Friday, February 10, 2017

ירוק , אדום , צהוב ולבן

 

ירוק , אדום , צהוב ולבן

תאריך :  10-2-2017

שכונת גבעת המורה בעפולה - כביש לכפר דהי - דרך נוף יער גבעת המורה - סינגל יערות גבעת המורה - חרבת קרה - גבעות בולק - נחל שיזפים - חציית כביש 716 - חציית כביש 717 - סינגל נחל יוסף - נחל יוסף - דרך נוף רמת צבאים - חורשת יואב - חורשת שלום - מצפה יוס ודוד - דרך נוף רמת צבאים - סינגל מרצץ - מעל נחל יששכר - פרק תעשיות צבאים - עיי חמדיה - נחל חמדיה - חרבת רודם - שרידי טיילת באיזור תעשייה בית שאן - כביש 71 - תחנת רכבת בית שאן - נחל חרוד - יער בית שאן - ליד תל נהרון - ליד תל בית שאן - הגשר הקטוע - גשר שאן - חציית כביש 90 - כביש 71 - קניון הבזלת - סינגל נחל חרוד - ליד חרבת חסידה - כביש 71 - ליד מעוז חיים - ליד תל דבא - שמורת חורשת זקום מעוז חיים - חציית וואדי אל חברי - תל כרפס - כביש גישה לכפר רופין - כפר רופין

נקודת יציא
ה : רחבת עפר בצומת רח' החסידה וקונטיקט בשכונת גבעת המורה בעפולה

נקודת סיום : בכניסה (בתוך הקיבוץ) של קיבוץ כפר רופין

הערות
  • מזג האוויר היפה וכשבועיים ללא גשם משכו אותי לטיול בצפון , והפעם במסלול דומה למסלול משנה שעברה עם הרבה שיפורים .
    שם הטיול ניתן לו בגלל הנוף הירוק הבוהק ששולט בכל , כמות הכלניות שרובן אדומות באיזור מורדות גבעת המורה
    גם כמות גדולה מאד של רקפות באיזור האורנים בגבעת המורה
    הרבה פריחה צהובה במרחבי רמת צבאים והרכסים מצפונה
    לבן בגלל פריחת השקד , גם במטעי השקדים וגם בעצי השקד המפוזרים בהרבה מקומות לאורך הדרך
    הנקודות מתייחסות למפה המצורפת !
  • יצאנו מהקצה של שכונת גבעת המורה (נקודה 1) וטיפסנו בכביש , קטע קצר עד נקודה 2
    פה פנינו ימינה לדרך נוף גבעת המורה
    זוהי דרך טובה עליה רכבנו עד נקודה 3 בה פגשנו את תוואי סינגל גבעת המורה
    המשכנו בתוואי שבקטע זה הוא על הדרך עד נקודה 4
  • פה מתחיל הקטע המשובח ביותר בסינגל גבעת המורה , ירידה כייפית בסינגל
    רוב הקטע נמצא ביער אבל יש מספר רב של מקומות הנפתחיל לנוף
    במקומות רבים בין האורנים יש "יערות" של רקפות
    הסינגל קל טכנית וזורם בירידה עד סוף הקטע בנקודה 5 בקצה היער
  • המשכנו בתוואי הסינגל בדרכי 4X4 עד נקודה 7
    תוואי סינגל גבעת המורה ממשיך מכאן שוב כסינגל ועובר בחרבת קרה , חוצה ערוץ יפה בנקודה 8 ומטפס במתתינות לגבעת בולק
    בנקודה 9 עזבנו את הסינגל והמשכנו בדרך 4X4 עד נקודה 10 , בה פנינו שמאלה לדרך שהובילה לפרדס קלמטינות
    לפני הפרדס יש מעבר קצר שמצריך לפעמים הליכה של 2-5 מ' ותמרון בין שרידי חפירות וגדרות
    צביקי מעין חרוד לקח אותנו לטעימה של קלמנטינות מסוג אודם ואור בפרדס של עין חרוד (11)
    אחרי הטעימות המשכנו בדרכי הפרדסים עד דרך ה 4X4 בנקודה 12
    פה המשכנו בדרך המקבילה לנחל שיזפים עד כביש 716 בנקודה 13
  • חצינו את הכביש ועלינו על דרך 4X4 מקבילה לכביש ממזרח
    בנקודה 14 חצינו את כביש 717 והמשכנו בדרכי שדות
    בנקודות 15 סינגל לא ברור לחלוטין בגלל הצמחייה הגבוהה שחיבר אותנו לסינגל נחל יוסף
    סינגל נחל יוסף הפתיע לטובה ונראה שעבר טיפול
    בשנים האחרונות היו בו קטעים עם צמחייה מאד גבוהה שבגללה נמנענו מקטעים בסינגל - עכשיו קטעים אלה היו משובחים וזורמים
    זרמנו עם הסינגל עד נקודה 16 בה התוואי הופך דרך 4X4 שמטפסת ועוברת ליד מטע שקדים גדול ופורח
    בנקודה 17 פנינו עם תוואי הסינגל שמכאן הוא אכן סינגל
    הסינגל זורם ומטפס במתינות רבה עד מפגש עם דרך נוף רמת צבאים בנקודה 18
  • מכאן זרמנו בדרך הלבנה הטובה ולפני מצפה יוס ודוד טיפסנו בדרך שהופכת סלולה
    מצפה יוס ודוד (19) מספר תצפית ב 360 מעלות
    עצרנו בספסלי האבן בתצפית לארוחת בוקר ולשתיית הליקר המשובח שייצר משה פאר
  • המשכנו בדרך הנוף שמשמאלה נוף נהדר של נחל יששכר ומה שמצפון לו
    בנקודה 20 נכנסנו לקטע סינגל (סינגל מרצץ) שמטפס עד נקודה 21
    הסינגל עבר גם הוא טיפול וזורם יותר מבעבר
    מנקודה 21 המשכנו בדרך הנוף עד איזור התעשייה של רמת צבאים בנקודה 22
    מכאן הדרך ממשיכה כדרך 4X4 (ולא דרך לבנה) ומתחילה בירידה משובחת
    בנקודה 23 חלפנו על פני צומת הדרכים עם הדרך המסומנת בסימון שבילים שחור העולה מנחל יששכר
    המשכנו עם הדרך שמכאן מסומנת שחור שמתעקלת ועוברת ליד עיי חמדייה ויורדת לכיוון בית שאן
    הירידה הארוכה בדרך ה 4X4 מסתיימת בכביש 71 בנקודה 24 ליד איזור התעשייה בית שאן
  • פה פנינו לשרידי טיילת , מספר מטרים מצפון לכביש 91 ורכבנו עליה (יש שרידי ספסלים) עד כביש שנכנס לאיזור התעשייה בנקודה 25
    המשכנו בשולי כביש 91 עד הכיכר בכביש בנקודה 26 בה נכנסנו לכיוון תחנת רכבת העמק
  • בנקודה 27 ירדנו על הסוללה שליד התחנה ללא שביל עד דרך ה 4X4 שמתחתיה
    מכאן בדרכי 4X4 עד חיבור לדרך שלאורך הגדה הצפונית של נחל חרוד בנקודה 28
    התחלנו בדהרה בדרך שלאורך נחל חרוד
    בנקודה 29 הדרך הופכת שביל מסודר שעובר במנהרה נחמדה מתחת לכביש הגישה לבית שאן
    אחרי החצייה יש סינגל סלול לאורך נחל חרוד
    הסינגל הסלול מתפתל ובנקודה 30 פנינו לסעיף הימני של הסינגל (הסינגל הסלול שמאלה מטפס לאיזור התעשייה)
    הסינגל עובר בשרידי הגשר הקטוע המרשים ממשיך והופך לדאבל לא סלול איתו המשכנו
    בהמשך הוא הופך לדרך עד המעבר מתחת לכביש 90 בנקודה 31
    המעבר מתחת לגשר היה מלא מים , בוץ וג'יפה ובגלל שזכרנו משנה שעברה נפילה של נתי לג'יפה החלטנו פרט למשה פאר "הגיבור" לחצות את הכביש
  • חצינו את כביש 90 ורכבנו בשוליו ופנינו בנקודות 32 בכביש 71
    פנינו לדרך לגני חוגה ולקניון הבזלת
    בחניון של קנין הבזלת נכנסנו בנקודה 33 לסינגל שמוביל לגשר הולכי הרגל מעל נחל חרוד
    ממערב לגשר מספר מפלים בקניון הבזלת וממזרח לו קשת יפה בסלע שראינו לראשונה
    אחרי הגשר המשכנו בסינגל
    בנקודה 34 ירדנו מהסינגל בו רכבנו שהלך והתפוגג לסינגל צר וזורם
    זרמנו עם הסינגל המצויין בעל אופי לונה פרקי העובר מעל נחל חרוד עד נקודה 35
    בין נקודה 34 ל 35 יש סימון שבילים צהוב
  • מכאן המשכנו בדרכי 4X4 בשדות על איזור ככר הירדן (הע'ור) עד ליד חרבת חסידה בנקודה 36
    פה פנינו ימינה בדרך 4X4 שמובילה לכביש 71 בנקודה 37
    פנינו על הכביש המוביל למעבר הגבול לירדן מזרחה
    בצומת בנקודה 38 פנינו ימינה בכביש הגישה למעוז חיים וכפר רופין
  • בנקודה 39 פנינו לדרך סלולה מזרחה (הדרכים כאן סלולות בגלל המצב הבטחוני הבעייתי שהיה פה בסוף שנות ה 60 של המאה הקודמת - מיקוש וחבלה)
    בקטע קצר רכבנו בדרך 4X4 מקבילה לדרך הסלולה
    בנקודה 40 פנינו דרומה בדרך הסלולה
    בנקודה 41 פנינו לנקודת תצפית על גאון הירדן בנקודה 42

    אחרי התצפית היפה ממנה ניתן לראות את איזור מעבר הגבול לירדן , חזרנו נקודה 41 והמשכנו בדהירה בדרך הסלולה עד צומת הדרכים בנקודה 45
    בדרך חלפנו על פני נקודות תצפית נוספות שאחת מהן על שרידי מוצב צה"לי נטוש (43)
  • בנקודה 45 פנינו לדרך למערב דרום מערב בין מטעי התמרים שחיברה אותנו בנקודה 46 לכביש הגישה לכפר רופין
    מכאן שמאלה בכביש עד הכניסה לכפר רופין ולאוטו שחנה מיד אחרי השער של הקיבוץ בנקודה 47

Tuesday, February 07, 2017

קרן אל חג'ר וכתף טור

קרן אל חג'ר וכתף טור

תאריך :  6-2-2017
מצוקי דרגות - דרך אדומה שחוצה את צפון מדבר יהודה - נחל טור - נחל סמר - נחל קנה - תצפית מפל תמרים - נחל תמרים - למרגלות קרן אל חג'ר - רכס קרן אל חג'ר - מרגלות מסרק אל נאג' - אל ע'זלניה - כתף טור - מצוקי דרגות
תאור המסלול והערות
(הנקודות מתייחסות למפת המסלול בקישור למעלה)
 
בתצפית מפל נחל תמרים

מזג האוויר הנעים הצפוי משך אותי לנצל את יום שני הפנוי לרכיבה בצפון מדבר יהודה .
החלטתי על מסלול ניסיוני למחצה באיזור קרן אל חג'ר אליה נטפס במעלה נחל תמרים ואז באיגוף ממערב מכיוון לא מוכר לי .
בהמשך רכיבה על נאקבים ועל שלוחות דרך מסרק א נאג' וכתף טור .

פרסמתי את המסלול המתוכנן לחבר'ה .
התכנון התבסס על העמקה במפות הטופוגרפיות והתצ"אות בתוכנת CompeGPS .
הימרתי על נאקבים שנראו במפות הטופוגרפיות , ואכן הם הוכיחו את עצמם .
חנינו ברחבה קטנה ממערב לשער של מצוקי דרגות שמשמש כאתר לינה עם צימרים ואוהלים .
רכבנו מכאן (נקודה 1) מערבה בדרך ה 4X4 המסומנת בסימון שבילים ירוק .

זוהי דרך שממשיכה מערבה מצפון לערוץ נחל דרגה ואז מתעקלת דרומה וחוצה את מדבר יהודה .
בצומת הדרכים בנקודה 3 פנינו צפונה לדרך בסימון שבילים אדום שממשיכה בחציית מדבר יהודה בכיוון צפון .
מיד אחרי הפנייה ראינו עובדים פלסטינאים שמכשירים כאן חניון חדש וגדול עבור רשות הטבע והגנים .

רכבנו בדרך ה 4X4 המג'עג'עת צפונה כאשר מדי פעם אנו מנצלים סינגל מעניין שחותך את הסיבוב או חוסך עלייה קצרה .
הנוף המלווה את הדרך נהדר , מימין מצוק ההעתקים ומשמאל הרכסים והשלוחות של מדבר יהודה .
בנקודה 4 הגענו לצומת דרכי 4X4 (השביל המסומן בסימון שבילים אדום ודרך בסימון שבילים ירוק שמובילה מערבה לתצפית על המפל הענק של נחל תמרים) .
מפל נחל תמרים , מבט מהתצפית
 אחרי תצפית על המפל פנינו לסינגל שעובר בערך על תוואי שביל הולכי הרגל בסימון שבילים כחול .זהו סינגל ברמה טכנית קלה שיורד לערוץ נחל תמרים ואז חברנו לדרך ה 4X4 המסומנת בסימון שבילים כחול בנקודה 6 .
מטפסים בסימון הכחול בנחל תמרים
 רכבנו על הדרך לדרום מערב ובנקודה 7 חלפנו על פני צומת הדרכים והמשכנו בדרך ה 4X4 הכחולה במעלה נחל תמרים .
רכבנו בדרך שמצומת הדרכים בנקודה 8 בערוץ הופכת לסינגל (על בסיס נאקב) שעולה בדרך כלל במתינות עד נקודה 9 .
פה  יש כמה אפשרויות .
אנחנו טיפסנו ללא שביל מוגדר מעל ערוצון (ראה מפה) עד מפגש עם דרך 4X4 בסימון שבילים שחור בנקודה 10 .

פנינו שמאלה בדרך ורכבנו עד נקודה 11 .
פה התפתינו לרדת בכיוון הערוץ אם כי עדיף לפנות עם סימון השבילים הכחול .
מסיבה זו טיפסנו מספר מטרים רגלית וחברנו לסינגל המסומן בסימון שבילים כחול .

בערוץ נחל תמרים
הסינגל מטפס בתלילות תחילה ובהמשכה במידה סבירה .
באיזור נקודה 13 רואים משמאלנו את פסגת קרן אל חג'ר .
בסינגל הכחול , מעלינו משמאל , קרן אל חג'ר
רואים מספר שבילים תלולים וכמעט לא רכיבים העולים לקרן .
אני בחרתי לא לעלות מכאן כבר בתכנון , אלא להמשיך בשביל/נאקב הכחול המטפס במעלה הוואדי .
בסינגל הכחול
בהמשך הנאקב בנקודה 14 פניתי במעלה הערוצון ללא שביל עד חיבור לדאבל בנקודה 16 .
בסינגל הכחול , באופק נשקף ההרודיון
נתי המשיך בסימון עד נקודה 15 בה השביל הכחול פוגש דאבל ללא סימון שמטפס לדרום דרום מזרח דרך נקודה 14 .
בדאבל לפני הקיר שעולה לרכס של קרן אל חג'ר
המשכנו הדאבל הנ"ל כאשר בנקודות 17 טיפסנו רגלית בשביל תלול מאד (לא רכיב) ,
על השלוחה רכבנו בנאקב טוב שעובר על קו הרכס עם נוף נהדר סביב .

רכבנו עד נקודה 18 , בה ירדנו בנאקב שעובר על השלוחה עד נקודה 19 .
נאקבים על הרכס של קרן אל חג'ר
פה הנאקב עובר יורד בירידה טכנית בינונית ורואים היטב את שרידי הנאקב הקדום הבנוי בצלע ההר עליו רכבנו .
בהמשך הנאקב זורם בד"כ עד חיבור לדרך בסימון שבילים ירוק בנקודה 20 .
נאקבים על השלוחות
 מכאן רכבנו בדרך 4X4 טובה כאשר פה ושם מקצרים עלייה או סיבוב בסינגל קצר .
בנקודה 21 הדרך הירוקה עזבה אותנו .
אנחנו התפתינו להמשיך לזרום בדרך 4X4 , אבל כשהרגשנו שאנו סוטים יותר מדי צפונה , החלטתי לתקן .
התחברנו בנקודה 22 לנאקב שמטפס ימינה מהדרך .
חצינו פה מספר ערוצונים קטנים (נקודות 23) ומשם בנאקבים טובים שמטפסים במתינות וחוברים לסימון הירוק בנקודה 24 .

נאקבים טובים בדרך למסרק אל נאג'
 המשכנו בנאקב הטוב , חצינו את דרך ה 4X4 המסומנת בסימון שבילים שחור והמשכנו בנאקב הנוח עד נקודה 26 .
פה אחרי התלבטות החלטנו לעלות לקו הרכס (עלייה רגלית של כמה עשרות מ') וממנו זרמנו על הרכס בנאקב נהדר על שפת תהום .

נאקבים על הרכס
 בנקודה 27 ירדנו בנאקב תלול והמשכו שוב זרימה על הסכין עם נופים נהדרים עד כתף טור .
נאקב על שפת תהום
 בכתף טור המשכנו לכיפה על השלוחה שממזרח לה ושם אין ברירה אלא לרדת במצוק ברגל כ 20-30 מ' תלולים .
העברנו את האופניים אחד לשני עד שהגענו לשיפוע רכיב .

הירידה במצוק שממזרח לכתף טור
המשכנו ברכיבה על קו הרכס עד שמגיעים למצוק שלא מאפשר רכיבה או הליכה בנקודה בקצה השלוחה .
חזרנו אחורה לנקודה 30 וירדנו בשבילי עזים לערוץ קטן .

רכיבה בערוץ הקטן
מכאן רכיבה כייפית בשבילי העזים עד חיבור לדרך ה 4X4 המסומנת בסימון שבילים אדום במקום בו הולך ונבנה היום חניון בנקודה 3 .
מכאן חזרה כמו שהתחלנו בבוקר עד הכניסה למצוקי דרגות בה חנה האוטו (נקודה 1) .

Friday, February 03, 2017

דרך המרסבא לסוכר

 

דרך המרסבא לסוכר

תאריך :  3-2-2017

קידר דרום - ת'ערת א דחדח - וואדי א רת'כבר - נחל קידרון - ביר אל חטבה - ביר אל עבדה - ביר אברהם מעל קניון נחל קדרון - תצפית המרסבא - ביר עבד רבו - חרבת אל מונטר - הר מונטר - סינגל סוכר 2 - ג'בל ג'ופת א שרף  - רוג'ום רוחיף - וואדי דככין - נחל אוג - ביר אל מלכי - דרך הסוכר - ראס אל משהד - חציית כביש בקעת הורקנייה - נבי מוסא - וואדי קטיף חציית כביש גישה לאלמוג - תחנת דלק בצומת אלמוג

נקודת יציא
ה : ליד הש"ג של היישוב קידר דרום

נקודת סיום : תחנת דלק בצומת אלמוג

משתתפים : 6 + אני כמדריך ואיל אופק מ Go Bike Israel שטיפל בלוגיסטיקה

מרחק : 34 ק"מ

גובה מצטבר : 587 מ'

ירידות מצטברות : 1344 מ'

זמן : 5:32 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS


הערות
  • הפעם הדרכתי קבוצת תיירים מאנגליה , דרום אפריקה וניו זילנד , מלווים ב 2 ישראלים שהם מכירים במסלול הקלאסי מקידר למרסבא , הר מונטר , דרך הסוכר 2 ודרך הסוכר
    כרגיל מסלול משובח עם נופים נהדרים וייחודיים והרבה הרבה נאקבים וסינגלים משובחים
  • יצאנו מקידר דרום (1) ומיד ירדנו בדרך דרומה לערוץ (2)
    פה פנינו שמאלה בדרך בסימון שבילים אדום עד נקודה 3
    כאן ירדנו בדאבל ליד 2 חושות של בדווים ובמהרה במאעולים רכיבים ללא שביל מוגדר דרך נקודה 4 והלאה בירידה רכיבה וטכנית עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 5
    מכאן דהירה במורד הדרך שעוברת בערוץ יובל של נחל קדרון עד מפגש עם נחל קדרון בנקודה 6
    בקדרון כרגיל זרם הביוב
  • מנקודה 6 המשכנו בסינגל כייפי על הגדה הצפונית של נחל קדרון
    צריך להזהר לפעמים לא ליפול מהגדה המתפוררת לביוב
    פה ושם שטח חקלאי קטן שתמיד ניתן למצוא שביל לעקפו
    לקראת נקודה 7 חוצים את הדרך המסומנת בסימון שבילים שחור המגיעה מכיוון הר מונטר ובנקודה 7 חוברים לדרך הטובה וממשיכים איתה עד צומת הדרכים בנקודה 8 בנחל קדרון
  • מכאן מטפסים בדרך בסימון שבילים כחול בטיפוס תלול אל המצוק המזרחי של קניון נחל קדרון
    בנקודה 9 עוזבים את הדרך לסינגל נהדר מעל המצוק של הקידרון
    הנוף הנחשף נהדר
    בשלב מסויים מגיעים לקטע לא רכיב במצוק ויש צורך בכ 100 מ' של הליכה בשבילים וטיפוס של מספר מטרים עם השביל ואז שוב ברכיבה בנאקב עד נקודת תצפית נהדרת על מנזר המרסבא בנקודה 10
  • מפה המשכנו דרומה בסינגל וטיפסנו בר בשטח כמה מטרים עד חיבור לדרך ה 4X4 שעל השלוחה בנקודה 11
    המשכנו בדרך המטפסת לכיוון הר מונטר
    פה ושם מקצרים את הסיבובים בסינגלים
    מצומת הדרכים בנקודה 12 פנינו שמאלה וטיפסנו עד נקודה 13
    בנקודות 13 טיפסנו בסינגל קצר שחובר לדרך המטפסת עד ראש הר מונטר (14)
    מכאן תצפית מרשימה ב 360 מעלות
  • פה מתחיל החלק היורד של המסלול
    ירדנו מהפסגה בדאבל ומיד בנקודה 15 ירדנו לתחילת סינגל סוכר 2 שמוביל עד ביר אל מלקי בנחל אוג
    הקטע הראשון קצת מדורדר ומצריך הליכה של כמה מטר אבל במהרה הסינגל הופך להיות משובח
    בהמשך רוכבים על דאבל עד נקודה 16
    מכאן נאקב משובח וזורם בד"כ
    לאחרונה סימנו הפלסטינאים בסיוע בין לאומי את הסינגל כמסלול הליכה
    הסימון הוא שני פסים , אדום ולבן
    המשכתנו עם הסינגל עד הערוץ בו נפגש וואדי א דככין עם נחל אוג ונחל אוג מתחיל להיות קניוני בכיוון מזרח (17)
    עד כאן הסימון האדום לבן ליווה בצורה טובה את השביל
    פה הסימון , בגלל שזה מסלול רגלי ממשיך מזרחה בקניון וחשוב לא ללכת בעקבותיו ,כי אז נקלע לקטע המצוקי והלא רכיב לחלוטין
  • פנינו במעלה נחל אוג בקטע קצר בערוץ שמצריך הליכה של כמה מ' ואז מטפסים בשביל לא ברור ורכיב ובהמשך בערוץ הרכיב של נחל אוג עד ביר אל מלכי בנקודה 18
    פה מספר מאגורות יפות במקום אליו מתחברים רוב שבילי המסלולים השונים המגיעים לדרך הסוכר
  • מביר אל מלכי טיפסנו בנאקב של דרך הסוכר
    בנקודה 19 יש פיצול בסינגל ואנחנו לקחנו את הימני
    גם השמאלי בסדר אבל מצריך עלייה נוספת
    המשכנו עם הנאקב עד נקודת התצפית היפה והמפורסמת בראס אל משהד בנקודה 20
  • מכאן זרימה כייפית בנאקב הנהדר עד המפגש עם הכביש של בקעת הורקניה ליד נבי מוסא בנקודה 23
    הקטע האחרון של כק"מ וחצי הוא בעל אופי לונה פרקי כייפי וניתן לבחור כמה נתיבים שכולם רכיבים וזורמים
    עצרנו בנקודה 24 ליד הרכב של איל אופק מ Go Bike Israel שסיפק את הלוגיסטיקה והארגון לטיול של 3 ימים של חבורת התיירים
    אחרי כמה חטיפים ותה המשכנו לקטע האחרון של הסינגל היורד עד תחנת הדלק בצומת אלמוג (28)

Friday, January 27, 2017

שיטפון בקדרון

 

שיטפון בקדרון

תאריך :  27-1-2017

בסיס נבי מוסא - חציית וואדי חושנייה - חציית נחל קומרן - חרבת אבו טבק - נחל סככה - כביש של בקעת הורקניה - קובור בנת עטי - נחל קדרון - שלוחה מצפון לנחל קדרון - וואדי אל מכרי - הרכס של ראס מועקף - ראס מועקף - טיז א זלמה - נחל סככה  - נחל קומרן - וואדי חושנייה - בסיס נבי מוסא

נקודת יציא
ה : ליד הש"ג של מחנה נבי מוסא (פונים מכביש 1 דרומה לנבי מוסא ונוסעים כ 5-6 ק"מ עד הפנייה לבסיס וחונים ברחבת חנייה גדולה ליד מבנה לא רחוק מהשער)

הערות
  • תכננתי מסלול בצפון מדבר יהודה בדומה למספר מסלולים קודמים שרכבתי שם השנה
    בכדי לחסוך בעלייה ולתת אפשרות של ירידה יותר דרומה , החלטתי לחנות ליד הש"ג של בסיס נבי מוסא
    זה חוסך את העלייה מאלמוג ומאפשר רכיבה דרומה לטבק אום קוניץ אליו רציתי להגיע או לקרן אל חג'ר וכדו'
    סה"כ מזג האוויר היה טוב , חוץ מ 10 -15 דקות של טפטוף קל לא היה גשם ולפעמים יצאה השמש
    עשרות קשתות התגלו לנו מדי פעם - נהדר
    כשהגענו לנחל קדרון הוא שטף בחוזקה כולל הביוב שבו
    פגשנו שם את מאור דרור וחבריו שהגיעו כמה דקות לפנינו וניסו לחצות
    מאור המליץ לא להכנס , דבר די ברור מעוצמת הזרימה שראינו
    נאלצנו לוותר על הקטע של טבק אום קוניץ ולדחותו לטיול אחר
    אלתרתי ושיניתי כאן קצת ואחר כך המשכנו לפי התכנון לראס מועקף
  • יצאנו מבסיס נבי מוסא (1) וחברנו לכביש של בקעת הורקניה (2)
    בנקודה 3 פנינו שמאלה בדבל/קוליס לשטח ורכבנו בדרכי 4X4/קוליס/דאבל ובר בשטח ליד חרבת אבו טבק והלאה עד נחל סככה בנקודה 5
    רכבנו בערוץ ובשוליו עד חיבור לכביש של בקעת הורקניה בנקודה 6
    מכאן החלטתי שבגלל מזג האוויר שטפטף מעט קודם נרכב בכביש ולא מערבה בשטח מקביל לכביש אם כי לא היה בוץ כלל
    בנקודה 7 מסתיים הכביש וממשיכה דרך מעבר לנחל קדרון אבל ... , נחל קדרון שטף במים והרבה ביוב ולא ניתן היה לחצות אותו
    לכן חתכתי את החלק הדרומי של המסלול המתוכנן
  • פנינו מזרחה במקביל לנחל קדרון אבל בנקודה 8 הזרימה היתה קרוב למצוק ואי אפשר היה להמשיך לאורך הנחל
    חזרנו כמה עשרות מ' אחורה ובוואדיון בנקודה 9 וטיפסנו עלייה תלולה שרובה לא רכיבה של כ 100 מ'
    מנקודה 10 השלוחה מתמתנת ורכבנו בטיפוס מתון עד נקודת תצפית נהדרת על השלוחה מעל נחל קדרון 11 (ראה תמונות)
    מכאן בר בשטח (השלוחה רכיבה בכל מקום וירידה בסינגל יפה במצוק עד לערוץ וואדי אל מכרי בנקודה 12
  • פה המשכנו בדרך 4X4/דאבל בירידה קלה ומנקודה 13 תחילת טיפוס סביר וארוך עד לראש ראס מועקף בנקודה 15
    בדרך חלפנו על פני הדרך השחורה עליה עלינו בעבר בנקודה 14
    התצפית בראס מועקף נהדרת ובה מסתיימת דרך ה 4X4
  • מכאן רכיבה משובחת בנאקבים , שבילי עזים וסינגלים על סכינים על פי תהום
    חווייה אדירה
    הרבה ירידות תלולות , נהדר (ראו תמונות)
    בנקודה 16 הגענו למרגלות ההר העגול , טיז א זלמה .
    עלינו לפסגתו (17) רגלית והרוח עליו היתה חזקה מאד
  • ירדנו מהפסגה ואספנו את האופניים (16) ורכבנו על שלוחה עליה טרם רכבנו בעבר בנאקב תלול עד לערוץ נחל סככה בנקודה 18 שמיד מתחבר לנחל קומרן
    התחלנו ברכיבה בנחל קומרן בדרך ולפעמים בערוץ
    בנקודה 19 ממשיכים באותה שיטה בוואדי חושנייה עד המישור הרחב שמדרום לבסיס נבי מוסא
    בנקודה 20 הדרך מגיעה לא רחוק מגדר הבסיס ופנינו לדאבל מערבה עד חיבור לכביש לבסיס בנקודה 21
    מכאן בכביש עד החנייה בנקודה 1


Friday, January 20, 2017

סובב רמת כורזים

 

סובב רמת כורזים

תאריך :  20-1-2017

כנסייה אורטודוקסית בכפר נחום - כביש סובב כנרת - דרך העולה לאמנון בין נחל כח לנחל כורזים - אמנון - כביש 8277 - צומת פנייה לכרכום - דרך נוף ירדן הררי - חציית נחל אבו לוזה - חציית נחל טובים - מעל המוביל הארצי הראשון - מעל גשר כפר הנשיא - עלייה לטובא זנגרייה - בית קברות של טובא זנגרייה - כביש גישה לכפר הנשיא - שביל אופניים טובא זנגרייה-כפר הנשיא - כביש גישה לכפר הנשיא - טובא זנגרייה - מתחת חרבת סנונית - תל נס - ממזרח למחנה פילון - מדרום למחנה פילון - גשר אברהם חידו - דרך מקבילה ממערב לכביש 90 - נחל חושלים - עמיעד - מעבר מתחת כביש 90 - תחנת דלק בצומת עמיעד - כורזים - כביש 8277 - מתחת גבעת טרשון - כביש 90 - הר האושר - מזרחית לכנסיית הר האושר - חציית כביש סובב כנרת - טיילת ישו - כנסייה אורטודוקסית בכפר נחום

נקודת יציא
ה : חנייה של הכנסייה האורטודוקסית בכפר נחום


הערות

  • צפיתי שסוף סוף לא יהיה בוץ שיפריע לרכיבה בצפון
    החלטתי על מסלול ארוך שיסובב את רמת כורזים
    עשינו מספר מסלולים דומים בעבר ולכן הכנסתי כמה שינויים , כמו הדרך בה עלינו מהכנרת וכן ביקור בסינגל טובא זנגרייה - כפר הנשיא שהתגלה כבזבוז בגלל שהוא לא מתוחזק למרות שנבנה רק לפני שנה
    הוספתי גם ירידה בדרכים ממזרח לכנסיית הר האושר כאשר תמיד ירדנו ממערב לכנסייה
  • יצאנו מהכנסייה האורטודוקסית בכפר נחום (1) ורכבנו בשביל מזרחה ויצאנו לכבש סובב כנרת (2)
    פנינו מזרחה בשולי הכביש ואחרי כ 600 מ' נכנסנו שמאלה לדרך שחלקה סלול (3)
    רצף הדרכים מטפס בעלייה סבירה עד לתוך היישוב אמנון בו הגענו לצומת הראשית (6)
    המשכנו עם הדרך היוצאת בטיפוס עד מפגש עם כביש 8277 בנקודה 7
  • פה רכבנו בשולי הכביש הריק יחסית בשעות הבוקר המוקדמות
    בצומת הפנייה לכרכום (8) פנינו שמאלה והמשכנו בכביש עד לפני הכניסה לכרכום בחניון הכניסה לדרך נוף ירדן הררי בנקודה 9
  • דהרנו בדרך הירדן ההררי כאשר יש שלוליות אבל את כולן ניתן לעקוף ברכיבה ללא עצירה
    הנוף ירוק ונהדר והעשב שופע , דבר שלא ראינו הרבה זמן
    במהרה שומעים את רעש הזרימה בירדן שגם היא חזקה
    בנקודה 10 קצת לפני הפנייה לגשר כפר הנשיא רואים את תעלת הבטון וכמה מתקנים ששמשו את הניסיון הראשון לבניית המוביל הארצי בשנת 1953
    הניסיון הופסק בגלל שהסורים ירו ודרשו הפסקת הפרוייקט והאמריקאים שממנו לחצו על ישראל
    לכן ב 1964 נחנך המוביל הארצי באתר ספיר , מקום רחוק יותר מהגבול שהצריך שאיבת המים
    בצומת הדרכים בנקודה 11 פנינו מדרך הירדן ההררי לדרך הכחולה העולה לטובא זנגרייה
  • העלייה כאן ארוכה ותלולה , אבל מספקת נוף יפה של הירדן והגולן
    בהמשך כשהיא מגיע לרמה נשקף נוף של הגליל ועמק החולה
    עצרנו לארוחת בוקר ברחבת כורכר מול בית הקברות של טובא זנגרייה (12)
  • התכנון מכאן היה לבקר בסינגל "טובא זנגרייה-כפר הנשיא"
    זהו סינגל שנבנה לפני כשנה והתגלה כאכזבה כי הוא לא מתוחזק ואחרי התחלה סבירה ומסומנת הוא מתפוגג בראש הגבעה ונעלם ללא שביל ברור וללא סימון - חבל
    רכבנו אל הסינגל בכביש לכפר הנשיא
    תחילת הסינגל לפני השער של כפר הנשיא בנקודה 13
    עוברים גשרון קק"ל ירוק ושלט עץ עם פרי הסינגל (ראה תמונות)
    הסינגל עלה לראש הגבעה עם בריכת המים ובמהרה הסינגל מתפוגג (14)
    חזרנו חזרה לתחילת הסינגל ולכביש מערבה לפנייה לטובא זנגרייה בנקודה 15
  • פה פנינו ורכבנו ברחובות הכפר הבדווי שהוא גדול  יותר ממה שחשבתי
    בנקודה 16 יצאנו מהכפר לדרך מטעים טובה שחיברה אותנו בנקודה 17 לדרך שעוברת מאחורי מחנה פילון
    פנינו עליה דרומה בעלייה עד צומת הדרכים בנקודה 18
    פנינו ימינה לדרך כורכר צבאית שמטפסת ועוברת מדרום למחנה פילון עד ליד השער של הבסיס סנקודה 19
    ירדנו בכביש הגישה לבסיס לגשר אברהם חידו מעל כביש 90 ומיד אחרי החצייה והקפת הככר ירדנו שמאלה בנקודה 20 לדרך 4X4
  • מכאן דהירה בדרך 4X4 שבהמשך עוברת בחלקה על שרידי כביש 90 הישן הובילה אותנו עד נקודה 21
    בגלל שהדרך לא מגיעה חזרה לכביש פנינו לדרך 4X4 בנקוה 21 שבסופה חסומה בחפירות אדמה של כ 20 מ' בהם צריך ללכת ואז מגיעים לכביש בתוך קיבוץ עמיעד (22)
    רכבנו בכביש המקיף את עמיעד ממזרח ויצאנו מהקיבוץ בנקודה 23 ופנינו דרומה לדרך שיורדת לוואדי קטן וממשיכה מנקודה 24 אל מתחת לכביש 90 (נקודה 25) והלאה בדרך סלולה לתחנת הדלק שבנקודה 26
    המשכנו בכביש מתחנת הדלק ליישוב כורזים (27)
    חצינו את היישוב וירדנו בו עד היציאה התחתונה (28)
  • מכאן בכביש היציאה מכורזים עד כביש 8277 בנקודה 29
    פנינו שמאלה בכביש ומיד בנקודה 30 דילגנו מעל גדר בקר בכניסה לדרך 4X4
    דהרנו מכאן בדרכי 4X4 עם נופי בכנרת נחשפים עד שהדרך נגמרת ליד כביש 90 בירידות המפותלות מעמיעד לטבחה בנקודה 31
    דילגנו מעל גדר בקר נמוכה ועלינו לכביש 90
    ירידה קצרה בכביש ופנינו בנקודה 32 לכיוון כנסיית הר האושר
    רכבנו בכביש עד הפנייה לכרמי הזיתים בנקודה 33
  • פה נכנסנו לדרך בכרם זיתים שבהמשך ממשיכה כדרך 4X4 שעוברת ממזרח לכנסיית הר האושר וירדנו בדרכי 4X4 במורד הר נחום לכיוון הכנרת
    בנקודה 34 הגענו לכביש חוצה כנרת אותו חצינו ועלינו מצידו הדרומי על טיילת ישו
    רכבנו בטיילת עד הפנייה לכנסייה האורטודוקסית של כפר נחום בנקודה 2
    מכאן בכביש הגישה לכנסייה עד לאוטו (1)

Friday, January 13, 2017

עוד נאקבים וסכינים בצפון מדבר יהודה

 

עוד נאקבים וסכינים בצפון מדבר יהודה

תאריך :  13-1-2017

צומת אלמוג - כביש לאלמוג - נחל אלמוג - ליד בסיס נבי מוסא - בקעת הורקנייה - וואדי חושנייה - נחל קומרן - ליד חרבת אבו טבק - נחל סככה - דרך שחורה לראס מועקף - רכס מדרום מזרח לראס מועקף - ראס פשחה (ראש צוקים) - מעל עין פשחה - נחל קומרן - הר רג'יב עייר - נחל אוג - קיבוץ אלמוג - צומת אלמוג

נקודת יציא
ה : תחנת דלק בצומת אלמוג


הערות

  • לפני מספר שבועות רכבנו במסלול שתכננתי שכלל מסלול מעגלי שמתחיל באלמוג ועיקרו רכיבה בנאקבים וסינגלים שחלקם על סכינים באיזור .
    הוא זכה לביקורות טובות ורבים חזרו עליו : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/tez1
    חיפשתי עוד רעינות והשבוע בניתי מסלול נוסף באיזור
    סה"כ בעזרת המפות הטובות שיש היום בתוכנת COMPEGPS LAND והתצ"אות החדשות של התוכנה נותנות עוד אפשרויות תכנון ווידוא של קיימות או התכנות של שבילים
  • יצאנו מתחנת הדלק שליד צומת אלמוג (1) ורכבנו בכביש לקיבוץ אלמוג
    מיד בנקודה 2 פנינו ימינה מהכביש לדאבל שחיבר אותנו לדרך ה 4X4 המסומנת בסימון שבילים שחור בנקודה 3
    בנקודות 4 יש ירידה יפה של הדרך עד הערוץ של נחל אוג
    מכאן טיפוס תלול (חלקנו ברכיבה וחלקנו בהליכה) עד נקודה 5 ממנה ניתן לרכב את המשך הדרך בעלייה מתונה בד"כ
    בנקודה 6 פנינו לסינגל שבהמשך הופך דאבל עד צומת השבילים בנקודה 7
  • מכאן רכבנו במישור בדרכים או בר בשטח המישורי והנוח
    בצומת בנקודה 8 נכנסנו לוואדי חושנייה שלו ערוץ רחב
    הרכיבה בשרידי דרך או בסינגל וניתן לבחור בקלות את הנתיב
    בנקודה 9 המשכנו בשבילים (חלקם סינגל) בטיפוס מתון מאד בנחל קומרן
    מנקודה 12 טיפוס תלול קצת יותר אבל נוח עד הדרך השחורה בנקודה 13
    הרכיבה מנקודה 7 ל 13 חוסכת את הרכיבה בכביש בטיול המוזכר למעלה ויפה יותר
  • מכאן טיפסנו בדרך המסומנת בסימון שבילים שחור שעולה לרכס של ראס מועקף
    בנקודה 14 עזבנו את הדרך השחורה והמשכנו עם הדרך לדרום מזרח
    בנקודה 15 עצרנו בפסגה בנקודה עם תצפית נהדרת לים המלח ולכל הסביבה
    פה מתחיל הקטע הנהדר של רכיבה בנאקבים ושבילי עזים וגמלים על פי תהום
    בוחרים תוואי ורוכבים , הכל רכיב (זהירות מהתהומות)
    ירדנו עד הדרך האדומה בנקודה 16
  • חצינו את הדרך ורכבנו בר בשטח עד חיבור לסינגל הכחול שמוביל לראס פשחה בנקודה 17
    הסינגל הכחול הוא טכני בינוני ויש בו כמה דרופים או קטעי מצוק קצרים שמצריכים הליכה של מ' או יותר (רכיב ב 95%)
    רוכב טכני חזק ירכב 99%
    בנקודה 18 הסינגל הכחול מתחבר לדרך 4X4 שחורה
    פנינו עליה והגענו לנקודת התצפית הנהדרת ראס פשחה (ראש צוקים) בנקודה 19
    פה יש סככה
    התצפית מכאון נהדרת ורואים למטה את עין פשחה
  • מהתצפית רכבנו בדרך ה 4X4 המסומנת בסימון שבילים שחור עד הצומת עם הדרך האדומה בנקודה 20
    רכבנו צפונה בדרך האדומה
    בנקודה 21 פנינו ימינה לנאקב נוח וזורם של כ 1ק"מ עד חיבור לדרך האדומה בנקודה 22
    המשכנו בדרך האדומה עד נקודה 23
    פה פנינו ימינה בדאבל שהוביל על שלוחה שמתעקלת דרומה ובקצה שלה נקודת תצפית מרשימה מעל תהום שנוצר בגלל מצוק ההעתקים
    בנקודה 24
    הנוף נהדר
  • מהתצפית רכבנו לאורך המצוק צפונה בדאבל
    בנקודה 25 עזבנו את הדאבל ורכבנו בר בשטח עד נקודה 23 שממנה המשכנו בדרך האדומה שמהמפגש עם נחל קומרן הופכת לדרך בסימון שבילים כחול שממשיך צפונה
    הדרך מג'עג'עת בעלה ורד עד צומת הדרכים בנקודה 26 קצת מעל נחל אוג
  • פה פנינו שמאלה לדרך בסימון שבילים שחור שיורדת לצפון מזרח
    בערך בעיקול בנקודה 27 פנינו לשרידי דאבל שיורד מזרחה
    דהרנו בו עד חיבור לדרך בסימון שבילים אדום בנקודה 28
    פנינו שמאלה ודהרנו בירידה עד ערוץ נחל אוג (29)
  • פה טיפסנו בעלייה האכזרית עד הרמה בנקודה 30
    מכאן רכיבה בדרך שבכניסה לקיבוץ אלמוג הופכת כביש
    בנקודה 31 ירדנו מהכביש לסינגל ימינה עד תחנת הדלק בנקודה 1

Friday, January 06, 2017

חוף הכרמל הדרומי והשרון הצפוני

 

חוף הכרמל הדרומי והשרון הצפוני

תאריך :  6-1-2017

מנחת הצנחנים ליד הבונים - אנדרטת אסון תאונת חוף הבונים - חוף הבונים - תל דור - נחשולים - המזגגה - דור - חנייה של חוף טנטורה - שמורת איי חוף דור - בריכות הדגים של מעגן מיכאל - שמורת שפך נחל דליה - חציית נחל תנינים - תל תנינים (קרוקודילופוליס) - נמל הדייגים של ג'סר א זרקא - חוף קיסריה - חוף האמה - האקוודוקט הרומי של קיסריה - קיסריה העתיקה - תאטרון קיסריה - שדות ים - סינגל סביב שדות ים - תחנת כוח אורות רבין - ליד כביש 2 - פרק נחל חדרה - גשר הנבל - אנדרטת אבשלום פיינברג - מעבר מתחת כביש 2 - חוות חפציבה - חציית כביש 4 - צומת חרושת  - מפעל צמיגי אליאנס - חצייה מעל נחל חדרה - תל זומרה - כביש יציאה מזרחי מחדרה - תחנת חדרה מזרח - צומת גרנות - מרכז מסחרי גן שמואל - הכביש הטורקי המקביל למסילה - פרדס חנה - כביש 651 - איזור תעשייה קיסריה צפון - דרך מאיזור תעשייה קיסריה לאור עקיבא - חצייה מתחת כביש 4 - צומת בנימינה - איזור תעשייה אור עקיבא - בית חנניה - האקוודוקט - חציית כביש גישה לג'סר א זרקא - חציי מעל נחל תנינים חצייה מתחת כביש 2 - מעגן מיכאל - בית קברות מעגן מיכאל - בריכות דגים של מעגן מיכאל - פארק הדייג - דור - חציית כביש גישה לדור - הבונים - אנדרטת אסון הבונים - מנחל הצנחנים ליד הבונים

נקודת יציא
ה : חנייה של מנחת הצנחנים ליד מושב הבונים (נכנסים מכביש 4 לכיוון מושב הבונים ולפניה כניסה למושב פונים ימינה בכביש משובש ושוב ימינה למנחת ) - (שימו לב ש WAZE מטעה ומכוון להבונים בכביש 2 ממנו אין פנייה למושב הבונים)

הערות
  • בתקופה זו אחרי הרבה גשמים , החול מתהדק וניתן לרכב בדרכים חוליות ובחוף הים במקומות שכרגיל הרבה יותר קשה
    ניצלנו את זה לרכיבה ארוכה במישור החוף
    גם בדרכים החצי חוליות יש פחות בוץ בגלל החלחול המהיר בחול
    היו שלוליות והיה פה ושם בוץ , אבל פרט לקטע קצר ליד בית חנניה אף אחד לא נאלץ לעצור ולנקות את הבוץ

  • יצאנו במזג אוויר קר עם רוח מזרחית ממנחת הצנחנים (1) ורכבנו בדרך הטובה דרומה עד הפנייה לחוף הבונים בנקודה 2
    פה פנינו ימינה וחצינו את מעבר המסילה המסודר והמשכנו בדרך עד רחבת החנייה
  • בנקודה 3 דילגנו מעל קיר הבטון (כחצי מ') ורכבנו בסינגלים ודאבלים בחול ועל הכורכר (רכיב לחלוטין בעונה זו)
    חלק מהסינגל בסימון שבילים אדום
    בהמשך המשכנו בשבילים עד נקודה 4 בה ירדנו לקו החוף לרכיבה יפה במפרץ
    בנקודה 5 עלינו בסינגל לתל דור וממנו תצפית יפה על הנמל הפניקי העתיק
    בנקודה 6 ירדנו ונכנסנו לקיבוץ נחשולים
  • רכבנו בתוך הקיבוץ וחלפנו גם ליד מוזיאון המזגגה המרשים ויצאנו משער פתוח בנקודה 7 לרחבת החנייה של חוף טנטורה
    מכאן מזרחה בכביש המשובש
    בנקודה 8 פנינו דרומה ועברנו סביב שער לרכב לדרך 4X4 לאיזור בריכות הדגים
    הרכיבה כאן קלה כי הדרכים הן דרכי כורכר טובות
    הנוף יפה ורואים את הים וכן את הבריכות ויש צמחיית ים מגוונת
    בנקודה 9 עזבנו את איזור בריכות הדגים וירדנו לשביל לא ברור ימינה
  • רכבנו ב"סינגל" והלאה לחצייה של נחל תנינים בשפכו (10)
    בניגוד לשנה שעברה בה חצינו כאן ברכיבה תוך הרטבת הנעליים , הפעם גובה המים היה בערך בגובה של גלגל
    משה פאר שנכנס למים נאלץ לרדת מהאופניים במצב זה
    האחרים כולל אותי הורידו נעליים וחצו עם אופניים על הכתף (ראה תמונות)
    אחרי החצייה טיפסנו בדאבל ימינה לראש תל תנינים (או בשמו ההלניסטי קרוקודילופוליס) (11)
    מכאן יש תצפית יפה על האיזור ועל נמל הדייגים של ג'סר א זרקא אליו ירדנו (12)
  • המשכנו מכאן לאורך החוף הרכיב קרוב לים
    בהמשך עם ההתקרבות לקיסריה יש קטע יפה של רכיבה על טבלת הגידוד באיזור חוף האמה של קיסריה
    בקצה האקוודוקט פנינו שמאלה למגרש החנייה בנקודה 13
  • פה פנינו לדרך חולית אבל רכיבה ואיתה רכבנו אל איזור העיר העתיקה של קיסריה בנקודה 14
    מכאן בכביש סביב העיר העתיקה
    חלפנו על פני צומת הפנייה לקיסריה החדשה בנקודה 15 והמשכנו דרומה בכביש
    עברנו על פני התאטרון (המכונה בפי העם אמפי קיסריה) וליד שדות ים והלאה בכביש עד נקודה 16
  • פה פנינו לסינגל שהוא קטע משביל ישראל
    הוא מתחבר לכביש פנימי בנקודה 17
    מכאן בכבישים עד צומת היציאה מקיסריה בנקודה 18
    רכבנו בכביש וחלפנו על פני הכניסה לתחנת הכוח ומיד עברנו ליד פתח בגדר לכניסה לפרק נחל חדרה ודרך שסובבת את תחנת הכוח בנקודה 19
  • רכבנו בדרך שמקיפה את התחנה ומגיעה קרוב לכביש 2 ממערב למעקה הבטיחות ויורדת עד ליד נחל חדרה
    ליד הנחל הדרך חוברת לשביל סלול שהוא חלק מפרק נחל חדרה (20)
    רכבנו על השביל וירדנו לגשר הנבל (21) וטיפסנו ממנו לאנדרטת אבשלום פיינברג בנקודה 22
  • מהאנדרטה ירדנו חזרה לדרך שמקבילה לנחל (23) ורכבנו בדרך החולית אך הרכיבה בעונה זו עד המעבר מתחת לגשר כביש 2 (24) לחוות חפציבה שנמצאת מצידו השני
    חוות חפציבה הוא אתר מראשית ההתיישבות שהוקם ב 1890 ומשמש היום כמרכז הדרכה של חברת החשמל
    המקום פתוח לביקורי קהל ויש שם דשא וכדו'
    יצאנו משער החווה בנקודה 26 ורכבנו בכביש הכניסה עד כביש 4 בנקודה 27
  • חצינו את הכביש וחברנו מעבר לקטע ללא שביל (רכיב) לכביש פנימי ליד מפעל הצמיגים אליאנס בנקודה 28
    רכבנו בכביש שהופך דרך ועובר בגשר מעל נחל חדרה
    מיד אחרי המעבר , בנקודה 29 פנינו ימינה מצפון לערוץ נחל חדרה
    בהמשך רכבנו בין פרדסים וליד מחצבת כורכר משמאל ומימין ליד תל זומרה (30)
    הדרך חיברה אותנו בנקודה 31 לכביש היציאה המזרחי מחדרה
    רכבנו בנקודות 31 בשולי הכביש ופנינו ימינה לדרך עד ליד תחנת חדרה מזרח (32)
  • מכאן מזרחה במקביל למסילה ולגדר עד הפנייה לחציית הגשר על נחל חדרה בנקודה 33
    מיד אחרי הגשר יש פילבוקס ששמר על המסילה
    המשכנו בדרך שאחריו עד צומת גרנות מול המרכז המסחרי של גן שמואל בנקודה 34
  • פה חצינו את הכביש וחצינו את החניות של המרכז המסחרי עד שער רכב בנקודה 35
    עברנו את השער והמשכנו בדרך שחיברה אותנו לכביש הטורקי שממזרח למסילת הברזל בנקודה 36
    רכבנו לאורך הכביש הטורקי עד נקודה 37
    כאן בגלל המעבר מתחת למסילה שהיה מוצף , גם הדרך אחריו היתה מוצפת
    לכן פנינו ימינה ואחרי כ 10 מ' של הליכה בעשב בין האקליפטוסים עלינו על מערכת שבילים סלולים שנזנחו משום מה
    רכבנו בשביל הסלול עד לבתי פרדס חנה בנקודה 39
  • פה פנינו בדרך ה 4X4 בנקודות 39 חזרה לדרך הטורקית שלאורך המסילה
    המשכנו בדרך עד שהיא נחסמת בגדר של הרכבת וצריך לפנות בדאבל ימינה ולחבור לרחוב בפרדס חנה (40)
    רכבנו עד כביש 651 (41) וחצינו אותו
    עלינו בלופ אל הגשר של כביש 651 וחצינו הלאה עד הכניסה לאיזור תעשייה קיסריה צפון בנקודה 41
  • פה פנינו לאיזור התעשייה וחצינו אותו
    בנקודה 43 יצאנו מאיזור התעשייה ורכבנו בדרך סלולה צפונה עד צומת הדרכים בנקודה 44
    לקחנו את הדרך הימינית (צפונית) ורכבנו במקביל לתחנ הטרנספורמציה עד הגשר מעל תעלת המים בנקודה 45
    מכאן עם הדרך בגדה המזרחית עד מעבר מתחת לכביש 4 בנקודה 46
  • חצינו מתחת לכביש ומצידו השני רכבנו בדרך מקבילה לכביש 4 ממערב עד צומת בנימינה בנקודה 47
    פנינו שמאלה בכביש לאיזור התעשייה אור עקיבא ובנקודה 48 פנינו ימינה לדרך 4X4 צפונה
    בנקודה 49 פנינו בדרך מערבה והגענו לקטע בוצי (הבעייתי הרציני היחיד בטיול) בנקודות 50
    הלכנו בנקודות 50 ברגל והמשכנו בדרך ה 4X4 עד ליד שרידי האקוודוקט הרומי בנקודה 51
    המשכנו לאורך האקוודוקט ליד בית חנניה עד חיבור לכביש היציאה מבית חנניה בנקודה 52 והלאה בכביש עד צומת היציאה מבית חנניה לכביש לג'סר א זרקא בנקודה 53
  • חצינו את הכביש והמשכנו צמונה בדרך 4X4 טובה
    בנקודה 54 יש דרך בסימון ירוק שעוברת על גשרון וממשיכה לעינות תמסח
    בגלל הבוץ בדרך החלטתיט לשנות ולרכב לכיוון מעגן מיכאל בדרך מערבה עד חצייה מתחת לכביש 2 בנקודה 55
    חצינו מתחת לכביש והמשכנו בכביש פנימי ליד מעגן מיכאל עד הצומת בנקודה 56
  • פה פנינו שמאלה לשער הכניסה לקיבוץ ומיד אחרי השער בנקודה 57 פנינו מערבה עד צומת הרחובות בקיבוץ בנקודה 58
    מכאן צפונה בדרך לבית הקברות של מעגן מיכאל והלאה בין בריכות עד צומת דרכים ליד פרק הדיג בנקודה 59
    המשכנו בדרך צפונה כשפרק הדיג משמאלנו
    הדרך נמשכת ממערב למסילה
    בנקודה 60 לא ניתן להמשיך צפונה בגלל גדר של הרכבת ואין אלטרנטיבה פרט לחצייה לא מסודרת של המסילה
    חיפשנו בדרך אלטרנטיבה כי הכרנו את הבעייה משנה שעברה אבל לא היה פתרון
    יש מעבר מתחת למסילה כ 2.5 ק"מ מדרום ליד מחלף זיכרון בו עובר נחל תות אבל המים הגבוהים כיסו את המעבר לחלוטין ואי אפשר לעבור
    לכן בנקודה 60 חצינו בזהירות את המסילה ועלינו על הדרך שממזרח למסילה עד כביש הגישה לדור ונחשולים בנקודה 61
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרכי 4X4 ליד בריכות דגים כאשר פה ושם חצינו שלוליות עבירות אבל חלקן מרטיבות נעליים
    עברנו ליד אנדרטת התאונה בחוטף הבונים בו התנגשה רכבת באוטובוס של תלמידים (2)
    המשכנו בכביש המשובש עד מנחת הצנחים בנקודה 1

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף תאריך : 26 -4 -2024 חניית מבקרים עין הוד - נקודת התחלה : חניית מבקרים עין הוד Waze לנקודת התחלה...