Sunday, July 15, 2018

Corsica and Cote De Azur

קורסיקה והריביירה

 

בוקר בניס 15-7-2018

 

גמר מונדיאל בין קרואטיה לצרפת בחוף הים בניס 15-7-2018

 

טיול רגלי ב Saint Jean-Cap-Ferrat ושיט לקורסיקה 16-7-2018

 

טיול רגלי ל Monte Tolu והמלון ליד לומיו 17-7-2018


Cima a Forca and Punta Liatoghju 18-7-2018 


Punta Di I Cavalletti 19-7-2018


Evening in Aullene 19-7-2018


Ajaccio and Area 20-7-2018

 

עוד ערב ב Aullene 20-7-2018



Bonifacio 21-7-2018

 

Bavella area 22-7-2018

Zalana 23-7-2018

 

 

Sentier botanique 24-7-2018



 Bastia 25-7-2018



26-7-2018  Le Haut Montet



Grand Canyon du Verdon and Cannes 27-7-2018




Nice Airport 28-7-2018


גאוגרפיה , גאולוגיה וצומח בקורסיקה

מתוך "מדריך מטרופוליס קורסיקה"
https://www.e-vrit.co.il/%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A_%D7%9E%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%A1_%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%99%D7%A7%D7%94-details.aspx

גיאוגרפיה
קורסיקה, ששטחה 8,680 קמ"ר, היא האי הרביעי בגודלו בים התיכון. האי נמצא בים הליגורי, שהוא זרוע של הים התיכון המפריד בין איטליה, צרפת וספרד. קורסיקה שייכת לצרפת (מאז שנות התשעים היא מוגדרת כחבל שלטוני מיוחד), למרות שהיא קרובה יותר לאיטליה. האי נמצא 200 קילומטרים מניס שבריוויירה הצרפתית, 110 קילומטרים מחופי איטליה, ו־11 קילומטרים בלבד משכנתה הדרומית, סרדיניה, השייכת לאיטליה. אורכו של האי 183 קילומטרים, רוחבו 83 קילומטרים בנקודה הרחבה ביותר. אורך חופיו המתפתלים הוא אלף קילומטרים והם כוללים כמאתיים מפרצים חוליים. זהו האי ההררי ביותר בים התיכון — הנקודה הגבוהה ביותר באי היא הר מונטה סינטו (Monte Cinto) שפסגתו מתנשאת לגובה של 2,706 מטרים.
גיאולוגיה
למרות שנהוג לקרוא לקורסיקה "אי הגרניט", ומקובל לפטור את הרקע הגיאולוגי כמסד גרניט עצום, אין זה נכון. המאפיינים הגיאולוגיים של קורסיקה מתחלקים לשניים, לאורך קו אלכסוני מהעיירה איל דה רוס (L'Ile Rousse), בחוף הצפון־מערבי דרך קורטה (Corte), במרכז האי, ועד לפאבון (Favone) בחוף הדרום־מזרחי.
ממערב לקו זה נמצא אזור גיאולוגי המכונה "קורסיקה ההרציניאנית" על שם התקופה הגיאולוגית שבה נבנו רכסי ההרים, בין 345 מיליון שנים לפני זמנינו לבין 225 מיליון שנים. הסלע שנוצר בתקופה זו הוא מחדר מגמה עצום שנדחף ממעמקי האדמה אל תוך קרום כדור הארץ, בעוצמה רבה ובטמפרטורה גבוהה. החומר שעלה על פני קרום כדור הארץ היה במצב נוזלי. במשך מיליוני השנים שבהם המחדר הזה התקרר, הוא יצר קריסטלים (גרגרים) של היסודות קוורץ, פלדספר ומיקה — מה שמאופיין כיום כסלע גרניט. רובו של המחדר העצום הזה כבר נשחק במיליוני השנים שעברו, אבל הרי הגרניט הגבוהים של קורסיקה הם הגרעין הפנימי של אותו מחדר עתיק.
כל מה שממזרח לקו הזה מכונה "קורסיקה האלפינית" כיוון שהסלעים באזור הזה נוצרו בתקופה מאוחרת יותר מקורסיקה ההרציניאנית, והם תוצאה של הלחצים בקרום כדור הארץ שיצרו את הרי האלפים. הסלעים כאן, כמו הרי האלפים, הורבדו וקופלו, התקערו והתקמרו בדיוק כמו האלפים. הם כוללים סלעים מותמרים (מתמורפיים), כגון סלעי שיסט, שנוצרו בחום ובלחץ שהופעל עליהם, או סלעי גיר — כמו אלה המוכרים לנו בארץ, שנוצרו על קרקעית הים ואחר כך הורמו לגובה על ידי הכוחות הטקטוניים. המערכת ההררית הזו נוצרה בתקופה שלפני כ־300 מיליון שנה ועד ל־50 מיליון שנה טרם זמנינו.
לאחר שהסלעים וההרים עוצבו במקומם, כוחות הבלייה החלו לפעול עליהם. פעולת הבלייה קיבלה תנופה דראסטית בתקופות הקרח השונות, שהאחרונה שבהן הסתיימה רק לפני 10,000 שנה. עם התקררות האקלים העולמי נוצרו קרחוני ענק על האי וחרצו קניוני נקיקים צרים בהרים של קורסיקה. אלה עוצבו סופית על ידי גשמי הזעף שלוו את הקרחונים. כאשר האקלים התחמם, בסוף תקופת הקרח האחרונה, מדרונות ההרים והעמקים כוסו ביערות ובחורש, בעוד ראשי ההרים נשארו קרחים וחשופים — בדיוק כפי שהמצב נראה כיום.
תופעה גיאולוגית יוצאת דופן התרחשה בקצהו הדרומי של האי. שם הורבדה רצועה של קירטון רך (כמו הסלע שקיים בראש הנקרה) שנוצרה בים והורמה על ידי הפעילות הטקטונית של קרום כדור הארץ. רצועת הקירטון הזו יצרה נוף של מצוקים ימיים בוהקים בלובן ובתוכן לשונות ים עמוקים, מערות תת־ימיות ואיים קטנים. זהו נוף ייחודי לדרומו של האי מסביב לעיירה בוניפאצ'יו (Bonifacio).

The geology of the western Mediterranean region

https://virtualexplorer.com.au/article/2002/53/evolution-of-the-western-mediterranean/geo.html




Saturday, July 07, 2018

טיול במרכז הגולן עם "בנות העמק"

טיול במרכז הגולן עם "בנות העמק"

תאריך :  7-7-2018

רחבה בירידה מכביש 87 לכיוון תל חושנייה - שביל הגולן - עינות פחם - בריכות פחם - ציר הנפט - עיון אל מנצורה - עין אל חריר - רוג'ום אל הירי - עין אל פרס - ליד יונתן - חציית כביש גישה ליונתן - עין ידידיה - חציית נחל גמלא - חציית נחל חיוויאי - נחל עיט - ציר המפלים - ליד בריכת אניעם (תות) - צומת המפלים - כביש 87 - מחנה קצבייה - עינות עדן (עינות סלוקייה) - אנדרטת חטיבה 7 בצומת קצבייה

נקודת יציאה : רחבה בירידה מכביש 87 לתל חושנייה

נקודת סיום : אנדרטה של חטיבה 7 בצומת קצביה

משתתפים : 12 ואני כמדריך

מרחק : 33 ק"מ

טיפוס מצטבר : 234 מ'   

זמן : 5:53 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS





הערות
  • ביום השני של טיול "בנות העמק" בגולן לקחתי אותן למסלול במרכז הגולן
    זהו מסלול דומה למסלולים אחרים שהובלתי בעבר :
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/g2
    ו :
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/g1c
    בתכנון רציתי להגיע גם לבריכת האירוסים שבזוויתן , אבל בגלל החום ומספר פנצ'רים שבזבזו זמן החלטנו לקצר בכביש בסוף
  • יצאנו מהרחבה ליד תל חושנייה וכביש 87 (נקודה 1)
    מיד בנקודה 2 נכנסנו לתוואי שביל הגולן
    זוהי דרך 4X4
    בנקודה 3 עזבנו את שביל הגולן שהוא סינגל לא ממש רכיב כאן ורכבנו בדאבלים עד נקודה 4
    מכאן דרך 4X4 טובה עד עינות פחם בנקודה 5
    פה יש בריכה קטנה לא לשחייה
  • המשכנו בדרך ה 4X4 ובנקודה 6 פנינו להמשך שביל הגולן , הפעם הוא הופך דאבל ובהמשך סינגל
    כשהוא נכנס לשרידי הכפר פרג' הסינגל מדי פעם מצריך הורדת רגל או הליגה של מטר או שניים
    בנקודה 7 הגענו לבית המנורות בו יש משקוף של בנה יהודי גדול (אולי בית כנסת) משולב בבנייה משנית בגג מבנה מאוחר יותר
    בהמשך , לא רחוק מהמשך השביל בכפר ליד נקודה 8 יש גרם מדרגות, כנראה של היכלית עליה היה ארון הקודש
    בנקודה 8 עזבנו את הסינגל וחברנו לדרך 4X4 שחיברה אותנו לדרכים שחלקן סלולות
    בנקודות 9 רכבנו בציר הנפט והלאה בדרכים שחלקן סלולות עד נקודה 11
  • פה פנינו לדרך ימינה שמובילה לרוג'ום אל הירי
    בנקודה 12 פנינו שמאלה לסינגל שמוביל לרוג'ום אל הירי
    פה נתתי הסבר על האתר וחלקנו נכנסו למערת הקברים שבמרכזו (13)
    חזרנו מכאן חזרה לנקודה 12 ודהרנו בדרכי ה 4X4 עד נקודה 14
  • פה בצומת הדרכים פנינו ימינה ומיד בנקןדה 15 שמאלה ועצרנו לרחצה בעין פרס בנקודה 16
    אחרי רחצה ומנוחה בבריכה היפה חזרנו לצומת בנקודה 15 והמשכנו בדרך ה 4X4 צפונה עד חציית כביש הגישה ליונתן בנקודה 17
    מצידו השני המשכנו בדרך ה 4X4 עד עין ידידיה
    לשמחתנו עין ידידיה (18) היה יחסית פנוי ממטיילים ויכולנו להנות מרחצה ומהזולה המוצלת
  • אחרי הפסקה ארוכה יחסית במעיין הנהדר המשכנו בדרכי טנקים צפונה כאשר מיד אחרי המעיין חצינו מסיל מלא מים בנקודה 19
    עם דרכי הטנקים המשכנו עד חיבור לציר המפלים מדרום לערוץ נחל עיט בנקודה 21
    מכאן דהרנו בכביש עד צומת המפלים (22) בלי להכנס לבריכת אניעם
  • בצומת המפלים פנינו שמאלה על כביש 87 ודהרנו בירידה
    בנקודה 23 נכנסנו לעינות סלוקייה (מעיינות עדן)
    הבעיה כאן שבניגוד לעבר בהן יכולנו להכנס עם אופניים ולשכשך רגליים במים - עכשיו אסור
    נראה שרשות הטבע והגנים קיבלו אחריות על המקום ומפעילה את חוקיה הדרקוניים במקום
    אסור להכניס אופניים (אפילו לא בהליכה) , אם ילד יתקל באופניים שיונחו על הדשא אין ביטוח - כך אמר השומר
    למים אסור להכנס ואפילו לא להכניס רגליים - חשש מטביעות ותביעות
    אסור לאכול על הדשא אלא רק בחניון החם מחוץ לאתר
    נטשנו את המקום המעצבן הזה והמשכנו לנקודת הסיום באנדרטת חטיבה 7 בצומת קצבייה בנקודה 25

 

Friday, July 06, 2018

סובב דרום הגולן עם "בנות העמק"

סובב דרום הגולן עם "בנות העמק"

תאריך :  6-7-2018

חנייה ליד עין אי"ה - ליד דבוסייה - ליד מאגר יקוצה - סהם א דנון - דרך המערכת מעל הרוקאד  - כביש 98 ליד רמת מגשימים - רמת מגשימים - כביש 808 - בג'וריה - כביש גישה לנטור -שביל סובב נטור -בויות אבו רוג'ום - מעל נחל סמך - בית הכנסת באום אל קנטיר - מעיין הקשתות באום אל קנטיר - שביל אופניים של דרום הגולן - בריכת חיספין - חיספין - שביל אופניים דרום הגולן - נוב - שביל אופניים דרום הגולן - עין אל על (עין נוב) - שביל אופניים דרום הגולן - חניון נחל אל על - כביש גישה לאל על - כביש 98 - צומת כניסה למיצר - ליד מיצר - עין אי"ה - ליד דרך הכניסה לעין אי"ה

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד עין אי"ה

משתתפים : 13 ואני כמדריך

מרחק : 56 ק"מ

טיפוס מצטבר : 481 מ'   

זמן : 7:18 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS





הערות
  • זהו מסלול היום הראשון מתוך יומיים בהם הדרכתי את קבוצת "בנות העמק" בטיול בגולן
    בחרתי במסלול שדומה ל 2 מסלולים שהובלתי בעבר :
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/aia6a
    ו :
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/aia3a
    זהו בעצם מסלול שיכול להיות מוגדר כסובב דרום הגולן
  • יצאנו מרחבת החנייה שליד עין אי"ה בנקודה 1
    יצאנו אל הכביש המוביל למעיין בנקודה 2 וטיפסנו אל הרמה לנקודה 3
    רכבנו בדרך סלולה עד הצומת בנקודה 4
    מכאן בדרכים שחלקן סלולות בשולי הרמה עד נקודה 5
  • פה פנינו שמאלה לדרכי שדות עד נקודה 6
    מכאן לאורך כביש המערכת עד נקודה 7
    פה עזבנו את כביש המערכת והמשכנו בדרכים שחלקן סלולות
    בנקודות 8 שוב קטע קצר לאורך כביש המערכת ואז הלאה בדרך עד הצומת בנקודה 9
  • פה פנינו שמאלה לדרך סלולה חלקית שמובילה בכיוון חיספין
    בנקודה 10 ליד בית הקברות התחברנו לכביש 98 ורכבנו עליו
    בנקודות 11 רכבנו בשרידי כביש ישן במקום בכביש ואז המשכנו בכביש 98 לנקודה 12
  • פה פנינו שמאלה ונכנסנו דרך שער שהיה פתוח לאיזור הרפתות של רמת מגשימים
    המשכנו עם הדרך הסלולה חלקית עד חיבור לכביש 808
    רכבנו בשולי הכביש ובנקודות 14 רכבנו על שרידי כביש ישן מקביל לכביש הנוכחי ואז שוב בכביש 808 עד הפנייה לכיוון נטור בנקודה 15
  • פה רכבנו בכביש הגישה לנטור עד נקודה 16 בה נכנסנו ימינה לשביל סובב נטור
    זהו דאבל שעובר ליד שרידי דולמנים ומגיע אל מעל נחל סמך
    בנקודה 17 נכנסנו לאתר אום אל קנטיר דרך פשפש
    האתר אמור להפתח רשמית באוגוסט
    ירדנו אל בית הכנסת המשוחזר (18) ואחר כך המשכנו אל המעיין והבריכות באתר (19)
    פה טבלנו בבריכות
    עלינו חזרה לחנייה ויצאנו מהאתר דרך השער לרכב שהיה פתוח בנקודה 20
  • רכבנו בכביש הגישה לאתר עין הקשתות (אום אל קנטיר) ובנקודה 21 פנינו ימינה לשביל האופניים של דרום הגולן
    מכאן בשביל עד חיספין והלאה לנוב ממנה יצאנו דרך הפשפש בנקודה 25
    בנקודה 26 ירדנו מהשביל ועברנו במעבר הולכי רגל והלאה בסינגל עד שמגיעים לאיזור לא רכיב אחרי כ 100 מ'
    שם השארנו את האופניים וירדנו אל עין אל על (עין נוב) שבערוץ (27)
    זהו מעיין נהדר לרחצה ונמצא בזולה יפה ומטופחת בצל
  • עלינו חזרה עד שביל דרום הגולן (25) והמשכנו ברכיבה בו מעל נחל אל על כשמשמאלנו מושב אבני איתן
    בנקודה 28 חברנו לכביש הגישה לאליעד ובצומת אל על בנקודה 29 פנינו ימינה בכביש 98
    בנקודה 30 עזבנו את הכביש ורכבנו בדרכי מטעים ושדות עד מפגש עם כביש 98 בנקודה 31
  • פה רכבנו קטע קצר בשולי הכביש ובצומת בנקודה 32 פנינו לכביש הגישה למיצר ורכבנו בו עד הפנייה לכיוון עין אי"ה בנקודה 4
    המשכנו בכבישים הפנימיים עד הרחבה ליד עין אי"ה בנקודה 1 ועלינו לבריכה הנהדרת של המעיין לרחצה בנקודה 33
    מכאן כמה מטרים עד האוטו (1)

 

Friday, June 29, 2018

מהר מירון לגשר הזיו

 

מהר מירון לגשר הזיו

תאריך :  29-6-2018

חניון שביל הפסגה - שביל הפסגה - סינגל נריה - הר נריה - עין חממה - כביש עלייה להר מירון - כביש 89 - כניסה לקיבוץ סעסע - מרגלות הר חירם - מרגלות הר אדיר - כביש 899 - פנייה להר אדיר - מרגלות הר מתת - באר עקבת - חורפייש - צומת אלקוש - כביש 8944 - נחל כזיב - כביש 89 - ליד צוריאל - חרבת סוחמתא - צומת חוסן - אגם המונפורט - מעלות - כביש הירידה לנחל כזיב - עין זיו - נחל כזיב - עין טמיר - עין מצוד - עין חרדלית - כביש לעבדון - צומת עלייה למנות - חציית כביש 70 - ליד גשר הזיו - תחנת אלון בגשר הזיו

נקודת יציאה : חניון שביל הפסגה

נקודת סיום : תחנת דלק אלון בכניסה לקיבוץ גשר הזיו

משתתפים : 15

מרחק : 48 ק"מ

טיפוס מצטבר : 508 מ'   

ירידות מצטברות : 1630 מ'

זמן : 5:20 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

  • כבר רכבנו מספר פעמים במסלול מפסגת הר מירון ועד גשר הזיו
    לדוגמא המסלול : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/meiron-kziv
    והמסלול : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/matat2
    הפעם חיפשתי מסלול דומה שהוא לא כמו המסלול הראשון שהוא הטריוויאלי ביותר
    ולא כמו המסלול השני שהוא ארוך ועובר באיזור עם הפתעות של גדרות , ביוב וכדו'
    אי הוודאות היחידה היתה בתוואי שעוקף את חורפייש מצפון שהתגלה כתוואי מצויין וזורם בלי עליות של משמעותיות
    כל השאר , מסלול מגוון בנופים נהדרים של הגליל העליון , הרבה קטעי צל
    מזג האוויר גם היה נהדר והתחיל בערפל בקטע הראשון בהר מירון בו היו כ 15 מעלות
  • יצאנו מחניון שביל הפסגה (1) ורכבנו בשביל הפסגה שהוא רכיב חלקית (כ 60-70%) עד הפיצול לסינגל נריה שמסומן בסימון שבילים שחור
    זהו סינגל טכני קשה , רכיב בכ 80%
    רוכבים טכניים מאד ירכבו כמעט את כולו
    יש בו קטעים זורמים נהדרים כמו איזור הארזים
    הסינגל מסתיים בכביש היורד מהר מירון בנקודה 3 ליד חרבת חממה
  • מכאן רכבנו בכביש מערבה עד המפגש עם כביש 89 בנקודה 4
    פנינו ימינה במורד הכביש עד צומת הכניסה לסאסא בנקודה 5
  • פה אחרי מספר מטרים לפני השער של סעסע פנינו לכביש פנימי מקביל לכביש 89 שמטפס מערבה
    בנקודה 6 עזבנו את הכביש ימינה לדרך 4X4 שבמהרה הופכת לדבל/סינגל קוצני שמקיף כרם ענבים
    הדבל מתחבר בסוף בנקודה 7 לכביש 899
    מכאן רכבנו בכביש מערבה עד הפנייה להר אדיר בנקודה 8
  • פה פנינו לכביש להר אדיר ומיד אחרי מספר מטרים פנינו ימינה לדרך סלולה שיורדת לאיזור מטעים
    בנקודה 9 פנינו לדרך 4X4 והמשכנו בדרכים
    באיזור נקודה 10 הדרך נכנסת לרחובות של חורפייש ואז יוצאים מהכפר
    בנקודה 11 התכנון היה להמשיך מערבה עד נקודה 12 ומשם בכביש ל 13
    חלקנו אכן המשיכו לפי התכנון המקורי
    דווקא אני ואחרים פנינו שמאלה ורכבנו בדרך שהסתיימה בשטח ללא שביל בו הלכנו וקצת רכבנו בנקודות 11A
    המשכנו בכביש 89 עד צומת אלקוש ואז ימינה עד נקודה 13
  • בנקודה 13 נכנסנו לדרכי 4X4 בערוץ נחל כזיב
    האיזור מיוער עם עצים גבוהים והופך מוצל וקסום (ראה תמונות)
    בנקודה 14 בצומת הדרכים פנינו לדבל שמאלה שניכר שרוכבים בו מעט למרות שהוא מסומן כשביל אופניים
    הדאבל הזה שהוא זרוע אבנים קטנות מסתיים בנקודה 15 בדרך 4X4 טובה שמטפסת בתלילות עד מפגש עם כביש 89 בנקודה 16
    זוהי העלייה הקשה במסלול
  • פנינו ימינה בכביש ורכבנו בו עד נקודה 17
    פה פנינו שמאלה וירדנו בדרכי 4X4 שבירידות הופכות לדרדרתיות עד חיבור לכביש 864 בנקודה 18
    פה פנינו ימינה וגענו עם הכביש לצומת חוסן בנקודה 19
    מכאן על המדרכה בכביש 89 עד הפנייה לחניון אגם המונפור בנקודה 20
    רכבנו בדרכי ושבילי הפרק עד מפגש עם רחוב של מעלות בנקודה 21
  • רכבנו ברחובות מעלות עד הכיכר בנקודה 22 ובה פנינו ברח' שלמה שרירא ימינה והלאה ברח' הנשיא הרצוג עד הצומת בנקודה 23
    פה עלינו בכביש המשובש לכיוון שמורת נחל כזיב
    שיא הגובה לפני הירדה לנחל כזיב הוא בנקודה 24
  • מכאן דהירה בכביש המשובש עד הקצה שלו ליד עין זיו
    בנקודות 25 יש קטע הליכה של כמה עשרות מ' לצד מבנה בית המשאבות ומכאן רכיבה בדרך 4X4 ליד ערוץ נחל כזיב
    הרכביבה כייפית וחוצה פה ושם את הערוץ תוך השפרצת מים לצדדים
    בנקודה 26 קצת אחרי עין טמיר עצרנו בבריכה לרחצה
    מכאן המשכנו בדרך ה 4X4 המקבילה לנחל עד צומת הדרכים ליד עין חרדלית בנקודה 27
  • פנינו לדרך השמאלית תוך חציית הערוץורואים קצת מים בבריכה משמאל לשביל
    המשכנו עם הדרך ובהמשך היא הופכת לכביש עד הצומת עם כביש 70 בנקודה 30
    בנקודות 30 רכבנו שמאלה ואחרי כמה מ' ומינה לדרך לבנה בין מטעי אבוקדו ובננות
    דהרנו בדרך הטובה עד ליד שער הכניסה לקיבוץ גשר הזיו בנקודה 31
    מכאן לתחנת הדלק ולחנייה בה נמצאו המכוניות בנקודה 32

Monday, June 25, 2018

תל מונד וחרות בשביל הכתום

תל מונד וחרות בשביל הכתום

תאריך :  25-6-2018

כפר יונה - בית קברות של ינוב - כביש 562 - חציית כביש 5613 - שביל אופניים "צורן-קדימה" - כביש 5532 - שביל לב השרון - עין ורד - חציית כביש 553 - תל מונד - בית הלורד - רח' הראשונים בתל מונד - חרות - דרך למחלף הדרים - ליד תחנת סד"ש - חציית כביש אחורי לתל מונד - חצייה מתחת לכביש 553 - צומת דרור - מעבר מעל כביש 4 בשביל הולכי רגל - אבן יהודה - צומת הדסים - יער אילנות - מעבר מתחת כביש 4 - ליד הארבורטום - פרדסייה - כפר יונה

נקודת יציאה : כפר יונה

משתתפים : לבד

מרחק : 31 ק"מ

טיפוס מצטבר : 254 מ'   

זמן : 2:52 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • יצאתי היום לרכיבת בוקר בלי תכנון , אלא רק כיוון כללי דרומה מכפר יונה
    תוך כדי התגלגלות החלטתי לרכב על אחד משבילי המועצה המקומית לב השרון , יש מספר שבילים וכרגיל לא מתועדים ולא מפורסמים ברצינות כמו רבים משבילי המועצות המקומיות/איזוריות
    הפתיע אותי שקטע השביל שבחרתי , למרות שהוא באיזור מרובה חולות , היה רכיב ויחסית ללא חולות שהפריעו לרכיבה
  • יצאתי מהבית בכפר יונה (1) ויצאתי ביציאה הצדדית משכונת חפציבה לבית הקברות של ינוב בנקודה 2
    מכאן דרך 4X4 מאולתרת קצרה שמתחברת לכביש 562 ההולך ונבנה (כבר כמעט גמור - סלול כבר , מדרכות , פנסים ...) בנקודה 3
    רכבתי בכביש עד הצומת עם כביש 5613 בנקודה 4
    המשכתי הלאה בכביש עד נקודה 5 בה נכנסתי לשביל האופניים בין צורן לקדימה
    בצומת האחורית המזרחית של קדימה פניתי לכביש ההולך לעין ורד (6)
  • מיד בנקודה 7 פניתי לדרך ה 4X4 הטובה המסומנת בסימון שבילים כתום (אחד משבילי המועצה המקומית לב השרון)
    בנקודה 8 פונים שמאלה ופוגשים שרידי טרקטורים ומיכון חקלאי ופונים בנקודה 9 עד עין ורד
    חוצים את עין ורד וממשיכים בכביש היציאה עד צומת הכניסה בנקודה 9
  • חציתי את הכביש בכיכר והמשכתי דרך תל מונד בסימון השביל הכתום
    באיזור 10 יש מספר מבנים מראשית היישוב כמו בית הלורד , מגדל המים ועוד
    בנקודה 11 בפינה הדרום מזרחית של תל מונד 
  • מכאן סינגל קצר
    בנקודה 12 השביל מלא קוצים ולא ברור על פני כ 10 מ' ואחר כך ממשיך כדאבל עד חרות בנקודה 13
    העלייה בקטע האחרון קצת חולי אבל רכיב
  • רכבתי ברחובות של מושב חרות והלאה בשביל ליד בית העם
    יש מספר אתרים כמו הרפת (14) ואחרים עם שילוט כחול רלוונטי
    בנקודה 15 יצאתי מהמושב לדרך חצי סלולה
    הדרך מסומנת בסימון שבילים כתום
    בנקודה 16 עזבתי את השביל הכתום ופניתי ימינה לדרך בסימון שבילים אדום
  • בנקודה 17 עזבתי את הדרך האדומה , תחילה בדרך טובה
    אחרי המשתלה עם הדקלים נכנסים לדרך חולית שבנקודות 18 הופכת לרכיבה חלקית (לראשונה במסלול)
    המשכתי בדרכי 4X4 חוליות רכיבות עד נקודה 20
    בשעות הבוקר נוסעות פה הרבה מכוניות עוקפות פקקים
  • רכבתי בכביש הפנימי מתחנת הדלק סד"ש (ליד נקודה 20)
    חציתי את כביש הגישה האחורי לתל מונד בנקודה 21
    המשכתי בכביש הפנימי לצומת דרור כאשר בנקודה 22 עוברים מתחת לכביש 553 ומיד אחרי שחצינו מתחתיו פונים לשביל הולכי רגל/אופניים סלול בנקודה 23
    בנקודה 24 חציתי על גשר הולכי הרגל מעל כביש 4 ובנקודה 25 נכנסתי לרחובות אבן יהודה
  • חציתי את אבן יהודה שבהרבה קטעים מהיישוב יש שבילי אופניים משוקעים (יופי של עבודה של המועצה)
    בנקודה 26 נבנה כביש חדש שיחבר לכביש היציאה הצפוני מאבן יהודה
    רכבתי בכביש שתשתיתו מוכנה עד נקודה 27 ועליתי במדרכה עד הכיכר בפנייה להדסים (28)
    מכאן בדרך 4X4 צפונה
    בנקודה 29 יש מחסום לפני הדרך , כנראה בגלל האבטיחים שגדלים בשדה ליד
    זה גורם לכך שבגלל המחסום והסוללות באיזור נקודה 30 הדרך חולית ולא רכיבה עכשיו למרות שבעבר רכבתי בה עשרות פעמים , מניח שבחורף אחרי תקופת האבטיחים המחסום יוסר או ייפרץ
    בנקודה 29 טיפסתי על הסוללה וחברתי לדרך שמובילה ליער אילנות
  • רכבתי דרך יער אילנות ובנקודה 31 נכנסתי לסינגל קצר עד המעבר מתחת לכביש 4 בנקודה 32
    מכאן בתעלת הניקוז או מצדדיה בצד הזרחי של כביש 4 עד נקודה 33
    מכאן דבל סביב הארבורטום והלאה בדרכי 4X4 עד כביש 5613 מול המרכז המסחרי של פרדסיה
    בנקודה 35 פניתי לפרדסייה ורכבתי אל השכונה החדשה ההולכת ונבנית
    בנקודה 36 עזבתי את הכבישים של השכונה החדשה של פרדסיה ונכנסתי למטע אבוקדו אותו חציתי בדבל עד היציאה מצידו המזרחי לדרכי שדות לכיוון כפר יונה אליה נכנסתי בנקודה 37 במעבר מאולתר
    מכאן המשכתי הביתה (1)

 

Wednesday, June 20, 2018

פרדס חנה כרכור

פרדס חנה כרכור

תאריך :  20-6-2018

רח' הערבה בכרכור - רח' הבנים - בית האריס - הספרייה של כרכור - פסל השילוב - ככר השמינייה בפרדס חנה - באר ישנה בפרדס חנה ברח' רבי עקיבא - באר ישנה בפרדס חנה ברח' החרובים - חציית רח' הנדיב - באר ישנה בפרדס חנה ברח' השדה - שרידי מחנות בריטיים מצפון לפרדס חנה - נווה שלווה - נחל משמרות - נחל ברקן - יער אלוני יצחק - סינגל אלוני יצחק המערבי - נחל ברקן - כפר פינס - סינגל ליד נחל משמרות - שייך כרכור - רח' הערבה בכרכור
נקודת יציאה : רח' הערבה בכרכור

מוביל : דורון קדמיאל

משתתפים : 4

מרחק : 23 ק"מ

טיפוס מצטבר : 200 מ'   

זמן : 3:19 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS





הערות
  • היום ביקש דורון קדמיאל להוביל אותנו באתרים באיזור פרדס חנה כרכור אליו עבר לאחרונה
    הרעיון היה להכיר מקומות מראשית ימי המושבות כרכור שנוסדה ב 1913 ופרדס חנה שקמה ב 1929
    בהמשך יצאנו לאיזור הבסיסים הבריטיים שהיו מצפון ליישוב שסביבו נבנו בסיסים רבים במהלך מלחמת העולם השנייה
  • יצאנו מרח' הערבה (1) ורכבנו ברחובות כרכור
    בנקודה 2 פנינו לרח' הבנים ובנקודה 3 בצומת הבנים והמייסדים ראינו את אחד הבתים הראשונים , בית האריס (כנראה מ 1920) ומולו את הספרייה שהיתה הבית הציבורי הראשון במושבה כרכור
    בנקודה 4 פסל מעניין המייצג את "השילוב" , החיבור של המושבות כרכור ופרדס חנה ב 1969 , האנדרטה הקמה לכבות 15 שנה לחיבור ביניהן
    בנקודה 7 פנינו לרח' רבי עקיבא שהוא רחוב רחב עם ערוץ שעובר בין הנתיבים
    בנקודה 8 נמצאת אחת מ 4 הבארות שנחפרו בפרדס חנה עם הקמת המושבה ב 1929
    המבנים אחידים
    פה המבנה שעל הבאר נמצא בכניסה לחצר פרטית
  • בנקודה 9 פגשנו את הבאר השנייה שמשולבת בבית ברחוב חרובים
    חצינו בזהירות את רח' הנדיב הסואן שמחבר בין בנימינה לפרדס חנה ובנקודה 10 עצרנו ליד הבאר השלישית שהיא היחידה עליה נמחקה הכתובת תרפ"ט - 1929 בה היא נבנתה
    בנקודה 11 עזבנו את הרחובות ופנינו שמאלה לדרכי עפר
    בנקודה 12 חברנו לכביש פנימי
    בנקודה 13 פנינו באיזור שבו מבנים רבים שהם שריד לבסיס בריטי גדול (ראה תמונות)
    בנקודה 14 נמצאת הבאר הרביעית
    לא רחוק יש פסל לחייל הבודד של איזה ניסיון להקים פה מכינה או מכון ללימוד לחיילים בודדים ואחרים (לפי השילוט בשטח)
  • מכאן חזרנו באותה דרך לנקודה 13 המשכנו בכביש הפנימי ופנינו מיד אחרי  מוסד נוער ובית חולים בנקודה 15 לדרכים
    בנקודה 16 פגשנו סכר שהוא חלק ממערכת הסכרים והתעלות משנות ה 60 שמשמשים להכנסת מים לאקוויפר החוף
    בנקודה 17 עוד סכר עם עץ דולב גדול לידו
  • פה המשכנו בדרכים ליד עוד סכרים עד יער אלוני יצחק בנקודה 20
    נכנסנו בדרך ה 4X4 ליער עד מפגש עם סינגל אלוני יצחק המערבי בנקודה 21
    פה עשינו שני סיבובים נגד כיוון השעון בסינגל הנהדר בתוך היער ויצאנו ממנו בנקודה 22 לדרך הסולינג הישנה בנקודה 22
  • מכאן רכבנו בדרך הטובה דרומה עד צומת הדרכים בנקודה 24
    פה פנינו ימינה ובנקודה 25 ראינו תחנת אוטובוס מוזרה , אחת ממספר תחנות אוטובוס שמיקומן כאן באמצע השטח החקלאי לא ברור
    בנקודה 26 יש עוד תחנת אוטובוס
    בנקודה 27 נכנסנו לפר פינס וחצינו את היישוב ויצאנו ממנו בנקודה 28
  • בנקודה 29 נכנסנו לסינגל חמוד שעובר ליד ערוץ ובשדרת אלוני תבור
    בנקודה 30 יש עמדה , כנראה שריד למאורעות 1936-39
    יצאנו מהסינגל לרחוב בנקודה 32
    פנינו שמאלה ברחוב ואז ימינה לדרכי 4X4 שהביאו אותנו לאלון הבודד (האלון הנבוב) (33) שנמצא במקום הנקרא שייך כרכור בו ישב בעבר הכפר כרכור
    זוהי נקודת תצפית יפה
    מכאן ירדנו עד לרחובות בכרכור בנקודה 34 ולאוטו (1)

 

מעבר חדש מתחת כביש 2 ליד מכמורת

  מעבר חדש מתחת כביש 2 ליד מכמורת תאריך : 12 -4 -2024 כפר יונה - חציית כביש 57 בצומת כפר יונה מערב - שכונת גבעת אלונים - בית קברות כפר יונה ...