Friday, August 22, 2008

ממענית לגבעת עדה וחזרה

ממענית לגבעת עדה וחזרה

80

תאריך : 22-8-2008

מועצה איזורית מנשה - 2X6 - ממזרח לברקאי - מעבר מתחת כביש 65 - אנדרטת משמר הגבול - ציר המוביל - כפר גליקסון - סינגלי גבעת עדה - סינגל התלולית - סינגל הלופ האין סופי - גבעת עדה - סינגל אלוני יצחק - ציר המוביל - אנדרטת משמר הגבול - ברקאי - סינגל הלאה לחריש - סינגל חריש - סינגל חצי קוקה - סינגל נטע - סינגל שרשרת - סינגל הלולים - סינגל קפלן - סינגל 6 - סינגל האקליפטוסים - מועצה איזורית מנשה

נקודת יציאה : חניון המועצה האיזורית מנשה (איך מגיעים : נוסעים על כביש 65 מצומת קיסריה מזרחה עד צומת משמר הגבול (צומת 1 מערבית) לצומת ברקאי שבה עולים על כביש 6 .
    פונים דרומה על כביש 574 ואחרי ק"מ פניה ראשונה ימינה יש תחנת דלק אלון ובהמשך מבנה המועצה המקומית : menashe.jpg ).

משתתפים: 20

אורך :  38     ק"מ

גובה מצטבר : 715  מ'

זמן :  4:30 שעות

דרגת קושי : 2.5 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.9 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

 הערה חשובה

 
 מפה


 

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

תמונות

הערות :

  • בגלל שהייתי חייב ללכת לעבודה אחרי הרכיבה חיפשתי רעיון לטיול קרוב לבית שיתאים למתכונת טיולי הקבוצה שלנו , כלומר כ 4-5 שעות רכיבה וטיפוס מצטבר מכובד וקילומטרג' סביר
    הרעיון היה לשרשר את מסלול הסינגלים במענית עם מסלול הסינגלים בגבעת עדה עם קצת
    XC באמצע
    יצא טיול נחמד שגם הכיר לחברי הקבוצה שלא רוכבים אתנו בימי שלישי את איזורי הסינגלים של גבעת עדה ומענית

  • התחלנו ברכיבה בדרך שבדרך כלל אנחנו מתחילים בה את סיבוב הסינגלים של מענית (3) והמשכנו איתה עד חיבור ל 2X6 בנקודה 5
    פה המשכנו מזרחה ואז בדרך מקבילה לכביש 6 מנקודה 6 עד 7
    חצינו את הכביש לחריש בנקודה 8 ועלינו על הדרך של 2X6 ואיתה המשכנו עד המעבר מתחת לכביש 65 (נקודה 11) ואנדרטת משמר הגבול

  • המשכנו בציר המוביל עד נקודה 12 בה פנינו מערבה בדרך טובה שעזבנו בנקודה 13 והמשכנו עד מרגלות הגבעה שעליה כפר גליקסון (14)

  • מנקודה 15 התחילו הסינגלים של גבעת עדה
    תחילה טיפוס בסינגל עד צומת הסינגלים בנקודה בנקודה 16
    מפה עם הסינגל המוביל על הרכס הזה עד מפגשו עם הדרך לגבעת עדה בנקודה 17
    מכאן על הדרך לגבעה הבאה
    בנקודה 18 נכנסנו לסינגל התלולית שהוא סינגלון קצר עם תלולית בקצהו המזרחי
    המשכנו לראש הגבעה וירדנו צפונה
    בנקודה 20 ליד עמוד החשמל מתחיל סינגל "הלופ האין סופי"
    הסינגל מטפס עד צומת הסינגל/דרך בנקודה 21 וממשיך מערבה ומתעקל ומתחבר לסינגל עצמו בנקודה 22 ואז חוזרים ל 21 - לופ אין סופי

  • מכאן חזרנו לנקודה 17 והלאה עם הדרך עד גבעת עדה (23)
    פה פנינו לדרך שהובילה לתחילת סינגל אלוני יצחק המזרחי בנקודה 24
    חצינו את הכביש בנקודה 25 והמשכנו באחד מסינגלי אלוני יצחק המערביים עד מפגש עם הכביש בנקודה 26 וחזרה מערבה עם סינגל עד חיבור לדרך שממערב ליער האלונים בנקודה 27

  • מפה חזרה בדרכים טובות עד אנדרטת משמר הגבול (11)

  • מכאן מעבר מתחת לכביש 65 והלאה על דרך ממזרח לכביש "צומת משמר הגבול-בקה אל ע'רבייה"
    בנקודה 29 נגמרת הדרך וגם אין המשך טוב מצד שני של הכביש
    רכבנו קטע קצר על הכביש ובנקודה 30 עלינו על דרך מקבילה לכביש ממערב

  • בנקודה 3 התחלנו מסלול בסינגלי מענית
    סינגל "הלאה לחריש" בין נקודה 4 ל 31
    סינגל חריש בין נקודה 32 ל 33
    מפה חזרנו מערבה
    רכבנו את חצי סינגל קוקה בין 35 ו 36
    אני בגלל אילוץ לחזור לעבודה חתכתי לאוטו
    השאר המשיכו בהובלת מאור בסינגל נטע בין נקודה 37 ל 38
    הלאה בסינגל השרשרת והלולים בנקודה 39 עד 40
    סינגל קפלן מ 41 ל 42
    סינגל 6 מ 42 ל 43
    סינגל האקליפטוסים מנקודה 43 עד 44

 

Friday, July 18, 2008

חזרה לנריה

חזרה לנריה

55

תאריך : 18-7-2008

חורפייש - כביש "חורפייש-בית ג'אן" - נחל כזיב עליון - חרבת סרטבה - בית ג'אן - הר שפנים - הר הלל - עין הזקן - חרבת זבד - חרבת ב"ק - חניון הפסגה - שביל הפסגה - הר נריה - סינגל נריה - כביש העלייה להר מירון - סינגל נחל נריה - כביש "חורפייש-בית ג'אן" - חורפייש

נקודת יציאה : הקצה המזרחי של חורפייש (ליד תחנת הדלק)

משתתפים: 9

אורך :  28     ק"מ

גובה מצטבר : 959  מ'

זמן :  5:15 שעות

דרגת קושי : 4.2 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.9 (בינוני) (מתוך 5)

      
 מפה

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מ GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

תמונות 1 (מאור)

תמונות 2 (זיו)

הערות :

  • חזרנו השבוע להר מירון והפעם למסלול של נריה
    נראה שהמסלול משתפר יחד אתנו
    הוא זורם יותר ובגלל זה מהנה יותר
    רוב המסלול דומה למה שרכבנו בשנה שעברה :
    hurfeish

  • התחלנו מחורפייש (1) ועלינו בכביש שמטפס לבית ג'אן
    בנקודה 5 ניסיתי לשנות ולמצוא דרך לחרבת סרטבה ומשם לטפס לבית ג'אן ובכך לחסוך חלק מקטע הכביש לבית ג'אן ובתוכו וכן כמה מטרים פחות של טיפוס
    הבעיה שהסימון השחור שאמור להיות בנקודה 4 לא קיים ואין שום דרך שם
    האפשרות הראשונה היא כניסה בדרך בנקודה 5 דרך שער לא נעול
    הבעיה שהדרך נגמרת בנקודה 6 ואין אפשרויות שם פרט למעבר גדרות וטרסות
    ירדנו לכיוון נקודה 7 בה פגשנו את הסימון השחור לחירבת סרטבה
    גם הוא חוצה מספר גדרות ורכיב חלקית
    אין שום שביל או דרך נורמלית פה ובכולם צריך לטפס על מספר רב של גדרות
    סוף קטע הגדרות בנקודה 8 בה פוגשים את הסימון הכחול שמטפס דרומה לכיוון בית ג'אן וצפונה עד חיבור עם הדרך האדומה בנקודה 9

  • מכאן דרך שהופכת לכביש שמטפס לכיוון בית ג'אן
    בנקודה 10 יש דרך שעולה להר זבד בשיפוע מטורף ורובה בשטח חשוף והעדפנו לא לעלות בה
    פנינו רק לתחילתה ובנקודה 11 פנינו לדרך בוואדי לכיוון דרום
    בערך בנקודה 12 הדרך מסתיימת ושוב הולכים במטע עד חיבור לדרך הירוקה בנקודה 13

  • מכאן טיפוס עד נקודה 14 בה הדרך הירוקה פונה צפונה ואנו המשכנו בדרך אדומה בטיפוס
    בנקודה 15 חוברים לכביש ורוכבים עליו קמעה עד נקודה 16 בה האדום ממשיך שמאלה
    המשכנו באדום ושוב חברנו לכביש בנקודה 16A
    בנקודה 17 עוזבים את הכביש לדרך כחולה לכיוון עין הזקן

  • בעין הזקן עצרנו לארוחת בוקר ואחר המשכנו עד נקודה 20 בחרבת בק בה שביל ישראל הופך לסינגל ואיתו עד חניון הפסגה (21)

  • מכאן מתחילה הקצפת - סינגל ארוך וזורם ברובו עם אלמנטים טכניים ומדרגות , רובו מוצל - אחד הסינגלים הטובים בארץ
    תחילתו ברכיבה בסינגל שביל הפסגה ובפיצול הסימון השחור (22) ממשיכים איתו לכיוון בית ספר שדה הר מירון
    תחילה יש קטעים קשים לרכיבה אבל מאיזור יער הארזים הסינגל זורם קטע ארוך מאד והלאה לקראת סופו רוב המדרגות רכיבות גם לרוכבי XC כמוני
    הסינגל זורם הרבה יותר ממה שהיה בשנה שעברה , כנראה בגלל כמות הרוכבים שעברה בו
    בנקודה 23 מגיעים לכביש המטפס להר מירון ליד בית ספר שדה
    חוצים את הכביש ומתחיל סימון אדום של נחל נריה
    זהו סינגל נהדר וזורם עם הפרעות קלות של חציית הערוץ שמצריך לפעמים ירידה רגעית מהאופניים
    רובו בצל - איזה כיף של סינגל
    הוא מסתיים בנקודה 24 בה פוגשים את כביש "חורפייש-בית ג'אן"

  • מכאן טיפוס קצר וקורע בכביש ואז דהירה בירידה בכביש עד לאוטו

  • טיול אדיר - אחד הטובים !!!

 

Friday, June 20, 2008

סינגל המירוניות החסודות - משופר

 

סינגל המירוניות החסודות - משופר

49

תאריך : 20-6-2008

מירון - חניון העיקול של מירון - נחל בר יוחאי - חרבת זבד - חרבת בק - הר מירון - שביל הפסגה - סינגל "המירוניות החסודות" - קבר רבי שמעון בר יוחאי - מירון

נקודת יציאה : מושב מירון (נכנסים למושב בשער הראשי - הדרומי ומיד פונים שמאלה ושמאלה למגרש החנייה)

משתתפים: 11

אורך :  21     ק"מ

גובה מצטבר : 856  מ'

זמן :  4:20 שעות

דרגת קושי : 3.7 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 3.7 (בינוני עד קשה) (מתוך 5)

      
 מפה

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (צילם : מאור)

המסלול ב EveryTrail

הערות :

  • אני יכול להגדיר את המסלול הזה כמסלול האולטימטיבי לאופני הרים
    הוא כולל עלייה מכובדת , דרכים טכניות ורגילות , רצף סינגלים נהדרים וארוכים בירידה , אתגריים אבל לא
    DownHill , אין כבישים בכלל , נופים נהדרים
    כל אלה מביאים אותנו לסיום אורגזמי בסוף המסלול
    המסלול היווה שיפור למסלול משנה שעברה meiron עם הורדה של קטע הכביש ותוספת עלייה וירידה

  • במירון (1) טיפסנו בכביש שבתוך המושב עד הפנייה שמאלה (2) , משם ישר עד כניסה לדרך עפר (3) ואיתה עד חניון העיקול של מירון (4)
    יוזמה זאת של מאור חסכה מאתנו את קטע הכביש היחיד שתוכנן
    בחניון ירדנו לכיוון הכביש עד מפגש עם דרך עפר עם סימון שביל ישראל בנקודה 5
    המשכנו עם הדרך בתוך הוואדי (נחל בר יוחאי) ובנקודה 6 בצומת דרכים פנינו לדרך שמאלה ואיתה טיפסנו לרכס
    בנקודה 7 מתחילה ירידה טכנית ודרדרתית שמבזבזת חלק ממה שטיפנו - אין אפשרות אחרת
    בנקודה 8 מטפסים בדרך קיר לא רכיב כמעט עד נקודה 9
    מכאן רוכבים עד מפגש עם הדרך השחורה שבאה מכיוון הר שמאי (10)

  • בנקודה 11 יש צומת עם שביל שחור לכיוון הר הלל
    אנחנו המשכנו בשחור עד נקודה 12
    פה בצומת יורדים ימינה עם השחור בדרך טכנית כייפית עד נקודה 13 בה מגיעים לצומת דרכים עם הדרך הירוקה שבאה מכיוון עין הזקן

  • המשכנו בירוק עד נקודה 14 בה פוגשים את שביל ישראל
    השביל ממשיך מזרחה לכיוון עיקול מירון
    אנחנו המשכנו עם הירוק שמפה הוא גם שביל ישראל לכיוון חניון הפסגה של הר מירון
    בנקודה 17 שביל ישראל הופך לסינגל חמוד שמגיע עד חניון הפסגה (18) - זוהי בעצם התחלת שרשור הסינגלים הנהדר עד מירון

  • מכאן נכנסנו לשביל הפסגה
    רובו רכיב
    בנקודה 19 יורד הסינגל השחור שיורד לבית ספר שדה ונחל נריה

    אנחנו המשכנו עם שביל הפסגה עד חיבור עם הכביש לחניון בנקודה 20
    ומשם עם הכביש המשובש חזרה לחניון (18)

  • מפה ירידה בסימון השחור בסינגל "המירוניות החסודות"
    הסינגל היה רכיב יותר משנה שעברה

    פשוט כיף צרוף
    בנקודה 23 נגמר הסינגל וחוברים לכביש פנימי של מירון ואיתו רוכבים ימינה לכיוון קבר רבי שמעון בר יוחאי ולאוטו

Friday, May 23, 2008

דרך הר סנסן להר יעלה

 

תאריך : 23-5-2008

זנוח - כביש "זנוח-צומת עציונה" - כביש כניסה לאביעזר - נחל עציון - חרבת בית כד - שמורת הר סנסן - צור הדסה - הר כתרון - חרבת גרס - כביש "עמק האלה-צומת צור הדסה" - כביש "צור הדסה-נס הרים" - שביל ישראל - "סינגל צומת נס הרים" - צומת נס הרים" - בר בהר - דרך נוף נחל שורק - הר יעלה - ירידה מהר יעלה למחסיה - כביש "מחסייה-זנוח" - זנוח

נקודת יציאה : מושב זנוח (בחורשה ליד מגרש המשחקים הגדול שבמרכז המושב)

משתתפים: 3

אורך :  37     ק"מ

גובה מצטבר : 973  מ'

זמן :  4:45 שעות

דרגת קושי : 1.8 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 3.4 (בינוני) (מתוך 5)  

 מפה

פרופיל גבהים

המסלולבעמוד ענן

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

הערות :

  • השבוע חזרנו לאחר מספר שנים לאיזור הר סנסן והמשכנו לדרך הנוף מעל נחל שורק והר יעלה - יופי של איזור
    חבל שהיינו רק 3 - טוב , היה רחוק לצפוניים ומאור וארי נתקעו עם האוטו בדרך וחיכו לגרר

  • ביציאה מזנוח (2) פנינו לדרך עפר מקבילה לכביש ממערב עד נקודה 3
    מכאן על הכביש (לפעמים בצד אחד ולפעמים בצד השני של הכביש - לפעמים יש שוליים בצד המזרחי)
    בצומת עציונה (6) פנינו דרומה ובכניסה לאביעזר (7) פנינו שמאלה ומיד ירדנו לדרך עפר שלקחה אותנו עד מפגש עם הכביש למחצבה בנקודה 8 ומפגש עם הסימון השחור

  • עלינו בשחור בטיפוס שהופך לקיר שרק תומר הצליח לטפס את כולו
    בהמשך העלייה הקשה מתמתנת קמעה ומסתיימת בנקודה 8 לא רחוק מחרבת בית כד שמתגלית ממערב

  • מכאן טיפוס מתון ונוח בראש שלוחה עד צור הדסה (11) על דרך טובה כאשר ככל שעולים מתגלה הנוף
    הסימון הוא שחור עד נקודה 10
    מכאן לקחנו את הכחול עד נקודה 11
    הסימון השחור ממשיך גם הוא ומגיע לשער הדרומי יותר בצור הדסה (שרכבנו בטיול קודם באיזור)

  • הקטע המעצבן הוא צור הדסה
    למרות הדרך הטובה עד לכאן מגיעים לגדר של צור הדסה שבגלל הקרבה לפלסטינאים סגורה היטב ללא פרצות
    אין דרכים/שבילים רציניים שעוקפים את היישוב וצריך לאלתר בקטעים רגליים מעצבנים - חבל
    ירדנו בנקודה 11 לסינגל בסימון כחול (הוא רכיב בחלקו בגלל אבנים)
    בנקודה 12 פנינו לסינגל בסיון ירוק שמטפס (גם הוא רכיב חלקית גם בגלל שהוא בעלייה וגם בגלל שהוא לא בנוי לאופניים)
    בנקודה 13 הירוק ממשיך מערבה ואנחנו המשכנו בסימון כחול שמוביל לגדר של צור הדסה בנקודה 14 (רכיב ברובו)
    מכאן עם הכחול בטיפוס לחרבת גרס (רכיב ברובו)
    שם ראינו שהסינגל לא מוביל לכיוון הרצוי ולכן ירדנו לנקודה 14 וירדנו רגלית בלי שביל לכיוון כרם לנקודה 16
    מפה על דרך עד כביש "עמק האלה-צומת צור הדסה" (17)
    פה נגמרו התלאות של עקיפת צור הדסה שבזבזו לנו לפחות שעה - חבל
    במפת שבילנט ראינו חלק מהסינגלים
    סינגל שנצמצא במפת שבילנט מנקודה 14 לאורך גדר היישוב לא קיים בשטח

  • מנקודה 17 רכבנו על הכביש עד צומת צור הדסה (18) והלאה לכיוון נס הרים
    בנקודה 19 קצת אחרי מעבר מתחת לקווי מתח גבוה הגענו לשביל ישראל ופנינו בו לדרך עפר
    בנקודה 19A עזבנו את שביל ישראל לדרך בסימון שחור ובנקודה 20 השביל השחור חוזר לכיוון הכביש ואנחנו המשכנו בדרך מערבה עד נקודה 21 בה הגענו לצומת דרכים וסינגל
    לקחנו את הסינגל שהביא אותנו ברכיבה מהנה עד למפגש עם דרך ליד נקודה 22
    להלן ייקרא הסינגל "סינגל צומת נס הרים"
    פה פנינו עם הדרך שמאלה כ 20 מ' וטיפסנו לכביש "צומת צור הדסה-צומת נס הרים"
    המשכנו בכביש עד "בר בהר" וסימון שחור בנקודה 23

  • מפה דרך עם נוף מדהים ("אחד היפים בארץ" - ציטוט של ארז) של נחל שורק שמתפתל למטה והרי ירושלים
    בהר יעלה בנקודה 23A פנינו מהסימון השחור לסימון כחול שלקח אותנו לכביש "מחסיה-נס הרים" (24)
    מכאן קטע כביש קצר ובצומת הפנייה למערת הנטיפים פנינו לסימון אדום (25) עם שילוט עץ לנחל דולב
    המשכנו עם האדום בירידה נהדרת (דרדרתית פה ושם וטכנית - אבל רכיבה במלואה) עד נקודה 28 על כביש "מחסייה-זנוח"

  • מכאן על הכביש עד זנוח

Saturday, May 17, 2008

תל אביב - ירושלים

 

תל אביב - ירושלים

תאריך : 17-5-2008

תל אביב - ירושלים

נקודת יציאה : רידינג ת"א

נקודת סיום : הדסה עין כרם

משתתפים: 7 (עדי , קובי , ארז , נתי , דותן , ירון ואראל'ה)

אורך :  100     ק"מ

גובה מצטבר : 1580  מ'

זמן :  11:15 שעות

דרגת קושי : 7.9 (קשה מאד +)  (מתוך 7)

קושי טכני : 0.9 (בינוני) (מתוך 5)

      
פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ  מה GPS

תמונות

הערות :

  • טיול מת"א לירושלים שרכבו מספר חברה מהקבוצה (אני לא השתתפתי)
    זוהי השנה השנייה שהטיול מתקיים (קישור לטיול משנה שעברה)








Friday, March 28, 2008

דישון הקלסי

 

דישון הקלסי

97

תאריך : 28-3-2008

אילת השחר - תל חצור - בסיס שטח אש 100 - מרות - ליד מערת עלמה - ריחניה - קבר רבי אלעזר בן עזריה - נחל דישון - עין אביב - עין דישון - חציית כביש "עלמה-רמות נפתלי" - נחל דישון - איילת השחר

נקודת יציאה : רחבת חנייה בכניסה לאיילת השחר

משתתפים: 8

אורך :  28     ק"מ

גובה מצטבר : 666  מ'

זמן :  3:40 שעות

דרגת קושי : 2.4 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.6 (בינוני) (מתוך 5)

       
 מפה

פרופיל גבהים

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

תמונות (ירון)

הערות :

  • ושוב חזרנו לנחל דישון
    הפעם במסלול הקלסי אותו רכבתי בפעם האחרונה במאי 2004

  • מאיילת השחר יצאנו על הכביש הישן (2) לכיוון תל חצור והלאה לדרך של שטח אש 100 (3)
    זוהי דרך עפר טובה שממשיכה עד שער הבסיס של שטח האש בנקודה 5
    סימון הדרך שחור

  • ביקשנו מהחייל בש"ג לעבור ולצאת מהשער שנמצא כ 50 מ' אחרי הש"ג להמשך השביל השחור
    אפשר גם לעקוף את זה אם פונים לדרך בנקודה 4 ומתחברים בסוף לאותה נקודה

  • המשכנו בטיפוס בדרך עד נקודה 6 בצומת הסימון השחור עם הירוק
    לוקחים את הירוק עד בית הכנסת העתיק במרות (7)

  • מבית הכנסת חזרנו ל 6 והמשכנו לטפס עד נקודה 8
    מפה ממשיכים עם הסחמון השחור שמאלה ואחרי כ 100 מ' נגמר השחור ופוגשים את הסימון האדום שיורד בשביל מהר אביתר וממשיכים איתו בדרך עד ליד ריחניה על כביש "כרם בן זמרה-עלמה" בנקודה 9

  • מכאן רכבנו על הכביש צפונה ובנקודה 11 בקצה הגדר של ריחניה יש דרך מערבה .
    יש גם שילוט לקבר רבי עזר בן עזריה ועוד רבי (משהו - לא זוכר) בן ערן
    פנינו לכיוון הקברים ואז בסינגל בין המטעים עד נקודה 12
    עד כאן הכל רכיב
    בהמשך הרכיבות יורדת ל 10-20% מהסינגל בגלל אבנים .
    מצדי הוודי צוקים יפים
    המשכנו בהליכה עד ערוץ נחל דישון בנקודה 13

  • ההמשך בדישון על דרך עפר חלקה עם חלוקי נחל מרעידי עצמות
    יופי של רכיבה , חלקה טכנית
    כל פעם שאני חוזר לדישון אני נהנה - אחת החוויות הנהדרות ברכיבה באופני הרים
    בנקודה 16 מסתיימת הדרך "הרועדת" ומטפסים טיפוס קצר עם הדרך שהופכת לדרך כורכר ואיתה עד מפגש עם הכביש במחלף הכניסה לאיילת השחר מכביש 90 (נקודה 17)
    מכאן על הכביש עד האוטו

Tuesday, March 25, 2008

סינגלי גבעת עדה

 

סינגלי גבעת עדה

81

צומת עדה - נחל עדה - סינגל "אלוני יצחק המערבי" - כפר גליקסון - סינגל "השדרה" - סינגל "העיקול" - סינגל "השדרה" - סינגל "התלולית" - סינגל "המסתובב" גבעת עדה - סינגל "אלוני יצחק המזרחי" - נחל עדה - צומת עדה

 תאריך : 25-3-2008

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון כ 50 מ' מדרום לצומת עדה על כביש "בנימינה-פרדס חנה"

משתתפים: 3

אורך :  21     ק"מ

גובה מצטבר : 213  מ'

זמן :  1:50 שעות

           

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (זיו)

 

הערות :

  • זוהי רכיבת יום שלישי קצרה ובה חזרנו שוב להכרת סינגלי גבעת עדה
    הפעם המסלול יותר מגובש

  • מתחנת הדלק (1) יצאנו צפונה על דרך לא ברורה מקבילה לכביש ואז עוברת בשולי שדה עד נקודה 2
    מפה דרך טובה על הגדה הדרומית של נחל עדה עד שמגיעים לגשר (3)
    מכאן אפשר לרכב על דרך בכל אחת מהגדות באיכות דומה .
    אנחנו חצינו דרומה והמשכנו על דרך טובה על הגדה הדרומית.
    בנקודה 4 מפגש עם דרך כורכר והמשך עליה דרומה

  • בנקודה 5 פנייה לדרך שעוברת בין מטעים עד צומת דרכים בנקודה 6
    לוקחים את הדרך הימנית (ההמשך הטבעי) עד נקודה 7

  • מפה רוכבים על "סינגל אלוני יצחק המערבי"
    זהו סינגל יפה וזורם בתוך חורש
    בנקודה 8 בדקנו סינגל שהולך מערבה וראינו שהוא מוביל לנקודה 9 בה יש כניסה לסינגל מדרך הכורכר
    חזרנו ל 8 והמשכנו ב"סינגל אלוני יצחק המערבי" עד סופו בנקודה 10

  • מפה על הכביש לכפר גליקסון
    אחרי הכיכר (11) פנייה לכיוון הרפתות
    בנקודה 12 , בכדי לא להפעיל את האזעקה של הרפת (שהפעלנו ברכיבה בשבוע שעבר) פנינו והקפנו קצת והגענו לפשפש בגדר בנקודה 13

  • מכאן שוב סינגלים
    סינגל יפה בעליה קלה (להלן ייקרא "השדרה" מנקודות 13 עד 17) מנקודה 13 עד הכניסה לסינגל "העיקול" בנקודה 14
    סינגל "העיקול" הוא היפה ביותר וכולל דרופ קטן של 30 ס"מ ועיקול עם קיר משופע שבור - זה הכיוון הטוב לרכב אותו - בירידה
    סוף "העיקול" בנקודה 15

  • מכאן עלינו בדרך עד נקודה 16 בה עצרנו לנשום אוויר
    מפה שוב על הראשי ל 17 והלאה עם דרך לגבעה הצפון מזרחית כדי לחפש עוד סינגלים

  • בין 18 ל 19 עזבנו את הדרך לסינגל קצר שבקצהו המזרחי (19) תלולית - להלן "סינגל התלולית" המשכנו לטפס בדרך עד 20
    מכאן "הסינגל המסתובב"
    הכניסה אליו מנקודה 22 , אבל את זה גילינו בסוף
    אנחנו המשכנו בדרך ל 21 ולא מצאנו את הכניסה ולכן חזרנו ל 20 ונכנסנו לסינגל מערבה וז הסתובבנו אתו דרך 23 עד 20
    יש בו גם עליות וגם ירידות

  • מכאן חזרה דרך 19 ל 17
    נכנסנו לגבעת עדה ובנקודה 24 ליד מוסד אלוני יצחק המשכנו בדרך עד תחילת "סינגל אלוני יצחק המזרחי" בנקודה 25
    זהו סינגל זורם שמסתיים בכביש הגישה לכפר גליקסון בנקודה 26

  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך בתוך היער לנקודה 6 והלאה דרך 5 ו 27 ל 28 והלאה לאוטו כמו שבאנו

Friday, March 07, 2008

מרבי מאיר בעל הנס דרך ברניקי לנחל ארבל

 

מרבי מאיר בעל הנס דרך ברניקי לנחל ארבל

84

תאריך : 7-3-2008

צומת מגדל - כביש 90 - טבריה - טיילת טבריה - כביש 90 - קבר רבי מאיר בעל הנס - כנסיית ברניקי - יער שווייץ - שיכון ד' בטבריה - צומת פוריה - קרני חיטין - נחל נמרים - נחל ארבל - וודי חמם - חציית כביש "צומת מגדל - צומת צלמון" - כביש 90 - צומת מגדל

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול מצפון לצומת מגדל על כביש 90 

משתתפים: 9 (מוטי ואלון פרשו בשיכון ד' טבריה)

אורך :  39     ק"מ

גובה מצטבר : 814  מ'

זמן :  4:45 שעות

דרגת קושי : 2.9 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.8 (קל עד בינוני) (מתוך 5)
              

 מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

 

הערות :

·         לאור מזג האוויר החם הצפוי ותחילת טיולי האביב החלטתי לרכב בנחל ארבל שידוע ככזה שמבטיח הרטבות בסופו
לשם גיוון החלטתי לטפס בדרך שונה שהוכחה כקשה ופחות משתלמת אבל סיפקה נוף נהדר
בעבר רכבנו את נחל ארבל אחרי עלייה מנחל רקת או עליה מנחל עמוד וצלמון

·         התחלנו את המסלול ברכיבת כביש ממגדל דרך טבריה לקבר רבי מאיר בעל הנס (6)
בדרך רכבנו קצת אורבן בטיילת של טבריה מנקודה 3 עד 5 כמו בטיול בו ירדנו דרך הר ברניקי .

·         מנקודה 6 עלינו לכיוון המלון ואחרי חיפוש קצר מצאנו את הכניסה לדרך העפר המטפסת בצלע ההר (7)
טיפסנו עם הדרך עד נקודה 9
פה יש פיצול ומומלץ לקחת את השמאלי שמטםס יותר
אנחנו לקחנו את הימני תחילה וכשראינו בנקודה 10 שהדרך שבחרנו יורדת המשכנו ברגל בטיפוס לנקודה 12 שבדרך שמעל
מאור , ארי ועדי חזרו אחורה ועלו בדרך דרך נקודה 11 (המפה היא עם ההקלטה של מאור , קובץ ה GoogleEarth עם הקלטה שלי)
המשכנו עם הדרך עד נקודה 13
פה פתאום הדרך יורדת במקום להמשיך בקו גובה ולהתחבר לאיזור מתחת לנקודה 16
לכן נאלצנו לרדת ולאבד גובה עד נקודה 14 ושוב לטפס רגלית ברובנו על דרך שהיא בעצם קיר עד נקודה 15 שליד שרידי  הר ברניקי (סימון שבילים שחור)

·         מפה המשך העפלה בקיר נוסף (מסומן בסימון שבילים שחור) , הפעם רובנו רכבו עד נקודה 16 והלאה בדרך בשיפוע שפוי עד לחיבור לדרך יער שווייץ בנקודה 17 והלאה לשיכון ד' בטבריה (19)

·         המשכנו בתוך טבריה על הכביש עד היציאה לכביש "צומת פוריה-צומת אלומות" (20)
ומכאן הלאה בכביש עד צומת פוריה (21)

·         מכאן בדרך עפר שרכבנו עליה הרבה בעבר במקביל לכביש "צומת גולני-טבריה" עד קרני חיטין (25)

·         מקרני חיטין ירדנו מערבה ובנקודה 26 סימון שבילים שחור שיורד לנבי שועייב
הירידה מכאן נהדרת , יורדת 200 מ על פני פחות מק"מ
מכאן המשך דהירה עד נחל ארבל - זהירות מהקוליסים שבאחד מהם עדי נפל
התחברנו לנחל ארבל בנקודה 29

·         מכאן ירידה בתוך נחל ארבל תוך חציית שלוליות ושטחים של חלוקי נחל - כיף אדיר עד ליציאה מהנחל אל כביש וודי חמם בנקודה 30
הנוף בצדדים אדיר - מצוקי הארבל והר ניתאי , הכל ירוק ופריחה נהדרת
התורמוסים פורחים במספר מקומות

·         מכאן על הכביש שמגיע לוודי חמאם עד הצומת עם כביש "צומת מגדל-צומת צלמון" ליד תחנת דלק פז (31)
חצינו את הכביש והמשכנו על שביל ישראל והלאה עזבנו אותן כשהוא פנה צפונה והמשכנו בדרך מזרחה עד חיבור לכביש 90 (נקודה 32)
מכאן דרומה על הכביש עד תחנת הדלק סונול ולאוטו

Friday, February 22, 2008

ממצודת יואב לגברעם

ממצודת יואב לגברעם

105

תאריך : 22-2-2008

מצודת יואב - שדה יואב - כוכב מיכאל שבל - כביש 232 - אנדרטת גדוד 54 - גבעה 138.5 גברעם - סינגל גברעם - גברעם - החלק המזרחי של סינגל גברעם - עיי בית תימה - נחל תימה - חוות מריס - כביש 232 - שדה יואב - מצודת יואב

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד מצודת יואב (עירק סווידן) 

משתתפים: 9

אורך :  43     ק"מ

גובה מצטבר : 393  מ'

זמן :  4:50 שעות

דרגת קושי : 1.8 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.0 (קל) (מתוך 5)
               

 מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

 

הערות :

  • טיול חביב המתאים לעונה
    הבעיה היחידה היה הבוץ שלמרות שהיו 2 ימי שמש מלאים מאז הגשם האחרון שהיה חזק ורב משקעים , הפריע במעבר בשדות וכו' ואילץ אותנו לרכב קטע של כ 4 ק"מ בכביש במקום בדרך מקבילה לו ולבחור נתיבים אחרים ממה שתכננו
    בסינגל של גברעם הבוץ לא הפריע כלל
    הטיול התבסס בחלק הלא "סינגלי" שלו על חלק מהמסלול של אלי סט "בשדות פלשת - מישור החוף הדרומי"

  • התחלנו ממצודת יואב (1) ומשם  עם הכביש לשדה יואב במעבר מתחת כביש 35 (נקודה 2)
    ליד השער של קיבוץ שדה יואב (3) ירדנו לדרך עפר
    בנקודה 5 יש דרך למחצבה איתה המשכנו ואז על קוליס עד נקודה 7 וממנה על שפת שדה תוך לחימה בבוץ לנקודה 8 למפגש עם דרך
    עדיף היה לרכב כמו בטיול של אלי סט על דרך , דרך נקודה 6, למרות  שהדרך הזו גם היא בוצית
    מ 8 המשכנו עם הדרך עד נקודה 9 תוך מעברי בוץ פה ושם
    מכאן על דרך טובה לכוכב מיכאל שביל עד נקודה 9a ומפה עם דרך טובה עד חבירה לכביש בנקודה 13
    אם אין בוץ אפשר לרכב כמו בתאור של אלי סט תוך הקפת היישוב דרך נקודות 10 , 11 וחבירה לכביש בנקודה 12

  • מנקודה 13 החלטנו לרכב לאורך הכביש כי הדרך המקבילה לו ממזרח היתה בוצית
    בנקודה 14 עצרנו באנדרטה לגדוד 54
    מכאן הלאה לאורך הכביש תוך מעבר על פני האנדרטה לגדוד 52 (נקודה 15) עד נקודה 16 בה שילוט לחוליקת וסימון שבילים אדום

  • הדרך כאן טובה בלי בעיית בוץ
    בנקודה 16a הסימון האדום פונה צפונה ואנחנו המשכנו בסימון הירוק מערבה
    בנקודה 18 פנינו לאנדרטה לקרב על גבעה 138.5 (נקודה 19) ואז המשכנו בדרך עד נקודה 21
    פה התפתינו לדרך שנראתה מעניינת ועשינו סיבוב קצר דרך 22 שהחזיר אותנו בסוף ל 21
    בנקודה 24 חצינו את המסילה במקום לא מסודר לחציית המסילה

  • מכאן על דרכים , בתחילה עם בוץ באיזור נקודה 25 ואחר כך דרכים לא בעייתיות עד חבירה לכביש הכניסה לגברעם בנקודה 28

  • בנקודה 29 כניסה לסינגל המסומן מטעם הקק"ל
    יש סינגל שחובר אליו ומתחיל בנקודה 30 עד איזור נקודה 32 אותו לא רכבנו
    אכלנו ארוחת בוקר בחניון המסודר לתחילת שביל האופניים בנקודה 31  ומשם בדרך המסומנת עם עמודי עץ עם ציור אופניים אדומות
    בנקודה 32 הופך השביל המסומן לסינגל זורם וקל
    מכאן הסינגל ברור וזורם ומסומן היטב עד חזרתו לגברעם בנקודה 37
    פה ושם הוא הופך לדרך כמו בין נקודות 33 ל 34 ו 35 עד 36
    בקטעים אלה של דרך יש סימון שבילים אדום
    הסינגל מצויין למתחילים , אין בו אתגרים מיוחדים והוא בנוי היטב

  • בנקודה 37 נגמר הסינגל הרשמי של הקרן הקיימת
    מפה מתחיל סינגל נוסף ברמה דומה ושילוט ישן יותר עם שלטים צהובים על עמודי עץ
    הוא מתחיל ב 38 ל 39 אבל הקטע הזה לא מופיע במפה וההקלטות כי אני פספסתי אותו אבל היתר רכבו אותו
    אני רכבתי על הדרך עד נקודה 39
    מכאן רכבתי יחד עם כולם בסינגל
    בנקודה 40 החלטנו שהגיע הזמן להצפין לכיוון האוטו ולכן סיימנו שם את רצף סינגלי גברעם

  • מכאן בדרכים טובות כשבנקודה 41 פגשנו דרך מסומנת בסימון שבילים אדום עד 42 שהיא מחנה חיפוש הנפט לשעבר של חברת לפידות
    המשכנו הלאה בדרכים עד חציית המסילה בנקודה 44
    פה המעבר משולט כחסום לרכב אבל כמובן נוח לאופניים

  • מכאן הלאה תוך מעבר ליד חרגול נפט הגענו לנקודה 20 בה עברנו מוקדם יותר
    המשכנו הלאה עד נקודה 17
    מאור ונתי שהיו מקדימה חתכו בלי לשאול לכביש והשאר , המשכנו כמתוכנן  בדרכים תוך המנעות מבוץ כמה שאפשר עד עד חבירה לכביש "צומת גבעתי-צומת חלץ" בנקודה 13

  • על הכביש המשכנו צפונה כק"מ ופנינו (נקודה 53) לדרך טובה ולא בוצית עד שדה יואב (54)
    נכנסנו לשדה יואב תוך מעבר ליד השער וחצינו את הקיבוץ עד השער הרשמי (3) ולרכב

    הערות מפורום הקבוצה :

  • מאור :
    "
    טיול "שטוח" בדרום הפורח והרטוב,פעם ראשונה שראיתי בנגב פטריות אורן ביער !
    כנראה ירדה שם כמות כבירה של גשם השבוע.

    סינגל גברעם הוא זורם וארוך ולטעמי לאחר כ6-7 ק"מ הוא משעמם משהו . . .

    שבת שלום,
    מאור"
     

  • ארי :

"טמפ' מקס'          : 21  - מינ' 6 - ממוצעת 15. ( אידיאלי !!!!  )
משך הטיול         :כ- 4:45 שעות בממוצע. ( אצלי 2:48 ש' רכיבה ).
משתתפים        :  9  ( רז / אריה / מאור / עדי / תומר / ערן / יעקב / נתי / איתן ) .
תקלות             :  הקטעים עם בוץ ובמיוחד הקטעים עם חול עשו לנו הרבה קשיים . לרובינו השרשת פשוט הפסיק להסתובב בקטעים הכי קריטיים / קפץ מהגלגלי שיניים / חרק ולא תפקדה בצורה חלקה .תודה לתומר על טיפ של השפרצת מים על השרשרת : זה שיפר מאוד את המצב.
פציעות             :  פרט ל"נחיתה" שלי על הפנים +על החזה ועל הידיים,  ללא. ( שורות אלו מוקלדות עם ידי השמאלי......... ) תודה לכולם על העזרה בהתאוששות מהנפילה  ולנתי על ההמתנות בדרך חזרה כדי שלא אלך לאיבוד .
רז       : המסלול היה נחמד וחבל שלא הייתה ברירה ונאלצנו לעבור מספר קטעים עם בוץ / חול אשר "קילקלו" במקצת את הטיול . הסינגלים גברעם היו די רצופים וחידוש מאוד נחמד עבור רובינו.
"תדלוק" לסיום                : למחצית + המשתתפים , "כרמים

 

Friday, February 08, 2008

סביב נחל כלך ונחל אדוריים

 

סביב נחל כלך ונחל אדוריים

42

תאריך : 8-2-2008

חוות פיליפ - שמורת פורה - חציית כביש 40 - נחל כלך - חרבת כישור - חרבת גומר - חרבת נקיק - נחל אדוריים - חציית כביש 6 - חציית כביש 40 - חוות פיליפ

נקודת יציאה : חוות פיליפ (נוסעים מקריית גת (צומת פלוגות) דרומה לכיוון באר שבע על כביש 40 ואחרי כ 11 ק"מ מצד ימין יש חווה) 

משתתפים: 6

אורך :  39     ק"מ

גובה מצטבר : 783  מ'

זמן :  4:45 שעות

דרגת קושי : 2.1 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.9 (קל עד בינוני) (מתוך 5)
               

 מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

תמונות (תמיר)

המסלול כפי שהועבר למאגר המסלולים בתפוז

הערות :

Friday, February 01, 2008

מירון בשלג או שווייץ בישראל

 

מירון בשלג או שווייץ בישראל

תאריך : 1-2-2008

חלק מהקבוצה : גוש חלב - צומת סאסא - סאסא - צומת עליה להר מירון - נריה - פסגת הר מירון - נריה - צומת עליה להר מירון - סאסא - צומת סאסא - גוש חלב

חלק שני מהקבוצה : חורפייש - צומת עליה להר מירון - נריה - פסגת הר מירון - נריה - צומת עליה להר מירון - חורפייש

נקודת יציאה : חלק מהקבוצה - תחנת דלק פז כ 500 מ' מדרום לכניסה לגוש חלב
                     חלק שני מהקבוצה - יציאה מזרחית מחורפיש ליד תחנת הדלק

משתתפים: 9

אורך :  ליוצאים מגוש חלב - 28  ק"מ
           ליוצאים מחורפייש - 22 ק"מ

גובה מצטבר : 600  מ'

זמן :  3:30 שעות

המסלול בעמוד ענן - זהו המסלול מגוש חלב ומציג צד אחד , החזרה בדיוק באותה דרך (זוהי לא הקלטת GPS)

קובץ טקסט לנביגייד - זהו המסלול מגוש חלב ומציג צד אחד , החזרה בדיוק באותה דרך (זוהי לא הקלטת GPS)

תמונות (מאור + 1 שלי)

תמונות (ירון)

הערות :

  • אחרי שנים שאני מחכה להזדמנות לרכיבה בהר מירון מיד אחרי סופת שלג הגיע היום והוכיח שהציפייה היתה שווה
    הה טיול מדהים וכמות השלג בהר מירון והסביבה היתה מרשימה ביותר (בעבר יצא לי לטייל ברגל בהר מירון מיד אחרי שלג , ומעולם לא ראיתי שם כמות כזו יפה של שלג)

  • התכנון המקורי היה להתחיל בבית הספר שדה מירון (נריה) ולטפס משם להר מירון ולהחליט למעלה לאיפה להמשיך
    התברר שהמשטרה חסמה את כבישי הצפון
    חלקנו הגדול (6 אנשים) הגענו למחסום בצומת הכניסה לגוש חלב , וחלקנו השני (3 אנשים) נחסמו ביציאה מחורפייש
    החלטנו לחנות שם ומכאן רכבנו לצומת העליה להר מירון ושם נפגשנו

  • מכאן (נקודה 17) אחרי רכיבה בכביש חלק שבחלקו קרח והטמפרטורה בין 0 ל 1 מעלה התחלנו לטפס להר
    תחילה בסינגל קצר ונחמד (18 עד 19) ואז בכביש לראש ההר
    מהחניון בראש הר מירון (34) המשכנו קצת דרומה ובגלל שהיה קשה לרכב חזרנו לחניון
    טיפסנו לכיוון הש"ג של הבסיס לתצפית מזרחה על הגליל והגולן המושלגים וירדנו חזרה באותה דרך כולל הסינגל הקצר והתפצלנו אל המכוניות

  • סה"כ טיול נהדר כשלכולם חיוך קבוע על הפנים ולא בגלל הקור
    יופי של טיול - מומלץ לכולם
    רק לחכות להזדמנות הבאה ...

באר המושבים

באר המושבים תאריך : 6 -9 -2024 חנייה ליד בית הרצל ביער חולדה -יער חולדה - נחל שחם - כביש 411 - צומת פנייה לאנדרטת חיל ההנדדה וקיבוץ משמר דו...