Tuesday, July 31, 2018

First Christians

מי הם הנוצרים הראשונים , הברית החדשה ועוד

המאמר/הערות נכתב תוך כדי חזרה על החומר שלמדנו בקורס מורי דרך בנושא נצרות והתכוננות למבחני
 הסיום של הקורס

מיהם 12 השליחים

The 12 Apostles/Disciples

Gospel of Matthew Gospel of Mark Gospel of Luke Gospel of John Acts of the Apostles שם בעברית Name in Spanish
1 Simon ("also known as Peter") Simon ("to whom he gave the name Peter") Simon ("whom he named Peter") Simon Peter / Cephas "which is translated Peter" Peter פטרוס , שמעון כייפא Pedro
2 Andrew ("his [Peter's] brother") Andrew Andrew ("his [Peter's] brother") Andrew ("Simon Peter's brother") Andrew אנדריי
3 James ("son of Zebedee") James ("son of Zebedee") / one of the "Boanerges" James one of the "sons of Zebedee" James יעקב הזבדי Yago
4 John ("his [James's] brother") John ("brother of James") / one of the "Boanerges" John one of the "sons of Zebedee" / the "disciple whom Jesus loved"  John
Juan
5 Philip Philip Philip Philip Philip

6 Bartholomew Bartholomew Bartholomew Nathanael Bartholomew

7 Thomas Thomas Thomas Thomas ("also called Didymus") Thomas

8 Matthew ("the publican")
The Tax Collector
Matthew / Levi Matthew / Levi not mentioned Matthew
מתי המוכס
9 James ("son of Alphaeus") James ("son of Alphaeus") James ("son of Alphaeus") not mentioned James ("son of Alphaeus") יעקב בן אלפאוס
10 Thaddaeus (or "Lebbaeus"); called "Judas the Zealot" in some translations Thaddaeus Judas ("son of James," referred to as brother in some translations) Judas ("not Iscariot") Judas ("son of James," referred to as brother in some translations) יהודה
11 Simon ("the Canaanite") Simon ("the Cananaean") Simon ("who was called the Zealot") not mentioned Simon ("the Zealot") שמעון
12 Judas Iscariot Judas Iscariot Judas Iscariot Judas ("son of Simon Iscariot") (Judas replaced by Matthias) יהודה איש קריות
 
 

הביוגרפיה של ישוע מלידתו עד תחייתו מופיעה באוונגליונים (הבשורה - Gospel)

  • הבשורה לפי מתי
  • הבשורה לפי מרקוס
  • הבשורה לפי לוקס
  • הבשורה לפי יוחנן
מתי , מרקוס ולוקס – הבשורות הסינופטיות – מאד דומות במהלך הארועים והתאור
לכל אוונגליון ייחודיות שלו
יוחנן בעל אופי תאולוגי ופילוסופי יותר

כותבי האוונגליונים (עפ"י המסורת)

  •  מתי – מתי המוכס , אחד מ 12 השליחים (מתי ט, 9)
    " וַיְהִי בַּעֲבֹר יֵשׁוּעַ מִשָּׁם וַיַּרְא אִישׁ יֹשֵׁב בְּבֵית־הַמֶּכֶס וּשְׁמוֹ מַתָּי וַיֹּאמֶר אֵלָיו לְכָה אַחֲרָי וַיָּקָם וַיֵּלֶךְ אַחֲרָיו׃"
  • מרקוס – תלמידו ומקורבו של פטרוס , מזוהה כיוחנן מרקוס (מעשי השליחים י"ב 12)
  • לוקס – "הרופא האהוב" – המלווה את פאולוס (אל הקולוסים ד' 14)
  •  יוחנן – יוחנן בן זבדי , אחד מ 12 השליחים (מרקוס א' 19)
    " וַיְהִי כְּעָבְרוֹ מְעַט מִשָּׁם וַיַּרְא אֶת־יַעֲקֹב בֶּן־זַבְדַּי וְאֶת־יוֹחָנָן אָחִיו וְגַם־הֵמָּה בָאֳנִיָּה וּמְתַקְּנִים אֶת־ְֳּהַמִּכְמֹרוֹת׃ 20 וַיְמַהֵר וַיִּקְרָא אֲלֵיהֶם וַיַּעַזְבוּ אֶת־זַבְדַּי אֲבִיהֶם בָּאֳנִיָּה עִם־הַשְׂכִירִים וַיֵּלְכוּ אַחֲרָיו׃"
כנראה לא הם כתבו באמת אלא יוחס אליהם כדי להראות את החשיבות

סימולם של כותבי הבשורה 


מתי – אדם

מרקוס – אריה

לוקס – שור

יוחנן – נשר

הברית החדשה


  •  4 האוונגליוניםEuangelion/Gospel
  • מעשי השליחים
    לידת הקהילה הנוצרית וראשית התארגנות הכנסייה והתפשטותה מא"י לרחבי האימפריה הרומית
  • 21 אגרות פאולוס
    כתבי הדרכה והוראה תאולוגיים עבור הכנסיות המתגבשות
  • חזון יוחנן/התגלות Revelation
    חיבור אפוקליפטי המתאר את סוף העולם וייסודה של מלכות שמים
במסורת יוחנן של ההתגלות הוא אותו יוחנן של הבשורה
עפ"י המחקר הם יוחננים שונים

מתי נכתבו ספרי הברית החדשה


מרקוס ~70 לספירה

מתי ~80 לספירה

לוקס ~80-90 לספירה

יוחנן ~90 – 100 לספירה

מעשי השליחים ~90 לספירה

 אגרות פאולוס ~50-63 לספירה

חזון יוחנן ~100 לספירה

קאנון – אוסף כתבים המוכרים באופן רשמי כמקודשים
הברית החדשה נחתמה בין המאה השנייה לרביעית 

הספר האחרון של הברית הישנה הוא תרי עשר ובו הספר מלאכי

"נצרות" על שם מה ?

"ויצא חטר מגזע ישי ; ונצר , משרשיו יפרה" (ישיעהו י"א 1)

באנגלית כמובן Christian מלשון Christ – משיח

הנצרות לקחו את שם ישי שהוא בניגוד לדוד איש פשוט  - רועה פשוט – נצר שיבשיל ויביא פרות לתהליך להצלחה ושגשוג

  
הוא בא וישב בעיר הנקראת נצרת , למען יתקיים הנאמר על פי הנביאים כי נצרי יקרא לו" (מתי ב' 23)

הקהילה הראשונה זוהתה ככת הנוצרים אבל במהרה נקראה כת המשיחיים

"מצאנו את האיש הזה בבחינת מגפה ; מעורר מהומות בקרב כל היהודים בכל העולם ומנהיג של כת הנצרים" (מעשי השליחים כ"ד 5)

פיליפוס פגש את נתנאל ואמר לו : "מצאנו את זה שכתב עליו משה בתורה , וכן גם הנביאים , את ישוע בן יוסף מנצרת."
אמר לו נתנאל : "מנצרת יכול לבוא משהו טוב ? (יוחנן א 45-46)

ישוע יוצא מהעיר הפשוטה והקטנה הנחבאת בין ההרים – כמו ישי הצנוע

הקשר בין מרים לאלישבע שהיא ממשפחה של כהנים ,אז יש למרים ולישוע קשר למשפחת כוהנים
כך ישוע מתאים לרשת את המלכות באופן חוקי

"המגניפיקט"

קטע שנקרא "המגניפיקט" – חשוב בליטורגיה הנוצרית – שיר הודיה והכרת תודה לאל


Ichthys

  

השבוע הקדוש - השבוע האחרון בימיו של ישו 

מתי התקיימה הסעודה האחרונה ?

"שהרי נזבח שה הפסח שלנו – המשיח" (הראשונה אל הקורינתיים ה' 7-8)
האוונגליונים הסינופטיים
יום חמישי – י"ד בניסן ערב חג הפסח
יום ששי , חג הפסח – צליבה
הכנסייה הקטולית – מיסה עם מצה
אוונגליון יוחנן
יום חמישי – י"ג בניסן
יום ששי , ערב חג הפסח , צליבה
הכנסייה היוונית אורטודוקסית – מיסה עם לחם
אם זה לפי יוחנן , ישו נצלב בערב פסח ביום של קרבן פסח , כלומר ישו הוא הקרבן
ישוע מת ולא היה צריך לשבור את השוקיים כדי לזרז את המוות כדי שלא יצטרכו לקבור בשבת – זה אומר שהוא הקרבן המושלם בלי פגם (עפ"י יוחנן)


·         התקופה האפוסטלית - תקופת השליחים : מעלייתו השמיימה של ישו ועד מאסרו ומותו של פאולוס

ההיסטוריה של הכנסייה הקדומה

·   1-33 לספירה : חיי ישוע
·    33-100 לספירה : התקופה האפוסטולית והתגבשות קהילת המאמינים
·   100-313 לספירה : הפצה ורדיפות , יצירה ספרותית , בניית כוח חברתי , דתי ואינטלקטואלי
 

  • פטרוס – שמעון כיפא
    השליח הבכיר ביותר ומי שקרוב אליו הוא מקורב לישוע
  • פאולוס - שאול התרסי
    נחשב ל"אדריכל הנצרות"
    יליד תרסוס שבאסיה הקטנה - אזרח רומאי
    יהודי פרושי , רדף יהודים בתחילה
 

פנטקוסט


  • הנצרות פורצת דרכה לכל קצווי ארץ דרך אפשרות לדבר בשפות שונות
  •  חג השבועות , חג מתן תורה הופך לחג מתן רוח הקודש וייסוד הכנסייה , חג מתן ברית חדשה
  •  אירוע אסכטולוגי המסמל את ראשית תקופת אחרית הימים
  •  ביטולו של חטא מגדל בבל (חטא הגאווה) שעונשו בבלבול לשונות
  •  ישוע כגורם המאחד את פיצול האנושות מקדמת דנא
 
מַעֲשֵׂי הַשְּׁלִיחִים ב'
ב בְּיוֹם מְלֹאת שִׁבְעַת הַשָּׁבוּעוֹת הָיוּ כֻּלָּם יַחְדָּיו. 2 פִּתְאוֹם הָיָה קוֹל מִן הַשָּׁמַיִם, כְּקוֹל מַשַּׁב רוּחַ עַזָּה, וְהוּא מִלֵּא אֶת כָּל הַבַּיִת אֲשֶׁר יָשְׁבוּ בּוֹ. 3 אָז הוֹפִיעוּ לְנֶגֶד עֵינֵיהֶם לְשׁוֹנוֹת כְּלַהֲבוֹת אֵשׁ, שֶׁהִתְפַּזְּרוּ וְנָחוּ אַחַת אַחַת עַל כָּל אֶחָד מֵהֶם. 4 וְכֻלָּם נִמְלְאוּ רוּחַ הַקֹּדֶשׁ וְהֵחֵלּוּ לְדַבֵּר בִּלְשׁוֹנוֹת אֲחֵרוֹת כְּפִי שֶׁנָּתְנָה לָהֶם הָרוּחַ לְדַבֵּר.

5 בִּירוּשָׁלַיִם הִתְגּוֹרְרוּ יְהוּדִים יִרְאֵי אֱלֹהִים מִכָּל עַם וְעַם אֲשֶׁר תַּחַת הַשָּׁמַיִם. 6 כַּאֲשֶׁר נִשְׁמַע הַקּוֹל הַזֶּה הִתְקַהֲלוּ עַם רַב וְכֻלָּם נָבוֹכוּ, שֶׁכֵּן כָּל אִישׁ שָׁמַע אוֹתָם מְדַבְּרִים בִּשְׂפָתוֹ שֶׁלּוֹ. 7 הֵם נִתְמַלְּאוּ תִּמָּהוֹן וּפְלִיאָה וְאָמְרוּ: "הֲרֵי כָּל הַמְדַבְּרִים הָאֵלֶּה גְּלִילִיִּים, 8 וְאֵיךְ כָּל אֶחָד מֵאִתָּנוּ שׁוֹמֵעַ בִּשְׂפַת מוֹלַדְתּוֹ? 9 פַּרְתִּים אֲנַחְנוּ וּמָדִים, עֵילָמִים וְתוֹשָׁבֵי אֲרַם נַהֲרַיִם, תּוֹשָׁבֵי יְהוּדָה וְקַפָּדוֹקְיָה וּפוֹנְטוֹס וְאַסְיָה, 10 פְרִיגְיָה וְפַּמְפִילְיָה, מִצְרַיִם וּמְחוֹזוֹת לוּב הַסְּמוּכִים לְקִירֶנְיָה, תּוֹשָׁבֵי רוֹמָא הַמִּתְגּוֹרְרִים כָּאן, 11 יְהוּדִים וְגֵרִים, כְּרֵתִיִּים וְעַרְבִים - וְהִנֵּה אֲנַחְנוּ שׁוֹמְעִים אוֹתָם מְסַפְּרִים בִּלְשׁוֹנוֹתֵינוּ אֶת גְּדֻלּוֹת הָאֱלֹהִים!"
 
 לאחר הצליבה מצטרף יעקב אחי ישוע להנהגת הנוצרים
המנהיגים הם פטרוס ויעקב


יש לנו שני יעקב :
יעקב השליח , הוא יעקב זבדי (יעקב הגדול) נבחר ע"י ישוע עם אחיו יוחנן , נתפס ע"י הורדוס אנטיפס שכרת את ראשו , נקבר בכנסיה הארמנית     (ראשו מגיע לספרד)
יעקב אחי ישוע (יעקב הקטן) מוצא להורג ומובא גם הוא לכנסייה הארמנית
 

דיאקון - שמש בכנסיה


סטפנוס הקדוש - הקדוש המעונה הראשון


מרטיר = עד , אדם המעיד על אמונתו

התפשטות הנצרות באימפריה הרומית

·         סוף מאה ראשונה : כ 10000 נוצרים
באותה תקופה 2 מליון בא"י ו 4 מליון בעולם
·         ~96-180 תקופת יציבות , בטחון בדרכים , שגשוג כלכלי
·         סביב שנת 200 כ 250000 נוצרים
·         251 , כשלונות צבאיים (הקיסר דקיוס) , חוסר יציבות פוליטית , מגיפות
הקיסר ניצל את המצב המעורער כדי לפרוע בנוצרים
·         סביב שנת 300 3-5 מליון נוצרים
·         303-313 – רדיפות קשות בימי דיוקלטיאנוס

עליית קונסטנטינוס ואיחוד האימפריה
324-337 לספירה
312 – כיבוש רומא ע"י קונסטנטינוס
"בסימן זה תנצח"
324 – כיבוש ואיחוד עם החלק המזרחי של האימפריה וקביעת קונסטנטינופול כבירתה החדשה של האימפריה
התנצרותה של האימפריה הרומית
הנצרות מקבלת מעמד כדת מותרת , 313 (צו מילנו)
הנצרות מקבלת מעמד כדת המועדפת של האימפריה , 324
קביעת הבירה בקונסטנטינופול
ירידה של רומא
הבישופים מקבלים תפקידים שלטוניים בחסות הקיסר
קונסטנטינוס פטרונה של הכנסייה , רואה עצמו כשליח של האל
הקיסר לוקח חלק בוועידת הכנסייה
הקיסר תאודוסיוס הופך את הנצרות לדת הרשמית – 380

מספר הנוצרים גדל לכ 30 מליון בשנת 410 (כ 2/3 מכלל האוכלוסייה)

הלנה הקדושה 248-329 לספירה
אם קונסטנטינוס
עולת הרגל הראשונה
מוצאת הצלב וכנסיית הגולגותא
בונה את הכנסיות הראשונות בארץ הקודש
  • כנסיית המולד , בית לחם
  • כנסיית הקבר , ירושלים
  • כנסיית האלאונה , הר הזיתים
  • כנסיית אברהם , אלוני ממרא

איקונות

ציור/פסיפס/תבליט , בעלי יכולת לתווך , לרפא , לחולל נסים , לקשר בין המאמין עם הייצוג המתואר בה

Christ Pantocrator

איקונה מהראשונות מסנטה קטרינה
ישוע כשליט העולם – Allmighty


Sunday, July 15, 2018

Corsica and Cote De Azur

קורסיקה והריביירה

 

בוקר בניס 15-7-2018

 

גמר מונדיאל בין קרואטיה לצרפת בחוף הים בניס 15-7-2018

 

טיול רגלי ב Saint Jean-Cap-Ferrat ושיט לקורסיקה 16-7-2018

 

טיול רגלי ל Monte Tolu והמלון ליד לומיו 17-7-2018


Cima a Forca and Punta Liatoghju 18-7-2018 


Punta Di I Cavalletti 19-7-2018


Evening in Aullene 19-7-2018


Ajaccio and Area 20-7-2018

 

עוד ערב ב Aullene 20-7-2018



Bonifacio 21-7-2018

 

Bavella area 22-7-2018

Zalana 23-7-2018

 

 

Sentier botanique 24-7-2018



 Bastia 25-7-2018



26-7-2018  Le Haut Montet



Grand Canyon du Verdon and Cannes 27-7-2018




Nice Airport 28-7-2018


גאוגרפיה , גאולוגיה וצומח בקורסיקה

מתוך "מדריך מטרופוליס קורסיקה"
https://www.e-vrit.co.il/%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A_%D7%9E%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%A1_%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%99%D7%A7%D7%94-details.aspx

גיאוגרפיה
קורסיקה, ששטחה 8,680 קמ"ר, היא האי הרביעי בגודלו בים התיכון. האי נמצא בים הליגורי, שהוא זרוע של הים התיכון המפריד בין איטליה, צרפת וספרד. קורסיקה שייכת לצרפת (מאז שנות התשעים היא מוגדרת כחבל שלטוני מיוחד), למרות שהיא קרובה יותר לאיטליה. האי נמצא 200 קילומטרים מניס שבריוויירה הצרפתית, 110 קילומטרים מחופי איטליה, ו־11 קילומטרים בלבד משכנתה הדרומית, סרדיניה, השייכת לאיטליה. אורכו של האי 183 קילומטרים, רוחבו 83 קילומטרים בנקודה הרחבה ביותר. אורך חופיו המתפתלים הוא אלף קילומטרים והם כוללים כמאתיים מפרצים חוליים. זהו האי ההררי ביותר בים התיכון — הנקודה הגבוהה ביותר באי היא הר מונטה סינטו (Monte Cinto) שפסגתו מתנשאת לגובה של 2,706 מטרים.
גיאולוגיה
למרות שנהוג לקרוא לקורסיקה "אי הגרניט", ומקובל לפטור את הרקע הגיאולוגי כמסד גרניט עצום, אין זה נכון. המאפיינים הגיאולוגיים של קורסיקה מתחלקים לשניים, לאורך קו אלכסוני מהעיירה איל דה רוס (L'Ile Rousse), בחוף הצפון־מערבי דרך קורטה (Corte), במרכז האי, ועד לפאבון (Favone) בחוף הדרום־מזרחי.
ממערב לקו זה נמצא אזור גיאולוגי המכונה "קורסיקה ההרציניאנית" על שם התקופה הגיאולוגית שבה נבנו רכסי ההרים, בין 345 מיליון שנים לפני זמנינו לבין 225 מיליון שנים. הסלע שנוצר בתקופה זו הוא מחדר מגמה עצום שנדחף ממעמקי האדמה אל תוך קרום כדור הארץ, בעוצמה רבה ובטמפרטורה גבוהה. החומר שעלה על פני קרום כדור הארץ היה במצב נוזלי. במשך מיליוני השנים שבהם המחדר הזה התקרר, הוא יצר קריסטלים (גרגרים) של היסודות קוורץ, פלדספר ומיקה — מה שמאופיין כיום כסלע גרניט. רובו של המחדר העצום הזה כבר נשחק במיליוני השנים שעברו, אבל הרי הגרניט הגבוהים של קורסיקה הם הגרעין הפנימי של אותו מחדר עתיק.
כל מה שממזרח לקו הזה מכונה "קורסיקה האלפינית" כיוון שהסלעים באזור הזה נוצרו בתקופה מאוחרת יותר מקורסיקה ההרציניאנית, והם תוצאה של הלחצים בקרום כדור הארץ שיצרו את הרי האלפים. הסלעים כאן, כמו הרי האלפים, הורבדו וקופלו, התקערו והתקמרו בדיוק כמו האלפים. הם כוללים סלעים מותמרים (מתמורפיים), כגון סלעי שיסט, שנוצרו בחום ובלחץ שהופעל עליהם, או סלעי גיר — כמו אלה המוכרים לנו בארץ, שנוצרו על קרקעית הים ואחר כך הורמו לגובה על ידי הכוחות הטקטוניים. המערכת ההררית הזו נוצרה בתקופה שלפני כ־300 מיליון שנה ועד ל־50 מיליון שנה טרם זמנינו.
לאחר שהסלעים וההרים עוצבו במקומם, כוחות הבלייה החלו לפעול עליהם. פעולת הבלייה קיבלה תנופה דראסטית בתקופות הקרח השונות, שהאחרונה שבהן הסתיימה רק לפני 10,000 שנה. עם התקררות האקלים העולמי נוצרו קרחוני ענק על האי וחרצו קניוני נקיקים צרים בהרים של קורסיקה. אלה עוצבו סופית על ידי גשמי הזעף שלוו את הקרחונים. כאשר האקלים התחמם, בסוף תקופת הקרח האחרונה, מדרונות ההרים והעמקים כוסו ביערות ובחורש, בעוד ראשי ההרים נשארו קרחים וחשופים — בדיוק כפי שהמצב נראה כיום.
תופעה גיאולוגית יוצאת דופן התרחשה בקצהו הדרומי של האי. שם הורבדה רצועה של קירטון רך (כמו הסלע שקיים בראש הנקרה) שנוצרה בים והורמה על ידי הפעילות הטקטונית של קרום כדור הארץ. רצועת הקירטון הזו יצרה נוף של מצוקים ימיים בוהקים בלובן ובתוכן לשונות ים עמוקים, מערות תת־ימיות ואיים קטנים. זהו נוף ייחודי לדרומו של האי מסביב לעיירה בוניפאצ'יו (Bonifacio).

The geology of the western Mediterranean region

https://virtualexplorer.com.au/article/2002/53/evolution-of-the-western-mediterranean/geo.html




Saturday, July 07, 2018

טיול במרכז הגולן עם "בנות העמק"

טיול במרכז הגולן עם "בנות העמק"

תאריך :  7-7-2018

רחבה בירידה מכביש 87 לכיוון תל חושנייה - שביל הגולן - עינות פחם - בריכות פחם - ציר הנפט - עיון אל מנצורה - עין אל חריר - רוג'ום אל הירי - עין אל פרס - ליד יונתן - חציית כביש גישה ליונתן - עין ידידיה - חציית נחל גמלא - חציית נחל חיוויאי - נחל עיט - ציר המפלים - ליד בריכת אניעם (תות) - צומת המפלים - כביש 87 - מחנה קצבייה - עינות עדן (עינות סלוקייה) - אנדרטת חטיבה 7 בצומת קצבייה

נקודת יציאה : רחבה בירידה מכביש 87 לתל חושנייה

נקודת סיום : אנדרטה של חטיבה 7 בצומת קצביה

משתתפים : 12 ואני כמדריך

מרחק : 33 ק"מ

טיפוס מצטבר : 234 מ'   

זמן : 5:53 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS





הערות
  • ביום השני של טיול "בנות העמק" בגולן לקחתי אותן למסלול במרכז הגולן
    זהו מסלול דומה למסלולים אחרים שהובלתי בעבר :
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/g2
    ו :
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/g1c
    בתכנון רציתי להגיע גם לבריכת האירוסים שבזוויתן , אבל בגלל החום ומספר פנצ'רים שבזבזו זמן החלטנו לקצר בכביש בסוף
  • יצאנו מהרחבה ליד תל חושנייה וכביש 87 (נקודה 1)
    מיד בנקודה 2 נכנסנו לתוואי שביל הגולן
    זוהי דרך 4X4
    בנקודה 3 עזבנו את שביל הגולן שהוא סינגל לא ממש רכיב כאן ורכבנו בדאבלים עד נקודה 4
    מכאן דרך 4X4 טובה עד עינות פחם בנקודה 5
    פה יש בריכה קטנה לא לשחייה
  • המשכנו בדרך ה 4X4 ובנקודה 6 פנינו להמשך שביל הגולן , הפעם הוא הופך דאבל ובהמשך סינגל
    כשהוא נכנס לשרידי הכפר פרג' הסינגל מדי פעם מצריך הורדת רגל או הליגה של מטר או שניים
    בנקודה 7 הגענו לבית המנורות בו יש משקוף של בנה יהודי גדול (אולי בית כנסת) משולב בבנייה משנית בגג מבנה מאוחר יותר
    בהמשך , לא רחוק מהמשך השביל בכפר ליד נקודה 8 יש גרם מדרגות, כנראה של היכלית עליה היה ארון הקודש
    בנקודה 8 עזבנו את הסינגל וחברנו לדרך 4X4 שחיברה אותנו לדרכים שחלקן סלולות
    בנקודות 9 רכבנו בציר הנפט והלאה בדרכים שחלקן סלולות עד נקודה 11
  • פה פנינו לדרך ימינה שמובילה לרוג'ום אל הירי
    בנקודה 12 פנינו שמאלה לסינגל שמוביל לרוג'ום אל הירי
    פה נתתי הסבר על האתר וחלקנו נכנסו למערת הקברים שבמרכזו (13)
    חזרנו מכאן חזרה לנקודה 12 ודהרנו בדרכי ה 4X4 עד נקודה 14
  • פה בצומת הדרכים פנינו ימינה ומיד בנקןדה 15 שמאלה ועצרנו לרחצה בעין פרס בנקודה 16
    אחרי רחצה ומנוחה בבריכה היפה חזרנו לצומת בנקודה 15 והמשכנו בדרך ה 4X4 צפונה עד חציית כביש הגישה ליונתן בנקודה 17
    מצידו השני המשכנו בדרך ה 4X4 עד עין ידידיה
    לשמחתנו עין ידידיה (18) היה יחסית פנוי ממטיילים ויכולנו להנות מרחצה ומהזולה המוצלת
  • אחרי הפסקה ארוכה יחסית במעיין הנהדר המשכנו בדרכי טנקים צפונה כאשר מיד אחרי המעיין חצינו מסיל מלא מים בנקודה 19
    עם דרכי הטנקים המשכנו עד חיבור לציר המפלים מדרום לערוץ נחל עיט בנקודה 21
    מכאן דהרנו בכביש עד צומת המפלים (22) בלי להכנס לבריכת אניעם
  • בצומת המפלים פנינו שמאלה על כביש 87 ודהרנו בירידה
    בנקודה 23 נכנסנו לעינות סלוקייה (מעיינות עדן)
    הבעיה כאן שבניגוד לעבר בהן יכולנו להכנס עם אופניים ולשכשך רגליים במים - עכשיו אסור
    נראה שרשות הטבע והגנים קיבלו אחריות על המקום ומפעילה את חוקיה הדרקוניים במקום
    אסור להכניס אופניים (אפילו לא בהליכה) , אם ילד יתקל באופניים שיונחו על הדשא אין ביטוח - כך אמר השומר
    למים אסור להכנס ואפילו לא להכניס רגליים - חשש מטביעות ותביעות
    אסור לאכול על הדשא אלא רק בחניון החם מחוץ לאתר
    נטשנו את המקום המעצבן הזה והמשכנו לנקודת הסיום באנדרטת חטיבה 7 בצומת קצבייה בנקודה 25

 

מעבר חדש מתחת כביש 2 ליד מכמורת

  מעבר חדש מתחת כביש 2 ליד מכמורת תאריך : 12 -4 -2024 כפר יונה - חציית כביש 57 בצומת כפר יונה מערב - שכונת גבעת אלונים - בית קברות כפר יונה ...