Friday, May 29, 2009

הר עוזרר וסינגל סובב פרק קנדה

הר עוזרר וסינגל סובב פרק קנדה

90

תאריך : 29-5-2009

לטרון - כביש "לטרון-מודיעין" - כניסה לפרק קנדה - סינגל סובב פרק קנדה - תל איילון - נחל כפירה - נטף - נחל כפירה - הר עוזרר - נחל בית חנן - הגדר עם הרשות הפלסטינית - מבוא חורון - בית הקשתות - תל איילון - סינגל סובב פרק קנדה - כניסה לפרק קנדה -
כביש "לטרון-מודיעין" - לטרון

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון בלטרון ליד פונדק אסא

משתתפים: 17

 אורך :  36 ק"מ

גובה מצטבר : 914 מ'

זמן :  4:42 שעות

רמת קושי : 3.4 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.1 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ logמה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

קובץ TXT ל Naviguide

תמונות (איילת)

תמונות (מוטי)

הערות :

  • טיול שהרבה מהקטעים שלו חדשים שלנו
    הוא כלל את סינגל סובב פרק קנדה החדש - סינגל מצויין עם תכנון וביצוע טובים , זורם , טכנית הוא קל אבל משלב סוגי שטח מגוונים
    בנוסף טיפסנו להר עוזרר בעלייה מכובדת אבל בשיפוע נוח כך שלמרות שכבר היה חם היא לא היתה קשה
    בתכנון המקורי רציתי לטפס מנטף בכביש ולרדת בסינגל הלא רכיב בחלקו לנחל כפירה ועין כפירה ומשם לחזור בנחל ולטפס להר עוזרר
    בגלל שהתחיל להיות חם (ועוד לא התרגלנו מספיק לחום) החלטתי בנטף לקצר ולרדת ישר לנחל כפירה בלי לרכב לעין כפירה - ההחלטה התגלתה כנכונה ויצרה טיול מושלם
  • התחלנו בלטרון (1) ורכבנו בכביש עד הכניסה לפרק קנדה (4)
    בפרק קנדה טיפנו בדרכים ראשיות עד נקודה 6 בה מתחיל סינגל סובב פרק קנדה
  • הסינגל מסומן בסימון שבילים שחור , הסימון ברור וטוב לכל אורך הסינגל
    הסינגל זורם ונוח , מטפס בקלילות בעליות - בנוי לתפארת
    בנקודה 11 חברנו לדרך ועזבנו את סימון הסינגל בנקודה 12 להמשך הטיול
  • ירדנו בדרכי פרק קנדה וכמה חיתוכי סינגל קצרים עד הדרך בנקודה 20
    מכאן על דרך ובה עד נקודה 22 ואז בדבל/סינגל שהיה מלא קוצים שנתפסו במעבירים ובברקסם עד נקודה 23
    פה התחלנו לרכב בדרך בתוך נחל כפירה
    יש מספר קטעי חלוקי נחל שמקשים קצת על הרכיבה
    בנקודה 25 מגיעים לצומת שבילים ירוק/אדום
    האדום ממשיך בנחל והירוק למרות שבמפת שביל נט ובמפת סימון שבילים אמור להפסק והאדום אמור לטפס לנטף - מעשית הסימון ירוק עד נטף
    זה בלבל אותנו ותחילה טיפסנו ימינה בדרך שהיא קיר (רואים בהקלטות ובמפות) ואז חזרנו וטיפנו בירוק עד נקודה 26
  • חלקנו המשיך לפי התוכנית והתחיל לטפס בתוך נטף עד שהוחזר
    מהחלק התחתון של נטף ירדנו בסימון כחול לנחל כפירה ובנקודה 27 התחלנו בטיפוס הארוך להר עוזרר
    העלייה מתונה ונוחה - ככה צריכה להיות עלייה
  • מהר עוזרר ירדנו בדרך בסימון ירוק מנקודה 30
    הירידה בשיפועים חזקים ויש דרדרת פה ושם
    לקראת סופה כאבו לי הידיים מלחיצה על הברקסים
    סוף הירידה בנקודה 31 ומפה רכיבה נוחה במורד נחל בית חנן
    קצת לפני נקודה 32 מגיעים קרוב לגדר עם הרשות הפלסטינית
    בנקודה 34 חזרנו לדרך שבנחל כפירה
    המשכנו בדרכים הטובות וחברנו לדרך שרכבנו קודם עד בית הקשתות (37) שהיה יבש ותקוות ההרטבות שלנו התבדתה
    המשכנו בטיפוס בדרכי פרק קנדה עד הצומת בנקודה 40
  • מכאן חברנו להמשך הסינגל החדש סובב פרק קנדה שממשיך בסימון שחור
    הסינגל מתחיל במספר גינות סלעים ואז מתחיל לזרום בנוף נהדר של עמק איילון תוך ירידה בפיתולים מסודרים פה ושם
    סה"כ בנייה מצויינת ובחירה יפה של הנתיב (חלק גדול מהסינגל על סינגלים ישנים שרכבנו בהם בעבר)
    בדרך מראה מרהיב של גשר הרכבת החדש שבבנייה
    סוף הסינגל בנקודה 42 ליד החניון המרכזי של פרק קנדה
  • מכאן בדרך ואז כביש עד כביש "מודיעין-לטרון"  ולאוטו

 

Friday, May 08, 2009

חרמון

 

חרמון

30

תאריך : 8-5-2009

דן - כביש "קרית שמונה-מג'דל שמס" - חצייה מעל נחל סער - קלעת נמרוד - נבי חזורי - נווה אטי"ב - מג'דל שמס - הכביש לאתר הסקי - אתר הסקי (רכבל תחתון) - קופות אתר הסקי - ברכת מן - בין הר כחל להר  שזיף - הר סנאים - נווה אטי"ב - כביש "קרית שמונה-מג'דל שמס" - קלעת נמרוד - נחל סער - בנייס - דן

נקודת יציאה : לפני שער הכניסה לבית אוסישקין ליד קיבוץ דן (עוברים את קיבוץ דן לכיוון הבנייס ואחרי כק"מ פנייה שמאלה לכיוון תל דן , אחרי כמה מאות מ' פנייה שמאלה לבית אוסישקין)
                 בגלל שהשער הצהוב היה סגור חנינו בשוליים הרחבים מספיק לפני השער)

משתתפים:  16

 אורך :  53 ק"מ

גובה מצטבר : 1642 מ'

זמן :  6:10 שעות

רמת קושי : 4.7 (קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.0 (קל) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

תמונות (מאור)

תמונות (יונתן)

תמונות (דורון)

הערות :

  • סוף סוף אחרי מספר שנים שאני חושב על המשימה הזו - טיפוס החרמון - היא יצאה לדרך
    במקרה בלי ששמתי לב יצא שזה הטיול ה 250 שהובלתי בקבוצה כך שגם יצא מספר המתאים לחגיגה
    הדאגה שלפני היתה שיהיה קשה , אבל בסוף ההרגשה של כולם היתה שהטיפוס לחרמון היתה קלה הרבה מעבר למצופה
    מבחינת השרירים או סיבולת לב ריאה הטיול לא היה קשה , הקשיים העיקריים היו לכל אחד קצת אחרת , אבל בעיקר ,
    התחת והרדמות איזורים רגישים , כאבי גב וכתפיים עקב המונוטוניות של הטיפוס בכביש - אבל קצת כוח רצון ועצירות קצרות למתיחת עצמות ושרירים פותרים את הבעיה
    בחרתי בטיפוס בכביש כי רציתי לקצר את הטיול ככל הניתן - כידוע  בנות הזוג של רובנו לא אוהבות העדרויות ארוכות מדי בימי ששי , מה שדורש מאיתנו להתחיל טיול מוקדם ולסיים מוקדם ככל האפשר
  • התחלנו מחנייה לצד הכביש שנכנס לבית אוסישקין לפני השער (1)
    מכאן יצאנו לכביש הגישה לתל דן (2) ואז על הכביש המטפס לחרמון דרך נווה אטי"ב עד הרכבל התחתון באתר החרמון
    הראשון שהגיע והתחיל ממעיין ברוך ולא מתל דן והשיג אותנו בעלייה היה נתי שזו לו הפעם השלישית שהוא עולה לחרמון
    הטיפוס לקח לו 2:45 שעות
    האחרים טיפסו בזמנים שבים 3 שעות ל 4:25 שעות (לי לקח 4:10 שעות)
  • החזרה מהחרמון היתה בחלקה הגדול בשטח
    התחלנו בירידה חזרה בכביש לאיזור הקופות (13) ופה פנינו דרך מגרשי החנייה וירדנו מהקצה שלהם (14) בדרך דרדרתית אל בקעת מן (15)
    הדרך מהקופות עד לפני נווה אטי"ב מסומנת בסימון אדום
    הדרך טכנית בחלקים רבים ועוברת בנופים יפים של נחל שיאון וכל צפון הארץ
    הפריחה עכשיו בעיצומה בחרמון (אביב מאוחר בגלל הגובה)
    יש טיפוס קשה לאוכף שבין הר שזיף להר כחל באיזור הק"מ ה 33 (ראה מפה) ואז שוב יורדים בדרך עד נקודה 19 לפני נווה אטי"ב
    פה הסימון פונה ימינה אבל מבדיקות בעבר לדרך אין מוצא ומגיעים לגדר הסגורה של נווה אטי"ב
    המשכנו ישר בדרך לבית הקברות של נווה אטי"ב ונכנסנו בשער בגדר היישוב בנקודה 20
    מכאן על דרך הביטחון סביב היישוב עד חיבור לכביש "מג'דל שמס-קרית שמונה" בנקודה 21
    יצאנו מנווה אטי"ב ודהרנו בכביש עד אחרי קלעת נמרוד (6) במהירויות שנושקות ל 70 קמ"ש
  • בנקודה 22 לפני מטע זיתים צעירים מגודר פנינו לדרך תלולה שיורדת בין מטעים עד לבנייס
    באיזור נקודה 25 צריך לעבור גדר ושוב ממשיכים בדהירה ברכי מטעים עד שיוצאים משער פתוח (היה פתוח בשנה שעברה) באיזור נקודה 28 והלאה עד חיבור עם הכביש הפנימי לבנייס בנקודה 29
    מכאן שוב על הכביש חזרה למכוניות בדן

Sunday, May 03, 2009

משער הגיא לצובה

 משער הגיא לצובה

58

תאריך : 3-5-2009

תחנת דלק פז ליד מסילת ציון - דרך נוף צפונית - הר כרמילה - ליד שואבה - נחל כיסלון - עין לימון - צובה - צומת הכניסה לגבעת יערים - דרך נוף דרומית - דרך מקבילה לכביש 38 - תחנת דלק פז ליד מסילת ציון

נקודת יציאה : תחנת דלק פז על כביש 38 בין צומת שער הגיא למסילת ציון בצד שמאל (מערב) של הכביש

משתתפים:  לבד

 אורך :  33 ק"מ

גובה מצטבר : 718 מ'

זמן :  3:15 שעות

רמת קושי : 2.4 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.4 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

הערות :

  • יצאתי לרכיבה כטיול אימון לעלייה לחרמון המתוכננת ביום ששי השבוע
    העלייה דרך הר כרמילה היא אחת הנוחות באיזור ועולה בצורה מתונה ועוברת הפרש גובה מכובד
    הירידה בדרך הנוף הצפונית הביאה אותי למהירויות גדולות באופניי החדשות (האופניים הישנות של מאור) ועלו לי בהתעופפות מהאופניים ושפשןף וחתכים ביד שמאל שהיו יכולים להיות חמורים הרבה יותר אם לא הייתי לובש מגיני ידיים וברכיים
  • מתחנת הדלק (1) חציתי את הכביש ועליתי על דרך מקבילה לכביש 38 ממזרח לו
    בנקודה 4 מגיעים לאיזור מבנים של מחצבה ומטפסים עם הדרך עד נקודה 5 בה פונים לדרך הנוף הצפונית ביער הקדושים המסומנת בשחור ויש שילוט להר כרמילה
    הטיפוס נוח בשיפוע קל
    בנקודה 6 פוגשים שביל ירוק שמטפס לבית מאיר
    אני המשכתי בשחור עד מתחת שואבה בנקודה 8
    השחור ממשיך לשואבה ואני ירדתי בדרך הירוקה לנחל כסלון (9)
    מכאן המשכתי בדרך בערוץ בסימון אדום וגם שביל ישראל עד עין לימון והעלייה הקטלנית לצובה (10)
  • העלייה לצובה כרגיל היא בעלת 2 קירות וסתם קטע תלול ביניהם
    את הקירות הלכתי
    מנקודה 11 העלייה מתמתנת ויש שם חניון עם ספסלים
    המשכתי עד לכביש הכניסה לצובה (13)
  • מפה רכבתי בדרך מקבילה לכביש "צובה-רמת רזיאל" עד נקודה 14 בה עליתי על הכביש והמשכתי עד הכניסה לגבעת יערים ולדרך הנוף הדרומית המסומנת כחול (15)
    מפה דהירה בדרך הנוף הלבנה שגבתה ממני התעופפות ב 40 קמ"ש
    המשכתי עם הדרך עד ליד מערת בני ברית ולדרך המקבילה לכביש 38 בנקודה 18
  • מכאן על הדרך ממזרח לכביש עד תחנת הדלק (1)


Sunday, April 19, 2009

בית יהושע - תל אביב וחזרה

בית יהושע - תל אביב וחזרה

תאריך : 19-4-2009

בית יהשע - גשר חקלאי מעל המסילה - אודים - פרק יקום - גשר הולכי הרגל של יקום - דרך מקבילה לכביש החוף - שמורת געש - ארסוף - מקפצות האופנועים של ארסוף - נוף ים - סידני עלי - הרצליה פיתוח - קניון ארנה - דרך הכורכר מעל החוף בין הרצליה לת"א - הקאונטרי קלב - רמת אביב - שדה דב - נמל תל אביב - שביל/טיילת הירקון - רמת החייל - קריית הטניס - רמת השרון - הרצליה - הדרך שממזרח למסילה - בית יהושע

נקודת יציאה : בית יהושע

משתתפים: לבד

אורך :  58 ק"מ

גובה מצטבר : 360 מ'

זמן :  3:58 שעות

רמת קושי : 2.6 (בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.2 (קל) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

הערות :

  • לפני כמה שבועות כאשר פרסמתי את רכיבת חיפה - כפר יונה ביקש ממני אילן שחם לכתוב מאמר למאגר הטיולים של פורום טיולים בתפוז על מסלול חיפה - ת"א
    אמנם כבר רכבתי את כל הקטעים אבל אף פעם לא הקלטתי קטעים בודדים ממנו
    לכן יצאתי להשלים את החוסרים בהקלטות כדי שאוכל להציע מסלול שלם

  • התחלתי מבית יהושע (1) ומיד בצומת הכניסה ליישוב בנקודה 2 פניתי לכביש הישן שמקביל לכביש הראשי ויורד מתחת לגשר מעל המסילה
    בנקודה 3 פניתי לדרך המקבילה למסילה ממזרח ובגשר החקלאי החדש שעובר מעליה (4) פניתי ימינה לדרך שעוברת ליד כביש "צומת דרור-פולג"
    עזבתי לדרך (5)  לכיוון מושב אודים 
    בנקודה 6 בקצה מושב אודים יש דרך שיורדת לערוץ וחוצה אותו בגשר אירי
    עכשיו המים היו נמוכים ואין בעיית הרטבות אבל בחורף לפעמים גובה המים הוא עשרות ס"מ וצריך לחפש אלטרנטיבה אחרת או להרטב

  • מגיעים לפרק יקום ובנקודה 7 טיפסתי לסינגל שעל רכס הכורכר ורכבתי עליו עד הירידה ממנו בנקודה 8
    עוברים דרך אתר הפעילות לילדים עם האגם ונכנסים לסינגל אחרי חציית גשרון חדש על תעלה וגדר בנקודה 9
    מכאן סינגל נחמד עד ליד שער הכניסה לשמורה ליד תחנת דלק דור אלון בנקודה 10

  • בנקודה 11 אחרי חציית תחנת הדלק עולים לגשר הולכי הרגל מעל כביש החוף
    בצד המערבי של כביש החוף עוברים את מעקה הבטיחות וממשיכים בדרך מקבילה לכביש 2 שעוברת ליד מגרשי הגולף של געש עד תחנת הדלק אלון בנקודה 12
    פה חציתי לכיוון החנייה האחורית של "צומת ספרים" ועם הכביש שהופך דרך מזרחה לכיוון שמורת חוף געש
    בנקודה 13 פניתי לדרך שהובילה עד לדרך שליד השמורה (מגודרת)  (14)
    בנקודה 15 נכנסתי לדרך שבתוך השמורה
    יש שם סינגלים מאד חוליים עכשיו ולא מומלץ להכנס אליהם אלא אחרי גששמים חזקים
    בנקודה 16 יצאתי מהשער של השמורה , יש שם ברז מים
    מכאן המשכתי בדרך ממזרח לארסוף עד נקודה 17 בה חוברים לכביש משובש ממנו פניתי לכביש משובש נוסף בין פסלים סביבתיים בנקודה 18
    לפני המפגש עם דרך שהובילה למתקן בטחוני שעכשיו הוא נטוש , אפשר להכנס לאיזור מקפצות אופנועים נחמד (19)
    לפני מספר חודשים כשהייתי פה הוא היה חולי ולא מתאים לאופניים
    הפעם הוא היה מהודק ומהנה גם לאופניים - נחמד
    המשכתי עם הדרך עד הכניסה לנוף ים בנקודה 20

  • מכאן רכבתי בכביש/דרך עד סידני עלי (21) והלאה דרך דבל/סינגל קצר שמחבר לרח' בהרצליה (22)
    מכאן דרך הרצליה פיתוח לקצה מגרש החנייה של מלון דן אכדיה (23) והלאה ליד קניון ארנה והמרינה

  • בנקודה 24 עליתי על דרך הכורכר מעל חוף הים לכיוון הקאונטרי קלב (25)
    בנקודה 27 חוצים את כביש "רמת אביב-גלילות" ועולים על שביל האופניים המסומן עד נמל ת"א דרך רמת אביב
    בנקודה 31 חוצים את מסוף האוטובוסים הגדול וחוצים את הירקון על גשר הולכי רגל וממשיכים לפינה הצפון מערבית של הטיילת של נמל ת"א (32)
    המשכתי עד הרכבה הגדולה בה היה האולפן השקוף של ערוץ 24 בנקודה 33

  • מכאן חזרתי בטיילת והלאה לאורך הירקון עד נקודה 36 בגני יהושע ואז ליד האצטדיונים וגשר המכבייה עד צומת "רח מבצע קדש-ראול וולנברג"
    מכאו ברחובות רמת החייל עד נקודה 39 בה יש מגרש משחקים גדול ומגדל מים
    עליתי על כביש מצפון לגן שבסופו נכנסתי לדרך שדות (40) שעקפה את קרית הטניס והתחברתי לגשר הולכי הרגל לרמת השרון  (41)

  • מכאן ברחובות רמת השרון לאורך התעשייה הצבאית ולהרצליה
    בנקודה 43 עליתי על הכביש בין הרצליה לרעננה ופניתי צפונה בקצה המזרחי של שדה התעופה של הרצליה
    בקצה השכונה (45)קצת לפני מגדל מים יוצאים לשטח שוב

  • מכאן בדרכים עד כביש "בני ציון-שפיים" בנקודה 50
    המשכתי מכאן בכביש עד נקודה 51 והלאה בדרך שממזרח לרכבת עד מתחת לגשר שמעל הרכבת (3) והלאה חזרה לבית יהושע (1)

 

Tuesday, March 31, 2009

רמת סירין

רמת סירין

תאריך : 31-3-2009

כפר תבור - איזור תעשייה כפר תבור - ליד שדמות דבורה - נחל קמה - חרבת מעזר - רמת סירין - נחל קיש - ליד מצפה אלות - עין אולם - "סינגל אולם" - נחל אולם - ליד תל רכש - נחל תבור - כביש גישה לכפר קיש - כביש "שיבלי-גזית" כפר תבור

נקודת יציאה : חניון המועצה בכפר תבור ליד מגדל השעון (בתחנת הדלק פז בצד המזרחע של הכביש נכנסים לכביש שרות עד החנייה)

משתתפים: לבד

אורך :  32 ק"מ

גובה מצטבר : 613 מ'

זמן :  3:45 שעות

רמת קושי : 1.9 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.4 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה וגרף גבהים

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPX מה GPS

הערות :

  • יצאתי לסיור באיזור רמת סירין בכדי להכיר סינגל ששמעתי עליו בנחל אולם
    באותה הזדמנות קיוויתי למצוא סינגלים נוספים

  • התחלתי מכפר תבור מזרחה לכיוון איזור התעשייה (3 עד 4)
    מסוף איזור התעשייה (4) יש דרך טובה איתה רכבתי במקביל לסימון תחום שבת של המושב שדמות דבורה עד צומת דרכים בנקודה 6
    פה ירדתי לערוץ נחל קמה (8)
    כשהתחלתי בטיפוס מזרחה ראיתי סינגל שיורד מאיזור שדמות דבורה דרך נקודה 7 (משוער) ומגיע קצת דרומה לנקודה 8
    צריך לחפש את תחילת הסינגל בפעם הבאה שאהיה פה
    באיזור נקודה 9 עוברים מעל עין זמורה וליד חרבת מעזר
    בנקודה 11 מעל נחל קיש מגיעים לשדה פרגים מדהים
    בנקודה 12 חוברים לדרך הכחולה שחוצה את רמת סירין

  • המשכתי לאורך הדרך הכחולה דרום מזרחה
    באיזור נקודה 15 יש עכשיו בנייה (ממזרח לדרך) של בריכות האגירה ששם ולכן הרבה מים שלא נאגרו זרמו והציפו מאות מ' מהדרך ואילצו אותי ללכת עם האופניים על הגב בתוך בוץ עמוק
    המשך הדרך הכחולה טובה והמשכתי איתה עד נקודה 13
    פה פניתי לתצפית מגבעה בנקודה 14 בה שרידי חרבה ותצפית טובה
    המשכתי עד נקודה 16 בה יורד השביל הירוק לעין אולם
    הסימון שם לא נראה כנראה בגלל הצמחייה הגבוהה בעונה זו
    המשכתי בכחול עד נקודה 17
    פה עליתי על הדרך השחורה
    בנקודה 18 צומת אבל הסימון השחור שיורד מערבה לא נראה בגלל הצמחייה
    לכן טעיתי והמשכתי דרומה עד שראיתי שחברתי לסימון הכחול שוב
    חזרתי חזרה לנקודה 18 ודהרתי בשביל השחור עד נקודה 20

  • פה יש צומת עם סימוני שבילים שחור וירוק
    השחור ממשיך הלאה לתל רכש , הירוק לעין אולם ואיתו המשכתי
    קצת אחרי אין עולם עברתי עיקול בוואדי (נחל אולם - נקודה 22)
    פה נכנסתי לשביל פרות שהוא בעצם "סינגל אולם" שזורם במורד נחל אולם לאורך כמעט 3 ק"מ
    למרות שזה סינגל שנבנה ע"י הפרות , צריך פשוט לעקוב אחריו ולזרום
    הוא עובר מספר פעמים בין הגדות של הנחל
    נאלצתי אולי 4 פעמים לעצור וללכת מספר מטרים  רגלית (הפרות שבנו את הסינגל מהנדסות טובות)
    סוף הסינגל בנקודה 23 בו הוא פוגש דרך

  • מכאן ממשיכים בדרך לאורך הערוץ למרגלות תל רכש והלאה עם שביל ישראל בדרך שמתחברת לכביש הגישה לכפר קיש בנקודה 27
    פה רכבתי על הכביש עם שביל ישראל (שביל ישראל עוזב את הכביש צפונה בנקודה 27A) לצומת הפנייה מכביש "שיבלי-גזית" לכפר קיש (28) והמשכתי על הכביש  עד הפנייה לדרך בנקודה 30
    עם הדרך טיפסתי בעלייה מתונה לכפר תבור (31) לאורך מטעי שקדים

 

Friday, March 27, 2009

מכתש ועוזב ירוחם

מכתש ועוזב ירוחם

103

תאריך : 27-3-2009

ירוחם - קיר המכתש הגדול - נחל שועלים - מקביל לכביש "ירוחם-שדה בוקר" - קיר המכתש הגדול - ראש מעלה אברהם - מעלה אברהם - מכתש גדול - כביש חוצה המכתש הגדול - הר אבנון - ירוחם

נקודת יציאה : ירוחם , לפני הכיכר השלישית מהכניסה המערבית , חנייה ברחוב

משתתפים: 12 (אלי פרש אחרי הירידה בנחל שועלים לטובת התחייבויות משפחתיות)

אורך :  47 ק"מ

גובה מצטבר : 868 מ'

זמן :  6:05 שעות

רמת קושי : 4.0 (בינוני עד קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.6 (בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

הערות :

  • זהו מסלול מדברי שכולל הכל : עליות ירידות , סינגלים , XC וקצת הליכה ברגל , גבים ערוצים , מכתש , רכיבה על פי תהום
    המסלול הזה מהווה סיום יפה לעונת המדבר השנה

  • התחלנו מירוחם  ברכיבה לכיוון בי"ס ספיר (2) שלפני השער שלו יש יציאה לשטח ללא גדר
    מכאן רכבנו ללא שביל מוגדר עד מפגש עם סינגל ירוחם באיזור נקודה 3
    פה רכבנו בסינגל מרחק קצר למרות שהשטח כולו רכיב
    עזבנו את סינגל ירוחם וטיפסנו לכיוון קיר המכתש הגדול בנקודה 4
    מכאן כמו כמעט בכל נקודה על קיר המכתש הנוף מדהים

  • הרעיון המקורי היה להמשיך כמה שיותר על שפת המכתש
    פה רכבנו וקצת הלכנו בהתאם לשטח עד נקודה 5
    פה היה טיפוס מדהים על משטח צלע על המצוק - חווייה בלתי נשכחת
    מכאן המשך בסינגל יפה על מדרגת סלע צרה מעל המכתש שמסתיימת קצת לפני נקודה 6
    פה טיפסנו קצת עם אופניים על הכתף עד נקודה 6 שיושבת על תחילת יובל של נחל שועלים

  • פה החלטתי שמיצינו את קטע הג'יעג'וע על דופן המכתש וחתכנו בירידה נהדרת לאורך נחל שועלים
    הכל רכיב לפעמים מימין לערוץ ולפעמים משמאל תוך מעבר ליד גבים , מערות , דרופים קטנים ודהירה מהירה במורד הערוץ - כייף

  • בנקודה 7 פנינו לכיוון דרום דרום מערב בכוונה לרכב במקביל לכביש "ירוחם-שדה בוקר"
    רכבנו בעיקר על דרכים שמצאנו ברכיבה נוחה עד נקודה 10 בה מיד אחרי רפת יש דרך לבנה מצויינת שעולה לבסיס גדול

  • רכבנו על הדרך הזו עד נקודה 11
    פה הדרך ממשיכה לבסיס ואנחנו לקחנו דרך פחות טובה שמקיפה את גדר הבסיס מצפון
    יש פה שיפועים קשים אבל רכיבים
    בנקודה 12 הדרך מתעקלת עם גדר הבסיס ובנקודה 13 פנינו לדרך פחות ברורה בערוץ שמטפסת מזרחה לכיוון קיר המכתש
    רכבנו איתה עד קיר המכתש בנקודה 14
    מכאן המשכנו בדרך שהובילה למעלה אברהם
    בנקודה 15 פגשנו את הדרך המסומנת אדום למעלה אברהם והמשכנו עד האנדרטה לאברהם קריניצי בנקודה 16 בראש המעלה

  • מכאן ירידה כייפית וטכנית - זהירות מבורות בדרך עקב התחפרות ג'יפים !!
    הדהירה ממשיכה בסגנון לונה פרק אם רוכבים מהר בערך עד חצי הדרך במכתש
    ההמשך של הדרך במכתש (סימון אדום) נוח
    בנקודה 17 משמאל (מערב) לדרך וכ 100 מ' לפני המפגש עם הכביש יש מאובני עצים גדולים ומרשימים
    מכאן רכיבה אל כביש חוצה המכתש הגדול (18) וטיפוס בכביש לראש המכתש ליד הר אבנון (19)
    העלייה תלולה אבל לא נוראית ונגמרה לי הרבה יותר מהר ממה שחשבתי
    מכאן ניתן לחתוך לסינגל ירוחם שעובר ליד הר אבנון אבל אנחנו כבר היינו מסופקים מהמסלול עד כה ודהרנו במורד הכביש עד ירוחם

 

Friday, March 20, 2009

בארי ורעים

בארי ורעים

תאריך : 20-3-2009

בארי - סינגל בארי - בארי הישנה - מחצבות הגופרית - שדה התעופה הבריטי - נחל הבשור - נחל גרר - כביש "רעים-צומת גמה" - סינגל רעים - נחל הבשור - כביש "אורים-רעים" - כביש "רעים-צומת גמה" - נחל גרר - סינגל בארי - בארי

נקודת יציאה : ליד חנות "לה מדווש" (בצומת הכניסה לבארי נוסעים כ 100 מ' והחנות בצד ימין)

משתתפים: 18

אורך :  48 ק"מ

גובה מצטבר : 631 מ'

זמן :  4:15 שעות

רמת קושי : 2.3 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.4 (קל) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

הערות :

  • אפשר לאמר שזהו טיול הלונה פרק האולטימטיבי
    כיאה לקבוצה שלנו חיברתי את סינגל בארי ורעים ביחד וזכינו ל 48 ק"מ שרובם סינגלים
    תומר ושותפיו משכו אותנו בקצב מטורף שהוסיף על החווייה והמאמץ והביא לטיול נהדר וחווייה רוויית אדרנלין לכולם

  • התחלנו מהחנייה של חנות "לה מדווש" (1) ומהפינה הצפון מערבית של הלול (2) פנינו על דרך מזרחה מעל האמפיתאטרון והתחברנו בנקודה 3 לסינגל
    היום הכניסה הרשמית לסינגל היא כ 50 מ' ממזרח לצומת הפנייה לקיבוץ בארי אבל אז לא חונים ליד החנות והקיוסק (27)
    מפה הסינגל זורם והסימונים ברורים - לא היה צריך להתלבט לאורך כל סינגל בארי
    בנקודה 5 עוברים ליד המבנים הישנים של בארי וחוצים כביש ישן וממשיכים בסינגל לכיוון מחצבות הגופרית
    בנקודה 28 עולים על כביש בטון כשמדרום לנו רואים יפה את שרידי שדה התעופה הבריטי שהיה פה והדירים של המטוסים

  • בנקודה 6 מגיעים לערוץ הבשור ורוכבים לאורכו
    בנקודה 7 התלבטנו אם להמשיך לסינגל רעים מכאן אבל בגלל שלא היו סימונים או שביל ברור המשכנו בסינגל בארי עד הסכר בנקודה 8

  • פה חצינטו את נחל גרר והמשכנו עם דרך שהפכה לכביש משובש עד ליד קיבוץ רעים ומפגש עם כביש "בארי-צומת גמה" בנקודה 9
    פה חצינו לדרך שהובילה דרומה ופגשנו את הסימונים (חצי מתכת אדומים) של סינגל רעים בנקודה 10
    מפה לאורך סינגל רעים רכבנו לפי החצים
    הסינגל פחות מסודר מרעים והסימון לא תמיד בולט אבל פרט לסיומו רכבנו לאורך הסינגל המסומן שהיה שונה מהקלטה שהבאנו איתנו
    בסינגל יש פה ושם דרכי שדות אבל הרבה קטעים חווייתיים בבתרונות של נחל הבשור

  • הקטע היחיד מסינגל רעים עליו חזרנו בהלוך ובחזור היה בין נקודות 14 ו 19
    מנקודה 14 איבדנו את הסימון וחתכנו לכביש "אורים-רעים" ורכבנו חלקנו על הכביש וחלקנו לצידו עד נקודה 21 על הצומת עם כביש  "בארי-צומת גמה"
    מפה חזרנו בכביש המשובש שהופך דרך מנקודה 21 לנחל גרר בנקודה 8/23 בו חזרנו להמשך סינגל בארי

  • פה הקטע הלונה פרקי ביותר בסינגל בארי (ירודות ועליות , נדנדות ועוד)
    המשכנו עם הסינגל עד סופו

  • זהו מסלול מומלץ לכל רוכב שממצה יכולות טכניות ואחרות ומאפשר חוויית רכיבת הרים נהדרת בלי סכנות יחסית

 

Tuesday, March 10, 2009

נחל הבשור

נחל הבשור

93

תאריך : 10-3-2009

צומת אורים - דרך מקבילה לכביש 234 - נחל הבשור נחל ג'מילה - כביש 241 - פרק אשכול - סוללת הרכבת הבריטית - נחל הבשור - מתחת תל שרוחן - עין שרוחן - הגשר התלוי בנחל הבשור - דרך מקבילה לכביש 234 - ליד קיבוץ אורים - צומת אורים

נקודת יציאה : תחנת דלק בצומת אורים

מוביל : תדי

משתתפים: 10

אורך :  45 ק"מ

גובה מצטבר : 395 מ'

זמן :  4:55 שעות

רמת קושי : 2.2 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.6 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

תמונות  בגרופי (בועז)

תמונות בגרופי (תדי)

הערות :

  • הצטרפתי הפעם לטיול של גרופי בהובלת תדי
    הכוונה היתה למסלול XC למרות שבאיזור נמצא גם סינגל רעים
    גם הדרכים בעיקר בחלק הדרומי יותר של נחל הבשור היו לונה פרק נחמד

  • מתחנת הדלק יצאנו על דרך מקבילה לכביש "אורים-רעים" (כביש 234) , תחילה ממזרח לו עד נקודה 2 ואחר כך ממערב לו
    בנקודה 3 פנינו לכיוון נחל הבשור

  • בנקודה 4 הגענו לסכר עליו חצינו את הבשור והתחלנו להדרים על דרך מנקודה 6 עד 7 והלאה ל 8
    פה משכנו לכיוון מפגש הבשור עם כביש 241 בדרכי פרדסים וחברנו לכביש בנקודה 9
    פה רכבנו מעט על הכביש עד הכניסה לפרק אשכול בנקודה 10 (יש שילוט)

  • רכבנו עד סוללת המסילה הבריטית ממלחמת העולם הראשונה (11) והמשכנו לצד השני של הערוץ לארוחת בוקר על הספסלים ששם
    משם הדרמנו בדרכי הפרק עד נקודה 12 ואז בדרכי שדות מעל הבתרונות עד נקודה 13
    פה נכנסנו לערוץ ובעצם מכאן רוב המסלול הוא לונה פרק אבל עם דרכים ולא סינגל - מי שרוצה לשחק , יש בצדדים הרבה מקום למשחקים והשתוללות ודמיינתי את הקבוצה שלי (Northern Riders) משתוללים כאן
    בנקודה 14 מעבר נחל לכיוון תל שרוחן
    המעבר היה מוצף ולא עביר  עקב השטפונות האחרונים
    הרכיבה פה היא על סימון ירוק שלא תמיד נראה אבל אין בעייה להתמצא
    בנקודה 15 מגיעים לאיזור הסכרים והמאגרים
    פה הדרך היא לפעמים סינגל , הסימון לא תמיד בנמצא אבל שוב , אין בעיית התמצאות , הלונה פרק כאן כייפי
    בנקודה 16 עוד סכר שניתן לחצייה
    אנחנו המשכנו בגדה המזרחית עד הגשר התלוי בנקודה 17
    פה חלקנו חצינו אותו וחזרנו

  • מכאן טיפסנו לפסל שמעל הגשר (מצפון) (18) והמשכנו בדרכים בין המטעים לערוץ הבשור עד כביש "צאלים-אורים" (234) בנקודה 19
    מכאן ברכיבה מהירה מקבילה לכביש בדרכים תחילה ממערב לו ואחר כך ממזרח ושוב מערב עד לצומת אורים

  • יופי של טיול במזג אוויר נעים
    הכל עדיין ירוק - אבל לא לאורך זמן
    אכלתי בסיום במסעדת פונדק אסא בתחנת הדלק של אורים בה חנינו
    לידיעה - המסעדה סגורה ביום ששי , פתוחה בשבת ושאר השבוע

 

Wednesday, March 04, 2009

קסר אל יהוד

 

קסר אל יהוד

119

תאריך : 4-3-2009

דיר חג'לה - עין נחיל - עין חג'לה - שער בגדר המערכת בדרך לקסר אל יהוד - מנזר סנט ג'והן - אתר הטבילה בירדן בקסר אל יהוד - אל קסר - אל מע'טם - זור אל חבש - שער בגדר המערכת - כביש עוקף יריחו - מנזר דיר חג'לה

נקודת יציאה : מנזר דיר חג'לה (ליד כביש עוקף יריחו)

מוביל : איתן הדרי (eitanh)

משתתפים: 5

אורך :  19 ק"מ

זמן :  ~4 שעות (היו הרבה עצירות בגלל בוץ וגם בכדי לחכות לסיור לפתיחת השער בגדר המערכת)

     
 מפה


 

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

תמונות (איתן הדרי)

 

הערות :

  • זהו טיול מיוחד שלחלקו צריך תאום בטחוני כי הוא מעבר לגדר המערכת (היום 2019 לא צריך תאום , זהו גן לאומי פעיל)
    אחרי קשיים רבים הצליח איתן לקבל אישור לכ 1.2 שעה של סיור
    בנוסף הגשמים שירדו בסוף השבוע גרמו לכמות בוץ נוראית באיזור שהפריע אבל סיפק לנו חווייה מעניינת באיזור וזכות לראות את חלקו המזרחי של וודי קלט זורם בעוצמה ואת הירדן מלא

  • התחלנו ממנזר דיר חג'לה (1) על הדרך שממשיכה מצפון לו ומהווה המשך לכביש הגישה למנזר מכביש עוקף יריחו הכיוון הכללי לעמדת שלדת הטנק בנקודה 2 מעל עין נחיל
    מהתצפית ירדנו מזרחה בדרך לערוץ הנחל וחזרנו בשביל עזים לאורך הנחל , נמנעים כמה שאפשר מהבוץ עד לעין נחיל שנמצא בחורשת דקלים ועל המצוק מדרום יש שרידי לאורות שבהם הסתתרו נזירים נוצרים בעבר

  • חזרנו חזרה עד נקודה 4 ומשם תחילה בדרך החוצה מהערוץ ואז התחלנו בחיפוש שבילי עזים צפונה אבל כשראינו שהבוץ רודף אותנו התחברנו לדרך בנקודה 6
    בנקודה 7 הגענו לנווה המדבר של עין חג'לה
    הקפנו אותו תוך מאבק בבוץ עד המעיין בנקודה 10
    מכאן חברנו לכביש בנקודה 11 והמשכנו לאורכו עד נקודה 13 בה יש כביש לקסר אל יהוד (שלט חום)
    לפני זה עצרנו לתצפית בנקודה 12 על וודי קלט הזורם

  • נכנסנו בכביש לכיוון המנזרים
    בנקודה 14 נמצא השער של גדר המערכת בו חיכינו לסיור שיפתח לנו את השער בהתאם לתאום מראש
    המשכנו על הכביש עד לאתר הטבילה 17 כשבדרך עוברים על פני מנזר סנט ג'והן המרשים בנקודה 15 ואחר כך כל מיני מבנים של קפלות וכדו' שחסומים בגדר ושלטי זהירות מוקשים
    אתר הטבילה היה בוצי ליד הירדן עקב הגשמים הרבים שירדו בסוף השבוע

  • מכאן חזרנו אחורה עד צומת הכבישים בנקודה 16 ופנינו דרומה בתקווה להמשיך לגשר עבדאללה
    הכביש כוסה בסחף בוצי שהצריך סחיבת האופניים על הכתף של כ 200-300 מ'
    פה נשברה לאופיר האוזן
    בנקודה 18 מסתיים הכביש וממשיכה דרך שבימים כתיקונם היא טובה אבל עכשיו היתה עם בוץ קטלני והחלטנו לחזור חזרה לנקודה 16 ולטפס בכביש מערבה עד הגדר
    הסיור עזר לנו ולקח את אופיר ואופניו עד הגדר (14)
    פה עצרנו להפיכת האופניים המקולקלות לסינגל ספיד ולארוחת בוקר באיזור מבנים נטוש שנבנה עבור המבקרים (19)
    המשכנו מכאן על הכביש עד כביש עוקף יריחו (13) והלאה עד למנזר דיר חג'לה על הכביש (1)

  • פה ביקרנו במנזר דיר חג'לה עם מספר כנסיות ורצפות פסיפס
    זכינו גם לראות בבית מלאכה ליד איך מיוצרים פסיפסים

  • זה היה בהחלט טיול מיוחד ולמרות הבוץ חווייה מיוחדת באיזור קסום והזוי במידה מסויימת
    מידע נוסף וגם פרטים על ביקור במקום בשיאו בחגיגות האפיפניה הנוצריות ב 18 בינואר כל שנה יש בתאור של אריאל : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=703&msgid=111721882

Tuesday, March 03, 2009

יקום וגעש

 

יקום וגעש

22

תאריך : 3-3-2009

צומת יקום - פרק יקום - שמורת פרצת פולג - גבעת השלום - יקום - חציית כביש 2 - שמורת חוף השרון - געש - דרך מקבילה לכביש 2 - צומת יקום

נקודת יציאה : תחנת דלק דור אלון בצומת הכניסה לקיבוץ יקום

משתתפים: לבד

אורך :  14 ק"מ

זמן :  1.55 שעות

     
 מפה וגרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

 

הערות :

  • טיול חביב מתאים למזג האוויר גשום או מיד אחרי גשם
    חלק מהמסלול רכבתי בשבילים מוצפים , אבל בגלל שהאדמה חולית לא היה בוץ וזה לא הפריע לרכיבה פרט להרטבת הנעליים
    הטיול בכללו היה חווייה מאד מיוחדת כי הרכיבה לבד באווירת בוקר אפור ומעונן מיד אחרי הגשם (הגשם פסק בדיוק כשהתחלתי לרכב) , הים הסוער והצמחייה הירוקה
    בנוסף מצוקי חוף השרון בתנאים אלה גם היו מיוחדים ושונים מרכיבות מצוקי כורכר שרכבתי בעבר

  • התחלתי ברכיבה לכיוון פרק יקום
    בנקודה 2 יש שער שלפעמים יש שם גובה כספים ממכוניות ומיד אחריו מימין יש סינגל שהופך דרך לבית הקברות של יקום - לא פניתי אליו
    המשכתי בכביש עד כניסה לסינגל נחמד בנקודה 3 שמטפס טיפה ואז יורד (טכני קל) אל הפרק ונכנס אליו דרך פרצה בגדר בנקודה 4
    מכאן דרך הפרק ויציאה ממנו אל השמורה דרך שער (תמיד פתוח) בנקודה 5

  • פה רכבתי בדרך עד נקודה 6 בה טיפסתי אל רכס הכורכר והמשכתי על הסינגל עד הקצה שלו מעל פרצת נחל פולג בנקודה 7
    ניתו מפה לרדת בירידה טכנית עם מדרגות חצובות
    אני חזרתי טיפה אחורה וירדתי בסינגל קל מנקודה 8 ל 9 לחבירה לדרך
    מנקודה 11 מערכת יפה של סינגלים שבחלקם רכבתי

  • מכאן חזרתי למעבר דרך פרצת נחל פולג בנקודה 14 והלאב בדרך עד נקודה 15
    פה יש איזור עם פריחת אירוס הארגמן , בן חצב יקינטוני ועוד
    מפה טיפסתי לסינגל גבעת השלום שפותחה ע"י תושבי יקום לכבות חגיגות 60 שנה לקיבוץ יקום
    בנקודה 16 יש טיפוס אתגרי לראש הגבעה למי שרוצה
    אני נכנסתי לדרך/סינגל שמקיפה ומטפסת לגבעה עד ראשה בנקודה 17
    מכאן ירידה כייפית לדרך למטה (18)
    המשכתי בדרך שהיתה מלאת שלוליות אבל ללא בוץ עד איזור התעשייה של יקום (19)
    המשכתי על הכביש עד תחנת הדלק (1) וחציתי בגשר הולכי הרגל (23) את כביש החוף

  • מפה נכנסתי לדרך מהצד הצפוני של שדרת העצים (גם הצד הדרומי עם דרך זהה) ועליתי עד הדרך שמקבילה לגדר ולשמורת חוף השרון (25)
    פה יש שער סגור עם פתח צר להעברת האופניים
    מכאן רכיבה בדרכים וסינגלים חוליים (הרוב רכיב אחרי גשם חזק - אבל לא יהיה רכיב בתנאים אחרים)
    בנקודה 27 ביציאה ממחצבה מתחיל סינגל בסימון ירוק שנראה שנבנה לאופניים
    הוא רכיב יותר ומתפתל ומוביל עד לשער השמורה ליד קיבוץ געש בנקודה 28
    זהו סינגל חמוד מאד

  • מכאן רכבתי על דרכים עד נקודה 32 בה חברתי לדרך מקבילה לכביש 2 מצידו המערבי ואתה עד גשר הולכי הרגל של יקום ולתחנת הדלק

Friday, February 20, 2009

דימונה לונה

דימונה לונה

95

תאריך : 20-2-2009

דימונה - מאגורות דימונה - הר מרבץ - הר ניצים -  הסכין לנחל דימונה - נחל דימונה - עלייה לרכס אפעה - רכס אפעה - ערוץ משטחי הסלע - נחל דימונה - מעל נחל אשלון - מזבלה של דימונה - דימונה

נקודת יציאה : מתנ"ס דימונה (בצומת הכניסה הראשית נכנסים לדימונה , בכיכר השלישית פונים ימינה לרח' הנשיא ואחרי הכיכר הראשונה פנייה שמאלה לחנייה)

משתתפים: 6

אורך :  32 ק"מ

גובה מצטבר : 659 מ'

זמן :  4:40 שעות

רמת קושי : 1.8 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.3 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     
 מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ LOG מה GPS

קובץ GPXמה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ טקסט ל Naviguide

הערות :

  • בחרתי הפעם מסלול בנגב עקב הגשמים הצפויים בצפון
    זהו מסלול שמבוסס על מסלול שפרסם ירון פדות
    ודומה למסלול שביצעה בעבר קבוצת רכסים http://www.rechasim.com/gps/dimona-efe-ashalon/dimona-efe-ashalon_gps.htm
    ירון גם נתן לי טיפ לשינוי הנתיב בו נטפס מדימונה אל הרכס מצפון שאכן סיפק עלייה רכיבה לחלוטין ולא קשה בהתחלה

  • התחלנו בטיפוס מדימונה צפונה לכיוון הפרק שנכנסנו אליו בדרך בנקודה 3 וטיפסנו עם הדרך לבריכות המים שבנקודה 5
    מכאן המשכנו אל קו הרכס בנקודה 6 בעלייה מתונה מהצפוי
    בנקודה 6 פנינו לדרך על קו הרכס כאשר פה ושם אנחנו סוטים לשבילי עזים מקבילים לדרך
    הדרך הובילה אותנו ליד הר מרבץ (ההר עם האנטנות) דרך הר ניצים עד נקודה 10

  • פה חתכנו מזרחה בלי שביל
    באיזור נקודה 11 חוצים שרידי שדות של בדואים (שרידי חריש) ומגיעים לנקודה 12 על הדרך שיורדת לנחל דימונה
    פה מתחיל נקב נהדר שרובו רכיב
    רוכבים בלי שביל ברור על הסכין עד נקודה 13
    מכאן ירידה רגלית עד נקודה 14 באוכף על משטח סלע משופע ותלול
    מנקודה 14 רוכבים על סינגל  מצידו המזרחי - יופי של סינגל מעל תהום
    בין נקודה 16 ל 17 הירידה על סכין לא רכיבה כמעט
    מנקודה 17 שוב רוכבים עד ערוץ נחל במדף הסלע לנחל דימונה

  • בנקודה 18 התחלנו בטיפוס ארוך אבל מתון מהערוץ של נחל דימונה לרכס אפעה עד נקודה 19 שנמצאת כמעט בפסגה
    מכאן התחלנו לרכב בשבילי גמלים/כבשים מנסים לשמור על גובה עד נקודה 20 (יופי של קטע)

  • פה החלטנו לרדת בערוץ הנחל חזרה לנחל דימונה
    לא ציפינו להפתעה של הערוץ שהיתה לונה פרק מדהים של מדרגות סלע קטנות , משטחי סלע וגבים (הכל רכיב עד נקודה 21)
    זו היתה חווייה מדהימה - קטע נהדר של רכיבה על משטחי סלע - מומלץ
    בין נקודה 21 ל 22 יש קטע לא רכיב בגלל שהערוץ מלא סלעים ובולדרים מצור ואחרים וצמחייה
    מ 22 שוב רכבנו בסינגל עד לדרך בתוך נחל דימונה בנקודה 23

  • הדרך בנחל דימונה רחבה וטובה אבל היתה לנו רוח פנים שהאטה אותנו
    בנקודה 24 הדרך מטפסת מעל קניון נחל אשלון ומובילה דרך המזבלה של דימונה
    בנקודה 25 מגיעים לכביש במזבלה שהוביל אותנו לרח' ראשי בדימונה ואל האוטו
    ניתן לחתוך מאיזור העלייה מעל נחל אשלון מערבה אל הערוצים המסומנים בסימון שבילים כחול ולרכב בהם (זו גם היתה התוכנית המקורית - אבל הראשונים לא חיכו ומשכו ישר לאוטו)

 

סיבוב בדרום השרון ‎

סיבוב בדרום השרון ‎ תאריך : 25 -10 -2024 בני ציון - בצרה - גשרון מעל נחל רעננה - מעבר מתחת כביש 4 - שער אחורי של שדה וורבורג - נחל פולג - שד...