Friday, May 11, 2018

איפה האירנים ?

 

איפה האירנים ?

תאריך :  11-5-2018

חנייה בהר בנטל - תצפית הר בנטל - סינגל בנטל - סינגל סובב בנטל - כביש לוע הר אביטל - כביש 98 - צומת זיוון - עין מוקש - כביש 98 - צומת זיוון - שביל עוקף עין זיוון - סינגל שביל הגולן - כביש "מרום גולן-הר אביטל" - ליד מרום גולן - סינגל מרום גולן - צומת פורן - כביש 959 - אל פורן - אל היש אשמליה - כביש 978 - ליד ביר בלוע - קלע - סירת א דיב - ציר הנפט - וודי מע'רה - וודי אבו ג'יל - נחל ספר - ליד שמיר - כביש 918 - כביש 9779 - הבנייס - הירדן - שדה נחמיה - טיילת עמי - כפר בלום

נקודת יציאה : חנייה בראש הר בנטל (ליד "קופי ענן")

נקודת סיום : חניון של קייקי כפר בלום

משתתפים : 10

מרחק : 49 ק"מ

טיפוס מצטבר : 347 מ'   

ירידות מצטברות : 1418 מ'

זמן : 5:19 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS






הערות
  • בתחילת השבוע דיברו על יום ששי חם מאד ולכן חיפשתי רעיון לטיול באיזור גבוה וקריר עם אפשרויות רחצה
    תכננתי טיול במרכז החלק המזרחי של הגולן , אבל כשהחלו העניינים להתחמם האיזור מבחינה בטחונית וחלק גדול מהאתרים המתוכננים היו ממזרח לכביש 98 , והבנתי שהצבא חוסם חלק מהאתרים ממזרח לכביש שיניתי לטיול אחר שתכננתי לגולן והפעם טיול מרובה ירידות מהר בנטל לכפר בלום
    גם התחזית הצפוייה השתנתה כך שזה התאים
  • מהחנייה (1) רכבנו לתצפית בראש הר בנטל (2)
    שם צפינו על השקט שמסביב ולא ראינו אירנים
    התחברנו לדאבל ליד מבנה שירותים בנקודה 3 שבמהרה הופך לסינגל בנטל
    זהו סינגל משובח ששיפועו הולך ומתגבר שחושף נופים נהדרים של הגולן הצפוני ומבט על החרמון וסוריה
    החלק התחתון של הסינגל , כ 30 מ' לא רכיב ובסוף יש ירידה מעצבנת של מספר מטרים עם מעקה בטיחות אל החפיר שמקיף את התל
    חברנו לחפיר בנקודה 4 וממנו המשכנו בסינגל סובב בנטל הנהדר
    ניתן לרכב בסינגל בתוך הסוללה או על הסוללה או לערבב בין שניהם מדי פעם
    בנקודה 5 ירדנו בסינגל/דאבל עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 6 ומכאן חיבור לכביש המשובש העולה מלוע הר אביטל בנקודה 7
    ירדנו עם הכביש עד חיבור לכביש 98 בנקודה 8
  • רכבנו מכאן דרומה בכביש 98 לצומת זיוון בנקודה 9
    והלאה עם הכביש מזרחה עד הפנייה לעין מוקש בנקודה 10
    רכבנו עם דרך ה 4X4 החסומה לרכב ע"י תלולית עד עין מוקש (11)
    עין מוקש היה מלא כמעט עד סופו - לא זוכר שראיתי אותו כל כך מלא
    כמובן שחינו בבריכה הנהדרת והגדולה
  • חזרנו חזרה בדרך לנקודה 10 על כביש 98 והלאה לצומת זיוון (9) וימינה (צפונה) עד הפנייה לדרך בנקודה 12
    מכאן טיפוס בדרך שעוקפת א עין זיוון מצפון על מרגלות הר אביטל
    בנקודות 13 עוברים שתי גדרות רעועות שניתן לדלג עליהן ורוכבים הלאה בדבל מצויין שיורד מערבה
    במקום המפגש שלו עם שביל הגולן פנינו ימינה לשביל הגולן בנקודה 14
  • פה רכבנו בסינגל שביל הגולן
    הקטע הראשון של כ 300 מ' מצריך מדי פעם ירידה מהאופניים , אם כי הרוב רכיב (חבל שלא מכשירים אותו לרכיבה , סה"כ צריך להזיז אבנים)
    ההמשך מכאן רכיב לחלוטין פרט לשתי חציות של צינור מים שצריך לדלג מעליו
    בנקודה 15 חברנו לכביש המוליך מהר אביטל למרום גולן והלאה צפונה
    רכבנו בכביש עד הפנייה לסינגל מרום גולן בנקודה 16
  • רכבנו את חציו הראשון של הסינגל , נחמד אבל פיתולים מיותרים ליצירת קילומטרג'
    היה עדיף כמו בהרבה מקרים לעשות סינגל ארוך הרבה יותר שיחשוף את נופי הגולן הנהדרים (לדוגמא סינגל בתוואי של אחד המסלולים היורדים מהגולן שעשיתי)
    בנקודה 17 בצומת בסינגל עם דבלים עצרנו
    כאן יש מספר ספסלים ומוצגות תמונות החיילים בני מרום גולן שנפלו במלחמות ישראל
    מכאן ירדנו בדבל/דרך 4X4 עד חיבור לכביש 9881 בנקודה 18
    רכבנו בכביש עד צומת פורן בנקודה 19
  • פנינו שמאלה בכביש ומיד בנקודה 20 פנינו לדרך 4X4 טובה בחלקה הראשון שחוצה את איזור אל פורן
    בצומת הדרכים בנקודה 21 פנינו שמאלה ודהרנו במורד הדרך עד חיבור לכביש 978
    רכבנו צפונה בכביש עד נקודה 23
    פה פנינו שמאלה ורכבנו בדרך ה 4X4 הטובה ליד שרידי המחנה הסורי שהיה בקלע
    כאן לפני הרבה שנים היה תרגיל המנהיגות עליו פיקדתי בבה"ד 1 כחלק מההכשרה להיות קצין חי"ר
    דהרנו עד צומת הדרכים בנקודה 24
  • פה פנינו שמאלה לדרך 4X4 שיורדת ויורדת אל עמק החולה
    בתוואי הזה עלתה במלחמת ששת הימים חטיבה 8 בקרב קשה בדרכה מגבעת האם שבעמק לקלע
    בנקודה 25 יש "שיני דרקון" לחסימת טנקים שהיה חלק ממגנן הנ"ט הסורי שליד סירת א דיב
    חצינו את שרידי הכפר סירת א דיב וחברנו לציר הנפט בנקודה 26
    ציר הנפט מלווה את צינור הנפט שהוביל נפט מסעודיה לזהרני - TAP Line
  • דהרנו במורד ציר הנפט עד נקודה 27
    פה פנינו לדרך 4X4 טובה שיורדת לכיוון שמיר
    בנקודה 28 ירדנו בדבל דרדרתי לעמק
    בגלל שמגיעים קרוב לכביש אבל אין מעבר רכבנו עם הדבל שהופך דרך 4X4 עד חיבור לכביש 918 בנקודה 29
  • רכבנו בכביש צפונה ובצומת בנקודה 30 פנינו מערבה בכביש 9779
    פנינו בנקודה 31 לדרך טובה עד הבנייס בנקודה 32
    רכבנו בדאבל על הגדה המזרחית של הבנייס
    בנקודה 33 רכבנו דרך פשפש עם השביל ליד בית הקברות של קיבוץ שדה נחמיה
    בהמשך ליד גדר הקיבוץ השביל עובר מימינו (34) וחובר לכביש הגישה לקיבוץ בנקודה 35
    המשכנו ופנינו לשביל הטיילת בנקודה 36
    עוברים מתחת גשר יוסף ורכבנו בטיילת עמי
    אחרי כ 100 מ' עצרנו ליד הירדן ונכנסנו לרחצה אחרונה בטיול בנקודה 37
    חזרנו לטיילת ובגשר הכניסה של הטיילת לכפר בלום (38) פנינו לקייקי כפר בלום ולאוטו בחנייה של אתר הקייקים בנקודה 39

Friday, May 04, 2018

צפונה

 

צפונה

תאריך :  4-5-2018

חניון לאה ויצחק רבין ביער ברעם - חציית כביש 899 - הר שפרה - ליד כביש 8967 - ליד השער האחורי של ברעם - נחל ברעם - דרך לחוות מתיתיהו - ליד יראון - יקב הגליל - כביש 8967 -  ליד אביבים - כביש 899 - צומת עלייה למלכייה - ליד תל קדש - עתיקות קדש - שרידי המקדש בקדש - בקעת קדש - כביש 8977 - דישון - עין דישון - נחל דישון - חציית כביש 886 - תחנת שאיבה עין אביב - שדה אליעזר - צומת יסוד המעלה - תחנת דלק מזרחית לצומת יסוד המעלה

נקודת יציאה : חניון לאה ויצחק רבין ביער ברעם

נקודת סיום : תחנת דלק בצומת יסוד המעלה

משתתפים : 5 (ירון חתך בנחל דישון במעלה הנחל חזרה לנקודת ההתחלה)

מרחק : 42 ק"מ

טיפוס מצטבר : 656 מ'   

ירידות מצטברות : 1192 מ'

זמן : 4:01 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • התחזית המוזרה לששי של יום חם מאד עם סיכוי לגשם הביא אותי לחפש רעיון למסלול שיהיה באיזור "קריר" יחסית וגם שבוץ מפתיע לא יפריע
    החלטתי על טיול באיזור הגליל העליון הגבוה כשרוב המסלול בגסהים של 600-800 מ' מעל פני הים והרבה דרכים סלולות ואז נחל שאין בעיה לרכב בו בגשם
    גשם לא היה , אבל החום באיזור היה נסבל בזכות הגובה בעיקר
    התחלהו את הרכיבה בטנפרטורה של פחות מ 20 מעלות
  • יצאנו מחניון לאה ויצחק רבין (1) ופנינו בכביש שמאלה ומיד ימינה בנקודה 2 לדרך לבנה שעולה לכיוון הר שפרה
    רכבנו במעלה הדרך שחלקה סלול עד צומת הדרכים בנקודה 3
    פנינו שמאלה לדרך שמובילה למגדל התצפית בהר שפרה (4)
    מראש המגדל תצפית נהדרת של 360 מעלות על כל האיזור
  • מכאן חזרנו באותה דרך ךצומת בנקודה 3 והלאה בדרכי 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 5
    כאן מספר מטרים לפני המפגש עם כביש הצפון הישן 8967 פנינו לכביש פנימי המקביל לכביש הצפון הישן
    בנקודה 6 חלפנו על כניסה אחורית לברעם
    בנקודה 7 הגענו לצומת עם דרך סלולה בה פנינו שמאלה בזווית חדה
    מיד אחרי הפנייה יש שער לרכב שניתן לעבור ברגל משמאלו
    בנקודה 8 פנינו על כביש פנימי ימינה שהוביל אותנו לחיבור לכביש הצפון 899 בנקודה 9
  • פנינו שמאלה במעלה כביש הצפון שכאן יש לו שוליים רחבות
    בצומת בנקודה 10 פנינו שמאלה לכביש פנימי שבה יש שלט ליקבי גליל
    רכבנו בכביש עד נקודה 11 בה שער אחורי של יראון
    והלאה בכבישים הפנימיים עד חיבור לכביש הצפון הישן בנקודה 12
  • פה פנינו ימינה ורכבנו בשולי הכביש שבו מעט תנועה
    אחרי העיקולים , מעל , מעבר לגבול נמצאת מרון א ראס בה יש דגם של הר הבית שנראה למרחוק
    נקודת עצירה טובה יש בנקודה 13
    חלפנו על פני מושב אביבים מימיננו והתחברנו לכביש הצפון בצומת בנקודה 14
  • מכאן דהירה בכביש הצפון שלו שוליים רחבים בד"כ
    תחילה טיפוס סביר אבל בהמשך ירידה שבקלות מגיעים בה למהירויות של מעל 60 קמ"ש
    בנקודה 15 חלפנו על פני הכניסה למלכיה
    הפעם לא עלינו לאיזור אתר ההנצחה לקרבות מלכייה במלחמת השחרור בהם ביקרנו בטיול כאן בשנה שעברה
    אחרי צומת עלייה אחורית למלכיה מתחילים פיתולים בכביש בירידה לקדש
    בפיתולים אין כמעט שוליים לכביש אבל יש מעט מאד מכוניות בכביש
    בנקודה 16 פנינו שמאלה לעתיקות קדש (יש שלט חום תל קדש)
  • רכבנו מנקודה 16 בשביל מונגש לאיזור בו היו שרידי מוזוליאום לפני סוף המאה ה 19 (צוייר ע"י קיצ'נר) , אבל כבר בשנת 1900 הוא היה הרוס לגמרי כמו היום , כי הכפריים השתמשו באבניו בבניין הכפר קדיס שהיה כאן
    המשכנו לריכוז הסרקופגים המרשים והלאה לשרידי המקדש הרומי המרשים (17) שנבנה כנראה לכבוד האל בעל שמין - כאן כחלק מעיר המתים שהיתה כאן
  • אחרי הסבר שלי על המקום חזרנו לחיבור לכביש בנקודה 16
    פנינו שמאלה ורכבנו בכביש ומיד בנקודה 18 פנינו לדרך דרומה
    בנקודה 19 חברנו בצומת לכביש 8977 בו פנינו ימינה ומיד בנקודה 20 פנינו לכביש פנימי שמוביל למושב דישון
    נכנסנו למושב דישון בשער בנקודה 21
  • פה רכבנו בתוך גדר המושב בכביש ההקפי עד לשער (השער היה פתוח , בד"כ יש פה פשפש פתוח בלבד) בנקודה 22
    מכאן ירידה בדרך ה 4X4 היורדת לנחל דישון
    בנקודה 23 עצרנו בעין דישון
    זהו מעיין נהדר השופע כל השנה
    הפעם המים בו היו גבוהים יותר מהרגיל ולא יכולנו לעמוד בתוכו
    נכנסים אליו תוך ירידה לבור עם סולם ואז עוברים בפתח למבנה המעיין המקורה והמרשים (ראה תמונות)
  • מהמעיין המשכנו בדהה בירידה הטכנית עד ערוץ נחל דישון בנקודה 24
    מכאן רכיבה בדרך ה 4X4 של נחל דישון
    כרגיל הדהירה בנחל כייפית ומאתגרת
    בנקודה 25 חצינו את כביש 886 והמשכנו בדהירה בנחל
    בנקודה 26 בצומת הדרכים בנחל טיפסנו בדרך שיש בה קטע סלול והמשכנו בדרך עד הצומת בנקודה 27
  • פה פנינו שמאלה לדרך טובה שיורדת לערוץ נחל דישון ונכנסת למושב שדה אליעזר אחרי חציית הנחל בנקודה 28
    מכאן דרך המושב עד צומת יסוד המעלה בנקודה 29
    חצינו את הדרך ברמזור והמשכנו אל האוטו שחנה בחנייה הגדולה ליד תחנת הדלק ממזרח לכביש 90

Friday, April 27, 2018

בין נווה ים לקיסריה

 

בין נווה ים לקיסריה

תאריך :  27-4-2018

חוף נווה ים - ליד נווה ים - חוף הים - תל נאמי - חוף הבונים - מפרץ הצדפים - נחשולים - המזגגה - חוף טנטורה (דור) - דור - מתקן חיבור צינור הגז לוויתן לחוף - שמורת שפך נחל דליה - בריכות דגים של מעגן מיכאל - גשר שפך נחל תנינים - נחל תנינים - מעגן הדיג של ג'אסר א זרקא - קיסריה - רח' הדר בקיסריה - פסיפס הציפורים - חוף האמה - עתיקות קיסריה - ההיפודרום המזרחי - קיסריה - חצייה מתחת כביש 2 - אור עקיבא - איזור תעשייה אור עקיבא - ליד צומת בנימינה - דרך מקבילה לכביש 4 - בית חנניה - אמת המים הרומאית - נחל תנינים - בריכות תמסח - חצייה מתחת כביש גישה למעגן מיכאל - מפעל מים רומי ליד צומת הפנייה מכביש 4 למעגן מיכאל - חציית המסילה - חציית כביש 70 על גשר חקלאי - ליד פרדיס - כביש לדור - חרבת דרכמון - עין אילה - חצייה מתחת כביש 2 - הבונים - מנחת הצנחנים ליד הבונים - דרך מקבילה לכביש 2 - כביש עתלית נווה ים נווה ים - חוף נווה ים

נקודת יציאה : חנייה של חוף נווה ים

משתתפים : 9 (דורון פרש די בהתחלה בגלל תקלה)

מרחק : 57 ק"מ

גובה מצטבר : 205 מ'    

זמן : 6:25 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS





הערות
  • אחרי התלבטות בימים האחרונים איזה טיול לעשות בששי , החלטתי שהכי מתאים טיול באיזור החוף
    כך לא מסתכנים בגשם מפתיע במדבר או בבוץ רב שראיתי בגליל העליון והתחתון אתמול או בבוץ רב בגלל כמות המשקעים הגדולה בהרי ירושלים והשפלה
    היום הוכח שזו היתה בחירה נכונה
    כמות הבוץ היתה סבירה וכמעט לא הפריעה , החול היה מהודק במקרים רבים מהגשם והפריחה יפה
    למרות שהטיול מישורי לחלוטין כמעט , היתה עבודה בגלל החול
    היו אתגרים טכניים פה ושם בגלל סלעי הכורכר עליהם רכבנו לעתים
    המסלול היה מגוון למרות שהיינו באיזור מישורי : חול , יפ , איים , יישובים , עתיקות , כורכר , שדות , איזור חממות , שבילים לבנים , דרכים עם אדמה וקצת סינגלים
  • יצאנו מהחנייה של חוף נווה ים (1) בכביש (2) לכיוון עתלית
    בנקודה 3 פניתי לדרך דרומה לכיוון שכונת ההרחבה של נווה ים והלאה בדרך 4X4 עד נקודה 4
    פה פניתי בדאבל לכיוון החוף ומנקודה 5 רכבנו בחוף הים
    בגלל שלא ירד מספיק גשם , היו קטעים שהקשו על הרכיבה גם בחול הלח ופה ושם הלכנו
    הרכיבה נהדרת עם נופי ים ומפרצים
    חלפנו על פני תל נאמי והמשכנו בחוף עד הספינה הטרופה שמצפון לחוף הבונים בנקודה 6
  • מכאן רכבנו בחוף הבונים
    עלינו לרכס הכורכר עם המפרצונים בנקודה 7 ורכבנו עליו בסינגלים עד חיבור לדרך בנקודה 8
    מכאן בדרך 4X4 חולית לעתים אבל רכיבה כל הזמן לכיוון חוף דור (טנטורה)
    חברנו בצומת הדרכים בנקודה 9 ליד בית הקברות של נחשולים לדרך טובה דרומה עד ליישוב נחשולים בנקודה 10והלאה בתוך היישוב עד המזגגה בנקודה 11
    המזגגה נבנתה לייצור בקבוקי יין עבור היקב בזכרון יעקב , אבל החול לא התאים והבקבוקים היו באיכות לא טובה ולכן נעזב
  • מכאן רכבנו לכפר הנופש בהחותרים ולרחבת החנייה הגדולה של חוף טנטורה ולחוף (12)
    רכבנו בכביש מהחוף מזרחה עד הצומת בה פנינו למושב דור בנקודה 13
    רכבנו דרך המושב ובנקודה 14 פנינו לדרך 4X4 שחיברה אותנו לדרך הטובה שמשמשת את בוני אתר החיבור לחוף של הגז של לוויתן בנקודה 15
    המשכנו ובנקודות 16 עקפנו ממערב את אתר לוויתן ההולך ונבנה
    הסינגל הולך בין בריכת מים לגדר איזור הבנייה
  • אחריו המשכנו בדרכי הבריכות דרומה עד נקודה 17
    פה פנינו ימיה לסינגל קצר שמוביל לגשר בשפך נחל תנינים שנבנה לכבוד ביקור קיסר גרמניה ווילהלם ה II ב 1898
    חצינו את הנחל תוך נשיאת האופניים על הכתף (ראה סרטון) בנקודה 18
  • אחרי החצייה רכבנו לרגלי תל תנינים בלי שביל מוגדר ונכנסנו לנמל הדיג של ג'סר א זרקא בנקודה 19
    המשכנו קצת בחוף ועלינו לדרך 4X4 חולית ובנקודות 21 פנינו מזרחה בדרך 4X4 מאד חולית שלפעמים מצריכה הליכה מרוב חול עד כיכר בקצה רחוב בקיסריה
  • רכבנו ברחובות קיסריה וחלפנו על פני ביתו של ביבי בנקודה בנקודה 22 והמשכנו הלאה ברחובות או בשביל האופניים המקבילים להם עד הווילה עם פסיפס הציפורים בנקודה 23
    אחרי מנוחה בחורשה ליד הווילה רכבנו בסינגל לא ברור לגמרי וחברנו לרחוב ההולך לכיוון חוף האמה בנקודה 24
  • רכבנו במורד הרחוב וממש לפני חוף האמה פנינו שמאלה לדרך 4X4 חולית רכיבה שחולפת על פני עתיקות ומגיעה צמוד לגן הלאומי ולחומה הצלבנית בנקודה 26
    רכבנו בטיילת שסביב החומה מבחוץ עד הצומת בנקודה 27
    פה פנינו לכביש מזרחה ובנקודה 28 פנינו דרומה לדרך 4X4 עד מבנה שאיבה או משהו דומה (29) ועברנו כמה מטרים רגלית בלי שביל לשטח ההיפודרום והלאה ברכיבה לאובליסק המרשים שבמרכז ההיפודרום המזרחי של קיסריה (30)
    אחרי ההסבר המשכנו בשטח ההיפודרום עד הדרך בנקודה 31
    המשכנו איתה וחלפנו על פני הבתים ששימשו את הבוסנים שגרו כאן בתקופה העותמנית וחברנו לכביש בנקודה 32
  • פה חצינו את הכביש לשביל האופניים ופנינו ימינה
    עברנו בצומת ברחוב הראשי של קיסריה בנקודה 33 והמשכנן בשביל האופניים שמצפון לכביש עד חצייה במחלף אור עקיבא (34)
    המשכנו בשביל האופניים והלאה ברחובות אור עקיבא עד הכיכר בנקודה 35
    פה פנינו מזרחה בכביש לבנימינה
  • בנקודה 36 ממש לפני הפנצ'ר מאכר פנינו שמאלה לדרך 4X4 צפונה מקבילה לכביש 4
    בנקודה 37 פנינו שמאלה בדרך טובה עד למושב בית חנניה 38 ליד שרידי האמות הרומיות/ביזנטיות
  • פה פנינו צפונה בכביש המושב , חצינו בנקודה 39 את כביש הגישה לג'אסר א זרקא והמשכנו בדרך ה 4X4 צפונה
    בנקודה 40 פנינו לצפון מזרח לדרך 4X4 על גשרון עץ לכיוון עינות תמסח והלאה בלי להכנס לאתר עצמו עד מעבר מתחת לגשר מעל המסילה בכביש הגישה למעגן מיכאל בנקודה 41
    פה פנינו שמאלה ומיד ימינה ורכבנו מצד מערב לשדרת הברושים עד אתר מפעל המים מהתקופה הרומאית שנתגלה בשבועות לפני שנה בנקודה 42
    זוהי בריכה גדולה מהתקופה הרומית שתפשה נביעה של מים מתוקים יותר מהמעיינות שסביבה
    הם כנראה השקו שטחים חקלאיים ממזרח לבריכה ואולי אף שימשו כמקור מים לעיר דור (אין ממצאים לכך)
    ליד הפינה הדרום מערבית מוצאים קידוח וצינור ממפעל ייבוש ביצות כבארה במאה ה 20
  • מהבריכה חזרנו קצת בדרך בה באנו ובנקודה 43 חברנו לדרך לבנה מקבילה למסילה
    פה רכבנו עד צומת הדרך עם דרך סלולה בנקודה 44
    פנינו ימינה על הדרך הסלולה תוך חציית המסילה ובנקודה 45 פנינו שמאלה לדרך 4X4 עד הגשר החקלאי בנקודה 46 מעל כביש 70
    המשכנו בדרכי שדות ומטעים טובות ליד פרדיס עד שבנקודה 48 חברנו8 לכביש הגישה לדור תוך דילוג מעל גדר נמוכה ורעועה
  • פנינו שמאלה בכביש לדו ובנקודה 49 פנינו7 ימינה לדרך 4X4 מקבילה לרכס הכורכר ממזרח
    הדרך הובילה אותנו בסופו של דבר למושב עין איילה תוך מעקף של השביל את השער שבנקודה 50
    המשכנו בשולי המושב ובנקודה 52 עברנו מתחת לכביש 2 במעבר מסודר ואחרי טיפוס וירידה בצידו השני הגענו לדרך מקבילה למסילה ממזרח בנקודה 52
  • מכאן רכבנו בדרך במקביל למסילה ומקביל למושב הבונים
    בנקודה 53 הגענו למנחת הצנחנים שמצפון להבונים ואחריו תוך דילוג על סלע חברנו לדרך ה 4X4 הממשיכה צפונה
    דהרנו בדרך המקבילה לכביש 2 עד מעבר מתחת הגשר שמעל המסילה בעתלית
    בנקודה 54 עלינו על הגשר ורכבנו עד נווה ים והחנייה (1)

Friday, April 20, 2018

שוויצריה הקטנה

שוויצריה הקטנה

תאריך :  20-4-2018

חניון האגם - כביש 721 - נחל אורן - בית אורן - חוות קט באלו - שביל הג'יפים - ליד חניון הפיתולים - נחל כלח - שוויצריה הקטנה - הסינגל השחור - אתר "המבצר האחרון" - דרך לחי בר - חציית כביש "אוניברסיטה-עוספייה" - סינגל המחצבה - מעל חורשת הארבעים - חציית כביש "אוניברסיטה-עוספייה" - שוויצריה הקטנה - סינגל נוף אורנים - בוסתן הכרמל - חניון יד לבנים - חציית כביש 721 - חניון צומת דמון - חציית כביש "אוניברסיטה-עוספייה" -סינגל נשר עליון - נחל נשר - סינגל היתדות - סינגל היערנים - חניון יער היערנים - דרך נוף הכרמל - בית היערן - רום כרמל - כביש "אוניברסיטה-עוספייה" -סינגל אלון - בקעת אלון - נחל אורן - הר שוקף - סינגל שוקף - חניון האגם

נקודת יציאה : חניון האגם

משתתפים : 6

מרחק : 30 ק"מ

גובה מצטבר : 956 מ'    

זמן : 5:00 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • רכיבה ב"כרמל הקלאסי" או "שוויצריה הקטנה" מזכירה לי תמיד משובחת
    קודם כל איזור בו טיילתי לאורך עשרות שנים כילד , נער , בחור צעיר וכמבוגר
    חלק קטן מהשבילים פרצתי במסגרת התנדבותית בחברה להגנת הטבע
    בשבילים אחרים יצא לי לנסות לכבות שריפה ב 1989
    באיזור זה הייתי רץ לפעמים ריצות סינגלים בשנות ה 80 וה 90 , הרבה לפני שריצה כזו הפכה לטרנד והרבה לפני שחזרתי לרכיבה על אופניים
    זהו איזור מרובה סינגלים שמשום מה לא מתפרסם כמו אתרי הסינגלים "המפורסמים"
    תפרתי מסלול מרובה סינגלים באיזור
  • יצאנו מחניון האגם (1) ומיד בגשר על נחל אורן (2) שבדיוק נמצא בשיפוץ והרחבה פנינו ימינה בכביש העולה לבית אורן
    בנקודה 3 פנינו שמאלה מהכביש לדרך 4X4 בסימון שבילים כחול המטפסת תחילה בקטע קצר בשיפוע גדול אבל אחרי כ 20-30 מ' השיפוע נהיה מתון וממשיך לרכס של בית אורן ומערבה
    בצומת הדרכים בנקודה 4 פנינו לדרך בכיוון בית אורן אליה נכנסנו בנקודה 5
    חצינו את בית אורן והמשכנו בכביש המוביל ליישוב עד צומת הפנייה לבית אורן ליד חוות הסוסים קט באלו בנקודה 6
  • פה נכנסנו שמאלה ל"שביל הג'יפים" דרך בסימון שבילים אדום
    תחילה דרך טובה לכל רכב עד חניון עם שולחנות קק"ל
    בהמשך דאבל כייפי זרוע אבנים
    בנקודה 7 מעל נחל כלח/גלים הדאבל מתחיל בירידה לנחל כלח עם נוף יפה משמאל ומוק עליו יפרח עוד מספר שבועות השושן הצחור
    מהעיקול של נחל כלח על גשרון שמשתלב בטבע בנקודה 8 מתחילים בטיפוס על הגדה הצפונית של נחל כלח
    הקטע הזה רכיב חלקית , יש קטעים קצרים זורמים ואז קטים סלעיים בהם מוליכים את האופניים
    סוף קטע זה בכניסה לסינגל בנקודה 9
  • פה רכבנו בסינגל שחטצה דרך סלולה וממשיך לדרך הסלולה הבאה בנקודה 10
    פה ניתן להכנס לסינגל מקביל לדרך , אבל הוא בדרך כלל סבוך מחוסר רכיבה ולכן דילגנו עליו ורכבנו בדרך הסלולה קטע קצר וחזרנו להמשך הסינגל בנקודה 11 המסומן מכאן בסימון שבילים שחור
    רכבנו בסינגל עד סופו בנקודה 13 בדרך הסלולה היורדת לחי בר
    הסינגל בדרך כלל זורם פרט לירידה קצרה של כ 10 מ' שמצריכה הליכה לפני חיבורו לאחת הדרכים ושוב ב 20 המטרים האחרונים לפני נקודה 13 בהם יש טיפוס מרגיז ודרדרתי ובלתי רכיב
  • עלינו ימינה בדרך הסלולה עד הצומת עם כביש רכס הכרמל בנקודה 14
    המשכנו בכביש לתחמנת הכיבוי והלאה עד נקודה 15
    פה נכנסנו ימינה לסינגל המחצבה
    זהו סינגל טכני בינוני שרברובו קטעים זורמים ומסתיים בחניון בכניסה לחורשת ה 40 בנקודה 16
    חצינו את החניון ומנקודה 17 יש סינגל קל שיורד עד החיבור לכביש רכס הכרמל בנקודה 18
  • חצינו את הכביש ורכבנו בדרכים הסלולות בשוויצריה הקטנה
    בנקודה 19 נכנסנו לסינגל נוף אורנים
    זהו סינגל טכני קל בעלייה סבירה שמסתיים בדרך הסלולה העליונה בנקודה 20
    מכאן רכבנו בסינגל בעלייה קשה שמצריכה הולכת האופניים בכיוון זה (בירידה יהיה מצויין)
    מנקודה 21 העלייה מתמתנת והרכיבה בו זורמת בעלייה קלה מקבילה לכביש רכס הכרמל
    בנקודה 22 הגענו ליד מבנה בוסתן הכרמל שהיה מסעדה בשנות ה 70
    משם דאבל דרומה שהופך לסינגל קל
    הסינגל חוצה את חניון יד לבנים וממשיך ברמה טכנית קלה עד הכביש לבית אורן בנקודה 23
  • חצינו את הכביש ורכבנו בסינגל לא ברור (כל השטח נוח לרכיבה) עד הכניסה לחניון צומת דמון בנקודה 24
    חצינו את הכביש "אוניברסיטה-עוספייה" ונכנסנו מצידו השני לדבל ומיד לסינגל נשר עליון
    זהו סינגל טכני בינוני שיורד עד דרך ה 4X4 בנחל נשר בנקודה 25
  • פה פנינו ימינה בדרך ובנקודה 26 נכנסנו לרצף הסינגלים הנהדר "היתדות" עד נקודה 27 וההמשך בסינגל "היערנים" שמסתיים בחניון יער היערנים בנקודה 28
    שני הסינגלים ברמה טכנית בינונית
    המשכנו בכבישי החניון עד דרך נוף הכרמל בנקודה 29
  • מכאן רכבנו מזרחה בדרך נוף הכרמל
    בנקודה 30 התחלנו לעלות בדרכי ה 4X4 לבית היערן
    בנקודות 31 סינגל קצר באיזור בית היערן והלאה בדרכי ה 4X4 לכפר רום כרמל בנקודה 32 ולכביש "אוניברסיטה- עוספייה" בנקודה 33
    פה פנינו ימינה על המדרכה במקביל לכביש עד נקודה 34 בה חצינו את הכביש ורכבנו בדרך 4X4 מקבילה לכביש מדרום עד תחילת סינגל אלון בנקודה 35
  • הקטע הראשון של סינגל אלון הוא לא רכיב לרובנו ולכן עקפנו את הקטע בדרכי ה 4X4 בנקודות 35
    בהמש סינגל אלון הוא רכיב ברובו הגדול (כ 95%) ברמה טכנית בינונית
    סופו של סינגל אלו בדרך בבקעת אלון שבנחל אורן בנקודה 36
  • פנינו שמאלה במעלה בקעת אלון עד צומת הדרכים בנקודה 37
    פה נכנסנו לדרך ה 4X4 המטפסת עד הר שוקף
    יש בה כמה קטעים מאד תלולים המצריכים הליכה
    הטיפוס המייגע מסתיים בדרך ה 4X4 המסומנת בסימון שבילים אדום בנקודה 38 קרוב לפסגת הר שוקף
    רכבנו בדרך האדומה מערבה עד הכניסה לסינגל שוקף בנקודה 39
  • סינגל שוקף מסומן בסימון שבילים אדום לכל אורכו
    הסינגל הוא טכני קשה עם הרבה קטעים זורמים וסבירים לרוכבים כמונו
    סה"כ עבורי רכיב ב  90-95%
  • הסינגל הנהדר מסתיים בחניון האגם בנקודה 1

 

Sunday, April 15, 2018

בין כפר יונה לכפר סבא

בין כפר יונה לכפר סבא

תאריך :  15-4-2018

כפר יונה - כביש 562 החדש - חציית כביש "פרדסייה-גאולים" - כביש 562 - כניסה מזרחית לקדימה - דרך נוף לב השרון - עין ורד - חציית כביש 553 - כביש "עין ורד-כפר הס-משמרת" - משמרת - אנדרטה ל 8 מרמת הכובש - נחל פולג - שדה וורבורג - צומת בית ברל - כביש 554 - כפר סבא - כפר סבא הירוקה - ליד בי"ח מאיר - כיכר העיר - בית ספיר - שביל הראשונים בכפר סבא - גן הזיכרון בכפר סבא - אנדרטה לנופלים בפעולת קלקיליה - פמפ טרק כפר סבא - אצטדיון כפר סבא - גן המוביל - תל כפר סבא (כפר סבא הערבית) - אנדרטה לנופלים במבצע מדינה - משק האוצר - ניר אליהו - כביש חדש עוקף ניר אליהו - כביש גישה לניר אליהו - צומת בית ברל - כביש 554 - חרבת מיסכה - משמרת - חרות - תל מונד - פסל הלורד מונד - בית הלורד - כביש 553 - כביש 562 - קדימה - כביש 562 - כפר יונה

נקודת יציאה : כפר יונה

משתתפים : לבד

מרחק : 64 ק"מ

גובה מצטבר : 432 מ'    

זמן : 5:02 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • יצאתי לרכיבת בוקר ארוכה
    החלטתי לצאת מהבית ולהגיע לכפר סבא
    שם לרכב בחלק ממסלול שפרסם עמירם אורן (https://amiramorenbikes.com/2016_1009_sovvev_kfarsaba/) בכפר סבא ואתריה
    משם חזרה בדרך שלא תכננתי חזרה לכפר יונה
  • יצאתי מכפר יונה דרך אחד השערים הצדדים בנקודה 2 לדרך 4X4 שמתחברת לכביש החדש 562 ההולך ונבנה בנקודה 3
    מכאן בכביש הכמעט מוכן עד הצומת עם הכביש מגאולים לפרדסיה בנקודה 4
    המשכתי בכביש 562 ובנקודה 5 עליתי לשביל האופניים שבין צורן לקדימה עד צומת הכניסה לקדימה בנקודה 6
  • פה פניתי שמאלה בכביש לכיוון עין שריד
    בנקודה 7 ירדתי ימינה לדרך ה 4X4 המסומנת בסימון שבילים כתום שהיא חלק משבילי המועצה האיזורית לב השרון
    תחילה נכנסתי לדרך שלא מסומנת וחברתי שוב לדרך המסומנת
    בנקודה 8 יש מחסן ולידו גרוטאות של טרקטורים ומיכון חקלאי
    בנקודה 9 נכנסתי לעין ורד
  • רכבתי ברחובות עין ורד
    בנקודה 10 חציתי א כביש 553 החוצה את עין ורד
    בנקודה 11 אחרי שהגעתי לכמה רחובות ללא מוצא יצאתי מעין ורד בשביל לתחנת הדלק פז בנקודה 12
  • מכאן רכיבה בכביש לכיוון כפר הס והלאה למשמרת אליה הגעתי בכיכר בכניסה בנקודה 13
    חציתי את מושב משמרת ויצאתי מקצהו הדרומי בנקודה 14
  • מכאן בדרכי 4X4 עד שדה וורבורג בנקודה 15
    בדרך בצומת הדרכים בנקודה 14A יש אנדרטה ל 8 הנרצחים במאורעות ב 4-8-1938 בעלות הרכב בו נסעו חזרה מהעבודה בפרדסים לרמת הכובש , על מוקש
    על הארוע ניתן לקרוא ב :
    קטע עיתונות מהתקופה
    https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/54/ART1/899/455.html
    חציתי את שדה וורבורג עד הצומת עם כביש 554
    פניתי על המדרכה של כביש 554 ימינה ורכבתי עד הפנייה לתוך השכונה בנקודה 17
  • מכאן ברכיבה ברחובות כפר סבא בעיקר במדרכות ושבילי האופניים
    כפר סבא היתה הפתעה לטובה בגלל השפע של שבילי האופניים
    ניתן לרכב עשרות ק"מ בשבילי אופניים ובגנים בלי לרכב ברחוב פרט לחציית רחובות , וגם זה לפעמים פטור בעיקר בחלק המערבי בו יש גשרים לחציייה מעל כבישים
    כל לדוגמה מנקודה 18 שבכפר סבא הירוקה ועד נקודה 19 בהן חצינו כבישים רכבים רבים על גשרים
    בנקודה 20 מגיעים לכיכר העיר , רחבה מרשימה
  • המשכתי מכאן לשביל הראשונים שליד החאן (21) , בניין עיריית כפר סבא היום
    עוברים בדרך א הסנדלרייה מפעם , באר , 2 עצי אקליפטוס מרשימים שניטעו בתחילת המאה הקודמת ועוד
    המשכתי מהחאן בשבילים ומדרכות לגן הזכרון של כפר סבא (22) שבו גם בית הקברות הישן ובו קברים של מגורשי ת"א ממלחמת העולם ה I
    אז במשך רוב שנת 1918 היתה כפר סבא על הגבול בין הבריטים לטורקים
    המשכתי עד האנדרטה ל 18 שנפלו בפעולת התגמול בקלקיליה באוקטובר 1956 (נקודה 23 בצומת רח' ווייצמן ותע"ש)
    זו היתה הפעולה האחרונה לפני מבצע קדש
    על פעולת קלקיליה :
    https://www.wikiwand.com/he/%D7%9E%D7%91%D7%A6%D7%A2_%D7%A9%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%95%D7%9F
    http://www.202.org.il/Pages/tagmul/peulot/kalkilia.php
    http://idfarchives.bloger.co.il/244285/
  • מהאנדרטה חצית את רח' ווייצמן והמשכתי לפרק צפונה
    בנקודה 24 יש פמפטרק , עליו רכבתי והלאה לחניון של האצטדיון בנקודה 25
    בנקודה 26 עליתי לתל כפר סבא , המקום בו שכנה כפר סבא הערבית במלחמת השחרור
    במקום יש אנדרטה לאחד הקרבות העקובים מדם של חטיבת אלכסנדרוני שנערך ב 13 במאי 1948 במסגרת מבצע מדינה
    במבצע נכבשה כפר סבא הערבית ושתי החסימות שהיו בנבי ימין ומשק האוצר נפגעו
    נהרגו בקרב 28 חיילים מתוכם 7 נעדרים עד היום
    על הקרב ב :
    https://www.wikiwand.com/he/%D7%9E%D7%91%D7%A6%D7%A2_%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%94
    https://www.alexandroni.org/medina/http://www.eitan.aka.idf.il/1094-8088-HE/Eitan.aspx
  • המשכתי מכאן אל דרך שיוצאת מהשטח הבנוי בנקודה 27
    רכבתי בדרך השדות עד שרידי משק האוצר בנקודת 28
    ממשק האוצר בו יש שרידי בניינים מהחווה שהיתה פה המשכתי בדרכי 4X4 חוליות במקצת אבל רכיבות עד כביש "צומת כפר סבא מזרח-כוכב יאיר" בנקודה 29
    רכבתי בשוליים כמה עשרות מ' צפונה ובנקודה 30 בכניסה לכיוון ניר אליהו פניתי שמאלה
    בנקודה 31 יש כביש חדש ההולך ונסלל מדרום לניר אליהו ורכבתי בו עד סופו בנקודה 32 ביציאה המערבית של ניר אליהו
    המשכתי בכביש מערבה ללא שוליים , קצת מפחיד , אבל מעט מכוניות יחסית
    בנקודה 16 פניתי ימינה בכביש 554 לכיוון רמת הכובש
    הכביש די מפחיד
    בנקודה 33 יש סביל ישן והרוס חלקית מהצד המזרחי של הכביש
  • בנקודה 34 פניתי מערבה לדרכי 4X4 בשדות
    הדרכים היו סבירות ורק בכמה נקוות של כמה מטרים החול הכריע אותי והלכתי
    בנקודה 35 הגעתי עם הדרך למושב משמרת שם יש שער לרכב
    מכאן דרך ממשמרת בה רכבתי קודם
    המשכתי ברחוב הראשי גם דרך מושב חרות עד הכביש היוצא מתל מונד דרומה בנקודה 36
  • המשכתי ברחובות תל מונד תוך מעבר ליד פסל הלורד מונד בנקודה 37 והלאה דרך מרכז תל מונד בו נממצא בית הלורד
    בנקודה 38 הגעתי לכביש 553
    רכבתי על המדרכה עד צומת הפנייה לכיוון צורן בנקודה 39
    רכבתי בשולי הכביש עד אחת הכניסות המזרחיות לקדימה בנקודה 40
  • פה רכבתי בשביל הולכי רגל ואופניים בילק המזרחי של קדימה עד הצומת בנקודה 41
    מכאן על המשדרכה לנקודה 42
    בנקודות 42 יש שביל אופניים/הולכי רגל מתוחם עם גדרות צמחים משני צידיו כך שלא רואים כביש או רחוב
    בסוף הדרך המשכתי דרך מרכז המושבה עד היציאה ליער קדימה בנקודה 43
  • המשכתי בדרך הסלולה ביער קדימה ובדרך העפר שממזרח לו
    המשכתי הלאה בכביש 562 בו רכבתי גם בהתחלה עד נקודה 4 והלאה בכביש החדש הנבנה עד בית הקברות של ינוב וכניסה לכבפר יונה בנקודה 45
    מכאן דרך רחובות כפר יונה עד הבית (1)

מאמרים

 

Friday, April 13, 2018

תל בורנה , בריכת צאנן וחרבת בית לווייה

 

תל בורנה , בריכת צאנן וחרבת בית לווייה

תאריך :  13-4-2018

תחנת דלק ליד גן לאומי בית גוברין - נחל גוברין - ליד כביש 353 - תל בורנה - כביש "בית ניר-צומת בית גוברין" - חרבת אלים - מערת זוגן - דרך מקבילה לכביש 38 - מערת רסק - מערות למרגלות תל גודד - כביש 38 - חרבת רפע - נחל נחושה - סינגל עדולם - חרבת כפר ביש - חציית כביש 35 - נחל צנובר - באר נאווה - בריכת צאנן - דרך הפטרולים הישנה - גבעת תם - באר רהט - חרבת בית לווייה - כנסייה ביזנטית בחרבת בית לווייה - חרבת אל באשא - נחל מראשה - חרבת בירם - אנדרטה למירה ועמנואל ריוה ז"ל - ליד כביש 35 - הכניסה לבסיס מג"ב בית גוברין ("הגוש") - כביש 35 - צומת בית גוברין - תחנת דלק ליד גן לאומי בית גוברין

נקודת יציאה : רחבת חנייה גדולה ליד תחנת דלק "דלק" ליד גן לאומי בית גוברין

משתתפים : 6

מרחק : 40 ק"מ

גובה מצטבר : 780 מ'    

זמן : 5:52 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS




הערות
  • לאחרונה קראתי מאמר על תל בורנה שבו היתה חפירה בשנים האחרונות בשרידי העיר הכנענית שהיתה כאן בתקופת הברונזה המאוחרת
    במקום בנוסף לפיתסים ענקיים (כדים גדולים לאחסון תבואה ונוזלים) וביליבילים (כדים קטנים ומאורכים לאחסון נוזלים , אולי אפילו אופיום) מצאו 3 אבנים מונוליתיות שהן כנרה מצבות (אבן שמשמשת ליצוג האלוהות הכנענית בתקופות אלו)
    זה גרם לי לרצות לבקר במקום ולתכנן מסלול באיזור שיעבור שם
    הוספתי לזה את הצורך בטבילה - כי כבר חם , לכן הכנסתי את בריכת צאנן לתכנון
    בנוסף הוספתי ביקור בחרבת בית לוויה שבה מערות עם בית בד , מקווה , קולומבריום ועוד
    וגם שרידי כנסייה ביזנטית עם פסיפס נהדר
    יצא מסלול נהדר ומגוון
  • יצאנו מרחבה גדולה (1) מול (מערבית) לתחנת הדלק שליד הגן הלאומי בית גוברין בו יש אמפיתאטרון מרשים
    מכאן יוצא שביל ישראל שכאן הוא על דרך 4X4
    רכבנו בו עד צומת הדרכים בנקודה 2 והלאה בדרכים טובות עד ליד 353 וכמה מ' מדרום לו בשער בקר בנקודה 3 נכנסנו ימינה לדרך 4X4 שעולה לתל
    לא לשכוח לסגור את השער
    בנקודה 4 הגענו לריבועים של החפירה ממערב לשיאו של תל בורנה (4)
  • ירדנו מהתל בדבל שיורד מערבה ובנקודה 5 עברנו שער בקר שחיבר אותנו לדרך 4X4 טובה יותר בה המשכנו מערבה
    בנקודה 6 התחברנו לכביש "בית ניר-בית גוברין" שעובר כרגע שיפוץ
    רכבנו על הכביש דרומה ובנקודה 7 פנינו שמאלה לדרך 4X4
    בנקודה 9 למרגלות חרבת אלים התחברנו לדרך הנוף שחלקה סלול ורכבנו בה דרומה עד נקודה 10
    מכאן בדרכי 4X4 עד כביש 38 בנקודה 11
  • פה רכבנו בכביש כמה עשרות מ' ובנקודה 12 חזרנו שמאלה לדרך מהכביש
    בנקדה 13 עצרנו לביקור במערה , אחת מני רבות למרגלות תל גודד
    רכבנו לכביש 38 בנקודה 14
    רכבנו בכביש כי לא היו דרכים לידו ובנקודה 15 פנינו לדרך 4X4 ימינה
    תחילה המשכנו בכביש אבל הכביש ששופץ גרם לשינווים בדרכים והדרך במפה בנקודה 16 לא קיימת יותר בגלל חוסר שימוש
  • רכבנו בדרך מנקודה 15 ובנקודה 17 פנינו ימינה וטיפסנו בעלייה קצרה ותלולה לאוכף של חרבת רפע בו יש מערכת מסתור מעניינת
    ירדנו מהאוכף בירידה כייפית בדרך לנחל נחושה בנקודה 18
    פנינו שמאלה במעלה הדרך הטובה וחתכנו בר בשטח לסינגל עדולם של קק"ל
    טיפסנו עם הסינגל עד האוכף בנקודה 19 על דרך לבנה
    בנקודות 19 ירדנו ושוב נכנסנו להמך סינגל עדולם שיורד בקטע הראשון ואז ממשיך עם מעט עלייה ועל קו גובה עד נקודה 20
    מכאן ירידה בסינגל עד לדרך 4X4 בנקודה 21 והלאה בדרכי 4X4 עד חיבור לכביש 35 בנקודה 22
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך לבנה שהיא דרך הפטרולים הישנה ששמשה לפני מלחמת ששת הימים
    בצומת בנקודה 23 פנינו שמאלה והמשכנו בדרך הלבנה עד בריכת צאנן בנקודה 24
    הבריכה המלאה כל ימות השנה היא כייפית לשחייה
    כשהיינו בבריכה הגיעה קבוצת "נשים רוכבות" בהובלת לורי קופנס גם היא לבריכה - נחמד להפגש
    לפעמים כשלורי לא יכולה , אני מוביל את הקבוצה הזו
  • מהבריכה חזרנו בדרך בה הגענו אליה עד צומת הדרכים בנקודה 23 ופנינו שמאלה על דרך הפטרולים המסומנת בסימון שבילים אדום
    חלפנו על פני חרבת צנובר שבה מערכת מסתור
    חרי כמה עליות סבירות וירידות נחמדות עם הדרך הלבנה הגענו לצומת הדרכים בנקודה 25
    פה פנינו ימינה לדרך 4X4 שמטפסת לכיוון חרבת בית לווייה
    תחילה ירדנו מהדרך לסינגל קצר שהביא אותנו לשרידים ארכאולוגיים בהם אבני ריחיים ועוד (26)
    10 מ' אחריהם בהליכה הגענו למערה גדולה (ניתן לזהות את מיקום המערות ע"י מעקות הברזל שנבנ סביבן לבטיחותהמטיילים)
    מומלץ להביא פנס כדי להכנס לעומק המערה
    במערה יש שרידים של בית בד עם אבני רכב ושכב ועוד
    יש חלקים מהמערה ששימשו לגידול יונים (קולומבריום)
    מכאן חזרנו לדרך ואחרי רכיבה קצרה של מספר מאות מ' הגענו לשרידי הכנסייה הביזנטית בנקודה 27
    בכנסייה רצפת פסיפס מרשימה ברמה אומנותית מצויינת של האומן (בהשוואה לרצפות פסיס אחרות מהתקופה)
  • מחרבת בית לווייה המשכנו בדרך ה 4X4 הטובה מערבה
    ירדנו ועלינו לאוכף בנקודה 28 ושוב ירידה , הפעם לערוץ נחל מראשה
    מכאן רכיבה בערוץ הרחב , לצד שדות
    היה שם מראה מרהיב של חסידות שחיכו בשדות שהיו בדיוק בקציר ונאכלו מכל הבא ליד :
    חרקים , מכרסמים , גרעינים .... (החסידה אוכלת כל)
    רכבנו "בין" החסידות - נהדר
    בצומת הדרכים בערוץ נחל מראשה בנקודה 29 למרגלות חרבת בירם פנינו לצפון מזרח והמשכנו בדרך בערוץ
    בנקודה 30 אנדרטה למירה ועמנואל ריוה ז"ל שנרצחו בפיגוע בבלגיה ב 2014
    יש שם שולחן קק"ל
    המשכנו עד צומת הדרכים בנקודה 31
  • פה פנינו צפונה לדרך הסלולה בסלילת אספלט ישנה
    זהו שריד לדרכים באיזור שהיו סלולות מחשש למיקוש כשהאיזור היה איזור ספר בשנות ה 50 וה 60 של המאה הקודמת והיה חשש מחוליות של פדאיון שהסתובבו בו
    בנקודה 32 ממש לפני כביש 35 פנינו לדרך 4X4 מקבילה לו עד נקודה 33
    פה מול הכניסה לבסיס מג"ב בית גוברין שבעבר נקרא "הגוש" (בשנות ה 50 חולקו איזורים בטחוניים לגושים - מכאן הכינוי) , עלינו על הכביש ודהרנו עד צומת בית גוברין (34) ולאוטו (1)


    מאמרים על האתרים
  • תל בורנה
  • חרבת בית לווייה 1
  • חרבת בית לווייה 2

Monday, April 09, 2018

חשמונאים

 

חשמונאים

תאריך :  9-4-2018

מצפה מודיעין - סינגל הרצל - מעבר מתחת כביש 443 - סינגל חדיד - חציית כביש גישה לבסיס נטוף - סינגל נאות קדומים - כניסה לנאות קדומים - חוות בראשית - סינגל משלט 219 - חורבת הגרדי - קבר שייך ע'רבווי - משלט 219 - נחל מודיעים - סינגל הגתות -  סינגל פיטל 1 - נחל מודיעים - מצוקים מתחת לשילת - מתחת לחשמונאים - דרך מקבילה לכביש 446 - ליד שילת - קברות המכבים - אנדרטה לנופלי חבל מודיעים - חצייה מתחת כביש 443 במעבר הולכי רגל - מבוא מודיעים - נחל גימזו - סינגל נחל גמזו - סינגל הרצל - חניון אופיר - הפגודה - מצפה מודיעין

נקודת יציאה : מצפה מודיעין

משתתפים : לבד

מרחק : 26 ק"מ

גובה מצטבר : 436 מ'    

זמן : 2:56 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות Israel Hiking Map המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

  • יצאתי לרכיבה באיזור בן שמן המורחב
    רציתי בין השאר להכיר את סינגלי הפיטלים החדשים ששמעתי עליהם (לזכר טל פיטל ז"ל)
    בנוסף עברתי במספר אנדרטאות ואתרים ארכאולוגיים באיזור בן שמן
  • יצאתי מהחנייה הקלסית של מצפה מודיעין (1) ורכבתי בתחילת סינגל הרצל
    בנקודה 2 ירדתי לכביש שעובר מתחת כביש כביש 443 בנקודה 3
    חברתי לסינגל חדיד של קק"ל בנקודה 4
  • אחרי כ 2 ק"מ על סינגל חדיד שהוא טכני קל עד בינוני
    בנקודה 5 עזבתי את סינגל חדיד שהיה מסומן בסימון שבילים ירוק
    פניתי ימינה לסינגל עד לכביש הכניסה למחנה נטוף בנקודה 6
    מצידו השני רכבתי בדרך 4X4 עד תחילת סינגל "נאות קדומים" מזרחה בנקודה 7 עד כביש הכניסה לנאות קדומים בנקודה 8
  • המשכתי מכאן בדרך הנוף הלבנה בסימון שבילים אדום ליד חוות בראשית
    נכנסתי בנקודה 9 אחרי חציית כניסת דרך סלולה לשער אחורי של נאות קדומים להמשך הדרך הלבנה
    בנקודה 10 נכנסתי לסינגל "משלט 219" שהוא טכני קל וזורם
    עצרתי בחרבת הגרדי שאולי לידה היו קברי המכבים בנקודה 11
    במקום נמצא קבר שייך ע'רבווי שהמבנה בו הוא נמצא הוא מהתקופה הביזנטית ומיוחס למתיתיהו החשמונאי ( מתתיהו הוא כמובן לא ביזנטי)
    בקרבה נמצא גם משלט 219 בו היה קרב קשה ועקוב מדם במלחמת השחרור
  • המשכתי בסינגל "משלט 219" עד נקודה 12 בה המשכתי בדרכי 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 13
    פה פניתי לדרך 4X4 לתחילת סינגל בנקודה 14
  • ירדתי בסינגל טכני קשה ותלול שנמשך עד נחל מודיעים בנקודה 15A
    לקראת סופו בנקודה 15 ויתרתי על הקטע האחרון ונכנסתי ימינה לסינגל על קו גובה שחיבר אותי לדרך לבנה שמטפסת מערבה מנקודה 16
  • קצת לפני סופה של הדרך בנקודה 17 נכנסתי לסינגל שמטפס למערב דרום מערב , אפשר לקרוא לי סינגל הגתות כי הוא חוצה מספר גתות
    בכניסה אליו בנקודה 17 יש גדר מברזל וניתן לפתוח כאן את חוטי הברזל שמחברים שני קטעים - לא לשכוח לסגור את הקטעים כי הם שומרים שהפרות שרועות באיזור לא יברחו
    הסינגל הוא טכני בינוני ועדיף לרדת אותו בכיוון ההפוך ממנו באתי כי אז יורדים את הגתות (ראה תמונה)
    חברתי לדרך בנקודה 18 ומשם לסינגל פיטל 1 שמתחיל בנקודה 20
    זהו סינגל טכני קשה שבו מספר דרופים ושיפועים רבים
    סה"כ מתאים לרוכבים מאד טכניים
    הבנתי את הרמז ולמרות שהשתעשעתי בשיפועים החלתטי שמספיק לי הסינגל ובסופו בערוץ נחל מודיעים בנקודה 21 המשכתי מזרחה בדרך הטובה בערוץ הנחל עד ליד כביש 446 שבין חשמונאים לשילת בנקודה 23
    לפני כן בנקודה 22 יש מצוק מרשים מתחת לשילת (ראה תמונות)
  • פניתי בנקודה 23 לדרך מקבילה לכביש ממערב ואז ימינה בנקודה 24 לדרך מצפון לשילת בנקודה 25
    המשכתי בדרכי ה 4X4 עד נקודה 26
  • פה נכנסתי לסינגל קצר עד נקודה 27
    המשכתי מנקודה 28 בדרך מצפון לכביש 443 עד הכניסה מכביש 443 ל"קברות המכבים"
    קברות המכבים שהם בעצם קברים מהתקופה הרומית כנראה ולאו דווקא של יהודים
    המשכתי לאנדרטה לנופלים בקרבות באיזור מודיעין בנקודה 30
    מכאן בלי שביל של ממש עד חיבור לדרך טובה המקבילה לכביש 443 עד המעבר מתחת לכביש למבוא מודיעים בנקודה 32
  • עברתי מתחת לכביש במעבר הולכי הרגל ורכבתי כמה מ' בשולי כביש 443 מזרחה ודילגתי לסינגל שמתחיל מעבר למעקה הבטיחות בנקודות 33
    אז פוגשים את שרידי הכביש הישן מדרום ל 443 ועליו רכבתי עד לחיבור הדרך עם הכביש בנקודה 34
  • פניתי מדרום למבוא מודיעים לדרך 4X4 כייפית שיורדת עד נחל גימזו בנקודה 35
    מכאן בסינגל הקל במקביל לנחל גימזו בסימון שבילים אדום עד חיבור לסינגל הרצל בנקודה 36
  • טיפסתי בסינגל הרצל בסימון שבילים כחול עד מצפה מודיעין (1)
אתרים באיזור

בסינגלי עדולם וקנים ועוד קצת

בסינגלי עדולם וקנים ועוד קצת תאריך : 25 -3 -2024 תחנת דלק פז צומת האלה - סינגל עדולם - חוות צוק - הר שוכה - מפגש סינגל עדולם וקנים -  חרבת ...