Wednesday, September 11, 2019

משחרות ללוטן

 

משחרות ללוטן

תאריך :  11-1-2019

שחרות - שביל ישראל לאופניים - נחל עישרון - כביש גישה לשחרות - הר שחרות - שמורת צוי שיירות - נחל יתרו - כביש בקעת עובדה - מקדש הנמרים - כביש בקעת עובדה - חולות כסוי -  מעלה כסוי - נחל כסוי - צומת שיזפון - נאות סמדר - מעלה קטורה - נחל קטורה - עין קטורה - מעבר מים מתחת כביש 90 - דרך מקבילה לכביש 90 - לוטן     נקודת יציאה : שחרות

נקודת סיום : קיבוץ לוטן

משתתפים : 18

מרחק : 47 ק"מ

טיפוס מצטבר :  457 מ'

ירידות מצטברות : 858 מ'

זמן : 5:08 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS








הערות
  • ביום השני של הטיול השנתי בחרתי במסלול המבוסס בעיקרו על שביל ישראל לאופניים , אבל בכיוון ההפוך
    קיבלתי פה את הרעיון וההמלצה של איתן יעקובי שיותר כייף לעשות את הקטע בכיוון ההפוך שהוא במגמת ירידה
    זה היה אחד המסלולים היפים שרכבתי ..... הנופים , הזרימה , השמיים היפים , מזג האוויר הקריר - הקבוצה כמובן , הביאו למסלול מושלם
  • יצאנו משחרות (1) דרומה ורכבנו בסינגל שביל ישראל לאופניים דרומה עד הצומת בנקודה 2
    פה פנינו ימינה לשביל ההולך צפונה
    הסינגל זורם בוואדי שהוא יובל של נחל עישרון
    המשכנו צפון מזרחה עם הסינגל עד חיבור לכביש הגישה לשחרות בנקודה 3 ליד העלייה למלון
  • רכבנו עם השביל שמאלה בכביש והמשכנו ימינה (4) וטיפסנו עם השביל 
    הטיפוס להר שחרות יפה וכשמגיעים לקו הרכס נפתח נוף נהדר של הערבה והרי אדום ממזרח
    הסינגל בנוי היטב זורם בד"כ גם בעלייה וגם בירידה
    בנקודה 5 הסינגל מתחיל לרדת בערוץ נחל יתרו
    מאיזור נקודה 6 יש חול מדי פעם בשביל עד המפגש עם הכביש של בקעת עובד בנקודה 7
  • פנינו דרומה ורכבנו בכביש עד הירידה למקדש הנמרים בנקודה 8
    אין סימון למקדש הנמרים ולכן פשוט צריך להסתכל שמאלה ולחפש את השלט של אתר העתיקות ואת האבנים של האתר
    במקדש הנמרים הדרכתי את הבר'ה על תולדות בקעת עובדה שבגלל החול המיוחד שבה שהוא חול גירני הפכה לבקעה פוריה כבר בתקופה הכלקוליתית לפני 6000 ו 7000 שנה
    גם בתחילת המאה הקודמת היתה הבקעה איזור חקלאי בחורף
    מקדש הנמרים הוא אתר כלקוליתי מרשים ומומלץ לביקור
  • רכבנו חזרה צפונה לאורך הכביש עד נקודה 9
    פה פנינו לדרך 4X4 שהיא חלק משביל ישראל לאופניים והחלק הראשון מסומן גם בסימון שבילים אדום לחולות כסוי (10)
    הפעם לא התעקבנו לגלגול בחול בחולות כסוי למרות שזה מומלץ
    ראה טיול לפני מספר שנים : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/d12015
    המשכנו בדרך ה 4X4 ובנקודה 11 ממשיך השביל כסינגל המטפס על הרכס
    בנקודה 12 דיונה המצריכה הליכה של כמה עשרות מ'
    בנקודה 13 הסינגל יורד בפיתולים לערוץ נחל כסוי
    שוב עלינו למעלה בהמשך הסינגל ועצרנו לתצפית ומנוחה בנקודה 14
    מכאן רכיבה בעמק שמנקז ערוצים , תחילה ירידה ואז עלייה קלה ושוב ירידה עד ליד צומת שיזפון בנקודה 15
    הקפנו את המתחם של צומת שזפון ועצרנו בקיוסק/חנות שם להפסקה קצרה בנקודה 16
  • המשכנו מכאן בשביל תוך פנייה שמאלה בכביש 40 (נקודה 17) ומיד ימינה לדרך 4X4 שהיא חלק משביל ישרא לאופניים
    רכבנו בדרך מקבילה לכביש 40 ועברנו ליד נאות סמדר
    בנקודה 18 ממשיך השביל כסינגל המטפס לראש מעלה קטורה בנקודה 19
  • מעלה קטורה בנוי יפב יורד בתלילות , תחיל רכיב ובהמשך במספר קטעים מדרגות לא רכיבות בגלל החשש מהתהום בשבילי , אבל כן רכיב לאמיצים יותר
    הקטעים ללא המדרגות היו מצויינים לרכיבה
    הירידה מסתיימת בערוץ נחל קטורה בנקודה 20
    מכאן זרימה בנחל קטורה עד המעבר מתחת כביש 90 במעבר מים בנקודה 21
  • מיד אחרי החצייה רכבנו ללא שביל של ממש עד חיבור לדרך בנקודה 22
    בנקודות 22 רכבנו בדרך מזרחה ופנינו לדרך סלולה דרומה בכיוון לוטן
    הדרך הסלולה הופכת ללא סלולה
    בנקודה 23 פנינו שמאלה לכיוון השער האחורי של לוטן שהיה סגור
    לכן פנינו בנקודה 24 והקפנו את גדר הקיבוץ תחילה ללא שביל של ממש ואז בדאבל
    בנקודה 25 נכנסנו דרך פרצה בגדר
    אם אין פרצה ניתן להיך בדאבל עד שער הקיבוץ בנקודה 26
    בנקודה 27 הגענו לאוטו שהחנינו בבוקר

Wednesday, August 28, 2019

Austria Vacation 2019

חופשה באוסטריה 2019


27-8-2019 ערב ב Tulln







Aggstein Fortress








 

 


Tauplitz Waterfall 29-8-2019

תמונות ב FaceBook

תמונות ב GooglePhotos


המסלול


Tauplitz Waterfall


Worschach Gorge and More  30-8-2019


תמונות ב FaceBook

תמונות ב GooglePhotos


חצי מהמסלול שהלכנו

Worschach Gorge





















Gesause 31-8-2019

תמונות ב FaceBook

תמונות ב GooglePhotos


המסלול בראש ההר

Klinke Hutte and Admonter Kalbing Peak above it




















Schladming in the Evening 31-8-2019


תמונות ב FaceBook

תמונות ב GooglePhotos


Schlamding


















1-9-2019 Mount Planai

תמונות ב FaceBook

תמונות ב GooglePhotos


 המסלול בראש Mount Planai

המסלול לאורך הנחל

Mount Planai




















Millstätter See 2-9-2019

תמונות ב FaceBook

תמונות ב GooglePhotos


Milstatter See















Gerlitzen and Ossiacher See 3-9-2019

תמונות ב FaceBook

תמונות ב GooglePhotos


Gerlitzen

























Grossglockner 4-9-2019

תמונות ב FaceBook

תמונות ב GooglePhotos


Grossglockner Glacier



















Innerfragant and More 5-9-2019


תמונות ב FaceBook

תמונות ב GooglePhotos


המסלול

Grossglokner




















Graz 6-9-2019


תמונות ב FaceBook

תמונות ב GooglePhotos


Graz




















Irenental-Troppberg 8-9-2019

תמונות ב FaceBook

תמונות ב GooglePhotos


המסלול

 
סלמנדרה

























Noon in Vienna 9-9-2019

תמונות ב FaceBook

תמונות ב GooglePhotos


Burgtheater





















Evening Free Guided Tour in Vienna 9-9-2019

 
תמונות ב FaceBook

תמונות ב GooglePhotos


ככר הגיבורים בווינה

















מאמר מעניין שמראה מקומות בווינה בתקופה הנאצית והיום :




Another Evening in Vienna 10-9-2019

תמונות ב FaceBook

תמונות ב GooglePhotos


מגדל נ"מ ממלחמת העולם ה II בגן Augarten






















אוסטריה פיזית












































חבלי אוסטריה









Friday, August 16, 2019

סובב הנחלים קישון וציפורי ‎

סובב הנחלים קישון וציפורי ‎

תאריך :  16-8-2019

חוצות אלונים - מעבר מתחת כביש 75 - שביל האופניים בין רמת ישי לכפר יהושע - נחל בית לחם - כביש גישה לכפר יהושע - תחנת רכבת כפר יהושע - מעבר מעל כביש 722 - מעבר מתחת כביש 77 - קרית חרושת - שביל אופניים ליד קרית חרושת - מוזיאון הרכבת בתחנת אלרואי - אלרואי - עין אלרואי - כביש 75 - שביל הקישון - כביש "יגור-כפר חסידים" - אנדרטה לזכר מאיר מקס בינט ז"ל - לאורך נל קישון - מעבר מתחת כביש 70 - ליד מפעל דשנים - מעבר מתת כביש 722 - קרית אתא - כביש 780 - כביש לרמת יוחנן - ליד כפר המכבי - ליד רמת יוחנן - חוות הצופים ברמת יוחנן - כביש לחוואלד - מעבר מתחת כביש 70 - נחל ציפורי - חוואלד - ראס עלי - שביל נחל ציפורי - תחנת הנזירים - כעבייה - ליד מחלף זרזיר - מדרום לבית לחם הגלילית - מדרום לאלוני אבא - נחל בית לחם - באר אבא - עין חזין - שביל צפריר - כביש גישה לאלוני אבא - חוצות אלונים

נקודת יציאה : חנייה של מתחם חוצות אלונים

משתתפים : 3

מרחק : 52 ק"מ

טיפוס מצטבר :  326 מ'

זמן : 4:24 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS






הערות
  • את הרעיון לטיול לקחתי מעומר כ"ץ שפרסם את המסלול שתפר והוביל בשבוע שעבר בקבוצתו
    קיבלתי מעומר את המסלול ופרט לשינויים מינוריים , רכבנו את אותו מסלול - יופי של מסלול

    למרות אורכו , 52 ק"מ , ולמרות שזה יום קיץ חם , המסלול היה קליל בעיקר בגלל שהיה כמעט מישורי ובגלל שהתרחצנו ב 4 מקומות שונים מתוך 5 האפשריים
    כך נשארנו רטובים ורעננים לאורך רובו של הטיול
  • יצאנו ממתחם חוצות אלונים (1) ואחרי חציית הצומת (2) , עברנו במעבר החדש מתחת לכביש 75 (נקודה 3)
    רכבנו בדרך הטובה מזרחה לכיוון רמת ישי ואז פנינו דרומה וחברנו לשביל החדש והסלול שנבנה מרמת ישי לכיוון כביש כפר יהושע בנקודה 5
    כרגע ניתן לרכב בנוחות בר בשטח בין הנקודה 4 על הדרך לשביל האופניים בנקודה 5 כי השדה הקטן קצור
    בהמשך השנה יכול להיות שתהיה בעיה ואז נצטרך אולי להמשיך לרכב עד רמת ישי ואז להכנס לשביל האופניים כבר ברמת ישי
  • השביל הסלול בבטון עובר במקביל לנחל בית לחם
    הוא מסתיים בכביש הגישה לכפר יהושע בנקודה 7
    מי שמעוניין בתוספת יפה יכול בנקודה 6 נלפנות מזרחה בדרך הלבנה בסימון שבילים כחול ולבקר בכפר יהושע באנדרטאות לנופלים ובאנדרטה להנצחת הארכיטקט ריכרד קאופמן שתכנן יישובים רבים בארץ בשנות ה 20 וה 30 של המאה הקודמת
    משם ניתן להמשיך לביקור בתחנת הרכבת הטורקית (רכבת העמק) של בית יהושע (תל א שמאם)
  • אנחנו רכבנו בשביל האופניים המקביל לכביש הגישה לכפר יהושע , שמוגן במעקה ליד תחנת כפר יהושע החדשה
    עברנו בנקודות 8 מעל כביש 722 ומתחת כביש 77 בנקודה 9 והמשכנו בכביש לקרית חרושת עד נקודה 10
  • מכאן בדרך והלאה מנקודה 11 בשבילי האופניים שלאורך מסילת רכבת העמק הישנה וליד הקישון
    חלפנו על פני שרידי רכבת העמק , קטריה ומבניה
    ועצרנו לטבילה ראשונה במעיין אל רועי המצויין בנקודה 12
  • אחרי הטבילה במעיין הנחמד המשכנו בשביל האופניים הסלול עד נקודה 13 בה עשינו סיבוב קצר בפמפטרק של אל רואי
    מהכניסה לפמפטרק פנינו ימינה לחיבור לכביש הגישה לאלרואי ולכיכר ממנה עולה הכביש לקרית עמל ומכללת אורנים בנקודה 14
    רכבנו בשולי כביש 7213 לכביש 75 בנקודה 15 ומיד אחרי הכיכר שמחברת אותו לקומפלקס הכבישים החדש 70 ו 6 בנקודה 16 נכנסו לדרך המקבילה לקישון
  • רכבנו בדרכים עד חיבור לשביל האופניים שלאורך הקישון , מצפון למה שהיה צומת ג'למי בנקודה 17
    זהו קטע יפה ומוצל בקטעים רבים
    ברובו סינגל סלול אבל לא מתוחזק ולכן לעתים נוח יותר לרכב בדרך ה 4X4 שצמודה אליו
    השביל הסלול מסתיים בנקודה 17 בה פוגשים כביש ישן המחבר בין יגור לכפר חסידים
    פנינו ימינה ועברנו מתחת כביש 70
    בנקודה 19 המשכנו בדרך המקבילה לקישון
    ברחבה קטנה בנקודה 19 יש אנדרטה מוזנחת קמעה לזר סא"ל מאיר מקס בינט ז"ל שהיה מרגל ישראלי במצרים בשנות ה 50
    הוא נתפס ע"י המצרים ועונה
    בסופו של דבר התאבד בכלא
    האנדרטה כאן כי היתה תקופה בה הוא חי בכפר חסידים
    עוד על מאיר מקס בינט ב :
    http://www.meirmaxbineth.org/
    וב :
    https://www.wikiwand.com/he/%D7%9E%D7%90%D7%99%D7%A8_%D7%9E%D7%A7%D7%A1_%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%98
    וגם :
    http://www.palyam.org/Gidhonim/Meir_Bineth/mainpage.php
    המשכנו ברכיבה בדרך המקבילה לקישון
    עברנו מתחת כביש 70 מצפון לצומת יגור בנקודה 20 והמשכנו צפונה במישור בין שדות כותנה , בוטנים ועגבניות עד ליד מפעל דשנים
    פה פנינו לצפון מזרח ועברנו מתחת כביש 772 בנקודה 21
  • מכאן המשכנו במקביל לנחל ציפורי עד שכונותיה הדרומיות של קרית אתא (22)
    בנקודה 23 ליד עמדת שמירה ישנה פנינו לדרך שדות ושוב בנקודה 24 נכנסנו לשכונה של קרית אתא
    בצומת בנקודה 25 פנינו דרומה לכביש 780 עד צומת הפנייה לכיוון הקיבוצים רמת יוחנן וכפר המכבי בנקודה 26
  • רכבנו בכביש הגישה לקיבוצים
    בנקודה 27 לפני שער הכניסה למת יוחנן פנינו ימינה
    רכבנו בדרך טובה לכיוון חוות הצופים (בה יצא לי לישון כמה פעמים בילדותי בצופים)
    המשכנו עם הדרך שבנקודה 28 הופכת לכביש פנימי סלול היטב וחדש
    הכביש עובר בנקודה 29 מתחת כביש 70 וממשיך לכיוון חוואלד
  • רכבנו לאורך נחל ציפורי בכביש עד ראס עלי אליה מטפסים במדרכה בשיפוע די תלול
    מראש האוכף בראס עלי (30) ירדנו לשביל האופניים הנהדר והפסטורלי ליד נחל ציפורי הזורם שמתחיל בנקודה 31
    רכבנו איתו עד טחנת הנזירים על המדשאות שלה בנקודה 32
  • המשכנו בדרך ה 4X4 המקבילה לנחל ציפורי מטחנת הנזירים שבנקודה 32
    בנקודה 33 פנינו צפונה וחברנו לדרך ה 4X4 הכחולה שעוברת ממש קרוב לערוץ
    ניתן לטפס לשביל ישראל שעובר בדרך מעל הערוץ ולא להרטב (רכבנ הרבה פעמים בעבר)
    הפעם בגלל שזה קיץ העדפתי לא לטפס אלה להמשיך בדרך בערוץ
    זה אילץ אותנו בשני מקומות ללכת במים כמה עשרות מ'
    עצרנו לטבילה בעין הסוסים (עין יבקע) הנהדר בנקודה 35
  • אחרי השחייה במעיין הצלול שנוקה ושופר לאחרונה המשכנו בדרך עד חיבור לשביל האופניים הסלול שלאורך נחל ציפורי ליד כעבייה בנקודה 36
    המשכנו בשביל הפסטורלי הסלול לאורך הנחל הזורם עד סופו ליד כביש 77 מתחת לאלון הגליל בנקודה 37
    פה פנינו לדרום מערב בדרך 4X4 שמטפסת עד ליד תחנת הדלק בצומת זרזיר בנקודה 38
  • פנינו שמאלה בכביש ומיד ממש לפני תחנת הדלק פנינו לכביש פנימי ומיד בדרכים
    פה דהרנו בדרכי 4X4 בשולי יער אלוני התבור מדרום לבית לחם הגלילית ואלוני אבא
    בנקודה 40 עזבנו את דרך ה 4X4 הטובה ופנינו שמאלה בדרך לא לגמרי ברורה המטפסת אל הסוללה של מאגר מים יפה עם עופות מים
    רכבנו על הסוללה וירדנו ממנה בדרך שחברה בנקודה 41 לדרך 4X4 טובה
    המשכנו בדרכים עד הפנייה בנקודה 42 לשביל לבאר אבא
    בבאר אבא שבנקודה 43 עצרנו לשחייה נוספת
  • מכאן רכיבה בדרכי 4X4 עד עין חזין בנקודה 44
    פה שחינו בפעם הרביעית בטיול
    מכאן רכיבה בדרך טובה עד ליד החיבור לכביש הגישה לאלוני אבא ובית לחם הגלילית בנקודה 45
  • פה ממש לפנ הכביש נכנסנו לסינגל צפריר החדש שמקביל לגדר של מטעי האבוקדו
    זהו סינגל טכני קל באורך של כ 1 ק"מ
    בסופו חברנו לכביש בנקודה 46 והמשכנו בשוליו עד מתחם חוצות אלונים (1)
    מי שמעוניין בעוד רחצה יכול להתריץ בעין טבעון שליד מתחם חוצות אלונים

 

Friday, August 09, 2019

המלחמה על המים

 המלחמה על המים

תאריך :  9-8-2019

קייקי כפר בלום - גשרון מעל הירדן - טיילת עמי - כביש 9779 - עמיר - כביש 918 - כביש גישה לשמיר - שמיר - ליד שביל הדולמנים - דרך הפטרולים הישראלית הישנה - בריכת הירדינון - דרך הפטרולים הישראלית הישנה - עין שמיר - חציית וודי נעמוש - אנדרטת אורי אילן - חרבת עומרית - נבי הודא - לאורך הבנייס - סינגל הבנייס - ליד שניר - כביש גישה לשניר - כביש 99 - צומת הטנק - כביש לשיאון - ליד צינור הנפט Tap Line - נוחיילה - דרך הפטרולים הישנה מצפון לתל דן     נחל דן - קיבוץ דפנה - שביל אופניים מקביל לכביש 99 - צומת חורשת טל - שביל אופניים מקביל לכביש 918 - גשר מעל הבנייס - דרך לאורך הבנייס - חניון השקד - חניון האקליפטוס - הירדן - שדה נחמיה - טיילת עמי - קייקי כפר בלום

נקודת יציאה : חנייה של קייקי כפר בלום

משתתפים : 11

מרחק : 45 ק"מ

טיפוס מצטבר :  585 מ'

זמן : 6:00 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • בחרתי הפעם במסלול יפה שקראתי לו "המלחמה על המים"
    זאת בגלל שהנושא ליווה אותנו בכל הטיול , למרות שביקרנו באתרים נוספים לא קשורים - אבל הדגש היה ביקור בנוחיילה ובאיזור שבין נוחיילה ותל דן , שם בעצם התחילה המלחמה על המים ובגלל התקרית הראשונה שהתרחשה ב 3 בנובמבר 1964 בה נורו 89 פגזי טנקים שלא פגעו , השתנתה תורת תותחנות הטנקים בחיל השריון שהשפיעה בסופו של דבר על ההצלחה שלו במלחמת ששת הימים
    בנוסף בירנו במקדש הרומי (כנראה של הורדוס) בחרבת עומרית
    שחינו וטבלנו במספר אתרים מתוך המבחר הגדול שיש באיזור
    בעבר רכבתי במסלול שעבר בנוחיילה עם הגעה מכיוון אחר :
    https://razg.blogspot.com/2017/07/blog-post.html
  • יצאנו מחניון קייקי כפר בלום (1) אל הגשרון שעובר לטיילת עמי (2)
    קיוויתי שהשער האחורי של קיבוץ עמיר יהיה פתוח ונוכל לחצות דרך הקיבוץ להמשך , אבל כמו שציפיתי היה סגור ולכן רכבנו בטיילת עמי שלאורך הירדן עד כביש 9779 (נקודה 3)
    מכאן רכבנו בשולי הכביש עד הכניסה לקיבוץ עמיר בנקודה 4
    עברנו דרך הקיבוץ ומיד בנקודה 5 יצאנו משער מזרחי לדרכי 4X4 בשדות
    המשכנו בדרכי השדות עד חיבור לכביש 918 בנקודה 6
  • פה פנינו דרומה בשולי הכביש עד הפנייה לכיוון קיבוץ שמיר בנקודה 7
    הכביש מטפס לכיוון הקיבוץ
    בנקודה 8 נכנסנו לקיבוץ שמיר ופנינו שמאלה לאורך הכביש ההקפי בחיפוש אחר יציאה לכיוון הדולמן המפורסם שבו נמצאו חריטות
    בנקודה 9 יש שער שלצערנו היה נעול וממנו יציאה לשביל הדולמנים
    זה אומר שנצטרך לחזור ולבקר את הדולמן
    על הדולמן :
    https://www.telhai.ac.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%A0%D7%97%D7%A9%D7%A3-%D7%93%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%9F-%D7%A0%D7%93%D7%99%D7%A8-%D7%A2%D7%AA%D7%99%D7%A7-%D7%95%D7%9E%D7%A1%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%91%D7%9F-%D7%9C%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%94-%D7%9E-4000-%D7%A9%D7%A0%D7%94-%D7%94%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%98%D7%A8-%D7%91%D7%90%D7%95%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%A1%D7%9C%D7%A2-%D7%A7%D7%93%D7%95%D7%9E%D7%94

    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4930575,00.html
  • המשכנו ברכיבה דרך הקיבוץ עד השער בפינה הצפון מזרחי של הקיבוץ בנקודה 10
    טיפסנו וחברנו לדורך הפטרולים הישראלית הישנה שמלפני מלחמת ששת הימים
    פנינו איתה דרומה עד לבריכת סכר הירדינון בנקודה 11
    פה כמובן שחינו בבריכה הנהדרת
    פה דיברתי על בניית הסכר ואפשר לא סוג של מלחמה על המים קטנה שהיתה פה בשנות ה 50
  • אחרי הרחצה חזרנו בדרך הפטרולים צפונה
    בצומת הדרכים בנקודה 12 המשכנו בדרך הפטרולים ולעתים בדרכי 4X4 מקבילות לה אבל קצת מעליה
    דרך הפטרולים הישנה עוברת באיזור שנקרא צוקי זקף מעל כפר סאלד שם ראינו חצב ראשון השנה
    בהמשך ירדנו עם הדרך לצומת שמעל גבעת האם
    עצרנו בנקודה 13 ליד אנדרטה לאורי אילן
    פה בערך נתפשו אנשי החוליה שניסתה להגיע למתקן האזנה של צה"ל בשטח הסורי בשנת 1954
    אורי אילן אחד החיילים , התאבד כשחשש שלא יעמוד יותר בחקירה שכללה עינויים ע"י הסורים
    קצת על הסיפור :
    http://www.noamziv.co.il/%D7%90%D7%A0%D7%93%D7%A8%D7%98%D7%AA-%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%9F

    https://www.wikiwand.com/he/%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%99_%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%9F
    המשכנו עוד כמה מטרים עד הפנייה לכיוון חרבת עומרית בנקודה 14
  • רכבנו בדרך שעולה יורדת ושוב עולה בפיתולים עד חרבת עומרית שבנקודה 15
    חרבת עומרית היא כנראה אחד מ 4 המקדשים שבנה הורדוס ומצויינים ע"י יוסף בן מתיתיהו בספרו
    המקדש הראשון הוא כמובן בית המקדש היהודי בירושלים
    מקדש רומי לכבוד אוגוסטוס הקיסר בקיסריה
    מקדש אחר לאוגוסטוס בסבסטיה ומקדש נוסף לאוגוסטוס כאן
    סקרתי לפני הקבוצה את 3 שלבי המקדש , אחד לפני הורדוס בתחילת המאה הראשונה לפני הספירה , שני בתקופת הורדוס ושלישי מסוף המאה הראשונה
    בנוסף אחרי שנהרס ברעידת אדמה ב 363 נבנתה פה כנסייה ביזנטית שאת שרידי רואים ליד המקדש
    על המקדש ניתן לקרוא כאן :
    https://www.wikiwand.com/he/%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%AA_%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%AA

    http://www.tourisrael.org.il/content/%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%AA-%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%97%D7%A8%D7%91%D7%AA-%D7%90%D7%9C%D7%A2%D7%9E%D7%90%D7%A8%D7%94

    http://www.antiquities.org.il/Article_heb.aspx?sec_id=36&subj_id=70&id=70
  • מהחורבה רכבנו חזרה לצומת בנקודה 14 והלאה לצומת הדרכים בנקודה 16 ליד אתר נבי הודא
    בנבי הודא ניתן למלא מים במעיין שבאתר - אנחנו לא היינו צריכים ולכן לא נכנסנו הפעם
    רכבנו הלאה בדרך ה 4X4 צפונה שבכניסה אליה בנקודה 16 יש שער לרכב
    בנקודה 17 פנינו ימינה עם הדרך שהופכת לדאבל ומנקודה 18 בערך השביל הופך דאבל צר או סינגל
    בנקודה 19 חצינו את הבנייס הזורם בגשרון להולכי רגל
    עד כאן הכל רכיב במאה אחוז
    אחרי החצייה המשכנו בסינגל שמטפס לעתים בקלילות ופה ושם עליות של כמה מטר תלולות
    הרכיבה לעתים על פי תהום
    עצרנו כמה פעמים לטבילה כשהנחל הזורם בשצף היה קרוב
    בקטע האחרון יש טיפוס תלול של הסינגל עד ליד בית הקברות של קיבוץ שניר ואז דרך קצרה עד חיבור לכביש הגישה לקיבוץ שניר בנקודה 20
  • דהרנו מכאן במורד הכביש המוביל לשניר עד מפגש עם כביש 99 בנקודה 21
    פנינו ימינה בשולי כביש 99 עד צומת הטנק בנקודה 22
    פה פנינו שמאלה בכביש ההולך לכיוון הר דוב
  • בנקודה 23 פנינו לדרך 4X4 עם צמחייה
    הדרך שיש בה שימוש מועט עוברת בין שדה מוקשים מסומן ומשולט משמאלה ומטע מגודר מימינה
    דהרנו בדרך שלמרות הצמחייה היא עבירה ונוחה עד נקודה 24
    פה אחרי שגילינו שהדרך בהמשך חסומה בגדר לא נוחה למעבר חזרנו לנקודה 24
    יש שער נעול להמשך דרך ומעבר לו דרך במטע פקאנים
    רכבנו במטע עד שהוא נגמר בתעלה
    לכן כאן עברנו מעל גדר נמוכה לדרך שבין המטעים בנקודה 25
    מכאן בדרך ה 4X4 עד הפנייה לשרידי הכפר/מוצב נוחיילה בנקודה 26
    בנקודה 27 ממערב לדרך במרחק של כ 20 מ' נמצא טנק פנצר 4 סורי פגוע שנפגע בתקרית ה 13 בנובמר 1964 אחרי שהתחילה מהפכת התותחנות בשריון
    בהמשך , קצת מערבה יש משחית טנקים סטוג 3 שהוא בעצם פיתוח על שלד פנצר 4
    הפעם לא חיפשנו אותו כי הוא היה בקוצים ,אבל מיקומו מוכר לי מטיול קודם באיזור
    על טנקי הפנצר ששרתו בצבא הסורי ניתן לקרוא כאן :
    https://wwiiafterwwii.wordpress.com/2016/09/04/panzers-in-the-golan-heights/
    אחרי הטיול הקודם לכאן חקרתי את הנושא והופתעתי למצוא הרבה מידע וקבוצות חובבי טנקים ברחבי האינטרנט
  • המשכנו עוד עד חיבור לדרך הפטרולים שנבנתה ב 1963 מצפון לתל דן
    רכבנו בדרך עד פינת ישיבה יפה ומוצלת של שביל ישראל בנקודה 29
    פה סיפרתי את סיפור קרבות נוחיילה והמלחמה על המים בשנים 1964 עד 1966 וההמשך בעצם עד מלחמת ששת הימים
    הנה מספר מאמרים מעניינים על המלחמה על המים ועל תקרית נוחיילה :
    עוד לפני כן דיברתי על הכפר ע'ג'ר והסיפור המעניין שבמלחמת ששת הימים , במפות צה"ל הופיע בשטח לבנון ולכן לא נכבש , אף שלמעשה היה בשטח סורי
    ניתן לקרוא על כך ולראות מפות יפות שהכין עמירם אורן בסיכום הטיול הקודם שלנו כאן ב :
    https://amiramorenbikes.com/2017_0705__palgiemaim/
  • מיד בצומת בנקודה 30 פנינו שמאלה והמשכנו בדרכי 4X4 עד ליד שער כניסה אחורי לקיבוץ דפנה שהיה סגור (31)
    רכבנו בדרך שסביב הקיבוץ עד הפינה הצפון מערבית של הקיבוץ בנקודה 32
    פה נכנסנו בשער אחורי לקיבוץ
    חצינו את הקיבוץ ויצאנו מהשער של הקיבוץ בנקודה 33
  • רכבנו בשביל האופניים שמצפון לכביש 99 עד צומת חורשת טל בנקודה 34
    חצינו את הכביש והמשכנו בשביל האופניים שממזרח לכביש 918
    אחרי חציית הגשר שמעל הבנייס פנינו בנקודה 35 לדרך ה 4X4 שלאורך הבנייס
    רכבנו בדרך וליד חניון השקד נכנסנו לסינגלים המובילים לפינת חמד עם מים בנקודה 36 בה טבלנו
  • אחרי הטבילה רכבנו הלאה בסינגלים המוצלים והמתפתלים ליד הבנייס
    בהמשך הסינגל מתרחב לדאבל ומנקודה 37 רכבנו בדרך עד שער לבית הקברות של קיבוץ שדה נחמיה בנקודה 38
    המשכנו בדרך ליד גדר הקיבוץ וחברנו לכביש לשדה נחמיה ליד שער הקיבוץ בנקודה 39
    מכאן לשביל שעובר מתחת לגשר יוסף באיזור נקודה 3
    המשכנו בטיילת עמי המקבילה לירדן עד הגשרון בנקודה 2 והלאה לאוטו בחניון הקייקים בנקודה 1

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף תאריך : 26 -4 -2024 חניית מבקרים עין הוד - נקודת התחלה : חניית מבקרים עין הוד Waze לנקודת התחלה...