Friday, December 31, 2010

על רכסי הכורכר בין אולגה לנתניה

על רכסי הכורכר בין אולגה לנתניה

תאריך :    31-12-2010

אם הדרך - מחלף ינאי - נחל אלכסנדר - חרבת סמרה - ליד כביש החוף - יער חדרה - גשר הולכי הרגל מעל כביש החוף בגבעת אולגה - גבעת אולגה - סינגל מכמורת - תל גדור - מכמורת - שפך נחל אלכסנדר - חוף בית ינאי - סינגל בית ינאי - בית ינאי - גשר הולכי רגל מעל כביש החוף בבית חרות - בית חרות - סינגל ביתן אהרון - מחלף חבצלת - חבצלת השרון - סינגל חבצלת - טיילת נתניה - גשר השלום מעל כביש החוף - פרק האופניים של נתניה - שכונת נווה איתמר - מקביל למסילת הברזל - גשר מעל המסילה ליד גשר הצבים - כפר ויתקין - אם הדרך

נקודת יציאה : תחנת דלק פז (הפזנון) ליד קניון אם הדרך מול ארומה

משתתפים : 4

אורך :  55 ק"מ

גובה מצטבר : 203 מ

זמן :  4:55 שעות

מפה


 

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
  • בגלל מזג האוויר הלא ברור שהיה צפוי החלטתי לרכב באיזור שמתאים לרכיבה בכל מזג אוויר בתקופת החורף - רכסי הכורכר
  • יצאנו מאם הדרך (1) בסינגלון שמתחבר מתחנת הדלק למחלף ינאי (2)
    משם על הכביש לכיוון מכמורת
    בנקודה 4 ירדנו מהכביש אל הדרך שוברת מתחת לגשר מעל נחל אלכסנדר בכביש החוף (5)
    המשכנו בדרך לאורך נחל אלכסנדר וטיפסנו לחרבת סמרה בנקודה 6
    מכאן ירדנו והמשכנו בדרכים עד לחניון הקטן בנקודה 10
    פה התחברנו לדרך מקבילה לכביש החוף ובנקודה 11 ירדנו במהירות לכיוון הדרך שליד המסילה (12)
    הקטע הבא מאד חולי לאורך כ 200 מ' וממשיכים עם הדרך שמקבילה למסילה עד נקודה 13
    פה פנינו ללא שביל לכיוון גשר הולכי הרגל שמעל כביש החוף בנקודה 14
  • חצינו מעל כביש החוף והמשכנו דרך גבעת אולגה לחציית הכביש ליד הים בנקודה 17 ותחילת סינגל מכמורת בנקודה 18
    למרות הגשם שהיה לפני 3 שבועות החול היה מעצבן לפעמים
    הזמן הטוב ביותר לרכב ברכסי הכורכר הוא בגשם או מיד אחריו
    עם זאת נופי הים מהרכס כרגיל נהדרים
    בנקודה 20 בסוף הסינגל ליד מכמורת ירדנו לכיוון החוף
    בגלל שהים היה גלי והיה קשה לרכב חזרנו לדרך ליד החוף בנקודה 21
    המשכנו במקביל לכביש עד לחניון השפך של נחל אלכסנדר בנקודה 22
  • פה פנינו לכיוון השפך וחצינו את רצועת החול שבשפך (23) כמעט בלי להרטב
    בנקודה 24 חברנו למדרכה בחוף בית ינאי וטיפסנו לסינגל שעובר בין הבתים המערביים בבית ינאי לקצה מצוק הכורכר
    בנקודה 25 התחברנו לכבישי מושב בית ינאי וחצינו בגשר הולכי הרגל מעל כביש החוף בנקודה 27
  • פה נכנסנו בנקודה 28 לכיוון ההרחבה של מושב בית חרות
    בנקודה 30 יצאנו לדרך ובנקודה 32 חוצים את כביש "ביתן אהרון-כפר ויתקין"
    המשכנו בדרך מעבר לכביש ליד בית קברות של אחד המושבים ובנקודה 33 הגענו לתחתית סינגל ביתן אהרון
    רכבנו בסינגל עד "הבית הגדול" (34)
    מכאן ירדנו לכביש והמשכנו לכיוון הגשר שעובר מעל כביש החוף במחלף חבצלת (37)
  • בנקודה 38 נכנסו לדרכים די חוליות ונכנסנו למושב חבצלת השרון ליד שער צהוב בנקודה 39
    המשכנו דרך רחובות המושב ובנקודה 40 נכנסנו לסינגל רכס הכורכר של חבצלת השרון
    גם פה היה חולי מהמצופה
    בנקודה 42 חוברים לכביש ואחרי כ 100 מ' שוב חוזרים לסינגל פחות חולי הפעם לאורך הרכס עד חיבור לטיילת של נתניה
    רכבנו לאורך הטיילת עם אלמטים של אורבן (מדרגות) עד נקודה 43 ליד השירותים הציבוריים
    פה פנינו לאנדרטת חיל החימוש בנקודה 44
  • מכאן דרך רחובות נתניה לגשר השלום (45) שעובר מעל כביש החוף
    בנקודה 46 פנינו צפונה עד הכניסה לפרק האופניים של נתניה בנקודה 47
    שם עשינו סיבוב במסלול ה BMX
    חצינו את כביש 57 ברמזור בנקודה 48
  • המשכנו דרך שכונת נווה איתמר ויצאנו ממנה לדרך עפר בנקודה 49
    מכאן חברנו לדרך שמסומנת כמסלול אופניים בנקודה 50
    הרבצנו דהרה מהירה עד הגשרון בכניסה האחורית לכפר ידידיה בנקודה 51
    מכאן המשך דהירה בדרך משמאל לתעלה שממשיכה ומגיעה בנקודה 52 ליד המסילה
    המשכנו איתה עד מתחת לגשר מעל המסילה בנקודה 53
    פה עלינו על הגשר והמשכנו דרך כפר ויתקין עד תחנת הדלק באם הדרך

 

Saturday, December 25, 2010

המכתש הקטן ונחל אביה

 

המכתש הקטן ונחל אביה

תאריך :    25-12-2010

מפעלי פריקלס ליד צומת צפית - צומת צפית - מעלה חצרה - המכתש הקטן - שער אשמדאי - נחל חצרה - מפל נחל חצרה - כביש הערבה - נחל אביה - נחל אמציה - עין תמר

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד השער של מפעל פריקלס ליד צומת צפית

נקודת סיום : רחבת חנייה בכניסה לעין תמר

משתתפים : 18

אורך :  39 ק"מ

גובה מצטבר : 280 מ'

זמן :  6:01 שעות

הערה חשובה

מפה


 

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

המסלול בעמוד ענן


הערות :
  • לסיום 3 הימים בנגב תכננתי מסלול קל יחסית שציפיתי שיהיה קצר
    עקב תקלות הטיול התארך ל 6 שעות
  • התחלנו ברכיבה ממפעלי פריקלס (1) שליד צומת צפית
    הדרך בה רכבנו עד צומת צפית (6) מומלצת כי היא חוסכת רכיבה על הכביש
  • בנקודה 7 ירדנו מכביש "צומת הרבה-דימונה" ורכבנו לכיוון הוודי שיחבר אותנו לדרך בנקודה 8
    הדרך היא טכנית ןרכבנו עליה כמעט עד ראש מעלה חצרה
    בנקודה 9 נכנסנו לנקב על קו גובה שחסך טיפוס קצר עד נקודה 10
    בהמשך מספר עליות וירידות תלולות שאילצו הליכה קצרה ברגל
    לבסוף בנקודה 11 מגיעים לראש מעלה חצרה עם תצפית נהדרת על המכתש הקטן
  • הירידה של מעלה חצרה בסימון כחול ולידו דרך שיורדת למטה ללא סימון
    ככל הידוע לי מעלה חצרה לא מתוחזק וכמובן לא רכיב ולכן ירדנו בדרך
    הדרך בשליש הראשון רכיבה (זהירות)
    החלק השני לא רכיב לחלוטין וקשה אפילו להליכה בגלל השיפוע והחריצים מזרימת מים
    סוף המעלה בנקודה 12
  • מכאן אחרי עיקוב של טיפול בפנצ'ר רכבנו בדרך שפה ושם נקטעת ע"י ערוצים
    בנקודה 12A פוגשים את הסימון הכחול שמלווה אותנו עד היציאה מהמכתש
    בנקודה 13 מגיעים לכביש הכניסה למכתש
    רוכבים איתו עד חניון הלילה בנקודה 14
  • מכאן דהרנו דרך הירידה לנחל חצרה (15) בדרך 4X4 שבד"כ ללא דשדש
    כאשר יש דשדש ניתן לרכב בצדדים של הדרך
    בנקודה 17 מגיעים לפיצול
    הדרך הכחולה מטפסת ימינה בכדי לעקוף מפל
    אנחנו המשכנו בערוץ בשביל מסומן אדום שיורד בדרך תלולה ולא רכיבה לחלוטין אל מתחת למפל (18)
    זוהי פינת חמד (ראה תמונות)
    המשכנו במורד הוודי עד מפגש עם הדרך הכחולה
    בנקודה 20 רוכבים על מדף סלע מעל קניון
    עוברים עם הסימון הכחול בצידו הדרומי (ימני) של הקניון
    קצת אחריו הדרך עוזבת את הערוץ ומטפסת ימינה עד כביש הערבה בנקודה 21
  • מכביש הערבה התחלנו ברכיבה מהירה במורד נחל אביה
    השטח עשוי מחוואר הלשון ומושך רכיבה מהירה
    קשה לתאר את הכיף של הרכיבה המהירה במורד הנחל עד החיבור עם נחל אמציה בנקודה 22 והסיום בעין תמר (24)
  • הירידה במעלה חצרה לדעתי מיותרת ומספיק לעשותה פעם אחת
    לעומת זאת נחל אביה , למרות שהוא מסלול בנאלי ולא טכני הוא כייפי ויפה לכל סוגי הרוכבים

Friday, December 24, 2010

גב זרחן ונחל שרף

 

גב זרחן ונחל שרף

תאריך :   24-12-2010

אורון - כביש "אורון-מפעלי צין" - ההר החלק - נ.ג 504 - האנטנה בראש ההר החלק - הר רכב - גב זרחן - נחל זרחן - נחל צין - חציית המסילה - עליה מתחת להר אורחות - נחל שרף - מסילת הברזל - מפעלי צין

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד השער של מפעל הפוספטים באורון

נקודת סיום : רחבת חנייה לפני השער של מפעלי צין

משתתפים : 21

אורך :  57 ק"מ

גובה מצטבר : 669 מ'

זמן :  8:10 שעות

הערה חשובה 

מפה


 

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

המסלול בעמוד ענן


הערות :
  • זהו אחד ממסלולי המדבר הקלסיים שכבר זמן רב אני מתכנן לבצע
    בגלל מיעוט הגשמים השנה היה ברור שגב זרחן שהוא גולת הכותרת של המסלול יהיה יבש לחלוטין
    אם זאת אמרתי שבגלל שעוד נחזור למסלול בווריאציות שונות כדאי לרכב אותו ולהכירו ולהיות מופתעים לטובה מהגב המלא בפעם הבאה
  • התחלנו את הרכיבה ממפעל אורון (1)
    רוכבים על הכביש צפונה ובנקודה 2 פונים ימינה להמשך הכביש לכיוון מפעלי צין
    בנקודה 3 פנינו לדרך שמטפסת אל ההר החלק (יש שם שלט גדול שמצביע להר החלק) בסימון שבילים שחור
    הטיפוס נוח ואחרי מעבר נ.ג 504 ממשיכים עד קצה השלוחה אל האנטנה ממנה יש תצפית נהדרת על בקעת צין (5)
  • חזרנו אחורה ובנקודה 4 ירדנו מהדרך
    מכאן הרכיבה בלי שביל מוגדר על הר רכב , בקטעים רבים יש קוליסים של רכב או אפילו שרידי דרך 4X4
    רכבנו לפי ה GPS בחמדה (משטח צור) רחב
    בנקודה 6 מגיעים לתצפית מצויינת מהמצוק לכיוון המפגש של נחל זרחן ונחל צין
    רואים את מצלעותהמכתש הגדול , גבעת מדור ועוד
    מכאן רוכבים צפונה עד נקודה 7 בה מתחיל הנקב שיורד לכיוון גב זרחן
    תחילת הירידה לא רכיבה ברובה (כמה עשרות מ') אבל אחרי שמתגברים על המצוק השביל רכיב כולו עד מעל לגב
    הירידה הסופית לגב (8) ולסביבתו מצריכה הורדת האופניים במצוק - לא נורא
  • מהגב רכיבה כייפית בדרך 4X4 משובשת אבל מהירה עד המפגש עם הדרך בנחל צין (9) המסומנת בסימון שבילים אדום
    ליד הדרך שרכבנו חולפים על פני עין א תינה היבש
    מנקודה 9 רכיבה על דרך לבנה רחבה עד נקודה 10
    ניתן לרכב גם בערוץ נחל צין מצפון אבל זה ייקח יותר זמן ועלול לעלות בקטעי דש דש
    בנקודה 10 פנינו דרומה אל מעבר מתחת מסילת הברזל (11)
    המעבר בערוץ מדשדש וממשיך גם אחרי החצייה מתחת למסילה
  • בנקודה 12 התחלנו טיפוס ארוך בדרך (יש גם ירידות קצרות באמצע , אבל הכיוון הכללי הוא עלייה
    הסימון הוא אדום
    בנקודה 13 הגענו לנחל שרף ממנו מתחילה הירידה והמישור עד סוף המסלול
  • נחל שרף היה קטע מדהים
    רכיבה בערוץ ולפעמים על מדפי סלע כשכל הזמן צריך לחפש את הנתיב
    סה"כ רוב הזמן רוכבים
    לפעמים נכנסים לקטע דשדש של 2-3 מ' וצריך לחפש את ההמשך
    זו היתה חווייה נהדרת
    בנקודה 14 , עדיין בערוץ נחל שרף מסתיים הקטע עם מדפי הסלע וממשיכים בערוץ עד מפגש עם הדרך בנקודה 15
  • המשכנו לאורך הוודי עד למסילת הברזל
    חצינו מתחת למסילה בגשרון בנקודה 16
    מכאן רכיבה בשולי המסילה מצידה הצפוני לאורך כ 600 מ' עד המפגש של המסילה עם כביש המפעלים בנקודה 17
  • מכאן רכיבה בדרכי המפעלים עד האוטו
    איזה טיול מדהים , קשה לתאר , המדבר במיטבו

Friday, November 19, 2010

טיול ה 300 - סובב נגב מערבי

טיול ה 300 - סובב נגב מערבי

תאריך :    19-11-2010

אופקים - חרבת פטיש - סינגל אופקים - נחל פטיש - נחל גרר - חציית כביש "בארי-רעים" - סינגל בארי - נחל הבשור - נחל גרר - רעים - סינגל רעים - נחל הבשור - כביש "אופקים-צומת מעון" - פרק אשכול - אורים - כביש "צומת אורים-צאלים" - כביש "צומת אורים-אופקים" - אופקים

נקודת יציאה : חנייה של מרכז ביג באופקים

משתתפים : 7   

אורך :  90 ק"מ

גובה מצטבר : 511 מ'

זמן :  8:23 שעות

     

מפה

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
  • לכבוד טיול ה 300 שאני מוביל בקבוצה החלטתי על מסלול סובב הנגב המערבי
    הרעיון היה לשרשר את מירב הסינגלים בנגב המערבי למסלול אחד : סינגל חצרים , סינגל אופקים , סינגל בארי ,סינגל רעים ורכיבה בנחל הבשור עד צאלים
    המסלול שיצא היה כ 130 ק"מ ולכן צמצמתי למסלול בלי סינגל חצרים שירד לאורך של כ 105 ק"מ
    זה המסלול  המתוכנן שהתחלנו אבל בגלל שבמקור ציפיתי שהגשם והשטפון הראשון כבר יעברו על המסלול הנ"ל , הרבה מהקטעים החוליים שנתקלנו בהם היו צפויים להיות יותר מהודקים
    בגלל ריבוי החול ושדות של בדווים שחרשו את הדרכים בנחל הבשור ובזבזו לנו הרבה זמן , קיצרנו את הטיול ל 90 ק"מ
  • מחניון מרכז ביג באופקים (1) יצאנו לכיוון תחילת סינגל אופקים (מתואר באתר משלו : http://www.2all.co.il/Web/Sites/ofanim/PAGE12.asp)
    בנקודה 2 חברנו לסינגל באיזור התעשייה שהוביל אותנו לתחילת הסינגל הרשמי (4)
    תחילה קצת התברברנו עד שהבנו שצריל לרדת לערוץ בנקודה 6
    מכאן המשכנו בסינגל שהוא לפעמים דרך אבל רובו סינגל
    הסימון לא תמיד ברור אבל אם מפספסים בדרך כלל הדרך או הסינגל שאיתו התברברנו מתחבר חזרה למסלול הרשמי
    הסינגל זורם וקל
    ניכרת השקעה ושימור בסינגל (רואים שמטאטאים אותו לאורך קטעים רבים כדי שיהיה ברור) (חבל שבחורשן או בכרמל לא מספיק לטאטא את העלים בשביל לפרוץ סינגל)
    בנקודה 7 עוברים מתחת לגשר של כביש "אופקים-צומת גילת" וממשיכים בסינגל
  • בנקודה 8 עזבנו את הסינגל וטיפסנו בדרך החוצה מנחל פטיש
    רכבנו מעל הערוץ עד נקודה 10 בה חצינו עם הדרך את הערוץ ויצאנו בצידו הדרומי בנקודה 11
    בנקודה 12 שוב ירדנו לערוץ נחל פטיש
    בנקודה 13 ליד צינור שחוצה את הערוץ יצאנו מהערוץ דרומה ולקחנו את הדרך דרום מערבה עד פנייה לדרך צפונה בנקודה 
    14
    איתה רכבנו עד נקודה 15 בה פגשנו דרך ארוכה וב"כ טובה אבל בקטעים חולית (תהיה יותר טובה אחרי קצת גשמים)
  • המשכנו עם הדרך עד נקודה 16 בה עלינועל כביש חדש שנמשך בכיווננו פחות מק"מ
    ההמשך דרך טובה עד מבנים חקלאיים בנקודה 17
    פנינו ימינה וחצינו את נחל גרר בנקודה 18 ופנינו לדרך מעליו 
    בנקודה 19 חצינו בלי שביל את ערוץ נחל גרר ומצידו השני חברנו לדרך
    בנקודה 20 חצינו את כביש "בארי-רעים" מתחת לגשר
  • מיד אחרי הגשר עלינו על דרך  עפר מקבילה לכביש מצפון (במפה הכביש נראה מצפון למסלול שלנו אבל זה לא נכון - הכביש מדרום
    בנקודה 21 פנינו שמאלה לסינגל בארי ואיתו רכבנו עד חנות "לה מדווש" (24) 
    אחרי מנוחה ומילוי מים נכנסנו לתחילת סינגל בארי
    כרגיל כיף אדיר
  • בנקודה 26 עזבנו את סינגל בארי להמשך המסלול דרומה
    חצינו את ערוץ נחל גרר ואחריו פנינו לכביש משובש עד כביש "רעים-צומת כיסופים" (27)
    רכבנו על הכביש לשער של קיבוץ רעים שם מילינו מים מברז מאחורי הבוטקה של הש"ג (28)
  • מליד הש"ג של רעים (28) מתחיל סינגל רעים המסומן בשלטי מתכת קטנים ואדומים
    הסימון לא ברור והסינגל חרוש ולכן בעצם לא קיים במקומות רבים 
    בעבר רכבנו בסינגל רעים : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/reim
    עד נקודה 31 הגענו עם הסימון ומפה המשכנו בערוץ ומדי פעם פגשנו את הסימון של הסינגל
    רכבנו לאורך נחל הבשור עד נקודה 32 בקלות ובמהרות
    מכאן קצת אחרי חציית סכר החלו הבעיות
    הדרכים שהכרתי (https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/bsor)
    נחרשו לאחרונה ובגלל של ירד עדיין גשם של ממש כמעט אי אפשר לרכב בקטעים קצרים
    בנקודה 33 אחרי מאבקים קשים פנינו לדרך (מסומנת גם בחלקה בסימוני סינגל רעים) רכיבה אבל חולית עד נקודה 34
    פה חברנו לדרך טובה ומהירה
    בין 35 ל 36 שוב דרך חולית (תהיה יותר נעמה אחרי גשמים)
    מנקודה 36 דרך שהופכת לכביש משובש עד חיבור עם כביש "אורים-צומת מעון" בנקודה 37
  • דהרנו בשולי הכביש לכיוון פרק אשכול
    בנקודה 38 ירדנו לדרך לכיוון נחל הבשור (הדרך שממשיכה עד צדה השני של השמורה ליד קיבוץ צאלים)
    בנקודה 39 פנינו דרומה ל"דרך הבשור" ומיד עלינו על סינגל בנקודה 40 שחוצה את ערוץ הבשור ובנקודה 41 הגענו לשטח הפרק עם דשאים ובריכות
    במנוחה הקצרה שם החלטתי שלא נמשיך במסלול כמתוכנן בגלל איבוד זמן בקטעים חוליים ושדות חרושים
    החלטנו לחזור לאופקים מזרחה דרך השטח אם אפשר
    בנקודה 42 חברנו לשביל/דבל שהביא אותנו לשער הכניסה לפרק אשכול (43)
    המשכנו מכאו ללא שביל מוגדר בקטע לונה פרקי נחמד עד חיבור לדרך לאורים בנקודה 44
    הדרך לאורים היתה טובה ורק בסופה חולית
    חצינו את כביש הגישה לאורים בנקודה 47
    המשכנו בדרך שמקיפה את אורים ובנקודה 48 פנינו לדרך שחשבתי להמשיך אתה עד אופקים
    הדרך התבררה כחולית ומעצבנת ולכן כשחברנו לכביש "אורים-צאלים" בנקודה 49 בה ראינו שההמשך גם הוא חולי , החלטנו להמשיך לאופקים בכביש
  • מנקודה 49 פנינו עם הכביש לצפון צפון מזרח ומצומת אורים (50) דהרנו בשולי הכביש עד הכניסה המזרחית של אופקים (51) ומשם לחנייה של מרכז ביג (1)

 

Friday, November 05, 2010

תופרים את הנדיב והחורשן

תופרים את הנדיב והחורשן

תאריך : 5-11-2010

שוני - רמת הנדיב - חורשן - שוני

נקודת יציאה : חנייה בתוך אתר שוני

מוביל : ארי שוטן

משתתפים: 16 (התחלנו 14 ביניהם איילת שבאה ברכיבה מעתלית ופרשה באיזור צומת החורשן לטובת חזרה לעתלית , איתן ותומר שהצטרפו ליד גן הנדיב ופרשו יחד עם עוד כמה לפני ShowGo , תומר ורועי שפרשו לפני האדום , היינו 5 שרכבו את כל המסלול)

אורך :  42 ק"מ

גובה מצטבר : 1188 מ'

זמן :  6 שעות

     

מפה

גרף גבהים


קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
  • ארי החליט להוביל אותנו במסלול שהוא תפר לאחרונה ברמת הנדיב ובחורשן
    לפני מספר שבועות הוא ערך סימולציה עליי ועוד כמה חברים והכניס מספר שינויים :https://razg.blogspot.com/2010/10/blog-post_12.html
  • חנינו בשוני (1) וטיפסנו טיפה עד נקודה 2
  • 2-3 סינגל "המחצבה" - סינגל מעורב בדבל שמטפס לראש המחצבה
  • 3-4 דרך
  • 4-5 סינגל "חוטם הכרמל" - טכני
  • 5-6 סינגל "סבבה" - סינגל מעורב בדבל
  • חרבת עקב בנקודה 6
  • מדרגות בנקודה 7
  • 9-10 סינגל "האסור" - אנדורו קצר ואחר דרכים עד הצומת בנקודה 10
  • 11-12 סינגל "כחול רגוע" - סינגל נחמד וזורם לעין צור
  • 12-13 יציאה דרך בי"ס אורט בניימינה
  • 17-18 דרך שמטפסת ומתחברת לשביל ישראל ליד המחצבות העתיקות וממשיכה בטיפוס את מכלאת בקר בנקודה 18
  • 19-20 ירידה נחמדה
  • 20-21 עליית "קיר  המוות"
  • 21-22 ירידה תלולה "המגלשה" , רכיבה פרט לקטע שהרסו הג'יפים בהתחפרותם
  • 23-24 עלייה מתונה
  • 25 עץ גדול עם צל בו אכלנו את ארוחת הבוקר
  • 24-26 ירידה נחמדה
  • 26-27 עלייה מתונה
  • 27-28 סינגל "הצלע"
  • 30-31 טיפוס תלול וטכני בדרך האדומה
  • 31-32 סינגל"הנחל" - טכני
  • 34-35 סינגל "המקביל" - סינגל נחמד מקביל לערוץ (מוצל)
  • 36-37 סינגל "ShowGo"
  • 37-38 סינגל "הפסגה"
  • 39-40 סינגל "ג'ואל"
  • 40-41 תחילת סינגל "הגדר" , מעבר מעל המעבר בגדר לסינגל "מדרום לגדר" עד חיבור לסינגל "גחא האיילות"
  • 41-42 סינגל "גיא האיילות" - סינגל כייפי בירידה - שופר לאחרונה
  • 43-45 סינגל "גיא הקוצים" והמשכו דבל "גן עדן"
  • 45-46 סינגל "אהוד 1" 
  • 47-48 "עליית החזירים"
  • 47-48 סינגל "אהוד 2"
  • 48-50 דרך לבנה שהופכת לסלולה
  • 50-51 והלאה ל 14 , מעבר בדרך במטע אבוקדו
  • 13-12 מעבר בחניית בי"ס אורט בניימינה
  • 12-52 דרך בעלייה קלה
  • 52-1 דרך אנדורו

 

Tuesday, November 02, 2010

ירוחם פלוס

ירוחם פלוס

תאריך :  2-11-2010

ירוחם - חציית כביש "ירוחם-דימונה" - רכס ירוחם  - סינגל ירוחם - אגם ירוחם - חציית כביש "ירוחם-שדה בוקר" - מצלעות המכתש הגדול - סינגל ירוחם ליד המכתש - חציית כביש "ירוחם-מכתש גדול" - הר אבנון - סינגל ירוחם - נחל אבנון -ירוחם

נקודת יציאה : רח' הדקל בירוחם (נכנסים לירוחם בכיכר הראשית וממשיכים ברח הראשי עד הכיכר השלישית , פונים שמאלה לרח' הדקל וחונים)

משתתפים: 4

אורך :  31 ק"מ

גובה מצטבר : 628 מ'

זמן :  4:23 שעות

הערה חשובה

מפה


גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

הערות :
  • יצאנו היום לטיול המבוסס על סינגל ירוחם אבל עם הארכות כמו קטע רכיבה על מצלעות המכתש הגדול ועוד סיבוב על רכס ירוחם מצפון לכביש "ירוחם-צומת הנגב"
    מזג האוויר היה טוב ורוב המסלול היה נעים וגם לקראת הסוף כשהתחמם זה לא היה חום נוראי של קיץ
  • התחלנו ברכיבה מירוחם (1) בלי שביל מוגדר לכביש "ירוחם-דימונה" (3)
    חצינו אותו ורכבנו שוב בלי מסלול ברור עד חבירה לדרך בנקודה 5
    מכאן התחלנו בטיפוס בדרך ומנקודה 6 המשכנו לאורך שבילי עיזים טובים עד נקודה 7
    פה נגמרו המרעולים הטובים וטיפסנו רגלית כ 300 מ' ואז סינגל על קו גובה עד למפגש עם הדרך בנקודה 8
    זוהי דרך לבנה טובה ורכבנו עליה עד כביש "ירוחם-צומת הנגב" בנקודה 9
  • פה טיפסנו בדרך שהתחברה לכביש משובש ועליו רכבנו עד מפגש עם סינגל ירוחם בנקודה 10
    הסינגל "סובב ירוחם" מסומן בעמודי עץ עם שלט קטן ובסימון שבילים לבן-צהוב-לבן
    הסימון לא תמיד נמצא אבל בגלל אופי השטח אפשר להסתדר ולאלתר ובסוף לחזור לסינגל
    הקטע מנקודה 10 עד 11 הוא דבל
    מכאן מתחיל סינגל (יש בו קטע קצר של דבל) שיורד במסלול כייפי עד לסכר ירוחם (12)
    יורדים לערוץ מתחת לסכר ועוברים לצידו השני ומשם ממשיכים עם דבל בסימון סינגל ירוחם סביב האגם עד חבירה עם כביש "ירוחם-שדה בוקר" (13)
  • המשכנו ללא שביל מוגדר לפעמים בר בשטח לפעמים על דרך
    באיזור נקודה 14 עוברים ליד מבנים של מטווחים על דרך מצפון להם (מאחורי המטווחים)
    מנקודה 15 רכבנו בערוץ או על משטחי סלע מעליו ברכיבה כייפית
    מנקודה 16 טיפוס על דבל ו 100 המטרים האחרונים בר בשטח אל הפסגה מעל המכתש (17)
  • מכאן רכיבה "על הסכין" (ראה תמונות)
    בהמשך ירידה לערוץ ואחר שוב טיפוס הכל בשבילי עזים/גמלים
    בנקודה 18 חוברים לסינגל ירוחם במקום בו הוא מגיע למצלעות המכתש הגדול
    המשכנו עם סינגל ירוחם עד נקודה 19 והלאה בדבל עד כביש "ירוחם-המכתש הגדול"
  • טיפסנו בצד השני של הכביש בדרך לבנה לכיוון הר אבנון ומהחרבה בנקודה 21 המשכנו בסינגל ירוחם בכיוון כללי ירידה
    באיזור המאהלים הבדואים בנקודה 22 יש סימון לא ברור וסטינו קצת מהשביל אבל אחרי המאהל מצאנו את המשכו
    בהמשך דהירה רוב הזמן עם הסינגל במורד נחל אבנון
    מנקודה 23 לא רחוק מאיזור התעשייה הסינגל זורם אבל לפעמים נעלם ושוב חוזרים אליו
    בנקודה 25 חצינו את הערוץ ליד מבנה וטיפסנו קצת עד חיבור עם הרחוב בנקודה 26 ומשם ישר לאוטו

 

Friday, October 29, 2010

חלוקים פלוס

 

חלוקים פלוס

תאריך :    29-10-2010

מדרשת בן גוריון - סינגל חלוקים - חציית כביש "באר שבע-מצפה רמון" - סינגל חלוקים - העץ - חציית כביש "שדה בוקר-ירוחם" - סכר הרועה - ליד מרחב עם - בורות חצץ - סינגל חלוקים - מעל הר צרור - מישור צין - מדרשת בן גוריון

נקודת יציאה : רחבת חנייה מיד אחרי השער של מדרשת בן גוריון ליד שדה בוקר

משתתפים: 3

אורך :  29 ק"מ

גובה מצטבר : 412 מ'

זמן :  3:40 שעות

     

מפה

 


גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

המסלול בעמוד ענן

שרשור על המסלול בפורום טיולי אופניים בתפוז

הערות :

  • ניצלתי את הצפי לגשם בצפון ואת מזג האוויר הקריר הצפוי לטיול מדבר ראשון השנה
    רוב הטיול היה מעונן ומזג האוויר נעים

  • התחלנו בקלסיקה , סינגל חלוקים הקלסי שכבר רכבנו בעבר (מסומן בעיגול ירוק עם ציור גמל) https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/negev2009/negev2009-1
    3-4טיפוס בסינגל
    4-5 סינגל על קו גובה
    5-6 סינגל כייפי בירידה עם קפיצות בטרסות/סכרים קטנים
    6-7 דבל
    7-8 דבל ולעתים סינגל בעלייה עד הכביש
  • בנקודה 8 חצינו את הכביש (כביש "באר שבע-מצפה רמון" והמשכנו בדבל עד מעבר בסוללה (9)
    משם סינגל ולפעמים דבל ובסוף סינגל שיורד לעץ השיטה הגדול והבודד בנקודה 10
  • בנקודה 11 במקום להמשיך ישר עם השביל הסטנדרטי פנינו לערוץ שמאלה
    רכיבה על סינגל/דבל עד הפסגה בנקודה 12
    מכאן ירידה כייפית בנקב שיורד על גדת הוואדי עד לכביש "שדה בוקר-ירוחם" (13)
    מכאן המשכנו עם הדרך עד הפנייה לסכר הרועה (14)
    לפני העלייה על הסכר פנינו ללא דרך של ממש עד חציית כביש הגישה למרחב עם (15)
    מכאן המשך רכיה תחילה ללא דרך אבל אחרי כ 50 מ' עולים על דרך שמתחברת לדרך השחורה המובילה לבורות חצץ
    בנקודה 16 פנינו לכיוון בורות חצץ (17) וביקרנו בבורות היפים (ראה תמונות)
  • מבורות חצץ (17) חזרנו לצומת הדרכים בנקודה 16 והתחלנו בטיפוס בערוץ ללא שביל מוגדר (יש שבילי גמלים) אבל רכיב לחלוטין עד נקודה 18
    פה טיפסנו כ 50 מ' רגלי לכיפה בנקודה 19
    מכאן רכיבה ללא שביל מוגדר על קו רכס עד נקודה 20 והמשך על נאקב זורם מעל הערוץ עד נקודה 21
    מפה שוב בנאקבים כייפיים בירידה עד מפגש עם סינגל חלוקים בנקודה 22
  • המשכנו עם סינגל חלוקים עד מפגש עם הדרך בנקודה 23 וטיפסנו איתה לתצפית הר צרור
    המשכנו בדהירה עם הדרך עד מדרשת בן גוריון
    נכנסנו למדרשה בפתח בנקודה 26

Tuesday, October 26, 2010

סינגלים חדשים במזרח מענית

סינגלים חדשים במזרח מענית

תאריך :    26-10-2010

מועצה איזורית מנשה - סינגלים במענית - מועצה איזורית מנשה

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון בכניסה למועצה איזורית מנשה

משתתפים: 4

אורך :  18 ק"מ

גובה מצטבר : 366 מ'

זמן :  2:18 שעות

     

מפה

גרף גבהים


קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
  • 4-5 סינגל "הלאה לחריש"
  • 6-7 סינגל "חריש"
  • 8-9 סינגל "מאיה"
    היום פגשנו את משה שפירא מקיבוץ עין שמר שבונה את הסינגלים החדשים שממזרח לתל זאבים
    בעבר קראתי לסינגל "החדש" ועכשיו שיניתי לשם של היוצר
  • 9-10 סינגל "אילן"
    12-13 חלק מסינגל "הזאבים המסתובבים"
  • 13-14 סינגל "קמיקזה"
  • 7-16 סינגל "ליד חריש" והמשכו שילוב של סינגל ודבל
  • 16-17 סינגל "קוקה"
  • 19-20 סינגל "נטע"
  • 20-21 סינגל "האלמנטים" שנקרא גם "זמן אוויר"
  • 20-22 סינגל "שרשרת"
  • 22-21 סינגל "הלולים"
  • 23-24 סינגל "האלכסון"
  • 24-5 סינגל "6"
  • 5-4 סינגל "הלאה לחריש"

 

Saturday, October 23, 2010

מממשית למעלה עקרבים

 

מממשית למעלה עקרבים

תאריך :    23-10-2010

ממשית - ערוץ לכיוון מישור ימין - מישור ימין - כביש "צומת רותם-אורון" - כביש מעלה עקרבים - גבי ימין - ראש מעלה ימין - מצד צפיר - מעלה עקרבים הרומי - כביש מעלה עקרבים - מפעלי צין

נקודת יציאה : רחבת חנייה בכניסה לאתר עתיקות ממשית

נקודת סיום : רחבת חנייה לפני השער של מפעלי צין

משתתפים : 18

אורך :  33 ק"מ

גובה מצטבר : 423 מ'

זמן :  5:16 שעות

הערה חשובה

מפה


 

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS



הערות :
  • יצאנו מהחנייה ליד אתר ממשית (1) בלי שביל מוגדר במקביל לגדר האתר עד מפגש עם דרך שמטפסת (2) לרכס
    בראש הרכס (3) ירדנו לסינגל לפעמים ברור ולפעמים לא שהולךבמקביל לערוץ בהתחלה בצידו הימני ובשלב מסויים יורד אליו
    זהו סינגל נוח שמסתיים בתחתית הערוץ בנקודה 4
    מכאן זורמים בשטח או עם דרכים שפוגשים בתוואי מקביל מרחוק לכביש "צומת רותם-אורון"
    בנקודה 5 הגענו לכביש וחצינו לצידו השני
    שוב רכיבה לפעמים על תוואי שרואים ולפעמים בר בשטח עד מפגש עם הכביש למעלה עקרבים מספר מטרים לפני שהוא חוצה את מסילת הברזל (6)
    המשכנו על הכביש מזרחה עד קצה העיקול בנקודה 7
  • פה ירדנו ורכבנו לפי כיוון ושבילים שמתגלי פה ושם עד נקודה 8
    פה פגשנו את סימון השבילים הירוק לנחל חתירה
    רכבנו עם הסימון הירוק וירדנו איתו לגבי ימין (10)
    בגבים היו מים ירוקים (ראה תמונות) וזהו בעצם הגב היחיד בכל הטיול שראינו מים
  • מהגבים טיפסנו בסימון ירוק אל המפגש עם מעלה ימין בראש המעלה בנקודה 11
    הטיפוס מתון ונוח
    מראש מעלה ימין נוף מדהים
    הצוק עליו ישבנו חצוי ע"י סדק ענק - מרשים
    מכאן המשכנו לכיוון מצד צפיר בסימון שביל ישראל וסימון ירוק
    הדרך עולה ויורדת אבל סה"כ המגמה היא טיפוס לא קשה בסינגל ארוך עד מצד צפיר (12)
  • פה מתחיל הכיף
  • תחילה רכיבה על סינגל מעל תהום בסימון כחול
    בהמשך מנקודה 13 בערך מתחילה הירידה הנהדרת של מעלה עקרבים הרומי
    משטחי סלע נטויים בזווית חדה עם אחיזה נהדרת המאפשרים רכיבה לאורך כל המצוק כמעט
    פשוט אחת הירידות הטובות שיש
    הצלחתי לרדת את הרוב ברכיבה - מדהים (ראה תמונות)
    סוף הירידה חוצה את נחל גוב בנקודה 14 ומטפסים בעלייה קצרה אל הכביש של מעלה עקרבים בנקודה 15
  • מכאן רכיבה על הכביש ואחר כך בדרכים של מפעלי הפוספטים עד החנייה ליד השער של מפעל צין
  • מסלול מדהים

Friday, October 22, 2010

סיבוב ארוך בדרך ל IMBA

סיבוב ארוך בדרך ל IMBA

תאריך :   22-10-2010

צומת אשתאול - דרך נוף דרומית ביער הקדושים - כביש כניסה לקרית יערים - צובה - מבצר צובה - כביש "מבשרת-עין כרם" - צומת סטף - סינגל השומרות - נחל שורק - עין חנדק - אבן ספיר - סינגל המעיינות - חרבת סעדים - סינגל אימבה - נחל רפאים - נחל שורק - מחצבת הרטוב - כביש 38 - צומת אשתאול

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול מדרום לצומת אשתאול

משתתפים: 13

אורך :  55 ק"מ

גובה מצטבר : 1048 מ'

זמן :  6:48 שעות

     

מפה


 

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

 
הערות :
  • עקב השיפור במזג האוויר תיכננתי מסלול ארוך בהרי ירושלים
    הכוונה היתה לשלב עלייה טובה וארוכה עם סינגל בסטף ואחר כך סינגל המעיינות וסינגל IMBA ולסיים בירידה ארוכה
    סה"כ טיול מוצלח ומהנה מאד , החלק הבעייתי שאין לו פתרון אידיאלי הוא הירידה בסטף והעלייה לאבן ספיר (יש אופציות 4X4 שונות אבל מאלצות וויתור כל קטעים מאתגרים)

  • בתחנת הדלק (1) בחלקה הדרומי ישהרבה מקום לחנייה
    אם זאת לבאים מצפון אין פנייה מכביש 38 ולכן צריך להמשיך לכיוון צומת שמשון ולהסתובב חזרה
    לכן כדאי להתחיל מאחת הרחבות באיזור צומת שמשון
    התחלנו ברכיבה על הכביש עד הכניסה לדרך הנוף הדרומית (סימון אדום) של יער הקדושים בנקודה 3
    מכאן מתחיל טיפוס ארוך אך מתון יחסית שהביא אותנו תוך כשעה ורבע עד צובה

    בנקודה 4 אחרי שעוברים במעין קשת מלאכותית פונים ימינה לסימון כחול בטיפוס במספר סרפנטינות עד שהדרך שוב מתמתנת
    בנקודה 5 יש כניסה לדרך מהכביש המטפס לרמת רזיאל
    העלייה מסתיימת בנקודה 6 מול תחנת אוטובוס על כביש הגישה לגבעת יערים
  • פה פנינו שמאלה בכביש ובנקודה 7 נכנסנו לדרך בין כרמים ואחר כך הדרך שמטפסת מעין לימון עד לכניסה לצובה (8)
  • חצינו את קיבוץ צובה ויצאנו ממנו בנקודה 9
    בנקודה 10 ניתן לעלות לשרידי המבצר של צובה
    בנקודה 11 חלקנו ירד דרך עין צובה (12) ובדרך משם לכיכר הסטף (14)
    השאר המשיכו בכביש המשובש עד המחצבה בנקודה 13 ואז בירידה בכביש עד הכיכר בצומת הסטף (14)
    בחניון הסטף העליון (15) מילאנו מים
  • ירדנו חזרה אל ליד הכיכר ובנקודה 16 על הכביש שיורד לסטף ירדנו לסינגל בסימון שחור
    בנקודה 17 פנינו לסינגל בסימון אדום (סינגל השומרות) ואיתו המשכנו עד ששוב חברנו לשחור בנקודה 17A בדבל שיורד לערוץ בנקודה 18
    הסינגל טכני עם הרבה מדרגות ויש בו קטעים לא רכיבים
    מצד שני יש בו כמה קטעים מאד יפים בסינגל על קו גובה ומעל תהום וקטע נהדר על מדף סלע עם נוף נהדר
    המשכנו בדרך בנחל שורק בסימון שביל ישראל עד לכביש בנקודה 19
    השביל עובר מתחת לכביש
  • מכאן טיפסנו בדרך בשביל שרובו לא רכיב עד עין חנדק (20)
    האלטרנטיבה שמטפסת לאבן ספיר לא היתה ברורה
    כנראה שהאפשרות הנוחה ביותר (למי שלא רוצה ללכת ברגל ) היא לרכב על הכביש ולהתחיל בטיפוס להדסה ואז להכנס לדרך לעין חנדק
    מעין חנדק טיפסנו בשביל לאבן ספיר ובנקודה 21 מיד אחרי השער של אבן ספיר עלינו על סינגל שתחילתו רכיבה והמשכו טיפוס רגלי עד הדרך בנקודה 22
    פה רכבנו שמאלה בדרך עד נקודה 23 ושוב טיפוס רגלי עד מפגש עם סינגל המעיינות בנקודה 24
    גם כאן ניתן לוותר על הטיפוס הרגלי ברכיבה על הכביש מאבן ספיר לכיוון הדסה וכניסה לדרך שתתחבר לדרך המעיינות (ראה בטיול :
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/maayanot
  • המשכנו ברכיבה כייפית בסינגל המעיינות עד חרבת סעדים (25) והלאה בדרך לסינגל IMBA
    עצרנו ליד מגרש הכדורסל (26) למילוי מים ומנוחה
    מכאן הדובדבן - סינגל IMBA
    זהו אחד הסינגלים המשובחים שיש והתוספת החדשה שלו מדהימה
    רכבנו עם הסינגל מנקודה 26 (הקטע הישן) עד נקודה 27
    מכאן לחלקו החדש והנהדר עד לנחל רפאים בנקודה 28
  • מכאן דהרנו במורד נחל רפאים עד חיבורו לשורק בנקודה 30
    ניתן לעבור מתחת לגשר (לא רכיב)בנקודה 29
    אנחנו חצינו את הכביש והמשכנו בדהירה לאורך נחל שורק עד המחצבה בנקודה 31
    מכאן המשכנו בכביש עד כביש 38 (33) והלאה בכביש 38 עד האוטו

 

Tuesday, October 19, 2010

חם בחרובית ועגור

 

חם בחרובית ועגור

תאריך :  19-10-2010

חנייה בכניסה ליער חרובית - סינגל חרובית - הקטע החדש של סינגל חרובית - סינגל עגור - מושב עגור - נחל האלה - לרגלי תל צפית - המשך סינגל חרובית - חנייה בכניסה ליער חרובית

נקודת יציאה : חנייה בכניסה ליער חרובית (מכביש "כפר מנחם-גפן" פונים לכיוון יער חרובית ותחנת כח צפית ואחרי כ 200 מ' חונים בחניון)

משתתפים: 5 (אילן המשיך בסינגל חרובית ולא רכב איתנו בעגור)

אורך :  35 ק"מ

גובה מצטבר : 370 מ'

זמן :  5:05 שעות (הרבה זמן התבזבז על פנצ'רים של אלי ובריחות אוויר אצלי)

   

מפה

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
  • עוד יום שלישי פנוי נוצל לרכיבה ארוכה
    הפעם החלטתי לרכב בסינגל חרובית וסינגל עגור בכדי להכיר את הקטע החדש בחרובית ולהשלים חור בהשכלה - רכיבה בסינגל עגור
    מזג האוויר היה חם ובחלק גדול מהרכיבה הטמפרטורה היתה 39-40 מעלות בצל ובשמש ראיתי גם 43 מעלות

    סינגל חרובית היה כרגיל מצויין אבל החלק השני היה קשה בגלל החום בסיום
    החום גם גרם לזה שוויתרנו על עלייה לתל צפית
    סינגל עגור היה מצויין - סינגל ארוך שהזכיר לי באורכו סינגלים בחו"ל (פרט לחום ולצהוב שסביב בקטע הלא מיוער שלו)

  • במפה רואים באדום את המסלול שרכבנו
    בגלל שהמפה לקוחה מתוכנת COMPEGPS ועליה מפת סינגלי פרק בריטניה ועדולם , רואים על המפה את הסינגלים בכחול ודרכי 4X4 בתכלת
  • כרגיל תחילתו הרשמית של הסינגל לא ברורה , למרות שפשוט תופשים איזה סינגל מקצה החניון ומגיעים לדרך 2
    מכאן הסינגל הרשמי ברור
  • בנקודה 3 יש פנייה ימינה לקטע הסינגל החדש קצת לפני הצומת של סינגל חרובית וסינגל עגור (מסומן שחור)
    הקטע החדש עוד לא מהודק ומסומן בסרטים על הקרקע
    הסינגל מגיע עד סלע הקפיצה (4)  וחוזר להתחבר לסינגל חרובית הוותיק בנקודה 5
    פה פנינו שמאלה חזרה עד הפנייה לסינגל עגור (6)
  • סינגל עגור הוא סינגל קל וזורם ברובו ונבנה כך שהוא מטפס או יורד במתינות
    תחילתו ביער מוצל עד נקודה 7
    פה רוכבים על דרך ובנקודה 8 פונים להמשכו של הסינגל שמכאן והלאה הוא חשוף
    בנקודה 10 מגיעים לכביש ישן ופונים עליו שמאלה (צפונה) ואחרי מרחק קצר יורדים לדרך בסימון שחור כמו כל סינגל עגור (11)
    בנקודה 11A פונים להמשך הסינגל
    בנקודה 12 מסתיים סינגל עגור ופוגשים סימון שחור
    פנינו ימינה בדרך ירוקה וטיפסנו ללא שביל לאיזור לולים בעגור (13)
  • עגור נראה אחד המושבים המוזנחים באיזור
    אין מכולת , חיפשנו מים למילוי אבל לא ראינו נפש חיה
    בסוף מצאנו ברז צינור של הפועלים שמשפצים מבנים במרכז המושב (14)
  • יצאנו מעגור (15) לדרך שהתחברה לכביש משובש בנקודה 16
    המשכנו על הכביש עד נקודה 17
    ניתן להמשיך עם הכביש/דרך עד החניון בדרום יער חרובית בנקודה 20
    אנחנו פנינו לדרך שמאלה בנקודה 17 , טיפסנו טיפה (18) והמשכנו על הדרך למרגלות תל צפית (19) שם פנינו ליער חרובית (20)
  • כאן המשכנו בקטע השני והטכני יותר של סינגל חרובית
    הטמפרטורה הגבוהה הקשתה מאד והפריעה להנאה שבד"כ מספק קטע זה
  • סה"כ הגענו עייפים ומרוצים לאוטו
    אין מה לעשות זאת הארץ שלנו ואם רוצים לרכב אז צריך לרכב גם בחום
    נקווה שהחורף (עד כמה שיש דבר כזה בישראל) יבוא במהרה

Friday, October 15, 2010

ביריה - טיול ביום חמסין

ביריה - טיול ביום חמסין

תאריך :  15-10-2010 

צומת מחניים - כביש "חצור הגלילית-ביריה" - עין כרמית - ברכת קובעת - עין מורית - מלון בית בגליל - עמוקה - כביש "חצור הגלילית-ביריה" - דרך נוף יער ביריה - עין גוזי - מצפה אורי - הר נועזים - מצודת ביריה - סינגל ביריה - עין גוזי - עין נבוריה - בית הכנסת בנבוריה - סינגל נבוריה - קבר יונתן בן עוזיאל - נחל חסף - כביש "חצור הגלילית-ביריה" - צומת מחניים

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת מחניים

משתתפים: 15

אורך :  26 ק"מ

גובה מצטבר : 955 מ'

זמן :  4:38 שעות

     

מפה

גרף גבהים


קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

הערות :
  • עוד סוף שבוע חם
    כשהתלבטתי השבוע איזה מסלול לרכב ביום ששי כבר ידעתי שהולך להיות מזג אוויר שרבי
    שוב ראיתי את עצמי מטפס בשמש היוקדת , מזיע ומנסה לשאוף אוויר
    התלבתטי לבחור מסלול עם מים לרחצה , אבל המסלולים האלה בד"כ חשופים לשמש
    ואז צץ לי הדימיון של טיפוס בצל וטיול שרובו צל - והרעיון מצא חן בעיניי
    המסלול המתאים ביותר הוא יער ביריה
    מצאתי שילוב טוב בין המסלול : מ 12-10-2007
    ומסלול מ 15-5-2009
    המסלול אכן היה מוצל ורוב הזמן בעיקר באיזורים היותר גבוהים היתה בריזה נעימה
    הצלחנו לעבור עוד סוף שבוע לוהט בצורה נעימה יחסית
  • התחלנו ברכיבה על הכביש העולה לעמוקה דרך איזור התעשייה של חצור הגלילית
    בנקודה 3 נכנסנו לשטח בדרך שמטפסת במתינות יחסית עד הדרך (חלקה כביש) שעולה מחצור הגלילית עד למלון "בית בגליל" בנקודה 5
    מכאן בדרך הנוף הלבנה והטובה
    בנקודה 7 יש צומת דרכים כאשר השילוט מצביע שמאלה (לכיוון נקודה 8) לדרך הנוף
    לרכב כנראה זו אופצייה טובה לפנות שמאלה ולהתחבר לדרך ליד עמוקה בנקודה 9
    לרוכבים  עדיף להמשיך ישר כי יש פחות איבוד גובה בירידות , כי בסופו של דבר צריך לטפס
    חברנו לכביש "חצור הגלילית-ביריה" בנקודה 10
  • מכאן טיפוס בכביש עד דרך הנוף בנקודה 11
    דרך הנוף מצויינת ומוצלת ברובה
    רכבנו לאורכה כמעט עד סופה
    בנקודה 13 פנינו לדרך בסימון שבילים שחור וטיפסנו איתה בעלייה סבירה עד החניון של מצפה אורי בנקודה 14
    מכאן בכביש לצומת הפנייה לביריה (15) והלאה על הטטילת המקבילה לכביש ובנקודה 16 פנייה לביריה (17)
    ליד המצודה מילאנו מים
  • מכאן מתחיל הכיף ירידה בסינגל ביריה עד קבר יונתן בן עוזיאל
    ממזרח למצודה מתחיל סינגל
    בנקודה 18 הוא יורד בתלילות כמו בטיול
    מ 15-5-2009
    הפעם המשכתי מזרחה בתקווה שגם הסינגל מזרחה יורד כסינגל
    בנקודה 19 הוא מסתיים ואז ירדנו בדבל תלול עד הכביש היורד לחצור בנקודה 20
    המשכנו הלאה בסינגל (לפעמים דבל) עד עין גוזיי היבש ודרך הנוף (12)
    המשכנו בסינגל שזהו הקטע היפה ביותר שלו עד עין נבוריה עם מעט מים ירוקים וחבירה לדרך הנוף בנקודה 21
    טיפסנו שמאלה לבית הכנסת העתיק בנבוריה (22) והמשכנו בסינגל שמממשיך ממנו עד נקודה 23
    מכאן רכיבה על דרך עם נוף מצוקי נהדר של נחל דלתון
    בנקודה 24 מתחילה ירידה בשיפוע מטורף עד קבר יונתן בן עוזיאל
    הרבה קטעים בירידה דרדרתיים וחלק משטחי סלע גדולים עם אחיזה מצויינת
  • מהקבר (26) רכבנו בכביש צפונה ובנקודה 27 ירדנו לדרך
    בנקודה 28 סינגל קצר שלא מצאנו את המשכו וירדנו בר בשטח (נוח) לדרך בנקודה 29
    מכאן בדרכי יער (חלקן דבלים לא ברורים לגמרי - אבל רכיבים)
    בנקודה 31 טיפוס קצר אבל מעצבן כי הוא בסוף ובקטע בלי צל בשעה זו עד ליד המזבלה בנקודה 32
    מכאן שוב דהירה בדרכי יער עד נקודה 33 בה פוגשים כביש
    ממשיכים עם הכביש עד נקודה 34 בה פוגשים את כביש "חצור הגלילית-ביריה" והלאה חזרה לצומת מחניים
  • זהו עוד טיול שמתאים לקיץ כי רובו בצל

 

Tuesday, October 12, 2010

חורשן עפ"י ארי

חורשן עפ"י ארי

תאריך :   12-10-2010

שוני - רמת הנדיב - חורשן - שוני

נקודת יציאה : שוני

מוביל : ארי שוטן

משתתפים: 4 (לקראת הסוף רועי ואני חזרנו בדרך מקוצרת)

אורך :  45 ק"מ למסלול המלא , 42 ק"מ במסלול המקוצר

גובה מצטבר : 896 במסלול המלא , 876 מ' במסלול המקוצר

זמן :  6:37 במסלול המלא , 5:17 שעות במסלול הקצר

     

מפה (2 הסיומים נמצאים כאן)

גרף גבהים למסלול הארוך

גרף גבהים למסלול הקצר


קובץ TRK מה   עם הסיום הארוך GPS

קובץ GPX מה  עם הסיום הארוך GPS


קובץ TRK מה   עם הסיום הקצר GPS

קובץ GPX מה  עם הסיום הקצר GPS


הערות :
  • ביום שלישי הודיע ארי שהוא הולך לבדוק מסלול בחורשן ורמת הנדיב שהוא תופר זה זמן מה .
    מסלול שיכלול סינגלים רבים והרבה טיפוס
    פיניתי חלק מהיום כדי להצטרף אליו
    אכן המסלול התברך בעליות ובדק "כמעט כל" עלייה בחורשן
    בסופו של דבר בגלל מחוייבויות נוספות , רועי ואני פרשנו ברכיבה מהירה דרך עמיקם והכביש ואילו ארי ונתי המשיכו עוד קצת ברכיבה
  • חנינו בשוני (1) וטיפסנו טיפה עד נקודה 2
  • 2-3 סינגל "המחצבה" - סינגל מעורב בדבל שמטפס לראש המחצבה
  • 3-4 דרך
  • 4-5 סינגל "חוטם הכרמל" - טכני
  • 5-6 סינגל "סבבה" - סינגל מעורב בדבל
  • 7-8 סינגל "אנדורו
  • 8-9 דרך המלכודות - יש שלט בכניסה וביציאה המזהיר לא לגעת במלכודות
  • 10-11 סינגל "האסור"
  • 12-14 סינגל "כחול רגוע" - סינגל נחמד וזורם לעין צור
    תחילה נכנסנו לסינגל "כחול תמים" שהוא טכני מאד ואז חזרנו לסינגל החדש "כחול רגוע"
  • 14 עין צור
  • 15 בי"ס אורט - יש שער יציאה מרמת הנדיב למגרש החנייה של ביה"ס
  • 19-20 דרך שמטפסת ומתחברת בנקודה 20 לשביל ישראל ליד המחצבות העתיקות
  • 20 מחצבות עתיקות , פינה יפה , משמש לטיפוס צוקים
  • 22-23 עליית קיר ואחר כך ירידה תלולה ודרדרתית
  • 24 צומת וירידה כייפית שמאלה לכיוון נקודה 23
  • 26-27 טיפוס בדרך
  • 27-28 סינגל "הצלע"
  • 32-33 טיפוס ארוך בדרך האדומה (חולפים על פני סינגל הג'ונגל)
  • 33-34 סינגל "הנחל" - סינגל טכני
  • 35-36 עלייה בדרך לכיוון סינגל הגדר
  • 36-37 סינגל נחמד מקביל לערוץ (מוצל)
  • 37A-38 סינגל "ShowGo"
  • 38-39 סינגל "הפסגה"
  • 39-40 סינגל "קפריסין"
  • 40-41 סינגל שסופו ירידה בדרך אש
  • איזור 44 - קטע מסינגל האופנועים
  • 43-39 החצי העליון של הקיר
  • 45-46 סינגל "ג'ואל"
  • 46-47 סינגל "זולה"
  • 49-50 סינגל "גיא הקוצים" והמשכו סינגל "גן עדן"
  • 50-51 סינגל "אהוד"
  • 61-62 סינגל חיבור מסינגל "ג'ואל" לדרך לעמיקם

 

Friday, October 08, 2010

סתיו בארץ פלגי מים

סתיו בארץ פלגי מים

תאריך :  8-10-2010

צומת גומא - כביש "קרית שמונה-ראש פינה" - עליה למצוק רמים - דרך נוף מצוק רמים - תל חי - חציית כביש "תל חי-מטולה" - ליד מעיין ברוך - כביש גישה למעיין ברוך - חניון מעיין ברוך - שביל לאורך שמורת החצבני - דג על הדן - כביש לגשר ע'ג'ר - שביל ישראל לתל דן - תל דן - בי"ס שדה חרמון - כניסה לשניר - מעל מצוק הבנייס - שאר יישוב - גשר ביילי מדרום לשאר יישוב - לאורך הבנייס - שדה נחמיה - טיילת לאורך הירדן - כפר בלום - תל נעמה - צומת גומא

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון בצומת גומא

משתתפים: 16

אורך :  50 ק"מ

גובה מצטבר : 674 מ'

זמן :  5:36 שעות   

מפה

גרף גבהים

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
  • יצאנו אתמול במזג אוויר סתווי למסלול בארץ פלגי מים
    בהרבה קטעים של המסלול היה מעונן ןזה היה שינוי מרענן לחודשים האחרונים
    בהרבה מקומות היו מרבדים של חצבים
    עם זה שהיה מעונן ונעים היה מספיק חם בשביל רחצה כייפית בבנייס לקראת סיום
    לקראת סוף הארוחה ב"ארבורגר" התחיל לרדת היורה המיוחל וריח הגשם היה נהדר
  • התחלנו ברכיבה לאורך הכביש לקרית שמונה
    בנקודה 2 מול הדרך בה התחלנו לטפס יש מקום לחצות את הכביש ה 4 מסלולי החדש
    בנקודה 3 מתחילים בטיפוס תלול יחסית עד מפגש עם דרך הנוף מתל חי ליפתח שהיא גם שביל ישראל בנקודה 5
  • פה המשכנו בדרך הנוף שאמנם שומרת על גובה אבל תוך כדי עולה ויורדת לעתים תכופות עד לירידה הסופית ליד תל חי ומפגש עם כביש "תל חי-משגב עם" (נקודה 6)
    הפעם בניגוד לטיול דומה לפני שנה (
    https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/palma) , לא ירדנו לסינגל שבסופו צריך לטפס רגלית לתל חי אלא ירדנוו קטע קצר בכביש עד לאנדרטת האריה השואג בתל חי (8)
    מהאנדרטה המשכנו עם שביל ישראל צפונה לגדר של כפר גלעדי והלאה בדרך שיורדת עד כביש "תל חי-מטולה" בנקודה 9
  • פה חצינו את הכביש והמשכנו בדרך עפר מקבילה לכביש ובנקודה 10 המשכנו בכביש לכיוון מעין ברוך 11 והלאה עד לפנייה בנקודה 12 לדרך מדרום למעיין ברוך
    בנקודה 13 ליד השער של מעיין ברוך עלינו על כביש הגישה לקיבוץ ודהרנו בירידה עד כביש "קרית שמונה-דן" בנקודה 14
    בדיוק לפני הכביש עלינו על הטיילת שחוצה את החצבני מצפון לכביש וממשיכה מנקודה 15 בשביל לאורך (מחוץ) שמורת החצבני (כניסה אליה כמובן אסורה לרוכבים)
    בנקודה 16 מגיעים לכביש לכיוון גשר ע'ג'ר ליד הכניסה למסעדת "דג על הדן" והמשכנו על הכביש צפונה
    בנקודה 17 נמצא אחד האבסורדים המאפיינים את מדינת ישראל :
    יש שם מחסום על הכביש ושלט שעליו כתוב "גבול לפניך , שטח צבאי , אין כניסה" אבל לעומת זאת הסימון של שביל ישראל ממשיך לאורך הכביש צפונה
    כלומר כל מי שהולך/רוכב בשביל ישראל צריך לעבור את המחסום ולהתעלם מהשלט (השלט כבר פה מספר שנים רב)
    גם אנחנו המשכנו עם הכביש צפונה עד נקודה 18 בה פנינו לדרך עפר
  • הדרך שממשיכה לכיוון תל דן ומסומנת בסימון שביל ישראל היא זרועת אבנים , אבל מישורית
    בנקודה 19 יש צייה של 2 ערוצים קטנים , לא כל כך רכיב לכמה מטרים
    בנקודה 21 אחרי רכיבה לאורך שמורת תל דן מצפון מגיעים לצומת דרכים
    רכבנו קודם לש"ג של תל דן (23) כדי למלא מים
    אחר כך חזרנו לצומת בנקודה 21 ורכבנו בכבישים משובשים בין מטעים עד מפגש עם כביש "קרית שמונה-בנייס" (25)
  • חצינו את הכביש וטיפסנו איתו לכיוון שניר
    בגלל שבשנה שעברה ראינו שהפשפש בגדר בית ספר שדה חרמון פתוח (28) וכנ"ל גם היה בשבוע שעבר , החלטתי לצאת ממנו לכיוון סינגל מעל הבנייס
    הפשפש היה סגור ונאלצנו לצאת חזרה לכביש הגישה לשניר (26) ולטפס לכיוון שניר
    בנקודה 29 ירדנו לדרך שהופכת סינגל ואיתו ירדנו עד לדרך המטעים בנקודה 30
    יש היום אלטרנטיבה נחמדה לרכיבה בסינגל יפה לאורך הבנייס
    קצת אחרי הפנייה בנקודה 29 ממשיכים על המצוק ויורדים בסימון שחור לגשרון חדש שחוצה את הבנייס לגדה המזרחית ואז יש סינגל מקביל לבנייס דרומה עד שאר יישוב (יבוצע בפעם הבאה)
    אנחנו עלינו על הדרך בנקודה 30 ורכבנו עד נקודה 31 בה יש מעבר בגדר למטע אחר ואז חצינו תעלה יבשה כמעט בנקודה 32 ועלינו על גדת בריכת דגים והמשכנו עם הדרך שעליה עד ליד בית הקברות של שאר יישוב (33)
  • פה המשכנו בדרך דרומה ואחרי הכניסה האחורית לשאר יישוב היא הופכת כביש
    בנקודה 34 יש גשר ביילי על הבנייס ושם התרחצנו
    מכאן המשכנו בדהירה בדרך מקבילה לבנייס עד נקודה 35 בה פוגשים את כביש "חורשת טל-שמיר"
    חצינו את הכביש ורכבנו בדרך מקבילה לבנייס
    בנקודה 36 ליד השער האחורי של שדה נחמיה פנינו בהמשך הדרך ימינה לאורך הירדן שכולל פה את הבנייס ודן
    כעבור כמה מאות מ' מצטרף אליו החצבני
    בנקודה 27 מטפסים שמאלה ויורדים לכביש שיוצא משדה נחמיה לכביש "כפר סאלד-קרית שמונה"
  • בנקודה 38 עולים על טיילת מצפון לכביש שעוברת מעל הירדן ונכנסת למנהרה מתחת לכביש
    הטיילת ממשיכה לאורך הירדן עד גשר בנקודה 39 שנכנס מאחור לכפר בלום
    רכבנו בתוך כפר בלום עד השער בנקודה 40
  • מכאן רכבנו על כביש "כפר בלום-צומת גומא" דרומה ובנקודה 41 פנינו לדרך שדות טובה עד תל נעמה
    הקפנו את התל מדרום ובנקודה 42 פנינו לדרך עד מפגש עם כביש "צומת גומא-להבות הבשן" בנקודה 43
    מכאן המשכנו על הכביש (זהירות - ללא שוליים כמעט) עד האוטו
    לטענת ביני הוא ראה שיש דרך מנקודה 43 עד הגשר שממזרח לתחנת הדלק מצד צפון של הכביש
    אני זוכר שבדקתי זאת בעבר והדרך לא היתה שלמה לאורך כל הדרך - צריך לבדוק זאת !

 

סיבוב בדרום השרון ‎

סיבוב בדרום השרון ‎ תאריך : 25 -10 -2024 בני ציון - בצרה - גשרון מעל נחל רעננה - מעבר מתחת כביש 4 - שער אחורי של שדה וורבורג - נחל פולג - שד...