Friday, May 23, 2008

דרך הר סנסן להר יעלה

 

תאריך : 23-5-2008

זנוח - כביש "זנוח-צומת עציונה" - כביש כניסה לאביעזר - נחל עציון - חרבת בית כד - שמורת הר סנסן - צור הדסה - הר כתרון - חרבת גרס - כביש "עמק האלה-צומת צור הדסה" - כביש "צור הדסה-נס הרים" - שביל ישראל - "סינגל צומת נס הרים" - צומת נס הרים" - בר בהר - דרך נוף נחל שורק - הר יעלה - ירידה מהר יעלה למחסיה - כביש "מחסייה-זנוח" - זנוח

נקודת יציאה : מושב זנוח (בחורשה ליד מגרש המשחקים הגדול שבמרכז המושב)

משתתפים: 3

אורך :  37     ק"מ

גובה מצטבר : 973  מ'

זמן :  4:45 שעות

דרגת קושי : 1.8 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 3.4 (בינוני) (מתוך 5)  

 מפה

פרופיל גבהים

המסלולבעמוד ענן

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

הערות :

  • השבוע חזרנו לאחר מספר שנים לאיזור הר סנסן והמשכנו לדרך הנוף מעל נחל שורק והר יעלה - יופי של איזור
    חבל שהיינו רק 3 - טוב , היה רחוק לצפוניים ומאור וארי נתקעו עם האוטו בדרך וחיכו לגרר

  • ביציאה מזנוח (2) פנינו לדרך עפר מקבילה לכביש ממערב עד נקודה 3
    מכאן על הכביש (לפעמים בצד אחד ולפעמים בצד השני של הכביש - לפעמים יש שוליים בצד המזרחי)
    בצומת עציונה (6) פנינו דרומה ובכניסה לאביעזר (7) פנינו שמאלה ומיד ירדנו לדרך עפר שלקחה אותנו עד מפגש עם הכביש למחצבה בנקודה 8 ומפגש עם הסימון השחור

  • עלינו בשחור בטיפוס שהופך לקיר שרק תומר הצליח לטפס את כולו
    בהמשך העלייה הקשה מתמתנת קמעה ומסתיימת בנקודה 8 לא רחוק מחרבת בית כד שמתגלית ממערב

  • מכאן טיפוס מתון ונוח בראש שלוחה עד צור הדסה (11) על דרך טובה כאשר ככל שעולים מתגלה הנוף
    הסימון הוא שחור עד נקודה 10
    מכאן לקחנו את הכחול עד נקודה 11
    הסימון השחור ממשיך גם הוא ומגיע לשער הדרומי יותר בצור הדסה (שרכבנו בטיול קודם באיזור)

  • הקטע המעצבן הוא צור הדסה
    למרות הדרך הטובה עד לכאן מגיעים לגדר של צור הדסה שבגלל הקרבה לפלסטינאים סגורה היטב ללא פרצות
    אין דרכים/שבילים רציניים שעוקפים את היישוב וצריך לאלתר בקטעים רגליים מעצבנים - חבל
    ירדנו בנקודה 11 לסינגל בסימון כחול (הוא רכיב בחלקו בגלל אבנים)
    בנקודה 12 פנינו לסינגל בסיון ירוק שמטפס (גם הוא רכיב חלקית גם בגלל שהוא בעלייה וגם בגלל שהוא לא בנוי לאופניים)
    בנקודה 13 הירוק ממשיך מערבה ואנחנו המשכנו בסימון כחול שמוביל לגדר של צור הדסה בנקודה 14 (רכיב ברובו)
    מכאן עם הכחול בטיפוס לחרבת גרס (רכיב ברובו)
    שם ראינו שהסינגל לא מוביל לכיוון הרצוי ולכן ירדנו לנקודה 14 וירדנו רגלית בלי שביל לכיוון כרם לנקודה 16
    מפה על דרך עד כביש "עמק האלה-צומת צור הדסה" (17)
    פה נגמרו התלאות של עקיפת צור הדסה שבזבזו לנו לפחות שעה - חבל
    במפת שבילנט ראינו חלק מהסינגלים
    סינגל שנצמצא במפת שבילנט מנקודה 14 לאורך גדר היישוב לא קיים בשטח

  • מנקודה 17 רכבנו על הכביש עד צומת צור הדסה (18) והלאה לכיוון נס הרים
    בנקודה 19 קצת אחרי מעבר מתחת לקווי מתח גבוה הגענו לשביל ישראל ופנינו בו לדרך עפר
    בנקודה 19A עזבנו את שביל ישראל לדרך בסימון שחור ובנקודה 20 השביל השחור חוזר לכיוון הכביש ואנחנו המשכנו בדרך מערבה עד נקודה 21 בה הגענו לצומת דרכים וסינגל
    לקחנו את הסינגל שהביא אותנו ברכיבה מהנה עד למפגש עם דרך ליד נקודה 22
    להלן ייקרא הסינגל "סינגל צומת נס הרים"
    פה פנינו עם הדרך שמאלה כ 20 מ' וטיפסנו לכביש "צומת צור הדסה-צומת נס הרים"
    המשכנו בכביש עד "בר בהר" וסימון שחור בנקודה 23

  • מפה דרך עם נוף מדהים ("אחד היפים בארץ" - ציטוט של ארז) של נחל שורק שמתפתל למטה והרי ירושלים
    בהר יעלה בנקודה 23A פנינו מהסימון השחור לסימון כחול שלקח אותנו לכביש "מחסיה-נס הרים" (24)
    מכאן קטע כביש קצר ובצומת הפנייה למערת הנטיפים פנינו לסימון אדום (25) עם שילוט עץ לנחל דולב
    המשכנו עם האדום בירידה נהדרת (דרדרתית פה ושם וטכנית - אבל רכיבה במלואה) עד נקודה 28 על כביש "מחסייה-זנוח"

  • מכאן על הכביש עד זנוח

Saturday, May 17, 2008

תל אביב - ירושלים

 

תל אביב - ירושלים

תאריך : 17-5-2008

תל אביב - ירושלים

נקודת יציאה : רידינג ת"א

נקודת סיום : הדסה עין כרם

משתתפים: 7 (עדי , קובי , ארז , נתי , דותן , ירון ואראל'ה)

אורך :  100     ק"מ

גובה מצטבר : 1580  מ'

זמן :  11:15 שעות

דרגת קושי : 7.9 (קשה מאד +)  (מתוך 7)

קושי טכני : 0.9 (בינוני) (מתוך 5)

      
פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ  מה GPS

תמונות

הערות :

  • טיול מת"א לירושלים שרכבו מספר חברה מהקבוצה (אני לא השתתפתי)
    זוהי השנה השנייה שהטיול מתקיים (קישור לטיול משנה שעברה)








Friday, March 28, 2008

דישון הקלסי

 

דישון הקלסי

97

תאריך : 28-3-2008

אילת השחר - תל חצור - בסיס שטח אש 100 - מרות - ליד מערת עלמה - ריחניה - קבר רבי אלעזר בן עזריה - נחל דישון - עין אביב - עין דישון - חציית כביש "עלמה-רמות נפתלי" - נחל דישון - איילת השחר

נקודת יציאה : רחבת חנייה בכניסה לאיילת השחר

משתתפים: 8

אורך :  28     ק"מ

גובה מצטבר : 666  מ'

זמן :  3:40 שעות

דרגת קושי : 2.4 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.6 (בינוני) (מתוך 5)

       
 מפה

פרופיל גבהים

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

תמונות (ירון)

הערות :

  • ושוב חזרנו לנחל דישון
    הפעם במסלול הקלסי אותו רכבתי בפעם האחרונה במאי 2004

  • מאיילת השחר יצאנו על הכביש הישן (2) לכיוון תל חצור והלאה לדרך של שטח אש 100 (3)
    זוהי דרך עפר טובה שממשיכה עד שער הבסיס של שטח האש בנקודה 5
    סימון הדרך שחור

  • ביקשנו מהחייל בש"ג לעבור ולצאת מהשער שנמצא כ 50 מ' אחרי הש"ג להמשך השביל השחור
    אפשר גם לעקוף את זה אם פונים לדרך בנקודה 4 ומתחברים בסוף לאותה נקודה

  • המשכנו בטיפוס בדרך עד נקודה 6 בצומת הסימון השחור עם הירוק
    לוקחים את הירוק עד בית הכנסת העתיק במרות (7)

  • מבית הכנסת חזרנו ל 6 והמשכנו לטפס עד נקודה 8
    מפה ממשיכים עם הסחמון השחור שמאלה ואחרי כ 100 מ' נגמר השחור ופוגשים את הסימון האדום שיורד בשביל מהר אביתר וממשיכים איתו בדרך עד ליד ריחניה על כביש "כרם בן זמרה-עלמה" בנקודה 9

  • מכאן רכבנו על הכביש צפונה ובנקודה 11 בקצה הגדר של ריחניה יש דרך מערבה .
    יש גם שילוט לקבר רבי עזר בן עזריה ועוד רבי (משהו - לא זוכר) בן ערן
    פנינו לכיוון הקברים ואז בסינגל בין המטעים עד נקודה 12
    עד כאן הכל רכיב
    בהמשך הרכיבות יורדת ל 10-20% מהסינגל בגלל אבנים .
    מצדי הוודי צוקים יפים
    המשכנו בהליכה עד ערוץ נחל דישון בנקודה 13

  • ההמשך בדישון על דרך עפר חלקה עם חלוקי נחל מרעידי עצמות
    יופי של רכיבה , חלקה טכנית
    כל פעם שאני חוזר לדישון אני נהנה - אחת החוויות הנהדרות ברכיבה באופני הרים
    בנקודה 16 מסתיימת הדרך "הרועדת" ומטפסים טיפוס קצר עם הדרך שהופכת לדרך כורכר ואיתה עד מפגש עם הכביש במחלף הכניסה לאיילת השחר מכביש 90 (נקודה 17)
    מכאן על הכביש עד האוטו

Tuesday, March 25, 2008

סינגלי גבעת עדה

 

סינגלי גבעת עדה

81

צומת עדה - נחל עדה - סינגל "אלוני יצחק המערבי" - כפר גליקסון - סינגל "השדרה" - סינגל "העיקול" - סינגל "השדרה" - סינגל "התלולית" - סינגל "המסתובב" גבעת עדה - סינגל "אלוני יצחק המזרחי" - נחל עדה - צומת עדה

 תאריך : 25-3-2008

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון כ 50 מ' מדרום לצומת עדה על כביש "בנימינה-פרדס חנה"

משתתפים: 3

אורך :  21     ק"מ

גובה מצטבר : 213  מ'

זמן :  1:50 שעות

           

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (זיו)

 

הערות :

  • זוהי רכיבת יום שלישי קצרה ובה חזרנו שוב להכרת סינגלי גבעת עדה
    הפעם המסלול יותר מגובש

  • מתחנת הדלק (1) יצאנו צפונה על דרך לא ברורה מקבילה לכביש ואז עוברת בשולי שדה עד נקודה 2
    מפה דרך טובה על הגדה הדרומית של נחל עדה עד שמגיעים לגשר (3)
    מכאן אפשר לרכב על דרך בכל אחת מהגדות באיכות דומה .
    אנחנו חצינו דרומה והמשכנו על דרך טובה על הגדה הדרומית.
    בנקודה 4 מפגש עם דרך כורכר והמשך עליה דרומה

  • בנקודה 5 פנייה לדרך שעוברת בין מטעים עד צומת דרכים בנקודה 6
    לוקחים את הדרך הימנית (ההמשך הטבעי) עד נקודה 7

  • מפה רוכבים על "סינגל אלוני יצחק המערבי"
    זהו סינגל יפה וזורם בתוך חורש
    בנקודה 8 בדקנו סינגל שהולך מערבה וראינו שהוא מוביל לנקודה 9 בה יש כניסה לסינגל מדרך הכורכר
    חזרנו ל 8 והמשכנו ב"סינגל אלוני יצחק המערבי" עד סופו בנקודה 10

  • מפה על הכביש לכפר גליקסון
    אחרי הכיכר (11) פנייה לכיוון הרפתות
    בנקודה 12 , בכדי לא להפעיל את האזעקה של הרפת (שהפעלנו ברכיבה בשבוע שעבר) פנינו והקפנו קצת והגענו לפשפש בגדר בנקודה 13

  • מכאן שוב סינגלים
    סינגל יפה בעליה קלה (להלן ייקרא "השדרה" מנקודות 13 עד 17) מנקודה 13 עד הכניסה לסינגל "העיקול" בנקודה 14
    סינגל "העיקול" הוא היפה ביותר וכולל דרופ קטן של 30 ס"מ ועיקול עם קיר משופע שבור - זה הכיוון הטוב לרכב אותו - בירידה
    סוף "העיקול" בנקודה 15

  • מכאן עלינו בדרך עד נקודה 16 בה עצרנו לנשום אוויר
    מפה שוב על הראשי ל 17 והלאה עם דרך לגבעה הצפון מזרחית כדי לחפש עוד סינגלים

  • בין 18 ל 19 עזבנו את הדרך לסינגל קצר שבקצהו המזרחי (19) תלולית - להלן "סינגל התלולית" המשכנו לטפס בדרך עד 20
    מכאן "הסינגל המסתובב"
    הכניסה אליו מנקודה 22 , אבל את זה גילינו בסוף
    אנחנו המשכנו בדרך ל 21 ולא מצאנו את הכניסה ולכן חזרנו ל 20 ונכנסנו לסינגל מערבה וז הסתובבנו אתו דרך 23 עד 20
    יש בו גם עליות וגם ירידות

  • מכאן חזרה דרך 19 ל 17
    נכנסנו לגבעת עדה ובנקודה 24 ליד מוסד אלוני יצחק המשכנו בדרך עד תחילת "סינגל אלוני יצחק המזרחי" בנקודה 25
    זהו סינגל זורם שמסתיים בכביש הגישה לכפר גליקסון בנקודה 26

  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך בתוך היער לנקודה 6 והלאה דרך 5 ו 27 ל 28 והלאה לאוטו כמו שבאנו

Friday, March 07, 2008

מרבי מאיר בעל הנס דרך ברניקי לנחל ארבל

 

מרבי מאיר בעל הנס דרך ברניקי לנחל ארבל

84

תאריך : 7-3-2008

צומת מגדל - כביש 90 - טבריה - טיילת טבריה - כביש 90 - קבר רבי מאיר בעל הנס - כנסיית ברניקי - יער שווייץ - שיכון ד' בטבריה - צומת פוריה - קרני חיטין - נחל נמרים - נחל ארבל - וודי חמם - חציית כביש "צומת מגדל - צומת צלמון" - כביש 90 - צומת מגדל

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול מצפון לצומת מגדל על כביש 90 

משתתפים: 9 (מוטי ואלון פרשו בשיכון ד' טבריה)

אורך :  39     ק"מ

גובה מצטבר : 814  מ'

זמן :  4:45 שעות

דרגת קושי : 2.9 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.8 (קל עד בינוני) (מתוך 5)
              

 מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

 

הערות :

·         לאור מזג האוויר החם הצפוי ותחילת טיולי האביב החלטתי לרכב בנחל ארבל שידוע ככזה שמבטיח הרטבות בסופו
לשם גיוון החלטתי לטפס בדרך שונה שהוכחה כקשה ופחות משתלמת אבל סיפקה נוף נהדר
בעבר רכבנו את נחל ארבל אחרי עלייה מנחל רקת או עליה מנחל עמוד וצלמון

·         התחלנו את המסלול ברכיבת כביש ממגדל דרך טבריה לקבר רבי מאיר בעל הנס (6)
בדרך רכבנו קצת אורבן בטיילת של טבריה מנקודה 3 עד 5 כמו בטיול בו ירדנו דרך הר ברניקי .

·         מנקודה 6 עלינו לכיוון המלון ואחרי חיפוש קצר מצאנו את הכניסה לדרך העפר המטפסת בצלע ההר (7)
טיפסנו עם הדרך עד נקודה 9
פה יש פיצול ומומלץ לקחת את השמאלי שמטםס יותר
אנחנו לקחנו את הימני תחילה וכשראינו בנקודה 10 שהדרך שבחרנו יורדת המשכנו ברגל בטיפוס לנקודה 12 שבדרך שמעל
מאור , ארי ועדי חזרו אחורה ועלו בדרך דרך נקודה 11 (המפה היא עם ההקלטה של מאור , קובץ ה GoogleEarth עם הקלטה שלי)
המשכנו עם הדרך עד נקודה 13
פה פתאום הדרך יורדת במקום להמשיך בקו גובה ולהתחבר לאיזור מתחת לנקודה 16
לכן נאלצנו לרדת ולאבד גובה עד נקודה 14 ושוב לטפס רגלית ברובנו על דרך שהיא בעצם קיר עד נקודה 15 שליד שרידי  הר ברניקי (סימון שבילים שחור)

·         מפה המשך העפלה בקיר נוסף (מסומן בסימון שבילים שחור) , הפעם רובנו רכבו עד נקודה 16 והלאה בדרך בשיפוע שפוי עד לחיבור לדרך יער שווייץ בנקודה 17 והלאה לשיכון ד' בטבריה (19)

·         המשכנו בתוך טבריה על הכביש עד היציאה לכביש "צומת פוריה-צומת אלומות" (20)
ומכאן הלאה בכביש עד צומת פוריה (21)

·         מכאן בדרך עפר שרכבנו עליה הרבה בעבר במקביל לכביש "צומת גולני-טבריה" עד קרני חיטין (25)

·         מקרני חיטין ירדנו מערבה ובנקודה 26 סימון שבילים שחור שיורד לנבי שועייב
הירידה מכאן נהדרת , יורדת 200 מ על פני פחות מק"מ
מכאן המשך דהירה עד נחל ארבל - זהירות מהקוליסים שבאחד מהם עדי נפל
התחברנו לנחל ארבל בנקודה 29

·         מכאן ירידה בתוך נחל ארבל תוך חציית שלוליות ושטחים של חלוקי נחל - כיף אדיר עד ליציאה מהנחל אל כביש וודי חמם בנקודה 30
הנוף בצדדים אדיר - מצוקי הארבל והר ניתאי , הכל ירוק ופריחה נהדרת
התורמוסים פורחים במספר מקומות

·         מכאן על הכביש שמגיע לוודי חמאם עד הצומת עם כביש "צומת מגדל-צומת צלמון" ליד תחנת דלק פז (31)
חצינו את הכביש והמשכנו על שביל ישראל והלאה עזבנו אותן כשהוא פנה צפונה והמשכנו בדרך מזרחה עד חיבור לכביש 90 (נקודה 32)
מכאן דרומה על הכביש עד תחנת הדלק סונול ולאוטו

Friday, February 08, 2008

סביב נחל כלך ונחל אדוריים

 

סביב נחל כלך ונחל אדוריים

42

תאריך : 8-2-2008

חוות פיליפ - שמורת פורה - חציית כביש 40 - נחל כלך - חרבת כישור - חרבת גומר - חרבת נקיק - נחל אדוריים - חציית כביש 6 - חציית כביש 40 - חוות פיליפ

נקודת יציאה : חוות פיליפ (נוסעים מקריית גת (צומת פלוגות) דרומה לכיוון באר שבע על כביש 40 ואחרי כ 11 ק"מ מצד ימין יש חווה) 

משתתפים: 6

אורך :  39     ק"מ

גובה מצטבר : 783  מ'

זמן :  4:45 שעות

דרגת קושי : 2.1 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.9 (קל עד בינוני) (מתוך 5)
               

 מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

תמונות (תמיר)

המסלול כפי שהועבר למאגר המסלולים בתפוז

הערות :

Friday, February 01, 2008

מירון בשלג או שווייץ בישראל

 

מירון בשלג או שווייץ בישראל

תאריך : 1-2-2008

חלק מהקבוצה : גוש חלב - צומת סאסא - סאסא - צומת עליה להר מירון - נריה - פסגת הר מירון - נריה - צומת עליה להר מירון - סאסא - צומת סאסא - גוש חלב

חלק שני מהקבוצה : חורפייש - צומת עליה להר מירון - נריה - פסגת הר מירון - נריה - צומת עליה להר מירון - חורפייש

נקודת יציאה : חלק מהקבוצה - תחנת דלק פז כ 500 מ' מדרום לכניסה לגוש חלב
                     חלק שני מהקבוצה - יציאה מזרחית מחורפיש ליד תחנת הדלק

משתתפים: 9

אורך :  ליוצאים מגוש חלב - 28  ק"מ
           ליוצאים מחורפייש - 22 ק"מ

גובה מצטבר : 600  מ'

זמן :  3:30 שעות

המסלול בעמוד ענן - זהו המסלול מגוש חלב ומציג צד אחד , החזרה בדיוק באותה דרך (זוהי לא הקלטת GPS)

קובץ טקסט לנביגייד - זהו המסלול מגוש חלב ומציג צד אחד , החזרה בדיוק באותה דרך (זוהי לא הקלטת GPS)

תמונות (מאור + 1 שלי)

תמונות (ירון)

הערות :

  • אחרי שנים שאני מחכה להזדמנות לרכיבה בהר מירון מיד אחרי סופת שלג הגיע היום והוכיח שהציפייה היתה שווה
    הה טיול מדהים וכמות השלג בהר מירון והסביבה היתה מרשימה ביותר (בעבר יצא לי לטייל ברגל בהר מירון מיד אחרי שלג , ומעולם לא ראיתי שם כמות כזו יפה של שלג)

  • התכנון המקורי היה להתחיל בבית הספר שדה מירון (נריה) ולטפס משם להר מירון ולהחליט למעלה לאיפה להמשיך
    התברר שהמשטרה חסמה את כבישי הצפון
    חלקנו הגדול (6 אנשים) הגענו למחסום בצומת הכניסה לגוש חלב , וחלקנו השני (3 אנשים) נחסמו ביציאה מחורפייש
    החלטנו לחנות שם ומכאן רכבנו לצומת העליה להר מירון ושם נפגשנו

  • מכאן (נקודה 17) אחרי רכיבה בכביש חלק שבחלקו קרח והטמפרטורה בין 0 ל 1 מעלה התחלנו לטפס להר
    תחילה בסינגל קצר ונחמד (18 עד 19) ואז בכביש לראש ההר
    מהחניון בראש הר מירון (34) המשכנו קצת דרומה ובגלל שהיה קשה לרכב חזרנו לחניון
    טיפסנו לכיוון הש"ג של הבסיס לתצפית מזרחה על הגליל והגולן המושלגים וירדנו חזרה באותה דרך כולל הסינגל הקצר והתפצלנו אל המכוניות

  • סה"כ טיול נהדר כשלכולם חיוך קבוע על הפנים ולא בגלל הקור
    יופי של טיול - מומלץ לכולם
    רק לחכות להזדמנות הבאה ...

Friday, December 28, 2007

קרני חיטין , נחל אדמי והר ברניקי

 

קרני חיטין , נחל אדמי והר ברניקי

תאריך : 28-12-2007

צומת מגדל - כביש "מגדל-טבריה" - נחל רקת - כביש "צומת כפר חטים-נבי שועייב" - ליד צומת פוריה - קרני חיטין - לביא - כניסה לגבעת אבני - נחל אדמי - הזורעים - כביש "טבריה עלית-פוריה" - חרבת מנורים - הר מנורים - יער שווייץ - הר ברניקי - כנסיית ברניקי - טבריה - כביש "מגדל-טבריה" - צומת מגדל

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול בצומת מגדל (100 מ' צפונית לצומת בצד מערב) 

משתתפים: 11 (מוטי עזב למטרת אירוע משפחתי אחרי ההפסקה בקרני חיטין)

אורך :  52 ק"מ

גובה מצטבר : 1087  מ'

זמן :  5:25 שעות

דרגת קושי : 4.1 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 0.9 (קל) (מתוך 5)
               

 מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

תמונות (מאור)

תמונות (עדי)

הערות :

  • אחרי שני מסלולים בדרום (אחד מהם בן יומיים) חזרנו במזג אוויר נהדר לרכיבה בצפון
    המסלול הנבחר שהוא אחד האהובים עליי היה המסלול מגדל-קרני חיטין-נחל אדמי- הר ברניקי-טבריה שביצענו בשנה שעברה והוספנו לו שיפורים קלים שהוסיפו לו עוד והפכו אותו לטיול מושלם

  • מתחנת הדלק בצומת מגדל (1) רוכבים על הכביש עד נקודה 2 בה יש סימון שבילים ירוק העולה בנחל רקת
    לשים לב לא לטעות בנקודה 3 כמו שטעו רובנו (לא אני) בטיול באיזור בשנה שעברה
    בנקודה 4 הגענו לכביש "צומת קרני חיטין-נבי שועייב" והמשכנו אתו מערבה עד קצת אחרי מעבר הפנייה לכיוון מושב כפר חיטים (5)
    עולים בדרך שמחברת לעלייה מסודרת 6 שאיתה ממשיכים עד ליד צומת פוריה(7) ומכאן דרך טובה מקבילה מצפון לכביש "טבריה-צומת גולני" .
    יש גדר חדשה ולא פרוצה בין הדרך והכביש ונזכיר אותה שוב בהמשך .
    בנקודה 8 מעבר דרך מתחת לכביש הראשי אם יש צורך

  • בנקודה 9  סימון כחול ופניה לכיוון קרני חיטין
    עלינו לקרן הדרום מזרחית (11)

  • פה עזב אותנו מוטי לטובת אירוע משפחתי - לכן הוא קיצר ורכב דרך נבי שועייב ונחל ארבל חזרה לאוטו (המסלול שלו לנביגייד , והקלטת GPS)
    אנחנו המשכנו לקיבוץ לביא ובשונה משנים עברו החלטתי לחתוך מלביא לצידו המזרחי ולרדת לכיוון הכביש
    בנקודה 13 בלביא ירדנו לדרך (בעבר כביש שלא נשאר ממנו הרבה) שעוברת ליד מכלאות בקר תוך מעבר 2 שערים עד נקודה 14 מעל הכביש "צומת גולני-טבריה"
    הבעיה היא שיש גדר לאורך הכביש ולכן נאלצנו לרכב עד צומת הכניסה ללביא (15) ולהמשיך לגבעת אבני ובנקודה 16 עלינו על דרך מקבילה לכביש מדרום עד נקודה 17 בה פונה דרך דרומה , מזרחית לגבעת אבני

  • בנקודה 18 ירדנו לדרך לכיוון דרום מזרח ועזבנו אותה לדרך פחות טובה אך מפתה בנקודה 19 ואיתה המשכנו בין השדות (לעתים רכיבה בקצה השדה או "סינגל") עד נקודה 21 שם שוב הדרך טובה
    בנקודה 22 עלינו על כביש שמוביל לשדה אילן

  • בנקודה 24 חברנו לדרך בסימון כחול שמובילה על צדו הדרומי של נחל אדמי ואחר ממשיכה ללא סימון בירידה נהדרת (אחת האטרקציות של הטיול)
    יש 3 גדרות/שערים על הדרך - שימו לב!!! (בשנה שעברה ארי פרץ שער כזה ויצא בשלום - מזל ...)
    בנקודה 25 בירידה יש צומת דרכים - לוקחים את השמאלית
    סוף הירידה בנקודה 26 ואז ממשיכים בדרכים עד למושב הזורעים (27)

  • מכאן יצאנו מהמושב (28) וטיפסנו בכביש הגישה למושב עד כביש "פוריה-טבריה עלית" (29)
    מפה על הכביש עד נקודה  30 בה עלינו בדרך שדות לכיוון הקצה של טבריה עלית ואז בדרך על קו הרכס (32) לכיוון מחצבה (33) בה יש דרך שיורדת לדרך יער שווייץ

  • הירידה מכאן היא אולי הקצפת של הטיול רב הקצפות הזה
    בנקודה 34 יש מספר שבילים סלולים שכנראה מכאן יורד סינגל (דרושה חקירה) שיורד בתלילות לדרך שעברנו בה בהמשך בין 35 ל 36
    אנחנו המשכנו כמו במפה עד חבירה לסימון שחור (35) ואיתו לדרך (36) שיורדת בירידה כייפית ותלולה תוך נופים "שווייציים" מדהמים עד שרידי כנסיית ברניקי (37)
    מפה הצ'ופצ'יק של הקצפת - סינגל נהדר בשיפוע תלול , רכיב כולו (למרות שהזכיר לי את מעלה עקרבים הרומי משבוע שעבר - כמובן פה קצר יותר)
    סוף הסינגל בנקודה 38 ומפה חבירה לטיילת לאורך הכנרת (39) עד טבריה

  • הסיום - רכיבת אורבן עם קצת מדרגות בטיילת של טבריה (נקודות 40 עד 41)
    מכאן על כביש "טבריה-מגדל" עד הרכב

  • טיול נהדר שכלל הכל במזג אוויר נהדר
    אי אפשר לבקש יותר מזה

Friday, December 21, 2007

נגב 2007

 

נגב 2007

תאריך : 21-22/12/2007

תמונות של 2 הימים (אלכס)

תמונות נוספות של 2 הימים (ירון)

זהו טיול היומיים המסורתי שלנו בנגב

לינה : בית ספר שדה חצבה

היום הראשון 21-12-2007

דימונה - הר ציד - מעלה צפוני של המכתש הגדול - המכתש הגדול - כביש המכתש הגדול - מישור ימין - מצד צפיר - מעלה עקרבים הרומי - מפעלי צין

נקודת יציאה : מתנ"ס דימונה (בצומת הכניסה הראשית נכנסים לדימונה , בכיכר השלישית פונים ימינה לרח' הנשיא ואחרי הכיכר הראשונה פנייה שמאלה לחנייה)

משתתפים: 25

אורך :  56 ק"מ

גובה מצטבר : 891  מ'

זמן :  7:15 שעות

דרגת קושי : 3.6 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.5 (בינוני) (מתוך 5)
              

 מפה  צפון

מפה דרום

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

תמונות היום הראשון (מאור)

הערות :

·         ביום הראשון חרגנו ממנהגינו וביצענו מסלול קווי ולא מעגלי
התחלנו מדימונה במזג אוויר קר אבל למרות הגשם שירד בלילה לא היתה בעיית בוץ לאורך כל המסלול

·         בצומת הכניסה לדימונה (2) חצינו דרומה והמשכנו  עם הכביש עד נקודה 3 בה עלינו על דרך בכיוון לדרך שהולכת לאורך עמודי המתח הגבוה אותה פגשנו בנקודה 4
בנקודה 5 לקחנו דרך דרום מזרחה לכיוון הר צייד ופסגותיו 7 ו 8
מכאן ירדנו ירידה רגלית קצרה עד האוכף (9) והלאה בסינגל  על קו גובה עד נקודה 10
מ 10 התוכנית היתה להמשיך לנקודות 11 ו 12 ולירידה למכתש , אבל התפתיתי לירידה ולסינגלים ולכן ירדנו מערבה במרעולים עד נקודה 13 – כיף

·         מ 13 עד 14 חתכנו בר בשטח ומכאן לנקודה 15 ועד 18 על דרכים
בנקודה 20 תצפית נהדרת על המכתש ובנקודה 21 הגענו לראש המעלה הצפוני למכתש הגדול

·         ראש המעלה נמצא באוכף (יש מספר שבילים שיורדים על פני כ 50 מ' , הנמוך ביותר הוא המתאים)
מכאן ירידה שחלקה הגדול ברכיבה וחלקה ברגל אל תחתית המכתש לסוף המעלה בנקודה 22

·         כאן החלטתי בגלל שזה היום הקצר ביותר בשנה והשעה כבר אחרי 12 בצהריים להתקדם כמה שיותר מהר לכיוון גולת הכותרת הבאה שהיא סינגל מצד צפיר ומעלה עקרבים הרומי כך שנגיע לתחתיתו באור .
לכן מכאן חתכנו דרך מפעלי המחצבות 24 (היה קטע קצר ומעצבן חולי בין לפני נקודה 24) אבל סך הכל הדרכים טובות עד כביש המכתש הגדול בנקודה 25

·         מכאן דהרנו על כביש המכתש הגדול לפתחו ולצומת עם כביש "צומת ממשית-אורון" בנקודה 27
המשכנו צפונה בכביש עד צומת הפנייה לכיוון מעלה עקרבים (יש שילוט חום) בנקודה 28 והלאה בכביש שבשוליו הדרומיים של מישור ימין עד נקודה 31 בה הכניסה לדרך לכיוון מיצד צפיר בסימון שבילים שחור

·         עד נקודה 32 יש דרך 4X4 ומכאן ממשיך סינגל נחמד בעלייה קלה עד מצד צפיר (33)
מהמצד ממשיך הסינגל בסימון כחול לאורך מעלה עקרבים הרומי שהוא מעלה עתיק עם שרידי מדרגות רומיות חצובות בסלע
חלקים רבים רכיבים ולחלקנו הקטן הכלהיה רכיב

·         מכאן המשכנו בכביש והלאה בדרכי מפעלי צין עד הרכב שחיכה לנו בשער של מפעלי צין (37)

·         סה"כ זה היה מסלול נהדר שכלל הכל ולמרות האתגרים יצאנו ממנו עם פנצ'ר אחד ובלי נפילות או פגיעות

היום השני 22-12-2007

ספיר - נחל נקרות - נחל צבירה - רמת צבירה - אתר הסדקים - הקניון הלבן של נחל צבירה - הירידה המזרחית של נחל צבירה - נחל אשבורן - נחל כרכשת - ספיר

נקודת יציאה : תחנת דלק מצפון לספיר (ליד מקדונלד)

משתתפים: 25

אורך :  35 ק"מ

גובה מצטבר : 598  מ'

זמן :  5:30 שעות

דרגת קושי : 2.1 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.7 (בינוני) (מתוך 5)
              

 מפה

פרופיל גבהים

המסלולבעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

תמונות היום השני (מאור)

הערות :

·         ביום השני רכבנו במסלול קל יחסית אבל עם כמה קטעים אתגריים וסינגלים מהנים וכמובן נופים מרשימים
המסלול נלקח בעיקרו מ : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=703&msgid=71591408  וגם מאינפורמציה של אחרים כמו קבוצת רכסים שרכבה שם ועוד פרסומים .

·         התחלנו בחיתוך לכיוון הדרך בסימון שחור (5) באיזור קצת חולי ולמרות שהוא מישור הרכיבה מאומצת  .
הדרך מכאן עוברת בערוץ נחל נקרות עם דשדש פה ושם .

  • בנקודה 6 המשכנו באדום בנחל נקרות עד מפגש עם דרך ירוקה בנקודה 7
    הצומת ברורה ע"י המצוק בתמונה בו נכנסים לשביל בנחל צבירה

  • בנקודה 8 מתחיל שביל בסימון כחול העולה לרמת צבירה מצדה המערבי
    העליה מנקודה 9 עד 10 רכיבה רק בחלקה הקטן
    כל החלק העליון עם אופניים על הגב

  • בנקודה 10 גבעה ממנה נראים יפה הסדקים
    ירדנו אל הסדקים (11) והמשכנו עם הדרך לכיוון הקניון הלבן של נחל צבירה כ 100 מ' מנקודה 12 אליה הגענו ברכיבה וממנה המשכנו את 100 ה מטרים האחרונים ברגל

    חזרנו מכאן באותה דרך עד נקודה 13 והלאה בשביל ישראל וסימון כחוללירידה המזרחית מרמת צבירה בנקודה 14

  • הירידה רכיבה בחלקה השני - החצי הראשון כמעט לא רכיב
    סוף הירידה בנקודה 15
    מכאן סינגל עד נקודה 16 עם מספר קטעים של כמה מטר שמצריכים ירידה מהאופניים

  • מנקודה 16 מתחיל סינגל מהיר וזורם שהיה חווייה נהדרת לקראת סיום  (מעבר בנחל כרכשת)
    הזרימה מסתיימת בנקודה 17 ואז יורדים לכיוון ספיר

  • מכאן התפצלו הדרכים
    חלק חזרו כמו המסומן במפה דרך נקודות 18 ,22 ו 2 אל האוטו
    אני חזרתי בדרך שעוברת בין היישוב ספיר לבסיס הצבאי דרך הנקודות 18 , 19 , 20 ו 21 שעוברים ליד פרק ספיר שבו אגם יפה וספסלים

  • גם היום הזה היה נהדר וסגר יפה את סוף השבוע הנהדר הזה

Friday, December 14, 2007

רוחמה

רוחמה

64

תאריך : 14-12-2007

חוות פיליפ - נחל שקמה - תל נגילה - סינגל נחל סד - שמורת בתרונות רוחמה - כורכר - קיבוץ רוחמה - כביש "בית קמה-שדרות" - סינגל רוחמה/הכבש -  כביש "בית קמה-שדרות" - חרבת ג'ממה - חרבת זדים - חרבת בלהן - נחל אדוריים - תל קשת - חוות פיליפ

נקודת יציאה : חוות פיליפ (נוסעים מקריית גת (צומת פלוגות) דרומה לכיוון באר שבע על כביש 40 ואחרי כ 11 ק"מ מצד ימין יש חווה) 

משתתפים: 9

אורך :  48 ק"מ

גובה מצטבר : 867  מ'

זמן :  4:50 שעות

דרגת קושי : 3.2 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.0 (קל עד בינוני) (מתוך 5)
               

 מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

צילום אוויר

תמונות

הערות :

  • עקב הגשם הצפוי בצפון ואולי במרכז החלטנו לרדת לדרום הקרוב באיזור רוחמה
    תחילת התכנון התבססה על פרסום של אריאל של סינגל רוחמה/הכבש
    בכדי להוסיף לטיול נפח שיהיה טיול רגיל לקבוצה התחלנו אותו מכביש "קרית גת גת-באר שבע" שהוסיפו קרוב ל 30 ק"מ למסלול וכלל קטעי XC מצויינים ואת סינגל נחל סד
    תודה לתומר דקל על ההצעה של סינגל נחל סד
    סה"כ טיול נהדר שכלל הרבה XC פסטורלי שכלל ירידות ועליות קצרות וכ 17 ק"מ של סינגלים - טיול נהדר ואופייני לאיזור הנגב הצפון מערבי (באביב אמורות להיות פה גם כלניות וכנראה שעוד נחזור לכאן)

  • תחילת המסלול בהקפת חוות פיליפ מצפון
    הדרכים ברורות
    בנקודה 3 מעבר ערוץ
    בנקודה 4 עליה לתל נגילה  ומשם נגלה מראה נהדר ב 360 מעלות

  • מהתל ירדנו והמשכנו צפונה לכיוון נחל סד .
    תחילה הצפנו מדי ןהגענו עד הקטע שאין בו שביל בנחל לנקודה  10
    חזרנו אחורה ל 9 וחיפשנו דרכים שנמצאו פה ושם אבל לפעמים נאלצנו להתמודד עם הקוצים
    לבסוף בנקודה 13 הגענו לתחילת הסינגל שמסומן גם בכחול ובסימון שביל ישראל .
    הלקח הוא לפנות לסינגל בנקודה 8 ולהגיע ישר ל 13

  • הסינגל של נחל סד נחמד ועובר על הגדה המזרחית של הקניון בד"כ על שפת המצוק (סה"כ מטרים ספורים גובה אבל מפחיד)
    אורכו קצת יותר מק"מ וכולו רכיב לאמיצים - הפחדנים יותר מורידים רגל פה ושם

    הסינגל מסתיים בנקודה 14

  • מכאן רכיבה בדרכים טובות לכיוון רוחמה
    בנקודה 16 יש תצפית על שמורת בתרונות רוחמה
    יש מספר סינגלים אפשריים - נכנסנו רק לתחילתם וחזרנו ביודענו שה"סינגל" עוד לפנינו
    בנקודה 17 עלינו על סינגל/דבל לשם הגיוון במקום להמשיך עם הדרך הרגילה וחזרנו אליה ב 18 ליד הגדר של קיבוץ רוחמה
    בנקודה 19 נכנסנו דרך שער לקיבוץ ונסענו לאורך הגדר מבפנים (יש דרכים מבחוץ אבל הן פחות ברורות)
    בנקודה 20 שער הקיבוץ הראשי , יצאנו ממנו עם הכביש עד הצומת הכניסה לקיבוץ מכביש "בית קמה-שדרות" (נקודה 21)

  • בכביש פנינו ימינה (מערבה) ומיד  דרומה ואז שמאלה (מזרחה) ומיד דרום מערבה והמשכנו עם דרכים ברורות עד 22 שם פוגשים דרך בסימון אדום ואתה עד צומת דרכים כחול ואדום בנקודה 23 שם מתחיל סינגל רוחמה (סינגל הכבש בשמו השני)

  • זהו סינגל נהדר שכולל הכל , סה"כ קשה יותר מבארי כי יש הרבה עליות וירידות קצרות ואורך הקטע שרכבנו ברצף כ 15 ק"מ
    הסינגל ברור לכל אורכו ובעצם אין צורך במפה או GPS ברובו פרט לסוף ששם הוא מגמגם (מנקודה 27 בערך)
    הוא מתחיל בסינגל עם עליות וירידות ופיתולים בתוך החורש עד נקודה 24
    מכאן הוא יותר ישר ופחות עלה ורד
    בין 25 ל 26 הוא עובר בערוץ נחל
    בין 27 ל 28 רכבנו על דרך למרות שיש סינגל בערוץ מתחת (דרום לדרך)
    ב 28 עלינו עם דרך עד הכביש (29)

  • בנו לאורך הכביש עד  נקודה 30שם ירדנו לדרך (הדרך לא מתחברת לכביש - פשוט ירדנו 5 מ' ללא דרך וחברנו לדרך מתחתינו)
    הדרך עוברת בחרבת ג'ממה וזורמים מכאן בדרכים ברורות 
    ליד נקודה 31 על נ. טריג 184 מגדל תצפית ועל הדרך שלט המסביר שזה תוואי צינור המים לנגב מ 1947
    זרמנו עם הדרכים  (יש אלטרנטיבות נוספות) עד 34 בו חצינו ערוץ בחורש והמשכנו עם הדרכים עד תל קשת בנקודה 35
    מכאן בדרך מקבילה לכביש 40 עד לחוות פיליפ

 

Friday, October 26, 2007

מצפה אלות ועין שרונה

 

מצפה אלות ועין שרונה

68

תאריך : 26-10-2007

יבנאל - יער מנחמייה - שמורת מצפה אלות - מצפה אלות - נחל אולם - עין אולם - נחל רכש - אין אולם - רכס מעל יבנאל - כביש "כפר תבור-יבנאל" - סינגל עין שרונה - עין שרונה -יבנאל

נקודת יציאה : יבנאל (לאורך רחוב העולה מערבה מצומת הפנייה מיבנאל לכיוון פוריה והכנרת)

משתתפים : 12

אורך :  33 ק"מ

גובה מצטבר : 854  מ'

זמן :  4:30 שעות

דרגת קושי : 2.3 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.1 (קל) (מתוך 5)
               

קובץ log מה - GPS

 קובץ טקסט לנביגייד

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ ל GoogleEarth

קובץ GPX

המסלול באתר AmudAnan  

תמונות

הערות :

  • טיול של סוף אוקטובר בו רציתי לעבור בשני קטעי מסלול שעדיין לא רכבתי :
    העלייה למצפה אלות וירידה בסינגל של עין שרונה

  • מיבנאל עד נקודה 2 מעל יער מנחמייה רכיבה בדרך יפה עם נוף פסטורלי מעל נחל יבנאל
    פה יש פיצול , דרך היורדת ליער ודרך הממשיכה מערבה בעליה
    צריך תמיד לקחת את העליונה יותר !

  • בנקודה 3 יש התפצלות ודרך שמטפסת למצפה אלות
    אני קיוויתי שאפשר למצוא דרך אחרת דרומית יותר ולכן המשכנו עד נקודה 4 ואז טיפסנו רגלית לדרך נוספת מעל שמסתיימת בכלום
    לכן חזרנו כמו שבאנו חזרה לנקודה 3

  • מנקודה 3 העלייה ברורה ומתחברת לדרך שבהמשך מסומנת בשחור שנמחק אבל יש שרידים פה ושם שנעלמו מהמוחקים
    עולים ועולים עד שמורת מצפה אלות (5) והלאה מקביל לרכס למצפה אלות (6)

  • מפה פנייה שמאלה (דרום) וירידה שהופכת דהירה עד חבירה לשביל ישראל בנקודה 7 וחציית נחל אולם
    עוברים בעין אולם בו יש מבנה בטון להשקיית הפרות ומפלסים דרך בין הפרות
    וממשיכים לאורך סימון ירוק ושביל ישראל דרך מאהל/פחונים עד נקודה 10 ושוב דהערה כיפית במורד
    בתוכנית המקורית חשבתי לרדת עד עין רכש ואז לטפס צפון מזרחה באחת הדרכים
    כשראיתי את הפנייה לדרך בנקודה 11 התפתיתי לחסוך בעלייה ולכן פנינו אליה (חסכנו עלייה , אבל זה גרם לזה שחזרנו על קטע הדרך של עין אולם)

  • מ 11 ל 12 דרך טובה
    בנקודה 12 עלינו בצד שדה בלא ממש דרך עד 13
    פה חצינו סוללה בפאתי השדה וחברנו לדרך ואחר כך חצינו שדה קצור  עד 14 ושוב דרך שחיברה אותנו לשביל ישראל במקום שכבר עברנו בנקודה 9

  • מכאן עד 7 והלאה צפונה בדרך טובה שמטפסת לאטה  עד 81 והלאה עד כביש "כפר תבור-יבנאל" בנקודה 101

  • פה (101) יש כניסה לדרך שהופכת לסינגל לעין שרונה (סימון שחור)
    במעיין שחינו/שכשכנו קצת - סה"כ נקי והמשכנו לסוף הסינגל שהוא קצר ממה שציפיתי לפי מפת סימון שבילים וחברנו לכביש
    מפה ירידה מהירה על הכביש לאוטו
    יש אפשרות שראיתי לרדת מהכביש רגלית ולחבור לדרך בנקודה 131 ולהמשיך איתה ל 151 ולאוטו
    אני בניגוד לאחרים שהמשיכו לכביש פניתי ב 141 לדרך שיורדת לבית הקברות וחברתי דרך רחובות יבנאל לכביש הראשי (רואים את המסלול שלי בקובץ ה GPS ו GoogleEarth)
     

בסינגלי עדולם וקנים ועוד קצת

בסינגלי עדולם וקנים ועוד קצת תאריך : 25 -3 -2024 תחנת דלק פז צומת האלה - סינגל עדולם - חוות צוק - הר שוכה - מפגש סינגל עדולם וקנים -  חרבת ...