Friday, March 28, 2008

דישון הקלסי

 

דישון הקלסי

97

תאריך : 28-3-2008

אילת השחר - תל חצור - בסיס שטח אש 100 - מרות - ליד מערת עלמה - ריחניה - קבר רבי אלעזר בן עזריה - נחל דישון - עין אביב - עין דישון - חציית כביש "עלמה-רמות נפתלי" - נחל דישון - איילת השחר

נקודת יציאה : רחבת חנייה בכניסה לאיילת השחר

משתתפים: 8

אורך :  28     ק"מ

גובה מצטבר : 666  מ'

זמן :  3:40 שעות

דרגת קושי : 2.4 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.6 (בינוני) (מתוך 5)

       
 מפה

פרופיל גבהים

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

תמונות (ירון)

הערות :

  • ושוב חזרנו לנחל דישון
    הפעם במסלול הקלסי אותו רכבתי בפעם האחרונה במאי 2004

  • מאיילת השחר יצאנו על הכביש הישן (2) לכיוון תל חצור והלאה לדרך של שטח אש 100 (3)
    זוהי דרך עפר טובה שממשיכה עד שער הבסיס של שטח האש בנקודה 5
    סימון הדרך שחור

  • ביקשנו מהחייל בש"ג לעבור ולצאת מהשער שנמצא כ 50 מ' אחרי הש"ג להמשך השביל השחור
    אפשר גם לעקוף את זה אם פונים לדרך בנקודה 4 ומתחברים בסוף לאותה נקודה

  • המשכנו בטיפוס בדרך עד נקודה 6 בצומת הסימון השחור עם הירוק
    לוקחים את הירוק עד בית הכנסת העתיק במרות (7)

  • מבית הכנסת חזרנו ל 6 והמשכנו לטפס עד נקודה 8
    מפה ממשיכים עם הסחמון השחור שמאלה ואחרי כ 100 מ' נגמר השחור ופוגשים את הסימון האדום שיורד בשביל מהר אביתר וממשיכים איתו בדרך עד ליד ריחניה על כביש "כרם בן זמרה-עלמה" בנקודה 9

  • מכאן רכבנו על הכביש צפונה ובנקודה 11 בקצה הגדר של ריחניה יש דרך מערבה .
    יש גם שילוט לקבר רבי עזר בן עזריה ועוד רבי (משהו - לא זוכר) בן ערן
    פנינו לכיוון הקברים ואז בסינגל בין המטעים עד נקודה 12
    עד כאן הכל רכיב
    בהמשך הרכיבות יורדת ל 10-20% מהסינגל בגלל אבנים .
    מצדי הוודי צוקים יפים
    המשכנו בהליכה עד ערוץ נחל דישון בנקודה 13

  • ההמשך בדישון על דרך עפר חלקה עם חלוקי נחל מרעידי עצמות
    יופי של רכיבה , חלקה טכנית
    כל פעם שאני חוזר לדישון אני נהנה - אחת החוויות הנהדרות ברכיבה באופני הרים
    בנקודה 16 מסתיימת הדרך "הרועדת" ומטפסים טיפוס קצר עם הדרך שהופכת לדרך כורכר ואיתה עד מפגש עם הכביש במחלף הכניסה לאיילת השחר מכביש 90 (נקודה 17)
    מכאן על הכביש עד האוטו

Tuesday, March 25, 2008

סינגלי גבעת עדה

 

סינגלי גבעת עדה

81

צומת עדה - נחל עדה - סינגל "אלוני יצחק המערבי" - כפר גליקסון - סינגל "השדרה" - סינגל "העיקול" - סינגל "השדרה" - סינגל "התלולית" - סינגל "המסתובב" גבעת עדה - סינגל "אלוני יצחק המזרחי" - נחל עדה - צומת עדה

 תאריך : 25-3-2008

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון כ 50 מ' מדרום לצומת עדה על כביש "בנימינה-פרדס חנה"

משתתפים: 3

אורך :  21     ק"מ

גובה מצטבר : 213  מ'

זמן :  1:50 שעות

           

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (זיו)

 

הערות :

  • זוהי רכיבת יום שלישי קצרה ובה חזרנו שוב להכרת סינגלי גבעת עדה
    הפעם המסלול יותר מגובש

  • מתחנת הדלק (1) יצאנו צפונה על דרך לא ברורה מקבילה לכביש ואז עוברת בשולי שדה עד נקודה 2
    מפה דרך טובה על הגדה הדרומית של נחל עדה עד שמגיעים לגשר (3)
    מכאן אפשר לרכב על דרך בכל אחת מהגדות באיכות דומה .
    אנחנו חצינו דרומה והמשכנו על דרך טובה על הגדה הדרומית.
    בנקודה 4 מפגש עם דרך כורכר והמשך עליה דרומה

  • בנקודה 5 פנייה לדרך שעוברת בין מטעים עד צומת דרכים בנקודה 6
    לוקחים את הדרך הימנית (ההמשך הטבעי) עד נקודה 7

  • מפה רוכבים על "סינגל אלוני יצחק המערבי"
    זהו סינגל יפה וזורם בתוך חורש
    בנקודה 8 בדקנו סינגל שהולך מערבה וראינו שהוא מוביל לנקודה 9 בה יש כניסה לסינגל מדרך הכורכר
    חזרנו ל 8 והמשכנו ב"סינגל אלוני יצחק המערבי" עד סופו בנקודה 10

  • מפה על הכביש לכפר גליקסון
    אחרי הכיכר (11) פנייה לכיוון הרפתות
    בנקודה 12 , בכדי לא להפעיל את האזעקה של הרפת (שהפעלנו ברכיבה בשבוע שעבר) פנינו והקפנו קצת והגענו לפשפש בגדר בנקודה 13

  • מכאן שוב סינגלים
    סינגל יפה בעליה קלה (להלן ייקרא "השדרה" מנקודות 13 עד 17) מנקודה 13 עד הכניסה לסינגל "העיקול" בנקודה 14
    סינגל "העיקול" הוא היפה ביותר וכולל דרופ קטן של 30 ס"מ ועיקול עם קיר משופע שבור - זה הכיוון הטוב לרכב אותו - בירידה
    סוף "העיקול" בנקודה 15

  • מכאן עלינו בדרך עד נקודה 16 בה עצרנו לנשום אוויר
    מפה שוב על הראשי ל 17 והלאה עם דרך לגבעה הצפון מזרחית כדי לחפש עוד סינגלים

  • בין 18 ל 19 עזבנו את הדרך לסינגל קצר שבקצהו המזרחי (19) תלולית - להלן "סינגל התלולית" המשכנו לטפס בדרך עד 20
    מכאן "הסינגל המסתובב"
    הכניסה אליו מנקודה 22 , אבל את זה גילינו בסוף
    אנחנו המשכנו בדרך ל 21 ולא מצאנו את הכניסה ולכן חזרנו ל 20 ונכנסנו לסינגל מערבה וז הסתובבנו אתו דרך 23 עד 20
    יש בו גם עליות וגם ירידות

  • מכאן חזרה דרך 19 ל 17
    נכנסנו לגבעת עדה ובנקודה 24 ליד מוסד אלוני יצחק המשכנו בדרך עד תחילת "סינגל אלוני יצחק המזרחי" בנקודה 25
    זהו סינגל זורם שמסתיים בכביש הגישה לכפר גליקסון בנקודה 26

  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרך בתוך היער לנקודה 6 והלאה דרך 5 ו 27 ל 28 והלאה לאוטו כמו שבאנו

Friday, March 07, 2008

מרבי מאיר בעל הנס דרך ברניקי לנחל ארבל

 

מרבי מאיר בעל הנס דרך ברניקי לנחל ארבל

84

תאריך : 7-3-2008

צומת מגדל - כביש 90 - טבריה - טיילת טבריה - כביש 90 - קבר רבי מאיר בעל הנס - כנסיית ברניקי - יער שווייץ - שיכון ד' בטבריה - צומת פוריה - קרני חיטין - נחל נמרים - נחל ארבל - וודי חמם - חציית כביש "צומת מגדל - צומת צלמון" - כביש 90 - צומת מגדל

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול מצפון לצומת מגדל על כביש 90 

משתתפים: 9 (מוטי ואלון פרשו בשיכון ד' טבריה)

אורך :  39     ק"מ

גובה מצטבר : 814  מ'

זמן :  4:45 שעות

דרגת קושי : 2.9 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.8 (קל עד בינוני) (מתוך 5)
              

 מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

 

הערות :

·         לאור מזג האוויר החם הצפוי ותחילת טיולי האביב החלטתי לרכב בנחל ארבל שידוע ככזה שמבטיח הרטבות בסופו
לשם גיוון החלטתי לטפס בדרך שונה שהוכחה כקשה ופחות משתלמת אבל סיפקה נוף נהדר
בעבר רכבנו את נחל ארבל אחרי עלייה מנחל רקת או עליה מנחל עמוד וצלמון

·         התחלנו את המסלול ברכיבת כביש ממגדל דרך טבריה לקבר רבי מאיר בעל הנס (6)
בדרך רכבנו קצת אורבן בטיילת של טבריה מנקודה 3 עד 5 כמו בטיול בו ירדנו דרך הר ברניקי .

·         מנקודה 6 עלינו לכיוון המלון ואחרי חיפוש קצר מצאנו את הכניסה לדרך העפר המטפסת בצלע ההר (7)
טיפסנו עם הדרך עד נקודה 9
פה יש פיצול ומומלץ לקחת את השמאלי שמטםס יותר
אנחנו לקחנו את הימני תחילה וכשראינו בנקודה 10 שהדרך שבחרנו יורדת המשכנו ברגל בטיפוס לנקודה 12 שבדרך שמעל
מאור , ארי ועדי חזרו אחורה ועלו בדרך דרך נקודה 11 (המפה היא עם ההקלטה של מאור , קובץ ה GoogleEarth עם הקלטה שלי)
המשכנו עם הדרך עד נקודה 13
פה פתאום הדרך יורדת במקום להמשיך בקו גובה ולהתחבר לאיזור מתחת לנקודה 16
לכן נאלצנו לרדת ולאבד גובה עד נקודה 14 ושוב לטפס רגלית ברובנו על דרך שהיא בעצם קיר עד נקודה 15 שליד שרידי  הר ברניקי (סימון שבילים שחור)

·         מפה המשך העפלה בקיר נוסף (מסומן בסימון שבילים שחור) , הפעם רובנו רכבו עד נקודה 16 והלאה בדרך בשיפוע שפוי עד לחיבור לדרך יער שווייץ בנקודה 17 והלאה לשיכון ד' בטבריה (19)

·         המשכנו בתוך טבריה על הכביש עד היציאה לכביש "צומת פוריה-צומת אלומות" (20)
ומכאן הלאה בכביש עד צומת פוריה (21)

·         מכאן בדרך עפר שרכבנו עליה הרבה בעבר במקביל לכביש "צומת גולני-טבריה" עד קרני חיטין (25)

·         מקרני חיטין ירדנו מערבה ובנקודה 26 סימון שבילים שחור שיורד לנבי שועייב
הירידה מכאן נהדרת , יורדת 200 מ על פני פחות מק"מ
מכאן המשך דהירה עד נחל ארבל - זהירות מהקוליסים שבאחד מהם עדי נפל
התחברנו לנחל ארבל בנקודה 29

·         מכאן ירידה בתוך נחל ארבל תוך חציית שלוליות ושטחים של חלוקי נחל - כיף אדיר עד ליציאה מהנחל אל כביש וודי חמם בנקודה 30
הנוף בצדדים אדיר - מצוקי הארבל והר ניתאי , הכל ירוק ופריחה נהדרת
התורמוסים פורחים במספר מקומות

·         מכאן על הכביש שמגיע לוודי חמאם עד הצומת עם כביש "צומת מגדל-צומת צלמון" ליד תחנת דלק פז (31)
חצינו את הכביש והמשכנו על שביל ישראל והלאה עזבנו אותן כשהוא פנה צפונה והמשכנו בדרך מזרחה עד חיבור לכביש 90 (נקודה 32)
מכאן דרומה על הכביש עד תחנת הדלק סונול ולאוטו

Friday, February 22, 2008

ממצודת יואב לגברעם

ממצודת יואב לגברעם

105

תאריך : 22-2-2008

מצודת יואב - שדה יואב - כוכב מיכאל שבל - כביש 232 - אנדרטת גדוד 54 - גבעה 138.5 גברעם - סינגל גברעם - גברעם - החלק המזרחי של סינגל גברעם - עיי בית תימה - נחל תימה - חוות מריס - כביש 232 - שדה יואב - מצודת יואב

נקודת יציאה : רחבת חנייה ליד מצודת יואב (עירק סווידן) 

משתתפים: 9

אורך :  43     ק"מ

גובה מצטבר : 393  מ'

זמן :  4:50 שעות

דרגת קושי : 1.8 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.0 (קל) (מתוך 5)
               

 מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

 

הערות :

  • טיול חביב המתאים לעונה
    הבעיה היחידה היה הבוץ שלמרות שהיו 2 ימי שמש מלאים מאז הגשם האחרון שהיה חזק ורב משקעים , הפריע במעבר בשדות וכו' ואילץ אותנו לרכב קטע של כ 4 ק"מ בכביש במקום בדרך מקבילה לו ולבחור נתיבים אחרים ממה שתכננו
    בסינגל של גברעם הבוץ לא הפריע כלל
    הטיול התבסס בחלק הלא "סינגלי" שלו על חלק מהמסלול של אלי סט "בשדות פלשת - מישור החוף הדרומי"

  • התחלנו ממצודת יואב (1) ומשם  עם הכביש לשדה יואב במעבר מתחת כביש 35 (נקודה 2)
    ליד השער של קיבוץ שדה יואב (3) ירדנו לדרך עפר
    בנקודה 5 יש דרך למחצבה איתה המשכנו ואז על קוליס עד נקודה 7 וממנה על שפת שדה תוך לחימה בבוץ לנקודה 8 למפגש עם דרך
    עדיף היה לרכב כמו בטיול של אלי סט על דרך , דרך נקודה 6, למרות  שהדרך הזו גם היא בוצית
    מ 8 המשכנו עם הדרך עד נקודה 9 תוך מעברי בוץ פה ושם
    מכאן על דרך טובה לכוכב מיכאל שביל עד נקודה 9a ומפה עם דרך טובה עד חבירה לכביש בנקודה 13
    אם אין בוץ אפשר לרכב כמו בתאור של אלי סט תוך הקפת היישוב דרך נקודות 10 , 11 וחבירה לכביש בנקודה 12

  • מנקודה 13 החלטנו לרכב לאורך הכביש כי הדרך המקבילה לו ממזרח היתה בוצית
    בנקודה 14 עצרנו באנדרטה לגדוד 54
    מכאן הלאה לאורך הכביש תוך מעבר על פני האנדרטה לגדוד 52 (נקודה 15) עד נקודה 16 בה שילוט לחוליקת וסימון שבילים אדום

  • הדרך כאן טובה בלי בעיית בוץ
    בנקודה 16a הסימון האדום פונה צפונה ואנחנו המשכנו בסימון הירוק מערבה
    בנקודה 18 פנינו לאנדרטה לקרב על גבעה 138.5 (נקודה 19) ואז המשכנו בדרך עד נקודה 21
    פה התפתינו לדרך שנראתה מעניינת ועשינו סיבוב קצר דרך 22 שהחזיר אותנו בסוף ל 21
    בנקודה 24 חצינו את המסילה במקום לא מסודר לחציית המסילה

  • מכאן על דרכים , בתחילה עם בוץ באיזור נקודה 25 ואחר כך דרכים לא בעייתיות עד חבירה לכביש הכניסה לגברעם בנקודה 28

  • בנקודה 29 כניסה לסינגל המסומן מטעם הקק"ל
    יש סינגל שחובר אליו ומתחיל בנקודה 30 עד איזור נקודה 32 אותו לא רכבנו
    אכלנו ארוחת בוקר בחניון המסודר לתחילת שביל האופניים בנקודה 31  ומשם בדרך המסומנת עם עמודי עץ עם ציור אופניים אדומות
    בנקודה 32 הופך השביל המסומן לסינגל זורם וקל
    מכאן הסינגל ברור וזורם ומסומן היטב עד חזרתו לגברעם בנקודה 37
    פה ושם הוא הופך לדרך כמו בין נקודות 33 ל 34 ו 35 עד 36
    בקטעים אלה של דרך יש סימון שבילים אדום
    הסינגל מצויין למתחילים , אין בו אתגרים מיוחדים והוא בנוי היטב

  • בנקודה 37 נגמר הסינגל הרשמי של הקרן הקיימת
    מפה מתחיל סינגל נוסף ברמה דומה ושילוט ישן יותר עם שלטים צהובים על עמודי עץ
    הוא מתחיל ב 38 ל 39 אבל הקטע הזה לא מופיע במפה וההקלטות כי אני פספסתי אותו אבל היתר רכבו אותו
    אני רכבתי על הדרך עד נקודה 39
    מכאן רכבתי יחד עם כולם בסינגל
    בנקודה 40 החלטנו שהגיע הזמן להצפין לכיוון האוטו ולכן סיימנו שם את רצף סינגלי גברעם

  • מכאן בדרכים טובות כשבנקודה 41 פגשנו דרך מסומנת בסימון שבילים אדום עד 42 שהיא מחנה חיפוש הנפט לשעבר של חברת לפידות
    המשכנו הלאה בדרכים עד חציית המסילה בנקודה 44
    פה המעבר משולט כחסום לרכב אבל כמובן נוח לאופניים

  • מכאן הלאה תוך מעבר ליד חרגול נפט הגענו לנקודה 20 בה עברנו מוקדם יותר
    המשכנו הלאה עד נקודה 17
    מאור ונתי שהיו מקדימה חתכו בלי לשאול לכביש והשאר , המשכנו כמתוכנן  בדרכים תוך המנעות מבוץ כמה שאפשר עד עד חבירה לכביש "צומת גבעתי-צומת חלץ" בנקודה 13

  • על הכביש המשכנו צפונה כק"מ ופנינו (נקודה 53) לדרך טובה ולא בוצית עד שדה יואב (54)
    נכנסנו לשדה יואב תוך מעבר ליד השער וחצינו את הקיבוץ עד השער הרשמי (3) ולרכב

    הערות מפורום הקבוצה :

  • מאור :
    "
    טיול "שטוח" בדרום הפורח והרטוב,פעם ראשונה שראיתי בנגב פטריות אורן ביער !
    כנראה ירדה שם כמות כבירה של גשם השבוע.

    סינגל גברעם הוא זורם וארוך ולטעמי לאחר כ6-7 ק"מ הוא משעמם משהו . . .

    שבת שלום,
    מאור"
     

  • ארי :

"טמפ' מקס'          : 21  - מינ' 6 - ממוצעת 15. ( אידיאלי !!!!  )
משך הטיול         :כ- 4:45 שעות בממוצע. ( אצלי 2:48 ש' רכיבה ).
משתתפים        :  9  ( רז / אריה / מאור / עדי / תומר / ערן / יעקב / נתי / איתן ) .
תקלות             :  הקטעים עם בוץ ובמיוחד הקטעים עם חול עשו לנו הרבה קשיים . לרובינו השרשת פשוט הפסיק להסתובב בקטעים הכי קריטיים / קפץ מהגלגלי שיניים / חרק ולא תפקדה בצורה חלקה .תודה לתומר על טיפ של השפרצת מים על השרשרת : זה שיפר מאוד את המצב.
פציעות             :  פרט ל"נחיתה" שלי על הפנים +על החזה ועל הידיים,  ללא. ( שורות אלו מוקלדות עם ידי השמאלי......... ) תודה לכולם על העזרה בהתאוששות מהנפילה  ולנתי על ההמתנות בדרך חזרה כדי שלא אלך לאיבוד .
רז       : המסלול היה נחמד וחבל שלא הייתה ברירה ונאלצנו לעבור מספר קטעים עם בוץ / חול אשר "קילקלו" במקצת את הטיול . הסינגלים גברעם היו די רצופים וחידוש מאוד נחמד עבור רובינו.
"תדלוק" לסיום                : למחצית + המשתתפים , "כרמים

 

Friday, February 08, 2008

סביב נחל כלך ונחל אדוריים

 

סביב נחל כלך ונחל אדוריים

42

תאריך : 8-2-2008

חוות פיליפ - שמורת פורה - חציית כביש 40 - נחל כלך - חרבת כישור - חרבת גומר - חרבת נקיק - נחל אדוריים - חציית כביש 6 - חציית כביש 40 - חוות פיליפ

נקודת יציאה : חוות פיליפ (נוסעים מקריית גת (צומת פלוגות) דרומה לכיוון באר שבע על כביש 40 ואחרי כ 11 ק"מ מצד ימין יש חווה) 

משתתפים: 6

אורך :  39     ק"מ

גובה מצטבר : 783  מ'

זמן :  4:45 שעות

דרגת קושי : 2.1 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 1.9 (קל עד בינוני) (מתוך 5)
               

 מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

תמונות (תמיר)

המסלול כפי שהועבר למאגר המסלולים בתפוז

הערות :

Friday, February 01, 2008

מירון בשלג או שווייץ בישראל

 

מירון בשלג או שווייץ בישראל

תאריך : 1-2-2008

חלק מהקבוצה : גוש חלב - צומת סאסא - סאסא - צומת עליה להר מירון - נריה - פסגת הר מירון - נריה - צומת עליה להר מירון - סאסא - צומת סאסא - גוש חלב

חלק שני מהקבוצה : חורפייש - צומת עליה להר מירון - נריה - פסגת הר מירון - נריה - צומת עליה להר מירון - חורפייש

נקודת יציאה : חלק מהקבוצה - תחנת דלק פז כ 500 מ' מדרום לכניסה לגוש חלב
                     חלק שני מהקבוצה - יציאה מזרחית מחורפיש ליד תחנת הדלק

משתתפים: 9

אורך :  ליוצאים מגוש חלב - 28  ק"מ
           ליוצאים מחורפייש - 22 ק"מ

גובה מצטבר : 600  מ'

זמן :  3:30 שעות

המסלול בעמוד ענן - זהו המסלול מגוש חלב ומציג צד אחד , החזרה בדיוק באותה דרך (זוהי לא הקלטת GPS)

קובץ טקסט לנביגייד - זהו המסלול מגוש חלב ומציג צד אחד , החזרה בדיוק באותה דרך (זוהי לא הקלטת GPS)

תמונות (מאור + 1 שלי)

תמונות (ירון)

הערות :

  • אחרי שנים שאני מחכה להזדמנות לרכיבה בהר מירון מיד אחרי סופת שלג הגיע היום והוכיח שהציפייה היתה שווה
    הה טיול מדהים וכמות השלג בהר מירון והסביבה היתה מרשימה ביותר (בעבר יצא לי לטייל ברגל בהר מירון מיד אחרי שלג , ומעולם לא ראיתי שם כמות כזו יפה של שלג)

  • התכנון המקורי היה להתחיל בבית הספר שדה מירון (נריה) ולטפס משם להר מירון ולהחליט למעלה לאיפה להמשיך
    התברר שהמשטרה חסמה את כבישי הצפון
    חלקנו הגדול (6 אנשים) הגענו למחסום בצומת הכניסה לגוש חלב , וחלקנו השני (3 אנשים) נחסמו ביציאה מחורפייש
    החלטנו לחנות שם ומכאן רכבנו לצומת העליה להר מירון ושם נפגשנו

  • מכאן (נקודה 17) אחרי רכיבה בכביש חלק שבחלקו קרח והטמפרטורה בין 0 ל 1 מעלה התחלנו לטפס להר
    תחילה בסינגל קצר ונחמד (18 עד 19) ואז בכביש לראש ההר
    מהחניון בראש הר מירון (34) המשכנו קצת דרומה ובגלל שהיה קשה לרכב חזרנו לחניון
    טיפסנו לכיוון הש"ג של הבסיס לתצפית מזרחה על הגליל והגולן המושלגים וירדנו חזרה באותה דרך כולל הסינגל הקצר והתפצלנו אל המכוניות

  • סה"כ טיול נהדר כשלכולם חיוך קבוע על הפנים ולא בגלל הקור
    יופי של טיול - מומלץ לכולם
    רק לחכות להזדמנות הבאה ...

Friday, December 28, 2007

קרני חיטין , נחל אדמי והר ברניקי

 

קרני חיטין , נחל אדמי והר ברניקי

תאריך : 28-12-2007

צומת מגדל - כביש "מגדל-טבריה" - נחל רקת - כביש "צומת כפר חטים-נבי שועייב" - ליד צומת פוריה - קרני חיטין - לביא - כניסה לגבעת אבני - נחל אדמי - הזורעים - כביש "טבריה עלית-פוריה" - חרבת מנורים - הר מנורים - יער שווייץ - הר ברניקי - כנסיית ברניקי - טבריה - כביש "מגדל-טבריה" - צומת מגדל

נקודת יציאה : תחנת דלק סונול בצומת מגדל (100 מ' צפונית לצומת בצד מערב) 

משתתפים: 11 (מוטי עזב למטרת אירוע משפחתי אחרי ההפסקה בקרני חיטין)

אורך :  52 ק"מ

גובה מצטבר : 1087  מ'

זמן :  5:25 שעות

דרגת קושי : 4.1 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 0.9 (קל) (מתוך 5)
               

 מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

תמונות (מאור)

תמונות (עדי)

הערות :

  • אחרי שני מסלולים בדרום (אחד מהם בן יומיים) חזרנו במזג אוויר נהדר לרכיבה בצפון
    המסלול הנבחר שהוא אחד האהובים עליי היה המסלול מגדל-קרני חיטין-נחל אדמי- הר ברניקי-טבריה שביצענו בשנה שעברה והוספנו לו שיפורים קלים שהוסיפו לו עוד והפכו אותו לטיול מושלם

  • מתחנת הדלק בצומת מגדל (1) רוכבים על הכביש עד נקודה 2 בה יש סימון שבילים ירוק העולה בנחל רקת
    לשים לב לא לטעות בנקודה 3 כמו שטעו רובנו (לא אני) בטיול באיזור בשנה שעברה
    בנקודה 4 הגענו לכביש "צומת קרני חיטין-נבי שועייב" והמשכנו אתו מערבה עד קצת אחרי מעבר הפנייה לכיוון מושב כפר חיטים (5)
    עולים בדרך שמחברת לעלייה מסודרת 6 שאיתה ממשיכים עד ליד צומת פוריה(7) ומכאן דרך טובה מקבילה מצפון לכביש "טבריה-צומת גולני" .
    יש גדר חדשה ולא פרוצה בין הדרך והכביש ונזכיר אותה שוב בהמשך .
    בנקודה 8 מעבר דרך מתחת לכביש הראשי אם יש צורך

  • בנקודה 9  סימון כחול ופניה לכיוון קרני חיטין
    עלינו לקרן הדרום מזרחית (11)

  • פה עזב אותנו מוטי לטובת אירוע משפחתי - לכן הוא קיצר ורכב דרך נבי שועייב ונחל ארבל חזרה לאוטו (המסלול שלו לנביגייד , והקלטת GPS)
    אנחנו המשכנו לקיבוץ לביא ובשונה משנים עברו החלטתי לחתוך מלביא לצידו המזרחי ולרדת לכיוון הכביש
    בנקודה 13 בלביא ירדנו לדרך (בעבר כביש שלא נשאר ממנו הרבה) שעוברת ליד מכלאות בקר תוך מעבר 2 שערים עד נקודה 14 מעל הכביש "צומת גולני-טבריה"
    הבעיה היא שיש גדר לאורך הכביש ולכן נאלצנו לרכב עד צומת הכניסה ללביא (15) ולהמשיך לגבעת אבני ובנקודה 16 עלינו על דרך מקבילה לכביש מדרום עד נקודה 17 בה פונה דרך דרומה , מזרחית לגבעת אבני

  • בנקודה 18 ירדנו לדרך לכיוון דרום מזרח ועזבנו אותה לדרך פחות טובה אך מפתה בנקודה 19 ואיתה המשכנו בין השדות (לעתים רכיבה בקצה השדה או "סינגל") עד נקודה 21 שם שוב הדרך טובה
    בנקודה 22 עלינו על כביש שמוביל לשדה אילן

  • בנקודה 24 חברנו לדרך בסימון כחול שמובילה על צדו הדרומי של נחל אדמי ואחר ממשיכה ללא סימון בירידה נהדרת (אחת האטרקציות של הטיול)
    יש 3 גדרות/שערים על הדרך - שימו לב!!! (בשנה שעברה ארי פרץ שער כזה ויצא בשלום - מזל ...)
    בנקודה 25 בירידה יש צומת דרכים - לוקחים את השמאלית
    סוף הירידה בנקודה 26 ואז ממשיכים בדרכים עד למושב הזורעים (27)

  • מכאן יצאנו מהמושב (28) וטיפסנו בכביש הגישה למושב עד כביש "פוריה-טבריה עלית" (29)
    מפה על הכביש עד נקודה  30 בה עלינו בדרך שדות לכיוון הקצה של טבריה עלית ואז בדרך על קו הרכס (32) לכיוון מחצבה (33) בה יש דרך שיורדת לדרך יער שווייץ

  • הירידה מכאן היא אולי הקצפת של הטיול רב הקצפות הזה
    בנקודה 34 יש מספר שבילים סלולים שכנראה מכאן יורד סינגל (דרושה חקירה) שיורד בתלילות לדרך שעברנו בה בהמשך בין 35 ל 36
    אנחנו המשכנו כמו במפה עד חבירה לסימון שחור (35) ואיתו לדרך (36) שיורדת בירידה כייפית ותלולה תוך נופים "שווייציים" מדהמים עד שרידי כנסיית ברניקי (37)
    מפה הצ'ופצ'יק של הקצפת - סינגל נהדר בשיפוע תלול , רכיב כולו (למרות שהזכיר לי את מעלה עקרבים הרומי משבוע שעבר - כמובן פה קצר יותר)
    סוף הסינגל בנקודה 38 ומפה חבירה לטיילת לאורך הכנרת (39) עד טבריה

  • הסיום - רכיבת אורבן עם קצת מדרגות בטיילת של טבריה (נקודות 40 עד 41)
    מכאן על כביש "טבריה-מגדל" עד הרכב

  • טיול נהדר שכלל הכל במזג אוויר נהדר
    אי אפשר לבקש יותר מזה

Friday, December 21, 2007

נגב 2007

 

נגב 2007

תאריך : 21-22/12/2007

תמונות של 2 הימים (אלכס)

תמונות נוספות של 2 הימים (ירון)

זהו טיול היומיים המסורתי שלנו בנגב

לינה : בית ספר שדה חצבה

היום הראשון 21-12-2007

דימונה - הר ציד - מעלה צפוני של המכתש הגדול - המכתש הגדול - כביש המכתש הגדול - מישור ימין - מצד צפיר - מעלה עקרבים הרומי - מפעלי צין

נקודת יציאה : מתנ"ס דימונה (בצומת הכניסה הראשית נכנסים לדימונה , בכיכר השלישית פונים ימינה לרח' הנשיא ואחרי הכיכר הראשונה פנייה שמאלה לחנייה)

משתתפים: 25

אורך :  56 ק"מ

גובה מצטבר : 891  מ'

זמן :  7:15 שעות

דרגת קושי : 3.6 (בינוני עד קשה)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.5 (בינוני) (מתוך 5)
              

 מפה  צפון

מפה דרום

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

תמונות היום הראשון (מאור)

הערות :

·         ביום הראשון חרגנו ממנהגינו וביצענו מסלול קווי ולא מעגלי
התחלנו מדימונה במזג אוויר קר אבל למרות הגשם שירד בלילה לא היתה בעיית בוץ לאורך כל המסלול

·         בצומת הכניסה לדימונה (2) חצינו דרומה והמשכנו  עם הכביש עד נקודה 3 בה עלינו על דרך בכיוון לדרך שהולכת לאורך עמודי המתח הגבוה אותה פגשנו בנקודה 4
בנקודה 5 לקחנו דרך דרום מזרחה לכיוון הר צייד ופסגותיו 7 ו 8
מכאן ירדנו ירידה רגלית קצרה עד האוכף (9) והלאה בסינגל  על קו גובה עד נקודה 10
מ 10 התוכנית היתה להמשיך לנקודות 11 ו 12 ולירידה למכתש , אבל התפתיתי לירידה ולסינגלים ולכן ירדנו מערבה במרעולים עד נקודה 13 – כיף

·         מ 13 עד 14 חתכנו בר בשטח ומכאן לנקודה 15 ועד 18 על דרכים
בנקודה 20 תצפית נהדרת על המכתש ובנקודה 21 הגענו לראש המעלה הצפוני למכתש הגדול

·         ראש המעלה נמצא באוכף (יש מספר שבילים שיורדים על פני כ 50 מ' , הנמוך ביותר הוא המתאים)
מכאן ירידה שחלקה הגדול ברכיבה וחלקה ברגל אל תחתית המכתש לסוף המעלה בנקודה 22

·         כאן החלטתי בגלל שזה היום הקצר ביותר בשנה והשעה כבר אחרי 12 בצהריים להתקדם כמה שיותר מהר לכיוון גולת הכותרת הבאה שהיא סינגל מצד צפיר ומעלה עקרבים הרומי כך שנגיע לתחתיתו באור .
לכן מכאן חתכנו דרך מפעלי המחצבות 24 (היה קטע קצר ומעצבן חולי בין לפני נקודה 24) אבל סך הכל הדרכים טובות עד כביש המכתש הגדול בנקודה 25

·         מכאן דהרנו על כביש המכתש הגדול לפתחו ולצומת עם כביש "צומת ממשית-אורון" בנקודה 27
המשכנו צפונה בכביש עד צומת הפנייה לכיוון מעלה עקרבים (יש שילוט חום) בנקודה 28 והלאה בכביש שבשוליו הדרומיים של מישור ימין עד נקודה 31 בה הכניסה לדרך לכיוון מיצד צפיר בסימון שבילים שחור

·         עד נקודה 32 יש דרך 4X4 ומכאן ממשיך סינגל נחמד בעלייה קלה עד מצד צפיר (33)
מהמצד ממשיך הסינגל בסימון כחול לאורך מעלה עקרבים הרומי שהוא מעלה עתיק עם שרידי מדרגות רומיות חצובות בסלע
חלקים רבים רכיבים ולחלקנו הקטן הכלהיה רכיב

·         מכאן המשכנו בכביש והלאה בדרכי מפעלי צין עד הרכב שחיכה לנו בשער של מפעלי צין (37)

·         סה"כ זה היה מסלול נהדר שכלל הכל ולמרות האתגרים יצאנו ממנו עם פנצ'ר אחד ובלי נפילות או פגיעות

היום השני 22-12-2007

ספיר - נחל נקרות - נחל צבירה - רמת צבירה - אתר הסדקים - הקניון הלבן של נחל צבירה - הירידה המזרחית של נחל צבירה - נחל אשבורן - נחל כרכשת - ספיר

נקודת יציאה : תחנת דלק מצפון לספיר (ליד מקדונלד)

משתתפים: 25

אורך :  35 ק"מ

גובה מצטבר : 598  מ'

זמן :  5:30 שעות

דרגת קושי : 2.1 (קל עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.7 (בינוני) (מתוך 5)
              

 מפה

פרופיל גבהים

המסלולבעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

תמונות היום השני (מאור)

הערות :

·         ביום השני רכבנו במסלול קל יחסית אבל עם כמה קטעים אתגריים וסינגלים מהנים וכמובן נופים מרשימים
המסלול נלקח בעיקרו מ : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=703&msgid=71591408  וגם מאינפורמציה של אחרים כמו קבוצת רכסים שרכבה שם ועוד פרסומים .

·         התחלנו בחיתוך לכיוון הדרך בסימון שחור (5) באיזור קצת חולי ולמרות שהוא מישור הרכיבה מאומצת  .
הדרך מכאן עוברת בערוץ נחל נקרות עם דשדש פה ושם .

  • בנקודה 6 המשכנו באדום בנחל נקרות עד מפגש עם דרך ירוקה בנקודה 7
    הצומת ברורה ע"י המצוק בתמונה בו נכנסים לשביל בנחל צבירה

  • בנקודה 8 מתחיל שביל בסימון כחול העולה לרמת צבירה מצדה המערבי
    העליה מנקודה 9 עד 10 רכיבה רק בחלקה הקטן
    כל החלק העליון עם אופניים על הגב

  • בנקודה 10 גבעה ממנה נראים יפה הסדקים
    ירדנו אל הסדקים (11) והמשכנו עם הדרך לכיוון הקניון הלבן של נחל צבירה כ 100 מ' מנקודה 12 אליה הגענו ברכיבה וממנה המשכנו את 100 ה מטרים האחרונים ברגל

    חזרנו מכאן באותה דרך עד נקודה 13 והלאה בשביל ישראל וסימון כחוללירידה המזרחית מרמת צבירה בנקודה 14

  • הירידה רכיבה בחלקה השני - החצי הראשון כמעט לא רכיב
    סוף הירידה בנקודה 15
    מכאן סינגל עד נקודה 16 עם מספר קטעים של כמה מטר שמצריכים ירידה מהאופניים

  • מנקודה 16 מתחיל סינגל מהיר וזורם שהיה חווייה נהדרת לקראת סיום  (מעבר בנחל כרכשת)
    הזרימה מסתיימת בנקודה 17 ואז יורדים לכיוון ספיר

  • מכאן התפצלו הדרכים
    חלק חזרו כמו המסומן במפה דרך נקודות 18 ,22 ו 2 אל האוטו
    אני חזרתי בדרך שעוברת בין היישוב ספיר לבסיס הצבאי דרך הנקודות 18 , 19 , 20 ו 21 שעוברים ליד פרק ספיר שבו אגם יפה וספסלים

  • גם היום הזה היה נהדר וסגר יפה את סוף השבוע הנהדר הזה

Friday, December 14, 2007

רוחמה

רוחמה

64

תאריך : 14-12-2007

חוות פיליפ - נחל שקמה - תל נגילה - סינגל נחל סד - שמורת בתרונות רוחמה - כורכר - קיבוץ רוחמה - כביש "בית קמה-שדרות" - סינגל רוחמה/הכבש -  כביש "בית קמה-שדרות" - חרבת ג'ממה - חרבת זדים - חרבת בלהן - נחל אדוריים - תל קשת - חוות פיליפ

נקודת יציאה : חוות פיליפ (נוסעים מקריית גת (צומת פלוגות) דרומה לכיוון באר שבע על כביש 40 ואחרי כ 11 ק"מ מצד ימין יש חווה) 

משתתפים: 9

אורך :  48 ק"מ

גובה מצטבר : 867  מ'

זמן :  4:50 שעות

דרגת קושי : 3.2 (בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.0 (קל עד בינוני) (מתוך 5)
               

 מפה 1

פרופיל גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX

קובץ טקסט לנביגייד

קובץ ל GoogleEarth

צילום אוויר

תמונות

הערות :

  • עקב הגשם הצפוי בצפון ואולי במרכז החלטנו לרדת לדרום הקרוב באיזור רוחמה
    תחילת התכנון התבססה על פרסום של אריאל של סינגל רוחמה/הכבש
    בכדי להוסיף לטיול נפח שיהיה טיול רגיל לקבוצה התחלנו אותו מכביש "קרית גת גת-באר שבע" שהוסיפו קרוב ל 30 ק"מ למסלול וכלל קטעי XC מצויינים ואת סינגל נחל סד
    תודה לתומר דקל על ההצעה של סינגל נחל סד
    סה"כ טיול נהדר שכלל הרבה XC פסטורלי שכלל ירידות ועליות קצרות וכ 17 ק"מ של סינגלים - טיול נהדר ואופייני לאיזור הנגב הצפון מערבי (באביב אמורות להיות פה גם כלניות וכנראה שעוד נחזור לכאן)

  • תחילת המסלול בהקפת חוות פיליפ מצפון
    הדרכים ברורות
    בנקודה 3 מעבר ערוץ
    בנקודה 4 עליה לתל נגילה  ומשם נגלה מראה נהדר ב 360 מעלות

  • מהתל ירדנו והמשכנו צפונה לכיוון נחל סד .
    תחילה הצפנו מדי ןהגענו עד הקטע שאין בו שביל בנחל לנקודה  10
    חזרנו אחורה ל 9 וחיפשנו דרכים שנמצאו פה ושם אבל לפעמים נאלצנו להתמודד עם הקוצים
    לבסוף בנקודה 13 הגענו לתחילת הסינגל שמסומן גם בכחול ובסימון שביל ישראל .
    הלקח הוא לפנות לסינגל בנקודה 8 ולהגיע ישר ל 13

  • הסינגל של נחל סד נחמד ועובר על הגדה המזרחית של הקניון בד"כ על שפת המצוק (סה"כ מטרים ספורים גובה אבל מפחיד)
    אורכו קצת יותר מק"מ וכולו רכיב לאמיצים - הפחדנים יותר מורידים רגל פה ושם

    הסינגל מסתיים בנקודה 14

  • מכאן רכיבה בדרכים טובות לכיוון רוחמה
    בנקודה 16 יש תצפית על שמורת בתרונות רוחמה
    יש מספר סינגלים אפשריים - נכנסנו רק לתחילתם וחזרנו ביודענו שה"סינגל" עוד לפנינו
    בנקודה 17 עלינו על סינגל/דבל לשם הגיוון במקום להמשיך עם הדרך הרגילה וחזרנו אליה ב 18 ליד הגדר של קיבוץ רוחמה
    בנקודה 19 נכנסנו דרך שער לקיבוץ ונסענו לאורך הגדר מבפנים (יש דרכים מבחוץ אבל הן פחות ברורות)
    בנקודה 20 שער הקיבוץ הראשי , יצאנו ממנו עם הכביש עד הצומת הכניסה לקיבוץ מכביש "בית קמה-שדרות" (נקודה 21)

  • בכביש פנינו ימינה (מערבה) ומיד  דרומה ואז שמאלה (מזרחה) ומיד דרום מערבה והמשכנו עם דרכים ברורות עד 22 שם פוגשים דרך בסימון אדום ואתה עד צומת דרכים כחול ואדום בנקודה 23 שם מתחיל סינגל רוחמה (סינגל הכבש בשמו השני)

  • זהו סינגל נהדר שכולל הכל , סה"כ קשה יותר מבארי כי יש הרבה עליות וירידות קצרות ואורך הקטע שרכבנו ברצף כ 15 ק"מ
    הסינגל ברור לכל אורכו ובעצם אין צורך במפה או GPS ברובו פרט לסוף ששם הוא מגמגם (מנקודה 27 בערך)
    הוא מתחיל בסינגל עם עליות וירידות ופיתולים בתוך החורש עד נקודה 24
    מכאן הוא יותר ישר ופחות עלה ורד
    בין 25 ל 26 הוא עובר בערוץ נחל
    בין 27 ל 28 רכבנו על דרך למרות שיש סינגל בערוץ מתחת (דרום לדרך)
    ב 28 עלינו עם דרך עד הכביש (29)

  • בנו לאורך הכביש עד  נקודה 30שם ירדנו לדרך (הדרך לא מתחברת לכביש - פשוט ירדנו 5 מ' ללא דרך וחברנו לדרך מתחתינו)
    הדרך עוברת בחרבת ג'ממה וזורמים מכאן בדרכים ברורות 
    ליד נקודה 31 על נ. טריג 184 מגדל תצפית ועל הדרך שלט המסביר שזה תוואי צינור המים לנגב מ 1947
    זרמנו עם הדרכים  (יש אלטרנטיבות נוספות) עד 34 בו חצינו ערוץ בחורש והמשכנו עם הדרכים עד תל קשת בנקודה 35
    מכאן בדרך מקבילה לכביש 40 עד לחוות פיליפ

 

Friday, November 23, 2007

רכס חלוקים ורכס בוקר

רכס חלוקים ורכס בוקר

71

תאריך : 23-11-2007

צומת טללים - כביש גישה לטללים - נחל היימן - נחל בוקר - הר חלוקים - נחל בוקר - חציית כביש "טללים-שדה בוקר" - שמורת חלמוניות רכס בוקר - דרך מקבילה לכביש "צומת טללים-קציעות" - צומת טללים

נקודת יציאה : בחניה ליד הש"ג של ביה"ס לנ"מ בצומת טללים (פונים בצומת טללים מזרחה לכיוון שדה בוקר ואחרי כמה מאות מ' פנייה ימינה)

משתתפים: 4

אורך :  34 ק"מ

גובה מצטבר : 659  מ'

זמן :  5:10 שעות

דרגת קושי : 2.1 (קל  עד בינוני)  (מתוך 7)

קושי טכני : 2.7 (בינוני) (מתוך 5)
               

קובץ log מה - GPS

 קובץ טקסט לנביגייד

מפה 1

פרופיל גבהים

קובץ ל GoogleEarth

קובץ GPX

המסלול באתר AmudAnan

תמונות

הערות :

  • פתחנו את טיולי המדבר שלנו עקב הבוץ בצפון משבוע הגשם האחרון
    זהו טיול קל יחסית שמשלב הרבה ממה שהנגב יכול לתת
    צומת טללים נמצאת במקום הקרוב ביותר בנגב/דרום מדבר יהודה - הפראיים , למרכז מכל מקום אחר בנגב מבחינת זמן נסיעה (1:45 שעות מכפר יונה) ולכן בחרתי במקום זה

  • נכנסנו לכיוון היישוב טללים ובנקודה 3 עלינו על דרך מזרחה לכיוון נחל היימן
    באיזור נקודה 4 נכנסנו לשטח חווה , או שלפחות נכנסנו בשער בקר ויצאנו מאחר והמשכנו הלאה עם הדרך עד נקודה 6

  • בנקודה  6 פוגשים את ציר הנפט שעולה בקיר ימינה
    אנחנו המשכנו בנחל היימן , תחילה בדרך 4X4 חלק בסינגלים/שבילי עזים , סה"כ נוח לרכיבה עד נקודה 7
    פה פנינו לערוץ של נחל היימן עד נקודה 8

  • בנקודה 8 התחלנו להעפיל על הרכס עם דרך 4X4 כמעט עד נקודה 9
    9 היא הנקודה הגבוהה עם תצפית יפה על האיזור (רואים את מצלעות המכתש הגדול)
    ירדנו בעיקר רגלית לתוך נחל בוקר עד נקודה 10

  • מ 10 דהירה כיפית בדרך גלית ומתפתלת בערוץ הנחל
    בנקודה 11 פנינו לדרך לא ברורה בערוץ עד 12 ומשם העפלה על שלוחה בדרך לא ברורה והמשך ללא דרך על קו רכס (הנגב במיטבו)
    הרכיבה על הרכס כייפית למרות שאין שביל מוגדר
    בנקודה 13 תכננתי להמשיך על הרכס מערב דרום מערב אבל פנינו לרכס למזרח צפון  מזרח והמשכנו עד 14
    מכאן ירידה של כ 50 מ' רגלית לערוץ והמשך ברכיבה כייפית בערוץ שמתחבר לנחל בוקר ודהירה בו עד כביש "טללים-שדה בוקר" (16)

  • חצינו את הכביש ופנינו לדרך שחוצה את שמורת חלמוניות רכס בוקר
    יש 2 קירות קצרים ב 18 ו 19 ומגיעים לפסגה בנקודה 20
    אנחנו ירדנו מפה מזרחה
    מומלץ להמשיך על הדרך דרומה עד נקודה 21 ושם לרדת מזרחה לערוץ
    הוואדי פה רכיב מיד עם הירידה אליו
    אנחנו ירדנו ברכיבה נחמדה על הרכס עד נקודה 22 ומכאן רגלית לערוץ שלא היה רכיב בגלל סבך הצמחייה והסלעים עד נקודה 23
    מ 23 הרכיבה בערוץ רציפה וכייפית תוך חיפוש דרך כל הזמן

  • בנקודה 24 פוגשים דרך טובה לאורך קו המתח הגבוה שעליה המשכנו עד לבסיס בצומת טללים ואיתה הקפנו את הבסיס עד האוטו

 

סיבוב בדרום השרון ‎

סיבוב בדרום השרון ‎ תאריך : 25 -10 -2024 בני ציון - בצרה - גשרון מעל נחל רעננה - מעבר מתחת כביש 4 - שער אחורי של שדה וורבורג - נחל פולג - שד...