Monday, March 09, 2020

Desert - Winter of 2019_2020

עם האופניים במדבר בחורף 2019 - 2020

אמנם עוד לא נגמר החורף , ויש סיכוי שארכב במדבר עןד כמה רכיבות השנה , אבל החלטתי בכל זאת לכתוב את ה Post  הזה עם מבחר תמונות מהטיולים במדבר בחורף זה וכמובן קישורים לרבים מהטיולים שתעדתי באתר שלי ומכילים מפות , קבצי GPS והסברים

  • טיול המדבר הראשון שלי השנה היה ב 25-10-2019 אל ראס מועקף שבצפון מדבר יהודה
טיפוס מנחל קומראן
מסלול נהדר מרובה סכינים
בנאקבים דרומית לראס מועקף
יורדים בנאקבים התלולים מראס מועקף
גמלים מדרום לראס מועקף
  • הטיול הבא היה ביום קר ואחרי גשם ב 22-11-2029 אל סינגל הברגרים ועוד
בסינגל הברגרים
 מסלול יפה בצפון הנגב בסינגל שהתפרסם השנה בהמשך החורף , אבל אז עוד לא היה מפורסם כל כך
בסינגל הברגרים
סינגל הברגרים נבנה ע"י הרוכבים ממשפחת ברגר בקיבוץ טללים
בחמוקי ניצנה
 Giro D Italia ליד פסל הרוכב של ה
  • ב 6-12-2019 הובלתי טיול בדרך הסוכר מקידר ועד הלידו
סוכר 2 - שביל הנזירים
 מסלול קלאסי 
גמלים בוודי א דככין

בסינגל חווארי אלמוג
  • ב 12-14.12.2019 הדרכתי טיול של 3 ימים באיזור אילת
    בסינגלי יהל
    ביום הראשון שבו היו רוחות חזקות מאד רכבנו בסינגלים ביהל
    בסינגלי יהל
    ביום השני עשינו את המסלול הנהדר שהוא חלק משביל ישראל לאופניים משחרות ללוטן
    בשביל ישראל לאופניים בין שחרות לנאות סמדר

    במעלה קטורה
    ביום השלישי רכבנו בסינגל תמנע
    בסינגל תמנע
    תאור המסלולים ב :  שלושה ימים בדרום הנגב ואיזור אילת
    בסינגל תמנע

  • ב 23-12-2019 הדרכתי טיול במסלול הקלאסי מערד לנווה זוהר דרך נחל בוקק
בירידה לנחל גורני
טעמנו בפעם הראשונה קטע משביל ישראל החדש היורד ממצדה לנווה זוהר
בנחל בוקק
המסמר היה הקטע "המונגש" של מעלה זרון
בנחל בוקק
בשביל ישראל לאופניים בדרך למעלה זרון
  • ב 3-1-2020 חזרתי לסינגל הברגרים במתכונת שונה
בסינגל הברגרים
המשכנו הלאה מערבה בדרכים וסינגלים כמו סינגל החרוב וסינגל מנגו עד שבטה
בסינגל הברגרים

תאור המסלול : בין טללים לשבטה
בסינגל מנגו
  • ב 10-1-2020 רכבנו באיזור נחל פרס
    בדרך לנחל פרס

    מסלול משובח מרובה נאקבים וכמובן קטע יפה קניון נחל פרס
    בדרך לנחל פרס
    תאור המסלול "נחל פרס וסביבתו"
  • ב 24-1-2020 ירד גשם
    גמלים בגשם בכפר הנוקדים
    הימרתי על איזור ערד , אבל גם שם ירד גשם
    ליד ברכת צפירה
    הבוץ הרב שהיה עצר אותנו והספקנו לרכב רק 7.5 ק"מ בנסלול לברכת צפירה שבה היה שיטפון
    נחל צאלים הזורם
  •  ב 27-1-2020 הדרכתי טיול קלאסי מקידר להר מונטר והלאה לדרך הסוכר וקטע מסינגל חווארי אלמוג
    בהר מונטר
    בדרך הסוכר 2
  • בתאריכים 30-1-2020 - 1-2-2020 פתחתי את הטיול השנתי של Northern Riders
    בין כפר הנוקדים למצדה

    אני הובלתי את היומיים הראשונים ויניב דובובסקי את היום השלישי כי אני הייתי צריך לחזור הביתה

    בין מצדה למעלה זרון

    ביום הראשון רכבנו בקטע החדש של שביל ישראל לאופניים ממצדה לנווה זוהר עם תוספות
    בין מצדה למעלה זרון

    ביום השני רכבנו במסלול הנהדר בנחל צין תחתון וסיימנו בחריץ בחוואר
    בגבי צין

    ביום השלישי רכבו החבר'ה במסלול בהר רכב והעין

    בחריץ בחוואר

    תאור המסלולים ב : טיול שנתי של Northern Riders במדבר 2020
  • ב 14-15.2.2020 הדרכתי טיול של קבוצת אריות העמק באיזור אילת
    בסינגלי יהל

    בסינגלי יהל
    ביום הראשון רכבנו בסינגלי יהל
    ליד חולות כסוי
    ביום השני רכבנו בשביל ישראל לאופניים משחרות ללוטן
    בשביל ישראל לאופניים בדרך לנאות סמדר
  • ב 28-29.2.2020 הדרכתי טיול של יומיים בנגב ומדבר יהודה
    בירידה מהר קנאים

    בשביל ישראל לאופניים בדרך לנווה זוהר
    ביום הראשון רכבנו במסלול בנחל צין תחתון וחריץ בחוואר
    בגבי צין

    ביום השני רכבנו בשביל ישראל לאופניים החדש מהר קנאים עד נווה זוהר

בחריץ בחוואר

Friday, March 06, 2020

אל רמת סירין ונחל תבור

 

אל רמת סירין ונחל תבור

תאריך :  6-3-2020

גשר הישנה - כביש גישה לגשר הישנה - כביש 90 - מזרחית לגשר - עלייה לרמת סירין - כביש עלייה ממנחמיה לרמת סירין - רמת סירין - ליד מצפה נח כינרתי - ליד חרבת סירין - נחל רכש - מעל עין רכש - למרגלות תל רכש - חציית נחל תבור -  עלייה לגזית - מצפור גדות - טירת אל עמרן - דרך ירידה לנחל תבור - נחל תבור - עין שחל - חרבת תכא - כביש 90 - נחל תבור - גשר הרכבת הטורכית על נחל תבור - חרבת חדוד - ליד משטרת גשר - גשר הישנה
נקודת התחלה : חנייה של גשר הישנה

משתתפים : 18

מרחק : 33 ק"מ

טיפוס מצטבר :  850

זמן : 4:23 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS





הערות
  • קיוויתי להספיק לרכב לפני הגשם היום , אבל הוא תפש אותנו בשליש האחרון של הטיול
    אם זאת הוא אמנם יצר קצת בוץ , אבל לא עצר את האופניים , כי השבילים היו יבשים מכמה ימי שמש
    המסלול , כרגיל , מסלול שבו הטבע מתגלה בכל יופי ועוצמתו בעונה זו
    נחל תבור זרם יפה לכל אורכו
  • יצאנו מגשר הישנה (1) וטיפסנו בכביש הגישה עד החיבור לכביש 90 (2)
    פנינו שמאלה בשולי הכביש עד הדרך שאחרי מפעל הגבס בנקודה 3
    מכאן התחלנו ברכיבה בדרך ה 4X4 
  • בנקודה 4 הדרך מגיעה לגדר היישוב
    עברנו שמאלה בפשפש ברזל בגדר ואחרי 5 מ' משמאל חברנו לדרך ה 4X4 המטפסת עד חיבור לדרך המבוססת על כביש ישן בנקודה 5
    טיפסנו עם הדרך בטיפוס תלול עד חיבור לכביש העולה ממנחמיה לרמת סירין בנקודה 6
    המשכנו בטיפוס בכביש עד סוף העלייה באיזור נקודה 7
  • אחרי הפסקה קצרה המשכנו בדרך ה 4X4 בטיפוס מתון , כשטורבינות הרוח מימיננו עד צומת הדרכים בנקודה 8
    פה פנינו שמאלה ודהרנו במורד דרך ה 4X4 המסומנת סימון שבילים שחור
    המשכנו בדרכי ה 4X4 בירידה עד מתחת תל רכש
  • בנקודה 9 חצינו בגשר אירי את ערוץ נחל תבור והתחלנו בטיפוס תלול אל חרבת טירת אל עמרן
    בנקודה 10 סיימנו את הטיפוס
    בגלל הרוח והגשם המתקרב לא חיפשנו את שרידי מבנה בית הכנסת התלמודי שבחרבה
  • המשכנו בדרך ה 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 11
    פה פנינו שמאלה וירדנו בירידה מהירה בדרך ה 4X4 היורדת לנחל תבור
    בנקודה 12 הגענו ליד ערוץ הנחל
  • מכאן דהרה בדרכי ה 4X4 במורד נחל תבור
    חצינו כמה עשרות פעמים את הנחל הזורם
    חלק גדול מהחציות במים נקיים השנה
    חלק מהחציות היו של שלוליות שחלקן מבוצבצות
    הכל רכיב יותר או פחות
    סוף הירידה בעצם בנקודה 13 במחסום רכב של רט"ג שמונע כניסת ג'יפים לשמורה
    המשכנו עם הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 14
    פה פנינו ימינה עד חיבור לכביש 90 בנקודה 15
  • בנקודה 15 חצינו את הכביש ופנינו עליו כמה מטרים דרומה והמשכנו בדרך המקבילה לערוץ נחל תבור מזרחה
    בנקודה 16 הדרך הגיעה לרחבה של גשר הרכבת הטורקי
    פנינו שמאלה לדרך נוף סלולה
  • רכבנו בדרך הסלולה עד ליד משטרת גשר בנקודה 17
    מכאן המשכנו בדרך טובה עד החנייה של גשר הישנה (1)

Friday, February 14, 2020

עם "אריות העמק" בסינגלי יהל

 

עם "אריות העמק" בסינגלי יהל

תאריך :  14-2-2020

יהל - נחל יעלון - הר יהל - נחל יהל - הר יעלון - נחל יעלון - יהל

נקודת יציאה : רחבת עפר לפני שער הכניסה ליהל (ליד הקניון הנטוש)

משתתפים : 13 + אני כמדריך

מרחק : 24 ק"מ

טיפוס מצטבר :  519 מ'

זמן : 4:23 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

 


(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • זהו מסלול סינגלים משובח שחלקים ממנו על שלוחות סכין והשאר סתם סינגלים נהדרים בנוף מדברי נהדר
    בגלל שרובו מופיע במסלול שהדרכתי ופרסמתי לפני כחודשיים לא אפרט כאן את כולו אלא רק את השינויים
  • בנקודה 6 פנינו לסינגל ימינה
    טיפסנו איתו והלאה בהקפה ימנית
    בהמשך הוא יורד ירידה משובחת ואז זורם בירידה בוודיון עד שחובר לסינגל בנקודה 7
  • ההמשך בתאור במסלול מלפני חודשיים 


Friday, February 07, 2020

דרום אדום בין הטיפות

 

דרום אדום בין הטיפות

תאריך :  7-2-2020

חנייה של סינגל גברעם - ליד קיבוץ גברעם - סינגל גברעם - יער גברעם - נחל שומשום - נחל ברור - כביש 232 - ברור חיל - חציית נחל שקמה - סינגל ברור חיל - ליד חרבת מרשן - נחל רוחמה - סינגל דורות - חציית כביש 334 - כניסה לדורות - נחל הוגה - נחל משלים - יער ניר משה - סינגל ניר משה - יכיני - כביש 34 - כניסה לגבים - צומת שער הנגב - חצייה מתחת למסילה - חציית כביש 232 - נירעם - מצפה מרכס הכורכר צפונית לנירעם - שמורת כורכר נירעם - כביש הגישה לארז - חציית נחל שקמה - מעבר מתחת כביש 34 - מעבר מתחת מסילת הברזל - יער ארז - שמורת גברעם - כביש גישה לגברעם - חנייה של סינגל גברעם


נקודת יציאה : חנייה של סינגל גברעם (מערבית לשער של קיבוץ גברעם)

משתתפים : 4

מרחק : 56 ק"מ

טיפוס מצטבר :  548 מ'

זמן : 5:19 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות
  • לקראת סוף השבוע ניסיתי להתעמק בתחזית ולהבין איפה אפשר לרכב ביום ששי
    לא רציתי מדבר , גם בגלל שאיימו בגשם ובגלל שבאמצע שהשבוע שעבר וגם בסוף השבוע שעבר הייתי שם וגם בסוף השבוע הבא אדריך קבוצה במדבר
    החלטתי להמר על איזור גברעם , ברור חיל , דורות , גבים , נירעם במסלול דומה למסלול שהובלתי לפני שנה
    אז , אמנם טפטף במשך הטיול בהזדמנויות שונות , אבל גשם מזרזף שלא הפריע לרכיבה ולא היה בוץ של ממש בשום מקום במסלול
  • יצאנו מהחניון של תחילת סינגל גברעם (1) ורכבנו בדרך הלבנה המקיפה את קיבוץ גברעם מצפון
    בנקודה 2 נכנסנו לסינגל גברעם
    כל האיזור שסביב נקודה 3 (מעריך שברדיוס של כ 700 מ' אולי קצת יותר) עובר פעולות של דילול בייעור
    הדבר לא מפריע לרכיבה בסינגל והסינגל ברור לאורך כל הדרך
    כנראה בגלל הגשמים החזקים , המקומות הנמוכים והערוצים עם חו יותר מהרגיל
    בנוסף אולי בגלל שכרגע הסינגל סגור רשמית ע"י קק"ל בגלל עבודות הייעור - רובים בו פחות והסינגל פחות מהודק
  • בנקודה 4 עזבנו את הסינגל ורכבנו בדרכי 4X4 נוחות עד חיבור לכביש 232 בנקודה 5
    רכבנו בשולי הכביש עד הפנייה לכיוון קיבוץ ברור חיל בנקודה 6
    פה פנינו לכיוון הקיבוץ עד לפני השער בנקודה 7
  • פה פנינו ימינה והמשכנו בדרך ה 4X4 המקבילה לגדר הקיבוץ
    בנקודה 8 ליד שער אחורי בגדר שהיה פתוח , , דרך  ה 4X4 מקבלת סימון שבילים ירוק
    המשכנו איתה תוך חציית נחל שקמה והמשכנו עד נקודה 9
  • פה נכנסנו לסינגל ברור חיל שהוא חלק מקומפלקס הסינגלים של רוחמה (רוחמה , ברור חיל ודורות)
    רכבנו בסינגל שהיה מהודק בדרך כלל ולא בוצי למרות הטפטוף שהיה בלילה ופה ושם במהלך הרכיבה
    הכלניות פרחו בצדדים , ובנוסף עיריות ואירוס א"י
    פה ושם גם היו שיחי קידה שעירה שחלקם הקטן גם התחיל לפרוח (מוקדם)
    בנקודה 10 הגענו לסינגל דורות
    פנינו אליו ורכבנו איתו עד חציית כביש 334 בנקודה 11 בצומת הכניסה לדורות
    פה עצרנו להפסקה קצרה בולחן קק"ל
  • המשכנו מכאן בדרך 4X4 עד נקודה 12 בה חברנו לסינגל דורות לקטע קצר
    עזבנו את הסינגל ימינה לדרך 4X4 בנקודה 13
    רכבנו בדרך עד נקודה 14
  • פה נכנסנו לסינגל ניר משה
    הסינגל היה מהודק בד"כ למרות הגשם שירד עד כה ובמהלך הרכיבה בו
    לקראת נקודה 15 הגשם שירד החל להשפיע על הסינגל שנהיה חלק יותר והחלטתי לצאת מהסינגל ולעבןר לדרכי 4X4
  • יצאנו מהסינגל בנקודה 15 ורכבנו בדרך 4X4 עד צומת דרכים בנקודה 16
    מכאן בדרכי 4X4 טובות יחסית (חלקן דרכים לבנות) עד הכניסה למושב יכיני בנקודה 17
    חצינו את המושב עד החיבור שלו לכביש 31 בנקודה 18
    פנינו צפונה בשוליים הרחבים של כביש 31 עד הכניסה לקיבוץ גבים בנקודה 19
  • פה חברנו להמשך המסלול שתכננתי
    חצינו את כביש 31 ונכנסנו לדרך 4X4 מקבילה לכביש ממערב
    בנקודה 20 עברנו מתחת לגשר המסילה והמשכנו בדרכים עד כביש 232 אותו חצינו בנקודה 21
  • המשכנו בדרך ה 4X4 מצידו השני (יש שער לרכב בכניסה לדרך שניתן לעקיפה רגלית קלה מימין או משמאל)
    רכבנו בדרכי ה 4X4 ולפעמים בדרך סלולה עד לנירעם
    פה בפינה הדרום מערבית של הקיבוץ רכבנו מחוץ לגדר הקיבוץ בדאבל שמטפס
    בנקודה 23 חוברים לדרך 4X4 שאיתה המשכנו עד נקודה 24 למרגלות התצפית על עזה מרכס הכורכר
    טיפסנו ברכיבה ורגלית בסוף אל המצפה (25)
  • ירדנו מהמצפה חזרה אל הדרך שבנקודה 24 והמשכנו בדרכי ה 4X4 ולפעמים בדרכים הסלולות עד כביש הגישה לקיבוץ ארז (26)
    פנינו בכביש שמאלה ואחרי מעבר הכביש על הגשר ירדנו לדרך ה 4X4
    רכבנו בדרך המקבילה לנחל מקורות
    בנקודה 27 פנינו בצומת הדרכים ימינה ומיד בנקודה 28 עברנו מתחת כביש 34
    מצידו השני המשכנו בדרכי 4X4 שמתפתלות ובהמשך הדרך עוברת בנקודה 29 מתחת למסילת הרכבת
    המשכנו בדרכי ה 4X4 שהן לעתים חוליות
    בנקודה 30 מקבץ נהדר של כלניות שציינתי גם בשנה שעברה בטיול
    המקום נשרף לפני כשנתיים ועכשיו פורח עם כמות אדירה של כלניות
    המשכנו בדרכי ה 4X4 החוליות עד כביש הגישה לקיבוץ גברעם בנקודה 31
    מכאן ימינה בכביש עד החניון של סינגל גברעם (1)

Saturday, February 01, 2020

הר רכב - "העין" - גב זרחן

 

הר רכב - "העין" - גב זרחן

תאריך :  1-2-2020

חניון בכניסה למפעל אורון - נחל גולחן - ההר החלק - הר רכב - "העין" של הר רכב - גב זרחן - נחל זרחן - דרכי מפעלי אורון - חניון בכניסה למפעל אורון

נקודת התחלה : חניון בכניסה למפעל אורון

מוביל : יניב דובובסקי (אני לא השתתפתי)

משתתפים : 17

מרחק : 37 ק"מ

טיפוס מצטבר :  526 מ'

זמן : 3:38 שעות

הערה חשובה

המסלול ב AllTrails

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS






הערות
  • את היום השלישי של הטיול השנתי הוביל יניב דובובסקי , כי לי היו מחוייבויות קודמות ולכן לא השתתפתי בטיול
  • החנינו את הרכבים בחניון בכניסה למפעלי אורון ורכבנו כחמישה ק"מ בדרך עפר שהפך לכביש לכיוון מפעלי צין עד לשלט להר חלק (משום מה באנגלית תרגמו את המשמעות ל smooth mountain).
    מפה בדרך עפר טובה עלינו וירדנו בסגנון rolling hills קלאסי של הנגב עם מרחבים צחיחים על הנפתחים עד לאופק.
    רכבנו עד למצוק עם נוף מדהים של בקעת צין ורמת עובדת מדרום ומערב וצלעות משוננות של רכס חתירה מצפון.
    רכיבה קצרה לאורך המצוק הביאה אותנו לנאקב שיורד את המצוק – למעט מספר נקודות הוא רכיב ברובו.
    לאחר כקילומטר של דהירה על הנאקב מערבה פונים דרומה לפי הרוג'ומים למכוונים לעיין של הר רכב – יש מספר מדרגות סלע שבהם יש צורך להוריד את האופניים וסכין צר עד שמגיעים לסוף השלוחה.
    לכאורה אין פה דבר מיוחד רק שמהצד רואים שאנו עומדים על מעיין גשר טבעי מדהים (לתצפית מהצד יש לחזור 50 מטר ולרדת ימינה כמאה מטר בשביל שמגיע לתצפית).
    חוזרים במעלה השלוחה, הפעם מרימים את האופניים את מדרגות הסלע ויורדים לפי הרוג'ומים לגב זרחן.
    השארנו את האופניים מעל למצוק וירדנו רגלית לגב המדהים – טבילה במיים הקרים וחזרה לאופניים.
    רכיבה בנחל זרחן היא די בר בשטח ללא דרך ברורה – עוקבים אחר קוליסים ישנים – כיף אמיתי!
    הנחל מסתיים בחציית פסי הרכבת ומשם על השביל האדום חזרה למפעלי אורון.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף תאריך : 26 -4 -2024 חניית מבקרים עין הוד - נקודת התחלה : חניית מבקרים עין הוד Waze לנקודת התחלה...