בצידה השמאלי ובסופה בימיני (חשוב בלילה בחזרה מהעבודה כשרואים פחות טוב)
    בנקודה 5 עליתי עלהכביש של תנובות ואיתו המשכתי לכיכר הפונה לצורן (6 , במפה עדיין לא רואים את הככר החדשה)
  • המשכתי עם הכביש דרך השכונה החדשה של צורן עד מפגש עם כביש "צורן-צומת תל מונד" (7)
    מכאן על המדרכה בצידו הימני של הכביש עד נקודה 8 בה מסתיימת המדרכה וירדתי לדרך המקבילה ביער קדימה (8) ואיתה המשכתי עד סופה בנקודה 9 ליד בית הקברות
    מכאן רכיבה בשולי הכביש עד צומת תל מונד (10)
  • פה פניתי על הכביש מזרחה (זהירות , יש שוליים אבל הם צרים)
    בנקודה 11 מיד אחרי הכניסה הצפון מזרחית לתל מונד נבנית כניסה נוספת 4 מסלולית (לא מופיע במפה)
    פניתי לרחוב החדש הזה ואיתו המשכתי עד נקודה 12 על הכביש מתל מונד לכפר הס
    רכבתי על המדרכה עד סיומה בדרך לכפר הס (13)
  • מכאן רכיבה בכביש ההדר עד כניסה לדרך בנקודה 14 שמטפסת לכיוון מושב חירות
    במושב פניתי לרחוב עד ככר גדולה בנקודה 16
    המשכתי ברחוב המייסדים לכיוון משמרת (17)
    המשכתי לאורך מושב משמרת עד סופו בנקודה 18
    פה שער צהוב הפתוח בד"כ בשעות היום
  • המשכתי עם הדרך (קצת חולית) לגבעה בנקודה 19
    מכאן ירידה בדרך עד בריכת המים בנקודה 20
    עוברים בדרך בין הבריכה למבנה וממשיכים שמאלה למטה עם דרך לאורך ערוץ נחל פולג
    פה יש חולות מעצבנים אבל יתנים לרכיבה
    בנקודה 21 חוצה הדרך את נחל פולג היבש
    מטפסים בדרכים חוליות אך רכיבות עד הלולים בנקודה 
    22
    וממשיכים עם דרכם עד כניסה אחורית עם שער לשדה ורבורג בנקודה 24
  • ממשיכים לרחוב "סמטת הילד" עד נקודה 25 וממשיכים שמאלה (מזרחה) החוצה משדה ורבורג
    מכאן במפגש עם כביש 554 מרמת הכובש לכפר סבא רוכבים על המדרכה הרחבה בצד ימין (מערב) של הכביש
    ניתן לרכב עד צומת רעננה מרכז משדה וורבורג על המדרכה ולא להסתכן מהכביש הסואן

 

Tuesday, November 16, 2010

שביל מיה

שביל מיה

תאריך :   16-11-2010

כניסה למועצה איזורית מנשה - שביל "מיה" - ליד אום אל קוטוף - ליד חריש - מצפה אילן - סינגל "החדש" - סינגל "חריש" - סינגל "הלאה לחריש" - שדות עין שמר - כניסה למועצה איזורית מנשה

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון על כביש הגישה למועצה מקומית מנשה

משתתפים : 3  

אורך :  19 ק"מ

גובה מצטבר : 287 מ'

זמן :  1:55 שעות

     

מפה

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
  • לרכיבת יום שלישי בבוקר החלטתי הפעם לחקור את מערכת השבילים והסינגלים החדשה בצפון ומזרח איזור מענית .
    סינגלים אלה נקראים "שביל מיה" ונפרצו ע"ח משה שפירא מעין שמר (מיה היא בתו של משה) .
    הסינגלים האלה זורמים וקלים יחסית .
    בזכות השביל הנ"ל הצליח משה להוסיף עוד איזור גדול לתחום הרכיבה של מענית וכמובן ניתן לשלבו ברכיבות הסטנדרטיות במענית - בואו לרכב בשביל החדש
    משה מתכנן עוד שיפורים וסינגלים נוספים במסלול , כך שהמסלול שאפרט כאן הוא לא סופי וישופר בתוספות
  • התחלנו מתחנת הדלק (1) ונכנסנו לדרך העפר בנקודה 3
    בנקודה 4 (מספר מטרים לפני התחלת סינגל "הלאה לחריש" פונים לדבל שמאלה
    בנקודה 5 מתחיל סינגל בעלייה קלה מסומן בסרטים צהובים
    בנקודה 6 הסינגל חובר לדבל ואחרי כמה עשרות מ' בנקודה 7 ממשיכים עם הסינגל שמאלה בירידה עד מעבר מתחת כביש 6 בנקודה 8
    אחרי המעבר הסינגל ממשיך עד מעבר מתחת הכביש לחריש בנקודה 9 (השביל פה לא ברור ב 30 המטרים האחרונים - מגיעים לשרידי כביש משובש ועליו רוכבים שמאלה עד המעבר מתחת לכביש)
  • אחרי המעבר מתחת לכביש רוכבים בדרך שמטפסת בוודי עד נקודה 10
    פה פונים לדרך שמאלה וממשיכים עם דרכים עד נקודה 12
    פה פונים ימינה לסינגל טכני בירידה (לא קשה) עד נקודה 13
    המשכנו עם דבל עד נקודה 14 ומפה ירידה נחמדה בדרך עד הכביש לחריש בנקודה 16
    המשכנו בשולי הכביש עד נקודה 18
    יש אופציה לטפס ללא שביל ברור לסינגל "הביובים" בנקודה 17
    אני לא יודע מה מצבו של הסינגל כי מזמן לא רכבתי בו (הוא עובר על תוואי הביובים של חריש) - סביר שבקרוב עם הרחבת חריש בעיר חרדית הדברים ישתנו
  • בנקודה 18 ירדנו ימינה וחצינו דרך מעבר מתחת לכביש
    מצידו השני עלינו על שרידי כביש ישן עד חיבור לכביש שמתחבר לאום אל קוטוף בנקודה 19
    טיפסנו לכיוון אום אל קוטוף ובנקודה 20 עזבנו את הכביש לדרך לכיוון לולים (21) והתחברנו לכביש לחריש בנקודה 22
    המשכנו על הכביש עד ליד הכניסה ליישוב מצפה אילן (23)
  • הקפנו את מצפה אילן על דרך מדרום לו ובנקודה 24 דהרנו למטה (לא לפספס את הכניסה לסינגל בנקודה 25 בגלל המהירות בירידה)
    בנקודה 25 פנינו לסינגל "החדש" שהוא חלק משביל "מיה"
    בנקודה 27 נגמר הסינגל וחברנו לדרך עד נקודה 28
    פה פנינו לסינגל קצר ימינה עד נקודה 29 ומשם לצומת הדרכים/סינגלים בנקודה 30
  • פה עזבנו את המסלול שקיבלתי ממשה שפירא
    טיפסנו (בניגוד לרגיל) בסינגל "חריש" (30 עד 31)
    עברנו מתחת לכביש 6 בנקודה 32 והמשכנו בסינגל "הלאה לחריש" (32 עד 4) ומשם לתחנת הדלק (1)
    בגלל שהמסלול היה קצר מהצפוי החלטנו להוסיף עוד מסלול קצר בדרכי השדות ליד עין שמר
  • בנקודה 33 פנינו לדרך שדות עד הגשרון מעל הערוץ בנקודה 34 (שעשוע נחמד)
    אחרי הסיבוב חזרנו לתחנת הדלק (1)

 

Friday, November 12, 2010

עליות במשגב

עליות במשגב

תאריך :  12-11-2010

בריכה של משגב - סינגלים במשגב - בריכה של משגב

נקודת יציאה : רחבת חניה מעל הבריכה במשגב

מובילה : ענת פלד

משתתפים: 17

אורך :  26 ק"מ

גובה מצטבר : 741 מ'

זמן :  4:03 שעות

     

מפה

גרף גבהים


קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
  • ענת , ניצלה יום ששי פנוי שהוא מצרך מאד נדיר אצלה , בכדי להוביל אותנו במיטב החידושים במשגב
    כרגיל המסלול באיזור משגב שופע עליות
    על כל סינגל שירדת אתה משלם בעלייה
  • 1-2-3-4-5-6 ירידת 4X4 לנחל שגב
  • 6-7 עליית 4X4 מנחל שגב
  • 7-3 סינגל "סבא מנחם"
  • 3-16-8-9 דבל
  • 9-11 סינגל "אספרסו"
  • 11-12 דבל
  • 12-13 סינגל "פנצ'ר"
  • 13A-13B דבל
  • 13B-14 סינגל "דה רוק"
  • 14-30 דבל
  • 30-14A סינגל "ירח"
  • 14A-15-16 דבל
  • 16-3-2 דבל
  • 2-17 כביש
  • 17-18-19 4X4
  • 19-20 סינגל "האינטליגנטים" - אולי הסינגל הטוב ביותר כאן - סינגל נהדר בירידה , טכני בינוני
  • 20-21-22 דבל , ב 21 צומת דרכים בה פונים שמאלה
  • 22-23 סינגל בעלייה
  • 23-24-25-26 דרך 4X4
  • 26-27 כביש
  • 27-9-27A סינגל "נועם"
  • 27A-27B סינגל "דרימר"
  • 27B-28 סינגל "זוהר"
  • 28-29 עליית דבל תלולה , "הרעה"
  • 29-11-12-14-30 4X4
  • 30-31-32 סינגל מצויין עם אלמנטים שונים
  • 32-14A סינגל "ירח"
  • 14A-15-4-3 דבל
  • 3-7 סינגל "אנקונדה"
  • 7-33 סינגל "הקוצים"
  • 33-1 דרך 4X4

 

סיבוב בדרום השרון ‎

סיבוב בדרום השרון ‎ תאריך : 25 -10 -2024 בני ציון - בצרה - גשרון מעל נחל רעננה - מעבר מתחת כביש 4 - שער אחורי של שדה וורבורג - נחל פולג - שד...