Friday, December 04, 2009

חיפה - תל אביב

 

חיפה - תל אביב

התבקשתי לכתוב מאמר על מסלול מחיפה לתל אביב

מאחר וזה מסלול שמתאים בעיקר לעונת הגשמים כאשר החול קשה ומאפשר רכיבה לא הספקתי לבצע אותו השנה ולכן שרשרתי קטעים מ 4 מסלולים שמהווים את המסלול הנ"ל :

מחיפה לכפר יונה

מכמורת משופר ליום גשום

סובב נתניה ליום גשם

בית יהושע - תל אביב וחזרה

המסלול בוצע בפועל ע"י בן כץ ב 4 בדצמבר 2009 - ראה תוספת בסוף המאמר

נקודת יציאה : מת"מ חיפה

נקודת סיום : נמל ת"א

אורך :  114 ק"מ

גובה מצטבר : 747 מ'

זמן :  9:30 שעות

רמת קושי : 5.1 (קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.2 (קל) (מתוך 5)

גרף גבהים

מפת קטע 1

מפת קטע 2

מפת קטע 3

מפת קטע 4

קובץ הקלטה בפורמט LOG

קובץ ל GOOGLEEARTH

קובץ ל NAVIGUIDE

הערות :

·         ניצלתי את הצורך שלי בסידורים באיזור חיפה בכדי לחזור מחיפה הביתה על האופניים
גורם נוסף להחלטה היה בכך שידעתי שהחול יהיה מהודק באיזור עקב הגשם שירד ביומיים האחרונים באיזור

·         התחלתי בחיפוש מעבר לכיוון החוף
זכרתי מעבר מתחת כביש החוף בנקודה 2 - הכביש שמדרום למת"מ ליד השער של חישולי כרמל , לא מצאתי
לכן חזרתי ורכבתי סביב המת"מ עד אחרי תחנת הרכבת חוף הכרמל ולחוף דדו (6)
מכאן התחלתי להדרים לאורך הכביש ואז דרך על רכס הכורכר
כמעט לא היו בעיות של חול ולא נאלצתי לרדת מהאופניים
בנקודה 7 ירדתי לכיוון החוף כי הכל נהייה חולי ורכבתי קטע קצר לאורך הים
בנקודה 8 לפני גשר המסילה מעל כביש החוף נכנסתי לדרך שעוברת במחצבות הכורכר
למרות שיש בה שלוליות היא טובה והמומלצת ביותר והיא מובילה להמשך דרך טובה מנקודה 9 עד שפך נחל אורן (10)

·         נחל אורן שבד"כ ניתן לחצייה גם כשיש בו מים היה מלא ורק ברצועת החוף שם יש רצועת חול צרה שמפרידה בינו לים ניתן היה לחצות
ההיו באיזור מרבדי פריחה נהדרים
מכאן (10) דרך טובה ממערב למסילה ואחר כך מתחברת לכביש למפעל המלח ובסוף מגיעה לכביש של עתלית
בנקודה 11 הכביש חוצה את המסילה מזרחה והמשכתי איתו דרך עתלית
בנקודה 12 מגיעים לכביש הגישה לנווה ים
עכשיו בונים שם גשר מעל המסילה כך שאיזור זה ישתנה בקרוב
בנקודה 13  פניתי לדרך לכיוון חוף הבונים

·         יש שילוט של שביל אופניים פה ושם על הדרך הזו
הדרך טובה בלי בעיות חול ועוברת בקטעים קרוב מאד לכביש החוף
בנקודה 14 עוברים ממזרח למנחת הצנחנים של חוף הבונים
בנקודה 15 חוצים עם הדרך את המסילה לכיוון חוף הבונים
פה גם האנדרטה להרוגי תאונת האוטובוס והרכבת

·         בנקודה 16 חוצים מעקה ויורדים לשמורה
אני רכבתי בדרך הראשית בסימון אדום
ניתן לסטות לשבילים ולטפס לגבעות הכורכר או למפרצים ולבקר באתרים כמו המערה הכחולה וכו'
פה ושם היו קטעים חוליים שאילצו אותי להוליך את האופניים מספר מטרים
הפריחה היתה נהדרת והקטע הזה של חוף הבונים היה אולי היפה בטיול
בנקודה 17 יוצאים מהשמורה ועולים על דרך טובה עד נחשולים
פה באיזור נקודה 19 הסתבכתי בגדרות של הצימרים , חוף דור ואחרים עד שיצאתי משער צדדי שהיה פתוח בחוף דור

·         בנקודה 20 פניתי לדרך שמובילה לבריכות הדגים של מעגן מיכאל
זהו  איזור קסום
בריכות דגים בצבעים שונים , ביצות , נחלים , עופות מים וצמחייה מגוונת כאשר ממערב רואים את הים - חווייה
בנקודה 21 מגיעים לערוץ נחל תנינים המלא והזורם
היה נראה שהוא לא ניתן לחצייה ומדרום יש חוף רחצה של ג'סר א זרקא שהיו בו אנשים ולא רציתי לעבור בו לבד בין בני דודנו
לכן המשכתי עם דרך מקבילה לנחל תנינים בתקווה שיהיה מעבר לשמורה של נחל תנינים
כמובן שהיתה גדר גבוהה ולכן יכולתי להכנס למעגן מיכאל בלבד דרך שער שהיה פתוח בנקודה 22
גם מעגן מיכאל מגודר היטב ולכן נאלצתי לעבור את כל הקיבוץ ולצאת מהשער הראשי מצפון

·         בנקודה 23 פניתי מכביש הגישה למעגן מיכאל לכביש לבית הספר שדה מעגן מיכאל
בנקודה 24 עברתי במעבר מסודר מתחת כביש החוף והמשכתי בדרך שהתחברה לכביש הגישה של ג'סר א זרקא בנקודה 25
מפה המשכתי על הכביש ממזרח לכביש החוף ובנקודה 26 פניתי מקביל לכביש החוף לשביל שהוביל לאקוודוקט של קיסריה
אחרי האקוודוקט הדרך חולית ונאלצתי להתקרב לכביש החוף ולרכב בין נקודה 27 ל 28 על מורדות השוליים הלא סלולים של כביש החוף
בנקודה 28 מגיעים לחומה אקוסטית של אור עקיבא
רכבתי על דרך שהופכת בהמשך לכביש ממזרח לחומה והלאה באור עקיבא עד היציאה למחלף החדש בנקודה 29

·         פה חציתי עם הכביש מתחת כביש החוף והמשכתי על שביל הולכי רגל מצפון לכביש "אור עקיבא-קיסריה" עד הכביש הראשי של קיסריה (30)
מכאן עם הכביש דרומה דרך קיסריה עד הכניסה לתחנת הכוח בחדרה (31)

·         כאן עליתי על הדרך שמקבילה לגדר חברת החשמל ומסומנת בסימון שביל ישראל
בנקודה 32 הדרך חוצה את נחל חדרה על גשר אירי
בגלל המים המאד עכורים של הנחל אי אפשר להעריך את עומק המים
אזרתי אומץ וחציתי ולמרות שפני הנחל היו גבוהים , הגובה נוח לאופניים ולא עבר את גובה הפדל כשהוא למטה ורק שפיץ של נעל אחת נרטב
הדרך ממשיכה לאורך הנחל בפרק הסוריאליסטי שקיים פה
הפרק נראה יפה ומסודר אבל הנחל המת עם מים שחורים יוצר מין אווירה מוזרה ולא הגיונית
בנקודה 33 עליתי על כביש הגישה לפרק ורכבתי עליו עד גבעת אולגה

·         בנקודה 35 מיד אחרי החוף של גבעת אולגה פניתי לסינגל מכמורת המוכר לי מהרבה רכיבות :
מכמורת משופר לימי גשם
מכמורת משופר

בנקודה 36 התחברתי לדרך שהובילה למכמורת והמשכתי עם הכביש עד הפנייה לשמורת שפך נחל אלכסנדר בנקודה 37

·         ועברנו את הנחל בגשר כביש הגישה למכמורת
מיד אחרי החצייה עם הגשר חתכנו לכיוון החוף בנקודה
38
התחלנו ברכיבה אל הכביש לכפר ויתקין/בית חרות (
39)
פה המשכנו להרחבה של כפר ויתקין ויצאנו מהיישוב בנקודה
43
חצינו את כביש "ביתן אהרון-כפר ויתקין" בנקודה
44A

·           בנקודה 46 הגענו לסינגל שמורת ביתן אהרון
עלינו על רכס הכורכר עם הסינגל עד הבית הגדול (
48)
מכאן על המדרכה/שביל בצד מערב של הכביש

·         עברתי דרך חבצלת השרון וחציתי את כביש 2 על גשר המכוניות בנקודה 50
בנקודה
53 שוב סינגל על המצוק ובנקודה 54 חברתי לכביש

·         בנקודה 55 שוב סינגל עד נקודה 56 בה יש מנחת מסוקים של בית חולים לניאדו אותו עקפתי מדרום ומערב

·         מתחברים לטיילת של נתיה ורוכבים עליה עד הקצה שלה בנקודה 57 והלאה לבית גולדמינץ (57)
המשכתי בכביש עד נקודה 59 בה פניתי לכיוון ביצת דורה ואחריה הלאה דרך שכונות רמת פולג והלאה אל גשר הולכי הרגל מעל כביש החוף בנקודה 63
הגשר חוצה לאודים

·         חוצים את אודים ובנקודה 64 מגיעים לסינגל קצר שמגיע אל מעל המעבר החצוב של נחל פולג ברכס הכורכר
חזרתי חזרה מהתצפית בקצה הסינגל

·         בנקודה 64 בקצה מושב אודים יש דרך שיורדת לערוץ וחוצה אותו בגשר אירי
עכשיו המים היו נמוכים ואין בעיית הרטבות אבל בחורף לפעמים גובה המים הוא עשרות ס"מ וצריך לחפש אלטרנטיבה אחרת או להרטב

·         מגיעים לפרק יקום ובנקודה 65 טיפסתי לסינגל שעל רכס הכורכר ורכבתי עליו עד הירידה ממנו בנקודה 66
עוברים דרך אתר הפעילות לילדים עם האגם ונכנסים לסינגל אחרי חציית גשרון חדש על תעלה וגדר בנקודה 67
מכאן סינגל נחמד עד ליד שער הכניסה לשמורה ליד תחנת דלק דור אלון בנקודה 68

·         בנקודה 69 אחרי חציית תחנת הדלק עולים לגשר הולכי הרגל מעל כביש החוף
בצד המערבי של כביש החוף עוברים את מעקה הבטיחות וממשיכים בדרך מקבילה לכביש 2 שעוברת ליד מגרשי הגולף של געש עד תחנת הדלק אלון בנקודה 70
פה חציתי לכיוון החנייה האחורית של "צומת ספרים" ועם הכביש שהופך דרך מזרחה לכיוון שמורת חוף געש
בנקודה 71 פניתי לדרך שהובילה עד לדרך שליד השמורה (מגודרת)  (72)
בנקודה 73 נכנסתי לדרך שבתוך השמורה
יש שם סינגלים מאד חוליים עכשיו ולא מומלץ להכנס אליהם אלא אחרי גשמים חזקים
בנקודה 74 יצאתי מהשער של השמורה , יש שם ברז מים
מכאן המשכתי בדרך ממזרח לארסוף עד נקודה 75 בה חוברים לכביש משובש ממנו פניתי לכביש משובש נוסף בין פסלים סביבתיים בנקודה 76
לפני המפגש עם דרך שהובילה למתקן בטחוני שעכשיו הוא נטוש , אפשר להכנס לאיזור מקפצות אופנועים נחמד (77)
לפני מספר חודשים כשהייתי פה הוא היה חולי ולא מתאים לאופניים
הפעם הוא היה מהודק ומהנה גם לאופניים - נחמד
המשכתי עם הדרך עד הכניסה לנוף ים בנקודה 20

·          מכאן רכבתי בכביש/דרך עד סידני עלי (79) והלאה דרך דבל/סינגל קצר שמחבר לרח' בהרצליה (80)
מכאן דרך הרצליה פיתוח לקצה מגרש החנייה של מלון דן אכדיה (81) והלאה ליד קניון ארנה והמרינה

·          בנקודה 82 עליתי על דרך הכורכר מעל חוף הים לכיוון הקאונטרי קלב (83)
בנקודה 85 חוצים את כביש "רמת אביב-גלילות" ועולים על שביל האופניים המסומן עד נמל ת"א דרך רמת אביב
בנקודה 89 חוצים את מסוף האוטובוסים הגדול וחוצים את הירקון על גשר הולכי רגל וממשיכים לפינה הצפון מערבית של הטיילת של נמל ת"א (90)
המשכתי עד הרחבה הגדולה בה היה האולפן השקוף של ערוץ 24 בנקודה 91

נ.צ. רשת ישראל החדשה:

 

מס' נקודה

צפון

מזרח

1

743257

196671

2

743332

196282

3

743393

196780

4

743959

196725

5

744459

196359

6

744460

196240

7

736848

195279

8

736403

195285

9

736225

195296

10

735163

194879

11

732827

194612

12

731732

194482

13

731559

194432

14

728120

194060

15

726858

193711

16

727509

193189

17

725184

192985

18

724140

192974

19

724092

192500

20

724096

192729

21

716116

191212

22

717278

192141

23

718569

192677

24

717687

192682

25

716692

192509

26

715709

192361

27

714981

192321

28

714370

192232

29

712360

192208

30

712134

191314

31

709143

190250

32

708147

190552

33

707782

189704

34

705922

189095

35

704664

188787

36

702008

188180

37

700577

188012

38

700006

187919

39

699157

187418

40

699168

187797

41

698152

187581

42

698146

188277

43

697985

188276

44

697787

188292

45

697417

188586

46

697219

188438

47

697182

188351

48

696945

188281

49

696946

188219

50

696093

187984

51

696403

187243

52

696522

186850

53

696208

186790

54

695563

186613

55

695169

186602

56

694726

186452

57

689971

185403

58

689654

185644

59

688947

185387

60

688269

185413

61

687220

186035

62

686697

185223

63

686253

185771

64

685241

185246

65

685117

185114

66

684787

185152

67

684568

184985

68

683886

184830

69

683982

184613

70

681260

184081

71

681345

183636

72

680942

183225

73

680722

183159

74

680499

183020

75

679520

182829

76

679398

183074

77

678319

182604

78

677582

182323

79

677145

181900

80

676895

181888

81

674615

181271

82

673803

181062

83

672340

180594

84

671885

180574

85

671834

180709

86

670107

180192

87

670028

180464

88

667815

180218

89

667701

179545

90

667742

178992

91

667421

178754

 המסלול של בן כץ שביצע את המסלול במלואו בעקבות מאמר זה :

הקלטת המסלול מה GPS בפורמט GPX

סיכום זמנים ומרחק

תאור קצר מפי בן :

רציתי רק לספר לך שיש ביצוע רשמי למסלול חיפה-תל אביב כפי שהוא מוצע באתר שלך.
רכבתי אותו ויצא לי 113 ק"מ מכרמליה בחיפה עד נמל ת"א.

סה"כ המסלול הוא אתגרי בגלל שחלק גדול ממנו מבוצע בתנאים שהם לא קלים - כל החלק הצפוני עד קיסריה כולל רכיבה בחול ובוץ (אוי כמה בוץ) וגורם למסלול להרגיש כמו יותר ממה שהוא באמת.
החל מקיסריה בערך המסלול מקבל אופי יותר עירוני קצת וזה דווקא נחמד אחרי המאמץ של ההתחלה.

קטע אחד שלא היה עביר למרות שתואר במסלול המוצע כעביר - ליד הכניסה לפארק יקום יש נחל שחייבים לבצע עיקוף קטן לעבור אותו מעל גשר. (הערה של רז : הגשר הוא חדש ונבנה בסוף 2009)

תודה על ההשקעה והתכנון!
בן.


שיפור בקטע האחרון בין הרצליה לת"א :

את הקטע האחרון מהרצליה שיפרו במרץ 2010 בכך שנפתח גשר רידינג ובכך ניתן לרכב בטיילת חוף תל ברוך (מנקודה 86) עד נמל תל אביב (נקודה 90) בלי לעבור בשיכון ל/רמת אביב
כל הקטע ממערב לשדה דוב

רז

Friday, November 20, 2009

שביל הבוקרים

 

שביל הבוקרים

תאריך :    20-11-2009

עין השופט - נחל רז - עין כפר - חרבת ראש - עין שולמית - ג'וערה - עין השופט

נקודת יציאה : רחבת חנייה בכניסה לקיבוץ עין השופט

משתתפים:  קורס מדריכי אופני הרים XCOOL

מובילים : גיל מועלם

 אורך :  20 ק"מ

     

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPX מה GPS


הערות :
זהו מסלול שרכבנו כחלק מקורס מדריכי אופני הרים
המסלול נלקח מהמסלול :
http://www.groopy.co.il/maslulinfo.aspx?mid=743

 

 

 

 

Saturday, October 10, 2009

תל אביב - ירושלים 2009

 

תל אביב - ירושלים 2009

תאריך :    8-10-2009

רכבת מרכז בת"א - שדרות רוטשילד - טיילת לאורך הים - יפו - צומת חולון - שכונת התקווה - פרק דרום - חצייה מתחת כביש 4 - לאורך נחל איילון - צפריה - אחיעזר - זיתן - איזור תעשייה צפוני בלוד - הגשר הממלוכי בלוד - גינתון - בן שמן - כפר שמואל - משמר איילון - מאגר איילון - לטרון - שער הגיא - נחל אילן - כביש גישה לנווה אילן - אבו גוש - מעלה החמישה - יער ההגנה - מבשרת ציון - נחל חלילים - עמק הצבאים - ליפתא - בנייני האומה בירושלים

נקודת יציאה : חניון חנה וסע ליד רכבת מרכז בת"א

משתתפים: 16 (אני פרשתי בלטרון והמשכתי למודיעין עקב התחייבויות משפחתיות וענת הצטרפה במודיעין)

 אורך :  85 ק"מ

גובה מצטבר : 1604 מ'

זמן :  10:15 שעות

רמת קושי : 6.8 (קשה מאד) (מתוך 7)

קושי טכני : 0.7 (קל) (מתוך 5)

     

 מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPX מה GPS


הערות :

  • זהו טיול שצמח מיוזמה שהחלו בה עדי וארז לפני שנתיים , https://razg.blogspot.com/2007/04/blog-post_28.html
    והמשיכו לפני שנה עם יותר רוכבים , https://razg.blogspot.com/2008/05/blog-post_17.html
    והשנה הפך לטיול קבוצתי
    אל יוזמי הטיול ומארגני הלוגיסטיקה הצטרפתי בהצעה לשינוי תוואי העלייה לירושלים דרך נחל אילן , מעלה החמישה , מבשרת , נחל חלילים במקום נחל כסלון , צובה , הדסה
    אכן המסלול הוכיח את עצמו כקל יותר בעיקר מבחינת העליות הקטלניות בסוף
    אני לצערי נאלצתי לעזוב את הקבוצה בחלק השני והקשה של הטיול עקב אירוע משפחתי ולכן המשכתי אל האוטו של שהחניתי בעוד מועד במודיעין (תאור המסלול כאן : http://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/tlv-modiin)
  • התחלנו את הרכיבה מחניון "חנה וסע" שליד תחנת רכבת מרכז , זאת מכיוון שחלק גדול מהרוכבים חזר בסוף מירישלים באוטובוס לכאן
    רכבנו דרך רח' רוטשילד אל הים (3) ואז מיפו (4) מזרחה
    בנקודה 6 נכנסנו לפרק דרום לאורך האיילון וחלפנו על פני חיריה מצפון
    בנקודה 7 יש מעבר מתחת כביש 4
    מיד אחרי החציה דרך צפונה ואחרי מעבר ערוץ האיילון דרך שתחילתה לא ברורה אבל משתפרת אחרי כ 100 מ'
    המשכנו עם הדרך לאורך הגדה הצפונית של נחל איילון עד נקודת ה 20 ק"מ
    מכאן הדרך מקבילה לכביש ובנקודה 8 חצינו והמשכנו בכביש בין המושבים דרך צפריה לזיתן ולאיזור התעשיה הצפוני בלוד (9)
  • פה עלינו על הכביש וחצינו את הגשר הממלוכי בנקודה 10
    אחריו נכנסנו לשטח בדרך עפר ליד המסילה
    בנקודה 11 נכנסנו לגינתון ובנקודה 12 אחרי חציית הכביש הראשי המשכנו לבן שמן
    מכאן בדרכי שדות עד נקודה 16 ליד כביש 1/6
    בנקודה 17 חצינו מתחת כביש 6
  • בנקודה 18 נכנסים לשטח מחצבה ויוצאים ממנה (לפני הבורות הגדולים) בנקודה 19 (יש דרכים) אל דרכי כרמים
    בנקודה 21 עברנו מתחת כביש 431 והמשכנו לכפר שמואל והלאה למשמר אילון
    בנקודה 25 רוני , ארז ואנוכי המשכנו על כביש "משמר איילון-לטרון" עד לטרון
    השאר שהיו לפנינו רכבו ברכי שדות עד לטרון (27)
    פה עשינו הפסקה ארוכה ואני המשכתי לבד למודיעין ואילו ענת הצטרפה להמשך הטיול
  • מלטרון המשיכו החבר'ה בהקפת המנזר מדרום (29) והלאה בלי לטפס כמעט בדרך המקבילה לכביש 1 עד מתחת למחלף שער הגיא (30)
    מכאן אל תחילת הטיפוס במעלה נחל אילן (32)
    הטיפוס בנחל אילן הוא מתון יחסית ורכבנו בו לפני שבועיים
    בנקודה 35 מגיעים לכביש הגישה לקיבוץ נווה אילן ובנקודה 36 בוצעה מנוחה נוספת בתחנת הדלק עם מסעדת אלביס פרסלי (ראה תמונות)
  • מכאן המשך בכביש דרך החלק העליון של אבו גוש (37-39) והלאה ליד מעלה החמישה (39-40)
    ההמשך מכאן בדרך המסומנת אדום (בעבר טיפסנו בה) שיורדת אל מתחת למבשרת ציון בנקודה 43
    בנקודה 44 טיפוס קשה אבל קצר למבשרת עד נקודה 45
    מכאן לנחל חלילים וירידה בסינגל שבו (47-48)
    מפה המשך בעמק הצבאים עד נקודה 50
    מכאן טיפוס סיום דרך ליפתא כולל רחצה של חלק מהבר'ה בעין ליפתא (51) והלאה עד התחנה המרכזית ובנייני האומה

    קישור לשרשור בנושא בפורום טיולי אופניים בתפוז
קצת מקומונת הקבוצה :
ארי
טמפ'             :  מקס' 40  - מינ' 22 - ממוצעת 29.

משך הטיול       : כ- 10:45 שעות בממוצע. ( אצלי 6:53 ש' רכיבה ).

משתתפים        :  16 (מאסטרו רז / אריה / פרופ' מאור / נתי / עדי /  איילת הצלמת המהוללת / ארז / זיו / מוטי המאסף   / איתן / תומר בנו / ענת / נורית /  מני דבר לא עומד מפני הבצון / יונתן / רוני "הצלם" מרקוביץ ) .רז פרש כמתוכנן בלטרון.

תקלות              : ב"א למשכך  הקדמי של מוטי , פדל שמאלי לתומר (שגרם לו לשתי נפילות ), שרשרת תקועה בשפיצים גלגל אחורי לזיו ( חבל שד"ר תומר לא השתתף בטיול .... )

פציעות            :  למעט התכווצויות למספר רוכבים ( נתי + עדי + ?? ) , ללא . מאור התנגש בעמוד וקיבל מכה הקסדה / משקפיים .בהמשך הטיול נראה לא היו לו  תופעות מיוחדות .מקווה שלא נפגע .

     : תודה על התכנון לרז + עדי + ארז ותודה על הובלת הטיול לעדי וארז .תודה מיוחדת לארז שטרח והשיג מוביל לאופניים לת"א. עדי התכנון היה מעולה ואפילו סיימנו מוקדם מהמצופה.תודה למוטי שכרגיל לקח על עצמו את התפקיד של מאסף ותודה מיוחדת לרוני שדאג להמתין לאחרונים ברוב הפניות , דבר שתרם לא מעט להצלחה הטיול.

איילת גנבה לרז את הטיול מיום 30/10 : היא כינה את הטיול " מים לי"ם !!!!!!!

הטיול התחיל ב"יורבן ת"א 2 " , פחות קסום מהטיול האגדי הקודם מאחר ונסענו לאור היום ולא ערב / לילה .
לאחר מעבר דרך ה"לאבירינט" ( מבוך בלע"ז )בת"א שהאשפים ארז ועדי מיטיבים להכיר , ביקרנו ב"חיריה " ולאורך נחל איילון ויובליו עד שהגענו , כעבור 52 ק"מ , 4.5 שעות וכ-340 מטר טיפוס מצטבר ללטרום.
לאחר הפסקה של כ- חצי שעה המשכנו לנווה אילן .לאחר 15 ק"מ ,קצת יותר משעתיים ו-510 מטר טיפוס מצטבר הגענו למסעדת אלביס.לאחר כ-חצי שעה רכבנו לאבו גוש ואח"כ מעלה החמישה ולאחר ירידה ארוכה וכייפית  עלינו למבשרת ציון ( חלק מהחברה כמוני , "עלו לירושלים ברגל" את ה-500 מטר אחרונים ).
משם המשכנו בגולת הכותרת של הטיול : סינגל חלילים !
בסיום הסינגל עומדים ממש מתחת לירושלים . משם עלינו לליפתא דרך " הבור" של משרד הביטחון , במסלול זהה לזה שעלינו לירושלים בטיול יורבן ירושלים.כרגיל מוטי לא התאפק ושחה בבריכה בליפתא יחד עם רבבות המבקרים הדתיים שפקדו את המקום .( גם רוני שחה במעין ).

היה משעשע לדבר על הדוסים המשוגעים שיורדים עם בגדי חג ונעלי לקה בשביל עם דרדרת לעין ליפתא בעוד שאלו מסתכלים אחד על השני בהתפעלות ( ובטח חושבים שהחילונים ממש משוגעים ) על שעלינו לירושלים מת"א באופניים.

סיימנו את הטיול בביניני האומה .

מז"א עד לטרון ( סליחה , לטרום ) היה מעולה ,עם משאבי רוח קרירה מדי פעם.מלטרום לאלביס/ נווה אילן עלינו  בחום גבוה ללא רוח  .אחרי אלביס נעשה מעונן וקריר יותר.
תקלות היו מעטות והחברה מאוד מפרגנים. על הנופים שמתי לב רק בעצירהבמצפה  ע"י מעלה החמישה .ביתר הקטעים היתי עסוק ב"השרדות " .  

הטיול לא היה מאוד  קשה מאחר ושמרנו על מהירות נמוכה ( לשם השוואה , הטיול מהגולן לכינרת היה הרבה יותר  קשה גם מבחינת הקילומטרג' וקצר בזמן ), סה"כ רכבנו קרוב ל- 87  ק"מ , טיפסנו במצטבר עד כ- 1500 מ' ( בפולר שלי : 1430 מ' ) וירדנו כ- 600 מטר .

"תדלוק" לסיום        : ל רובינו    , במסעדות / קיוסקים בקרבת התחנה המרכזית בי"ם !!!!

תמונות    : ראו  יצירות האומנות של איילת הצלמת . אולי רוני ינדב הפעם וישלח לנו גם מהתונות שצילם.

יתר הנתונים            : ראו גרף  וטבלאות ומפות שמטיב להכין המומחה שלנו לקרטוגרפיה, לגיאופיזיקה   מדעי ה- GPS ,  XLS , XL , REDBULL ,BLU ( וMALT-  ...הרבה MALT )  ומדעי הנסתר , וגדול הקוסמים בשילוב מפות תלת מימד עם גרפים ותמונות,   פרופ' מאור.


מני
על שהנעמתם לי את הטיול לאורך כל כך הרבה זמן
תודה מיוחדת לצוות המארגנים
וכבוד לבנות שמשכו מקדימה
טיול לא כל כך ארוך אבל היה חם בעליה לאלביס  (ארז עדי ואנוכי רכבנו בקצב של  4X4 - ארבע דקות מטפסים ו-4 דקות נחים)
ועד שזכינו לירידה יצא הרבה עשן
ארי המציא מדד חדש לדרגת הקוש (וסליחה למאור):
בינוני - מצליחים לקום מהספה בבית פותחים את המקרר ושותים
קשה - קמים מהספה ולא מצליחים לפתוח את דלת המקרר
קשה מאוד - לא מצליחים לקום מהספה

ענת
תודה לעדי וארז על היוזמה, המנהלות  והדאגה גם לקטנות...
לרז - על התכנון והגיוון האין-סופי!
ולמאור- שלא ישן בשבילנו גם בלילה שאחרי.(קובץ ג.פ.ס -9:02, גרף-9:03, קובץ גוגל-9:05, מפה-9:07, תודות-9:19...טוב, התעייפתי... חשבנו בכלל כמה זמן מושקע ביצירת המופת הזאת?!)

תודה למוטי, הפרטנר הנהדר מן ההר- על שעור מאלף בנחישות והתחשבות.
ולנתי ה"ינוקא" שמבהיר כמה רחוק עוד אפשר ולמה לשאוף...
תודה על כל הדברים הקטנים שעושים את החברה שלנו "גדולים":
התמרים של איתן- יותר טוב מביצת הפתעה, התפוח של יונתן בבנייני האומה.
תודה לזיו שסידר לנו הפסקה במבואות אבו-גוש, ולמני ועדי שהראו לנו במבשרת, שגם חצי מתים- אפשר לתת בראש!

תודה לחברותיי האמזונות-, איזה חברות! איזה תותחיות!  ולכולכם- על הפירגון לבנות.(תזהרו, עוד מעט נדרוש גם שוויון והגדרה עצמית,  ליד סניף ת"א של... וסניף טירת הכרמל  גם סניף -רוכבת ישראל!)
ותודה ליושב במרומים שהזרים לנו מספיק חמצן למוח גם בקילומטר השמונים  
והשכלנו לא לעלות באבק הלבן והמגעיל של הר חוצבים אלא לסיים במעיין ליפתא - מים חיים!!!( תשאלו את מ.ר.מ.)

כן, אני יודעת שברגע זה אני מפרה כלל ברזל, שאצלנו לא מקטרים,
אבל אריה, בחייאת דינאק - הוצאת לי את כל  השמן מהבולמים.
איך שוב השפרצת את המשפט העולמי -"הטיול לא היה מאוד קשה"
כשאצל כולנו הכול כבר היה נפוח,מרוח ומתוח עד הקצה...!

חבורה נפלאה  -  תודה רבה.
ענת

Thursday, October 08, 2009

תל אביב - לטרון - מודיעין

 

תל אביב - לטרון - מודיעין

תאריך :    8-10-2009

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
את רוב המסלול רכבתי עם הקבוצה ומתואר ב : https://razg.blogspot.com/2009/10/2009.html
מלטרון רכבתי לבד בשביל ישראל תחילה עד שעלבים והלאה בדרכים עד לחבירה לכביש ממעלה ענבה
ההמשך דרך רעות למודיעין
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sunday, September 27, 2009

סובב רמות מנשה ומשמר העמק עם דותן

סובב רמות מנשה ומשמר העמק עם דותן

תאריך :    27-9-2009

היוגב - שביל מבוא נחל קישון - הזורע - נחל שופט - הר גחר - חציית כביש "עין השופט-משמר העמק" - חרבת ראש - סינגלי משמר העמק - צומת הכניסה להיוגב - היוגב

נקודת יציאה : ברחבה לפני השער של מושב היוגב (כ 50 מ' לפני השער בצד ימין - מזרח)

משתתפים: 8 (תומר פרש בהתחלה בגלל שבר במשולש של השילדה)

 אורך :  49 ק"מ

גובה מצטבר : 784 מ'

זמן :  5:13 שעות

רמת קושי : 3.1 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.5 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

 הערה חשובה

   
 מפה


 

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

הערות :

  • בערב יום כיפור ביקשתי מדותן להוביל טיול באיזור הבית שלו (היוגב)
    הוא ארגן טיול שהקיף את כל איזור רמות מנשה , משמר העמק ומגידו
    לי הטיול נראה קשה , בעיקר בסופו , כנראה בגלל הרצף של רכיבה קשה ביום ששי בהר הרוח וטיול רגלי בשבת בגליל ואז הטיול הזה ביום ראשון
    סה"כ טיול מגוון עם הרבה דרכים לבנות , דרכי 4X4 ומספר יפה של סינגלים
  • ההקלטה מתחילה מהבית של דותן אבל אנחנו התחלנו מהרחבה בה חנינו בנקודה 1
    פנינו שמאלה (2) לכביש הגישה להיוגב ומיד ימינה (מערבה) לדרך לבנה עם שלט של שביל אופניים מבוא הקישון (אם אני לא טועה)
    זוהי דרך טובה שאתה התמדנו עד הקישון (3) והלאה לאורכו עד נקודה 4
    פה פנינו שמאלה (דרומה) בדרך לכיוון כביש "יקנעם-מגידו"
    על הדרך נשבר המשולש של האופניים של תומר והזעקנו לחילוץ את אורן מהיוגב
    אנחנו המשכנו עד הכביש (5) והלאה לכביש הפנימי (6 , שרידי הכביש הישן) עד הזורע
    פה יצאנו מהשער לכיוון יקנעם (10)
    לעתים קרובות השער נעול וצריך להמשיך בקיבוץ ולצאת מאחד מהשערים המסתובבים שמזרחית יותר במעלה הקיבוץ או בשער לבית הקברות בקצה הצפון מזרחי של הקיבוץ
  • מכאן המשכנו בכביש שהופך דרך במעלה נחל שופט
    בנקודה 11 נכנסנו למסלול נחל שופט שבדרך כלל מלא מטיילים ולא כדאי לרכב בו , אבל הפעם לא היה בו אף אחד חוץ מאיתנו
    סוף המסלול בנקודה 12
    מכאן המשכנו בדרך עד נקודה 13 בה חצינו את ערוץ הנחל היבש עתה (20)
  • מפה המשכנו עד נקודה 25 בדרכים טובות
    פה פנינו למעיין שהיה יבש שנמצא בזולה נחמדה (26)
    חזרנו לנקודה 25 והמשכנו בדרך לכיוון חרבת ראש וצומת הקיבוצים (28)
  • מכאן נכנסנו לרשת של סינגלים רצופים :
    "הפרפרים" , "דורבן" , "חרובים" , "ג'מבורי" ו"אוריה" שהסתיימו בנקודה 30
    מכאן המשכנו בדרכים מתובלות בסינגלים קצרים (סינגל בין נקודה 32 ל 33
    , סינגל בין נקודה 34 ל 35 )  
    מאיזור הק"מ ה 40 נכנסנו לסינגל בחורשה מקביל לדרך מצפון עד נקודה 37
    מכאן ירידה נהדרת בדרכי 4X4 עד צומת הכניסה להיוגב בנקודה 39 ליד תחנת דלק פז
    מכאן רכיבה מהירה בכביש להיוגב ולאוטו

 

Thursday, July 30, 2009

לפרוש כנף

 

לפרוש כנף

תאריך :   30-7-2009

רמות - נחל סמך - תוואי תעלת ההטייה - אום אל קנטיר - תוואי תעלת ההטייה - הגשר הסורי - שלוחת לווייה -נחל כנף - עין דיר עזיז -כנף - מזרעת כנף - נחל כנף - כפר הנופש ברמות - רמות

נקודת יציאה : רמות (ליד הצרכניה החדשה) - התכנון היה להפגש בחנייה המרכזית ליד הצרכנייה הישנה אבל כולם ראו את השלט הגדול "לצרכנייה" מיד אחרי השער וחנו שם

משתתפים: 14

 אורך :  30 ק"מ

גובה מצטבר : 782 מ'

זמן :  4:45 שעות

רמת קושי : 3.2 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.1 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ log מה GPS

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

תמונות (איילת)

הערות :

  • גם הפעם חזרנו למסלול וותיק שרכבנו אותו או דומים לו פעמים רבות (http://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/ramot)
    עם זאת המסלול הפעם היה טוב הרבה מעבר למצופה (או לזכור לי) והוכח כמצויין לקיץ
    מצד שני העלייה הגדולה מנחל סמך לאום אל קנטיר נראתה קשה יותר (למרות שארכה פחות) והירידה מכנף לנחל כנף הייתה אורגזמית יותר
  • התחלנו מהצרכנייה החדשה ברמות (1) ופנינו בתוך רמות עד הצומת (2) בה היתה התוכנית המקורית לחנות כמו בטיולים קודמים
    המשכנו וטיפסנו בתוך היישוב ובנקודה 4 יצאנו מהיישוב
    טיפסנו עד המפגש עם הדרך המסומנת ירוק בנקודה 6
    מכאן דרך שרובה ירידה אבל יש בה גם עליות עד חציית ערוץ נחל סמך בנקודה 12
    החצייה רטובה וסיפקה חוויית הרטבות (פרט לזיעה) ראשונה וגם נפילה מצולמת היטב של ארי לתוך המים
  • מכאן מתחיל הטיפוס הקשה בסימון אדום עד תוואי תעלת ההטייה הסורי ליד אום אל קנטיר
    הטיפוס קשה וחלקו בשיפועים שדרשו מרובנו הליכה רגלית בקטעים
    העלייה מסתיימת בנקודה 19 בשרידי תעלת ההטייה הסורית
    פנינו שמאלה ואחרי מרחק קצר ימינה בסימון שחור עד שרידי אום אל קנטיר על קשתותיו ושרידי בית הכנסת שלו (20)
    המים במעיין היו ירוקים כך שלא פיתו לטבילה אבל התאנים היו מצויינות וזכו לטיפול מסור מאתנו
  • מכאן המשכנו בשחור במורד תוואי ההטייה עד הגשר הסורי בנקודה 21
    חלק מאתנו טבל בזרם ואחרים ניסו להתמודד עם קיר בצד
    מכאן המשכנו בטיפוס אל שלוחת לוויה (23) וחצינו אותה וירדנו לדרך (28) שחוצה את נחל כנף (29) וממשיכה במקביל לו עד עין דיר עזיז משמאל (33) ובית הכנסת העתיק מימין
    ירדנו לרחצה בבבריכת המעיין המשופצת לזכר אשי נוביק ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה
    הבריכה היתה מוצלת ונהנינו מאד ממנה
    דותן הכין קפה ואחר כך התלהב וקטף לנו כמות עצומה של סברסים יחד עם מתנדבים נוספים
    אורך ההפסקה בבריכה היה לא שגרתי בקבוצה שלנו
    מכאן המשכנו בדרך לכיוון מושב כנף בו מילינו מים ליד המכולת בנקודה 37
  • המשכנו ויצאנו מהמושב (38) ופנינו מזרחה בכביש עם הסימון השחור ובנקודה 39 פנינו לדרך למזרעת כנף ודהרנו בה
    מכאן הרוב ירידה ארוכה ומהנה הרבה יותר משזכרתי
    פשוט כיף
    בנקודה 48 עזבנו את הדרך שיורדת מערבה על השלוחה ופנינו לדרך לכיוון נחל כנף ורמות
    בנקודה 53 מסתיימת הירידה בחציית הוואדי ומתחילים לטפס לכפר הנופש ברמות (55) ומנקודה 56 בכביש לרמות
    בגלל שהכביש ברמות בשיפוצים ההמשך מכאן המפה הוא על דרך חלופית מדרום לכביש שמגיע גם לשער היישוב בנקודה 59
  • איזה יופי של טיול

Friday, July 03, 2009

מעיינות

מעיינות

124

תאריך :  3-7-2009

עין כרם - סינגל עין כרם -צומת כרם - בי"ח הדסה - כביש "צומת כרם-הדסה-ירושלים" - כביש גישה לאבן ספיר - סינגל המעיינות - חרבת סעדים - סינגל IMBA - מתחת יד קנדי - כביש "יד קנדי-ירושלים" - וודי וולג'ה - סינגל וולג'ה - עין אל בלד (עין וולג'ה) - עין לבן - אורה - סינגל דאון היל מאורה לעין כרם - עין כרם 

נקודת יציאה : רחבה ליד מעיין מרים בעין כרם
בכניסה הצפון מזרחית לעין כרם ולאחר עיקול חזק שמאלה נראה מימיננו את רחוב המעיין החסום לכניסה ומיד אחריו כניסה ימינה ליד מגרש חניה, לשם נכנס, נגיע לצומת T ונפנה שמאלה לרחוב המעיין, בו נחפש חניה לאחר 100 מ'."

משתתפים: 16

 אורך :  24 ק"מ

גובה מצטבר : 788 מ'

זמן :  4:05 שעות

רמת קושי : 3.2 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 3.0 (בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ logמה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

קובץ TXT ל Naviguide

הערות :

  • זהו מסלול מקסים המתאים לקיץ וכולל סינגלים איכותיים , עליות לא מוגזמות ומעיינות שבחלקם ניתן להתרחץ
    הנופים מגוונים
    המסלול התבסס על תאורים
    תאור המסלול של אילן שחם
    http://www.ifeel.co.il/page/9334 , ירון פדות http://yaronp.com/wordpress/?p=303
    וכן מסלול שלי http://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/einkerem משנה שעברה
  • התחלנו ברכיבה ממעיין מרים (1) ובנקודה 2 בדיוק בקצה השטח שבבנייה (כרגע מוקף פחים) ירדנו למטה כ 30 מ' בדרך ומשם (יש שילוט עץ) פנינו שמאלה לסינגל  עין כרם (3)
    זהו סינגל קצר וטכני עד נקודה 4
    מכאן ירדנו בדרך עד הכיכר בצומת כרם (5)
    פנינו בכביש שמאלה ובנקודה 6 פנינו לדרך עפר שמאלה ומיד ימינה (7) והתחלנו לטפס לכיוון בי"ח הדסה
    בנקודה 13 מגיעים לכביש בבית החולים (השביל בו טיפסנו נקרא "שביל הבריאות" ופה ושם היה שילוט לכיוון בי"ח הדסה
    מכאן המשכנו בתוך שטח בית החולים עד שער היציה המערבי שהיה סגור ונאלצנו לזחול/להתכווץ בשביל לעבור (ראה תמונות) (14)
  • מכאן על הכביש מזרחה עד הפנייה לאבן ספיר (15) והמשך בכביש לכיוון אבן ספיר עד נקודה 16 בה פונים שמאלה לדרך בסימון שבילים אדום
    את השביל האדום עזבנו בנקודה 17 והמשכנו עם הדרך עד נקודה 18 בה נכנסנו לסינגל "המעיינות" שמטפס עד חרבת סעדים (23)
    זהו סינגל נהדר ומגוון עם קטעים זורמים , כמה קטעים טכניים והרבה נוף וצל
    חלקו השני מעין תמר (בין 18 ל 19) פוגשים את סימון שביל ישראל וסימון ירוק וממשיכים איתו עד חרבת סעדים
  • בנקודה 23 מגיעים לכביש שיורד לחרבת סעדים מיד קנדי ומיד בנקודה 23 נכנסנו לשביל/סינגל שאיתו רכבנו דרך חניוני חרבת סעדים עד מגרש הכדורסל בנקודה 24
  • מפה מתחיל סינגל נהדר - סינגל IMBA ששופץ השנה ושונה קצת לעומת שנה שעברה
    הסינגל בנוי למופת ומאפשר הרבה קטעים טכניים הבנויים נכון וזרימה נוחה
    הסינגל מסתיים בנקודה 26 במפגש עם הדרך בסימון אדום קצת מזרחית לצומת דרכים גדולה
  • מכאן טיפסנו בדרך נוף טובה תחילה בסימון אדום ומנקודה 27 בסימון שחור עד צומת הדרכים בנקודה 32
    מכאן דרך שמטפסת ליד קנדי בה רכבנו בטיול לפני שנה
    http://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/einkerem
    המשכנו בדרך הימנית בסימון כחול
    עד חיבור לכביש מירושלים ליד קנדי בנקודה 34
    מכאן המשכנו על הכביש ימינה עד נקודה 35 בה ירדנו ימינה לכביש צר שיורד בוודי וולג'ה
    פנינו בנקודה 36 לדרך שחוצה עד וודי וולג'ה ובנקודה 37 בסימון שבילים כחול יורדת בסינגל טכני מאד שרובנו הלכנו כ 40% שלו
    בסופו מגיעים לעין וולג'ה תחתון (עין אל בלד) בנקודה 39
    זהו אחד המעיינות הנקיים באיזור ירושלים ויש לי נוסטלגיה רבה אליו מהימים של טרום אינטיפדות בו היינו מטיילים (רגלית) בנחל המעיינות שליד בתיר ובסופו מטפסים דרך וודי וולג'ה תוך רחצה במעיין הזה ואכילת תאנים והלאה לכביש לאורה
    מכאן המשכנו בדרך הכחולה עד עין לבן בנקודה 42
    פה רק מוטי שחה
    המשכנו מכאן בטיפוס קשה עד כביש "ירושלים-אורה" בנקודה 50
    פה רכבנו לכיוון ירושלים על הכביש עד צומת אורה (51)
  • כאן נכנסנו לסינגל ה DownHill מאורה לעין כרם
    יש פה מספר נתיבים , כולם אתגריים וטכניים והרוב רכיב גם לרוכב הממוצע
    זהירות יש פה דרופים רבים שלא כולם יכולים/מעזים לקפוץ
    הסינגלים כולם מסתיימים בנקודה 52 בקצה של עין כרם
    מכאן ירידה מהירה בכביש תלול עד עין מרים (1)

Friday, May 08, 2009

חרמון

 

חרמון

30

תאריך : 8-5-2009

דן - כביש "קרית שמונה-מג'דל שמס" - חצייה מעל נחל סער - קלעת נמרוד - נבי חזורי - נווה אטי"ב - מג'דל שמס - הכביש לאתר הסקי - אתר הסקי (רכבל תחתון) - קופות אתר הסקי - ברכת מן - בין הר כחל להר  שזיף - הר סנאים - נווה אטי"ב - כביש "קרית שמונה-מג'דל שמס" - קלעת נמרוד - נחל סער - בנייס - דן

נקודת יציאה : לפני שער הכניסה לבית אוסישקין ליד קיבוץ דן (עוברים את קיבוץ דן לכיוון הבנייס ואחרי כק"מ פנייה שמאלה לכיוון תל דן , אחרי כמה מאות מ' פנייה שמאלה לבית אוסישקין)
                 בגלל שהשער הצהוב היה סגור חנינו בשוליים הרחבים מספיק לפני השער)

משתתפים:  16

 אורך :  53 ק"מ

גובה מצטבר : 1642 מ'

זמן :  6:10 שעות

רמת קושי : 4.7 (קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.0 (קל) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

תמונות (מאור)

תמונות (יונתן)

תמונות (דורון)

הערות :

  • סוף סוף אחרי מספר שנים שאני חושב על המשימה הזו - טיפוס החרמון - היא יצאה לדרך
    במקרה בלי ששמתי לב יצא שזה הטיול ה 250 שהובלתי בקבוצה כך שגם יצא מספר המתאים לחגיגה
    הדאגה שלפני היתה שיהיה קשה , אבל בסוף ההרגשה של כולם היתה שהטיפוס לחרמון היתה קלה הרבה מעבר למצופה
    מבחינת השרירים או סיבולת לב ריאה הטיול לא היה קשה , הקשיים העיקריים היו לכל אחד קצת אחרת , אבל בעיקר ,
    התחת והרדמות איזורים רגישים , כאבי גב וכתפיים עקב המונוטוניות של הטיפוס בכביש - אבל קצת כוח רצון ועצירות קצרות למתיחת עצמות ושרירים פותרים את הבעיה
    בחרתי בטיפוס בכביש כי רציתי לקצר את הטיול ככל הניתן - כידוע  בנות הזוג של רובנו לא אוהבות העדרויות ארוכות מדי בימי ששי , מה שדורש מאיתנו להתחיל טיול מוקדם ולסיים מוקדם ככל האפשר
  • התחלנו מחנייה לצד הכביש שנכנס לבית אוסישקין לפני השער (1)
    מכאן יצאנו לכביש הגישה לתל דן (2) ואז על הכביש המטפס לחרמון דרך נווה אטי"ב עד הרכבל התחתון באתר החרמון
    הראשון שהגיע והתחיל ממעיין ברוך ולא מתל דן והשיג אותנו בעלייה היה נתי שזו לו הפעם השלישית שהוא עולה לחרמון
    הטיפוס לקח לו 2:45 שעות
    האחרים טיפסו בזמנים שבים 3 שעות ל 4:25 שעות (לי לקח 4:10 שעות)
  • החזרה מהחרמון היתה בחלקה הגדול בשטח
    התחלנו בירידה חזרה בכביש לאיזור הקופות (13) ופה פנינו דרך מגרשי החנייה וירדנו מהקצה שלהם (14) בדרך דרדרתית אל בקעת מן (15)
    הדרך מהקופות עד לפני נווה אטי"ב מסומנת בסימון אדום
    הדרך טכנית בחלקים רבים ועוברת בנופים יפים של נחל שיאון וכל צפון הארץ
    הפריחה עכשיו בעיצומה בחרמון (אביב מאוחר בגלל הגובה)
    יש טיפוס קשה לאוכף שבין הר שזיף להר כחל באיזור הק"מ ה 33 (ראה מפה) ואז שוב יורדים בדרך עד נקודה 19 לפני נווה אטי"ב
    פה הסימון פונה ימינה אבל מבדיקות בעבר לדרך אין מוצא ומגיעים לגדר הסגורה של נווה אטי"ב
    המשכנו ישר בדרך לבית הקברות של נווה אטי"ב ונכנסנו בשער בגדר היישוב בנקודה 20
    מכאן על דרך הביטחון סביב היישוב עד חיבור לכביש "מג'דל שמס-קרית שמונה" בנקודה 21
    יצאנו מנווה אטי"ב ודהרנו בכביש עד אחרי קלעת נמרוד (6) במהירויות שנושקות ל 70 קמ"ש
  • בנקודה 22 לפני מטע זיתים צעירים מגודר פנינו לדרך תלולה שיורדת בין מטעים עד לבנייס
    באיזור נקודה 25 צריך לעבור גדר ושוב ממשיכים בדהירה ברכי מטעים עד שיוצאים משער פתוח (היה פתוח בשנה שעברה) באיזור נקודה 28 והלאה עד חיבור עם הכביש הפנימי לבנייס בנקודה 29
    מכאן שוב על הכביש חזרה למכוניות בדן

Sunday, May 03, 2009

משער הגיא לצובה

 משער הגיא לצובה

58

תאריך : 3-5-2009

תחנת דלק פז ליד מסילת ציון - דרך נוף צפונית - הר כרמילה - ליד שואבה - נחל כיסלון - עין לימון - צובה - צומת הכניסה לגבעת יערים - דרך נוף דרומית - דרך מקבילה לכביש 38 - תחנת דלק פז ליד מסילת ציון

נקודת יציאה : תחנת דלק פז על כביש 38 בין צומת שער הגיא למסילת ציון בצד שמאל (מערב) של הכביש

משתתפים:  לבד

 אורך :  33 ק"מ

גובה מצטבר : 718 מ'

זמן :  3:15 שעות

רמת קושי : 2.4 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.4 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

הערות :

  • יצאתי לרכיבה כטיול אימון לעלייה לחרמון המתוכננת ביום ששי השבוע
    העלייה דרך הר כרמילה היא אחת הנוחות באיזור ועולה בצורה מתונה ועוברת הפרש גובה מכובד
    הירידה בדרך הנוף הצפונית הביאה אותי למהירויות גדולות באופניי החדשות (האופניים הישנות של מאור) ועלו לי בהתעופפות מהאופניים ושפשןף וחתכים ביד שמאל שהיו יכולים להיות חמורים הרבה יותר אם לא הייתי לובש מגיני ידיים וברכיים
  • מתחנת הדלק (1) חציתי את הכביש ועליתי על דרך מקבילה לכביש 38 ממזרח לו
    בנקודה 4 מגיעים לאיזור מבנים של מחצבה ומטפסים עם הדרך עד נקודה 5 בה פונים לדרך הנוף הצפונית ביער הקדושים המסומנת בשחור ויש שילוט להר כרמילה
    הטיפוס נוח בשיפוע קל
    בנקודה 6 פוגשים שביל ירוק שמטפס לבית מאיר
    אני המשכתי בשחור עד מתחת שואבה בנקודה 8
    השחור ממשיך לשואבה ואני ירדתי בדרך הירוקה לנחל כסלון (9)
    מכאן המשכתי בדרך בערוץ בסימון אדום וגם שביל ישראל עד עין לימון והעלייה הקטלנית לצובה (10)
  • העלייה לצובה כרגיל היא בעלת 2 קירות וסתם קטע תלול ביניהם
    את הקירות הלכתי
    מנקודה 11 העלייה מתמתנת ויש שם חניון עם ספסלים
    המשכתי עד לכביש הכניסה לצובה (13)
  • מפה רכבתי בדרך מקבילה לכביש "צובה-רמת רזיאל" עד נקודה 14 בה עליתי על הכביש והמשכתי עד הכניסה לגבעת יערים ולדרך הנוף הדרומית המסומנת כחול (15)
    מפה דהירה בדרך הנוף הלבנה שגבתה ממני התעופפות ב 40 קמ"ש
    המשכתי עם הדרך עד ליד מערת בני ברית ולדרך המקבילה לכביש 38 בנקודה 18
  • מכאן על הדרך ממזרח לכביש עד תחנת הדלק (1)


סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף תאריך : 26 -4 -2024 חניית מבקרים עין הוד - נקודת התחלה : חניית מבקרים עין הוד Waze לנקודת התחלה...