Monday, April 19, 2010

רוכבים בדרך בורמה בעקבות לוחמי תש"ח

רוכבים בדרך בורמה בעקבות לוחמי תש"ח

תאריך :    19-4-2010

נקודת יציאה : מצפה הראל

משתתפים : 4

אורך :  23 ק"מ

גובה מצטבר : 668 מ'

זמן : 3:30 שעות

מפה

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ ל GoogleEarth

הערות :
  • לקראת כנס ההשקה של טיולי BlueBird Riders בצענו את טיול ההכנה הזה
    המסלול עובר בחלקו בתוואי דרך בורמה ובהמשכו מגיע מדרום לכביש 44 לאיזור תל צרעה וקבר שמשון
    רוב המסלול מוצל ורובו על דרכי 4X4
  • התחלנו ממצפה הראל ליד אוהל האירוח (1)
    ירדנו לדרך האדומה שהיא דרך בורמה
    המשכנו לאורכה עד אתר עינות סוסין (3)
    פה חוצים עם דרך לצד השני של הערוץ
    יש פה מספר דרכים מקבילות שמתחברות באיזור נקודה 5
    מנקודה 5 טיפוס עד צומת הדרכים נקודה 7
    פה נפגשיות מספר דרכים מסומנות
  • ירדנו בסרפנטינות שהיוו קטע קשה בדרך בורמה (סוף הירידה בנקודה 8) והמשכנו בסימון האדום שהוא גם שביל ישראל בקטע זה
    מנקודה 10 המשכנו בדרך בסימון כחול שמטפסת לאיטה עד נקודה 11
    המשכנו עד מרפסת תצפית שצופה דרומה ומזרחה בנקודה 12
  • מכאן חזרנו לצומת שבנקודה 11 ופנינו פנייה חדה בסימון כחול לכיוון מצפה אשתאול
    עברנו את המצפה והמשכנו בכחול
    בנקודה 14 ירדנו בדרך ימינה לכיוון כביש 44 בנקודה 15
  • חצינו את הכביש ועלינו על דרך שמחברת לדרך הפסלים
    בנקודה 16 פגשנו את דרך הפסלים בסימון שחור והמשכנו עליה עד מגרש הכדורסל בנקודה 17
    קצת אחריו יש דרך שמאלה שמתחברת לסינגל בנקודה 18
    הסינגל קל וזורם ביער עד מפגש עם דרך בסימון אדום בנקודה 19 (ניתן להמשיך בסינגל דרומה)
    מכאן המשכנו בדרך האדומה לנקודדה 21 בה יש טיפוס קצר ימינה ואז עלינו בדרך שמאלה (22) עד צומת לרגלי תל צרעה (23)
    טיפסנו ברכיבה/הליכה למעלה עד לקבר שמשון בראש התל
  • מכאן ירדנו בסינגל קצר וקוצני חזרה לצומת (23) והמשכנו בדרך השחורה (דרך הפסלים) עד נקודה 26
    פה עזבנו את דרך הפסלים והמשכנו בדרך לא מסומנת עד נקודה 27
    פה פנינו לדרך שיורדת במהירות עד נקודה 28
    מכאן המשך בירידה עד נקודה 30 בה פוגשים דרך בסימון שחור
  • רכבנו על השחור ימינה ובנקודה 31 חצינו שדה בדרך עד מקביל לכביש
    בנקודה 33 ניתן לעבור ולהתחבר לכביש 44
    חצינו את הכביש וטיפסנו בכביש המוליך למצפה הראל

 

Friday, April 02, 2010

מים לים בנוסח Northern Riders

 

מים לים בנוסח Northern Riders

תאריך :   2-4-2010

גשר הזיו - חציית כביש "צומת כברי-שלומי" - נחל כזיב - עין טמיר - עין זיו - מעלות - אגם המונפורט - חציית כביש "מעלות-חורפייש" - חוסן - פקיעין החדשה - פקיעין - כביש "פקיעין-בית ג'אן" - בית ג'אן - הר כפיר - סינגל לרגלי הר הלל - דרך שחורה מהמירון למצפה הימים - מצפה הימים - כביש "צומת שבע-כפר שמאי" - אמירים - נחל עמוד - מעבר מתחת כביש "צומת קדרים-צומת עמיעד"- ערוץ נחל עמוד - ממערב לנחל עמוד - סיפון המוביל הארצי - חוקוק - כביש "חוקוק-כביש סובב כנרת " נחל עמוד תחתון - גינוסר

נקודת יציאה : רחבת חנייה גדולה בתחנת דלק בכניסה לקיבוץ גשר הזיו

משתתפים:  23

 אורך :  76 ק"מ

גובה מצטבר : 1756 מ'

זמן :  9:45 שעות

מפה 1

מפה 2

מפה 3

מפה 4

מפה 5

מפה 6

מפה 7

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ TRK מה GPS

קובץ GPX מה GPS

סעו במסלול בעזרת TRIP@

הערות :
  • לפני כחצי שנה לכבוד טיול הק"מ ה 10000 שהובלתי בקבוצה תכננתי את טיול מים לים הזה
    כמובן שב Northern Riders טיול מים לים צריך להיות שונה מהסטנדרד ולכן תכננתי מסלול דומה למסלול מים לים הקלסי של תנועות הנוער והגדנ"ע מאכזיב דרך הר מירון לכנרת
    בגלל מצאי הדרכים והשבילים לא עלינו להר מירון אלה רק לגוש הרי מירון באיזור הר כפיר
    בסופו של דבר בגלל מזג אוויר גשום מאד בצפון שינינו אז את הטיול לאיזור דימונה
    עכשיו כשהשתפר מזג האוויר וסוף סוף היה לי יום ששי פנוי מהקורס החלטתי שהגיע הזמן לבצע את המסלול
  • התחלנו ברכיבה קלילה על כביש השדות שמחבר בין גשר הזיו לכביש "צומת כברי-שלומי"
    הכניסה לכביש בנקודה 2 בדיוק לפני השער של קיבוץ גשר הזיו
    חצינו את הכביש (4) והמשכנו בכביש שעולה לעבדון והלאה לתוך נחל כזיב
    בנקודה 5 פנינו עם הכביש הפנימי שהופך בהמשכו לדרך עפר
    הרכיבה ממשיכה להיות קלילה כשמזג האוויר היה גם קריר ונעים
    בהמשך התחילו חציות הנחל הרטובות
    את הראשונה עברנו רובנו בניסיון לא להרטב , אבל בהמשך כשהבנו שאין ברירה התחלנו להשפריץ מים
    בנקודה 11 מגיעים לעין זיו
    פה יש קטע קצר של הליכה משמאל לתחנת השאיבה (פחות מ 100 מ') בכדי לעקוף אותה ואז מגיעים לכביש המטפס למעלות
  • זוהי העלייה המשמעותית הראשונה שעברה בקלילות יחסית (זכרתי אותה הרבה יותר תלולה)
    בנקודה 11A בשיא הגובה עצרנו לחכות לכולם ומכאן דהרנו לכיוון מעלות
    משה פאר הוביל אותנו לשביל סובב מעלות ואיתו הגענו לאגם המונפורט בו נערכה בפסח תערוכת פיסול
  • יצאנו מחניון האגם וחצינו את כביש "מעלות-סאסא" בנקודה 17 ומיד נכנסנו לדרך לכיוון מבנה
    בנקודה 17A אחרי המבנה הדרך הרצינית נגמרה והמשכנו בסינגל/דבל לא ברור עם צמחייה שהוביל לדרך בנקודה 18A ואיתה המשכנו בתוך מושב חוסן
    אחרי חיפוש של דרך ההמשך בחוסן מצאנו אותה והמשכנו בדרך שדות עד פקיעין החדשה בנקודה 20
    ניסינו גם פה למצוא את ההמשך ואחרי שרכבנו בדרך ללא מוצא עד מטע זיתים בנקודה 22A חזרנו אחורה והמשכנו ברחוב ללא מוצא
    בדיוק שם היה סולם (23) שטיפסנו עם אופניים על הכתף על קיר אבן בגובה מטר ומשהו ואחרי כ 20 מ' של סינגל הגענו לכביש "פקיעין-מעלות" (23)
  • פה רכבנו בכביש עד הצומת הראשית בפקיעין ועצרנו שם לפיתה עם לבנה וזעתר אצל רעיה (24)
    מספר קטן מאתנו בראשות מוטי ירדו לככר המעיין למסעדה אחרת שתכננו להגיע
    פה גם מלאנו מים
  • מפקיעין המשכנו בטיפוס בכביש לכיוון בית ג'אן ובנקודה 26 פנינו לטיפוס תלול לכיוון בית ג'אן
    בנקודה 27 יש צומת בכניסה לבית ג'אן ובה נחנו
    המשכנו בתוך הכפר ולפנו על פני בית הקברות הצבאי
    בצומת בנקודה 28A חלקנו קנו מים והמשכנו בסימון השחור
    בנקודה 29 טעיתי והמשכתי עם השחור שהולך לשביל שיורד בנחל הארי במקום להמשיך עם הכחול להר כפיר ובנקודה 30 במקום שבו יש ירידה נהדרת לעין אל אסד וירדנו בה בטיול לפני כחצי שנה
  • מכאן המשכנו בדרך הכחולה ואחר כך הירוקה עד הפנייה לסינגל שלרגלי הר הלל בנקודה 32
    פה יש קטע הליכה לא רכיב עם הסימון הירוק ואחרי כ 50 מ' מתחילים לרכב בדרך שהופכת סינגל
    הסינגל רכיב בחלקו ומסומן ירוק
    המשכנו איתו עד המצוק בנקודה 32A
    חלק קטן מאתנו טעו וירדו בסינגל לא רכיב בסימון כחול שהוביל ל"חמדת ימים" ומשם הגיעו לאמירים למפגש עם שאר הקבוצה
    הרוב המשיך בירוק עד המפגש עם הסימון השחור היורד מהר מירון בנקודה 33
  • השחור יורד בתלילות ועם דרדרת אבל רכיב לכל אורכו
    הגענו איתן לצומת הדרכים באוכף לפני הר שמאי
    מכאן טיפוס קצר לראש הר שמאי וירידה עד חיבור עם כביש "מירון-צומת שבע" בנקודה 35
    מכאן למרות שיש אפשרות לרדת בדרך לאמירים , נמשכנו לטיסה בכביש עד הכניסה לאמירים (36)
  • נכנסנו לאמירים בכביש הגישה ובנקודה 37 פנינו לכביש שיורד והופך דרך שהובילה אחרי שער שנוח לעוקפו החוצה מאמירים
    מפה דהירה נהדרת עד ליד מטע זיתים בנקודה 39
    מכאן המשכנו בדרך שמאלה ואז בסינגל שהופך פה ושם לדבל ולפעמים כמעט נעלם בגלל הצמחייה הרבה שצמחה השנה
    בנקודה 41 שוב דרך זרועה אבנים שהרכיבה בה אפשרית אבל קשה ומצריכה תמרון בין האבנים והקוצים
    רק בנקודה 42 מגיעים לדרך טובה ובה דהרנו ואחר כך טיפסנו ושוב ירדנו עד נחל עמוד בנקודה 45
  • את כביש "צומת עמיעד-צומת קדרים" חצינו במעבר שמתחתיו
    מדי פעם משחררים מים שמציפים את תחתית המעבר (קרה הפעם בשלב מסויים וגם בטיול בעבר)
    אחרי המעבר הכוונה היתה לרדת עם דרך לערוץ ואז לטפס בדרף שעולה לגדה המערבית של נחל עמוד
    הצמחייה הרבה שגדלה פה הסתירה את כל הדרכים שזכרנו מטיולים בעבר ושמופיעות במפה ורק שביל ישראל מופיע
    הראשונים רצו עם השביל הברור לערוץ נחל עמוד תחתון בסימון שביל ישראל
    כשהבינו שטעו התלבטו והחליטו להמשיך בערוץ הלא רכיב שהצריך נשיאת האופניים על הכתף מדי פעם
    רוב הקבוצה בראשותי טיפסה מנקודה 47 ללא דרך ברורה בקוצים עד מפגש עם הדרך שעל הרכס בנקודה 48
    מכאו המשכנו עם הדרך שבמפה מסומנת כדרך לאופניים ובפועל היתה מכוסה בהרבה צמחייה שהסתירה לפעמים קוליסים בעייתיים(מדהים כי רכבנו שם מספר פעמים בעבר)
    לאט לאט הדרך משתפרת וכשמגיעים לסיפון של המוביל הארצי בנקודה 49 עוברים 3 שערים מעצבנים שמצריכים הנפת האופניים שהיא משימה קשה כשעייפים
    המשכנו בדהירה עד שער הכניסה של חוקוק
  • פה עלינו על הכביש וירדנו לצומת "חוקוק-ליבנים-מגדל" והמשכנו בדהירה עד ערוץ נחל עמוד (52)
    ממש לפני הערוץ דרך ימינה מקבילה לכביש שיורדת לערוץ וממשיכה עם הערוץ בסימון שביל ישראל
    המשכנו בדרך שבערוץ עד נקודה 53
    פה המשכנו בדרך שהולכת דרומה עם שביל ישראל עד דרך המטעים בנחל צלמון בנקודה 54
    מפה עם הדרך בין הבננות לכביש סובב כנרת
    חצינו את הכביש והמשכנו לדשא שליד מסעדת "קצה הנחל" בכביש מקביל ממזרח לכביש סובב כנרת
    אלה שהמשיכו בתוך ערוץ נחל עמוד הגיעו לכביש "חוקוק-מגדל" ואז עלו עליו לכיוון כביש סובב כנרת ואיתו עד גינוסר
    האחרונים בהם הגיעו כשעה וחצי אחרינו

Wednesday, March 03, 2010

יערות סנסנה ולהבים

 

יערות סנסנה ולהבים

תאריך :    5-3-2010

להבים - הר להבים - צומת להב - גבעת אוגר - חרבת סנסנה - - הר סנסנה -  סנסנה - חרבת רמליה - הר להבים - חרבת אבו חף - נחל תלה - להבים

נקודת יציאה : הכניסה המזרחית של להבים

משתתפים:  18

מוביל : מתי,צביקה ויעקב מקבוצת להבי הדובדבן

 אורך :  39 ק"מ

גובה מצטבר : 666 מ'

זמן :  3:30 שעות

רמת קושי : 2.0 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.4 (קל) (מתוך 5)

     

מפה

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

תמונות (צביקה מלהבים)

תאור המסלול מאת מאור :

-מזה זמן הציע החבר איתן לאחר שידע שאני מתכנן רכיבה עוד בחורף הזה באיזור סנסנה,

 שנחבור לקבוצת להבי הדובדבן בה חבר גם מתי ידידו.

 על פי צו המארחים נפגשנו ב07:00 בכניסה המזרחית של הישוב להבים ולאחר ההיכרות

 וההתארגנות חצינו את הכביש הראשי(2) וירדנו בדרך 4x4 לחצית נחל גרר ונתחברנו

לסמ"ש שחור בקצה יער להבים(3).

 

-נכנסנו ליער בשביל 4x4 שהפך לסינגל רחב(4) וטיפסנו מתון מזרחה עד לצומת שבילים(5)

 הטיפוס המתון ביער המשיך בסמ"ש שחור עד נק' 6 משם ירידה קלה עדיין בסמ"ש שחור

  עד לנק' 7 בה נעצרנו למפגש עם החתולה המקומית המורגלת להופיע בנק' זו כל פעם שרוכבי

 להבים עוברים שם.המשכנו בדרכים הרחבות ביער עד צמת השבילים הגדולה בנק' 8.

 

-נכנסנו לתוך היער לסינגלון פורח ע נק' 9 והמשנו בסמ"ש שחור עד לכביש דרך הנוף(10) של היער

 המוביל לבית היערן.אנו המשכנו בכביש הריק במקביל לכביש הראשי עד לתחילתו(11),שם דהרנו

 עד צומת להב(12)דרומה ל13  והמשך בין שדות התבואה עד לחציית נחל רימון(14) ועל הסמ"ש הכחול

 עד לפאתי יער סנסנה בנק' 15.

 

-כאן המארחים הציגו בפנינו 2 אפשרויות,האחת המשך בשבילי יער רחבים ודרכים עד דבירה או ה"אופציה הסינגלית " דרך יער סנסנה ושבילי הולכי רגל בחרבות רימון ואבו חפ,בחרנו באופציה השנייה

ומיד ירדנו לקצה היער(16) והחלנו לטפס בסינגל סנסנה עד (19) לפני הישוב סנסנה.

הסינגל המטפס בתוך היער יפה וזורם ואף על פי שאינו מאתגר יש בטיפוס הארוך ובשלוות היער והפריחה המגוונת הנאה מרובה.

 

-ב19 הגענו ל4x4 שהינו גם סמ"ש כחול ועלינו על כביש הגישה לישוב סנסנה(20) ב21 פנינו ימינה

  רק לאחר ארוחת הבוקר  בקרבת מקום ועברנו בשער הישוב שאויש בחיילת חיננית(22).

  בתוך הישוב רכבנו עד לאנטנה בראש הר סנסנה משם נוף של 360 מעלות על כל ארץ ישראל השלמה .

 

-לאחר הסברים ומראי מקום ע"י מתי ירדנו ירידה מעט טכנית עד לכניסה לסינגל(24) מעל לואדי

  ונוף יפה ופורח. הסינגל ממשיך גם לאחר חצית שביל ישראל(25) לסמ"ש ירוק ומסתיים בכביש

להב-סנסנה(26) שעלינו עליו והמשכנו בו עד 27 ואח"כ בדרך חקלאית עד 28 ומשם נטפס(31) לכוון התל הגבוה(חרבת רימון) המופיע מערבית לנו ונהנה מהנוף הטוסקני מהמבנים ושלטי ההסבר שם.

 

-לאחר מפגש עם חברים/ות נוספים מ"להבי הדובדבן" ומנוחה קצרה בחרבת רימון(32) המשכנו בסינגל

 בין בורות ומעט טכני עד לדרך הנוף של יער להבים(33) בה דהרנו עד לצמת השבילים הגדולה(37)

לפי הסימונים שלי.

 

-מכאן המשכנו לרדת בשביל המערבי עד לצמת השבילים הבא(38) בו ירדנו כ50 מ' ופנינו חד ימינה(39) לסינגל מעט טכני ונוף יפה של הנגב המערבי הסינגל ממשיך גם בפניה שמאלה(40)

לשביל הולכי רגל מסומן בשתי שורות אבנים המוליך לחרבת אבו חפ-סינגל רכיב והיפה היום לטעמי.

 

-בחרבת אבו חפ(41) ראיתי יריעה המכסה פסיפס וירון נסתקרן לדעת מה נסתר מאתנו,הוא גילה לאחר

 חפירה קצרה קצה מציור פסיפס ואת הסימון/האות G ונסתפקנו בזה המשכנו בסינגל/דרך טכנית בין

עיי החורבות  עד ל42 ומשם לתוך היער(43) בסמ"ש אדום.

 

-בתוך היער דהרנו עד למטה לדרכים בהם התחלנו את הטיול(3),פה הופתענו לגלות שאנו ליד הרכב

 וטרם חלפו שעתיים נטו רכיבה, אנו בקשנו "הדרן" מהמארחים שסיפקו בשמחה את מבוקשינו ופנינו

ימינה(46) ושוב ימינה(47) לחצית נחל גרר ברכיבת XC מהירה וכיפית עד לחציה נוספת הפעם של

נחל תלה.(48)

 

-מכאן המשך דהירה מערבה על גדות נחל תלה עד צמת השבילים(49) דרומה 100 מ' ופניה ימינה(50)

המשך דרומה(51) על כביש האספלט הישן עד למעבר התת קרקעי (52) חצייתו והמשך לכוון השכונה

המערבית החדשה בלהבים(53).המשך בתוך הישוב לכל אורכו בשדרה הראשית בשביל/מדרכה מרוצף עם גינון מושקע לכל אורכו עד לרכב(1).

 

תודה לקבוצת להבי הדובדבן על טיול מעניין וזורם באזור שטרם הכרנו.

ובפנייה ישירות אליכם(להבי הדובדבן):תבחרו לכם שישי בצפון ונשמח לארח אתכם.

 

מאור

Saturday, February 13, 2010

מערד לים המלח דרך נחל מנחם

 

מערד לים המלח דרך נחל מנחם

תאריך :  13-2-2010

ערד - נחל כידוד - נחל מנחם - גמל אדום - נחל אמונים - נחל רחף - נחל מור - נחל יעלים - מעלה יאיר - ים המלח

נקודת יציאה : מלון מרגוע באיזור המלונות בקצה המזרחי של ערד

משתתפים:  20

 אורך :  33 ק"מ

גובה מצטבר : 491 מ'

זמן :  5:40 שעות

רמת קושי : 2.4 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 3.2 (בינוני) (מתוך 5)

     

מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ TCX מה GPS

קובץ GPX מה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth


הערות :
  • הפעם המסלול קווי ויורד בדרכים ושבילים טכניים לרוב מערד לים המלח
    יצאנו ישר מהמלונות (1) על השלוחה בה יש תצפית מזרחה
    תחילה בשביל מסודר עד קצה התצפיות והאנדרטאות אחרי כק"מ
    הירידה על השלוחה רכיבה בחלקה בגלל סלעי הצור הבולטים , הגדולים והחדים
    ביובלי נחל כידוד הגענו לנקבים נוחים ורכיבים מעל הערוץ (3-4)
  • מכאן טיפסנו קצת ואז זרמנו בסינגל נוח וזורם ברובו מנקודה 5 ועד היישוב הבדואי מעל נחל מנחם בנקודה 7 הבדואי
    פה ושם הסינגל/נקב הופך לדרך 4X4
    את המאהל עברנו בחלקו הדרומי ובנקודה 8 נכנסנו לערוץ נחל מנחם
    מנקודה 9 הנקב עולה לגדה הימנית (דרומית) והופך לסינגל נהדר על מדף סלע כשמדי פעם רואים למטה את הגבים המלאים מהשטפונות האחרים
    בערך בנקודה 10 מסתיימת הירידה וממשיכים עד מפגש עם סינגל הגמל האדום בנקודה 11
  • מכאן רכבנו בגמל האדום שכשמו מסומן בסימון אדום
    הסינגל זורם בד"כ
    בנקודה 12 עזבנו את הגמל האדום וירדנו בנחל אמונים וטיפסנו לגדה שמעליו וחברנו לדרך הירוקה בנקודה 13
  • התכנון היה להמשיך ולטפס להר אלעזר לתצפית על מצדה ואז לחזור בדרך הירוקה עד מעלה יאיר
    התחלנו ברכיבה צפונה עד הסינגל השחור בין נקודה 16 ל 14
    בטעות הובלתי בסינגל השחור לנחל רחף כשחשבתי שזה הסינגל שנמצא כ 700 מ' צפונה ומוביל להר אלעזר
    כשהבנתי את הטעות שקלתי שוב והחלטתי לאור הזמנים שהגיע הזמן למשוך לכיוון הסיום
    חזרנו מנקודה 15 שבנחל רחף בסינגל אחר עד לדרך הירוקה (14) ואז על דרך ה 4X4 הארוכה והמייאשת בגלל העליות הבלתי צפויות כשרואים את הסוף
    המשכנו עם הדרך עד נקודה 19
  • פה פנינו מזרחה בסימון כחול אל ראש מעלה יאיר 23
    הרוב עצרו לצילומים על רקע מצוק ההעתקים וים המלח בנקודה 22
    מעלה יאיר היה דרדרתי ומפחיד לחלקנו
    כל אחד ירד אותו בדרך שבחר
    אני דהרתי אותו פרט לכ 20 מ' של דרדרת שהלכתי ברגל
    סה"כ רכיב אם אוזרים מספיק אומץ - האופניים כבר עוברות את הדרדרות והמכשולים
    סיימנו על חוף ים המלח (24) בה נאספנו על ידי אחד מהאוטובוסים של יאסר

Friday, February 12, 2010

קרן אל חג'ר

 

קרן אל חג'ר

תאריך :  12-2-2010

מצוקי דרגות - נחל דרגה - מתחת מסרק אל נג' - סינגל הבורות - קרן אל חג'ר - נחל גורפן - נחל קנה - נחל סמר - מצוקי דרגות

נקודת יציאה : ליד הכניסה לכפר הנופש/אכסנייה מצוקי דרגות

משתתפים:  20

 אורך :  36 ק"מ

גובה מצטבר : 1016 מ'

זמן :  7:05 שעות

רמת קושי : 4.5 (קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.6 (בינוני) (מתוך 5)

     

מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPX מה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth


הערות :
  • כמו שהזכרתי בדף הפתיחה המסלול מתבסס על מסלול בשם "4 סוכריות , 3 בארות וקרן אחת מופתעת" שפרסם "גימל4 " בפורום טיולי אופניים בתפוז
    המסלול שונה במספר קטעים קצרים
    זהו מסלול עם הרבה קטעים טכניים ויש בו פה ושם קטעים בהם נאלצנו להוליך או לסחוב את האופניים
    סה"כ טיול אתגרי באיזור יפה שהתאים לאופי הקבוצה ולחלק מטיול המדבר השנתי שלנו
  • התחלנו מכפר הנופש מצוקי דרגות (1) בדרך ה 4X4 הירוקה
    בנקודה 4 הירוק ממשיך דרומה מעבר לערוץ נחל דרגות
    אנחנו המשכנו מערבה בדרך בסימון שחור מקבילה לערוץ
    בנקודה 5 פגשנו את הדרך השחורה לבקעת הורקניה
    המשכנו בדרך בערוץ עד נקודה 6
  • מנקודה 6 טיפסנו בנקב רכיב בחלקו ואחר כך די זורם
    מנקודה 10 עד
    11  עוברים בסינגל בורות המים שכשמו כן הוא - עובר ליד מספר בורות ובארות יפים
    בנקודה 12 חברנו לדרך עד נקודה 13
    פה מתחיל טיפוס קשה אל הרכס של קרן אל חג'ר - הטיפוס רגלי ולפעמים צריך להניח את האופניים על הכתף
    הטיפוס ארך כחצי שעה
  • מנקודה 15 רכבנו על הרכס שכולל כמה פסגות גבוהות מקרן אל חג'ר ונותנות הרגשה של רכיבה על גג העולם ומספקות תצפיות נהדרות ב 360 מעלות כולל ההרודיון באופק ממערב
    קרן אל חג'ר בנקודה 16
  • מכאן ירדנו בסינגל שתחילתו תלולה ורכיבה חלקית אבל ההמשך רכיב לגמרי (16-17)
    מנקודה 17 עד 19 סינגל ירוק זורם וכייפי (במסלול הסטנדרטי לקרן עולים דרכו)
    בנקודה 19 עלינו בדרך
    4X4  השחורה צפונה
  • בנקודה 20 בנחל גורפן פנינו לדרך פחות טובה שמנקודה 21 הופכת לנקב
    טיפסנו איתה וכבר כשמתחילים להתייאש מהעליות הארוכות , אבל הרכיבות מגיעים לנקב שיורד בצד הערוץ מנקודה 23 עד 24
    הקטע הזה יפה ואחת מהדובדבנים בטיול
    מנקודה 24 עד 25 המשכנו בסינגל בסימון כחול אחרי שחצינו את הדרך האדומה
    מ 25 ל 26 יש סינגל שמחבר עד לדרך 4X4 האדומה
  • עם הדרך האדומה רכבנו עד נקודה 2 בה החיבור עם הדרך הירוקה והמשך למצוקי דרגות
    הדרך עוברת ליד תצפיות נהדרות של מצוק ההעתקים וים המלח

Friday, January 22, 2010

הר צבאים , נחל אדמון ונחל פרס

 

הר צבאים , נחל אדמון ונחל פרס

תאריך :  22-1-2010

מפעלי פריקלס - חציית כביש "דימונה-ערד" - בקעת צבאים - ליד הר צבאים - נחל אדמון - חצייה מתחת למסוע - נחל פרס - גבי פרס - מעלה פרס -צומת הערבה

נקודת יציאה : מפעלי פריקלס במישור רותם ליד צומת צפית (בצומת צפית פונים שמאלה (צפונה) , בפנייה ראשונה שמאלה (מערבה) ובפנייה הראשונה שמאלה (דרומה) עד השער , מימין לשער רחבת חנייה גדולה)

מוביל : אמנון ומאור

משתתפים:  10

 אורך :  28 ק"מ

גובה מצטבר : 463 מ'

זמן :  5:16 שעות

רמת קושי : 2.2 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 3.7 (בינוני עד קשה) (מתוך 5)

     

מפה

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth


הערות :

תיאור:

 

-הצעתי לאמנון שטייל בעבר ברגל ובאופניים ורסיות שונות של נחל פרס להוציא טיול שחלקו הראשון

לפי התיאור שלו בתפוז

בטיול הזה הוא נכנס לחשיכה ולא בצע את ירידת נחל פרס,והיתה זו הזדמנות בשבילו "להשלים".

אני הכנתי קובץ לgps  ול NOKIA עם מפות למסלול המשוער וקיווינו למס' משתתפים/כלי רכב מתאים

בכדי לבצע הקפצת רכבים לצומת הערבה  וממנה בסוף הרכיבה.

להפתעתנו הגיעו 10 רוכבים ו4 כלי רכב ,ולאחר הקפצת כלי הרכב שנינו הובלנו את הקבוצה למסלול

שמרביתו דרכי גמלים,ואדיות דורה דורה ושבילי הולכי רגל.

 

-התחלנו בחניון הכניסה למפעלי פריקלס ליד השומר ופנינו לעבר הכביש הראשי  של מפעלי מישור רותם,חצינו את הכביש(3) לדרך העפר בינות לתילי המחצבים העצומים ובריכות הקירור/שקיעה

טפסנו עד ל2/3 משיא גובה התל ופנינו לשביל עפר שמתפצל מימין(4)עוד טפוס קצר ומפסגת התל

גלשנו למטה בשיפוע די תלול לבקעה עם תעלות ניקוז ,פנינו ימינה לגדר (5) בכדי להפטר מהנוף התעשייתי הלא סמפטי וטפסנו קצר בסמוך  לגדר עד לצומת נאקבים(6),הנאקב ממולנו נראה לא רכיב

בחלקו ולכן פנינו ימינה לנאקב שנראה ידידותי יותר  שהוכיח את עצמו (נאקב יפה וארוך כבר בתחילת הטיול איזה כיף)מעל ל3ק"מ של נאקב נופי מעולה וזורם עד לסמ"ש ירוק(8).

 

-עליה נאה בסמ"ש ירוק עד להר צבאים(10),אני לא טיפסתי את ההר עצמו וזאת מכיוון שבזבזתי את זמני במרדף שווא אחר רוכב שחשבתי שהוא מהקבוצה שפנה ב(9) שמאלה במקום ימינה,עד שהדבקתי אותו נתברר לי שהוא זנב של קבוצה אחרת שרכבה לכוון נחל גמלים . .,טיפסתי חזרה(9x) לקבוצה שחיכתה לי ב(10) לאחר שכבר ביקרו בתצפית הר צבאים  והמשכנו בשביל רחב שאינו מסומן במפה עד לסמ"ש כחול(11) בירידה נהדרת והמשך בסמ"ש שהופך לשביל הולכי רגל עולה יורד עד (13) .

 

-כאן(13) עזבנו את הכחול והתחלנו לטפס על השלוחה בכוונה לרכוב עליה ,אולם באמצע הטיפוס נמשכתי לנאקב יפהפה שהחל לרדת במתינות ביובל של נחל אדמון והובלתי את הקבוצה למלכודת דבש

ניסיתי "לצאת" מהמלכודת  בטיפוס רגלי קצר מנק' 14 לנק' 15 ושוב עלינו על נאקב זורם עד לנק' 16

פה הרמנו את האופניים על הכתף כ-20 מ' בכדי לעקוף עקול עם כמה מפלים קטנים.

 

-בנאקב הנופי הזה ותוך כדי מבט כללי למורד נחל אדמון החלטתי שהמסלול היום  יעבור דרך ערוץ

הנחל וויהי מה ולא על השלוחה העליונה כפי שתוכנן,בנק' 17 ערכנו דיון,ויכוח קצר ,פתיחת מפות ,עיון במפה בNOKIA וההימור שלי נתקבל-ממשיכים בתוך ערוץ נחל אדמון ובנאקבים שלצידיו.

מיד ירדנו בנאקב תלול שהפך גם לטכני ויפה עד לנחל שהיו בו גבים מלאי מים ומרזבי אבן לרוב בגוון אדמדם(כנראה מכאן שמו),בקטע הזה 4 ק"מ בו אבדנו 170 מ' גבה אנכי בירידה ברכיבה לעתים טכנית ולעתים בהליכה שעם כל העצירות,הצילומים ודילוג על הגבים המלאים לקח לנו  כ-50 דק'  ולרוכבים בקבוצה הטובים ממני טכנית שגם לא עצרו לצילומים לקח כמחצית הזמן.

 

-בנק' 18 מסתיים לו ערוץ נחל אדמון הפראי ושמעלינו גשרון המסוע מהמפעלים רכבנו בערוץ

  עד לדרך רחבה (19) בה עלינו ימינה בטיפוס קשה מאוד שבסוף העליה קבלתי שוב את תוצאת

הבדיקה הארגונומית שלי לבדיקת הדופק המכסימליJ .

 

-בנק' 20 הורדנו דופק בצומת השבילים ופנינו שמאלה שוב עם שתי עליות נאות עד שנתקבלנו

בסמ"ש שחור בנק' (21).לפנינו נתגלה נוף ערוץ נחל פרס עד לים המלח .ההמשך דרומה בשביל

היה ברור אולם הבחנו בנאקב"על הסכין" שחוצה את הערוץ ואת המפל שם ורכבנו עליו עד

לשביל דרומה(22).

 

-פה(23) פתחתי מבערים בשביל המחורץ ובאחד החריצים החליק הגלגל הקדמי ומצאתי עצמי באדמה,

 למזלי נחבלתי קלות בלבד וכל מה שכאב בהמשך היה אגודל ימין שנכון לכתיבת שורות אלה(שבת) המצב הולך ומשתפר.

 

-ירדנו בשביל הרחב עם הערוץ עד להתחברות עד סמ"ש ירוק(24) ומפה על הסמ"ש שהינו שביל הולכי רגל בעצם עד לצומת הערבה-סיום המסלול.עצרנו כמובן בדרך בגבי פרס המדהימים(25) ורכבנו על המצוקים בנחל ששיא היופי לדעתי הינו בקטע העובר בנק' 26.

 

טיול מדבר מהנה,פראי,מעניין ואתגרי טכנית שלאחר שיטפון הוא מיוחד מאוד.

 


Thursday, January 14, 2010

הדי , ריבי ואיתי

 

הדי , ריבי ואיתי

תאריך :    14-1-2010

כפר הנוקדים - בקעת קנאים - בריכת צפירה - נחל צאלים - נחל צפצפה - הר נמר - ראש מעלה נמר - סביב הר רבי , הדי ואתי - תצפית צאלים ומשמר - סביב הר רבי , הדי ואתי - נחל צפצפה - נחל צאלים - בקעת קנאים - כפר הנוקדים

נקודת יציאה : כפר הנוקדים בבקעת קנאים על כביש "ערד-מצדה"

משתתפים:  2

 אורך :  42 ק"מ

גובה מצטבר : 1095 מ'

זמן :  6:30 שעות

רמת קושי : 5.2 (קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.7 (בינוני) (מתוך 5)

     

מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPX מה GPS

הערות :
  • טיול שתוכנן בזריזות בעקבות טיול יומיים בקורס מדריכי אופני הרים שקוצץ ליום אחד
    מאחר וכבר הזמנתי יום חופש החלטתי לנצלו לרכיבה משובחת במדבר להכרת שבילים חדשים
    בגלל שבאמצע השבוע שטחי האש פעילים החלטתי על המסלול הזה שרק גובל בשטחי אש
    שם הטיול נבחר בגלל שמות 3 הפסגות הבולטות שנראות ברוב המסלול , הר רבי , הדי ואיתי (הגיבורים של דוד) , או כמו שזיו כיתה הודאי וקוסאי (הבנים של סדאם)
  • התחלנו מכפר הנוקדים (1) , מקום נוח להשארת הרכב
    התחלנו בדרך השחורה בבקעת קנאים (2)
    בנקודה 3 פנינו לסינגל בסימון ירוק שחותך את הדרך השחורה ויורד אליה חזרה בנקודה 5
    הסינגל רכיב פרט לקטע האחרום לפני נקודה 5 בה מספר סלעים ושיפועים שלא רכיבים לרוב הרוכבים (סה"כ מטרים בודדים)
    עברנו בו ביום הראשון בטיול : http://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/my
    מהדרך השחורה המשכנו עד בריכת צפירה (6)
  • מכאן טיפסנו בדרך משובשת ותלולה (רכיב חלקית ואחר כך רגלית) עד נקודה 7
    ניתן לרכב בדרך משמאל דרך נקודה 8 בשיפוע תלול אך מתון יותר ממה שאנחנו טיפסנו
    מכאן דהירה עד נקודה 9 בה הגענו לערוץ נחל עדשה (יובל של נחל צאלים)
    המשכנו ברכיבה בערוץ על אדמה קשה יחסית ולא מדשדשת (למרות שזה ערוץ נחל) בסימון כחול
  • בנקודה 10 התחלנו בטיפוס בשביל כחול
    תחילה טיפוס רגלי קשה ואחר כך רכיבה והליכה לסירוגין עד נקודה 11
    בכיוון ההפוך הרוב רכיב
    מנקודה 11 זרמנו בסינגל מצויין בהמשך השביל הכחול לרגלי הר נמר והלאה באדום מנקודה 12 עד ראש מעלה נמר בנקודה 14
    מכאן תצפית נהדרת על נחל צאלים , איזור עין נמר , מעלה נמר וכל הפתחה של נחל צאלים וים המלח
  • מכאן חזרנו עד צומת השבילים בנקודה 12 והמשכנו בדרך האדומה (שביל 11141) עד נקודה 16 בנחל הרדוף
    טיפסנו מכאן בסימון השחור ובנקודה 18 התבלבלתי ובמקום להמשיך לנקב בערוץ שרציתי לכיוון דרום מזרח פנינו לערוץ לדרום מערב שהחזיר אותנו תוך רכיבה בנקב נחמד לדרך השחורה בנקודה 17
    חזרנו וטיפסנו בשחור והפעם תוך ניתוח נכון של המפה פנינו בנקודה 19 תוך טיפוס קל ואז רכיבה בנקב נהדר וזורם עד נקודה 21
    פה , כנראה באיזור נקודה 20 איבדנו את הנקב
    טיפסנו רגלית כמה עשרות מטר והתחברנו לנקב באיזור הק"מ ה 20 וזרמנו איתו עד נקודה 23 בה חברנו לדרך הכחולה
    המשכנו עליה עד התצפית וחניון הלילה בנקודה 24
    התצפת נהדרת וניתן לראות את מצדה , פתחת נחל צאלים וחלק מנחל משמר
    שימו לב שמיקום חניון הלילה הוא בנקודה 24 ולא בין 23 ל 24 כפי שמופיע במפות סימון שבילים
  • מכאן חזרנו בדרך הכחולה עד הצומת בנקודה 26 תוך הקפת הר הדי , רבי ואיתי
    מכאן המשך בדרך השחורה תוך חיתוכים םה ושם עד נקודה 16
    מכאן המשכנו קטע קצר באדום ובנקודה 15 עזבנו את הדרך בטיפוס קל רובו רכיב ואז ירידה בנקב
    באיזור נקודה 27 קטע לא רכיב של כ 200-300 מ'
    ההמשך רכיב בעיקר בערוץ או לידו
    בנקודה 28 יש מפל של כ 10 מ' ועקפנו אותו משמאל (מזרח)
    חזרנו להמשך הנקב והמשכנו עד מפגש עם הדרך הכחולה בנקודה 10
  • מכאן חזרה תוך טיפוסים וירידות עד נקודה 7
    הפעם ירדנו לבריכת צפירה בדרך השחורה דרך נקודה 8
    בנקודה 5 זיו טיפס בדרך ואני טיפסתי (עם אופניי עליי) והלאה בסינגלים עד נקודה 3
  • מכאן דהירה מהירה אל האוטו בכפר הנוקדים

Tuesday, January 05, 2010

סינגל כפר אוריה

סינגל כפר אוריה

תאריך :  5-1-2010

צומת נחשון - ליד הראל - מצפה הראל - חציית כביש 44 - מורדות הר תנופה - סינגל כפר אוריה - נחל הראל - ליד טל שחר - צומת נחשון

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת נחשון

משתתפים:  לבד

 אורך :  23 ק"מ

גובה מצטבר : 463 מ'

זמן :  2:41 שעות

רמת קושי : 1.4 (קל) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.6 (בינוני) (מתוך 5)

     

מפה

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

הערות :
  • אחרי מספר ימי מחלה החלטתי שאני כבר בריא ויצאתי בצורה ספונטנית לרכיבה
    איזה כיף לרכב באמצע השבוע בשעות הצהריים של החורף
  • מתחנת הדלק יצאתי בדרך שיוצאת מהכניסה אליה בנקודה הדרום מזרחית (1)
    בנקודה 6 פגשתי את הסימון האדום אבל לא פניתי אליו אלא המשכתי בדרך שיורדת לעמק ובנקודה 7 התחלתי לטפס בדרך טובה לצד כרם ענבים לכיוון מצפה הראל
    בנקודה 9 מפגש עם הכביש שיורד ממצפה הראל
    המשכתי בכביש עד צומת הכניסה למצפה הראל מכביש 44 בנקודה 10
  • מכאן חציתי את השדה בדרכי שדות עד נקודה 12 בה חברתי לדרך שבעבר סומנה בשחור אבל הסימון בוטל (רואים סימנים מחוקים על הסלעים)
    טיפסתי בדרכים טובות עד נקודה 15 בה פוגשים דרך מסומנת שחור מימין
    המשכתי בדרך עד הצומת בנקודה 16 והמשכתי עם הדרך המסומנת בשחור לנקודה 17
  • פה יש תצפית טובה
    תחילה ירדתי בדרך ימינה אבל היא הגיעה להתיישבות בדווית ולכן העדפתי לחזור ל 17 ולטפס עם הדרך הטובה יותר מעל ולהמשיך איתה עד החניון בנקודה 18
  • פה גולת הכותרת של הטיול "סינגל כפר אוריה"
    ירדתי בירידת דאונהיל קצרה אל הסינגל בנקודה 19 ומכאן זרימה בסינגל לכל אורכו
    בהתחלה כמה עשרות מטר בעלייה ואחר כך בערך על קו גובה כשיש שיפוע תלול בצד שמאל (דרום)
    בנקודה 20 מגיעים לסוף הסינגל באיזור מסולע
    יורדים בזהירות בין הסלעים (מי ברכיבה , מי בהליכה) ומגיעים לדרך בנקודה 21
    מכאן המשך בדרך שהופכת שוב לסינגל זורם על השלוחה ובסופו יורד בתלילות לעמק בנקודה 22
  • מכאן כשחיוך על הפנים דהרתי בדרכים טובות ומהירות תוך חציית ערוץ נחל הראל
    המשכתי בין הדרכים עד כביש 44 וסיום בתחנת הדלק
  • כיף של מסלול וסינגל כפר אורייה כרגיל נהדר
    והפעם רכבתי את מלוא אורכו ולא 2/3 שלו כמו בפעמים הקודמות :
    https://razg.blogspot.com/2009/04/blog-post_17.html
    https://razg.blogspot.com/2007/11/blog-post_16.html

 












Friday, January 01, 2010

טרסות , חלוקים , חצץ , עץ ונרקיסים

טרסות , חלוקים , חצץ , עץ ונרקיסים

תאריך :  1-1-2010

מדרשת בן גוריון - סינגל חלוקים - שביל הטרסות - שביל נחל עץ - בורות חצץ - נחל חצץ - סינגל חלוקים - מדרשת בן גוריון

נקודת יציאה : כניסה למדרשת בן גוריון(חניה מימין)

מוביל : מאור

משתתפים:  6

 אורך :  36 ק"מ

גובה מצטבר : 426 מ'

זמן :  4:35 שעות

רמת קושי : 1.9 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.1 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     

מפה

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

הערות :
תיאור מאת מאור:

-מהכניסה למדרשה רכבנו לכביש 40 ממנו הגענו ברכבינו עד לסימון סינגל
  חלוקים הנמצא מעבר לכביש(נק' 3) ומיד מתחיל טפוס מתון ואח"כ קצת
תלול יותר.עולים יורדים עם הסינגל המסומן היטיב,נהנים מהטרסות ומרוויחים
מעט זמן אוויר עד לנק' 4 .

-בנק' 4 נפרדים מסינגל חלוקים ומתחברים בהוראת שלט מסומן לשביל הטרסות
  שביל רחב וזורם,בערוץ נחל רחב מאוד.

-בנק' 5 נתחברנו לשביל נחל עץ שמסומן פחות טוב וחצינו את הכביש הראשי ליד גשר
  על ערוץ הנחל ולאחר החצייה נתקלנו בשלט "נחל עץ"(נק' 6)

-רכבנו עד "העץ" -עץ השיטה הענק בנק' 7 ושם ערכנו את ארוחת הבוקר

-טפסנו מ7 דרומה לאנדרטה ב 8 ופה פנינו מזרחה בדרך מעט טכנית עד שנפגשנו
עם ערוץ תלול מימין(9) ירדנו אנדורו בערוץ,הדרך הביאנו למפל אתגרי ויפה,
אחד אחד צלחנו את האלמנט הארוך וחצינו את הכביש לירוחם(11)

-מפה בדרכים רחבות ומשובשות במקביל לכביש רכבנו עד נק' 14 בה נפגשנו בסמ"ש שחור
-עלינו על הסמ"ש השחור,עזבנו אותו לטובת בורות חצץ המבהיקים בלובנם(15)
  וחזרנו לסמ"ש המסומן בערוץ נחל חצץ.

-עד 16 רכבנו בערוץ בדרך רחבה,ומ16 ל17 מי ברגל(שמורת טבע לא?)מי על האופניים
בשביל הולכי רגל בדרך מעט טכנית(היה אתנו רוכב שגם בנקודה אחת היה מתחת לאופניים)
מרבית הדרך נרקיסים מרהיבים פרחו בערוץ-חוויה של ממש.

-הנאקב/שביל הולכי רגל  בחזרה ל16 הינו בירידה שנוצל לדהירה,נתחברנו לסמ"ש אדום
  שהביא אותנו לאחר מס' טיפוסים נאים  להתחברות עם סינגל חלוקים בנק' 19,נהנינו מהתצפית על הר צרור וגם  מהאכלת נשרים(פגר גדול אולי פרה) בקרן עקב ממול והמשכנו בסינגל חלוקים שכאן הינו דרך במישור גדול עד לשער צר המורה על היציאה מהשמורה(21) ורכיבה חופשית לכיוון המבנים של מדרשת בן גוריון וחזרה לרכב.

טיול קל יחסית למדבר (פיזית וטכנית) אך יחד עם זאת ארוך,מהנה,זורם עם נוף ואתרים יפים.

 

Thursday, December 17, 2009

סובב ירוחם

סובב ירוחם

תאריך :    17-12-2009

ירוחם - צומת ירוחם - כביש "שדה בוקר-ירוחם" - נחל שועלים - סינגל ירוחם - שפת המכתש הגדול - סינגל ירוחם - כביש "ירוחם-מכתש גדול" - הר אבנון - כביש "דימונה-ירוחם" (כביש 204) - חציית כביש "צומת הנגב - ירוחם" - שרידי כביש ישן "צומת הנגב - ירוחם" - פרק ירוחם - סכר פרק ירוחם - מצד ירוחם - צונצ הנגב - ירוחם

נקודת יציאה : רח' הדקל בירוחם (נכנסים לירוחם בכיכר הראשית וממשיכים ברח הראשי עד הכיכר השלישית , פונים שמאלה לרח' הדקל וחונים)

משתתפים:  4

 אורך :  32 ק"מ

גובה מצטבר : 503 מ'

זמן :  5:06 שעות

רמת קושי : 2.0 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 3.1 (בינוני) (מתוך 5)

     

מפה

מפת המסלול על גבי מפת סינגל ירוחם

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ ל GOOGLEEARTH

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

הערות :

  • כבר חודש וחצי אני בקורס מדריכי אופני הרים ולא רוכב עם הקבוצה טיולים ארוכים כמו שהתרגלתי בימי ששי ב 7 השנים האחרונות
    ביום רביעי כשקיבלתי SMS שהטיול המתוכנן בקורס ביום ששי נדחה ועוד שבוע אאלץ להסתפק ברכיבות הקצרות של אמצע השבוע כבר לא יכולתי לעמוד בזה
    הקריז היה קשה והחלטתי שחייבים לצאת לרכיבה אמיתית ביום חמישי
    התארגנתי וגייסתי כמה מחברי הקבוצה וביום חמישי אכן רכבנו - איזה כיף ...
  • מנקודה 1 בירוחם יצאנו לכיוון הכיכר בכניסה (נקודה 3 - צומת ירוחם)
    כאן רכבנו על הכביש דרומה ומיד לפני הגשרון על נחל שועלים בנקודה 4 ירדנו לשטח והתחברנו לסינגל ירוחם
  • הסינגל מסומן בעמודי עץ שרבים מהם נגנבו/נהרסו/נשרפו ובסימון שבילים לבן-צהוב-לבן
    לא תמיד הסימון ברור אבל זהו שטח נוח ותמיד יימצא שביל רכיב חלופי
  • בנקודה 6 איבנו את השביל המסומן והמשכנו בנקבים ברורים בשטח עד איזור מטווחים בין נקודה 8 ל 9 והלאה דרך ערוץ רכיב כולו מנקודה 12 עד 14
    מכאן המשכנו בשביל שמטפס אל מצלעות המכתש בעליה נוחה עד נקודה 15
    פה ירדנו קצת מהמצלעה ועלינו שוב למצלעה שמתחתיה קיר המכתש בנקודה 16
    מכאן רכבנו לאורך קיר המכתש ברכיבה נהדרת עד נקודה 17 תוך טיפוס קל של מדרגה קטנה פה ושם - איזה כיף ואיזה יופי
    בנקודה 17 ירידה אל תחתית מצלעה ואז טיפוס בסינגל עד נקודה 18
    מכאן נאקב נהדר שבו באמת פגשנו עזים וגמלים עד נקודה 20 בה התחברנו לשביל הרשמי
  • ירדנו עם הסינגל המסומן עד מפגש עם כביש "ירוחם-המכתש הגדול" בנקודה 21
  • מכאן טיפסנו להר אבנון בדרך כורכר טובה עד הריסות המבנים בנקודה 22
    פה ממשיך הסינגל בירידה כייפית וזורמת לאורך ערוץ ועובר מספר מאהלים בדווים
    לא תמיד קל למצוא את הסימונים אבל גם כאן אין בעייה לאלתר והשטח נוח
  • בנקודה 26 חצינו את כביש "דימונה-ירוחם" וגם כאן הסינגל לא ברור
    בנקודה 28 חצינו את כביש "צומת הנגב-ירוחם" והמשכנו דרך המאהל לכביש הישן
    "צומת הנגב-ירוחם" בנקודה 29
  • פה טיפסנו בכביש הישן בעלייה תלולה עד נקודה 30
    מכאן דרך שהופכת לסינגל חמוד שיורד בירידה מצויינת ובנוייה נכון עם כמה פיתטלים עד לסכר ירוחם
    מהסכר שוב סינגל מסודר שעולה אל צידו הדרומי של הסכר
  • מכאן רכיבה בשבילים ודרכים ומעבר ליד שרידי מצד ירוחם
    קצת לפני המצד פגשנו נחש מטבעון מדברי
    בעונה זו קר לנחשים והם בקושי זזים
    המשכנו אל הכיכר בצומת ירוחם (3) ולאוטו
  • סה"כ טיול לא קשה עם נופים מגוונים
    השביל עלה על הציפיות שלי ממנו


 

Friday, December 04, 2009

ממעלה אדומים לאלמוג

 

ממעלה אדומים לאלמוג

תאריך :  4-12-2009

מעלה אדומים - כביש גישה לקידר - רגם רחיף - נחל אוג - דרך הסוכר - נבי מוסא - אלמוג

נקודת יציאה : חנייה של מכללת מעלה אדומים
הוראות נסיעה מהמרכז- ממשיכים בכביש החדש (כביש מס' 1) בכניסה לירושלים למעלה אדומים עד
שמגיעים למחלף מעלה אדומים,שם פונים ימינה לכניסה הדרומית של העיר.
נפגש בכיכר השלישית לאחר הכניסה בחניון מכללת מעלה אדומים(אם סגור אז נמשיך בהמשך הרחוב לרחבת בנין העירייה) ראו מפה מצורפת.

מוביל : מאור

משתתפים:  12

 אורך :  32 ק"מ

גובה מצטבר : 487 מ'

זמן :  4:31 שעות

רמת קושי : 2.4 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 3.4 (בינוני) (מתוך 5)

     

 מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

הערות :

זהו טיול שפרסם דורי גליניק לפני מספר שבועות בפורום טיולי אופניים בתפוז ובמאמר : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles/article.asp?forum=703&a=99744&c=6084&sc=621&ssc=0

על סמך טיול זה בוצע הטיול הבא בהובלת מאור .

תאור מאת מאור :

פירוט המסלול: (תיאור ע"י דורי) סימונים שלי סומנו באדום

נק' 1-
התחלת המסלול בחנייה המועדפת עליכם (אנחנו חנינו בחניון בית העיריה) ורוכבים לכיוון היציאה הראשית מהעיר תוך התרשמות מהטיפוח הסביבתי שיכול לשמש השראה לכל ראש עיר או מזכיר ישוב.

נק' 2-
בכיכר הראשית שבכניסה לעיר פונים שמאלה ומייד שוב שמאלה עם הכביש היורד לכיוון קדר החדשה. הכביש לא מופיע במפות סימון השבילים ולכן עלול לבלבל מעט.

נק' 3-
לאחר שני פיתולים בכביש במגמת ירידה תוך תחושה של איבוד גובה לשווא (אל תדאגו, מייד תטפסו את הגובה הזה בחזרה), חפשו משמאל לכביש, מעבר לגדר ההפרדה, משטח כורכר קטן ושטוח - שם עליכם לעצור ולדלג מעל הגדר. מייד תראו סינגל שמתחיל לטפס לעבר השלוחה (הלא מיושבת) משמאל.

נק' 4-
הדרך הנכונה היא לשאוף לראש הכיפה שמולכם ולא להתפתות להקיף אותה מהצד תוך שמירת קו גובה.
את חלק מהעליה לראש הכיפה תאלצו ללכת ברגל ולדחוף את האופניים הליכה של כ-100 מ', אך תוך זמן קצר תמצאו את הסינגל שממשיך לטפס מעלה.

משמאלכם "ואדי אבו צונה" אשר מעברו השני השכונה הדרומית של מעלה אדומים ומימינכם "ואדי אבו הינדי" בו הולכת ומתפתחת בקצב מדאיג "שכונה" ארעית של חמולה בדואית.

נק'5+6-
זורמים עם הסינגל לכיוון נ.ג 461 ו 384 , אשר מעט אחריו יש לחפש שלוחה משמאל שהירידה בה מנק' 5 מובילה אתכם אל באר פעילה נ.צ 181920- 130600 (אין שביל ברור לכיוון הבאר).(נק' 6)
מהבאר ממשיכים במגמת ירידה, כל אחד בדרכו שלו חוברים אל הדאבל שממול.

נק' 7+8-
על הדאבל כקילומטר טיפוס. לצידו משהו שנראה כמו הכנה לגדר ההפרדה. עוזבים את הדאבל הראשי בירידה לכיוון "ואדי א-דככין". (נק' 8)

נק' 9-
עדיין בדאבל בירידה עצבנית וחציית ה"א-דככין" ליד מפל מרשים נ.צ 182345 - 129370.

נק' 10-
המשך טיפוס בדאבל – בפעם האחרונה שנסענו שם ראינו סינגל שנמצא גבוה ומתחיל באוכף על רכס "זהרת אל-הוא" וקבענו שננסה אותו מתישהוא נ.צ 183460 - 128800.
החלטנו לנסות אותו הפעם דבר שמחייב טיפוס רגלי קצר (לחובבי הז'אנר) אפשר לקצר עוד יותר את הטיפוס הרגלי ע"י רכיבה בקו גובה כ 10 מ' גובה בלבד מתחילת הטיפוס וחבירה לסינגל רכיב לגמרי אשר נע על קו גובה וחוסך את התפירות על הדאבל שלמטה.

נק' 11+12-

מצומת הדרכים שממזרח ל"זהרת אל-הוא" נפגשים עם סינגל נ.צ 183930 – 128640 מהנה במיוחד שזורם לכיוון 406 , 358, 330 , ול"ג'בל מכלך" (243). שימו לב לא להתפתות להמשיך בסינגל היורד מזרחה. לאחר שנהנים מהנוף מקיפים את הג'בל מימין ומתחילים  לרדת בסינגל מטריף נ.צ 186160 – 130550 עד למפגש עם באר יפה(נק' 12) ופעילה אשר לא מופיעה במפה ונמצאת במפגש עם הואדי שזורם דרומית לנ.ג 205 נ.צ 185110 - 130719.

נק' 13-
לאחר מנוחה להרגעת שרירי הפנים מהחיוך שמרוח לכולם על הפרצוף ממשיכים עוד 300 מטר בהמשך הסינגל אשר מוריד אתכם בחזרה ל"א-דככין".

נק' 14-
מתפתלים ב"א-דככין" בכיוון כללי צפונה תוך כדי משחקים עם נאקבים מימין ומשמאל עד למפגש עם "ביר אל-מלקי" נ.צ 185650 - 132470. (נק' 14)

נק' 15-
עוזבים את הדככין ב"ביר אל-מלקי" בסינגל שמתחיל במגמת טיפוס, חוצה את הירוק שמוביל לאוג נ.צ 186380 – 132780 וממשיך במגמת טיפוס בשיפוע מתון עד בינוני לכיוון "רס אל-משהד" נ.צ 187900 - 132690.

נק' 16-
ב"רס אל-משהד" עוצרים להתרעננות לקראת הירידה המטורפת של דרך הסוכר עד ל"נבי מוסא".

נק' 17-
מ"נבי מוסא" קיים סינגל זורם בתוך הואדי במגמת ירידה עד לצומת אלמוג.
הרבה רוכבים לא מכירים את החלופה הזאת על פני טיפוס דרך בית הקברות לכיוון "דרב א-רגב" ו"תל מחלחל". הסינגל והואדי מתחילים משמאל (צפונית) לנבי מוסא ותפגשו אותו מייד לאחר שתעברו את המגרש החולי שצמוד לכביש נ.צ 190880 - 132760.
הסינגל זורם, מהיר וכיפי ולא ניתן כמעט לטעות בו בדרך עד לאזור תחנת הדלק בצומת אלמוג.

 

תודה להוגי המסלול ,

מאור

מערד למצדה בשביל ישראל לאופניים

  מערד למצדה בשביל ישראל לאופניים תאריך : 4 -2 -2025 חנייה ברחוב ליד "המלונות" - שביל ישראל לאופניים - נחל כידוד - נחחל רחף עליון ...