תאריך :
25-10-2008
משתתפים:
18
אורך :
123 ק"מ
גובה מצטבר : 1186 מ'
זמן : 9:40 שעות
רמת קושי :
9.8 (קשה
מאד)
קושי טכני :
1.6
(קל עד בינוני) (מתוך 5)
מפ 1:250000
מפה 1
מפה
2
מפה
3
מפה
4
גרף גבהים
קובץ
GPX
מה GPS
קובץ ל GoogleEarth
חוצה גולן חד-יומי
25-10-2008 מסלול שפוי בהחלט :
הקדמה
הכל התחיל מרעיון של נתי שהנו
משתתף קבוע בחוצה גולן ההמוני מידי שנה
ואימוצו ודחיפתו של הרעיון ע"י
עדי.
לאחר שרז הראה לנו 5 מסלולים שונים
לעשות זאת,מוטי העיר והמליץ על שינויים ושאר
חברי הקבוצה הראו התלהבות,ראיתי
לנכון לחבר את כל האנרגיות החיוביות הללו ולתכנן
לכל הקבוצה מסלול שיתאים לכל חברי
הקבוצה.
קודם כל השגתי נהג אוטובוס משוגע
כמונו שיקיץ ב-03:00 לפנות בבוקר במרכז הארץ
ויגיע לקבוץ האון בכדי להעמיס 18
רוכבים על ציודם ואופניהם ולפרוק אותם בקופות
אתר החרמון.
לאחר מכן ישבתי על המפות ושוטטתי
במאמרים על חוצי הגולן ושביל הגולן וכמובן כל
החומר והזיכרון מהטיולים והאתרים
שטיילנו בגולן בהובלת רז.
פרסמתי גרף גבהים עם זמנים משוערים
http://img2.tapuz.co.il/communafiles/31676406.jpg
+קובץ מסלול מתוכנן לטעינה של
החבר'ה וחיכינו בכיליון עיניים למסע הזה.
מפה מס' 1
לאחר שהתפרקנו מהאוטובוס בקופות
אתר החרמון(תמונה A),כמה רוכבים
וביניהם אנוכי שוטטנו
ברחבת הרכבל התחתון כשקהל בדמוי
בובות צופה בנו (תמונה B).
מנק' 1 טסנו בכביש עד לחניון
השאטלים התחתון בנק' 2 ,2.5 ק"מ שנגמעו תוך פחות מ2 דקות ! איזו פתיחה !.נק' 2 זה
תחילת סמ"ש אדום והסמון נמצא על עמוד ברזל בצד הדרומי בצד שמאל של החניון,
משם שביל טכני עם בולדרים(תמונה
C),רכיב כולו לבעלי בולמים ראויים
כ-400 מ' עד ברכת מן שהייתה יבשה(תמונה D).
יצאנו מבקעת מן בנק' 3 על דרך
אספלט ישנה שהובילה אותנו לצמת בנק' 4 שם פנינו שמאלה ,ימינה
הדרך הסלולה ממשיכה לשער סגור
הנראה מרחוק.
מנק' 4 נוף אירופי לכל דבר בדרך
טכנית למחצה שמטפסת כאסח בהתחלה ואח"כ גולשת בשביל עם
אבנים וסלעים עד לבריכת חפור בנק'
5(תמונה E)
בקטע הזה התרסק ארי ודורון שכמעט דרס
אותו איבד אוזן באופניים ופרש
מהטיול בנווה אטיב.ארי על כאביו ופצעיו המשיך עד סוף המסע
(איזה סבולת !).
בנק' 6 המשכנו באדום לנק' 7 כדי
לבדוק האם השער כבר פתוח,השעה היתה 08:00 בבוקר ועדיין
היה סגור,ירדנו חזרה ל 6 ועלינו
לבית הקברות הקטן של נווה אטיב ועברנו שער שהיה פתוח(ניתן לעבור
גם דרך בית הקברות עצמו בשער צר)
בנק' 8 לכביש הפנימי של נווה אטיב שמסביב לישוב.
בכביש הזה המשכנו עד לכביש הראשי
המוביל למג'דל שמס ולחרמון.(נק' 9)
על הכביש נפרשה כל רמת הגולן לפני
גלגלינו,אם זה צפון הרמה (תמונה F)
או מרכזה ודרומה עד הכנרת
( תמונה G).
בנק' 10 לקחנו בצמת לכיוון נח"ל
נמרוד וכך גם בצמת בנק' 11 ,בנק' 12 בכניסה לישוב נח"ל נמרוד לאחר שהגיעו האחרונים
החלטנו על רוכב מאסף עם מפה וGPS
כדי לשמור על אחידות ורציפות הרכיבה
בקבוצה.(תודה למוטי שהתנדב כיאה
למ.פ. מוצנח בגזרת החרמון בזמן שירותו הצבאיJ).
משם התחלנו לרדת כשברכת רם נראית
למטה כאילו אפשרי להגיע אליה ממקפצה אולימפית . .
השפועים המטורפים גרמו לטיסה מ13 ל
15, הגענו למטה וריח שרוף של רפידות היה באוויר,הדיסקים נראו אדומים/סגולים ,זה היה
הזוי ? !
בנק' 15 פנינו לגשר העובר מעל נחל
סער,עברנו על גשר העץ הישן(16-17) שחסום פיזית לתנועת כלי רכב כשקורות העץ הישנות
רועדות תחת גלגלינו.
פנינו שמאלה בכביש העולה עד
לצומת(18)ומשם ימינה לכוון ברכת רם עד צמת שבילים בנק' 19 לדרך טובה המטפסת בתוך
שדרת ברושים התוחמת מטעי תפוחים.
בנק' 20 פונים לשביל הגולן המסומן
בבירור,בנק' 21 המתנתי אני ואחרים לממהרים שהמשיכו וטפסו
לכוון הר כרמים,הודענו להם לחזור
ועד שחזרו נוצל הזמן לאכילת תפוחים טריים . .
בנק' 21 יש תחנת הנחת קו מקורות
ועם הקו המשכנו ל 22,חתכנו בשדה שרק סיימו לנטוע בו עד 23
והתחברנו שוב לשביל הגולן שמסומן
גם ירוק עד ל 24.
חצינו את הכביש ונכנסנו ליער אודם
,עד 25 בדרכי יער סמיסינגלים ומ25 בדרך לבנה עד 26 בה התחברנו לסמ"ש אדום שהינו גם
שביל הגולן עד לנק' 30,מנק' זו מתחילים לטפס לפסגת הר אודם,המטעים נעלמו ומעט
הצמחיה (תמונה T) על הקרקע האדומה
(תמונה H)ועליות כסאח (תמונה
S) חלק מהקבוצה גם השתעשע על האנטנות(תמונה
W) בפסגת הר אודם (נק' 32).(תמונה
I)
מ32 לוקחים את השבילים בכוון ירידה
בלבד עד 33 השער האחורי של אודם,אם השער סגור שם אפשר לעבור בשער הצהוב בנק' 34 שם
עברנו ומשם למרכז צימרים "יער האיילים"(35) שם גם מילינו מים בתרמילי הגב וגם
בקומקום של דותן שבישל לנו קפה 10 ! תמונה (J)
שהיווה פקק שמשאיר טעם מצוין לאחר ארוחת הבוקר.
מצאנו את דרכינו בחזרה לשער
הצהוב,הקבוצה פנתה ימינה בדרך הטובה ואילו אני ונתי נשארנו לעזור
לרועי שפרק שרשרת,חיש מהר חוברה לה
החוליה החסרה והתחברנו לקבוצה בנק' 37, מבלי משים דילגה הקבוצה על הפניה בנק' 36
לכיוון הסינגל של יער אודם שסימנתי בנקודות גדולות ע"ג המפה,
פספוס של סינגל יער קסום שגילה לנו
בזמנו יובל מאל רום בטיול שהוביל אותנו.
ניסינו לחבור אל הסינגל ע"י פניה
ימינה בנק' 37 אך בגלל התעקשותי/התעקשותנו לא לחזור על עקבותינו הפספוס היה סופי.
הפיצוי היה בדמות ירידה סמיטכנית
עם המון זמן אויר בשביל צר עד נק' 40.
שייטנו על הכביש עד 41 ולקחנו את
הדרך שמטפסת קצר משמאל ולאחר מכן ירידה בדרך רחבה מאוד
עם בליטות נאות המאפשרות זמן אויר
עד לצמת פורן בנק' 47 .
בצמת פורן ירדנו בדרך רחבה(דרך
טנקים)המקבילה לכביש במהירות לא חוקית עד נק' 48 בחיבור לכביש.
מפה מס' 2
מנק' 48 בשולי הכביש עד 49 לצמת
האמיר והמשך למטה עד להתחברות עם ציר הנפט בנק' 50.
עולים על ציר הנפט שמרביתו
שביל/דרך כבושה או אספלט ישן עם מהמורות או אספלט טוב
לפני כניסות לבסיסי צה"ל השונים
בדרך.
על ציר הנפט מדוושים כ- 28 ק"מ
בדרך עולה ויורדת לסירוגין מקו גובה 630 עד 700 מטרים
בכדי לא להשתעמם תפסתי לי כל פעם
ארנבת כדי לתת בראש וגם כשזה נמאס או כשהארנבת הצליחה
לברוח,שיחקתי חתול ועכבר עם רוכב
ברמה שלי (פעם הוא מוביל ומתעייף ואז אני מוביל ומתעייף וחוזר חלילה .. ) כל זאת
במהירויות 20 עד 40 קמ"ש כל הציר.(דווקא חווית כבישונים לא רעה)
בנק' 51 לא ניתן להמשיך לציר הנפט
ישר אלא יש צורך לעקוף את הבסיס בנפח לנק' 52 ואח"כ 53
ןמשם לצמת קשת בנק' 24
מפה מס' 3
מצמת קשת עד נק' 56
There is nothing to write home about .
בנק' 56 חזר לנו הצבע הירוק
כחול לפנים בשביל הגולן בירידה
נחמדה עד ל57 ,משם בדרך אספלט טובה עד מנצורה ולצומת ב 61
פה החברה פתחו מבערים מערבה בירידה
עד הפניה ב62 לנחל דליות והתחברנו גם שוב לשביל הגולן.
את נחל דליות (63) (תמונה
K) חצינו ברגל כשאנו מדלגים מאבן
לאבן(תמונה X),מה לעשות לא רוצים
גרביים רטובות ל4 שעות הקרובותJ.
עברנו את רג'ם אל הרי(לא התעכבנו)
משם שביל הגולן אינו זורם כ"כ אז המשכנו בדרך צרה ל 64
(תמונה
U) ופנינו לכוון הירידה עד הכביש
בנק' 67 ליד צמת דליות (תמונה L)
חצינו את הכביש ואח"כ שער עד 68
,התחברנו שוב לשביל הגולן בדרך חומה(חצץ חום ודק)
עד לרסם בלוט ,שם בנק' 70 עזבנו את
שביל הגולן ולקחנו דרומה עד לחיבור עם הכביש בנק' 72.
פניה ימינה בכביש,רכיבה עליו 300
מטר ושמאלה ב 73 דרומה לכוון אבני איתן בדרך טובה מאוד.
בנק' 76 נגמרת המפה.
מפה מס' 4
המשכנו בדרך הטובה עד נק' 77
שגילינו בה ברזיית מי שתייה של מרכז הצימרים שם,מילאנו מים
בתרמילים וגילינו גם שאנחנו
רעבים,בשרתי לכולם שעוד 5 ק"מ אוכלים בישוב אלי עד. לאף אחד
לא היה מושג מה מחכה לנו שם,גם לא
לי.
במשנה מרץ המשכנו על המצוק מעל נחל
אל על עד לנק' 79,שם נכנסנו לסינגל בתקווה ל"קיצור" לישוב
אלי עד ולארוחת הצהריים,אולם נתברר
עד מהרה שהסינגל מתחיל אמנם טוב אבל המשכו איטי ומעצבן,
חזרנו על עקבותינו לנק' 79 (הקטע
של הסינגל הושמט מהמפה ומהקובץ המצורף) והמשכנו עד למפגש
עם הכביש ב 80.
משם לאחר דיון קצר המשכנו לקצה
הצפוני של הישוב אלי עד למסיבה של נורית(הושמט מהמפה ומהקובץ המצורף),הנערה בת 50
והחלטנו להפתיע אותה !,כובדנו כיד המלך (תמונה M)
ואחלנו לה בריאות וכושר(תמונה
N)
מבושמים ומשופדים מפרגיות וסטייקים
חזרנו לנק' 80 ולצומת אלי עד (81) פנינו ימינה לרכיבת
כביש בשני טורים מסודרים "אלה טור
דה רמת הגולן" עד אפיק וכפר חרוב,הפלטון המוביל שהספיק
לברוח פספס את הפניה למצוק מעל
סוסיתא בנק' 85. חלק מהקבוצה פנה ב85 לעבר השכונה החדשה
של כפר חרוב כשנוף הסוסיתא והכנרת
משתקף מימין.
בנק' 86 נכנסנו דרך פרצה רחבה בגדר
או יותר נכון גדר שדאגו שתהא חסרה בקטע קצר,לתוך הישוב
ורכבנו על הדרך בשפת המצוק עד
89,שם עברנו שער להולכי רגל המקשר את הצימרים של הישוב למצפה השלום ולמסעדה
שם.התחברנו לקבוצת הבורחים,הצטלמנו במצפה(תמונה O)
ו (תמונה P).
מנק' 89 עד 91 רכבנו בשולי שדות
חקלאיים בדשדש.בנק' 91 חצינו כביש המוביל לתחנת ממסר של חברת חשמל והמשכנו על דרכים
חקלאיות עד למבוא חמה.(92) לא נכנסנו למבוא חמה מכיוון שלפי זכרוננו השער האחורי של
הישוב בד"כ סגור,המשכנו על הכביש הראשי עד לפניה בסימון שביל הגולן בנק' 94.
ממשיכים בשביל הגולן וחולפים את נק' 95 ו 96 ומרכז גלישת הדאונים ומצנחי הרחיפה
שעל מצוקי האון,משם בדהירה לא
מוסברת לאחר 115 ק"מ רכיבה לפניה בנק' 98 לירידה מהמצוק.
מנק' 98 הדהירה הפכה לטיסה,נצפו
מהירויות של 40 , 50 וגם 55 קמ"ש עד נק' 99.
בנק' זו יש להאט למי שלא מכיר,יש
שני שבילים שפונים ימינה ושלט מעץ בצמת השבילים,יש לפנות
בכוון השלט המורה לכוון "כפר
תאופיק" (לא להתבלבל "עין תאופיק" זה שמאלה ולא לשם אנו רוצים)
ממשיכים בכוון השלט עד לנקודה 100
ושם לוקחים את הירידה הימנית שלאחר 400 מטרים מתעקלת שמאלה,לפני העקול הזה יש לעצור
ולהבחין מימין בגרם אבנים ושער הולכי רגל מעל הדרך(נק' 101)
מטפסים קלות מעל הסלעים ועוברים את
השער ומתגלה תמרור האבן לעין שריר-שוירח (תמונה Q)
הסינגל הזה שאורכו 2 ק"מ ואנו כבר
מבצעים אותו זו הפעם הרביעית הוא פרס נאה לחבורת
משוגעים שרק לפני 10 שעות היו
בקופות אתר החרמון משתעשעים במחשבה שיגיעו לכאן באור יום.
עוברים את הבריכה והמעיין בנק'
102(לא שיש ברירה אחרת-זה סינגל) וממשיכים עד למטה,בתמונה
R נתי הוגה
הרעיון לחוצה גולן הזה ,משקיף על שארית הסינגל הטכני,הזורם והמגניב הזה,שיפועי
צד,סוויצ'בקים,אדמה "זזה",על פי תהום,דרופונים וסתם שפועים מטורפים עד למטה.
בנק' 103 עוברים שער להולכי רגל
פונים שמאלה ל104 על דרך לבנה ומשם נוסעים מערבה דוך
לכנרת בכל הדרכים האפשריות ללא
סטיה ויוצאים ממש לחניה של כלי הרכב באלונית קבוץ האון.
סוף דבר,
תודות:
קודם כל לכל המשתתפים האמיצים-
נתי,ארי,מוטי,מאור,ענת,ארז,תומר,קובי,עדי,זיו,ניצן,מני,דותן,אורן,איתמר,ירון,רועי
תודה מיוחדת גם –
נתי זיו הוגה הרעיון
עדי ספקטור שבלעדיו כל זה לא היה
קורה
מוטי ארמלין המאסף האחראי שגם יעץ
לבניית המסלול
דני פלד שהיה עם המפתחות בסוויץ'
למקרה חילוץ וגם עבד שעות נוספות במנגל באלי עד.
לנורית קווינט שחגגה 50 בזמן
ובמקום הנכון-עד מאה כ-20.
לרז גורן ששיפע אותנו בהצעות
למסלולים
לצלמים
לאשתי שנתנה פס
ולכל מי ששכחתי
מאור משה
תמונות
תמונה A
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653446.jpg
תמונה B
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653452.jpg
תמונה C
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653460.jpg
תמונה D
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653459.jpg
תמונה E
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653467.jpg
תמונה F
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653494.jpg
תמונה G
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653495.jpg
תמונה H
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653496.jpg
תמונה I
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653502.jpg
תמונה J
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653504.jpg
תמונה K
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653507.jpg
תמונה L
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653508.jpg
תמונה M
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653514.jpg
תמונה N
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653526.jpg
תמונה O
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653538.jpg
תמונה P
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653539.jpg
תמונה Q
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653545.jpg
תמונה R
http://www.groopy.co.il/data/Gallery/13057/653445.jpg
תמונה S
http://lh6.ggpht.com/_dnyFiJQhp80/SQNTWqTwjEI/AAAAAAAAACM/YzCHjmAubic/s640/IMG_0056.JPG
תמונה T
http://lh5.ggpht.com/_dnyFiJQhp80/SQNT9lArNSI/AAAAAAAAADQ/AOo1fzR462k/s640/IMG_0064.JPG
תמונה U
http://lh6.ggpht.com/_BLlJrc5qrhM/SQeC8UhFY5I/AAAAAAAAAc0/GPBLgYfMql0/77.JPG
תמונה W
http://lh6.ggpht.com/_BLlJrc5qrhM/SQeCzcF9XqI/AAAAAAAAAck/36RSce6jZqA/55.JPG
תמונה X
http://lh4.ggpht.com/_BLlJrc5qrhM/SQeCovE63rI/AAAAAAAAAb8/FJf74BrVxJs/99.JPG
הערות מקומונת הקבוצה
מאור : "איזה יום חג היה לנו,כולו זוהר בסימני ח"ג"
"ולכן פצחתי
בחמשיר גנוב
חוצה גולן יעבור כעינוי?
לא !,עברנו חוויה וגילוי !
התחלנו בחרמון ג'בל וסיימנו בחוות גידול יענים
נהנינו מחברותא גדולה מהחיים
וכובדנו בחגיגת גורמה אצל נורית,היה עילוי
יום חג גם לנורית קווינט הנערה כבר בת 50,מזל טוב ורק בריאות וכושר"
זיו : "היום
העלנו את הרף בצורה משמעותית"
"הוכחנו שאם רוצים - אין זו אגדה... זהירות! זה
ממכר!
תודה לכולם על החברותא,
מז"ט לנורית,
תודה מיוחדת לנתי על היוזמה, ולענת ודני על השיפודים.
מאחל לנו עוד הרבה מסעות כאלו,
-זיו"
ארי : "סטטיסטיקת הטיול"
"טמפ'
: מקס'
29 - מינ' 12 - ממוצעת 23. (מז"א נוח ,קריר בבקר ובערב ועם רוח קרירה כל הזמן .
מאוד נעים לרכיבה.כמו שסיכם זיו :..." מז"א בהזמנה "...!!!!! )
משך הטיול
:
כ- 9:50 שעות בממוצע.
משתתפים : 18 (
מאור / אריה / נתי / עדי / ארז / קובי / זיו / מוטי / דורן מגילון / ענת / ניצן /
ירון / מני / דותן / אורן / תומר ממולדת / ומרוכבי כרמיאל : רועי / איתמר) .דורון
פרש בתחילת הטיול לאחר שעיקם את "האוזן " של המעביר האחורי ולא היה לו רזרבית .ענת
עשתה הפסקה בין ק"מ 70 ל- 95 ( דני אסף אותה באמצע הקטע כדי שתוכל להשתתף יותר זמן
ביום הולדת של נורית ). לקראת הרכיבה למצפה השלום / מבוא חמה וסינגל עין שריר ,
ניצן וענת לא שמו לב והמשיכו בכביש עד הכינרת.
היו התפצלויות נוספות : חלק מהקבוצה טיפסה עוד כמה עשרות מטרים לא מבוטלים להר אודם
( נדמה לי זיו + עדי + ??? ) .חלק מהקבוצה דילג על נסיעה בשטח למצפה השלום והמשיכו
הכביש.
תקלות
: "אוזן " עקומה לדורון + שרשרת שנפרשה לרועי תוקנה ציק-צ'אק . בריחות אוויר (
.... מרובות ...
)
לתומר ולאורן בסינגל שריר (אגב , מקום די קשה לתיקון פמצ'רים ) . תומר רכב את רוב
הטיול עם חוסר אוויר במשכך האחורי ( ... בריחות אוויר מ.... ) וסיכומו של דבר ירד
את כל סינגל שריר עד האוטו ללא אוויר בשני המשככים, קדמי ואחורי.
פציעות
: פצה קטן לירון ושפשוף רציני בירך שמאלי לארי בירידה בשביל אדום מהחרמון ( למה
שכחתי את מגיני הצד שלי האוטו ??????. אגב , בזמן שאיבדתי שליטה על הגלגל הקדמי (
מנופח מדי )דורון היה ממש מאחורי ובמזל לא "דרס " אותי כששכבתי על דרדרת. דורון
על
שגרתי לך ליפול ועל עיקום ה"אוזן" שהרס לך את הטיול. למני ונתי ( ואלי גם לאחרים ?
) היו התכוצויות בשרירי הרגלים ולי כאבי גב לא פשוטים. לכולנו "אי נוחות " למספר
ימים לשבת על מושב אופניים ...
מאור / עדי/ ונתי ורז
: קודם כל,כל הכבוד למאור על הארגון למופת , הן לאוטובוס שחיכה לנו בדיוק בזמן , הן
לשכלול המסלול , לרבות שילוב יום ההולדת לנורית במסלול והן על הכנה והפצת קבצי
GPS למינהם ואפילו "גרף ציפיות" .פרופ' מאור אתה גדול ואתה עושה עבודת קודש.תודה
,תודה,תודה.תודה גם לנתי לזרע את הרעיון ולעדי שדרבן עד שהוא יצא אל הפועל. ותודה
לרז על שטרח ועזר עם שיעור בית בתכנון המסלול.
דותן ( כן , דותן ולא דורון ) שוב הכין לנו קפה נהדר לארוחת בוקר . תודה דותן , אתה
גדול וכל הכבוד על הטירחה .אגב , הפעם הקפה היה ללא טעם לוואי ...
טיול יוצא דופן : כפי שציין זיו , מרחק הנסיעה מהבית לכינרת קצר יותר מהמרחק שרכבנו
ביום אחד !!!!!!
מדהים בכמה סוגי שטח , נופים יערות ויישובים עברנו ביום אחד. " חרשנו כ – 1/6
מאורך מדינת ישראל !!!
בהתאם להמלצות נתי מלפני הטיול , הקפדתי לשמור על דופק יחסית נמוך בכל הטיול ולאכול
בכל הזדמנות אפשרית ( לא היו הרבה מאחר והיתי לרוב בין האחרונים וכל פעם שהצטרפתי
לקבוצה , מיד כולם קמו מההמתנה לי והתחילו לנסוע) . סיימתי עייף אך לא "ארוג " וללא
התכווצויות ( הודות למשקה איזוסטר וכדורי מגנזיום ) .לטיול הבא אקפיד לארגן לי סל
תלוי על הכידון כדי לנשנש כמו שעושה נתי במשך כל הרכיבה .
תודה מיוחדת לנורית ( ושוב יום הולדת שמח
) ודני
על הקבלת פנים הנהדרת : דני ממש חמוד ישר הגיש לנו שיפודים והית "פריסה" מאוד
רצינית בחגיגה . דני תודה מיוחדת בשמי ובשם מוטי על הבקבוק מים שנתת לנו כשבאת לקחת
את ענת : הצלת אותנו מהתייבשות !!!! ( עוד הפקת לקחים : כשאומרים לי למלא מים , לא
מתווכחים ופשוט ממלאים !!) .
אגב , רז אל תצטער על שלא יכולת להשתתף : זה היה עלול להחמיר מאוד את המצב של
הקרסול !
הטיול היה קשה , סה"כ רכבנו מעל 120 ק"מ , טיפסנו במצטבר מעל 1,100 מ' ( בפולאר
שלי : 1055 מ' ) . יש חשש שה"רף " לטיול ה-300 יהיה מאוד גבוה.
כל הכבוד לחברה הנהדרים והמפרגנים !!! כולם גמרו עם טעם של עוד.
"תדלוק" לסיום :
בבית !!!!
יתר הנתונים :
ראו גרף וטבלאות ומפות שמטיב להכין המומחה שלנו לקרטוגרפיה, לגיאופיזיקה ומדעי
הנסתר
, לשעבר מבכירי עובדי NASA ב-USA , פרופ' מאור."
ענת : "תודה ענקעת לכולם"
"על החברותא, על הרעיון וההעזה לבצע, על הניווט,
על הקפה, על הפירגון, על מזג האוויר שסידרתם והשמש שהחזקתם ב-hold...
ומאור - אתה ענק, משלבי התכנון והפירסום לפרטי פרטים( וכמה הם חשובים) דרך ההובלה
תוך מחשבה על כל בלת"מ אפשרי.
ואיך הצליח לך אפילו עם לוח הזמנים- מי היה מאמין?! תודה,
ענת
תיקון קל לסטטיסטיקה: ניצן וענת לא המשיכו על הכביש עד הכנרת אלא עד מבוא חמה,ומשם
בשטח אל המצוק, אתר הרחיפה, תאופיק,המעיין והסינגל."
עדי : "לאחר
מספר שעות התאוששות..."
"הגיע העת
לסכם בקצרה את החוויות.
ראשית, נציין כי פתחנו מסורת חדשה בקבוצה,אני בטוח שעוד נוסיף מפעם לפעם טיולים
בקנה מידה שכזה.
החשש העיקרי שלי (ושל מאור) היה מעצם כמות המשתתפים הרבה. חששנו כי תקלות, פציעות,
כושר גופני וטעויות ניווט יגרמו לנו להתארך בזמנים ועלולות לשבש את הטיול ולא
להצליח להגיע ליעד בזמן אור. אני שמח שהחששות התבדו והצלחנו כולם (למעט דורון)
לסיים את הטיול מתחילתו ועד סופו בשעות אור.
אני שמח שהתקלות הטכניות היו מועטות ותוקנו במהרה. כמו כן למעט הנפילה של ארי
ודורון לא סבלנו מפציעות חמורות.
כולם ללא יוצא מהכלל הוכיחו כושר גופני וסיבולת גבוהים והצלחנו לסיים בהפרשים קטנים
יחסית את הטיול.
לגבי הניווט - למאור מגיע ח"ח ענק על התוכנית המכינה - כמי שהוביל בפועל חלקים
גולים מהטיול אני חייב לציין שמכשיר ה- GPS היה מכוייל בצורה מצויינת והוביל אותנו
על פי התוכנית בדיוק מצויין (למעט קטע אחד בנחל אל על..חפיף
).
כמה אטרקציות ונקודות ציון חשובות:
הירידה בבוקר על הכביש מהחרמון לחנית הרכבים שיפרה את השיא שלי במהירות על האופניים
- 74 קמ"ש!!!
הירידה על השביל האדום בחרמון הייתה מדהימה, טכנית מאוד עם קטעים סלעיים, ירידה שבה
אפשר לגמור רפידות בכייף! כשסיימנו אותה בנוה אטיב הצצתי ב VDO שלי וראיתי שהצלחנו
לטפס (כן לטפס!) 100 מטר בתוך כל הירידה הזו!!!
הקטע הראשון של הטיול עד להר אודם התנהל באיטיות יחסית, זה היה החלק שבו טיפסנו
בטיול, כמובן שעצרתי ליד אחד המטעים ואספתי מספר תפוחי עץ (ליידי פינק או גולן?)
וזללתי להנאתי והנאת אחרים!!על הר אודם באתר האנטנות עלינו מספר מצומצם של רוכבים
ואף טיפסנו על המוצב ותרגלנו רכיבת אורבן (או כפי שארי אומר: "יורבן") זיו הפגין
שיפור ניכר ביכולותיו!!!
הפסקה בישוב אודם כללה קפה משובח של דותן (פעם הבאה נא לא לזרוק את הכוסות, וכך
נוכל לארגן הפסקת קפה נוספת!!!)
חיפשנו סינגל ביער אודם ולא ממש מצאנו אותו, ולאחר שסיימנו את הטיפוס התחלנו בדהירה
מטורפת במגמת ירידה ואח"כ התחברות לציר הנפט, שם כבר לא הייתה ירידה של ממש אך
הדהירה המשיכה! דהרנו כ- 35 ק"מ בקצב מהיר ביותר, ובכך משכנו את כל הקבוצה להתקדמות
מהירה שהביאה לדעתי לעמידה בלו"ז הטיול!!!
המופע של ארז לפני הכניסה לאלי-עד ובמהלך ההפתעה שארגן לנו דני פלד היה סוראליסטי!!!
לנורית נאחל ברכות רבות, ולדני נודה על הארוחה הלא צפויה שארגן לנו!!!
כשיצאנו מאלי-עד הייתי בטוח שלא נסחוב אחרי השיפודים שחדרו לבטן... אך ירון הכבישון
דאג לסדר אותנו כמו כבישונים בשני טורים ולהסדיר קצב רכיבה!!! דהרנו על
הכבישבמהירות מסחררת עד הכניסה לכפר חרוב (אנחנו פספסנו את הכניסה בשטח כ 2 ק"מ
קודם לכן). לאחר מכן רכיבה על המצוק עד למצפה השלום וחבירה מאוחרת של מרבית הקבוצה
אלינו.
הקטע ממצפה השלום למנחת הדאונים אחרי מבוא חמה היה מעייף, סוף רכיבה בקטע חרוש ולא
סימפטי, אך עם תחילת הירידה ועד הכניסה לסינגל של עיר שריר היה מלא אדרנלין - למעלה
מ- 50 קמ"ש עם מעט ריחופים!!!
ו...כמובן הקצפת האחרונה של הטיול - הסינגל של עין שריר - כייפי, זורם, מלא אדרנלין,
דותן ישב לי על הזנב והפגין ביצועים טכניים ברמה גבוהה, שאפו גם לארז על הביצוע
בסינגל (לא הוריד רגל!!!)
שמונה מאיתנו (עדי, ארז, ירון, מני, דותן, אורן, נתי ותומר) סיימנו את ההרפתקאה
בזלילת פנקייקים בבית הפנקייק בצמח. היה טעים !!
ארי - זה נחמד מדי פעם לגוון ולאכול משהו מתוק וקל (יחסית) כתחליף לסטייק עסיסי חחח
מי בא לרכיבת שחרור???? חחחחח"
זיו :
"שם כבר לא הייתה ירידה של ממש" חחח..."
"...אני זוכר ג'יעג'וע ארוך שלא נגמר ובקצב
מטורף
עדי - תודה על הפירגון, יש לי עוד הרבה מה ללמוד ממך!
לסיכום: סינגל עין שריר היווה סיום הולם ביותר למסע המכובד."
ארז : "סחתיין"
"סחתיין על הסיכום הממצה ותודה על המחמאה.
היה באמת טיול גדול מהחיים!"
נורית :"כל הכבוד ותודה!!!"
"קודם כל ,
כל הכבוד לכל חוצי הגולן.
תודה על ההפתעה והמתנה
ריגשתם ושימחתם אותי,
תודה מיוחדת למאור כמובן שכולי אכולת קינאה בכם
להתראות ברכיבות הבאות.
נורית."