Saturday, February 13, 2010

מערד לים המלח דרך נחל מנחם

 

מערד לים המלח דרך נחל מנחם

תאריך :  13-2-2010

ערד - נחל כידוד - נחל מנחם - גמל אדום - נחל אמונים - נחל רחף - נחל מור - נחל יעלים - מעלה יאיר - ים המלח

נקודת יציאה : מלון מרגוע באיזור המלונות בקצה המזרחי של ערד

משתתפים:  20

 אורך :  33 ק"מ

גובה מצטבר : 491 מ'

זמן :  5:40 שעות

רמת קושי : 2.4 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 3.2 (בינוני) (מתוך 5)

     

מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ TCX מה GPS

קובץ GPX מה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth


הערות :
  • הפעם המסלול קווי ויורד בדרכים ושבילים טכניים לרוב מערד לים המלח
    יצאנו ישר מהמלונות (1) על השלוחה בה יש תצפית מזרחה
    תחילה בשביל מסודר עד קצה התצפיות והאנדרטאות אחרי כק"מ
    הירידה על השלוחה רכיבה בחלקה בגלל סלעי הצור הבולטים , הגדולים והחדים
    ביובלי נחל כידוד הגענו לנקבים נוחים ורכיבים מעל הערוץ (3-4)
  • מכאן טיפסנו קצת ואז זרמנו בסינגל נוח וזורם ברובו מנקודה 5 ועד היישוב הבדואי מעל נחל מנחם בנקודה 7 הבדואי
    פה ושם הסינגל/נקב הופך לדרך 4X4
    את המאהל עברנו בחלקו הדרומי ובנקודה 8 נכנסנו לערוץ נחל מנחם
    מנקודה 9 הנקב עולה לגדה הימנית (דרומית) והופך לסינגל נהדר על מדף סלע כשמדי פעם רואים למטה את הגבים המלאים מהשטפונות האחרים
    בערך בנקודה 10 מסתיימת הירידה וממשיכים עד מפגש עם סינגל הגמל האדום בנקודה 11
  • מכאן רכבנו בגמל האדום שכשמו מסומן בסימון אדום
    הסינגל זורם בד"כ
    בנקודה 12 עזבנו את הגמל האדום וירדנו בנחל אמונים וטיפסנו לגדה שמעליו וחברנו לדרך הירוקה בנקודה 13
  • התכנון היה להמשיך ולטפס להר אלעזר לתצפית על מצדה ואז לחזור בדרך הירוקה עד מעלה יאיר
    התחלנו ברכיבה צפונה עד הסינגל השחור בין נקודה 16 ל 14
    בטעות הובלתי בסינגל השחור לנחל רחף כשחשבתי שזה הסינגל שנמצא כ 700 מ' צפונה ומוביל להר אלעזר
    כשהבנתי את הטעות שקלתי שוב והחלטתי לאור הזמנים שהגיע הזמן למשוך לכיוון הסיום
    חזרנו מנקודה 15 שבנחל רחף בסינגל אחר עד לדרך הירוקה (14) ואז על דרך ה 4X4 הארוכה והמייאשת בגלל העליות הבלתי צפויות כשרואים את הסוף
    המשכנו עם הדרך עד נקודה 19
  • פה פנינו מזרחה בסימון כחול אל ראש מעלה יאיר 23
    הרוב עצרו לצילומים על רקע מצוק ההעתקים וים המלח בנקודה 22
    מעלה יאיר היה דרדרתי ומפחיד לחלקנו
    כל אחד ירד אותו בדרך שבחר
    אני דהרתי אותו פרט לכ 20 מ' של דרדרת שהלכתי ברגל
    סה"כ רכיב אם אוזרים מספיק אומץ - האופניים כבר עוברות את הדרדרות והמכשולים
    סיימנו על חוף ים המלח (24) בה נאספנו על ידי אחד מהאוטובוסים של יאסר

Friday, February 12, 2010

קרן אל חג'ר

 

קרן אל חג'ר

תאריך :  12-2-2010

מצוקי דרגות - נחל דרגה - מתחת מסרק אל נג' - סינגל הבורות - קרן אל חג'ר - נחל גורפן - נחל קנה - נחל סמר - מצוקי דרגות

נקודת יציאה : ליד הכניסה לכפר הנופש/אכסנייה מצוקי דרגות

משתתפים:  20

 אורך :  36 ק"מ

גובה מצטבר : 1016 מ'

זמן :  7:05 שעות

רמת קושי : 4.5 (קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.6 (בינוני) (מתוך 5)

     

מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPX מה GPS

קובץ ל GoogleEarth

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth


הערות :
  • כמו שהזכרתי בדף הפתיחה המסלול מתבסס על מסלול בשם "4 סוכריות , 3 בארות וקרן אחת מופתעת" שפרסם "גימל4 " בפורום טיולי אופניים בתפוז
    המסלול שונה במספר קטעים קצרים
    זהו מסלול עם הרבה קטעים טכניים ויש בו פה ושם קטעים בהם נאלצנו להוליך או לסחוב את האופניים
    סה"כ טיול אתגרי באיזור יפה שהתאים לאופי הקבוצה ולחלק מטיול המדבר השנתי שלנו
  • התחלנו מכפר הנופש מצוקי דרגות (1) בדרך ה 4X4 הירוקה
    בנקודה 4 הירוק ממשיך דרומה מעבר לערוץ נחל דרגות
    אנחנו המשכנו מערבה בדרך בסימון שחור מקבילה לערוץ
    בנקודה 5 פגשנו את הדרך השחורה לבקעת הורקניה
    המשכנו בדרך בערוץ עד נקודה 6
  • מנקודה 6 טיפסנו בנקב רכיב בחלקו ואחר כך די זורם
    מנקודה 10 עד
    11  עוברים בסינגל בורות המים שכשמו כן הוא - עובר ליד מספר בורות ובארות יפים
    בנקודה 12 חברנו לדרך עד נקודה 13
    פה מתחיל טיפוס קשה אל הרכס של קרן אל חג'ר - הטיפוס רגלי ולפעמים צריך להניח את האופניים על הכתף
    הטיפוס ארך כחצי שעה
  • מנקודה 15 רכבנו על הרכס שכולל כמה פסגות גבוהות מקרן אל חג'ר ונותנות הרגשה של רכיבה על גג העולם ומספקות תצפיות נהדרות ב 360 מעלות כולל ההרודיון באופק ממערב
    קרן אל חג'ר בנקודה 16
  • מכאן ירדנו בסינגל שתחילתו תלולה ורכיבה חלקית אבל ההמשך רכיב לגמרי (16-17)
    מנקודה 17 עד 19 סינגל ירוק זורם וכייפי (במסלול הסטנדרטי לקרן עולים דרכו)
    בנקודה 19 עלינו בדרך
    4X4  השחורה צפונה
  • בנקודה 20 בנחל גורפן פנינו לדרך פחות טובה שמנקודה 21 הופכת לנקב
    טיפסנו איתה וכבר כשמתחילים להתייאש מהעליות הארוכות , אבל הרכיבות מגיעים לנקב שיורד בצד הערוץ מנקודה 23 עד 24
    הקטע הזה יפה ואחת מהדובדבנים בטיול
    מנקודה 24 עד 25 המשכנו בסינגל בסימון כחול אחרי שחצינו את הדרך האדומה
    מ 25 ל 26 יש סינגל שמחבר עד לדרך 4X4 האדומה
  • עם הדרך האדומה רכבנו עד נקודה 2 בה החיבור עם הדרך הירוקה והמשך למצוקי דרגות
    הדרך עוברת ליד תצפיות נהדרות של מצוק ההעתקים וים המלח

Friday, January 22, 2010

הר צבאים , נחל אדמון ונחל פרס

 

הר צבאים , נחל אדמון ונחל פרס

תאריך :  22-1-2010

מפעלי פריקלס - חציית כביש "דימונה-ערד" - בקעת צבאים - ליד הר צבאים - נחל אדמון - חצייה מתחת למסוע - נחל פרס - גבי פרס - מעלה פרס -צומת הערבה

נקודת יציאה : מפעלי פריקלס במישור רותם ליד צומת צפית (בצומת צפית פונים שמאלה (צפונה) , בפנייה ראשונה שמאלה (מערבה) ובפנייה הראשונה שמאלה (דרומה) עד השער , מימין לשער רחבת חנייה גדולה)

מוביל : אמנון ומאור

משתתפים:  10

 אורך :  28 ק"מ

גובה מצטבר : 463 מ'

זמן :  5:16 שעות

רמת קושי : 2.2 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 3.7 (בינוני עד קשה) (מתוך 5)

     

מפה

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth


הערות :

תיאור:

 

-הצעתי לאמנון שטייל בעבר ברגל ובאופניים ורסיות שונות של נחל פרס להוציא טיול שחלקו הראשון

לפי התיאור שלו בתפוז

בטיול הזה הוא נכנס לחשיכה ולא בצע את ירידת נחל פרס,והיתה זו הזדמנות בשבילו "להשלים".

אני הכנתי קובץ לgps  ול NOKIA עם מפות למסלול המשוער וקיווינו למס' משתתפים/כלי רכב מתאים

בכדי לבצע הקפצת רכבים לצומת הערבה  וממנה בסוף הרכיבה.

להפתעתנו הגיעו 10 רוכבים ו4 כלי רכב ,ולאחר הקפצת כלי הרכב שנינו הובלנו את הקבוצה למסלול

שמרביתו דרכי גמלים,ואדיות דורה דורה ושבילי הולכי רגל.

 

-התחלנו בחניון הכניסה למפעלי פריקלס ליד השומר ופנינו לעבר הכביש הראשי  של מפעלי מישור רותם,חצינו את הכביש(3) לדרך העפר בינות לתילי המחצבים העצומים ובריכות הקירור/שקיעה

טפסנו עד ל2/3 משיא גובה התל ופנינו לשביל עפר שמתפצל מימין(4)עוד טפוס קצר ומפסגת התל

גלשנו למטה בשיפוע די תלול לבקעה עם תעלות ניקוז ,פנינו ימינה לגדר (5) בכדי להפטר מהנוף התעשייתי הלא סמפטי וטפסנו קצר בסמוך  לגדר עד לצומת נאקבים(6),הנאקב ממולנו נראה לא רכיב

בחלקו ולכן פנינו ימינה לנאקב שנראה ידידותי יותר  שהוכיח את עצמו (נאקב יפה וארוך כבר בתחילת הטיול איזה כיף)מעל ל3ק"מ של נאקב נופי מעולה וזורם עד לסמ"ש ירוק(8).

 

-עליה נאה בסמ"ש ירוק עד להר צבאים(10),אני לא טיפסתי את ההר עצמו וזאת מכיוון שבזבזתי את זמני במרדף שווא אחר רוכב שחשבתי שהוא מהקבוצה שפנה ב(9) שמאלה במקום ימינה,עד שהדבקתי אותו נתברר לי שהוא זנב של קבוצה אחרת שרכבה לכוון נחל גמלים . .,טיפסתי חזרה(9x) לקבוצה שחיכתה לי ב(10) לאחר שכבר ביקרו בתצפית הר צבאים  והמשכנו בשביל רחב שאינו מסומן במפה עד לסמ"ש כחול(11) בירידה נהדרת והמשך בסמ"ש שהופך לשביל הולכי רגל עולה יורד עד (13) .

 

-כאן(13) עזבנו את הכחול והתחלנו לטפס על השלוחה בכוונה לרכוב עליה ,אולם באמצע הטיפוס נמשכתי לנאקב יפהפה שהחל לרדת במתינות ביובל של נחל אדמון והובלתי את הקבוצה למלכודת דבש

ניסיתי "לצאת" מהמלכודת  בטיפוס רגלי קצר מנק' 14 לנק' 15 ושוב עלינו על נאקב זורם עד לנק' 16

פה הרמנו את האופניים על הכתף כ-20 מ' בכדי לעקוף עקול עם כמה מפלים קטנים.

 

-בנאקב הנופי הזה ותוך כדי מבט כללי למורד נחל אדמון החלטתי שהמסלול היום  יעבור דרך ערוץ

הנחל וויהי מה ולא על השלוחה העליונה כפי שתוכנן,בנק' 17 ערכנו דיון,ויכוח קצר ,פתיחת מפות ,עיון במפה בNOKIA וההימור שלי נתקבל-ממשיכים בתוך ערוץ נחל אדמון ובנאקבים שלצידיו.

מיד ירדנו בנאקב תלול שהפך גם לטכני ויפה עד לנחל שהיו בו גבים מלאי מים ומרזבי אבן לרוב בגוון אדמדם(כנראה מכאן שמו),בקטע הזה 4 ק"מ בו אבדנו 170 מ' גבה אנכי בירידה ברכיבה לעתים טכנית ולעתים בהליכה שעם כל העצירות,הצילומים ודילוג על הגבים המלאים לקח לנו  כ-50 דק'  ולרוכבים בקבוצה הטובים ממני טכנית שגם לא עצרו לצילומים לקח כמחצית הזמן.

 

-בנק' 18 מסתיים לו ערוץ נחל אדמון הפראי ושמעלינו גשרון המסוע מהמפעלים רכבנו בערוץ

  עד לדרך רחבה (19) בה עלינו ימינה בטיפוס קשה מאוד שבסוף העליה קבלתי שוב את תוצאת

הבדיקה הארגונומית שלי לבדיקת הדופק המכסימליJ .

 

-בנק' 20 הורדנו דופק בצומת השבילים ופנינו שמאלה שוב עם שתי עליות נאות עד שנתקבלנו

בסמ"ש שחור בנק' (21).לפנינו נתגלה נוף ערוץ נחל פרס עד לים המלח .ההמשך דרומה בשביל

היה ברור אולם הבחנו בנאקב"על הסכין" שחוצה את הערוץ ואת המפל שם ורכבנו עליו עד

לשביל דרומה(22).

 

-פה(23) פתחתי מבערים בשביל המחורץ ובאחד החריצים החליק הגלגל הקדמי ומצאתי עצמי באדמה,

 למזלי נחבלתי קלות בלבד וכל מה שכאב בהמשך היה אגודל ימין שנכון לכתיבת שורות אלה(שבת) המצב הולך ומשתפר.

 

-ירדנו בשביל הרחב עם הערוץ עד להתחברות עד סמ"ש ירוק(24) ומפה על הסמ"ש שהינו שביל הולכי רגל בעצם עד לצומת הערבה-סיום המסלול.עצרנו כמובן בדרך בגבי פרס המדהימים(25) ורכבנו על המצוקים בנחל ששיא היופי לדעתי הינו בקטע העובר בנק' 26.

 

טיול מדבר מהנה,פראי,מעניין ואתגרי טכנית שלאחר שיטפון הוא מיוחד מאוד.

 


Thursday, January 14, 2010

הדי , ריבי ואיתי

 

הדי , ריבי ואיתי

תאריך :    14-1-2010

כפר הנוקדים - בקעת קנאים - בריכת צפירה - נחל צאלים - נחל צפצפה - הר נמר - ראש מעלה נמר - סביב הר רבי , הדי ואתי - תצפית צאלים ומשמר - סביב הר רבי , הדי ואתי - נחל צפצפה - נחל צאלים - בקעת קנאים - כפר הנוקדים

נקודת יציאה : כפר הנוקדים בבקעת קנאים על כביש "ערד-מצדה"

משתתפים:  2

 אורך :  42 ק"מ

גובה מצטבר : 1095 מ'

זמן :  6:30 שעות

רמת קושי : 5.2 (קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.7 (בינוני) (מתוך 5)

     

מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPX מה GPS

הערות :
  • טיול שתוכנן בזריזות בעקבות טיול יומיים בקורס מדריכי אופני הרים שקוצץ ליום אחד
    מאחר וכבר הזמנתי יום חופש החלטתי לנצלו לרכיבה משובחת במדבר להכרת שבילים חדשים
    בגלל שבאמצע השבוע שטחי האש פעילים החלטתי על המסלול הזה שרק גובל בשטחי אש
    שם הטיול נבחר בגלל שמות 3 הפסגות הבולטות שנראות ברוב המסלול , הר רבי , הדי ואיתי (הגיבורים של דוד) , או כמו שזיו כיתה הודאי וקוסאי (הבנים של סדאם)
  • התחלנו מכפר הנוקדים (1) , מקום נוח להשארת הרכב
    התחלנו בדרך השחורה בבקעת קנאים (2)
    בנקודה 3 פנינו לסינגל בסימון ירוק שחותך את הדרך השחורה ויורד אליה חזרה בנקודה 5
    הסינגל רכיב פרט לקטע האחרום לפני נקודה 5 בה מספר סלעים ושיפועים שלא רכיבים לרוב הרוכבים (סה"כ מטרים בודדים)
    עברנו בו ביום הראשון בטיול : http://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/rba/my
    מהדרך השחורה המשכנו עד בריכת צפירה (6)
  • מכאן טיפסנו בדרך משובשת ותלולה (רכיב חלקית ואחר כך רגלית) עד נקודה 7
    ניתן לרכב בדרך משמאל דרך נקודה 8 בשיפוע תלול אך מתון יותר ממה שאנחנו טיפסנו
    מכאן דהירה עד נקודה 9 בה הגענו לערוץ נחל עדשה (יובל של נחל צאלים)
    המשכנו ברכיבה בערוץ על אדמה קשה יחסית ולא מדשדשת (למרות שזה ערוץ נחל) בסימון כחול
  • בנקודה 10 התחלנו בטיפוס בשביל כחול
    תחילה טיפוס רגלי קשה ואחר כך רכיבה והליכה לסירוגין עד נקודה 11
    בכיוון ההפוך הרוב רכיב
    מנקודה 11 זרמנו בסינגל מצויין בהמשך השביל הכחול לרגלי הר נמר והלאה באדום מנקודה 12 עד ראש מעלה נמר בנקודה 14
    מכאן תצפית נהדרת על נחל צאלים , איזור עין נמר , מעלה נמר וכל הפתחה של נחל צאלים וים המלח
  • מכאן חזרנו עד צומת השבילים בנקודה 12 והמשכנו בדרך האדומה (שביל 11141) עד נקודה 16 בנחל הרדוף
    טיפסנו מכאן בסימון השחור ובנקודה 18 התבלבלתי ובמקום להמשיך לנקב בערוץ שרציתי לכיוון דרום מזרח פנינו לערוץ לדרום מערב שהחזיר אותנו תוך רכיבה בנקב נחמד לדרך השחורה בנקודה 17
    חזרנו וטיפסנו בשחור והפעם תוך ניתוח נכון של המפה פנינו בנקודה 19 תוך טיפוס קל ואז רכיבה בנקב נהדר וזורם עד נקודה 21
    פה , כנראה באיזור נקודה 20 איבדנו את הנקב
    טיפסנו רגלית כמה עשרות מטר והתחברנו לנקב באיזור הק"מ ה 20 וזרמנו איתו עד נקודה 23 בה חברנו לדרך הכחולה
    המשכנו עליה עד התצפית וחניון הלילה בנקודה 24
    התצפת נהדרת וניתן לראות את מצדה , פתחת נחל צאלים וחלק מנחל משמר
    שימו לב שמיקום חניון הלילה הוא בנקודה 24 ולא בין 23 ל 24 כפי שמופיע במפות סימון שבילים
  • מכאן חזרנו בדרך הכחולה עד הצומת בנקודה 26 תוך הקפת הר הדי , רבי ואיתי
    מכאן המשך בדרך השחורה תוך חיתוכים םה ושם עד נקודה 16
    מכאן המשכנו קטע קצר באדום ובנקודה 15 עזבנו את הדרך בטיפוס קל רובו רכיב ואז ירידה בנקב
    באיזור נקודה 27 קטע לא רכיב של כ 200-300 מ'
    ההמשך רכיב בעיקר בערוץ או לידו
    בנקודה 28 יש מפל של כ 10 מ' ועקפנו אותו משמאל (מזרח)
    חזרנו להמשך הנקב והמשכנו עד מפגש עם הדרך הכחולה בנקודה 10
  • מכאן חזרה תוך טיפוסים וירידות עד נקודה 7
    הפעם ירדנו לבריכת צפירה בדרך השחורה דרך נקודה 8
    בנקודה 5 זיו טיפס בדרך ואני טיפסתי (עם אופניי עליי) והלאה בסינגלים עד נקודה 3
  • מכאן דהירה מהירה אל האוטו בכפר הנוקדים

Friday, January 01, 2010

טרסות , חלוקים , חצץ , עץ ונרקיסים

טרסות , חלוקים , חצץ , עץ ונרקיסים

תאריך :  1-1-2010

מדרשת בן גוריון - סינגל חלוקים - שביל הטרסות - שביל נחל עץ - בורות חצץ - נחל חצץ - סינגל חלוקים - מדרשת בן גוריון

נקודת יציאה : כניסה למדרשת בן גוריון(חניה מימין)

מוביל : מאור

משתתפים:  6

 אורך :  36 ק"מ

גובה מצטבר : 426 מ'

זמן :  4:35 שעות

רמת קושי : 1.9 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 2.1 (קל עד בינוני) (מתוך 5)

     

מפה

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

הערות :
תיאור מאת מאור:

-מהכניסה למדרשה רכבנו לכביש 40 ממנו הגענו ברכבינו עד לסימון סינגל
  חלוקים הנמצא מעבר לכביש(נק' 3) ומיד מתחיל טפוס מתון ואח"כ קצת
תלול יותר.עולים יורדים עם הסינגל המסומן היטיב,נהנים מהטרסות ומרוויחים
מעט זמן אוויר עד לנק' 4 .

-בנק' 4 נפרדים מסינגל חלוקים ומתחברים בהוראת שלט מסומן לשביל הטרסות
  שביל רחב וזורם,בערוץ נחל רחב מאוד.

-בנק' 5 נתחברנו לשביל נחל עץ שמסומן פחות טוב וחצינו את הכביש הראשי ליד גשר
  על ערוץ הנחל ולאחר החצייה נתקלנו בשלט "נחל עץ"(נק' 6)

-רכבנו עד "העץ" -עץ השיטה הענק בנק' 7 ושם ערכנו את ארוחת הבוקר

-טפסנו מ7 דרומה לאנדרטה ב 8 ופה פנינו מזרחה בדרך מעט טכנית עד שנפגשנו
עם ערוץ תלול מימין(9) ירדנו אנדורו בערוץ,הדרך הביאנו למפל אתגרי ויפה,
אחד אחד צלחנו את האלמנט הארוך וחצינו את הכביש לירוחם(11)

-מפה בדרכים רחבות ומשובשות במקביל לכביש רכבנו עד נק' 14 בה נפגשנו בסמ"ש שחור
-עלינו על הסמ"ש השחור,עזבנו אותו לטובת בורות חצץ המבהיקים בלובנם(15)
  וחזרנו לסמ"ש המסומן בערוץ נחל חצץ.

-עד 16 רכבנו בערוץ בדרך רחבה,ומ16 ל17 מי ברגל(שמורת טבע לא?)מי על האופניים
בשביל הולכי רגל בדרך מעט טכנית(היה אתנו רוכב שגם בנקודה אחת היה מתחת לאופניים)
מרבית הדרך נרקיסים מרהיבים פרחו בערוץ-חוויה של ממש.

-הנאקב/שביל הולכי רגל  בחזרה ל16 הינו בירידה שנוצל לדהירה,נתחברנו לסמ"ש אדום
  שהביא אותנו לאחר מס' טיפוסים נאים  להתחברות עם סינגל חלוקים בנק' 19,נהנינו מהתצפית על הר צרור וגם  מהאכלת נשרים(פגר גדול אולי פרה) בקרן עקב ממול והמשכנו בסינגל חלוקים שכאן הינו דרך במישור גדול עד לשער צר המורה על היציאה מהשמורה(21) ורכיבה חופשית לכיוון המבנים של מדרשת בן גוריון וחזרה לרכב.

טיול קל יחסית למדבר (פיזית וטכנית) אך יחד עם זאת ארוך,מהנה,זורם עם נוף ואתרים יפים.

 

Thursday, December 17, 2009

סובב ירוחם

סובב ירוחם

תאריך :    17-12-2009

ירוחם - צומת ירוחם - כביש "שדה בוקר-ירוחם" - נחל שועלים - סינגל ירוחם - שפת המכתש הגדול - סינגל ירוחם - כביש "ירוחם-מכתש גדול" - הר אבנון - כביש "דימונה-ירוחם" (כביש 204) - חציית כביש "צומת הנגב - ירוחם" - שרידי כביש ישן "צומת הנגב - ירוחם" - פרק ירוחם - סכר פרק ירוחם - מצד ירוחם - צונצ הנגב - ירוחם

נקודת יציאה : רח' הדקל בירוחם (נכנסים לירוחם בכיכר הראשית וממשיכים ברח הראשי עד הכיכר השלישית , פונים שמאלה לרח' הדקל וחונים)

משתתפים:  4

 אורך :  32 ק"מ

גובה מצטבר : 503 מ'

זמן :  5:06 שעות

רמת קושי : 2.0 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 3.1 (בינוני) (מתוך 5)

     

מפה

מפת המסלול על גבי מפת סינגל ירוחם

גרף גבהים

קובץ GPX מה GPS

קובץ ל GOOGLEEARTH

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

הערות :

  • כבר חודש וחצי אני בקורס מדריכי אופני הרים ולא רוכב עם הקבוצה טיולים ארוכים כמו שהתרגלתי בימי ששי ב 7 השנים האחרונות
    ביום רביעי כשקיבלתי SMS שהטיול המתוכנן בקורס ביום ששי נדחה ועוד שבוע אאלץ להסתפק ברכיבות הקצרות של אמצע השבוע כבר לא יכולתי לעמוד בזה
    הקריז היה קשה והחלטתי שחייבים לצאת לרכיבה אמיתית ביום חמישי
    התארגנתי וגייסתי כמה מחברי הקבוצה וביום חמישי אכן רכבנו - איזה כיף ...
  • מנקודה 1 בירוחם יצאנו לכיוון הכיכר בכניסה (נקודה 3 - צומת ירוחם)
    כאן רכבנו על הכביש דרומה ומיד לפני הגשרון על נחל שועלים בנקודה 4 ירדנו לשטח והתחברנו לסינגל ירוחם
  • הסינגל מסומן בעמודי עץ שרבים מהם נגנבו/נהרסו/נשרפו ובסימון שבילים לבן-צהוב-לבן
    לא תמיד הסימון ברור אבל זהו שטח נוח ותמיד יימצא שביל רכיב חלופי
  • בנקודה 6 איבנו את השביל המסומן והמשכנו בנקבים ברורים בשטח עד איזור מטווחים בין נקודה 8 ל 9 והלאה דרך ערוץ רכיב כולו מנקודה 12 עד 14
    מכאן המשכנו בשביל שמטפס אל מצלעות המכתש בעליה נוחה עד נקודה 15
    פה ירדנו קצת מהמצלעה ועלינו שוב למצלעה שמתחתיה קיר המכתש בנקודה 16
    מכאן רכבנו לאורך קיר המכתש ברכיבה נהדרת עד נקודה 17 תוך טיפוס קל של מדרגה קטנה פה ושם - איזה כיף ואיזה יופי
    בנקודה 17 ירידה אל תחתית מצלעה ואז טיפוס בסינגל עד נקודה 18
    מכאן נאקב נהדר שבו באמת פגשנו עזים וגמלים עד נקודה 20 בה התחברנו לשביל הרשמי
  • ירדנו עם הסינגל המסומן עד מפגש עם כביש "ירוחם-המכתש הגדול" בנקודה 21
  • מכאן טיפסנו להר אבנון בדרך כורכר טובה עד הריסות המבנים בנקודה 22
    פה ממשיך הסינגל בירידה כייפית וזורמת לאורך ערוץ ועובר מספר מאהלים בדווים
    לא תמיד קל למצוא את הסימונים אבל גם כאן אין בעייה לאלתר והשטח נוח
  • בנקודה 26 חצינו את כביש "דימונה-ירוחם" וגם כאן הסינגל לא ברור
    בנקודה 28 חצינו את כביש "צומת הנגב-ירוחם" והמשכנו דרך המאהל לכביש הישן
    "צומת הנגב-ירוחם" בנקודה 29
  • פה טיפסנו בכביש הישן בעלייה תלולה עד נקודה 30
    מכאן דרך שהופכת לסינגל חמוד שיורד בירידה מצויינת ובנוייה נכון עם כמה פיתטלים עד לסכר ירוחם
    מהסכר שוב סינגל מסודר שעולה אל צידו הדרומי של הסכר
  • מכאן רכיבה בשבילים ודרכים ומעבר ליד שרידי מצד ירוחם
    קצת לפני המצד פגשנו נחש מטבעון מדברי
    בעונה זו קר לנחשים והם בקושי זזים
    המשכנו אל הכיכר בצומת ירוחם (3) ולאוטו
  • סה"כ טיול לא קשה עם נופים מגוונים
    השביל עלה על הציפיות שלי ממנו


 

Friday, December 04, 2009

ממעלה אדומים לאלמוג

 

ממעלה אדומים לאלמוג

תאריך :  4-12-2009

מעלה אדומים - כביש גישה לקידר - רגם רחיף - נחל אוג - דרך הסוכר - נבי מוסא - אלמוג

נקודת יציאה : חנייה של מכללת מעלה אדומים
הוראות נסיעה מהמרכז- ממשיכים בכביש החדש (כביש מס' 1) בכניסה לירושלים למעלה אדומים עד
שמגיעים למחלף מעלה אדומים,שם פונים ימינה לכניסה הדרומית של העיר.
נפגש בכיכר השלישית לאחר הכניסה בחניון מכללת מעלה אדומים(אם סגור אז נמשיך בהמשך הרחוב לרחבת בנין העירייה) ראו מפה מצורפת.

מוביל : מאור

משתתפים:  12

 אורך :  32 ק"מ

גובה מצטבר : 487 מ'

זמן :  4:31 שעות

רמת קושי : 2.4 (קל עד בינוני) (מתוך 7)

קושי טכני : 3.4 (בינוני) (מתוך 5)

     

 מפה

גרף גבהים

המסלול בעמוד ענן

קובץ GPX מה GPS

קובץ עם תוספות ל GoogleEarth

תמונות (מאור)

הערות :

זהו טיול שפרסם דורי גליניק לפני מספר שבועות בפורום טיולי אופניים בתפוז ובמאמר : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles/article.asp?forum=703&a=99744&c=6084&sc=621&ssc=0

על סמך טיול זה בוצע הטיול הבא בהובלת מאור .

תאור מאת מאור :

פירוט המסלול: (תיאור ע"י דורי) סימונים שלי סומנו באדום

נק' 1-
התחלת המסלול בחנייה המועדפת עליכם (אנחנו חנינו בחניון בית העיריה) ורוכבים לכיוון היציאה הראשית מהעיר תוך התרשמות מהטיפוח הסביבתי שיכול לשמש השראה לכל ראש עיר או מזכיר ישוב.

נק' 2-
בכיכר הראשית שבכניסה לעיר פונים שמאלה ומייד שוב שמאלה עם הכביש היורד לכיוון קדר החדשה. הכביש לא מופיע במפות סימון השבילים ולכן עלול לבלבל מעט.

נק' 3-
לאחר שני פיתולים בכביש במגמת ירידה תוך תחושה של איבוד גובה לשווא (אל תדאגו, מייד תטפסו את הגובה הזה בחזרה), חפשו משמאל לכביש, מעבר לגדר ההפרדה, משטח כורכר קטן ושטוח - שם עליכם לעצור ולדלג מעל הגדר. מייד תראו סינגל שמתחיל לטפס לעבר השלוחה (הלא מיושבת) משמאל.

נק' 4-
הדרך הנכונה היא לשאוף לראש הכיפה שמולכם ולא להתפתות להקיף אותה מהצד תוך שמירת קו גובה.
את חלק מהעליה לראש הכיפה תאלצו ללכת ברגל ולדחוף את האופניים הליכה של כ-100 מ', אך תוך זמן קצר תמצאו את הסינגל שממשיך לטפס מעלה.

משמאלכם "ואדי אבו צונה" אשר מעברו השני השכונה הדרומית של מעלה אדומים ומימינכם "ואדי אבו הינדי" בו הולכת ומתפתחת בקצב מדאיג "שכונה" ארעית של חמולה בדואית.

נק'5+6-
זורמים עם הסינגל לכיוון נ.ג 461 ו 384 , אשר מעט אחריו יש לחפש שלוחה משמאל שהירידה בה מנק' 5 מובילה אתכם אל באר פעילה נ.צ 181920- 130600 (אין שביל ברור לכיוון הבאר).(נק' 6)
מהבאר ממשיכים במגמת ירידה, כל אחד בדרכו שלו חוברים אל הדאבל שממול.

נק' 7+8-
על הדאבל כקילומטר טיפוס. לצידו משהו שנראה כמו הכנה לגדר ההפרדה. עוזבים את הדאבל הראשי בירידה לכיוון "ואדי א-דככין". (נק' 8)

נק' 9-
עדיין בדאבל בירידה עצבנית וחציית ה"א-דככין" ליד מפל מרשים נ.צ 182345 - 129370.

נק' 10-
המשך טיפוס בדאבל – בפעם האחרונה שנסענו שם ראינו סינגל שנמצא גבוה ומתחיל באוכף על רכס "זהרת אל-הוא" וקבענו שננסה אותו מתישהוא נ.צ 183460 - 128800.
החלטנו לנסות אותו הפעם דבר שמחייב טיפוס רגלי קצר (לחובבי הז'אנר) אפשר לקצר עוד יותר את הטיפוס הרגלי ע"י רכיבה בקו גובה כ 10 מ' גובה בלבד מתחילת הטיפוס וחבירה לסינגל רכיב לגמרי אשר נע על קו גובה וחוסך את התפירות על הדאבל שלמטה.

נק' 11+12-

מצומת הדרכים שממזרח ל"זהרת אל-הוא" נפגשים עם סינגל נ.צ 183930 – 128640 מהנה במיוחד שזורם לכיוון 406 , 358, 330 , ול"ג'בל מכלך" (243). שימו לב לא להתפתות להמשיך בסינגל היורד מזרחה. לאחר שנהנים מהנוף מקיפים את הג'בל מימין ומתחילים  לרדת בסינגל מטריף נ.צ 186160 – 130550 עד למפגש עם באר יפה(נק' 12) ופעילה אשר לא מופיעה במפה ונמצאת במפגש עם הואדי שזורם דרומית לנ.ג 205 נ.צ 185110 - 130719.

נק' 13-
לאחר מנוחה להרגעת שרירי הפנים מהחיוך שמרוח לכולם על הפרצוף ממשיכים עוד 300 מטר בהמשך הסינגל אשר מוריד אתכם בחזרה ל"א-דככין".

נק' 14-
מתפתלים ב"א-דככין" בכיוון כללי צפונה תוך כדי משחקים עם נאקבים מימין ומשמאל עד למפגש עם "ביר אל-מלקי" נ.צ 185650 - 132470. (נק' 14)

נק' 15-
עוזבים את הדככין ב"ביר אל-מלקי" בסינגל שמתחיל במגמת טיפוס, חוצה את הירוק שמוביל לאוג נ.צ 186380 – 132780 וממשיך במגמת טיפוס בשיפוע מתון עד בינוני לכיוון "רס אל-משהד" נ.צ 187900 - 132690.

נק' 16-
ב"רס אל-משהד" עוצרים להתרעננות לקראת הירידה המטורפת של דרך הסוכר עד ל"נבי מוסא".

נק' 17-
מ"נבי מוסא" קיים סינגל זורם בתוך הואדי במגמת ירידה עד לצומת אלמוג.
הרבה רוכבים לא מכירים את החלופה הזאת על פני טיפוס דרך בית הקברות לכיוון "דרב א-רגב" ו"תל מחלחל". הסינגל והואדי מתחילים משמאל (צפונית) לנבי מוסא ותפגשו אותו מייד לאחר שתעברו את המגרש החולי שצמוד לכביש נ.צ 190880 - 132760.
הסינגל זורם, מהיר וכיפי ולא ניתן כמעט לטעות בו בדרך עד לאזור תחנת הדלק בצומת אלמוג.

 

תודה להוגי המסלול ,

מאור

חיפה - תל אביב

 

חיפה - תל אביב

התבקשתי לכתוב מאמר על מסלול מחיפה לתל אביב

מאחר וזה מסלול שמתאים בעיקר לעונת הגשמים כאשר החול קשה ומאפשר רכיבה לא הספקתי לבצע אותו השנה ולכן שרשרתי קטעים מ 4 מסלולים שמהווים את המסלול הנ"ל :

מחיפה לכפר יונה

מכמורת משופר ליום גשום

סובב נתניה ליום גשם

בית יהושע - תל אביב וחזרה

המסלול בוצע בפועל ע"י בן כץ ב 4 בדצמבר 2009 - ראה תוספת בסוף המאמר

נקודת יציאה : מת"מ חיפה

נקודת סיום : נמל ת"א

אורך :  114 ק"מ

גובה מצטבר : 747 מ'

זמן :  9:30 שעות

רמת קושי : 5.1 (קשה) (מתוך 7)

קושי טכני : 1.2 (קל) (מתוך 5)

גרף גבהים

מפת קטע 1

מפת קטע 2

מפת קטע 3

מפת קטע 4

קובץ הקלטה בפורמט LOG

קובץ ל GOOGLEEARTH

קובץ ל NAVIGUIDE

הערות :

·         ניצלתי את הצורך שלי בסידורים באיזור חיפה בכדי לחזור מחיפה הביתה על האופניים
גורם נוסף להחלטה היה בכך שידעתי שהחול יהיה מהודק באיזור עקב הגשם שירד ביומיים האחרונים באיזור

·         התחלתי בחיפוש מעבר לכיוון החוף
זכרתי מעבר מתחת כביש החוף בנקודה 2 - הכביש שמדרום למת"מ ליד השער של חישולי כרמל , לא מצאתי
לכן חזרתי ורכבתי סביב המת"מ עד אחרי תחנת הרכבת חוף הכרמל ולחוף דדו (6)
מכאן התחלתי להדרים לאורך הכביש ואז דרך על רכס הכורכר
כמעט לא היו בעיות של חול ולא נאלצתי לרדת מהאופניים
בנקודה 7 ירדתי לכיוון החוף כי הכל נהייה חולי ורכבתי קטע קצר לאורך הים
בנקודה 8 לפני גשר המסילה מעל כביש החוף נכנסתי לדרך שעוברת במחצבות הכורכר
למרות שיש בה שלוליות היא טובה והמומלצת ביותר והיא מובילה להמשך דרך טובה מנקודה 9 עד שפך נחל אורן (10)

·         נחל אורן שבד"כ ניתן לחצייה גם כשיש בו מים היה מלא ורק ברצועת החוף שם יש רצועת חול צרה שמפרידה בינו לים ניתן היה לחצות
ההיו באיזור מרבדי פריחה נהדרים
מכאן (10) דרך טובה ממערב למסילה ואחר כך מתחברת לכביש למפעל המלח ובסוף מגיעה לכביש של עתלית
בנקודה 11 הכביש חוצה את המסילה מזרחה והמשכתי איתו דרך עתלית
בנקודה 12 מגיעים לכביש הגישה לנווה ים
עכשיו בונים שם גשר מעל המסילה כך שאיזור זה ישתנה בקרוב
בנקודה 13  פניתי לדרך לכיוון חוף הבונים

·         יש שילוט של שביל אופניים פה ושם על הדרך הזו
הדרך טובה בלי בעיות חול ועוברת בקטעים קרוב מאד לכביש החוף
בנקודה 14 עוברים ממזרח למנחת הצנחנים של חוף הבונים
בנקודה 15 חוצים עם הדרך את המסילה לכיוון חוף הבונים
פה גם האנדרטה להרוגי תאונת האוטובוס והרכבת

·         בנקודה 16 חוצים מעקה ויורדים לשמורה
אני רכבתי בדרך הראשית בסימון אדום
ניתן לסטות לשבילים ולטפס לגבעות הכורכר או למפרצים ולבקר באתרים כמו המערה הכחולה וכו'
פה ושם היו קטעים חוליים שאילצו אותי להוליך את האופניים מספר מטרים
הפריחה היתה נהדרת והקטע הזה של חוף הבונים היה אולי היפה בטיול
בנקודה 17 יוצאים מהשמורה ועולים על דרך טובה עד נחשולים
פה באיזור נקודה 19 הסתבכתי בגדרות של הצימרים , חוף דור ואחרים עד שיצאתי משער צדדי שהיה פתוח בחוף דור

·         בנקודה 20 פניתי לדרך שמובילה לבריכות הדגים של מעגן מיכאל
זהו  איזור קסום
בריכות דגים בצבעים שונים , ביצות , נחלים , עופות מים וצמחייה מגוונת כאשר ממערב רואים את הים - חווייה
בנקודה 21 מגיעים לערוץ נחל תנינים המלא והזורם
היה נראה שהוא לא ניתן לחצייה ומדרום יש חוף רחצה של ג'סר א זרקא שהיו בו אנשים ולא רציתי לעבור בו לבד בין בני דודנו
לכן המשכתי עם דרך מקבילה לנחל תנינים בתקווה שיהיה מעבר לשמורה של נחל תנינים
כמובן שהיתה גדר גבוהה ולכן יכולתי להכנס למעגן מיכאל בלבד דרך שער שהיה פתוח בנקודה 22
גם מעגן מיכאל מגודר היטב ולכן נאלצתי לעבור את כל הקיבוץ ולצאת מהשער הראשי מצפון

·         בנקודה 23 פניתי מכביש הגישה למעגן מיכאל לכביש לבית הספר שדה מעגן מיכאל
בנקודה 24 עברתי במעבר מסודר מתחת כביש החוף והמשכתי בדרך שהתחברה לכביש הגישה של ג'סר א זרקא בנקודה 25
מפה המשכתי על הכביש ממזרח לכביש החוף ובנקודה 26 פניתי מקביל לכביש החוף לשביל שהוביל לאקוודוקט של קיסריה
אחרי האקוודוקט הדרך חולית ונאלצתי להתקרב לכביש החוף ולרכב בין נקודה 27 ל 28 על מורדות השוליים הלא סלולים של כביש החוף
בנקודה 28 מגיעים לחומה אקוסטית של אור עקיבא
רכבתי על דרך שהופכת בהמשך לכביש ממזרח לחומה והלאה באור עקיבא עד היציאה למחלף החדש בנקודה 29

·         פה חציתי עם הכביש מתחת כביש החוף והמשכתי על שביל הולכי רגל מצפון לכביש "אור עקיבא-קיסריה" עד הכביש הראשי של קיסריה (30)
מכאן עם הכביש דרומה דרך קיסריה עד הכניסה לתחנת הכוח בחדרה (31)

·         כאן עליתי על הדרך שמקבילה לגדר חברת החשמל ומסומנת בסימון שביל ישראל
בנקודה 32 הדרך חוצה את נחל חדרה על גשר אירי
בגלל המים המאד עכורים של הנחל אי אפשר להעריך את עומק המים
אזרתי אומץ וחציתי ולמרות שפני הנחל היו גבוהים , הגובה נוח לאופניים ולא עבר את גובה הפדל כשהוא למטה ורק שפיץ של נעל אחת נרטב
הדרך ממשיכה לאורך הנחל בפרק הסוריאליסטי שקיים פה
הפרק נראה יפה ומסודר אבל הנחל המת עם מים שחורים יוצר מין אווירה מוזרה ולא הגיונית
בנקודה 33 עליתי על כביש הגישה לפרק ורכבתי עליו עד גבעת אולגה

·         בנקודה 35 מיד אחרי החוף של גבעת אולגה פניתי לסינגל מכמורת המוכר לי מהרבה רכיבות :
מכמורת משופר לימי גשם
מכמורת משופר

בנקודה 36 התחברתי לדרך שהובילה למכמורת והמשכתי עם הכביש עד הפנייה לשמורת שפך נחל אלכסנדר בנקודה 37

·         ועברנו את הנחל בגשר כביש הגישה למכמורת
מיד אחרי החצייה עם הגשר חתכנו לכיוון החוף בנקודה
38
התחלנו ברכיבה אל הכביש לכפר ויתקין/בית חרות (
39)
פה המשכנו להרחבה של כפר ויתקין ויצאנו מהיישוב בנקודה
43
חצינו את כביש "ביתן אהרון-כפר ויתקין" בנקודה
44A

·           בנקודה 46 הגענו לסינגל שמורת ביתן אהרון
עלינו על רכס הכורכר עם הסינגל עד הבית הגדול (
48)
מכאן על המדרכה/שביל בצד מערב של הכביש

·         עברתי דרך חבצלת השרון וחציתי את כביש 2 על גשר המכוניות בנקודה 50
בנקודה
53 שוב סינגל על המצוק ובנקודה 54 חברתי לכביש

·         בנקודה 55 שוב סינגל עד נקודה 56 בה יש מנחת מסוקים של בית חולים לניאדו אותו עקפתי מדרום ומערב

·         מתחברים לטיילת של נתיה ורוכבים עליה עד הקצה שלה בנקודה 57 והלאה לבית גולדמינץ (57)
המשכתי בכביש עד נקודה 59 בה פניתי לכיוון ביצת דורה ואחריה הלאה דרך שכונות רמת פולג והלאה אל גשר הולכי הרגל מעל כביש החוף בנקודה 63
הגשר חוצה לאודים

·         חוצים את אודים ובנקודה 64 מגיעים לסינגל קצר שמגיע אל מעל המעבר החצוב של נחל פולג ברכס הכורכר
חזרתי חזרה מהתצפית בקצה הסינגל

·         בנקודה 64 בקצה מושב אודים יש דרך שיורדת לערוץ וחוצה אותו בגשר אירי
עכשיו המים היו נמוכים ואין בעיית הרטבות אבל בחורף לפעמים גובה המים הוא עשרות ס"מ וצריך לחפש אלטרנטיבה אחרת או להרטב

·         מגיעים לפרק יקום ובנקודה 65 טיפסתי לסינגל שעל רכס הכורכר ורכבתי עליו עד הירידה ממנו בנקודה 66
עוברים דרך אתר הפעילות לילדים עם האגם ונכנסים לסינגל אחרי חציית גשרון חדש על תעלה וגדר בנקודה 67
מכאן סינגל נחמד עד ליד שער הכניסה לשמורה ליד תחנת דלק דור אלון בנקודה 68

·         בנקודה 69 אחרי חציית תחנת הדלק עולים לגשר הולכי הרגל מעל כביש החוף
בצד המערבי של כביש החוף עוברים את מעקה הבטיחות וממשיכים בדרך מקבילה לכביש 2 שעוברת ליד מגרשי הגולף של געש עד תחנת הדלק אלון בנקודה 70
פה חציתי לכיוון החנייה האחורית של "צומת ספרים" ועם הכביש שהופך דרך מזרחה לכיוון שמורת חוף געש
בנקודה 71 פניתי לדרך שהובילה עד לדרך שליד השמורה (מגודרת)  (72)
בנקודה 73 נכנסתי לדרך שבתוך השמורה
יש שם סינגלים מאד חוליים עכשיו ולא מומלץ להכנס אליהם אלא אחרי גשמים חזקים
בנקודה 74 יצאתי מהשער של השמורה , יש שם ברז מים
מכאן המשכתי בדרך ממזרח לארסוף עד נקודה 75 בה חוברים לכביש משובש ממנו פניתי לכביש משובש נוסף בין פסלים סביבתיים בנקודה 76
לפני המפגש עם דרך שהובילה למתקן בטחוני שעכשיו הוא נטוש , אפשר להכנס לאיזור מקפצות אופנועים נחמד (77)
לפני מספר חודשים כשהייתי פה הוא היה חולי ולא מתאים לאופניים
הפעם הוא היה מהודק ומהנה גם לאופניים - נחמד
המשכתי עם הדרך עד הכניסה לנוף ים בנקודה 20

·          מכאן רכבתי בכביש/דרך עד סידני עלי (79) והלאה דרך דבל/סינגל קצר שמחבר לרח' בהרצליה (80)
מכאן דרך הרצליה פיתוח לקצה מגרש החנייה של מלון דן אכדיה (81) והלאה ליד קניון ארנה והמרינה

·          בנקודה 82 עליתי על דרך הכורכר מעל חוף הים לכיוון הקאונטרי קלב (83)
בנקודה 85 חוצים את כביש "רמת אביב-גלילות" ועולים על שביל האופניים המסומן עד נמל ת"א דרך רמת אביב
בנקודה 89 חוצים את מסוף האוטובוסים הגדול וחוצים את הירקון על גשר הולכי רגל וממשיכים לפינה הצפון מערבית של הטיילת של נמל ת"א (90)
המשכתי עד הרחבה הגדולה בה היה האולפן השקוף של ערוץ 24 בנקודה 91

נ.צ. רשת ישראל החדשה:

 

מס' נקודה

צפון

מזרח

1

743257

196671

2

743332

196282

3

743393

196780

4

743959

196725

5

744459

196359

6

744460

196240

7

736848

195279

8

736403

195285

9

736225

195296

10

735163

194879

11

732827

194612

12

731732

194482

13

731559

194432

14

728120

194060

15

726858

193711

16

727509

193189

17

725184

192985

18

724140

192974

19

724092

192500

20

724096

192729

21

716116

191212

22

717278

192141

23

718569

192677

24

717687

192682

25

716692

192509

26

715709

192361

27

714981

192321

28

714370

192232

29

712360

192208

30

712134

191314

31

709143

190250

32

708147

190552

33

707782

189704

34

705922

189095

35

704664

188787

36

702008

188180

37

700577

188012

38

700006

187919

39

699157

187418

40

699168

187797

41

698152

187581

42

698146

188277

43

697985

188276

44

697787

188292

45

697417

188586

46

697219

188438

47

697182

188351

48

696945

188281

49

696946

188219

50

696093

187984

51

696403

187243

52

696522

186850

53

696208

186790

54

695563

186613

55

695169

186602

56

694726

186452

57

689971

185403

58

689654

185644

59

688947

185387

60

688269

185413

61

687220

186035

62

686697

185223

63

686253

185771

64

685241

185246

65

685117

185114

66

684787

185152

67

684568

184985

68

683886

184830

69

683982

184613

70

681260

184081

71

681345

183636

72

680942

183225

73

680722

183159

74

680499

183020

75

679520

182829

76

679398

183074

77

678319

182604

78

677582

182323

79

677145

181900

80

676895

181888

81

674615

181271

82

673803

181062

83

672340

180594

84

671885

180574

85

671834

180709

86

670107

180192

87

670028

180464

88

667815

180218

89

667701

179545

90

667742

178992

91

667421

178754

 המסלול של בן כץ שביצע את המסלול במלואו בעקבות מאמר זה :

הקלטת המסלול מה GPS בפורמט GPX

סיכום זמנים ומרחק

תאור קצר מפי בן :

רציתי רק לספר לך שיש ביצוע רשמי למסלול חיפה-תל אביב כפי שהוא מוצע באתר שלך.
רכבתי אותו ויצא לי 113 ק"מ מכרמליה בחיפה עד נמל ת"א.

סה"כ המסלול הוא אתגרי בגלל שחלק גדול ממנו מבוצע בתנאים שהם לא קלים - כל החלק הצפוני עד קיסריה כולל רכיבה בחול ובוץ (אוי כמה בוץ) וגורם למסלול להרגיש כמו יותר ממה שהוא באמת.
החל מקיסריה בערך המסלול מקבל אופי יותר עירוני קצת וזה דווקא נחמד אחרי המאמץ של ההתחלה.

קטע אחד שלא היה עביר למרות שתואר במסלול המוצע כעביר - ליד הכניסה לפארק יקום יש נחל שחייבים לבצע עיקוף קטן לעבור אותו מעל גשר. (הערה של רז : הגשר הוא חדש ונבנה בסוף 2009)

תודה על ההשקעה והתכנון!
בן.


שיפור בקטע האחרון בין הרצליה לת"א :

את הקטע האחרון מהרצליה שיפרו במרץ 2010 בכך שנפתח גשר רידינג ובכך ניתן לרכב בטיילת חוף תל ברוך (מנקודה 86) עד נמל תל אביב (נקודה 90) בלי לעבור בשיכון ל/רמת אביב
כל הקטע ממערב לשדה דוב

רז

סיבוב בדרום השרון ‎

סיבוב בדרום השרון ‎ תאריך : 25 -10 -2024 בני ציון - בצרה - גשרון מעל נחל רעננה - מעבר מתחת כביש 4 - שער אחורי של שדה וורבורג - נחל פולג - שד...