Saturday, April 28, 2007

רמת אביב - צובה

 

רמת אביב - צובה

63

תאריך  28-4-2007

המסלול במפת 1:250000

הקטע ההררי של המסלול במפת 1:50000

 גרף גבהים

תאור המסלול מאת : עדי ספקטור

 

התחלת הרכיבה ברמת אביב, בשעה 6:30. 3 רוכבים – עדי, קובי וארז.

תחילת הרכיבה בקצב מהיר ביותר.

מפארק הירקון חברנו לנמל ת"א ולאורך הטיילת דרומה דרך הדולפינריום עד לכניסה ליפו העתיקה.

פנינו מזרחה בדרך קיבוץ גלויות עד לכניסה לשכונת התקוה ולפארק דרום.

בפארק דרום חברנו לתוואי של נחל איילון ולמעשה נכנסו לשטח.

חלפנו על "הפארק הלאומי" כיריה ועברנו מתחת לכביש גהה במגמה מזרחה עד לכביש שפירים-יהוד.

פנינו ימינה (דרומה) כ- 100 מטר עד לצומת ושם פניה שמאלה על כביש פנימי שמוביל למושבים צפריה וזיתן.

הכביש הפנימי ריק מכל כלי רכב בשבת ואיתו המשכנו עד למושב זיתן ובהמשך עד לא.ת. צפוני בלוד.

חלק מהכביש עובר בין כביש 1 לטרמינל 3 החדש בנתב"ג (לא ניתן להבחין מהכביש שקיים כביש פנימי!)

חצינו את כביש 40 ואילתרנו דרך השטח לכיוון המושב גינתון (תוואי הרכבת למודיעין מהווה מחסום קשה לחציה, אבל לאחר כמה דקות מצאנו את דרכנו).

חצינו את גינתון והמשכנו לכיוון מושב בן שמן.

לא נכנסו למושב אלא איגפנו אותו ממערב במגמה כללית דרום מזרח, עד למפגש עם כביש 1 .

קיימת מנהרה צרה (וחשוכה) שדרכה חצינו את כביש 1 באזור התוואי של נחל גמזו.

פתאום מצאנו את עצמנו ביער בן שמן!

לא וויתרנו על 2 סינגלים ביער J ולאחר שהחלטנו להמשיך עלינו על הסימון של שביל ישראל במגמה כללית דרומה.

המשכנו בתוואי של שביל ישראל (פרט לקטע קצר שחיפשנו סינגל שמסומן במפה של שביל-נט אך אינו קיים בשטח!)

שביל ישראל מטפס לאזור שתי חירבות (עליה קצרה אך בינונית-קשה), באזור זה עשינו הפסקה ראשונה.

לאחר כרבע שעה המשכנו עם סימון שביל ישראל, חצינו את נחל ענבה (התוואי באזור זה די הרוס עקב הקמת מחלף חדש באזור בין כביש 1 למודיעין) והמשכנו דרומה עד לחיבור עם כביש המחבר בין משמר איילון לשעלבים.

פנינו מזרחה כ- 350 מטר ומשם המשך דרומה על שביל ישראל.

חצינו במנהרה את כביש 1 והמשכנו לכיוון לטרון.

חצינו את כביש 3 והמשכנו דרומה כשאנו חולפים על פני מנזר השתקנים. טיפסנו לאנדרטה ללוחמי חטיבה 7 ומשם ירדנו לנחל נחשון ו...שוב טיפוס – הפעם מתחיל בינוני ונהיה קשה יותר ויותר לנוה שלום. הטיפוס הזה די "גמר" את ארז..אך כמו גדול הוא טיפס אותו ואף המשיך.

מנוה שלום חברנו לדרך בורמה ואיתה המשכנו במגמה כללית מזרחה עד לתחנת הדלק במסילת ציון.

עד כאן – 68 ק"מ!

עשינו הפסקה די ארוכה, עם הרבה התלבטויות לגבי ההמשך.

ארז החליט שזה מספיק בשבילו, קובי התלבט, ואני הייתי נחוש להמשיך לפחות עד צובה.

לאחר כחצי שעה סיכמנו שאני וקובי ממשיכים, ואילו ארז רכב לכיוון אשתאול שם יפגוש את הרכב שבא לאסוף אותנו.

העליה ב"דרך הג'יפים – דרך שבע" לא קלה. אומנם דרך כורכר, אך היא מלאה ברכבים, מזג האויר התחמם מאוד, והיתושים די מציקים.

קובי החל לגלות סימני מצוקה, אך המשיך בעליה עוד ועוד, עד שבשלב מסוים השרירים הכריעו אותו והוא החליט לחזור בחזרה ולחבור לארז באשתאול.

המשכתי לבדי בטיפוס המייגע שהתחיל לתת אותותיו גם אצלי.

בשלב מסוים מצאתי את עצמי בסיומו של טיפוס ובדרך נוף צפונית יער הקדושים (פעם ראשונה שאני רוכב אותה לכיוון מזרח).

שוב חזרתי לדהור... ירידה בשיפוע מתון עד לחבירה עם נחל כיסלון.

המשכתי מזרחה עם הדרך עד לעין לימון. הרגליים כבר כאבו מאוד, החלטתי לעצור למספר דקות בעין לימון.

לפניי עליה של כקילומטר וחצי לצובה, אך השיפוע קטלני!

ידעתי שלא אצליח במצבי לטפס את כל העליה על האופניים (גם כשאתה רענן זה כמעט בלתי אפשרי לטפס את כל העליה מבלי לרדת מהאופניים, אלא אם קוראים לך אבנר לוי J).

בחצי רכיבה – חצי הליכה טיפסתי את העליה והגעתי לצובה !!



Friday, April 20, 2007

יער ביריה ונחל דישון

 

יער ביריה ונחל דישון

תאריך : 20-4-2007

צומת מחניים - נחל קבלה - נחל חסף - צומת כביש לקבר עוזיאל - צומת כביש "מחניים-קבר בן עוזיאל-ביריה" - כביש  "מחניים-ביריה" - ליד עמוקה - עין יבנית - חרבת נבוריה - כביש " עין זיתים-כרם בן זמרה" - כרם בן זימרה - חרבת נסכה - הר פועה - נחל צבעון - נחל דישון - עין אביב - חציית כביש "עלמה-רמות נפתלי" - הכביש הישן "קרית שמונה-ראש פינה" - צומת מחניים

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת מחניים

משתתפים : 15

אורך : בספידומטר  46 ק"מ 

גובה מצטבר : 1037 מ'

זמן :  4:35  שעות

דרגת קושי : 4.4 (בינוני עד קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.5 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

מפה 1 (מתוצרת מאור)

פרופיל גבהים (מתוצרת מאור)

קובץGoogleEarth

קובץGPX

תמונות

הערות :

  • עוד אחד מהטיולים הטובים ביותר שכולל עלייה מכובדת ודהירה טכנית בחלקה במורד נחל זורם (בקושי)

  • רציתי פה לחזור על אחד המסלולים המוצלחים משנה שעברה - טיול המאה אבל לקצר אותו קצת ולמצוא נתיב עלייה אחר ליער ביריה

  • התחלנו מתחנת הדלק מערבה ועברנו במעבר חדש מתחת לכביש "ראש פינה-קרית שמונה" שחוסך חצייה ברמזור
    התחברנו לכביש שעולה מחצור לביריה ואחרי כמה מאות מטרים (נקודה 2) פנינו ימינה (צפונה) ליער לכביש (היה דרך בפעם האחרונה) שהופך לדרך בהמשך
    בנקודה 3 צומת דרכים - לוקחים את השמאלית
    בנקודה 4 צומת דרכים - לוקחים את הימנית הפחות תלולה שאפילו יורדת בהמשכה

  • המשך הדרך רצף של עליות קטלניות שאת חלקן עלינו ברגל , אחד השיפועים היה של 22.6% (ראה גרף)

  • בצומת הדרך וכביש לקבר עוזיאל פנינו שמאלה במעלה הכביש לכיוון ביריה (נקודה 5)
    בנקודה 6 מתחת לעמוקה פנינו לדרך יער מסומנת ירוק (הסימון לא ברור בכניסה אליה - יש שילוט לדרך 4X4)

  • אכלנו ארוחת בוקר בשרידי בית הכנסת בחרבת נבוריה

  • בנקודה 8 מגיעים קרוב לכביש ורוכבים במקביל לו על דרך עד 9 שם עלינו על הכביש ורכבנו עד מושב כרם בן זמרה (11)

  • בנקודה 12 יצאנו מהמושב בסיועו של ילד מהמושב שרכב על אופניים (בלי קסדה כמובן) והיה גאה להוביל את חבורת הרוכבים המדוגמת עד אל מחוץ למושב
    מפה דהירה נהדרת עד ערוץ נחל צבעון (14)
    בנקודה 13 התלבטנו אם להמשיך עם הדרך דרך המטע (מצריך טיפוס על שער) והחלטנו לא ואכן צדקנו
    בערוץ נחל צבעון עלינו על כביש "סאסא-יראון-ריחנייה" וירדנו ממנו לדרך בצג הצפוני של הערוץ בנקודה 15

  • מכאן דהירה במורד הערוץ שהופך לנחל דישון עד לחבירה עם כביש "ראש פינה-קרית שמונה"
    לא נאלצנו להרטב - רוב המעברים בערוץ היו יבשים והיו רק מעט שלוליות

  • בנקודה 19 חוצים מתחת לכביש החדש "ראש פינה-קרית שמונה"
    חלקנו (ביניהם מאור שהכין את המפה) רכבו על הכביש החדש (דרך 21) עד צומת מחניים
    אני ואחרים בחרנו בדרך העדיפה והפחות מסוכנת - לרכב על הכביש הישן דרך 20 ו 22 ובהמשך כשמגיעים שוב קרוב לכביש החדש ב 23 ממשיכים על הכביש הישן שהופך לדרך ממזרח לכביש החדש עד תחנת הדלק בצומת מחניים

Friday, April 13, 2007

גולן אלטרנטיבי

 

גולן אלטרנטיבי

תאריך : 13-4-2007

מצפה גדות - כביש "גשר בנות יעקב-נפח" - ציר הנפט - רוויה - כביש "צומת ווסט-גונן" - גונן - כביש מע"צ - גדות - גשר בנות יעקב - מצפה גדות

נקודת יציאה : חנייה של אנדרטת מצפה גדות

משתתפים : 7

אורך : בספידומטר  46 ק"מ 

גובה מצטבר : 742 מ'

זמן :  4  שעות

דרגת קושי : 1.7 (קל עד בינוני)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

מפה 1 (מתוצרת מאור)

פרופיל גבהים (מתוצרת מאור)

תמונות

הערות :

  • הטיול בוצע כאלטרנטיבה לטיול שטח שתוכנן ועקב הבוץ שראינו שהיה בשטח החלטנו לשנותו
    בימים הקודמים וכנראה במשך הלילה לפני ירדו גשמים שגרמו לבוץ רב בשטח
    ביום הרכיבה עצמו מזג האוויר היה סביר , תחילה מעונן ואחר כך מעונן חלקית

  • תוואי המסלול היה רובו כביש
    המסלול כלל עלייה בכביש הראשי "גדות-נפח" ופנייה ממנו באיזור נפח לציר הנפט בכיוון צפון .
    ציר הנפט שמלווה את קו צינור הנפט TAP Line סלול ברובו .
    מצבו היום רעוע ורובו פס צר (סינגל של אספלט) של אספלט וקטעים רבים ללא אספלט בכלל
    את כל השלוליות הצלחתי לעבור בלי להרטב - היו כאלה שנרטבו

  • במחנה רווייה זכינו לקפה מהחיילים בש"ג (נח"לאים מגדוד שחם) .

  • מציר הנפט התחברנו לכביש "צומת וסט-גונן" וירדנו בירידה נהדרת במהירות ממוצעת שלי של 57 קמ"ש עד גונן
    משם בכביש מע"צ עד גדות
    מגדות ירידה לגשר בנות יעקב וטיפוס בכביש למצפה גדות

  • סה"כ היה טיול קל (רואים בדרגת הקושי) למרות הטיפוס כי רובו היה בכביש

Friday, March 23, 2007

אמציה

 

אמציה

6

תאריך :  23-3-2007

אמציה - דרך הפטרולים - חרבת בית לויה - דרך הפטרולים - נחל אדוריים - חרבת נקיק - חרבת אום א שקף - יער אמציה - כניסה למערות חזן - אמציה

נקודת מפגש : צומת כבישים כק"מ מצפון ממזרח לאמציה (ליד השער של אמציה לא היה איפה להחנות)

משתתפים : 11

אורך :  50 ק"מ 

גובה מצטבר : 950 מ'

זמן :5:45 שעות

דרגת קושי : 3.5

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

קובץGPX

מפה 1

פרופיל גבהים ודרגות קושי

Googlearth File

תמונות 1

הערות :

  • טיול יפה שנערך בדיוק בעונה המתאימה
    מזג האוויר האביך היה נעים כי היה חם אבל בלי שמש , מצד שני הוא הקשה על הניווט כי אי אפשר היה להרגיש איפה הצפון וזה גרם לי לטעויות .

  • בנקודה 2 פנינו לכביש משובש שמוביל לתחנת שאיבה (3) וממנה המשכנו על דרך הפטרולים המסומנת אדום .
    בנקודה 5 פנינו לדרך עפר צפון ממערבה לחרבת בית לויה
    בחרבה יש מערות בית בד (ראה תמונות) , חורבות שונות אבל את גולת הכותרת - הפסיפס לא הצלחנו למצוא
    מצפון לחורבה (7) יש שדות תורמוסים שפרחו

  • משם ירדנו בדרכים עד חיבור לכביש (9) וממנו פנינו לדרך עד שנגמרה בראש הגבעה וירדנו בר בשטח (רכיב) לנקודה 10
    משם חזרה על דרך הפטרולים והכביש המשובש של תחנת השאיבה עד נקודה 2

  • המשכנו קצת על הכביש ופנינו בדרך שיורדת לנחל אדוריים (11)
    אכלנו ארוחת בוקר תחת עץ בודד (12) והמשכנו בדרך המערבית (יש 2 דרכים מקבילות במרחק עשרות מטרים ביניהן - אחר כך חזרנו על המזרחית)

  • ב 14 עלינו על דרך לבנה רחבה ודהרנו עליה עד נקודה 29 ובה פנינין הלאה בדרך לבנה עד פניה לשביל המסומן אדום בנקודה 17
    מפה הדרך נהדרת מלאב בפריחה אדומה (כלניות מעורבות בנוריות באיזור הנמוך של הוואדי)

  • ב 18 עלינו בדרך מסומנת בכחול לקו רכס , וב 19 פנינו לסימון ירוק וירדנו בסינגל (פה ושם דבל) בתוואי של דרך עתיקה עד 20 (עשרות המטרים האחרונים עד הדרך המסומנת שחור היו בר בשטח (רכיב)
    חצינו את הדרך לדרך צרה יותר לכיוון חרבת אום א שקף

  • חרבת אום א שקף מדהימה (מלא חורבות , מערות , פריחה ...)
    ב 21 עלינו על סינגל זורם בין החורבות עד 22 ואז ירידה נחמדה לנחל דומה

  • עלינו דרך היער בכוונה לרכב צפונה בדרך הירוקה דרך באר שבשבת אבל כמו שכתבתי קודם חוש הכיוון שלי השתבש בגלל שלא היתה שמש ולא בדקת או ווידאתי ב GPS או מצפן
    לא פנינו לדרך הירוקה (26) כהמלצת מוטי וטיפסנו לאורך גבול היער עד גבעת עקצר .
    בראשה מגדל של הקק"ל ופריחת צבעונים (ראה תמונות)
    ירדנו וחברנו לכביש ליד מערות חזן (27) אבל שוב במקום להצפין משכתי דרומה על הכביש וחזרנו לאיזור האגם (14)
    מפה עלינו דרך 28 ל11 בדרך המזרחית הפעם והלאה עם הכביש עד המכוניות

  • מסלולים אחרים באיזור שעזרו לי בתכנון :
    מסלול של אילן שחם
    ומסלול מעודכן עם תוספות של אילן שחם הכולל תמונות של הפסיפס
    מסלול של אלי סט

Friday, March 16, 2007

פסגות בכרמל

 

פסגות בכרמל

15

תאריך :  16-3-2007

צומת דמון - שביל הפנסיונרים - נחל אורן - עוספייה - דלית אל כרמל - מוחרקה - דרך נוף הכרמל - בית היערן - רום כרמל - צומת דמון

נקודת מפגש : צומת דמון (מפגש כביש אוניברסיטה-בית אורן-עוספייה)

משתתפים : 7 (מאור ורן נאלצו לפרוש באמצע עם אוזן שבורה)

אורך : בספידומטר  36 ק"מ 

גובה מצטבר : 811 מ'

זמן :4:30 שעות

דרגת קושי : 2.3

קובץGPS

קובץGPX

מפה 1

פרופיל גבהים ודרגות קושי

Googlearth File

תאור המסלול באתר Every Trail

תמונות 1

הערות :

  • בעקבות הגשמים הרבים שירדו השבוע והגשם הצפוי ביום הטיול החלטתי לחזור למסלול שכבר הוכיח את עצמו מספר רב של פעמים בתנאי מזג אוויר כאלה (כרמל בלי בוץ)
    הכל היה הולך מצויין אילולא הייתי מחליט על שינוי קטן של דרך שרציתי לבדוק שעלתה לנו בקטע קצר של בוץ והובילה אותנו ל - 2 אוזניים שבורות
    מי שמתכנן את המסלול ביום גשם או מיד אחריו כדאי שיעלה מנקודה 9 ל 10 ואז ל11 ו 13 לאורך הכביש ולא כמו שאנחנו נסענו מ 9 ל 12 ואז ל 13
    החצי השני של הקטע בין 9 ל 12 היה קטלני מבחינת הבוץ וגמר 2 אוזניים (למאור ורן שנאלצו לקצר שרשרת ולפרוש) .

  • פרט לקטע המוזכר לעיל אין בעיה לרכב פה בכל מזג אוויר ראה את המסלול של שנה שעברה


Friday, February 16, 2007

מזרחית למשאבי שדה

מזרחית למשאבי שדה

תאריך :  16-2-2007

בי"ס לנ"מ - כניסה לטללים - נחל היימן - שמורת נרקיסים נחל מסעד -  נחל מסעד - נחל רביבים - כביש "באר שבע-צומת טללים" - מצפון לפרק גולדה - כביש "משאבי שדה-צאלים" - צומת טללים - בי"ס לנ"מ

נקודת מפגש : בחניה ליד הש"ג של ביה"ס לנ"מ (פונים בצומת טללים מזרחה לכיוון שדה בוקר ואחרי כמה מאות מ' פנייה ימינה)

משתתפים : 8

אורך : בספידומטר  38 ק"מ 

גובה מצטבר : 607 מ'

זמן ::5:30 שעות

דרגת קושי : 2.4

מפה

פרופיל גבהים ודרגות קושי

קובץ GPX  

 Googlearth File

תמונות

הערות :

  • בשל גשמים בצפון החלטתי לרדת לנגב לאיזור שלא יהיה רחוק מדי גם לצפוניים בקבוצה
    לקח לי להגיע לצומת טללים מכפר יונה כ 1:45 שעות
    מזג האוויר היה קר והיו עננים רוב היום
    נתקלנו בטפטוף קל ביותר של כמה דקות
    היה גשם בלילה ומילא את הגבים אבל לא היה בוץ של ממש

  • בנקודה 1 על כביש הכניסה לקיבוץ טללים פניניו לדרך שבקושי נראית מזרחה עד לחציית נחל היימן בנקודה 2
    משם עלינו על שלוחה על דרך שבתחילה ברורה ואחר כך פשוט ממשיכים יל קו הרכס שלפעמים רואים בו דרך

  • בנקודה 3 ירדנו לתןך נחל היימן והמשכנו בתוך אחד מערוצין
    יש שם דרך שמלווה אותו , חלקה דבל , חלקה סינגל ולפעמים נעלמת
    פעם על גדה זו ופעם על השנייה ופעם בערוץ

  • מהערוץ העפלנו ליד נ.ג 620 עם נוף נהדר
    רואים את המצלעות המערביות של המכתש הגדול ופנורמה של 360 מעלות
    קצת מתחת אכלנו ארוחת בוקר (כדי לא לקפוא בפסגה)

  • משם ירדנו לכיוון נחל מסעד ורכבנו בו או מקביל לערוצו בסינגלים שמדי פעם הפכו לדבל ומדי פעם נעלמו
    הכל רכיב פרט למטרים בודדים בערוץ

  • יצאנו מנחל מסעד למרחב פתוח ושם דהרנו צפונה (5) לנחל רביבים (6)
    במפגש עם נחל רביבים (נקודה 6) יש בסיס צבאי .
    מפה רכבנו בנחל רביבים בדרכים פרט לקטעים קצרים בערוץ עד המפגש עם כביש "באר שבע-צומת טללים"

  • חצינו את הכביש והעפלנו לגבעה ליד מתקן עם חומה 100X200 מ' וחשבתי שזה מתקן בגודל דומה שנמצא כ ק"מ וחצי דרומה בתקווה להגיע לסינגל של פרק גולדה
    כמובן שלא מצאנו את הסינגל וירדנו לכביש מקביל לכביש הראשי שהביא אותנו עד לחתיית כביש "צאלים-משאבי שדה"

  • חצינו אותו וניסינו לחתוך דרך נחל רביבים אבל הוא היה בוצי , סבוך ומלא מים וחזרנו והמשכנו על הכביש עד הרכב
    בצד הכביש ראינו צבוע גדול שנדרס (נראה טרי עדיין)

  • צריך לציין לטובה כלבה כנראה מבסיס הנ"מ (ראה תמונות) שליוותה אותנו לאורך כל המסלול ושרדה .

 

Friday, January 26, 2007

בין בנטל לטורבינות

 

בין בנטל לטורבינות

תאריך :  26-1-2007 

עין זיוון - הר בנטל - סינגל אדום בירידה מהר בנטל - מרום גולן - בב אל הווה - כביש "צומת אחמדיה-צומת זיוון" - רכס בני רסן - עין זיוון

נקודת מפגש : חנייה ראשית בקיבוץ עין זיוון

משתתפים : 18 (ארי פרש אחרי כק"מ בגלל תקלה)

אורך : בספידומטר  29 ק"מ 

גובה מצטבר : 609 מ'

זמן ::4:10 שעות

דרגת קושי : 2.1

קובץ נביגייד

קובץGPS

מפה 1

מפה 2

פרופיל מסלול

Googlearth File

תמונות

הערות :

  • טיול במזג אוויר מקסים ונוף נהדר אחרי 4 ימים ללא גשם וטמפרטורות גבוהות לעונה

  • המפות המוצגות שונות מהעבר במתכונתן ומראות שיפועים של המסלול ומציינות נ"צ בנקודות קריטיות - תוצרת משה מאור .

  • יצאנו מעין זיוון לאורך הכביש (לא כמו במפה) וירדנו ממנו קצת אחרי שעוברים פניה של דרך כורכר ללולים .
    הדרך אליה פנינן בנ"צ 274644777429 לא ברורה מאד עם רוכבים מהר בכביש .
    זוהי דרך יפה שהובילה בין תעלות הנ"ט .

  • ב 272957778606 נגמרת הדרך בפתאומיות
    טפסנו בסינגל טכני ברגל וקצת ברכיבה עד שהוא הפך לרכיב ומשם ברכיבה כמעט רצופה עד הכביש ממרום גולן להר אביטל
    זהו סינגל פרות נחמד בערך בקו גובה

  • להר בנטל עלינו בכביש בשיפוע קטלני אבל אפשר לרכב את הכל

  • מבנטל ירדנו בשביל המסומן אדום שתחילתו דרך עד המוצב הנמוך ואחר סינגל יפה שרכיב ברובו
    באמצע הסינגל בקטע שרובנו כבל הלכנו ולא רכבנו יש מדרגה של כ 5 מ' של חפירה בהר (לא ממליץ ליפול שם) לרדת ברגל בזהירות ולהמשיך שוב לרכב .
    קצת אחרי עזבנו את הסימון והמשכנו ישר בסינגל עד לכביש פנימי במרום גולן
    פנינו בכביש צפונה וליד תחנת שאיבה ירדנו כמה מטר לדרך שמתחת ושוב בסינגל שמתחבר לסימון השבילים האדום עד בריכה נהדרת במקום בו חוברים לדרך עפר בנ"צ 274004782177 .
    שם אכלנו ארוחת בוקר

  • משם בדרכים טובות עד לחבירה עם כביש "צומת אחמדיה-צומת זיוון
    מצומת זיוון המשכנו על הכביש מזרחה בתקווה למצוא דרך בשטח צפונה כמו שמסומן במפה אבל במציאות יש שדה מוקשים מדרום לכביש

  • המשכנו עד העליה של דרך להר בני רסן ב 277364777299
    עלינו בדרך עפר קצת טכנית לרכס עם טחנות הרוח להפקת חשמל - מראה מדהים עם רחש של הפרופלורים המסתובבים

  • מההר ירידה בדרך טובה למטה לכביש וחצייה שלו ושוב בדרך מערבה עד שהיא הסתיימה בפתאומיות ב 276762775912
    משם עברנו את גדר הבקר והמשכנו בשבילי פרות תחילה בהליכה עדש שהסינגל נהיה רכב ברובו עד מפגש עם דרך ב 275401777419
    שם הדרך עוברת מערבה בין 2 שדות מוקשים כך שזהו המעבר היחיד מערבה
    הדרך יפה והובילה עד כביש 91 ואיתו כמה מאות מטר מזרחה עד עין זיוון

Wednesday, January 24, 2007

טיולים בנגב/מדבר יהודה

 

טיולים בנגב/מדבר יהודה

13

השבוע רכבתי יחד עם עוד מדריכים מחברת בוץ ביומיים בנגב ומדבר יהודה בהדרכת אדר שדמי

נחל גמלים

תאריך : 24-1-2007

מפעל פריקלס מישור רותם -  כביש "צומת צפית-ערד" -  ליד המסוע של מפעלי ים המלח -  בקעת צבאים -  נחל גמלים - דרך  ירוקה מנחל חימר - הר קומות - דרך אדומה - מפעל פריקלס מישור רותם 

נקודת יציאה : מפעלי פריקלס מישור רותם ליד צומת צפית 

מוביל : אדר שדמי מחברת בוץ

משתתפים: 5

אורך :  35     ק"מ

גובה מצטבר : 518  מ'

זמן :  5:20 שעות

דרגת קושי : 2.2 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 3.1 (בינוני) (מתוך 5)
               

 מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

הערות :

  • הטיול הזה היה השתלמות מדריכים של חברת בוץ
    טיול יפה שקטעים רבים ממנו על סינגלים באיזור לא מוכר

  • יוצאים מחניית האורחים ומיד בנקודה 2 פונים לשרידי כביש שלא בשימוש היום שלאורכו שדרת דקלים
    בנקודה 3 פונים לכביש אחרובנקודה 4 גדר של ברכת חימצון אותה עוקפים ממזרח ועוזבים את הכביש ללא דרך
    בנקודה 5 חוצים את כביש "צומת צפית-ערד" ועולים על דרך שתפגיש אותנו עם המסוע ממפעלי ים המלח בנקודה 6
    מכאן רכיבה לאורך המסוע מצידו הצפוני על דרך שעולה ויורדת עד נקודה 7

  • מכאן מתחילים הסינגלים ...
    7 עד 8 סינגל נחמד
    מ 8 דרך טכנית שיורדת לערוץ ופוגשת בנקודה 9 דרך עם סימון כחול שהופך בהמשך לשחור כשהכחול ממשיך לנחל פרס
    יש סינגלים בצדי הדרך וצריך פשוט לבחור
    בין 10 ל 11 לקחנו סינגל כזה
    בנקודה 12 הדרך פונה חדות וב 13 מתחיל סימון אדום עם דרך צפונה ובה המשכנו

  • בנקודה 14 ירדנו מהדרך לסינגל שנמשך לאורך נחל גמלים
    צריך פשוט לבחור את הנתיב כי אין ממש סינגל מוגדר - סה"כ יופי של רכיבה זורמת בנחל גמלים
    בנקודה 15 מצוק ואי אפשר לעבור בערוץ ולכן עוקפים משמאל (מערב) - רכיב
    רכבנו בערוץ עד נקודה 16 בה פנינו לדרך שמטפסת בתלילות עם שביל ישראל
    בנקודה 17 באמצע העליה פונים לסינגל יחד עם סימון שביל ישראל בערוץ ויורדים איתו עד לחיבור לדרך/כביש בנקודה 18
    הדרך שחלקה סלול מובילה לבסיס צבאי ומסומנת ירוק

  • מ 18 רכבנו על הדרך/כביש עד נקודה 20 בה טיפסנו בסינגל עד 22 ואז על דרך שעולה להר קומות
    בין 23 ל 24 חתכנו קצת את העלייה בסינגל קצר והלאה עם הדרך האדומה שרובה שטוחה אבל כוללת טיפוס על 2 קירות (שרכבתי כבר בטיול במדבר יהודה ביומו השני) עד נקודה 14
    מכאן המשכנו דרך 13 ו 12 ועלינו בדרך שיוצאת לכיוון כביש "צומת צפית-ערד" בנקודה 25

  • מכאן על הכביש ובכבישים פנימיים במפעל פריקלס עד לרכב

    נחל בוקק

    תאריך : 25-1-2007

    ערד - מנחת ערד - מצפה זוהר - ראש זהר - כביש "צומת חתרורים-ערד" - נחל בוקק - נחל פרסה - ראש מעלה בוקק - ראש מעלה יאיר - מעלה יאור - מלונות ים המלח 

    נקודת יציאה : תחנת דלק פז בכניסה לערד 

    מוביל : אדר שדמי מחברת בוץ

    משתתפים: (טיול בהובלת חברת בוץ)  18

    אורך :  38     ק"מ

    גובה מצטבר : 346  מ'

    זמן :  5:10 שעות
           (הזמן הוא ברוטו והוא ארוך מהסטנדרד הרגיל במסלולי האתר עקב הפסקות נוספות ועצירות להדרכות)

    דרגת קושי : 2.6 (בינוני)  (מתוך 7)

    קושי טכני4.3 (בינוני עד קשה) (מתוך 5)
                   

     מפה 1

    פרופיל גבהים

    המסלול בעמוד ענן

    קובץ LOG מה GPS

    קובץ GPX

    קובץ טקסט לנביגייד

    קובץ ל GoogleEarth

    הערות :

  • טיול בהובלת חברת בוץ
    טיול קלאסי שיורד מערד לים המלח

  • יוצאים מתחנת הדלק פז בכביש דרומה עד המנחת בנקודה 2
    מכאן על דרך לכיוון מצפה וראש זוהר כשמידי פעם ירדנו לסינגלים קצרים מקבילים לדרך
    בנקודה 7 תצפית נהדרת על כל הסביבה ממצפה זוהר
    מפה ירידה מהירה בדרך טובה עד לכביש "ערד-צומת צפית" בנקודה 8

  • מכאן תופרים תחילה בדרך ואז במספר סינגלים עד נחל בוקק בנקודה 12
    בנחל בוקק צריך לבחור כל הזמן את הסינגל המעניין יותר מבין האפשרויות - אין מסלול מוגדר , פעם בגדה זו ופעם באחרת ולפעמים בערוץ
    פה ושם דרופים קלים כשיורדים מהגדה לנחל
    סה"כ המסלול זורם
    בנקודה 13 מתחברים לדרך השחורה שבאה מצוק תמרור

  • מכאן רכיבה על דרכים צפונה לכיוון מעלה יאיר עד 14 על הסימון השחור
    בנקודה 14 פונים לדרך בסימון אדום לראש מעלה בוקק בנקודה 16
    מכאן תצפית נהדרת על ים המלח ואיזור המלונות
    חזרנו קצת אחורה עד נקודה 15 ועלינו על דרך בסימון שחור שמובילה לנקודה 17 בה פגשנו דרך בסימון כחול לראש מעלה יאיר (18)
    מכאן ירידה בסימון כחול בדרך דרדרתית שהצלחתי לרכב כ 95% ממנה .
    זהירות בירידה מבורות וטחינות שנוצרו מגלגלי הג'יפים שהתחפרו פה .
    סוף המעלה על כביש "צומת זוהר-עין גדי" (19) והלאה על הכביש למלונות

Saturday, December 02, 2006

נגב 2006

 

נגב 2006

תאריך :  1-2/12/2006 

זהו הטיול המסורתי השנתי לדרום הארץ .
השנה טיילנו באיזור מכתש רמון או בעצם בשני קצותיו המערבי והמזרחי .

משתתפים : 25 (ביום השני שחר פרש עקב תקלת בולם והיינו 24)

תמונות מ 2 הימים

עוד תמונות

היום הראשון :

הר חריף - "כביש הר חריף-מצפה רמון" - הר רמון - מצפה מעלה ערוד - ראש מעלה לוץ - נחל אליאב - נחל לוץ - חציית "כביש הר חריף-מצפה רמון" - בורות לוץ - הר רומם - "כביש הר חריף-מצפה רמון" - הר חריף

נקודת מפגש : הש"ג של בסיס מג"ב בהר חריף

אורך : בספידומטר  38 ק"מ 

גובה מצטבר : 793 מ'

זמן ::6 שעות

דרגת קושי : 2.8 בסולם Northern Riders מתוצרת מאור

הערה חשובה 

קובץ TRK

 קובץ GPX

מפה 1

גרף מסלול (בעריכת מאור)

הערות :

  • המסלול דומה ברובו למסלול של אילן שחם ב : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles/article.asp?forumId=703&a=35767&c=6084&sc=623&ssc=0

  • התחלנו את הטיול ליד הש"ג בהר חריף .
    זהו מקום החנייה הבטוח היחיד באיזור (במקומות אחרים רואים את שרידי החלונות השבורים של כלי רכב שנפרצו)
    המג"בניקים שם הטרידו אותנו שם בעניין תאום ורצו שנחכה לתשובה למרות שאמרנו להם שאנחנו רוכבים לכיוון הר רמון ואין צורך בתאום .
    פשוט רכבנו משם בלי לחכות לבירוקרטיה הצבאית כמובן .

  • .מגיעים לפסגה אחת לפני הר רמון שעליה יש עמוד נ"ג 1037 ואז ממשיכים עם הסימון האדום להר רמון (נ"ג 1033) .
    ממנו ירידה רגלית ברובה לערוץ (200 מ' הליכה) ועליו סינגל רכיב ברובו עד למפגש עם הדרך הכחולה של מעלה ערוד .

  • מהתצפית של מעלה ערוד (140) חוזרים על הכחול עד נקודה 160 בה ירידה בדרך .

  • בוואדי (175,176) הדרך פונה דרום מזרחה באיזור מפגש עם סימון שחור בערוץ שגם מלווה אותו דרך בקטע הזה .
    לא לטעות כמו שאנחנו טעינו ורכבנו כמה מאות מטר עד שעלינו על זה (יש גם הערה אצל אילן שחם בנושא)

  • מכאן לראש מעלה לוץ הדרך ברורה .
    ממצפה ראש מעלה לוץ יורדים לנחל אליאב בו יש סינגל יפה .
    רוכבים לפי הסימון הירוק ולא להתפתות לדרך שתחילה היא עם הסימון אבל אחר כך ממשיכה מערבה ועוזבת את הערוץ (חבל לפספס) .
    שימו לב שבסיום הסינגל של נחל אליאב יש שלט חדש של אין כניסה לאופניים (רואים אותו בסיום המסלול) אבל בכניסה לסינגל לא היה שלט .(נקודה 387)
    מכאן ממשיכים עם הסימון השחור בדרך/סינגל עד לחבירה לדרך הכחולה שמוציאה אותנו אל כביש "מצפה רמון-הר חריף" בצומת הכניסה לבורות לןץ

  • עשינו סיור קצר בבורות לוץ וחזרנו לדרך שעולה להר רומם ובסופה בנקודה 575 בה נגמרת הדרך המסומנת אדום והופכת לשביל פנינו לדרך בלי סימון שהורידה אותנו לכביש ומשם על הכביש חזרה להר חריף.

היום השני :

חניון בארות -  ציר הנפט - בקעת מחמל - מעלה נוח - נחל טרף - בקעת אבו טריפה - נחל אנמר - עין אום סלח - דרך ירוקה - בקעת אבו טריפה - נחל טרף - מעלה נוח - בקעת מחמל - ציר הנפט - חניון בארות

נקודת מפגש : חניון בארות בתוך מכתש רמון

אורך : בספידומטר  48 ק"מ 

גובה מצטבר : 1086 מ'

זמן ::8 שעות

דרגת קושי : 5.4 בסולם Nothern Riders מתוצרת מאור

הערה חשובה

מסלול בפורמט TRK

מסלול בפורמט GPX

מפה 1

מפה2

מפה3

גרף מסלול (בעריכת מאור)

הערות :

  • זהו אחד המסלולים היותר אתגריים בגלל צורך בניווט באיזור עם מעט סימונים
    בעבר כשטיילתי הרבה ברגל המסלול לעין אום סלח היה מסלול שהצריך תכנון מדוייק , ניווט מדוייק וכדו' כי המעיין הוא היחיד באיזור ומגיעים אליו אחרי יום הליכה .
    אם לא מגיעים אז זהו ...
    הייתי שם בטיול רגלי בשנת 1992 ולכן הפעם זו היתה שיבה למקום שפעם היווה עבורי אתגר רציני ועכשיו עם אופניים נראה קל הרבה יותר .
    למרות זאת נדרש פה ניווט מדוייק וכדאי להתכונן היטב למסלול הזה .
    התוכנית המקורית היתה לבצע את המסלול כמו שעשתה אותו קבוצת רכסים לפני שנה .
    הבעיה היא שחששתי להכנס לחושך שהוא מוקדם בעונה זו ואכן צדקתי כי סיימנו את המסלול המתוקן עם שקיעה .
    במקום לחזור דרך נחל קמאי והר ארדון החלטתי כשהגענו לעין אום סלח כשראיתי שנותרו לנו עוד כ 3 עד 3 וחצי שעות אור שנחזור דרך הדרך הירוקה ואז הכחולה ומעלה נוח ולא להסתבך בסינגל בעלייה בלי סימון שבילים בנחל קמאי וירידה רגלית בחלקה מהר ארדון .

  • .תחילת המסלול קלה לאורך ציר הנפט .
    מהפיצול לשביל הירוק (22) ומיד אחר כך האדום בבקעת מחמל הדרך נהיית חולית ומדשדשת .

  • עולים את מעלה נוח שהוא קצר יחסית (חלקו ברכיבה וחלקו בהליכה ומשם בדרך הכחולה עד 259 .
    פה בעצם מתחיל הניווט הקשה .
    יורדים מהדרך לכיוון הערוץ של נחל אנמר בלי שביל ברור בנ"צ 1485001410
    חוברים לערוץ ורוכבים בסינגל נחמד (אין ממש שביל) עד למעלה שבו צריך לעבור את הרכס מצפון .
    יש לשים לב לא להמשיך לדהור בנחל אנמר אלא לעצור כי אחרת לא נגיע לעין אום סלח (הדהירה בנחל מושכת)
    בנ"צ 1505001185 מיד אחרי ערוצון שיורד מצפון יש מעלה (נקב) שעולה בגדה המזרחית (344-348) של הערוץ ומסומן בסימון לא ברור במיוחד של רוג'ומים .
    העלייה עם האופניים על הגב פרט לקטעי רכיבה קצרים (בתמונה רואים את הערוץ המדובר)
    חוצים את הרכס ויורדים לערוץ בצד השני בו רכיבה נחמדה עם קטעי הליכה קצרים עד עין אום סלח .

  • מהמעיין יש שביל בסימון ירוק שמטפס צפונה כמה מאות מטר וחובר לדרך הירוקה אתה רכבנו חזרה לכחולה והלאה במעלה נוח ובקעת מחמל חזרה לרכב

Friday, November 24, 2006

עמק החולה - קרן נפתלי - נחל דישון

 

עמק החולה - קרן נפתלי - נחל דישון

תאריך :  24-11-2006 

צומת כניסה ליסוד המעלה - שדה אליעזר - בקעת יחמור - כביש "מצודת כח-כרם בן זמרה" 885 - קרן נפתלי - נבי יושע - קדש - דישון - נחל דישון - צומת כניסה ליסוד המעלה

נקודת מפגש : צומת כניסה ליסוד המעלה (תחנת דלק סונול) ליד מלון ETAP

משתתפים : 13

אורך : בספידומטר  40 ק"מ 

גובה מצטבר : 730 מ'

זמן ::3:50 שעות

דרגת קושי : 1.9 בסולם Nothern Riders מתוצרת מאור

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה2

גרף מסלול (בעריכת מאור)

Googleearth File

תמונות

הערות :

  • טיול קל יחסית .

  • חזרנו על הטיול בפעם השלישית ולמרות שניסיתי למצוא שינויים קלים הם לא נמצאו פרט לקטע קצר בבקעת יחמור .
    בשנה שעברה המעבר בבקעת יחמור היה על השביל הלבן (שביל ישראל)  http://www.geocities.com/northern_123/naftali.htm

    השנה עלינו בנקודה 49 עד 83 דרך דרכי עפר פחות טובות .

  • סביר שאחרי גשם חלקן יהיו בוציות מאד - הפעם אחרי שבוע וחצי בלי גשם הדרכים היו יבשות לחלוטין ורכיבות .

  • נחל דישון היה מדהים כרגיל - כל פעם שאני רוכב בו אני מגלה דברים חדשים ועוד נחזור אליו השנה .

Friday, November 03, 2006

ערד - גמל אדום - ערד

 

ערד - גמל אדום - ערד

תאריך :  3-11-2006 

ערד - סינגל בתי מלון לנחל יעלים - נחל יעלים - מאגורת כידוד - נחל מנחם - נחל אמונים - דרך מצדה למעלה יאיר - נחל רחף - נחל מור - נחל יעלים - נחל מורג - מיצד חתרורים - כביש "ערד-נווה זוהר" - ערד

נקודת מפגש : ליד מלון מרגוע בערד (איזור המלונות)

משתתפים : 8
            תומר , רועי , אראל'ה ותמיר קיצרו וירדו במעלה יאיר וחזרו עם יאסר למכוניות
            הגיבורים מאור , עדי , קובי ואנוכי התמדנו וטיפסנו חזרה לערד

אורך : בספידומטר  45 ק"מ     

גובה מצטבר : 1229 מ'

זמן ::7:45 שעות

דרגת קושי : 5.9 בסולם Nothern Riders מתוצרת מאור

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה2

גרף מסלול (בעריכת מאור)

Googleearth File

Satellite View

תמונות

 

הערות :

  • זה היה המסלול הקשה ביותר שרכבתי עד כה והפעם הראשונה שהתלבטתי אם לחתוך ולקרוא לטרמפ - אבל התגברתי וההרגשה בסיום לא ניתנת לתאור - האדרנלין החזיק עד הצהריים למחרת .

  • 13 עד 73 - סינגל יפה שיורד - רכיב כולו

  • הסינגל המסומן באדום הנקרא הגמל האדום רכיב כולו פרט לקטעים קצרים של מטרים עד עשרות מטרים בודדים בו החלוקים בערוצים או הדרדרות בעליות או בירידות לא מאפשרים רכיבה פרט אולי ל"גיבורים" ביותר

  • בקטע 380 עד 434 ירדנו בערוץ נחל אמונים ללא סימון עד לחבירה לדרך המסומנת ירוק בין מצדה למעלה יאיר

  • מכאן הדרכים ברורות ומסומנות היטב גם בטורי אבנים כדי למנוע מג'יפים לרדת מהדרכים .

  • ב 552 התפצלנו - 4 ירדו במעלה יאיר בגלל חשש למחסור במים ו - 4 המשכנו לכיוון ערד בסימון הכחול מערבה .

  • העלייה מתונה וכמעט לא מורגשת עד שמגיעים לעלייה נוראית (ראה גרף גבהים) בנקודה 610 למצד חתרורים

  • משם שוב עליה מתונה
    ב 649 עד 656 סינגל קצר שחותך את הסיבוב

  • הגענו לכביש "ערד-נווה זהר" בנקודה 744-745
    שם היה המשבר - ראינו שכמות המים גבולית (למרות שהבאתי 6 ליטר מים - נשאר לי שם כ 1 ליטר או פחות).
    החלטנו לא לטפס לראש זוהר בעליית שטח קטלנית של כ 200 מ' ועוד 100 מ' מתונים יותר אלא לטפס בכביש עד ערד .
    זה היה קשה בשעת צהריים זו - אבל "דבקנו במשימה" .

  • בערד מאור הספיק לקנות לי בקבוק דיאט קולה של ליטר וחצי שנגמר בלי בעיות .
    בכוחות מחודשים המשכתי עד הרכב שחיכה באיזור המלונות

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף תאריך : 26 -4 -2024 חניית מבקרים עין הוד - נקודת התחלה : חניית מבקרים עין הוד Waze לנקודת התחלה...