Saturday, December 22, 2012

Nature : Autumn 2012

טבע : סתו 2012

ברכיבות ובטיולים אני נחשף לנופים ומראות נהדרים
בסתיו נדמה שכמות המראות והתופעות מעצימה
הנה מבחר מהצילומים שלי מסתיו 2012
השמיים מעל המכתש הגדול - מבט מהר אבנון 21-12-2012
הר גרני בזריחה - מבט מכפר הנוקדים
שפך נחל אלכסנדר - 16-12-2012
שפך נחל אלכסנדר
דרך הסוכר - 14-12-2012
השתקפות באגם יקום 12-12-2012
באגם יקום
בנחל היימן - 7-12-2012
בנחל היימן
ברמת סירין - 30-11-2012
חוף השרון - 27-11-2012
נר הלילה בחוף השרון
קשת מעל הר הזבל - 26-11-2012
עמדה ירדנית בזריחה ליד גשר הישנה - 23-11-2012
על דרך המערכת ליד גשר הישנה
השמים מעל בני ציון 22-11-2012
טרקטורון מעופף באיזור בני ציון
נרקיסים ביער אחיהוד 16-11-2012
מערות יונים - 16-11-2012
עגורים בחוף השרון - 13-11-2012
חלמונית בנחל שועלים - 26-10-2012
הר הזבל - 5-11-2012
ספינה טרופה - ארסוף - 28-10-2012
מכמורת - 15-12-2012
מכמורת
רקפות בתבור 1-12-2012
חלמוניות בשביל החלמוניות בתבור - 1-12-2012
חלמונית בתבור
קטלבים בשביל הפסגה - 1-10-2012
בלוט של ארז בהר נריה
ארז בהר נריה - 1-10-2010

חלק מהמסלולים שבהם צולמו הצילומים :

 

 

 

 

 

 

 

Friday, December 21, 2012

מעלה חתירה

 

מעלה חתירה

תאריך :  21-12-2012
 
ירוחם - חציית כביש "ירוחם-דימונה" - רכס ירוחם - חציית כביש "צומת הנגב-ירוחם" - בערוץ שחובר לנחל ירוחם - נחל ירוחם -
חציית כביש "ירוחם-דימונה" - מעל המכתש הגדול - מעלה חתירה - המכתש הגדול - מחצבות במכתש הגדול - כביש "ירוחם-אורון" - הר אבנון - סינגל ירוחם - נחל אבנון - ירוחם

נקודת יציאה : רח' הדקל בירוחם (פונים לירוחם לבאים ממערב ופונים לרח' הדקל בכיכר השנייה וחונים)

משתתפים : 6

אורך : 36 ק"מ

גובה מצטבר : 577 מ' 

זמן : 4:54 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • הגשמים בצפון "אילצו" אותנו זה השבוע השלישי ברציפות לרדת דרומה
    החלטתי על מסלול באיזור ירוחם והפעם החלטתי על מעלה חתירה
    בפעמים הקודמות בהן ירדנו את מעלה חתירה זה היה בטיול קווי ולא מעגלי :
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/machtesh
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/negev2007

    הפעם תכננתי מסלול מעגלי שמתחיל בירוחם , עולה מערבה לרכס ירוחם ויורד בערוץ שחובר לנחל ירוחם ואז ממשיך למעלה חתירה
  • התחלנו מירוחם מרח' הדקל (1) וחברנו לדרך 4X4 בנקודה 2
    מכאן רכיבה עד חציית כביש "ירוחם-דימונה" בנקודה 3
    מצידו השני עלינו בכביש המשובש שהוא גם חלק מסינגל ירוחם וטיפסנו איתו לרכס ירוחם
    בנקודה 4 ירדנו ימינו בדרך לכביש "צומת הנגב-ירוחם" ועלינו על דרך 4X4 על רכס ירוחם
    רכבנו על הדרך עד נקודה 5
  • פה ירדנו בשבילי עזים תחילה מעל הערוץ ואחר כך בערוץ או ממש מעליו עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 6
    הדרך מקבילה לנחל ירוחם
    הדרך היתה חולית וחוצה מאהל בדואי וממשיכה עד כביש "ירוחם-דימונה"

    אחרי חציית הכביש בנקודה 7 המשכנו בדרכי 4X4 עד נקודה 10
    הדרכים היו חוליות אבל רכיבות
  • בנקודה 10 התחלנו בטיפוס מתון מאד בשרידי דבלים ובר בשטח עד מעל המכתש הגדול בנקודה 11
    פה ירדנו בנאקב טכני אל שולי המכתש ואל ראש מעלה חתירה בנקודה 12
  • מעלה חתירה רכיב ב 85-90% ממנו ורוכבים טכניים מיומנים מאד ירכבן 99% מנו
    20 המ' הראשונים לא רכיבים אבל ההמשך רכיב בד"כ חוץ מקטע של 30 מ' במצוק בנקודה 13 בה מוליכים את האופניים

    סה"כ השביל היה יותר זורם מבעבר , כנראה בגלל שיותר רוכבים עוברים בו
    מעלה חתירה מסתיים בדרך המחצבה בנקודה 14
  • מכאן רכבנו בדרך 4X4 טובה שמשמשת את המחצבה
    בנקודה 15 יצאנו משער המחצבה הסגור אבל יש מעברים משני צדדיו
    בנקודה 16 הגענו עם הדרך לכביש "ירוחם-אורון"
    פה פנינו ימינה בכביש וטיפסנו עד הפנייה להר אבנון בנקודה 17
  • מהכביש פנינו לדרך 4X4 שעולה עד שרידי בסיס בריטי בנקודה 18
    חברנו לסינגל ירוחם המסומן בסימון דמוי סימון שבילים לבן צהוב לבן
     ולעתים עמודי עץ שרובם הועלמו ע"י הבדווים
    הסינגל טכני קל בד"כ ובתחילה ניתן לזיהו בקלות אבל מנקודה 19 בערך הוא נעלם הרבה פעמים אבל פשוט רוכבים בשטח מישורי כך שאין בעיה להתמצא
    בנקודה 20 חוצים את כביש "ירוחם-דימונה" ליד גשר וממשיכים עד שיורדים לערוץ נחל אבנון בנקודה 21 ואחרי חצייתו ממשיכים
    קצת מערבה וחוברים לרחובות ירוחם עד האוטו

Tuesday, December 18, 2012

Sweet as Sugar

מתוק כמו סוכר

המבט הקלאסי על דרך הסוכר
בין המסלולים המשובחים ביותר בארץ לאופני הרים הם המסלולים בצפון מדבר יהודה לא רחוק מכביש 1 היורד מירושלים ליריחו
לאט לאט הצטברו מספר רב של אופציות למסלולים
התוואים העיקריים לרוב המסלולים הם וודי קלט ודרך הסוכר
דרך הסוכר
וואדי קלט מעל מנזר סנט ג'ורג
הם כוללים מספר רב של אטרקציות המשתלבות במסלולים השונים , אשר יחד עם הקרבה למרכז הארץ הופכים את המסלולים כאן למאד אטרקטיביים לרוכבי אופני הרים בחורף
האטרקציות העיקריות
וואדי קלט מסינגל הצינור - צילם רוני מרקוביץ
  • וואדי קלט
  • עין פרת
  • עין פאוור
  • עין קלט
  • מנזר סנט ג'ורג'
  • דרך הסוכר הקלסית
  • ביר אל מלקי
  • מנזר מרסבא
  • נחל אוג
  • הר מונטר
אמנה כאן כמה אופציות

המסלול המעגלי

מטפסים לדרך הסוכר
הפעם הראשונה שרכבתי בדרך הסוכר היתה במסלול המעגלי
הבעייה במסלול זה היא שאם רוצים להנות מהירידה הנהדרת , צריך לטפס הרבה מאד וזה גם קשה וגם גוזל זמן
בדרך הסוכר - צילם מאור
מסלול כזה מתואר  ב

המסלול הקצר

בדרך הסוכר
זהו מסלול קצר שנותן טעימה מצויינת מדרך הסוכר 
מסלול כזה מתואר ב

מסלול ארוך יותר

בדרך הסוכר
מסלול ארוך יותר שהתחיל במעלה אדומים והסתיים באלמוג מתואר כאן

המסלול הטוב ביותר של דרך הסוכר

בדרך להר מונטר
המסלול הטוב ביותר של דרך הסוכר לדעתי הוא מקידר דרום דרך הר מונטר ואז לדרך הסוכר
בירידה מהר מונטר בדרך לסוכר
מסלול כזה מתואר ב
סדרת מסלולים נוספת אפשרית באיזור הנהדר הזה היא מסלולים בוואדי קלט

וואדי קלט ממצפה דני

בין מצפה דני לוואדי קלט
 המסלול מתחיל במצפה דני ויורד לוודי קלט ליד עין קלט ומשם מטפס אל מעל מנזר סנט ג'ורג' ויורד לבקעת יריחו ואלמוג
משחקים , ליד עין קלט
מסלול כזה מתואר ב

המסלול הקלאסי בוואדי קלט

בסינגל הצינור בוודי קלט - צילם רוני מרקוביץ
המסלול הקלאסי בוואדי קלט מתחיל בכפר אדומים , ממשיך בסינגל הצינור
ממשיך בסינגל עין קלט ומטפס אל מעל מנזר סנט ג'ורג' ויורד לאלמוג
ליד עין קלט
מסלול כסזה מתואר ב

המסלול הטוב ביותר בוואדי קלט

בעלייה מסנט ג'ורג
המסלול הטוב ביותר בוואדי קלט מתחיל בכפר אדומים ויורד אל עין פרת
הוא ממשיך בסינגל הצינור וסינגל עין קלט
בירידה מערבה לעין פרת
מאפשר טבילה בעין קלט ורכיבה לאורך האמה
מכאן מטפס אל מעל מנזר סנט ג'ורג' ויורד לאלמוג
בעין קלט
בדרך מעין קלט
מסלול כזה מתואר ב

מרסבא

מרסבא
ליד המרסבא
תחליף סוכר
מסלול משובח נוסף עומד בקטגוריה בפני עצמו הוא מסלול מקידר אל מנזר מרסבא המדהים
מכאן להר מונטר וירידה בדרך מקבילה לדרך הסוכר - ברמה כמעט זהה וחווייתית באותה מידה
תחליף סוכר
מסלול כזה מתואר ב 

וודי קלט ודרך הסוכר בטיול אחד

בירידה מכפר אדומים לכביש אלון
המסלול המרשים ביותר לדעתי הוא מסלול שטועם מוודי קלט וגם מדרך הסוכר והכל בטיול אחד לא ארוך
בסינגל עין קלט
אמנם מפסידים את מנזר סנט ג'ורג' וחלקים מוואדי קלט אבל מרוויחים שילוב מגוון של נופים
גשר האמה בעין קלט
בדרך לסוכר
מסלול כזה שהוא גם רכיב כולו ניתן למצוא כאן

סיכום

מיני לונה פרק מזרחית לאלמוג
כמובן אפשר לשלב בין המסלולים או לבחור בדרכים נוספות הקיימות באיזור
בסינגל עין קלט
מסלולים נוספים במדבר יהודה ואולי גם חדשים באיזור שעדיין לא רכבתי אבל יפורסמו בקרוב ניתן למצוא כאן :
וכאן :



Saturday, December 15, 2012

שלושה ימים של גן עדן בשחרות

 

שלושה ימים של גן עדן בשחרות

תאריך : 13-15/12/2012

הקדמ
ה
זהו טיול שרכבו חלק מחברי קבוצת Northern Riders
אני לא השתתפתי
המסלולים והתאורים מתוארים ע"י יוחאי ומני

הקדמה מאת מני :

ב- 13-15 לדצמבר יצאנו עשרה רוכבים לשלושה ימי רכיבה באיזור שחרות.
השתתפו: יוחאי, תומר ובנו זיו , רועי, ירון פירסט, ירון תלמי, רועי, משה פאר, אריק ואנוכי.
שהגענו היינו בהלם מ"הפחון" שזרוק באמצע שום מקום ושקלנו לנתק את היחסים שלנו עם יוחאי במיידית |יעני|.
אך לאחר שהיינו מרוצים לאחר רכיבה של היום הראשון (שחרות - נחל צאלה- נחל עבדה ושביל ישראל), הבשר שהקפיץ לנו רועי על המנגל (ותנחשו מה היה הקינוח לאחר הבשר - עוד בשר) והערק והיין שזרמו בעורקנו, נכנסנו לאווירה המחשמלת. בלילות ישנו צפופים אחד לשני על מזרונים ואפילו הנחירות "ורעם התותחים" לא הצליחו להפריד ביננו.
ביום השני יצאנו מוקדם ורכבנו משחרות לבאר אורה במסלול שכלל הקפצות (את הרכבים השארנו בבאר אורה יום קודם). בסיום הרכיבה הזמנו ארוחה מבעל החאן שסיפר לנו כי בעבר היה בורגני והגיע לשחרות מהחיים בתל אביב. כיום הוא מפעיל את מה שנשאר מהחאן ומתפרנס מטיולי גמלים ומהדרכת תיירים. כאשר הגיע ב- 19:00 הדליק מדורה והכין לנו ארוחת פויקה (עוף עם אורז בסיר יצוק), מרק, סלטים ופיתות. שוב היין, הערק, התה והקפה זרמו בעורקנו ובסיום הארוחה ב- 21:30 פרשנו לישון.
בבוקר כבר כולם סיפרו בהתרגשות כי הצליחו "להוריד" |קרמבו| בשירותי הנסורת (חור אחד עם מכסה ושקית בפנים, חור שני של נסורת עם כד. בסיום לוקחים נסורת בכד ומכסים - אני כמעט התבלבלתי והתפניתי בחור הנסורת. מזל :-D).
ביום השלישי אני פרשתי מסיבות אישיות והחבר'ה רכבו רכיבת תיירות בפארק תמנע . יוחאי יוציא סיכום ליום זה.
לסיכום - שלושה ימים של חוויה של שיכרון חושים. תודה ליוחאי על היוזמה והארגון, לרועי האקונום, לתומר שטרטר את יוחאי בתיקונים של המסלול ולשאר החברים על האווירה המשגעת.


תודה מיוחדת לאיל ינובסקי מנהל חנות רוזן מינץ באילת
ביום הראשון בערב הגעתי לחנות באילת. הסברתי שהגעתי לטיול סופ"ש באיזור, הברקס האחורי לא מתפקד.
אייל שהיה בחופש, הוקפץ במיוחד מהבית, היות והוא המומחה בענייני בלידינג.
תוך חצי שעה הוא הגיע ופתר את הבעיה - כמה נגיעות של קוסם והכל עובד בחזרה. על הדרך "שיחק" קצת במעביר האחורי.
כל התהליך לווה באורך רוח וחיוכים.
שהצעתי לו לעבור לחיפה, הוא סירב בחיוך.

כל הכבוד ותודה על השירות האדיב! |כתר|


הקדמה מאת יוחאי :

לפני שאתחיל,אני מוכרח להגיב להעצמת דברי מני האחרונים:
אייל סקוזה - למרות שמעולם לא פגשתי אותו,ומהשיחות המעטות שלי איתו קודם לכן  עשה עלי רושם של "מנש" אמיתי ועזר בייעוץ ברוחב לב נדיב כ"כ -שלא יכולתי להתאפק ותוך שאני נפעם מהנוף - והרמתי לו טלפון מפרגן והודיתו לו שוב ישירות מאמצע הדרך לאורך שביל ישראל משום שלא יכולתי שלא לחשוב על ההקדמה - אם טלפונית או בהתכתבות והקישורים שונים ב"תפוז" שהוא נתן לי לגבי הקטע המדהים הזה לאורך המצוק בפרט,ולגבי האפשרויות בנחלים האחרים באזור בכלל,פשוט חבל על הזמן הבן אדם הזה הוא נכס!!! תקצר היריעה כמו שאומרים.

 סרטון מ 3 הימים שצילם וערך משה פאר

היום הראשון : שחרות - נחל צאלה - נחל עובדה - שביל ישראל

מפת המסלול

קובץ GPS בפורמט TRK

המסלול באתר גרמין

תיאור מסלול שחרות נ.צאלה נ.עבדה

מאת : מני

רב המסלול הוא על שביל ישראל לאופניים משחרות לבאר אורה. השביל מסומן בצורה ברורה. בכמה מקומות יצאנו מהשביל כדי "לטבל" את הטיול בנקודות עניין מיוחדות, כמו התצפית מהר ברך לבקעת תמנע והסינגל בנחל עתק.

1-2: רכיבה מחאן שחרות בכביש העולה לשחרות.

2-4: מהישוב ירדנו לנחל והתחברנו לשביל ישראל. הסינגל עולה ומתקרב למצוק לתצפיות מדהימות. ויורד לנחל זוגן בנקודה 4.

שביל ישראל לאופניים דרך נחל עשירון. קטע סינגל נחמד וזורם שמגיע למצוק.

4-5: רוכבים בסמ"ש שחור מערבה בדרך 4X4.

5-7: בנקודה 5 עזבנו את הסימון השחור וטיפסנו בשביל ישראל בעלייה טכנית ומדורדרת. בסיום העלייה יורדים לנקודה 6, עוזבים את שביל ישראל ורוכבים בנחל צאלה מערבה עד לבקעת עבדה. הנחל מעניין מאוד וכולל בחלקו רכיבה בר בשטח ובחלק אחר סינגל ברור.

7-8: רכיבת דשדש נסבלת עד לנחל עבדה.

8-9: רכיבה בדרך נחל עבדה. לרב קטעי דשדש נסבלים.

9-5: בנקודה 9 מתחברים סוף סוף לשביל ישראל. התכנון המקורי היה לחזור בנחל הגדרה לבקעת עבדה ומשם בנחל זוגן לשחרות. היות ולא נשאר לנו כח לדשדש בבקעת עבדה ויתרנו ורכבנו על שביל ישראל לכיוון צפון חזרה לשחרות. בנקודה 10 סטינו מעט מהשביל וטיפסנו למנוחה בתצפית יפה מאוד. התחברנו שוב לסימון והגענו שוב לנחל זוגן בנקודה 5. שביל ישראל בקטע הזה כולו סינגל נהדר ומספק תצפיות מדהימות לאורך המצוק. היפה בהן היא על הר ארגמן.הרכיבה היא בסגנון עולה יורד ולעיתים כוללת שיפועים חדים מאוד וטכניים. בקטעים קצרים מאוד מצריך עלייה רגלית וכולל גם כמה ירידות טכניות מעולות.

5-3: רכיבה בקטע שרכבנו בהלוך בכיוון הפוך.

3-1: בנקודה 3 עזבנו את שביל ישראל ורכבנו לכיוון נחל עשרון בשביל ישראל לאופניים. יש לשים לב כי שביל ישראל לאופניים שונה משביל ישראל ומסומן בציור של רוכב על אופניים. השביל בקטע זה הוא סינגל קליל וזורם במהירות. בנחל עשרון הוא מישורי ובפנייה מזרחה מהנחל מטפסים מעט ויורדים במהירות חזרה לחאן שחרות.

היום השני : שחרות - באר אורה

מפת המסלול

המסלול באתר גרמין

תיאור מסלול שחרות באר אורה

מאת : מני

רב המסלול הוא על שביל ישראל לאופניים משחרות לבאר אורה. השביל מסומן בצורה ברורה. בכמה מקומות יצאנו מהשביל כדי "לטבל" את הטיול בנקודות עניין מיוחדות, כמו התצפית מהר ברך לבקעת תמנע והסינגל בנחל עתק.

1-2: רכיבה מחאן שחרות מערבה.

2-3: שביל ישראל לאופניים דרך נחל עשירון. קטע סינגל נחמד וזורם שמגיע למצוק.

3-4: רוכבים בעליה מתונה בסינגל על המצוק עם נוף מרהיב ויורדים לכיוון נחל זוגן.

4-5: נחל זוגן: רכיבה בסינגל מסודר וזורם, ברמה טכנית קלה, בנחל הרחב, שמוקף לעיתים משני צידיו בשני צוקים של כמה עשרות מטרים. בסופו מגיעים לבקעת עובדה.

5-6: רכיבה משעממת (מעטים מאיתנו הצליחו להנות ממנה) בדרך 4X4 העולה במתינות רבה מהגדר של בסיס עובדה עד לפיצול שבילים. שם ממשיכים בכחול לכיוון באר מלחן. לדעתי, שווה להתחבר לבאר מלחן משביל ישראל שיוצא משחרות ומקביל למצוק – אפילו שבכיוון דרומה יש צורך מדי פעם לעלות רגלית כמה עליות, כולו סינגל והוא מעניין יותר.

6-7: רכיבה בדרך רחבה בנחל מלחן עד לבאר עמוקה המכילה מים מליחים.

7-9: רכיבה בנחל מתק. בנקודה 8 פונים ימינה ונכנסים לדרך מדהימה בין קירות צבעוניים, אבנים וצורות מיוחדות – לא כדאי לוותר!

9-11: המשך בדרך להר ברך בדרך רחבה. בנקודה 10 ניתן להמשיך מערבה בשביל ישראל לאופניים (קטע סינגל, המגיע עד לנחל בטם - נקודה 12). אנו העדפנו לטפס לתצפית בהר ברך, המשקיפה על בקעת תמנע. התצפית היפה ביותר שהייתי בה עד היום!

11-12: ירדנו מהר ברך בסינגל טכני קצר בסימון אדום ומיד טיפוס רגלי קצר לגבעה שמדרום להר ברך. המשכנו באדום על הסכין היורד במעלה ברך לנחל בטם, שם התחברנו לשביל ישראל לאופניים. הפחד מהתהום – כמה זה בריא לנפש! תענוג אמיתי ומומלץ ביותר!

12-13: כאן שביל ישראל לאופניים הוא קטע סינגל זורם ונחמד, פעם עולה ופעם יורד. מדי פעם ראינו שילוט "זהירות, נא לרדת מהאופניים". מצחיק, היות ומדובר על ירידות לא תלולות והסינגל יחסית רחב.

13-15: הדובדבן שבכפית העמבה. הקטע הכי כיפי – לא לוותר!!   החלטנו לצאת מהסינגל שממשיך מנקודה 13 מערבה. אנו פנינו לנחל עתק – סינגל מיוחד מאוד. עד נקודה 14 הוא זורם וקל. בנקודה זו יש לשים לב להמשיך דרומה בסימון הירוק. טיפסנו קלות ואז ירידה מהירה על אבנים קטנות ומשוחררות, הדרך ממשיכה על סכין צרה היורדת ושוב התהום עד לנחל. בנחל פה ושם חוצים רגלית כמה בולדרים (קצר ביותר). כאשר יוצאים מהנחל משתלבים שוב בשביל ישראל לאופניים.

15-באר אורה: רכיבה בדרך רחבה ומהירה עד באר אורה. אני אישית פחות אהבתי את הקטע הזה. בדיעבד, הייתי מתחבר לאחד המעלות ויורד בדרך מעניינת יותר – אולי בפעם הבאה.

היום השלישי : תמנע - האגם הנסתר

מפת המסלול

קובץ GPS בפורמט TRK

המסלול באתר גרמין

תאור המסלול בפרק תמנע
מאת יוחאי

החנינו המכוניות באליפז(הסיפור עם כניסה לחניה בתוך הישובים באר-אורה ואליפז - אפשר לכתוב על זה ספר בנפרד...),
התקדמנו על הכביש עד קצת לפני שער הכניסה לאתר ופנינו ימינה/צפונה בשביל ישראל לאופניים עד המפגש עם נחל תמנע ופנינו מערבה ב"דאבל" עד המפגש עם הסינגל השחור.
התכנית שלי הייתה לעלות איתו צפונה ולהמשיך מקצהו מערבה עד "ציורי המרכבות" כדי להכניס עניין למסלול ולהשלים דרך הHighlights של האתר - מסלול מעגלי באגם תמנע לפני היציאה ל"אגם הנסתר".
בפועל - כשהגענו אחרי כשעה של "דשדוש" חולי לקצה הסינגל השחור לא נשארו בנו אנרגיות להעמיס האופניים על הכתפיים כדי לעבור מצוק שעמד בדרכנו לכוון מערב,וקיבלנו החלטה לסגת  ולהגיע ל Highlights של האתר דרך הכביש הראשי של השמורה.
תוך כדי הנסיעה מערבה גילינו את שביל ישראל לאופניים הנמצא בתהליך בניה שמשך אותנו מדרכנו ל"ציורי המרכבות":-( ,המשכנו איתו "לפטריה" ודרום מזרחה עד אגם תמנע כשאנחנו מדלגים גם על "עמודי שלמה":-(.
במהלך ההפסקת קפה בסביבות 12:30באגם תמנע התעורר דיון אם להמשיך ל"אגם הנסתר" או לחתוך חזרה לאליפז והוחלט להמשיך לאגם הנסתר.
לאחר חציית מספר תלוליות/מחסומי עפר שחסמו את הדרך וכבר די קרוב לאגם -כחצי ממספר חברים "תפסו אזימוט" לאליפז ונוצר נתק בקבוצה שאילץ גם את מי שלא אצה לו דרכו - לחזור לאליפז.
כך יצא שרק נתי ואנוכי הגענו/חזרנו לבסוף ל"אגם הנסתר" כשהתמונות כלל לא ממחישות כלל את הוד - קדושת המקום נוכח גובה המצוקים הסובבים את מי הטורקיז והדרך העקלקלה וסבוכת הגדרות להגיע לשם גם עם האופניים,פשוט מקום מדהים ביופיו!!!
לי - בהחלט נשאר טעם של עוד,פשוט האזור הזה מדהים בעוצמותיו

Friday, December 14, 2012

טעימה מוואדי קלט ודרך הסוכר בטיול אחד

 

טעימה מוואדי קלט ודרך הסוכר בטיול אחד

תאריך :  14-12-2012
 
כפר אדומים - סינגל ירידה לוואדי קלט - כביש אלון ליד עין פוואר -
סינגל "עין קלט" - גשר האמה ליד עין קלט - עלייה למצפה יריחו - כביש "ירושלים-יריחו" הישן - חצייה מתחת כביש 1 - וואדי אל מרזה - נחל אלמוג - ביר אל מלקי - דרך הסוכר - רס אל משהד - נבי מוסא - סיתנא עיישה - דרב אל רנב - תל אל מוחלחל - אלמוג - נחל אוג - מחשור דובר - כביש ים המלח - צומת קלי"ה (הלידו)

נקודת יציאה : בחנייה של הצרכנייה של כפר אדומים
                    הערה : לאחרונה פרסמו התושבים בקשה לא לחנות בחנייהשל הצרכנייה אלא באיזור הצומת בנקודה 2 (יש שם מקום לחנות)

נקודת סיום : תחנת דלק בצומת קליה (הלידו) ליד ים המלח

משתתפים : 9

אורך : 33 ק"מ

גובה מצטבר : 592 מ' 

ירידה מצטברת : 1333 מ'

זמן : 4:55 שעות 

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

קובץ KMZ ל GPS

הערות :
  • עקב הגשמים "נאלצנו" שוב לרדת למדבר
    החלטתי לחזור לדרך הסוכר , אבל ככל שהעמקתי בתכנון היה נראה לי בנאלי מדי לבנות מסלול סוכר רגיל :
    מקידר דרך המונטר לסוכר , או מקידר או מעלה אדומים ישר לסוכר (את מרסבא אני שומר לטיול אחר השנה לכן לא הכנסתי לתכנונים)
    לבסוף אמרתי לעצמי אולי נעשה משהו אחר , נחבר את וואדי קלט עם דרך הסוכר
    אחרי מספר גרסאות החלטתי על המסלול ואכן המסלול הוכיח את עצמו
    מסלול רכיב (סה"כ כמה עשרות מ' לא רכיבים - דבר נדיר בוואדי קלט) וזורם , העליות בדרך 4X4 רכיבות למרות התלילות
    לסיום הוספתי את נחל אוג תחתון שאחרי אלמוג שכולל קטע לונה פרק מיני ומייצר טיול מאד מגוון ולא ארוך ולא קשה
  • ירדנו מהמכולת של כפר אדומים (1) לצומת הפנייה למצפה פרת (2) ופנינו ימינה לגן קטן , יש גם סימון שבילים שם (לא זוכר את הצבע) אבל הוא לא ממשיך בסינגל
    הסינגל שמתחיל מיד אחרי הגן מתחיל בשיפוע מאד תלול שרכיב לחלקנו (עניין של אומץ בעיקר - לא טכני)
    השיפוע נגמר בנקודה 3 ואז הסינגל ממשיך ימינה וזורם במתינות (לא להתבלבל ולהמשיך בירידה בסינגל אחר תלול)
    בנקודות 4 שוב קטע מאד תלול הרכיב רק לחלקנו ואחר כך הסינגל זורם בכיף ע
    ד לכביש אלון (5)
  • מכאן טיפסנו בכביש עד הכניסה לסינגל "עין קלט" (6)
    רוכבים בסינגל מהצד הפנימי של מעקה הבטיחות
    עד שהסינגל נתחיל ממש
    הסינגל זורם ועובר במקביל לאמת מים יבשה ומסתיים בוואדי אבו א דבע בחיבורו לוואדי קלט בנקודה 8
    ניתן לבקר בעין קלט שבנקודה 7 כמו בטיולים קודמים באיזור (https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/kelt6 ,
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/kelt2 )
    מקוצר זמן החלטתי לא להתעכב שם
    בנקודה 8 גם יש שריד מרשים של גשר אמת המים מהתקופה הרומית
  • מכאן מתחיל טיפוס תחילה רגלי בשביל שחובר למדרגות לאורך כמה עשרות מ' מייגעים עד חיבור לדרך בנקודה 9
    מכאן טיפוס בדרך טובה תלולה אך רכיבה לכל אורכה
    עד נקודה 10
    טיפסנו לסככת התצפית בנקודה 11 (מכאן תמונות הפנורמה)
  • מכאן התחברנו לכביש הישן המשובש "ירושלים- יריחו" בנקודה 12 ורכבנו עליו עד המעבר מתחת כביש 1 בנקודה 13
    בדרך עברנו ליד 2 מאהלים בדווים קטנים
    אחרי המעבר מתחת לכביש 1 עוברים במאהל בדווי קטן נוסף ומאפסים בדרך 4X4 עם עלייה סבירה ורכיבה עד נקודה 14
  • פה עלינו על נאקב ישן עם תמיכה שנמשך לאורך כ 100 מ' ואחר כך בר בשטח יורדים לערוץ ואדי אבו מרזה ורוכבים בו עד נקודה 15
    פה בגלל שבהמשך הערוץ יש מפל מטפסים לשלוחה קטנה ובנקודות 16 קטע קצר רכיב חלקית ושוב התחברות לערוץ וזרימה איתו עד התחברות לערוץ נחל אוג בנקודה 17
    הערוץ פה רכב וזורמים עליו די בקלות למרות חלוקי הנחל
    בנקודה 18 מגיעים לביר אל מלקי
  • פה התחברנו לדרך הסוכר וטיפסנו עם הסינגל עד נקודה 19 בה מקום הצילום הקלסי של דרך הסוכר (ראה תמונות)
    המשכנו בזרימה מהנה עם דרך הסוכר עד כביש בקעת הורקניה ליד נבי מוסא בנקודה 20
  • פה העדפתי לשנות ולא להתחבר לערוצון החמוד לתחנת הדלק באלמוג אלא המשכנו בדבל שעובר ליד נבי מוסא ודרך בית הקברות המוסלמי שלידו
    הדבל הופך בסופו לסינגל ומגיע עד תל אל מוחלחל בנקודה 21
    ממנה ירדנו בסינגל תלול ורכיב ברובו עד תחתית התל לדרך בנקודה 22

    פה פוגשים סימון כחול וממשיכים בדבל המסומן עד לחנייה בנקודה 23
    במפה 1:50000 מסומן פה כביש סלול אבל הדרך מאלמוג דרומה לא סלולה
    פנינו ימינה בדרך 4X4 שיורדת דרומה לנחל אוג בסימון הכחול והמשכנו בדרך לאורך נחל אוג
  • בנקודה 25 פנינו עם הדרך שמטפסת צפונה אל הרמה החווארית (מישור דובר) ובנקודה 26 פנינו לדרך מזרחה אותה עזבנו לטובת טיפוס קל לרמה בר בשטח עד התחברות לערוץ בנקודה 28
    הרכיבה בערוץ היא מן מיני לונה פרק ונמשכת עד מפגש דרך על הסוללה בנקודה 29
    מכאן רכבנו בדרך עד חציית כביש פנימי בנקודה 30
    המשכנו בדרכי שדות עד חיבור לכביש ים המלח בנקודה 31
    מנקודה 31 המשכנו בשולי הכביש עד תחנת הדלק בנקודה 32

Wednesday, December 12, 2012

סיבוב חורפי קצר בחוף השרון

סיבוב חורפי קצר בחוף השרון

תאריך :  12-12-2012
 
תחנת דלק בכניסה ליקום - חציית כביש 2 - שמורת חוף השרון - שולי געש - סינגל "וינגייט" - מכון וינגייט - חציית כביש החוף - שמורת יקום - אגם יקום - תחנת דלק בכניסה ליקום

נקודת יציאה : חנייה בתחנת דלק דור אלון בכניסה ליקום

משתתפים : לבד

אורך : 12 ק"מ

גובה מצטבר : 44 מ'

זמן : 1:29 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

קובץ TRK ל GPS

הערות :
  • יצאתי לרכיבת בוקר אחרי הגשמים בחוף השרון
    המסלול כולל סינגלים קלים רבים שרובם על בסיס חול ולכן מתאימים רק לעונת הגשמים כשהחול מהודק
  • התחלתי מתחנת הדלק (1) וחציתי את כביש החוף על גשר הולכי הרגל (2)
    אחרי חציית התעלה (אין בה מים בד"כ - גם אחרי גשם) פניתי על הדרך המקבילה לכביש ימינה ובנקודה 3
    בחרתי את הדרך שמדרום לשדרת העצים מזרח-מערב כי היא פחות בוצית בחלקה הראשון
    בנקודה 4 חוצים את השדרה לדרך שמצפון כי הקטע הזה פחות בוצי (זה בוץ חולי -לא קריטי)
    בנקודה 5 לפני הגדר של השמורה פונים ימינה ובנקודה
    6 נכנסים לשמורה דרך הפשפש הצר
  • בשמורה מטפסים בדבל החולי (רכיב אחרי גשם) עד לפנייה לסינגל בנקודה 7
    מכאן רכיבה בסינגל או בש
    טח פתוח חולי מהודק על מצוק הכורכר עד סוף הסינגל ביציאה מהשמורה לקיבוץ געש בנקודה 8
  • פה פניתי לדבל וחזרתי לסינגל ללא גדר הפעם בנקודה 9
    מכאן סינגל חולי העובר ב 2 זולות עד נקודה 10 ליד אגם בשרידי מחצבה
    פניתי שם עם הסינגל שמאלה והמשכתי לזרום איתו
    בנקודה 11 הוא עובר ליד בית הקברות של געש ויש פה פשפש כניסה לשטח
    בנקודה 12
    עוד פשפש
    לידו (מהצד הפנימי -מערב) פנינו שמאלה בדבל קצר ובנקודה 13 נכנסנו לסינגל "וינגייט"
  • סינגל "וינגייט" זורם בד"כ בסימון שבילים כחול (לפעמים עוזב את הסימון לטובת תוואי נוח יותר) עד הגדר של מכון וינגייט בנקודה 15
    פה יש פרצה בגדר של וינגייט וניתן להכנס או לפנות שמאלה (מערבה) בדרך חולית קצרה (לא רכיבה גם בגשם) ואחרי כ 30 מ' (נקודה 16) פונים לדרך טובה לאורך הגדר צפונה עד פשפש הכניסה האחורי למכון וינגייט (17)
  • אחרי הכניסה חוצים את מכון וינגייט ויוצאים מהשער הראשי לפני נקודה 18
    חוצים את גשר הולכי הרגל (18) ופונים לסינגל בשמורת יקום עד איזור שולחנות הפיקניק בשמורה בנקודה 19
    מכאן דבל שמגיע לגדה המערבית של אגם יקום וכשמגיעים לקצה הדבל ופוגשים גדר (20) מטפסים רגלית ימינה בכמה מדרגות לחנייה של הפרק (21)
  • מכאן רכיבה בכביש היציאה ובנקודה 22 פניתי לסינגל קל שחוזר לכביש בנקודה 23
    מכאן ממשיכים בכביש הנכנס לשמורה עד תחנת הדלק (1)

 

Friday, December 07, 2012

שביל החרוב

 

שביל החרוב

תאריך :  7-12-2012
 
כניסה לביה"ס לנ"מ - חציית כביש "צומת טללים-שדה בוקר" - חציית כביש כניסה לטללים - סביב חוות מתנת מדבר - נחל היימן - ציר הנפט - שביל החרוב - נחל באר חייל - נחל בוקר - חציית כביש 
"צומת טללים-שדה בוקר" - רכס בוקר - יובל של נחל זלזל - נחל זלזל - ביה"ס לנ"מ

נקודת יציאה : חנייה בכניסה לבסיס ביה"ס לנ"מ כ 300 מ' מזרחית לצומת טללים

משתתפים : 13

אורך : 38 ק"מ

גובה מצטבר : 678 מ'

זמן : 5:51 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות :
  • עקב הגשמים שירדו השבוע והגשם הצפוי בצפון ירדנו דרומה לנגב
    חזרנו לאיזור "טללים/משאבי שדה" בו רכבנו מספר פעמים כבר אבל במסלול שונה ברובו מהעבר ולדעתי המשובח ביניהם (למרות שגם הקןדמים היו טובים)
    המסלול מספק הרבה מדבר , רכיבה בנאקבים , סינגלים והרבה בר בשטח וגם דרכי 4X4
  • התחלנו מביה"ס לנ"מ (1) וחצינו את כביש "צומת טללים-שדה בוקר" והלאה לכביש הגישה לטללים (2) והמשכנו בדבל שעוקף את חוות "מתנת מדבר"
    בנקודה 3 חתכנו לנחל היימן כאשר מנקודה 4 אחרי חציית דרך רוכבים בערוץ נחל היימן או על גדותיו (לפעמים על דרך 4X4 ולפעמים בשבילי עזים - לפי בחירה)
  • בנקודה 5 פנינו לדבל שמאלה וגם מתחיל "שביל החרוב" המסומן בסימוני הגמל של "גיאופן"
    השביל הוא בחלקו דבל וחלקו סינגל
    בנקודה
    6 מטפס השביל בסינגל עד הרמה השטוחה ויורד בנקודה 7 בירידה כייפית לערוץ של נחל באר חייל
    דוהרים בדבל ובר בשטח עד הדרך בנקודה 8
    פה רוכבים עם הדרך דרומה עד עץ החרוב וסיום שביל החרוב בנקודה 9
  • מכאן רכבנו בדרך דרומה ובנקודה 10 פנינו מהדרך שמאלה ללא שביל מוגדר ובהמשך על שרידי נאקב ולפעמים דבל בעלייה קלה לנקודה 11
    מכאן ירידה קצרה ורכיבה בר בשטח לערוץ עד ערוץ נחל בוקר בנקודה 13
    חצינו את נחל בוקר וטיפסנו בנאקב או בר בטח בערוץ שלקראת נקודה 14 הופך לבלתי רכיב לרוב
    לכן טיפסנו בנקודות 14 עם האופניים על הכתף לשלוחה
    על השלוחה עלינו על דבל עד ליד נקודה 15
  • מנקודה 15 ירידה רכיבה בר בשטח לערוץ והלאה בערוץ בשרידי נאקב ודבל זורמים עד החצייה מתחת לכביש "צומת טללים-שדה בוקר" בנקודה 16
  • חצינו ברכיבה מתחת לגשרון בנקודה 16 ועלינו בדרך 4X4 שהופכת קיר בנקודה 17 עד 18 (בקטעים נאלצים להוליך את האופניים בגלל השיפוע והדרדרת)
    מצומת הדרכים בנקודה 18 על רכס בוקר פנינו שמאלה עם דרך ה 4X4 אותה עזבנו לסינגל בנקודה 19 (הסינגל מסומן בסימון הגמל של גיאופן)
    בנקודה
    21 הגענו לדרך וירדנו ימינה לערוץ שבנקודה 21
  • מכאן מתחיל קטע משובח של רכיבה בערוץ ביובל של נחל זלזל
    הרכיבה היא בערוץ ולפעמים בצדדיו
    אין שביל מוגדר , לפעמים שרידי שביל עזים/גמלים , לפעמים ללא שביל ולקראת נקודה 22 יש דבל - הכל רכיב ובד"כ זורם
    בנקודה 22 הגענו לערוץ נחל זלזל 
    פנינו בדבל ימינה במעלה נחל זלזל שהופך קניוני
    כשמתקרבים לנקודה 23 יש שרידי מבנים וסכרים
  • בנקודה 23 מתחילים לטפס בדבל או משמאלו (כמו שאני עליתי) בנאקב ובהמשך בדבל עד הרמה בנקודה 24
    פה ירדנו לערוץ שבנקודה 25 וירדנו עם דרך ה 4X4 שבו בדהירה מהירה עד לדרך בנקודה 26
    המשכנו עם הדרך או לצידיה - לפעמים היא חתוכה עד נקודה 27 ומכאן סביב גדרות הבסיס במרחק של כמה עשרות מ' מהן עד החנייה (1)

שושן צחור

שושן צחור תאריך : 13 -5 -2024 חניית עפר קטנה בפני יה לבית אורן - "שביל הג'יפים" - סינגל מקביל ל"שביל הג'יפים" -...