Friday, December 04, 2009

חיפה - תל אביב

 

חיפה - תל אביב

התבקשתי לכתוב מאמר על מסלול מחיפה לתל אביב

מאחר וזה מסלול שמתאים בעיקר לעונת הגשמים כאשר החול קשה ומאפשר רכיבה לא הספקתי לבצע אותו השנה ולכן שרשרתי קטעים מ 4 מסלולים שמהווים את המסלול הנ"ל :

מחיפה לכפר יונה

מכמורת משופר ליום גשום

סובב נתניה ליום גשם

בית יהושע - תל אביב וחזרה

המסלול בוצע בפועל ע"י בן כץ ב 4 בדצמבר 2009 - ראה תוספת בסוף המאמר

נקודת יציאה : מת"מ חיפה

נקודת סיום : נמל ת"א

אורך :  114 ק"מ

גובה מצטבר : 747 מ'

זמן :  9:30 שעות

רמת קושי : 5.1 (קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.2 (קל) (מתוך 5)

גרף גבהים

מפת קטע 1

מפת קטע 2

מפת קטע 3

מפת קטע 4

קובץ הקלטה בפורמט LOG

קובץ ל GOOGLEEARTH

קובץ ל NAVIGUIDE

הערות :

·         ניצלתי את הצורך שלי בסידורים באיזור חיפה בכדי לחזור מחיפה הביתה על האופניים
גורם נוסף להחלטה היה בכך שידעתי שהחול יהיה מהודק באיזור עקב הגשם שירד ביומיים האחרונים באיזור

·         התחלתי בחיפוש מעבר לכיוון החוף
זכרתי מעבר מתחת כביש החוף בנקודה 2 - הכביש שמדרום למת"מ ליד השער של חישולי כרמל , לא מצאתי
לכן חזרתי ורכבתי סביב המת"מ עד אחרי תחנת הרכבת חוף הכרמל ולחוף דדו (6)
מכאן התחלתי להדרים לאורך הכביש ואז דרך על רכס הכורכר
כמעט לא היו בעיות של חול ולא נאלצתי לרדת מהאופניים
בנקודה 7 ירדתי לכיוון החוף כי הכל נהייה חולי ורכבתי קטע קצר לאורך הים
בנקודה 8 לפני גשר המסילה מעל כביש החוף נכנסתי לדרך שעוברת במחצבות הכורכר
למרות שיש בה שלוליות היא טובה והמומלצת ביותר והיא מובילה להמשך דרך טובה מנקודה 9 עד שפך נחל אורן (10)

·         נחל אורן שבד"כ ניתן לחצייה גם כשיש בו מים היה מלא ורק ברצועת החוף שם יש רצועת חול צרה שמפרידה בינו לים ניתן היה לחצות
ההיו באיזור מרבדי פריחה נהדרים
מכאן (10) דרך טובה ממערב למסילה ואחר כך מתחברת לכביש למפעל המלח ובסוף מגיעה לכביש של עתלית
בנקודה 11 הכביש חוצה את המסילה מזרחה והמשכתי איתו דרך עתלית
בנקודה 12 מגיעים לכביש הגישה לנווה ים
עכשיו בונים שם גשר מעל המסילה כך שאיזור זה ישתנה בקרוב
בנקודה 13  פניתי לדרך לכיוון חוף הבונים

·         יש שילוט של שביל אופניים פה ושם על הדרך הזו
הדרך טובה בלי בעיות חול ועוברת בקטעים קרוב מאד לכביש החוף
בנקודה 14 עוברים ממזרח למנחת הצנחנים של חוף הבונים
בנקודה 15 חוצים עם הדרך את המסילה לכיוון חוף הבונים
פה גם האנדרטה להרוגי תאונת האוטובוס והרכבת

·         בנקודה 16 חוצים מעקה ויורדים לשמורה
אני רכבתי בדרך הראשית בסימון אדום
ניתן לסטות לשבילים ולטפס לגבעות הכורכר או למפרצים ולבקר באתרים כמו המערה הכחולה וכו'
פה ושם היו קטעים חוליים שאילצו אותי להוליך את האופניים מספר מטרים
הפריחה היתה נהדרת והקטע הזה של חוף הבונים היה אולי היפה בטיול
בנקודה 17 יוצאים מהשמורה ועולים על דרך טובה עד נחשולים
פה באיזור נקודה 19 הסתבכתי בגדרות של הצימרים , חוף דור ואחרים עד שיצאתי משער צדדי שהיה פתוח בחוף דור

·         בנקודה 20 פניתי לדרך שמובילה לבריכות הדגים של מעגן מיכאל
זהו  איזור קסום
בריכות דגים בצבעים שונים , ביצות , נחלים , עופות מים וצמחייה מגוונת כאשר ממערב רואים את הים - חווייה
בנקודה 21 מגיעים לערוץ נחל תנינים המלא והזורם
היה נראה שהוא לא ניתן לחצייה ומדרום יש חוף רחצה של ג'סר א זרקא שהיו בו אנשים ולא רציתי לעבור בו לבד בין בני דודנו
לכן המשכתי עם דרך מקבילה לנחל תנינים בתקווה שיהיה מעבר לשמורה של נחל תנינים
כמובן שהיתה גדר גבוהה ולכן יכולתי להכנס למעגן מיכאל בלבד דרך שער שהיה פתוח בנקודה 22
גם מעגן מיכאל מגודר היטב ולכן נאלצתי לעבור את כל הקיבוץ ולצאת מהשער הראשי מצפון

·         בנקודה 23 פניתי מכביש הגישה למעגן מיכאל לכביש לבית הספר שדה מעגן מיכאל
בנקודה 24 עברתי במעבר מסודר מתחת כביש החוף והמשכתי בדרך שהתחברה לכביש הגישה של ג'סר א זרקא בנקודה 25
מפה המשכתי על הכביש ממזרח לכביש החוף ובנקודה 26 פניתי מקביל לכביש החוף לשביל שהוביל לאקוודוקט של קיסריה
אחרי האקוודוקט הדרך חולית ונאלצתי להתקרב לכביש החוף ולרכב בין נקודה 27 ל 28 על מורדות השוליים הלא סלולים של כביש החוף
בנקודה 28 מגיעים לחומה אקוסטית של אור עקיבא
רכבתי על דרך שהופכת בהמשך לכביש ממזרח לחומה והלאה באור עקיבא עד היציאה למחלף החדש בנקודה 29

·         פה חציתי עם הכביש מתחת כביש החוף והמשכתי על שביל הולכי רגל מצפון לכביש "אור עקיבא-קיסריה" עד הכביש הראשי של קיסריה (30)
מכאן עם הכביש דרומה דרך קיסריה עד הכניסה לתחנת הכוח בחדרה (31)

·         כאן עליתי על הדרך שמקבילה לגדר חברת החשמל ומסומנת בסימון שביל ישראל
בנקודה 32 הדרך חוצה את נחל חדרה על גשר אירי
בגלל המים המאד עכורים של הנחל אי אפשר להעריך את עומק המים
אזרתי אומץ וחציתי ולמרות שפני הנחל היו גבוהים , הגובה נוח לאופניים ולא עבר את גובה הפדל כשהוא למטה ורק שפיץ של נעל אחת נרטב
הדרך ממשיכה לאורך הנחל בפרק הסוריאליסטי שקיים פה
הפרק נראה יפה ומסודר אבל הנחל המת עם מים שחורים יוצר מין אווירה מוזרה ולא הגיונית
בנקודה 33 עליתי על כביש הגישה לפרק ורכבתי עליו עד גבעת אולגה

·         בנקודה 35 מיד אחרי החוף של גבעת אולגה פניתי לסינגל מכמורת המוכר לי מהרבה רכיבות :
מכמורת משופר לימי גשם
מכמורת משופר

בנקודה 36 התחברתי לדרך שהובילה למכמורת והמשכתי עם הכביש עד הפנייה לשמורת שפך נחל אלכסנדר בנקודה 37

·         ועברנו את הנחל בגשר כביש הגישה למכמורת
מיד אחרי החצייה עם הגשר חתכנו לכיוון החוף בנקודה
38
התחלנו ברכיבה אל הכביש לכפר ויתקין/בית חרות (
39)
פה המשכנו להרחבה של כפר ויתקין ויצאנו מהיישוב בנקודה
43
חצינו את כביש "ביתן אהרון-כפר ויתקין" בנקודה
44A

·           בנקודה 46 הגענו לסינגל שמורת ביתן אהרון
עלינו על רכס הכורכר עם הסינגל עד הבית הגדול (
48)
מכאן על המדרכה/שביל בצד מערב של הכביש

·         עברתי דרך חבצלת השרון וחציתי את כביש 2 על גשר המכוניות בנקודה 50
בנקודה
53 שוב סינגל על המצוק ובנקודה 54 חברתי לכביש

·         בנקודה 55 שוב סינגל עד נקודה 56 בה יש מנחת מסוקים של בית חולים לניאדו אותו עקפתי מדרום ומערב

·         מתחברים לטיילת של נתיה ורוכבים עליה עד הקצה שלה בנקודה 57 והלאה לבית גולדמינץ (57)
המשכתי בכביש עד נקודה 59 בה פניתי לכיוון ביצת דורה ואחריה הלאה דרך שכונות רמת פולג והלאה אל גשר הולכי הרגל מעל כביש החוף בנקודה 63
הגשר חוצה לאודים

·         חוצים את אודים ובנקודה 64 מגיעים לסינגל קצר שמגיע אל מעל המעבר החצוב של נחל פולג ברכס הכורכר
חזרתי חזרה מהתצפית בקצה הסינגל

·         בנקודה 64 בקצה מושב אודים יש דרך שיורדת לערוץ וחוצה אותו בגשר אירי
עכשיו המים היו נמוכים ואין בעיית הרטבות אבל בחורף לפעמים גובה המים הוא עשרות ס"מ וצריך לחפש אלטרנטיבה אחרת או להרטב

·         מגיעים לפרק יקום ובנקודה 65 טיפסתי לסינגל שעל רכס הכורכר ורכבתי עליו עד הירידה ממנו בנקודה 66
עוברים דרך אתר הפעילות לילדים עם האגם ונכנסים לסינגל אחרי חציית גשרון חדש על תעלה וגדר בנקודה 67
מכאן סינגל נחמד עד ליד שער הכניסה לשמורה ליד תחנת דלק דור אלון בנקודה 68

·         בנקודה 69 אחרי חציית תחנת הדלק עולים לגשר הולכי הרגל מעל כביש החוף
בצד המערבי של כביש החוף עוברים את מעקה הבטיחות וממשיכים בדרך מקבילה לכביש 2 שעוברת ליד מגרשי הגולף של געש עד תחנת הדלק אלון בנקודה 70
פה חציתי לכיוון החנייה האחורית של "צומת ספרים" ועם הכביש שהופך דרך מזרחה לכיוון שמורת חוף געש
בנקודה 71 פניתי לדרך שהובילה עד לדרך שליד השמורה (מגודרת)  (72)
בנקודה 73 נכנסתי לדרך שבתוך השמורה
יש שם סינגלים מאד חוליים עכשיו ולא מומלץ להכנס אליהם אלא אחרי גשמים חזקים
בנקודה 74 יצאתי מהשער של השמורה , יש שם ברז מים
מכאן המשכתי בדרך ממזרח לארסוף עד נקודה 75 בה חוברים לכביש משובש ממנו פניתי לכביש משובש נוסף בין פסלים סביבתיים בנקודה 76
לפני המפגש עם דרך שהובילה למתקן בטחוני שעכשיו הוא נטוש , אפשר להכנס לאיזור מקפצות אופנועים נחמד (77)
לפני מספר חודשים כשהייתי פה הוא היה חולי ולא מתאים לאופניים
הפעם הוא היה מהודק ומהנה גם לאופניים - נחמד
המשכתי עם הדרך עד הכניסה לנוף ים בנקודה 20

·          מכאן רכבתי בכביש/דרך עד סידני עלי (79) והלאה דרך דבל/סינגל קצר שמחבר לרח' בהרצליה (80)
מכאן דרך הרצליה פיתוח לקצה מגרש החנייה של מלון דן אכדיה (81) והלאה ליד קניון ארנה והמרינה

·          בנקודה 82 עליתי על דרך הכורכר מעל חוף הים לכיוון הקאונטרי קלב (83)
בנקודה 85 חוצים את כביש "רמת אביב-גלילות" ועולים על שביל האופניים המסומן עד נמל ת"א דרך רמת אביב
בנקודה 89 חוצים את מסוף האוטובוסים הגדול וחוצים את הירקון על גשר הולכי רגל וממשיכים לפינה הצפון מערבית של הטיילת של נמל ת"א (90)
המשכתי עד הרחבה הגדולה בה היה האולפן השקוף של ערוץ 24 בנקודה 91

נ.צ. רשת ישראל החדשה:

 

מס' נקודה

צפון

מזרח

1

743257

196671

2

743332

196282

3

743393

196780

4

743959

196725

5

744459

196359

6

744460

196240

7

736848

195279

8

736403

195285

9

736225

195296

10

735163

194879

11

732827

194612

12

731732

194482

13

731559

194432

14

728120

194060

15

726858

193711

16

727509

193189

17

725184

192985

18

724140

192974

19

724092

192500

20

724096

192729

21

716116

191212

22

717278

192141

23

718569

192677

24

717687

192682

25

716692

192509

26

715709

192361

27

714981

192321

28

714370

192232

29

712360

192208

30

712134

191314

31

709143

190250

32

708147

190552

33

707782

189704

34

705922

189095

35

704664

188787

36

702008

188180

37

700577

188012

38

700006

187919

39

699157

187418

40

699168

187797

41

698152

187581

42

698146

188277

43

697985

188276

44

697787

188292

45

697417

188586

46

697219

188438

47

697182

188351

48

696945

188281

49

696946

188219

50

696093

187984

51

696403

187243

52

696522

186850

53

696208

186790

54

695563

186613

55

695169

186602

56

694726

186452

57

689971

185403

58

689654

185644

59

688947

185387

60

688269

185413

61

687220

186035

62

686697

185223

63

686253

185771

64

685241

185246

65

685117

185114

66

684787

185152

67

684568

184985

68

683886

184830

69

683982

184613

70

681260

184081

71

681345

183636

72

680942

183225

73

680722

183159

74

680499

183020

75

679520

182829

76

679398

183074

77

678319

182604

78

677582

182323

79

677145

181900

80

676895

181888

81

674615

181271

82

673803

181062

83

672340

180594

84

671885

180574

85

671834

180709

86

670107

180192

87

670028

180464

88

667815

180218

89

667701

179545

90

667742

178992

91

667421

178754

 המסלול של בן כץ שביצע את המסלול במלואו בעקבות מאמר זה :

הקלטת המסלול מה GPS בפורמט GPX

סיכום זמנים ומרחק

תאור קצר מפי בן :

רציתי רק לספר לך שיש ביצוע רשמי למסלול חיפה-תל אביב כפי שהוא מוצע באתר שלך.
רכבתי אותו ויצא לי 113 ק"מ מכרמליה בחיפה עד נמל ת"א.

סה"כ המסלול הוא אתגרי בגלל שחלק גדול ממנו מבוצע בתנאים שהם לא קלים - כל החלק הצפוני עד קיסריה כולל רכיבה בחול ובוץ (אוי כמה בוץ) וגורם למסלול להרגיש כמו יותר ממה שהוא באמת.
החל מקיסריה בערך המסלול מקבל אופי יותר עירוני קצת וזה דווקא נחמד אחרי המאמץ של ההתחלה.

קטע אחד שלא היה עביר למרות שתואר במסלול המוצע כעביר - ליד הכניסה לפארק יקום יש נחל שחייבים לבצע עיקוף קטן לעבור אותו מעל גשר. (הערה של רז : הגשר הוא חדש ונבנה בסוף 2009)

תודה על ההשקעה והתכנון!
בן.


שיפור בקטע האחרון בין הרצליה לת"א :

את הקטע האחרון מהרצליה שיפרו במרץ 2010 בכך שנפתח גשר רידינג ובכך ניתן לרכב בטיילת חוף תל ברוך (מנקודה 86) עד נמל תל אביב (נקודה 90) בלי לעבור בשיכון ל/רמת אביב
כל הקטע ממערב לשדה דוב

רז

Saturday, November 28, 2009

כוכב יאיר

כוכב יאיר

תאריך :    28-11-2009

סינגל מצפה ספיר המזרחי - סינגל מצפה ספיר המערבי - סינגל השאריות - חרבת מזרעה - כוכב יאיר - שביל האורנים - סינגל הפועלים - נחל אברך - העלייה לצור נתן - צור נתן - שייח משרף - סינגל נעים בצל - נחל אלכסנדר - יער מצפה ספיר

נקודת יציאה : תחנת דלק פז ליד ארומה - מיד אחרי הפנייה לכיוון צור יגאל וכוכב יאיר (לבאים לכיוון כוכב יאיר , צריך לעלות עד הכיכר של איזור התעשייה מעבר לש"ג של היישובים ולחזור חזרה לכיוון צומת הכניסה)

משתתפים:  3

 אורך :  18 ק"מ

גובה מצטבר : 313 מ'

זמן :  2:42 שעות

רמת קושי : 1.1 (קל) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.2 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     

 מפה + גרף גבהים

קובץ ל GoogleEarth

קובץ ל GoogleEarth עם תוספות

הערות :

  • עקב ההשתתפות בקורס מדריכי אופני הרים אני מפסיד בחורף הזה את ימי הששי עם קבוצת Northern Riders
    בגלל שביום ששי לא רכבנו בקורס הצלחתי להשחיל רכיבה קצרה בשבת
    זה איזור שרכבתי בו בעבר רכיבה קצרה : http://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/tsur
    החלטתי גם להכיר חלק מהסינגלים המתוארים במסלול הבא : http://www.groopy.co.il/maslulinfo.aspx?mid=734
    במפה נמצאים גם סימונים (לא תמיד מדוייקים לגמרי) של סינגלים נוספים באיזור
  • מתחנת הדלק (1) רכבנו על המדרכה והלאה בין מעקה הבטיחות לקיר עד הכניסה ליער מצפה ספיר (2)
    בנקודה 3 פנינו ימינה (מזרחה) לתחילת סינגל מצפה ספיר המזרחי
    זהו סינגל טכני לפעמים קל ולפעמים עם דרופים קטנים וטיפוס סלעים
    בגלל הלחות של העשב הסלעים היו חלקים
    רואים שאת הסינגל פרצו אופנועים
    הסינגל מסתיים בנקודה 4 ואז פנינו בדרך דרומה בכדי להמשיך בסינגל מצפה ספיר המערבי בנקודה 5
    הסינגל הזה דומה לסינגל המזרחי
    בנקודה 7 הסינגל מגיע לצומת דרכים
    מטפסים עם דרך מזרחה (ימינה) כ 20 מ' ואז מוצאים את המשך הסינגל (8)
    סינגל מצפה ספיר המזרחי מסתיים בנקודה 9
  • מכאן המשכנו בדרך 4X4 לנקודה 11 ואז פנינו לדרך מזרחה עד נקודה 12
    בנקודה 13 נכנסנו לסיגל "שאריות" ויצאנו ממנו בנקודה 14 (לפי המאמר הנזכר לעיל יש לו המשך שלא מצאנו
    המשכנו בדרכי 4X4 עד נקודה 16 ואז חתכנו בסינגלון לנקודה 17 והלאה בדרכים עד נקודה 20
    פה (ממזרח לחרבת מזרעה) פנינו לסינגל שמוביל לכוכב יאיר עד נקודה 21
  • פה עלינו על שביל האורנים שמקיף את כוכב יאיר עד נקודה 22
    בנקודה 23 צומת דרכים גדולה
    פנינו בירידה קצרה ואז טיפסנו בעלייה טכנית בחלקה עד נקודה 25 מעל נחל אברך
    רכבנו מכאן על דרך פסטורלית דרומה בין פרדסים ושדות עד נקודה 26
    מכאן על דרך עד תחילת סינגל "הפועלים" בנקודה 27
    הסינגל מסתיים בנקודה 23
  • מכאן ירדנו בירידה טובה לערוץ נחל אברך והמשכנו בדרך בערוץ עד נקודה 30
    המשכנו בטיפוס בסימון שחור בעלייה סבירה עד כביש "צור נתן-סלעית" בנקודה 33
  • מכאן רכבנו על הכביש עד שרידי חרבת שיח משרף (34) שבה יש קבר שייח על שרידי בית כנסת שומרוני ועוד מבנים (חרבת מגדל)
    מכאן חזרה לכביש והמשך עד עזיבתו לדרך בנקודה 35
    פה ירדנו בדרך עד נקודה 37
    מכאן סינגל מצויין (סינגל "נעים בצל") שיורד ומסתיים בנקודה 38 על הדרך בערוץ
    מכאן המשכנו בדרך שהייתה קצת בוצית עד נקודה 39
    המשכנו בדרכי 4X4 דרך נקודות 41 , 19 ל 42
    מכאן בדרך בין היער לשדות הפתוחים והלאה דרך יער מצפה ספיר עד לכביש הגישה לכוכב יאיר בנקודה 43
    מכאן חזרה לאוטו
    זהו מסלול נחמד ויש באיזור עוד מקומות מעניינים שנוכל לנצל לטיול ארוך יותר

 

Friday, November 20, 2009

שלא ייגמר עדולם

שלא ייגמר עדולם

תאריך :   20-11-2009

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת האלה

מוביל : מאור

משתתפים:  14

 אורך :  40 ק"מ

גובה מצטבר : 928 מ'

זמן :  5:22 שעות

רמת קושי :3.6 (בינוני עד קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.0 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     

 מפה

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

 

הערות :

-התחלת שביל עדולם המסומנת בשלט עץ ברור הינה בכניסה לתחנת הדלק בצומת האלה שם החנינו את רכבינו.

-מדוושים תוך כדי טיפוס מתון בד"כ בדרך רחבה ללא פניות עד לנק' 3 , מפה יורדים בסינגל
  המסומן ירוק ומתחילים את החלקים המענגים בסינגל עדולם.

-עד לנק' 5 הסינגל רצוף ומתחברים לכביש בסמון כחול עד לפניה שמאלה ב-6 בסמון ירוק.

-מ6 דרך רחבה שהופכת בהמשך לסינגל ארוווך עולה-יורד עד לנק' 10.-איזה כיף.

-מכאן פונים ימינה בטיפוס 100 מ' ליד מגדל מיכל המים על אספלט עד שמתגלה משמאלינו
  הסימון הירוק להמשך הסינגל בתוך החורש.(11)

-מכאן 2 ק"מ כיפיים עד ל 12 ,סוף סינגל עדולם נכון לעכשיו,בתוכנית של קק"ל
  להמשיך את הסינגל מערבה ודרומה עד חרובית ולוואי שיקרה במהרה.

-ב13 פונים ימינה לתוך שביל בכרם עד לכניסה לבסיס צה"ל ומשם שמאלה מחוץ לגדר
עד 15 שער בקר מפורזל מברזל(ללא מנעול)

-לאחר חציית השער וסגירתו אחרינו ממשיכים בדרך בקר רחבה שהופכת לסינגל מעט טכני
  בעליה ואח"כ סינגל מהיר בירידה עד ל 16 ומשם חציית כביש 38 לאחר מעבר שער בקר
נוסף ב17 (הפעם עם מנעול ונאלצנו לטפס כ-1.20 מ' גובה.)

-מתחברים לשביל ישראל צפונה ,עוקפים מימין את תל גודד הגבוה בכדי לשמור כוחות
  לסינגלים הצפויים לנו בהמשך בפארק בריטניה ומתחברים שוב לשביל ישראל צפונה.



-עד לנק' 23 אנו נצמדים לסימון שביל ישראל כשאנו עוברים בחרבת צורה היפה ומבלים
  במספר סינגלים שמיטיבי הלכת יצרו עבורינו.

-מ23 בדרך כורכר טובה שהופכת לאספלט אנו מגיעים למצפה משואה בשיא הגובה במגדל
  הבטון האמנותי בנק' 26, כאן בעצם הגענו לחבל הסינגלים בפארק בריטניה.

-משם גולשים בסינגל קצר ומדליק המסומן שביל ישראל וגם שחור עד 27 בה ברזי מילוי
  מים ופינת מרגוע עם פינות ישיבה.

-ממשיכים בשביל ישראל עד 29 בדרך נופית יפה ושם גולשים בסינגל שפועי מאוד אבל
  רכיב כולו עד 30 ,בדרך רחבה עד 31 שהינה כניסה לסינגל מעניין נוסף.

-הסינגל הארוך ממשיך עד 32 ולאחר מכן פנינו ימינה לכביש 353 ולחניון עם סמל הנשר
  הירוק של פארק בריטניה.(33)

-כאן התחלנו את סינגל שביל אילות הידוע ,היינו אמורים להמשיך את הסינגל עד לנק' B
  כמתוכנן,אולם אני שהחלטתי להיות המאסף בשל רצף הסינגלים,עצרתי את מרבית הקבוצה בנק' 34
  בהנחה(שגויה) שהראשונים לא המשיכו את המסלול כמתוכנן וחתכנו לרכב ללא בצוע סינגל אילות
עד לנקודה B .

-ירדנו ביער עד ל 35 ומשם בכביש לצמת שריגים וחזרה לרכב בצומת האלה.

-מסלול של 40 ק"מ מאלפים ש"מלווים" אליך כל סוף השבוע.

מאור

 

שביל הבוקרים

 

שביל הבוקרים

תאריך :    20-11-2009

עין השופט - נחל רז - עין כפר - חרבת ראש - עין שולמית - ג'וערה - עין השופט

נקודת יציאה : רחבת חנייה בכניסה לקיבוץ עין השופט

משתתפים:  קורס מדריכי אופני הרים XCOOL

מובילים : גיל מועלם

 אורך :  20 ק"מ

     

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPX מה GPS


הערות :
זהו מסלול שרכבנו כחלק מקורס מדריכי אופני הרים
המסלול נלקח מהמסלול :
http://www.groopy.co.il/maslulinfo.aspx?mid=743

 

 

 

 

Friday, November 06, 2009

נחל מסעד וסינגל פרק גולדה

נחל מסעד וסינגל פרק גולדה

תאריך :  6-11-2009

צומת טללים - נחל היימן - נחל מסעד  - נחל רביבים - חציית כביש 40 - סינגל פרק גולדה - פרק גולדה - צומת טללים

נקודת יציאה : כניסה לבסיס הנ.מ. בצומת טללים  ומיד חצינו את כביש  40
וכביש הגישה לטללים

מוביל : מאור

משתתפים:  5

 אורך :  38 ק"מ

גובה מצטבר : 583 מ'

זמן :  4:41 שעות

רמת קושי : 2.3 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.6 (בינוני) (מתוך 5)

     

 מפה

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

הערות :

תאור מאת מאור :

-לאחר מספר ימי גשם באזור משאבים החלטתי לבצע מסלול דומה לזה של רז מלפני שנתיים 
בקנוח סינגל פארק גולדה שלא יצא לנו לבצע בזמנו.

-השארנו את הרכבים בכניסה לבסיס הנ.מ. בצומת טללים  ומיד חצינו את כביש  40
וכביש הגישה לטללים  כשפנינו מועדות מזרחה –נק' 3

-המשכנו דרומית מזרחית עד לנ.ג. 635 –נק' 17 כשאנו עוזבים מדי פעם את שבילי 4X4
  לטובת נאקבים ו/או רכיבת אנדורו בשטח בקטעים 8-9,11-12,14-15
  אדמת המדבר הלחה הכילה המוני חלזונות ותחת גלגלינו נשמעו "פצפוצי פופקורן"  ומאחורינו
  נשתרכו עשרות עורבים ואורחים קרואים אחרים שעטו על השלל הטרי.

-מ17 המשכנו אנדורו בשטח ל18  בחפוש אחר נאקב שיוריד אותנו  מהרכס ואכן מצאנו כזה רכיב
ומעט אתגרי בנק' 19 עד 20 ומשם בדרכים נוחות עד נק' 21 שם ערכנו את ארוחת הבוקר.

-מ21 המשכנו לרדת בירידה כיפית ונופית עד למפגש עם נחל מסעד ב22. בנחל מסעד זרמנו פעם
  בגדה הימנית ,פעם בגדה השמאלית  ופעם  בתוך הנחל כשאנו חוצים שלוליות זעירות וגבים  עם שאריות מהגשמים שירדו באותו שבוע. וכל זאת עד 23.

-נפרדנו מנחל מסעד ב23 והמשכנו צפונה ל25 עד לשער בסיס הנגמש"ים

-מהבסיס דהרנו בדרכים רחבות בערוץ נחל רביבים מערבה עד כביש 40.-נק' 29

-חצינו את הכביש הראשי,נתחברנו בצד הכביש לשרידי כביש האספלט הישן למצרים ובנק' 30
   ליד חורשת אקליפטוסים התחלנו לחפש אחר הגישה לנאקב המוביל לפארק גולדה.

-הנאקב מתחיל בנק' 35 ואנו הגענו אליו לאחר טיפוס קשה בין 32-33 ורכיבת אנדורו קצרה
על סכין 33-34 ואח"כ ירידה  ל35.(יותר מעניין)
אפשרות אחרת נוחה יותר תהא להמשיך מ30 בשביל רחב לa32 ואז דרומה בדרך רחבה ל35.

-הנאקב לפארק גולדה ארוך ויפה(4.5 ק"מ)ובסופו אגם מרנין,בדרך נק' תצפית מרהיבה ב37 ולאחר מכן
   ירידה וחציה רכיבה של הנחל המזין את האגם(38) והגעה לשער הפארק  ב39.

-מכאן חציית הכביש לרביבים (40)והמשך דרומה בכביש הגישה הריק לחוות הבריאות "ספינת המדבר"
   ושמורת חולות משאבים והמשך בשרידי כביש האספלט הישן (41) למצרים עד לצומת טללים ורכיבה
על שביל הכורכר הצמוד לבסיס בו החנינו את הרכבים עד לרכב.

-איזה כיף של תחילת סופ"ש.

 

Friday, October 30, 2009

סכינים סביב דימונה - ציון 10,000 הק"מ

סכינים סביב דימונה - ציון 10,000 הק"מ

תאריך :    30-10-2009

דימונה - מאגורות דימונה - הר מרבץ - הר ניצים -  סכין לנחל דימונה - נחל דימונה - עלייה לרכס אפעה - רכס אפעה - הר שרף - סכין יורד מהר שרף - נחל אפעה - מעלה גדוד - נחל אשלון - מעל נחל אשלון - מזבלה של דימונה - דימונה

נקודת יציאה : מתנ"ס דימונה (בצומת הכניסה הראשית נכנסים לדימונה , בכיכר השלישית פונים ימינה לרח' הנשיא ואחרי הכיכר הראשונה פנייה שמאלה לחנייה)

משתתפים:  10

 אורך :  41 ק"מ

גובה מצטבר : 847 מ'

זמן :  6:00 שעות

רמת קושי : 3.0 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.7 (בינוני) (מתוך 5)

     

 מפה

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth


הערות :

  • זה היה טיול חגיגי - חצינו את הק"מ ה 10000 שאני מוביל בקבוצה (נכללים רק טיולי ימי ששי וחגים - לא סתם רכיבות אימון קצרות)
    התכנון המקורי לשבוע היה לבצע את מסלול ים אל ים בנוסח Northern Riders מאכזיב דרך נחל כזיב ת בית ג'אן , הר כפיר , מצפה הימים , חוקוק ונחל עמוד תחתון עד גינוסר
    בגלל מזג האוויר שהתברר שיהיה בסוף השבוע , הטיול נדחה ושונה לטיול לאיזור דימונה - טיול המדבר הראשון שלנו בחורף זה
    חלקו הראשון של הטיול התבסס על טיול שרכבנו לפני שנה : https://razg.blogspot.com/2009/02/blog-post.html
  • התחלנו ברכיבה מדימונה צפונה ברח' שעובר ב"שכונה לדוגמא"
    בנקודה 3 פנינו לדרך בחורשה שמטפסת לבריכות המים בנקודה 4
    המשכנו בטיפוס בדרך שנהיית פחות ברורה עד נקודה 5
    פה חתכנו לדרך טובה שעוברת על הרכס לכיוון הר מרבץ עליו יש אנטנה של הצבא , הדרך ממשיכה להר ניצים .
  • בנקודה 11 עזבנו את הדרך לסינגל (לא ברור בתחילתו אבל זורם) ואיתו המשכנו עד נקודה 12
    פה חצינו איזור שנחרש בעבר ע"י הבדואים ובגלל הגשם שירד ביום הקודם היה מהודק ונוח לרכיבה עד המשך הערוץ
    בנקודה 13 חברנו לדרך והמשכנו איתה עד נקודה 16 בה התחלנו לרדת על הסכין ללא שביל מוגדר לנחל דימונה
    רוב הירידה רכיבה , פה ושם עוצרים להליכה של מטרים בודדים ולקראת החלק התחתון של הסכין קטע יותר ארוך של 100-200 מ' הליכה
    בנקודה 21 הגענו אל ערוץ נחל דימונה
    בערוץ הנחל חציתי את הק"מ ה 10000 שהובלתי בקבוצה
  • מפה רכיבה קצרה בערוץ נחל דימונה ובנקודה 22 טיפוס ארוך ומתון אל רכס אפעה בדרך 4X4
    בנקודה 23 פנינו בשנה שעברה (
    https://razg.blogspot.com/2009/02/blog-post.html) להמשך רכיבה מערבה
    הפעם המשכנו עם הדרך לפסגת הר שרף (24) ומשם ירדנו בסכין יפה לנחל אפעה
    גם פה רוב הירידה רכיבה , בקטע האחרון באיזור נקודה 25 נאלצים ללכת כ 200 מ'
    בנקודה 27 חברנו לדרך שעוברת לאורך נחל אפעה בין מפעלי פריקלס לצומת רותם
  • רכבנו על הדרך עד נקודה 28 ושם פנינו לדרך אחרת
    ההמשך מנקודה 28 בדרך הישרה נראה חולי מדי
    הדרך שלקחנו היתה טובה ובנקודה 30 עזבנו אותה לטובת רכיבה בר בשטח שלא היתה בעייתית
    בנקודה 31 חתכנו חזרה לדרך בנקודה 32
  • בנקודה 33 בצומת הדרכים התחלנו לטפס את מעלה גדוד
    הוא רכיב , בתחילתו יש קטע עם שיפוע קשה שאילץ את רובנו ללכת אבל המשכו בשיפועים סבירים
    בנקודה 35 פנינו לערוצון וטיפסנו בו ברכיבה נחמדה עד נקודה 36
    פה היציאה מהערוצון (36) לא רכיבה ומצריכה טיפוס של כ 10 מ' בהליכה
    המשכנו מפה על דרך שעוברת בין הנקודות 36 ל 37 באיזור מאהלים בדואים
  • בנקודה 38 פנינו לדרך מסומנת בסימון שבילים אדום לנחל אשלון
    בנקודה 39 כבר אין דרך והמשכנו תחילה בערוץ בלונה פרק כייפי ואחר כך בגדה השמאלית של הערוץ על מדפי סלע
    הרכיבה כאן על מדפי הסלע כייפית ומצריכה ריכוז בגלל שיפועי הצד
    הרוב רכיב , פה ושם כמה מטרים של הובלת האופניים (תלוי ברוכב)
    בנקודה 42 טיפסנו מהערוץ דרך מצוק קטן אבל נוח לטיפוס אל הדרך שמעל הערוץ בנקודה 42
    מפה החלטנו להמשיך דרך המזבלה לדימונה
    הדרך במזבלה טובה ומנקודה 47 הופכת סלולה ומובילה לדימונה
  • זהו מסלול משובח ולא קשה באיזור מטוייל מעט שהוא לא שמורת טבע ונותן טעימה של מה שטיול מדבר יכול לתת
    מומלץ בחום


 

Saturday, October 10, 2009

תל אביב - ירושלים 2009

 

תל אביב - ירושלים 2009

תאריך :    8-10-2009

רכבת מרכז בת"א - שדרות רוטשילד - טיילת לאורך הים - יפו - צומת חולון - שכונת התקווה - פרק דרום - חצייה מתחת כביש 4 - לאורך נחל איילון - צפריה - אחיעזר - זיתן - איזור תעשייה צפוני בלוד - הגשר הממלוכי בלוד - גינתון - בן שמן - כפר שמואל - משמר איילון - מאגר איילון - לטרון - שער הגיא - נחל אילן - כביש גישה לנווה אילן - אבו גוש - מעלה החמישה - יער ההגנה - מבשרת ציון - נחל חלילים - עמק הצבאים - ליפתא - בנייני האומה בירושלים

נקודת יציאה : חניון חנה וסע ליד רכבת מרכז בת"א

משתתפים: 16 (אני פרשתי בלטרון והמשכתי למודיעין עקב התחייבויות משפחתיות וענת הצטרפה במודיעין)

 אורך :  85 ק"מ

גובה מצטבר : 1604 מ'

זמן :  10:15 שעות

רמת קושי : 6.8 (קשה מאד) (מתוך 7)

קושי טכני : 0.7 (קל) (מתוך 5)

     

 מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPX מה GPS


הערות :

  • זהו טיול שצמח מיוזמה שהחלו בה עדי וארז לפני שנתיים , https://razg.blogspot.com/2007/04/blog-post_28.html
    והמשיכו לפני שנה עם יותר רוכבים , https://razg.blogspot.com/2008/05/blog-post_17.html
    והשנה הפך לטיול קבוצתי
    אל יוזמי הטיול ומארגני הלוגיסטיקה הצטרפתי בהצעה לשינוי תוואי העלייה לירושלים דרך נחל אילן , מעלה החמישה , מבשרת , נחל חלילים במקום נחל כסלון , צובה , הדסה
    אכן המסלול הוכיח את עצמו כקל יותר בעיקר מבחינת העליות הקטלניות בסוף
    אני לצערי נאלצתי לעזוב את הקבוצה בחלק השני והקשה של הטיול עקב אירוע משפחתי ולכן המשכתי אל האוטו של שהחניתי בעוד מועד במודיעין (תאור המסלול כאן : http://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/tlv-modiin)
  • התחלנו את הרכיבה מחניון "חנה וסע" שליד תחנת רכבת מרכז , זאת מכיוון שחלק גדול מהרוכבים חזר בסוף מירישלים באוטובוס לכאן
    רכבנו דרך רח' רוטשילד אל הים (3) ואז מיפו (4) מזרחה
    בנקודה 6 נכנסנו לפרק דרום לאורך האיילון וחלפנו על פני חיריה מצפון
    בנקודה 7 יש מעבר מתחת כביש 4
    מיד אחרי החציה דרך צפונה ואחרי מעבר ערוץ האיילון דרך שתחילתה לא ברורה אבל משתפרת אחרי כ 100 מ'
    המשכנו עם הדרך לאורך הגדה הצפונית של נחל איילון עד נקודת ה 20 ק"מ
    מכאן הדרך מקבילה לכביש ובנקודה 8 חצינו והמשכנו בכביש בין המושבים דרך צפריה לזיתן ולאיזור התעשיה הצפוני בלוד (9)
  • פה עלינו על הכביש וחצינו את הגשר הממלוכי בנקודה 10
    אחריו נכנסנו לשטח בדרך עפר ליד המסילה
    בנקודה 11 נכנסנו לגינתון ובנקודה 12 אחרי חציית הכביש הראשי המשכנו לבן שמן
    מכאן בדרכי שדות עד נקודה 16 ליד כביש 1/6
    בנקודה 17 חצינו מתחת כביש 6
  • בנקודה 18 נכנסים לשטח מחצבה ויוצאים ממנה (לפני הבורות הגדולים) בנקודה 19 (יש דרכים) אל דרכי כרמים
    בנקודה 21 עברנו מתחת כביש 431 והמשכנו לכפר שמואל והלאה למשמר אילון
    בנקודה 25 רוני , ארז ואנוכי המשכנו על כביש "משמר איילון-לטרון" עד לטרון
    השאר שהיו לפנינו רכבו ברכי שדות עד לטרון (27)
    פה עשינו הפסקה ארוכה ואני המשכתי לבד למודיעין ואילו ענת הצטרפה להמשך הטיול
  • מלטרון המשיכו החבר'ה בהקפת המנזר מדרום (29) והלאה בלי לטפס כמעט בדרך המקבילה לכביש 1 עד מתחת למחלף שער הגיא (30)
    מכאן אל תחילת הטיפוס במעלה נחל אילן (32)
    הטיפוס בנחל אילן הוא מתון יחסית ורכבנו בו לפני שבועיים
    בנקודה 35 מגיעים לכביש הגישה לקיבוץ נווה אילן ובנקודה 36 בוצעה מנוחה נוספת בתחנת הדלק עם מסעדת אלביס פרסלי (ראה תמונות)
  • מכאן המשך בכביש דרך החלק העליון של אבו גוש (37-39) והלאה ליד מעלה החמישה (39-40)
    ההמשך מכאן בדרך המסומנת אדום (בעבר טיפסנו בה) שיורדת אל מתחת למבשרת ציון בנקודה 43
    בנקודה 44 טיפוס קשה אבל קצר למבשרת עד נקודה 45
    מכאן לנחל חלילים וירידה בסינגל שבו (47-48)
    מפה המשך בעמק הצבאים עד נקודה 50
    מכאן טיפוס סיום דרך ליפתא כולל רחצה של חלק מהבר'ה בעין ליפתא (51) והלאה עד התחנה המרכזית ובנייני האומה

    קישור לשרשור בנושא בפורום טיולי אופניים בתפוז
קצת מקומונת הקבוצה :
ארי
טמפ'             :  מקס' 40  - מינ' 22 - ממוצעת 29.

משך הטיול       : כ- 10:45 שעות בממוצע. ( אצלי 6:53 ש' רכיבה ).

משתתפים        :  16 (מאסטרו רז / אריה / פרופ' מאור / נתי / עדי /  איילת הצלמת המהוללת / ארז / זיו / מוטי המאסף   / איתן / תומר בנו / ענת / נורית /  מני דבר לא עומד מפני הבצון / יונתן / רוני "הצלם" מרקוביץ ) .רז פרש כמתוכנן בלטרון.

תקלות              : ב"א למשכך  הקדמי של מוטי , פדל שמאלי לתומר (שגרם לו לשתי נפילות ), שרשרת תקועה בשפיצים גלגל אחורי לזיו ( חבל שד"ר תומר לא השתתף בטיול .... )

פציעות            :  למעט התכווצויות למספר רוכבים ( נתי + עדי + ?? ) , ללא . מאור התנגש בעמוד וקיבל מכה הקסדה / משקפיים .בהמשך הטיול נראה לא היו לו  תופעות מיוחדות .מקווה שלא נפגע .

     : תודה על התכנון לרז + עדי + ארז ותודה על הובלת הטיול לעדי וארז .תודה מיוחדת לארז שטרח והשיג מוביל לאופניים לת"א. עדי התכנון היה מעולה ואפילו סיימנו מוקדם מהמצופה.תודה למוטי שכרגיל לקח על עצמו את התפקיד של מאסף ותודה מיוחדת לרוני שדאג להמתין לאחרונים ברוב הפניות , דבר שתרם לא מעט להצלחה הטיול.

איילת גנבה לרז את הטיול מיום 30/10 : היא כינה את הטיול " מים לי"ם !!!!!!!

הטיול התחיל ב"יורבן ת"א 2 " , פחות קסום מהטיול האגדי הקודם מאחר ונסענו לאור היום ולא ערב / לילה .
לאחר מעבר דרך ה"לאבירינט" ( מבוך בלע"ז )בת"א שהאשפים ארז ועדי מיטיבים להכיר , ביקרנו ב"חיריה " ולאורך נחל איילון ויובליו עד שהגענו , כעבור 52 ק"מ , 4.5 שעות וכ-340 מטר טיפוס מצטבר ללטרום.
לאחר הפסקה של כ- חצי שעה המשכנו לנווה אילן .לאחר 15 ק"מ ,קצת יותר משעתיים ו-510 מטר טיפוס מצטבר הגענו למסעדת אלביס.לאחר כ-חצי שעה רכבנו לאבו גוש ואח"כ מעלה החמישה ולאחר ירידה ארוכה וכייפית  עלינו למבשרת ציון ( חלק מהחברה כמוני , "עלו לירושלים ברגל" את ה-500 מטר אחרונים ).
משם המשכנו בגולת הכותרת של הטיול : סינגל חלילים !
בסיום הסינגל עומדים ממש מתחת לירושלים . משם עלינו לליפתא דרך " הבור" של משרד הביטחון , במסלול זהה לזה שעלינו לירושלים בטיול יורבן ירושלים.כרגיל מוטי לא התאפק ושחה בבריכה בליפתא יחד עם רבבות המבקרים הדתיים שפקדו את המקום .( גם רוני שחה במעין ).

היה משעשע לדבר על הדוסים המשוגעים שיורדים עם בגדי חג ונעלי לקה בשביל עם דרדרת לעין ליפתא בעוד שאלו מסתכלים אחד על השני בהתפעלות ( ובטח חושבים שהחילונים ממש משוגעים ) על שעלינו לירושלים מת"א באופניים.

סיימנו את הטיול בביניני האומה .

מז"א עד לטרון ( סליחה , לטרום ) היה מעולה ,עם משאבי רוח קרירה מדי פעם.מלטרום לאלביס/ נווה אילן עלינו  בחום גבוה ללא רוח  .אחרי אלביס נעשה מעונן וקריר יותר.
תקלות היו מעטות והחברה מאוד מפרגנים. על הנופים שמתי לב רק בעצירהבמצפה  ע"י מעלה החמישה .ביתר הקטעים היתי עסוק ב"השרדות " .  

הטיול לא היה מאוד  קשה מאחר ושמרנו על מהירות נמוכה ( לשם השוואה , הטיול מהגולן לכינרת היה הרבה יותר  קשה גם מבחינת הקילומטרג' וקצר בזמן ), סה"כ רכבנו קרוב ל- 87  ק"מ , טיפסנו במצטבר עד כ- 1500 מ' ( בפולר שלי : 1430 מ' ) וירדנו כ- 600 מטר .

"תדלוק" לסיום        : ל רובינו    , במסעדות / קיוסקים בקרבת התחנה המרכזית בי"ם !!!!

תמונות    : ראו  יצירות האומנות של איילת הצלמת . אולי רוני ינדב הפעם וישלח לנו גם מהתונות שצילם.

יתר הנתונים            : ראו גרף  וטבלאות ומפות שמטיב להכין המומחה שלנו לקרטוגרפיה, לגיאופיזיקה   מדעי ה- GPS ,  XLS , XL , REDBULL ,BLU ( וMALT-  ...הרבה MALT )  ומדעי הנסתר , וגדול הקוסמים בשילוב מפות תלת מימד עם גרפים ותמונות,   פרופ' מאור.


מני
על שהנעמתם לי את הטיול לאורך כל כך הרבה זמן
תודה מיוחדת לצוות המארגנים
וכבוד לבנות שמשכו מקדימה
טיול לא כל כך ארוך אבל היה חם בעליה לאלביס  (ארז עדי ואנוכי רכבנו בקצב של  4X4 - ארבע דקות מטפסים ו-4 דקות נחים)
ועד שזכינו לירידה יצא הרבה עשן
ארי המציא מדד חדש לדרגת הקוש (וסליחה למאור):
בינוני - מצליחים לקום מהספה בבית פותחים את המקרר ושותים
קשה - קמים מהספה ולא מצליחים לפתוח את דלת המקרר
קשה מאוד - לא מצליחים לקום מהספה

ענת
תודה לעדי וארז על היוזמה, המנהלות  והדאגה גם לקטנות...
לרז - על התכנון והגיוון האין-סופי!
ולמאור- שלא ישן בשבילנו גם בלילה שאחרי.(קובץ ג.פ.ס -9:02, גרף-9:03, קובץ גוגל-9:05, מפה-9:07, תודות-9:19...טוב, התעייפתי... חשבנו בכלל כמה זמן מושקע ביצירת המופת הזאת?!)

תודה למוטי, הפרטנר הנהדר מן ההר- על שעור מאלף בנחישות והתחשבות.
ולנתי ה"ינוקא" שמבהיר כמה רחוק עוד אפשר ולמה לשאוף...
תודה על כל הדברים הקטנים שעושים את החברה שלנו "גדולים":
התמרים של איתן- יותר טוב מביצת הפתעה, התפוח של יונתן בבנייני האומה.
תודה לזיו שסידר לנו הפסקה במבואות אבו-גוש, ולמני ועדי שהראו לנו במבשרת, שגם חצי מתים- אפשר לתת בראש!

תודה לחברותיי האמזונות-, איזה חברות! איזה תותחיות!  ולכולכם- על הפירגון לבנות.(תזהרו, עוד מעט נדרוש גם שוויון והגדרה עצמית,  ליד סניף ת"א של... וסניף טירת הכרמל  גם סניף -רוכבת ישראל!)
ותודה ליושב במרומים שהזרים לנו מספיק חמצן למוח גם בקילומטר השמונים  
והשכלנו לא לעלות באבק הלבן והמגעיל של הר חוצבים אלא לסיים במעיין ליפתא - מים חיים!!!( תשאלו את מ.ר.מ.)

כן, אני יודעת שברגע זה אני מפרה כלל ברזל, שאצלנו לא מקטרים,
אבל אריה, בחייאת דינאק - הוצאת לי את כל  השמן מהבולמים.
איך שוב השפרצת את המשפט העולמי -"הטיול לא היה מאוד קשה"
כשאצל כולנו הכול כבר היה נפוח,מרוח ומתוח עד הקצה...!

חבורה נפלאה  -  תודה רבה.
ענת

Thursday, October 08, 2009

תל אביב - לטרון - מודיעין

 

תל אביב - לטרון - מודיעין

תאריך :    8-10-2009

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX מה GPS


הערות :
את רוב המסלול רכבתי עם הקבוצה ומתואר ב : https://razg.blogspot.com/2009/10/2009.html
מלטרון רכבתי לבד בשביל ישראל תחילה עד שעלבים והלאה בדרכים עד לחבירה לכביש ממעלה ענבה
ההמשך דרך רעות למודיעין
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sunday, September 27, 2009

סובב רמות מנשה ומשמר העמק עם דותן

סובב רמות מנשה ומשמר העמק עם דותן

תאריך :    27-9-2009

היוגב - שביל מבוא נחל קישון - הזורע - נחל שופט - הר גחר - חציית כביש "עין השופט-משמר העמק" - חרבת ראש - סינגלי משמר העמק - צומת הכניסה להיוגב - היוגב

נקודת יציאה : ברחבה לפני השער של מושב היוגב (כ 50 מ' לפני השער בצד ימין - מזרח)

משתתפים: 8 (תומר פרש בהתחלה בגלל שבר במשולש של השילדה)

 אורך :  49 ק"מ

גובה מצטבר : 784 מ'

זמן :  5:13 שעות

רמת קושי : 3.1 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.5 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

 הערה חשובה

   
 מפה


 

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

הערות :

  • בערב יום כיפור ביקשתי מדותן להוביל טיול באיזור הבית שלו (היוגב)
    הוא ארגן טיול שהקיף את כל איזור רמות מנשה , משמר העמק ומגידו
    לי הטיול נראה קשה , בעיקר בסופו , כנראה בגלל הרצף של רכיבה קשה ביום ששי בהר הרוח וטיול רגלי בשבת בגליל ואז הטיול הזה ביום ראשון
    סה"כ טיול מגוון עם הרבה דרכים לבנות , דרכי 4X4 ומספר יפה של סינגלים
  • ההקלטה מתחילה מהבית של דותן אבל אנחנו התחלנו מהרחבה בה חנינו בנקודה 1
    פנינו שמאלה (2) לכביש הגישה להיוגב ומיד ימינה (מערבה) לדרך לבנה עם שלט של שביל אופניים מבוא הקישון (אם אני לא טועה)
    זוהי דרך טובה שאתה התמדנו עד הקישון (3) והלאה לאורכו עד נקודה 4
    פה פנינו שמאלה (דרומה) בדרך לכיוון כביש "יקנעם-מגידו"
    על הדרך נשבר המשולש של האופניים של תומר והזעקנו לחילוץ את אורן מהיוגב
    אנחנו המשכנו עד הכביש (5) והלאה לכביש הפנימי (6 , שרידי הכביש הישן) עד הזורע
    פה יצאנו מהשער לכיוון יקנעם (10)
    לעתים קרובות השער נעול וצריך להמשיך בקיבוץ ולצאת מאחד מהשערים המסתובבים שמזרחית יותר במעלה הקיבוץ או בשער לבית הקברות בקצה הצפון מזרחי של הקיבוץ
  • מכאן המשכנו בכביש שהופך דרך במעלה נחל שופט
    בנקודה 11 נכנסנו למסלול נחל שופט שבדרך כלל מלא מטיילים ולא כדאי לרכב בו , אבל הפעם לא היה בו אף אחד חוץ מאיתנו
    סוף המסלול בנקודה 12
    מכאן המשכנו בדרך עד נקודה 13 בה חצינו את ערוץ הנחל היבש עתה (20)
  • מפה המשכנו עד נקודה 25 בדרכים טובות
    פה פנינו למעיין שהיה יבש שנמצא בזולה נחמדה (26)
    חזרנו לנקודה 25 והמשכנו בדרך לכיוון חרבת ראש וצומת הקיבוצים (28)
  • מכאן נכנסנו לרשת של סינגלים רצופים :
    "הפרפרים" , "דורבן" , "חרובים" , "ג'מבורי" ו"אוריה" שהסתיימו בנקודה 30
    מכאן המשכנו בדרכים מתובלות בסינגלים קצרים (סינגל בין נקודה 32 ל 33
    , סינגל בין נקודה 34 ל 35 )  
    מאיזור הק"מ ה 40 נכנסנו לסינגל בחורשה מקביל לדרך מצפון עד נקודה 37
    מכאן ירידה נהדרת בדרכי 4X4 עד צומת הכניסה להיוגב בנקודה 39 ליד תחנת דלק פז
    מכאן רכיבה מהירה בכביש להיוגב ולאוטו

 

Friday, September 25, 2009

אדמה , רוח וארז

אדמה , רוח וארז

תאריך :    25-9-2009

לטרון - כביש "פרק קנדה-לטרון" - סינגל סובב פרק קנדה - נחל אילן - כביש "נווה אילן-אבו גוש" - אבו גוש - כביש "אבו גוש-מעלה החמישה" - כביש גישה לנטף - הר הרוח - סינגל הר הרוח - נחל חמישה - פרק קנדה - תל איילון - סינגל סובב פרק קנדה - כביש "פרק קנדה-לטרון" - לטרון

נקודת יציאה : לטרון בחנייה האלונית ופונדק אסא

משתתפים: 14

 אורך :  42 ק"מ

גובה מצטבר : 1203 מ'

זמן :  6:50 שעות (חיכינו 1:10 שעות לתיקון הפנצ'ר של ארז)

רמת קושי : 4.0 (בינוני עד קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.2 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

הערות :

  • טיול מצויין בשפלה והרי ירושלים
    חיברנו קטעים מטיולים שעשינו בעבר
    התחלנו בסינגל סובב פרק קנדה
    המשכנו בטיפוס בנחל אילן להר הרוח וירידה מהר הרוח
    סיימנו (לפחות תכננו) בחצי השני של סובב פרק קנדה
    עקב עיקוב ארוך בגלל פנצ'ר נאלצנו לנסות לקצר את סוף המסלול בפרק קנדה והרבה מהאנשים גמרו את המים שלהם לפני הסיום
    הלקח לדעתי לקחת יותר מים ולמלא כשאפשר (אני מילאתי מים בתחנת הדלק בנווה אילן - האחרים לא - ולי המים נגמרו 500 מ' מהסיום על כביש פרק קנדה-לטרון(
    בנוסף בסיום ארז איבד את הקבוצה באמצע פרק קנדה וחולץ ע"י עדי
  • התחלנו מלטרון (1) ברכיבה על הכביש לפרק קנדה(5)
    בנקודה 6 פנינו לדרך בסימון אדום עד נקודה 9 בה מתחיל סינגל סובב פרק קנדה בסימון שחור
    בנקודה 12 הגענו עם הסינגל לדרך
    פה חצינו את הדרך לסינגל "רכס התותחים" שהוא סלעי ורכיב בחלקו
    בנקודה 13 חזרנו לדרך (חלקנו המשיכו עם הסינגל עד סופו בנקודה 14
    בנקודה 15 פנינו עם הדרך הירוקה והמשכנו איתה עד הדרך צפון-דרום במזרח פרק קנדה המסומנת שחור (20)
    המשכנו עם הדרך דרומה לנקודה 21
  • פה פנינו לדרך האדומה והתחלנו בטיפוס לנווה אילן
    בנקודה 23 ירדנו במה שנראה כסינגל (לפחות למאור שמשך אותנו אליו) וירדנו לדרך הכחולה בנקודה 24
    מה שצריך לעשות זה להמשיך עוד טיפה בדרך אחרי תחנת הטרנספורמציה ולפנות בצומת בנקודה 23A לדרך הכחולה
    בנקודה 25 בערוץ נחל אילן פנינו לסימון הירוק וטיפסנו במעלה נחל אילן שעולה בצורה מתונה יחסית וקל טכנית עד הכביש לנווה אילן (31)
    בדרך הסימון מתחלף לכחול
    צריך לשים לב לעקוב אחרי הסימון כי יש בדרך מפגש עם דרכים נוספות ללא סימון שבילים
  • מנקודה 31 המשכנו בכביש לאבו גוש
    לפני נקודה 32 יש תחנת דלק (אלביס פרסלי) ובה ניתן למלא מים
    בנקודה 35 פנינו באבו גוש לכביש שעולה בתלילות לכיוון מעלה החמישה ובנקודה 36 פנינו שמאלה לכביש לכיוון נטף
    עזבנו את הכביש בכניסה לחניון הר הרוח בנקודה 38
  • מכאן סימון כחול לאורך דרך שרובה ירידה מצויינת (חלקים ממנה , בעיקר סופה טכניים)
    בנקודה 43 צומת לשני סינגלים
    הסינגל האלכסוני , הקל יותר (לא כל כך קל , עם שיפוע צד) אותו רכבנו בעבר
    וסינגל הר הרוח המסומן בכחול אותו רכבנו
    יש כאן מקום לטעות כי הסימון הכחול גם ממשיך ימינה ומאור לדוגמא החל לרדת בו לנקודה   43X וחזר כשהבין את טעותו
    הסינגל מטפס מנקודה 43 והוא טכני מאד
    אני הלכתי את רוב העלייה , בודדים אצלנו רכבו אותה
    המשך הסינגל מתמתן ואז יורד והוא טכני מאד עם דרופים רבים
    אני הלכתי כ 40% ממנו , אבל יש כאלה שרכבו את רובו
    סוף הסינגל בנחל יתלה (לפני חיבורו עם נחל חמישה בנקודה 46) בנקודה 45 בסימון שבילים אדום
  • מכאן המשך טכני אף הוא בנחל יתלה כאשר לאט לאט השביל/סינגל הופך לדרך
    בנקודה 47 עזבנו את הדרך שבנחל חמישה וטיפסנו בפרק קנדה
    עברנו במספר סינגלים 50-51 , 52-53
    מפה שוב טיפוס עד אחרי תל איילון בנקודה 54
  • פה חשבנו שאנחנו מקצרים ובמקום להמשיך בעלייה בדרך הלבנה עד המשך סינגל סובב פרק קנדה פנינו לסינגל ודרכים  שהביאו אותנו לבסוף לסינגל סובב פרק קנדה בנקודה 60
    מכאן זרמנו עם הסינגל הנהדר עד סופו ליד האגם של פרק קנדה בנקודה 64
    מכאן דרך הפרק לכביש ולאוטו

 

Friday, September 04, 2009

סיבוב בגולן

סיבוב בגולן

תאריך :  4-9-2009

אנדרטת משמר הירדן - גשר בנות יעקב - מצפה גדות - מעל מפל הגילבון - עווינת אל שמלייה - מעל הגילבון - מפקדת חטיבת ברק - כביש "נפח-קצרין" - נחל משושים עליון - עין נשוט - כביש "קצרין-בית המכס העליון" - קצרין - נחל משושים - כביש "בית המכס העליון-פרק הירדן" - עין עלמיין - גשר בנות יעקב - אנדרטת אסון המסוקים - אנדרטת משמר הירדן

נקודת יציאה : רחבה מדרום לצומת משמר הירדן הישנה (במפגש כביש "צומת מחניים-גשר בנות יעקב" וכביש מע"ץ)

משתתפים: 8

 אורך :  38 ק"מ

גובה מצטבר : 805 מ'

זמן :  5:06 שעות

רמת קושי : 2.6 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.2 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

הערות :

  • טיול יפה ולא קשה בגולן
    רובו בדרכים טובות , אבל גם היו מספר דרכים טכניות באיזור נחל משושים עליון
    המסלול שילב קטעים ממספר מסלולים שרכבנו בעבר :
    https://sites.google.com/view/mtb-israel/home/south-golan
  • התחלנו ברכיבה במורד הכביש לכיוון גשר בנות יעקב (3)
    מכאן טיפסנו בכביש עד מצפה גדות (4)
    פה טיפסנו לאנדרטה (5) להסבר ותצפית
  • מכאן המשכנו בדרך שמטפסת בערוץ עד נקודה 8
    פה פנינו צפונה והלאה דרך קיר קטן (11) והלאה עד החניון שמעל מפל גילבון (12)

    מכאן המשכנו בדרך ופנינו לעווינת אל שמליה שמעל מפל דבורה (14)
  • המשכנו מזרחה בדרך מעל ערוץ נחל גילבון עד נקודה 17
    מכאן בכביש ליד בסיס של חטיבת ברק (18) שם אכלנו ארוחת בוקר

    פה חצינו את הכביש והמשכנו בדרך טובה בין מטעים (בעיקר אגסים) עד כביש "נפח-קצרין" בנקודה 22
    חצינו אותו ורכבנו בדרך טנקים כייפית וקצת אחרי הק"מ ה 19 חברנו לכביש
    המשכנו בכביש עד נקודה 26
    מכאן שוב בדרכי טנקים כייפיות שיוצרות חשק לדהור עד נקודה 28
    פה ירדנו עם הדרך לכיוון עין נשוט ונחל משושים עליון
    בנקודה 30 חברנו לכביש "קצרין-בית המכס העליון"
  • מפה על הכביש עד הפינה הצפון מזרחית של קצרין (31)
    עברנו בקצה של קצרין ויצאנו ממנה במעבר בגדר בנקודה 33
    מכאן לכיוון ערוץ המשושים כשהדרך נהיית טכנית יותר ומלאה אבנים כיאה לנחל משושים
    בנקודה 35 פוגשים כביש משובש בו טיפסנו עד לכביש של תחילת הדרך שמעל נחל משושים (36)
    יצאנו לכביש "בית המכס העליון-פרק הירדן" בנקודה 37 והמשכנו על הכביש עד הפנייה לעין עלמיין בנקודה 38
  • מפה ירדנו עם הדרך עד הבריכה בעין עלמיין - הבריכה הגדולה בגולן
    מכאן המשכנו בדרך היורדת עד הירדן (45) ולגשר בנות יעקב (46)
  • טיפסנו בכביש עד אחרי העיקול הגדול (הכניסה לדרך נוף הירדן ההררי) ובנקודה 47 עלינו לדרך מעל הכביש שמובילה לאנדרטה לאסון המסוקים והלאה עד לאוטו
מקומונת הקבוצה
ארי :
"טמפ'              :  מקס' 38  - מינ' 23 - ממוצעת 26. (מז"א טוב לעונה , להוציא הלחות הגבוהה בדרך מעלה .ברמה נשבה רוח קרירה והיה מאוד נעים.  )

משך הטיול       : כ- 5 שעות בממוצע.

משתתפים        :  8  ( רז / אריה / מאור / נתי / זיו / מוטי / יונתן /  אלי לאופר ) .

תקלות              : ללא

פציעות            :  ללא.

רז     : תודה על התכנון  של עוד טיול כייפי לרמה .עליה חלקה  בכביש ובהמשך ( מהאנדרטה שם קיבלנו תדרוך תיירותי ממוטי ) בדרך העפר המוכרת ( איפה שאמנון עיקם את הגלגל ..... ) עם פה ושם איזה "פיסטון " ( כמו שאומר מאור ... ) ,מנוחה קצרה במבואות מפל דבורה ( לא ירדנו אליו ) ושוב , עם מעט חמצן במוח ממשיכים לטפס. לאחר עיקוף קדמת צבי ( ואכילה של מספר אגסים טריים הישר מהעץ .... ) המשכנו בשביל  "אנדורו" לאורך נחל המשושים העליון. עד קצרין .חצינו את העיר בקצה ובדרך עוקפת , שוב פעם "אנדורו " ירדנו ( ועלינו קצת ... ) עד שהגענו לבריכת הקצינים הנהדרת בעין עלמין ( ובדרך טעמנו מפטל חמצמץ .אלי טוען שמצא גם תאנים בשלים וטעמים !!! ).

בבריכה הצלחנו תוך שניות להתקרר ולהתרענן ואפילו היה זוג מאוד נחמד שכיבד את כולנו עם קפה מאוד טעים. יצאנו בשונה מפעמים קודמות ( על פי רז כך ירדנו בפעם האחרונה שלא השתתפתי בטיול ,ב -26/6 ): פנינו שמאלה בדרך "אנדורו" מאוד כייפית עד לכביש שמגיע למחניים.זו אותה דרך 4X4 שמאור ורז מצאו בחלופה לעליה לרמה לפני מספר שבועות  ,כשבאים מהדרך הלבנה מכרכום  ,לאורך הירדן ההררי . אין לי צל של ספק : הירידה ממש כיפית ועדיפה אלף מונים על העליה .

הטיול אופיין במעבר מספר שיא של שערים .זה סיפק גם אימון לפלג גוף עליון ע"י הרמת האופנים מספר פעמים . ( עשרות פעמים ??? נדמה לי עברנו לפחות 10 שערים ).

הטיול לא היה קשה , סה"כ רכבנו קרוב ל- 36  ק"מ , טיפסנו במצטבר עד כ- 700 מ'  .


"תדלוק" לסיום        : ל רז +נתי +  מאור + זיו + אלי + מוטי + ארי    , "עמבורגר " ראש פינה !!!!

תמונות    : האם יונתן צילם  ???
"

 

מערד למצדה בשביל ישראל לאופניים

  מערד למצדה בשביל ישראל לאופניים תאריך : 4 -2 -2025 חנייה ברחוב ליד "המלונות" - שביל ישראל לאופניים - נחל כידוד - נחחל רחף עליון ...