Friday, August 17, 2007

חלילים והר הרצל

חלילים והר הרצל

110

תאריך : 17-8-2007

מוצא - מאגר בית זית - סגר בית זית - בית ספר חקלאי עין כרם - כביש "עין כרם-סטף" -  הר חרת - מעוז ציון - כביש "צובה-מבשרת ציון" - מחלף הראל - מבשרת ציון - סינגל נחל חלילים - עמק הארזים - מעבר מתחת כביש 1 - מוצא - אגם בית זית - נחל עין כרם - הר הרצל - סינגל כחול בהר הרצל - רחוב פרחי חן - רחוב יפה נוף - רחוב הרצל - יציאה מירושלים לת"א - ליפתא - עין ליפתא - עמרק הארזים - חציה מתחת כביש 1 - מוצא

נקודת יציאה : חניית מסעדת בלק סטיר במוצא

משתתפים : 14

אורך :  36 ק"מ

גובה מצטבר : 963  מ'

זמן :  5:40  שעות

דרגת קושי : 4.2 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.0 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ GPS

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ GoogleEarth

קובץ GPX

תמונות

הערות :

  • טיול נחמד שכלל עליות וירידות , מספר סינגלים ורחצה אחת
    הרעיון למסלול נלקח מהמסלול שפרסם ירון פדות בתפוז
    המסלול המקורי עובה בעלייה למבשרת וירידה בנחל חלילים

  • התחלנו במזג אוויר קריר בערפל שגרם לזה שיהיה קשה למצוא את הדרך בה רציתיט לעלות לכיוון מבשרת
    נכנסנו לדרך שהובילה לתוך אגם בית זית שכמובן יבש עכשיו
    ב 3 לפני הסכר נאלצנו לטפס ברגל החוצה מהאגם וחברנו לדרך מערבית לו עד חבירה לכביש הגישה  לבית ספר חקלאי עין כרם (4)

  • הכביש מסתיים בבית הספר ואין דרך (5) ונאלצנו לרדת עם הכביש עד חבירה לכביש "עין כרם-צובה" (6)
    מכאן נסיעה קצרה על הכביש עד נקודה 7
    המחנה הצבאי שהיה ב 8 נטוש והגדר פרוצה

  • מ 7 עלינו בקיר שהתמתן בהמשך והפך לכביש
    עלינו איתו עד נקודה 9 ששם חסום הכביש
    חזרנו אחורה ונכנסנו לדרך (10) שהעלתה אותנו עד לדרך שביל ירושלים (11)
    מכאן דרך יפה עם נוף יפה עד מסילת ציון (12)
    חברנו לכביש "צובה-מבשרת ציון" בנקודה 13

  • עברנו בכביש מעל מחלף הראל והמשכנו במבשרת עד הכניסה לנחל חלילים (16)
    זהו סינגל נהדר ורכיב פרט לכמה מטרים שיורד עד לעמק הארזים (17)

  • מכאן חזרה למוצא והמשך לאורך אגם בית זית ממזרח לו הפעם בדרכים  עד 25
    בנקודה 25 יש בית ואפשרות להמשיך בדרך דרומה
    אנחנו עלינו בדרך הטובה יותר אבל הלא נכונה כנראה שעולה בסרפנטינות עד 26 ואז כשנראה לנו שהיא יורדת ולא בכיוון הרצוי חזרנו עד 27 שם נכנסנו לסינגל שרובו רכיב עם כמה הליכות קצרות שהוביל אותנו עד 28 שם חברנו לדרך שמטפסת עד הר הרצל ליד יד ושם (29)

  • מ 29 בירדנו בכביש עד הכניסה לסינגל הכחול בנקודה 30
    תחילתו בטיפוס במדרגות והמשכו רכיב עם מדרגות פה ושם חלקן עולות (קשה לרכב) וחלקן יורדות (רכיב)
    סינגל יפה ומומלץ שמגיע לכביש בנקודה 31 וממשיך מצדו הצפוני עד 34
    ב 32 המשכנו תחילה צפונה (אין סימון שבילים) אבל השביל שם נגמר וחזרנו ל 32 והמשכנו את הסינגל הכחול עד 34
    ניתן להמשיך עוד בכחול אבל אנחנו עלינו בכביש שהופך לרח' פרחי חן (פה נמצא הבית בו הסתגר בגין אחרי מבצע שלום הגליל) (35)

  • מכאן לרח' הרצל והלאה לאורכו (רואים את התקדמות פרוייקט הרכבת הקלה - יש כבר מסילות - ימי המשיח הגיעו !!!!) עד היציאה לכיוון ת"א (38)

  • פה יש תחנת דלק פז ומצידה המזרחי יש כביש שנכנסנו אליו ופנינו לגשר של הולכי רגל שעובר מעל הכביש שיורד לכיוון רמות והגבעה הצרפתית
    אחרי הגשר יש ירידה במעין חילזון (38) - פשוט כיף
    בהמשך ירידה לליפתא 39 שהופכת לסינגל (סימון שבילים כחול)
    התרחצנו במעיין (40) שסביבתו מטונפת במיוחד וגם הוא די ירוק
    והמשכנו בכחול עד עמק הארזים (41)
    מכאן בדרכים עד מוצא
    בנקודה 42 נאלצנו לחצות רגלית את הערוץ כי הכביש (הדרך עליה נסענו בין 41 ל 42 הפכה לכביש בשלב מסויים) החל לטפס ונאלצנו לעבור לדרך על הגדה השניה (הדרומית)

  • סה"כ כביש 9 לא מפריע לרכיבה בעמק

 

Friday, August 10, 2007

הר גמל - צוקי גיתה

 

הר גמל - צוקי גיתה

תאריך : 10-8-2007

צומת גילון - מחנה תפן - ליד פלך - חרבת בליה - כישור - כביש גוש תפן - ליד חרבת מחוז - לפידות - נחל בית העמק - גתה - ג'ת - מצוקי גיתה - עין מג'נונה (עין יפעם) - נחל בית העמק - אבו סנן - כפר יסיף מכר ג'דידה - צומת הכניסה לטל אל - יער אחיהוד - שביל הברושים - הר גמל - צומת גילון

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון בצומת גילון על כביש עכו צפת (בצומת גילון פונים צפונה ואחרי כ 50 מ' תחנת דלק)

מוביל : מוטי (סיוע של ענת בקטעים מסויימים)

משתתפים : 22

אורך :  42 ק"מ (רז) 46 ק"מ (מאור)

גובה מצטבר : 1000  מ' (רז) 1205 מ' (מאור)

זמן :  6:45  שעות

דרגת קושי : 5.8 (קשה עד קשה מאד)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.7 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד (רז)

קובץ GPS (רז)

מפה  (מאור)

מפה1  (רז)

פרופיל גבהים (מאור)

קובץ GoogleEarth (רז)

המסלול באתר AmudAnan (רז)

קובץ GPX (רז)

תמונות

הערות :

·         זהו אחד הטיולים היותר קשים  שרכבנו למרות שלא זאת היתה הכוונה בהתחלה
מוטי התנדב להוביל טיול באיזור הבית
בגלל קטעים לא מוכרים במסלול שהצריכו הליכה ברגל , קבוצה גדולה מהרגיל וחום חודש אוגוסט התארך הטיול יותר מהמתוכנן .... וככל שהתארך הקשה החום ואילץ אותנו תדלוק במים
בסופו של דבר כולם הגיעו בשלום כולל רמי שזה היה לו הטיול הראשון בקבוצה והוא סבל מהתכווצויות שרירים בחצי השני של הטיול

·         התחלנו בעלייה בכביש למחנה תפן (1-2)
בנקודה 2 לפני הש"ג של הבסיס כניסה לדרך תוך מער שער שהובילה לכיוון פלך
ב 3 עוברים דרך מכלאת בקר תוך טיפוס על גדר וממשיכים בדרך עד 5

·         מ 5 יורדים דרך חרבת בליה שבה שרידים יפים של כפר עם בורות וקשתות
יורדים לעמק יפה (7) והלאה עד כישור (8)

·         ב 9 חברנו לכביש של תובל כישור והלאה לכביש הראשי בתפן

·         ליד חרבת מחוז עזבנו את הכביש (12) וטיפסנו קיר והלאה בדרך עד ליד לפידות
חצינו את הכביש בנקודה 14 והמשכנו בדרך בירידה לכיוון נחל בית העמק בירידה נהדרת שהופכת בעלייה לגיתה לקיר
אכלנו ארוחת בוקר בגיתה

·         מגיתה המשכנו בכביש עד ג'ת ושם פנינו לכביש צדדי (16) בסימון שחור ואיתו המשכנו בדרך עפר (17) לירידה בצוקי גיתה (18)
תחילת הירידה לא רכיבה אבל אחר כך היא מתמתנת ורכיבה עד תחתית הנחל (19)
מכאן רכבנו לעין מג'נונה (עין יפעם) שבחורף ובאביב הוא מלא מים ואפשר לשחות אבל עכשיו הוא יבש

(סרטון מעין מג'נונה בחורף)

·         מכאן המשכנו בערוץ עד 21 וחציית הכביש "ג'ת-ירכא) ומפה בערוץ מחפשים דרכים בהצלחה חלקית בלבד

·         בנקודה 22 עזבנו את הערוץ בדרך שלקחה אותנו לאבו סנן שם קנינו מים בסופרמרקט (23) בגלל שמים החלו להגמר לנו עקב התארכות הטיול
חברנו לכביש הראשי "צומת יסיף-צומת כברי" בנקודה 24

·         מכאן על הכביש עד צומת הכניסה לטל אל (25)

·         מכאן יש פיצול בין הדרך שאני רכבתי עם מוטי ועוד כמה והדרך שמאור רכב עם אחרים
מומלצת הדרך שלי שעוברת בשטח ולא בכביש
הדרך של מאור מתוארת בתחתית מפה : מפה  (מאור)

הדרך שלי מתוארת במפה :  מפה1  (רז)
כולנו עלינו עד נקודה 27 ופה מאור ירד חזרה לכביש (28) והמשיך דרך צומת יסיף בדרך שרובה על כביש עכו צפת
אני בהובלת מוטי המשכתי מ 27 בדרך טובה ומתונה ביער אחיהוד עד הר גמל והלאה עם הדרך עד תחנת הדלק בה חנינו

Friday, July 27, 2007

סינגל המירוניות החסודות

 

סינגל המירוניות החסודות

תאריך : 27-7-2007

מירון - כביש מירון כפר שמאי - הר שמאי - שביל שחור להר מירון - חרבת זבד - הר נריה - חניון הפסגה - שביל הפסגה של הר מירון - סינגל המירוניות החסודות - קבר רבי שמעון בר יוחאי - מירון

נקודת יציאה : מגרש חנייה בכניסה למירון (נכנסים בשער הראשי של מושב מירון ופונים שמאלה למגרש החנייה) (בשבת חונים מחוץ ליישוב)

משתתפים : 20

אורך :  23 ק"מ

גובה מצטבר : 845  מ'

זמן :  4:30  שעות

דרגת קושי : 4.2 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 3.5 (בינוני עד קשה) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ GPS

מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול באתר AmudAnan

קובץ GPX

תמונות

הערות :

  • זהו טיול שכבר פינטזתי עליו הרבה זמן והוכיח את עצמו כפנטזיה טובה
    בגלל החום הכבד החלטתי לבצע את הטיול הקצר יחסית היום גם בגלל תנאי מזג האוויר באיזור שהם נעימים יותר מבכרמל או באיזור הכנרת
    גולת הכותרת של הטיול הוא סינגל המירוניות החסודות (הסינגל שיורד מהר מירון לרגלי הר נריה עד מושב מירון ומסומן סימון שבילים שחור)
    את השם נתתי לו כשטיילתי שם לראשונה (ברגל) באוקטובר 1982 (הסיבות לשם שמורות אצלי)
  • תחילת מסלול ברכיבה על הכביש לכיוון כפר שמאי
    השוליים צרים ומומלץ לרכב שם בבוקר כשהתנועה מועטה
  • בנקודה 3 ליד הפינה הצפון מערבית של כפר שמאי יש דרך בצד מערב של הכביש
    פנינו אליה
    תחילה נכנסנו למטע אבל הדרך חסומה
    חלקנו חזר לשער המטע ונסע ימינה צפונה כמה מטרים והקיף את המטע ממערב עם דרך שהמשיכה והלקנו עברנו את גדר המטע לאותה דרך והמשכנו אתה בוואדי עד חיבור עם הדרך המסומנת שחור שמגיעה מהר שמאי
    הדרך שעשינו מומלצת כי היא חוסכת טיפוס להר שמאי אם מטפסים מהכביש בסימון השחור דרך הר שמאי - יש מספיק טיפוס בהמשך
  • העלייה מכאן בשחור היא בחלקה דרדרתית (1.5 ק"מ שהלכנו ברגל)
  • בנקודה 6 ממשיכים בסימון ירוק
    בנקודה 8 צומת דרכים בסוף העלייה
    חלקנו המשיכו בסינגל שמסומן גם בשביל ישראל עד חניון הפסגה
    האחרים בדרך (דרך נקודה 9 להר נריה ולחניון הפסגה
  • רכבנו את שביל הפסגה 10 - 11 - 12 - 13 -10
  • מפה גולת הכותרת "שביל המירוניות החסודות
    זהו סינגל רכיב ברובו הגדול , מוצל בחלקו , טכני בחלקו , סלעים , דרופים לא גדולים , שיפוע צד פה ושם - כל מה שצריך
    אורכו כ
    5 ק"מ והוא יורד הפרש גובה של כ 400-500 מ' - הסינגל האולטימטיבי !!!
    תחילתו בחניון הפסגה בנקודה 10 והוא מסומן סימון שבילים שחור
    הוא יורד עד קבר רבי שמעון בר יוחאי ומושב מירון
    בנקודה 16 הוא חובר לכביש שמוביל לקבר ולמושב
  • יחד עם שביל הפסגה יש לנו סינגל טכני של 6.5 ק"מ רצופים

Friday, June 22, 2007

קרן עין גב

קרן עין גב

תאריך : 22-6-2007

עין גב - כביש "עין גב-רמות" - כביש עלייה לרמות - מושב רמות - נחל סמך - כביש "כורסי - גבעת יואב" - מצפה אופיר - בני יהודה הישנה - קרן עין גב - עין גב

נקודת יציאה : חנייה של מסעדת הדגים ומעגן הסירות של עין  גב
 

משתתפים : 7

אורך : בספידומטר  35 ק"מ

גובה מצטבר : ~825  מ'

זמן :  3:55  שעות

דרגת קושי : 2.6 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.7 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

מפה 



פרופיל גבהים

המסלול באתר AmudAnan

קובץGPX

תמונות

הערות :

  • זהו טיול מעניין ואתגרי לאו דווקא בחלק הרכיבה שלו - לא כולו רכיב ,אבל כבר מספר שנים אני מפנטז על בדיקת אפשרות הירידה במסלול בני יהודה - קרן עין גב עם אופניים וסוף סוף הגשמתי את הפנטזיה
  • התחלנו מוקדם כרגיל (6:00) וזה היה גורם חשוב בכך שהחום הצפוי לא הפריע לנו כי גמרנו את העליות קצת אחרי 9
  • את הקטע מעין גב (4 -  1) לרמות רכבנו בכביש - מוקדם בבןקר זה לא נורא כי יש מעט תחבורה
    אין אלטרנטיבות של ממש - לרכב דרך כל החופים ודרכי עפר היה לוקח פי 3 זמן ולא מהנה (אם זה בכלל אפשרי)
    גם עד היישוב רמות עלינו בכביש (4 - 8)
  • מרמות עלינו לכיוון הדרך הירוקה היורדת לנחל סמך
    הפעם בנקודה 9 לא המשכנו ישר מזרחה בעלייה כמו בטיול הקודם שעברנו בנחל סמך
    אלא פנינו ימינה דרומה דרך הפרדס עם הדרך הברורה יותר והמשכנו עד חיבור עם הירוק בנקודה 10
    מכאן הירוק יורד עד לתוך נחל סמך
  • בנקודה 11 הסימון הירוק יורד ימינה (דרומה) לערוץ
    תחילה לא ראינו את זה והמשכנו עם הדרך בה ירדנו לערוץ (הסימון הופך אדום וכן יש סימון של שביל הגולן) וחצינו אותו עד נקודה 12 ואז חזרנו אחורה כ 50 מ'
    מ 11 עלייה שרובה מתונה עד כביש "כורסי-גבעת יואב" (13)
  • על הכביש עצרנו כ 100 מ' אחרי החבירה אליו בפינת פיקניק ליד מסעדת "מור וקינמון"
    בהמשך חלפנו על פנייה לדרך בסימון אדום (נקודה 16) אתה ניתן להמשיך ברכיבה נוחה עד לפני (17) בני יהודה הישנה תוך חסכון בעליית כביש וסינגל שלא כולו רכיב ממצפה אופיר לבני יהודה הישנה אבל בכך לא מגיעים לתצפית של מצפה אופיר
    אנחנו עלינו בכביש עד הפנייה למצפה אופיר (שילוט חום על הכביש) (נקודה 14) והמשכנו עם הדרך למצפה (15)
  • ממצפה אופיר עברנו דרך שער בגדר ורכבנו על סינגל שבחלקו לא רכיב על המצוק (ניתן לרכב על דרך ממזרח לגדר או כמו שכתבתי לעיל להגיע עם הדרך האדומה מ 16 ל 17
    עברנו עם הסינגל בין שרידי בונקרים סוריים וירדנו בירידה שברובה לא רכיבה צומת דרכים בנקודה 17
    מכאן עד בני יהודה הישנה בה יש צמחייה ומעיין (18)
  • הדרך ממשיכה עד 19 ומכאן ירידה לקרן עין גב
    חלק רכיב וחלק לא בין 19 ל 20
  • הירידה מקרן עין גב (20) קשה ברגל וכמובן שקשה מאד תוך הולכת האופניים
    המשך הירידה בסינגל כייפי  ומנקודה 21 דרך עד עין גב
  • זהו טיול שקטעים רבים בו לא רכיבים ולכן מומלץ יותר כאתגר ולא למי שרוצה רק לרכב ולא מוכן להוליך את אופניו בירידות קשות וחלקות

 

Wednesday, June 13, 2007

חקירת סינגלים באיזור גבעת עדה

 

חקירת סינגלים באיזור גבעת עדה

79

תאריך : 13-6-2007

גבעת עדה - נחל עדה - סינגל האנטנה - סינגל חצירים - סינגל  פטר והזאב - כביש "גבעת עדה-עמיקם" - מי קדם - סכר על נחל תנינים - אביאל - גבעת עדה

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול בגבעת עדה (כביש 653)
 

משתתפים : לבד

אורך : בספידומטר  18 ק"מ

גובה מצטבר : ~309  מ'

זמן :  2:25  שעות

קושי טכני : 2.9 (בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

פרופיל גבהים

קובץGoogleEarth

המסלול באתר AmudAnan

קובץ GPX  

הערות :

  • המסלול בוצע לשם חקירה של סינגלים והכרת האיזור שמצפון ממזרח לגבעת עדה
  • כרגיל מפת שבילנט של רמות מנשה מערב הוכיחה את עצמה כלא אמינה מבחינת סינגלים , אלא בעיכר טובה כמפה לניווט בקנה מידה טוב ורבת פרטים
  • מ 1 ל 2 רכיבה על הכביש
    ב 2 ירידה לדרך
    ערוץ נחל עדה מלווה בדרך מצפונו ומדרומו עם מספר מועט של מעברים
    לפי האיזור אליו נרצה להגיע נבחר את הצד עליו נרכב
    מ 3 עד 4 רכבתי מדרוןם לנחל עדה ואז ב 4 עברתי על גשר לצידו הצפוני
    תחילה בדקתי לכיוון 5 כי רציתי לעלות לכיוון האנטנה הסלולרית (בין 10 ל11) אבל הדרך לא הובילה לשם ואז חזרתי ל 4 ורכבתי על דרכים שהביאו אותי עד ל 10 ול 11 שם יש חניון עם ספסלים ושולחן עץ
  • ב 11 "סינגל האנטנה" (11-12) שהוא סינגל נחמד שיורד עם 2 דרופים בדרך (אותם הלכתי) עד למטה  - מומלץ - אין קוצים - מופיע בשבילנט
  • מפה רכבתי לבדוק את סינגלי שבילנט שברכס שבנוי ממספר כיפות
    ב 13 סטיתי מהדרך הראשית ועליתי לדרך עד סוף המטעים (14)
    חיפשתי את "סינגל חצירים" ולבסוף מצאתיו ב 14
    היה מתאים לקרוא לו קוצים ולא חצירים
    הסינגל ברור אבל קוצני
    עליתי איתו עד 17
  • מ 17 תכננתי לרדת ב"סינגל הרפת" - הוא לא ממש קיים (הגעתי עד 18) - התחלתי במה שנראה סינגל אבל הוא נעלם ועור הפרות מראה שגם הפרות איבדו את דרכם לרפת ....
  • חזרתי ל 17 וירדתי ב"סינגל פטר והזאב" שהוא נחמד ויורד עם מעט הפרעות של ענפים בולטים
    הוא מסתיים ב 19 ומתחבר לדרך עליה רכבתי עד בית הקברות (22) וחיבור לכביש הגישה לעמיקם (23)
  • מ 23 ל 24 רכבתי על הכביש עד גן רון (אם אני זוכר נכון) שהיא פינת זכרון ממש לפני (ממערב) למי קדם
    ב 24 (בין גן רון למי קדם) עליתי על דרך שעולה לרפת שלא מופיעה במפת שבילנט עד 25
    חזרתי מ 25 ו ב 26 התחברתי לסינגל מ 26 ל 27
    זהו סינגל פרות שעם קצת חיתוך ענפי קידה שעירה שבולטים אליו יכול להיות רכיב לגמרי
    עזבתי אותו ב 27 ועברתי בזחילה מתחת ל 2 גדרות והתחברתי לדרך שהובילה ל 28 והלאה מכאן לסכר (29) וחבירה לכביש הגישה לעמיקם (30)
  • ב 31 נכנסתי לדרך כורכר טובה שמובילה ללולים ואתה רכבתי עד מושב אביאל (32) והלאה דרך אביאל וגבעת עדה עד האוטו
  • במטעים באיזור יש : שסק , שזיפים , אפרסקים , מישמשים ענבים ותפוחים
    השסק כבר היה רקוב
    המשמשים בסוף העונה כבר
    השזיפים טובים
    האפרסקים כנראה נגמרו
    הענבים עוד לא מוכנים
    התפוחים כמעט מוכנים

 

עדכון של סינגלים באיזור מ 20-12-2022

https://razg.blogspot.com/2022/12/blog-post_20.html








Friday, June 08, 2007

משלטים - כפירה

משלטים - כפירה

121

תאריך : 8-6-2007

לטרון - פרק קנדה - קטע מ 21K - שלוחת משלטים - משלט 10 - משלט 7 - משלט 6 -  ליד אנדרטת פורצי הדרך לירושלים - הכביש לנווה אילן - טעלז סטון - אבו גוש - הר הרוח - מעל קטנה - נטף - עין נטף - נחל כפירה - ליד מבוא חורון - "סינגל מבוא ירון" - "סינגל קישקשתא" - "סינגל רודי פרוג'קט" - "סינגל מאגר עליון" - "מעיין התמרים" בפרק קנדה - כביש "מודיעין-לטרון" לטרון

נקודת יציאה : פונדק אסא ליד תחנת דלק אלון בלטרון
 

משתתפים : 13

אורך : בספידומטר  41 ק"מ

גובה מצטבר : ~1074  מ'

זמן :  5:25  שעות

דרגת קושי : 4.3 ( בינוני עד קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.6 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץGoogleEarth

  המסלול ב AmudAnan

קובץGPX

תמונות 1

הערות :

  • סוף סוף זכיתי לרכב בשלוחת משלטים
    תמיד כשאני עולה או יורד בדרך לירושלים אני אומר לעצמי שאני צריך לרכב בדרך העולה על רכס משלטים ןהיום סוף סוף עשיתי את זה
  • התחלנו מלטרון לאורך הכביש עד הכניסה לפרק קנדה (3)
    מכאן לתוך הפרק ועל התוואי של מסלול 21K שמשולט בשטח עד נקודה 5 ממנה עזבנו את הסימון האדום וירדנו לעמק ורכבנו במקביל לכביש 1
    בנקודה 6 צומת עם סימון שחור והלאה ב 7 צומת שחור שבא מתחנת הדלק של שער הגיא והאדום אתו המשכנו לשלוחת משלטים
  • הדרך העולה לשלוחת משלטים לבנה וטובה בעלייה סבירה לאורך כל הדרך
    בנקודה 9 איזור פיקניקים בו אכלנו ארוחת בוקר
  • המשכנו בדרך המסומנת אדום וב 11 פנינו לדרך שיורדת לוואדי ועולה לאיזור תחנת השידור בנווה אילן שם חברנו לכביש הגישה לנווה אילן (12)
  • על הכביש רכבנו לכיוון אבו גוש ונטף
    יש לשים לב לשילוט לנטף ולא להתפתות ולרדת לאבו גוש בנקודה 13 אלא לעלות עם הכביש שמאלה (שיפוע חזק)
  • ב 15 פניה שמאלה (מערבה) מהכביש להר הרוח - עלינו כמה מטר וחיכינו לכולם
    ירדנו לכביש חזרה ואחרי פחות מ 100 מ' בכיוון נטף (מערב) פנייה לדרך (צפון מזרח) ימינה בסימון שחור
    זוהי דרך יפה שתחילתה עלייה קלה ובתוואי של תחילתה שונה ממה שבמפה הטופוגרפית (ראה את ההבדלים במפה של המסלול שלי)
    הדרך ממשיכה בתצפית יפה על נחל כפירה והכפר קטנה והגדר ויורדת וחוברת עם הכביש בנקודה 18
  • המשכנו עם הכביש ונכנסנו לנטף וירדנו בתוכו עד ליציאה (19) ממנו (לא בדיוק בשער הרשמי) אבל אין בעיה לצאת מנטף בהרבה מקומות  .
    חברנו לדרך שיורדת לנחל כפירה
  • בנקודה 21 יש פניה שמאלה (מערבה) לעין נטף (20)
    רובנו חטאו (כולל אני - לא דבר רגיל) והמשיכו לרדת ישר ופספסו את המעיין (ראה תמונות שצילם מאור יחד עם עדי ותומר שלא וויתרו על המעיין)
    זהירות בירידה מ 21 כי הג'יפים שחקו פה את הסלעים
    ההמשך של נחל כפירה טכני וכולל חציית איזורים עם חלוקי נחל ומקומות שהג'יפים שחקו אבל הכל רכיב
  • ב 22 צומת של הירוק והאדום
    את הקטע הבא בחרתי מתוך מפת שבילנט של פרק קנדה שדווקא הוכיחה עצמה בניגוד לניסיוני הרע עם מפות שבילנט של הכרמל וחורשן
    משמאל (דרום)רואים סככה של רפת ושערים
    עוברים את השער הימני מערבה ואחרי כמה מטרים מתחיל סינגל ששומר על קו גובה ונקרא "מבוא ירון" (23)
    "מבוא ירון" מסתיים בנקודה 24 והמשכנו עם הדרך עד 25 בו נכנסנו לסינגל "קישקשתא" (על שם הסברסים שבו ומי שלא נזהר יכול להרגיש את נחת קוציהם)
    "קישקשתא" נגמר ב 26
    את הסינגל הבא "רודי פרוג'קט" חיפשנו (ראה מפה) ותחילה נכנסנו לחלקו העליון בעלייה של "רודי פרוג'קט" ואז חזרנו וב 27 התחלנו לרכב על הסינגל עד סופו ב 28
    מכאן עלייה קשה וקצרה אותה הלכתי אבל רובנו רכבו עד נקודה 29 ואז דרך עד 32 וכניסה לסינגל היפה ביותר שרכבנו היום  "מאגר עליון" עד נקודה 30 שבה יש שוקת ופונים לסינגל שלא מופיע במפת שבילנט שלקח אותנו עד איזור האגם של פרק קנדה (31) ומכאן בדרכי פרק קנדה לכביש "מודיעין-לטרון" חזרה לרכב
    רצף הסינגלים מ 22 עד 31 הוכיח את עצמו כבחירה נכונה למרות שפה ושם היו קוצים לא נעימים אבל הכיוון היה טוב עם מעט עליות ויותר ירידות או גובה אחיד

 

Saturday, April 28, 2007

רמת אביב - צובה

 

רמת אביב - צובה

63

תאריך  28-4-2007

המסלול במפת 1:250000

הקטע ההררי של המסלול במפת 1:50000

 גרף גבהים

תאור המסלול מאת : עדי ספקטור

 

התחלת הרכיבה ברמת אביב, בשעה 6:30. 3 רוכבים – עדי, קובי וארז.

תחילת הרכיבה בקצב מהיר ביותר.

מפארק הירקון חברנו לנמל ת"א ולאורך הטיילת דרומה דרך הדולפינריום עד לכניסה ליפו העתיקה.

פנינו מזרחה בדרך קיבוץ גלויות עד לכניסה לשכונת התקוה ולפארק דרום.

בפארק דרום חברנו לתוואי של נחל איילון ולמעשה נכנסו לשטח.

חלפנו על "הפארק הלאומי" כיריה ועברנו מתחת לכביש גהה במגמה מזרחה עד לכביש שפירים-יהוד.

פנינו ימינה (דרומה) כ- 100 מטר עד לצומת ושם פניה שמאלה על כביש פנימי שמוביל למושבים צפריה וזיתן.

הכביש הפנימי ריק מכל כלי רכב בשבת ואיתו המשכנו עד למושב זיתן ובהמשך עד לא.ת. צפוני בלוד.

חלק מהכביש עובר בין כביש 1 לטרמינל 3 החדש בנתב"ג (לא ניתן להבחין מהכביש שקיים כביש פנימי!)

חצינו את כביש 40 ואילתרנו דרך השטח לכיוון המושב גינתון (תוואי הרכבת למודיעין מהווה מחסום קשה לחציה, אבל לאחר כמה דקות מצאנו את דרכנו).

חצינו את גינתון והמשכנו לכיוון מושב בן שמן.

לא נכנסו למושב אלא איגפנו אותו ממערב במגמה כללית דרום מזרח, עד למפגש עם כביש 1 .

קיימת מנהרה צרה (וחשוכה) שדרכה חצינו את כביש 1 באזור התוואי של נחל גמזו.

פתאום מצאנו את עצמנו ביער בן שמן!

לא וויתרנו על 2 סינגלים ביער J ולאחר שהחלטנו להמשיך עלינו על הסימון של שביל ישראל במגמה כללית דרומה.

המשכנו בתוואי של שביל ישראל (פרט לקטע קצר שחיפשנו סינגל שמסומן במפה של שביל-נט אך אינו קיים בשטח!)

שביל ישראל מטפס לאזור שתי חירבות (עליה קצרה אך בינונית-קשה), באזור זה עשינו הפסקה ראשונה.

לאחר כרבע שעה המשכנו עם סימון שביל ישראל, חצינו את נחל ענבה (התוואי באזור זה די הרוס עקב הקמת מחלף חדש באזור בין כביש 1 למודיעין) והמשכנו דרומה עד לחיבור עם כביש המחבר בין משמר איילון לשעלבים.

פנינו מזרחה כ- 350 מטר ומשם המשך דרומה על שביל ישראל.

חצינו במנהרה את כביש 1 והמשכנו לכיוון לטרון.

חצינו את כביש 3 והמשכנו דרומה כשאנו חולפים על פני מנזר השתקנים. טיפסנו לאנדרטה ללוחמי חטיבה 7 ומשם ירדנו לנחל נחשון ו...שוב טיפוס – הפעם מתחיל בינוני ונהיה קשה יותר ויותר לנוה שלום. הטיפוס הזה די "גמר" את ארז..אך כמו גדול הוא טיפס אותו ואף המשיך.

מנוה שלום חברנו לדרך בורמה ואיתה המשכנו במגמה כללית מזרחה עד לתחנת הדלק במסילת ציון.

עד כאן – 68 ק"מ!

עשינו הפסקה די ארוכה, עם הרבה התלבטויות לגבי ההמשך.

ארז החליט שזה מספיק בשבילו, קובי התלבט, ואני הייתי נחוש להמשיך לפחות עד צובה.

לאחר כחצי שעה סיכמנו שאני וקובי ממשיכים, ואילו ארז רכב לכיוון אשתאול שם יפגוש את הרכב שבא לאסוף אותנו.

העליה ב"דרך הג'יפים – דרך שבע" לא קלה. אומנם דרך כורכר, אך היא מלאה ברכבים, מזג האויר התחמם מאוד, והיתושים די מציקים.

קובי החל לגלות סימני מצוקה, אך המשיך בעליה עוד ועוד, עד שבשלב מסוים השרירים הכריעו אותו והוא החליט לחזור בחזרה ולחבור לארז באשתאול.

המשכתי לבדי בטיפוס המייגע שהתחיל לתת אותותיו גם אצלי.

בשלב מסוים מצאתי את עצמי בסיומו של טיפוס ובדרך נוף צפונית יער הקדושים (פעם ראשונה שאני רוכב אותה לכיוון מזרח).

שוב חזרתי לדהור... ירידה בשיפוע מתון עד לחבירה עם נחל כיסלון.

המשכתי מזרחה עם הדרך עד לעין לימון. הרגליים כבר כאבו מאוד, החלטתי לעצור למספר דקות בעין לימון.

לפניי עליה של כקילומטר וחצי לצובה, אך השיפוע קטלני!

ידעתי שלא אצליח במצבי לטפס את כל העליה על האופניים (גם כשאתה רענן זה כמעט בלתי אפשרי לטפס את כל העליה מבלי לרדת מהאופניים, אלא אם קוראים לך אבנר לוי J).

בחצי רכיבה – חצי הליכה טיפסתי את העליה והגעתי לצובה !!



Friday, April 20, 2007

יער ביריה ונחל דישון

 

יער ביריה ונחל דישון

תאריך : 20-4-2007

צומת מחניים - נחל קבלה - נחל חסף - צומת כביש לקבר עוזיאל - צומת כביש "מחניים-קבר בן עוזיאל-ביריה" - כביש  "מחניים-ביריה" - ליד עמוקה - עין יבנית - חרבת נבוריה - כביש " עין זיתים-כרם בן זמרה" - כרם בן זימרה - חרבת נסכה - הר פועה - נחל צבעון - נחל דישון - עין אביב - חציית כביש "עלמה-רמות נפתלי" - הכביש הישן "קרית שמונה-ראש פינה" - צומת מחניים

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת מחניים

משתתפים : 15

אורך : בספידומטר  46 ק"מ 

גובה מצטבר : 1037 מ'

זמן :  4:35  שעות

דרגת קושי : 4.4 (בינוני עד קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.5 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

קובץ טקסט לנביגייד

מפה 1 (מתוצרת מאור)

פרופיל גבהים (מתוצרת מאור)

קובץGoogleEarth

קובץGPX

תמונות

הערות :

  • עוד אחד מהטיולים הטובים ביותר שכולל עלייה מכובדת ודהירה טכנית בחלקה במורד נחל זורם (בקושי)

  • רציתי פה לחזור על אחד המסלולים המוצלחים משנה שעברה - טיול המאה אבל לקצר אותו קצת ולמצוא נתיב עלייה אחר ליער ביריה

  • התחלנו מתחנת הדלק מערבה ועברנו במעבר חדש מתחת לכביש "ראש פינה-קרית שמונה" שחוסך חצייה ברמזור
    התחברנו לכביש שעולה מחצור לביריה ואחרי כמה מאות מטרים (נקודה 2) פנינו ימינה (צפונה) ליער לכביש (היה דרך בפעם האחרונה) שהופך לדרך בהמשך
    בנקודה 3 צומת דרכים - לוקחים את השמאלית
    בנקודה 4 צומת דרכים - לוקחים את הימנית הפחות תלולה שאפילו יורדת בהמשכה

  • המשך הדרך רצף של עליות קטלניות שאת חלקן עלינו ברגל , אחד השיפועים היה של 22.6% (ראה גרף)

  • בצומת הדרך וכביש לקבר עוזיאל פנינו שמאלה במעלה הכביש לכיוון ביריה (נקודה 5)
    בנקודה 6 מתחת לעמוקה פנינו לדרך יער מסומנת ירוק (הסימון לא ברור בכניסה אליה - יש שילוט לדרך 4X4)

  • אכלנו ארוחת בוקר בשרידי בית הכנסת בחרבת נבוריה

  • בנקודה 8 מגיעים קרוב לכביש ורוכבים במקביל לו על דרך עד 9 שם עלינו על הכביש ורכבנו עד מושב כרם בן זמרה (11)

  • בנקודה 12 יצאנו מהמושב בסיועו של ילד מהמושב שרכב על אופניים (בלי קסדה כמובן) והיה גאה להוביל את חבורת הרוכבים המדוגמת עד אל מחוץ למושב
    מפה דהירה נהדרת עד ערוץ נחל צבעון (14)
    בנקודה 13 התלבטנו אם להמשיך עם הדרך דרך המטע (מצריך טיפוס על שער) והחלטנו לא ואכן צדקנו
    בערוץ נחל צבעון עלינו על כביש "סאסא-יראון-ריחנייה" וירדנו ממנו לדרך בצג הצפוני של הערוץ בנקודה 15

  • מכאן דהירה במורד הערוץ שהופך לנחל דישון עד לחבירה עם כביש "ראש פינה-קרית שמונה"
    לא נאלצנו להרטב - רוב המעברים בערוץ היו יבשים והיו רק מעט שלוליות

  • בנקודה 19 חוצים מתחת לכביש החדש "ראש פינה-קרית שמונה"
    חלקנו (ביניהם מאור שהכין את המפה) רכבו על הכביש החדש (דרך 21) עד צומת מחניים
    אני ואחרים בחרנו בדרך העדיפה והפחות מסוכנת - לרכב על הכביש הישן דרך 20 ו 22 ובהמשך כשמגיעים שוב קרוב לכביש החדש ב 23 ממשיכים על הכביש הישן שהופך לדרך ממזרח לכביש החדש עד תחנת הדלק בצומת מחניים

Friday, April 13, 2007

גולן אלטרנטיבי

 

גולן אלטרנטיבי

תאריך : 13-4-2007

מצפה גדות - כביש "גשר בנות יעקב-נפח" - ציר הנפט - רוויה - כביש "צומת ווסט-גונן" - גונן - כביש מע"צ - גדות - גשר בנות יעקב - מצפה גדות

נקודת יציאה : חנייה של אנדרטת מצפה גדות

משתתפים : 7

אורך : בספידומטר  46 ק"מ 

גובה מצטבר : 742 מ'

זמן :  4  שעות

דרגת קושי : 1.7 (קל עד בינוני)

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

מפה 1 (מתוצרת מאור)

פרופיל גבהים (מתוצרת מאור)

תמונות

הערות :

  • הטיול בוצע כאלטרנטיבה לטיול שטח שתוכנן ועקב הבוץ שראינו שהיה בשטח החלטנו לשנותו
    בימים הקודמים וכנראה במשך הלילה לפני ירדו גשמים שגרמו לבוץ רב בשטח
    ביום הרכיבה עצמו מזג האוויר היה סביר , תחילה מעונן ואחר כך מעונן חלקית

  • תוואי המסלול היה רובו כביש
    המסלול כלל עלייה בכביש הראשי "גדות-נפח" ופנייה ממנו באיזור נפח לציר הנפט בכיוון צפון .
    ציר הנפט שמלווה את קו צינור הנפט TAP Line סלול ברובו .
    מצבו היום רעוע ורובו פס צר (סינגל של אספלט) של אספלט וקטעים רבים ללא אספלט בכלל
    את כל השלוליות הצלחתי לעבור בלי להרטב - היו כאלה שנרטבו

  • במחנה רווייה זכינו לקפה מהחיילים בש"ג (נח"לאים מגדוד שחם) .

  • מציר הנפט התחברנו לכביש "צומת וסט-גונן" וירדנו בירידה נהדרת במהירות ממוצעת שלי של 57 קמ"ש עד גונן
    משם בכביש מע"צ עד גדות
    מגדות ירידה לגשר בנות יעקב וטיפוס בכביש למצפה גדות

  • סה"כ היה טיול קל (רואים בדרגת הקושי) למרות הטיפוס כי רובו היה בכביש

Wednesday, April 04, 2007

כפר יונה - הרצליה בשתי דרכים

כפר יונה - הרצליה בשתי דרכים

32

תאריך : 4-4-2007

כפר יונה - פרדסיה - חציית כביש 4 - יער אילנות - אבן יהודה - תל יצחק - דרך המסילה - ביצת פולג - רשפון - כפר שמריהו - הרצליה - אפולוניה - ארסוף - שפיים - יקום - פרק יקום - אודים - איזור תעשייה פולג - דרך לאורך הרכבת - תחנת רכבת נתניה - כביש "נתניה-צומת בית ליד" - כפר יונה

נקודת יציאה : כפר יונה

משתתפים : לבד

אורך : בספידומטר  60 ק"מ 

גובה מצטבר : 500 מ'

זמן :  5  שעות כולל עצירה לסידורים במשרד בהרצליה ותיקון במצמן פולג - נטו רכיבה3:36 שעות

דרגת קושי : 2.2

קובץ טקסט לנביגייד

קובץGPS

קובץGPX

מפה 1

פרופיל גבהים

Googlearth File

הערות :

  • ביום חמישי האחרון הייתי צריך לקפוץ למשרד לזמן קצר ולעבור במצמן פולג
    החלטתי שזו הזדמנות לבדוק דרכים מכפר יונה להרצליה ואכן הצלחתי לנסוע בדרך אחת ולחזור באחרת

  • בנקודה 4 ליד הרמזור בצומת פרדסיה ירידה לדרך עפר שמובילה ליער אילנות
    בקיץ הדרך חולית אבל עכשיו היתה בסדר

  • בנקודה 10 כביש באבן יהודה שיוצא לכביש "צומת דרור-פולג"
    בין 11 ל  12 נסיעה על הכביש

  • ב 12 כניסה לכביש לתל יצחק והמשך מצפון לאחוזת פולג דרך עפר שמחברת בנקודה 14 לציר המסילה (ממזרח למסילה)

  • בין 15 ל 16 רכיבה על כביש "בני ציון-יקום/שפיים"

  • מ 19 עד נקודה 20 רכיבה על דרך טובה
    קצת לפני 20 יש שער של כפר שמריהו ואז הדרך נעשית פחות טובה ויותר חולית ובנקודה 20 היא נגמרת ואז חציתי לרחובות כפר שמריהו
    בנקודה 22 גשר הולכי רגל בין הרצליה ב' לאיזור התעשיה הרצליה פיתוח (רח' מדינת היהודים)

  • הקטע בין 23 ל 24 הוא כנראה טעות של ה GPS עקב רכיבה בין מבנים
    ב 24 (רח' ספיר )3 עצרתי לכחצי שעה

  • ב 27 כניסה לשטח
    בין 29 ל 30 סינגל נחמד בכיוון כללי ירידה
    הקוצים בצדיו היו גבוהים - בואו לרכב בו כדי שיהיו פחות קוצים !!
    מ 30 ל 31 ניסיתי דרך ליד הבתים אבל היא נחסמה וחזרתי במעלה הכביש בין 30 ל 32

  • בין 32 ו 33 שדות אירוסים - מראה יפה (לא טבעיים כמובן)

  • בין 34 ו 35 רכבתי על הכביש הפנימי של איזור הקניות שפיים/געש ובדמקום הכניסה מכביש 2 (35) עברתי את מעקה הבטיחות וכמה שיחים מערבה לדרך שעליה רכבתי עד הגשר להולכי רגל בכניסה ליקום (36)
    ב 37 סינגלון מהמחסום בכניסה לפרק יקום אל בית הקברות של יקום .
    ב 39 יש איזור שעד לפני כמה שבועות היו בו אירוסים כמו בשאר שמורת פולג ונחל פולג
    עכשיו הפרח הבולט הוא בן חצב יקינטוני

  • בנקודה 41 גשר אירי שחוצה לכיוון אודים

  • ב 44 עצרתי בחנות מצמן פולג לכשעה
    המשכתי עד בית ספר אורט בפולג ואז בדרך (45-46) והלאה עד 47 ולאורך המסילה מצדה המערבי
    זה הצריך אותי להמשיך עד תחנת נתניה כי אי אפשר לחצות את המסילה
    מנתניה רכבתי לאורך הכביש עד הבית

 

Thursday, March 29, 2007

כפר יונה - שדה ורבורג - חרוצים - אבן יהודה

כפר יונה - שדה ורבורג - חרוצים - אבן יהודה

תאריך : 29-3-2007

כפר יונה - ינוב - ציר המוביל - פורת - כפר יעבץ - כפר הס - חרות - משמרת - שדה וורבורג - בני ציון - שמורת בני ציון/חרוצים - הדרך המקבילה למסילה - שמורת ביצת נחל פולג - תל יצחק - אבן יהודה - יער אילנות - פרדסיה - כפר יונה

נקודת יציאה : כפר יונה

משתתפים : לבד

אורך : בספידומטר  44 ק"מ 

גובה מצטבר : 443 מ'

זמן :  3:30  שעות

דרגת קושי : 1.8

קובץGPX

מפה 1

פרופיל גבהים

Googlearth File

הערות :

  •  זהו מסלול קל שעובר פה ושם במקומות בעייתיים מבחינת חול אבל בעונה זו לא החול והבוץ לא היוו בעייה .

  • בנקודה 6 בין ינוב לתנובות כניסה לדרך שמתחברת בהמשכה לתוואי המוביל
    בד"כ אני ממשיך אתה ישר דרומה אבל בגלל שהייתי לבד ושמעתי בני דודים בדרך לפניי החלטתי לעקוף בדרכים צדדיות את הקטע בין נקודות 8  ל 10 שקרוב לקלנסואה .
    הדרכים האלטרנטיביות עליהן רכבתי היו בסדר פרט לקטע קצר שהיה חולי (בקיץ יכולה להיות בעיית חול רצינית בין 8 ל 9)
    בנקודה 9 כניסה עם דרך ליישוב פורת ויציאה דרך שער לדרך אחרת שמיעה מנקודה 8

  • ב 10 חברתי לציר המוביל הארצי שלקח אותי עד 11 שהוא הכביש לטירה
    המשכתי דרומה על ציר המוביל עד 12 וראיתי שאני מתקרב יותר מדי לטירה וחזרתי אחורה לדרך (13) שהולכת לתחנת שאיבה (14) והלאה לכפר הס
    בנקודה 15 פוגשים כביש משובש בכיוון צפון דרום

  • בין 19 ל 20 יש כביש משובש שמוביל למושב חרות

  • בנקודה 22 שער ויציאה לדרך שאם השער היה פתוח היתה מאפשרת לנסוע עם כל רכב לכיוון שדה וורבורג ולעקוף את הפקקים בקטע בני דרור - רעננה (השער תמיד סגור - חבל)

  • ב 24 הדרך נושקת את איזור ההרחבה של שדה וורבורג .
    ב 25 פנייה שמאלה תוביל לכביש 4
    אני פניתי ימינה והגעתי לקצה הדרך ב 26 וחתכתי דרך שדה בור לכביש 4  ונסעתי עליו עד צומת בצרה ועברתי במעבר התת קרקעי  (27)

  • בנקודה 30 מיד אחרי שמורת בני ציון דרך שמובילה צפונה

  • ב 33 התחברתי לציר שממזרח למסילה (סימון אדום)
    בגלל שיש קטע בוצי מאד יש דרך אלטרנטיבית ממש קרובה למסילה (חלקה על החצץ של המסילה) בין נקודות 34 ו 35

  • בנקודה 36 דרך מקבילה לכביש "בית יהושע-צומת דרור" ורכבתי איתה עד חיבור לכביש בתל יצחק (37)
    בצומת תל יצחק חציתי את הכביש לדרך שמובילה צפונה בין שדות (יש קטעים רבים חוליים הדורשים הליכה
    קטע בעייתי זה מסתיים בנקודה 39
    בנקודה 40 עליתי על כביש צפון - דרום באבן יהודה ושם נבנה היום בית הספר האמריקאי

  • בנקודה 41 חסמו את הכביש בין קדימה להדסים
    בגלל זה הרבה מכוניות נוסעות מיער אילנות לאבן יהודה בדרכי עפר שהפכו מהודקות (בעבר הן היו חוליות)
    נהניתי מהדרך המהודקת לשם שינוי

  • בין 43 ל 45 הדרך חולית בקיץ אבל עכשיו היתה בסדר בלי בעיות מיוחדות

 

סינגל יער עירון

סינגל יער עירון תאריך :  4-10-2024 זהו המסלול של סינגל עירון ללא תוספות הסינגל עדיין בבנייה ועל פי הבנתי בהמשך יהיה בכל שטח סינגלי מענית נ...