Saturday, February 13, 2016

חריץ בחוואר

 

חריץ בחוואר


תאריך :  13-2-2016

עין פלוטית - כביש גישה לעין תמר - עין תמר - נחל אמציהו - נחל אביה - ליד כביש 90 - סינגל חריץ בחוואר - כביש גישה לעין תמר - עין פלוטית

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד עין פלוטית ממזרח לכביש הגישה לעין תמר כ 1.5 ק״מ מצפון ליישוב

משתתפים : 20

מרחק : 27 ק"מ

גובה מצטבר : 230 מ'

זמן : 2:54 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות
  • חריץ בחוואר הוא מסלול קלאסי שגם אותו אני רכבתי לראשונה
    זהו מסלול מדברי קליל שהיווה סוכריה לסיום הטיול השנתי שלנו
    הוא מספק חווייה של רכיבה מהירה בקניון יפה ומתפתל , אם רוכבים אותו במהירות
    סיימנו בעין פלוטית ברחצה שהתאימה בדיוק לסיום הטיול
    המסלול קל טכנית וזורם לחלוטין
  • התחלנו מעין פלוטית (1) ברכיבה על הכביש לעין תמר דרומה עד השער של עין תמר (2)
    השער סגור לרכב אבל יש מרווח למעבר אופניים
    המשכנו בתוך היישוב וקצת לפני הככר פנינו ימינה בנקודה 3 לכיוון פתחת נחל אמציהו המסומן בסימון שבילים אדום
  • רכבנו בדרך ה 4X4 במעלה הערוץ הרחב של נחל אמציהו שלו קירות חוואר גבוהים מצדדיו
    בצומת הדרכים בנקודה 4 פנינו לדרך בסימון שבילים שחור בערוץ נחל אביה שהוא יובל של נחל אמציהו
    נחל אביה צר יותר
    בנקודה 5 הגענו עם הדרך קרוב לכביש 90
  • בנקודה 6 מתחיל סימון של שביל אופניים כמו של קק"ל בצבע תכלת
    מטפסים עם הדבל כמה מ' על מצוק החוואר וממשיכים ברכיבה בדבל על המצוק
    בנקודה 7 השביל המסומן נכנס לערוץ הנחל
    ממשיכים מכאן בדהירה זורמת ומפותלת בערוץ
    פה ושם עולים מטרים בודדים הצדה מהערוץ ויש מספר נתיבים , אם כי תמיד ניתן לרכב בערוץ
    לאט לאט הערוץ מתעמק וקירות זקופים מופיעים מצדי הנחל
    לפעמים הם נהיים צרים
    ניתן לרכב במהירות בפיתולים במורד השביל - כיף אדיר
    בנקודה 8 הסינגל (מסומן) עולה ימינה לגדה וממשיך בלונה פרק קצר על הגדה הימנית עד לכביש הגישה לעין תמר בנקודה 9
    המשכנו מרחק קצר על הכביש עד עין פלוטית (1)
    בעין פלוטית שהוא מעיין מים חמים בטמפרטורה של מעל 20 מעלות , התרחצנו וזכינו למסג' מהדגים הקטנים

Friday, February 12, 2016

ממצפה רמון למפעלי צין דרך שביל הרוג'ומים

 

ממצפה רמון למפעלי צין דרך שביל הרוג'ומים

תאריך :  12-2-2016

מצפה רמון - שביל ישראל לאופניים - פרק פיסול מדברי - נחל חווה - ציר הנפט - בקעת החול - שביל הרוג'ומים - בקעת אבו טריפה - נחל טרף - חציית נחל חגור - נחל שרף - גב שרף - נחל צין - דרך מפעלי צין - מפעלי צין

נקודת יציאה : רחבת חנייה מדרום לתחנת דלק במצפה רמון

נקודת סיום : ליד השער של מפעלי צין

משתתפים : 26

מרחק : 56 ק"מ

גובה מצטבר : 453 מ'

זמן : 8:36 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

המסלול במפת עמוד ענן

סימולציה של המסלול על תצ"א ב Doarama

תמונות ב Facebook (אילן ווייסברג)

תמונות ב Google+(אלי שהרבני)

תמונות ב Facebook (אלי שהרבני)

  

 הערות

  • זהו מסלול שניתן להגדיר כמסלול מדברי אמיתי
    חלקים רבים ממנו לא מסומנים בסימוני שבילים לאופניים או אפילו בסימונים בכלל
    מצד שני רובו עובר בנאקבים ושבילים שבהם השתמשו בעבר
    הוא עובר בנופים נהדרים של מדבר
    כבר הרבה זמן רציתי לרכב במסלול שנתקלתי בו לראשונה באתר רכסים ובהמשך באתרים אחרים ולפני שנה רכבו בו 7 מחברי הקבוצה שלנו
  • חנינו ברחבה שמדרום לתחנת הדלק במצפה רמון שליד מלון בראשית (1)
    מכאן בדרך ה 4X4
    מזרחה ובנקודה 2 פנינו לסינגל חווה המסומן בסימון שביל ישראל לאופניים
    זרמנו עם הסינגל שבנקודה 4 נכנס לנחל חווה וזורם בתוכו עד נקודה 5
  • פה עזבנו את שביל ישראל לאופניים והמשכנו בנאקב זורם בנחל חווה
    הנאקב רכיב ברובו פרט למטר פה ושם
    לפעמים מחפשים את הנתיב הנוח על הגדה ומדי פעם עוברים ביניהם
    בנקודה 6 עזבנו את הנחל וטיפסנו בשביל ברור אבל לא תמיד רכיב ימינה ומנקודה 7 רכבנו בסינגל ברור עד חיבור לציר הנפט בסימון שבילים שחור בנקודה 8
    מכאן המשך בדרך ה
    4X4 באיזור חולי שנקרא בקעת החול ואז טיפוס עד נקודה 9
  • פה פנינו שמאלה לנאקב שנקרא שביל הרוג'ומים
    זהו שביל המסומן לכל אורכו ברוג'ומים ברורים - לא יודע מי שם אותם
    הנאקב הזה זורם בקטעים ופה ושם קטעים קצרים לא רכיבים
    סה"כ התוואי ברור לחלוטין בגלל הרוג'ומים
    בנקודה 10 השביל נכנס לאיזור הנקרא בקעת אבו טריפה שמהווה את תחילת נחל טרף
    מנקודה 11 רכבנו בערוץ נחל טרף , לעתים שביל זורם ולעתים מצריך הליכה פה ושם
    הגענו עד מעל מפל בנחל טרף בנקודה 12
  • מכאן טיפסנו ימינה בשביל לא רכיב אל הרמה שמימין
    מנקודה 13 יש נאקב ברור ורכיב החוצה את הרמה , כבר לא מסומן ברוג'ומים
    בנקודה 14 חצינו דרך בסימון שבילים אדום והמשכנו לערוץ נחל שרף בסימון שבילים ירוק בסינגל משובח וזורם כולו עד גב שרף
    מגיעים מעל הגב בנקודה 15 ואז יורדים בסינגל רכיב חלקית אל הגב שמתחת (16)
    בגב האמיצים שביננו נכנסו למים הקפואים
    זהו גב נהדר לרחצה (ראה תמונות)
    מהגב ממשיכים בנאקב נהדר רכיב ברובו העובר בין גדות ועל משטחי סלע
    פה ושם צריך להוליך את האופניים אם בגלל דשדש בערוץ או בחיפוש המשך התוואי הרכיב שהוא בדרך כלל לפי הסימון הירוק
    בנקודה 17 עוד מפל שהשביל עוקף ברכיבה בד"כ משמאל
  • בנקודה 18 הקניון נפתח ורוכבים בדרכי 4X4   או בר בשטח עד המעבר מתחת המסילה בנקודה 19 מכאן הדרך ממשיכה עד הפנייה לכניסה למפעלים בנקודה 24 והלאה ימינה עד הכניסה למפעלים שם חיכתה לנו ההקפצה בנקודה 25 אנחנו פנינו ימינה בנקודה 21 וחצינו סוללה שחסמה את הדרך ואז הלאה בדרך עד הפנייה בנקודה 22 אל נקודה 23
    פה מומלץ לפנות שמאלה בדרך עד נקודה 21 וממנה לנקודה 23 והלאה
    המשכנו מהמסילה בדרך4X4 עד מפגש עם דרך המפעלים הרחבה בנקודה 20

Thursday, February 11, 2016

דרך הבשמים

 

דרך הבשמים

תאריך :  11-2-2016

חניון בארות - שביל ישראל לאופניים - נחל ארדון - למרגלות הר חרוט (הר גבס) - מפער נקרות - נחל נקרות - חניון לילה מצד נקרות - מצד נקרות - בור נקרות - נחל אבוס - קצרה - נחל קצרה - מפגש נחל קצרה ונחל עומר - מואה - נחל עומר - צופר

נקודת יציא
ה : חניון בארות

נקודת סיום : ליד הצרכנייה של היישוב צופר

משתתפים : 21

מרחק : 41 ק"מ

גובה מצטבר : 283 מ'

זמן : 4:29 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS


הערות
  • כבר הרבה זמן המסלול של דרך הבשמים אצלי בתוכניות ומאז שהוא נפתח כחלק משביל ישראל באופניים וכל הרוכבים בארץ כבר רכבו בו ואני עדיין לא , חייב אותי להגיע אליו
    זהו מסלול מדבר קלאסי שחוצה איזור שבלי אופניים קשה להגעה
    למזלנו בזכות שביל ישראל לאופניים מותר להגיע ולרכב במקומות שהרט״ג לא הרשו בעבר והצריכו תחבולות וזהירות מפקחים
    קטעי הסינגל הזורמים והבנויים בצורה טובה משכיחים את קטעי הדשדש הרבים שנמצאים במסלול בעיקר בחציית נחל נקרות הרבה פעמים , ובערוצים אחרים במסלול
    סה״כ מסלול מרשים וטוב
    המסלול מנקודה 2 ועד קצת מזרחית לנקודה 19 הוא כולו על שביל ישראל לאופניים ומסומן בצורה סבירה בסימוני שביל ישראל לאופניים
  • יצאנו מחניון בארות (1) בדרך בכיוון צפון
    בצומת הדרכים שהיא גם שביל ישראל לאופניים (2) פנינו מזרחה בדרך 4X4 טובה
    בנקודה 5 יש ירידה כייפית בדרך אל ערוץ נחל ארדון
    מכאן רכיבה שלעתים מדשדשת בחולות אבל הפיצוי הוא מראות נהדרים של חולות צבעוניים ותופעות גיאולוגיות מרשימות בקירות בצד הערוץ כמו דייקים שהיפה בהם הוא בנקודה 6 (דייק חיובי בצבע ירוק )
    הקטע היפה מסתיים בצומת הדרכים והנחלים במפער נקרות (7)
  • פה רוכבים בדרך בתוך נחל נקרות שהקירות לאורכו זקופים
    במהרה מתחיל שביל ישראל לאופניים להיות סינגל שמחליף הרבה פעמים בין הגדות כרשר בחציות של הערוץ יש קטעי דשדש מעצבנים , אבל הרכיבה על הגדות יפה
    בנקודה 8 עוברים ליד משטח מדרום לערוץ המשמש כחניון לילה ובנקודה 9 בחיבור ערוץ מדרום נכנסים לסינגל בסימון שבילים ירוק שמוביל אל בור נקרות בנקודה 10 שהוא בור מקורה במבנה מרשים מהתקופה הנבטית והיה חלק ממצד נקרות ששרידיו כם מצפון למפגש הערוצים (9)
  • אחרי ביקור בבור חזרנו בסינגל הרכיב לשביל ישראל לאופניים (9) והמשכנו בנחל נקרות
    בנקודה 11 עזבנו את נחל נקרות ופנינו לדרך שמטפסת במתינות בממעלה נחל אבוס בסימון שבילים שחור וסימון שביל ישראל לאופניים
    בין נקוקות 12 ל 13 עוזבים את הדרך לסינגל שמטפס בצורה סבירה אל שיא הרכס בנקודה 13 ושם שוב חובר לדרך השחורה
    מכאן רכיבה מהירה בשיפוע קל אל חרבת קצרה ששימשה כחאן נבטי על דרך הבשמים (14)
  • מכאן רכיבה בסינגל יפה שיורד ומתפתל עד חיבור לדרך בנקודה 15 ושוב קטע סינגל בנקודות 16
    ממשיכים בירידה בנחל קצרה ובצומת הערותים קצרה ועומר פונים ליובל של נחל קצרה ומטפסים תחילה שמאלה עד נקודה 18
    מכאן ירידה בקטע סינגל נהדר בו נחשפים נופים יפים של הערבה עד מואה בנקודה 19
    יש כאן הרבה שרידים מהחאן הנבטי
  • המשכנו מכאן בדרך 44 ואחרי כמה מאות מ׳ עזבנו את שביל ישראל לאופניים והמשכנו בדרך המסומבת שחור בכיוון צופר
    בנקודה 20 המשכנו צפונה בדרך 4X4 והלאה ימינה בצומת דרכים בנקודה 21
    ממש לפני כביש הערבה פנינו לדרך מקבילה צפונה בנקודה 22 ונכנסנו לשער אחורי של צופר בנקודה 23
    המשכנו ביישוב עד מרכזו ליד הצרכנייה שם חנו המכוניות בנקודה 24

Friday, February 05, 2016

הכרמל הרגוע

הכרמל הרגוע


תאריך :  5-2-2016

חניון האגם - בריכות גן העדן - נחל אורן - עין אלון - חרבת אלון - דלית אל כרמל - כביש למוחרקה - מוחרקה - דרך נוף הכרמל - מצפור טייסת העמק - חניון בית השומר - נחל יגור - נחל סבך - בית היערן - רום כרמל - כביש "אוניברסיטה-עוספייה" - סינגל אלון - נחל אלון - נחל אורן - חרבת אלון - עין אלון , בריכות גן העדן - חניון האגם

נקודת יציא
ה : חניון האגם (בריכות גן עדן)

משתתפים : 11

מרחק : 35 ק"מ

גובה מצטבר : 746 מ'

זמן : 4:51 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • הפעם רכבנו בכרמל במסלול רגוע יחסית שכלל את דרך נוף הכרמל בין השאר
    למה "הכרמל הרגוע" כי זה בניגוד לאיזור דרום הכרמל שאני קורא לו "הכרמל הפרוע" בגלל אופי השטח הדרדרתי ומרובה האבנים והאבק
    המסלול הפעם באיזור הכרמל הגבוה היה רגוע יחסית אם כי הוא כלל את אחד הסינגלים המאתגרים והכיפיים של הכרמל , סינגל אלון
  • יצאנו מחניון האגם בסינגל מדרום לערוץ ואז חצינו צפונה ובגשרון שוב דרומה
    בריכות גן העדן כמו שנקרא האגם (2) היו עם מים אבל לא מלאות
    האגם נראה די מוזנח
    המשכנו בסינגל בערוץ מצידו הצפוני שהוא רכיב ב 95%
    בנקודה 3 השביל עובר מתחת לקשת במבנה תחנת קמח עתיק (אי אפשר לרכב מתחת לקשת הנמוכה)
    מכאן השביל המסומן כחול הופך דרך 4X4 ובנקודה 4 בעין אלון חותם את הזרימה הקטנה ללא דרך ועולים מעל הטרסה ומשם שוב דרך
    לפני נקודה 5 יש עלייה בדרך דרדרתית קצרה ואז חוצים את החורשה ללא שביל של ממש עד ליד המבנה הדרוזי המקודש בנקודה 6
  • מכאן רכיבה בדרך 4X4 טובה במעלה נחל אורן
    בצומת הדרכים בנחל אורן בנקודה 7 פנינו לדרך 4X4 ימינה
    הדרך הטובה ממשיכה לטפס עד הכביש הראשי בין עוספייה לדליית אל כרמל בנקודה 8
    בעבר רכבנו לכאן כמה פעמים והעלייה , אמנ ברחוב אבל תלולה
    הדרך שבחרנו הפעם חוסכת הרבה עליות ומסתיימת בדליית אל כרמל בכביש הראשי "עוספייה-דלית אל כרמל" בנקודה 9
  • פה פנינו ימינה בכביש ובככר בנקודה 10 פנינו שמאלה ברחוב בשיפוע מתון של עלייה עד צומת הרחובות בנקודה 11
    פה פנינ ימינה בטיפוס תלול במעלה הרחוב עד כביש "דלית אל כרמל- אליקים" בנקודה 12
    פנינו שמאלה בכביש עד הכיכר בה פונים למוחרקה בנקודה 13
    פנינו שמאלה בכביש המוביל למוחרקה ורכבנו בו עד תחילת העלייה התלולה למנזר בנקודה 14
    טיפסנו בכביש התלול ובמחסום בכניסה לחנייה של האתר (שער מחסום חדש) בנקודה 15 פנינו לסינגל רכיב חלקית עד נקודת התצפית על עמק יזרעאל בנקודה 16
  • יצאנו חזרה לצומת הדרכים שלמרגלות חרבת דובה בנקודה 14 ופנינו בדרך הסלולה ימינה לחיבור לדרך נוף הכרמל
    דהרנו בדרך נוף הכרמל המתוחזקת היטב בסימון שבילים שחור
    הרבה מבנים חדשים נבנו ליד הדרך
    בנקודה 17 עצרנו בתצפית ליד אנדרטת טייסת העמק והמשכנו בדרך נוף הכרמל
  • בצומת הדרכים בנקודה 21 בה יש גם שלט לבן עם אותיות אדומות "לבית היערן" , פנינו שמאלה והתחלנו בטיפוס סביר בד"כ לבית היערן
    בנקודות 23 נכנסתי לסינגל בעלייה שהיה מכוסה גזם ולכן חזרתי לדרך
    בנקודות 24 חברתי לסינגל קל עד בית היערן
    בנקודות 25 המשכנו בסינגל זורם והלאה בדרך 4X4 שבהמשך סלולה עד כביש "אוניסרסיטה-עוספייה" בנקודה 26
  • פנינו ימינה בכביש
    ניסינו דרך באיזור נקודה 27 שהתפוגגה ולכן חזרנו לדרך מקבילה לכביש עד הכניסה לסינגל אלון בנקודה 28
    פה ירדנו בסינגל הטכני המשובח שהיה רכיב ב 95% בשבילי
    ירדנו בסינגל עד מפגש עם הדרך בנחל אורן בנקודה 29
    מכאן חזרה עד בריכות גן העדן בדומה למסלול שבאנו (1)

 

Friday, January 22, 2016

סובב באר שבע

סובב באר שבע

תאריך :  22-1-2016

תחנת דלק מבואות באר שבע - נחל כובשים - סינגל כובשים - באר שבע - נחל סוללים - חציית כביש 25 - פארק חצרים - חציית כביש לחצרים - נחל באר שבע - באר לאה - טיילת נחל באר שבע - העיר העתיקה של באר שבע - פיקוד דרום - גן אלנבי - בית הקברות הצבאי הבריטי - מוזיאון הרכבת/פרק אתאטורק - השוק הבדואי - באר אברהם - פרק נחל באר שבע - תל באר שבע - חציית כביש 60 - נחל כתף - אנדרטת חטיבת הנגב - שכונת רמות - יער דודאים - חציית כביש כניסה לבאר שבע - ליד שלט כניסה לבאר שבע -
תחנת דלק מבואות באר שבע

נקודת יציא
ה : תחנת דלק פז מבואות באר שבע בכניסה הצפונית לבאר שבע

משתתפים : 9

מרחק : 43 ק"מ

גובה מצטבר : 540 מ'

זמן : 5:43 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות
  • כבר הרבה זמן מקננת בלבי התוכנית למסלול סובב באר שבע
    בשנה האחרונה קראתי הרבה על מלחמת העולם ה I בארץ ישראל שבה קרב כיבוש באר שבע נחשב לאחד הקרבות המעניינים והמפורסמים
    בניתי מסלול המבוסס על השביל החצי רשמי להולכי רגל של סובב באר שבע והוספתי לו עוד קצת סיבוב בעיר העתיקה ועוד קצת סינגלים וקיבלתי מסלול טוב ומעניין שרובו בשטח סביב באר שבע ומעט אורבן
    הרבה סיפורים מעניינים וביקור במספר אתרים הסטוריים , אם מהתקופה הטורקית ואם מתקופת אברהם אבינו
    לדעתי מסלול שיכול להפוך לקלאסי אם יסדרו אותו קצת
  • יצאנו מתחנת הדלק דרומה בדרך 4X4 ומיד בנקודה 2 פנינו לדרך על השלוחה בסימון שבילים שחור ובסוף הירידה לנחל כובשים חברנו לדרך מערבה בסימון שבילים כחול
    בנקודה 3 הדרך חוצה את הערוץ דרומה ואנחנו המשכנו עם הסימון הכחול שממשיך על סינגל יפה וקל שזורם מצפון לערוץ
    בנקודה 4 הסינגל נקטע באכזריות על ידי אתר בנייה גדול
    אין אפשרות לעקוף מימין כי אתר הבנייה שכנראה יהרוס את כל השטח המתוחם בחומה וגדר גובל בבסיס הצבאי שמצפון
    לכן ירדנו בר בשטח (רכיב) אל השכונה שמדרום ומנקודה 5 המשכנו לצד הרחוב עד נקודה 6
  • פה פנינו לדרך ימינה
    בנקודות 7 רצינוו לחצות את הערוץ של נחל סוללים אבל הערוץ היה סבוך ועם מים ולכן המשכנו עם בדרכי 4X4 עד נקודה 8 על כביש צדדי ומיד פנינו לדרך מקבילה לכביש 25 ממזרח
    בנקודה 9 עלינו על כביש 25 כ 20 מ ברכיבה בשוליים ובנקודה 10 חצינו את הכביש במקום בו אין בטון הפרדה בין הנתיבים בכביש (לכן קל לחצייה)
    מהצד השני של הכביש פנינו לדרכי 4X4 טובות בסימון שבילים אדום , תחילה צפונה ואז דרומה
    בשיא הגובה נתתי הסבר ראשון על קרבות מלחמת העולם ה I באיזור
    עזבנו עם הדרך את הסימון ושוב חזרנו לסימון בנקודה 11 והמשכנו עם הדרך הטובה עד חציית כביש הגישה לחצרים (12)
  • המשכנו בדרכי ה 4X4 עד ערוץ נחל באר שבע (13)
    הדרך הכחולה ימינה מזרחה מצפון לערוץ היתה לא ברורה ולכן חצינו את הערוץ ורכבנו בדרך 4X4 על הגדה הדרומית אחרי החצייה
    בנחל היו מים אבל צלחנו על אבנים בלי להרטב (כמעט)
    לאט לאט הדרך מתפוגגת ורוכבים בר בשטח בערוץ יפה עם קירות תלולים באיזור 14
    בנקודה 15 החלטנו לחצות לדרך הכחולה הטובה שבגדה הצפונית של הנחל
  • מכאן רכיבה בדרך טובה לאורך הערוץ ומתחת לשכונה שמשמאל
    בנקודה 17 עזבנו את הדרך לדרך שמאלה שמטפסת אל הרחוב שמעל בנקודה 18
  • מכאן רכיבה בטיילת לפעמים צמודה לרחוב ולפעמים מסומנת כשביל אופניים
    בצומת בנקודה 19 חצינו את הכביש בכיוון העיר העתיקה
    מכאן ברח' שהופך למדרחוב בו יש שוק ססגוני והלאה בכיוון מבנה הממשל הטורקי לשעבר (פיקוד דרום)
     בנקודה 20
    עצרנו בגן עם פסל אלנבי שליד לארוחת בוקר
    מכאן הלאה לבית הקברות הבריט צצחלחמת העולם 21 ולמוזיאון הרכבת ואנדרטת כמאל אתאטורק בנקודה 21
    במוזיאון הרכבת מוצג קטר 70414 שאמנם הוא לא המקורי אבל כנראה מאותו דגם
  • מהמוזיאון רכבנו ברחובות העיר העתיקה לשוק הבדואי וחזרה לצומת בנקודה 19 ליד נחל באר שבעלצינו את הגשר דרומה ובנקודה 24 פנינו שמאלה לשביל שיהיה חלק מטיילת נחל באר שבע
    רכבנו בשביל בבניה עד כביש 25 שיוצא דרומה וחצינו את הכביש
    מצידו השני של הכביש ירדנו לדאבל בכיוון גשר הרכבת הטורקי (26) ובנקודה 27 נכנסנו לטיילת לאורך נחל באר שבע כשמימין דשא יפה ואמפי תאטרון נחמד במתכונת גשר המיתרים
    בנקודה 28 יש מעבר מתחת לגשר כביש 40
    המעבר בנוי נוח וצריך לשמש דוגמא להעברת שביל או דרך מתחת לגשרי רכבת או כביש בארץ
    המשכנו אחרי הגשר בדרך מדרום לנחל עד נקודה 29 בה חצינו את הנחל במעבר עם משטח סלע יפה
  • אחרי החצייה רכבנו בדרך 4X4 שנחרשה בקטע קצר והמשכנו איתה עד לראש תל באר שבע 31
    ירדנו בירידה כייפית מראש התל אל הכניסה לגן האירועים ואתר רט"ג של תל באר שבע
  • מכאן רכבנו בשולי הכביש (נקודות 32) וליד בית הקברות המוסלמי פנינו שמאלה לדאבל שבמהרה הופך לסינגל ליד סוללת המסילה והלאה הסינגל בסימון שבילים ירוק ממשיך בערוץ הוואדי
    בגלל שהשביל לא מתוחזק צריך לפעמים לחפש אאת התוואי
    בנקודה 33 עזבנו את הסינגל בעלייה בדאבל שמאלה לגדה והלאה מנקודה 34 ליד מבנה בדרך 4X4 טובה שממשיכה בהמשך מעל ובמקביל לכביש 60
    לפני המעבר של כביש 40 מעל 60 ירדנו למטה רגלית למדרכה תוך דילוג מעל מעקה הבטיחות (35)
  • רכבנו מתחת לכביש 40 והלאה בדאבל לצדו עד שהוא נגמר בנקודה  36
    פה חצינו את הכביש ומצידו השני חברנו בנקודה 37 לדרכי 4X4
    בהמשך מתחילים בטיפוס בדרך אל החנייה של אנדרטת חטיבת הנגב בנקודה 38 והלאה אל האנדרטה בנקודה 39
    ירדנו מהאנדרטה חזרה לחנייה (38) , ונכנסנו לדרך צפונה בסימון שבילים שחור
    בנקודה 40 יש איזור בנייה אבל הדרך ברורה ויורדת בכיוון כביש 40
    הדרך השחורה ממשיכה ליד השכונה ומטפסת בסוף עד הרחוב והכיכר בנקודה 41
  • מכאן 4 מהחבר'ה קצרו בכביש וחזרו לאוטו
    אני והשאר המשכנו צפונה בדרך 4X4 עד נקודה 42
    פה בצומת הדרכים פנינו שמאלה בירידה כייפית ובנקודה 43 ירדנו ימינה לסינגל זורם מעל הערוץ
    בנקודות 44 קטע דרך קצר ושוב סינגל שמטפס בשיפוע מתון בשטח מיוער עד מפגש עם דרך 4X4 בנקודה 45
    מכאן בדרך שעולה ואז מתחילה בירידה
    מנקודה 46 ירידה בסינגל נחמד בסימון שבילים שחור עד נקודה 47 ואז בדרך ושוב בסינגל/דבל ליד שרידי החווה הביזנטית בנקודות 48 
    המשכנו מתחת לגשר במעבר טוב ובנקודה 49 עלינו על המדרכה עליה רכבנו עד הצומת המרומזר לכניסה הצפונית לשכונת רמות בנקודה 50
  • חצינו את הכביש ומיד בצד השני נכנסנו לדרך 4X4 מקבילה לכביש ממערב
    עברנו ליד השלט "ברוכים הבאים לבאר שבע" בנקודה 51 והמשכנו עד האוטו (1)

 

Friday, January 15, 2016

סינגל יערות גבעת המורה (סינגל גבעת המורה)

סינגל יערות גבעת המורה (סינגל גבעת המורה)

אורך המסלול : 26 ק"מ

גובה מצטבר : 579 מ'

 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)



הערות
  • התחלת המסלול היא או מתחנת הדלק בנעורה (נקודה 1) והתחברות לסינגל בנקודה 2
    לדעתי מומלץ בגלל שיש מקום בטוח לחנייה
    במקרה זה מתחילים בעלייה ומסיימים בירידה
  • אפשרות שנייה היא לחנות בצומת הדרכים הראשית בגבעת המורה בנקודה 3 או בקבר נבי דהי
    פה האוטו יכול להיות בודד ביער ואני לא יודע מה מצב הפריצות כאן

  • כיוון הרכיבה המומלץ הוא נגד כיוון השעון
    הסינגל בנוי בהתאם כך שהעלייה הארוכה בצד הצפוני נוחה ומתונה בגלל הפיתולים בהשוואה לטיפוס בצד הדרומי הפוך למומלץ
  • סימון הסינגל ברור ומסומן בסימון שביל אופניים של קק"ל בצבע צהוב עשוי פח ונעוץ עם ברגים לסלעים
  • באיזור נקודה 4 הסינגל סודר ועובר בפיתול קטן לעומת המפה
  • הסינגל טכני קל פרט לזה שיש עליות ארוכות
    אין כלל אלמנטים טכניים
  • ניתן לרכב במסלול ארוך יותר כמונו שמתחיל מעפולה https://razg.blogspot.com/2016/01/blog-post_15.html
  • אפשר לשרשר חלק מהמסלול  כמו למשל הקטע מנבי דהי מזרחה לגבעת בולק או תחנת הדלק בנעורה והלאה לסינגל נחל  יוסף ומשם לנחל יששכר או נחל תבור עד הירדן
  • הסינגל שופץ ע"י קק"ל והעבודות הסתיימו בנובמבר 2017

 

גבעת המורה

גבעת המורה

תאריך :  15-1-2016

קניון Friendly בעמק - בית קברות מזרחית לבי"ח עפולה - שכונת גבעת המורה - דרך נוף גבעת המורה - סינגל יערות גבעת המורה - חרבת קרה - גבעת בולק - ליד נעורה - ליד מחנה נעורה - חרבת סהר - נבי דהי - דרך נוף כחולה - סולם - מושב מרחביה -
קניון Friendly בעמק

נקודת יציא
ה : חניון קניון Friendly בעפולה שנמצא סמוך לבית חולים עפולה

משתתפים : 22

מרחק : 41 ק"מ

גובה מצטבר : 959 מ'

זמן : 5:54 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • כבר לפני שנה ברכיבה באיזור המזרחי של מרגלות גבעת המורה ראינו התחלה של קטעי סינגל חדשים
    לאחרונה שמעתי שהסינגל הושלם והחלטתי שהגיע הזמן לבדוק אותו
    זהו סינגל בנוי היטב ונראה שנלמד הרבה מסינגלים קודמים
    הכיוון המומלץ הוא נגד כיוון השעון והסינגל מסומן בהתאם וכנ״ל השיפועים של העליות והירידות
    אורכו כ 27 ק״מ והטיפוס המצטבר הוא 595 מ׳ ותאורו יובא בדף נפרד לסינגל באתר
    כמובן שהסינגל לא הספיק בשביל טיול ששי , לכן הכנסתי במסלול בתכנון תוספת של התחלה בקניון friendly בעפולה וטיפוס לגבעת המורה והמשך בדרכי נוף עד חיבור לסינגל , ובסוף ירידה בדרכים ודבלים לכפר סולם והלאה לעפולה
  • יצאנו מחניית הקניון (1) וביציאה לרחוב (2) פנינו ימינה עד הכיכר (3)
    מיד מעבר לכביש נכנסנו לדרך 4X4 שמתחילה בטיפוס לכיוון בית הקברות (4) והלאה עד ליד רח' חצב בשכונת גבעת המורה (5)
    דלגנו מעל הגדר של הרחוב בנקודה 5 ועלינו במעלה הרחוב עד מפגש עם רחוב האירוסים והלאה עד מפגש עם שדרות קונטיקט (6)
    עלינו איתו על המדרכה הנוחה לרכיבה עד מפגש עם דרך הנוף הכחולה בנקודה 7
  • דרך הנוף המסומנת סימון שבילים כחול הובילה אותנו בלי טיפוס רציני עד מפגש עם סינגל יערות גבעת המורה של קק"ל בנקודה 8
    מזהים את הסינגל בקלות והוא מסומן בסימון שביל אופניים של קק"ל עשוי פח בצבע צהוב
  • פנינו ימינה לסינגל שמתחיל בירידה טובה
    בהמשך הוא ממשיך בדרך 4X4 ובנקודה 9 בצומת הדרכים ממשיך הסינגל בירידה מתפתלת עד הדרך הלבנה בנקודה 10
    הסינגל המשיך על הדרך ימינה ובנקודה 11 פנה שמאלה בירידה עד המשך של סינגל
    יש סימונים טובים שמפנים להמשך הסינגל ימינה
    בנקודה 12 בגבעת בולק יש שרידי מתקנים חקלאיים ושם מקום יפה לעצירה
  • המשכנו עם הסינגל ובנקודות 13 הסינגל נעלם למרות שהסימון קיים (יש סימון בשתי נקודות 13)
    רכבנו בר בשטח הנוח לרכיבה את הקטע הקצר
    ושוב הסינל ממשיך כדרך ואז שוב סינגל
    באיזור נקודה 14 יש אי בהירות למרות שמבחינתנו היה רצף של הסינגל עד נקודה 15 בה פגשנו את הדרך הלבנה הבאה מתחנת הדלק שליד נעורה שהיא אחת מנקודות התחלת הסינגל האפשריות
    בנקודה 14 יש שלט עץ שלא היו עליו עדיין הסברים 
  • בנקודה 15 פנינו שמאלה בעלייה תלולה בדרך שיש גם סינגל מקביל לה מדרום שהוא כנראה הסינגל הרשמי
    פנינו בנקודה 16 ימינה עם סימון הסינגל להמשך הסינגל
    פה יש קטע יפה ומתםתל שעובר באיזור של טוף עד נקודה 17 ליד נעורה בה מתחילה העלייה הארוכה של כ 6 ק"מ עד קבר נבי דהי
    בנקודה 18 הסינגל מגיע מדרום לגדר של בסיס נעורה ובנקודה 19 מגיעים לחרבת סהר הגדולה בה יש מערות קברים ומתקנים חקלאיים
    המשכנו בטיפוס שהוא מתון בד"כ בסינגל עד צומת הדרכים בנקודה 20
    המשכתי עם הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 21
    פה בעצם אחת ההתחלות של הסינגל
    פניתי ימינה לדרך שממשיכה בלי לשנות גובה ובהמשך פונים לסינגל שמטפס עד יבור לדרך סלולה בנקודה 22
    כאן ימינה עד מגדל התצפית וקבר נבי דהי (23)
  • אחרי מנוחה ירדנו לדרך הסלולה ופנינו שמאלה ומיד ימינה להמשך הסינגל בנקודה 24
    פה סוף הגיעה הירידה המיוחלת , ירידה מהירה ומתפתלת בסינגל עד דרך הנוף הכחולה בה נכנסנו לסינגל לפני 27 ק"מ בנקודה 8
  • פנינו ימינה במורד הדרך ומיד בנקודה 25 פנינו שמאלה לדבל תלול ומדורדר
    המשכנו ברכיבה מהירה בירידה בסדרת דבלים שרובם מדורדר עד נקודה 28 (הכל רכיב)
    פה פנינו ימינה למבנה עם מכלאות צאן וחצינו אותו בדבל שהופך דרך 4X4 ובנקודה 29 פנינו שמאלה בדרך שיורדת ונכנסת לכפר סולם
    עברנו ליד המסגד במרכז הכפר (30)
    הכפר סולם מיוחס לכפר העתיק שונם ממנו הגיעה בין השאר אבישג השונמית
    המשכנו דרך הכפר בכביש למושב מרחביה 32 והלאה בכיוון עפולה
    בנקודה 33 פנינו לדרך עפר ליד מכון שמטפל בזבל פרות
    בנקודה 34 חצינו תעלה מדופנת בבטון ועברנו לדרכי השכונה ההולכת ונבנית ״רובע יזרעאל״ והלאה לרחובות השכונה
    בנקודה 35 פנינו לכביש אל הקניון ולאוטו (1)

 

Friday, January 08, 2016

חצץ דרוך

חצץ דרוך

תאריך :  8-1-2016


מרחב עם - נחל חצץ - בורות חצץ - סינגל בורות חצץ - נחל חצץ - תצפית על מעלה אברהם - רכס חתירה הדרום מערבי - מעל נחל דרוך - הר קטום - שטחים של קיבוץ שדה בוקר - חציית כביש 204  - רכס חלוקים - נחל עץ - תוספת צפונית של סינגל חלוקים - חציית כביש 204 - סכר הרועה - מרחב עם


נקודת יציאה :
נכנסים מכביש 204 לכיוון היישוב מרחב עם ובככר בכניסה פונים ימינה לרחבה ליד מגרש הכדורגל שמאחורי תחנת האוטובוס

משתתפים : 14

מרחק : 33 ק"מ

גובה מצטבר : 424 מ'

זמן : 4:37 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

סימולציה של המסלול על תצ"א ב Doarama

המסלול עפ״י ארי שוטן

 הערות

  • הפחידו אותנו בתחזית על גשם ואובך ולכן בחרתי ברכיבה כמה שיותר דרומית (עד פחות משעתיים נסיעה מהבית) כדי להמנע מהגשם ולכן הלכתי על איזור שדה בוקר
    בסופו של דבר היינו יכולים לרכב בכל איזור דרומית לתל אביב בהם לא ירד הגשם , אבל הרווחנו מסלול מדברי משובח שמבוסס ברובו על סינגלים , נאקבים ושבילי עזים וכולו רכיב פרט לקטע עלייה קצר על מצוק של כ 10 דקות שהיה צפוי ונדרש
    יצא מסלול נהדר
    שוב ההעזה משתלמת !
  • יצאנו מהרחבה ליד מגרש הכדורגל הקטן של מרחב עם (1) ובכיכר הכניסה (2) פנינו בכביש החוצה מהיישוב עד נקודה 3 בה חברנו לסינגל שחובר לדרך 4X4 לבורות חצץ בערוץ נחל חצץ מסומן בסימוני הגמל עם הגלגלים של גיאופן
    בנקודה 4 פנינו עם הדרך שמאלה וחצינו את הערוץ וטיפסנו בסינגל עד הבורות (5)
    אלה בורות נבטיים מרשימים שביקרנו בהם בעבר מספר פעמים במסלולים שונים
  • ירדנו מספר מ׳ מהבורות בכיוון הערוץ ונכנסנו לסינגל ״בורות חצץ״ של גיאופן (6)
    זהו סינגל נחמד במגמת עלייה קלה ומסומן בסימוני הגמל של גיאופן
    בנקודה 7 הסינגל מסיים ירידה לערוץ נחל חצץ ופה עזבנו אותו
    המשכנו בשבילי עזים זורמים ופה ושם דאבלים מבוססי קוליסים כולם במקביל לערוץ עם ליווי קירות יפים של גדות הנחל
    כך המשכנו עד חיבור לדרך המסומנת סימון שבילים אדום היורדת למעלה אברהם בנקודה 8
    המשכנו עם הדרך קטע קצר עד נקודה 9 בה רואים את המכתש הגדול
    פה פנינו ימינה לדרך 4X4
    שמטפסת עד לנקודת תצפית טובה על האנדרטה של מעלה אברהם והמכתש הגדול בנקודה 10
  • מהתצפית ירדנו בר בשטח (זרוע אבנים אבל רכיב) ובמהרה בנקודה 11 חברנו לשביל שחובר לדאבל ורכבנו בו עד נקודה 12
    פה בעצם מתחיל האיזור של השבירה של הקיר המזרחי של המכתש הגדול
    אני תכננתי לטפס כאן לרכס ארוך שהוא חלק מרכס חתירה ולרכב עליו עד סופו ליד הר קטום
    הערכתי שברגע שנעלה לראש השלוחה נמצא תוואי או שביל רכיב ואכן כך היה
    טיפסנו רגלית את המצוק התלול , כ 100 מ׳ תוך הנפת האופניים על הכתף ומרגע שהיינו בראש הרכס (13) לא הפסקנו לרכב תחילה על משטח סלע נהדר (ראה תמונות) עד נקודה 14 ואז בשבילי עזים וגמלים ולעתים בדבלים של רכב עד סוף הרכס אחרי כ 8 ק״מ
    בנקודות 15 יורדים באוכף ועולים לצדה השני
    מהרכס נשקף מימין נחל דרוך המרשים שבפברואר 2004 היה המסלול הראשון שרכבתי והובלתי במדבר בטיול השנתי של הקבוצה
    בנקודה 16 חצינו דרך בסימון שבילים אדום והמשכנו בנאקב עד מרגלות הר קטום בנקודה 17
    טיפסנו רגלית לראש ההר לתצפית (18) , פרט למני שלקח את האופניים למעלה ואחר הפגין ירידה נועזת (ראה תמונות)
  • מנקודה 17 ירדנו בלי שביל מוגדר עד חיבור לסינגל חלוקים עליו רכבנו קטע קצר (נקודות 19)
    פנינו מהסינגל לשבילי עזים זורמים בערוץ עד נקודה 20
    מכאן רכבנו בדאבלים ודרכי 4X4
    מישוריים עד חיבור לכביש 204 בנקודה 22
    פה חצינו את הכביש וטיפסנו בדרך העולה בכיוון הרכס ובהמשכה יורדת לעץ שבנחל עץ
    הדרך היא חלק מסינגל חלוקים ומסומנת בסימון של גיאופן
    בשיא הרכס בנקודה 23 פנינו ימינה לדרך 4X4
    והמשכנו בה עד נקודה 24 בה ירדנו בסינגל קצר לנחל עץ אליו חברנו בנקודה 25
    המשכנו בדאבל ולעתים סינגל בסימון של גיאופן של התוספת הצפונית לסינגל חלוקים בעלייה מתונה מאד עד האוכף בנקודה 26
    פה מתחיל אחד הקטעים הכייפיים של סינגל חלוקים בירידה בסינגל משובח ומהיר מעל וואדי תלול עד כביש 204 בנקודה 27
    חצינו את הכביש והמשכנו בדרכים עד בכר הרועה בנקודה 28
    רכבנו בדרך שעל הסכר עד נקודה 29 ומכאן פנייה שמאלה לדרך 4X4
    עד האוטו (1)

 

Friday, January 01, 2016

רוחות במכתש הגדול

 

רוחות במכתש הגדול

תאריך :  1-1-2016

רח' רש"י בירוחם - כביש "מרכז ירחם-דימונה" - סינגל ירוחם - נחל אבנון - מרגלות הר אבנון - המצוק המערבי של המכתש הגדול - מחצבות חול במכתש הגדול - כביש חוצה המכתש הגדול - מרגלות הר אבנון - סינגל ירוחם - מצוק המכתש הגדול - ירוחם


נקודת יציאה : חנייה ליד מלון אירוס המדבר ברח' רש"י בירוחם

משתתפים :2

מרחק : 25 ק"מ

גובה מצטבר : 518 מ'     

זמן : 4:28 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

המסלול במפת עמוד ענן

Doaramaסימולציה של המסלול על תצ"א ב 

Googleתמונות ב +(רז)

Facebookתמונות ב (רז)

הערות

  • שוב ההעזה ובעיקר הכרת הארץ וניתוח נכון של התחזית עזרה לנו להיות בין אלה שרכבו היום רכיבה של ממש ולא נרטבו (כמעט) ולא התלכלכו בבוץ (כמעט)
    לפי התחזית השבוע הבנתי שבאיזור ירוחם לא הולך להיות גשם שיפריע לרכיבה ולכן התוכנית היתה לבצע את המסלול שתכננתי בפברואר ונאלצנו לשנותו אז ל
    רכיבת שלג במכתש הגדול
    רוב חברי הקבוצה השתפנו לבסוף ולא באו ורק גיל ואני יצאנו לרכיבה
  • יצאנו מהחנייה שליד מלון איוס המדבר (1) לצומת בה מתחבר הכביש לדימונה במרכז ירוחם (2) ורכבנו עליו צפונה עד הגשר מעל נחל אבנון ומיד אחריו (3) פנינו לסינגל ירוחם
    בקטע זה הסינגל לא ממש ברור כי הוא לא מתוחזק אבל הרכיבה נוחה בכל השטח
    בהמשך הסינגל נהיה יותר ברור ורכבנו בדיוק עליו בכיוון מצפון למאהלים בדווים
    מדי פעם יש סימון של הסינגל שהיה מסומן בעמודי עץ שחלקם הקטן שרד אבל השילוט עליהם נתלש ממזמן וגם סימונים בצבע לבן צהוב לבן שנמצאים לעתים רחוקות
    אחרי שהסינגל עוקף את המאהלים הוא מתחיל לטפס במעלה נחל אבנון בעלייה סבירה עד שרידי המחנה הבריטי למרגלות הר אבנון
    אנחנו עזבנו את הסינגל ממש לפני המחנה בנקודה 4
  • פה בצומת השבילים פנינו שמאלה לדבל דרדרתי שהוריד אותנו לערוץ
    מכאן קצת בר בשטח (רכיב) עד לחיבור לנאקב שנראה בבירור (5) ורכיבה בנאקב שהופך לדאבל נאקב לפעמים (קוליסים ושבילי גמלים ועיזים) עד נקודה 6
    בנקודות 6 עלייה בנאקב זרוע אבנים ולא רכיב לאורך כ 250 מ'
    המשכנו על משטח הסלע לקצה המצוק לתצפית על המכתש (7)
  • פה ירדנו בשרידי נאקב לא מתוחזק שיורד בפיתול את המצוק (קטע של כ 20-30 מ') רכיב חלקית ובנקודה 8 חברנו לנאקב רכיב ב 95% עם נוף יפה של המכתש הגדול מימין עד נקודה 9
    פה ידענו על המשך נאקב שאליו צריך לעלות צפון מערבה במצוק , והתוכנית שלנו היתה להמשיך איתו עד ראש מעלה חתירה (אותו ירדנו בעבר מספר פעמים) ומשם לרדת למכתש
    בגלל מזג האוויר המפוקפק שהיה החלטנו לוותר על הקטע הזה ולהתפתות ולרדת בתוואי שראינו כאן
    ירדנו בזהירות קטע מצוקי עד נקודה 10 (רכבנו ממנו רק קטעים קצרים - כ 20%) ומנקודה 10 חברנו לשביל יעלים בצד הצפוני של השלוחה
    בהמשך בנקודה 11 השביל הופך לנאקב נוח עליו רכבנו ובהמשך הרכיבה היא בשרידי שבילים או בר בשטח , הכל רכיב לחלוטין עד חיבור לדרך המחצבות בנקודה 12
    פה רכבנו בדרכי המחצבות ודרך מתקני המחצבה עד שער היציאה מהמחצבות בנקודה 13
  • מכאן רכיבה בדרך טובה עד חיבור לכביש החוצה את המכתש הגדול בנקודה 14
    פה מתחיל טיפוס ארוך ומייגע בכביש העולה לירוחם עד צומת הפנייה להר אבנון בנקודה 15
    הטיפוס היה קשה יותר מהרגיל בגלל רוח הפנים או הצד שלעתים בעיקר בעיקולי הכביש ממש עצרה אותנו
    התוכנית מכאן היתה להמשיך דרומה בסינגל ירוחם ואז להמשיך על המצוק של המכתש עד תחילת נחל שועלים ולרדת בנחל שועלים
    בגלל שהרוח התחזקה מאד חששתי מרכיבה על המצוק שהיתה מאבק קשה מאד ברוח החלטתי לחזור לירוחם בתוואי של סינגל ירוחם הדרומי
    עלינו כאן על הדאבל שיורד לערוץ ובנקודה 16 מטפס דרומה בתוואי סינגל ירוחם
    בנקודה 17 הדאבל הופך סינגל שמתפתל עד מתחת לתצפית על המכתש בנקודה 18
    פה התחלנו בכיוון ירידה בסינגל ירוחם שזורם בדרך כלל כלפי מטה
    בנקודה 19 חתכנו מהסינגל בר בשטח הרכיב כולו עד הערוץ בנקודה 20
    הבנייה מצפון לערוץ יצרה סוללה של שפוכת של כמה מ' אותה טיפסנו ואז רכבנו בשטח המיושר שמעל עד חיבור לרחוב (ריק מבתים עדיין) בנקודה 21
    מכאן ברחובות ירוחם עד האוטו (1)

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף תאריך : 26 -4 -2024 חניית מבקרים עין הוד - נקודת התחלה : חניית מבקרים עין הוד Waze לנקודת התחלה...