Friday, April 14, 2006

טיול ה - 100 : מחניים - יער ביריה - עין זיתים - נחל גוש חלב - נחל דישון

 

טיול ה - 100 : מחניים - יער ביריה - עין זיתים - נחל גוש חלב - נחל דישון

תאריך :  14-4-2006 

צומת מחניים - עמוקה - דרך ירוקה ביער ביריה - עין גוזי - יער עין זיתים - תחילת נחל עמוד - קדיתא - אגם דלתון - גוש חלב - נחל גוש חלב - בית הכנסת העתיק בנחל גוש חלב - נחל צבעון - הכביש בתוך נחל דישון - נחל דישון - חציית "כביש עלמה-רמות נפתלי" - המשך נחל דישון - תוואי הכביש החדש "ראש פונה-קרית שמונה" - צומת מחניים

נקודת מפגש : תחנת הדלק בצומת מחניים

משתתפים : 16

אורך : 44 ק"מ ב - GPS  

      49 ק"מ בספידומטר

זמן : 5:50 שעות

נקודה נמוכה ביותר : 168 מ'

נקודה גבוהה ביותר : 829 מ'

גובה מצטבר : 950 מ'

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה 2

תמונות

קטעי ווידאו

הערות :

  • הטיול תוכנן להיות טיול ה - 100 שהובלתי בקבוצת Northern Riders
    בגלל מזג האוויר בשבוע שעבר יצא שזה הטיול ה - 102

  • זהו מסלול המכסה מספר מסלולים שאת רובם רכבנו בעבר ומאפשר רכיבה רצופה של איזור ניכר בגליל העליון המזרחי .

  • התחלנו בעליית שטח לעמוקה ויער ביריה
    נקודה 5 עד 20 הן דרך עפר סבירה ומשם עד עמוקה דרך לבנה טובה

  • מ 46 עד 52 עלינו בכביש של יער ביריה עד לחניון ליד מסעדת קצה הנוף .

  • ירדנו לדרך המסומנת ירוק ביער ביריה והמשכנו איתה עד סופה (52 - 90)

  • בנקודה 110 הגענו לפרברי גוש חלב
    ירדנו עם הכביש בתוך הכפר עד הצומת הראשית 113 ואז פונים בפנייה השנייה ימינה ובקצה שלה מתחילה הדרך המסומנת בירוק בנחל גוש חלב .
    זוהי דהירה מהירה למטה
    לא לפספס את בית הכנסת העתיק בנקודה 116 .
    כולם עברו אותו בדהרה מלבד מוטי ואני .
    בהמשך אפשר לרכב בערוץ לפי הסימון הירוק או בדרך בגדה המזרחית (ימנית)
    ברכיבה בערוץ יש מקומות שצריך להוליך את האופניים ויש לפעמים מקומות שצריך לעבור בזהירות בסבך פטל .
    הדרך פשוטה יותר אל מפסידים את החוויה ויש בעה מספר טיפוסים מיותרים
    חלק מהמסלול שרכבנו והוקלט ב -
    GPS הוא בדרך וחלקו בערוץ

  • הקטע מ 129 עד 136 בנחל צבעון היה נחמד עם מספר מעברי מים כיפיים (המים היו די נקיים)
    לא לפחד להרטב

  • בין נקודה 136 עד 138 רכבנו על הכביש וירדנו ממנו לדרך (שביל ישראל) שמלווה את נחל דישון מנקודה 138

  • בקטע מ 156 עד 170 בנחל דישון יש קטעים רבים של רכיבה על חלוקי נחל שמרעידים את האופניים היטב
    לא מומלץ לאופני מדבקה או אופניים עדינות

  • היה מאכזב לראות שאין מים זורמים בנחל דישון ולכן לא היו מעברי מים גם במקומות שרכבנו בהם לפני חודש וחצי

  • בנקודה 195 עלינו על תוואי הכביש החדש שסוללים בין קרית שמונה לראש פינה .
    רכבנו עליו כמעט עד הסוף
    בסופו של דבר זה רכיבה על שולי הכביש קרית שמונה - ראש פינה

  • סיימנו בארוחה במסעדת Black Steer בראש פינה בה חגגנו את טיול ה - 100 ויום הולדת 37 לאבנר

  • מקווים שכולנו נוכל עדיין לרכב גם בטיול ה - 1000

Saturday, April 08, 2006

כפר יונה - מכמורת - חוף בין מכמורת לגבעת אולגה

כפר יונה - מכמורת - חוף בין מכמורת לגבעת אולגה

51

תאריך :  8-4-2006 

כפר יונה - חניון נחל אלכסנדר - גשר הצבים - מכמורת - רכס הכורכר בין מכמורת לגבעת אולגה - תל גדור - בסיס הנופש בגבעת אולגה - מכמורת - חניון נחל אלכסנדר - כפר יונה

אורך : 44 ק"מ 

זמן : 3 שעות

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה 2

הערות :

  • הקטע החדש במסלול זה הוא רכס הכורכר שבין מכמורת לגבעת אולגה .

  • זהו קטע שבו סינגלים רבים בין דרך העפר שבמזרח לקצה המצוק שיורד לים .
    אפשר למצוא פה סינגלים לכל רמה , מסינגלים קצרים זורמים ועד דרופים וירידות .

  • סביר להניח שבקיץ הרבה קטעים פה לא רכיבים בגלל החול

  • ההמלצה שלי היא לרכב כאן אחרי גשם

  • כשרכבתי פה הפעם זה היה אחרי השבוע הסוער של השיטפון בוואדי ערה אבל אחרי 3 ימי שמש .

 

Friday, April 07, 2006

מסלול בכרמל בלי בוץ בשינויים קלים

 

מסלול בכרמל בלי בוץ בשינויים קלים

תאריך :  7-4-2006 

צומת דמון - נחל אורן - בקעת אלון - עוספייה - "כביש עוספייה-דלית אל כרמל" - דלית אל כרמל - "כביש דלית אל כרמל-מוחרקה" - מוחרקה - דרך נוף הכרמל - יער היערנים - רום כרמל - צומת דמון

תחילת מסלול : צומת דמון (צומת הכבישים בית אורן-עוספייה-אוניברסיטה)

משתתפים : 11

אורך : 37 ק"מ בספידומטר , 34 ב - GPS

זמן : 4 שעות

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה 2

תמונות

הערות :

  • אחרי הגשם שירד השבוע החלטתי לבטל את טיול המאה שתוכנן ולחזור על מסלול בדוק ללא בוץ

  • הטיול מתאים לכל מזג אוויר , אבל תוכנן ליום גשם או אחרי גשם כך שלא נסבול מבוץ .
    אכן לא היתה בעיית בוץ בכלל למרות שירדו מעל 100 מ"מ גשם בשבוע האחרון (השטפון בוודי ערה ומגידו , הטורנדו בנהריה) .
    כל המסלול על דרכים לבנות .

  • השינוי לעומת המסלול הקודם הוא הוספת העליה למוחרקה וירידה משם לנוף הכרמל .

Friday, March 31, 2006

דרך נחל עמוד וצלמון לנחל ארבל

 

דרך נחל עמוד וצלמון לנחל ארבל

תאריך :  31-3-2006 

תחנת דלק "דלק" בכניסה לגינוסר - נחל עמוד תחתון - כביש גישה לחוקוק - כביש גישה ללבנים - חציית כביש 65 - כלנית - כלא צלמון - נחל צלמון - מאגר צלמון - עילבון - נחל ארבל - עין אסעד - עין ניתאי ואדי חמם - כביש  - 90 גינוסר

מפגש : תחנת דלק "דלק" בכניסה לבית הארחה בגינוסר .

משתתפים : 6 (משה כספי פרש אחרי 2 ק"מ עקב תקלה)

אורך : 37 ק"מ

זמן : 4:40 שעות

קובץ ל - Turbo CD

מפה


 

הערות :

  • מסלול נהדר , מומלץ באביב

  • מנקודה 1 עד 2 נוסעים על הכביש הפניני ממזרח לכביש 90 כדי לא להסתכן בכביש הראשי .

  • חוצים בצומת הכניסה לגינוסר ונכנסים לדרך המסומנת בכחול .

  • .הקטע מ 7 עד 11 בתוך נחל עמוד תחתון נהדר , רכיבה בתוך הוואדי בין מצוקים , דרך טכנית עם הרבה חלוקי נחל .

  • בנקודה 24 הדרך ממשיכה מערבה אבל אנחנו פנינו לדרך שעולה דרומה אל היישוב .
    יש שם מחסום סלעים נגד גנבי רכב ועוברים אותו אל תוך היישוב .

  • בנקודה 26 עד 27 דרך מקבילה לכביש ומומלץ לנסוע עליה ולחסוך קטע כביש .

  • בין 41 ל 48 יש מספר דרכים שניתן לפנות איתן לכיוון עילבון , חלקן בעלייה קשה .
    כבר ניסינו את חלקם בעבר וזה לא השתלם - לא חסכנו כלום אבל "הרווחנו" עליות בתוך הכפר .

  • בנקודה 49 יש שדה פרגים בריכוז מדהים בתוך מטע זיתים (רואים אותו מהכביש) .

  • מ 75 עד 79 רוכבים לעתים קרובות בתוך מים ואין אפשרות לא להרטב , אז חבל להתאמץ .

  • בצומת בנקודה 81 חוצים את כביש "מגדל-צומת גולני" ומצד צפון מערב של הצומת נמצאת הכניסה לדרך בסימון שביל ישראל אתה המשכנו עד חיבור שביל ישראל עם כביש 90 דרומית למגדל .

  • ממגדל המשכנו בכביש עד תחנת הדלק .

Saturday, March 18, 2006

כפר יונה - דרך המוביל הארצי - מבצר קקון - אומץ וחזרה

 

כפר יונה - דרך המוביל הארצי - מבצר קקון - אומץ וחזרה

תאריך :  18-3-2006 

כפר יונה - ינוב - תנובות - דרך ממערב לנחל אלכסנדר - חציית נחל אלכסנדר בין בורגתה לבארותיים - דרך המוביל הארצי - גן יאשיהו - מבצר קקון - אומץ - דרך המוביל הארצי - נחל אלכסנדר - חניאל - כפר יונה

תחילת מסלול : כפר יונה

אורך : 33 ק"מ

זמן : 2:10 שעות

קובץ ל - Turbo CD

מפה


 

הערות :

  • בנקודה 24 מגיעים ליציאה הצפונית  ממבצר קקון .
    פונים לכביש שנכנס מזרחה למפעל שעוסק בזבל פרות וחציר .
    חוצים אותו מזרחה דרך שער שניתן להעביר דרכו את האופניים (הוא היה פתןח הפעם) .

  • בנקודה 28 הגעתי לכביש 581 .
    נסעתי כ - 10 מ' מערבה ונכנסתי לדרך עפר שבסופה אחרי כ -50 מ' מחסום ומזבלה .
    אחרי כמה מטרים על הדרך ניתן לעבור תלולית מימין ולהכנס לשטח שבו דרך טובה (נקודה 29) .
    נסעתי על הדרך שהיא כנראה מנחת פרטי .
    בנקודה 30 חונה מטוס קל .
    הגעתי עד למושב אומץ ויצאתי מהכניסה הראשית של המושב .

  • בערך בנקודה 35 יש ככר בכביש ואז נוסעים עם הכביש לנקודה 36 (במפה הכביש עדיין לא קיים) .

Friday, March 17, 2006

בית גוברין - תל גודד - נחושה - עדולם - גבעת ישעיהו

בית גוברין - תל גודד - נחושה - עדולם - גבעת ישעיהו

תאריך :  17-3-2006 

תחנת דלק ליד בית גוברין - קבר שייך בכניסה לדרך מצפון לבית גוברין - "כביש בית ניר-בית גוברין" - תל גודד - נחל נחושה - ליד נחושה - חרבת קיט - דרך הפטרולים (סימון אדום) - חוות עטרי - סינגל על הרכס בין עדולם וגבעת ישעיהו - גבעת ישעיהו - צפרירים - ליד חרבת מדרס - שמורת חורש עדולם - שביל ישראל - תחנת דלק ליד בית גוברין

תחילת מסלול : תחנת הדלק בצומת בית גוברין

משתתפים : 9

אורך : 43 ק"מ

זמן : 5:15 שעות

גובה מצטבר : 865 מ'

קובץ ל - Turbo CD

מפה

הערות :

  • סוף סוף בניסיון השלישי יצאנו למסלול ובצענו אותו כמתוכנן עם שינויים קלים

  • בנקודה 5 קיוויתי למצוא דרך בכיוון צפון מערב (כמסומן במפה אבל לא במציאות) .
    המשכנו מערבה מליד מאהל בדווי חזרה לכביש (נקודה 7) .

  • הקטע מ 13 עד 15 משוער .
    נוסעים עם הדרך הברורה ביותר .
    בנקודה 15 יש צומת וממשיכים עם השלט "לדרך הפרק" (פרק בריטניה) .
    בשלט לצד השני כתוב "לעיי כידון" .

  • בנקודה 24 פנינו לדרך היותר טובה לדרום מזרח במקום לדרך הפחות ברורה לצפון מזרח ולכן הגענו לנחושה מדרום ולא מצפון כמו שתכננו .

  • מנקודה 34 ירדנו ללא שביל ברכיבה נחמדה עד לוודי למטה והתחברנו לדרך .

  • בנקודה 55 עם החיבור לכביש גבעת ישעיהו עדולם/אדרת יש שער (מצויין במפה) .
    מצידו המזרחי מתחילה דרך צפון מערבה (במפה מסומנת כדרך סלולה , במציאות זו דרך עפר רגילה עם הרבה צמחייה עליה) .
    המשכנו איתה עד העיקול ומשם התחלנו סינגל יפה שממשיך עד גבעת ישעיהו .
    זהו סינגל רכיב לשני הכיוונים עם מעט אתגרים טכניים (אורכו כ 3.5 ק"מ) .
    מהעיקול יורדים לוואדי ועולים בדרך כ - 100 מ' ואז ממשיכים בסינגל שהוא ברור וממשיך בערך על הרכס עד גבעת ישעיהו בנקודה 65 .

  • שם מגיעים לגדר היישוב שהיא פרוצה בהרבה מקומות .
    נכנסנו ליישוב וירדנו עד הכביש .

  • בנקודה 87 יש דרך וניתן לזהותה ע"י שלט "שמורת חורש עדולם" .

  • בנקודה 95/21 התחברנו לשביל ישראל .
    בגלל עבודות שעשו שם לאחרונה (תקעו עמודים ושינו קצת את הנתיב והסימון ) סטינו (נקודות 96 עד 99) וזרנו חזרה לסימון בנקודה 99 .

 

Friday, February 10, 2006

מכתש גדול מעגלי

מכתש גדול מעגלי

תאריך :  10-2-2006 

ירוחם - פרק ירוחם - אגם ירוחם - שביל ירוק בשמורת חלמוניות ירוחם - הר רחמה - דרך מקבילה לכביש ירוחם-שדה בוקר - בורות חצץ - נחל חצץ - דרך אדומה למעלה אברהם - מעלה אברהם - המכתש הגדול - כביש חוצה המכתש הגדול - ירוחם

מפגש : מרכז ירוחם

משתתפים : 8

אורך : 48 ק"מ

זמן : 5:40 שעות

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה 2

מפה 3

מפה 4

תמונות

הערות :

  • מנקודה 11 עד 28 עלינו בסינגל בסימון  שבילים כחול .
    בגלל שתחילתו בעלייה הוא רכיב בחלקו .
    השביל טכני ובירידה הוא יכול להיות רכיב ברובו .

  • מנקודה 28 עד 39 יש דרך מצויינת עם ירידות כפיות .

  • מ 39 עד 46 רכבנו בדרך מקבילה לכביש ירוחם-שדה בוקר (מצפון מערב לכביש)

  • מ 47 עד 60 יש דרכים נהדרות (מישהו הגדירם ככביש 6 לאופניים)

  • ב 64 נמצאים בורות חצץ , מומלץ לבקר ולרדת לתוך הבורות .
    אלה בורות נבטיים מרשימים .

  • מ -81 עד 101 הניווט קצת מסובך ללא ה - GPS .
    צריך לעקוב אחרי הערוץ .
    יש סינגלים לאורך 95% מהמסלול הזה .

  • הירידה במעלה אברהם קלה לאופניים ורכיבה כולה .

  • ב 143 באיזור החיבור לכביש יש תופעה מעניינת של אבן חול שעברה שינויים ונראית כמו עצים , לא לפספס למרות שתכף מתחילה העלייה לירוחם .

 

Friday, February 03, 2006

בוץ בוץ ועוד בוץ בין איתן לנחל שקמה

בוץ בוץ ועוד בוץ בין איתן לנחל שקמה

תאריך :  3-2-2006 

מושב איתן - שמורת נחל שקמה - תל שקף - כביש קרית גת-באר שבע - איתן

משתתפים : 6

אורך : 14 ק"מ

קובץ ל - Turbo CD

מפה


 

תמונות

תמונות (Raz Dropbox)

הערות :

  • הטיול תוכנן להיות באורך של 48 ק"מ

  • בלילה ירד גשם במשך כמה שעות ובגלל אדמת הלס באיזור כמעט ולא יכולנו לרכב למרות שבמשך הטיול השמש זרחה רוב הזמן ולא ירד גשם .

  • לקח : לא לרכב באיזור זה מיד לאחר גשם - צריך לחכות יומיים שלושה .

  • מקטע 1 עד 17 הרכיבה היתה בסדר כמעט ללא בוץ

  • מקטע 17 עד 21 אי אפשר היה לרכב בגלל הבוץ .
    בנקודה 20 שטפנו את האופניים בברז ליד תחנת שאיבה של מקורות .

  • מ23 עד קצת אחרי 26 היה ניתן לרכב ואחר שוב בוץ שלא איפשר רכיבה

  • ב - 35 התקמטה לי האוזן וחיכיתי לחילוץ .
    השאר המשיכו עד איתן לאורך הכביש .

 

Friday, January 27, 2006

מסלול בכרמל בלי בוץ

 

מסלול בכרמל בלי בוץ

תאריך :  27-1-2006 

צומת דמון - נחל אורן - בקעת אלון - עוספייה - "כביש עוספייה-דלית אל כרמל" - דלית אל כרמל - "כביש דלית אל כרמל-מוחרקה" - דרך נוף הכרמל - יער היערנים - רום כרמל - צומת דמון

תחילת מסלול : צומת דמון (צומת הכבישים בית אורן-עוספייה-אוניברסיטה)

משתתפים : 2

אורך : 32 ק"מ

זמן : 3:30 שעות

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה 2


הערות :

  • נפגשנו רק שני אמיצים בגלל אתרעת הגשם  הצפוי .
    רכבנו את כל המסלול בלי טיפה אחת .
    הגשם חזר כשגמרנו להעמיס את האופניים על המכוניות .

  • הטיול מתאים לכל מזג אוויר , אבל תוכנן ליום גשם או אחרי גשם כך שלא נסבול מבוץ .
    אכן לא היתה בעיית בוץ בכלל למרות שירדו 40 מ"מ גשם ביומיים הקודמים .
    אפילו הנעליים לא היו רטובות או יותר מלוכלכות .

  • כל המסלול על דרכים לבנות .

Friday, January 13, 2006

מכתש גדול בהליכה וברכיבה

מכתש גדול בהליכה וברכיבה

טיול של גרופי

תאריך :  13-1-2006 

ממשית - הר ציד - מעלה חתירה - מכתש גדול - חניון חולות צבעוניים ליד שער המכתש הגדול - מצד ירקעם - מעלה פלמ"ח - עין ירקעם - מצד ירקעם

תחילת מסלול : ממשית

מוביל : טל ריבלין

משתתפים : 21

אורך : 25 ק"מ

זמן : 6:15 שעות

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה 2

תמונות ב : http://www.groopy.co.il/GalleryInfo.aspx?gaid=3124

סיכום טיול בפורום גרופי : http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=51270&page=1

סיכום טיול ותמונות בפורום תפוז : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=683&msgid=69800213

המסלול לקוח מתוך מסלול של חזי יצחק "ממשית אל המכתש הגדול דרך הר צייד ומעלה חתירה" :

 http://www.boker.org.il/meida/negev/desert_biking/welcome.htm?page=http://www.boker.org.il/meida/negev/desert_biking/n/sdeboker.htm

הערות :

  • כשבצפון ירד גשם יצאנו לרכב בשמש בנגב

  • במסלול הרבה קטעים לא רכיבים שנאלצנו בהם להוליך את האופניים

  • הקטע מנקודה 6 עד 11 הוא טיפוס עם האופניים ביד , אין שום אפשרות לרכב .

  • היו בדרך עוד נקודות בעיכר בחציית וודיות או בשטחים טרשיים מדי שנאלצנו ללכת עם האופניים

  • מעלה חתירה מ 65 עד 73 הוא רכיב ברובו .
    זהו מעלה לא מתוחזק ולכן יש הרבה מקומות שבהם צריך להוליך את האופניים .

  • השביל ממצד ירקעם 110 עד מעלה פלמ"ח רכיב ברובו .
    ישנן כמה ירידות שנאלצנו להוריד את האופניים .
    הקטע האחרון לפני מעלה פלמ"ח 115-117 הוא חוויה יפה של רכיבה על סינגל צר על פי תהום .

  • חזרנו בתוך נחל ירקעם עד עין ירקעם אבל אין משם עליה ונאלצנו לחזור אחורה ולעלות בשביל המסומן בירוק/שביל ישראל .

 

Friday, January 06, 2006

בית גוברין - פרק בריטניה - לוזית

 

בית גוברין - פרק בריטניה - לוזית

תאריך :  6-1-2006 

תחנת דלק בית גוברין - קבר שייך ממערב לקיבוץ בית גוברין - תל גודד - חרבת צורה - מצפה משואה - באר משואה - מערות לוזית - מצפון לחרבת זכרי - נחל בעלן - דרך יער התנ"ך - בית ניר - תל בורנה - תחנת דלק בית גוברין

תחילת מסלול : תחנת דלק מערבית לבית גוברין

משתתפים : 2

אורך : 39 ק"מ

זמן : 4:50 שעות

קובץ ל - Turbo CD

מפה 1

מפה 2

תמונות ב : http://www.groopy.co.il/galleryinfo.aspx?gaid=3060

הערות :

  • בגלל שהגענו לטיול רק שניים החלטנו לשנות ולא לרכב את המסלול המתוכנן שעובר קרוב לקו הירוק ולשמור אותו לקבוצה גדולה יותר .

  • המסלול נהדר , הפריחה בעיצומה , מזג האוויר היה נעים .

  • יש באזור כמות מדהימה של דרכים וסינגלים

  • כדי לעלות לתל גודד פנינו בנקודה 27 לדרך שנגמרה במהרה ונאלצנו לעבור ברגל בסבך עד נקודה 30 .
    במקום זה היינו צריכים להמשיך בירידה בדרך צפון מערבה עוד כמעט ק"מ (לאבד גובה אבל לרכב) ומהצומת לעלות מערבה עם הדרך שאליה התחברנו ב 30 .

  • העלייה מ 30 לראש תל גודד תלולה בזוויות שמעטים יכולים לרכב (אנחנו הלכנו) (אבנר הפסדת !!!)

  • מתל גודד לחרבת צורה והלאה למצפה משואה יש מספר מקומות שרכבנו לא על הדרך הראשית אלא על דרכים ושבילים שהתאימו יותר לאופני הרים .
    יש מספר מקומות ששביל ישראל והסימון הירוק עוזבים את הדרך הראשית והופכים לסינגלים שרובם רכיבים , יש קטעים שנאלצנו ללכת אבל הרוב רכיב .

  • מ - 97 יש סינגל נוח וקל טכנית ברובו בסימון כחול שמוביל למערות לוזית שב - 106 ו - 107 .

  • נכנסנו למערות לוזית שהנם מערות פעמון מחוברות .
    ניתן לרכב בתוכן (ראה תמונות http://www.groopy.co.il/galleryinfo.aspx?gaid=3060 ) , זו היתה אולי החוויה של הטיול !

  • מ 127 רכבנו בר בשטח בתוך יער צעיר של הקק"ל בין העצים עד שהתחברנו לדרך ב - 133 .

  • הדרך מ - 133 היא דרך לבנה טובה לרכיבה גם בגשם .
    מ 143 עד 156 היא מסומנת בכחול ונקראת על פי השילוט דרך יער התנ"ך .

  • יש לאורכה קנים לציפורים על עמודים - נראה מעניין - לא יודע למה זה משמש בדיוק .

  • באיזור 163 רצינו לרדת לדרך עפר מערבה (מסומן במפת סימון שבילים מ 2004) שתוביל לתל בורנה אבל יש בקטע מ - 158 עד 164 גדר חשמלית גבוהה ממערב לכביש כנראה כדי לשמור על הבקר בפני גניבות .
    ירדנו מהכביש ב - 165 ואלתרנו בשביל לא ברור אבל רכיב עד לרגלי תל בורנה ב - 173 .
    שם עברנו מעל גדר ועלינו על דרך עד הכביש .

סינגל יד מרדכי

סינגל יד מרדכי תאריך : 6 -12 -2024 צומת מבקיעים - סינגל יד מרדכי - חציית המסילה הישנה לתחנת הכוח - חניון נבי מרעי - חציית כביש גישה לזיקים -...