Thursday, January 07, 2021

בין מגדל לארבל

 

בין מגדל לארבל

תאריך :  7-1-2021

מרכז מסחרי מגדלא - חציית נחל ארבל - ליד ווילה מלצ'ט - חציית כביש 90 ליד הכניסה למגדל - שביל ישראל - שביל הבשורה - חציית כביש 807 - כביש גישה לוודי חמאם - וואדי חמאם - חרבת וודי חמאם (חרבת וורדים) - וודי חמאם - סינגל אוזנית - נחל אוזנית - נחל ארבל - באר מזגה - נחל נמרים - כפר זיתים - ארבל - כביש לגן לאומי ארבל - בית הכנסת העתיק של ארבל - ליד גן לאומי ארבל - פסגת הר ארבל - שביל ישראל לאופניים בארבל - נחל רקת - כביש 90 - מרגז מסחרי מגדלא

נקודת התחלה : חנייה של המרכז המסחרי מגדלא

משתתפים : 4

מרחק : 32 ק"מ

טיפוס מצטבר :  723 מ'

זמן : 4:25 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפת שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • זהו טיול משובח שבעונה זו הוא ירוק ומרשים
    במסלול מספר אתרים בהם שרידי בתי כנסת מהתקופה הביזנטית
    יש הרבה עליות , תלולות , אבל נוחות לרכיבה ומספר ירידות נחמדות
    רציתי לרכב בסינגל שביל ישראל לאופניים בארבל פה שכיוונו הרשמי עלייה
    הוא היה מוזנח ומלא צמחייה נמוכה שמסתירה אותו - חבל
    ירדנו בסינגל עד סופו ליד ערוץ נחל רקת
    לדעתי בגלל שהסינגל בנוי לעלייה , עדיף לרדת בדרכי ה 4X4 שהן תלולות וכייפיות יותר מהירידה בסינגל
  • יצאנו מהחנייה (1) צפונה וחצינו את הכיכר בכביש הגישה והלאה צפון בכביש פנימי עד נקודה 2
    פה חצינו אי תנועה ונכנסנו לדרך 4X4 מערבה עד כביש 90 ליד צומת הכניסה למושבה מגדל
    חצינו שם את הכביש ובנקודה 3 בצומת נכנסנו לדרך מקבילה לכביש 90 ממערב לו
    הדרך מהווה את שביל ישראל ומסומנת בסימון השביל
    המשכנו עם שביל ישראל עד לצומת הפנייה מכביש 807 לכיוון וודי חמאם בנקודה 4
    כרגע יש כאן בנייה והרחבה של הכביש
    חצינו את הכביש וניסינו להכנס לסינגל ארבל שהיה כאן בתוואי שביל ישראל בנקודות 5
    ראינו שהסינגל הוזנח ובעצם שביל ישראל הועבר לכביש הגישה לוודי חמאם במקום בשטח (כך גם סימונו)
    רכבנו בכביש עד וודי חמאם (6)
  • תחילה טיפסנו קצת ביישוב ואז ראיתי את שרידי חרבת וואדי חמאם (וורדים) ולכן החלטתי לרדת חזרה לנקודה 6 ונכנסנו לשביל הבטון החסום בשער הולכי רגל
    רכבנו בו עד נקודה 7
    פנינו ימינה וטיפסנו ברגל בשביל לשרידי חרבת וודי חמאם (8)
    יש כאן שרידי בית כנסת מהתקופה הביזנטית ובית בד
    על המקום ניתן לקרוא :
    אתר וודי חמאם
    וודי חמאם באתר רשות העתיקות

  • ירדנו מהחורבה חזרה לנקודה 6 וטיפסנו בעלייה בוודי חמאם
    בקצה הכפר יש שער רכב שבאופניים עוקפים מימין
    המשכנו בטיפוס בדרך הלבנה לכיוון הר רביד עד נקודה 9
  • פה פנינו שמאלה לדאבל מסומן בסימון שבילים אדום
    אחרי מספר מטרים הוא הופך לסינגל
    ירדנו בסינגל אוזנית - שמו מערוץ הנחל בו הוא עובר , נחל אוזנית
    אורכו 800 מ'
    הסינגל מסתיים בחיבור לדרך 4X4 בנקודה 10
    מכאן רכיבה בדרך בנחל אוזנית עד חיבור לדרך בנחל ארבל בנקודה 11
    רכבנו במורד נחל ארבל
    בנקודה 12 חלפנו מימיננו על פני באר מזגה
    במפה הבאר מסומנת לא נכון מצפון לדרך והבאר בעצם מדרום
    לפני הצומת בנקודה 14 יש בוץ ושלוליות ולכן עלינו שמאלה בשביל לא ברור רכיב חלקית שעוקף את הבוץ בנקודות 13
    משם ירדנו לצומת בנקודה 14
  • פה התחלנו בטיפוס מתון בנחל נמרים
    בצידי הדרך היו כלניות שפרחו ובהמשך בכרם הזיתים גם רקפות
    בנקודה 15 בצומת הדרכים סיימנו את הטיפוס
    רכבנו בדרך עד נקודה 16
    פה ירדנו בדרכי 4X4 עד שולי היישוב כפר זיתים בנקודה 17
  • חצינו את כפר זיתים ויצאנו בדרך ה 4X4 מנקודה 18 לכיוון מושב ארבל
    בנקודה 19 פגשנו את הכביש המקיף את ארבל ומטפס לגן לאומי ארבל
    רכבנו בכביש עם נוף נהדר של הר ניתאי והר ארבל
    הכביש מתחיל לטפס בתלילות
    בנקודה 20 פנינו ימינה חדות ורכבנו בשביל לכיוון בית הכנסת העתיק של ארבל שנמצא בנקודה 21
    אחרי הסבר שנתתי המשכנו חזרה לנקודה 20 והלאה בטיפוס לראש הארבל
    חלפנו על פני הכניסה לגן הלאומי וירדנו מימינו לדרך ה 4X4 שהגיע לנקודה 22 בה יש תצפית נהדרת על הכנרת , הגליל והגולן
  • פה מתחילות הירידות
    ירדנו בדרך ה 4X4 המקיפה את המאגר ממערב ודרום ואז פנינו בצומת שמאלה וירדנו בדרך 4X4 המסומנת בסימון שביל ישראל לאופניים (23)
    ירדנו עם הדרךעד תחילת קטע הסינגל בשביל ישראל לאופניים בנקודה 24
    כמו שכתבתי הסינגל מוזנח ובנוי לעלייה , כך שבירידה עדיף מבחינת הכייף לרדת בדרך ה 4X4 ששיפועה גדול יותר
    הסינגל המתפתל מסתיים בחניון מוזנח (25) עם שולחנות ושרידי ציליות מעל חיבור נחל רקת לכביש 90
    המשכנו וירדנו בדרך 4X4 עד לחיבור לכביש 90 בנקודה 26
  • מפה רכבנו בשולי הכביש צפונה עד הכיכר בה פנינו לכיוון מגדלא בנקודה 27
    רכבנו בחניון המרכז המסחרי עד האוטו (1)

Tuesday, January 05, 2021

סינגל משואה ועוד טיפה

 

סינגל משואה ועוד טיפה

תאריך :  5-1-2021

שריגים - כביש 353 - פארק בריטניה - חניון שריגים - שביל האלות - סינגל משואה - חרבת עקבה - חניון שריגים - כביש 353 - שריגים (ליאון)
נקודת התחלה : חנייה ליד מבשלת שריגים ביישוב שריגים (ליאון)

משתתפים : לבד

מרחק : 18 ק"מ

טיפוס מצטבר :  443 מ'

זמן : 2:55 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפת שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • במסגרת טיולי הסגר שלי בהן אני בוחן מסלולים במקומות שמזמן לא הייתי כדי לקבל רעיונות למסלולים עתידיים להדרכה , יצאתי היום לרכיבה בסינגל משואה של קק"ל עם עוד טיפה תוספת
    סינגל משואה הוא טכני בינוני אם כי יש קטעים רבים טכניים קלים הוא דורש עבודה בגלל שמטפסים פה ושם הסיבובים לפעמים חדים מדי ועל סלע - סה"כ סינגל בשביל כושר ופחות לטיול הכל היה ירוק והפרק המרשים ביותר היה אירוס א"י שפורח עכשיו גם זלזלת הקנוקנות פורחת היו גם רקפות בהרבה מקומות ומעט כלניות שהתחילו לפרוח
  • יצאתי מהחנייה של המבשלה בשריגים (1) - עצוב לראות את המקום נטוש כמעט (בירה , פיצה וחומוס )
    בצומת בנקודה 2 פניתי לכביש 353 ורכבתי בשולי הכביש ומיד נכנסתי לפארק בריטניה בנקודה 3 באיזור חניון שריגים 
  • פה בנקודה 4 פניתי לסינגל שביל האלות שמסומן בסימון שבילים שחור וסימון שביל ישראל
    בהמשך שביל האלות פונה דרומה והמשכתי בסינגל מערבה עד חיבור לדרך הנוף בפארק בריטניה בסימון שבילים ירוק בנקודה 5
    פה פניתי שמאלה ועליתי לצומת הדרכים בנקודה 6 שממשיכה לחרבת צפיון
    המשכתי בדרך ה 4X4 בכיוון כללי מערבה עד נקודה 7
  • פה פניתי פנייה חדה שמאלה לסינגל משואה
    הסינגל מסומן היטב לכל אורכו בסימון שביל אופניים של קק"ל בצבע סגול ותמיד כתוב עליו "סינגל משואה"
    רכבתי את כל הסינגל בכיוון הרשמי , עם כיוון השעון
    בתחילה הסינגל טכני בינוני ומטפס סלעים לא קשים וגבוהים אבל מאתגר בעלייה ולעתים יש סיבובים עם סלע בטיפוס
    לקראת נקודה 8 הסינגל קל יותר
    בנקודה 8 בשיא הגובה הגעתי לחניון רבת עקבה בו יש שולחנות קק"ל
    מכאן ירידה כייפית בסינגל , בדרך כלל קלה עד בינונית טכנית , פה ושם קצת יותר
    בנקודה 9 חציתי את הדרך הסלולה שממנה הכניסה "הרשמית" לסינגל מכיוון חניון מצפה משואה
  • הירידה נמשכת ואז עלייה לנ.ג 245
    פה איזור קצת יותר פתוח עם הרבה שרידי טרסות
    בנקודה 11 עיקול חד בסינגל , לשים לב
    הקטע הצפוני הוא בשטח יותר פתוח
    הסינגל מסתיים בעצם בנקודה 12 בדרך ה 4X4 לחרבת צפיון
    עוד קטע קצר בדרך עד נקודה 7 בה נכנסתי לסינגל והושלם הסיבוב בסינגל
  • מכאן חזרה בדרך עד הצומת בנקודה 6
    פניתי הפעם לדרך הנוף בסימון שבילים ירוק העולה עד לחניון שריגים בנקודה 13
  • מפה ירידה בדרך עד כביש 353 בנקודה 3 והלאה כמו בבוקר דרך נקודה 2 לחנייה בנקודה 1

Friday, January 01, 2021

אל נחל תבור ונחל יששכר

 

אל נחל תבור ונחל יששכר

תאריך :  1-1-2021

מולדת - כביש "מולדת-טייבה" - דרך הבטחון - מאגר השניים - חציית צינור הנפט IPC - חציית נחל חמוד - ליד גזית - סינגל גזית - נחל תבור - עין זאב - ליד עין שחל - חורשת שיטה מלבינה - חרבת תכא - כביש 90 - מתחת גשר הרכבת הטורקי מעל נחל תבור - נווה אור - ירדנה-בית יוסף - כביש 90 - נחל יששכר - גשר הרכבת הטורקי מעל נחל יששכר - חרבת סהדה - עין יובלה - חורשת שיטה מלבינה - חציית דרך הבטחון - מולדת

נקודת התחלה : מולדת - מצפון לשער הכניסה - בתוך המושב

משתתפים : 10

מרחק : 43 ק"מ

טיפוס מצטבר :  618 מ'

זמן : 5:17 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפת שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS





הערות
  • הירוק הצפוי משך אותי לאחד המסלולים האהובים עליי , נחל תבור
    אכן צדקתי .... הכל היה ירוק בוהק , הטבע "מתפוצץ" ממש
    המים זורמים , התנים מיילים סביב , איזה יופי של טיול
  • יצאנו מולדת (1) ומיד פנינו בכביש (2) לכיוון טייבה
    בנקודה 3 עזבנו את הכביש ופנינו ימינה לדרכי 4X4 שחוברות בהמשך בנקודה 4 לדרך הבטחון המסומנת בסימון שבילים שחור והמחברת את מולדת וגזית
    טיפסנו עםהדרך עד נקודה 5
    פה סטייה קטנה בטיפוס לתצפית בנקודה 6
    פה צופים על מאגר השניים שהוא אחד המאגרים הגדולים באיזור שמרכז מים מושבים שמגיעים אליו מרחבי יישובי עמק יזרעאל , ומשמש גם כמאגר גיבוי לפרוייקט האנרגיה השאובה בכוכב הירדן
    צביקי דיבר כאן על פרוייקט המים באיזור וגם על ווינגייט , שאביו היה בין פקודיו
    ירדנו חזרה לדרך הבטחון בנקודה 7 והמשכנו בה עד נקודה 8
  • פה פנינו ימינה לדרך 4X4 בסימון שבילים כחול
    בנקודה 9 היא פונה שמאלה לכיוון השער האחורי של קיבוץ גזית
    בערוץ , קצת לפני השער של גזית פנינו עם הדרך ימינה (10) ומיד בנקודה 11 נכנסנו לסינגל המסומן גם הוא בסימון שבילים כחול
    זהו סינגל גזית שהיה הפעם מושלם
    לא היה חרה של פרות
    לא היו וצים ולא היו עקבות יבשות של פרות שמרעידות את האופניים ומענות את הרוכב
    המראות היו נהדרים
    בנקודות 12 הסינגל היה מכוסה עשב וקצת סטינו ושוב חזרנו אליו
    סוף סינגל גזית הנהדר בדרך ה 4X4 שבנחל תבור בנקודה 13
  • מכאן רכיבה בדרך ה 4X4 בנחל בסימון שבילים אדום
    מדי פעם יש חציות של המים , כולן רכיבות , ורובן עם מים נקיים ולא עם בוץ (זה לא תמיד המצב)
    בנקודה 14 עצרנו להפסקת בוקר קצרה ליד שולחן קק"ל
  • מכאן המשכנו בדהרה בדרך ה 4X4 בסימון שבילים אדום
    בהמשך עברנו ליד שרידי טחנות קמח ובחוקשת שיטה מלבינה
    בנקודה 15 עברנו שער לרכב והמשכנו וחברנו לדרך 4X4 המקבילה לכביש 90 בנקודה 16
    פה פנינו ימינה ורכבנו בדרך עד כביש 90 בנקודה 17
  • רכבנו מספר מטרים בשולי הכביש דרומה , ומיד בנקןדה 18 ירדנו מהכביש מזרחה לדרך 4X4 המקבילה לערוץ נחל תבור מצפון
    בנקודות 19 ירדנו לסינגל שעובר מתחת לגשר הרכבת הטורקי ששימש את רכבת העמק
    אחרי הגשר יש פינת ישיבה עם שולחן קק"ל וחבירה לדרך 4X4
    בנקודה 20 פנינו עם הדרך דרומה
    הדרך עוברת מערבית לגדר של קיבוץ נווה אור וחוצה את כביש הגישה ליד השער בנקודה 21
  • המשכנו עם בדרי ה 4X4 עד אל תוך המושב ירדנה-בית יוסף
    חצינו את המושב ובנקודה 23 עברנו ליד בית הבטחון המרשים
    המשכנו ויצאנו מהמושב לכביש 90 בנקודה 24
  • פה פנינו דרומה בשולי כביש 90
    אחרי מרחק קצר פנינו ימינה לדרך טובה בנקודה 25 שהביאה אונו לנקודת תצפית על גשר הרכבת שמעל נחל יששכר בנקודה 26
  • המשכנו מכאן בדרכי 4X4 במעלה נחל יששכר
    פה ושם חציות מים (הרבה פחות מאשר בנחל תבור)
    בנקודה 27 חצינו את דרך הבטחון בסימון שבילים שחור והמשכנו אל תוך מושב מולדת בנקודה 28
    עצרנו לארוח קצר אצל יעקב בנקודה 29 והמשכנו לאוטו (1)

בין כפר יונה למענית

 

בין כפר יונה למענית

תאריך :  11-1-2021

כפר יונה - כביש 562 -חציית כביש 57 - חציית כביש כניסה לבורגתה - נחל אלכסנדר - בית ספר קדם - ליד בארותיים - ציר המוביל - חציית נחל שכם - נחל בחן - קאקון - ליד אומץ - תוואי המסילה המזרחית - ליד תחנת דלק צפונית בכביש 6 - חציית כביש גישה למגל - ליד להבות חביבה - ליד מחלף באקה - נחל חדרה - דרך מקבילה לכביש 581 - גבעת הכלניות - צומת הכלניות - נחל נרבתא - סינגל השרשרת - סינגל הלולים - סינגל האלמנטים (זמן אוויר) - נחל נרבתא - סינגל ירמי - צומת שער מנשה - כביש 6403 - דרך ליד בסיס עין שמר - ליד מאור - חצייה מתחת כביש 9 - נחל חדרה - נחל חביבה - סינגל חביבה - כביש גישה לשדה יצחק - חציית נחל יצחק - אחיטוב - כביש 581 - ציר המוביל - נחל אלכסנדר - ליד מצפה וויקר - תל אשקף - חניאל - כביש 57 - כפר יונה

נקודת התחלה : כפר יונה

משתתפים : לבד

מרחק : 60 ק"מ

טיפוס מצטבר :  453 מ'

זמן : 4:38 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפת שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • מזמן לא רכבתי מהבית למענית , כולל בסגרים הקודמים
    בעבר רכבתי למענית מספר פעמים והמסלול העגלי היה תמיד בסביבות 70-80 ק"מ
    החלטתי למצוא מסלול קצר יותר והצלחתי של רק 60 ק"מ כולל כמה סינגלים במענית
  • יצאתי מהבית בכפר יונה (1) לקצה המזרחי בנקודה 2
    פה חתכתי בדרך ה 4X4 לכביש 562 בנקודה 3
    רכיבה קצרה בשולי הכביש עד נקודה 4
    חציית הכביש במעבר החצייה והלאה על המדרכה הצפונית לתחנת האוטובוס בנקודה 5
    פה ניתן לרדת , בלי צורך לרדת מהאופניים לדרך המקבילה לכביש מצפון
    רכבתי בדרך עד כביש הגישה לבורגתה בנקודה 6
  • פה , אחרי חציית הכביש נכנסתי לדרכי ה 4X4 ההולכות במקביל לערוץ נחל אלכסנדר
    בנקודה 7 פניתי ימינה לכיוון בית הספר קדם ובארותיים
    בנקודה 8 פניתי שמאלה מהכביש לציר המוביל
    בנקודה 9 חוצה ציר המוביל את ערוץ נחל שכם הזורם
    החצייה רכיבה ואין צורך ללהרטיב רגליים (גובה המים 5-10 ס"מ)
    בנקודה 10 , מיד אחרי חציית גשרון , פניתי לדרכי ה 4X4 לכיוון קאקון
    בנקודה 11 הגעתי לכביש "גן יאשיה-אומץ"
    חציתי את הכביש ורכבתי בשוליו הצרים עד הפנייה למבצר קאקון בנקודה 12
  • רכבתי ימינה בכביש למכון התחמיץ ובנקודה 13 פניתי לדרכי ה 4X4 שבהמשך חוברות לתוואי הרכבת המזרחית
    בנקודה 14 עברתי מהצד המערבי של סוללת המסילה לשעבר לצד המזרחי
    בהמשך הדרך הופכת לחלק מתוואי התשתית של הרכבת המזרחית החדשה שהולכת ונבנית
    המשכתי עם הדרך שבנקודה 15 , לפני מאגר גדול , פונה מזרחה
    המשכתי בדרך עד ליד תחנת הדלק בכביש 6 בנקודה 16
    המשכתי בדרכי ה 4X4 עד כביש הגישה למגל בנקודה 17
  • חציתי את הכביש ונכנסתי לדרך ה 4X4 המטפסת מזרחית לגדר של קיבוץ להבות חביבה
    בהמשך הדרך יורדת בדרכי 4X4
    בנקודה 18 הלכתי כ 2 מ' ודילגתי מעל גדר נפולה של כ 1/2 מ' וחברתי לדרך טובה מצידה השני
    רכבתי בדרך צפונה עד גשרון על נחל חדרה בנקודה 19
    המשכתי עם הדרכים עד מעבר מתחת כביש 61 בנקודה 20
  • המשכתי צפונה בדרכים בין מטעים , רפתות ודירים
    בנקודות 21 הדרך הופכת לדאבל ליד מכלאות לבהמות לקטע קצר וחוברת שוב לדרך טובה עד קרוב לכביש 581 בנקודה 22
  • מכאן רכיבה בדרך 4X4 מקבילה לכביש 581 ממזרח לו עד ליד גבעת הכלניות בנקודה 23
    פה נגמרות הדרכים
    גם דרכים שעלו לגבעת הכלניות לא קיימות בגלל חוסר תחזוקה והגבע סבכה בצמחייה
    עליתי על כביש 581 ורכבתי בשולין עד צומת כלניות בנקודה 24
    חציתי את הכביש במעבר החצייה והמשכתי בשולי כביש 574 עד הפנייה ליער מענית בנקודה 25
    יש כאן שלט חום קטן חדש המצביע "ליער מענית"
  • רכבתי בדרך ה 4X4 מזרחה עד צומת הדרכים בנקודה 26
    מכאן עלייה בדרכי 4X4 לגבעה של הסינגלים הוותיקים של מענית
    בנקודה 27 נכנסתי לסינגל השרשרת
    המשכתי בהמשכו , סינגל הלולים עד סופו בנקודה 28
    טיפסתי בדאבל עד נקודה 28A בה נכנסתי לקטע קצר בסינגל "האלמנטים" ("זמן אוויר") המסתיים בנקודה 29
    פה חציתי את השדה בסינגל וטיפסתי בעיקר רגלית בסינגל אופנועים לגבעה מצפון עד נקודה 30
    בירידה הסינגל בו עליתי ניתן לרכיבה , אבל הוא טכני קשה
  • מכאן רכיבה קצרה בדאבל ובנקודה 31 נכנסתי לסינגל "ירמי" היורד מכאן ומסתיים בנקודה 32 ליד פינת ההנצחה לירמי , קצין תותחנים שנפל במלחמת יום הכיפורים
    מכאן רכבתי בדרך ה 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 33
    טיפסתי בדרך ה 4X4 עד ל"מסעדות" ולצומת שער מנשה בנקודה 34
  • רכבתי בכביש 6403 מערבה עד נקודה 36
    ניסתי להכנס בנקודה 35 , אבל הדרך מגיע ללולים ולא נוחה לחיבור לדרך להמשך
    נהקודה 36 רכבתי בדרך טובה
    בנקודה 37 חציתי מעל נחל נרבתא וחברתי לדרך המקבילה לגדר בסיס עין שמר
    בסיס עין שמר היה בסיס ה RAF הגדול ביותר בארץ
    הבסיס הבנוי על שרידי בסיס חיל האוויר הבריטי שהיה פה במלחמת העולם השנייה
    מבסיס זה התקיפו מפציצים בריטיים את שדות הנפט בפלויישטי שברומניה במלחמת העולם השניה
    אני עשיתי כאן קורס דאייה בגדנ"ע אוויר ב 1977 כשהייתי בכתה י"א
    רכבתי בדרך המקבילה לגדר הבסיס עד סופו ואז במקביל לגדר מושב מאור עד כביש 9 בנקודה 38
    עברתי מתחת לכביש 9 וחציתי את נחל חדרה בגשרון
  • המשכתי בדרך נוף נחל חביבה עד נקודה 39
    פה נכנסתי לסינגל חביבה החמוד , ורכבתי עד סופו בכביש הגישה למושב שדה יצחק בנקודה 40
    רכבתי בדאבל מקביל לכביש הגישה למושב עד נקודה 41
    מכאן בדרכי שדות עד לדרך שליד חממות אחיהוד (42)
    רכבתי בדרך שהיא על תוואי המסילה הישנה וגם החדשה הנבנית כאן
  • בנקודות 43 עברתי בדרך בין חממות המלפפונים עד הכיכר במרכז מושב אחיטוב
    רכבתי דרומה במושב עד חיבור לכביש 581
    פניתי שמאלה בכביש וחציתי אותו
    מיד בצומת אחיטוב , בנקודה 45 פניתי דרומה בכביש שעובר בעצם בתוואי המוביל הארצי
    נכנסתי לתוואי המוביל ומיד בנקודה 46 פנינו ימינה בפנייה חדה
    רכבנו בדרכי ה 4X4 עד הגשרון על נחל אלכסנדר בנקודה 47
  • מכאן בדרך שלאורך נחל אלכסנדר עד צומת הדרכים בנקודה 48
    פניתי ימינה ורכבתי עד מרגלות תל אשקף (49)
    טיפסתי בעלייה התלולה אך הרכיבה לראש תל אשקף וירדתי מצידו השני באבל וחברתי לדרך הממשיכה עד כביש "חניאל-בורגתה" בנקודה 50
  • רכבתי דרך חניאל והמשכתי בטיילת המקבילה לכביש הגישה לחניאל עד לכביש 57 בנקודה 51
    המשכתי על המדרכות לצד כביש 57 מערבה עד נקודה 52
    מכאן ברחובות ושבילי כפר יונה עד הבית בנקודה 1

Wednesday, December 30, 2020

סינגל שרשרת ועוד

 

סינגל שרשרת ועוד

תאריך :  30-12-2020

תחנת דלק בכניסה לתדהר - חציית כביש 25 - סינגל שרשרת - פארק נחל גרר - חצייה מתחת למסילת הברזל - ליד חוות הדקלים - חציית נחל גרר - חצייה מתחת לגשר הרכבת - ליד תל הרור - כביש מקביל לכביש 25 - חצייה מתחת כביש 25 - המשך סינגל שרשרת - תל שריעה - נחל גרר - שמורת נחל גרר - חציית נחל גרר - סינגל שרשרת - מעבר מתחת כביש 25 - כביש ישן מקביל לכביש 25 - חציית כביש 25 - תחנת דלק בכניסה לתדהר
נקודת התחלה : תחנת דלק אלון בכניסה לתדהר

משתתפים : 2

מרחק : 43 ק"מ

טיפוס מצטבר :  316 מ'

זמן : 4:24 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפת שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • כבר הרבה זמן יושב לי תכנון מסלול בסינגל שרשרת החדש (כבר לא חדש בעצם) וגם הגעה לתל שריעה
    הסגר סיפק לי הזדמנות לטיול הכנה
    הסינגל התגלה כלונה פארק אמיתי , 29 ק"מ של סינגל שחלקים רבים ממנו במתכונת לונה פארק , קל יותר מבארי , והרבה קטעים אחרים מוצלים ומזכירים את החורשה של בארי ועוד
    כיף של סינגל
    הבתרונות מרשימים וייחודיים יותר ממה שרואים במקומות אחרים , כי הסינגל מנצל אותם , דבר שכמעט לא קורה בבארי ובבשור וקצת היה בסינגל אופקים
    בקיצור סינגל משובח
    הסינגל מסומן בציור אופניים על עמודי עץ - סימון ברור ברוב המקרים
    התוספת לכיוון תל שריעה הוסיפה נפח בנוף פסטורלי ותצפית נהדרת מתל ששימש בסיס טורקי שעיקב את התקדמות הבריטים במלחמת העולם הראשונה בדרכם לכיוון יפו ולירושלים
  • יצאנו מתחנת הדלק שליד מושב תדהר (1) ומיד חצינו את כביש 25 בנקודה 2
    רכבנו בפארק שבו שולחנות קק"ל רבים ובנקודה 3 חברנו לסינגל שרשרת ורכבנו בו בכיוון הרשמי , כיוון השעון
    הסינגל מתחיל מיד במתכונת הלונה פארק
    בקטע הראשון יש הרבה סכרים שנראה שנבנו ע"י קק"ל כדי לאגור אדמה ושם לשתול עצים
    הסכרים האלה מנוצלים בקטעי הסינגל במספר מקומות
    בקטע המערבי יותר הסינגל עולה על המישור ויש מראות יפים של בתרונות סביב
    בנקודה 4 יורדים לערוץ נחל גרר וחוצים אותו על גשרון עץ
    ממשיכים ברכיבה בין הבתרונות בנוף נהדר (שם צולם הבז האדום שבתמונות)
  • המשכנו ברכיבה בסינגל עד חיבור לכביש ישן בנקודה 5
    הכביש הזה המקביל לכביש 25 מסומן בסימון שבילים כחול
    פנינו דרומה ומיד בנקודה 6 חצינו מתחת לגשר הכביש ובחלק המזרחי שלו רוכבים על גשר דק מעץ יפה שמסתיים בצינורות (חבל שלא המשיכו אותו עוד כמה מ' כדי לדלג מעל הצינורות וקטע בוץ קטן
  • אחרי החצייה המשכנו בסינגל שרשרת מנקודה 7 בכיוון השעון
    הקטע שממזרח לכביש 25 הוא פחות לונה פארקי באופיו , אבל גם בו יש קטעים של לונה פארק
  • בנקודה 8 עזבנו את הסינגל ללא שבי ורכבנו כ 5-10 מ' עד חיבור לדאבל ליד שדה שהתחבר לדרך 4X4 בנקודה 9
    מכאן בדרכי 4X4 בנוף פסטורלי של שדות בכיוון מזרח
    בנקודה 10 חברנו לדרך לבנה בסימון שבילים אדום
    פנינו ימינה לדרך ומיד בדרך לא מסומנת שמאלה עד נקודה 11
  • מכאן דאבל שהולך לכיוון התל ואז סינגל מאד תלול , לא רכיב בעלייה לראש תל שריעה
    בראש התל (12) תצפית נהדרת ב 360 מעלות ומבינים את חשיבותו במלחמת העולם הראשונה בשליטה על נחל גרר והסביבה
  • ירדנו מהתל על בדאבל מערבה
    המשכנו בשולי שדה בלי דרך של ממש בנקודות 13
    המשכנו בדאבל עד לחווה ובנקודה 14 חברנו דרך בוכה שהוציאה אותנו בנקודה 15 לשער לרכב ואחריו דרך טובה בסימון שבילים אדום
  • מכאן רכיבה בדרך הטובה עד חציית נחל גרר דרומה , ומיד אחרי החצייה בנקודה 16 על גשרון פנייה מערבה במקביל לערוץ נחל גרר
    בנקודה 17 ירדנו מהדרך צפונה לנחל גרר ואחרי חצייתו טיפסנו בדרך טובה עד חיבור לדרך עליה רכבנ קודם בנקודה 18
    פה פנינו שמאלה עד נקודה 9
    פנינו ימינה לדאבל עליו רכבנו קודם חזרה לסינגל שרשרת בנקודה 8
  • מכאן רכבנו שוב בסינגל
    סיימנו את הרכיבה בסינגל בנקודה 7
    עלינו על גשר הדק ועברנו מתחת לגשר כביש 25 מעל נחל גרר בנקודה 6
    פנינו שמאלה בכביש הישן והלאה בקטע קצר של סינגל מיד אחרי המעבר מתחת לגשר
    בנקודה 2 חצינו את כביש 25 והמשכנו לתחנת הדלק בכניסה לתדהר בנקודה 1

Sunday, December 27, 2020

מערד לנווה זוהר בשביל ישראל לאופניים

 

מערד לנווה זוהר בשביל ישראל לאופניים

תאריך :  27-12-2020

איזור המלונות בערד  - שביל ישראל לאופניים - מעל נחל כידוד - חציית כביש גישה לחוות זמן מדבר - מעל נחל רחף - בקעת קנאים - כפר הנוקדים - נחל עדינא - כביש "ערד-מצדה" - מרגלות הר קנאים - שביל ישראל לאופניים - נחל אמונים - נחל רחף - נחל מור - נחל יעלים - חציית הדרך למעלה יאיר - נחל בוקק - תצפית מפל בוקק - ליד חניון נחל יזרח - מעלה זרון - מצד זוהר - נחל זוהר - כביש 90 - צומת זוהר - תחנת דלק ליד נווה זוהר

נקודת התחלה : תחילת שביל ישראל לאופניים בתצפית מזרחית למלונות בערד

נקודת סיום : תחנת דלק ליד נווה זוהר על כביש 90

משתתפים : קבוצת רוכבים ואני כמדריך

מרחק : 62 ק"מ

טיפוס מצטבר :  646 מ'

ירידות מצטברות : 1610 מ'

זמן : 7:10 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפת שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS




הערות
  • הוזמנה אצלי הדרכה של המסלול המצויי שהוא חלק משביל ישראל לאופניים בקטע בין ערד לנווה זוהר
    זהו קטע ארוך יחסית , כ 60 ק"מ
    לא כולו מסומן בצורה מלאה כי הוא לא נחנך רשמית עדיין , אבל קיימים בקטעים רבים שלו סימוני שביל ישראל לאופניים , וכן ברובו יש אבנים המחכות לצביעת הסימון עליהן
  • יצאנו ממצפה מואב שליד איזור המלונות בערד (1)
    פה מתחיל הסינגל של שביל ישראל לאופניים
    הסינגל מתפתל סביב השלוחות בצורה יפה
    בנקודה 2 בחציית כביש הגישה לחוות זמן מדבר מתחיל קטע הירידות בסינגל
    יורדים בצד נחל רחף
    יש עלייה יפה על המצוק עד איזור 3
  • מנקודה 4 שוב ירידה מצויינת וארוכה שמורידה אותנו עד חיבור לדרך 4X4 המסומנת בסימון שבילים כחול בבקעת קנאים (5)
    המשכנו בדרכי ה 4X4 שהיא גם חלק משביל ישראל לאופניים עד הפינה הדרום מערבית של כפר הנוקדים (6)
  • פה פנינו ימינה לדרך 4X4
    המשכנו בדרכי 4X4 ובהמשך בדאבל עד הדרך בנחל עדינא ליד מהל בדווי
    בקטע בנקודות 7 יש מכלאה שעוקפים אותה ללא שביל (אבל רכיב)
    פנינו שמאלה ורכבנו בדרך עד לכביש "ערד-מצדה" בנקודה 8
    מכאן טיפוס בכביש לכיוון מצדה עד נקודה 9
  • פה בצומת הכביש והדרך שסימונה סימון שבילים כחול , פנינו ימינה ונכנסנו להמשך שביל ישראל לאופניים
    השביל ממשיך כדרך ומיד בנקודה 10 ממשיך כסינגל
    פה מתחיל הכייף
    רכיבה בסינגל הנהדר שתחילה שומר על גובה , אבל במהרה מתחיל בירידה ארוכה ארוכה ומפותלת
    הנוף של ים המלח שנחשף נהדר
    בנקודה 11 הגענו לאוכף עם נוף יפה
    פה הסינגל ממשיך שמאלה , אבל יש גם סינגל ימינה שיורד לנחל אמונים (אפשרות רכיבה והתחברות בהמשך לתוואי שביל ישראל לאופניים)
    סינגל נוסף היורד מזרחה ומתחבר גם הוא לתוואי שביל ישראל לאופניים
    אנחנו המשכנו בתוואי הרשמי של שביל ישראל לאופניים עד צומת השבילים בנקודה 12
  • פה בצומת ניתן לפנות שמאלה ולהמשיך עם הסינגל עד מצדה
    אנחנו פנינו ימינה ורכבנו בכיוון נווה זוהר
    מתחילים בדרך 4X4 ובהמשך בסינגל
    ירדנו עם הסינגל לערוץ נחל רחף
    בגלל השטפונות שעוברים מדי פעם בנחל , הסינגל משובש בערוץ , אבל קל למצוא את ההמשך מיד מעבר לתוואי הזרימה
    מנקודה 13 מתחילה העלייה של הסינגל שעולה פה ושם בתלילות עד המפגש עם השביל המסומן סימון שבילים ירוק של מעלה רחף
    המשכנו בסינגל שביל ישראל לאופניים ועברנו ליד השביל להולכי רגל של מעלה מור בסימון שבילים אדום עד חציית ערוץ נחל מור בנקודה 14
  • מכאן מתחיל טיפוס ארוך ומתפתל
    אחרי העלייה שוב ירידה ומיד ירידה יפה בשביל בנוי היטב ויפה בנקודה 15
    חלפנו ליד המצוק ומפל נחל מור
  • בנקודה 16 שוב עלייה מתפתלת וארוכה
    בהמשך נחשף נוף נחל יעלים
    שוב מטפסים עד איזור נקודה 17 בה תצפית יפה על נחל יעלים ועל ים המלח
  • מכאן המשך רכיבה בסינגל וחציית נחל יעלים
    עלייה קלה בדרכי 4X4 עד מפגש בצומת דרכים עם הדרך למעלה יאיר בנקודה 18
    סימון השביל למעלה יאיר הוא כחול
    זוהי גם ירידה למקרה שצריך לקצר את המסלול
    ניתן לרדת במעלה יאיר שרכיבותו משתנה לפי רמת התחזוקה שלו וסופו אחרי כ 3 ק"מ בכביש 90
  • דהרנו מכאן בדרך ה 4X4 בסימון שביים שחור שהיא גם שביל ישראל לאופניים
    בנקודות 19 יש ירידה לא ברורה בסינגלים עם כמה מטרים לא רכיבים - עוד לא בנו פה את השביל הרשמי
    בהמשך ירידה יפה לערוץ נחל בוקק ועלייה עד התצפית הנהדרת על מפל נחל בוקק בנקודה 20
  • המשכנו בסינגל בתוואי שביל ישראל לאופניים שעובר בערוץ נחל בוקק ובמקביל לו
    בהמשך הסינגל מטפס קצת וממשיך לכיוון איזור קידוח הנפט
    בנקודה 21 הסינגל חותך את הדרך לחרגול לקידוח נפט
  • פה מתחילה הירידה בסינגל מעלה זרון
    יש סינגל בסימון שבילים אדום שהוא הסינגל הישן והמאד טכני
    אנחנו רכבנו בסינגל שביל ישראל לאופניים שבנוי לרמה טכנית קלה עד בינונית
    הירידות נהדרות והנוף לא פחות
    בנקודה 22 נגמר הסינגל הנהדר וההמשך לאורך כ 200 עד 300 מ' הוא מאד טכני
    יש שלט שצריך לרדת מהאופניים
    אני כמובן המשכתי ברכיבה - רוכב כ 70% מהסינגל
    אחד החבר'ה ירד הכל על האופניים , אבל הרוב הלכו
    הסינגל מסתיים בנחל זוהר מתחת למצד זוהר בנקודה 23
  • מכאן דהרנו בדרך ה 4X4 עד כביש 90 בנקודה 24
    פה פנינו ימינה בכביש 90 עד צומת זוהר והלאה עם הכביש שמאלה עד תחנת הדלק של נווה זוהר בנקודה 25

סיבוב בדרום השרון ‎

סיבוב בדרום השרון ‎ תאריך : 25 -10 -2024 בני ציון - בצרה - גשרון מעל נחל רעננה - מעבר מתחת כביש 4 - שער אחורי של שדה וורבורג - נחל פולג - שד...