Wednesday, April 04, 2007

כפר יונה - הרצליה בשתי דרכים

כפר יונה - הרצליה בשתי דרכים

32

תאריך : 4-4-2007

כפר יונה - פרדסיה - חציית כביש 4 - יער אילנות - אבן יהודה - תל יצחק - דרך המסילה - ביצת פולג - רשפון - כפר שמריהו - הרצליה - אפולוניה - ארסוף - שפיים - יקום - פרק יקום - אודים - איזור תעשייה פולג - דרך לאורך הרכבת - תחנת רכבת נתניה - כביש "נתניה-צומת בית ליד" - כפר יונה

נקודת יציאה : כפר יונה

משתתפים : לבד

אורך : בספידומטר  60 ק"מ 

גובה מצטבר : 500 מ'

זמן :  5  שעות כולל עצירה לסידורים במשרד בהרצליה ותיקון במצמן פולג - נטו רכיבה3:36 שעות

דרגת קושי : 2.2

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

קובץGPX

מפה 1

פרופיל גבהים

Googlearth File

הערות :

  • ביום חמישי האחרון הייתי צריך לקפוץ למשרד לזמן קצר ולעבור במצמן פולג
    החלטתי שזו הזדמנות לבדוק דרכים מכפר יונה להרצליה ואכן הצלחתי לנסוע בדרך אחת ולחזור באחרת

  • בנקודה 4 ליד הרמזור בצומת פרדסיה ירידה לדרך עפר שמובילה ליער אילנות
    בקיץ הדרך חולית אבל עכשיו היתה בסדר

  • בנקודה 10 כביש באבן יהודה שיוצא לכביש "צומת דרור-פולג"
    בין 11 ל  12 נסיעה על הכביש

  • ב 12 כניסה לכביש לתל יצחק והמשך מצפון לאחוזת פולג דרך עפר שמחברת בנקודה 14 לציר המסילה (ממזרח למסילה)

  • בין 15 ל 16 רכיבה על כביש "בני ציון-יקום/שפיים"

  • מ 19 עד נקודה 20 רכיבה על דרך טובה
    קצת לפני 20 יש שער של כפר שמריהו ואז הדרך נעשית פחות טובה ויותר חולית ובנקודה 20 היא נגמרת ואז חציתי לרחובות כפר שמריהו
    בנקודה 22 גשר הולכי רגל בין הרצליה ב' לאיזור התעשיה הרצליה פיתוח (רח' מדינת היהודים)

  • הקטע בין 23 ל 24 הוא כנראה טעות של ה GPS עקב רכיבה בין מבנים
    ב 24 (רח' ספיר )3 עצרתי לכחצי שעה

  • ב 27 כניסה לשטח
    בין 29 ל 30 סינגל נחמד בכיוון כללי ירידה
    הקוצים בצדיו היו גבוהים - בואו לרכב בו כדי שיהיו פחות קוצים !!
    מ 30 ל 31 ניסיתי דרך ליד הבתים אבל היא נחסמה וחזרתי במעלה הכביש בין 30 ל 32

  • בין 32 ו 33 שדות אירוסים - מראה יפה (לא טבעיים כמובן)

  • בין 34 ו 35 רכבתי על הכביש הפנימי של איזור הקניות שפיים/געש ובדמקום הכניסה מכביש 2 (35) עברתי את מעקה הבטיחות וכמה שיחים מערבה לדרך שעליה רכבתי עד הגשר להולכי רגל בכניסה ליקום (36)
    ב 37 סינגלון מהמחסום בכניסה לפרק יקום אל בית הקברות של יקום .
    ב 39 יש איזור שעד לפני כמה שבועות היו בו אירוסים כמו בשאר שמורת פולג ונחל פולג
    עכשיו הפרח הבולט הוא בן חצב יקינטוני

  • בנקודה 41 גשר אירי שחוצה לכיוון אודים

  • ב 44 עצרתי בחנות מצמן פולג לכשעה
    המשכתי עד בית ספר אורט בפולג ואז בדרך (45-46) והלאה עד 47 ולאורך המסילה מצדה המערבי
    זה הצריך אותי להמשיך עד תחנת נתניה כי אי אפשר לחצות את המסילה
    מנתניה רכבתי לאורך הכביש עד הבית

 

Thursday, March 29, 2007

כפר יונה - שדה ורבורג - חרוצים - אבן יהודה

כפר יונה - שדה ורבורג - חרוצים - אבן יהודה

תאריך : 29-3-2007

כפר יונה - ינוב - ציר המוביל - פורת - כפר יעבץ - כפר הס - חרות - משמרת - שדה וורבורג - בני ציון - שמורת בני ציון/חרוצים - הדרך המקבילה למסילה - שמורת ביצת נחל פולג - תל יצחק - אבן יהודה - יער אילנות - פרדסיה - כפר יונה

נקודת יציאה : כפר יונה

משתתפים : לבד

אורך : בספידומטר  44 ק"מ 

גובה מצטבר : 443 מ'

זמן :  3:30  שעות

דרגת קושי : 1.8

קובץGPX

מפה 1

פרופיל גבהים

Googlearth File

הערות :

  •  זהו מסלול קל שעובר פה ושם במקומות בעייתיים מבחינת חול אבל בעונה זו לא החול והבוץ לא היוו בעייה .

  • בנקודה 6 בין ינוב לתנובות כניסה לדרך שמתחברת בהמשכה לתוואי המוביל
    בד"כ אני ממשיך אתה ישר דרומה אבל בגלל שהייתי לבד ושמעתי בני דודים בדרך לפניי החלטתי לעקוף בדרכים צדדיות את הקטע בין נקודות 8  ל 10 שקרוב לקלנסואה .
    הדרכים האלטרנטיביות עליהן רכבתי היו בסדר פרט לקטע קצר שהיה חולי (בקיץ יכולה להיות בעיית חול רצינית בין 8 ל 9)
    בנקודה 9 כניסה עם דרך ליישוב פורת ויציאה דרך שער לדרך אחרת שמיעה מנקודה 8

  • ב 10 חברתי לציר המוביל הארצי שלקח אותי עד 11 שהוא הכביש לטירה
    המשכתי דרומה על ציר המוביל עד 12 וראיתי שאני מתקרב יותר מדי לטירה וחזרתי אחורה לדרך (13) שהולכת לתחנת שאיבה (14) והלאה לכפר הס
    בנקודה 15 פוגשים כביש משובש בכיוון צפון דרום

  • בין 19 ל 20 יש כביש משובש שמוביל למושב חרות

  • בנקודה 22 שער ויציאה לדרך שאם השער היה פתוח היתה מאפשרת לנסוע עם כל רכב לכיוון שדה וורבורג ולעקוף את הפקקים בקטע בני דרור - רעננה (השער תמיד סגור - חבל)

  • ב 24 הדרך נושקת את איזור ההרחבה של שדה וורבורג .
    ב 25 פנייה שמאלה תוביל לכביש 4
    אני פניתי ימינה והגעתי לקצה הדרך ב 26 וחתכתי דרך שדה בור לכביש 4  ונסעתי עליו עד צומת בצרה ועברתי במעבר התת קרקעי  (27)

  • בנקודה 30 מיד אחרי שמורת בני ציון דרך שמובילה צפונה

  • ב 33 התחברתי לציר שממזרח למסילה (סימון אדום)
    בגלל שיש קטע בוצי מאד יש דרך אלטרנטיבית ממש קרובה למסילה (חלקה על החצץ של המסילה) בין נקודות 34 ו 35

  • בנקודה 36 דרך מקבילה לכביש "בית יהושע-צומת דרור" ורכבתי איתה עד חיבור לכביש בתל יצחק (37)
    בצומת תל יצחק חציתי את הכביש לדרך שמובילה צפונה בין שדות (יש קטעים רבים חוליים הדורשים הליכה
    קטע בעייתי זה מסתיים בנקודה 39
    בנקודה 40 עליתי על כביש צפון - דרום באבן יהודה ושם נבנה היום בית הספר האמריקאי

  • בנקודה 41 חסמו את הכביש בין קדימה להדסים
    בגלל זה הרבה מכוניות נוסעות מיער אילנות לאבן יהודה בדרכי עפר שהפכו מהודקות (בעבר הן היו חוליות)
    נהניתי מהדרך המהודקת לשם שינוי

  • בין 43 ל 45 הדרך חולית בקיץ אבל עכשיו היתה בסדר בלי בעיות מיוחדות

 

Friday, March 23, 2007

אמציה

 

אמציה

6

תאריך :  23-3-2007

אמציה - דרך הפטרולים - חרבת בית לויה - דרך הפטרולים - נחל אדוריים - חרבת נקיק - חרבת אום א שקף - יער אמציה - כניסה למערות חזן - אמציה

נקודת מפגש : צומת כבישים כק"מ מצפון ממזרח לאמציה (ליד השער של אמציה לא היה איפה להחנות)

משתתפים : 11

אורך :  50 ק"מ 

גובה מצטבר : 950 מ'

זמן :5:45 שעות

דרגת קושי : 3.5

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

קובץGPX

מפה 1

פרופיל גבהים ודרגות קושי

Googlearth File

תמונות 1

הערות :

  • טיול יפה שנערך בדיוק בעונה המתאימה
    מזג האוויר האביך היה נעים כי היה חם אבל בלי שמש , מצד שני הוא הקשה על הניווט כי אי אפשר היה להרגיש איפה הצפון וזה גרם לי לטעויות .

  • בנקודה 2 פנינו לכביש משובש שמוביל לתחנת שאיבה (3) וממנה המשכנו על דרך הפטרולים המסומנת אדום .
    בנקודה 5 פנינו לדרך עפר צפון ממערבה לחרבת בית לויה
    בחרבה יש מערות בית בד (ראה תמונות) , חורבות שונות אבל את גולת הכותרת - הפסיפס לא הצלחנו למצוא
    מצפון לחורבה (7) יש שדות תורמוסים שפרחו

  • משם ירדנו בדרכים עד חיבור לכביש (9) וממנו פנינו לדרך עד שנגמרה בראש הגבעה וירדנו בר בשטח (רכיב) לנקודה 10
    משם חזרה על דרך הפטרולים והכביש המשובש של תחנת השאיבה עד נקודה 2

  • המשכנו קצת על הכביש ופנינו בדרך שיורדת לנחל אדוריים (11)
    אכלנו ארוחת בוקר תחת עץ בודד (12) והמשכנו בדרך המערבית (יש 2 דרכים מקבילות במרחק עשרות מטרים ביניהן - אחר כך חזרנו על המזרחית)

  • ב 14 עלינו על דרך לבנה רחבה ודהרנו עליה עד נקודה 29 ובה פנינין הלאה בדרך לבנה עד פניה לשביל המסומן אדום בנקודה 17
    מפה הדרך נהדרת מלאב בפריחה אדומה (כלניות מעורבות בנוריות באיזור הנמוך של הוואדי)

  • ב 18 עלינו בדרך מסומנת בכחול לקו רכס , וב 19 פנינו לסימון ירוק וירדנו בסינגל (פה ושם דבל) בתוואי של דרך עתיקה עד 20 (עשרות המטרים האחרונים עד הדרך המסומנת שחור היו בר בשטח (רכיב)
    חצינו את הדרך לדרך צרה יותר לכיוון חרבת אום א שקף

  • חרבת אום א שקף מדהימה (מלא חורבות , מערות , פריחה ...)
    ב 21 עלינו על סינגל זורם בין החורבות עד 22 ואז ירידה נחמדה לנחל דומה

  • עלינו דרך היער בכוונה לרכב צפונה בדרך הירוקה דרך באר שבשבת אבל כמו שכתבתי קודם חוש הכיוון שלי השתבש בגלל שלא היתה שמש ולא בדקת או ווידאתי ב GPS או מצפן
    לא פנינו לדרך הירוקה (26) כהמלצת מוטי וטיפסנו לאורך גבול היער עד גבעת עקצר .
    בראשה מגדל של הקק"ל ופריחת צבעונים (ראה תמונות)
    ירדנו וחברנו לכביש ליד מערות חזן (27) אבל שוב במקום להצפין משכתי דרומה על הכביש וחזרנו לאיזור האגם (14)
    מפה עלינו דרך 28 ל11 בדרך המזרחית הפעם והלאה עם הכביש עד המכוניות

  • מסלולים אחרים באיזור שעזרו לי בתכנון :
    מסלול של אילן שחם
    ומסלול מעודכן עם תוספות של אילן שחם הכולל תמונות של הפסיפס
    מסלול של אלי סט

Friday, March 16, 2007

כפר יונה - מכמורת לתקופת הבוץ

כפר יונה - מכמורת לתקופת הבוץ

תאריך :  16-3-2007

כפר יונה - דרך מקבילה לכביש 4 - הדר עם - משמר השרון - נחל אלכסנדר בין מעברות לים - גשר הצבים - גן לאומי נחל אלכסנדר - מיכמורת - הסינגל של המצוק בין מכמורת לגבעת אולגה - תל גודר - גבעת אולגה - חצייה מעל כביש 2 - תחנת רכבת חדרה - יער חדרה - דרך מקבילה לכביש 4 - יד אבשלום פיינברג - חרב לאת - חוגלה - חציית הגשר על נחל אלכסנדר - בית הלוי - כביש "צומת רופין-חניאל" - חניאל - כפר יונה

נקודת יציאה : כפר יונה

משתתפים :לבד

אורך : בספידומטר  51 ק"מ 

זמן :3:30 שעות

דרגת קושי : 2.1

קובץGPX

מפה 1

פרופיל גבהים ודרגות קושי

הערות :

  • מסלול זה מתאים לרכיבה כאשר בקטע נחל אלכסנדר המזרחי בו אני רוכב הרבה יש בוץ  שלא מאפשר לרכב
    רכבתי את המסלול 3 ימים אחרי הגשם החזק האחרון בלי בעיות בוץ ובלי להרטיב את הרגליים

  • נקודה 4 יציאה מעל רמפה וסינגל של ~30 מ' משכונת גבעת אלונים לדרך

  • בין 9 ל 10 דרך מקבילה ממזרח לכביש החוף
    בנקודה 10 מעבר מתחת לכביש החוף

  • בנקודה 15 יציאה מהדר עם - פניה מרחוב "ההולנדים" לרחוב "זו הדרך" ויציאה לכביש
    כניסה בנקודה 16 לכפר חיים ואז כניסה למשמר השרון בנקודה 17 דרך השער האחורי שתמיד פתוח

  • בנקודה 25 בקצה של מכמורת כניסה לדרך עפר שמאלה ואז ב 26 עוברים מעל מעקה בטיחות ומתחילים את הסינגל של מצוק מכמורת עד גבעת אולגה
    ב 27 ו 28 (תל גדור) טיפוסים יפים לראש המצוק (הצלחתי לרכב את הכל)
    ב 30 מגיעים לחוף הים

  • בנקודה 31 עוברים על גשר להולכי רגל מעל כביש החוף

  • בנקודה 32 חוברים לכביש הכניסה לחדרה מכבש החוף וחוצים את המסילה ופונים לתחנת הרכבת
    ממשיכים עד נקודה 34 בה פנייה ליער חדרה

  • ב 37 תחנת דלק דור בה עלינו על דרך/סינגל מקביל לכביש 4 מצידו המערבי עד למעבר מתחת לכביש בנקודה 38
    המעבר נמוך (1.5 מ') ומצריך הליכה שפופה ואופניים מוטות
    בצד השני דרך טובה עד יד אבשלום פיינברג
    מהאנדרטה אין המשך דרומה
    ניסיתי בפניה לכיוון 55 אבל שם נגמרת הדרך באנטנה סלולרית
    ב 40פנייה לדרך טובה

 

פסגות בכרמל

 

פסגות בכרמל

15

תאריך :  16-3-2007

צומת דמון - שביל הפנסיונרים - נחל אורן - עוספייה - דלית אל כרמל - מוחרקה - דרך נוף הכרמל - בית היערן - רום כרמל - צומת דמון

נקודת מפגש : צומת דמון (מפגש כביש אוניברסיטה-בית אורן-עוספייה)

משתתפים : 7 (מאור ורן נאלצו לפרוש באמצע עם אוזן שבורה)

אורך : בספידומטר  36 ק"מ 

גובה מצטבר : 811 מ'

זמן :4:30 שעות

דרגת קושי : 2.3

קובץGPS

קובץGPX

מפה 1

פרופיל גבהים ודרגות קושי

Googlearth File

תאור המסלול באתר Every Trail

תמונות 1

הערות :

  • בעקבות הגשמים הרבים שירדו השבוע והגשם הצפוי ביום הטיול החלטתי לחזור למסלול שכבר הוכיח את עצמו מספר רב של פעמים בתנאי מזג אוויר כאלה (כרמל בלי בוץ)
    הכל היה הולך מצויין אילולא הייתי מחליט על שינוי קטן של דרך שרציתי לבדוק שעלתה לנו בקטע קצר של בוץ והובילה אותנו ל - 2 אוזניים שבורות
    מי שמתכנן את המסלול ביום גשם או מיד אחריו כדאי שיעלה מנקודה 9 ל 10 ואז ל11 ו 13 לאורך הכביש ולא כמו שאנחנו נסענו מ 9 ל 12 ואז ל 13
    החצי השני של הקטע בין 9 ל 12 היה קטלני מבחינת הבוץ וגמר 2 אוזניים (למאור ורן שנאלצו לקצר שרשרת ולפרוש) .

  • פרט לקטע המוזכר לעיל אין בעיה לרכב פה בכל מזג אוויר ראה את המסלול של שנה שעברה


Friday, March 09, 2007

בין ראש העין לקולה

בין ראש העין לקולה

תאריך :  9-3-2007

יער כוח - נחל רבה - וודי אל בריד - חרבת אום אל חמם - נחל שילה - עליית "הבת זונה" - ימ"ח ממזרח לאלעד - חציית כביש חוצה בנימין - יער קולה - מקביל לכביש 6 - חציית כביש חוצה בנימין - ליד המוזולאום של מזור - נחל מזור - ליד אלעד - נחל שילה - ראש העין - יער כח

נקודת מפגש : בכניסה ליער כח (מצומת קסם פונים לכביש 5 לכיוון אריאל , פונים ימינה במחלף הכניסה לאיזור תעשייה ראש העין וכפר קסם ופונים לראש העין , בגלל שהרמזור לא מאפשר לפנות ליער פונים מרח' קיבוץ גלויות ברמזור לרח' נחל רבה עד מפגשו עם רח' בגין בכיכר , מסתובבים סביב הככר וחוזרים לרמזור וממשיכים ישר ליער)

מוביל : אראל'ה נאור

משתתפים : 11

אורך : בספידומטר  34 ק"מ 

גובה מצטבר : 880 מ'

זמן :5 שעות

דרגת קושי : 3.7

קובץ נביגייד

מפה 1

פרופיל גבהים ודרגות קושי

קובץ KMZ

תמונות 1

הערות :

  • החלטתי לנצל את האביב לרכב באיזור שמתאים לעונה ובקיץ הוא יבש וצהוב לחלוטין
    ביקשתי מאראל'ה נאור שיוביל אותנו באיזור נהדר שיש בו הרבה סינגלים לא ידועים יחסית ודבלים טכניים
    המסלול התברר כמסלול טכני ברובו בגלל אופי השטח הארשי ולכן דרגת הקושי הגבוהה יחסית
    האיזור גבעי והפרשי הגובה לא גדולים אבל טיפסנו וירדנו הרבה כך שבכל זאת הגובה הצטבר ואפשר לראות בגרף המסלול שהיו הרבה טיפוסים קצרים

  • בנקודה 2 ליד אנטנה ושרידי מטווחים פנינו לסינגל שמטפס .
    הוא רכיב בחלקו בעלייה - בירידה הוא רכיב כולו

  • עד חרבת אום אל חמם (5) רכבנו על סינגלים שהופכים לפעמים לדבלים טכניים
    משם ירדנו בסינגל עד חיבור לדרך המסומנת באדום ואתה הדרמנו עד נחל שילה (6)

  • מנחל שילה עלינו בעליה שנקראת "הבת זונה" - עד נקודה 7
    שם מגיעים לגדרות הימ"ח החדש
    משם בדרך לאורך הגדר עד חבירה עם כביש ללא מוצא בנקודה 8 ורכיבה עליו עד שהוא הופך לדרך עפר בערך בנקודה 9 (יש שם סוללות עפר ובטונדות)
    פה אכלנו ארוחת בוקר

  • בנקודה 10 חצינו את כביש חוצה בנימין והמשכנו בדרך וירדנו ממנה בנקודה 11 לסינגל שחיבר אותנו לרשת סינגלים ביער קולה (הזיהוי של הכניסה לסינגל ב 11 היא פרצה בגדר)

  • בין 12 ל 13 סינגל בירידה מקביל לכביש 6
    בהמשך דרכים שהובילו דרך 14 ואז בחיתוך בר בשטח תוך חציית מספר רב של סינגלים עד מפגש עם כביש חוצה בנימין ב 15

  • אחרי הכביש רכבנו בדרכים עד חבירה עם הכביש הישן שבא מבן שמן בנקודה 17
    רכבנו עליו קטע קצר עד ליד המוזולאום הרומי של מזור ופנינו ב 18 לדרך לאורך נחל מזור לרגלי אלעד.
    עלינו לאורך הגדר המזרחית של אלעד עד נקודה 20 ומשם בדרך מזרחה עד לכניסה לסינגל יפה וזורם בירידה בין נקודות 21 ו 22
    ארי נפל בסינגל וקיבל מכה חזקה ביד
    בנקודה 24 פנינו לסינגל בעליה (מאור משך הלאה עם הדרך וחזר ולכן הזנב במסלול במפה)
    מ 25 ירדנו בדרכים חלקן טכניות עד ודי אל בריד וחבירה לדרך ביער כח

  • בנקודה 3 עלינו לסינגל רכיב בחלקו ביער מלא רקפות ופריחה והמשכנו בו עד לחבירה למכוניות

  • יופי של טיול שמתאים בעיקר לחודשים פברואר עד מאי

 

Tuesday, February 20, 2007

בארי

בארי

תאריך :  20-2-2007

קיבוץ בארי - יד ANZAC - נחביר - שמורת מכרות הגופרית - נחל הבשור - שמורת הבשור - בארי

נקודת מפגש : בחנייה של חנות "לה מדווש" בכניסה לקיבוץ בארי

משתתפים : 5

אורך : בספידומטר  29 ק"מ 

גובה מצטבר : 453 מ'

זמן :3:15 שעות

דרגת קושי : 1.4

קובץ נביגייד

מפה 1

פרופיל גבהים ודרגות קושי

Googlearth File

הערות :

  • אתמול רכבנו סוף סוף בשמורת בארי וסימנו V על המסלול הקלסי שהיווה עבורנו חור בהשכלה

  • אמנם חסרו העליות הגדולות אליהן אנו מורגלים אבל כל העליות הקטנות והמקפיצות הצטברו ל 453 מ' של טיפוס מצטבר

  • אכן מסלול לונה פרק

  • תחילה עשינו מספר סינגלים קצרים מדרום לתחילת המסלול הרגיל (1)
    אחר פנינו לתחילת המסלול הרגיל - פשוט רוכבים עד קצה מבנה הלול לשעבר של "לה מדווש" ואז פנייה לדבל ימינה לתוך החורשה ובסוף החורשה מתחיל הסינגל
    יש סימון של קק"ל עם ציור אופניים אדום לאורך כל הסינגל פרט לסוף המסלול בו יש שינוי בתוואי ויש שלטי עץ לבנים שמראים את המסלול

  • ב 2 איפה שיש פיצול לשבילים עליהם רכבנו יש כיכר בדרכי העפר
    המשכנו צפונה בדרך (תחילתה בקיר שבקושי אפשר לעלות ברגל אבל ניתן לעקיפה בדרך מימין) לכיוון אנדרטת ANZAC
    חזרנו בערך באותה דרך פרט למספר סינגלים קצרים שרכבנו במקום על דרך (ראה מפה)

  • חזרנו לכיכר והמשכנו במסלול (לא להתפתות לסימונים שאינם של הסינגל .

  • הקטע שאהבתי ביותר היה בין נקודה 3 ל 4 - פשוט סינגל חמוד וזורם בתוך חורשה

  • באיזור הקטע של נחל הבשור יש מספר בארות שונות (בורות , באר אנטיליה , באר פעמון )

  • לקראת סוף המסלול (5) יש פיצול בין הסינגל המסומן לסימון חדש עם שלטים לבנים שמורה על המשך הדרך
    זאת כנראה בגלל שהמסלול הישן עובר באיזור של מפולות קרקע בערוץ ולכן שונה המסלול

 

Friday, February 16, 2007

מזרחית למשאבי שדה

מזרחית למשאבי שדה

תאריך :  16-2-2007

בי"ס לנ"מ - כניסה לטללים - נחל היימן - שמורת נרקיסים נחל מסעד -  נחל מסעד - נחל רביבים - כביש "באר שבע-צומת טללים" - מצפון לפרק גולדה - כביש "משאבי שדה-צאלים" - צומת טללים - בי"ס לנ"מ

נקודת מפגש : בחניה ליד הש"ג של ביה"ס לנ"מ (פונים בצומת טללים מזרחה לכיוון שדה בוקר ואחרי כמה מאות מ' פנייה ימינה)

משתתפים : 8

אורך : בספידומטר  38 ק"מ 

גובה מצטבר : 607 מ'

זמן ::5:30 שעות

דרגת קושי : 2.4

מפה

פרופיל גבהים ודרגות קושי

קובץ GPX  

 Googlearth File

תמונות

הערות :

  • בשל גשמים בצפון החלטתי לרדת לנגב לאיזור שלא יהיה רחוק מדי גם לצפוניים בקבוצה
    לקח לי להגיע לצומת טללים מכפר יונה כ 1:45 שעות
    מזג האוויר היה קר והיו עננים רוב היום
    נתקלנו בטפטוף קל ביותר של כמה דקות
    היה גשם בלילה ומילא את הגבים אבל לא היה בוץ של ממש

  • בנקודה 1 על כביש הכניסה לקיבוץ טללים פניניו לדרך שבקושי נראית מזרחה עד לחציית נחל היימן בנקודה 2
    משם עלינו על שלוחה על דרך שבתחילה ברורה ואחר כך פשוט ממשיכים יל קו הרכס שלפעמים רואים בו דרך

  • בנקודה 3 ירדנו לתןך נחל היימן והמשכנו בתוך אחד מערוצין
    יש שם דרך שמלווה אותו , חלקה דבל , חלקה סינגל ולפעמים נעלמת
    פעם על גדה זו ופעם על השנייה ופעם בערוץ

  • מהערוץ העפלנו ליד נ.ג 620 עם נוף נהדר
    רואים את המצלעות המערביות של המכתש הגדול ופנורמה של 360 מעלות
    קצת מתחת אכלנו ארוחת בוקר (כדי לא לקפוא בפסגה)

  • משם ירדנו לכיוון נחל מסעד ורכבנו בו או מקביל לערוצו בסינגלים שמדי פעם הפכו לדבל ומדי פעם נעלמו
    הכל רכיב פרט למטרים בודדים בערוץ

  • יצאנו מנחל מסעד למרחב פתוח ושם דהרנו צפונה (5) לנחל רביבים (6)
    במפגש עם נחל רביבים (נקודה 6) יש בסיס צבאי .
    מפה רכבנו בנחל רביבים בדרכים פרט לקטעים קצרים בערוץ עד המפגש עם כביש "באר שבע-צומת טללים"

  • חצינו את הכביש והעפלנו לגבעה ליד מתקן עם חומה 100X200 מ' וחשבתי שזה מתקן בגודל דומה שנמצא כ ק"מ וחצי דרומה בתקווה להגיע לסינגל של פרק גולדה
    כמובן שלא מצאנו את הסינגל וירדנו לכביש מקביל לכביש הראשי שהביא אותנו עד לחתיית כביש "צאלים-משאבי שדה"

  • חצינו אותו וניסינו לחתוך דרך נחל רביבים אבל הוא היה בוצי , סבוך ומלא מים וחזרנו והמשכנו על הכביש עד הרכב
    בצד הכביש ראינו צבוע גדול שנדרס (נראה טרי עדיין)

  • צריך לציין לטובה כלבה כנראה מבסיס הנ"מ (ראה תמונות) שליוותה אותנו לאורך כל המסלול ושרדה .

 

Sunday, February 11, 2007

בין הרצליה לשפיים

בין הרצליה לשפיים

31

תאריך :  11-2-2007

הרצליה פיתוח - נוף ים - סידני עלי - דרכים צפונית להרצליה - סינגל - תצפית על הים - דרכים צפונית להרצליה - הרצליה פיתוח

נקודת התחלה : ספיר 3 , בהרצליה פיתוח

אורך : בספידומטר  16 ק"מ 

זמן ::1:05 שעות

קובץ נביגייד

קובץGPS

מפה 1

Googlearth File

הערות :

  • זהו אחד המסלולים שאני רוכב בבקרים לפני העבודה בהרצליה
    יש הרבה אפשרויות והרבה דרכים באיזור
    השילוב הזה נותן הרבה "עליות" (אם יש כזה דבר באיזור)

  • תחילת המסלול באיור התעשיה של הרצליה פיתוח
    התחברות לדרך המלונות לאורך הים והגעה לאיזור סידני עלי
    שם לפעמים (לא הפעם) אני יורד לצורך האצת הלב לחוף הים בכביש שיורד לחוף הים (מעבר דרך פשפש) ועולה חזרה (שיפוע כביש מכובד ביותר) .

  • מיד אחרי הגדר של שמורת אפןלוניה יש פניה של כביש שהופך לדרך ומשם אני וצא לשטח (נ"צ 182242677637)

  • בנ"צ 182558678070 אני עוזב את הדרך הברורה ועול מזרחה בדרך עם צמחייה עליה עד להגעה למשטח אספלט ויורד ממנו לסינגל/דבל קצר שמחבר אותי לכביש מקביל לכביש החוף (182989677987)
    משם עם הכביש לצומת ורכיבה על כביש הגישה למפעל תע"ש לשעבר

  • אני יורד לדרך בנ"צ 182810678200 וממשיך אתה עד חבירה לכביש ב 183066678806
    עלייה בכביש עד צומת (182837679007) ליד הקרוון שחונה שם מידי יום (לא להסתמך עליו כי לפעמים הוא זז - אבל הוא תמיד חונה באותו מקום)
    נסיעה בכביש צפונה
    סתם קוריוז : לפני כחודש וחצי פגשתי בצומת את אגם רוטברג באוטו שלה עם עוד בחור רזה ומדובלל זקן דוגמת השחקנים האופנתיים עכשיו
    היא שאלה אותי לאיפה הכביש מוביל

  • מהכביש יש ירידה לסינגל נחמד (הנ"צ לכניסה לא מצויין במפה אבל רואים את הפנייה)
    הסינגל רובו בירידה ומוביל עד ליד כביש החוף בנ"צ 182232678974
    מומלץ
    בסינגל היו בעבר 2 מקפצות קטנות ועכשיו נשארה רק אחת .

  • מהסינגל פונים צפונה לכביש שפונה מערבה ועולה חזרה לכביש עליו נסענו ןממשיכים עליו צפונה עד צומת כבישים ב : 183062679375
    מכאן לכיוון הים לתצפית על הים .

  • בהמשך בדרכים אחרות חזרה להרצליה

  • רוב הדרכים רכיבות בחורף ובאביב , בקיץ יש קטעים עם חול שמפריע לרכיבה
    הכי כיף לרכב פה מיד אחרי גשם או בגשם כמו שקרה לי מספר פעמים כי אז החול מהודק .
    איזור התצפית לים לא רכיב כמעט אחרי כמה ימי שמש
    אפילו ביום הרכיבהשהיה יום אחרי יום אחד ללא גשם החול כבר היה מרגיז

 

Friday, January 26, 2007

בין בנטל לטורבינות

 

בין בנטל לטורבינות

תאריך :  26-1-2007 

עין זיוון - הר בנטל - סינגל אדום בירידה מהר בנטל - מרום גולן - בב אל הווה - כביש "צומת אחמדיה-צומת זיוון" - רכס בני רסן - עין זיוון

נקודת מפגש : חנייה ראשית בקיבוץ עין זיוון

משתתפים : 18 (ארי פרש אחרי כק"מ בגלל תקלה)

אורך : בספידומטר  29 ק"מ 

גובה מצטבר : 609 מ'

זמן ::4:10 שעות

דרגת קושי : 2.1

קובץ נביגייד

קובץGPS

מפה 1

מפה 2

פרופיל מסלול

Googlearth File

תמונות

הערות :

  • טיול במזג אוויר מקסים ונוף נהדר אחרי 4 ימים ללא גשם וטמפרטורות גבוהות לעונה

  • המפות המוצגות שונות מהעבר במתכונתן ומראות שיפועים של המסלול ומציינות נ"צ בנקודות קריטיות - תוצרת משה מאור .

  • יצאנו מעין זיוון לאורך הכביש (לא כמו במפה) וירדנו ממנו קצת אחרי שעוברים פניה של דרך כורכר ללולים .
    הדרך אליה פנינן בנ"צ 274644777429 לא ברורה מאד עם רוכבים מהר בכביש .
    זוהי דרך יפה שהובילה בין תעלות הנ"ט .

  • ב 272957778606 נגמרת הדרך בפתאומיות
    טפסנו בסינגל טכני ברגל וקצת ברכיבה עד שהוא הפך לרכיב ומשם ברכיבה כמעט רצופה עד הכביש ממרום גולן להר אביטל
    זהו סינגל פרות נחמד בערך בקו גובה

  • להר בנטל עלינו בכביש בשיפוע קטלני אבל אפשר לרכב את הכל

  • מבנטל ירדנו בשביל המסומן אדום שתחילתו דרך עד המוצב הנמוך ואחר סינגל יפה שרכיב ברובו
    באמצע הסינגל בקטע שרובנו כבל הלכנו ולא רכבנו יש מדרגה של כ 5 מ' של חפירה בהר (לא ממליץ ליפול שם) לרדת ברגל בזהירות ולהמשיך שוב לרכב .
    קצת אחרי עזבנו את הסימון והמשכנו ישר בסינגל עד לכביש פנימי במרום גולן
    פנינו בכביש צפונה וליד תחנת שאיבה ירדנו כמה מטר לדרך שמתחת ושוב בסינגל שמתחבר לסימון השבילים האדום עד בריכה נהדרת במקום בו חוברים לדרך עפר בנ"צ 274004782177 .
    שם אכלנו ארוחת בוקר

  • משם בדרכים טובות עד לחבירה עם כביש "צומת אחמדיה-צומת זיוון
    מצומת זיוון המשכנו על הכביש מזרחה בתקווה למצוא דרך בשטח צפונה כמו שמסומן במפה אבל במציאות יש שדה מוקשים מדרום לכביש

  • המשכנו עד העליה של דרך להר בני רסן ב 277364777299
    עלינו בדרך עפר קצת טכנית לרכס עם טחנות הרוח להפקת חשמל - מראה מדהים עם רחש של הפרופלורים המסתובבים

  • מההר ירידה בדרך טובה למטה לכביש וחצייה שלו ושוב בדרך מערבה עד שהיא הסתיימה בפתאומיות ב 276762775912
    משם עברנו את גדר הבקר והמשכנו בשבילי פרות תחילה בהליכה עדש שהסינגל נהיה רכב ברובו עד מפגש עם דרך ב 275401777419
    שם הדרך עוברת מערבה בין 2 שדות מוקשים כך שזהו המעבר היחיד מערבה
    הדרך יפה והובילה עד כביש 91 ואיתו כמה מאות מטר מזרחה עד עין זיוון

Wednesday, January 24, 2007

טיולים בנגב/מדבר יהודה

 

טיולים בנגב/מדבר יהודה

13

השבוע רכבתי יחד עם עוד מדריכים מחברת בוץ ביומיים בנגב ומדבר יהודה בהדרכת אדר שדמי

נחל גמלים

תאריך : 24-1-2007

מפעל פריקלס מישור רותם -  כביש "צומת צפית-ערד" -  ליד המסוע של מפעלי ים המלח -  בקעת צבאים -  נחל גמלים - דרך  ירוקה מנחל חימר - הר קומות - דרך אדומה - מפעל פריקלס מישור רותם 

נקודת יציאה : מפעלי פריקלס מישור רותם ליד צומת צפית 

מוביל : אדר שדמי מחברת בוץ

משתתפים: 5

אורך :  35     ק"מ

גובה מצטבר : 518  מ'

זמן :  5:20 שעות

דרגת קושי : 2.2 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 3.1 (בינוני) (מתוך 5)
               

 מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

הערות :

  • הטיול הזה היה השתלמות מדריכים של חברת בוץ
    טיול יפה שקטעים רבים ממנו על סינגלים באיזור לא מוכר

  • יוצאים מחניית האורחים ומיד בנקודה 2 פונים לשרידי כביש שלא בשימוש היום שלאורכו שדרת דקלים
    בנקודה 3 פונים לכביש אחרובנקודה 4 גדר של ברכת חימצון אותה עוקפים ממזרח ועוזבים את הכביש ללא דרך
    בנקודה 5 חוצים את כביש "צומת צפית-ערד" ועולים על דרך שתפגיש אותנו עם המסוע ממפעלי ים המלח בנקודה 6
    מכאן רכיבה לאורך המסוע מצידו הצפוני על דרך שעולה ויורדת עד נקודה 7

  • מכאן מתחילים הסינגלים ...
    7 עד 8 סינגל נחמד
    מ 8 דרך טכנית שיורדת לערוץ ופוגשת בנקודה 9 דרך עם סימון כחול שהופך בהמשך לשחור כשהכחול ממשיך לנחל פרס
    יש סינגלים בצדי הדרך וצריך פשוט לבחור
    בין 10 ל 11 לקחנו סינגל כזה
    בנקודה 12 הדרך פונה חדות וב 13 מתחיל סימון אדום עם דרך צפונה ובה המשכנו

  • בנקודה 14 ירדנו מהדרך לסינגל שנמשך לאורך נחל גמלים
    צריך פשוט לבחור את הנתיב כי אין ממש סינגל מוגדר - סה"כ יופי של רכיבה זורמת בנחל גמלים
    בנקודה 15 מצוק ואי אפשר לעבור בערוץ ולכן עוקפים משמאל (מערב) - רכיב
    רכבנו בערוץ עד נקודה 16 בה פנינו לדרך שמטפסת בתלילות עם שביל ישראל
    בנקודה 17 באמצע העליה פונים לסינגל יחד עם סימון שביל ישראל בערוץ ויורדים איתו עד לחיבור לדרך/כביש בנקודה 18
    הדרך שחלקה סלול מובילה לבסיס צבאי ומסומנת ירוק

  • מ 18 רכבנו על הדרך/כביש עד נקודה 20 בה טיפסנו בסינגל עד 22 ואז על דרך שעולה להר קומות
    בין 23 ל 24 חתכנו קצת את העלייה בסינגל קצר והלאה עם הדרך האדומה שרובה שטוחה אבל כוללת טיפוס על 2 קירות (שרכבתי כבר בטיול במדבר יהודה ביומו השני) עד נקודה 14
    מכאן המשכנו דרך 13 ו 12 ועלינו בדרך שיוצאת לכיוון כביש "צומת צפית-ערד" בנקודה 25

  • מכאן על הכביש ובכבישים פנימיים במפעל פריקלס עד לרכב

    נחל בוקק

    תאריך : 25-1-2007

    ערד - מנחת ערד - מצפה זוהר - ראש זהר - כביש "צומת חתרורים-ערד" - נחל בוקק - נחל פרסה - ראש מעלה בוקק - ראש מעלה יאיר - מעלה יאור - מלונות ים המלח 

    נקודת יציאה : תחנת דלק פז בכניסה לערד 

    מוביל : אדר שדמי מחברת בוץ

    משתתפים: (טיול בהובלת חברת בוץ)  18

    אורך :  38     ק"מ

    גובה מצטבר : 346  מ'

    זמן :  5:10 שעות
           (הזמן הוא ברוטו והוא ארוך מהסטנדרד הרגיל במסלולי האתר עקב הפסקות נוספות ועצירות להדרכות)

    דרגת קושי : 2.6 (בינוני)  (מתוך 7)

    קושי טכני4.3 (בינוני עד קשה) (מתוך 5)
                   

     מפה 1

    פרופיל גבהים

    המסלול בעמוד ענן

    קובץ LOG מה GPS

    קובץ GPX

    קובץ טקסט לנביגייד

    קובץ ל GoogleEarth

    הערות :

  • טיול בהובלת חברת בוץ
    טיול קלאסי שיורד מערד לים המלח

  • יוצאים מתחנת הדלק פז בכביש דרומה עד המנחת בנקודה 2
    מכאן על דרך לכיוון מצפה וראש זוהר כשמידי פעם ירדנו לסינגלים קצרים מקבילים לדרך
    בנקודה 7 תצפית נהדרת על כל הסביבה ממצפה זוהר
    מפה ירידה מהירה בדרך טובה עד לכביש "ערד-צומת צפית" בנקודה 8

  • מכאן תופרים תחילה בדרך ואז במספר סינגלים עד נחל בוקק בנקודה 12
    בנחל בוקק צריך לבחור כל הזמן את הסינגל המעניין יותר מבין האפשרויות - אין מסלול מוגדר , פעם בגדה זו ופעם באחרת ולפעמים בערוץ
    פה ושם דרופים קלים כשיורדים מהגדה לנחל
    סה"כ המסלול זורם
    בנקודה 13 מתחברים לדרך השחורה שבאה מצוק תמרור

  • מכאן רכיבה על דרכים צפונה לכיוון מעלה יאיר עד 14 על הסימון השחור
    בנקודה 14 פונים לדרך בסימון אדום לראש מעלה בוקק בנקודה 16
    מכאן תצפית נהדרת על ים המלח ואיזור המלונות
    חזרנו קצת אחורה עד נקודה 15 ועלינו על דרך בסימון שחור שמובילה לנקודה 17 בה פגשנו דרך בסימון כחול לראש מעלה יאיר (18)
    מכאן ירידה בסימון כחול בדרך דרדרתית שהצלחתי לרכב כ 95% ממנה .
    זהירות בירידה מבורות וטחינות שנוצרו מגלגלי הג'יפים שהתחפרו פה .
    סוף המעלה על כביש "צומת זוהר-עין גדי" (19) והלאה על הכביש למלונות

סינגל יד מרדכי

סינגל יד מרדכי תאריך : 6 -12 -2024 צומת מבקיעים - סינגל יד מרדכי - חציית המסילה הישנה לתחנת הכוח - חניון נבי מרעי - חציית כביש גישה לזיקים -...