Friday, March 07, 2008

מרבי מאיר בעל הנס דרך ברניקי לנחל ארבל

 

מרבי מאיר בעל הנס דרך ברניקי לנחל ארבל

84

תאריך : 7-3-2008

צומת מגדל - כביש 90 - טבריה - טיילת טבריה - כביש 90 - קבר רבי מאיר בעל הנס - כנסיית ברניקי - יער שווייץ - שיכון ד' בטבריה - צומת פוריה - קרני חיטין - נחל נמרים - נחל ארבל - וודי חמם - חציית כביש "צומת מגדל - צומת צלמון" - כביש 90 - צומת מגדל

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול מצפון לצומת מגדל על כביש 90 

משתתפים: 9 (מוטי ואלון פרשו בשיכון ד' טבריה)

אורך :  39     ק"מ

גובה מצטבר : 814  מ'

זמן :  4:45 שעות

דרגת קושי : 2.9 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.8 (קל עד בינוני) (מתוך 5)
              

 מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

 

הערות :

·         לאור מזג האוויר החם הצפוי ותחילת טיולי האביב החלטתי לרכב בנחל ארבל שידוע ככזה שמבטיח הרטבות בסופו
לשם גיוון החלטתי לטפס בדרך שונה שהוכחה כקשה ופחות משתלמת אבל סיפקה נוף נהדר
בעבר רכבנו את נחל ארבל אחרי עלייה מנחל רקת או עליה מנחל עמוד וצלמון

·         התחלנו את המסלול ברכיבת כביש ממגדל דרך טבריה לקבר רבי מאיר בעל הנס (6)
בדרך רכבנו קצת אורבן בטיילת של טבריה מנקודה 3 עד 5 כמו בטיול בו ירדנו דרך הר ברניקי .

·         מנקודה 6 עלינו לכיוון המלון ואחרי חיפוש קצר מצאנו את הכניסה לדרך העפר המטפסת בצלע ההר (7)
טיפסנו עם הדרך עד נקודה 9
פה יש פיצול ומומלץ לקחת את השמאלי שמטםס יותר
אנחנו לקחנו את הימני תחילה וכשראינו בנקודה 10 שהדרך שבחרנו יורדת המשכנו ברגל בטיפוס לנקודה 12 שבדרך שמעל
מאור , ארי ועדי חזרו אחורה ועלו בדרך דרך נקודה 11 (המפה היא עם ההקלטה של מאור , קובץ ה GoogleEarth עם הקלטה שלי)
המשכנו עם הדרך עד נקודה 13
פה פתאום הדרך יורדת במקום להמשיך בקו גובה ולהתחבר לאיזור מתחת לנקודה 16
לכן נאלצנו לרדת ולאבד גובה עד נקודה 14 ושוב לטפס רגלית ברובנו על דרך שהיא בעצם קיר עד נקודה 15 שליד שרידי  הר ברניקי (סימון שבילים שחור)

·         מפה המשך העפלה בקיר נוסף (מסומן בסימון שבילים שחור) , הפעם רובנו רכבו עד נקודה 16 והלאה בדרך בשיפוע שפוי עד לחיבור לדרך יער שווייץ בנקודה 17 והלאה לשיכון ד' בטבריה (19)

·         המשכנו בתוך טבריה על הכביש עד היציאה לכביש "צומת פוריה-צומת אלומות" (20)
ומכאן הלאה בכביש עד צומת פוריה (21)

·         מכאן בדרך עפר שרכבנו עליה הרבה בעבר במקביל לכביש "צומת גולני-טבריה" עד קרני חיטין (25)

·         מקרני חיטין ירדנו מערבה ובנקודה 26 סימון שבילים שחור שיורד לנבי שועייב
הירידה מכאן נהדרת , יורדת 200 מ על פני פחות מק"מ
מכאן המשך דהירה עד נחל ארבל - זהירות מהקוליסים שבאחד מהם עדי נפל
התחברנו לנחל ארבל בנקודה 29

·         מכאן ירידה בתוך נחל ארבל תוך חציית שלוליות ושטחים של חלוקי נחל - כיף אדיר עד ליציאה מהנחל אל כביש וודי חמם בנקודה 30
הנוף בצדדים אדיר - מצוקי הארבל והר ניתאי , הכל ירוק ופריחה נהדרת
התורמוסים פורחים במספר מקומות

·         מכאן על הכביש שמגיע לוודי חמאם עד הצומת עם כביש "צומת מגדל-צומת צלמון" ליד תחנת דלק פז (31)
חצינו את הכביש והמשכנו על שביל ישראל והלאה עזבנו אותן כשהוא פנה צפונה והמשכנו בדרך מזרחה עד חיבור לכביש 90 (נקודה 32)
מכאן דרומה על הכביש עד תחנת הדלק סונול ולאוטו

Friday, February 22, 2008

ממצודת יואב לגברעם

ממצודת יואב לגברעם

105

תאריך : 22-2-2008

מצודת יואב - שדה יואב - כוכב מיכאל שבל - כביש 232 - אנדרטת גדוד 54 - גבעה 138.5 גברעם - סינגל גברעם - גברעם - החלק המזרחי של סינגל גברעם - עיי בית תימה - נחל תימה - חוות מריס - כביש 232 - שדה יואב - מצודת יואב

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד מצודת יואב (עירק סווידן) 

משתתפים: 9

אורך :  43     ק"מ

גובה מצטבר : 393  מ'

זמן :  4:50 שעות

דרגת קושי : 1.8 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.0 (קל) (מתוך 5)
               

 מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

 

הערות :

  • טיול חביב המתאים לעונה
    הבעיה היחידה היה הבוץ שלמרות שהיו 2 ימי שמש מלאים מאז הגשם האחרון שהיה חזק ורב משקעים , הפריע במעבר בשדות וכו' ואילץ אותנו לרכב קטע של כ 4 ק"מ בכביש במקום בדרך מקבילה לו ולבחור נתיבים אחרים ממה שתכננו
    בסינגל של גברעם הבוץ לא הפריע כלל
    הטיול התבסס בחלק הלא "סינגלי" שלו על חלק מהמסלול של אלי סט "בשדות פלשת - מישור החוף הדרומי"

  • התחלנו ממצודת יואב (1) ומשם  עם הכביש לשדה יואב במעבר מתחת כביש 35 (נקודה 2)
    ליד השער של קיבוץ שדה יואב (3) ירדנו לדרך עפר
    בנקודה 5 יש דרך למחצבה איתה המשכנו ואז על קוליס עד נקודה 7 וממנה על שפת שדה תוך לחימה בבוץ לנקודה 8 למפגש עם דרך
    עדיף היה לרכב כמו בטיול של אלי סט על דרך , דרך נקודה 6, למרות  שהדרך הזו גם היא בוצית
    מ 8 המשכנו עם הדרך עד נקודה 9 תוך מעברי בוץ פה ושם
    מכאן על דרך טובה לכוכב מיכאל שביל עד נקודה 9a ומפה עם דרך טובה עד חבירה לכביש בנקודה 13
    אם אין בוץ אפשר לרכב כמו בתאור של אלי סט תוך הקפת היישוב דרך נקודות 10 , 11 וחבירה לכביש בנקודה 12

  • מנקודה 13 החלטנו לרכב לאורך הכביש כי הדרך המקבילה לו ממזרח היתה בוצית
    בנקודה 14 עצרנו באנדרטה לגדוד 54
    מכאן הלאה לאורך הכביש תוך מעבר על פני האנדרטה לגדוד 52 (נקודה 15) עד נקודה 16 בה שילוט לחוליקת וסימון שבילים אדום

  • הדרך כאן טובה בלי בעיית בוץ
    בנקודה 16a הסימון האדום פונה צפונה ואנחנו המשכנו בסימון הירוק מערבה
    בנקודה 18 פנינו לאנדרטה לקרב על גבעה 138.5 (נקודה 19) ואז המשכנו בדרך עד נקודה 21
    פה התפתינו לדרך שנראתה מעניינת ועשינו סיבוב קצר דרך 22 שהחזיר אותנו בסוף ל 21
    בנקודה 24 חצינו את המסילה במקום לא מסודר לחציית המסילה

  • מכאן על דרכים , בתחילה עם בוץ באיזור נקודה 25 ואחר כך דרכים לא בעייתיות עד חבירה לכביש הכניסה לגברעם בנקודה 28

  • בנקודה 29 כניסה לסינגל המסומן מטעם הקק"ל
    יש סינגל שחובר אליו ומתחיל בנקודה 30 עד איזור נקודה 32 אותו לא רכבנו
    אכלנו ארוחת בוקר בחניון המסודר לתחילת שביל האופניים בנקודה 31  ומשם בדרך המסומנת עם עמודי עץ עם ציור אופניים אדומות
    בנקודה 32 הופך השביל המסומן לסינגל זורם וקל
    מכאן הסינגל ברור וזורם ומסומן היטב עד חזרתו לגברעם בנקודה 37
    פה ושם הוא הופך לדרך כמו בין נקודות 33 ל 34 ו 35 עד 36
    בקטעים אלה של דרך יש סימון שבילים אדום
    הסינגל מצויין למתחילים , אין בו אתגרים מיוחדים והוא בנוי היטב

  • בנקודה 37 נגמר הסינגל הרשמי של הקרן הקיימת
    מפה מתחיל סינגל נוסף ברמה דומה ושילוט ישן יותר עם שלטים צהובים על עמודי עץ
    הוא מתחיל ב 38 ל 39 אבל הקטע הזה לא מופיע במפה וההקלטות כי אני פספסתי אותו אבל היתר רכבו אותו
    אני רכבתי על הדרך עד נקודה 39
    מכאן רכבתי יחד עם כולם בסינגל
    בנקודה 40 החלטנו שהגיע הזמן להצפין לכיוון האוטו ולכן סיימנו שם את רצף סינגלי גברעם

  • מכאן בדרכים טובות כשבנקודה 41 פגשנו דרך מסומנת בסימון שבילים אדום עד 42 שהיא מחנה חיפוש הנפט לשעבר של חברת לפידות
    המשכנו הלאה בדרכים עד חציית המסילה בנקודה 44
    פה המעבר משולט כחסום לרכב אבל כמובן נוח לאופניים

  • מכאן הלאה תוך מעבר ליד חרגול נפט הגענו לנקודה 20 בה עברנו מוקדם יותר
    המשכנו הלאה עד נקודה 17
    מאור ונתי שהיו מקדימה חתכו בלי לשאול לכביש והשאר , המשכנו כמתוכנן  בדרכים תוך המנעות מבוץ כמה שאפשר עד עד חבירה לכביש "צומת גבעתי-צומת חלץ" בנקודה 13

  • על הכביש המשכנו צפונה כק"מ ופנינו (נקודה 53) לדרך טובה ולא בוצית עד שדה יואב (54)
    נכנסנו לשדה יואב תוך מעבר ליד השער וחצינו את הקיבוץ עד השער הרשמי (3) ולרכב

    הערות מפורום הקבוצה :

  • מאור :
    "
    טיול "שטוח" בדרום הפורח והרטוב,פעם ראשונה שראיתי בנגב פטריות אורן ביער !
    כנראה ירדה שם כמות כבירה של גשם השבוע.

    סינגל גברעם הוא זורם וארוך ולטעמי לאחר כ6-7 ק"מ הוא משעמם משהו . . .

    שבת שלום,
    מאור"
     

  • ארי :

"טמפ' מקס'          : 21  - מינ' 6 - ממוצעת 15. ( אידיאלי !!!!  )
משך הטיול         :כ- 4:45 שעות בממוצע. ( אצלי 2:48 ש' רכיבה ).
משתתפים        :  9  ( רז / אריה / מאור / עדי / תומר / ערן / יעקב / נתי / איתן ) .
תקלות             :  הקטעים עם בוץ ובמיוחד הקטעים עם חול עשו לנו הרבה קשיים . לרובינו השרשת פשוט הפסיק להסתובב בקטעים הכי קריטיים / קפץ מהגלגלי שיניים / חרק ולא תפקדה בצורה חלקה .תודה לתומר על טיפ של השפרצת מים על השרשרת : זה שיפר מאוד את המצב.
פציעות             :  פרט ל"נחיתה" שלי על הפנים +על החזה ועל הידיים,  ללא. ( שורות אלו מוקלדות עם ידי השמאלי......... ) תודה לכולם על העזרה בהתאוששות מהנפילה  ולנתי על ההמתנות בדרך חזרה כדי שלא אלך לאיבוד .
רז       : המסלול היה נחמד וחבל שלא הייתה ברירה ונאלצנו לעבור מספר קטעים עם בוץ / חול אשר "קילקלו" במקצת את הטיול . הסינגלים גברעם היו די רצופים וחידוש מאוד נחמד עבור רובינו.
"תדלוק" לסיום                : למחצית + המשתתפים , "כרמים

 

Friday, February 08, 2008

סביב נחל כלך ונחל אדוריים

 

סביב נחל כלך ונחל אדוריים

42

תאריך : 8-2-2008

חוות פיליפ - שמורת פורה - חציית כביש 40 - נחל כלך - חרבת כישור - חרבת גומר - חרבת נקיק - נחל אדוריים - חציית כביש 6 - חציית כביש 40 - חוות פיליפ

נקודת יציאה : חוות פיליפ (נוסעים מקריית גת (צומת פלוגות) דרומה לכיוון באר שבע על כביש 40 ואחרי כ 11 ק"מ מצד ימין יש חווה) 

משתתפים: 6

אורך :  39     ק"מ

גובה מצטבר : 783  מ'

זמן :  4:45 שעות

דרגת קושי : 2.1 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.9 (קל עד בינוני) (מתוך 5)
               

 מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

תמונות (תמיר)

המסלול כפי שהועבר למאגר המסלולים בתפוז

הערות :

Friday, February 01, 2008

מירון בשלג או שווייץ בישראל

 

מירון בשלג או שווייץ בישראל

תאריך : 1-2-2008

חלק מהקבוצה : גוש חלב - צומת סאסא - סאסא - צומת עליה להר מירון - נריה - פסגת הר מירון - נריה - צומת עליה להר מירון - סאסא - צומת סאסא - גוש חלב

חלק שני מהקבוצה : חורפייש - צומת עליה להר מירון - נריה - פסגת הר מירון - נריה - צומת עליה להר מירון - חורפייש

נקודת יציאה : חלק מהקבוצה - תחנת דלק פז כ 500 מ' מדרום לכניסה לגוש חלב
                     חלק שני מהקבוצה - יציאה מזרחית מחורפיש ליד תחנת הדלק

משתתפים: 9

אורך :  ליוצאים מגוש חלב - 28  ק"מ
           ליוצאים מחורפייש - 22 ק"מ

גובה מצטבר : 600  מ'

זמן :  3:30 שעות

המסלול בעמוד ענן - זהו המסלול מגוש חלב ומציג צד אחד , החזרה בדיוק באותה דרך (זוהי לא הקלטת GPS)

קובץ טקסט לנביגייד - זהו המסלול מגוש חלב ומציג צד אחד , החזרה בדיוק באותה דרך (זוהי לא הקלטת GPS)

תמונות (מאור + 1 שלי)

תמונות (ירון)

הערות :

  • אחרי שנים שאני מחכה להזדמנות לרכיבה בהר מירון מיד אחרי סופת שלג הגיע היום והוכיח שהציפייה היתה שווה
    הה טיול מדהים וכמות השלג בהר מירון והסביבה היתה מרשימה ביותר (בעבר יצא לי לטייל ברגל בהר מירון מיד אחרי שלג , ומעולם לא ראיתי שם כמות כזו יפה של שלג)

  • התכנון המקורי היה להתחיל בבית הספר שדה מירון (נריה) ולטפס משם להר מירון ולהחליט למעלה לאיפה להמשיך
    התברר שהמשטרה חסמה את כבישי הצפון
    חלקנו הגדול (6 אנשים) הגענו למחסום בצומת הכניסה לגוש חלב , וחלקנו השני (3 אנשים) נחסמו ביציאה מחורפייש
    החלטנו לחנות שם ומכאן רכבנו לצומת העליה להר מירון ושם נפגשנו

  • מכאן (נקודה 17) אחרי רכיבה בכביש חלק שבחלקו קרח והטמפרטורה בין 0 ל 1 מעלה התחלנו לטפס להר
    תחילה בסינגל קצר ונחמד (18 עד 19) ואז בכביש לראש ההר
    מהחניון בראש הר מירון (34) המשכנו קצת דרומה ובגלל שהיה קשה לרכב חזרנו לחניון
    טיפסנו לכיוון הש"ג של הבסיס לתצפית מזרחה על הגליל והגולן המושלגים וירדנו חזרה באותה דרך כולל הסינגל הקצר והתפצלנו אל המכוניות

  • סה"כ טיול נהדר כשלכולם חיוך קבוע על הפנים ולא בגלל הקור
    יופי של טיול - מומלץ לכולם
    רק לחכות להזדמנות הבאה ...

Friday, December 28, 2007

קרני חיטין , נחל אדמי והר ברניקי

 

קרני חיטין , נחל אדמי והר ברניקי

תאריך : 28-12-2007

צומת מגדל - כביש "מגדל-טבריה" - נחל רקת - כביש "צומת כפר חטים-נבי שועייב" - ליד צומת פוריה - קרני חיטין - לביא - כניסה לגבעת אבני - נחל אדמי - הזורעים - כביש "טבריה עלית-פוריה" - חרבת מנורים - הר מנורים - יער שווייץ - הר ברניקי - כנסיית ברניקי - טבריה - כביש "מגדל-טבריה" - צומת מגדל

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול בצומת מגדל (100 מ' צפונית לצומת בצד מערב) 

משתתפים: 11 (מוטי עזב למטרת אירוע משפחתי אחרי ההפסקה בקרני חיטין)

אורך :  52 ק"מ

גובה מצטבר : 1087  מ'

זמן :  5:25 שעות

דרגת קושי : 4.1 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 0.9 (קל) (מתוך 5)
               

 מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

תמונות (מאור)

תמונות (עדי)

הערות :

  • אחרי שני מסלולים בדרום (אחד מהם בן יומיים) חזרנו במזג אוויר נהדר לרכיבה בצפון
    המסלול הנבחר שהוא אחד האהובים עליי היה המסלול מגדל-קרני חיטין-נחל אדמי- הר ברניקי-טבריה שביצענו בשנה שעברה והוספנו לו שיפורים קלים שהוסיפו לו עוד והפכו אותו לטיול מושלם

  • מתחנת הדלק בצומת מגדל (1) רוכבים על הכביש עד נקודה 2 בה יש סימון שבילים ירוק העולה בנחל רקת
    לשים לב לא לטעות בנקודה 3 כמו שטעו רובנו (לא אני) בטיול באיזור בשנה שעברה
    בנקודה 4 הגענו לכביש "צומת קרני חיטין-נבי שועייב" והמשכנו אתו מערבה עד קצת אחרי מעבר הפנייה לכיוון מושב כפר חיטים (5)
    עולים בדרך שמחברת לעלייה מסודרת 6 שאיתה ממשיכים עד ליד צומת פוריה(7) ומכאן דרך טובה מקבילה מצפון לכביש "טבריה-צומת גולני" .
    יש גדר חדשה ולא פרוצה בין הדרך והכביש ונזכיר אותה שוב בהמשך .
    בנקודה 8 מעבר דרך מתחת לכביש הראשי אם יש צורך

  • בנקודה 9  סימון כחול ופניה לכיוון קרני חיטין
    עלינו לקרן הדרום מזרחית (11)

  • פה עזב אותנו מוטי לטובת אירוע משפחתי - לכן הוא קיצר ורכב דרך נבי שועייב ונחל ארבל חזרה לאוטו (המסלול שלו לנביגייד , והקלטת GPS)
    אנחנו המשכנו לקיבוץ לביא ובשונה משנים עברו החלטתי לחתוך מלביא לצידו המזרחי ולרדת לכיוון הכביש
    בנקודה 13 בלביא ירדנו לדרך (בעבר כביש שלא נשאר ממנו הרבה) שעוברת ליד מכלאות בקר תוך מעבר 2 שערים עד נקודה 14 מעל הכביש "צומת גולני-טבריה"
    הבעיה היא שיש גדר לאורך הכביש ולכן נאלצנו לרכב עד צומת הכניסה ללביא (15) ולהמשיך לגבעת אבני ובנקודה 16 עלינו על דרך מקבילה לכביש מדרום עד נקודה 17 בה פונה דרך דרומה , מזרחית לגבעת אבני

  • בנקודה 18 ירדנו לדרך לכיוון דרום מזרח ועזבנו אותה לדרך פחות טובה אך מפתה בנקודה 19 ואיתה המשכנו בין השדות (לעתים רכיבה בקצה השדה או "סינגל") עד נקודה 21 שם שוב הדרך טובה
    בנקודה 22 עלינו על כביש שמוביל לשדה אילן

  • בנקודה 24 חברנו לדרך בסימון כחול שמובילה על צדו הדרומי של נחל אדמי ואחר ממשיכה ללא סימון בירידה נהדרת (אחת האטרקציות של הטיול)
    יש 3 גדרות/שערים על הדרך - שימו לב!!! (בשנה שעברה ארי פרץ שער כזה ויצא בשלום - מזל ...)
    בנקודה 25 בירידה יש צומת דרכים - לוקחים את השמאלית
    סוף הירידה בנקודה 26 ואז ממשיכים בדרכים עד למושב הזורעים (27)

  • מכאן יצאנו מהמושב (28) וטיפסנו בכביש הגישה למושב עד כביש "פוריה-טבריה עלית" (29)
    מפה על הכביש עד נקודה  30 בה עלינו בדרך שדות לכיוון הקצה של טבריה עלית ואז בדרך על קו הרכס (32) לכיוון מחצבה (33) בה יש דרך שיורדת לדרך יער שווייץ

  • הירידה מכאן היא אולי הקצפת של הטיול רב הקצפות הזה
    בנקודה 34 יש מספר שבילים סלולים שכנראה מכאן יורד סינגל (דרושה חקירה) שיורד בתלילות לדרך שעברנו בה בהמשך בין 35 ל 36
    אנחנו המשכנו כמו במפה עד חבירה לסימון שחור (35) ואיתו לדרך (36) שיורדת בירידה כייפית ותלולה תוך נופים "שווייציים" מדהמים עד שרידי כנסיית ברניקי (37)
    מפה הצ'ופצ'יק של הקצפת - סינגל נהדר בשיפוע תלול , רכיב כולו (למרות שהזכיר לי את מעלה עקרבים הרומי משבוע שעבר - כמובן פה קצר יותר)
    סוף הסינגל בנקודה 38 ומפה חבירה לטיילת לאורך הכנרת (39) עד טבריה

  • הסיום - רכיבת אורבן עם קצת מדרגות בטיילת של טבריה (נקודות 40 עד 41)
    מכאן על כביש "טבריה-מגדל" עד הרכב

  • טיול נהדר שכלל הכל במזג אוויר נהדר
    אי אפשר לבקש יותר מזה

Friday, December 21, 2007

נגב 2007

 

נגב 2007

תאריך : 21-22/12/2007

תמונות של 2 הימים (אלכס)

תמונות נוספות של 2 הימים (ירון)

זהו טיול היומיים המסורתי שלנו בנגב

לינה : בית ספר שדה חצבה

היום הראשון 21-12-2007

דימונה - הר ציד - מעלה צפוני של המכתש הגדול - המכתש הגדול - כביש המכתש הגדול - מישור ימין - מצד צפיר - מעלה עקרבים הרומי - מפעלי צין

נקודת יציאה : מתנ"ס דימונה (בצומת הכניסה הראשית נכנסים לדימונה , בכיכר השלישית פונים ימינה לרח' הנשיא ואחרי הכיכר הראשונה פנייה שמאלה לחנייה)

משתתפים: 25

אורך :  56 ק"מ

גובה מצטבר : 891  מ'

זמן :  7:15 שעות

דרגת קושי : 3.6 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.5 (בינוני) (מתוך 5)
              

 מפה  צפון

מפה דרום

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

תמונות היום הראשון (מאור)

הערות :

·         ביום הראשון חרגנו ממנהגינו וביצענו מסלול קווי ולא מעגלי
התחלנו מדימונה במזג אוויר קר אבל למרות הגשם שירד בלילה לא היתה בעיית בוץ לאורך כל המסלול

·         בצומת הכניסה לדימונה (2) חצינו דרומה והמשכנו  עם הכביש עד נקודה 3 בה עלינו על דרך בכיוון לדרך שהולכת לאורך עמודי המתח הגבוה אותה פגשנו בנקודה 4
בנקודה 5 לקחנו דרך דרום מזרחה לכיוון הר צייד ופסגותיו 7 ו 8
מכאן ירדנו ירידה רגלית קצרה עד האוכף (9) והלאה בסינגל  על קו גובה עד נקודה 10
מ 10 התוכנית היתה להמשיך לנקודות 11 ו 12 ולירידה למכתש , אבל התפתיתי לירידה ולסינגלים ולכן ירדנו מערבה במרעולים עד נקודה 13 – כיף

·         מ 13 עד 14 חתכנו בר בשטח ומכאן לנקודה 15 ועד 18 על דרכים
בנקודה 20 תצפית נהדרת על המכתש ובנקודה 21 הגענו לראש המעלה הצפוני למכתש הגדול

·         ראש המעלה נמצא באוכף (יש מספר שבילים שיורדים על פני כ 50 מ' , הנמוך ביותר הוא המתאים)
מכאן ירידה שחלקה הגדול ברכיבה וחלקה ברגל אל תחתית המכתש לסוף המעלה בנקודה 22

·         כאן החלטתי בגלל שזה היום הקצר ביותר בשנה והשעה כבר אחרי 12 בצהריים להתקדם כמה שיותר מהר לכיוון גולת הכותרת הבאה שהיא סינגל מצד צפיר ומעלה עקרבים הרומי כך שנגיע לתחתיתו באור .
לכן מכאן חתכנו דרך מפעלי המחצבות 24 (היה קטע קצר ומעצבן חולי בין לפני נקודה 24) אבל סך הכל הדרכים טובות עד כביש המכתש הגדול בנקודה 25

·         מכאן דהרנו על כביש המכתש הגדול לפתחו ולצומת עם כביש "צומת ממשית-אורון" בנקודה 27
המשכנו צפונה בכביש עד צומת הפנייה לכיוון מעלה עקרבים (יש שילוט חום) בנקודה 28 והלאה בכביש שבשוליו הדרומיים של מישור ימין עד נקודה 31 בה הכניסה לדרך לכיוון מיצד צפיר בסימון שבילים שחור

·         עד נקודה 32 יש דרך 4X4 ומכאן ממשיך סינגל נחמד בעלייה קלה עד מצד צפיר (33)
מהמצד ממשיך הסינגל בסימון כחול לאורך מעלה עקרבים הרומי שהוא מעלה עתיק עם שרידי מדרגות רומיות חצובות בסלע
חלקים רבים רכיבים ולחלקנו הקטן הכלהיה רכיב

·         מכאן המשכנו בכביש והלאה בדרכי מפעלי צין עד הרכב שחיכה לנו בשער של מפעלי צין (37)

·         סה"כ זה היה מסלול נהדר שכלל הכל ולמרות האתגרים יצאנו ממנו עם פנצ'ר אחד ובלי נפילות או פגיעות

היום השני 22-12-2007

ספיר - נחל נקרות - נחל צבירה - רמת צבירה - אתר הסדקים - הקניון הלבן של נחל צבירה - הירידה המזרחית של נחל צבירה - נחל אשבורן - נחל כרכשת - ספיר

נקודת יציאה : תחנת דלק מצפון לספיר (ליד מקדונלד)

משתתפים: 25

אורך :  35 ק"מ

גובה מצטבר : 598  מ'

זמן :  5:30 שעות

דרגת קושי : 2.1 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.7 (בינוני) (מתוך 5)
              

 מפה

פרופיל גבהים

המסלולבעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

תמונות היום השני (מאור)

הערות :

·         ביום השני רכבנו במסלול קל יחסית אבל עם כמה קטעים אתגריים וסינגלים מהנים וכמובן נופים מרשימים
המסלול נלקח בעיקרו מ : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=703&msgid=71591408  וגם מאינפורמציה של אחרים כמו קבוצת רכסים שרכבה שם ועוד פרסומים .

·         התחלנו בחיתוך לכיוון הדרך בסימון שחור (5) באיזור קצת חולי ולמרות שהוא מישור הרכיבה מאומצת  .
הדרך מכאן עוברת בערוץ נחל נקרות עם דשדש פה ושם .

  • בנקודה 6 המשכנו באדום בנחל נקרות עד מפגש עם דרך ירוקה בנקודה 7
    הצומת ברורה ע"י המצוק בתמונה בו נכנסים לשביל בנחל צבירה

  • בנקודה 8 מתחיל שביל בסימון כחול העולה לרמת צבירה מצדה המערבי
    העליה מנקודה 9 עד 10 רכיבה רק בחלקה הקטן
    כל החלק העליון עם אופניים על הגב

  • בנקודה 10 גבעה ממנה נראים יפה הסדקים
    ירדנו אל הסדקים (11) והמשכנו עם הדרך לכיוון הקניון הלבן של נחל צבירה כ 100 מ' מנקודה 12 אליה הגענו ברכיבה וממנה המשכנו את 100 ה מטרים האחרונים ברגל

    חזרנו מכאן באותה דרך עד נקודה 13 והלאה בשביל ישראל וסימון כחוללירידה המזרחית מרמת צבירה בנקודה 14

  • הירידה רכיבה בחלקה השני - החצי הראשון כמעט לא רכיב
    סוף הירידה בנקודה 15
    מכאן סינגל עד נקודה 16 עם מספר קטעים של כמה מטר שמצריכים ירידה מהאופניים

  • מנקודה 16 מתחיל סינגל מהיר וזורם שהיה חווייה נהדרת לקראת סיום  (מעבר בנחל כרכשת)
    הזרימה מסתיימת בנקודה 17 ואז יורדים לכיוון ספיר

  • מכאן התפצלו הדרכים
    חלק חזרו כמו המסומן במפה דרך נקודות 18 ,22 ו 2 אל האוטו
    אני חזרתי בדרך שעוברת בין היישוב ספיר לבסיס הצבאי דרך הנקודות 18 , 19 , 20 ו 21 שעוברים ליד פרק ספיר שבו אגם יפה וספסלים

  • גם היום הזה היה נהדר וסגר יפה את סוף השבוע הנהדר הזה

Friday, December 14, 2007

רוחמה

רוחמה

64

תאריך : 14-12-2007

חוות פיליפ - נחל שקמה - תל נגילה - סינגל נחל סד - שמורת בתרונות רוחמה - כורכר - קיבוץ רוחמה - כביש "בית קמה-שדרות" - סינגל רוחמה/הכבש -  כביש "בית קמה-שדרות" - חרבת ג'ממה - חרבת זדים - חרבת בלהן - נחל אדוריים - תל קשת - חוות פיליפ

נקודת יציאה : חוות פיליפ (נוסעים מקריית גת (צומת פלוגות) דרומה לכיוון באר שבע על כביש 40 ואחרי כ 11 ק"מ מצד ימין יש חווה) 

משתתפים: 9

אורך :  48 ק"מ

גובה מצטבר : 867  מ'

זמן :  4:50 שעות

דרגת קושי : 3.2 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.0 (קל עד בינוני) (מתוך 5)
               

 מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

צילום אוויר

תמונות

הערות :

  • עקב הגשם הצפוי בצפון ואולי במרכז החלטנו לרדת לדרום הקרוב באיזור רוחמה
    תחילת התכנון התבססה על פרסום של אריאל של סינגל רוחמה/הכבש
    בכדי להוסיף לטיול נפח שיהיה טיול רגיל לקבוצה התחלנו אותו מכביש "קרית גת גת-באר שבע" שהוסיפו קרוב ל 30 ק"מ למסלול וכלל קטעי XC מצויינים ואת סינגל נחל סד
    תודה לתומר דקל על ההצעה של סינגל נחל סד
    סה"כ טיול נהדר שכלל הרבה XC פסטורלי שכלל ירידות ועליות קצרות וכ 17 ק"מ של סינגלים - טיול נהדר ואופייני לאיזור הנגב הצפון מערבי (באביב אמורות להיות פה גם כלניות וכנראה שעוד נחזור לכאן)

  • תחילת המסלול בהקפת חוות פיליפ מצפון
    הדרכים ברורות
    בנקודה 3 מעבר ערוץ
    בנקודה 4 עליה לתל נגילה  ומשם נגלה מראה נהדר ב 360 מעלות

  • מהתל ירדנו והמשכנו צפונה לכיוון נחל סד .
    תחילה הצפנו מדי ןהגענו עד הקטע שאין בו שביל בנחל לנקודה  10
    חזרנו אחורה ל 9 וחיפשנו דרכים שנמצאו פה ושם אבל לפעמים נאלצנו להתמודד עם הקוצים
    לבסוף בנקודה 13 הגענו לתחילת הסינגל שמסומן גם בכחול ובסימון שביל ישראל .
    הלקח הוא לפנות לסינגל בנקודה 8 ולהגיע ישר ל 13

  • הסינגל של נחל סד נחמד ועובר על הגדה המזרחית של הקניון בד"כ על שפת המצוק (סה"כ מטרים ספורים גובה אבל מפחיד)
    אורכו קצת יותר מק"מ וכולו רכיב לאמיצים - הפחדנים יותר מורידים רגל פה ושם

    הסינגל מסתיים בנקודה 14

  • מכאן רכיבה בדרכים טובות לכיוון רוחמה
    בנקודה 16 יש תצפית על שמורת בתרונות רוחמה
    יש מספר סינגלים אפשריים - נכנסנו רק לתחילתם וחזרנו ביודענו שה"סינגל" עוד לפנינו
    בנקודה 17 עלינו על סינגל/דבל לשם הגיוון במקום להמשיך עם הדרך הרגילה וחזרנו אליה ב 18 ליד הגדר של קיבוץ רוחמה
    בנקודה 19 נכנסנו דרך שער לקיבוץ ונסענו לאורך הגדר מבפנים (יש דרכים מבחוץ אבל הן פחות ברורות)
    בנקודה 20 שער הקיבוץ הראשי , יצאנו ממנו עם הכביש עד הצומת הכניסה לקיבוץ מכביש "בית קמה-שדרות" (נקודה 21)

  • בכביש פנינו ימינה (מערבה) ומיד  דרומה ואז שמאלה (מזרחה) ומיד דרום מערבה והמשכנו עם דרכים ברורות עד 22 שם פוגשים דרך בסימון אדום ואתה עד צומת דרכים כחול ואדום בנקודה 23 שם מתחיל סינגל רוחמה (סינגל הכבש בשמו השני)

  • זהו סינגל נהדר שכולל הכל , סה"כ קשה יותר מבארי כי יש הרבה עליות וירידות קצרות ואורך הקטע שרכבנו ברצף כ 15 ק"מ
    הסינגל ברור לכל אורכו ובעצם אין צורך במפה או GPS ברובו פרט לסוף ששם הוא מגמגם (מנקודה 27 בערך)
    הוא מתחיל בסינגל עם עליות וירידות ופיתולים בתוך החורש עד נקודה 24
    מכאן הוא יותר ישר ופחות עלה ורד
    בין 25 ל 26 הוא עובר בערוץ נחל
    בין 27 ל 28 רכבנו על דרך למרות שיש סינגל בערוץ מתחת (דרום לדרך)
    ב 28 עלינו עם דרך עד הכביש (29)

  • בנו לאורך הכביש עד  נקודה 30שם ירדנו לדרך (הדרך לא מתחברת לכביש - פשוט ירדנו 5 מ' ללא דרך וחברנו לדרך מתחתינו)
    הדרך עוברת בחרבת ג'ממה וזורמים מכאן בדרכים ברורות 
    ליד נקודה 31 על נ. טריג 184 מגדל תצפית ועל הדרך שלט המסביר שזה תוואי צינור המים לנגב מ 1947
    זרמנו עם הדרכים  (יש אלטרנטיבות נוספות) עד 34 בו חצינו ערוץ בחורש והמשכנו עם הדרכים עד תל קשת בנקודה 35
    מכאן בדרך מקבילה לכביש 40 עד לחוות פיליפ

 

Friday, November 23, 2007

רכס חלוקים ורכס בוקר

רכס חלוקים ורכס בוקר

71

תאריך : 23-11-2007

צומת טללים - כביש גישה לטללים - נחל היימן - נחל בוקר - הר חלוקים - נחל בוקר - חציית כביש "טללים-שדה בוקר" - שמורת חלמוניות רכס בוקר - דרך מקבילה לכביש "צומת טללים-קציעות" - צומת טללים

נקודת יציאה : בחניה ליד הש"ג של ביה"ס לנ"מ בצומת טללים (פונים בצומת טללים מזרחה לכיוון שדה בוקר ואחרי כמה מאות מ' פנייה ימינה)

משתתפים: 4

אורך :  34 ק"מ

גובה מצטבר : 659  מ'

זמן :  5:10 שעות

דרגת קושי : 2.1 (קל  עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.7 (בינוני) (מתוך 5)
               

קובץ log מה - GPS

 קובץ טקסט לנביגייד

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ ל GoogleEarth

קובץ GPX

המסלול באתר AmudAnan

תמונות

הערות :

  • פתחנו את טיולי המדבר שלנו עקב הבוץ בצפון משבוע הגשם האחרון
    זהו טיול קל יחסית שמשלב הרבה ממה שהנגב יכול לתת
    צומת טללים נמצאת במקום הקרוב ביותר בנגב/דרום מדבר יהודה - הפראיים , למרכז מכל מקום אחר בנגב מבחינת זמן נסיעה (1:45 שעות מכפר יונה) ולכן בחרתי במקום זה

  • נכנסנו לכיוון היישוב טללים ובנקודה 3 עלינו על דרך מזרחה לכיוון נחל היימן
    באיזור נקודה 4 נכנסנו לשטח חווה , או שלפחות נכנסנו בשער בקר ויצאנו מאחר והמשכנו הלאה עם הדרך עד נקודה 6

  • בנקודה  6 פוגשים את ציר הנפט שעולה בקיר ימינה
    אנחנו המשכנו בנחל היימן , תחילה בדרך 4X4 חלק בסינגלים/שבילי עזים , סה"כ נוח לרכיבה עד נקודה 7
    פה פנינו לערוץ של נחל היימן עד נקודה 8

  • בנקודה 8 התחלנו להעפיל על הרכס עם דרך 4X4 כמעט עד נקודה 9
    9 היא הנקודה הגבוהה עם תצפית יפה על האיזור (רואים את מצלעות המכתש הגדול)
    ירדנו בעיקר רגלית לתוך נחל בוקר עד נקודה 10

  • מ 10 דהירה כיפית בדרך גלית ומתפתלת בערוץ הנחל
    בנקודה 11 פנינו לדרך לא ברורה בערוץ עד 12 ומשם העפלה על שלוחה בדרך לא ברורה והמשך ללא דרך על קו רכס (הנגב במיטבו)
    הרכיבה על הרכס כייפית למרות שאין שביל מוגדר
    בנקודה 13 תכננתי להמשיך על הרכס מערב דרום מערב אבל פנינו לרכס למזרח צפון  מזרח והמשכנו עד 14
    מכאן ירידה של כ 50 מ' רגלית לערוץ והמשך ברכיבה כייפית בערוץ שמתחבר לנחל בוקר ודהירה בו עד כביש "טללים-שדה בוקר" (16)

  • חצינו את הכביש ופנינו לדרך שחוצה את שמורת חלמוניות רכס בוקר
    יש 2 קירות קצרים ב 18 ו 19 ומגיעים לפסגה בנקודה 20
    אנחנו ירדנו מפה מזרחה
    מומלץ להמשיך על הדרך דרומה עד נקודה 21 ושם לרדת מזרחה לערוץ
    הוואדי פה רכיב מיד עם הירידה אליו
    אנחנו ירדנו ברכיבה נחמדה על הרכס עד נקודה 22 ומכאן רגלית לערוץ שלא היה רכיב בגלל סבך הצמחייה והסלעים עד נקודה 23
    מ 23 הרכיבה בערוץ רציפה וכייפית תוך חיפוש דרך כל הזמן

  • בנקודה 24 פוגשים דרך טובה לאורך קו המתח הגבוה שעליה המשכנו עד לבסיס בצומת טללים ואיתה הקפנו את הבסיס עד האוטו

 

Friday, October 26, 2007

מצפה אלות ועין שרונה

 

מצפה אלות ועין שרונה

68

תאריך : 26-10-2007

יבנאל - יער מנחמייה - שמורת מצפה אלות - מצפה אלות - נחל אולם - עין אולם - נחל רכש - אין אולם - רכס מעל יבנאל - כביש "כפר תבור-יבנאל" - סינגל עין שרונה - עין שרונה -יבנאל

נקודת יציאה : יבנאל (לאורך רחוב העולה מערבה מצומת הפנייה מיבנאל לכיוון פוריה והכנרת)

משתתפים : 12

אורך :  33 ק"מ

גובה מצטבר : 854  מ'

זמן :  4:30 שעות

דרגת קושי : 2.3 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.1 (קל) (מתוך 5)
               

קובץ log מה - GPS

 קובץ טקסט לנביגייד

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ ל GoogleEarth

קובץ GPX

המסלול באתר AmudAnan  

תמונות

הערות :

  • טיול של סוף אוקטובר בו רציתי לעבור בשני קטעי מסלול שעדיין לא רכבתי :
    העלייה למצפה אלות וירידה בסינגל של עין שרונה

  • מיבנאל עד נקודה 2 מעל יער מנחמייה רכיבה בדרך יפה עם נוף פסטורלי מעל נחל יבנאל
    פה יש פיצול , דרך היורדת ליער ודרך הממשיכה מערבה בעליה
    צריך תמיד לקחת את העליונה יותר !

  • בנקודה 3 יש התפצלות ודרך שמטפסת למצפה אלות
    אני קיוויתי שאפשר למצוא דרך אחרת דרומית יותר ולכן המשכנו עד נקודה 4 ואז טיפסנו רגלית לדרך נוספת מעל שמסתיימת בכלום
    לכן חזרנו כמו שבאנו חזרה לנקודה 3

  • מנקודה 3 העלייה ברורה ומתחברת לדרך שבהמשך מסומנת בשחור שנמחק אבל יש שרידים פה ושם שנעלמו מהמוחקים
    עולים ועולים עד שמורת מצפה אלות (5) והלאה מקביל לרכס למצפה אלות (6)

  • מפה פנייה שמאלה (דרום) וירידה שהופכת דהירה עד חבירה לשביל ישראל בנקודה 7 וחציית נחל אולם
    עוברים בעין אולם בו יש מבנה בטון להשקיית הפרות ומפלסים דרך בין הפרות
    וממשיכים לאורך סימון ירוק ושביל ישראל דרך מאהל/פחונים עד נקודה 10 ושוב דהערה כיפית במורד
    בתוכנית המקורית חשבתי לרדת עד עין רכש ואז לטפס צפון מזרחה באחת הדרכים
    כשראיתי את הפנייה לדרך בנקודה 11 התפתיתי לחסוך בעלייה ולכן פנינו אליה (חסכנו עלייה , אבל זה גרם לזה שחזרנו על קטע הדרך של עין אולם)

  • מ 11 ל 12 דרך טובה
    בנקודה 12 עלינו בצד שדה בלא ממש דרך עד 13
    פה חצינו סוללה בפאתי השדה וחברנו לדרך ואחר כך חצינו שדה קצור  עד 14 ושוב דרך שחיברה אותנו לשביל ישראל במקום שכבר עברנו בנקודה 9

  • מכאן עד 7 והלאה צפונה בדרך טובה שמטפסת לאטה  עד 81 והלאה עד כביש "כפר תבור-יבנאל" בנקודה 101

  • פה (101) יש כניסה לדרך שהופכת לסינגל לעין שרונה (סימון שחור)
    במעיין שחינו/שכשכנו קצת - סה"כ נקי והמשכנו לסוף הסינגל שהוא קצר ממה שציפיתי לפי מפת סימון שבילים וחברנו לכביש
    מפה ירידה מהירה על הכביש לאוטו
    יש אפשרות שראיתי לרדת מהכביש רגלית ולחבור לדרך בנקודה 131 ולהמשיך איתה ל 151 ולאוטו
    אני בניגוד לאחרים שהמשיכו לכביש פניתי ב 141 לדרך שיורדת לבית הקברות וחברתי דרך רחובות יבנאל לכביש הראשי (רואים את המסלול שלי בקובץ ה GPS ו GoogleEarth)
     

Friday, October 05, 2007

הר כרמילה והר הרוח

הר כרמילה והר הרוח

תאריך : 5-10-2007

מסילת ציון - הר כרמילה - נחל כיסלון - עין לימון - עין רפה - בית נקופה - יער ההגנה - מעלה החמישה - הר הרוח - סינגל הר הרוח - פרק קנדה - שער הגיא - מסילת ציון

נקודת יציאה : תחנת דלק פז ליד מסילת ציון (קצת פחות מק"מ מדרום למחלף שער הגיא בכיוון בית שמש בצד מערב של הכביש)

משתתפים : 20

אורך :  39 ק"מ

גובה מצטבר : 1004  מ'

זמן :  5 שעות

דרגת קושי : 3.7 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.5 (קל עד בינוני) (מתוך 5)
               

 קובץ טקסט לנביגייד

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ GPX  

תמונות

הערות :

  • החלטתי לחזור שוב להר הרוח אבל הפעם במסלול עלייה שונה מהפעם הקודמת לפני כמה חודשים לשם הגיוון

  • מתחנת הדלק (1) ליד מסילת ציון חצינו את הכביש מזרחה ונכנסנו לדרך עפר מקבילה לכביש "שער הגיא-בית שמש" ממזרח לו
    העלייה דרך הר כרמילה עד מתחת לשואבה (2 עד 4) מתונה מאד פרט לקטע קצר בהתחלה , יש גם ירידות בדרך

  • מ 4 ירדנו לנחל כיסלון (4-5) ורכבנו בדרך בערוץ עד עין לימון (6)
    מעין לימון התחברנו לכביש בעין רפה והלאה עד מחלף חמד (7)
    חצינו מעל כביש 1ונכנסנו בפשפש להולכי רגל (8) מעבר למחלף לבית נקופה
    פנינו לכביש למשתלה ואחר כך לדרך שעוברת למרגלות מאהל עם עזים ויצאנו מפשפש בגדר בנקודה 9
    מכאן דרך עד חבירה לדרך שמטפסת למעלה החמישה (10)

  • מ 10 דרך , תחילה בלי סימון ואז חברנו לדרך מסומנת אדום (11) שלוקחת עד בית ההבראה של מעלה החמישה
    נכנסנו לשטח מעלה החמישה בנקודה 12
    העלייה מ 10 ל 12 בחורש צעיר יחסית והיא מתונה

  • חצינו דרך מעלה חמישה ויצאנו מערבה בכביש לכיוון אבו גוש וירושלים
    בצומת לנטף (14) פנינו מערבה בכביש לכיוון נטף
    בנקום הנקרא "האחוזה" (15) מילינו מים והמשכנו בכביש עד תחילת המסלול של הר הרוח (16)

  • הירידה מהר הרוח נהדרת וטכנית בחלקה
    אתה דהרנו עד תחילת הסינגל בנקודה 17
    פה עוזבים את הסימון הכחול שליווה אותנו מ 16
    הסינגל כרגיל נהדר

    הסינגל בין נקודות 17 ו 18
    בנחל חמישה הרכיבה בוואדי מתחילה בסינגל (18) וממשיכה בדבל שהופך סינגל מדי פעם עד יציאה מהנחל בנקודה 19

  • מכאן טיפוס בדרך (19-20) וחבירה לסימון שחור (20) עד מחלף שער הגיא (21)
    מכאן חציית הכביש במחלף ורכיבה בנתיב המתאים לכיוון תחנת הדלק

  • טיול נהדר שכולל מסלול XC , קטעים טכניים , עליות סבירות וירידות נהדרות וסינגל מצויין

 

Thursday, October 04, 2007

גבעות גורל

גבעות גורל

תאריך : 4-10-2007

להבים - מצפה יהודה - חרבת פחר -גבעת גורל - חרבת כרכור - לאורך מסילת הברזל "להבים-באר שבע" - להבים

נקודת יציאה : כניסה מזרחית של להבים (נכנסים בשער וממשיכים ישר בכיכר הראשונה , פונים ימינה לרחוב הראשון וחונים איפה שיש מקום)

משתתפים : לבד

אורך :  21 ק"מ

גובה מצטבר : 519  מ'

זמן :  2:20 שעות

קושי טכני : 2.4 (קל עד בינוני) (מתוך 5)
               

 קובץ לנביגייד

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ GPX  

הערות :

  • הייתי צריך להגיע לבאר שבע בבוקר ולכן החלטתי לנצל את הזמן לפני למסלול קצר באיזור שאופניי טרם רכבו בו
    המסלול שבחרתי מתבסס על המסלול של אלי סט גבעות גורל

    רכבתי את רובו כמו בתאור פרט לאיזור האירוסים שכמובן לא פורחים עכשיו ולכן הוא מיותר בעונה זו
    יש הרבה דרכים רכיבות באיזור ואין בעייה לאלתר עליהן

  • יוצאים צפונה ולפני השער (מתוך היישוב) או אחריו (זה לא משנה - אין גדר) (נקודה 2) פונים לחניון עם שולחנות ומטפסים ממנו לבריכת המים שלמעלה ממזרח

  • ב 3 פונים לדרך שיורדת לכיוון חורש וחוברים ב 4 לדרך מסומנת ירוק ועליה רוכבים דרומה
    במפגש עם הסימון האדום ממשיכים עם האדום
    הסימון לא תמיד ברור אבל מוצאים אותו שוב בהמשך - בד"כ הכל הגיוני

  • בנקודה 5 איבדתי את הסימון
    יש דרך תלולה לגבעה בדרום מזרח
    אני ירדתי בסינגל שמקיף אותה וחברתי לדרך ב 6
    חציתי את הדרך והמשכתי בסינגל עד 7 בה חברתי שוב לדרך

  • ב 8 תצפית מגבעת גורל
    משם ירדתי לנקודה 9 וממנה דרך עם ירידה כיפית מערבה
    בנקודה 10 מאהל בדווי
    בגלל שהייתי לבד פניתי לדרך אחרת כדי לא לפגוש את הכלבים ואז ... שוב מאהל ב 11 עם כלבים משלו
    נכנסתי שוב לדרך אחרת ומשכתי לכיוון בית קברות בדווי בנקודה 12 ומשם בדרך צפון מערבה עד לחבירה עם דרך לאורך המסילה בנקודה 13

  • בנקודה 14 עזבתי את הדרך לאורך המסילה לטובת דרך לאורך קו מתח גבוה
    בנקודה 16 יש שער ליישוב להבים
    השער סגור אבל יש מעבר משמאל להולכי רגל
    מכאן בין כבישי היישוב עד הרכב

 

סיבוב בדרום השרון ‎

סיבוב בדרום השרון ‎ תאריך : 25 -10 -2024 בני ציון - בצרה - גשרון מעל נחל רעננה - מעבר מתחת כביש 4 - שער אחורי של שדה וורבורג - נחל פולג - שד...