Friday, August 10, 2007

הר גמל - צוקי גיתה

 

הר גמל - צוקי גיתה

תאריך : 10-8-2007

צומת גילון - מחנה תפן - ליד פלך - חרבת בליה - כישור - כביש גוש תפן - ליד חרבת מחוז - לפידות - נחל בית העמק - גתה - ג'ת - מצוקי גיתה - עין מג'נונה (עין יפעם) - נחל בית העמק - אבו סנן - כפר יסיף מכר ג'דידה - צומת הכניסה לטל אל - יער אחיהוד - שביל הברושים - הר גמל - צומת גילון

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון בצומת גילון על כביש עכו צפת (בצומת גילון פונים צפונה ואחרי כ 50 מ' תחנת דלק)

מוביל : מוטי (סיוע של ענת בקטעים מסויימים)

משתתפים : 22

אורך :  42 ק"מ (רז) 46 ק"מ (מאור)

גובה מצטבר : 1000  מ' (רז) 1205 מ' (מאור)

זמן :  6:45  שעות

דרגת קושי : 5.8 (קשה עד קשה מאד)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.7 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד (רז)

קובץ GPS (רז)

מפה  (מאור)

מפה1  (רז)

פרופיל גבהים (מאור)

קובץ GoogleEarth (רז)

המסלול באתר AmudAnan (רז)

קובץ GPX (רז)

תמונות

הערות :

·         זהו אחד הטיולים היותר קשים  שרכבנו למרות שלא זאת היתה הכוונה בהתחלה
מוטי התנדב להוביל טיול באיזור הבית
בגלל קטעים לא מוכרים במסלול שהצריכו הליכה ברגל , קבוצה גדולה מהרגיל וחום חודש אוגוסט התארך הטיול יותר מהמתוכנן .... וככל שהתארך הקשה החום ואילץ אותנו תדלוק במים
בסופו של דבר כולם הגיעו בשלום כולל רמי שזה היה לו הטיול הראשון בקבוצה והוא סבל מהתכווצויות שרירים בחצי השני של הטיול

·         התחלנו בעלייה בכביש למחנה תפן (1-2)
בנקודה 2 לפני הש"ג של הבסיס כניסה לדרך תוך מער שער שהובילה לכיוון פלך
ב 3 עוברים דרך מכלאת בקר תוך טיפוס על גדר וממשיכים בדרך עד 5

·         מ 5 יורדים דרך חרבת בליה שבה שרידים יפים של כפר עם בורות וקשתות
יורדים לעמק יפה (7) והלאה עד כישור (8)

·         ב 9 חברנו לכביש של תובל כישור והלאה לכביש הראשי בתפן

·         ליד חרבת מחוז עזבנו את הכביש (12) וטיפסנו קיר והלאה בדרך עד ליד לפידות
חצינו את הכביש בנקודה 14 והמשכנו בדרך בירידה לכיוון נחל בית העמק בירידה נהדרת שהופכת בעלייה לגיתה לקיר
אכלנו ארוחת בוקר בגיתה

·         מגיתה המשכנו בכביש עד ג'ת ושם פנינו לכביש צדדי (16) בסימון שחור ואיתו המשכנו בדרך עפר (17) לירידה בצוקי גיתה (18)
תחילת הירידה לא רכיבה אבל אחר כך היא מתמתנת ורכיבה עד תחתית הנחל (19)
מכאן רכבנו לעין מג'נונה (עין יפעם) שבחורף ובאביב הוא מלא מים ואפשר לשחות אבל עכשיו הוא יבש

(סרטון מעין מג'נונה בחורף)

·         מכאן המשכנו בערוץ עד 21 וחציית הכביש "ג'ת-ירכא) ומפה בערוץ מחפשים דרכים בהצלחה חלקית בלבד

·         בנקודה 22 עזבנו את הערוץ בדרך שלקחה אותנו לאבו סנן שם קנינו מים בסופרמרקט (23) בגלל שמים החלו להגמר לנו עקב התארכות הטיול
חברנו לכביש הראשי "צומת יסיף-צומת כברי" בנקודה 24

·         מכאן על הכביש עד צומת הכניסה לטל אל (25)

·         מכאן יש פיצול בין הדרך שאני רכבתי עם מוטי ועוד כמה והדרך שמאור רכב עם אחרים
מומלצת הדרך שלי שעוברת בשטח ולא בכביש
הדרך של מאור מתוארת בתחתית מפה : מפה  (מאור)

הדרך שלי מתוארת במפה :  מפה1  (רז)
כולנו עלינו עד נקודה 27 ופה מאור ירד חזרה לכביש (28) והמשיך דרך צומת יסיף בדרך שרובה על כביש עכו צפת
אני בהובלת מוטי המשכתי מ 27 בדרך טובה ומתונה ביער אחיהוד עד הר גמל והלאה עם הדרך עד תחנת הדלק בה חנינו

Friday, July 27, 2007

סינגל המירוניות החסודות

 

סינגל המירוניות החסודות

תאריך : 27-7-2007

מירון - כביש מירון כפר שמאי - הר שמאי - שביל שחור להר מירון - חרבת זבד - הר נריה - חניון הפסגה - שביל הפסגה של הר מירון - סינגל המירוניות החסודות - קבר רבי שמעון בר יוחאי - מירון

נקודת יציאה : מגרש חנייה בכניסה למירון (נכנסים בשער הראשי של מושב מירון ופונים שמאלה למגרש החנייה) (בשבת חונים מחוץ ליישוב)

משתתפים : 20

אורך :  23 ק"מ

גובה מצטבר : 845  מ'

זמן :  4:30  שעות

דרגת קושי : 4.2 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 3.5 (בינוני עד קשה) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ GPS

מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול באתר AmudAnan

קובץ GPX

תמונות

הערות :

  • זהו טיול שכבר פינטזתי עליו הרבה זמן והוכיח את עצמו כפנטזיה טובה
    בגלל החום הכבד החלטתי לבצע את הטיול הקצר יחסית היום גם בגלל תנאי מזג האוויר באיזור שהם נעימים יותר מבכרמל או באיזור הכנרת
    גולת הכותרת של הטיול הוא סינגל המירוניות החסודות (הסינגל שיורד מהר מירון לרגלי הר נריה עד מושב מירון ומסומן סימון שבילים שחור)
    את השם נתתי לו כשטיילתי שם לראשונה (ברגל) באוקטובר 1982 (הסיבות לשם שמורות אצלי)
  • תחילת מסלול ברכיבה על הכביש לכיוון כפר שמאי
    השוליים צרים ומומלץ לרכב שם בבוקר כשהתנועה מועטה
  • בנקודה 3 ליד הפינה הצפון מערבית של כפר שמאי יש דרך בצד מערב של הכביש
    פנינו אליה
    תחילה נכנסנו למטע אבל הדרך חסומה
    חלקנו חזר לשער המטע ונסע ימינה צפונה כמה מטרים והקיף את המטע ממערב עם דרך שהמשיכה והלקנו עברנו את גדר המטע לאותה דרך והמשכנו אתה בוואדי עד חיבור עם הדרך המסומנת שחור שמגיעה מהר שמאי
    הדרך שעשינו מומלצת כי היא חוסכת טיפוס להר שמאי אם מטפסים מהכביש בסימון השחור דרך הר שמאי - יש מספיק טיפוס בהמשך
  • העלייה מכאן בשחור היא בחלקה דרדרתית (1.5 ק"מ שהלכנו ברגל)
  • בנקודה 6 ממשיכים בסימון ירוק
    בנקודה 8 צומת דרכים בסוף העלייה
    חלקנו המשיכו בסינגל שמסומן גם בשביל ישראל עד חניון הפסגה
    האחרים בדרך (דרך נקודה 9 להר נריה ולחניון הפסגה
  • רכבנו את שביל הפסגה 10 - 11 - 12 - 13 -10
  • מפה גולת הכותרת "שביל המירוניות החסודות
    זהו סינגל רכיב ברובו הגדול , מוצל בחלקו , טכני בחלקו , סלעים , דרופים לא גדולים , שיפוע צד פה ושם - כל מה שצריך
    אורכו כ
    5 ק"מ והוא יורד הפרש גובה של כ 400-500 מ' - הסינגל האולטימטיבי !!!
    תחילתו בחניון הפסגה בנקודה 10 והוא מסומן סימון שבילים שחור
    הוא יורד עד קבר רבי שמעון בר יוחאי ומושב מירון
    בנקודה 16 הוא חובר לכביש שמוביל לקבר ולמושב
  • יחד עם שביל הפסגה יש לנו סינגל טכני של 6.5 ק"מ רצופים

Friday, June 22, 2007

קרן עין גב

קרן עין גב

תאריך : 22-6-2007

עין גב - כביש "עין גב-רמות" - כביש עלייה לרמות - מושב רמות - נחל סמך - כביש "כורסי - גבעת יואב" - מצפה אופיר - בני יהודה הישנה - קרן עין גב - עין גב

נקודת יציאה : חנייה של מסעדת הדגים ומעגן הסירות של עין  גב
 

משתתפים : 7

אורך : בספידומטר  35 ק"מ

גובה מצטבר : ~825  מ'

זמן :  3:55  שעות

דרגת קושי : 2.6 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.7 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

מפה 



פרופיל גבהים

המסלול באתר AmudAnan

קובץGPX

תמונות

הערות :

  • זהו טיול מעניין ואתגרי לאו דווקא בחלק הרכיבה שלו - לא כולו רכיב ,אבל כבר מספר שנים אני מפנטז על בדיקת אפשרות הירידה במסלול בני יהודה - קרן עין גב עם אופניים וסוף סוף הגשמתי את הפנטזיה
  • התחלנו מוקדם כרגיל (6:00) וזה היה גורם חשוב בכך שהחום הצפוי לא הפריע לנו כי גמרנו את העליות קצת אחרי 9
  • את הקטע מעין גב (4 -  1) לרמות רכבנו בכביש - מוקדם בבןקר זה לא נורא כי יש מעט תחבורה
    אין אלטרנטיבות של ממש - לרכב דרך כל החופים ודרכי עפר היה לוקח פי 3 זמן ולא מהנה (אם זה בכלל אפשרי)
    גם עד היישוב רמות עלינו בכביש (4 - 8)
  • מרמות עלינו לכיוון הדרך הירוקה היורדת לנחל סמך
    הפעם בנקודה 9 לא המשכנו ישר מזרחה בעלייה כמו בטיול הקודם שעברנו בנחל סמך
    אלא פנינו ימינה דרומה דרך הפרדס עם הדרך הברורה יותר והמשכנו עד חיבור עם הירוק בנקודה 10
    מכאן הירוק יורד עד לתוך נחל סמך
  • בנקודה 11 הסימון הירוק יורד ימינה (דרומה) לערוץ
    תחילה לא ראינו את זה והמשכנו עם הדרך בה ירדנו לערוץ (הסימון הופך אדום וכן יש סימון של שביל הגולן) וחצינו אותו עד נקודה 12 ואז חזרנו אחורה כ 50 מ'
    מ 11 עלייה שרובה מתונה עד כביש "כורסי-גבעת יואב" (13)
  • על הכביש עצרנו כ 100 מ' אחרי החבירה אליו בפינת פיקניק ליד מסעדת "מור וקינמון"
    בהמשך חלפנו על פנייה לדרך בסימון אדום (נקודה 16) אתה ניתן להמשיך ברכיבה נוחה עד לפני (17) בני יהודה הישנה תוך חסכון בעליית כביש וסינגל שלא כולו רכיב ממצפה אופיר לבני יהודה הישנה אבל בכך לא מגיעים לתצפית של מצפה אופיר
    אנחנו עלינו בכביש עד הפנייה למצפה אופיר (שילוט חום על הכביש) (נקודה 14) והמשכנו עם הדרך למצפה (15)
  • ממצפה אופיר עברנו דרך שער בגדר ורכבנו על סינגל שבחלקו לא רכיב על המצוק (ניתן לרכב על דרך ממזרח לגדר או כמו שכתבתי לעיל להגיע עם הדרך האדומה מ 16 ל 17
    עברנו עם הסינגל בין שרידי בונקרים סוריים וירדנו בירידה שברובה לא רכיבה צומת דרכים בנקודה 17
    מכאן עד בני יהודה הישנה בה יש צמחייה ומעיין (18)
  • הדרך ממשיכה עד 19 ומכאן ירידה לקרן עין גב
    חלק רכיב וחלק לא בין 19 ל 20
  • הירידה מקרן עין גב (20) קשה ברגל וכמובן שקשה מאד תוך הולכת האופניים
    המשך הירידה בסינגל כייפי  ומנקודה 21 דרך עד עין גב
  • זהו טיול שקטעים רבים בו לא רכיבים ולכן מומלץ יותר כאתגר ולא למי שרוצה רק לרכב ולא מוכן להוליך את אופניו בירידות קשות וחלקות

 

Wednesday, June 13, 2007

חקירת סינגלים באיזור גבעת עדה

 

חקירת סינגלים באיזור גבעת עדה

79

תאריך : 13-6-2007

גבעת עדה - נחל עדה - סינגל האנטנה - סינגל חצירים - סינגל  פטר והזאב - כביש "גבעת עדה-עמיקם" - מי קדם - סכר על נחל תנינים - אביאל - גבעת עדה

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול בגבעת עדה (כביש 653)
 

משתתפים : לבד

אורך : בספידומטר  18 ק"מ

גובה מצטבר : ~309  מ'

זמן :  2:25  שעות

קושי טכני : 2.9 (בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

פרופיל גבהים

קובץGoogleEarth

המסלול באתר AmudAnan

קובץ GPX  

הערות :

  • המסלול בוצע לשם חקירה של סינגלים והכרת האיזור שמצפון ממזרח לגבעת עדה
  • כרגיל מפת שבילנט של רמות מנשה מערב הוכיחה את עצמה כלא אמינה מבחינת סינגלים , אלא בעיכר טובה כמפה לניווט בקנה מידה טוב ורבת פרטים
  • מ 1 ל 2 רכיבה על הכביש
    ב 2 ירידה לדרך
    ערוץ נחל עדה מלווה בדרך מצפונו ומדרומו עם מספר מועט של מעברים
    לפי האיזור אליו נרצה להגיע נבחר את הצד עליו נרכב
    מ 3 עד 4 רכבתי מדרוןם לנחל עדה ואז ב 4 עברתי על גשר לצידו הצפוני
    תחילה בדקתי לכיוון 5 כי רציתי לעלות לכיוון האנטנה הסלולרית (בין 10 ל11) אבל הדרך לא הובילה לשם ואז חזרתי ל 4 ורכבתי על דרכים שהביאו אותי עד ל 10 ול 11 שם יש חניון עם ספסלים ושולחן עץ
  • ב 11 "סינגל האנטנה" (11-12) שהוא סינגל נחמד שיורד עם 2 דרופים בדרך (אותם הלכתי) עד למטה  - מומלץ - אין קוצים - מופיע בשבילנט
  • מפה רכבתי לבדוק את סינגלי שבילנט שברכס שבנוי ממספר כיפות
    ב 13 סטיתי מהדרך הראשית ועליתי לדרך עד סוף המטעים (14)
    חיפשתי את "סינגל חצירים" ולבסוף מצאתיו ב 14
    היה מתאים לקרוא לו קוצים ולא חצירים
    הסינגל ברור אבל קוצני
    עליתי איתו עד 17
  • מ 17 תכננתי לרדת ב"סינגל הרפת" - הוא לא ממש קיים (הגעתי עד 18) - התחלתי במה שנראה סינגל אבל הוא נעלם ועור הפרות מראה שגם הפרות איבדו את דרכם לרפת ....
  • חזרתי ל 17 וירדתי ב"סינגל פטר והזאב" שהוא נחמד ויורד עם מעט הפרעות של ענפים בולטים
    הוא מסתיים ב 19 ומתחבר לדרך עליה רכבתי עד בית הקברות (22) וחיבור לכביש הגישה לעמיקם (23)
  • מ 23 ל 24 רכבתי על הכביש עד גן רון (אם אני זוכר נכון) שהיא פינת זכרון ממש לפני (ממערב) למי קדם
    ב 24 (בין גן רון למי קדם) עליתי על דרך שעולה לרפת שלא מופיעה במפת שבילנט עד 25
    חזרתי מ 25 ו ב 26 התחברתי לסינגל מ 26 ל 27
    זהו סינגל פרות שעם קצת חיתוך ענפי קידה שעירה שבולטים אליו יכול להיות רכיב לגמרי
    עזבתי אותו ב 27 ועברתי בזחילה מתחת ל 2 גדרות והתחברתי לדרך שהובילה ל 28 והלאה מכאן לסכר (29) וחבירה לכביש הגישה לעמיקם (30)
  • ב 31 נכנסתי לדרך כורכר טובה שמובילה ללולים ואתה רכבתי עד מושב אביאל (32) והלאה דרך אביאל וגבעת עדה עד האוטו
  • במטעים באיזור יש : שסק , שזיפים , אפרסקים , מישמשים ענבים ותפוחים
    השסק כבר היה רקוב
    המשמשים בסוף העונה כבר
    השזיפים טובים
    האפרסקים כנראה נגמרו
    הענבים עוד לא מוכנים
    התפוחים כמעט מוכנים

 

עדכון של סינגלים באיזור מ 20-12-2022

https://razg.blogspot.com/2022/12/blog-post_20.html








Saturday, April 28, 2007

רמת אביב - צובה

 

רמת אביב - צובה

63

תאריך  28-4-2007

המסלול במפת 1:250000

הקטע ההררי של המסלול במפת 1:50000

 גרף גבהים

תאור המסלול מאת : עדי ספקטור

 

התחלת הרכיבה ברמת אביב, בשעה 6:30. 3 רוכבים – עדי, קובי וארז.

תחילת הרכיבה בקצב מהיר ביותר.

מפארק הירקון חברנו לנמל ת"א ולאורך הטיילת דרומה דרך הדולפינריום עד לכניסה ליפו העתיקה.

פנינו מזרחה בדרך קיבוץ גלויות עד לכניסה לשכונת התקוה ולפארק דרום.

בפארק דרום חברנו לתוואי של נחל איילון ולמעשה נכנסו לשטח.

חלפנו על "הפארק הלאומי" כיריה ועברנו מתחת לכביש גהה במגמה מזרחה עד לכביש שפירים-יהוד.

פנינו ימינה (דרומה) כ- 100 מטר עד לצומת ושם פניה שמאלה על כביש פנימי שמוביל למושבים צפריה וזיתן.

הכביש הפנימי ריק מכל כלי רכב בשבת ואיתו המשכנו עד למושב זיתן ובהמשך עד לא.ת. צפוני בלוד.

חלק מהכביש עובר בין כביש 1 לטרמינל 3 החדש בנתב"ג (לא ניתן להבחין מהכביש שקיים כביש פנימי!)

חצינו את כביש 40 ואילתרנו דרך השטח לכיוון המושב גינתון (תוואי הרכבת למודיעין מהווה מחסום קשה לחציה, אבל לאחר כמה דקות מצאנו את דרכנו).

חצינו את גינתון והמשכנו לכיוון מושב בן שמן.

לא נכנסו למושב אלא איגפנו אותו ממערב במגמה כללית דרום מזרח, עד למפגש עם כביש 1 .

קיימת מנהרה צרה (וחשוכה) שדרכה חצינו את כביש 1 באזור התוואי של נחל גמזו.

פתאום מצאנו את עצמנו ביער בן שמן!

לא וויתרנו על 2 סינגלים ביער J ולאחר שהחלטנו להמשיך עלינו על הסימון של שביל ישראל במגמה כללית דרומה.

המשכנו בתוואי של שביל ישראל (פרט לקטע קצר שחיפשנו סינגל שמסומן במפה של שביל-נט אך אינו קיים בשטח!)

שביל ישראל מטפס לאזור שתי חירבות (עליה קצרה אך בינונית-קשה), באזור זה עשינו הפסקה ראשונה.

לאחר כרבע שעה המשכנו עם סימון שביל ישראל, חצינו את נחל ענבה (התוואי באזור זה די הרוס עקב הקמת מחלף חדש באזור בין כביש 1 למודיעין) והמשכנו דרומה עד לחיבור עם כביש המחבר בין משמר איילון לשעלבים.

פנינו מזרחה כ- 350 מטר ומשם המשך דרומה על שביל ישראל.

חצינו במנהרה את כביש 1 והמשכנו לכיוון לטרון.

חצינו את כביש 3 והמשכנו דרומה כשאנו חולפים על פני מנזר השתקנים. טיפסנו לאנדרטה ללוחמי חטיבה 7 ומשם ירדנו לנחל נחשון ו...שוב טיפוס – הפעם מתחיל בינוני ונהיה קשה יותר ויותר לנוה שלום. הטיפוס הזה די "גמר" את ארז..אך כמו גדול הוא טיפס אותו ואף המשיך.

מנוה שלום חברנו לדרך בורמה ואיתה המשכנו במגמה כללית מזרחה עד לתחנת הדלק במסילת ציון.

עד כאן – 68 ק"מ!

עשינו הפסקה די ארוכה, עם הרבה התלבטויות לגבי ההמשך.

ארז החליט שזה מספיק בשבילו, קובי התלבט, ואני הייתי נחוש להמשיך לפחות עד צובה.

לאחר כחצי שעה סיכמנו שאני וקובי ממשיכים, ואילו ארז רכב לכיוון אשתאול שם יפגוש את הרכב שבא לאסוף אותנו.

העליה ב"דרך הג'יפים – דרך שבע" לא קלה. אומנם דרך כורכר, אך היא מלאה ברכבים, מזג האויר התחמם מאוד, והיתושים די מציקים.

קובי החל לגלות סימני מצוקה, אך המשיך בעליה עוד ועוד, עד שבשלב מסוים השרירים הכריעו אותו והוא החליט לחזור בחזרה ולחבור לארז באשתאול.

המשכתי לבדי בטיפוס המייגע שהתחיל לתת אותותיו גם אצלי.

בשלב מסוים מצאתי את עצמי בסיומו של טיפוס ובדרך נוף צפונית יער הקדושים (פעם ראשונה שאני רוכב אותה לכיוון מזרח).

שוב חזרתי לדהור... ירידה בשיפוע מתון עד לחבירה עם נחל כיסלון.

המשכתי מזרחה עם הדרך עד לעין לימון. הרגליים כבר כאבו מאוד, החלטתי לעצור למספר דקות בעין לימון.

לפניי עליה של כקילומטר וחצי לצובה, אך השיפוע קטלני!

ידעתי שלא אצליח במצבי לטפס את כל העליה על האופניים (גם כשאתה רענן זה כמעט בלתי אפשרי לטפס את כל העליה מבלי לרדת מהאופניים, אלא אם קוראים לך אבנר לוי J).

בחצי רכיבה – חצי הליכה טיפסתי את העליה והגעתי לצובה !!



Friday, April 20, 2007

יער ביריה ונחל דישון

 

יער ביריה ונחל דישון

תאריך : 20-4-2007

צומת מחניים - נחל קבלה - נחל חסף - צומת כביש לקבר עוזיאל - צומת כביש "מחניים-קבר בן עוזיאל-ביריה" - כביש  "מחניים-ביריה" - ליד עמוקה - עין יבנית - חרבת נבוריה - כביש " עין זיתים-כרם בן זמרה" - כרם בן זימרה - חרבת נסכה - הר פועה - נחל צבעון - נחל דישון - עין אביב - חציית כביש "עלמה-רמות נפתלי" - הכביש הישן "קרית שמונה-ראש פינה" - צומת מחניים

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת מחניים

משתתפים : 15

אורך : בספידומטר  46 ק"מ 

גובה מצטבר : 1037 מ'

זמן :  4:35  שעות

דרגת קושי : 4.4 (בינוני עד קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.5 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

מפה 1 (מתוצרת מאור)

פרופיל גבהים (מתוצרת מאור)

קובץGoogleEarth

קובץGPX

תמונות

הערות :

  • עוד אחד מהטיולים הטובים ביותר שכולל עלייה מכובדת ודהירה טכנית בחלקה במורד נחל זורם (בקושי)

  • רציתי פה לחזור על אחד המסלולים המוצלחים משנה שעברה - טיול המאה אבל לקצר אותו קצת ולמצוא נתיב עלייה אחר ליער ביריה

  • התחלנו מתחנת הדלק מערבה ועברנו במעבר חדש מתחת לכביש "ראש פינה-קרית שמונה" שחוסך חצייה ברמזור
    התחברנו לכביש שעולה מחצור לביריה ואחרי כמה מאות מטרים (נקודה 2) פנינו ימינה (צפונה) ליער לכביש (היה דרך בפעם האחרונה) שהופך לדרך בהמשך
    בנקודה 3 צומת דרכים - לוקחים את השמאלית
    בנקודה 4 צומת דרכים - לוקחים את הימנית הפחות תלולה שאפילו יורדת בהמשכה

  • המשך הדרך רצף של עליות קטלניות שאת חלקן עלינו ברגל , אחד השיפועים היה של 22.6% (ראה גרף)

  • בצומת הדרך וכביש לקבר עוזיאל פנינו שמאלה במעלה הכביש לכיוון ביריה (נקודה 5)
    בנקודה 6 מתחת לעמוקה פנינו לדרך יער מסומנת ירוק (הסימון לא ברור בכניסה אליה - יש שילוט לדרך 4X4)

  • אכלנו ארוחת בוקר בשרידי בית הכנסת בחרבת נבוריה

  • בנקודה 8 מגיעים קרוב לכביש ורוכבים במקביל לו על דרך עד 9 שם עלינו על הכביש ורכבנו עד מושב כרם בן זמרה (11)

  • בנקודה 12 יצאנו מהמושב בסיועו של ילד מהמושב שרכב על אופניים (בלי קסדה כמובן) והיה גאה להוביל את חבורת הרוכבים המדוגמת עד אל מחוץ למושב
    מפה דהירה נהדרת עד ערוץ נחל צבעון (14)
    בנקודה 13 התלבטנו אם להמשיך עם הדרך דרך המטע (מצריך טיפוס על שער) והחלטנו לא ואכן צדקנו
    בערוץ נחל צבעון עלינו על כביש "סאסא-יראון-ריחנייה" וירדנו ממנו לדרך בצג הצפוני של הערוץ בנקודה 15

  • מכאן דהירה במורד הערוץ שהופך לנחל דישון עד לחבירה עם כביש "ראש פינה-קרית שמונה"
    לא נאלצנו להרטב - רוב המעברים בערוץ היו יבשים והיו רק מעט שלוליות

  • בנקודה 19 חוצים מתחת לכביש החדש "ראש פינה-קרית שמונה"
    חלקנו (ביניהם מאור שהכין את המפה) רכבו על הכביש החדש (דרך 21) עד צומת מחניים
    אני ואחרים בחרנו בדרך העדיפה והפחות מסוכנת - לרכב על הכביש הישן דרך 20 ו 22 ובהמשך כשמגיעים שוב קרוב לכביש החדש ב 23 ממשיכים על הכביש הישן שהופך לדרך ממזרח לכביש החדש עד תחנת הדלק בצומת מחניים

Friday, April 13, 2007

גולן אלטרנטיבי

 

גולן אלטרנטיבי

תאריך : 13-4-2007

מצפה גדות - כביש "גשר בנות יעקב-נפח" - ציר הנפט - רוויה - כביש "צומת ווסט-גונן" - גונן - כביש מע"צ - גדות - גשר בנות יעקב - מצפה גדות

נקודת יציאה : חנייה של אנדרטת מצפה גדות

משתתפים : 7

אורך : בספידומטר  46 ק"מ 

גובה מצטבר : 742 מ'

זמן :  4  שעות

דרגת קושי : 1.7 (קל עד בינוני)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

מפה 1 (מתוצרת מאור)

פרופיל גבהים (מתוצרת מאור)

תמונות

הערות :

  • הטיול בוצע כאלטרנטיבה לטיול שטח שתוכנן ועקב הבוץ שראינו שהיה בשטח החלטנו לשנותו
    בימים הקודמים וכנראה במשך הלילה לפני ירדו גשמים שגרמו לבוץ רב בשטח
    ביום הרכיבה עצמו מזג האוויר היה סביר , תחילה מעונן ואחר כך מעונן חלקית

  • תוואי המסלול היה רובו כביש
    המסלול כלל עלייה בכביש הראשי "גדות-נפח" ופנייה ממנו באיזור נפח לציר הנפט בכיוון צפון .
    ציר הנפט שמלווה את קו צינור הנפט TAP Line סלול ברובו .
    מצבו היום רעוע ורובו פס צר (סינגל של אספלט) של אספלט וקטעים רבים ללא אספלט בכלל
    את כל השלוליות הצלחתי לעבור בלי להרטב - היו כאלה שנרטבו

  • במחנה רווייה זכינו לקפה מהחיילים בש"ג (נח"לאים מגדוד שחם) .

  • מציר הנפט התחברנו לכביש "צומת וסט-גונן" וירדנו בירידה נהדרת במהירות ממוצעת שלי של 57 קמ"ש עד גונן
    משם בכביש מע"צ עד גדות
    מגדות ירידה לגשר בנות יעקב וטיפוס בכביש למצפה גדות

  • סה"כ היה טיול קל (רואים בדרגת הקושי) למרות הטיפוס כי רובו היה בכביש

Friday, March 23, 2007

אמציה

 

אמציה

6

תאריך :  23-3-2007

אמציה - דרך הפטרולים - חרבת בית לויה - דרך הפטרולים - נחל אדוריים - חרבת נקיק - חרבת אום א שקף - יער אמציה - כניסה למערות חזן - אמציה

נקודת מפגש : צומת כבישים כק"מ מצפון ממזרח לאמציה (ליד השער של אמציה לא היה איפה להחנות)

משתתפים : 11

אורך :  50 ק"מ 

גובה מצטבר : 950 מ'

זמן :5:45 שעות

דרגת קושי : 3.5

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

קובץGPX

מפה 1

פרופיל גבהים ודרגות קושי

Googlearth File

תמונות 1

הערות :

  • טיול יפה שנערך בדיוק בעונה המתאימה
    מזג האוויר האביך היה נעים כי היה חם אבל בלי שמש , מצד שני הוא הקשה על הניווט כי אי אפשר היה להרגיש איפה הצפון וזה גרם לי לטעויות .

  • בנקודה 2 פנינו לכביש משובש שמוביל לתחנת שאיבה (3) וממנה המשכנו על דרך הפטרולים המסומנת אדום .
    בנקודה 5 פנינו לדרך עפר צפון ממערבה לחרבת בית לויה
    בחרבה יש מערות בית בד (ראה תמונות) , חורבות שונות אבל את גולת הכותרת - הפסיפס לא הצלחנו למצוא
    מצפון לחורבה (7) יש שדות תורמוסים שפרחו

  • משם ירדנו בדרכים עד חיבור לכביש (9) וממנו פנינו לדרך עד שנגמרה בראש הגבעה וירדנו בר בשטח (רכיב) לנקודה 10
    משם חזרה על דרך הפטרולים והכביש המשובש של תחנת השאיבה עד נקודה 2

  • המשכנו קצת על הכביש ופנינו בדרך שיורדת לנחל אדוריים (11)
    אכלנו ארוחת בוקר תחת עץ בודד (12) והמשכנו בדרך המערבית (יש 2 דרכים מקבילות במרחק עשרות מטרים ביניהן - אחר כך חזרנו על המזרחית)

  • ב 14 עלינו על דרך לבנה רחבה ודהרנו עליה עד נקודה 29 ובה פנינין הלאה בדרך לבנה עד פניה לשביל המסומן אדום בנקודה 17
    מפה הדרך נהדרת מלאב בפריחה אדומה (כלניות מעורבות בנוריות באיזור הנמוך של הוואדי)

  • ב 18 עלינו בדרך מסומנת בכחול לקו רכס , וב 19 פנינו לסימון ירוק וירדנו בסינגל (פה ושם דבל) בתוואי של דרך עתיקה עד 20 (עשרות המטרים האחרונים עד הדרך המסומנת שחור היו בר בשטח (רכיב)
    חצינו את הדרך לדרך צרה יותר לכיוון חרבת אום א שקף

  • חרבת אום א שקף מדהימה (מלא חורבות , מערות , פריחה ...)
    ב 21 עלינו על סינגל זורם בין החורבות עד 22 ואז ירידה נחמדה לנחל דומה

  • עלינו דרך היער בכוונה לרכב צפונה בדרך הירוקה דרך באר שבשבת אבל כמו שכתבתי קודם חוש הכיוון שלי השתבש בגלל שלא היתה שמש ולא בדקת או ווידאתי ב GPS או מצפן
    לא פנינו לדרך הירוקה (26) כהמלצת מוטי וטיפסנו לאורך גבול היער עד גבעת עקצר .
    בראשה מגדל של הקק"ל ופריחת צבעונים (ראה תמונות)
    ירדנו וחברנו לכביש ליד מערות חזן (27) אבל שוב במקום להצפין משכתי דרומה על הכביש וחזרנו לאיזור האגם (14)
    מפה עלינו דרך 28 ל11 בדרך המזרחית הפעם והלאה עם הכביש עד המכוניות

  • מסלולים אחרים באיזור שעזרו לי בתכנון :
    מסלול של אילן שחם
    ומסלול מעודכן עם תוספות של אילן שחם הכולל תמונות של הפסיפס
    מסלול של אלי סט

Friday, March 16, 2007

פסגות בכרמל

 

פסגות בכרמל

15

תאריך :  16-3-2007

צומת דמון - שביל הפנסיונרים - נחל אורן - עוספייה - דלית אל כרמל - מוחרקה - דרך נוף הכרמל - בית היערן - רום כרמל - צומת דמון

נקודת מפגש : צומת דמון (מפגש כביש אוניברסיטה-בית אורן-עוספייה)

משתתפים : 7 (מאור ורן נאלצו לפרוש באמצע עם אוזן שבורה)

אורך : בספידומטר  36 ק"מ 

גובה מצטבר : 811 מ'

זמן :4:30 שעות

דרגת קושי : 2.3

קובץGPS

קובץGPX

מפה 1

פרופיל גבהים ודרגות קושי

Googlearth File

תאור המסלול באתר Every Trail

תמונות 1

הערות :

  • בעקבות הגשמים הרבים שירדו השבוע והגשם הצפוי ביום הטיול החלטתי לחזור למסלול שכבר הוכיח את עצמו מספר רב של פעמים בתנאי מזג אוויר כאלה (כרמל בלי בוץ)
    הכל היה הולך מצויין אילולא הייתי מחליט על שינוי קטן של דרך שרציתי לבדוק שעלתה לנו בקטע קצר של בוץ והובילה אותנו ל - 2 אוזניים שבורות
    מי שמתכנן את המסלול ביום גשם או מיד אחריו כדאי שיעלה מנקודה 9 ל 10 ואז ל11 ו 13 לאורך הכביש ולא כמו שאנחנו נסענו מ 9 ל 12 ואז ל 13
    החצי השני של הקטע בין 9 ל 12 היה קטלני מבחינת הבוץ וגמר 2 אוזניים (למאור ורן שנאלצו לקצר שרשרת ולפרוש) .

  • פרט לקטע המוזכר לעיל אין בעיה לרכב פה בכל מזג אוויר ראה את המסלול של שנה שעברה


Friday, February 16, 2007

מזרחית למשאבי שדה

מזרחית למשאבי שדה

תאריך :  16-2-2007

בי"ס לנ"מ - כניסה לטללים - נחל היימן - שמורת נרקיסים נחל מסעד -  נחל מסעד - נחל רביבים - כביש "באר שבע-צומת טללים" - מצפון לפרק גולדה - כביש "משאבי שדה-צאלים" - צומת טללים - בי"ס לנ"מ

נקודת מפגש : בחניה ליד הש"ג של ביה"ס לנ"מ (פונים בצומת טללים מזרחה לכיוון שדה בוקר ואחרי כמה מאות מ' פנייה ימינה)

משתתפים : 8

אורך : בספידומטר  38 ק"מ 

גובה מצטבר : 607 מ'

זמן ::5:30 שעות

דרגת קושי : 2.4

מפה

פרופיל גבהים ודרגות קושי

קובץ GPX  

 Googlearth File

תמונות

הערות :

  • בשל גשמים בצפון החלטתי לרדת לנגב לאיזור שלא יהיה רחוק מדי גם לצפוניים בקבוצה
    לקח לי להגיע לצומת טללים מכפר יונה כ 1:45 שעות
    מזג האוויר היה קר והיו עננים רוב היום
    נתקלנו בטפטוף קל ביותר של כמה דקות
    היה גשם בלילה ומילא את הגבים אבל לא היה בוץ של ממש

  • בנקודה 1 על כביש הכניסה לקיבוץ טללים פניניו לדרך שבקושי נראית מזרחה עד לחציית נחל היימן בנקודה 2
    משם עלינו על שלוחה על דרך שבתחילה ברורה ואחר כך פשוט ממשיכים יל קו הרכס שלפעמים רואים בו דרך

  • בנקודה 3 ירדנו לתןך נחל היימן והמשכנו בתוך אחד מערוצין
    יש שם דרך שמלווה אותו , חלקה דבל , חלקה סינגל ולפעמים נעלמת
    פעם על גדה זו ופעם על השנייה ופעם בערוץ

  • מהערוץ העפלנו ליד נ.ג 620 עם נוף נהדר
    רואים את המצלעות המערביות של המכתש הגדול ופנורמה של 360 מעלות
    קצת מתחת אכלנו ארוחת בוקר (כדי לא לקפוא בפסגה)

  • משם ירדנו לכיוון נחל מסעד ורכבנו בו או מקביל לערוצו בסינגלים שמדי פעם הפכו לדבל ומדי פעם נעלמו
    הכל רכיב פרט למטרים בודדים בערוץ

  • יצאנו מנחל מסעד למרחב פתוח ושם דהרנו צפונה (5) לנחל רביבים (6)
    במפגש עם נחל רביבים (נקודה 6) יש בסיס צבאי .
    מפה רכבנו בנחל רביבים בדרכים פרט לקטעים קצרים בערוץ עד המפגש עם כביש "באר שבע-צומת טללים"

  • חצינו את הכביש והעפלנו לגבעה ליד מתקן עם חומה 100X200 מ' וחשבתי שזה מתקן בגודל דומה שנמצא כ ק"מ וחצי דרומה בתקווה להגיע לסינגל של פרק גולדה
    כמובן שלא מצאנו את הסינגל וירדנו לכביש מקביל לכביש הראשי שהביא אותנו עד לחתיית כביש "צאלים-משאבי שדה"

  • חצינו אותו וניסינו לחתוך דרך נחל רביבים אבל הוא היה בוצי , סבוך ומלא מים וחזרנו והמשכנו על הכביש עד הרכב
    בצד הכביש ראינו צבוע גדול שנדרס (נראה טרי עדיין)

  • צריך לציין לטובה כלבה כנראה מבסיס הנ"מ (ראה תמונות) שליוותה אותנו לאורך כל המסלול ושרדה .

 

Friday, January 26, 2007

בין בנטל לטורבינות

 

בין בנטל לטורבינות

תאריך :  26-1-2007 

עין זיוון - הר בנטל - סינגל אדום בירידה מהר בנטל - מרום גולן - בב אל הווה - כביש "צומת אחמדיה-צומת זיוון" - רכס בני רסן - עין זיוון

נקודת מפגש : חנייה ראשית בקיבוץ עין זיוון

משתתפים : 18 (ארי פרש אחרי כק"מ בגלל תקלה)

אורך : בספידומטר  29 ק"מ 

גובה מצטבר : 609 מ'

זמן ::4:10 שעות

דרגת קושי : 2.1

קובץ נביגייד

קובץGPS

מפה 1

מפה 2

פרופיל מסלול

Googlearth File

תמונות

הערות :

  • טיול במזג אוויר מקסים ונוף נהדר אחרי 4 ימים ללא גשם וטמפרטורות גבוהות לעונה

  • המפות המוצגות שונות מהעבר במתכונתן ומראות שיפועים של המסלול ומציינות נ"צ בנקודות קריטיות - תוצרת משה מאור .

  • יצאנו מעין זיוון לאורך הכביש (לא כמו במפה) וירדנו ממנו קצת אחרי שעוברים פניה של דרך כורכר ללולים .
    הדרך אליה פנינן בנ"צ 274644777429 לא ברורה מאד עם רוכבים מהר בכביש .
    זוהי דרך יפה שהובילה בין תעלות הנ"ט .

  • ב 272957778606 נגמרת הדרך בפתאומיות
    טפסנו בסינגל טכני ברגל וקצת ברכיבה עד שהוא הפך לרכיב ומשם ברכיבה כמעט רצופה עד הכביש ממרום גולן להר אביטל
    זהו סינגל פרות נחמד בערך בקו גובה

  • להר בנטל עלינו בכביש בשיפוע קטלני אבל אפשר לרכב את הכל

  • מבנטל ירדנו בשביל המסומן אדום שתחילתו דרך עד המוצב הנמוך ואחר סינגל יפה שרכיב ברובו
    באמצע הסינגל בקטע שרובנו כבל הלכנו ולא רכבנו יש מדרגה של כ 5 מ' של חפירה בהר (לא ממליץ ליפול שם) לרדת ברגל בזהירות ולהמשיך שוב לרכב .
    קצת אחרי עזבנו את הסימון והמשכנו ישר בסינגל עד לכביש פנימי במרום גולן
    פנינו בכביש צפונה וליד תחנת שאיבה ירדנו כמה מטר לדרך שמתחת ושוב בסינגל שמתחבר לסימון השבילים האדום עד בריכה נהדרת במקום בו חוברים לדרך עפר בנ"צ 274004782177 .
    שם אכלנו ארוחת בוקר

  • משם בדרכים טובות עד לחבירה עם כביש "צומת אחמדיה-צומת זיוון
    מצומת זיוון המשכנו על הכביש מזרחה בתקווה למצוא דרך בשטח צפונה כמו שמסומן במפה אבל במציאות יש שדה מוקשים מדרום לכביש

  • המשכנו עד העליה של דרך להר בני רסן ב 277364777299
    עלינו בדרך עפר קצת טכנית לרכס עם טחנות הרוח להפקת חשמל - מראה מדהים עם רחש של הפרופלורים המסתובבים

  • מההר ירידה בדרך טובה למטה לכביש וחצייה שלו ושוב בדרך מערבה עד שהיא הסתיימה בפתאומיות ב 276762775912
    משם עברנו את גדר הבקר והמשכנו בשבילי פרות תחילה בהליכה עדש שהסינגל נהיה רכב ברובו עד מפגש עם דרך ב 275401777419
    שם הדרך עוברת מערבה בין 2 שדות מוקשים כך שזהו המעבר היחיד מערבה
    הדרך יפה והובילה עד כביש 91 ואיתו כמה מאות מטר מזרחה עד עין זיוון

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף תאריך : 26 -4 -2024 חניית מבקרים עין הוד - נקודת התחלה : חניית מבקרים עין הוד Waze לנקודת התחלה...