Thursday, December 17, 2009

סובב ירוחם

סובב ירוחם

תאריך :    17-12-2009

ירוחם - צומת ירוחם - כביש "שדה בוקר-ירוחם" - נחל שועלים - סינגל ירוחם - שפת המכתש הגדול - סינגל ירוחם - כביש "ירוחם-מכתש גדול" - הר אבנון - כביש "דימונה-ירוחם" (כביש 204) - חציית כביש "צומת הנגב - ירוחם" - שרידי כביש ישן "צומת הנגב - ירוחם" - פרק ירוחם - סכר פרק ירוחם - מצד ירוחם - צונצ הנגב - ירוחם

נקודת יציאה : רח' הדקל בירוחם (נכנסים לירוחם בכיכר הראשית וממשיכים ברח הראשי עד הכיכר השלישית , פונים שמאלה לרח' הדקל וחונים)

משתתפים:  4

 אורך :  32 ק"מ

גובה מצטבר : 503 מ'

זמן :  5:06 שעות

רמת קושי : 2.0 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 3.1 (בינוני) (מתוך 5)

     

מפה

מפת המסלול על גבי מפת סינגל ירוחם

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ ל GOOGLEEARTH

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

הערות :

  • כבר חודש וחצי אני בקורס מדריכי אופני הרים ולא רוכב עם הקבוצה טיולים ארוכים כמו שהתרגלתי בימי ששי ב 7 השנים האחרונות
    ביום רביעי כשקיבלתי SMS שהטיול המתוכנן בקורס ביום ששי נדחה ועוד שבוע אאלץ להסתפק ברכיבות הקצרות של אמצע השבוע כבר לא יכולתי לעמוד בזה
    הקריז היה קשה והחלטתי שחייבים לצאת לרכיבה אמיתית ביום חמישי
    התארגנתי וגייסתי כמה מחברי הקבוצה וביום חמישי אכן רכבנו - איזה כיף ...
  • מנקודה 1 בירוחם יצאנו לכיוון הכיכר בכניסה (נקודה 3 - צומת ירוחם)
    כאן רכבנו על הכביש דרומה ומיד לפני הגשרון על נחל שועלים בנקודה 4 ירדנו לשטח והתחברנו לסינגל ירוחם
  • הסינגל מסומן בעמודי עץ שרבים מהם נגנבו/נהרסו/נשרפו ובסימון שבילים לבן-צהוב-לבן
    לא תמיד הסימון ברור אבל זהו שטח נוח ותמיד יימצא שביל רכיב חלופי
  • בנקודה 6 איבנו את השביל המסומן והמשכנו בנקבים ברורים בשטח עד איזור מטווחים בין נקודה 8 ל 9 והלאה דרך ערוץ רכיב כולו מנקודה 12 עד 14
    מכאן המשכנו בשביל שמטפס אל מצלעות המכתש בעליה נוחה עד נקודה 15
    פה ירדנו קצת מהמצלעה ועלינו שוב למצלעה שמתחתיה קיר המכתש בנקודה 16
    מכאן רכבנו לאורך קיר המכתש ברכיבה נהדרת עד נקודה 17 תוך טיפוס קל של מדרגה קטנה פה ושם - איזה כיף ואיזה יופי
    בנקודה 17 ירידה אל תחתית מצלעה ואז טיפוס בסינגל עד נקודה 18
    מכאן נאקב נהדר שבו באמת פגשנו עזים וגמלים עד נקודה 20 בה התחברנו לשביל הרשמי
  • ירדנו עם הסינגל המסומן עד מפגש עם כביש "ירוחם-המכתש הגדול" בנקודה 21
  • מכאן טיפסנו להר אבנון בדרך כורכר טובה עד הריסות המבנים בנקודה 22
    פה ממשיך הסינגל בירידה כייפית וזורמת לאורך ערוץ ועובר מספר מאהלים בדווים
    לא תמיד קל למצוא את הסימונים אבל גם כאן אין בעייה לאלתר והשטח נוח
  • בנקודה 26 חצינו את כביש "דימונה-ירוחם" וגם כאן הסינגל לא ברור
    בנקודה 28 חצינו את כביש "צומת הנגב-ירוחם" והמשכנו דרך המאהל לכביש הישן
    "צומת הנגב-ירוחם" בנקודה 29
  • פה טיפסנו בכביש הישן בעלייה תלולה עד נקודה 30
    מכאן דרך שהופכת לסינגל חמוד שיורד בירידה מצויינת ובנוייה נכון עם כמה פיתטלים עד לסכר ירוחם
    מהסכר שוב סינגל מסודר שעולה אל צידו הדרומי של הסכר
  • מכאן רכיבה בשבילים ודרכים ומעבר ליד שרידי מצד ירוחם
    קצת לפני המצד פגשנו נחש מטבעון מדברי
    בעונה זו קר לנחשים והם בקושי זזים
    המשכנו אל הכיכר בצומת ירוחם (3) ולאוטו
  • סה"כ טיול לא קשה עם נופים מגוונים
    השביל עלה על הציפיות שלי ממנו


 

Friday, December 04, 2009

ממעלה אדומים לאלמוג

 

ממעלה אדומים לאלמוג

תאריך :  4-12-2009

מעלה אדומים - כביש גישה לקידר - רגם רחיף - נחל אוג - דרך הסוכר - נבי מוסא - אלמוג

נקודת יציאה : חנייה של מכללת מעלה אדומים
הוראות נסיעה מהמרכז- ממשיכים בכביש החדש (כביש מס' 1) בכניסה לירושלים למעלה אדומים עד
שמגיעים למחלף מעלה אדומים,שם פונים ימינה לכניסה הדרומית של העיר.
נפגש בכיכר השלישית לאחר הכניסה בחניון מכללת מעלה אדומים(אם סגור אז נמשיך בהמשך הרחוב לרחבת בנין העירייה) ראו מפה מצורפת.

מוביל : מאור

משתתפים:  12

 אורך :  32 ק"מ

גובה מצטבר : 487 מ'

זמן :  4:31 שעות

רמת קושי : 2.4 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 3.4 (בינוני) (מתוך 5)

     

 מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

הערות :

זהו טיול שפרסם דורי גליניק לפני מספר שבועות בפורום טיולי אופניים בתפוז ובמאמר : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles/article.asp?forum=703&a=99744&c=6084&sc=621&ssc=0

על סמך טיול זה בוצע הטיול הבא בהובלת מאור .

תאור מאת מאור :

פירוט המסלול: (תיאור ע"י דורי) סימונים שלי סומנו באדום

נק' 1-
התחלת המסלול בחנייה המועדפת עליכם (אנחנו חנינו בחניון בית העיריה) ורוכבים לכיוון היציאה הראשית מהעיר תוך התרשמות מהטיפוח הסביבתי שיכול לשמש השראה לכל ראש עיר או מזכיר ישוב.

נק' 2-
בכיכר הראשית שבכניסה לעיר פונים שמאלה ומייד שוב שמאלה עם הכביש היורד לכיוון קדר החדשה. הכביש לא מופיע במפות סימון השבילים ולכן עלול לבלבל מעט.

נק' 3-
לאחר שני פיתולים בכביש במגמת ירידה תוך תחושה של איבוד גובה לשווא (אל תדאגו, מייד תטפסו את הגובה הזה בחזרה), חפשו משמאל לכביש, מעבר לגדר ההפרדה, משטח כורכר קטן ושטוח - שם עליכם לעצור ולדלג מעל הגדר. מייד תראו סינגל שמתחיל לטפס לעבר השלוחה (הלא מיושבת) משמאל.

נק' 4-
הדרך הנכונה היא לשאוף לראש הכיפה שמולכם ולא להתפתות להקיף אותה מהצד תוך שמירת קו גובה.
את חלק מהעליה לראש הכיפה תאלצו ללכת ברגל ולדחוף את האופניים הליכה של כ-100 מ', אך תוך זמן קצר תמצאו את הסינגל שממשיך לטפס מעלה.

משמאלכם "ואדי אבו צונה" אשר מעברו השני השכונה הדרומית של מעלה אדומים ומימינכם "ואדי אבו הינדי" בו הולכת ומתפתחת בקצב מדאיג "שכונה" ארעית של חמולה בדואית.

נק'5+6-
זורמים עם הסינגל לכיוון נ.ג 461 ו 384 , אשר מעט אחריו יש לחפש שלוחה משמאל שהירידה בה מנק' 5 מובילה אתכם אל באר פעילה נ.צ 181920- 130600 (אין שביל ברור לכיוון הבאר).(נק' 6)
מהבאר ממשיכים במגמת ירידה, כל אחד בדרכו שלו חוברים אל הדאבל שממול.

נק' 7+8-
על הדאבל כקילומטר טיפוס. לצידו משהו שנראה כמו הכנה לגדר ההפרדה. עוזבים את הדאבל הראשי בירידה לכיוון "ואדי א-דככין". (נק' 8)

נק' 9-
עדיין בדאבל בירידה עצבנית וחציית ה"א-דככין" ליד מפל מרשים נ.צ 182345 - 129370.

נק' 10-
המשך טיפוס בדאבל – בפעם האחרונה שנסענו שם ראינו סינגל שנמצא גבוה ומתחיל באוכף על רכס "זהרת אל-הוא" וקבענו שננסה אותו מתישהוא נ.צ 183460 - 128800.
החלטנו לנסות אותו הפעם דבר שמחייב טיפוס רגלי קצר (לחובבי הז'אנר) אפשר לקצר עוד יותר את הטיפוס הרגלי ע"י רכיבה בקו גובה כ 10 מ' גובה בלבד מתחילת הטיפוס וחבירה לסינגל רכיב לגמרי אשר נע על קו גובה וחוסך את התפירות על הדאבל שלמטה.

נק' 11+12-

מצומת הדרכים שממזרח ל"זהרת אל-הוא" נפגשים עם סינגל נ.צ 183930 – 128640 מהנה במיוחד שזורם לכיוון 406 , 358, 330 , ול"ג'בל מכלך" (243). שימו לב לא להתפתות להמשיך בסינגל היורד מזרחה. לאחר שנהנים מהנוף מקיפים את הג'בל מימין ומתחילים  לרדת בסינגל מטריף נ.צ 186160 – 130550 עד למפגש עם באר יפה(נק' 12) ופעילה אשר לא מופיעה במפה ונמצאת במפגש עם הואדי שזורם דרומית לנ.ג 205 נ.צ 185110 - 130719.

נק' 13-
לאחר מנוחה להרגעת שרירי הפנים מהחיוך שמרוח לכולם על הפרצוף ממשיכים עוד 300 מטר בהמשך הסינגל אשר מוריד אתכם בחזרה ל"א-דככין".

נק' 14-
מתפתלים ב"א-דככין" בכיוון כללי צפונה תוך כדי משחקים עם נאקבים מימין ומשמאל עד למפגש עם "ביר אל-מלקי" נ.צ 185650 - 132470. (נק' 14)

נק' 15-
עוזבים את הדככין ב"ביר אל-מלקי" בסינגל שמתחיל במגמת טיפוס, חוצה את הירוק שמוביל לאוג נ.צ 186380 – 132780 וממשיך במגמת טיפוס בשיפוע מתון עד בינוני לכיוון "רס אל-משהד" נ.צ 187900 - 132690.

נק' 16-
ב"רס אל-משהד" עוצרים להתרעננות לקראת הירידה המטורפת של דרך הסוכר עד ל"נבי מוסא".

נק' 17-
מ"נבי מוסא" קיים סינגל זורם בתוך הואדי במגמת ירידה עד לצומת אלמוג.
הרבה רוכבים לא מכירים את החלופה הזאת על פני טיפוס דרך בית הקברות לכיוון "דרב א-רגב" ו"תל מחלחל". הסינגל והואדי מתחילים משמאל (צפונית) לנבי מוסא ותפגשו אותו מייד לאחר שתעברו את המגרש החולי שצמוד לכביש נ.צ 190880 - 132760.
הסינגל זורם, מהיר וכיפי ולא ניתן כמעט לטעות בו בדרך עד לאזור תחנת הדלק בצומת אלמוג.

 

תודה להוגי המסלול ,

מאור

חיפה - תל אביב

 

חיפה - תל אביב

התבקשתי לכתוב מאמר על מסלול מחיפה לתל אביב

מאחר וזה מסלול שמתאים בעיקר לעונת הגשמים כאשר החול קשה ומאפשר רכיבה לא הספקתי לבצע אותו השנה ולכן שרשרתי קטעים מ 4 מסלולים שמהווים את המסלול הנ"ל :

מחיפה לכפר יונה

מכמורת משופר ליום גשום

סובב נתניה ליום גשם

בית יהושע - תל אביב וחזרה

המסלול בוצע בפועל ע"י בן כץ ב 4 בדצמבר 2009 - ראה תוספת בסוף המאמר

נקודת יציאה : מת"מ חיפה

נקודת סיום : נמל ת"א

אורך :  114 ק"מ

גובה מצטבר : 747 מ'

זמן :  9:30 שעות

רמת קושי : 5.1 (קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.2 (קל) (מתוך 5)

גרף גבהים

מפת קטע 1

מפת קטע 2

מפת קטע 3

מפת קטע 4

קובץ הקלטה בפורמט LOG

קובץ ל GOOGLEEARTH

קובץ ל NAVIGUIDE

הערות :

·         ניצלתי את הצורך שלי בסידורים באיזור חיפה בכדי לחזור מחיפה הביתה על האופניים
גורם נוסף להחלטה היה בכך שידעתי שהחול יהיה מהודק באיזור עקב הגשם שירד ביומיים האחרונים באיזור

·         התחלתי בחיפוש מעבר לכיוון החוף
זכרתי מעבר מתחת כביש החוף בנקודה 2 - הכביש שמדרום למת"מ ליד השער של חישולי כרמל , לא מצאתי
לכן חזרתי ורכבתי סביב המת"מ עד אחרי תחנת הרכבת חוף הכרמל ולחוף דדו (6)
מכאן התחלתי להדרים לאורך הכביש ואז דרך על רכס הכורכר
כמעט לא היו בעיות של חול ולא נאלצתי לרדת מהאופניים
בנקודה 7 ירדתי לכיוון החוף כי הכל נהייה חולי ורכבתי קטע קצר לאורך הים
בנקודה 8 לפני גשר המסילה מעל כביש החוף נכנסתי לדרך שעוברת במחצבות הכורכר
למרות שיש בה שלוליות היא טובה והמומלצת ביותר והיא מובילה להמשך דרך טובה מנקודה 9 עד שפך נחל אורן (10)

·         נחל אורן שבד"כ ניתן לחצייה גם כשיש בו מים היה מלא ורק ברצועת החוף שם יש רצועת חול צרה שמפרידה בינו לים ניתן היה לחצות
ההיו באיזור מרבדי פריחה נהדרים
מכאן (10) דרך טובה ממערב למסילה ואחר כך מתחברת לכביש למפעל המלח ובסוף מגיעה לכביש של עתלית
בנקודה 11 הכביש חוצה את המסילה מזרחה והמשכתי איתו דרך עתלית
בנקודה 12 מגיעים לכביש הגישה לנווה ים
עכשיו בונים שם גשר מעל המסילה כך שאיזור זה ישתנה בקרוב
בנקודה 13  פניתי לדרך לכיוון חוף הבונים

·         יש שילוט של שביל אופניים פה ושם על הדרך הזו
הדרך טובה בלי בעיות חול ועוברת בקטעים קרוב מאד לכביש החוף
בנקודה 14 עוברים ממזרח למנחת הצנחנים של חוף הבונים
בנקודה 15 חוצים עם הדרך את המסילה לכיוון חוף הבונים
פה גם האנדרטה להרוגי תאונת האוטובוס והרכבת

·         בנקודה 16 חוצים מעקה ויורדים לשמורה
אני רכבתי בדרך הראשית בסימון אדום
ניתן לסטות לשבילים ולטפס לגבעות הכורכר או למפרצים ולבקר באתרים כמו המערה הכחולה וכו'
פה ושם היו קטעים חוליים שאילצו אותי להוליך את האופניים מספר מטרים
הפריחה היתה נהדרת והקטע הזה של חוף הבונים היה אולי היפה בטיול
בנקודה 17 יוצאים מהשמורה ועולים על דרך טובה עד נחשולים
פה באיזור נקודה 19 הסתבכתי בגדרות של הצימרים , חוף דור ואחרים עד שיצאתי משער צדדי שהיה פתוח בחוף דור

·         בנקודה 20 פניתי לדרך שמובילה לבריכות הדגים של מעגן מיכאל
זהו  איזור קסום
בריכות דגים בצבעים שונים , ביצות , נחלים , עופות מים וצמחייה מגוונת כאשר ממערב רואים את הים - חווייה
בנקודה 21 מגיעים לערוץ נחל תנינים המלא והזורם
היה נראה שהוא לא ניתן לחצייה ומדרום יש חוף רחצה של ג'סר א זרקא שהיו בו אנשים ולא רציתי לעבור בו לבד בין בני דודנו
לכן המשכתי עם דרך מקבילה לנחל תנינים בתקווה שיהיה מעבר לשמורה של נחל תנינים
כמובן שהיתה גדר גבוהה ולכן יכולתי להכנס למעגן מיכאל בלבד דרך שער שהיה פתוח בנקודה 22
גם מעגן מיכאל מגודר היטב ולכן נאלצתי לעבור את כל הקיבוץ ולצאת מהשער הראשי מצפון

·         בנקודה 23 פניתי מכביש הגישה למעגן מיכאל לכביש לבית הספר שדה מעגן מיכאל
בנקודה 24 עברתי במעבר מסודר מתחת כביש החוף והמשכתי בדרך שהתחברה לכביש הגישה של ג'סר א זרקא בנקודה 25
מפה המשכתי על הכביש ממזרח לכביש החוף ובנקודה 26 פניתי מקביל לכביש החוף לשביל שהוביל לאקוודוקט של קיסריה
אחרי האקוודוקט הדרך חולית ונאלצתי להתקרב לכביש החוף ולרכב בין נקודה 27 ל 28 על מורדות השוליים הלא סלולים של כביש החוף
בנקודה 28 מגיעים לחומה אקוסטית של אור עקיבא
רכבתי על דרך שהופכת בהמשך לכביש ממזרח לחומה והלאה באור עקיבא עד היציאה למחלף החדש בנקודה 29

·         פה חציתי עם הכביש מתחת כביש החוף והמשכתי על שביל הולכי רגל מצפון לכביש "אור עקיבא-קיסריה" עד הכביש הראשי של קיסריה (30)
מכאן עם הכביש דרומה דרך קיסריה עד הכניסה לתחנת הכוח בחדרה (31)

·         כאן עליתי על הדרך שמקבילה לגדר חברת החשמל ומסומנת בסימון שביל ישראל
בנקודה 32 הדרך חוצה את נחל חדרה על גשר אירי
בגלל המים המאד עכורים של הנחל אי אפשר להעריך את עומק המים
אזרתי אומץ וחציתי ולמרות שפני הנחל היו גבוהים , הגובה נוח לאופניים ולא עבר את גובה הפדל כשהוא למטה ורק שפיץ של נעל אחת נרטב
הדרך ממשיכה לאורך הנחל בפרק הסוריאליסטי שקיים פה
הפרק נראה יפה ומסודר אבל הנחל המת עם מים שחורים יוצר מין אווירה מוזרה ולא הגיונית
בנקודה 33 עליתי על כביש הגישה לפרק ורכבתי עליו עד גבעת אולגה

·         בנקודה 35 מיד אחרי החוף של גבעת אולגה פניתי לסינגל מכמורת המוכר לי מהרבה רכיבות :
מכמורת משופר לימי גשם
מכמורת משופר

בנקודה 36 התחברתי לדרך שהובילה למכמורת והמשכתי עם הכביש עד הפנייה לשמורת שפך נחל אלכסנדר בנקודה 37

·         ועברנו את הנחל בגשר כביש הגישה למכמורת
מיד אחרי החצייה עם הגשר חתכנו לכיוון החוף בנקודה
38
התחלנו ברכיבה אל הכביש לכפר ויתקין/בית חרות (
39)
פה המשכנו להרחבה של כפר ויתקין ויצאנו מהיישוב בנקודה
43
חצינו את כביש "ביתן אהרון-כפר ויתקין" בנקודה
44A

·           בנקודה 46 הגענו לסינגל שמורת ביתן אהרון
עלינו על רכס הכורכר עם הסינגל עד הבית הגדול (
48)
מכאן על המדרכה/שביל בצד מערב של הכביש

·         עברתי דרך חבצלת השרון וחציתי את כביש 2 על גשר המכוניות בנקודה 50
בנקודה
53 שוב סינגל על המצוק ובנקודה 54 חברתי לכביש

·         בנקודה 55 שוב סינגל עד נקודה 56 בה יש מנחת מסוקים של בית חולים לניאדו אותו עקפתי מדרום ומערב

·         מתחברים לטיילת של נתיה ורוכבים עליה עד הקצה שלה בנקודה 57 והלאה לבית גולדמינץ (57)
המשכתי בכביש עד נקודה 59 בה פניתי לכיוון ביצת דורה ואחריה הלאה דרך שכונות רמת פולג והלאה אל גשר הולכי הרגל מעל כביש החוף בנקודה 63
הגשר חוצה לאודים

·         חוצים את אודים ובנקודה 64 מגיעים לסינגל קצר שמגיע אל מעל המעבר החצוב של נחל פולג ברכס הכורכר
חזרתי חזרה מהתצפית בקצה הסינגל

·         בנקודה 64 בקצה מושב אודים יש דרך שיורדת לערוץ וחוצה אותו בגשר אירי
עכשיו המים היו נמוכים ואין בעיית הרטבות אבל בחורף לפעמים גובה המים הוא עשרות ס"מ וצריך לחפש אלטרנטיבה אחרת או להרטב

·         מגיעים לפרק יקום ובנקודה 65 טיפסתי לסינגל שעל רכס הכורכר ורכבתי עליו עד הירידה ממנו בנקודה 66
עוברים דרך אתר הפעילות לילדים עם האגם ונכנסים לסינגל אחרי חציית גשרון חדש על תעלה וגדר בנקודה 67
מכאן סינגל נחמד עד ליד שער הכניסה לשמורה ליד תחנת דלק דור אלון בנקודה 68

·         בנקודה 69 אחרי חציית תחנת הדלק עולים לגשר הולכי הרגל מעל כביש החוף
בצד המערבי של כביש החוף עוברים את מעקה הבטיחות וממשיכים בדרך מקבילה לכביש 2 שעוברת ליד מגרשי הגולף של געש עד תחנת הדלק אלון בנקודה 70
פה חציתי לכיוון החנייה האחורית של "צומת ספרים" ועם הכביש שהופך דרך מזרחה לכיוון שמורת חוף געש
בנקודה 71 פניתי לדרך שהובילה עד לדרך שליד השמורה (מגודרת)  (72)
בנקודה 73 נכנסתי לדרך שבתוך השמורה
יש שם סינגלים מאד חוליים עכשיו ולא מומלץ להכנס אליהם אלא אחרי גשמים חזקים
בנקודה 74 יצאתי מהשער של השמורה , יש שם ברז מים
מכאן המשכתי בדרך ממזרח לארסוף עד נקודה 75 בה חוברים לכביש משובש ממנו פניתי לכביש משובש נוסף בין פסלים סביבתיים בנקודה 76
לפני המפגש עם דרך שהובילה למתקן בטחוני שעכשיו הוא נטוש , אפשר להכנס לאיזור מקפצות אופנועים נחמד (77)
לפני מספר חודשים כשהייתי פה הוא היה חולי ולא מתאים לאופניים
הפעם הוא היה מהודק ומהנה גם לאופניים - נחמד
המשכתי עם הדרך עד הכניסה לנוף ים בנקודה 20

·          מכאן רכבתי בכביש/דרך עד סידני עלי (79) והלאה דרך דבל/סינגל קצר שמחבר לרח' בהרצליה (80)
מכאן דרך הרצליה פיתוח לקצה מגרש החנייה של מלון דן אכדיה (81) והלאה ליד קניון ארנה והמרינה

·          בנקודה 82 עליתי על דרך הכורכר מעל חוף הים לכיוון הקאונטרי קלב (83)
בנקודה 85 חוצים את כביש "רמת אביב-גלילות" ועולים על שביל האופניים המסומן עד נמל ת"א דרך רמת אביב
בנקודה 89 חוצים את מסוף האוטובוסים הגדול וחוצים את הירקון על גשר הולכי רגל וממשיכים לפינה הצפון מערבית של הטיילת של נמל ת"א (90)
המשכתי עד הרחבה הגדולה בה היה האולפן השקוף של ערוץ 24 בנקודה 91

נ.צ. רשת ישראל החדשה:

 

מס' נקודה

צפון

מזרח

1

743257

196671

2

743332

196282

3

743393

196780

4

743959

196725

5

744459

196359

6

744460

196240

7

736848

195279

8

736403

195285

9

736225

195296

10

735163

194879

11

732827

194612

12

731732

194482

13

731559

194432

14

728120

194060

15

726858

193711

16

727509

193189

17

725184

192985

18

724140

192974

19

724092

192500

20

724096

192729

21

716116

191212

22

717278

192141

23

718569

192677

24

717687

192682

25

716692

192509

26

715709

192361

27

714981

192321

28

714370

192232

29

712360

192208

30

712134

191314

31

709143

190250

32

708147

190552

33

707782

189704

34

705922

189095

35

704664

188787

36

702008

188180

37

700577

188012

38

700006

187919

39

699157

187418

40

699168

187797

41

698152

187581

42

698146

188277

43

697985

188276

44

697787

188292

45

697417

188586

46

697219

188438

47

697182

188351

48

696945

188281

49

696946

188219

50

696093

187984

51

696403

187243

52

696522

186850

53

696208

186790

54

695563

186613

55

695169

186602

56

694726

186452

57

689971

185403

58

689654

185644

59

688947

185387

60

688269

185413

61

687220

186035

62

686697

185223

63

686253

185771

64

685241

185246

65

685117

185114

66

684787

185152

67

684568

184985

68

683886

184830

69

683982

184613

70

681260

184081

71

681345

183636

72

680942

183225

73

680722

183159

74

680499

183020

75

679520

182829

76

679398

183074

77

678319

182604

78

677582

182323

79

677145

181900

80

676895

181888

81

674615

181271

82

673803

181062

83

672340

180594

84

671885

180574

85

671834

180709

86

670107

180192

87

670028

180464

88

667815

180218

89

667701

179545

90

667742

178992

91

667421

178754

 המסלול של בן כץ שביצע את המסלול במלואו בעקבות מאמר זה :

הקלטת המסלול מה GPS בפורמט GPX

סיכום זמנים ומרחק

תאור קצר מפי בן :

רציתי רק לספר לך שיש ביצוע רשמי למסלול חיפה-תל אביב כפי שהוא מוצע באתר שלך.
רכבתי אותו ויצא לי 113 ק"מ מכרמליה בחיפה עד נמל ת"א.

סה"כ המסלול הוא אתגרי בגלל שחלק גדול ממנו מבוצע בתנאים שהם לא קלים - כל החלק הצפוני עד קיסריה כולל רכיבה בחול ובוץ (אוי כמה בוץ) וגורם למסלול להרגיש כמו יותר ממה שהוא באמת.
החל מקיסריה בערך המסלול מקבל אופי יותר עירוני קצת וזה דווקא נחמד אחרי המאמץ של ההתחלה.

קטע אחד שלא היה עביר למרות שתואר במסלול המוצע כעביר - ליד הכניסה לפארק יקום יש נחל שחייבים לבצע עיקוף קטן לעבור אותו מעל גשר. (הערה של רז : הגשר הוא חדש ונבנה בסוף 2009)

תודה על ההשקעה והתכנון!
בן.


שיפור בקטע האחרון בין הרצליה לת"א :

את הקטע האחרון מהרצליה שיפרו במרץ 2010 בכך שנפתח גשר רידינג ובכך ניתן לרכב בטיילת חוף תל ברוך (מנקודה 86) עד נמל תל אביב (נקודה 90) בלי לעבור בשיכון ל/רמת אביב
כל הקטע ממערב לשדה דוב

רז

סיבוב בדרום השרון ‎

סיבוב בדרום השרון ‎ תאריך : 25 -10 -2024 בני ציון - בצרה - גשרון מעל נחל רעננה - מעבר מתחת כביש 4 - שער אחורי של שדה וורבורג - נחל פולג - שד...