Saturday, December 25, 2010

המכתש הקטן ונחל אביה

 

המכתש הקטן ונחל אביה

תאריך :    25-12-2010

מפעלי פריקלס ליד צומת צפית - צומת צפית - מעלה חצרה - המכתש הקטן - שער אשמדאי - נחל חצרה - מפל נחל חצרה - כביש הערבה - נחל אביה - נחל אמציה - עין תמר

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד השער של מפעל פריקלס ליד צומת צפית

נקודת סיום : רחבת חנייה בכניסה לעין תמר

משתתפים : 18

אורך :  39 ק"מ

גובה מצטבר : 280 מ'

זמן :  6:01 שעות

הערה חשובה

מפה


 

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

המסלול בעמוד ענן


הערות :
  • לסיום 3 הימים בנגב תכננתי מסלול קל יחסית שציפיתי שיהיה קצר
    עקב תקלות הטיול התארך ל 6 שעות
  • התחלנו ברכיבה ממפעלי פריקלס (1) שליד צומת צפית
    הדרך בה רכבנו עד צומת צפית (6) מומלצת כי היא חוסכת רכיבה על הכביש
  • בנקודה 7 ירדנו מכביש "צומת הרבה-דימונה" ורכבנו לכיוון הוודי שיחבר אותנו לדרך בנקודה 8
    הדרך היא טכנית ןרכבנו עליה כמעט עד ראש מעלה חצרה
    בנקודה 9 נכנסנו לנקב על קו גובה שחסך טיפוס קצר עד נקודה 10
    בהמשך מספר עליות וירידות תלולות שאילצו הליכה קצרה ברגל
    לבסוף בנקודה 11 מגיעים לראש מעלה חצרה עם תצפית נהדרת על המכתש הקטן
  • הירידה של מעלה חצרה בסימון כחול ולידו דרך שיורדת למטה ללא סימון
    ככל הידוע לי מעלה חצרה לא מתוחזק וכמובן לא רכיב ולכן ירדנו בדרך
    הדרך בשליש הראשון רכיבה (זהירות)
    החלק השני לא רכיב לחלוטין וקשה אפילו להליכה בגלל השיפוע והחריצים מזרימת מים
    סוף המעלה בנקודה 12
  • מכאן אחרי עיקוב של טיפול בפנצ'ר רכבנו בדרך שפה ושם נקטעת ע"י ערוצים
    בנקודה 12A פוגשים את הסימון הכחול שמלווה אותנו עד היציאה מהמכתש
    בנקודה 13 מגיעים לכביש הכניסה למכתש
    רוכבים איתו עד חניון הלילה בנקודה 14
  • מכאן דהרנו דרך הירידה לנחל חצרה (15) בדרך 4X4 שבד"כ ללא דשדש
    כאשר יש דשדש ניתן לרכב בצדדים של הדרך
    בנקודה 17 מגיעים לפיצול
    הדרך הכחולה מטפסת ימינה בכדי לעקוף מפל
    אנחנו המשכנו בערוץ בשביל מסומן אדום שיורד בדרך תלולה ולא רכיבה לחלוטין אל מתחת למפל (18)
    זוהי פינת חמד (ראה תמונות)
    המשכנו במורד הוודי עד מפגש עם הדרך הכחולה
    בנקודה 20 רוכבים על מדף סלע מעל קניון
    עוברים עם הסימון הכחול בצידו הדרומי (ימני) של הקניון
    קצת אחריו הדרך עוזבת את הערוץ ומטפסת ימינה עד כביש הערבה בנקודה 21
  • מכביש הערבה התחלנו ברכיבה מהירה במורד נחל אביה
    השטח עשוי מחוואר הלשון ומושך רכיבה מהירה
    קשה לתאר את הכיף של הרכיבה המהירה במורד הנחל עד החיבור עם נחל אמציה בנקודה 22 והסיום בעין תמר (24)
  • הירידה במעלה חצרה לדעתי מיותרת ומספיק לעשותה פעם אחת
    לעומת זאת נחל אביה , למרות שהוא מסלול בנאלי ולא טכני הוא כייפי ויפה לכל סוגי הרוכבים

Friday, December 24, 2010

גב זרחן ונחל שרף

 

גב זרחן ונחל שרף

תאריך :   24-12-2010

אורון - כביש "אורון-מפעלי צין" - ההר החלק - נ.ג 504 - האנטנה בראש ההר החלק - הר רכב - גב זרחן - נחל זרחן - נחל צין - חציית המסילה - עליה מתחת להר אורחות - נחל שרף - מסילת הברזל - מפעלי צין

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד השער של מפעל הפוספטים באורון

נקודת סיום : רחבת חנייה לפני השער של מפעלי צין

משתתפים : 21

אורך :  57 ק"מ

גובה מצטבר : 669 מ'

זמן :  8:10 שעות

הערה חשובה 

מפה


 

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

המסלול בעמוד ענן


הערות :
  • זהו אחד ממסלולי המדבר הקלסיים שכבר זמן רב אני מתכנן לבצע
    בגלל מיעוט הגשמים השנה היה ברור שגב זרחן שהוא גולת הכותרת של המסלול יהיה יבש לחלוטין
    אם זאת אמרתי שבגלל שעוד נחזור למסלול בווריאציות שונות כדאי לרכב אותו ולהכירו ולהיות מופתעים לטובה מהגב המלא בפעם הבאה
  • התחלנו את הרכיבה ממפעל אורון (1)
    רוכבים על הכביש צפונה ובנקודה 2 פונים ימינה להמשך הכביש לכיוון מפעלי צין
    בנקודה 3 פנינו לדרך שמטפסת אל ההר החלק (יש שם שלט גדול שמצביע להר החלק) בסימון שבילים שחור
    הטיפוס נוח ואחרי מעבר נ.ג 504 ממשיכים עד קצה השלוחה אל האנטנה ממנה יש תצפית נהדרת על בקעת צין (5)
  • חזרנו אחורה ובנקודה 4 ירדנו מהדרך
    מכאן הרכיבה בלי שביל מוגדר על הר רכב , בקטעים רבים יש קוליסים של רכב או אפילו שרידי דרך 4X4
    רכבנו לפי ה GPS בחמדה (משטח צור) רחב
    בנקודה 6 מגיעים לתצפית מצויינת מהמצוק לכיוון המפגש של נחל זרחן ונחל צין
    רואים את מצלעותהמכתש הגדול , גבעת מדור ועוד
    מכאן רוכבים צפונה עד נקודה 7 בה מתחיל הנקב שיורד לכיוון גב זרחן
    תחילת הירידה לא רכיבה ברובה (כמה עשרות מ') אבל אחרי שמתגברים על המצוק השביל רכיב כולו עד מעל לגב
    הירידה הסופית לגב (8) ולסביבתו מצריכה הורדת האופניים במצוק - לא נורא
  • מהגב רכיבה כייפית בדרך 4X4 משובשת אבל מהירה עד המפגש עם הדרך בנחל צין (9) המסומנת בסימון שבילים אדום
    ליד הדרך שרכבנו חולפים על פני עין א תינה היבש
    מנקודה 9 רכיבה על דרך לבנה רחבה עד נקודה 10
    ניתן לרכב גם בערוץ נחל צין מצפון אבל זה ייקח יותר זמן ועלול לעלות בקטעי דש דש
    בנקודה 10 פנינו דרומה אל מעבר מתחת מסילת הברזל (11)
    המעבר בערוץ מדשדש וממשיך גם אחרי החצייה מתחת למסילה
  • בנקודה 12 התחלנו טיפוס ארוך בדרך (יש גם ירידות קצרות באמצע , אבל הכיוון הכללי הוא עלייה
    הסימון הוא אדום
    בנקודה 13 הגענו לנחל שרף ממנו מתחילה הירידה והמישור עד סוף המסלול
  • נחל שרף היה קטע מדהים
    רכיבה בערוץ ולפעמים על מדפי סלע כשכל הזמן צריך לחפש את הנתיב
    סה"כ רוב הזמן רוכבים
    לפעמים נכנסים לקטע דשדש של 2-3 מ' וצריך לחפש את ההמשך
    זו היתה חווייה נהדרת
    בנקודה 14 , עדיין בערוץ נחל שרף מסתיים הקטע עם מדפי הסלע וממשיכים בערוץ עד מפגש עם הדרך בנקודה 15
  • המשכנו לאורך הוודי עד למסילת הברזל
    חצינו מתחת למסילה בגשרון בנקודה 16
    מכאן רכיבה בשולי המסילה מצידה הצפוני לאורך כ 600 מ' עד המפגש של המסילה עם כביש המפעלים בנקודה 17
  • מכאן רכיבה בדרכי המפעלים עד האוטו
    איזה טיול מדהים , קשה לתאר , המדבר במיטבו

Tuesday, November 02, 2010

ירוחם פלוס

ירוחם פלוס

תאריך :  2-11-2010

ירוחם - חציית כביש "ירוחם-דימונה" - רכס ירוחם  - סינגל ירוחם - אגם ירוחם - חציית כביש "ירוחם-שדה בוקר" - מצלעות המכתש הגדול - סינגל ירוחם ליד המכתש - חציית כביש "ירוחם-מכתש גדול" - הר אבנון - סינגל ירוחם - נחל אבנון -ירוחם

נקודת יציאה : רח' הדקל בירוחם (נכנסים לירוחם בכיכר הראשית וממשיכים ברח הראשי עד הכיכר השלישית , פונים שמאלה לרח' הדקל וחונים)

משתתפים: 4

אורך :  31 ק"מ

גובה מצטבר : 628 מ'

זמן :  4:23 שעות

הערה חשובה

מפה


גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

הערות :
  • יצאנו היום לטיול המבוסס על סינגל ירוחם אבל עם הארכות כמו קטע רכיבה על מצלעות המכתש הגדול ועוד סיבוב על רכס ירוחם מצפון לכביש "ירוחם-צומת הנגב"
    מזג האוויר היה טוב ורוב המסלול היה נעים וגם לקראת הסוף כשהתחמם זה לא היה חום נוראי של קיץ
  • התחלנו ברכיבה מירוחם (1) בלי שביל מוגדר לכביש "ירוחם-דימונה" (3)
    חצינו אותו ורכבנו שוב בלי מסלול ברור עד חבירה לדרך בנקודה 5
    מכאן התחלנו בטיפוס בדרך ומנקודה 6 המשכנו לאורך שבילי עיזים טובים עד נקודה 7
    פה נגמרו המרעולים הטובים וטיפסנו רגלית כ 300 מ' ואז סינגל על קו גובה עד למפגש עם הדרך בנקודה 8
    זוהי דרך לבנה טובה ורכבנו עליה עד כביש "ירוחם-צומת הנגב" בנקודה 9
  • פה טיפסנו בדרך שהתחברה לכביש משובש ועליו רכבנו עד מפגש עם סינגל ירוחם בנקודה 10
    הסינגל "סובב ירוחם" מסומן בעמודי עץ עם שלט קטן ובסימון שבילים לבן-צהוב-לבן
    הסימון לא תמיד נמצא אבל בגלל אופי השטח אפשר להסתדר ולאלתר ובסוף לחזור לסינגל
    הקטע מנקודה 10 עד 11 הוא דבל
    מכאן מתחיל סינגל (יש בו קטע קצר של דבל) שיורד במסלול כייפי עד לסכר ירוחם (12)
    יורדים לערוץ מתחת לסכר ועוברים לצידו השני ומשם ממשיכים עם דבל בסימון סינגל ירוחם סביב האגם עד חבירה עם כביש "ירוחם-שדה בוקר" (13)
  • המשכנו ללא שביל מוגדר לפעמים בר בשטח לפעמים על דרך
    באיזור נקודה 14 עוברים ליד מבנים של מטווחים על דרך מצפון להם (מאחורי המטווחים)
    מנקודה 15 רכבנו בערוץ או על משטחי סלע מעליו ברכיבה כייפית
    מנקודה 16 טיפוס על דבל ו 100 המטרים האחרונים בר בשטח אל הפסגה מעל המכתש (17)
  • מכאן רכיבה "על הסכין" (ראה תמונות)
    בהמשך ירידה לערוץ ואחר שוב טיפוס הכל בשבילי עזים/גמלים
    בנקודה 18 חוברים לסינגל ירוחם במקום בו הוא מגיע למצלעות המכתש הגדול
    המשכנו עם סינגל ירוחם עד נקודה 19 והלאה בדבל עד כביש "ירוחם-המכתש הגדול"
  • טיפסנו בצד השני של הכביש בדרך לבנה לכיוון הר אבנון ומהחרבה בנקודה 21 המשכנו בסינגל ירוחם בכיוון כללי ירידה
    באיזור המאהלים הבדואים בנקודה 22 יש סימון לא ברור וסטינו קצת מהשביל אבל אחרי המאהל מצאנו את המשכו
    בהמשך דהירה רוב הזמן עם הסינגל במורד נחל אבנון
    מנקודה 23 לא רחוק מאיזור התעשייה הסינגל זורם אבל לפעמים נעלם ושוב חוזרים אליו
    בנקודה 25 חצינו את הערוץ ליד מבנה וטיפסנו קצת עד חיבור עם הרחוב בנקודה 26 ומשם ישר לאוטו

 

Friday, October 29, 2010

חלוקים פלוס

 

חלוקים פלוס

תאריך :    29-10-2010

מדרשת בן גוריון - סינגל חלוקים - חציית כביש "באר שבע-מצפה רמון" - סינגל חלוקים - העץ - חציית כביש "שדה בוקר-ירוחם" - סכר הרועה - ליד מרחב עם - בורות חצץ - סינגל חלוקים - מעל הר צרור - מישור צין - מדרשת בן גוריון

נקודת יציאה : רחבת חנייה מיד אחרי השער של מדרשת בן גוריון ליד שדה בוקר

משתתפים: 3

אורך :  29 ק"מ

גובה מצטבר : 412 מ'

זמן :  3:40 שעות

     

מפה

 


גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

המסלול בעמוד ענן

שרשור על המסלול בפורום טיולי אופניים בתפוז

הערות :

  • ניצלתי את הצפי לגשם בצפון ואת מזג האוויר הקריר הצפוי לטיול מדבר ראשון השנה
    רוב הטיול היה מעונן ומזג האוויר נעים

  • התחלנו בקלסיקה , סינגל חלוקים הקלסי שכבר רכבנו בעבר (מסומן בעיגול ירוק עם ציור גמל) https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/negev2009/negev2009-1
    3-4טיפוס בסינגל
    4-5 סינגל על קו גובה
    5-6 סינגל כייפי בירידה עם קפיצות בטרסות/סכרים קטנים
    6-7 דבל
    7-8 דבל ולעתים סינגל בעלייה עד הכביש
  • בנקודה 8 חצינו את הכביש (כביש "באר שבע-מצפה רמון" והמשכנו בדבל עד מעבר בסוללה (9)
    משם סינגל ולפעמים דבל ובסוף סינגל שיורד לעץ השיטה הגדול והבודד בנקודה 10
  • בנקודה 11 במקום להמשיך ישר עם השביל הסטנדרטי פנינו לערוץ שמאלה
    רכיבה על סינגל/דבל עד הפסגה בנקודה 12
    מכאן ירידה כייפית בנקב שיורד על גדת הוואדי עד לכביש "שדה בוקר-ירוחם" (13)
    מכאן המשכנו עם הדרך עד הפנייה לסכר הרועה (14)
    לפני העלייה על הסכר פנינו ללא דרך של ממש עד חציית כביש הגישה למרחב עם (15)
    מכאן המשך רכיה תחילה ללא דרך אבל אחרי כ 50 מ' עולים על דרך שמתחברת לדרך השחורה המובילה לבורות חצץ
    בנקודה 16 פנינו לכיוון בורות חצץ (17) וביקרנו בבורות היפים (ראה תמונות)
  • מבורות חצץ (17) חזרנו לצומת הדרכים בנקודה 16 והתחלנו בטיפוס בערוץ ללא שביל מוגדר (יש שבילי גמלים) אבל רכיב לחלוטין עד נקודה 18
    פה טיפסנו כ 50 מ' רגלי לכיפה בנקודה 19
    מכאן רכיבה ללא שביל מוגדר על קו רכס עד נקודה 20 והמשך על נאקב זורם מעל הערוץ עד נקודה 21
    מפה שוב בנאקבים כייפיים בירידה עד מפגש עם סינגל חלוקים בנקודה 22
  • המשכנו עם סינגל חלוקים עד מפגש עם הדרך בנקודה 23 וטיפסנו איתה לתצפית הר צרור
    המשכנו בדהירה עם הדרך עד מדרשת בן גוריון
    נכנסנו למדרשה בפתח בנקודה 26

Saturday, October 23, 2010

מממשית למעלה עקרבים

 

מממשית למעלה עקרבים

תאריך :    23-10-2010

ממשית - ערוץ לכיוון מישור ימין - מישור ימין - כביש "צומת רותם-אורון" - כביש מעלה עקרבים - גבי ימין - ראש מעלה ימין - מצד צפיר - מעלה עקרבים הרומי - כביש מעלה עקרבים - מפעלי צין

נקודת יציאה : רחבת חנייה בכניסה לאתר עתיקות ממשית

נקודת סיום : רחבת חנייה לפני השער של מפעלי צין

משתתפים : 18

אורך :  33 ק"מ

גובה מצטבר : 423 מ'

זמן :  5:16 שעות

הערה חשובה

מפה


 

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS



הערות :
  • יצאנו מהחנייה ליד אתר ממשית (1) בלי שביל מוגדר במקביל לגדר האתר עד מפגש עם דרך שמטפסת (2) לרכס
    בראש הרכס (3) ירדנו לסינגל לפעמים ברור ולפעמים לא שהולךבמקביל לערוץ בהתחלה בצידו הימני ובשלב מסויים יורד אליו
    זהו סינגל נוח שמסתיים בתחתית הערוץ בנקודה 4
    מכאן זורמים בשטח או עם דרכים שפוגשים בתוואי מקביל מרחוק לכביש "צומת רותם-אורון"
    בנקודה 5 הגענו לכביש וחצינו לצידו השני
    שוב רכיבה לפעמים על תוואי שרואים ולפעמים בר בשטח עד מפגש עם הכביש למעלה עקרבים מספר מטרים לפני שהוא חוצה את מסילת הברזל (6)
    המשכנו על הכביש מזרחה עד קצה העיקול בנקודה 7
  • פה ירדנו ורכבנו לפי כיוון ושבילים שמתגלי פה ושם עד נקודה 8
    פה פגשנו את סימון השבילים הירוק לנחל חתירה
    רכבנו עם הסימון הירוק וירדנו איתו לגבי ימין (10)
    בגבים היו מים ירוקים (ראה תמונות) וזהו בעצם הגב היחיד בכל הטיול שראינו מים
  • מהגבים טיפסנו בסימון ירוק אל המפגש עם מעלה ימין בראש המעלה בנקודה 11
    הטיפוס מתון ונוח
    מראש מעלה ימין נוף מדהים
    הצוק עליו ישבנו חצוי ע"י סדק ענק - מרשים
    מכאן המשכנו לכיוון מצד צפיר בסימון שביל ישראל וסימון ירוק
    הדרך עולה ויורדת אבל סה"כ המגמה היא טיפוס לא קשה בסינגל ארוך עד מצד צפיר (12)
  • פה מתחיל הכיף
  • תחילה רכיבה על סינגל מעל תהום בסימון כחול
    בהמשך מנקודה 13 בערך מתחילה הירידה הנהדרת של מעלה עקרבים הרומי
    משטחי סלע נטויים בזווית חדה עם אחיזה נהדרת המאפשרים רכיבה לאורך כל המצוק כמעט
    פשוט אחת הירידות הטובות שיש
    הצלחתי לרדת את הרוב ברכיבה - מדהים (ראה תמונות)
    סוף הירידה חוצה את נחל גוב בנקודה 14 ומטפסים בעלייה קצרה אל הכביש של מעלה עקרבים בנקודה 15
  • מכאן רכיבה על הכביש ואחר כך בדרכים של מפעלי הפוספטים עד החנייה ליד השער של מפעל צין
  • מסלול מדהים

Friday, October 22, 2010

סיבוב ארוך בדרך ל IMBA

סיבוב ארוך בדרך ל IMBA

תאריך :   22-10-2010

צומת אשתאול - דרך נוף דרומית ביער הקדושים - כביש כניסה לקרית יערים - צובה - מבצר צובה - כביש "מבשרת-עין כרם" - צומת סטף - סינגל השומרות - נחל שורק - עין חנדק - אבן ספיר - סינגל המעיינות - חרבת סעדים - סינגל אימבה - נחל רפאים - נחל שורק - מחצבת הרטוב - כביש 38 - צומת אשתאול

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול מדרום לצומת אשתאול

משתתפים: 13

אורך :  55 ק"מ

גובה מצטבר : 1048 מ'

זמן :  6:48 שעות

     

מפה


 

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

 
הערות :
  • עקב השיפור במזג האוויר תיכננתי מסלול ארוך בהרי ירושלים
    הכוונה היתה לשלב עלייה טובה וארוכה עם סינגל בסטף ואחר כך סינגל המעיינות וסינגל IMBA ולסיים בירידה ארוכה
    סה"כ טיול מוצלח ומהנה מאד , החלק הבעייתי שאין לו פתרון אידיאלי הוא הירידה בסטף והעלייה לאבן ספיר (יש אופציות 4X4 שונות אבל מאלצות וויתור כל קטעים מאתגרים)

  • בתחנת הדלק (1) בחלקה הדרומי ישהרבה מקום לחנייה
    אם זאת לבאים מצפון אין פנייה מכביש 38 ולכן צריך להמשיך לכיוון צומת שמשון ולהסתובב חזרה
    לכן כדאי להתחיל מאחת הרחבות באיזור צומת שמשון
    התחלנו ברכיבה על הכביש עד הכניסה לדרך הנוף הדרומית (סימון אדום) של יער הקדושים בנקודה 3
    מכאן מתחיל טיפוס ארוך אך מתון יחסית שהביא אותנו תוך כשעה ורבע עד צובה

    בנקודה 4 אחרי שעוברים במעין קשת מלאכותית פונים ימינה לסימון כחול בטיפוס במספר סרפנטינות עד שהדרך שוב מתמתנת
    בנקודה 5 יש כניסה לדרך מהכביש המטפס לרמת רזיאל
    העלייה מסתיימת בנקודה 6 מול תחנת אוטובוס על כביש הגישה לגבעת יערים
  • פה פנינו שמאלה בכביש ובנקודה 7 נכנסנו לדרך בין כרמים ואחר כך הדרך שמטפסת מעין לימון עד לכניסה לצובה (8)
  • חצינו את קיבוץ צובה ויצאנו ממנו בנקודה 9
    בנקודה 10 ניתן לעלות לשרידי המבצר של צובה
    בנקודה 11 חלקנו ירד דרך עין צובה (12) ובדרך משם לכיכר הסטף (14)
    השאר המשיכו בכביש המשובש עד המחצבה בנקודה 13 ואז בירידה בכביש עד הכיכר בצומת הסטף (14)
    בחניון הסטף העליון (15) מילאנו מים
  • ירדנו חזרה אל ליד הכיכר ובנקודה 16 על הכביש שיורד לסטף ירדנו לסינגל בסימון שחור
    בנקודה 17 פנינו לסינגל בסימון אדום (סינגל השומרות) ואיתו המשכנו עד ששוב חברנו לשחור בנקודה 17A בדבל שיורד לערוץ בנקודה 18
    הסינגל טכני עם הרבה מדרגות ויש בו קטעים לא רכיבים
    מצד שני יש בו כמה קטעים מאד יפים בסינגל על קו גובה ומעל תהום וקטע נהדר על מדף סלע עם נוף נהדר
    המשכנו בדרך בנחל שורק בסימון שביל ישראל עד לכביש בנקודה 19
    השביל עובר מתחת לכביש
  • מכאן טיפסנו בדרך בשביל שרובו לא רכיב עד עין חנדק (20)
    האלטרנטיבה שמטפסת לאבן ספיר לא היתה ברורה
    כנראה שהאפשרות הנוחה ביותר (למי שלא רוצה ללכת ברגל ) היא לרכב על הכביש ולהתחיל בטיפוס להדסה ואז להכנס לדרך לעין חנדק
    מעין חנדק טיפסנו בשביל לאבן ספיר ובנקודה 21 מיד אחרי השער של אבן ספיר עלינו על סינגל שתחילתו רכיבה והמשכו טיפוס רגלי עד הדרך בנקודה 22
    פה רכבנו שמאלה בדרך עד נקודה 23 ושוב טיפוס רגלי עד מפגש עם סינגל המעיינות בנקודה 24
    גם כאן ניתן לוותר על הטיפוס הרגלי ברכיבה על הכביש מאבן ספיר לכיוון הדסה וכניסה לדרך שתתחבר לדרך המעיינות (ראה בטיול :
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/maayanot
  • המשכנו ברכיבה כייפית בסינגל המעיינות עד חרבת סעדים (25) והלאה בדרך לסינגל IMBA
    עצרנו ליד מגרש הכדורסל (26) למילוי מים ומנוחה
    מכאן הדובדבן - סינגל IMBA
    זהו אחד הסינגלים המשובחים שיש והתוספת החדשה שלו מדהימה
    רכבנו עם הסינגל מנקודה 26 (הקטע הישן) עד נקודה 27
    מכאן לחלקו החדש והנהדר עד לנחל רפאים בנקודה 28
  • מכאן דהרנו במורד נחל רפאים עד חיבורו לשורק בנקודה 30
    ניתן לעבור מתחת לגשר (לא רכיב)בנקודה 29
    אנחנו חצינו את הכביש והמשכנו בדהירה לאורך נחל שורק עד המחצבה בנקודה 31
    מכאן המשכנו בכביש עד כביש 38 (33) והלאה בכביש 38 עד האוטו

 

Tuesday, October 19, 2010

חם בחרובית ועגור

 

חם בחרובית ועגור

תאריך :  19-10-2010

חנייה בכניסה ליער חרובית - סינגל חרובית - הקטע החדש של סינגל חרובית - סינגל עגור - מושב עגור - נחל האלה - לרגלי תל צפית - המשך סינגל חרובית - חנייה בכניסה ליער חרובית

נקודת יציאה : חנייה בכניסה ליער חרובית (מכביש "כפר מנחם-גפן" פונים לכיוון יער חרובית ותחנת כח צפית ואחרי כ 200 מ' חונים בחניון)

משתתפים: 5 (אילן המשיך בסינגל חרובית ולא רכב איתנו בעגור)

אורך :  35 ק"מ

גובה מצטבר : 370 מ'

זמן :  5:05 שעות (הרבה זמן התבזבז על פנצ'רים של אלי ובריחות אוויר אצלי)

   

מפה

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
  • עוד יום שלישי פנוי נוצל לרכיבה ארוכה
    הפעם החלטתי לרכב בסינגל חרובית וסינגל עגור בכדי להכיר את הקטע החדש בחרובית ולהשלים חור בהשכלה - רכיבה בסינגל עגור
    מזג האוויר היה חם ובחלק גדול מהרכיבה הטמפרטורה היתה 39-40 מעלות בצל ובשמש ראיתי גם 43 מעלות

    סינגל חרובית היה כרגיל מצויין אבל החלק השני היה קשה בגלל החום בסיום
    החום גם גרם לזה שוויתרנו על עלייה לתל צפית
    סינגל עגור היה מצויין - סינגל ארוך שהזכיר לי באורכו סינגלים בחו"ל (פרט לחום ולצהוב שסביב בקטע הלא מיוער שלו)

  • במפה רואים באדום את המסלול שרכבנו
    בגלל שהמפה לקוחה מתוכנת COMPEGPS ועליה מפת סינגלי פרק בריטניה ועדולם , רואים על המפה את הסינגלים בכחול ודרכי 4X4 בתכלת
  • כרגיל תחילתו הרשמית של הסינגל לא ברורה , למרות שפשוט תופשים איזה סינגל מקצה החניון ומגיעים לדרך 2
    מכאן הסינגל הרשמי ברור
  • בנקודה 3 יש פנייה ימינה לקטע הסינגל החדש קצת לפני הצומת של סינגל חרובית וסינגל עגור (מסומן שחור)
    הקטע החדש עוד לא מהודק ומסומן בסרטים על הקרקע
    הסינגל מגיע עד סלע הקפיצה (4)  וחוזר להתחבר לסינגל חרובית הוותיק בנקודה 5
    פה פנינו שמאלה חזרה עד הפנייה לסינגל עגור (6)
  • סינגל עגור הוא סינגל קל וזורם ברובו ונבנה כך שהוא מטפס או יורד במתינות
    תחילתו ביער מוצל עד נקודה 7
    פה רוכבים על דרך ובנקודה 8 פונים להמשכו של הסינגל שמכאן והלאה הוא חשוף
    בנקודה 10 מגיעים לכביש ישן ופונים עליו שמאלה (צפונה) ואחרי מרחק קצר יורדים לדרך בסימון שחור כמו כל סינגל עגור (11)
    בנקודה 11A פונים להמשך הסינגל
    בנקודה 12 מסתיים סינגל עגור ופוגשים סימון שחור
    פנינו ימינה בדרך ירוקה וטיפסנו ללא שביל לאיזור לולים בעגור (13)
  • עגור נראה אחד המושבים המוזנחים באיזור
    אין מכולת , חיפשנו מים למילוי אבל לא ראינו נפש חיה
    בסוף מצאנו ברז צינור של הפועלים שמשפצים מבנים במרכז המושב (14)
  • יצאנו מעגור (15) לדרך שהתחברה לכביש משובש בנקודה 16
    המשכנו על הכביש עד נקודה 17
    ניתן להמשיך עם הכביש/דרך עד החניון בדרום יער חרובית בנקודה 20
    אנחנו פנינו לדרך שמאלה בנקודה 17 , טיפסנו טיפה (18) והמשכנו על הדרך למרגלות תל צפית (19) שם פנינו ליער חרובית (20)
  • כאן המשכנו בקטע השני והטכני יותר של סינגל חרובית
    הטמפרטורה הגבוהה הקשתה מאד והפריעה להנאה שבד"כ מספק קטע זה
  • סה"כ הגענו עייפים ומרוצים לאוטו
    אין מה לעשות זאת הארץ שלנו ואם רוצים לרכב אז צריך לרכב גם בחום
    נקווה שהחורף (עד כמה שיש דבר כזה בישראל) יבוא במהרה

Friday, July 02, 2010

קצינים ומשושים

קצינים ומשושים

תאריך :    2-7-2010

גשר אריק - עלייה לאלמגור - גשר הדודות - עלייה לכרכום - דרך נוף הירדן ההררי - גשר כפר הנשיא - כביש "פרק הירדן-בית המכס העליון" - בריכת הקצינם של עין עלמיין - כביש "פרק הירדן-בית המכס העליון" - דרך לאורך נחל משושים - כביש סובב כנרת - גשר אריק

נקודת יציאה : קצה מזרחי של גשר אריק הישן (מומלץ לשנות ולהתחיל מהדרך שבצידו הצפון מערבי של גשר אריק)

משתתפים:  6

 אורך :  38 ק"מ

גובה מצטבר : 692 מ'

זמן :  4:15 שעות

רמת קושי : 2.6 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.7 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

מפה

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth


הערות :
  • כמו בכל שנה חזרנו גם הפעם לדרך היורדת לבריכת המשושים
    בשנתיים הקודמות הגענו לשם בדרכים שונות מהקלסיקות של "גשר-אריק" - "אלמגור" - "כרכום" - "ירדן הררי"
    לפני שנה רכבנו כך : http://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/mesh
    ולפני שנתיים כך : http://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/zavitan
    הפעם החלטתי לחזור למתכונת הקלאסית אבל לוותר על המעבר באלמגור ותל מוטילה
  • התחלנו בגשר אריק הישן (1)
    בגלל שהצבא חסם בבטונדות את שני קצותיו של גשר אריק הישן עדיף עכשיו להכנס לכביש הישן מצידו המערבי של גשר אריק ולחנות שם
    התחלנו בטיפוס טכני (הרבה אבנים) עד נקודה 4
    פה הגענו לצומת דרכים (שמאלה לאלמגור וימינה לגשר הדודות)
    פנינו ימינה וירדנו בירידה קופצנית לגשר הדודות (5)
    פה מתחיל טיפוס בכביש משובש
    תחילתו בעלייה בשיפוע קשה וההמשך שיפוע מתון יותר (ראה גרף ומפה)
    סוף העלייה בנקודה 6 על כביש הגישה לכרכום והיציאה לדרך נוף הירדן ההררי
  • מנקודה 6 דהרנו לאורך דרך הנוף של הירדן ההררי עד נקודה 7 בה פנינו לירידה מהירה לגשר כפר הנשיא (9)
    הגשר שופץ לאחרונה אחרי שחלקו נסחף ע"י הירדן בחורף האחרון
    מכאן מתחילה עלייה קשה לגולן עד נקודה 11
    פה נכנסים לדרך שעוברת ליד בסיס וממשיכים איתה עד כביש "פרק הירדן-בית המכס העליון" בנקודה 13
    מכאן רכבנו על הכביש צפונה ואחרי שעברנו בסיס משמאל ועוד קצת בכביש פנינו בנקודה 14 שמאלה לכיוון בריכת הקצינים של עין עלמיין
    הבריכה בנקודה 16 היצתה כרגיל נהדרת (המים קפואים ונקיים -ועמוקים)
  • מפה טיפסנו חזרה לכביש (14) והמשכנו עוד צפונה כשעוברים בסיס נוסף מימין
    קצת אחרי הבסיס מגיעים לכניסה לכביש משובש לבריכת המשושים (17)
    התחלנו בדהירה על הכביש המשובש עד סופו בנקודה 18
    מכאן זו דרך סורית שהופכת להיות אכזרית וחווייתית יותר ויותר
    לדעתי זוהי הירידה הטכנית הארוכה בארץ - 14 ק"מ של הרעדת כל עצם בגוף - חווייה
    מה שכיף זה שכל פעם הירידה הופכת לקלה יותר ומהירה יותר (כנראה שאנחנו משתפרים)
    סוף הירידה הנהדרת הזו בכביש סובב כנרת בנקודה 20
  • מכאן רכיבה מהירה בכביש סובב כנרת עד גשר אריק
  • כמובן שנחזור לכאן בשנה הבאה - איזה כיף

 

Tuesday, June 29, 2010

סיבוב בוקר בסינגלי גבעת עדה

סיבוב בוקר בסינגלי גבעת עדה

תאריך :  29-6-2010

גבעת עדה - סינגל "השדרה" - סינגל "2 במחיר 1" - סינגל "קיפצובה" - "מעלה הכלבים" - סינגל "המדלגת" - "מעלה הכלבים" - סינגל "עד הגדר" - סינגל "התלולית" - סינגל "לופ אין סופי" - סינגל "המזרחי" - "הקיר" - סינגל "המתרוממים" - סינגל "השדרה" - סינגל "המתקנים" - סינגל "אלוני יצחק המזרחי" - סינגל "אלוני יצחק המערבי" - גבעת עדה

נקודת יציאה : תחנת דלק בתוך גבעת עדה

משתתפים:   3

 אורך :  16 ק"מ

גובה מצטבר : 400 מ'

זמן :  1:55 שעות

  הערה חשובה   

מפה


 

קובץ TCX מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
  • עוד רכיבת בוקר שלישי מוצלחת
    הפעם בסינגלי גבעת עדה
    הפעם גם במטרה לתעד סינגל חדש שהכרתי בפעם הקודמת שהייתי כאן
  • התחלנו כרגיל בתחנת הדלק שבתוך גבעת עדה (1)
    נכנסנו לסינגל "השדרה" בנקודה 5
    בנקודה 6 נכנסנו לסינגל "2 במחיר 1" שרוכבים אותו נגד כיוון השעון
    מיד אחריו פנינו בנקודה 7 לסינגל חדש שקראנו לו "קיפצובה"
    זהו סינגל טכני עם מספר דרופים ומקפצות אבן שאת כולן ניתן לעקוף ב Chicken Line נוח
    סופו בצומת הסינגלים בנקודה 8
    עלינו למעלה לסינגל "השדרה" שעובר לאורך כל הרכס (נקודה 5 עד 24) במדרך שאנחנו קוראים לה "מעלה הכלבים" (נקודה 12 עד 9)
  • בנקודה 9 פנינו לסינגל "המדלגת (10-11)
    טיפסנו שוב ב"מעלה הכלבים" (11 עד 9 ) וירדנו בסינגל "עד הגדר" בין הנקודות 11A ו 12
    עלינו עם הדרך עד צומת הדרכים 13 והלאה מזרחה לגבעה המזרחית
  • בנקודה 14 נכנסנו לסינגל "התלולית" עד נקודה 15 ואז עלינו עם הדרך עד לסינגל קצר (16-17) והמשכנו בחלק מסינגל "לופ אין סופי" מנקודה 17 ל 18
    בנקודה 18 נכנסנו לסינגל "המזרחי" שמסתיים בדרך המקבילה לכביש 6 בנקודה 19
  • מכאן דהרנו בדרכים עד "הקיר" בנקודה 22
    טיפסנו חלק מהקיר עד נקודה 23 בה נכנסנו לסינגל "המתרוממים" שמוביל לצומת עם סינגל "השדרה" בנקודה 24
    רכבנו על "השדרה" עד תחילת סינגל "המתקנים" (בדיוק בעמוד מתח גבוה) מנקודה 25 עד 11
  • המשכנו בדרך וחצינו את השדה שניתן לחצייה עכשיו (בחורף סבוך ולא עביר) ובנקודה 26 התחלנו את סינגל "אלוני יצחק המזרחי" עד סופו בכביש בנקודה 28
    מכאן אחרי חציית הכביש המשכנו בסינגל "אלוני יצחק המערבי" בין נקודה 28 ל 31
    את הלופ מ 29 ל 30 עשינו פעמיים - כיף של סינגל מהיר ומפותל
    מנקודה 31 חזרנו בכביש לאוטו
  • מפה והקלטות של כל הסינגלים באיזור ב : https://sites.google.com/view/mtb-israel/home/givatada

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Friday, June 11, 2010

שיט בין האיים בקרואטיה

 

 שיט בין האיים בקרואטיה

לאחרונה הצטרפתי לצוות המדריכים של חברת BlueBird Riders (החברה כבר לא קיימת)
ב 21 במאי 2010 הובלתי פיילוט בן שבוע בקרואטיה
להלן כמה פרטים על המסלולים  :

המסלולים
יום 1 : נחיתה בזגרב , טיול רגלי בשמורת Plitvice הגעה לסירה ב Dugi Rat שמדרום ל Split
יום 2 : הפלגה קצרה לאי Brac ומסלול אופניים בן כ 31 ק"מ וכ 1000 מ' טיפוס מצטבר , הפלגה לאי Vis
יום 3 : מסלול רכיבה מעגלי באי Vis בן 43 ק"מ ו 1200 מ' טיפוס מצטבר , ארוחת צהריים מצויינת בשטח
יום 4 : מסלול רכיבה קצר יחסית באי Vis בן 19 ק"מ ו 670 מ' טיפוס מצטבר , שיט מנקודת סיום הרכיבה (העיירה Milna) למערה הכחולה שבאי Bisevo , שיט לעיירה Hvar שבאי Hvar
יום 5 : מסלול רכיבה באי Hvar בן 35 ק"מ ו 1050 מ' טיפוס מצטבר ,הפלגה מהכפר Jelsa שב Hvar אל העיר Omis שביבשת
יום 6 : מסלול רכיבה במקביל לנהר ה Cetina של כ 25 ק"מ ו 640 מ' טיפוס מצטבר אל תחילת ה White Water Rafting של כ 10 ק"מ , מסוף השיט רכיבה של כ 6 ק"מ קלילים אל הספינה ב Omis , הפלגה ל Split , טיול רגלי בערב ב Split
יום 7 : נסיעה לכיוון זגרב כשבדרך מבקרים ביקור קצר בעיר Trogir ואחר כך טיול רגלי בשמורת Krka

תמונות :

מבחר תמונות (רז)

מאמר במגזין "אופניים" גליון יולי 2010 מאת איילת ניר


עמוד 1
עמוד 2
עמוד 3



באי Brac













Sunday, June 06, 2010

מענית - הסינגל החדש

מענית - הסינגל החדש

תאריך : 1-6-2010

מועצה איזורית מנשה - סינגל "הלאה לחריש" - סינגל "חריש" - סינגל "החדש" - סינגל "הזאבים המסתובבים" - סינגל "הסברס" - סינגל "קוקה" - סינגל "כפה אדומה" - סינגל "שרשרת" - סינגל "הלולים" - סינגל "האלכסון" - סינגל "קפלן" - סינגל "6" - סינגל "הלאה לחריש" - מועצה איזורית מנשה

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון בכניסה לכיוון מועצה איזורית מנשה

משתתפים:  4

 אורך :  16 ק"מ

גובה מצטבר : 523 מ'

זמן :  2:12 שעות

    

מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPX מה GPS


הערות :
  • הפעם רציתי להכיר את הסינגל "החדש" במענית
    התחלנו כרגיל מתחנת הדלק (1) והמשכנו בסינגל "הלאה לחריש" (5 עד 6)
    בנקודה 8 נכנסנו לסינגל "חריש" עד סופו בנקודה 9
  • המשכנו לכיוון תל זאבים אבל לא עלינו אלא המשכנו עד תחילת סינגל "החדש" בנקודה 10
    הסינגל יוצר מעגל וחזרנו בו
    יש מספר סינגלים נוספים שיוצאים ממנו וצריך לבדוק
    בנקודה 13 עזבנו את הסינגל וטיפסנו לפינה יפה עם ספספל לזכר בחורה שנרצחה (14)
    חזרנו לסינל בבנקודה 13 והמשכנו עד נקודה 15
  • פה פנינו לסינגל ודרך שהובילן למפגש עם סינגל "הזאבים המסתובבים" מנקודה 16 עד 17
    ירדנו בסינגל הסברס בין נקודה 18 ל 19
  • עלינו לכיוון סינגל קוקה ורכבנו א "חצי קוקה" בין נקודות 21 ו 22
    המשכנו מתחת לכביש 6 (נקודה 23) וטיפסנו בסינגל "כיפה אדומה" בין 23A ל 24
    טיפסנו לסינגל "השרשרת" ( 26 עד 30) והמשכו "הלולים" (30 עד 31)
  • טיפסנו לסינגל "האלכסון" (35 עד 36) והלאה סינגל "קפלן" (36-37)
    המשכנו בסינגל "6" (נקודה 37 עד 6) ואז ב"הלאה לחריש" וחזרה לאוטו

 

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף תאריך : 26 -4 -2024 חניית מבקרים עין הוד - נקודת התחלה : חניית מבקרים עין הוד Waze לנקודת התחלה...