Friday, October 26, 2007

מצפה אלות ועין שרונה

 

מצפה אלות ועין שרונה

68

תאריך : 26-10-2007

יבנאל - יער מנחמייה - שמורת מצפה אלות - מצפה אלות - נחל אולם - עין אולם - נחל רכש - אין אולם - רכס מעל יבנאל - כביש "כפר תבור-יבנאל" - סינגל עין שרונה - עין שרונה -יבנאל

נקודת יציאה : יבנאל (לאורך רחוב העולה מערבה מצומת הפנייה מיבנאל לכיוון פוריה והכנרת)

משתתפים : 12

אורך :  33 ק"מ

גובה מצטבר : 854  מ'

זמן :  4:30 שעות

דרגת קושי : 2.3 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.1 (קל) (מתוך 5)
               

קובץ log מה - GPS

 קובץ טקסט לנביגייד

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ ל GoogleEarth

קובץ GPX

המסלול באתר AmudAnan  

תמונות

הערות :

  • טיול של סוף אוקטובר בו רציתי לעבור בשני קטעי מסלול שעדיין לא רכבתי :
    העלייה למצפה אלות וירידה בסינגל של עין שרונה

  • מיבנאל עד נקודה 2 מעל יער מנחמייה רכיבה בדרך יפה עם נוף פסטורלי מעל נחל יבנאל
    פה יש פיצול , דרך היורדת ליער ודרך הממשיכה מערבה בעליה
    צריך תמיד לקחת את העליונה יותר !

  • בנקודה 3 יש התפצלות ודרך שמטפסת למצפה אלות
    אני קיוויתי שאפשר למצוא דרך אחרת דרומית יותר ולכן המשכנו עד נקודה 4 ואז טיפסנו רגלית לדרך נוספת מעל שמסתיימת בכלום
    לכן חזרנו כמו שבאנו חזרה לנקודה 3

  • מנקודה 3 העלייה ברורה ומתחברת לדרך שבהמשך מסומנת בשחור שנמחק אבל יש שרידים פה ושם שנעלמו מהמוחקים
    עולים ועולים עד שמורת מצפה אלות (5) והלאה מקביל לרכס למצפה אלות (6)

  • מפה פנייה שמאלה (דרום) וירידה שהופכת דהירה עד חבירה לשביל ישראל בנקודה 7 וחציית נחל אולם
    עוברים בעין אולם בו יש מבנה בטון להשקיית הפרות ומפלסים דרך בין הפרות
    וממשיכים לאורך סימון ירוק ושביל ישראל דרך מאהל/פחונים עד נקודה 10 ושוב דהערה כיפית במורד
    בתוכנית המקורית חשבתי לרדת עד עין רכש ואז לטפס צפון מזרחה באחת הדרכים
    כשראיתי את הפנייה לדרך בנקודה 11 התפתיתי לחסוך בעלייה ולכן פנינו אליה (חסכנו עלייה , אבל זה גרם לזה שחזרנו על קטע הדרך של עין אולם)

  • מ 11 ל 12 דרך טובה
    בנקודה 12 עלינו בצד שדה בלא ממש דרך עד 13
    פה חצינו סוללה בפאתי השדה וחברנו לדרך ואחר כך חצינו שדה קצור  עד 14 ושוב דרך שחיברה אותנו לשביל ישראל במקום שכבר עברנו בנקודה 9

  • מכאן עד 7 והלאה צפונה בדרך טובה שמטפסת לאטה  עד 81 והלאה עד כביש "כפר תבור-יבנאל" בנקודה 101

  • פה (101) יש כניסה לדרך שהופכת לסינגל לעין שרונה (סימון שחור)
    במעיין שחינו/שכשכנו קצת - סה"כ נקי והמשכנו לסוף הסינגל שהוא קצר ממה שציפיתי לפי מפת סימון שבילים וחברנו לכביש
    מפה ירידה מהירה על הכביש לאוטו
    יש אפשרות שראיתי לרדת מהכביש רגלית ולחבור לדרך בנקודה 131 ולהמשיך איתה ל 151 ולאוטו
    אני בניגוד לאחרים שהמשיכו לכביש פניתי ב 141 לדרך שיורדת לבית הקברות וחברתי דרך רחובות יבנאל לכביש הראשי (רואים את המסלול שלי בקובץ ה GPS ו GoogleEarth)
     

Friday, October 05, 2007

הר כרמילה והר הרוח

הר כרמילה והר הרוח

תאריך : 5-10-2007

מסילת ציון - הר כרמילה - נחל כיסלון - עין לימון - עין רפה - בית נקופה - יער ההגנה - מעלה החמישה - הר הרוח - סינגל הר הרוח - פרק קנדה - שער הגיא - מסילת ציון

נקודת יציאה : תחנת דלק פז ליד מסילת ציון (קצת פחות מק"מ מדרום למחלף שער הגיא בכיוון בית שמש בצד מערב של הכביש)

משתתפים : 20

אורך :  39 ק"מ

גובה מצטבר : 1004  מ'

זמן :  5 שעות

דרגת קושי : 3.7 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.5 (קל עד בינוני) (מתוך 5)
               

 קובץ טקסט לנביגייד

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ GPX  

תמונות

הערות :

  • החלטתי לחזור שוב להר הרוח אבל הפעם במסלול עלייה שונה מהפעם הקודמת לפני כמה חודשים לשם הגיוון

  • מתחנת הדלק (1) ליד מסילת ציון חצינו את הכביש מזרחה ונכנסנו לדרך עפר מקבילה לכביש "שער הגיא-בית שמש" ממזרח לו
    העלייה דרך הר כרמילה עד מתחת לשואבה (2 עד 4) מתונה מאד פרט לקטע קצר בהתחלה , יש גם ירידות בדרך

  • מ 4 ירדנו לנחל כיסלון (4-5) ורכבנו בדרך בערוץ עד עין לימון (6)
    מעין לימון התחברנו לכביש בעין רפה והלאה עד מחלף חמד (7)
    חצינו מעל כביש 1ונכנסנו בפשפש להולכי רגל (8) מעבר למחלף לבית נקופה
    פנינו לכביש למשתלה ואחר כך לדרך שעוברת למרגלות מאהל עם עזים ויצאנו מפשפש בגדר בנקודה 9
    מכאן דרך עד חבירה לדרך שמטפסת למעלה החמישה (10)

  • מ 10 דרך , תחילה בלי סימון ואז חברנו לדרך מסומנת אדום (11) שלוקחת עד בית ההבראה של מעלה החמישה
    נכנסנו לשטח מעלה החמישה בנקודה 12
    העלייה מ 10 ל 12 בחורש צעיר יחסית והיא מתונה

  • חצינו דרך מעלה חמישה ויצאנו מערבה בכביש לכיוון אבו גוש וירושלים
    בצומת לנטף (14) פנינו מערבה בכביש לכיוון נטף
    בנקום הנקרא "האחוזה" (15) מילינו מים והמשכנו בכביש עד תחילת המסלול של הר הרוח (16)

  • הירידה מהר הרוח נהדרת וטכנית בחלקה
    אתה דהרנו עד תחילת הסינגל בנקודה 17
    פה עוזבים את הסימון הכחול שליווה אותנו מ 16
    הסינגל כרגיל נהדר

    הסינגל בין נקודות 17 ו 18
    בנחל חמישה הרכיבה בוואדי מתחילה בסינגל (18) וממשיכה בדבל שהופך סינגל מדי פעם עד יציאה מהנחל בנקודה 19

  • מכאן טיפוס בדרך (19-20) וחבירה לסימון שחור (20) עד מחלף שער הגיא (21)
    מכאן חציית הכביש במחלף ורכיבה בנתיב המתאים לכיוון תחנת הדלק

  • טיול נהדר שכולל מסלול XC , קטעים טכניים , עליות סבירות וירידות נהדרות וסינגל מצויין

 

Thursday, October 04, 2007

גבעות גורל

גבעות גורל

תאריך : 4-10-2007

להבים - מצפה יהודה - חרבת פחר -גבעת גורל - חרבת כרכור - לאורך מסילת הברזל "להבים-באר שבע" - להבים

נקודת יציאה : כניסה מזרחית של להבים (נכנסים בשער וממשיכים ישר בכיכר הראשונה , פונים ימינה לרחוב הראשון וחונים איפה שיש מקום)

משתתפים : לבד

אורך :  21 ק"מ

גובה מצטבר : 519  מ'

זמן :  2:20 שעות

קושי טכני : 2.4 (קל עד בינוני) (מתוך 5)
               

 קובץ לנביגייד

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ GPX  

הערות :

  • הייתי צריך להגיע לבאר שבע בבוקר ולכן החלטתי לנצל את הזמן לפני למסלול קצר באיזור שאופניי טרם רכבו בו
    המסלול שבחרתי מתבסס על המסלול של אלי סט גבעות גורל

    רכבתי את רובו כמו בתאור פרט לאיזור האירוסים שכמובן לא פורחים עכשיו ולכן הוא מיותר בעונה זו
    יש הרבה דרכים רכיבות באיזור ואין בעייה לאלתר עליהן

  • יוצאים צפונה ולפני השער (מתוך היישוב) או אחריו (זה לא משנה - אין גדר) (נקודה 2) פונים לחניון עם שולחנות ומטפסים ממנו לבריכת המים שלמעלה ממזרח

  • ב 3 פונים לדרך שיורדת לכיוון חורש וחוברים ב 4 לדרך מסומנת ירוק ועליה רוכבים דרומה
    במפגש עם הסימון האדום ממשיכים עם האדום
    הסימון לא תמיד ברור אבל מוצאים אותו שוב בהמשך - בד"כ הכל הגיוני

  • בנקודה 5 איבדתי את הסימון
    יש דרך תלולה לגבעה בדרום מזרח
    אני ירדתי בסינגל שמקיף אותה וחברתי לדרך ב 6
    חציתי את הדרך והמשכתי בסינגל עד 7 בה חברתי שוב לדרך

  • ב 8 תצפית מגבעת גורל
    משם ירדתי לנקודה 9 וממנה דרך עם ירידה כיפית מערבה
    בנקודה 10 מאהל בדווי
    בגלל שהייתי לבד פניתי לדרך אחרת כדי לא לפגוש את הכלבים ואז ... שוב מאהל ב 11 עם כלבים משלו
    נכנסתי שוב לדרך אחרת ומשכתי לכיוון בית קברות בדווי בנקודה 12 ומשם בדרך צפון מערבה עד לחבירה עם דרך לאורך המסילה בנקודה 13

  • בנקודה 14 עזבתי את הדרך לאורך המסילה לטובת דרך לאורך קו מתח גבוה
    בנקודה 16 יש שער ליישוב להבים
    השער סגור אבל יש מעבר משמאל להולכי רגל
    מכאן בין כבישי היישוב עד הרכב

 

Thursday, September 27, 2007

ושוב בכרמל

 

ושוב בכרמל

16

תאריך : 27-9-2007

עתלית - חרבת קרתא (דוסטרי) - צומת כביש 4 והכביש לעין הוד - רכס אצבע - ניר עציון - נחל בוסתן - הר שוקף - סינגל שוקף - חרבת רקית - חניון האגם - כביש "עתלית-בית אורן" - הר אורן - מצוק מגדים - בית ספר צבי סיטרין - כביש 4 - מחלף עתלית - עתלית

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול ליד מחלף עתלית (ממערב לכביש 2)

משתתפים : 15

אורך :  30 ק"מ

גובה מצטבר : 859  מ'

זמן :  5:15  שעות

דרגת קושי : 3.6 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.6 (בינוני) (מתוך 5)
               

 קובץ טקסט לנביגייד

קובץ GPS

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ GoogleEarth

המסלול באתר AmudAnan  

קובץ GPX  

תמונות

הערות :

  • חזרנו שוב לכרמל
    התוכנית המקורית היתה לעלות מעתלית לשוקף ומשם להמשיך דרך בית אורן ונחל כלח לחניון טללים , לרדת בנחל נדר (וואדי שלושת המעיינות) ולהמשיך חזרה לעתלית לאורך החוף
    עקב תקלות שונות התעכבנו וקיצרנו ולמרות זאת יצא טיול מיוחד , ואתגרי
    תודה למאור שעזר או בעצם הוביל ברוב הטיול
    התקלות החלו בפרישה של ענת ברכס אצבע עקב פציעה מטיול קודם
    התקלה הבאה - קריעת שרשרת של מאור באיזור ניר עציון
    בהמשך דני התרסק בסינגל שוקף וסבל מהתכווצויות שרירים ונאלץ לפרוש (פינינו אותו לרכב בנקודה 21)
    לפני חניון האגם לדלית היה פנצ'ר והמשאבה התקלקלה ושלי לא התאימה כך שאת סוף המסלול עד האגם בו התכנסנו היא עשתה רגלית
    לקראת הסוף לפני מצוק מגדים ארי ומאור התרסקו בפגיעות קלות

  • התחלנו ברכיבה בסינגל קצר וקל סביב ועל חורבת קרתא (דוסטרי) בעתלית (2- 3 - 4 - 5 -2)
    ב 3 במעבר החצוב של נחל אורן ברכס הכורכר יש שיחי פטל רבים - לא נעים אבל לא נורא
    ב 5 עולים על החירבה בסימון כחול שממשיך עד חורשת לימור והחבירה עם הכביש

  • הכביש העולה לעין הוד בעל שיפוע חזק ולכן פרט להתחלה חתכנו ממנו בנקודה 10 לכיוון רכס אצבע על דרך עפר
    ב 11 פוגשים דרך שבאה ממערת אצבע
    הדרך ממשיכה עד מצפון לניר עציון
    בנקודה 12 יש רפתות ועוברים בין הגדר של ניר עציון והרפתות וחוברים לכביש מניר עציון לעין חוד בנקודה 13

  • מ 13 על הכביש/דרך לעין חוד עד עזיבתה ב 14

  • קצת אחרי 14 כניסה לסינגל מסומן כחול שיורד לנחל בוסתן
    ממשיכים על הסינגל עד 15 ושם עוזבים אותו
    מ 15 הוא לא רכיב ולכן ממשיכים בדרך מזרחה שמוצלת ברובה

  • ב 17 יש עלייה לכיוון הסנטוריום ליד שרידי מבנים
    אנחנו המשכנו ישר בדרך שעוקפת את הסנטוריום (יערות הכרמל) וחברנו בסופו של דבר ב 18 לקצה הכביש הסלול שעולה להר שוקף
    מכאן הכביש הופך דרך ואתה טיפסנו עד תחילת הסינגל האדום של הר שוקף (20)

  • על סינגל שוקף לא צריך לפרט - כיף

  • בחניון האגם החלטתי לקצר ולא לבצע את הטיול התוכנן עקב הזמן שבוזבז על טיפול בתקלות ופינוי
    החלטנו לטפס להר אורן ולרדת למצוק מגדים תוך ידיעה שנצטרך לרדת את המצוק רגלית
    מכביש בית אורן פנינו (24) לדרך העולה להר אורן
    מהצומת 25 מטפסים קצת ואחרכך ירידה כיפית עד 27 ושוב עלייה קצרה ואז ירידה טכנית נהדרת מ 28 עד 29 שעלתה בריסוק של ארי ומאור

  • ב 29 ירדנו רגלית (אין אפשרות אחרת) במצוק לאורך צינור הביוב ל 30
    מ 30 עד 31 רכיבה/הליכה בקוצים עד קצת לפני כביש 4 ואז על הכביש חזרה לרכב

Friday, August 17, 2007

חלילים והר הרצל

חלילים והר הרצל

110

תאריך : 17-8-2007

מוצא - מאגר בית זית - סגר בית זית - בית ספר חקלאי עין כרם - כביש "עין כרם-סטף" -  הר חרת - מעוז ציון - כביש "צובה-מבשרת ציון" - מחלף הראל - מבשרת ציון - סינגל נחל חלילים - עמק הארזים - מעבר מתחת כביש 1 - מוצא - אגם בית זית - נחל עין כרם - הר הרצל - סינגל כחול בהר הרצל - רחוב פרחי חן - רחוב יפה נוף - רחוב הרצל - יציאה מירושלים לת"א - ליפתא - עין ליפתא - עמרק הארזים - חציה מתחת כביש 1 - מוצא

נקודת יציאה : חניית מסעדת בלק סטיר במוצא

משתתפים : 14

אורך :  36 ק"מ

גובה מצטבר : 963  מ'

זמן :  5:40  שעות

דרגת קושי : 4.2 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.0 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ GPS

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ GoogleEarth

קובץ GPX

תמונות

הערות :

  • טיול נחמד שכלל עליות וירידות , מספר סינגלים ורחצה אחת
    הרעיון למסלול נלקח מהמסלול שפרסם ירון פדות בתפוז
    המסלול המקורי עובה בעלייה למבשרת וירידה בנחל חלילים

  • התחלנו במזג אוויר קריר בערפל שגרם לזה שיהיה קשה למצוא את הדרך בה רציתיט לעלות לכיוון מבשרת
    נכנסנו לדרך שהובילה לתוך אגם בית זית שכמובן יבש עכשיו
    ב 3 לפני הסכר נאלצנו לטפס ברגל החוצה מהאגם וחברנו לדרך מערבית לו עד חבירה לכביש הגישה  לבית ספר חקלאי עין כרם (4)

  • הכביש מסתיים בבית הספר ואין דרך (5) ונאלצנו לרדת עם הכביש עד חבירה לכביש "עין כרם-צובה" (6)
    מכאן נסיעה קצרה על הכביש עד נקודה 7
    המחנה הצבאי שהיה ב 8 נטוש והגדר פרוצה

  • מ 7 עלינו בקיר שהתמתן בהמשך והפך לכביש
    עלינו איתו עד נקודה 9 ששם חסום הכביש
    חזרנו אחורה ונכנסנו לדרך (10) שהעלתה אותנו עד לדרך שביל ירושלים (11)
    מכאן דרך יפה עם נוף יפה עד מסילת ציון (12)
    חברנו לכביש "צובה-מבשרת ציון" בנקודה 13

  • עברנו בכביש מעל מחלף הראל והמשכנו במבשרת עד הכניסה לנחל חלילים (16)
    זהו סינגל נהדר ורכיב פרט לכמה מטרים שיורד עד לעמק הארזים (17)

  • מכאן חזרה למוצא והמשך לאורך אגם בית זית ממזרח לו הפעם בדרכים  עד 25
    בנקודה 25 יש בית ואפשרות להמשיך בדרך דרומה
    אנחנו עלינו בדרך הטובה יותר אבל הלא נכונה כנראה שעולה בסרפנטינות עד 26 ואז כשנראה לנו שהיא יורדת ולא בכיוון הרצוי חזרנו עד 27 שם נכנסנו לסינגל שרובו רכיב עם כמה הליכות קצרות שהוביל אותנו עד 28 שם חברנו לדרך שמטפסת עד הר הרצל ליד יד ושם (29)

  • מ 29 בירדנו בכביש עד הכניסה לסינגל הכחול בנקודה 30
    תחילתו בטיפוס במדרגות והמשכו רכיב עם מדרגות פה ושם חלקן עולות (קשה לרכב) וחלקן יורדות (רכיב)
    סינגל יפה ומומלץ שמגיע לכביש בנקודה 31 וממשיך מצדו הצפוני עד 34
    ב 32 המשכנו תחילה צפונה (אין סימון שבילים) אבל השביל שם נגמר וחזרנו ל 32 והמשכנו את הסינגל הכחול עד 34
    ניתן להמשיך עוד בכחול אבל אנחנו עלינו בכביש שהופך לרח' פרחי חן (פה נמצא הבית בו הסתגר בגין אחרי מבצע שלום הגליל) (35)

  • מכאן לרח' הרצל והלאה לאורכו (רואים את התקדמות פרוייקט הרכבת הקלה - יש כבר מסילות - ימי המשיח הגיעו !!!!) עד היציאה לכיוון ת"א (38)

  • פה יש תחנת דלק פז ומצידה המזרחי יש כביש שנכנסנו אליו ופנינו לגשר של הולכי רגל שעובר מעל הכביש שיורד לכיוון רמות והגבעה הצרפתית
    אחרי הגשר יש ירידה במעין חילזון (38) - פשוט כיף
    בהמשך ירידה לליפתא 39 שהופכת לסינגל (סימון שבילים כחול)
    התרחצנו במעיין (40) שסביבתו מטונפת במיוחד וגם הוא די ירוק
    והמשכנו בכחול עד עמק הארזים (41)
    מכאן בדרכים עד מוצא
    בנקודה 42 נאלצנו לחצות רגלית את הערוץ כי הכביש (הדרך עליה נסענו בין 41 ל 42 הפכה לכביש בשלב מסויים) החל לטפס ונאלצנו לעבור לדרך על הגדה השניה (הדרומית)

  • סה"כ כביש 9 לא מפריע לרכיבה בעמק

 

Friday, August 10, 2007

הר גמל - צוקי גיתה

 

הר גמל - צוקי גיתה

תאריך : 10-8-2007

צומת גילון - מחנה תפן - ליד פלך - חרבת בליה - כישור - כביש גוש תפן - ליד חרבת מחוז - לפידות - נחל בית העמק - גתה - ג'ת - מצוקי גיתה - עין מג'נונה (עין יפעם) - נחל בית העמק - אבו סנן - כפר יסיף מכר ג'דידה - צומת הכניסה לטל אל - יער אחיהוד - שביל הברושים - הר גמל - צומת גילון

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון בצומת גילון על כביש עכו צפת (בצומת גילון פונים צפונה ואחרי כ 50 מ' תחנת דלק)

מוביל : מוטי (סיוע של ענת בקטעים מסויימים)

משתתפים : 22

אורך :  42 ק"מ (רז) 46 ק"מ (מאור)

גובה מצטבר : 1000  מ' (רז) 1205 מ' (מאור)

זמן :  6:45  שעות

דרגת קושי : 5.8 (קשה עד קשה מאד)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.7 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד (רז)

קובץ GPS (רז)

מפה  (מאור)

מפה1  (רז)

פרופיל גבהים (מאור)

קובץ GoogleEarth (רז)

המסלול באתר AmudAnan (רז)

קובץ GPX (רז)

תמונות

הערות :

·         זהו אחד הטיולים היותר קשים  שרכבנו למרות שלא זאת היתה הכוונה בהתחלה
מוטי התנדב להוביל טיול באיזור הבית
בגלל קטעים לא מוכרים במסלול שהצריכו הליכה ברגל , קבוצה גדולה מהרגיל וחום חודש אוגוסט התארך הטיול יותר מהמתוכנן .... וככל שהתארך הקשה החום ואילץ אותנו תדלוק במים
בסופו של דבר כולם הגיעו בשלום כולל רמי שזה היה לו הטיול הראשון בקבוצה והוא סבל מהתכווצויות שרירים בחצי השני של הטיול

·         התחלנו בעלייה בכביש למחנה תפן (1-2)
בנקודה 2 לפני הש"ג של הבסיס כניסה לדרך תוך מער שער שהובילה לכיוון פלך
ב 3 עוברים דרך מכלאת בקר תוך טיפוס על גדר וממשיכים בדרך עד 5

·         מ 5 יורדים דרך חרבת בליה שבה שרידים יפים של כפר עם בורות וקשתות
יורדים לעמק יפה (7) והלאה עד כישור (8)

·         ב 9 חברנו לכביש של תובל כישור והלאה לכביש הראשי בתפן

·         ליד חרבת מחוז עזבנו את הכביש (12) וטיפסנו קיר והלאה בדרך עד ליד לפידות
חצינו את הכביש בנקודה 14 והמשכנו בדרך בירידה לכיוון נחל בית העמק בירידה נהדרת שהופכת בעלייה לגיתה לקיר
אכלנו ארוחת בוקר בגיתה

·         מגיתה המשכנו בכביש עד ג'ת ושם פנינו לכביש צדדי (16) בסימון שחור ואיתו המשכנו בדרך עפר (17) לירידה בצוקי גיתה (18)
תחילת הירידה לא רכיבה אבל אחר כך היא מתמתנת ורכיבה עד תחתית הנחל (19)
מכאן רכבנו לעין מג'נונה (עין יפעם) שבחורף ובאביב הוא מלא מים ואפשר לשחות אבל עכשיו הוא יבש

(סרטון מעין מג'נונה בחורף)

·         מכאן המשכנו בערוץ עד 21 וחציית הכביש "ג'ת-ירכא) ומפה בערוץ מחפשים דרכים בהצלחה חלקית בלבד

·         בנקודה 22 עזבנו את הערוץ בדרך שלקחה אותנו לאבו סנן שם קנינו מים בסופרמרקט (23) בגלל שמים החלו להגמר לנו עקב התארכות הטיול
חברנו לכביש הראשי "צומת יסיף-צומת כברי" בנקודה 24

·         מכאן על הכביש עד צומת הכניסה לטל אל (25)

·         מכאן יש פיצול בין הדרך שאני רכבתי עם מוטי ועוד כמה והדרך שמאור רכב עם אחרים
מומלצת הדרך שלי שעוברת בשטח ולא בכביש
הדרך של מאור מתוארת בתחתית מפה : מפה  (מאור)

הדרך שלי מתוארת במפה :  מפה1  (רז)
כולנו עלינו עד נקודה 27 ופה מאור ירד חזרה לכביש (28) והמשיך דרך צומת יסיף בדרך שרובה על כביש עכו צפת
אני בהובלת מוטי המשכתי מ 27 בדרך טובה ומתונה ביער אחיהוד עד הר גמל והלאה עם הדרך עד תחנת הדלק בה חנינו

Friday, July 27, 2007

סינגל המירוניות החסודות

 

סינגל המירוניות החסודות

תאריך : 27-7-2007

מירון - כביש מירון כפר שמאי - הר שמאי - שביל שחור להר מירון - חרבת זבד - הר נריה - חניון הפסגה - שביל הפסגה של הר מירון - סינגל המירוניות החסודות - קבר רבי שמעון בר יוחאי - מירון

נקודת יציאה : מגרש חנייה בכניסה למירון (נכנסים בשער הראשי של מושב מירון ופונים שמאלה למגרש החנייה) (בשבת חונים מחוץ ליישוב)

משתתפים : 20

אורך :  23 ק"מ

גובה מצטבר : 845  מ'

זמן :  4:30  שעות

דרגת קושי : 4.2 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 3.5 (בינוני עד קשה) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ GPS

מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול באתר AmudAnan

קובץ GPX

תמונות

הערות :

  • זהו טיול שכבר פינטזתי עליו הרבה זמן והוכיח את עצמו כפנטזיה טובה
    בגלל החום הכבד החלטתי לבצע את הטיול הקצר יחסית היום גם בגלל תנאי מזג האוויר באיזור שהם נעימים יותר מבכרמל או באיזור הכנרת
    גולת הכותרת של הטיול הוא סינגל המירוניות החסודות (הסינגל שיורד מהר מירון לרגלי הר נריה עד מושב מירון ומסומן סימון שבילים שחור)
    את השם נתתי לו כשטיילתי שם לראשונה (ברגל) באוקטובר 1982 (הסיבות לשם שמורות אצלי)
  • תחילת מסלול ברכיבה על הכביש לכיוון כפר שמאי
    השוליים צרים ומומלץ לרכב שם בבוקר כשהתנועה מועטה
  • בנקודה 3 ליד הפינה הצפון מערבית של כפר שמאי יש דרך בצד מערב של הכביש
    פנינו אליה
    תחילה נכנסנו למטע אבל הדרך חסומה
    חלקנו חזר לשער המטע ונסע ימינה צפונה כמה מטרים והקיף את המטע ממערב עם דרך שהמשיכה והלקנו עברנו את גדר המטע לאותה דרך והמשכנו אתה בוואדי עד חיבור עם הדרך המסומנת שחור שמגיעה מהר שמאי
    הדרך שעשינו מומלצת כי היא חוסכת טיפוס להר שמאי אם מטפסים מהכביש בסימון השחור דרך הר שמאי - יש מספיק טיפוס בהמשך
  • העלייה מכאן בשחור היא בחלקה דרדרתית (1.5 ק"מ שהלכנו ברגל)
  • בנקודה 6 ממשיכים בסימון ירוק
    בנקודה 8 צומת דרכים בסוף העלייה
    חלקנו המשיכו בסינגל שמסומן גם בשביל ישראל עד חניון הפסגה
    האחרים בדרך (דרך נקודה 9 להר נריה ולחניון הפסגה
  • רכבנו את שביל הפסגה 10 - 11 - 12 - 13 -10
  • מפה גולת הכותרת "שביל המירוניות החסודות
    זהו סינגל רכיב ברובו הגדול , מוצל בחלקו , טכני בחלקו , סלעים , דרופים לא גדולים , שיפוע צד פה ושם - כל מה שצריך
    אורכו כ
    5 ק"מ והוא יורד הפרש גובה של כ 400-500 מ' - הסינגל האולטימטיבי !!!
    תחילתו בחניון הפסגה בנקודה 10 והוא מסומן סימון שבילים שחור
    הוא יורד עד קבר רבי שמעון בר יוחאי ומושב מירון
    בנקודה 16 הוא חובר לכביש שמוביל לקבר ולמושב
  • יחד עם שביל הפסגה יש לנו סינגל טכני של 6.5 ק"מ רצופים

Friday, June 22, 2007

קרן עין גב

קרן עין גב

תאריך : 22-6-2007

עין גב - כביש "עין גב-רמות" - כביש עלייה לרמות - מושב רמות - נחל סמך - כביש "כורסי - גבעת יואב" - מצפה אופיר - בני יהודה הישנה - קרן עין גב - עין גב

נקודת יציאה : חנייה של מסעדת הדגים ומעגן הסירות של עין  גב
 

משתתפים : 7

אורך : בספידומטר  35 ק"מ

גובה מצטבר : ~825  מ'

זמן :  3:55  שעות

דרגת קושי : 2.6 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.7 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

מפה 



פרופיל גבהים

המסלול באתר AmudAnan

קובץGPX

תמונות

הערות :

  • זהו טיול מעניין ואתגרי לאו דווקא בחלק הרכיבה שלו - לא כולו רכיב ,אבל כבר מספר שנים אני מפנטז על בדיקת אפשרות הירידה במסלול בני יהודה - קרן עין גב עם אופניים וסוף סוף הגשמתי את הפנטזיה
  • התחלנו מוקדם כרגיל (6:00) וזה היה גורם חשוב בכך שהחום הצפוי לא הפריע לנו כי גמרנו את העליות קצת אחרי 9
  • את הקטע מעין גב (4 -  1) לרמות רכבנו בכביש - מוקדם בבןקר זה לא נורא כי יש מעט תחבורה
    אין אלטרנטיבות של ממש - לרכב דרך כל החופים ודרכי עפר היה לוקח פי 3 זמן ולא מהנה (אם זה בכלל אפשרי)
    גם עד היישוב רמות עלינו בכביש (4 - 8)
  • מרמות עלינו לכיוון הדרך הירוקה היורדת לנחל סמך
    הפעם בנקודה 9 לא המשכנו ישר מזרחה בעלייה כמו בטיול הקודם שעברנו בנחל סמך
    אלא פנינו ימינה דרומה דרך הפרדס עם הדרך הברורה יותר והמשכנו עד חיבור עם הירוק בנקודה 10
    מכאן הירוק יורד עד לתוך נחל סמך
  • בנקודה 11 הסימון הירוק יורד ימינה (דרומה) לערוץ
    תחילה לא ראינו את זה והמשכנו עם הדרך בה ירדנו לערוץ (הסימון הופך אדום וכן יש סימון של שביל הגולן) וחצינו אותו עד נקודה 12 ואז חזרנו אחורה כ 50 מ'
    מ 11 עלייה שרובה מתונה עד כביש "כורסי-גבעת יואב" (13)
  • על הכביש עצרנו כ 100 מ' אחרי החבירה אליו בפינת פיקניק ליד מסעדת "מור וקינמון"
    בהמשך חלפנו על פנייה לדרך בסימון אדום (נקודה 16) אתה ניתן להמשיך ברכיבה נוחה עד לפני (17) בני יהודה הישנה תוך חסכון בעליית כביש וסינגל שלא כולו רכיב ממצפה אופיר לבני יהודה הישנה אבל בכך לא מגיעים לתצפית של מצפה אופיר
    אנחנו עלינו בכביש עד הפנייה למצפה אופיר (שילוט חום על הכביש) (נקודה 14) והמשכנו עם הדרך למצפה (15)
  • ממצפה אופיר עברנו דרך שער בגדר ורכבנו על סינגל שבחלקו לא רכיב על המצוק (ניתן לרכב על דרך ממזרח לגדר או כמו שכתבתי לעיל להגיע עם הדרך האדומה מ 16 ל 17
    עברנו עם הסינגל בין שרידי בונקרים סוריים וירדנו בירידה שברובה לא רכיבה צומת דרכים בנקודה 17
    מכאן עד בני יהודה הישנה בה יש צמחייה ומעיין (18)
  • הדרך ממשיכה עד 19 ומכאן ירידה לקרן עין גב
    חלק רכיב וחלק לא בין 19 ל 20
  • הירידה מקרן עין גב (20) קשה ברגל וכמובן שקשה מאד תוך הולכת האופניים
    המשך הירידה בסינגל כייפי  ומנקודה 21 דרך עד עין גב
  • זהו טיול שקטעים רבים בו לא רכיבים ולכן מומלץ יותר כאתגר ולא למי שרוצה רק לרכב ולא מוכן להוליך את אופניו בירידות קשות וחלקות

 

Wednesday, June 13, 2007

חקירת סינגלים באיזור גבעת עדה

 

חקירת סינגלים באיזור גבעת עדה

79

תאריך : 13-6-2007

גבעת עדה - נחל עדה - סינגל האנטנה - סינגל חצירים - סינגל  פטר והזאב - כביש "גבעת עדה-עמיקם" - מי קדם - סכר על נחל תנינים - אביאל - גבעת עדה

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול בגבעת עדה (כביש 653)
 

משתתפים : לבד

אורך : בספידומטר  18 ק"מ

גובה מצטבר : ~309  מ'

זמן :  2:25  שעות

קושי טכני : 2.9 (בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

פרופיל גבהים

קובץGoogleEarth

המסלול באתר AmudAnan

קובץ GPX  

הערות :

  • המסלול בוצע לשם חקירה של סינגלים והכרת האיזור שמצפון ממזרח לגבעת עדה
  • כרגיל מפת שבילנט של רמות מנשה מערב הוכיחה את עצמה כלא אמינה מבחינת סינגלים , אלא בעיכר טובה כמפה לניווט בקנה מידה טוב ורבת פרטים
  • מ 1 ל 2 רכיבה על הכביש
    ב 2 ירידה לדרך
    ערוץ נחל עדה מלווה בדרך מצפונו ומדרומו עם מספר מועט של מעברים
    לפי האיזור אליו נרצה להגיע נבחר את הצד עליו נרכב
    מ 3 עד 4 רכבתי מדרוןם לנחל עדה ואז ב 4 עברתי על גשר לצידו הצפוני
    תחילה בדקתי לכיוון 5 כי רציתי לעלות לכיוון האנטנה הסלולרית (בין 10 ל11) אבל הדרך לא הובילה לשם ואז חזרתי ל 4 ורכבתי על דרכים שהביאו אותי עד ל 10 ול 11 שם יש חניון עם ספסלים ושולחן עץ
  • ב 11 "סינגל האנטנה" (11-12) שהוא סינגל נחמד שיורד עם 2 דרופים בדרך (אותם הלכתי) עד למטה  - מומלץ - אין קוצים - מופיע בשבילנט
  • מפה רכבתי לבדוק את סינגלי שבילנט שברכס שבנוי ממספר כיפות
    ב 13 סטיתי מהדרך הראשית ועליתי לדרך עד סוף המטעים (14)
    חיפשתי את "סינגל חצירים" ולבסוף מצאתיו ב 14
    היה מתאים לקרוא לו קוצים ולא חצירים
    הסינגל ברור אבל קוצני
    עליתי איתו עד 17
  • מ 17 תכננתי לרדת ב"סינגל הרפת" - הוא לא ממש קיים (הגעתי עד 18) - התחלתי במה שנראה סינגל אבל הוא נעלם ועור הפרות מראה שגם הפרות איבדו את דרכם לרפת ....
  • חזרתי ל 17 וירדתי ב"סינגל פטר והזאב" שהוא נחמד ויורד עם מעט הפרעות של ענפים בולטים
    הוא מסתיים ב 19 ומתחבר לדרך עליה רכבתי עד בית הקברות (22) וחיבור לכביש הגישה לעמיקם (23)
  • מ 23 ל 24 רכבתי על הכביש עד גן רון (אם אני זוכר נכון) שהיא פינת זכרון ממש לפני (ממערב) למי קדם
    ב 24 (בין גן רון למי קדם) עליתי על דרך שעולה לרפת שלא מופיעה במפת שבילנט עד 25
    חזרתי מ 25 ו ב 26 התחברתי לסינגל מ 26 ל 27
    זהו סינגל פרות שעם קצת חיתוך ענפי קידה שעירה שבולטים אליו יכול להיות רכיב לגמרי
    עזבתי אותו ב 27 ועברתי בזחילה מתחת ל 2 גדרות והתחברתי לדרך שהובילה ל 28 והלאה מכאן לסכר (29) וחבירה לכביש הגישה לעמיקם (30)
  • ב 31 נכנסתי לדרך כורכר טובה שמובילה ללולים ואתה רכבתי עד מושב אביאל (32) והלאה דרך אביאל וגבעת עדה עד האוטו
  • במטעים באיזור יש : שסק , שזיפים , אפרסקים , מישמשים ענבים ותפוחים
    השסק כבר היה רקוב
    המשמשים בסוף העונה כבר
    השזיפים טובים
    האפרסקים כנראה נגמרו
    הענבים עוד לא מוכנים
    התפוחים כמעט מוכנים

 

עדכון של סינגלים באיזור מ 20-12-2022

https://razg.blogspot.com/2022/12/blog-post_20.html








Friday, June 08, 2007

משלטים - כפירה

משלטים - כפירה

121

תאריך : 8-6-2007

לטרון - פרק קנדה - קטע מ 21K - שלוחת משלטים - משלט 10 - משלט 7 - משלט 6 -  ליד אנדרטת פורצי הדרך לירושלים - הכביש לנווה אילן - טעלז סטון - אבו גוש - הר הרוח - מעל קטנה - נטף - עין נטף - נחל כפירה - ליד מבוא חורון - "סינגל מבוא ירון" - "סינגל קישקשתא" - "סינגל רודי פרוג'קט" - "סינגל מאגר עליון" - "מעיין התמרים" בפרק קנדה - כביש "מודיעין-לטרון" לטרון

נקודת יציאה : פונדק אסא ליד תחנת דלק אלון בלטרון
 

משתתפים : 13

אורך : בספידומטר  41 ק"מ

גובה מצטבר : ~1074  מ'

זמן :  5:25  שעות

דרגת קושי : 4.3 ( בינוני עד קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.6 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץGoogleEarth

  המסלול ב AmudAnan

קובץGPX

תמונות 1

הערות :

  • סוף סוף זכיתי לרכב בשלוחת משלטים
    תמיד כשאני עולה או יורד בדרך לירושלים אני אומר לעצמי שאני צריך לרכב בדרך העולה על רכס משלטים ןהיום סוף סוף עשיתי את זה
  • התחלנו מלטרון לאורך הכביש עד הכניסה לפרק קנדה (3)
    מכאן לתוך הפרק ועל התוואי של מסלול 21K שמשולט בשטח עד נקודה 5 ממנה עזבנו את הסימון האדום וירדנו לעמק ורכבנו במקביל לכביש 1
    בנקודה 6 צומת עם סימון שחור והלאה ב 7 צומת שחור שבא מתחנת הדלק של שער הגיא והאדום אתו המשכנו לשלוחת משלטים
  • הדרך העולה לשלוחת משלטים לבנה וטובה בעלייה סבירה לאורך כל הדרך
    בנקודה 9 איזור פיקניקים בו אכלנו ארוחת בוקר
  • המשכנו בדרך המסומנת אדום וב 11 פנינו לדרך שיורדת לוואדי ועולה לאיזור תחנת השידור בנווה אילן שם חברנו לכביש הגישה לנווה אילן (12)
  • על הכביש רכבנו לכיוון אבו גוש ונטף
    יש לשים לב לשילוט לנטף ולא להתפתות ולרדת לאבו גוש בנקודה 13 אלא לעלות עם הכביש שמאלה (שיפוע חזק)
  • ב 15 פניה שמאלה (מערבה) מהכביש להר הרוח - עלינו כמה מטר וחיכינו לכולם
    ירדנו לכביש חזרה ואחרי פחות מ 100 מ' בכיוון נטף (מערב) פנייה לדרך (צפון מזרח) ימינה בסימון שחור
    זוהי דרך יפה שתחילתה עלייה קלה ובתוואי של תחילתה שונה ממה שבמפה הטופוגרפית (ראה את ההבדלים במפה של המסלול שלי)
    הדרך ממשיכה בתצפית יפה על נחל כפירה והכפר קטנה והגדר ויורדת וחוברת עם הכביש בנקודה 18
  • המשכנו עם הכביש ונכנסנו לנטף וירדנו בתוכו עד ליציאה (19) ממנו (לא בדיוק בשער הרשמי) אבל אין בעיה לצאת מנטף בהרבה מקומות  .
    חברנו לדרך שיורדת לנחל כפירה
  • בנקודה 21 יש פניה שמאלה (מערבה) לעין נטף (20)
    רובנו חטאו (כולל אני - לא דבר רגיל) והמשיכו לרדת ישר ופספסו את המעיין (ראה תמונות שצילם מאור יחד עם עדי ותומר שלא וויתרו על המעיין)
    זהירות בירידה מ 21 כי הג'יפים שחקו פה את הסלעים
    ההמשך של נחל כפירה טכני וכולל חציית איזורים עם חלוקי נחל ומקומות שהג'יפים שחקו אבל הכל רכיב
  • ב 22 צומת של הירוק והאדום
    את הקטע הבא בחרתי מתוך מפת שבילנט של פרק קנדה שדווקא הוכיחה עצמה בניגוד לניסיוני הרע עם מפות שבילנט של הכרמל וחורשן
    משמאל (דרום)רואים סככה של רפת ושערים
    עוברים את השער הימני מערבה ואחרי כמה מטרים מתחיל סינגל ששומר על קו גובה ונקרא "מבוא ירון" (23)
    "מבוא ירון" מסתיים בנקודה 24 והמשכנו עם הדרך עד 25 בו נכנסנו לסינגל "קישקשתא" (על שם הסברסים שבו ומי שלא נזהר יכול להרגיש את נחת קוציהם)
    "קישקשתא" נגמר ב 26
    את הסינגל הבא "רודי פרוג'קט" חיפשנו (ראה מפה) ותחילה נכנסנו לחלקו העליון בעלייה של "רודי פרוג'קט" ואז חזרנו וב 27 התחלנו לרכב על הסינגל עד סופו ב 28
    מכאן עלייה קשה וקצרה אותה הלכתי אבל רובנו רכבו עד נקודה 29 ואז דרך עד 32 וכניסה לסינגל היפה ביותר שרכבנו היום  "מאגר עליון" עד נקודה 30 שבה יש שוקת ופונים לסינגל שלא מופיע במפת שבילנט שלקח אותנו עד איזור האגם של פרק קנדה (31) ומכאן בדרכי פרק קנדה לכביש "מודיעין-לטרון" חזרה לרכב
    רצף הסינגלים מ 22 עד 31 הוכיח את עצמו כבחירה נכונה למרות שפה ושם היו קוצים לא נעימים אבל הכיוון היה טוב עם מעט עליות ויותר ירידות או גובה אחיד

 

Saturday, April 28, 2007

רמת אביב - צובה

 

רמת אביב - צובה

63

תאריך  28-4-2007

המסלול במפת 1:250000

הקטע ההררי של המסלול במפת 1:50000

 גרף גבהים

תאור המסלול מאת : עדי ספקטור

 

התחלת הרכיבה ברמת אביב, בשעה 6:30. 3 רוכבים – עדי, קובי וארז.

תחילת הרכיבה בקצב מהיר ביותר.

מפארק הירקון חברנו לנמל ת"א ולאורך הטיילת דרומה דרך הדולפינריום עד לכניסה ליפו העתיקה.

פנינו מזרחה בדרך קיבוץ גלויות עד לכניסה לשכונת התקוה ולפארק דרום.

בפארק דרום חברנו לתוואי של נחל איילון ולמעשה נכנסו לשטח.

חלפנו על "הפארק הלאומי" כיריה ועברנו מתחת לכביש גהה במגמה מזרחה עד לכביש שפירים-יהוד.

פנינו ימינה (דרומה) כ- 100 מטר עד לצומת ושם פניה שמאלה על כביש פנימי שמוביל למושבים צפריה וזיתן.

הכביש הפנימי ריק מכל כלי רכב בשבת ואיתו המשכנו עד למושב זיתן ובהמשך עד לא.ת. צפוני בלוד.

חלק מהכביש עובר בין כביש 1 לטרמינל 3 החדש בנתב"ג (לא ניתן להבחין מהכביש שקיים כביש פנימי!)

חצינו את כביש 40 ואילתרנו דרך השטח לכיוון המושב גינתון (תוואי הרכבת למודיעין מהווה מחסום קשה לחציה, אבל לאחר כמה דקות מצאנו את דרכנו).

חצינו את גינתון והמשכנו לכיוון מושב בן שמן.

לא נכנסו למושב אלא איגפנו אותו ממערב במגמה כללית דרום מזרח, עד למפגש עם כביש 1 .

קיימת מנהרה צרה (וחשוכה) שדרכה חצינו את כביש 1 באזור התוואי של נחל גמזו.

פתאום מצאנו את עצמנו ביער בן שמן!

לא וויתרנו על 2 סינגלים ביער J ולאחר שהחלטנו להמשיך עלינו על הסימון של שביל ישראל במגמה כללית דרומה.

המשכנו בתוואי של שביל ישראל (פרט לקטע קצר שחיפשנו סינגל שמסומן במפה של שביל-נט אך אינו קיים בשטח!)

שביל ישראל מטפס לאזור שתי חירבות (עליה קצרה אך בינונית-קשה), באזור זה עשינו הפסקה ראשונה.

לאחר כרבע שעה המשכנו עם סימון שביל ישראל, חצינו את נחל ענבה (התוואי באזור זה די הרוס עקב הקמת מחלף חדש באזור בין כביש 1 למודיעין) והמשכנו דרומה עד לחיבור עם כביש המחבר בין משמר איילון לשעלבים.

פנינו מזרחה כ- 350 מטר ומשם המשך דרומה על שביל ישראל.

חצינו במנהרה את כביש 1 והמשכנו לכיוון לטרון.

חצינו את כביש 3 והמשכנו דרומה כשאנו חולפים על פני מנזר השתקנים. טיפסנו לאנדרטה ללוחמי חטיבה 7 ומשם ירדנו לנחל נחשון ו...שוב טיפוס – הפעם מתחיל בינוני ונהיה קשה יותר ויותר לנוה שלום. הטיפוס הזה די "גמר" את ארז..אך כמו גדול הוא טיפס אותו ואף המשיך.

מנוה שלום חברנו לדרך בורמה ואיתה המשכנו במגמה כללית מזרחה עד לתחנת הדלק במסילת ציון.

עד כאן – 68 ק"מ!

עשינו הפסקה די ארוכה, עם הרבה התלבטויות לגבי ההמשך.

ארז החליט שזה מספיק בשבילו, קובי התלבט, ואני הייתי נחוש להמשיך לפחות עד צובה.

לאחר כחצי שעה סיכמנו שאני וקובי ממשיכים, ואילו ארז רכב לכיוון אשתאול שם יפגוש את הרכב שבא לאסוף אותנו.

העליה ב"דרך הג'יפים – דרך שבע" לא קלה. אומנם דרך כורכר, אך היא מלאה ברכבים, מזג האויר התחמם מאוד, והיתושים די מציקים.

קובי החל לגלות סימני מצוקה, אך המשיך בעליה עוד ועוד, עד שבשלב מסוים השרירים הכריעו אותו והוא החליט לחזור בחזרה ולחבור לארז באשתאול.

המשכתי לבדי בטיפוס המייגע שהתחיל לתת אותותיו גם אצלי.

בשלב מסוים מצאתי את עצמי בסיומו של טיפוס ובדרך נוף צפונית יער הקדושים (פעם ראשונה שאני רוכב אותה לכיוון מזרח).

שוב חזרתי לדהור... ירידה בשיפוע מתון עד לחבירה עם נחל כיסלון.

המשכתי מזרחה עם הדרך עד לעין לימון. הרגליים כבר כאבו מאוד, החלטתי לעצור למספר דקות בעין לימון.

לפניי עליה של כקילומטר וחצי לצובה, אך השיפוע קטלני!

ידעתי שלא אצליח במצבי לטפס את כל העליה על האופניים (גם כשאתה רענן זה כמעט בלתי אפשרי לטפס את כל העליה מבלי לרדת מהאופניים, אלא אם קוראים לך אבנר לוי J).

בחצי רכיבה – חצי הליכה טיפסתי את העליה והגעתי לצובה !!



סינגל יער עירון

סינגל יער עירון תאריך :  4-10-2024 זהו המסלול של סינגל עירון ללא תוספות הסינגל עדיין בבנייה ועל פי הבנתי בהמשך יהיה בכל שטח סינגלי מענית נ...