Friday, May 24, 2013

פנינות הגולן בין חושנייה לבטייחה

 

פנינות הגולן בין חושנייה לבטייחה

תאריך :  24-5-2013
 
חושנייה - מאגר קשת - ליד מושב קשת - עינות פחם - חרבת פחם - סינגל שביל הגולן - חרבת פרג' - בית המנורות - ציר הנפט - עין אורחה - כביש "עין זיוון-רמת מגשימים" - חאן ג'וחאדר - אנדרטת גדוד 405 - שעבנייה - סינגל שביל הגולן - רוג'ום אל הירי - עין אל פרס - כביש 808 - צומת דליות - כביש "צומת דליות-צומת מעלה גמלא" - ראס אל חיכת - שלוחת לווייה - נחל כנף - עין דיר עזיז - מושב כנף - כביש גישה לכנף - חרבת כנף - צומת מעלה גמלא - חציית המג'רסה - חציית הזכי - צומת יהודיה

נקודת יציאה : רחבה בחושנייה בדיוק במקום שהכביש מתעקל ב 90 מעלות שמאלה (צפונה) לבאים ממערב (קצת מערבית למסגד)

נקודת סיום : חנייה של המסעדה בצומת יהודייה (כ 50 מ' מדרום לצומת יהודייה על כביש סובב כנרת)

משתתפים : 18

אורך : 46 ק"מ

גובה מצטבר : 81 מ' 

ירידה מצטברת : 974 מ'

זמן : 5:23 שעות 

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS




הערות :
  • החום הכבד הצפוי הפנה אותנו לגולן
    חיפשתי מסלול קל ולכן תכננתי מסלול קווי עם מעט עליות ומספר רחצות להתקררות
    יצא המסלול עם כמות העלייה המצטברת הנמוך ביותר בתולדות הקבוצה שהיה פחות מ 100 מ' ואפילו בטיולים מישוריים במישור החוף טיפסנו יותר - בקיצור , טיול של רק ירידות
    מצד שני הטיול כלל נופים נהדרים ומגוונים של האיזורים הגבוהים יותר ובהמשך תצפיות לכנרת
    עברנו בכמות עצומה של אתרים הסוריים מתקופות שונות : חושנייה , עין אורחה , תל ג'וחדר , חאן ג'וחדר , עינות פחם , שרידי פרג' ובית המנורות , רוג'ום אל הירי , אנדרטות לזכר נופלים במלחמת יום כיפור , ציר הנפט , חרבת כנף ועוד
    גם הרכיבה , חלקה בדבלים קלים ונוחים ואחרים טכניים קצת יותר , סינגלים שחלקם קלים וחלקם מאתגרים וסיום בירידה מהירה שחלקה דרדרתית ומאתגרת בשיפועים חווייתיים
    אחד הטובים !!
  • התחלנו מהרחבה בחושנייה (1) ברכיבה בשביל הגולן שכאן הוא דרך 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 2
    פה עזבנו את שביל הגולן לטובת דבל תוך מעבר בשער קטן בגדר ורכיבה לכיוון מאגר קשת והלאה לעינות פחם שמציפים את הדרך (ראה תמונות) (3)
    בנקודה 3 גם חבר אלינו חזרה שביל הגולן 
  • בנקודה 4 שביל הגולן הופך סינגל והמשכנו איתו
    הוא עובר בנוף פסטורלי של דגן כלשהו 
    הסינגל רכיב ב 99% בגלל אבנים שפזורות על השביל ובעיקר חצייה של שרידי טרסה פה ושם שמצריכה העברת האופניים של מטר או שניים מעליה
    בנקודה 5 מגיעים לפנייה של שביל קצר של כ 20 מ' אל בית המנורות 
    במבנה יש שימוש משני באבנים מהכפר היהודה מתקופתהמשנה והתלמוד ועליהן חריטות של מנורות
    הבנייה של הבתים מרשימה ורואים דוגמא לבנייה החורנית
    המשכנו בסינגל שביל הגולן עד המפגש עם ציר הנפט בנקודה 6
  • רכבנו מהר בציר הנפט עד המפגש עם כביש "רמת מגשימים -עין זיוון" בנקודה 7
    מכאן חציית הכביש והמשך בדרך 4X4 עד עין אורחה (8)
    עין אורחה הוא מעיין עם בריכה נהדרת בפינה מוצלת
    הבריכה עמוקה - כ 1.60 מ' - מומלץ לשחייה
  • יצאנו מעין אורחה חזרה לכביש (7) ורכבנו קטע קצר בכביש עד נקודה 9 בה פנינו לדרך 4X4 טובה ועברנו ליד חאן ג'וחאדר (10) והלאה עד לאנדרטה חדשה ומסודרת שנבנתה לזכר הנופים של גדוד תותחנים 405 במלחמת יום הכיפורים בנקודה 11
    אחרי הסבר והקשבה להקלטה שיש במקום המשכנו בדהירה בדרכי 4X4 עד נקודה 13 בה פגשנו שוב את שביל הגולן
  • בנקודה 13 רכבנו בסינגל שביל הגולן שרובו רכיב אבל כמעט כל 100-200 מ' צריך לעצור ולהעביר את האופניים מעל שריד טרסה שלא מאפשר רכיבה 
    כך מגיעים עד רוג'ום אל הירי (גלגל הרפאים) המדהים
    אחרי סיור באתר והסבר המשכנו בסינגל עד נקודה 15
    מכאן שביל הגולן לא רכיב ולכן עזבנו לדרכי 4X4 עד כביש 808 בנקודה 17
    רכבנו על הכביש ובנקודה 18 ניתן לפנות שוב לסינגל שביל הגולן אבל הוא נראה קוצני ולא מזמין ולכן המשכנו בכביש עד צומת דליות (19)
  • פה פנינו ימינה על כביש "צומת דליות-צומת מעלה גמלא" ובנקודה 20 עזבנו את הכביש והמשכנו בדרכי 4X4 לכיוון שלוחת לווייה
    בנקודה 24 פנינו לדרך 4X4 מאתגרת ודרדרתית שיורדת לנחל כנף ואז מטפסת קצת עד שגיעים למעיין ולבריכה של דיר עזיז (25) או בעברית עין כנף ששופצה לזכר אשי נוביק שנפל במלחמת לבנון השניה
  • פה מתחיל הקטע האחרון והירידה הנהדרת לכנרת
    יצאנו מעין דיר עזיז (25) והמשכנו בדרך שהיתה בשיפוצים עכשיו ונכנסנו למושב כנף בשער בנקודה 25A
    מילינו מים בברז שליד המכולת בנקודה 26
    מכאן המשך עד כביש הגישה למושב בנקודה 27
    רכבנו קטע קצר בכביש מזרחה עד הפנייה לדרך ה 4X4 המסומנת בסימון שבילים שחור בנקודה 28
    מכאן טיסה בדרך שבדרך כלל מאתגרת בגלל אבנים וקוליסים עד חרבת כנף עם התצפית המדהימה בנקודה 30
    אחרי ביקור קצר במבנה שעומד על שרידי בית כנסת תלמודי ירדנו בירידה התלולה לכיוון הכנרת כאשר בנקודה 32 הדרך הופכת לשביל צופה כנרת
    בנקודה 33 מגיעים לצומת מעלה גמלא
  • חצינו את כביש סובב כנרת והמשכנו בדרך סלולה לכיוון המג'רסה עד צומת הדרכים בנקודה 35
    פה עוזבים את הדרך הסלולה וממשיכים בדרך 4X4 טובה שחוצה חלק מנחלי הבטייחה שהפתיעו בכך שהיו יבשים פרט לזכי בנקודה 36 שהצריך חצייה רטובה במים עמוקים שלא אפשרו רכיבה בגלל האבנים במים וגובה המים
    בהמשך בנקודה 37 הגענו לצומת דרכים ופנינו ימינה עד כביש סובב כנרת בנקודה 38 ואז בכביש צפונה עד המסעדה בצומת יהודיה (39)

Friday, May 17, 2013

עולים לירושלים

עולים לירושלים

תאריך :  17-5-2013
 
מוצא - שביל ירושלים - עמק בית זית - מאגר בית זית - כביש "צובה-עין כרם" - צומת כרם - "שביל הדסה" - מעין מרים - עין כרם - נחל עין כרם - דרך הצוקים - כביש ליד ושם - הר הרצל - ציר הרצל - בית הכרם - גבעת רם - ליד מוזיאון ישראל - ליד הכנסת - מעל מנזר המצלבה - המושבה הגרמנית - שביל הרכבת - טיילת ארמון הנציב - ארמון הנציב - פסל הסובלנות - מטה משקיפי האום בארמון הנציב - טיילת ארמון הנציב - אבו טור - גיא בן הינום - שער האשפות - הרובע היהודי - הקארדו - רח' סנט גיימס - הקישלה - שער יפו - ככר ספרא - מגרש הרוסים - רחוב יפו - גשר המיתרים - ליפתא - עין ליפתא - נחל שורק - עינות תלם - עמק הארזים - מוצא

נקודת יציאה : רחבת חנייה בכניסה למוצא תחתית (המקום שהיה פעם מסעדת בלק סטיר ז"ל)

משתתפים : 9

אורך : 36 ק"מ

גובה מצטבר : 652 מ' 

זמן : 4:28 שעות 

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS


הערות :
  • זהו עוד מסלול העולה לירושלים וכולל רכיבת שטח משולבת ברכיבת אורבן
    הפעם לקחתי מסלול שפרסם אילן שחם
    http://mba.allmag.co.il/page/19057
    הוספתי לו עוד נפח בתוך ירושלים כדי שיתאים לדרישות וקיבלתי מסלול מצויין קצת קל יותר מהמסלולים שעשינו כאן בעבר :
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/jerplus
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/olive
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/jerusalem2010
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/jerusalem
    גם הכיוונים היו שונים 
    סה"כ יופי של מסלול מגוון בנופיו וסוגי השטח
  • יצאנו מהחנייה (1) ובנקודה 2 נכנסנו לדרך שבה גם שילוט של שביל ירושלים (2)
    שביל ירושלים סלול כשביל אופניים בקטע זה
    בנקודה 3 השביל מטפס טיפה לכיוון בית זית ואנחנו המשכנו בדרך 4X4 עד שפגשנו שוב את השביל הסלול בנקודה 4 והמשכנו איתו עד מפגש עם כביש "צובה-עין כרם" בנקודה 5
    רכבנו בכביש שמאלה עד הכיכר בצומת כרם בנקודה 6 
    פה פנינו לכביש שמטפס ימינה להדסה ומיד בנקודה 7 פנינו לדרך 4X4 שמטפסת עד מפגש עם שביל הדסה (8)
  • שביל הדסה מתחיל כדבל והופך לסינגל 
    רובו רכיב פרט לקטע עלייה שבו בכיוון בו רכבנו הוא לא רכיב (בכיוון ההפוך זו ירידה רכיבה)
    לקראת סופו בנקודה 9 הוא הופך דרך ואחר כך כביש פנימי בעין כרם
    בהמשך רכבנו עד הכביש הראשי בעין כרם (11)
    חצינו את הכביש ובנקודה 12 טיפסנו ברחוב שבסופו בערוץ נחל עין כרם הופך דרך 4X4 שנקראת "דרך הצוקים" שמטפסת עד הר הרצל
    הדרך תחילה בטיפוס מתון ונהיית תלולה יותר
    בנקודה 13 התחברנו לכביש של יד ושם והתחברנו לרחובות ירושלים ליד פסל המתכת האדום בנקודה 14
  • רכבנו בציר הרצל עד נקודה 15 בה פנינו לרחוב ומיד לשביל הולכי רגל עם מדרגות שיורד בקטע חמוד ומוצל עד לגשר מעל דרך בגין בנקודה 16
    מכאן טיפוס קל לגבעת רם והלאה עם הרחובות הרחבים באיזור ובהמשך בשביל סלול מקביל לרחוב עד נקודות 18 בה חצינו את הכביש והמשכנו בשביל סלול המטפס עד נקודה 19
    מכאן ברחובות קטנים בד"כ עד חיבור לשביל היפה שנבנה במקביל למסילה הישנה בנקודה 20 במושבה הגרמנית
  • המשכנו לאורך שביל המסילה עד נקודה 21 ומכאן חיתוך ברחובות ובנקודה 22 נכנסנו לטיילת ארמון הנציב
  • רכבנו לאורך הטיילת עד סופה בנקודה 23
    אחרי תצפית יפה על ירושלים והמראה היפה של עננים נמוכים מעל מדבר יהודה המשכנו להקפת ארמון הנציב כאשר עוזבים את הרחוב לשביל סלול מקביל לרחוב ושוב חזרה לרחוב עד נקודה 24
    פה בקצה השכונה היהודית והתחלת השכונה הערבית טיפסנו שמאלה בסינגל בשטח שמאחורי ארמון הנציב עד נקודת שיא הגובה בו יש אנטנה של האום ומיד אחריה הפסל היפה , פסל הסובלנות" (ראה תמונות) (25)
    המשכנו ברחוב שמדרום לארמון הנציב חזרה לטיילת ארמון הנציב , אבל הפעם בחלקה הנמוך יותר עד חיבור לכביש בנקודה 26
  • מכאן טיפוס בכביש עד התחברות לרחוב בשכונת אבו טור (27)
    יצאנו מאבו טור בנקודה 28 וירדנו דרך הגשר שליד בריכות הסולטן (29) והלאה בכביש שמדרום להר ציון וממשך במקביל לחומות עד שער האשפות (30)
  • נכנסנו לכיוון הכותל וטיפסנו לרובע היהודי והסתובבנו קצת בסמטאותיו 
    המשכנו לרובע הארמני ויצאנו דרך רח' סנט ג'יימס לקישלה והלאה דרך שער יפו (31)
  • המשכנו לעיריית ירושלים וככר ספרא (32) והלאה דרך מגרש הרוסים עד רחוב יפו (34)
    מכאן לאורך רחוב יפו שעכשיו הוא רחוב רחב ללא מכוניות בחלקו ומצד שני הרכבת הקלה משווה לו מראה של חו"ל
    בנקודות 35 עלינו על גשר המיתרים
    מצידו הדרומי רכבנו לכיוון היציאה מירושלים ומאחורי תחנות הדלק ועלינו על גשר הולכי הרגל הלולייני 36 שבסיומו ירדנו לדרך הדרדרתית היורדת לליפתא
  • בנקודה 37 בעין ליפתא טבלנו ואחרי "ההטהרות" המשכנו בסינגל ליפתא הטכני עד סופו בנקודה 38
    מכאן רכיבה בשביל ירושלים הסלול ברובו במורד נחל שורק עד עינות תלם (39)
    המשכנו בעמק הארזים תחילה בשביל ירושלים ובהמשך בדרך 4X4 עד חיבור לכביש היורד ממבשרת למוצא 40 
    המשכנו בכביש מתחת כביש 1 והלאה עד החנייה (1)

 

Friday, May 10, 2013

עולים לצפת

 

עולים לצפת

תאריך :  10-5-2013
 
צומת כניסה לכחל - כביש 85 - חרבת גוב יוסף - הר עמיעד - כביש 89 - טרשי צפת - רמת רזים - צפת - המצודה של צפת - צפת העתיקה - כביש "עכו-צפת" - עין ליאור - כביש "עכו-צפת" - עין זיתים - נחל ביריה - צפת - נחל פשחור - עין כובס - מכון טיהור שפכים של צפת - עין עצבונית - נחל עצבונית - נחל עכברה - נחל כור - צומת הכניסה לכחל

נקודת יציאה : תחנת הדלק בצומת הכניסה לכחל ליד המסעדה "מקום יפה לקפה"

משתתפים : 15

אורך : 35 ק"מ

גובה מצטבר : 948 מ'

זמן : 4:22 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS




הערות :
  • חזרנו למסלול הדומה למסלולים שעשינו בעבר של עלייה לצפת , קצת אורבן בסמטאות העיר העתיקה וירידה נהדרת בנחל עכברה
    הכנסתי מספר שינויים כמו התחלה מצומת הכניסה לכחל במקום להתחיל מצומת עמיעד ובכך חסכנו רכיבה ארוכה בכביש בסיום או טיפוס מעצבן מעל מחנה עמיעד
    באיזור צפת הוספנו רחצה בעין ליאור באמצע הטיול , מנהג שאימצנו בכמעט כל טיול קיץ שלנו
    סה"כ טיול מהיר וכייפי
  • התחלנו מתחנת הדלק (1) ובצומת הפנייה לכחל (2) מכביש 85 פנינו מזרחה בשולי הכביש עד נקודה 3
    פה פנינו לדרך צבאית שהובילה אותנו לצומת ליד מאגר בנקודה 4 ואז פנינו שמאלה ועברנו ליד חרבת גוב יוסף (5) עד צומת הדרכים בנקודה 6
  • פה מתחילה העלייה הארוכה לצפת
    מטפסים בדרך 4X4 זרועת אבנים בוואדי שמתחת להר עמיעד
    בנקודה 7 צומת דרכים בה פונים ימינה לדרך 4X4 טובה ודי מישורית עד כביש 89 בנקודה 8
    רכבנו בשולי הכביש מערבה עד נקודה 9 בה פנינו לדרך 4X4 שמטפסת דרך רמת רזים לצפת (10)
  • מכאן רכיבה ברחובות צפת עד נקודות 11 בה נכנסים לדבל קצר שמחבר אותנו למדרכה (טיילת) על כביש "ראש פינה-צפת"
    רכבנו על המדרכה בצד הדרומי של הכביש ובנקודה 12 ירדנו ברחובות עד הככר בכניסה לצפת (ליד אגד) בנקודה 13
  • פה טיפסנו (ראה חיצים עם הכיוון במפה) אל המצודה שהיא בנקודה הגבוהה והתחלנו בירידה כולל מדרגות
    בנקודה 14 נכנסנו לסמטאות צפת תוך התפתלות בסמטאות ופה ושם מדרגות
    אחר כך טיפוס כולל קצת הרמת אופניים במדרגות עד נקודה 15
    מכאן רכיבה ברחובות צפת לככר (13) והמשך בכביש הכניסה לצפת עד צומת הכניסה לצפת מכביש "עכו-צפת" בנקודה 16
  • פה ירדנו בכביש "עכו-צפת" בקטע קצר עד הפנייה לעין ליאור (17)
    לעין ליאור מטפסים כמה מדרגות ואז מתגלה מעיין חמוד וכייפי לטבילה
  • פה מתחילה ה"טיסה" חזרה
    ירדנו מהמעיין ואחרי ירידה קצרה בכביש פנינו שמאלה בנקודה 18 לדרך 4X4 שבדרך כלל יורדת
    בקטע האחרון ליד בית הקברות החדש של צפת היא הופכת כביש
    בנקודה 19 עוברים מתחת כביש 89 ובנקודה 20 בצומת כבישים פונים שמאלה
  • מכאן רכיבה בכביש משובש המוביל לאתר טיהור השפכים של צפת
    בנקודה 21 פוגשים את עין כובס וניתן לטבול
    המשכנו בכביש ובכניסה לאתר הטיהור פנינו לדרך 4X4 בנקודה 22 בה ממשיכים בטיסה לכיוון עכברה
    בנקודות 23 פונים לדרך 4X4 קצת דרדרתית
    זו ירידה מהירה ומשובחת שמסתיימת בערוץ נחל עכברה בנקודה 24
  • מכאן טיפוס עד צומת הדרכים בנקודה 25
    לוקחים את הדרך ישר ורוכבים לכיוון מחנה עמיעד
    קצת לפני הגדרות של הבסיס הדרך מתעקלת ויורדים איתה עד חיבור הדרך עם כביש 85 בנקודה 2 וממשיכים לתחנת הדלק (1)

Friday, May 03, 2013

בין הטללים

 

בין הטללים

תאריך :  3-5-2013
 
צומת וואסט - חרבת האמיר - חרבת מוייסה - כביש "צומת פורן-צומת אביטל" - כביש "צומת בנטל-הר אביטל" - מרום גולן - הר בנטל - "קופי ענן" - סינגל "בנטל" - סינגל "סובב בנטל" - סינגל "הר אביטל-עין זיוון" - שביל הגולן - עין זיוון - אנדרטת גדוד סיור 134 - שביל הגולן - כביש "עין זיוון-רמת מגשימים" - הר בני רסן - בריכת הצ'רקסים -  כביש "עין זיוון-רמת מגשימים" - כביש/דרך לתל יוסיפון - קלע אל טוויל - ליד תל יוסיפון - חציית כביש "נפח-עין זיוון" - דלווה - מאגר אורטל - ג'וויזה - צומת וואסט

נקודת יציאה : חנייה של המרכז המסחרי בצומת וואסט (כ 200 מ' דרומית לצומת וואסט)

משתתפים : 15

אורך : 40 ק"מ

גובה מצטבר : 636 מ'

זמן : 5:11 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS




הערות :
  • מזג האוויר השרבי בכל הארץ דחף אותי לחפש מסלול שיהיה נעים ואולי קריר
    הבחירה נפלה על צפון הגולן שאכן היה קריר בבוקר , פורח וירוק עדיין וגם נסבל לקראת הצהריים
    בחרתי במסלול שעשינו בשנה שעברה https://razg.blogspot.com/2012/05/blog-post.html
    והורדתי ממנו 2 קטעים קצרים שזרמו פחות ולכן המסלול הנוכחי הפך לכמעט מושלם
    גם סינגל "אביטל - עין זיוון" השתפר והיו בו פחות אבנים והיה זורם ברובו
    סה"כ זהו המסלול עם הכי הרבה סינגלים בגולן שרכבתי
    (כ 7 ק"מ סינגלים במסלול)
  • יצאנו ממרכז הקניות (1) צפונה בשולי הכביש עד הכיכר בצומת וואסט (2)
    פנינו בכביש מזרחה ומיד בנקודה 3 אחרי שחולפים משמאלנו על פני חרבת האמיר פנינו לדרך 4X4 ימינה
    מכאן טיפוס מתון בד"כ בנו
    ף של מרעה פרות כשחסידות מעופפות (ראה תמונות)
    בנקודה 6 הדרך פוגשת בכביש "צומת פורן-צומת אביטל" ורוכבים בכביש עד נקודה 7
    פה עולים שמאלה בדרך 4X4 שמצדדיה יער אופייני עד שער של איזור לולים בנקודות 8
    בשנה שעברה שערי הלולים היו פתוחים ורכבנו דרכם
    הפעם הלכנו/רכבנו מחוץ לגדר ללא שביל מוגדר בקטע 8 הקצר עד אחרי השער ואז בדרך עד המפגש עם כביש "צומת בנטל-הר אביטל" (9)
  • מכאן רכבנו קטע קצר בכביש עד הפנייה לכביש המטפס להר בנטל בנקודה 10
    טיפסנו טיפוס קשה עד ראש הר בנטל בנקודה 11
  • מכאן מתחיל אחד הקטעים המשובחים בטיול , רצף הסינגלים : סינגל "בנטל" וסינגל "סובב בנטל"
    התחלנו ברכיבה בדרך שבראש התל לכיוון החנייה ובנקודה 12 פנינו לסינגל "בנטל" המסומן בסימון שבילים אדום
    הוא מתחיל כדבל אבל במהרה הופך סינגל תלול ומהיר ברמה טכנית קלה עם נופים מרהיבים לכל הכיוונים (ראה תמונות)
    בקטע האחרון (נקודות 13) הסינגל לא רכיב , תחילה בגלל דרדרת ובהמשך מעקה בטיחות
    בסוף הירידה מתחיל סינגל "סובב בנטל" בנקודה 13 שעובר חלקו בחפיר
    שסביב התל וחלקו על החפיר
    סביב יש פריחה מדהימה ונופים נהדרים לכיוון החרמון , סוריה והר אביטל
    קטע הסינגל שזורם ורכיב כולו מסתיים בדרך 4X4 בנקודה 14
    מכאן ממשיכים בדרך עד מנחת המסוקים בנקודה 15 והסינגל/שביל מסתיים בכיכר בה כביש העלייה להר אביטל בנקודה 16
  • פה מתחילים סינגל משובח הוא סינגל "אביטל-עין זיוון" המלווה כאן את שביל הגולן
    נכנסים אליו מהצד הדרומי של הכיכר בנקודה 16
    עד נקודה 17 הסינגל זורם ורכיב לחלוטין פרט לחציית צינור מים פה ושם שפרט למקרה אחד מצריך ירידה מהאופניים (כ 3-4 פעמים)
    בנקודה 17 הסינגל מטפס וממשיך עם שביל הגולן כאשר מדי פעם יש קטעים קצרים לא רכיבים לרבים מאתנו
    בגלל האבנים על השביל
    הסינגל מסתיים בכביש "נפח-עין זיוון" בנקודה 18
  • מכאן רכבנו קטע קצר בכביש מזרחה ובנקודה 19 ירדנו שוב לסינגל על תוואי שביל הגולן ורכבנו בסינגל עד האנדרטה לגדוד 134 בנקודה 20
    מהצד המזרחי של האנדרטה ליד טנק השרמן ממשיך הסינגל עם סימון שביל הגולן עד דרך ה 4X4 בנקודה 21
    מכאן עם הדרך עד כביש "עין זיוון-רמת מגשימים" בנקודה 22
  • פה פנינו על הכביש דרומה עד העלייה להר בני רסן עליו יש טורבינות רוח להפקת חשמל
    פנינו לדרך בנקודה 23 ובנקודה 24 פונים לדרך 4X4 שמטפסת לראש הר בני רסן
    בפסגה בנקודה 25 על ראש אחד המוצבים הלא מאויישים יש נקודת תצפית מסודרת

    מכאן המשכנו בדרך ובנקודה 26 טסנו בדרך למטה עד הכביש (27)
    חצינו את הכביש והמשכנו עד בריכת הצ'רקסים הנהדרת בנקודה 28
  • מכאן קטע הסיום של הטיול שכולל דהירה בדרכי טנקים וכבישים משובשים המשמשים בעיקר את הצבא ומגדלי הבקר
    חזרנו מהמעיין חזרה לכביש (27) ורכבנו במעלה כביש "עין זיוון-רמת מגשימים" עד נקודה 29
    פה פנינו לדרך שהיתה סלולה בעבר והיום יש בה קצת שאריות כביש
    רוב הדרך בירידה והגענו למהירויות של מעל 50  קמ"ש - כייף
    בנקודה 27 פנינו צפונה לדרך טנקים שמטפסת במתינות עד כביש "נפח-עין זיוון" בנקודה 28
    אחרי חציית הכביש המשכנו בדרכי טנקים דרך מה שהיה בעבר בסיס דלווה והלאה עד ליד מתחם החנויות בצומת וואסט בנקודה 33 ולאוטו בחנייה (1)

Tuesday, April 30, 2013

סינגל הציידים המחודש (המכונה גם אהוד 4)

סינגל הציידים המחודש (המכונה גם אהוד 4)

תאריך :  30-4-2013
 
בת שלמה - נחל דליה - "צומת החורשן" - סינגל "השחור" - סינגל "ג'ואל" - סינגל "החזירים" - סינגל "ג'ואל" - סינגל "זולה" - סינגל "הציידים" ("אהוד 4") - סינגל "מוטוקרוס" - סינגל "חוצה גבעה" סינגל "זולה" - סינגל "דבל אבוד" - סינגל "הציידים" המשופר - סינגל "עמק האיילות" - "צומת החורשן" - סינגל "הג'ונגל" - נחל דליה - בת שלמה

נקודת יציאה : רחבת חנייה במושבה בת שלמה

משתתפים : 4

אורך : 19 ק"מ

גובה מצטבר : 414 מ'

זמן : 2:45 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • כמו בדרך כלל , יצאנו מבת שלמה (1) וירדנו בירידה הטכנית והדרדרתית (2 עד 3) לנחל דליה
    המשכנו בדרכי 4X4 כאשר בשביל לחסוך את עליית הקיר ולהוסיף עוד נפח עלינו בדרכי 4X4 עם שני סינגלונים עד הדרך על הרכס בנקודה 11
    קטע סינגל אחד היה בין הנקודות 8 ל 9
    סינגל נוסף בין נקודה 10 ל 11
    המשכנו על הדרך שעל הרכס עד הצומת הראשית של חורשן בנקודה 12
  • פה התחלנו בשחור מנקודה 12 עד 13
    שם ירדנו שמאלה בהמשך סינגל עד הדרך בנקודה 14
    רכבנו שמאלה על הדרך ובנקודה 15 ירדנו לסינגל "ג'ואל" עד נקודה 17
    פה פנינו ימינה לסינגל "החזירים" עד נקודה 18 בו חברנו ל"ג'ואל" והמשכנו עד שער הברזל בתחילת סינגל "הגדר" בנקודה 20
  • המשכנו בטיפוס בסינגל "זולה" בלי לפנות לכל האופציות הקיימות עד צומת הסינגלים והדבלים בנקודה 21 ליד שער ברזל
    פה שמאלה (דרומה) זה סינגל "אהוד 3" וימינה (צפון מערבה) זה סינגל "הציידים" שלאחרונה גם כונה "אהוד 4"
  • סינגל "הציידים" שופץ לאחרונה והוארך ורכיב בנוחות בשני הכיוונים
    אנחנו נכנסנו אליו בכיוון שרובו ירידה בנקודה 21 והמשכנו עד מפגשו עם סינגל "עמק האיילות" בנקודה 22
    ניתן להמשיך בסינגל "הציידים" בתוספת חדשה צפונה (אנחנו רכבנו עליו בהמשך מצפון לדרום ) נקודות 22 ל 26
  • בנקודה 22 המשכנו בסינגל "מוטוקרוס" עד סופו בנקודה 23
    פה טיפסנו בסינגל "חוצה גבעה" עד חיבור לסינגל "זולה" בנקודה 24
    אחרי תיקון פנצ'ר פנינו ימינה לזולה ומיד ימינה לסינגל "דבל אבוד" בנקודה 25
    ירדנו ב"דבל אבוד" חברנו בנקודה 26 לחלק האחרון של סינגל "הציידים" המשופר (אהוד 4) עד המפגש של הסינגלים בנקודה 22
    מכאן המשך דהירה בסוף סינגל "עמק האיילות" עד מפגש עם הדרך בנקודה 27
  • טיפסנו בדרך צפונה עד הצומת בקצה של סינגל "הגדר" בנקודה 28
    ירדנו לוואדי עם הדרך לצומת הדרכים בנקודה 29
    מכאן טיפוס בדרכי 4X4 עד צומת החורשן בנקודה 12
  • המשכנו בדרך על הרכס מערבה עד הכניסה לסינגל "הג'ונגל" המסומן סימון שבילים כחול בנקודה 31
    סינגל "הג'ונגל" שהוא הטוב בחורשן לדעתי היה כייפי כרגיל וירד עד הדרך 32
  • מכאן כמו שבאנו עד החנייה בבת שלמה (1)

 

Friday, April 19, 2013

בחרבת בית עיטאב ודרך הקיסר

בחרבת בית עיטאב ודרך הקיסר

תאריך :  19-4-2013
 
נתיב הל"ה - עמק האלה - יד רזי - כביש "צומת האלה-צור הדסה" - כביש "עמק האלה-בית שמש" - נחל זנוח - עין תנור - חרבת תנור - עין מטע - מטע - כביש "צומת צור הדסה-צומת נס הרים" - כביש "צומת נס הרים-צומת מחסייה" - בר בהר - נחל דולב - עין חוד - חרבת בית עיטאב - נחל המערה - נחל אוזן - סינגל "אוזן בתנור" - עין מטע - נחל זנוח - חרבת חנות - סינגל "מדרגות הקיסר" - כביש "צור הדסה-צומת עציונה" - כביש "צומת עציונה-צומת האלה" - נתיב הל"ה

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד אנדרטת הל"ה לפני השער של קיבוץ נתיב הל"ה

משתתפים : 10

אורך : 32 ק"מ

גובה מצטבר : 655 מ'

זמן : 4:51 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

הערות :
  • הגשמים בצפון ובחוף אילצו אותי לחפש מסלול יבש באיזור בית שמש ואכן כך היה
    החלטתי לקחת את המסלול https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/mata2 שעשינו לפני כחצי שנה ולהוסיף לו כמה תוספות קטנות אבל מעניינות כמו חרבת בית עיטאב וסינגל אוזן בתנור ובכך שיבחנו את המסלול המשובח גם ככה
  • יצאנו מאנדרטת הל"ה (1) ובחרנו בדרך השמאלית בנקודה 2 בטיפוס שמתמתן בהמשך עד רחבת תצפית לא מסודרת במקום שלפי מפת סימון שבילים נקרא "יד רזי" (3)
    מכאן ירדנו בר בשטח ברכיבה עד מפגש עם דרך בנקודה 4
    המשכנו עם הדרך עד נקודה 5

    פה רובנו ירדנו כמתוכנן ורכבנו בסינגל בשדה עד הכביש בנקודה 6
    חלק המשיכו בדרך 4X4 (מסומנת בחיצים במפה) עד  נקודה 7 בכביש העולה לרמת בית שמש ומכאן ירדו עד הכביש בנקודה 9
    אנחנו רכבנו בשולי הכביש לבר גיורא ואז פנינו בצומת בנקודה 8 לכיוון בית שמש
    בנקודה 9 המשכנו כולנו בשולי הכביש עד הפנייה לדרך של נחל זנוח בנקודה 10
  • מכאן מתחילה עלייה בדרך 4X4 מתונה בד"כ במעלה נחל זנוח
    בנקודה 12 לקחנו את הדרך שבגדה הצפונית של הנחל אבל יש דרך מקבילה וטובה גם בגדה הדרומית
    חלפנו על פני חרבת תנור ועין תנור והגענו לעין מטע בנקודה 13
    המשכנו בדרך אל מושב מטע ונכנסנו אליו דרך הפשפש בגדר בנקודה 14
    מכאן ברחובות המושב עד היציאה בפשפש בגדר בנקודה 15
    המשכנו בדרך שמתחילה כדרך סלולה אבל במהרה הופכת דרך 4X4 זרועת אבנים שמטפסים בה עד כביש "צור הדסה-בר גיורא" בנקודה 16
  • מכאן רכיבה בשוליים הצרים של הכביש עד צומת נס הרים (17) והלאה בכביש "צומת נס הרים-מחסייה" עד בר בהר בנקודה 18
    בבר בהר אפשר למלא מים
  • פה מתחילה הירידה (עם 2 עליות באמצע)
    יצאנו מבר בהר
    בכביש מערבה כמה עשרות מ' ופנינו לדרך עפר בנקודה 19
    משם ירידה מהירה בדבל דרדרתי עד נקודה 21
    רובנו המשיכו בדרך ה 4X4 עד עין חוד בנקודה 22 ומשם טיפסנו רגלית בסימון האדום עד חרבת בית עיטאב בנקודה 24
    חלקנו עלו כ 20 מ' בסינגל המסומן שחור עד מערות כוכים ומשם עם הסינגל הרכיב ברובו עד מפגש האדום והשחור בנקודה 23 ואז טיפוס רגלי קצר לחרבת בית עיטאב (24)
  • מהחרבה ירדנו בדרך 4X4 לערוץ נחל המערה (25)
    המשכנו בירידה בדרך ה 4X4 מערבה בערוץ ואז שמאלה עם הדרך לחציית האוכף וירידה לערוץ נחל אוזן בנקודה 26
    המשכנו בדרך במורד נחל אוזן עד צומת הדרכים בנקודה 27 ליד עין אוזן 
    פנינו לדרך שמאלה בסימון שבילים שחור ואחרי כמה מטרים בצד ימין נכנסים לסינגל "אוזן בתנור"
    הסינגל מתרחב לכ 100 מ' לדבל עד עמודי החשמל וממשיך שוב כסינגל שהופך טכני
    יש בו מדרגות סלע יפות לטיפוס ואחרי זה לירידה 
    סוף הסינגל בנחל זנוח ליד עין מטע בנקודה 30
  • פה פנינו ימינה לעין מטע (13) והלאה בצומת הדרכים בנקודה 31 פנינו שמאלה והתחלנו לטפס לכיוון חרבת חנות (32)
  • פה מתחיל הדובדבן של הטיול , סינגל מדרגות הקיסר
    זהו סינגל טכני בינוני רכיב ב 99% עם הרבה מדרגות סלע שחלקן שרידים של המדרגות הרומיות שנבנו כנראה לכבוד ביקור הקיסר אדריאנוס בסביבות שנת 130 לספירה
    הסינגל חוצה את כביש "צומת-האלה-צור הדסה" בנקודה 33
    הסינגל מסתיים בשרידי בית הבד בנקודה 34
    מכאן דהירה בשולי הכביש לעמק האלה ולאנדרטת הל"ה בכניסה לקיבוץ נתיב הל"ה

 

Friday, April 12, 2013

בסינגלי הגלבוע של קק"ל - סינגל הגלבוע וסינגל רום הגלבוע

בסינגלי הגלבוע של קק"ל - סינגל הגלבוע וסינגל רום הגלבוע

תאריך :  12-4-2013
 
סקי בגלבוע - סינגל הגלבוע - נורית - מעל המחצבה - עין נורית - חרבת נורית - חניון כתף שאול - מצפה ויניה כהן - הסרפנטינות - כביש נוף הגלבוע - חניון שער הזהב - סינגל רום הגלבוע - הר אחינועם - כביש נוף הגלבוע - ליד מצפה הגלבוע - ליד הגדר עם הרשות הפלסטינית - מעל נחל אבנר - נחל אבנר - גבעת חוחית - למרגלות הר גיבורים - נחל גלבוע - גן נר - כביש הגלבוע - סקי בגלבוע

נקודת יציאה : חנייה של אתר הסקי בגלבוע

משתתפים : 20

אורך : 48 ק"מ

גובה מצטבר : 831 מ'

זמן : 6:10 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • היום יצאנו לסמן V על סינגלי הגלבוע (סינגל הגלבוע + סינגל רום הגלבוע במלואם)
    סה" כ 48 ק"מ שרובם סינגל - עבודה רצינית ומבורכת של הקרן הקיימת , כאשר הרבה מהקטעים בצל
    מצד שני הסינגלים די מפספסים את הגלבוע
    כמישהו שרכב הרבה פעמים בגלבוע במסלולים שונים , רובם אתגריים וחווייתיים , הסינגלים האלה דורשים הרבה עבודה אבל מספקים מעט הנאה של ממש , כלומר מעט ירידות טובות
    רוב הזמן ההרגשה היא שהסינגל מטפס
    וכאן במסלול בעל פוטנציאל הפרשי גובה טוב אין כמעט ירידה טובה (פרט אולי לירידה בסוף לגן נר)
    כל הזמו אתה בצפייה מתי תבוא הירידה הגואלת והיא לא מגיעה ושוב צריך קצת לטפס - חבל
    מצד שני קטעי סינגל ישולבו היטב בטיולינו הבאים בגלבוע
  • התחלנו באתר הסקי (1) ויצאנו מהשער האחורי (2) שהיה פתוח (אני מניח שעכשיו כשסינגל הגלבוע פופולרי הוא יהיה תמיד פתוח ולא כמו בטיולים בשנים קודמות בהם נאלצנו לזחול מתחתיו
    סינגל הגלבוע מטפס תחילה באטיות וזורם יפה
    בנקודה 4 הוא הופך לדרך 4X4 עד להמשך כסינגל בנקודה 5
    מפה הוא
    מתחיל לטפס לכיוון הכביש שעולה לכתף שאול בנקודה 7
  • הסינגל ממשיך בטיפוס בד"כ סביר עד מצפה ויניה כהן בנקודה 8
    פה בהמשך יש בלבול בסימונים בנקודה 9
    יש סימון מזרחה אבל הסינגל עם אותו סימון ממשיך תחילה דרומה ואז מזרחה (ההקלטה נכונה)
    הסינגל ממשיך
    עד נקודה 10 בה הוא מגיע לדרך הסרפנטינות שבין הר ברקן לבית אלפא
    הסינגל מתעקל והופך לדרך 4X4 ובנקודה 11 שוב סינגל וכך הוא מגיע לכביש הגלבוע ולחניון שער הזהב בנקודה 12
  • פה בעצם מסתיים סינגל הגלבוע ומתחיל סינגל רום הגלבוע
    מתחילים את הסינגל בנקודה 13 בחניון שער הזהב
    ומתחילים בטיפוס המתון לכיוון מעלה גלבוע
    בנקודה 14 הסינגל הופך לדרך 4X4 לצד שדה פתוח ומתחבר לגכביש הגלבוע בנקודה 15
    אחרי קטע קצר בכביש ממשיך הסינגל בנקודה 16 (קטע הכביש מסומן גם הוא כחלק מהסינגל הרשמי)
    בערך בנקודה 17 יש צומת סינגלים בה מצטרף סינגל קצר שמביא את אלה שמתחילים במעלה גלבוע (כנראה ליד השער של הקיבוץ) לסינגל רום הגלבוע
    ממשיכים עוד עם הסינגל עד נקודה 18 בו מתחילה החזרה בסינגל רום הגלבוע לכיוון שער הזהב או גן נר
  • הצפייה היתה שהקטע הזה שציפיתי שיהיה עם הרבה ירידות יהיה הסוכריה של המסלול אבל דווקא הוא היה קשה ודורש עבודה (לדעתי מיותרת) בהרבה קטעים ומעט הירידות היו לא מספקות
    הקטע הזה מתחילים בברמים משובחים ובנויים יפה
    בקטע 19 הסינגל הופך דרך ואז ממשיך משמאל לדרך וקרוב לגדר ושוב בנקודה 20 חוצה את הדרך וממשיך עד נקודה 21
    פה מי שרוצה לחזור לחניון שער הזהב ימשיך בדרך ה 4X4
  • אנחנו המשכנו עם הסינגל שיורד קלות ובנקודה 22 הסינגל עושה לופ שאפשר לקצרו בין נקודה 22 ו 23
    סה"כ הלופ הזה עובר בקטע יפה עם תצפיות לעבר ג'נין ושרידי מתקנים חקלאיים עתיקים
    בנקודה 23 ירידה נחמדה לנחל אבנר
    בקטע 24 יש עלייה מעצבנת שעולה בפיתולים ואחרי זה עוד כמה עליות קצרות עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 25 למרגלות הר גיבורים
  • פה מתחיל הקטע האחרון של הסינגל
    רוכבים קטע קצר על 4X4 ובנקודה 26 ממשיך הסינגל שלמרות הציפיה שיתחיל לרדת הוא מטפס ומתפתל ורק בנקודה 27 מתחילה ירידה טובה (האדמה תחוחה עדיין כי הקטע חדש אבל הוא יתהדק ויהיה משובח) , אולי הטובה ביותר במסלול לנחל גלבוע ולגן נר
    בנקודה 28 נגמר הסינגל כרגע אבל ראינו עבודות עליו
    נראה שבהמשך הסינגל יטפס בפיתולים לנקודה 29 ממזרח לגן נר ויחצה את הרכס צפונה ויחבור לאתר הסקי
    כרגע בגלל שהסינגל מסתיים כאן המשכנו בדרך 4X4 בירידה בנחל גלבוע
    בנקודה 30 נכנסנו דרך פרצה בגדר לגן נר והמשכנו בדרך מקבילה לגדר בתוך ההישוב
    במקום לפנות לכיוון השער ולחבור לדרך היוצאת צפונה בנקודה 33 התברברנו בין רחובות גן נר ויצאנו בנקודה 36 דרך השער המרווח של היישוב ואז דרך השדה (37) לכביש היוצא צפונה מגן נר והמשך בכביש עד אתר הסקי (1)
    ההמלצה כרגע להמשיך לאורך הגדר של גן נר ולהכנס בשער היישוב (32) ולהמשיך בנקודה 33 בכביש צפונה עד אתר הסקי


הערות מתוך הסיכום של ארי על סינגלי הגלבוע (השמטתי כמה משפטים באמצע) :

רז  |תודה|   : תודה על יוזמת הטיול ועל תכנונו: הפעם מסלול חדש ביוזמת קק"ל : סינגל מלא וארווווווווווווווווווך שהם "תפרו" לאורך כל הגלבוע , כולל סינגל רום הגלבוע .

קודם כל כמה מילות שבח לקק"ל : בשנים האחרונות הם הרימו את הכפפה ועושים עבודה חשובה ומבורכת ע"י פרצת תוואים ביערות , שילוט וגם מעברי בקר .מקובל מאוד לבנות סינגלים עולים- יורדים בתדירות מאוד גבוהה כדי להאריך סינגלים ביחידות שטח קטנות ( אחד הדוגמאות המצוינות : סינגל תחרות בינלאומית במעלות ) . מאידך , לרוב , מטרת רוב הרוכבים היא לטפס כדי אח"כ להתענג בירידות .

וכאן המקום לשלוח את בוני הסינגל בגלבוע ( המסלול המלא ) "לחשיבה מחודשת" (עידנתי את הטקסט - רז) : הסינגל רובו בנוי על מקטעים עולה-יורד , כאשר העליות לפעמים די ארוכות ורוב הירידות מאוד קצרות ( כמה עשרות מטרים בודדים ) .יתרה מזאת : רוב מקטעי הירידה מסתיימים בפתאומיות במעברים מפותלים ( חלקם במעבר צר בין שתי אבנים ) ואח"כ ממשיכים ישר בטיפוס.  יוצא מן הכלל קטע קצר היורד מרום גלבוע ושני המקטעים האחרונים היורדים לעמק הדרומית לגן נר .

תאום הציפיות ממש בעייתי : גם כשכבר מגיעים לשיא הגובה בהר הגיבורים , מתחילים לרדת ומיד הסינגל מתחיל לטפס ולטפס . נראה שבוני הסינגל קבעו לעצמם לבנות סינגל ארוך ודורש " עבודה" , סינגל שמטרתו לטפס ....ולטפס . היו מספר קטעים שנבנו בצורה "סרפנטינה" שממש הרגיזו אותי :-[ : הכיוון הכללי הוא לטפס . אתה עובר את הפיתול ואז ...יורד קצת או נוסע באופקי ובקצה שוב פיתול !

בנוסף , פני הסינגל לרוב מלאי אבנים ( להבדיל מגושי אבן שזה דבר מבורך בסינגל ) , דבר שמאוד מקשה על הזרימה בטיפוסים ובירידות . בהתחלה הסינגל מעולה : מהודק וזורם , אך בהמשך הוא ממש לא זורם . שני המקטעים האחרונים בנויים בצורה כייפית בסימן ירידה ארוכה , אך כרגע הם טריים תחוחים ולא מהודקים וקשה לרכב במהירות בהם .
אגב , עוד דוגמא לחוסר ההיגיון של בוני הסינגל . כרגע הסינגל מסתיים מדרום לגן נר . ממול היציאה ( שלא מוסדרת עם גדר בקר כרגע ) ראיתי טרקטורוני כף עובדים בהר מעל גן נר בגובה מעל 30-40 מטר מעלי . פירוש הדבר , שאחרי מעל 45 ק"מ ו-900 מטר טיפוס , הסינגל ימשיך עוד כמה קילומטרים בטיפוס חד מעל גן נר ואח"כ יריד ושוב יעלה לכיוון סקי בגלבוע .

...........................

בהמתנה לאחרונים  במהר גיבורים אלי לאופר אמר : " רק חסר עכשיו שהירדה תהיה בדרכי 4X4 או דאבלים" . אחרי זה יצאתי ראשון ולפי הסימון , פניתי לירידה 4X4 שהתבררה כ"מלכודת דבש " . פספסתי אחרי כמה מטרים את המשך הסינגל ( כמובן , ניחשתם נכון : בסימן עלייה ! ) והמשכתי בירידה דרדרתית "גוטה" מטה . למעשה , הירידה היחידה כייפית בכל היום |בנדנה| ! 700 מטר יותר מאוחר וכ- 90 מטר מטה עצרתי להמתין לקבוצה במאסף . אחרי המתנה של רבע שעה וללא קליטה בטלפון , הסקתי את המסקנה שכנראה אני צריך לטפס את כל מה שירדתי |טמבל|  !!!! למעלה , לקראת התחלת הירידה , הבחנתי בסימון הסינגל והמשכתי איתו  עד סופו .
אגב , בזכות התדרוך הטלפוני מרז , עקפתי את גן נר בסמוך לגדר של היישוב וכ-50 מטרים מהשער הראשי פניתי שמאלה לשער הצפוני ( סמוך לבסיס משמר הגבול ) ומשם לכביש עפולה- מעלה גלבוע .

המלצות להמשך : לשלב רק קטעים מובחרים של הסינגל ובשום פנים לא לרכב אותו לכול אורכו בשנתיים הקרובות , עד שהגשמיים , הרוכבים ..... ישפרו אותו !!!!

כמות הרוכבים הייתה מאוד גדולה והיו קטעים שרכבנו באמצע קבוצות אחרות

 

Friday, April 05, 2013

דרך הסוכר - מעגלי - במסלול חדש

 

דרך הסוכר - מעגלי - במסלול חדש

תאריך :  5-4-2013
 
צומת אלמוג - כביש "צומת אלמוג-יריחו" - שרידי כביש "ירושלים-יריחו" הישן - ליד רוג'ום אל קבליה - חציית כביש 1 - וואדי קטיף - מתחת מצפה יריחו - טיפוס לרכס שמצפון לדרך הסוכר - נאקב לנחל אוג - נחל אוג - ביר אל מלקי - דרך הסוכר - ראס אל משהד - נבי מוסא - וואדי קטיף - צומת אלמוג

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול בצומת אלמוג

משתתפים : 13

אורך : 25 ק"מ

גובה מצטבר : 679 מ'

זמן : 3:47 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

הערות :
  • מזג האוויר הסגרירי שלח אותנו אל המדבר , כנראה בפעם האחרונה בעונה זו
    החלטתי על דרך הסוכר , ובשביל לגוון עשינו מסלול מעגלי מאלמוג , שונה מהמעגלי שבוצע בעבר : https://razg.blogspot.com/2008/11/blog-post.html
    המסלול החדש שבניתי הוא המעגלי הטוב ביותר להגיע לסוכר כי הוא רכיב כולו ללא הקיר המאלץ טיפוס רגלי שנמצא בסוף העלייה במסלול המוזכר למעלה
    בנוסף רכבנו בנאקב מראש העלייה לנחל אלמוג שלא הכרנו ולא היו פרסומים שלו או סימון כלשהו במפה , הימור מוצלח שלי שיהיה שם נאקב מתוך ניתוח טופוגרפי וניסיון
    סה"כ טיול קצר , קל וכייפי
  • התחלנו מתחנת הדלק באלמוג (1) והמשכנו עד כביש 1 לצומת אלמוג
    חצינו את הכביש בנקודה 2 ורכבנו קצת בשולי הכביש ובנקודה 3 ירדנו לשטח כדי להמנע מהכביש
    בנקודה 4 חברנו לשרידי הכביש הישן "ירושלים-יריחו" והתחלנו בטיפוס הארוך לדרך הסוכר
    רכבנו על שרידי הכביש עד נקודה 5 בה הוא פונה לצד השני של כביש 1
    אנחנו המשכנו מכאן בדרך 4X4 טובה בטיפוס עד פגישה עם כביש 1 בנקודה 6
    פה חצינו את כביש 1 (בזהירות) ומצידו השני התחברנו לדרך 4X4 בערוץ שמדרום לכביש
    זוהי דרך שלפעמים עוברת ממש בערוץ (טיפה דשדש) אבל תמיד רכיב עד נקודה 7
  • בנקודה 7 התחלנו בטיפוס דרומה אל הרכס שמעל דרך הסוכר
    הטיפוס תלול לפעמים אבל הדרך סבירה
    הטיפוס העיקרי מסתיים בנקודה 9
    מכאן טיפוס מתון קצר לשיא הגובה ומיד אחריו בנקודה 10 עזבנו את הדרך המסומנת בסימון שבילים כחול
  • בנקודה 10 ירדנו ללא שביל ברור אבל מהר מאד מתחיל להתגלה שריד של נאקב כאשר על סכין השלוחה הנאקב ברור
    זוהי ירידה טכנית בינונית רכיבה (פרט לכ 5 מ')
    הנאקב המשובח מסתיים בערוץ נחל אוג בנקודה 11
  • מכאן רכיבה בערוץ נחל אוג המדשדש לפעמים אבל רכיב לחלוטין עד ביר מלקי בנקודה 12
  • פה עלינו על סינגל דרך הסוכר הקלסי
    תחילה עלייה מתונה עד התצפית המפורסמת בראס אל משהד (13) ממנה תמיד מצטלמות התמונות המפורסמות של דרך הסוכר
    מכאן מתחילה הירידה הכייפית שדהרנו בה עד נבי מוסא על כביש בקעת הורקניה בנקודה 14
  • מנבי מוסא פנינו שמאלה לוואדיון להמשך הסינגל בערוץ ולקראת סופו בגדה הימנית של הערוץ עד כביש הגישה לאלמוג (15) והלאה לתחנת הדלק (1)

Friday, March 29, 2013

לופ בארי ובשור

 

לופ בארי ובשור

תאריך :  29-3-2013
 
בארי - סינגל בארי - נחל סחף - הלופ הצפוני של סינגל בארי - נחל סחף - נחביר - סינגל בארי - מכרות הגופרית - כביש הבטון - נחל שערתה - נחל הבשור - סכר המגלש - נחל גרר - סינגל הבשור - ליד תל גמה - חצייה מתחת כביש 232 - סינגל הבשור - סכר על נחל הבשור - נחל גמילה - חוות דקל - חציית כביש 241 - גשר הרכבת הבריטי בפרק אשכול - סינגל הבשור - למרגלות תל שרוחן - נחל הבשור - מאגרי נחל בשור - הגשר התלוי - מגדל צאלים - צומת צאלים - כביש 222 - קיבוץ צאלים - כביש 222 - מגדל צאלים - דרך נוף נחל הבשור - חציית כביש 241 - סכר על נחל הבשור - חציית כביש 234 - נחל בוהו - כביש 232 - בארי

נקודת יציאה : חנות "לה מדווש" בבארי

משתתפים : 9

אורך : 87 ק"מ

גובה מצטבר : 943 מ'

זמן : 8:33 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • הטיול שמחבר את סינגל בארי עם סינגל הבשור כבר תוכנן ממזמן והיה צריך לכלול את סינגל אופקים בדומה למסלול (טרם היה סינגל הבשור) שרכבנו ב 2010 :
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/300
    בגלל שהייתי חולה לפני שבועיים השתבשו לי הרכיבות וחששתי שאני לא בכושר מספיק ולכן דחיתי את הטיול ובסופו של דבר החלטתי על טיול מקוצר שיכלול רק את סינגל בארי כולל הלופ הצפוני ואת סינגל הבשור
    בסופו של דבר הרגשתי בסוף המסלול שהייתי עומד גם במסלול הארוך יותר של 105 ק"מ ולא רק 87 ק"מ
    סה"כ היה מסלול משובח ושופע טבע
    עדיין היה הרבה ירוק (ללא כלניות) והרבה ערבות עשב שהזכירו קצת נוף מערב פרוע (כך הגדיר זאת ניר)
    גם הדיות ועופות דורסים נוספים , חסידות ונחילי הארבה שפגשנו בעיקר בסינגל הבשור הוסיפו על האווירה המיוחדת
  • התחלנו בלה מדווש (1) ונכנסנו לסינגל בארי (2)
    ב"כיכר" בנקודה 3 פנינו צפונה ללופ הצפוני של סינגל בארי (כיוון הרכיבה מצויין במפה - נגד כיוון השעון) ועם סיום הלופ חזרנו לכיכר (3)  והמשכנו בסינגל בארי עד הכביש הפנימי (4)
    בנקודה 5 ממשיך הסינגל
    אחרי קטע הסינגל בחורשה
    בנקודה 9 מתחיל קטע נהדר בסינגל ששופץ לאחרונה והתווספו בו אלמנטים שונים בעיקר משטחי עץ ששומרים על השביל ומאפשרים ירידות תלולות או רכיבה על רכסים ומעברי קטעים חוליים
    הקטע הזה נמשך מנקודה 9 עד 10 בערך - יופי של עבודה
    המשכנו עם סינגל בארי עד סכר המגלש בנקודה 11
  • פה (11) מתחיל סינגל הבשור המסומן היטב בסימוני שביל אופניים של קק"ל בצבע אדום (בשונה מהצהוב בשבילים בצפון)
    יורדים מסינגל בארי ממזרח לסכר ומצידו השני של נחל גרר מתחיל סינגל הבשור שמטפס ימינה (מערבה)
    תחילה הוא סינגל ובהמשך למרגלות תל גמה יש דרך 4X4 ובסוף שוב סינגל עד החצייה של נחל הבשור מתחת לגשר כביש 232 (נקודה 12) ולהמשך סינגל הבשור .

    בנקודות המסומנות ב 13 סטינו קצת מתוואי הסינגל הרשמי כי פספסנו סימון ורכבנו בקטע סינגל לא מסומן ואז על דבל עד חבירה לסינגל הבשור
    בנקודה 14 הגענו עם הסינגל לסכר שאגם קטן ויפה נקווה אחריו
    את הסכר חוצה דרך המסומנת סימון שבילים אדום עליה רכבנו בדרכנו חזרה לבארי
  • חצינו את הסכר והמשכנו בנקודה 15 בהמשך סינגל הבשור
    בדרך לכביש 241 הסינגל עובר בשטח של חוות דקל ונכנס אליה על מעבר מתכת מיוחד
    לקראת הכביש יוצאים משטח החווה והסינגל ממשיך עד המעבר של כביש 241 בנקודה 16
  • אחרי חציית הכביש נכנסנו לדרך הנוף נחל הבשור ועזבנו אותה עם הסינגל בנקודה 17
    בנקודה 18 חוצים את ערוץ הבשור הזורם (זרימה רדודה) ומטפסים לאנדרטה לרכבת הבריטית מסוף מלחמת העולם ה I בנקודה 19
    המשכנו מכאן בדרך 4X4 ובהמשך בסינגלים שהופכים מדי פעם לדבלים עד מרגלות תל שרוחן (20)
    פה ממשיכים עם סימון הסינגל הרשמי ולא מתפתים למספר סינגלים שחוצים את הסינגל לכיוון תל שרוחן)
    גם בהמשך הדרך פוגשים פה ושם סינגלים לא רשמיים
    לאט לאט הנוף נהה יותר ערבתי והתחלנו לפגוש להקות ארבה שהתעופף בכל הכיוונים
    היו גם הרבה דורסים
    בנקודה 21 ליד אחד המאגרים יש תצפית גבוהה (יחסית) על הסביבה
    המשכנו עם הסינגל שמתחלף בדבל לעתים קרובות עד הגשר התלוי על נחל הבשור (22)
  • מכאן יש קטע מנהלתי קצר למילוי מים
    כנהוג בשמורות טבע בארץ בדרך כלל אין ברזים למילוי מים ואיפה שיש אז מבטלים אותם (למשל ליד עין זיו) ולכן לצורך המשך הטיול רכבנו עד המגדל בכניסה לפרק נחל הבשור בנקודה 23 והלאה בכביש עד הפנייה לקיבוץ צאלים בנקודה 25
    מילינו מים בתחנת הדלק במוסך של הקיבוץ (26)

    מכאן חזרה לצידו המערבי של הגשר התלוי (22)
  • מכאן הרכיבה היתה מנהלתית , אם כי בדרכים וכבישים פנימיים בין פרדסים כשריח פריחת הלימונים שולט באוויר
    רכבנו תחילה בדרך הנוף של נחל הבשור עד נקודה 27
    פה פנינו לדרך 4X4 שמאלה עד חיבור עם דרך שדות בנקודה 28
    הדרך לפעמים חולית אבל רכיבה ובנקודה 29 עלינו על הדרך המסומנת אדום שגם הפכה לסלולה
    קטעי הסלילה , הדרך המשובחת והחול מתחלפים , אבל סה"כ הכל רכיב
    בנקודה 30 הגענו לכביש 241
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך שבתחילתה סלולה והמשכה כמו קודם דרך עפר טובה מסומנת בסימון שבילים אדום עד הסכר בנקודה 14
    אחרי רחצה באגם הקטן שמצפון לסכר המשכנו עם הדרך האדומה הטובה כאן לכל רכב עד המפגש עם כביש 234 בנקודה 31
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך סלולה המתחלפת בדרך 4X4 טובה עד נקודה 32
    פה התעקלנו שמאלה עם הדרך העיקרית ובנקודה
    33 הדרך סלולה עד נקודה 34
    פה פנינו חצי ימינה לדרך בסימון שבילים ירוק איתה המשכנו עד המפגש עם כביש 232 ליד בארי בנקודה 35
    רכבנו קטע קצר על הכביש ובנקודה 3
    6 ירדנו שמאלה (צפונה) לדרך מקבילה לכביש עד חיבור עם כביש הגישה לבארי בנקודה 37 ומשם הלאה לחנות האופניים בה חנינו (1)

מעבר חדש מתחת כביש 2 ליד מכמורת

  מעבר חדש מתחת כביש 2 ליד מכמורת תאריך : 12 -4 -2024 כפר יונה - חציית כביש 57 בצומת כפר יונה מערב - שכונת גבעת אלונים - בית קברות כפר יונה ...