Saturday, December 02, 2006

נגב 2006

 

נגב 2006

תאריך :  1-2/12/2006 

זהו הטיול המסורתי השנתי לדרום הארץ .
השנה טיילנו באיזור מכתש רמון או בעצם בשני קצותיו המערבי והמזרחי .

משתתפים : 25 (ביום השני שחר פרש עקב תקלת בולם והיינו 24)

תמונות מ 2 הימים

עוד תמונות

היום הראשון :

הר חריף - "כביש הר חריף-מצפה רמון" - הר רמון - מצפה מעלה ערוד - ראש מעלה לוץ - נחל אליאב - נחל לוץ - חציית "כביש הר חריף-מצפה רמון" - בורות לוץ - הר רומם - "כביש הר חריף-מצפה רמון" - הר חריף

נקודת מפגש : הש"ג של בסיס מג"ב בהר חריף

אורך : בספידומטר  38 ק"מ 

גובה מצטבר : 793 מ'

זמן ::6 שעות

דרגת קושי : 2.8 בסולם Northern Riders מתוצרת מאור

הערה חשובה 

קובץ TRK

 קובץ GPX

מפה 1

גרף מסלול (בעריכת מאור)

הערות :

  • המסלול דומה ברובו למסלול של אילן שחם ב : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles/article.asp?forumId=703&a=35767&c=6084&sc=623&ssc=0

  • התחלנו את הטיול ליד הש"ג בהר חריף .
    זהו מקום החנייה הבטוח היחיד באיזור (במקומות אחרים רואים את שרידי החלונות השבורים של כלי רכב שנפרצו)
    המג"בניקים שם הטרידו אותנו שם בעניין תאום ורצו שנחכה לתשובה למרות שאמרנו להם שאנחנו רוכבים לכיוון הר רמון ואין צורך בתאום .
    פשוט רכבנו משם בלי לחכות לבירוקרטיה הצבאית כמובן .

  • .מגיעים לפסגה אחת לפני הר רמון שעליה יש עמוד נ"ג 1037 ואז ממשיכים עם הסימון האדום להר רמון (נ"ג 1033) .
    ממנו ירידה רגלית ברובה לערוץ (200 מ' הליכה) ועליו סינגל רכיב ברובו עד למפגש עם הדרך הכחולה של מעלה ערוד .

  • מהתצפית של מעלה ערוד (140) חוזרים על הכחול עד נקודה 160 בה ירידה בדרך .

  • בוואדי (175,176) הדרך פונה דרום מזרחה באיזור מפגש עם סימון שחור בערוץ שגם מלווה אותו דרך בקטע הזה .
    לא לטעות כמו שאנחנו טעינו ורכבנו כמה מאות מטר עד שעלינו על זה (יש גם הערה אצל אילן שחם בנושא)

  • מכאן לראש מעלה לוץ הדרך ברורה .
    ממצפה ראש מעלה לוץ יורדים לנחל אליאב בו יש סינגל יפה .
    רוכבים לפי הסימון הירוק ולא להתפתות לדרך שתחילה היא עם הסימון אבל אחר כך ממשיכה מערבה ועוזבת את הערוץ (חבל לפספס) .
    שימו לב שבסיום הסינגל של נחל אליאב יש שלט חדש של אין כניסה לאופניים (רואים אותו בסיום המסלול) אבל בכניסה לסינגל לא היה שלט .(נקודה 387)
    מכאן ממשיכים עם הסימון השחור בדרך/סינגל עד לחבירה לדרך הכחולה שמוציאה אותנו אל כביש "מצפה רמון-הר חריף" בצומת הכניסה לבורות לןץ

  • עשינו סיור קצר בבורות לוץ וחזרנו לדרך שעולה להר רומם ובסופה בנקודה 575 בה נגמרת הדרך המסומנת אדום והופכת לשביל פנינו לדרך בלי סימון שהורידה אותנו לכביש ומשם על הכביש חזרה להר חריף.

היום השני :

חניון בארות -  ציר הנפט - בקעת מחמל - מעלה נוח - נחל טרף - בקעת אבו טריפה - נחל אנמר - עין אום סלח - דרך ירוקה - בקעת אבו טריפה - נחל טרף - מעלה נוח - בקעת מחמל - ציר הנפט - חניון בארות

נקודת מפגש : חניון בארות בתוך מכתש רמון

אורך : בספידומטר  48 ק"מ 

גובה מצטבר : 1086 מ'

זמן ::8 שעות

דרגת קושי : 5.4 בסולם Nothern Riders מתוצרת מאור

הערה חשובה

מסלול בפורמט TRK

מסלול בפורמט GPX

מפה 1

מפה2

מפה3

גרף מסלול (בעריכת מאור)

הערות :

  • זהו אחד המסלולים היותר אתגריים בגלל צורך בניווט באיזור עם מעט סימונים
    בעבר כשטיילתי הרבה ברגל המסלול לעין אום סלח היה מסלול שהצריך תכנון מדוייק , ניווט מדוייק וכדו' כי המעיין הוא היחיד באיזור ומגיעים אליו אחרי יום הליכה .
    אם לא מגיעים אז זהו ...
    הייתי שם בטיול רגלי בשנת 1992 ולכן הפעם זו היתה שיבה למקום שפעם היווה עבורי אתגר רציני ועכשיו עם אופניים נראה קל הרבה יותר .
    למרות זאת נדרש פה ניווט מדוייק וכדאי להתכונן היטב למסלול הזה .
    התוכנית המקורית היתה לבצע את המסלול כמו שעשתה אותו קבוצת רכסים לפני שנה .
    הבעיה היא שחששתי להכנס לחושך שהוא מוקדם בעונה זו ואכן צדקתי כי סיימנו את המסלול המתוקן עם שקיעה .
    במקום לחזור דרך נחל קמאי והר ארדון החלטתי כשהגענו לעין אום סלח כשראיתי שנותרו לנו עוד כ 3 עד 3 וחצי שעות אור שנחזור דרך הדרך הירוקה ואז הכחולה ומעלה נוח ולא להסתבך בסינגל בעלייה בלי סימון שבילים בנחל קמאי וירידה רגלית בחלקה מהר ארדון .

  • .תחילת המסלול קלה לאורך ציר הנפט .
    מהפיצול לשביל הירוק (22) ומיד אחר כך האדום בבקעת מחמל הדרך נהיית חולית ומדשדשת .

  • עולים את מעלה נוח שהוא קצר יחסית (חלקו ברכיבה וחלקו בהליכה ומשם בדרך הכחולה עד 259 .
    פה בעצם מתחיל הניווט הקשה .
    יורדים מהדרך לכיוון הערוץ של נחל אנמר בלי שביל ברור בנ"צ 1485001410
    חוברים לערוץ ורוכבים בסינגל נחמד (אין ממש שביל) עד למעלה שבו צריך לעבור את הרכס מצפון .
    יש לשים לב לא להמשיך לדהור בנחל אנמר אלא לעצור כי אחרת לא נגיע לעין אום סלח (הדהירה בנחל מושכת)
    בנ"צ 1505001185 מיד אחרי ערוצון שיורד מצפון יש מעלה (נקב) שעולה בגדה המזרחית (344-348) של הערוץ ומסומן בסימון לא ברור במיוחד של רוג'ומים .
    העלייה עם האופניים על הגב פרט לקטעי רכיבה קצרים (בתמונה רואים את הערוץ המדובר)
    חוצים את הרכס ויורדים לערוץ בצד השני בו רכיבה נחמדה עם קטעי הליכה קצרים עד עין אום סלח .

  • מהמעיין יש שביל בסימון ירוק שמטפס צפונה כמה מאות מטר וחובר לדרך הירוקה אתה רכבנו חזרה לכחולה והלאה במעלה נוח ובקעת מחמל חזרה לרכב

Friday, November 24, 2006

עמק החולה - קרן נפתלי - נחל דישון

 

עמק החולה - קרן נפתלי - נחל דישון

תאריך :  24-11-2006 

צומת כניסה ליסוד המעלה - שדה אליעזר - בקעת יחמור - כביש "מצודת כח-כרם בן זמרה" 885 - קרן נפתלי - נבי יושע - קדש - דישון - נחל דישון - צומת כניסה ליסוד המעלה

נקודת מפגש : צומת כניסה ליסוד המעלה (תחנת דלק סונול) ליד מלון ETAP

משתתפים : 13

אורך : בספידומטר  40 ק"מ 

גובה מצטבר : 730 מ'

זמן ::3:50 שעות

דרגת קושי : 1.9 בסולם Nothern Riders מתוצרת מאור

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה2

גרף מסלול (בעריכת מאור)

Googleearth File

תמונות

הערות :

  • טיול קל יחסית .

  • חזרנו על הטיול בפעם השלישית ולמרות שניסיתי למצוא שינויים קלים הם לא נמצאו פרט לקטע קצר בבקעת יחמור .
    בשנה שעברה המעבר בבקעת יחמור היה על השביל הלבן (שביל ישראל)  http://www.geocities.com/northern_123/naftali.htm

    השנה עלינו בנקודה 49 עד 83 דרך דרכי עפר פחות טובות .

  • סביר שאחרי גשם חלקן יהיו בוציות מאד - הפעם אחרי שבוע וחצי בלי גשם הדרכים היו יבשות לחלוטין ורכיבות .

  • נחל דישון היה מדהים כרגיל - כל פעם שאני רוכב בו אני מגלה דברים חדשים ועוד נחזור אליו השנה .

Friday, November 03, 2006

ערד - גמל אדום - ערד

 

ערד - גמל אדום - ערד

תאריך :  3-11-2006 

ערד - סינגל בתי מלון לנחל יעלים - נחל יעלים - מאגורת כידוד - נחל מנחם - נחל אמונים - דרך מצדה למעלה יאיר - נחל רחף - נחל מור - נחל יעלים - נחל מורג - מיצד חתרורים - כביש "ערד-נווה זוהר" - ערד

נקודת מפגש : ליד מלון מרגוע בערד (איזור המלונות)

משתתפים : 8
            תומר , רועי , אראל'ה ותמיר קיצרו וירדו במעלה יאיר וחזרו עם יאסר למכוניות
            הגיבורים מאור , עדי , קובי ואנוכי התמדנו וטיפסנו חזרה לערד

אורך : בספידומטר  45 ק"מ     

גובה מצטבר : 1229 מ'

זמן ::7:45 שעות

דרגת קושי : 5.9 בסולם Nothern Riders מתוצרת מאור

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה2

גרף מסלול (בעריכת מאור)

Googleearth File

Satellite View

תמונות

 

הערות :

  • זה היה המסלול הקשה ביותר שרכבתי עד כה והפעם הראשונה שהתלבטתי אם לחתוך ולקרוא לטרמפ - אבל התגברתי וההרגשה בסיום לא ניתנת לתאור - האדרנלין החזיק עד הצהריים למחרת .

  • 13 עד 73 - סינגל יפה שיורד - רכיב כולו

  • הסינגל המסומן באדום הנקרא הגמל האדום רכיב כולו פרט לקטעים קצרים של מטרים עד עשרות מטרים בודדים בו החלוקים בערוצים או הדרדרות בעליות או בירידות לא מאפשרים רכיבה פרט אולי ל"גיבורים" ביותר

  • בקטע 380 עד 434 ירדנו בערוץ נחל אמונים ללא סימון עד לחבירה לדרך המסומנת ירוק בין מצדה למעלה יאיר

  • מכאן הדרכים ברורות ומסומנות היטב גם בטורי אבנים כדי למנוע מג'יפים לרדת מהדרכים .

  • ב 552 התפצלנו - 4 ירדו במעלה יאיר בגלל חשש למחסור במים ו - 4 המשכנו לכיוון ערד בסימון הכחול מערבה .

  • העלייה מתונה וכמעט לא מורגשת עד שמגיעים לעלייה נוראית (ראה גרף גבהים) בנקודה 610 למצד חתרורים

  • משם שוב עליה מתונה
    ב 649 עד 656 סינגל קצר שחותך את הסיבוב

  • הגענו לכביש "ערד-נווה זהר" בנקודה 744-745
    שם היה המשבר - ראינו שכמות המים גבולית (למרות שהבאתי 6 ליטר מים - נשאר לי שם כ 1 ליטר או פחות).
    החלטנו לא לטפס לראש זוהר בעליית שטח קטלנית של כ 200 מ' ועוד 100 מ' מתונים יותר אלא לטפס בכביש עד ערד .
    זה היה קשה בשעת צהריים זו - אבל "דבקנו במשימה" .

  • בערד מאור הספיק לקנות לי בקבוק דיאט קולה של ליטר וחצי שנגמר בלי בעיות .
    בכוחות מחודשים המשכתי עד הרכב שחיכה באיזור המלונות

Friday, September 08, 2006

מבשרת - הר הרצל - עין לבן - נחל רפאים - עין טייסים

 

מבשרת - הר הרצל - עין לבן - נחל רפאים - עין טייסים

50

תאריך :  8-9-2006 

מבשרת ציון - נחל חלילים - חציה מתחת כביש 1 - מוצא - בית זית - נחל זבידה - יער ירושלים - יד ושם - ציר הרצל - קרית מנחם - עין לבן - נחל רפאים - יער עמינדב - נחל רפאים - מפגש נחל רפאים ונחל שורק - עליה לעין טייסים - עין טייסים - צובה - מצודת צובה - מעוז ציון - מחלף הראל - מבשרת ציון

נקודת מפגש : מבנה מפעל הפיס מול הקניון של מבשרת (רח יסמין)

משתתפים : 6

אורך : בספידומטר  44 ק"מ 

טיפוס מצטבר : 890 מ'

זמן ::4:50 שעות

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה 2

מפה 3

מפה 4

גרף המסלול

תמונות

הערות :

  • התחלנו במזג אוויר קריר ונעים של כ 13 מעלות ב 6:00 בבוקר וזה למרות שצפוי אחד הימים היותר חמים השנה .

  • הירידה בנחל חלילים היא סינגל נחמד רכיב ברובו , היו כמה קטעים בני כמה מטרים שנאלצתי ללכת ,

  • בין 97 ו 100 התלבטנו באיזור בניה ובסופו של דבר עלינו איכשהו והתחברנו לרח' בתוך היישוב .
    רכבנו בבית זית עד הכביש שעולה לירושלים .

  • עלינו עם הכביש מבית זית לירושלים עד 127 או 128 ושם פנינו לדרך שהובילה אותנו לנחל זיבדה ובסופו של דבר לצומת של אחד מהכבישים של יער ירושלים ב 168 .

  • משם בכבישי יער ירושלים עד יד ושם וככר הולנד .

  • ב 260 פנינו דרומה מהכביש לאורה לשכונה בירושלים ושם יש מספר ירידות לעין לבן .

  • בעין לבן 2 בריכות ת אחת מהן מתאימה לשחייה .

  • העליה מ 367 ליער עמינדב מתונה ולא קשה

  • העליה לעין טייסים בדרך המסומנת ירוק הפתיעה אותי בכך שהיתה קלה לעין שיעור לעומת הפעם הקודמת שטיפסנו אותה לפני יותר משנה .
    גם אז היה חם מאד אבל כנראה שהשתפרנו .
    סה"כ העלייה מתונה והשיפוע כלל לא נורא .

Friday, August 18, 2006

ציפורי - הר עצמון

 

ציפורי - הר עצמון

74

תאריך :  18-8-2006 

ציפורי - כביש 77 (צומת המוביל-צומת גולני) - בקעת הית נטופה - נחל יודפת - הר עצמון - נחל אבלים - רכס מערבי של הר עצמון - כפר מנדא - בקעת בית נטופה - תל חנתון - מאגר אשכול - ציפורי

נקודת מפגש : ליד הצרכנייה של מושב ציפורי (נכנסים למושב ציפורי , עוברים את השער וממשיכים ישר , אחרי כק"מ בצד ימינה פנייה ימינה וחנייה)

משתתפים : 10

אורך : 35 ק"מ 

טיפוס מצטבר : 570 מ'

זמן ::4:10 שעות

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה 2

גרף המסלול

הערות :

  • זהו מסלול לא קשה ומתאים לקיץ

  • בעונת הגשמים ואחריה בקעת בית נטופה אותה חצינו פעמיים לא עבירה כמעט , חלקה כמעט מצריכה שחייה

  • יש דרכים רבות בבקעת בית נטופה אבל יש כמה נקודות הכרכיות למעבר של תעלת המוביל הארצי :
    בנקודה 345-346 ו - 56-57

  • העליה להר עצמון מ 130 עד 228 ארוכה אבל מתונה ולא גרמה לי להתנשפויות יתר למרות שזו העלייה הרצינית הראשונה שעליתי מזה 3 שבועות .

  • באיזור נקודה 254 פונים לדרך שעולה אל הרכס ולא ממשיכים בדרך עם סימון השבילים בנחל אבלים .
    זה בגלל שאם ממשיכים מגיעים למעיין ואחריו השביל בוואדי לא רכיב (בדקנו זאת בשנה שעברה
    ראה טיול דומה http://www.geocities.com/razgoren/tsipori.htm

  • בנקודה 381 פנינו לדרך שנגמרהבגדר
    עברנו מעליה ואחרי רכיבה קצרה לאורך שדה וחממה חברנו לדרך טובה ב 405 וחזרנו לציפורי

Saturday, August 05, 2006

כרכור- גן הנדיב - בנימינה

כרכור- גן הנדיב - בנימינה

117

נקודת מפגש : מצמן בצומת כרכור
מרחק  : בערך 54 ק"מ
גובה מצטבר 420 מ
משתתפים : 13
זמן 4.5 שעות
 
 
זהו מסלול שרכבנו בתקופת המלחמה כדי להמנע מקטיושות
המסלול מתאים לכל עונה

 

Wednesday, June 21, 2006

יער אשתאול ויער צרעה

 

יער אשתאול ויער צרעה

27

לטרון - מבצר לטרון -נחל נחשון - נווה שלום - הסרפנטינות בדרך בורמה - יער אשתאול - חציית כביש 44 - דרך הפסלים - יער צרעה - תצפית בהר תנופה - כפר אוריה - מצפה הראל - דרך בורמה - נוה שלום - לטרון

 תאריך : 21-6-2006

נקודת מפגש : תחנת הדלק בצומת לטרון ליד פונדק אסא

משתתפים : 14

מרחק : 37 ק"מ

טיפוס מצטבר : 720 מטר - מתוכם 235 בשעה הראשונה

זמן : 4:40 שעות

קובץ נביגייד

מפה 1

מפה 2 

 קובץ GPS בפורמט KML

גרפים וסטטיסיקות

טיול קל יחסית לרגיל(רמה בינונית) שחלק גדול ממנו בצל

מזג האוויר שיחק לטובתנו

תודה לאלכס על סיוע בהובלה או יותר נכון על ההובלה ובכך חסך לי את הניווט

 

תחילת המסלול עד נווה שלום כמו במסלולים שרכבנו בעבר באיזור

canada

http://www.geocities.com/raz_goren/ayalon.htm

בנקודה 179 רועי התרסק ואיבד את ההכרה לזמן קצר (הקסדה שוב הוכיחה את חשיבותה) ואחר כך דיבר הרבה שטויות

 משם הוא ירד ברגל בתמיכה של אסף עד ל198 משם נאסף ע"י תומר שחזר ברכיבה להביא את הרכב

 

בנקודה 341 פנינו לתצפית בהר תנופה שהיא מאד מרשימה ורואים את כל האזור ללא עצים שמסתירים ומשפם חזרנו חזרה לאותה נקודה והמשכנו בדרך השחורה והלאה לכפר אוריה

בצומת בין נקודה 387 ו 388 בכפר אוריה נמצא ח'אן כפרורה שבעבר שימש את חוות הפועלים בכפר אוריה שהוקם לראשונה ב 1912 ואף א ד גורדון שהה בו

מ 511 רכבנו בדרכים שחסכו לנו רכיבה על הכביש והובילו אותנו עד הצומת ב 538

הכביש במפה 521 עד 527 הוא שרידי כביש ישן לא בשימוש

Friday, May 12, 2006

לטרון - דרך בורמה - בית מאיר - פרק קנדה

 

לטרון - דרך בורמה - בית מאיר - פרק קנדה

14

תאריך :  12-5-2006 

לטרון - מבצר לטרון - נווה שלום - דרך בורמה - מסילת ציון - דרך להר כרמילה - כביש "בית מאיר-שורש" - משלט 16 - משלט 21 - דרך ירוקה ממשלט 21 לשער הגיא - חציה מתחת כביש 1 בצומת שער הגיא - פרק קנדה - עין איוב - סינגל רכס דרומי - סינגל רכס מרכזי - סינגל קרית גת - כביש בפרק קנדה - סינגל המעיינות - סינגל אמת המים - יציאה מפרק קנדה - לטרון

נקודת מפגש : תחנת דלק בלטרון ליד פונדק אסא

משתתפים : 15

אורך : 36 ק"מ 

זמן : 5:40 שעות

גובה מצטבר : 1000 מ'

קובץ ל - Turbo CD

הקלטת ה - GPS בפורמט Turbo CD

מפה 1

הערות :

  • טיול יפה וקשה יחסית בגלל שנכנסנו לשעות החמות וטיפסנו הרבה יחסית לקילומטרג' .

  • היה טיול עם מספר תקלות גבוה (איחור קל בהתחלה של מוטי ואמנון , 2 שרשראות קרועות ומספר פציעות קלות יחסית שעלו בזמן) .

  • העלייה בשביל המסומן שחור להר כרמילה מתונה ונוחה והעלייה כמעט לא מורגשת (ציפיתי לעלייה יותר קשה)

  • השביל הירוק שיורד ממשלט 21 (נקודות 77 עד 85 ) בעייתי ומסוכן בתחילתו בגלל שהג'יפים והאופנועים טחנו שם את האבנים והסלעים וזה גרם למספר נפילות ופציעות קלות (נתי ודלית) .
    רכבנו שם לפני כשנתיים וחצי ומצב השביל אז היה טוב יותר .
    המלצה שלי לרדת ברגל את הקטעים הבעייתיים פרט לרוכבים טכניים במיוחד .
    צחי אמר משפט קולע לקטע הזה :
    "מתחיל להראות פה כמו בב אל ווד עם האופניים הזרוקות בצד השביל"
    רק הקטע הראשון (77 עד 80 ) הוא בעייתי ההמשך היא דרך טובה בירידה .

  • בנקודה 86 עלינו על כביש בית שמש שער הגיא , עברנו מתחת כביש 1 ועברנו את המעקה לפרק קנדה בנקודה 91 .
    משם המשכנו בעזרת מפת שבילי אופניים של פרק קנדה (ומומלץ להסתייע במפה זו בקטעים בתוך פרק קנדה .

  • בפרק קנדה התחברנו לדרך המסומנת בשחור ואתה המשכנו עד מפגש עם הסימון הירוק .
    המשכנו בדרך הירוקה עד לצומת סינגלים עם הדרך (הפרסה , רכס דרומי , רכס התותחים)
    רכבנו בסינגל "רכס דרומי" רובו סביר פרט למספר דרופים .
    אני נפלתי בקטע שיורד לערוץ בחלקו הראשון וקבלתי מכה יבשה בירך ולכן חתכתי לקצה הסינגל הזה - האחרים המשיכו אותו עד סופו .
    מפה רכבנו על סינגל "רכס מרכזי" והתחברנו לכביש של פרק קנדה .
    עלנו בכביש וירדנו בסינגל "המעיינות" ו"אמת המים"  שהם סינגלים חביבים וזורמים (זהירות מהמדרגות)

Friday, April 21, 2006

אלרום - הר אודם - הר כרמים - הר רם

 

אלרום - הר אודם - הר כרמים - הר רם

1

תאריך :  21-4-2006 

אלרום - יער מסעדה - סינגל ביער מסעדה - הר אודם - מרגלות תל אל קצעה - הר כרמים - מרגלות תל אל מנפוחה - הר רם - עמק יעפורי -  ברכת רם - בוקעתה - אלרום

נקודת מפגש : אלרום , בחניה ליד האולפנים/חוויה מהסרטים.
                    מהכניסה לישוב 200 מטר, פניה שמאלה ואז אחרי 50 מטר חניה .

מוביל : יובל זיו מאלרום

משתתפים : 19

אורך : 32 ק"מ ב - GPS  

      34 ק"מ בספידומטר

זמן : 4:10 שעות

נקודה גבוהה ביותר : 1186 מ'

גובה מצטבר : 790 מ'

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה 2

תמונות

הערות :

  • תודה ליובל על ההובלה

  • מזג האוויר היה נהדר ואפילו קריר , יער מסעדה היה בעל גוון אירופי .

  • יצאנו מאלרום דרך פרצה בגדר בנקודה 6 , לא מובטח שהיא תחכה לנו בפעם הבאה .

  • מנקודה 18 עד 31 יש סינגל נהדר (קסום) בתוך החורש .
    הוא מסומן על העצים בסרטים לבנים .
    כולו בירידה וכולו רכיב .

  • בנקודה 87 נגמרת הדרך ועולים "בר בשטח" (בצידי מטע וכו')

  • ב 95 עד 96 ירידה תלולה שחלק רכבו ואחרים כמוני הלכו .

  • מכאן ההמשך על דרכים וכבישים

Tuesday, April 18, 2006

כפר יונה -חדרה - חוף בין מכמורת לגבעת אולגה

כפר יונה -חדרה - חוף בין מכמורת לגבעת אולגה

תאריך :  18-4-2006 

כפר יונה - חניאל - בית הלוי - העוגן - נחל אלכסנדר - גאולי תימן - גלעד אבשלום - יער חדרה - תחנת רכבת חדרה - גבעת אולגה - בסיס הנופש בגבעת אולגה - רכס הכורכר בין מכמורת לגבעת אולגה - תל גדור - מכמורת - חניון נחל אלכסנדר - משמר השרון - הדר עם - כפר יונה

אורך :

GPS 44km

ODO 49 km

זמן : 3:15 שעות

גובה מינימלי : 6 מ'

גובה מקסימלי : 72 מ'

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה 2

הערות :

  • המסלול היה רכיב כולו בגלל הגשם שירד במשך יומיים עד לפני 3 ימים .
    היה אפילו בוץ מעבר לציפיות אבל לא הפריע לרכיבה רק לכלך אותי והאופניים .

  • הדרך בין 8 ו 9 מהקטע שעוזבים את כביש "חניאל-רופין" חולית בתחילתה ובקיץ יש כ -100 מ' שמצריכים הליכה .

  • בין 12 עד 15 יש קטע חולי של כ 100 מ' שמצריך הליכה בקיץ .

  • בין נקודה 28 עד 30 הקטע חולי ויצריך הליכה בד"כ , עכשיו בגלל הגשם שירד הצלחתי לעבור אותו ברכיבה .

  • בין 35 עד 41 רכבתי על דרך סבירה (קצת שלוליות פה ושם) - זו הפעם הראשונה שרכבתי בה .

  • ב 65,66 עברתי בגשר הולכי הרגל שמול תחנת הדלק של גבעת אולגה את כביש 2 .

  • מ 71 עד 98 זהו הקטע היפה של הטיול .
    רכיבה בסינגלים חלקם טכניים לאורך מצוק הכורכר .
    תארתי אותם בטיול קודם

 

Friday, April 14, 2006

טיול ה - 100 : מחניים - יער ביריה - עין זיתים - נחל גוש חלב - נחל דישון

 

טיול ה - 100 : מחניים - יער ביריה - עין זיתים - נחל גוש חלב - נחל דישון

תאריך :  14-4-2006 

צומת מחניים - עמוקה - דרך ירוקה ביער ביריה - עין גוזי - יער עין זיתים - תחילת נחל עמוד - קדיתא - אגם דלתון - גוש חלב - נחל גוש חלב - בית הכנסת העתיק בנחל גוש חלב - נחל צבעון - הכביש בתוך נחל דישון - נחל דישון - חציית "כביש עלמה-רמות נפתלי" - המשך נחל דישון - תוואי הכביש החדש "ראש פונה-קרית שמונה" - צומת מחניים

נקודת מפגש : תחנת הדלק בצומת מחניים

משתתפים : 16

אורך : 44 ק"מ ב - GPS  

      49 ק"מ בספידומטר

זמן : 5:50 שעות

נקודה נמוכה ביותר : 168 מ'

נקודה גבוהה ביותר : 829 מ'

גובה מצטבר : 950 מ'

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה 2

תמונות

קטעי ווידאו

הערות :

  • הטיול תוכנן להיות טיול ה - 100 שהובלתי בקבוצת Northern Riders
    בגלל מזג האוויר בשבוע שעבר יצא שזה הטיול ה - 102

  • זהו מסלול המכסה מספר מסלולים שאת רובם רכבנו בעבר ומאפשר רכיבה רצופה של איזור ניכר בגליל העליון המזרחי .

  • התחלנו בעליית שטח לעמוקה ויער ביריה
    נקודה 5 עד 20 הן דרך עפר סבירה ומשם עד עמוקה דרך לבנה טובה

  • מ 46 עד 52 עלינו בכביש של יער ביריה עד לחניון ליד מסעדת קצה הנוף .

  • ירדנו לדרך המסומנת ירוק ביער ביריה והמשכנו איתה עד סופה (52 - 90)

  • בנקודה 110 הגענו לפרברי גוש חלב
    ירדנו עם הכביש בתוך הכפר עד הצומת הראשית 113 ואז פונים בפנייה השנייה ימינה ובקצה שלה מתחילה הדרך המסומנת בירוק בנחל גוש חלב .
    זוהי דהירה מהירה למטה
    לא לפספס את בית הכנסת העתיק בנקודה 116 .
    כולם עברו אותו בדהרה מלבד מוטי ואני .
    בהמשך אפשר לרכב בערוץ לפי הסימון הירוק או בדרך בגדה המזרחית (ימנית)
    ברכיבה בערוץ יש מקומות שצריך להוליך את האופניים ויש לפעמים מקומות שצריך לעבור בזהירות בסבך פטל .
    הדרך פשוטה יותר אל מפסידים את החוויה ויש בעה מספר טיפוסים מיותרים
    חלק מהמסלול שרכבנו והוקלט ב -
    GPS הוא בדרך וחלקו בערוץ

  • הקטע מ 129 עד 136 בנחל צבעון היה נחמד עם מספר מעברי מים כיפיים (המים היו די נקיים)
    לא לפחד להרטב

  • בין נקודה 136 עד 138 רכבנו על הכביש וירדנו ממנו לדרך (שביל ישראל) שמלווה את נחל דישון מנקודה 138

  • בקטע מ 156 עד 170 בנחל דישון יש קטעים רבים של רכיבה על חלוקי נחל שמרעידים את האופניים היטב
    לא מומלץ לאופני מדבקה או אופניים עדינות

  • היה מאכזב לראות שאין מים זורמים בנחל דישון ולכן לא היו מעברי מים גם במקומות שרכבנו בהם לפני חודש וחצי

  • בנקודה 195 עלינו על תוואי הכביש החדש שסוללים בין קרית שמונה לראש פינה .
    רכבנו עליו כמעט עד הסוף
    בסופו של דבר זה רכיבה על שולי הכביש קרית שמונה - ראש פינה

  • סיימנו בארוחה במסעדת Black Steer בראש פינה בה חגגנו את טיול ה - 100 ויום הולדת 37 לאבנר

  • מקווים שכולנו נוכל עדיין לרכב גם בטיול ה - 1000

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף תאריך : 26 -4 -2024 חניית מבקרים עין הוד - נקודת התחלה : חניית מבקרים עין הוד Waze לנקודת התחלה...