Friday, July 27, 2007

סינגל המירוניות החסודות

 

סינגל המירוניות החסודות

תאריך : 27-7-2007

מירון - כביש מירון כפר שמאי - הר שמאי - שביל שחור להר מירון - חרבת זבד - הר נריה - חניון הפסגה - שביל הפסגה של הר מירון - סינגל המירוניות החסודות - קבר רבי שמעון בר יוחאי - מירון

נקודת יציאה : מגרש חנייה בכניסה למירון (נכנסים בשער הראשי של מושב מירון ופונים שמאלה למגרש החנייה) (בשבת חונים מחוץ ליישוב)

משתתפים : 20

אורך :  23 ק"מ

גובה מצטבר : 845  מ'

זמן :  4:30  שעות

דרגת קושי : 4.2 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 3.5 (בינוני עד קשה) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ GPS

מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול באתר AmudAnan

קובץ GPX

תמונות

הערות :

  • זהו טיול שכבר פינטזתי עליו הרבה זמן והוכיח את עצמו כפנטזיה טובה
    בגלל החום הכבד החלטתי לבצע את הטיול הקצר יחסית היום גם בגלל תנאי מזג האוויר באיזור שהם נעימים יותר מבכרמל או באיזור הכנרת
    גולת הכותרת של הטיול הוא סינגל המירוניות החסודות (הסינגל שיורד מהר מירון לרגלי הר נריה עד מושב מירון ומסומן סימון שבילים שחור)
    את השם נתתי לו כשטיילתי שם לראשונה (ברגל) באוקטובר 1982 (הסיבות לשם שמורות אצלי)
  • תחילת מסלול ברכיבה על הכביש לכיוון כפר שמאי
    השוליים צרים ומומלץ לרכב שם בבוקר כשהתנועה מועטה
  • בנקודה 3 ליד הפינה הצפון מערבית של כפר שמאי יש דרך בצד מערב של הכביש
    פנינו אליה
    תחילה נכנסנו למטע אבל הדרך חסומה
    חלקנו חזר לשער המטע ונסע ימינה צפונה כמה מטרים והקיף את המטע ממערב עם דרך שהמשיכה והלקנו עברנו את גדר המטע לאותה דרך והמשכנו אתה בוואדי עד חיבור עם הדרך המסומנת שחור שמגיעה מהר שמאי
    הדרך שעשינו מומלצת כי היא חוסכת טיפוס להר שמאי אם מטפסים מהכביש בסימון השחור דרך הר שמאי - יש מספיק טיפוס בהמשך
  • העלייה מכאן בשחור היא בחלקה דרדרתית (1.5 ק"מ שהלכנו ברגל)
  • בנקודה 6 ממשיכים בסימון ירוק
    בנקודה 8 צומת דרכים בסוף העלייה
    חלקנו המשיכו בסינגל שמסומן גם בשביל ישראל עד חניון הפסגה
    האחרים בדרך (דרך נקודה 9 להר נריה ולחניון הפסגה
  • רכבנו את שביל הפסגה 10 - 11 - 12 - 13 -10
  • מפה גולת הכותרת "שביל המירוניות החסודות
    זהו סינגל רכיב ברובו הגדול , מוצל בחלקו , טכני בחלקו , סלעים , דרופים לא גדולים , שיפוע צד פה ושם - כל מה שצריך
    אורכו כ
    5 ק"מ והוא יורד הפרש גובה של כ 400-500 מ' - הסינגל האולטימטיבי !!!
    תחילתו בחניון הפסגה בנקודה 10 והוא מסומן סימון שבילים שחור
    הוא יורד עד קבר רבי שמעון בר יוחאי ומושב מירון
    בנקודה 16 הוא חובר לכביש שמוביל לקבר ולמושב
  • יחד עם שביל הפסגה יש לנו סינגל טכני של 6.5 ק"מ רצופים

Friday, July 13, 2007

נחל אילן - הר הרוח - פרק קנדה

נחל אילן - הר הרוח - פרק קנדה

תאריך : 13-7-2007

לטרון - מבצר לטרון - עין חילו -  נחל דרך בורמה  - מחלף שער הגיא - נחל אילן - כביש גישה לנווה אילן - אבו גוש - כביש גישה לנטף - הר הרוח - סינגל הר הרוח - נחל חמישה - סינגל מבוא ירון - סינגל קישקשתא - שביל התמר בפרק קנדה - סינגל המעיינות - לטרון

נקודת יציאה : פונגק אסא בתחנת הדלק אלון בצומת לטרון
 

משתתפים : 11 (בוריס פרש אחרי כמה מאות מ' עקב בעייה בבולם אחורי ולכן רכבנו 11)

אורך :  38 ק"מ

גובה מצטבר : 1010  מ'

זמן :  5:00  שעות

דרגת קושי : 3.3 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.3 (קל) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

מפה 1

קובץGoogleEarth

קובץGPX

תמונות

הערות :

  • אחד הטיולים המוצלחים השנה שכלל עלייה טובה , ירידה טובה , סינגלים וקטעים טכניים
    זהו מסלול המשך למסלול שעשינו באיזור לפני חודש להכרת השטח שמצפון לכביש 1 וסביר שנבוא לעוד טיול אחד במתכונת דומה בקרוב
  • כדי לגוון התחלנו ברכיבה לכיוון שרידי מבצר לטרון (3) וירדנו לחורשה שמצפון לנווה שלום
    לא עלינו לנווה שלום אלא המשכנו בדרך בגבול היער (5) לעין חילו ועד חיבור עם כביש "בית שמש-שער הגיא" (7)
  • עלינו על הכביש בכיוון ת"א ועברנו במחלף שער הגיא מתחת כביש 1 ואז בנתיב ההצטרפות לכביש 1 לכיוון תל אביב עברנו את מעקה הבטיחות לדרך בפרק קנדה (8)
  • מכאן המשכנו בדרכים ל 9 עלינו על סימון שחור ואחר אדום והמשך בירוק בנחל אילן שהעלה אותנו בעלייה ארוכה אך מתונה עד נווה אילן
    בנקודה 10 פניה לשביל בסימון כחול שהעלה אותנו לצומת יד השמונה על הכביש לנווה אילן (11)
  • מכאן על הכביש דרך אבו גוש ופניה לנטף (14) והלאה לחניון הר הרוח (15)
    למעשה היינו צריכים להמשיך מכאן על הסימון השחור ולחבור לכחול שעל הרכס היורד מהר הרוח
    במפת סימון שבילים אין חיבור בין השחור לכחול ולכן המשכנו בכביש לכיוון נטף עד נקודה 16 וכשהבנו שלא נמצא כאן את הכניסה לכחול חזרנו אחורה ועלינו בדרך בנקודה 17 שחיברה אותנו בטיפוס קל לדרך המסומנת כחול שעל הרכס היורד מהר הרוח (18)
  • מכאן דהירה בירידה עד נקודה 19 (הדרך כאן נקראת גם 20K)
    ב 19 ירדנו בסינגל נהדר שרובו רכיב אך טכני עם שיפועי צד
    פשוט חווייה
    הסינגל חובר לנחל חמישה בנקודה 20 וממשיך בוואדי כשחלקו סינגל וחלקו דבל
    נחל חמישה הפתיע לטובה עם מצוקים ונופים פראיים (נקודה 21)
    היה שם קיר יפה שחלק טיפסו (ראה תמונות)
  • חברנו לפרק קנדה בנקודה 22 שם יש סככת רפת (מופיע בשביל נט ובתיאור המסלול מלפני חודש)
    חברנו שם לסינגל מבוא ירון עד נקודה 23 ואז לסינגל קשקשתא בין 24 ל 25
    המשכנו בעלייה בשביל התמר (סימון שבילים שחור) לכיוון היציאה מפרק קנדה ובצומת הדרכים 27 חברנו לסינגל המעיינות שנמשך לאורך הוואדי ובדהירה חביבה עם כמה מדרגות מוביל עד לאגם של פרק קנדה (28) ואז יציאה לכביש "מבוא חורון-לטרון" ולרכב
  • לסיום אכלנו בפונדק אסא
    וההפתעה ביבי (בנימין נתניהו) התיישב במסעדה יחד עם שומרי ראשו ולתדהמתנו עישן סיגר במקום שאסור לעשן
    אנחנו פישלנו כמו האחרים שהיו שם ולא בקשנו ממנו לכבות את הסיגר - חבל

 

Friday, June 22, 2007

קרן עין גב

קרן עין גב

תאריך : 22-6-2007

עין גב - כביש "עין גב-רמות" - כביש עלייה לרמות - מושב רמות - נחל סמך - כביש "כורסי - גבעת יואב" - מצפה אופיר - בני יהודה הישנה - קרן עין גב - עין גב

נקודת יציאה : חנייה של מסעדת הדגים ומעגן הסירות של עין  גב
 

משתתפים : 7

אורך : בספידומטר  35 ק"מ

גובה מצטבר : ~825  מ'

זמן :  3:55  שעות

דרגת קושי : 2.6 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.7 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

מפה 



פרופיל גבהים

המסלול באתר AmudAnan

קובץGPX

תמונות

הערות :

  • זהו טיול מעניין ואתגרי לאו דווקא בחלק הרכיבה שלו - לא כולו רכיב ,אבל כבר מספר שנים אני מפנטז על בדיקת אפשרות הירידה במסלול בני יהודה - קרן עין גב עם אופניים וסוף סוף הגשמתי את הפנטזיה
  • התחלנו מוקדם כרגיל (6:00) וזה היה גורם חשוב בכך שהחום הצפוי לא הפריע לנו כי גמרנו את העליות קצת אחרי 9
  • את הקטע מעין גב (4 -  1) לרמות רכבנו בכביש - מוקדם בבןקר זה לא נורא כי יש מעט תחבורה
    אין אלטרנטיבות של ממש - לרכב דרך כל החופים ודרכי עפר היה לוקח פי 3 זמן ולא מהנה (אם זה בכלל אפשרי)
    גם עד היישוב רמות עלינו בכביש (4 - 8)
  • מרמות עלינו לכיוון הדרך הירוקה היורדת לנחל סמך
    הפעם בנקודה 9 לא המשכנו ישר מזרחה בעלייה כמו בטיול הקודם שעברנו בנחל סמך
    אלא פנינו ימינה דרומה דרך הפרדס עם הדרך הברורה יותר והמשכנו עד חיבור עם הירוק בנקודה 10
    מכאן הירוק יורד עד לתוך נחל סמך
  • בנקודה 11 הסימון הירוק יורד ימינה (דרומה) לערוץ
    תחילה לא ראינו את זה והמשכנו עם הדרך בה ירדנו לערוץ (הסימון הופך אדום וכן יש סימון של שביל הגולן) וחצינו אותו עד נקודה 12 ואז חזרנו אחורה כ 50 מ'
    מ 11 עלייה שרובה מתונה עד כביש "כורסי-גבעת יואב" (13)
  • על הכביש עצרנו כ 100 מ' אחרי החבירה אליו בפינת פיקניק ליד מסעדת "מור וקינמון"
    בהמשך חלפנו על פנייה לדרך בסימון אדום (נקודה 16) אתה ניתן להמשיך ברכיבה נוחה עד לפני (17) בני יהודה הישנה תוך חסכון בעליית כביש וסינגל שלא כולו רכיב ממצפה אופיר לבני יהודה הישנה אבל בכך לא מגיעים לתצפית של מצפה אופיר
    אנחנו עלינו בכביש עד הפנייה למצפה אופיר (שילוט חום על הכביש) (נקודה 14) והמשכנו עם הדרך למצפה (15)
  • ממצפה אופיר עברנו דרך שער בגדר ורכבנו על סינגל שבחלקו לא רכיב על המצוק (ניתן לרכב על דרך ממזרח לגדר או כמו שכתבתי לעיל להגיע עם הדרך האדומה מ 16 ל 17
    עברנו עם הסינגל בין שרידי בונקרים סוריים וירדנו בירידה שברובה לא רכיבה צומת דרכים בנקודה 17
    מכאן עד בני יהודה הישנה בה יש צמחייה ומעיין (18)
  • הדרך ממשיכה עד 19 ומכאן ירידה לקרן עין גב
    חלק רכיב וחלק לא בין 19 ל 20
  • הירידה מקרן עין גב (20) קשה ברגל וכמובן שקשה מאד תוך הולכת האופניים
    המשך הירידה בסינגל כייפי  ומנקודה 21 דרך עד עין גב
  • זהו טיול שקטעים רבים בו לא רכיבים ולכן מומלץ יותר כאתגר ולא למי שרוצה רק לרכב ולא מוכן להוליך את אופניו בירידות קשות וחלקות

 

Wednesday, June 13, 2007

חקירת סינגלים באיזור גבעת עדה

 

חקירת סינגלים באיזור גבעת עדה

79

תאריך : 13-6-2007

גבעת עדה - נחל עדה - סינגל האנטנה - סינגל חצירים - סינגל  פטר והזאב - כביש "גבעת עדה-עמיקם" - מי קדם - סכר על נחל תנינים - אביאל - גבעת עדה

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול בגבעת עדה (כביש 653)
 

משתתפים : לבד

אורך : בספידומטר  18 ק"מ

גובה מצטבר : ~309  מ'

זמן :  2:25  שעות

קושי טכני : 2.9 (בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

פרופיל גבהים

קובץGoogleEarth

המסלול באתר AmudAnan

קובץ GPX  

הערות :

  • המסלול בוצע לשם חקירה של סינגלים והכרת האיזור שמצפון ממזרח לגבעת עדה
  • כרגיל מפת שבילנט של רמות מנשה מערב הוכיחה את עצמה כלא אמינה מבחינת סינגלים , אלא בעיכר טובה כמפה לניווט בקנה מידה טוב ורבת פרטים
  • מ 1 ל 2 רכיבה על הכביש
    ב 2 ירידה לדרך
    ערוץ נחל עדה מלווה בדרך מצפונו ומדרומו עם מספר מועט של מעברים
    לפי האיזור אליו נרצה להגיע נבחר את הצד עליו נרכב
    מ 3 עד 4 רכבתי מדרוןם לנחל עדה ואז ב 4 עברתי על גשר לצידו הצפוני
    תחילה בדקתי לכיוון 5 כי רציתי לעלות לכיוון האנטנה הסלולרית (בין 10 ל11) אבל הדרך לא הובילה לשם ואז חזרתי ל 4 ורכבתי על דרכים שהביאו אותי עד ל 10 ול 11 שם יש חניון עם ספסלים ושולחן עץ
  • ב 11 "סינגל האנטנה" (11-12) שהוא סינגל נחמד שיורד עם 2 דרופים בדרך (אותם הלכתי) עד למטה  - מומלץ - אין קוצים - מופיע בשבילנט
  • מפה רכבתי לבדוק את סינגלי שבילנט שברכס שבנוי ממספר כיפות
    ב 13 סטיתי מהדרך הראשית ועליתי לדרך עד סוף המטעים (14)
    חיפשתי את "סינגל חצירים" ולבסוף מצאתיו ב 14
    היה מתאים לקרוא לו קוצים ולא חצירים
    הסינגל ברור אבל קוצני
    עליתי איתו עד 17
  • מ 17 תכננתי לרדת ב"סינגל הרפת" - הוא לא ממש קיים (הגעתי עד 18) - התחלתי במה שנראה סינגל אבל הוא נעלם ועור הפרות מראה שגם הפרות איבדו את דרכם לרפת ....
  • חזרתי ל 17 וירדתי ב"סינגל פטר והזאב" שהוא נחמד ויורד עם מעט הפרעות של ענפים בולטים
    הוא מסתיים ב 19 ומתחבר לדרך עליה רכבתי עד בית הקברות (22) וחיבור לכביש הגישה לעמיקם (23)
  • מ 23 ל 24 רכבתי על הכביש עד גן רון (אם אני זוכר נכון) שהיא פינת זכרון ממש לפני (ממערב) למי קדם
    ב 24 (בין גן רון למי קדם) עליתי על דרך שעולה לרפת שלא מופיעה במפת שבילנט עד 25
    חזרתי מ 25 ו ב 26 התחברתי לסינגל מ 26 ל 27
    זהו סינגל פרות שעם קצת חיתוך ענפי קידה שעירה שבולטים אליו יכול להיות רכיב לגמרי
    עזבתי אותו ב 27 ועברתי בזחילה מתחת ל 2 גדרות והתחברתי לדרך שהובילה ל 28 והלאה מכאן לסכר (29) וחבירה לכביש הגישה לעמיקם (30)
  • ב 31 נכנסתי לדרך כורכר טובה שמובילה ללולים ואתה רכבתי עד מושב אביאל (32) והלאה דרך אביאל וגבעת עדה עד האוטו
  • במטעים באיזור יש : שסק , שזיפים , אפרסקים , מישמשים ענבים ותפוחים
    השסק כבר היה רקוב
    המשמשים בסוף העונה כבר
    השזיפים טובים
    האפרסקים כנראה נגמרו
    הענבים עוד לא מוכנים
    התפוחים כמעט מוכנים

 

עדכון של סינגלים באיזור מ 20-12-2022

https://razg.blogspot.com/2022/12/blog-post_20.html








Friday, June 08, 2007

משלטים - כפירה

משלטים - כפירה

121

תאריך : 8-6-2007

לטרון - פרק קנדה - קטע מ 21K - שלוחת משלטים - משלט 10 - משלט 7 - משלט 6 -  ליד אנדרטת פורצי הדרך לירושלים - הכביש לנווה אילן - טעלז סטון - אבו גוש - הר הרוח - מעל קטנה - נטף - עין נטף - נחל כפירה - ליד מבוא חורון - "סינגל מבוא ירון" - "סינגל קישקשתא" - "סינגל רודי פרוג'קט" - "סינגל מאגר עליון" - "מעיין התמרים" בפרק קנדה - כביש "מודיעין-לטרון" לטרון

נקודת יציאה : פונדק אסא ליד תחנת דלק אלון בלטרון
 

משתתפים : 13

אורך : בספידומטר  41 ק"מ

גובה מצטבר : ~1074  מ'

זמן :  5:25  שעות

דרגת קושי : 4.3 ( בינוני עד קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.6 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץGoogleEarth

  המסלול ב AmudAnan

קובץGPX

תמונות 1

הערות :

  • סוף סוף זכיתי לרכב בשלוחת משלטים
    תמיד כשאני עולה או יורד בדרך לירושלים אני אומר לעצמי שאני צריך לרכב בדרך העולה על רכס משלטים ןהיום סוף סוף עשיתי את זה
  • התחלנו מלטרון לאורך הכביש עד הכניסה לפרק קנדה (3)
    מכאן לתוך הפרק ועל התוואי של מסלול 21K שמשולט בשטח עד נקודה 5 ממנה עזבנו את הסימון האדום וירדנו לעמק ורכבנו במקביל לכביש 1
    בנקודה 6 צומת עם סימון שחור והלאה ב 7 צומת שחור שבא מתחנת הדלק של שער הגיא והאדום אתו המשכנו לשלוחת משלטים
  • הדרך העולה לשלוחת משלטים לבנה וטובה בעלייה סבירה לאורך כל הדרך
    בנקודה 9 איזור פיקניקים בו אכלנו ארוחת בוקר
  • המשכנו בדרך המסומנת אדום וב 11 פנינו לדרך שיורדת לוואדי ועולה לאיזור תחנת השידור בנווה אילן שם חברנו לכביש הגישה לנווה אילן (12)
  • על הכביש רכבנו לכיוון אבו גוש ונטף
    יש לשים לב לשילוט לנטף ולא להתפתות ולרדת לאבו גוש בנקודה 13 אלא לעלות עם הכביש שמאלה (שיפוע חזק)
  • ב 15 פניה שמאלה (מערבה) מהכביש להר הרוח - עלינו כמה מטר וחיכינו לכולם
    ירדנו לכביש חזרה ואחרי פחות מ 100 מ' בכיוון נטף (מערב) פנייה לדרך (צפון מזרח) ימינה בסימון שחור
    זוהי דרך יפה שתחילתה עלייה קלה ובתוואי של תחילתה שונה ממה שבמפה הטופוגרפית (ראה את ההבדלים במפה של המסלול שלי)
    הדרך ממשיכה בתצפית יפה על נחל כפירה והכפר קטנה והגדר ויורדת וחוברת עם הכביש בנקודה 18
  • המשכנו עם הכביש ונכנסנו לנטף וירדנו בתוכו עד ליציאה (19) ממנו (לא בדיוק בשער הרשמי) אבל אין בעיה לצאת מנטף בהרבה מקומות  .
    חברנו לדרך שיורדת לנחל כפירה
  • בנקודה 21 יש פניה שמאלה (מערבה) לעין נטף (20)
    רובנו חטאו (כולל אני - לא דבר רגיל) והמשיכו לרדת ישר ופספסו את המעיין (ראה תמונות שצילם מאור יחד עם עדי ותומר שלא וויתרו על המעיין)
    זהירות בירידה מ 21 כי הג'יפים שחקו פה את הסלעים
    ההמשך של נחל כפירה טכני וכולל חציית איזורים עם חלוקי נחל ומקומות שהג'יפים שחקו אבל הכל רכיב
  • ב 22 צומת של הירוק והאדום
    את הקטע הבא בחרתי מתוך מפת שבילנט של פרק קנדה שדווקא הוכיחה עצמה בניגוד לניסיוני הרע עם מפות שבילנט של הכרמל וחורשן
    משמאל (דרום)רואים סככה של רפת ושערים
    עוברים את השער הימני מערבה ואחרי כמה מטרים מתחיל סינגל ששומר על קו גובה ונקרא "מבוא ירון" (23)
    "מבוא ירון" מסתיים בנקודה 24 והמשכנו עם הדרך עד 25 בו נכנסנו לסינגל "קישקשתא" (על שם הסברסים שבו ומי שלא נזהר יכול להרגיש את נחת קוציהם)
    "קישקשתא" נגמר ב 26
    את הסינגל הבא "רודי פרוג'קט" חיפשנו (ראה מפה) ותחילה נכנסנו לחלקו העליון בעלייה של "רודי פרוג'קט" ואז חזרנו וב 27 התחלנו לרכב על הסינגל עד סופו ב 28
    מכאן עלייה קשה וקצרה אותה הלכתי אבל רובנו רכבו עד נקודה 29 ואז דרך עד 32 וכניסה לסינגל היפה ביותר שרכבנו היום  "מאגר עליון" עד נקודה 30 שבה יש שוקת ופונים לסינגל שלא מופיע במפת שבילנט שלקח אותנו עד איזור האגם של פרק קנדה (31) ומכאן בדרכי פרק קנדה לכביש "מודיעין-לטרון" חזרה לרכב
    רצף הסינגלים מ 22 עד 31 הוכיח את עצמו כבחירה נכונה למרות שפה ושם היו קוצים לא נעימים אבל הכיוון היה טוב עם מעט עליות ויותר ירידות או גובה אחיד

 

Friday, May 25, 2007

שמיר - מסעדה - עין קיניה

שמיר - מסעדה - עין קיניה

תאריך : 25-5-2007

שמיר - ציר הנפט - סירת א דיב - מחסום הנ"ט בין סירת א דיב וקלע ( אנדרטה לגדוד 129) - יער מסעדה - הג'ובות - מסעדה - נחל סער - עין קיניה - זעורה - ציר הנפט - דרך המוצבים הסורית - נעמוש - דרך הפטרולים - צוקי זקף - שמיר

נקודת יציאה : חנייה של חדר האוכל בקיבוץ שמיר
                     יש גדר ושער לקיבוץ - נראה שמתייחסים ברצינות לגדר הקיבוץ וכניסה איש בטחון אמר לנו לחכות עד שהראה לנו איפה לחנות
                     השער הצפון מזרחי של הקיבוץ שיוצא לכיוון דרך הפטרולים הישנה וסימון השבילים האדום דרכה יצאנו וחזרנו מהטיול לפעמים נעול - למזלנו היה פתוח.
 

 משתתפים : 15

אורך : בספידומטר  41 ק"מ 

גובה מצטבר : 1159 מ'

זמן :  5:35  שעות

דרגת קושי : 4.3 (בינוני עד קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.6 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

מפה 1 (מתוצרת מאור)

פרופיל גבהים (מתוצרת מאור)

קובץGoogleEarth

קובץGPX

תמונות 1

הערות :

  • זהו טיול שחשבתי עליו הרבה זמן ולא בצעתי בגלל חשש מהעלייה הגדולה משמיר למסעדה (הפרש גובה של כ 800 מ' על המפה)
    הטיפוס התגלה כלא נורא בכלל וזאת למרות שהתחלנו בעיכוב של שעה ביציאה עקב תקלה בצמיג של נתי
    זהו טיול שאחד המאפיינים בו הוא המגוון הנופי הרב המתחיל לרגלי הגולן ועולה לנופי יער מסעדה נחל סער והחרמון עם דובדבנים ואוויר פסגות
  • המסלול עבר גם בנתיב הקרבות של מלחמת ששת הימים בגולן של חטיבת גולני ובעיקר חטיבה 8
    הנה מפת הקרבות של איזור קלע וזעורה
  • כמו שנכתב לעיל הטיול התחיל ברגל שמאל בעיכוב בניסיון לתקן את הצמיג של נתי ללא הועיל עוד בחנייה
    נתי נשאר ובדרך נס הבעיה נפתרה אחרי שכבר עזבנו אותו וברכיבה מהירה חבר אלינו בציר הנפט
  • תחילת הרכיבה ביציאה מהשער הצפון מזרחי של שמיר (2) - צריך לקוות שהשער יהיה פתוח - לנו הוא היה פתוח
    מיד עם היציאה עולים בדרך ימינה (מזרח)
    בנקודה 3 שער על הדרך דרומה , אנחנו פנינו מזרחה עם הדרך בעלייה
    בנקודה 4 ו 5 פיצולי דרכים - המשכנו עם הדרך הראשית הברורה יותר עד ציר הנפט בנקודה 6
    עדיף לפנות ב 5 ולהגיע עם הדרך הזו לסירת א דיבב ולחסוך רכיבה על ציר הנפט (כביש)
    אנחנו רכבנו מ 6 ל 7 (סירת א דיב) על ציר הנפט
  • מכאן (7) שוב בשטח דרך כפר שבו נערך קרב בששת הימים ורואים את שרידי הבונקרים
    ב 8 רואים את שרידי מכשול הנ"ט שחסם את הוואדי במקום - פה יש אנדרטה לגדוד שריון 129 מחטיבה 8 שעלה דרך כאן לקלע
  • בנקודה 9 חברנו לכביש "צומת סכיך-מסעדה" ורכבנו עליו עד הירידה לכיוון ג'ובת אל כבירה (10)
    עם הדרך הזו המשכנו עד מסעדה
    תחילת הדרך ביער מסעדה בין הג'ובות וההמשך מעל נחל סער בנוף הרים נהדר ובין מטעי דובדבנים שמהענפים הבולטים שלהם טעמנו
  • בנקודה 13 חברנו לכביש הראשי במסעדה ורכבנו עליו עד חציית נחל סער ב 14 ופה פנינו לדרך שמסומנת עכשיו בסימון של שביל הגולן (ירוק , שחור , כחול)
    למרות שהמגמה אמורה להיות ירידה לעין קיניה , תחילה מטפסים טיםוס לא צפוי שגרם לחלקנו לנסות ולחפש המשך לירידה באיזור נקודה 15 ובסוף לחזור לדרך ולטפס
    הטיפוס נגמר קצת אחרי נקודה 16
    מנקודה 17 מתחברים לדרך בסימון אדום שיורדת לעין קיניה
    היא הופכת לכביש בשיפועים מטורפים וירידה כיפית בתוך הכפר תוך פיתולים עד כביש היציאה מהכפר ב 18
    טיפסנו איתו לכיוון צומת הכניסה לכפר מכביש "מסעדה-בנייס" (19)
  • מכאן דרך זעורה וציר הנפט עד חיבור עם דרך המוצבים הסורית (24)
    בהמשך לאורך דרך המוצבים לנעמוש שגם הוא נכבש בקרב העלייה לקלע וירידה לדרך הפטרולים הישראלית מלפני ששת הימים ב 27
  • מכאן על דרך הפטרולים שמנקודה 28 הופכת לדרך קופצנית מאבנים (דרך רומית או דרך סורית בפי העם)

 

 

Tuesday, May 08, 2007

פעם ראשונה בחורשים

פעם ראשונה בחורשים

18

תאריך : 8-5-2007

חורשים - נחל קנה - מגדל היערן - חרבת זקור - נחל קנה - הכביש לנירית - חורשים

נקודת יציאה :קיבוץ חורשים

משתתפים : טיול של גרופי בהובלת ירון כהן
                  משתתפים משה , אריק ואני

אורך : בספידומטר  11 ק"מ 

גובה מצטבר : 318 מ'

זמן :  2:30  שעות

קושי טכני : 2.8 (בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

מפה 1 (מתוצרת מאור)

פרופיל גבהים (מתוצרת מאור)

קובץGoogleEarth

תמונות

הערות :

  • הצטרפתי לרכיבת בוקר בהובלת ירון כהן בחורשים

  • הסינגלים בחורשים מופיעים בצורה מדוייקת במפה של אופיר יהב :
    http://www.harim.co.il/trails/files/horashim.pdf
    המפה בלינק היא גרסא 2.0 , התפרסמה כבר מפה גרסא 3.0 אבל אני לא מוצא את הלינק שלה
    את חלק מהסינגלים שרכבנו ציינתי בשמם במפה שלי

 









Saturday, April 28, 2007

רמת אביב - צובה

 

רמת אביב - צובה

63

תאריך  28-4-2007

המסלול במפת 1:250000

הקטע ההררי של המסלול במפת 1:50000

 גרף גבהים

תאור המסלול מאת : עדי ספקטור

 

התחלת הרכיבה ברמת אביב, בשעה 6:30. 3 רוכבים – עדי, קובי וארז.

תחילת הרכיבה בקצב מהיר ביותר.

מפארק הירקון חברנו לנמל ת"א ולאורך הטיילת דרומה דרך הדולפינריום עד לכניסה ליפו העתיקה.

פנינו מזרחה בדרך קיבוץ גלויות עד לכניסה לשכונת התקוה ולפארק דרום.

בפארק דרום חברנו לתוואי של נחל איילון ולמעשה נכנסו לשטח.

חלפנו על "הפארק הלאומי" כיריה ועברנו מתחת לכביש גהה במגמה מזרחה עד לכביש שפירים-יהוד.

פנינו ימינה (דרומה) כ- 100 מטר עד לצומת ושם פניה שמאלה על כביש פנימי שמוביל למושבים צפריה וזיתן.

הכביש הפנימי ריק מכל כלי רכב בשבת ואיתו המשכנו עד למושב זיתן ובהמשך עד לא.ת. צפוני בלוד.

חלק מהכביש עובר בין כביש 1 לטרמינל 3 החדש בנתב"ג (לא ניתן להבחין מהכביש שקיים כביש פנימי!)

חצינו את כביש 40 ואילתרנו דרך השטח לכיוון המושב גינתון (תוואי הרכבת למודיעין מהווה מחסום קשה לחציה, אבל לאחר כמה דקות מצאנו את דרכנו).

חצינו את גינתון והמשכנו לכיוון מושב בן שמן.

לא נכנסו למושב אלא איגפנו אותו ממערב במגמה כללית דרום מזרח, עד למפגש עם כביש 1 .

קיימת מנהרה צרה (וחשוכה) שדרכה חצינו את כביש 1 באזור התוואי של נחל גמזו.

פתאום מצאנו את עצמנו ביער בן שמן!

לא וויתרנו על 2 סינגלים ביער J ולאחר שהחלטנו להמשיך עלינו על הסימון של שביל ישראל במגמה כללית דרומה.

המשכנו בתוואי של שביל ישראל (פרט לקטע קצר שחיפשנו סינגל שמסומן במפה של שביל-נט אך אינו קיים בשטח!)

שביל ישראל מטפס לאזור שתי חירבות (עליה קצרה אך בינונית-קשה), באזור זה עשינו הפסקה ראשונה.

לאחר כרבע שעה המשכנו עם סימון שביל ישראל, חצינו את נחל ענבה (התוואי באזור זה די הרוס עקב הקמת מחלף חדש באזור בין כביש 1 למודיעין) והמשכנו דרומה עד לחיבור עם כביש המחבר בין משמר איילון לשעלבים.

פנינו מזרחה כ- 350 מטר ומשם המשך דרומה על שביל ישראל.

חצינו במנהרה את כביש 1 והמשכנו לכיוון לטרון.

חצינו את כביש 3 והמשכנו דרומה כשאנו חולפים על פני מנזר השתקנים. טיפסנו לאנדרטה ללוחמי חטיבה 7 ומשם ירדנו לנחל נחשון ו...שוב טיפוס – הפעם מתחיל בינוני ונהיה קשה יותר ויותר לנוה שלום. הטיפוס הזה די "גמר" את ארז..אך כמו גדול הוא טיפס אותו ואף המשיך.

מנוה שלום חברנו לדרך בורמה ואיתה המשכנו במגמה כללית מזרחה עד לתחנת הדלק במסילת ציון.

עד כאן – 68 ק"מ!

עשינו הפסקה די ארוכה, עם הרבה התלבטויות לגבי ההמשך.

ארז החליט שזה מספיק בשבילו, קובי התלבט, ואני הייתי נחוש להמשיך לפחות עד צובה.

לאחר כחצי שעה סיכמנו שאני וקובי ממשיכים, ואילו ארז רכב לכיוון אשתאול שם יפגוש את הרכב שבא לאסוף אותנו.

העליה ב"דרך הג'יפים – דרך שבע" לא קלה. אומנם דרך כורכר, אך היא מלאה ברכבים, מזג האויר התחמם מאוד, והיתושים די מציקים.

קובי החל לגלות סימני מצוקה, אך המשיך בעליה עוד ועוד, עד שבשלב מסוים השרירים הכריעו אותו והוא החליט לחזור בחזרה ולחבור לארז באשתאול.

המשכתי לבדי בטיפוס המייגע שהתחיל לתת אותותיו גם אצלי.

בשלב מסוים מצאתי את עצמי בסיומו של טיפוס ובדרך נוף צפונית יער הקדושים (פעם ראשונה שאני רוכב אותה לכיוון מזרח).

שוב חזרתי לדהור... ירידה בשיפוע מתון עד לחבירה עם נחל כיסלון.

המשכתי מזרחה עם הדרך עד לעין לימון. הרגליים כבר כאבו מאוד, החלטתי לעצור למספר דקות בעין לימון.

לפניי עליה של כקילומטר וחצי לצובה, אך השיפוע קטלני!

ידעתי שלא אצליח במצבי לטפס את כל העליה על האופניים (גם כשאתה רענן זה כמעט בלתי אפשרי לטפס את כל העליה מבלי לרדת מהאופניים, אלא אם קוראים לך אבנר לוי J).

בחצי רכיבה – חצי הליכה טיפסתי את העליה והגעתי לצובה !!



Friday, April 27, 2007

בשולי מרכז הגולן

בשולי מרכז הגולן

תאריך : 27-4-2007

מצפה גדות - חניון מפל גילבון - עווינת א שמליה - חציית נחל גילבון - דבורייה - מעל נחל שוח - אל פג'ר - חציית נחל שוח - חרבת מסעדה - דרבשייה - הפג'ר הקטן - 7 אלונים - בריכת הקצינים של הגילבון - מצפה גדות

נקודת יציאה : חנייה של אנדרטת מצפה גדות (באמצע העלייה בין גשר בנות יעקב לבית המכס העליון)

משתתפים : 15 (אמנון פרש באמצע עקב עיקום בגלגל)

אורך : בספידומטר  33 ק"מ 

גובה מצטבר : 736 מ'

זמן :  5:25  שעות

דרגת קושי : 2.5 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 3.3 (בינוני) (מתוך 5)

מפה 1 (מתוצרת מאור)

פרופיל גבהים (מתוצרת מאור)

קובץGoogleEarth

קובץGPX

תמונות 1

תמונות 2

הערות :

  • זהו טיול בלי הרבה עלייה יחסית לרגיל בקבוצה אבל חלק גדול מהמסלול הוא טכני בגלל הדרכים מלאות האבנים והסלעים האופייניות לאיזור

  • בנקודה 2 עלייה בערוץ , פנייה ליד חורשת עצים קטנה

  • בנקודה 3 צומת דרכים עם יציאה ימינה לכיוון הכביש או שמאלה המשך דרך עפר בה המשכנו

  • בנקודה 4 לקחנו את הדרך ימינה שעולה קיר מכובד עם עיקול

  • בנקודה 5 חניון מפל הגילבון אליו ניתן להגיע ברכב מהכביש ליד מחנה חומה

  • ב 6 פנייה לכיוון הכבר עווינת א שמאלייה ומפל דבורה (שימו לב שכ 30 מ' ממערב לפנייה יש דרך טנקים באותו כיוון , לא להתבלבל)

  • ב 8 חצייה רטובה של נחל הגילבון (ראה תמונות 1 , 10   , 34 , 33, 11 ועוד)

  • ב 9 צומת שבילים
    לקחנו שמאלה (מערבה) כמו התכנון על המפה (בצומת אפשר לקחת ימינה או שמאלה) ורציתי בנקודה 10 לפנות צפון מזרחה אבל הדרך לא היתה .
    גם בהמשך 2 דרכים שחשבתי להשתמש בהם כאלטרנטיבה לא היו (למרות שאני מכיר אותם מטיולים רגליים בעבר שבהם הלכתי מדבורייה לנחל שוח באיזור אל פג'ר) וגם מופיעות ב GoogleEarth .
    הסיבה להעלמות הדרכים היא גדר (כנראה נגד זאבים) שנבנתה ותחמה שטח גדול (מזרחית לדבוריה - נקודה 11 - נקודה 12 - נקודה 13) והדרכים נעלמו .
    לכן רכבנו לאורך הגדר דרך 11 , 12 ו 13 על סינגל/דבל רכיב אבל קוצני וקופצני
    בנקודה 13 הגענו לשרידי אל פג'ר ועלינו על דרך יותר טובה

  • ב 14 חצייה של נחל שוח

  • ב 15 מגיעים לחורשה ולשרידי חרבת מסעדה
    בצומת הדרכים לוקחים מערבה ואחרי כמה מאות מטרים בקצה החורשה (16) פונים לדרך צפון מערבה .

  • ב 18 מגיעים לחורבות דרבשייה בה יש מעיין ששופע כל השנה
    הדרך היתה עם זרימה שלא הפריעה (ראה תמונות גולן 27.04.07  015   ו גולן 27.04.07 014 ועוד)

  • ב 19 פנינו לכיוון המעיין של 7 אלונים (20) - פינת חמד קטנה

  • בנקודה 21 פיצול דרכים מבלבל
    הדרך הלבנה והיותר טובה לוקחת ימינה ולמטה לכיוון כביש מע"ץ - רואים את זה רק אחרי שמתחילים לדהור ואכן מאור וארי נאלצו לטפס חזרה
    צריך להמשיך בדרך הפחות טובה שמאלה בדרך השחורה (סימון שבילים ירוק - אבל לא נראה בצומת) (ראה תמונה של הצומת בתמונה 4)

  • ב 22 בריכת הקצינים של הגילבון

  • ב 23 צומת דרכים - לוקחים את השמאלית (דרום דרום מזרח) שמביאה אותנו למצפה גדות .

 

Friday, April 20, 2007

יער ביריה ונחל דישון

 

יער ביריה ונחל דישון

תאריך : 20-4-2007

צומת מחניים - נחל קבלה - נחל חסף - צומת כביש לקבר עוזיאל - צומת כביש "מחניים-קבר בן עוזיאל-ביריה" - כביש  "מחניים-ביריה" - ליד עמוקה - עין יבנית - חרבת נבוריה - כביש " עין זיתים-כרם בן זמרה" - כרם בן זימרה - חרבת נסכה - הר פועה - נחל צבעון - נחל דישון - עין אביב - חציית כביש "עלמה-רמות נפתלי" - הכביש הישן "קרית שמונה-ראש פינה" - צומת מחניים

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת מחניים

משתתפים : 15

אורך : בספידומטר  46 ק"מ 

גובה מצטבר : 1037 מ'

זמן :  4:35  שעות

דרגת קושי : 4.4 (בינוני עד קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.5 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

מפה 1 (מתוצרת מאור)

פרופיל גבהים (מתוצרת מאור)

קובץGoogleEarth

קובץGPX

תמונות

הערות :

  • עוד אחד מהטיולים הטובים ביותר שכולל עלייה מכובדת ודהירה טכנית בחלקה במורד נחל זורם (בקושי)

  • רציתי פה לחזור על אחד המסלולים המוצלחים משנה שעברה - טיול המאה אבל לקצר אותו קצת ולמצוא נתיב עלייה אחר ליער ביריה

  • התחלנו מתחנת הדלק מערבה ועברנו במעבר חדש מתחת לכביש "ראש פינה-קרית שמונה" שחוסך חצייה ברמזור
    התחברנו לכביש שעולה מחצור לביריה ואחרי כמה מאות מטרים (נקודה 2) פנינו ימינה (צפונה) ליער לכביש (היה דרך בפעם האחרונה) שהופך לדרך בהמשך
    בנקודה 3 צומת דרכים - לוקחים את השמאלית
    בנקודה 4 צומת דרכים - לוקחים את הימנית הפחות תלולה שאפילו יורדת בהמשכה

  • המשך הדרך רצף של עליות קטלניות שאת חלקן עלינו ברגל , אחד השיפועים היה של 22.6% (ראה גרף)

  • בצומת הדרך וכביש לקבר עוזיאל פנינו שמאלה במעלה הכביש לכיוון ביריה (נקודה 5)
    בנקודה 6 מתחת לעמוקה פנינו לדרך יער מסומנת ירוק (הסימון לא ברור בכניסה אליה - יש שילוט לדרך 4X4)

  • אכלנו ארוחת בוקר בשרידי בית הכנסת בחרבת נבוריה

  • בנקודה 8 מגיעים קרוב לכביש ורוכבים במקביל לו על דרך עד 9 שם עלינו על הכביש ורכבנו עד מושב כרם בן זמרה (11)

  • בנקודה 12 יצאנו מהמושב בסיועו של ילד מהמושב שרכב על אופניים (בלי קסדה כמובן) והיה גאה להוביל את חבורת הרוכבים המדוגמת עד אל מחוץ למושב
    מפה דהירה נהדרת עד ערוץ נחל צבעון (14)
    בנקודה 13 התלבטנו אם להמשיך עם הדרך דרך המטע (מצריך טיפוס על שער) והחלטנו לא ואכן צדקנו
    בערוץ נחל צבעון עלינו על כביש "סאסא-יראון-ריחנייה" וירדנו ממנו לדרך בצג הצפוני של הערוץ בנקודה 15

  • מכאן דהירה במורד הערוץ שהופך לנחל דישון עד לחבירה עם כביש "ראש פינה-קרית שמונה"
    לא נאלצנו להרטב - רוב המעברים בערוץ היו יבשים והיו רק מעט שלוליות

  • בנקודה 19 חוצים מתחת לכביש החדש "ראש פינה-קרית שמונה"
    חלקנו (ביניהם מאור שהכין את המפה) רכבו על הכביש החדש (דרך 21) עד צומת מחניים
    אני ואחרים בחרנו בדרך העדיפה והפחות מסוכנת - לרכב על הכביש הישן דרך 20 ו 22 ובהמשך כשמגיעים שוב קרוב לכביש החדש ב 23 ממשיכים על הכביש הישן שהופך לדרך ממזרח לכביש החדש עד תחנת הדלק בצומת מחניים

Friday, April 13, 2007

גולן אלטרנטיבי

 

גולן אלטרנטיבי

תאריך : 13-4-2007

מצפה גדות - כביש "גשר בנות יעקב-נפח" - ציר הנפט - רוויה - כביש "צומת ווסט-גונן" - גונן - כביש מע"צ - גדות - גשר בנות יעקב - מצפה גדות

נקודת יציאה : חנייה של אנדרטת מצפה גדות

משתתפים : 7

אורך : בספידומטר  46 ק"מ 

גובה מצטבר : 742 מ'

זמן :  4  שעות

דרגת קושי : 1.7 (קל עד בינוני)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

מפה 1 (מתוצרת מאור)

פרופיל גבהים (מתוצרת מאור)

תמונות

הערות :

  • הטיול בוצע כאלטרנטיבה לטיול שטח שתוכנן ועקב הבוץ שראינו שהיה בשטח החלטנו לשנותו
    בימים הקודמים וכנראה במשך הלילה לפני ירדו גשמים שגרמו לבוץ רב בשטח
    ביום הרכיבה עצמו מזג האוויר היה סביר , תחילה מעונן ואחר כך מעונן חלקית

  • תוואי המסלול היה רובו כביש
    המסלול כלל עלייה בכביש הראשי "גדות-נפח" ופנייה ממנו באיזור נפח לציר הנפט בכיוון צפון .
    ציר הנפט שמלווה את קו צינור הנפט TAP Line סלול ברובו .
    מצבו היום רעוע ורובו פס צר (סינגל של אספלט) של אספלט וקטעים רבים ללא אספלט בכלל
    את כל השלוליות הצלחתי לעבור בלי להרטב - היו כאלה שנרטבו

  • במחנה רווייה זכינו לקפה מהחיילים בש"ג (נח"לאים מגדוד שחם) .

  • מציר הנפט התחברנו לכביש "צומת וסט-גונן" וירדנו בירידה נהדרת במהירות ממוצעת שלי של 57 קמ"ש עד גונן
    משם בכביש מע"צ עד גדות
    מגדות ירידה לגשר בנות יעקב וטיפוס בכביש למצפה גדות

  • סה"כ היה טיול קל (רואים בדרגת הקושי) למרות הטיפוס כי רובו היה בכביש

סינגל יד מרדכי

סינגל יד מרדכי תאריך : 6 -12 -2024 צומת מבקיעים - סינגל יד מרדכי - חציית המסילה הישנה לתחנת הכוח - חניון נבי מרעי - חציית כביש גישה לזיקים -...