Friday, December 21, 2007

נגב 2007

 

נגב 2007

תאריך : 21-22/12/2007

תמונות של 2 הימים (אלכס)

תמונות נוספות של 2 הימים (ירון)

זהו טיול היומיים המסורתי שלנו בנגב

לינה : בית ספר שדה חצבה

היום הראשון 21-12-2007

דימונה - הר ציד - מעלה צפוני של המכתש הגדול - המכתש הגדול - כביש המכתש הגדול - מישור ימין - מצד צפיר - מעלה עקרבים הרומי - מפעלי צין

נקודת יציאה : מתנ"ס דימונה (בצומת הכניסה הראשית נכנסים לדימונה , בכיכר השלישית פונים ימינה לרח' הנשיא ואחרי הכיכר הראשונה פנייה שמאלה לחנייה)

משתתפים: 25

אורך :  56 ק"מ

גובה מצטבר : 891  מ'

זמן :  7:15 שעות

דרגת קושי : 3.6 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.5 (בינוני) (מתוך 5)
              

 מפה  צפון

מפה דרום

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

תמונות היום הראשון (מאור)

הערות :

·         ביום הראשון חרגנו ממנהגינו וביצענו מסלול קווי ולא מעגלי
התחלנו מדימונה במזג אוויר קר אבל למרות הגשם שירד בלילה לא היתה בעיית בוץ לאורך כל המסלול

·         בצומת הכניסה לדימונה (2) חצינו דרומה והמשכנו  עם הכביש עד נקודה 3 בה עלינו על דרך בכיוון לדרך שהולכת לאורך עמודי המתח הגבוה אותה פגשנו בנקודה 4
בנקודה 5 לקחנו דרך דרום מזרחה לכיוון הר צייד ופסגותיו 7 ו 8
מכאן ירדנו ירידה רגלית קצרה עד האוכף (9) והלאה בסינגל  על קו גובה עד נקודה 10
מ 10 התוכנית היתה להמשיך לנקודות 11 ו 12 ולירידה למכתש , אבל התפתיתי לירידה ולסינגלים ולכן ירדנו מערבה במרעולים עד נקודה 13 – כיף

·         מ 13 עד 14 חתכנו בר בשטח ומכאן לנקודה 15 ועד 18 על דרכים
בנקודה 20 תצפית נהדרת על המכתש ובנקודה 21 הגענו לראש המעלה הצפוני למכתש הגדול

·         ראש המעלה נמצא באוכף (יש מספר שבילים שיורדים על פני כ 50 מ' , הנמוך ביותר הוא המתאים)
מכאן ירידה שחלקה הגדול ברכיבה וחלקה ברגל אל תחתית המכתש לסוף המעלה בנקודה 22

·         כאן החלטתי בגלל שזה היום הקצר ביותר בשנה והשעה כבר אחרי 12 בצהריים להתקדם כמה שיותר מהר לכיוון גולת הכותרת הבאה שהיא סינגל מצד צפיר ומעלה עקרבים הרומי כך שנגיע לתחתיתו באור .
לכן מכאן חתכנו דרך מפעלי המחצבות 24 (היה קטע קצר ומעצבן חולי בין לפני נקודה 24) אבל סך הכל הדרכים טובות עד כביש המכתש הגדול בנקודה 25

·         מכאן דהרנו על כביש המכתש הגדול לפתחו ולצומת עם כביש "צומת ממשית-אורון" בנקודה 27
המשכנו צפונה בכביש עד צומת הפנייה לכיוון מעלה עקרבים (יש שילוט חום) בנקודה 28 והלאה בכביש שבשוליו הדרומיים של מישור ימין עד נקודה 31 בה הכניסה לדרך לכיוון מיצד צפיר בסימון שבילים שחור

·         עד נקודה 32 יש דרך 4X4 ומכאן ממשיך סינגל נחמד בעלייה קלה עד מצד צפיר (33)
מהמצד ממשיך הסינגל בסימון כחול לאורך מעלה עקרבים הרומי שהוא מעלה עתיק עם שרידי מדרגות רומיות חצובות בסלע
חלקים רבים רכיבים ולחלקנו הקטן הכלהיה רכיב

·         מכאן המשכנו בכביש והלאה בדרכי מפעלי צין עד הרכב שחיכה לנו בשער של מפעלי צין (37)

·         סה"כ זה היה מסלול נהדר שכלל הכל ולמרות האתגרים יצאנו ממנו עם פנצ'ר אחד ובלי נפילות או פגיעות

היום השני 22-12-2007

ספיר - נחל נקרות - נחל צבירה - רמת צבירה - אתר הסדקים - הקניון הלבן של נחל צבירה - הירידה המזרחית של נחל צבירה - נחל אשבורן - נחל כרכשת - ספיר

נקודת יציאה : תחנת דלק מצפון לספיר (ליד מקדונלד)

משתתפים: 25

אורך :  35 ק"מ

גובה מצטבר : 598  מ'

זמן :  5:30 שעות

דרגת קושי : 2.1 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.7 (בינוני) (מתוך 5)
              

 מפה

פרופיל גבהים

המסלולבעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

תמונות היום השני (מאור)

הערות :

·         ביום השני רכבנו במסלול קל יחסית אבל עם כמה קטעים אתגריים וסינגלים מהנים וכמובן נופים מרשימים
המסלול נלקח בעיקרו מ : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=703&msgid=71591408  וגם מאינפורמציה של אחרים כמו קבוצת רכסים שרכבה שם ועוד פרסומים .

·         התחלנו בחיתוך לכיוון הדרך בסימון שחור (5) באיזור קצת חולי ולמרות שהוא מישור הרכיבה מאומצת  .
הדרך מכאן עוברת בערוץ נחל נקרות עם דשדש פה ושם .

  • בנקודה 6 המשכנו באדום בנחל נקרות עד מפגש עם דרך ירוקה בנקודה 7
    הצומת ברורה ע"י המצוק בתמונה בו נכנסים לשביל בנחל צבירה

  • בנקודה 8 מתחיל שביל בסימון כחול העולה לרמת צבירה מצדה המערבי
    העליה מנקודה 9 עד 10 רכיבה רק בחלקה הקטן
    כל החלק העליון עם אופניים על הגב

  • בנקודה 10 גבעה ממנה נראים יפה הסדקים
    ירדנו אל הסדקים (11) והמשכנו עם הדרך לכיוון הקניון הלבן של נחל צבירה כ 100 מ' מנקודה 12 אליה הגענו ברכיבה וממנה המשכנו את 100 ה מטרים האחרונים ברגל

    חזרנו מכאן באותה דרך עד נקודה 13 והלאה בשביל ישראל וסימון כחוללירידה המזרחית מרמת צבירה בנקודה 14

  • הירידה רכיבה בחלקה השני - החצי הראשון כמעט לא רכיב
    סוף הירידה בנקודה 15
    מכאן סינגל עד נקודה 16 עם מספר קטעים של כמה מטר שמצריכים ירידה מהאופניים

  • מנקודה 16 מתחיל סינגל מהיר וזורם שהיה חווייה נהדרת לקראת סיום  (מעבר בנחל כרכשת)
    הזרימה מסתיימת בנקודה 17 ואז יורדים לכיוון ספיר

  • מכאן התפצלו הדרכים
    חלק חזרו כמו המסומן במפה דרך נקודות 18 ,22 ו 2 אל האוטו
    אני חזרתי בדרך שעוברת בין היישוב ספיר לבסיס הצבאי דרך הנקודות 18 , 19 , 20 ו 21 שעוברים ליד פרק ספיר שבו אגם יפה וספסלים

  • גם היום הזה היה נהדר וסגר יפה את סוף השבוע הנהדר הזה

Friday, December 14, 2007

רוחמה

רוחמה

64

תאריך : 14-12-2007

חוות פיליפ - נחל שקמה - תל נגילה - סינגל נחל סד - שמורת בתרונות רוחמה - כורכר - קיבוץ רוחמה - כביש "בית קמה-שדרות" - סינגל רוחמה/הכבש -  כביש "בית קמה-שדרות" - חרבת ג'ממה - חרבת זדים - חרבת בלהן - נחל אדוריים - תל קשת - חוות פיליפ

נקודת יציאה : חוות פיליפ (נוסעים מקריית גת (צומת פלוגות) דרומה לכיוון באר שבע על כביש 40 ואחרי כ 11 ק"מ מצד ימין יש חווה) 

משתתפים: 9

אורך :  48 ק"מ

גובה מצטבר : 867  מ'

זמן :  4:50 שעות

דרגת קושי : 3.2 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.0 (קל עד בינוני) (מתוך 5)
               

 מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

צילום אוויר

תמונות

הערות :

  • עקב הגשם הצפוי בצפון ואולי במרכז החלטנו לרדת לדרום הקרוב באיזור רוחמה
    תחילת התכנון התבססה על פרסום של אריאל של סינגל רוחמה/הכבש
    בכדי להוסיף לטיול נפח שיהיה טיול רגיל לקבוצה התחלנו אותו מכביש "קרית גת גת-באר שבע" שהוסיפו קרוב ל 30 ק"מ למסלול וכלל קטעי XC מצויינים ואת סינגל נחל סד
    תודה לתומר דקל על ההצעה של סינגל נחל סד
    סה"כ טיול נהדר שכלל הרבה XC פסטורלי שכלל ירידות ועליות קצרות וכ 17 ק"מ של סינגלים - טיול נהדר ואופייני לאיזור הנגב הצפון מערבי (באביב אמורות להיות פה גם כלניות וכנראה שעוד נחזור לכאן)

  • תחילת המסלול בהקפת חוות פיליפ מצפון
    הדרכים ברורות
    בנקודה 3 מעבר ערוץ
    בנקודה 4 עליה לתל נגילה  ומשם נגלה מראה נהדר ב 360 מעלות

  • מהתל ירדנו והמשכנו צפונה לכיוון נחל סד .
    תחילה הצפנו מדי ןהגענו עד הקטע שאין בו שביל בנחל לנקודה  10
    חזרנו אחורה ל 9 וחיפשנו דרכים שנמצאו פה ושם אבל לפעמים נאלצנו להתמודד עם הקוצים
    לבסוף בנקודה 13 הגענו לתחילת הסינגל שמסומן גם בכחול ובסימון שביל ישראל .
    הלקח הוא לפנות לסינגל בנקודה 8 ולהגיע ישר ל 13

  • הסינגל של נחל סד נחמד ועובר על הגדה המזרחית של הקניון בד"כ על שפת המצוק (סה"כ מטרים ספורים גובה אבל מפחיד)
    אורכו קצת יותר מק"מ וכולו רכיב לאמיצים - הפחדנים יותר מורידים רגל פה ושם

    הסינגל מסתיים בנקודה 14

  • מכאן רכיבה בדרכים טובות לכיוון רוחמה
    בנקודה 16 יש תצפית על שמורת בתרונות רוחמה
    יש מספר סינגלים אפשריים - נכנסנו רק לתחילתם וחזרנו ביודענו שה"סינגל" עוד לפנינו
    בנקודה 17 עלינו על סינגל/דבל לשם הגיוון במקום להמשיך עם הדרך הרגילה וחזרנו אליה ב 18 ליד הגדר של קיבוץ רוחמה
    בנקודה 19 נכנסנו דרך שער לקיבוץ ונסענו לאורך הגדר מבפנים (יש דרכים מבחוץ אבל הן פחות ברורות)
    בנקודה 20 שער הקיבוץ הראשי , יצאנו ממנו עם הכביש עד הצומת הכניסה לקיבוץ מכביש "בית קמה-שדרות" (נקודה 21)

  • בכביש פנינו ימינה (מערבה) ומיד  דרומה ואז שמאלה (מזרחה) ומיד דרום מערבה והמשכנו עם דרכים ברורות עד 22 שם פוגשים דרך בסימון אדום ואתה עד צומת דרכים כחול ואדום בנקודה 23 שם מתחיל סינגל רוחמה (סינגל הכבש בשמו השני)

  • זהו סינגל נהדר שכולל הכל , סה"כ קשה יותר מבארי כי יש הרבה עליות וירידות קצרות ואורך הקטע שרכבנו ברצף כ 15 ק"מ
    הסינגל ברור לכל אורכו ובעצם אין צורך במפה או GPS ברובו פרט לסוף ששם הוא מגמגם (מנקודה 27 בערך)
    הוא מתחיל בסינגל עם עליות וירידות ופיתולים בתוך החורש עד נקודה 24
    מכאן הוא יותר ישר ופחות עלה ורד
    בין 25 ל 26 הוא עובר בערוץ נחל
    בין 27 ל 28 רכבנו על דרך למרות שיש סינגל בערוץ מתחת (דרום לדרך)
    ב 28 עלינו עם דרך עד הכביש (29)

  • בנו לאורך הכביש עד  נקודה 30שם ירדנו לדרך (הדרך לא מתחברת לכביש - פשוט ירדנו 5 מ' ללא דרך וחברנו לדרך מתחתינו)
    הדרך עוברת בחרבת ג'ממה וזורמים מכאן בדרכים ברורות 
    ליד נקודה 31 על נ. טריג 184 מגדל תצפית ועל הדרך שלט המסביר שזה תוואי צינור המים לנגב מ 1947
    זרמנו עם הדרכים  (יש אלטרנטיבות נוספות) עד 34 בו חצינו ערוץ בחורש והמשכנו עם הדרכים עד תל קשת בנקודה 35
    מכאן בדרך מקבילה לכביש 40 עד לחוות פיליפ

 

Friday, October 26, 2007

מצפה אלות ועין שרונה

 

מצפה אלות ועין שרונה

68

תאריך : 26-10-2007

יבנאל - יער מנחמייה - שמורת מצפה אלות - מצפה אלות - נחל אולם - עין אולם - נחל רכש - אין אולם - רכס מעל יבנאל - כביש "כפר תבור-יבנאל" - סינגל עין שרונה - עין שרונה -יבנאל

נקודת יציאה : יבנאל (לאורך רחוב העולה מערבה מצומת הפנייה מיבנאל לכיוון פוריה והכנרת)

משתתפים : 12

אורך :  33 ק"מ

גובה מצטבר : 854  מ'

זמן :  4:30 שעות

דרגת קושי : 2.3 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.1 (קל) (מתוך 5)
               

קובץ log מה - GPS

 קובץ טקסט לנביגייד

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ ל GoogleEarth

קובץ GPX

המסלול באתר AmudAnan  

תמונות

הערות :

  • טיול של סוף אוקטובר בו רציתי לעבור בשני קטעי מסלול שעדיין לא רכבתי :
    העלייה למצפה אלות וירידה בסינגל של עין שרונה

  • מיבנאל עד נקודה 2 מעל יער מנחמייה רכיבה בדרך יפה עם נוף פסטורלי מעל נחל יבנאל
    פה יש פיצול , דרך היורדת ליער ודרך הממשיכה מערבה בעליה
    צריך תמיד לקחת את העליונה יותר !

  • בנקודה 3 יש התפצלות ודרך שמטפסת למצפה אלות
    אני קיוויתי שאפשר למצוא דרך אחרת דרומית יותר ולכן המשכנו עד נקודה 4 ואז טיפסנו רגלית לדרך נוספת מעל שמסתיימת בכלום
    לכן חזרנו כמו שבאנו חזרה לנקודה 3

  • מנקודה 3 העלייה ברורה ומתחברת לדרך שבהמשך מסומנת בשחור שנמחק אבל יש שרידים פה ושם שנעלמו מהמוחקים
    עולים ועולים עד שמורת מצפה אלות (5) והלאה מקביל לרכס למצפה אלות (6)

  • מפה פנייה שמאלה (דרום) וירידה שהופכת דהירה עד חבירה לשביל ישראל בנקודה 7 וחציית נחל אולם
    עוברים בעין אולם בו יש מבנה בטון להשקיית הפרות ומפלסים דרך בין הפרות
    וממשיכים לאורך סימון ירוק ושביל ישראל דרך מאהל/פחונים עד נקודה 10 ושוב דהערה כיפית במורד
    בתוכנית המקורית חשבתי לרדת עד עין רכש ואז לטפס צפון מזרחה באחת הדרכים
    כשראיתי את הפנייה לדרך בנקודה 11 התפתיתי לחסוך בעלייה ולכן פנינו אליה (חסכנו עלייה , אבל זה גרם לזה שחזרנו על קטע הדרך של עין אולם)

  • מ 11 ל 12 דרך טובה
    בנקודה 12 עלינו בצד שדה בלא ממש דרך עד 13
    פה חצינו סוללה בפאתי השדה וחברנו לדרך ואחר כך חצינו שדה קצור  עד 14 ושוב דרך שחיברה אותנו לשביל ישראל במקום שכבר עברנו בנקודה 9

  • מכאן עד 7 והלאה צפונה בדרך טובה שמטפסת לאטה  עד 81 והלאה עד כביש "כפר תבור-יבנאל" בנקודה 101

  • פה (101) יש כניסה לדרך שהופכת לסינגל לעין שרונה (סימון שחור)
    במעיין שחינו/שכשכנו קצת - סה"כ נקי והמשכנו לסוף הסינגל שהוא קצר ממה שציפיתי לפי מפת סימון שבילים וחברנו לכביש
    מפה ירידה מהירה על הכביש לאוטו
    יש אפשרות שראיתי לרדת מהכביש רגלית ולחבור לדרך בנקודה 131 ולהמשיך איתה ל 151 ולאוטו
    אני בניגוד לאחרים שהמשיכו לכביש פניתי ב 141 לדרך שיורדת לבית הקברות וחברתי דרך רחובות יבנאל לכביש הראשי (רואים את המסלול שלי בקובץ ה GPS ו GoogleEarth)
     

Thursday, September 27, 2007

ושוב בכרמל

 

ושוב בכרמל

16

תאריך : 27-9-2007

עתלית - חרבת קרתא (דוסטרי) - צומת כביש 4 והכביש לעין הוד - רכס אצבע - ניר עציון - נחל בוסתן - הר שוקף - סינגל שוקף - חרבת רקית - חניון האגם - כביש "עתלית-בית אורן" - הר אורן - מצוק מגדים - בית ספר צבי סיטרין - כביש 4 - מחלף עתלית - עתלית

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול ליד מחלף עתלית (ממערב לכביש 2)

משתתפים : 15

אורך :  30 ק"מ

גובה מצטבר : 859  מ'

זמן :  5:15  שעות

דרגת קושי : 3.6 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.6 (בינוני) (מתוך 5)
               

 קובץ טקסט לנביגייד

קובץ GPS

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ GoogleEarth

המסלול באתר AmudAnan  

קובץ GPX  

תמונות

הערות :

  • חזרנו שוב לכרמל
    התוכנית המקורית היתה לעלות מעתלית לשוקף ומשם להמשיך דרך בית אורן ונחל כלח לחניון טללים , לרדת בנחל נדר (וואדי שלושת המעיינות) ולהמשיך חזרה לעתלית לאורך החוף
    עקב תקלות שונות התעכבנו וקיצרנו ולמרות זאת יצא טיול מיוחד , ואתגרי
    תודה למאור שעזר או בעצם הוביל ברוב הטיול
    התקלות החלו בפרישה של ענת ברכס אצבע עקב פציעה מטיול קודם
    התקלה הבאה - קריעת שרשרת של מאור באיזור ניר עציון
    בהמשך דני התרסק בסינגל שוקף וסבל מהתכווצויות שרירים ונאלץ לפרוש (פינינו אותו לרכב בנקודה 21)
    לפני חניון האגם לדלית היה פנצ'ר והמשאבה התקלקלה ושלי לא התאימה כך שאת סוף המסלול עד האגם בו התכנסנו היא עשתה רגלית
    לקראת הסוף לפני מצוק מגדים ארי ומאור התרסקו בפגיעות קלות

  • התחלנו ברכיבה בסינגל קצר וקל סביב ועל חורבת קרתא (דוסטרי) בעתלית (2- 3 - 4 - 5 -2)
    ב 3 במעבר החצוב של נחל אורן ברכס הכורכר יש שיחי פטל רבים - לא נעים אבל לא נורא
    ב 5 עולים על החירבה בסימון כחול שממשיך עד חורשת לימור והחבירה עם הכביש

  • הכביש העולה לעין הוד בעל שיפוע חזק ולכן פרט להתחלה חתכנו ממנו בנקודה 10 לכיוון רכס אצבע על דרך עפר
    ב 11 פוגשים דרך שבאה ממערת אצבע
    הדרך ממשיכה עד מצפון לניר עציון
    בנקודה 12 יש רפתות ועוברים בין הגדר של ניר עציון והרפתות וחוברים לכביש מניר עציון לעין חוד בנקודה 13

  • מ 13 על הכביש/דרך לעין חוד עד עזיבתה ב 14

  • קצת אחרי 14 כניסה לסינגל מסומן כחול שיורד לנחל בוסתן
    ממשיכים על הסינגל עד 15 ושם עוזבים אותו
    מ 15 הוא לא רכיב ולכן ממשיכים בדרך מזרחה שמוצלת ברובה

  • ב 17 יש עלייה לכיוון הסנטוריום ליד שרידי מבנים
    אנחנו המשכנו ישר בדרך שעוקפת את הסנטוריום (יערות הכרמל) וחברנו בסופו של דבר ב 18 לקצה הכביש הסלול שעולה להר שוקף
    מכאן הכביש הופך דרך ואתה טיפסנו עד תחילת הסינגל האדום של הר שוקף (20)

  • על סינגל שוקף לא צריך לפרט - כיף

  • בחניון האגם החלטתי לקצר ולא לבצע את הטיול התוכנן עקב הזמן שבוזבז על טיפול בתקלות ופינוי
    החלטנו לטפס להר אורן ולרדת למצוק מגדים תוך ידיעה שנצטרך לרדת את המצוק רגלית
    מכביש בית אורן פנינו (24) לדרך העולה להר אורן
    מהצומת 25 מטפסים קצת ואחרכך ירידה כיפית עד 27 ושוב עלייה קצרה ואז ירידה טכנית נהדרת מ 28 עד 29 שעלתה בריסוק של ארי ומאור

  • ב 29 ירדנו רגלית (אין אפשרות אחרת) במצוק לאורך צינור הביוב ל 30
    מ 30 עד 31 רכיבה/הליכה בקוצים עד קצת לפני כביש 4 ואז על הכביש חזרה לרכב

Friday, August 10, 2007

הר גמל - צוקי גיתה

 

הר גמל - צוקי גיתה

תאריך : 10-8-2007

צומת גילון - מחנה תפן - ליד פלך - חרבת בליה - כישור - כביש גוש תפן - ליד חרבת מחוז - לפידות - נחל בית העמק - גתה - ג'ת - מצוקי גיתה - עין מג'נונה (עין יפעם) - נחל בית העמק - אבו סנן - כפר יסיף מכר ג'דידה - צומת הכניסה לטל אל - יער אחיהוד - שביל הברושים - הר גמל - צומת גילון

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון בצומת גילון על כביש עכו צפת (בצומת גילון פונים צפונה ואחרי כ 50 מ' תחנת דלק)

מוביל : מוטי (סיוע של ענת בקטעים מסויימים)

משתתפים : 22

אורך :  42 ק"מ (רז) 46 ק"מ (מאור)

גובה מצטבר : 1000  מ' (רז) 1205 מ' (מאור)

זמן :  6:45  שעות

דרגת קושי : 5.8 (קשה עד קשה מאד)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.7 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד (רז)

קובץ GPS (רז)

מפה  (מאור)

מפה1  (רז)

פרופיל גבהים (מאור)

קובץ GoogleEarth (רז)

המסלול באתר AmudAnan (רז)

קובץ GPX (רז)

תמונות

הערות :

·         זהו אחד הטיולים היותר קשים  שרכבנו למרות שלא זאת היתה הכוונה בהתחלה
מוטי התנדב להוביל טיול באיזור הבית
בגלל קטעים לא מוכרים במסלול שהצריכו הליכה ברגל , קבוצה גדולה מהרגיל וחום חודש אוגוסט התארך הטיול יותר מהמתוכנן .... וככל שהתארך הקשה החום ואילץ אותנו תדלוק במים
בסופו של דבר כולם הגיעו בשלום כולל רמי שזה היה לו הטיול הראשון בקבוצה והוא סבל מהתכווצויות שרירים בחצי השני של הטיול

·         התחלנו בעלייה בכביש למחנה תפן (1-2)
בנקודה 2 לפני הש"ג של הבסיס כניסה לדרך תוך מער שער שהובילה לכיוון פלך
ב 3 עוברים דרך מכלאת בקר תוך טיפוס על גדר וממשיכים בדרך עד 5

·         מ 5 יורדים דרך חרבת בליה שבה שרידים יפים של כפר עם בורות וקשתות
יורדים לעמק יפה (7) והלאה עד כישור (8)

·         ב 9 חברנו לכביש של תובל כישור והלאה לכביש הראשי בתפן

·         ליד חרבת מחוז עזבנו את הכביש (12) וטיפסנו קיר והלאה בדרך עד ליד לפידות
חצינו את הכביש בנקודה 14 והמשכנו בדרך בירידה לכיוון נחל בית העמק בירידה נהדרת שהופכת בעלייה לגיתה לקיר
אכלנו ארוחת בוקר בגיתה

·         מגיתה המשכנו בכביש עד ג'ת ושם פנינו לכביש צדדי (16) בסימון שחור ואיתו המשכנו בדרך עפר (17) לירידה בצוקי גיתה (18)
תחילת הירידה לא רכיבה אבל אחר כך היא מתמתנת ורכיבה עד תחתית הנחל (19)
מכאן רכבנו לעין מג'נונה (עין יפעם) שבחורף ובאביב הוא מלא מים ואפשר לשחות אבל עכשיו הוא יבש

(סרטון מעין מג'נונה בחורף)

·         מכאן המשכנו בערוץ עד 21 וחציית הכביש "ג'ת-ירכא) ומפה בערוץ מחפשים דרכים בהצלחה חלקית בלבד

·         בנקודה 22 עזבנו את הערוץ בדרך שלקחה אותנו לאבו סנן שם קנינו מים בסופרמרקט (23) בגלל שמים החלו להגמר לנו עקב התארכות הטיול
חברנו לכביש הראשי "צומת יסיף-צומת כברי" בנקודה 24

·         מכאן על הכביש עד צומת הכניסה לטל אל (25)

·         מכאן יש פיצול בין הדרך שאני רכבתי עם מוטי ועוד כמה והדרך שמאור רכב עם אחרים
מומלצת הדרך שלי שעוברת בשטח ולא בכביש
הדרך של מאור מתוארת בתחתית מפה : מפה  (מאור)

הדרך שלי מתוארת במפה :  מפה1  (רז)
כולנו עלינו עד נקודה 27 ופה מאור ירד חזרה לכביש (28) והמשיך דרך צומת יסיף בדרך שרובה על כביש עכו צפת
אני בהובלת מוטי המשכתי מ 27 בדרך טובה ומתונה ביער אחיהוד עד הר גמל והלאה עם הדרך עד תחנת הדלק בה חנינו

Friday, July 27, 2007

סינגל המירוניות החסודות

 

סינגל המירוניות החסודות

תאריך : 27-7-2007

מירון - כביש מירון כפר שמאי - הר שמאי - שביל שחור להר מירון - חרבת זבד - הר נריה - חניון הפסגה - שביל הפסגה של הר מירון - סינגל המירוניות החסודות - קבר רבי שמעון בר יוחאי - מירון

נקודת יציאה : מגרש חנייה בכניסה למירון (נכנסים בשער הראשי של מושב מירון ופונים שמאלה למגרש החנייה) (בשבת חונים מחוץ ליישוב)

משתתפים : 20

אורך :  23 ק"מ

גובה מצטבר : 845  מ'

זמן :  4:30  שעות

דרגת קושי : 4.2 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 3.5 (בינוני עד קשה) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ GPS

מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול באתר AmudAnan

קובץ GPX

תמונות

הערות :

  • זהו טיול שכבר פינטזתי עליו הרבה זמן והוכיח את עצמו כפנטזיה טובה
    בגלל החום הכבד החלטתי לבצע את הטיול הקצר יחסית היום גם בגלל תנאי מזג האוויר באיזור שהם נעימים יותר מבכרמל או באיזור הכנרת
    גולת הכותרת של הטיול הוא סינגל המירוניות החסודות (הסינגל שיורד מהר מירון לרגלי הר נריה עד מושב מירון ומסומן סימון שבילים שחור)
    את השם נתתי לו כשטיילתי שם לראשונה (ברגל) באוקטובר 1982 (הסיבות לשם שמורות אצלי)
  • תחילת מסלול ברכיבה על הכביש לכיוון כפר שמאי
    השוליים צרים ומומלץ לרכב שם בבוקר כשהתנועה מועטה
  • בנקודה 3 ליד הפינה הצפון מערבית של כפר שמאי יש דרך בצד מערב של הכביש
    פנינו אליה
    תחילה נכנסנו למטע אבל הדרך חסומה
    חלקנו חזר לשער המטע ונסע ימינה צפונה כמה מטרים והקיף את המטע ממערב עם דרך שהמשיכה והלקנו עברנו את גדר המטע לאותה דרך והמשכנו אתה בוואדי עד חיבור עם הדרך המסומנת שחור שמגיעה מהר שמאי
    הדרך שעשינו מומלצת כי היא חוסכת טיפוס להר שמאי אם מטפסים מהכביש בסימון השחור דרך הר שמאי - יש מספיק טיפוס בהמשך
  • העלייה מכאן בשחור היא בחלקה דרדרתית (1.5 ק"מ שהלכנו ברגל)
  • בנקודה 6 ממשיכים בסימון ירוק
    בנקודה 8 צומת דרכים בסוף העלייה
    חלקנו המשיכו בסינגל שמסומן גם בשביל ישראל עד חניון הפסגה
    האחרים בדרך (דרך נקודה 9 להר נריה ולחניון הפסגה
  • רכבנו את שביל הפסגה 10 - 11 - 12 - 13 -10
  • מפה גולת הכותרת "שביל המירוניות החסודות
    זהו סינגל רכיב ברובו הגדול , מוצל בחלקו , טכני בחלקו , סלעים , דרופים לא גדולים , שיפוע צד פה ושם - כל מה שצריך
    אורכו כ
    5 ק"מ והוא יורד הפרש גובה של כ 400-500 מ' - הסינגל האולטימטיבי !!!
    תחילתו בחניון הפסגה בנקודה 10 והוא מסומן סימון שבילים שחור
    הוא יורד עד קבר רבי שמעון בר יוחאי ומושב מירון
    בנקודה 16 הוא חובר לכביש שמוביל לקבר ולמושב
  • יחד עם שביל הפסגה יש לנו סינגל טכני של 6.5 ק"מ רצופים

Friday, June 22, 2007

קרן עין גב

קרן עין גב

תאריך : 22-6-2007

עין גב - כביש "עין גב-רמות" - כביש עלייה לרמות - מושב רמות - נחל סמך - כביש "כורסי - גבעת יואב" - מצפה אופיר - בני יהודה הישנה - קרן עין גב - עין גב

נקודת יציאה : חנייה של מסעדת הדגים ומעגן הסירות של עין  גב
 

משתתפים : 7

אורך : בספידומטר  35 ק"מ

גובה מצטבר : ~825  מ'

זמן :  3:55  שעות

דרגת קושי : 2.6 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.7 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

מפה 



פרופיל גבהים

המסלול באתר AmudAnan

קובץGPX

תמונות

הערות :

  • זהו טיול מעניין ואתגרי לאו דווקא בחלק הרכיבה שלו - לא כולו רכיב ,אבל כבר מספר שנים אני מפנטז על בדיקת אפשרות הירידה במסלול בני יהודה - קרן עין גב עם אופניים וסוף סוף הגשמתי את הפנטזיה
  • התחלנו מוקדם כרגיל (6:00) וזה היה גורם חשוב בכך שהחום הצפוי לא הפריע לנו כי גמרנו את העליות קצת אחרי 9
  • את הקטע מעין גב (4 -  1) לרמות רכבנו בכביש - מוקדם בבןקר זה לא נורא כי יש מעט תחבורה
    אין אלטרנטיבות של ממש - לרכב דרך כל החופים ודרכי עפר היה לוקח פי 3 זמן ולא מהנה (אם זה בכלל אפשרי)
    גם עד היישוב רמות עלינו בכביש (4 - 8)
  • מרמות עלינו לכיוון הדרך הירוקה היורדת לנחל סמך
    הפעם בנקודה 9 לא המשכנו ישר מזרחה בעלייה כמו בטיול הקודם שעברנו בנחל סמך
    אלא פנינו ימינה דרומה דרך הפרדס עם הדרך הברורה יותר והמשכנו עד חיבור עם הירוק בנקודה 10
    מכאן הירוק יורד עד לתוך נחל סמך
  • בנקודה 11 הסימון הירוק יורד ימינה (דרומה) לערוץ
    תחילה לא ראינו את זה והמשכנו עם הדרך בה ירדנו לערוץ (הסימון הופך אדום וכן יש סימון של שביל הגולן) וחצינו אותו עד נקודה 12 ואז חזרנו אחורה כ 50 מ'
    מ 11 עלייה שרובה מתונה עד כביש "כורסי-גבעת יואב" (13)
  • על הכביש עצרנו כ 100 מ' אחרי החבירה אליו בפינת פיקניק ליד מסעדת "מור וקינמון"
    בהמשך חלפנו על פנייה לדרך בסימון אדום (נקודה 16) אתה ניתן להמשיך ברכיבה נוחה עד לפני (17) בני יהודה הישנה תוך חסכון בעליית כביש וסינגל שלא כולו רכיב ממצפה אופיר לבני יהודה הישנה אבל בכך לא מגיעים לתצפית של מצפה אופיר
    אנחנו עלינו בכביש עד הפנייה למצפה אופיר (שילוט חום על הכביש) (נקודה 14) והמשכנו עם הדרך למצפה (15)
  • ממצפה אופיר עברנו דרך שער בגדר ורכבנו על סינגל שבחלקו לא רכיב על המצוק (ניתן לרכב על דרך ממזרח לגדר או כמו שכתבתי לעיל להגיע עם הדרך האדומה מ 16 ל 17
    עברנו עם הסינגל בין שרידי בונקרים סוריים וירדנו בירידה שברובה לא רכיבה צומת דרכים בנקודה 17
    מכאן עד בני יהודה הישנה בה יש צמחייה ומעיין (18)
  • הדרך ממשיכה עד 19 ומכאן ירידה לקרן עין גב
    חלק רכיב וחלק לא בין 19 ל 20
  • הירידה מקרן עין גב (20) קשה ברגל וכמובן שקשה מאד תוך הולכת האופניים
    המשך הירידה בסינגל כייפי  ומנקודה 21 דרך עד עין גב
  • זהו טיול שקטעים רבים בו לא רכיבים ולכן מומלץ יותר כאתגר ולא למי שרוצה רק לרכב ולא מוכן להוליך את אופניו בירידות קשות וחלקות

 

Wednesday, June 13, 2007

חקירת סינגלים באיזור גבעת עדה

 

חקירת סינגלים באיזור גבעת עדה

79

תאריך : 13-6-2007

גבעת עדה - נחל עדה - סינגל האנטנה - סינגל חצירים - סינגל  פטר והזאב - כביש "גבעת עדה-עמיקם" - מי קדם - סכר על נחל תנינים - אביאל - גבעת עדה

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול בגבעת עדה (כביש 653)
 

משתתפים : לבד

אורך : בספידומטר  18 ק"מ

גובה מצטבר : ~309  מ'

זמן :  2:25  שעות

קושי טכני : 2.9 (בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

פרופיל גבהים

קובץGoogleEarth

המסלול באתר AmudAnan

קובץ GPX  

הערות :

  • המסלול בוצע לשם חקירה של סינגלים והכרת האיזור שמצפון ממזרח לגבעת עדה
  • כרגיל מפת שבילנט של רמות מנשה מערב הוכיחה את עצמה כלא אמינה מבחינת סינגלים , אלא בעיכר טובה כמפה לניווט בקנה מידה טוב ורבת פרטים
  • מ 1 ל 2 רכיבה על הכביש
    ב 2 ירידה לדרך
    ערוץ נחל עדה מלווה בדרך מצפונו ומדרומו עם מספר מועט של מעברים
    לפי האיזור אליו נרצה להגיע נבחר את הצד עליו נרכב
    מ 3 עד 4 רכבתי מדרוןם לנחל עדה ואז ב 4 עברתי על גשר לצידו הצפוני
    תחילה בדקתי לכיוון 5 כי רציתי לעלות לכיוון האנטנה הסלולרית (בין 10 ל11) אבל הדרך לא הובילה לשם ואז חזרתי ל 4 ורכבתי על דרכים שהביאו אותי עד ל 10 ול 11 שם יש חניון עם ספסלים ושולחן עץ
  • ב 11 "סינגל האנטנה" (11-12) שהוא סינגל נחמד שיורד עם 2 דרופים בדרך (אותם הלכתי) עד למטה  - מומלץ - אין קוצים - מופיע בשבילנט
  • מפה רכבתי לבדוק את סינגלי שבילנט שברכס שבנוי ממספר כיפות
    ב 13 סטיתי מהדרך הראשית ועליתי לדרך עד סוף המטעים (14)
    חיפשתי את "סינגל חצירים" ולבסוף מצאתיו ב 14
    היה מתאים לקרוא לו קוצים ולא חצירים
    הסינגל ברור אבל קוצני
    עליתי איתו עד 17
  • מ 17 תכננתי לרדת ב"סינגל הרפת" - הוא לא ממש קיים (הגעתי עד 18) - התחלתי במה שנראה סינגל אבל הוא נעלם ועור הפרות מראה שגם הפרות איבדו את דרכם לרפת ....
  • חזרתי ל 17 וירדתי ב"סינגל פטר והזאב" שהוא נחמד ויורד עם מעט הפרעות של ענפים בולטים
    הוא מסתיים ב 19 ומתחבר לדרך עליה רכבתי עד בית הקברות (22) וחיבור לכביש הגישה לעמיקם (23)
  • מ 23 ל 24 רכבתי על הכביש עד גן רון (אם אני זוכר נכון) שהיא פינת זכרון ממש לפני (ממערב) למי קדם
    ב 24 (בין גן רון למי קדם) עליתי על דרך שעולה לרפת שלא מופיעה במפת שבילנט עד 25
    חזרתי מ 25 ו ב 26 התחברתי לסינגל מ 26 ל 27
    זהו סינגל פרות שעם קצת חיתוך ענפי קידה שעירה שבולטים אליו יכול להיות רכיב לגמרי
    עזבתי אותו ב 27 ועברתי בזחילה מתחת ל 2 גדרות והתחברתי לדרך שהובילה ל 28 והלאה מכאן לסכר (29) וחבירה לכביש הגישה לעמיקם (30)
  • ב 31 נכנסתי לדרך כורכר טובה שמובילה ללולים ואתה רכבתי עד מושב אביאל (32) והלאה דרך אביאל וגבעת עדה עד האוטו
  • במטעים באיזור יש : שסק , שזיפים , אפרסקים , מישמשים ענבים ותפוחים
    השסק כבר היה רקוב
    המשמשים בסוף העונה כבר
    השזיפים טובים
    האפרסקים כנראה נגמרו
    הענבים עוד לא מוכנים
    התפוחים כמעט מוכנים

 

עדכון של סינגלים באיזור מ 20-12-2022

https://razg.blogspot.com/2022/12/blog-post_20.html








Saturday, April 28, 2007

רמת אביב - צובה

 

רמת אביב - צובה

63

תאריך  28-4-2007

המסלול במפת 1:250000

הקטע ההררי של המסלול במפת 1:50000

 גרף גבהים

תאור המסלול מאת : עדי ספקטור

 

התחלת הרכיבה ברמת אביב, בשעה 6:30. 3 רוכבים – עדי, קובי וארז.

תחילת הרכיבה בקצב מהיר ביותר.

מפארק הירקון חברנו לנמל ת"א ולאורך הטיילת דרומה דרך הדולפינריום עד לכניסה ליפו העתיקה.

פנינו מזרחה בדרך קיבוץ גלויות עד לכניסה לשכונת התקוה ולפארק דרום.

בפארק דרום חברנו לתוואי של נחל איילון ולמעשה נכנסו לשטח.

חלפנו על "הפארק הלאומי" כיריה ועברנו מתחת לכביש גהה במגמה מזרחה עד לכביש שפירים-יהוד.

פנינו ימינה (דרומה) כ- 100 מטר עד לצומת ושם פניה שמאלה על כביש פנימי שמוביל למושבים צפריה וזיתן.

הכביש הפנימי ריק מכל כלי רכב בשבת ואיתו המשכנו עד למושב זיתן ובהמשך עד לא.ת. צפוני בלוד.

חלק מהכביש עובר בין כביש 1 לטרמינל 3 החדש בנתב"ג (לא ניתן להבחין מהכביש שקיים כביש פנימי!)

חצינו את כביש 40 ואילתרנו דרך השטח לכיוון המושב גינתון (תוואי הרכבת למודיעין מהווה מחסום קשה לחציה, אבל לאחר כמה דקות מצאנו את דרכנו).

חצינו את גינתון והמשכנו לכיוון מושב בן שמן.

לא נכנסו למושב אלא איגפנו אותו ממערב במגמה כללית דרום מזרח, עד למפגש עם כביש 1 .

קיימת מנהרה צרה (וחשוכה) שדרכה חצינו את כביש 1 באזור התוואי של נחל גמזו.

פתאום מצאנו את עצמנו ביער בן שמן!

לא וויתרנו על 2 סינגלים ביער J ולאחר שהחלטנו להמשיך עלינו על הסימון של שביל ישראל במגמה כללית דרומה.

המשכנו בתוואי של שביל ישראל (פרט לקטע קצר שחיפשנו סינגל שמסומן במפה של שביל-נט אך אינו קיים בשטח!)

שביל ישראל מטפס לאזור שתי חירבות (עליה קצרה אך בינונית-קשה), באזור זה עשינו הפסקה ראשונה.

לאחר כרבע שעה המשכנו עם סימון שביל ישראל, חצינו את נחל ענבה (התוואי באזור זה די הרוס עקב הקמת מחלף חדש באזור בין כביש 1 למודיעין) והמשכנו דרומה עד לחיבור עם כביש המחבר בין משמר איילון לשעלבים.

פנינו מזרחה כ- 350 מטר ומשם המשך דרומה על שביל ישראל.

חצינו במנהרה את כביש 1 והמשכנו לכיוון לטרון.

חצינו את כביש 3 והמשכנו דרומה כשאנו חולפים על פני מנזר השתקנים. טיפסנו לאנדרטה ללוחמי חטיבה 7 ומשם ירדנו לנחל נחשון ו...שוב טיפוס – הפעם מתחיל בינוני ונהיה קשה יותר ויותר לנוה שלום. הטיפוס הזה די "גמר" את ארז..אך כמו גדול הוא טיפס אותו ואף המשיך.

מנוה שלום חברנו לדרך בורמה ואיתה המשכנו במגמה כללית מזרחה עד לתחנת הדלק במסילת ציון.

עד כאן – 68 ק"מ!

עשינו הפסקה די ארוכה, עם הרבה התלבטויות לגבי ההמשך.

ארז החליט שזה מספיק בשבילו, קובי התלבט, ואני הייתי נחוש להמשיך לפחות עד צובה.

לאחר כחצי שעה סיכמנו שאני וקובי ממשיכים, ואילו ארז רכב לכיוון אשתאול שם יפגוש את הרכב שבא לאסוף אותנו.

העליה ב"דרך הג'יפים – דרך שבע" לא קלה. אומנם דרך כורכר, אך היא מלאה ברכבים, מזג האויר התחמם מאוד, והיתושים די מציקים.

קובי החל לגלות סימני מצוקה, אך המשיך בעליה עוד ועוד, עד שבשלב מסוים השרירים הכריעו אותו והוא החליט לחזור בחזרה ולחבור לארז באשתאול.

המשכתי לבדי בטיפוס המייגע שהתחיל לתת אותותיו גם אצלי.

בשלב מסוים מצאתי את עצמי בסיומו של טיפוס ובדרך נוף צפונית יער הקדושים (פעם ראשונה שאני רוכב אותה לכיוון מזרח).

שוב חזרתי לדהור... ירידה בשיפוע מתון עד לחבירה עם נחל כיסלון.

המשכתי מזרחה עם הדרך עד לעין לימון. הרגליים כבר כאבו מאוד, החלטתי לעצור למספר דקות בעין לימון.

לפניי עליה של כקילומטר וחצי לצובה, אך השיפוע קטלני!

ידעתי שלא אצליח במצבי לטפס את כל העליה על האופניים (גם כשאתה רענן זה כמעט בלתי אפשרי לטפס את כל העליה מבלי לרדת מהאופניים, אלא אם קוראים לך אבנר לוי J).

בחצי רכיבה – חצי הליכה טיפסתי את העליה והגעתי לצובה !!



Friday, April 20, 2007

יער ביריה ונחל דישון

 

יער ביריה ונחל דישון

תאריך : 20-4-2007

צומת מחניים - נחל קבלה - נחל חסף - צומת כביש לקבר עוזיאל - צומת כביש "מחניים-קבר בן עוזיאל-ביריה" - כביש  "מחניים-ביריה" - ליד עמוקה - עין יבנית - חרבת נבוריה - כביש " עין זיתים-כרם בן זמרה" - כרם בן זימרה - חרבת נסכה - הר פועה - נחל צבעון - נחל דישון - עין אביב - חציית כביש "עלמה-רמות נפתלי" - הכביש הישן "קרית שמונה-ראש פינה" - צומת מחניים

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת מחניים

משתתפים : 15

אורך : בספידומטר  46 ק"מ 

גובה מצטבר : 1037 מ'

זמן :  4:35  שעות

דרגת קושי : 4.4 (בינוני עד קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.5 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

מפה 1 (מתוצרת מאור)

פרופיל גבהים (מתוצרת מאור)

קובץGoogleEarth

קובץGPX

תמונות

הערות :

  • עוד אחד מהטיולים הטובים ביותר שכולל עלייה מכובדת ודהירה טכנית בחלקה במורד נחל זורם (בקושי)

  • רציתי פה לחזור על אחד המסלולים המוצלחים משנה שעברה - טיול המאה אבל לקצר אותו קצת ולמצוא נתיב עלייה אחר ליער ביריה

  • התחלנו מתחנת הדלק מערבה ועברנו במעבר חדש מתחת לכביש "ראש פינה-קרית שמונה" שחוסך חצייה ברמזור
    התחברנו לכביש שעולה מחצור לביריה ואחרי כמה מאות מטרים (נקודה 2) פנינו ימינה (צפונה) ליער לכביש (היה דרך בפעם האחרונה) שהופך לדרך בהמשך
    בנקודה 3 צומת דרכים - לוקחים את השמאלית
    בנקודה 4 צומת דרכים - לוקחים את הימנית הפחות תלולה שאפילו יורדת בהמשכה

  • המשך הדרך רצף של עליות קטלניות שאת חלקן עלינו ברגל , אחד השיפועים היה של 22.6% (ראה גרף)

  • בצומת הדרך וכביש לקבר עוזיאל פנינו שמאלה במעלה הכביש לכיוון ביריה (נקודה 5)
    בנקודה 6 מתחת לעמוקה פנינו לדרך יער מסומנת ירוק (הסימון לא ברור בכניסה אליה - יש שילוט לדרך 4X4)

  • אכלנו ארוחת בוקר בשרידי בית הכנסת בחרבת נבוריה

  • בנקודה 8 מגיעים קרוב לכביש ורוכבים במקביל לו על דרך עד 9 שם עלינו על הכביש ורכבנו עד מושב כרם בן זמרה (11)

  • בנקודה 12 יצאנו מהמושב בסיועו של ילד מהמושב שרכב על אופניים (בלי קסדה כמובן) והיה גאה להוביל את חבורת הרוכבים המדוגמת עד אל מחוץ למושב
    מפה דהירה נהדרת עד ערוץ נחל צבעון (14)
    בנקודה 13 התלבטנו אם להמשיך עם הדרך דרך המטע (מצריך טיפוס על שער) והחלטנו לא ואכן צדקנו
    בערוץ נחל צבעון עלינו על כביש "סאסא-יראון-ריחנייה" וירדנו ממנו לדרך בצג הצפוני של הערוץ בנקודה 15

  • מכאן דהירה במורד הערוץ שהופך לנחל דישון עד לחבירה עם כביש "ראש פינה-קרית שמונה"
    לא נאלצנו להרטב - רוב המעברים בערוץ היו יבשים והיו רק מעט שלוליות

  • בנקודה 19 חוצים מתחת לכביש החדש "ראש פינה-קרית שמונה"
    חלקנו (ביניהם מאור שהכין את המפה) רכבו על הכביש החדש (דרך 21) עד צומת מחניים
    אני ואחרים בחרנו בדרך העדיפה והפחות מסוכנת - לרכב על הכביש הישן דרך 20 ו 22 ובהמשך כשמגיעים שוב קרוב לכביש החדש ב 23 ממשיכים על הכביש הישן שהופך לדרך ממזרח לכביש החדש עד תחנת הדלק בצומת מחניים

Friday, April 13, 2007

גולן אלטרנטיבי

 

גולן אלטרנטיבי

תאריך : 13-4-2007

מצפה גדות - כביש "גשר בנות יעקב-נפח" - ציר הנפט - רוויה - כביש "צומת ווסט-גונן" - גונן - כביש מע"צ - גדות - גשר בנות יעקב - מצפה גדות

נקודת יציאה : חנייה של אנדרטת מצפה גדות

משתתפים : 7

אורך : בספידומטר  46 ק"מ 

גובה מצטבר : 742 מ'

זמן :  4  שעות

דרגת קושי : 1.7 (קל עד בינוני)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

מפה 1 (מתוצרת מאור)

פרופיל גבהים (מתוצרת מאור)

תמונות

הערות :

  • הטיול בוצע כאלטרנטיבה לטיול שטח שתוכנן ועקב הבוץ שראינו שהיה בשטח החלטנו לשנותו
    בימים הקודמים וכנראה במשך הלילה לפני ירדו גשמים שגרמו לבוץ רב בשטח
    ביום הרכיבה עצמו מזג האוויר היה סביר , תחילה מעונן ואחר כך מעונן חלקית

  • תוואי המסלול היה רובו כביש
    המסלול כלל עלייה בכביש הראשי "גדות-נפח" ופנייה ממנו באיזור נפח לציר הנפט בכיוון צפון .
    ציר הנפט שמלווה את קו צינור הנפט TAP Line סלול ברובו .
    מצבו היום רעוע ורובו פס צר (סינגל של אספלט) של אספלט וקטעים רבים ללא אספלט בכלל
    את כל השלוליות הצלחתי לעבור בלי להרטב - היו כאלה שנרטבו

  • במחנה רווייה זכינו לקפה מהחיילים בש"ג (נח"לאים מגדוד שחם) .

  • מציר הנפט התחברנו לכביש "צומת וסט-גונן" וירדנו בירידה נהדרת במהירות ממוצעת שלי של 57 קמ"ש עד גונן
    משם בכביש מע"צ עד גדות
    מגדות ירידה לגשר בנות יעקב וטיפוס בכביש למצפה גדות

  • סה"כ היה טיול קל (רואים בדרגת הקושי) למרות הטיפוס כי רובו היה בכביש

Friday, March 23, 2007

אמציה

 

אמציה

6

תאריך :  23-3-2007

אמציה - דרך הפטרולים - חרבת בית לויה - דרך הפטרולים - נחל אדוריים - חרבת נקיק - חרבת אום א שקף - יער אמציה - כניסה למערות חזן - אמציה

נקודת מפגש : צומת כבישים כק"מ מצפון ממזרח לאמציה (ליד השער של אמציה לא היה איפה להחנות)

משתתפים : 11

אורך :  50 ק"מ 

גובה מצטבר : 950 מ'

זמן :5:45 שעות

דרגת קושי : 3.5

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

קובץGPX

מפה 1

פרופיל גבהים ודרגות קושי

Googlearth File

תמונות 1

הערות :

  • טיול יפה שנערך בדיוק בעונה המתאימה
    מזג האוויר האביך היה נעים כי היה חם אבל בלי שמש , מצד שני הוא הקשה על הניווט כי אי אפשר היה להרגיש איפה הצפון וזה גרם לי לטעויות .

  • בנקודה 2 פנינו לכביש משובש שמוביל לתחנת שאיבה (3) וממנה המשכנו על דרך הפטרולים המסומנת אדום .
    בנקודה 5 פנינו לדרך עפר צפון ממערבה לחרבת בית לויה
    בחרבה יש מערות בית בד (ראה תמונות) , חורבות שונות אבל את גולת הכותרת - הפסיפס לא הצלחנו למצוא
    מצפון לחורבה (7) יש שדות תורמוסים שפרחו

  • משם ירדנו בדרכים עד חיבור לכביש (9) וממנו פנינו לדרך עד שנגמרה בראש הגבעה וירדנו בר בשטח (רכיב) לנקודה 10
    משם חזרה על דרך הפטרולים והכביש המשובש של תחנת השאיבה עד נקודה 2

  • המשכנו קצת על הכביש ופנינו בדרך שיורדת לנחל אדוריים (11)
    אכלנו ארוחת בוקר תחת עץ בודד (12) והמשכנו בדרך המערבית (יש 2 דרכים מקבילות במרחק עשרות מטרים ביניהן - אחר כך חזרנו על המזרחית)

  • ב 14 עלינו על דרך לבנה רחבה ודהרנו עליה עד נקודה 29 ובה פנינין הלאה בדרך לבנה עד פניה לשביל המסומן אדום בנקודה 17
    מפה הדרך נהדרת מלאב בפריחה אדומה (כלניות מעורבות בנוריות באיזור הנמוך של הוואדי)

  • ב 18 עלינו בדרך מסומנת בכחול לקו רכס , וב 19 פנינו לסימון ירוק וירדנו בסינגל (פה ושם דבל) בתוואי של דרך עתיקה עד 20 (עשרות המטרים האחרונים עד הדרך המסומנת שחור היו בר בשטח (רכיב)
    חצינו את הדרך לדרך צרה יותר לכיוון חרבת אום א שקף

  • חרבת אום א שקף מדהימה (מלא חורבות , מערות , פריחה ...)
    ב 21 עלינו על סינגל זורם בין החורבות עד 22 ואז ירידה נחמדה לנחל דומה

  • עלינו דרך היער בכוונה לרכב צפונה בדרך הירוקה דרך באר שבשבת אבל כמו שכתבתי קודם חוש הכיוון שלי השתבש בגלל שלא היתה שמש ולא בדקת או ווידאתי ב GPS או מצפן
    לא פנינו לדרך הירוקה (26) כהמלצת מוטי וטיפסנו לאורך גבול היער עד גבעת עקצר .
    בראשה מגדל של הקק"ל ופריחת צבעונים (ראה תמונות)
    ירדנו וחברנו לכביש ליד מערות חזן (27) אבל שוב במקום להצפין משכתי דרומה על הכביש וחזרנו לאיזור האגם (14)
    מפה עלינו דרך 28 ל11 בדרך המזרחית הפעם והלאה עם הכביש עד המכוניות

  • מסלולים אחרים באיזור שעזרו לי בתכנון :
    מסלול של אילן שחם
    ומסלול מעודכן עם תוספות של אילן שחם הכולל תמונות של הפסיפס
    מסלול של אלי סט

Friday, March 16, 2007

פסגות בכרמל

 

פסגות בכרמל

15

תאריך :  16-3-2007

צומת דמון - שביל הפנסיונרים - נחל אורן - עוספייה - דלית אל כרמל - מוחרקה - דרך נוף הכרמל - בית היערן - רום כרמל - צומת דמון

נקודת מפגש : צומת דמון (מפגש כביש אוניברסיטה-בית אורן-עוספייה)

משתתפים : 7 (מאור ורן נאלצו לפרוש באמצע עם אוזן שבורה)

אורך : בספידומטר  36 ק"מ 

גובה מצטבר : 811 מ'

זמן :4:30 שעות

דרגת קושי : 2.3

קובץGPS

קובץGPX

מפה 1

פרופיל גבהים ודרגות קושי

Googlearth File

תאור המסלול באתר Every Trail

תמונות 1

הערות :

  • בעקבות הגשמים הרבים שירדו השבוע והגשם הצפוי ביום הטיול החלטתי לחזור למסלול שכבר הוכיח את עצמו מספר רב של פעמים בתנאי מזג אוויר כאלה (כרמל בלי בוץ)
    הכל היה הולך מצויין אילולא הייתי מחליט על שינוי קטן של דרך שרציתי לבדוק שעלתה לנו בקטע קצר של בוץ והובילה אותנו ל - 2 אוזניים שבורות
    מי שמתכנן את המסלול ביום גשם או מיד אחריו כדאי שיעלה מנקודה 9 ל 10 ואז ל11 ו 13 לאורך הכביש ולא כמו שאנחנו נסענו מ 9 ל 12 ואז ל 13
    החצי השני של הקטע בין 9 ל 12 היה קטלני מבחינת הבוץ וגמר 2 אוזניים (למאור ורן שנאלצו לקצר שרשרת ולפרוש) .

  • פרט לקטע המוזכר לעיל אין בעיה לרכב פה בכל מזג אוויר ראה את המסלול של שנה שעברה


סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף תאריך : 26 -4 -2024 חניית מבקרים עין הוד - נקודת התחלה : חניית מבקרים עין הוד Waze לנקודת התחלה...