Sunday, October 07, 2012

מדרגות הקיסר

 

מדרגות הקיסר

תאריך :  7-10-2012
 
נתיב הל"ה - נחל סנסן - כביש אחורי לבית שמש - נחל זנוח - עין תנור - עין מטע - מטע - כביש "צור הדסה-נס הרים" - בר גיורא - צומת נס הרים - בר בהר - ליד בר גיורא - נחל אוזן - עין אוזן - נחל זנוח - עין תנור - חרבת חנות - סינגל "מדרגות הקיסר"  -כביש "צומת צור הדסה-צומת האלה" - צומת עציונה - נתיב הל"ה

נקודת יציאה : רחבת חנייה למרגלות אנדרטת הל"ה לפני ומימין לשער של קיבוץ נתיב הל"ה

משתתפים : 2

אורך :  32 ק"מ

גובה מצטבר : 620 מ'

זמן :  4:39 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • אתמול יצאנו למסלול חמוד ומגוון שבסופו הירידה הנהדרת בסינגל "מדרגות הקיסר" המשובח
    אנשים כנראה התעייפו מכמות הרכיבות בחגים הצפופים האחרונים ולכן רכבנו רק 2 (הממוצע אצלנו הוא כ 12 איש ברכיבה)
  • התחלנו מאנדרטת הל"ה (1) בדרך שמטפסת קצת וממשיכה ומובילה לנקודת תצפית יפה על עמק האלה בנקודה 2
    מכאן ירידה ללא דרך מוגדרת ורכיבה בשדה בור עד חיבור דרך לכביש בנקודה 3
    המשכנו בשולי הכביש לכיוון בית שמש עד הדרך שנכנסת לנחל זנוח בנקודה בנקודה 5
  • פה טיפסנו בדבל עם עלייה סבירה שמלווה את נחל זנוח בכיוון מושב מטע
    בנקודה 7 מימין לדרך ניתן לפנות לרחבה שבפינתה הדרום מזרחית ניתן לרדת בסבך למעיין נקבה שיש בו מים רדודים - עין תנור
    המשכנו בדבל עד הכניסה למושב מטע דרך פשפש בשער בנקודה 9
    חצינו את המושב כאשר בגן במרכז המושב בנקודה 10 יש מעיין עם בריכה שהיתה רדודה (כ 20 ס"מ) אבל נראה שבחורף ובאביב יש בה יותר מים
    יצאנו מפשפש בגדר המושב בנקודה 11
    המשכנו בטיפוס בדבל שהופך לזרוע אבנים ולא כל כך נעים לרכיבה בעלייה עד מפגש עם כביש "צור הדסה-נס הרים" בנקודה 12
  • מכאן רכיבה בכביש (זהירות אין שוליים של ממש) לצומת נס הרים והלאה עד מסעדת בר בהר בנקודה 14
  • התוכנית שלי היתה להמשיך מבר בהר לחרבת בית עיטאב ולבדוק את סינגל "אוזן בתנור" לעין מטע , אבל בגלל המסך הקטן של ה GPS לא התעמקתי מספיק במסלול ולא נכנסתי למסלול שרציתי
    הירידות בהמשך שהיו נהדרות כבר הסיטו אותי מהמסלול שתכננתי ולכן המשכנו במסלול כפי שבוצע - לא נורא את הקטעים שרצינו נבצע בפעם אחרת
    מבר בהר רכבנו כמה עשרות מטר מערבה בכביש ופנינו בנקודה 15 לדרך שיורדת לנחל אוזן
    דהרנו במורד ערוץ של נחל אוזן ובנקודה 6 חצינו את השלוחה וחברנו לנחל אוזן בנקודה 17 והמשכנו בדהירה בדבל
    בנקודה 18 יש בצד ימין מעיין נקבה הנקרא עין אוזן
    המשכנו עם הדבל ובנקודה 19 פנינו שמאלה וחצינו את השלוחה שהירידה ממנה דרומה לערוץ נחל זנוח בנקודה 20 היא סלולה
  • טיפסנו בדבל במעלה נחל זנוח עד צומת הדרכים שלפני עין מטע בנקודה 8
    מכאן טיפוס אכזרי בדבל הנחצה בסינגלים תלולים ודרדרתיים עד הכניסה לסינגל מדרגות הקיסר המסומן אדום בנקודה 21 בחרבת חנות
  • סינגל מדרגות הקיסר שמתחיל בנקודה 21 ומסתיים בנקודה 23 כרגיל נהדר
    הסינגל מבוסס על שריד מעלה עתיק מהתקופה הרומאית ויש בו מדרגות עתיקות , מדרגות עץ וסתם קטעי סינגל אתגריים פה ושם
    סה"כ הוא זורם פרט לקטעים קצרים של מטרים בודדים שהצריכו הולכה של האופניים
    בנקודה 22 הסינגל חוצה את הכביש וממשיך בצידו הדרומי עד סופו בבית הבד העתיק בנקודה 23
    מכאן דהרנו במורד הכביש עם קטע בשדה הבור שמצידו עד נתיב הל"ה

Friday, October 05, 2012

סינגלים בין גניגר לכפר החורש

סינגלים בין גניגר לכפר החורש

תאריך :  5-10-2012
 
גניגר - דרכי שדות בעמק יזרעאל - נחל מזרע - מאגר ברוך - תוואי רכבת העמק - חציית כביש "כפר ברוך-צומת ברוך" - חניון הבונקרים - גבת - כביש "נהלל-עפולה" - נחל צבי - כביש "מגדל העמק-צומת נהלל" - תל שימרון - סינגלים באיזור תל שמרון - עמק החצבים - סינגלים באיזור תמרת - מחנה תנועות הנוער ליד כפר החורש - סינגלים ביער כפר החורש - חרבת מהלול - כביש "מגדל העמק-צומת נהלל" - צומת נהלל - יפעת - דרכי שדות בעמק יזרעאל - גניגר

נקודת יציאה : חנייה מרכזית בקיבוץ גניגר

משתתפים : 16

אורך :  44 ק"מ

גובה מצטבר : 611 מ'

זמן :  4:53 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • זהו מסלול סתווי חמוד
    הכותנה בשיאה בשדות העמק , הדרכים עדיין יבשות , החצבים פורחים ובעמק החצבים ליד תמרת הם מדהימים
    באיזור שבין תל שימרון לתמרת יש מספר סינגלים שחלקם מוצלים
    ניתן להמשיך מהם לסינגל גבעת אלה וקומפלקס סינגלי שימשית ואלון הגליל אם רוצים
    באיזור שבין תמרת לכפר החורש יש מספר רב של סינגלים שרובם לא מסומנים וגם לא מתועדים בצורה טובה (גם במפת שבילנט בהם מסומנים חלק מהסינגלים , חלקם לא קיים בשטח ואחרים לא מסומנים נכון ואחרים לא מופיעים במפה)
  • התחלנו בגניגר (1) ורכבנו בדרכים בשדות עמק יזרעאל
    בנקודה 3 חצינו כביש פנימי שמוביל לאיזור התעשייה בצומת ברוך
    בנקודה 4 ליד מאגר ברוך חצינו את התוואי של רכבת העמק שהוא בבנייה מחודשת עכשיו
    בנקודה 6 חצינו את כביש "כפר ברוך-צומת ברוך" והמשכנו בדרכים עד היציאה מגבת בנקודה 9
    הקטע שבין נקודה 7 ל 8 הוא עלייה
  • רכבנו מגבת (9) כ 100 מ' על כביש "נהלל-עפולה" ופנינו בנקודה 10 לדרך
    בנקודה 11 רכבנו בדרך הימנית ואז חצינו 2 תעלות בשביל להמשך לנקודה 12
    מומלץ בנקודה 11 לפנות לכיוון הלולים שמאלה ואז אין צורך לחצות תעלות
    המשכנו בדרכי מטעים כאשר בנקודה 13 נאלצנו לחצות גדר בין מטעים בכדי להמשיך
    בנקודה 14 עלינו על כביש "מגדל העמק-צומת נהלל" ואחרי קטע כביש קצר פנינו לדבל בצד הצפוני של הכביש שמוביל בסופו של דבר לתל שמרון בנקודה 17
  • מכאן טיפסנו אחורה בדרך ובנקודה 18 פנינו לסינגל (יש בו קטעי דבל) שיורד ואז עולה ומסתיים בנקודה 19
    ההמשך מכאן הוא דבל שיורד לעמק החצבים בנקודה 20
    פה טיפסנו בדבל בוואדי ובנקודה 21 הוא הופך סינגל בעלייה מתונה כאשר חלקו מוצל עד נקודה 22
    הקטע האחרון לפני נקודה 22 (כ 100 מ') הוא קיר אכזרי
    מנקודה 22 יש סינגל עד נקודה 23 בה פונים לתוך יער אקליפטוסים לדבל שמטפס לכיוון כפר החורש
  • המשכנו מנקודה 23 בדבל כאשר בנקודה 24 נכנסים לאיזור של מחנות תנועות הנוער שרוב השנה הוא עזוב
    הירידה ממנו לכיוון הוואדי סלולה
    בוואדי מנקודה 25 המשכנו בטיפוס קל בדבל עד נקודה 26
  • פה טיפסנו ימינה בסינגל שתחילתו תלולה והמשכו זורם עד נקודה 27
    פה עלינו על דבל שהוריד אותנו בעיקר ביער עד נקודה 28
    פה רוכבי על דבל לאורך גדר של בסיס עד נקודה 29
    מכאן סינגל רכי בחלקו בגלל אבים שמפריעות לרכיבה עד הכנסיות של מהלול (כפר ערבי שניטש במלחמת השחרור) בנקודה 30
  • בגלל שהיה חם מהצפוי העדפתי לא לטפס למגדל העמק ולרדת דרך יער בלפור אלא לחזור דרך העמק
    דהרנו במהירות בדבל עד כביש הגישה לבסיס בנקודה 31 והלאה למפגש עם כביש "מגדל העמק-צומת נהלל" (32)
    המשכנו בכביש לצומת נהלל (33) ופנינו לכיוון עפולה
  • בנקודה 34 ניתן לרדת מעבר למעקה ולמשוכות הבוגנוויליה ולרכב בדרכי המטעים עד הכביש הפנימי של יפעת בנקודה 35
    יצאנו מהכביש הפנימי לכביש "נהלל-עפולה" בנקודה 36 ורכבנו על שרידי הכביש הישן ואחר כך בשולי הכביש עד נקודה 37 בה פנינו ימינה לכיוון בית הקברות
    בנקודה 38 ירדנו לדרכי שדות שהובילו אותנו עד נקודה 39 בה עלינו על כביש "כפר ברוך-צומת ברוך"
    עזבנו את הכביש בנקודה 40 ורכבנו בדרכי שדות עד הכביש הפנימי בנקודה 41
    מכאן על הכביש הפנימי עד נקודה 42 בה פנינו ימינה , תחילה בדרך סלולה והלאה בדרכי שדות עד הכניסה לגניגר (2) ולאוטו (1)

 

Sunday, September 30, 2012

עליות לחות ... אבל סינגלים טובים

עליות לחות ... אבל סינגלים טובים

תאריך :  30-9-2012
 
לטרון - מבצר לטרון - נחל נחשון - נחל מאיר - עין חילו - מצפה אשתאול - חציית כביש "צומת שמשון-צומת נחשון" - יער הנשיא - סינגל צרעה - מצפה צרעה - ליד קבר שמשון - איזור תעשייה הרטוב - משתלת קרן קיימת - ליד אשתאול - מצפה אשתאול - חרבת ביר אל עד - מסילת ציון - מעל הסרפנטינות - נחל נחשון - מנזר לטרון - לטרון

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון בלטרון

משתתפים : 9

אורך :  34 ק"מ

גובה מצטבר : 791 מ'

זמן :  4:34 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

הערות :
  • המסלול שכב אצלי כמה זמן ליום חם וכשהתחזית דיברה על יום חם החלטתי שהמסלול הזה באיזור יער אשתאול/דרך בורמה/יער הנשיא יתאים
    בד"כ כשאני רוכב באיזור הזה הטיול קל יותר ממה שציפיתי כי המסלולים כאן ברובם מוצלים והאוויר יבש יחסית למישור החוף
    הפעם לאכזבתי הרבה למרות שהיה מעונן וכמובן היה מוצל הלחות היתה כ 100% ושחינו בזיעה לאורך כל המסלול
    זה הקשה על הנשימה והפריע להנות , חבל
    במסלול רכבנו במספר סינגלים שבחלקם לא יצא לי לרכב עם הקבוצה וחלקם סינגלים חדשים לי
  • 1-6 יצאנו מלטרון וטיפסנו (2) למבצר לטרון (3)
    מנקודה 3 ירדנו לכיוון נחל נחשון ורכבנו בדרכי 4X4 בנחל מאיר עד צומת הדרכים בנקודה 6
  • 6-9 פנינו לדבל ימינה ובנקודה 7 פנינו שמאלה לסינגל שמטפס קצת בתחילה ואז זורם בקו גובה ויורד בהמשך עד נקודה 8
    פה עלינו על דבל שטיפס עד נקודה 9
  • 9-12 פה פנינו שמאלה לדבל עד נקודה 10
    מכאן סינגל חמוד וזורם (הוא מסומן במפת שבילנט אבל הסימון שם אינו מדוייק)
    בנקודה 11 הסינגל חוצה דבל וממשיך לרדת בירידה תלולה ודרדרתית עד הדרך בנקודה 12
  • 12-15 טיפסנו בדבל עד צומת הדרכים בנקודה 13
    המשכנו בדרך לכיוון מצפה אשתאול (14) ומשם דהרנו בירידה עד כביש 44 (כביש "צומת שמשון-צומת נחשון") בנקודה 15
  • 15-20 חצינו את הכביש והמשכנו בדרך מדרום לו ובנקודה 16 פנינו ליער הנשיא
    בנקודה 17 נכנסנו לדבל שהופך סינגל שזורם ביער לנקודה 18
    זהו סינגל "צרעה"
    הסינגל ממשיך עד השטח הרחב בנקודה 19
    המשכנו וטיפסנו בסינגל תלול עד מצפה צרעה בנקודה 20
  • 20-25 ממצפה צרעה רכבנו בדבל מסביב לגבעה עליה נמצא קבר שמשון עד נקודה 23
    פה ירדנו בסינגל ביער עד הדרך בנקודה 24
    מכאן בדרכי 4X4 עד כביש "צומת שמשון-צומת נחשון" בנקודה 25
  • 25-14 חצינו את הכביש ורכבנו בשוליו קטע קצר עד הפנייה למשתלת קק"ל בנקודה 26
    מכאן טיפוס בכביש פנימי עד נקודה 27 והמשך בדרך לבנה עד מצפה אשתאול בנקודה 14
  • 14-13 מהצומת פנינו מזרחה בדרך עד נקודה 28 והלאה עד נקודה 29
    פה מתחיל סינגל תלול קצר עד נקודה 30
    המשכנו בדהירה בירידה ליד מסילת ציון ובנקודה 31 טיפסנו בעלייה תלולה יחסית בדבלים עד צומת הדרכים בנקודה 13
  • 13-38 פה התחלנו לחזור לכיוון לטרון
    רכבנו בדרך לבנה טובה ובנקודה 32 ירידה מהירה בדבל עד נקודה 33
    מכאן סינגל דאונהיל קצר עד הדבל בנקודה 34
    טיפסנו בדבל עד ליד נקודה 35 בה מתחילים שוב לרדת
  • 38-1 בנקודה 38 עזבנו את הדבלים לטובת סינגל מצויין וזורם ביער שבסופו עם כמה חיתוכי דרכים בדרך מגיע לדרך בקצה היער בנקודה 39
    מכאן בדרך אל חציית נחל נחשון (4) ובנקודה 40 פנינו לדבל שמאלה
    בנקודה 31 פנינו צפונה אל מנזר לטרון שהגענו לכביש הגישה אליו בנקודה 32
    מכאן עם כביש הגישה למנזר עד צומת חטיבה שבע ולתחנת הדלק בלטרון (1)

 

Friday, September 28, 2012

סינגל שמאי

 

סינגל שמאי

תאריך :  28-9-2012
 
גוש חלב - כביש "מירון-סאסא" - ליד חוות נמורה - דבל למרגלות הר מירון בין מירון לבית ספר שדה - כביש העלייה להר מירון - חניון הפסגה בהר מירון - סינגל שביל ישראל ליד חניון הפסגה - חרבת בק - בריכת זבד - סינגל שמאי - כסא אליהו - חרבת שמע - קבר שמאי - נחל מירון - עין מירון - מאחורי קבר רבי שמעון בר יוחאי - כביש "מירון-סאסא" -ספסופה - גוש חלב

נקודת יציאה : תחנת דלק פז 200 מ' מדרום לגוש חלב

משתתפים : 15

אורך :  25 ק"מ

גובה מצטבר : 688 מ'

זמן :  4:05 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • חשבתי שנפתרנו מהחום המבשל ומהלחות הקטלנית השנה , אבל הם חזרו
    לכן בחרתי איזור "קריר" יותר ויבש יותר לרכיבה , איזור הר מירון
    בגלל שאת סינגל "המירוניות החסודות" אנחנו רוכבים כל שנה ובסינגל "נריה" כבר היינו לאחרונה החלטתי לרכב בסינגל שטרם רכבנו , סינגל "שמאי" שיורד מהר מירון לאורך שביל ישראל לנחל מירון
  • התחלנו מתחנת הדלק שדרומית לגוש חלב (1) בכביש "מירון-סאסא" ובנקודה 3 פנינו לכביש בין מטעים שמטפס לחוות נמורה
    בנקודה 5 התפתינו ופנינו לדרך ימינה שמגיעה עד כ 50 מ' מהדבל שהולך ממירון לאיזור בי"ס שדה הר מירון
    את 50 המטרים האלה נאלצנו ללכת בקוצים ללא שביל מסודר
    כנראה שהדרך הנוחה להתחבר לדבל היא לפנות שמאלה בנקודה 5 ולהתחבר עם הדרך לנקודה 6 ומשם בדבל
    המשכנו עם הדבל שמקביל להר מירון עד הכביש העולה להר מירון בנקודה 9
  • טיפסנו בכביש העולה להר מירון בעלייה מתונה יחסית ובנקודה 10 הגענו לחניון הפסגה
  • מכאן מתחיל הקטע הכייפי של הטיול
    פנינו לסינגל בסימון שביל ישראל וגם סימון שבילים כחול
    זהו סינגל נחמד רכיב וזורם פרט לקטע קצר של כמה עשרות מ' קרוב לחניון
    הסינגל מסתיים ליד חרבת בק בנקודה 11
    המשכנו עם שביל ישראל שגם מסומן מכאן בסימון שבילים ירוק בדבל מהיר , משופע בתחילה ודרדרתי
    דהרנו בו עד ליד בריכת זבד ואנדרטה לחייל הדרוזי סלאח טאפש שנפל בלבנון (13)
  • פה מתחיל סינגל "שמאי"
    הסינגל מסומן בסימון שביל ישראל וסימון שבילים שחור לכל אורכו
    הסינגל טכני ורכיב ב 95%
    יש בו הרבה קטעים זורמים עם נופים נהדרים של הגליל העליון , מירון ועוד
    בנקודה 18 עוברים ליד פתח של הוטה (הפתח מגודר)
    בנקודה 19 עוברים ליד סלע יפה ומרשים שנקרא "כסא אליהו"
    ממשיכים בסינגל עד חרבת שמע שבא נמצא מוזוליאום מרשים שנקרא על פי המסורת קבר שמאי (20)
    מכאן קטע דבל תלול עד ערוץ נחל מירון בנקודה 21
    פה מסתיים סינגל "שמאי" הנהדר
  • מכאן טיפוס בכביש פנימי שמטפס אל מעל קבר רבי שמעון בר יוחאי עד נקודה 22
    פה ניתן לפנות ימינה בכביש שיורד לקבר או כמונו לפנות שמאלה לדבל שמתחיל לטפס עד נקודה 23
    מכאן ירידה דרדרתית תוך חציית סינגל ה"מירוניות החסודות" עד נקודה 24
    פה פנינו לדבל שיורד בתלילות עד נקודה 25 ואז שמאלה בדבל בקו גובה שחלקו בשולי יער אורנים עד נקודה 26
    האיזור מגודר מאד וקשה למצוא מעברים
    רוב החברה פנו בנקודה 26 לדבל/סינגל לא ברור שהוביל בסופו של דבר לכביש בנקודה 27
    חלקנו חתכו איכשהו לכביש
    מכאן רכיבה בכביש חזרה לאוטו

Tuesday, September 25, 2012

הירידה מהמוחרקה

הירידה מהמוחרקה

תאריך :  25-9-2012
 
יקנעם - ליד יקנעם עלית - כניסה לאליקים - צומת אליקים - סינגל "חרמש" - חרבת חרמש - מצפה נוף קרן הכרמל - כביש "צומת אליקים-דליית אל כרמל" - דרך נוף הכרמל - חרבת נצורה - מתחת למוחרקה - הירידה מהמוחרקה לעמק יזרעאל - דרך הגז - איזור תעשייה יקנעם - יקנעם

נקודת יציאה : חנייה מאחורי בניין כוכב יקנעם מיד מדרום לתחנת הדלק פז ביקנעם

משתתפים : 12

אורך :  26 ק"מ

גובה מצטבר : 618 מ'

זמן :  3:14 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • בערב יום כיפור יצאנו לטיולון קצר מיקנעם למוחרקה וירידה מהמוחרקה בירידה התלולה לעמק יזרעאל
  • התחלנו מיקנעם (1) וטיפסנו ביקנעם עלית עד פנייה לרחוב (3) שבהמשכו נכנס לדרך שעוברת מעל מגרש הכדורגל וממשיכה ליער שמעל וממזרח לכביש "אליקים-יקנעם"
    טיפסנו בדבלים ביער עד התחברות לכביש "צומת אליקים-רמות מנשה" בנקודה 6
    בדרך חצינו מספר סינגלי דאונהיל שיורדים מיקנעם לכיוון הכביש
    מנקודה 6 המשכנו לכיוון תחנת הדלק שממערב לצומת אליקים ופנינו לדבל לפני התחנה בנקודה 7
  • פה נכנסנו לדרך לבנה לכיוון חרבת חרמש
    בנקודה 8 נכנסנו לסינגל "חרמש" המסומן בסימון שבילים אדום
    הסינגל רכיב בדרך כלל אבל עכשיו היה גיזום של קק"ל ביער וענפים של הגזם הפריעו לרכיבה במספר מקומות
    בנקודה 9 יצאנו מהסינגל והמשכנו בדבל שעקף קטע של הסינגל שהיה מךא גזם ואחרי מרחק קצר חברנו לאדום שהוא עכשיו דבל שמטפס למצפה נוף קרן הכרמל שבנקודה 10
  • מכאן הרכיבה היא על רכס ששומר בערך על הגובה ועובר בין כרמי זיתים עד כביש "צומת אליקים-דלית אל כרמל" בנקודה 11
    מכאן המשכנו בכביש עד הפנייה לדרך נוף הכרמל בנקודה 12
  • פה רכבנו בדרך נוף הכרמל כאשר בנקודה 13 אפשר לראות חיתוך של הסיבוב בדבל שממשיך בסינגל קצר
    המשכנו בדרך נוף הכמל עד נקודה 14 מתחת למוחרקה
  • פה מתחיל הדובדבן , ירידה מהירה בדבל תלול ודרדרתי לכיוון עמק יזרעאל
    התחלנו בדבל שאחרי פחות מ 100 מ' מתחבר לדבל בסימון שבילים אדום שמלווה את הירידה
    בד"כ רכבנו בדבל האדום כאשר יש מספר חיתוכים מאד דרדרתיים ותלולים (מופיעים כסינגל קשה במפת שבילנט) אבל העדפנו לא לרדת ברובם אלא לזרום עם הדבל הטכני ואתגרי מספיק גם הוא
    בנקודה 15 אחרי חצייה מתחת לקו המתח הגבוה התחברנו לדרך הגז
    מכאן רכיבה בדרך הגז שעוברת מעל איזור התעשייה של יקנעם עד נקודה 16 בה פנינו שמאלה לדבל שמתחבר לאיזור התעשייה ומשם בכביש הפנימי של איזור התעשייה (17) לרכב (1)

 

Friday, September 21, 2012

עין אביאל ("החזירים")

עין אביאל ("החזירים")

תאריך :  21-9-2012
 
גבעת עדה - סינגל "השדרה" - סינגל "זיו" - תל ערן - סינגל "חוצה גבעה" - סינגל "לופ אין סופי" - סינגל "המזרחי" - ציר המוביל - כביש גישה לרגבים - רגבים - כביש לבא"ח גולני - חרבת סבכי - כביש פנימי של גבעת ניל"י - נחל ניל"י - עין ניל"י - חצייה מתחת כביש 6 לאורך נחל תנינים - ההר העגול - עמיקם - עלייה להר חורשן - סיגל "הפסגה" - סינגל "ג'ואל" - סינגל "החזירים" - סינגל "דבל אבוד" - סוף סינגל "עמק האיילות" - סינגל "גיא הקוצים" - סינגל "גן עדן" - סינגל "אהוד 1" - כביש לעמיקם - מי עדן - עין חדור - כביש לעמיקם - עין אביאל - כביש "עמיקם-בנימינה" - אביאל - גבעת עדה

נקודת יציאה : תחנת דלק ליד בתוך גבעת עדה

משתתפים : 14

אורך :  44 ק"מ

גובה מצטבר : 673 מ'

זמן :  4:40 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • טיול סתווי המחבר 2 אתרי סינגלים (גבעת עדה והר חורשן) ומאפשר טבילה במספר מעיינות נחמדים
  • התחלנו מתחנת הדלק (1) ורכבנו לטעום מבחר קטן מהסינגלים של גבעת עדה לפני שנמשיך בטיול
    נכנסנו בנקודה 4 לסינגל "השדרה" שחוצה את הגבעה שליד כפר גליקסון
    בנקודה 5 עזבנו את "השדרה" ופנינו שמאלה לסינגל "זיו" עד סופו בנקודה 6
    משם לדבל בנקודה 7 והלאה בדבלים עד נקודה 8 בה טיפסנו לתל ערן בכדי להמשיך בסינגלים
    בנקודה 9 נכנסנו לסינגל "חוצה גבעה" והמשכנו בהמשכו לסינגל "לופ אין סופי" עד נקודה 10
    פה פנינו לסינגל "המזרחי" (סינגל "תל ערן" במפת שבילנט) הטכני שמסתיים בדרך הלבנה (ציר המוביל) בנקודה 11
  • מכאן רכיבה צפונה בציר המוביל עד הכביש לרגבים בנקודה 12
    פה המשכנו בדבל צפונה שעובר מתחת כביש 6 בנקודה 12A
    אחרי המעבר התחברנו לכביש לקיבוץ רגבים בנקודה 13 ואחרי ניסיונות למצוא דרך עוקפת רגבים חזרנו לשער של רגבים ועברנו דרך הקיבוץ
    השער האחורי היה פתוח (14) והמשכנו בדרך בין מטעי אבוקדו עם אוויר קריר ונעים עד הכביש לבא"ח גולני בנקודה 15
  • פה עלינו על דרך 4X4 עד נקודה 16 בה פנינו שמאלה לדרך עד חיבור לכביש פנימי בנקודה 17
    רכבנו על הכביש עד פנייה לדבל בנקודה 18
    הדבל הוא בגדה הדרומית של ערוץ נחל ניל"י
    דהרנו בדבל עד עין ניל"י בנקודה 19 בו חלקנו התרחץ
    יש שם בריכה בעומק כ 60 ס"מ וברוחב 4X2 מ'
  • מעין ניל"י טיפסנו בדבל לנקודה 20 וממנה ירידה לכיוון המעבר מתחת כביש 6 של נחל תנינים בנקודה 21
    המשכנו בדבל בין גפנים ומטעי רימונים לעלייה להר העגול בנקודה 23
    הטיפוס לראש ההר העגול בדבל שבפסגתו (24) יש אנדרטה לזכר ראובן גלקין שנפל במלחמת יום כיפור (ראה תמונות)
    ירדנו מההר חזרה לנקודה 23 בר בשטח בלי שביל של ממש
    המשכנו דרך עמיקם עד העלייה לחורשן בנקודה 25
  • טיפסנו בדבל לצומת הראשית בראש הר חורשן בנקודה 26
    מכאן בסינגל "הפסגה" עד נקודה 27
    פה חברנו לדבל ופנינו עליו שמאלה עד הכניסה לסינגל "ג'ואל" (28) וההמשך שלו סינגל "החזירים" שמסתיים בנקודה 29
    המשכנו בסינגל שמוביל עד הכניסה לסינגל "דבל אבוד" בנקודה 30
  • ירדנו בסינגל "דבל אבוד" וחברנו בקצה שלו (31) לסינגל "מוטוקרוס עליו פנינו שמאלה וחברנו לקצה סינגל "עמק האיילות" בנקודה 32
    רכבנו בסינגל "עמק האיילות" עד חיבור לדבל בנקודה 33
    ירדנו שמאלה בדבל וטיפסנו בנקודה 34 בדבל/סינגל "גיא הקוצים" ובראשו (34A) המשכנו לסינגל "גן עדן" שמסתיים בנקודה 35 והופך מכאן דבל שממשיך כסינגל "אהוד 1" עד סופו בנקודה 36
  • פה ירדנו בדבלים עד נקודה 37 בה רכבנו בדבל מקבל לאמת תנינים ובנקודה 38 חברנו לכביש המוביל לעמיקם
    אחרי קטע קצר על הכביש פנינו בנקודה 39 לדרך שדות שבנקודה 40 פוגשת דבל מקביל לערוץ נחל תנינים
    רכבנו לכיוון עין חדור (41) בכוונה להתרחץ .... אבל הוא התגלה כיבש
    עד לפני כשבועיים היו בו מים
  • מאוכזבים המשכנו ברכיבה חזרה בדבל המקביל לערוץ נחל תנינים עם תקווה שאולי יהיו מים כיפיים במעין שארי ציין והוביל אליו
    בנקודה 42 פנינו מהדבל לאורך כרם גפנים לכביש בנקודה 43
    בנקודה 38 המשכנו בדבל שלאורך האמה לסכר בנקודה 44
    מיד אחרי הסכר המשכנו מקביל לאמה מצידו הצפוני של הערוץ עד עין אביאל בנקודה 45
    עין אביאל היתה הפתעה נהדרת , מעיין עם מפל בתוך מערה בקנים
    עומק המים כ 60 ס"מ - זולה מדהימה עם מים צלולים
    איך זה שאף פעם לא היינו שם קודם - מעיין נהדר ומומלץ
  • מכאן רכבנו בדבל עד מפגש עם הדרך הלבנה לאיזור אורט זכרון בנקודה 46
    חברנו לכביש "עמיקם-בנימינה" בנקודה 47 והמשכנו בשולי הכביש עד הפנייה לאביאל בנקודה 48
    רכבנו דרך אביאל ואז עד גבעת עדה (49) ולאוטו בתחנת הדלק בגבעת עדה (1)

 

Sunday, September 16, 2012

סיבוב קצר בין הזורע לעין העמק

סיבוב קצר בין הזורע לעין העמק

תאריך :  16-9-2012
 
הזורע - סינגל "האירוסים
-
סינגל "גחר" - נחל גחר - עין גחר - נחל זהורה - עין דיצה - סינגל "סינגל'ה" - נחל שופט - עין ריחנייה - עין העמק - נחל השניים - סינגל "השניים" - עמק השלום - סינגל "יואש ויצחק" - נחל שופט - הזורע

נקודת יציאה : תחנת דלק ליד "שלוש המשאלות" בכניסה לקיבוץ הזורע

משתתפים : 12

אורך :  24 ק"מ

גובה מצטבר : 448 מ'

זמן :  2:40 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • חיפשתי רעיון למסלול קצר לערב ראש השנה , מה לעשות צריך להספיק סידורים וכדו' אחרי הרכיבה
    בניתי מסלול קצר שמבוסס על מסלולים קודמים שביצענו באיזור הזורע ובשביל שלא נרגיש שאנחנו חוזרים על עצמינו לגמרי החלטתי לחקור את נחל השניים ואכן ירדנו אלי בירידה תלולה מעין העמק ומצאנו בו את סינגל "השניים" , קצר , זורם ונחמד כמו רוב הסינגלים באיזור
    גם הספקנו להתרחץ בעין ריחנייה
    יופי של טיולון
  • יצאנו מתחנת הדלק (1) בכניסה להזורע
    עברנו דרך הזורע ויצאנו לכביש הישן המשובש בנקודה 3
    בנקודה 4 פנינו לדבל ימינה ובנקודה 5 נכנסנו לסינגל "האירוסים"
    סינגל "האירוסים" זורם ומטפס קצת לקראת נקודה 6
    מכאן המשכנו בסינגל בקטע חדש לנו שיורד ומתחבר לסינגל "גחר" בנקודה 6
  • המשכנו בסינגל "גחר" שמטפס בקלילות בחורש מוצל עד נקודה 8
    מכאן המשכנו בדרך טובה שעולה לחניון הנופש הפעיל של הר גחר
    בנקודה 9 פנינו בדרך על הגדה הדרומית של נחל גחר והמשכנו לטפס בצל עד נקודה 10
  • פה פנינו לדבל ימינה שמגיע לקיר בנקודה 11
    אחרי טיפוס הקיר מגיעים לסינגל קצר בעלייה בין נקודות 12 ו 13
    המשכנו בדבלים עד נקודה 14
    פה מתחיל סינגל זורם בירידה שאני קורא לו "דרך הסוכר של רמות מנשה" (מזכיר קצת את התמונה הקלסית של דרך הסוכר - כמובן קצר יותר ולא טכני)
    הסינגל מסתיים בנקודה 15
    מכאן בדבלים עד תחילת סינגל "סינגל'ה" בנקודה 16
  • סינגל "סינגל'ה" הוא המשובח ביותר באיזור וזורם בירידה ובפיתולים מנקודה 16 עד נחל השופט בנקודה 17
  • המשכנו ברכיבה בדבל במעלה נחל שופט כאשר בנקודה 18 עוברים את הערוץ מערבה וממשיכים במעלה נחל שופט
    בנקודה 19 ליד הטחנה מטפסים בקיר בדבל וממשיכים עד עין ריחנייה בנקודה 20
    בעין ריחנייה שחינו (ראה תמונות)
  • מכאן טיפסנו בדבל למושב בית העמק ובנקודה 23 ירדנו בדבל שהופך לשיפועי מאד אבל רכיב עד הדבל בנחל השניים (24)
    בנקודה 26 נכנסנו לסינגל "השניים" עד נקודה 27 והלאה בדבל לעמק השלום וטיפוס בדרך לבנה עד תחילת סינגל יואש ויצחק בנקודה 30 ליד עמדת השמירה משנות ה 30
  • סינגל "יואש ויצחק" שמתחיל בנקודה 30 זורם בירידה עד מפגש עם הדרך בנחל השופט בנקודה 31
    מכאן דהירה בדרך במורד נחל שופט
    בנקודה 32 הגענו לשביל הבנוי עץ בנחל שופט
    בשעות מאוחרות יש בשביל משפחות ומטיילים ואי אפשר לרכב שם בגלל הצפיפות וגם איסור
    מוקדם מאד כמובן שהמקום ריק וכיף לזרום במורד השביל עד המערה בנקודה 33 והלאה בסינגל שעובר בין שיחים ומתפתל עד לתוך קיבוץ הזורע
    מכאן עד האוטו (1)

 

Tuesday, September 11, 2012

מענית צפון

 

מענית צפון

תאריך :  11-9-2012

תחנת דלק ליד מועצה איזורית מנשה - סינגל מיה -
חרבת אל חפור - סינגל "המגדל" - ליד חרבת אל טווילה - אום אל קוטוף - סינגל "החדש" - סינגל "קוקה" - סינגל הלאה לחריש - תחנת דלק ליד מועצה איזורית מנשה

נקודת התחלה  : תחנת דלק אלון בכניסה למועצה האיזורית מנשה

משתתפים : 2

אורך :  14 ק"מ

גובה מצטבר : 236 מ'

זמן :  1:49 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

קובץ TRK ל GPS

הערות :
  • יצאנו לסיבוב בוקר במענית ובגלל שאנחנו מכירים די טוב את סינגלי מענית החלטנו שנכיר אחד לשני סינגלים שעדיין אחד מאתנו לא רכב
    בסופו של דבר הצלחנו לרכב במענית מסלול של קרוב לשעתיים כאשר כולו לרא באיזור הקלאסי של תל זאבים והגבעות מרובות הסינגלים של "השרשרת" , "האלמנטים" ,"נטע" ...
  • יצאנו מתחנת הדלק (1) והמשכנו בדבל (2) אחרי חציית הכביש
    בנקודה 3 נכנסנו לסינגל מיה וזרמנו איתו עד נקודה  9 בה הסינגל חוצה דרך
  • פה טיפסנו בדרך 4X4 עד המגדל (10) ונכנסנו לסינגל המגדל
    סינגל "המגדל" מתחיל וחוזר באותה דרך כשבקצהו יש לופ
    הסינגל טכני קל עד בינוני ואין בו טיפוסים
    בכניסה ללופ (11) רכבנו נגד כיוון השעון
  • כשחזרנו למגדל (10) ניסינו מה שנראה כסינגל שיורד לכיוון הכפר חרבת א טווילה אבל בנקודה 12 הוא די מתפוגג ולכן חזרנו למגדל
    שם ירדנו בסינגל טוב עד נקודה 13 ואז בדבל עד כביש "ברקאי-חריש" בנקודה 14
  • המשכנו עם הכביש וטיפסנו לאום אל קוטוף ואז דרך הלולים (17) לבסיס משמר הגבול וכביש "חריש-קציר" (18)
    ההקלטה בקטע 17-20 משובשת והמסלול למעשה הוא לפי הנקודות שסימנתי במפה ולא מה שנראה בסגול במסלול שעל המפה
    בנקודה 19 ירדנו בדרך ובנקודה 20 נכנסנו לסינגל "החדש" עד נקודה 22 ושוב סינגל קצר בין 22 ל 25
  • מכאן בדבל שכוסח ע"י הקק"ל בעבודות שלהם בדבלים שבמזרח מענית
    טיפסנו בדבל מנקודה 23 לנקודשה 24 ונכנסנו לסינגל קוקה צפונה עד נקודה 23
    אחרי חצייה מתחת כביש 6 עלינו על סינגל "הלאה לחריש" (27-28) והלאה בדבל לאוטו

Friday, September 07, 2012

סינגל קטלב

סינגל קטלב

תאריך :  7-9-2012

בר בהר - סינגל נחל קטלב - נחל קטלב - תחנת רכבת בר גיורא
- גשר רפאים - נחל רפאים - עין יואל - צומת צור הדסה - כביש "צור הדסה-צומת האלה" - מטע - חרבת חנות - מדרגות הקיסר - כביש "צומת עציונה-זנוח" - זנוח

נקודתהתחלה  : בר בהר (ליד בר גיורא)

נקודת סיום : זנוח (ליד הפנייה מהכביש מבית שמש)

מוביל : מני

משתתפים : 10

אורך :  35 ק"מ (לאלה שרכבו את המסלול בלי להתברבר בסיום)

גובה מצטבר : 613 מ'

זמן :  5:15-6:15 שעות (הזמן גמיש בגלל הנתק שהיה בין הראשונים לאחרונים)

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
 גם השבוע אני הייתי בחו"ל ולכן מני לקח את ההובלה
הוא בנה מסלול מעניין ומאתגר שכלל את סינגל "קטלב" שהינו סינגל דאונהיל אתגרי ואת מדרגות הקיסר
התאור והנתונים הוכנו ותוארו ע"י מני

1-5 – סינגל קטלב עליון. סינגל נהדר של כ- 5 קילומטרים. כולל המון מדרגות סלע, דרך על פי תהום וסלעים גבוהים.טכני מאוד. מתאים לרוכבים בעלי טכניקה גבוהה. מהנה ביותר. לי לפחות היה חשק לרדת אותו שוב.

·         1-2 דרך סביב מסעדת ברבהר לכניסה למסלול הקטלב.

·         2-3 סינגל בסמ"ש אדום. קטע קצר עד הכניסה לסמ"ש שחור היורד לקטלב. פה ושם היינו צריכים לרדת מהאופניים בגלל קטעים לא רכיבים. אפשר לוותר על הקטע הזה ולהתחבר לשחור מהחניה של האוטובוסים ליד ברבהר.

·         3-4 – פה מתחיל הכיף האמיתי. ירידה של מדרגות סלע עד עין גיורא היבש בעונה זו. משם הסינגל ממשיך על פי תהום בירידה מתונה מאוד, בנוף מהמם של העמק המכוסה בעננים ועצים. באמצע ישנו פיצול וממשיכים בסימון כחול לקטלב עליון (השחור יורד לנחל – לא רכיב). בהמשך מסיימים את הקטע שצמוד לתהום ומגיעים לירידה טכנית הכוללת משטחי סלע גבוהים מאוד. בנקודה 4 ממשיכים צפונה בסימון ירוק ומגיעים לאחר כמה מאות מטרים לדיר א-שיך.

·         4-5 – המשך הסינגל בירידה ואותו הריטואל – משטחי סלע, מדרגות, דרך צמודה לתהום. לבסוף חצינו במנהרה ליד תחנת בר גיורא את מסילת הרכבת וחצינו את נחל שורק בגשר ברזל צר.

 

5-6 – רכיבה בדרך לבנה בצמוד לנחל שורק עד לכביש 386.

6-7 – רכיבה בדרך לבנה לאורך נחל רפאים עד לגשר רפאים.

7-8 – מתחילים לטפס בהר רפאים.

8-9 – ממשיכים בפיצול בנקודה 8 לסינגל בסימון כחול ומגיעים לעין יואל. מבנה בטון מעגלי עם פתח עליון צר וסולם היורד למאגר מים. הפעם לא ניסינו להיכנס למים, גם בגלל שהקבוצה התפצלה וגם היה קשה לטפס לגג המבנה. בנקודה 9 חלקנו נחנו מתחת לעץ תאנה קרוב לשעה וחיכינו לשאר חברי הקבוצה שהחליטו להתעלם מהמסלול ב- GPS והמשיכו לכיוון עין קובי. בינתיים העלנו את רמת הסוכר עם ענבים ותאנים.

9-10 – רכיבה בדרכי עפר עד לכביש. שם אספנו את כל חברי הקבוצה.

10-11- כיוון שהיה מאוחר, החלטנו לוותר על הירידה בשביל ישראל לכיוון מטע והטיפוס לחירבת חנות. במקום זו רכבנו בירידה על הכביש.

11-12 – סינגל הקיסר. אין מה להוסיף. נהדר כרגיל. מנקודה 12 בכביש עד זנוח. אני ורועי התעכבנו מעט ולא הבנו מדוע אנו לא רואים את שאר חברי הקבוצה,שהמשיכו משום מה בכביש 375 ישר במקום ימינה והגיעו עד לצומת האלה! משם המשיכו חזרה לכיוון בית שמש וחיכו לחילוץ, חלק בזכריה, חלק בבית שמש ונתי אף הגדיל ראש והמשיך לדווש עד לאשתאול.

חייב לשתף אתכם בשכנועים שלי לתומר שהח'ברה התפצלו וצריך חילוץ. אני ורועי הגענו לזנוח וצלצלתי אליו והא ניתק וחשב שצוחקים עליו. רכבנו עד למחסיה, שם פגשתי אותו רק כדי להוכיח לו שאני רציני. אח"כ רכבתי חזרה לזנוח וחיכיתי לנהגים. תודה על שעמד במשימת החילוץ שהוטלה עליו.

 

 

 

Friday, August 31, 2012

בין גבעת אלה להושעיה

 

בין גבעת אלה להושעיה

תאריך :  31-8-2012

כניסה לסינגל שמשית - סינגל שמשית - סינגל אלה -
סינגל הסוללים - חציית נחל יפתחאל - תל חנתון - עין חנתון - סינגל הושעיה - ציפורי - סינגל שמשית - כניסה לסינגל שמשית

נקודת יציאה : חניה בכניסה לסינגל שמשית - מול הסוללים

מוביל : מני

משתתפים : 12

אורך :  45 ק"מ

גובה מצטבר : 688 מ'

זמן :  5:30 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • השבוע אני הייתי בחו"ל ולכן מני לקח את ההובלה
    הוא בנה מסלול שכלל חלק גדול ממבחר הסינגלים הישן ובעיקר החדש באיזור ציפורי
    התאור והנתונים הוכנו ותוארו ע"י מני
  • 1-2 רכיבה בסינגל בחרבת שמשית עד לכביש גישה לישוב.

  • 3-3 סינגל אלה: לטעמי הסינגל הטוב ביותר מבין הסינגלים באיזור, בזכות הירידה הארוכה יחסית מנקודה 7-3. החלטתי לרכוב אותו בהתחלה כיוון שהוא חשוף ברובו לשמש.

    • 3-4 התחלת סינגל אלה. עליה מפותלת בסינגל מדורדר מעט וחשוף·

    • 4-5 ירידה טובה וזורמת עד לכביש הגישה לגבעת אלה.

    • 5-6 מהכביש טיפסנו קטע קצר של כ- 20 מטר וזרמנו בירידה מתונה עד נקודה 6.

    • 6-7 המקטע הכי מרגיז. עליה שמתחילה בסינגל מלא בדרדרת וממשיך בדרך עפר. ככל שמתקדמים לנקודה 7 השיפוע והדרדרת מתגברים. בנוסף לכך הקטע חשוף כולו.

    • 7-4-3 היה שווה לטפס? כמובן! הדובדבן של הסינגל. ירידה שמתפתלת בין העצים, מלאה בסוויצ'בקים ובמקפצות אבן קטנות ד נקודה 4. משם באותה דרך שעלינו בתחילה יורדים במהירות עד נקודה 3. סוף סינגל אלה.

  • 3-8 רכיבה בדרך עפר עד לכניסה לסוללים.

  • 8-9 החלק הצפוני של סינגל הסוללים. קטע נחמד וזורם בין העצים, השומר על דופק גבוה בגלל הג'יעג'וע.

  • 9-12 רכיבה בדרך עפר תוך חציית שתי מנהרות מתחת לצומת המוביל לכיוון חנתון. בנקודה 10 חצינו רגלית את נחל יפתחאל בדילוג על אבנים. חלקנו לא הצליח והרטיב את הנעליים בעיסת הבוץ. להבא, עדיף להמשיך לאחר חציית המנהרה בדרך עפר לכיוון צפון ולהתחבר לכביש לחנתון משם. המשכנו בכביש ובנקודה 11 פנינו לתל חנתון. טיפסנו לקצה התל ונכנסנו למבצר חנתון. שם ירדנו רגלית לחלק מהמבנה הקבור בתוך האדמה. יעקב סיפר לנו קצת סיפורי מורשת. משם ירדנו לעין חנתון הנמצא בנקודה 12. שם גילינו בריכה עמוקה עם מים קרים, הנמצאת בתוך מבנה סגור. הירידה דרך סולם גבוה.

  • 12-13 רכיבה בדרך עפר עד להושעיה, תוך חציית תעלת המוביל ומנהרה מתחת לכביש.

  • 13-18 סינגל הושעיה.

    • 13-15 רכיבה בדרך עפר עד נקודה 14. שם טיפסנו עליה מדורדרת עם שיפוע שהפך לקראת הסוף לבלתי רכיב.

    •  15-16 מכאן מתחילים לרדת בקטע קצר בין העצים שהופך לדרך עפר.

    • 16-13 בנקודה 16 התחיל להיות חם מאוד ורצינו לקצר את הדרך לכיוון ציפורי. ניסינו להיכנס לסמ"ש כחול לשביל שנקרא "שביל העיזים". התחיל יפה מאוד כקטע טכני בירידה מתונה, עם סלעים רבים (כמו שאנו אוהבים). מיד בהמשך הבנו מאיפה השביל קיבל את שמו – רק עיזים יכולים לעבור דרך סבך צפוף כזה. חזרנו לנקודה 16 ולא הצטערנו. מכאן יורדים דרך היער בסינגל שמכיל עליות קצרות  "על הדרך" ומשאיר את הדופק גבוה. כל הקטע מוצל.

    • 13-18 לאחר חציית כביש הגישה לישוב נכנסים לסינגל המקיף את הישוב על הגבעה מהצד המערבי. בדרך נפגשים עם סמ"ש אדום ההופך לירוק עד לשער הדרום מערבי של הישוב. כל הקטע חשוף לשמש. בנקודה 18 ניתן להמשיך בסינגל המטפס לנקודה 15. בלחץ מתון ביותר (מישהו אמר חם????) החלטתי לחתוך לכיוון ציפורי.

  • 18-19 עליה לציפורי דרך קבר יהודה הנשיא (לאף אחד כבר לא נשאר כח לשמוע קצת מורשת?). בהמשך עברנו דרך שני שערי הישוב עד לכביש המוביל – נצרת.

  • 19-22 רכיבה קצרה על הכביש עד נקודה 20 ונכנסנו לדרך עפר. בהמשך טיפוס קצר מאוד והתחברנו בנקודה 21 לקטע של סינגל שמשית אותו רכבנו תמיד בעליה. מסתבר שבירידה נהנים יותר.

  • 22-1 רכיבה בדרך עפר חזרה לרכבים.

Friday, August 24, 2012

מהר מירון לים (בין הר מירון לגשר הזיו)

 

מהר מירון לים (בין הר מירון לגשר הזיו)

תאריך :  24-8-2012

הר מירון - שביל הפסגה - סינגל נריה - הר נריה - חרבת חממה - נחל נריה - חציית כביש "חורפייש-בית ג'אן" -
וואדי חביז - עין חותם - עין זבול - עין טבעת - עין רטט - גשר אלקוש - צומת אלקוש - נחל כזיב תיכון - עין ברזית - צוריאל - כביש "מעלות-חורפייש" - צומת חוסן - אגם המונפורט - מעלות - עין זיו - נחל כזיב - עין טמיר - עין ברתות - עין חרדלית - כביש אחורי לעבדון - חציית כביש "כברי-שלומי" - כביש פנימי לאורך נחל כזיב לגשר הזיו - גשר הזיו

נקודת יציאה : חניון שביל הפסגה בהר מירון

נקודת סיום : תחנת דלק אלון בכניסה לקיבוץ גשר הזיו

משתתפים : 18

אורך :  46 ק"מ

גובה מצטבר : 670 מ' (יש כנראה טעות במדידה של ה GPS)
                    הגובה המצטבר הנכון הוא כנראה בסביבות 570 מ' ראה הערות בתאור ובגרף גבהים לגבי השגיאה

זמן :  6:34 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות :
  • גם השבוע חיפשתי רעיון לטיול שיתאים לקיץ ולחום ולא יהיה קשה מדי
    אכן הטיול הוכיח את עצמו , למרות שהיה ארוך היה קל יחסית וסיפק מגוון נופים ומגוון קטעי רכיבה מכל הסוגים
    בהתחלה סינגל טכני ברמה המתאימה גם לדאונהיל
    בהמשך סינגל די זורם ללא אלמנטים טכניים רציניים ומוצל
    בהמשך קטע סינגלים שהצריך הליכה מדי פעם
    טיפוס אחד קשה
    רכיבה ארוכה בנחל זורם עם מעברי מים רבים וסיום בקטע 4X4 וכביש פנימי
    הטיול זכה לציון גבוה מכל הרוכבים
  • 1-2 שביל הפסגה
    התחלנו ברכיבה בשביל הפסגה של הר מירון המסומן סימון שבילים אדום
    השביל רכיב ברובו אבל יש קטעי מדרגות קצרים בעלייה בהם צריך להוליך את האופניים
    צריך לקחת בחשבון שבשעות מאוחרות יותר (אנחנו רכבנו בו ב 6:30 כך שלא היתה בעייה) יכולים להיות שם הולכי רגל רבים שלא יאפשרו רכיבה של ממש וגם צריך לזכור שרשמית (עפ"י רשות שמורות הטבע) אסור לרכב שם
    הקטע של שביל הפסגה וסינגל נריה מתועדים בצילום ומפה דינמיים ב : http://bicycler.me/?mainRegion=north&subRegion=Meiron

  • 2-6 סינגל נריה
    מסומן סימון שבילים שחור עד מפגשו עם הכביש העולה להר מירון בנקודה 4
    הסינגל מתחיל בקטע רכיב בחלקו בגלל אבנים , מדרגות ושיחים בנקודה 2
    בנקודה 3 הופך הסינגל לזורם (הקטע היפה בסינגל) כשבהתחלה יער ארזים
    הסינגל מתפתל ויורד
    החלק האחרון לקראת נקודה 4 מצריך הולכת האופניים פה ושם
    אחרי חציית הכביש ליד הבסיס וביה"ס שדה "הר מירון" ממשיכים בסינגל נריה העובר כאן בנחל נריה ובעל סימון שבילים אדום
    הסינגל מוצל ב 80% ממנו וזורם ומתפתל
    בנקודה 5 הסימון פונה שמאלה אבל הוא לא רכיב ולכן ממשיכים עם הדבל שיש כאן עד כביש "חורפייש-בית ג'אן" בנקודה 6
  • 6-9 וואדי חביז (נחל כזיב עליון)
    מנקודה 6 רוכבים על הכביש דרומה לכיוון בית ג'אן כמה עשרות מ' ואז פונים לשביל המסומן ירוק בנקודה 7
    כמה מאות המטרים הראשונים של המסלול מצריכים הובלת האופניים בד"כ כשפה ושם רוכבים
    בהמשך הופך המסלול לסינגל רכיב ברובו עם כמה קטעי רכיבה טכניים שהזכירו לי רכיבת מדבר כמו רכיבה על מדפי סלע מעל הערוץ או רכיבה על סינגל צר מעל תהום
    בנקודה 8 עצרנו בעין חותם שם יש בריכה קטנה בגודל 2X2 ועומק כ 60 ס"מ לרחצה אישית (אחד אחד לפי התור)
    בנקודה 9 מגיעים לגשר אלקוש על הכביש הישן 
  • 9-17 כזיב תיכון
    פה פנינו ימינה בכביש הישן עד חיבורו לכביש "מעלות-חורפייש" (10)
    פנינו שמאלה לצומת אלקוש ובה פנינו ימינה ומיד נכנסנו לדרך שנכנסת לנחל כזיב (11)
    רכבנו בדרך 4X4 שבהתחלה שומרת על גובה ואז מטפסת קצת ושוב יורדת עד נקודה 13
    פה היא מטפסת בתלילות בדרך סלולה עד ליד צוריאל על כביש "מעלות-חורפייש" (14)
    הערה : הקטע 12-14 לא הוקלט טוב ב GPS ולכן הכנסתי תיקון בקובץ ה TRK אבל לא במפה
    מדידת הגובה שם שגוייה ולכן כנראה הגובה המצטבר בטיול הוא כ 570 מ' ולא 670 כמו שמציגות התוכנות


    מנקודה 14 ירדנו בכביש עד העיקול בנקודה 15 בו פנינולדבל שיורד עד קרוב לצומת חוסן בנקודה 16
    המשכנו בכביש לצומת חוסן ופנינו שמאלה עד הפנייה לאגם המונפורט בנקודה 17
  • 17-21 מעלות
    פה רכבנו ליד האגם ואז בנקודה 18 פנינו לדרך המטפסת ממנו למעלות
    חצינו את מעלות ובכיכר בנקודה 20 פנינו שמאלה עד הפנייה לירידה לנחל כזיב בנקודה 21
  • 21-29 נחל כזיב
    טיפסנו בכביש לנחל כזיב וקצת לפני המחסום בנקודה 22 עצרנו בצל לפריסה שהכין לנו משה פאר שהיה חולה ולכן לא רכב איתנו
    תודה משה
    מכאן דהרנו במורד נחל כזיב
    בנקודה 23 ליד עין זיו בתחילת קטע הנחל היתה ברזייה שנסגרה ואין בה מים (מה לעשות - רשות שמורות הטבע ידידת הרוכבים והמטיילים)
    חבל , תכננתי עליה למילוי מים (למזלנו בגלל הפריסה שתינו ולכן המים שהיו לנו בתיקים הספיקו לסיום)
    ההמשך בנחל כרגיל כייפי - רכיבה מהירה תוך השפרצת מים בחציות הרבות
    רחצה באחת הבריכות ליד עין טמיר (24)
    בנקודה 25 ליד עין חרדלית פונים לדרך השמאלית (למרות שגם הימנית בסדר והם מתחברות בהמשך) ומכאן דהירה בדרך לבנה שהופכת כביש עד כביש "כברי שלומי" בנקודה 27
    פנינו בכביש שמאלה ומיד ימינה לדרך סלולה החסומה בשער צהוב
    הדרך שהיא בעצם כביש הובילה אותנו עד השער של קיבוץ גשר הזיו ומיד לתחנת הדלק שליד בנקודה 29

גבעת האשחרים

 גבעת האשחרים תאריך : 23-11-2024 לאחרונה נתקלתי בתמונות ופרסומים על פריחה סתווית נהדרת בגבעה נמוכה ליד ג'יסר א זרקא שנקראת גבעת האשחרים ...