Friday, January 22, 2016

סובב באר שבע

סובב באר שבע

תאריך :  22-1-2016

תחנת דלק מבואות באר שבע - נחל כובשים - סינגל כובשים - באר שבע - נחל סוללים - חציית כביש 25 - פארק חצרים - חציית כביש לחצרים - נחל באר שבע - באר לאה - טיילת נחל באר שבע - העיר העתיקה של באר שבע - פיקוד דרום - גן אלנבי - בית הקברות הצבאי הבריטי - מוזיאון הרכבת/פרק אתאטורק - השוק הבדואי - באר אברהם - פרק נחל באר שבע - תל באר שבע - חציית כביש 60 - נחל כתף - אנדרטת חטיבת הנגב - שכונת רמות - יער דודאים - חציית כביש כניסה לבאר שבע - ליד שלט כניסה לבאר שבע -
תחנת דלק מבואות באר שבע

נקודת יציא
ה : תחנת דלק פז מבואות באר שבע בכניסה הצפונית לבאר שבע

משתתפים : 9

מרחק : 43 ק"מ

גובה מצטבר : 540 מ'

זמן : 5:43 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

הערות
  • כבר הרבה זמן מקננת בלבי התוכנית למסלול סובב באר שבע
    בשנה האחרונה קראתי הרבה על מלחמת העולם ה I בארץ ישראל שבה קרב כיבוש באר שבע נחשב לאחד הקרבות המעניינים והמפורסמים
    בניתי מסלול המבוסס על השביל החצי רשמי להולכי רגל של סובב באר שבע והוספתי לו עוד קצת סיבוב בעיר העתיקה ועוד קצת סינגלים וקיבלתי מסלול טוב ומעניין שרובו בשטח סביב באר שבע ומעט אורבן
    הרבה סיפורים מעניינים וביקור במספר אתרים הסטוריים , אם מהתקופה הטורקית ואם מתקופת אברהם אבינו
    לדעתי מסלול שיכול להפוך לקלאסי אם יסדרו אותו קצת
  • יצאנו מתחנת הדלק דרומה בדרך 4X4 ומיד בנקודה 2 פנינו לדרך על השלוחה בסימון שבילים שחור ובסוף הירידה לנחל כובשים חברנו לדרך מערבה בסימון שבילים כחול
    בנקודה 3 הדרך חוצה את הערוץ דרומה ואנחנו המשכנו עם הסימון הכחול שממשיך על סינגל יפה וקל שזורם מצפון לערוץ
    בנקודה 4 הסינגל נקטע באכזריות על ידי אתר בנייה גדול
    אין אפשרות לעקוף מימין כי אתר הבנייה שכנראה יהרוס את כל השטח המתוחם בחומה וגדר גובל בבסיס הצבאי שמצפון
    לכן ירדנו בר בשטח (רכיב) אל השכונה שמדרום ומנקודה 5 המשכנו לצד הרחוב עד נקודה 6
  • פה פנינו לדרך ימינה
    בנקודות 7 רצינוו לחצות את הערוץ של נחל סוללים אבל הערוץ היה סבוך ועם מים ולכן המשכנו עם בדרכי 4X4 עד נקודה 8 על כביש צדדי ומיד פנינו לדרך מקבילה לכביש 25 ממזרח
    בנקודה 9 עלינו על כביש 25 כ 20 מ ברכיבה בשוליים ובנקודה 10 חצינו את הכביש במקום בו אין בטון הפרדה בין הנתיבים בכביש (לכן קל לחצייה)
    מהצד השני של הכביש פנינו לדרכי 4X4 טובות בסימון שבילים אדום , תחילה צפונה ואז דרומה
    בשיא הגובה נתתי הסבר ראשון על קרבות מלחמת העולם ה I באיזור
    עזבנו עם הדרך את הסימון ושוב חזרנו לסימון בנקודה 11 והמשכנו עם הדרך הטובה עד חציית כביש הגישה לחצרים (12)
  • המשכנו בדרכי ה 4X4 עד ערוץ נחל באר שבע (13)
    הדרך הכחולה ימינה מזרחה מצפון לערוץ היתה לא ברורה ולכן חצינו את הערוץ ורכבנו בדרך 4X4 על הגדה הדרומית אחרי החצייה
    בנחל היו מים אבל צלחנו על אבנים בלי להרטב (כמעט)
    לאט לאט הדרך מתפוגגת ורוכבים בר בשטח בערוץ יפה עם קירות תלולים באיזור 14
    בנקודה 15 החלטנו לחצות לדרך הכחולה הטובה שבגדה הצפונית של הנחל
  • מכאן רכיבה בדרך טובה לאורך הערוץ ומתחת לשכונה שמשמאל
    בנקודה 17 עזבנו את הדרך לדרך שמאלה שמטפסת אל הרחוב שמעל בנקודה 18
  • מכאן רכיבה בטיילת לפעמים צמודה לרחוב ולפעמים מסומנת כשביל אופניים
    בצומת בנקודה 19 חצינו את הכביש בכיוון העיר העתיקה
    מכאן ברח' שהופך למדרחוב בו יש שוק ססגוני והלאה בכיוון מבנה הממשל הטורקי לשעבר (פיקוד דרום)
     בנקודה 20
    עצרנו בגן עם פסל אלנבי שליד לארוחת בוקר
    מכאן הלאה לבית הקברות הבריט צצחלחמת העולם 21 ולמוזיאון הרכבת ואנדרטת כמאל אתאטורק בנקודה 21
    במוזיאון הרכבת מוצג קטר 70414 שאמנם הוא לא המקורי אבל כנראה מאותו דגם
  • מהמוזיאון רכבנו ברחובות העיר העתיקה לשוק הבדואי וחזרה לצומת בנקודה 19 ליד נחל באר שבעלצינו את הגשר דרומה ובנקודה 24 פנינו שמאלה לשביל שיהיה חלק מטיילת נחל באר שבע
    רכבנו בשביל בבניה עד כביש 25 שיוצא דרומה וחצינו את הכביש
    מצידו השני של הכביש ירדנו לדאבל בכיוון גשר הרכבת הטורקי (26) ובנקודה 27 נכנסנו לטיילת לאורך נחל באר שבע כשמימין דשא יפה ואמפי תאטרון נחמד במתכונת גשר המיתרים
    בנקודה 28 יש מעבר מתחת לגשר כביש 40
    המעבר בנוי נוח וצריך לשמש דוגמא להעברת שביל או דרך מתחת לגשרי רכבת או כביש בארץ
    המשכנו אחרי הגשר בדרך מדרום לנחל עד נקודה 29 בה חצינו את הנחל במעבר עם משטח סלע יפה
  • אחרי החצייה רכבנו בדרך 4X4 שנחרשה בקטע קצר והמשכנו איתה עד לראש תל באר שבע 31
    ירדנו בירידה כייפית מראש התל אל הכניסה לגן האירועים ואתר רט"ג של תל באר שבע
  • מכאן רכבנו בשולי הכביש (נקודות 32) וליד בית הקברות המוסלמי פנינו שמאלה לדאבל שבמהרה הופך לסינגל ליד סוללת המסילה והלאה הסינגל בסימון שבילים ירוק ממשיך בערוץ הוואדי
    בגלל שהשביל לא מתוחזק צריך לפעמים לחפש אאת התוואי
    בנקודה 33 עזבנו את הסינגל בעלייה בדאבל שמאלה לגדה והלאה מנקודה 34 ליד מבנה בדרך 4X4 טובה שממשיכה בהמשך מעל ובמקביל לכביש 60
    לפני המעבר של כביש 40 מעל 60 ירדנו למטה רגלית למדרכה תוך דילוג מעל מעקה הבטיחות (35)
  • רכבנו מתחת לכביש 40 והלאה בדאבל לצדו עד שהוא נגמר בנקודה  36
    פה חצינו את הכביש ומצידו השני חברנו בנקודה 37 לדרכי 4X4
    בהמשך מתחילים בטיפוס בדרך אל החנייה של אנדרטת חטיבת הנגב בנקודה 38 והלאה אל האנדרטה בנקודה 39
    ירדנו מהאנדרטה חזרה לחנייה (38) , ונכנסנו לדרך צפונה בסימון שבילים שחור
    בנקודה 40 יש איזור בנייה אבל הדרך ברורה ויורדת בכיוון כביש 40
    הדרך השחורה ממשיכה ליד השכונה ומטפסת בסוף עד הרחוב והכיכר בנקודה 41
  • מכאן 4 מהחבר'ה קצרו בכביש וחזרו לאוטו
    אני והשאר המשכנו צפונה בדרך 4X4 עד נקודה 42
    פה בצומת הדרכים פנינו שמאלה בירידה כייפית ובנקודה 43 ירדנו ימינה לסינגל זורם מעל הערוץ
    בנקודות 44 קטע דרך קצר ושוב סינגל שמטפס בשיפוע מתון בשטח מיוער עד מפגש עם דרך 4X4 בנקודה 45
    מכאן בדרך שעולה ואז מתחילה בירידה
    מנקודה 46 ירידה בסינגל נחמד בסימון שבילים שחור עד נקודה 47 ואז בדרך ושוב בסינגל/דבל ליד שרידי החווה הביזנטית בנקודות 48 
    המשכנו מתחת לגשר במעבר טוב ובנקודה 49 עלינו על המדרכה עליה רכבנו עד הצומת המרומזר לכניסה הצפונית לשכונת רמות בנקודה 50
  • חצינו את הכביש ומיד בצד השני נכנסנו לדרך 4X4 מקבילה לכביש ממערב
    עברנו ליד השלט "ברוכים הבאים לבאר שבע" בנקודה 51 והמשכנו עד האוטו (1)

 

Friday, January 15, 2016

סינגל יערות גבעת המורה (סינגל גבעת המורה)

סינגל יערות גבעת המורה (סינגל גבעת המורה)

אורך המסלול : 26 ק"מ

גובה מצטבר : 579 מ'

 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)



הערות
  • התחלת המסלול היא או מתחנת הדלק בנעורה (נקודה 1) והתחברות לסינגל בנקודה 2
    לדעתי מומלץ בגלל שיש מקום בטוח לחנייה
    במקרה זה מתחילים בעלייה ומסיימים בירידה
  • אפשרות שנייה היא לחנות בצומת הדרכים הראשית בגבעת המורה בנקודה 3 או בקבר נבי דהי
    פה האוטו יכול להיות בודד ביער ואני לא יודע מה מצב הפריצות כאן

  • כיוון הרכיבה המומלץ הוא נגד כיוון השעון
    הסינגל בנוי בהתאם כך שהעלייה הארוכה בצד הצפוני נוחה ומתונה בגלל הפיתולים בהשוואה לטיפוס בצד הדרומי הפוך למומלץ
  • סימון הסינגל ברור ומסומן בסימון שביל אופניים של קק"ל בצבע צהוב עשוי פח ונעוץ עם ברגים לסלעים
  • באיזור נקודה 4 הסינגל סודר ועובר בפיתול קטן לעומת המפה
  • הסינגל טכני קל פרט לזה שיש עליות ארוכות
    אין כלל אלמנטים טכניים
  • ניתן לרכב במסלול ארוך יותר כמונו שמתחיל מעפולה https://razg.blogspot.com/2016/01/blog-post_15.html
  • אפשר לשרשר חלק מהמסלול  כמו למשל הקטע מנבי דהי מזרחה לגבעת בולק או תחנת הדלק בנעורה והלאה לסינגל נחל  יוסף ומשם לנחל יששכר או נחל תבור עד הירדן
  • הסינגל שופץ ע"י קק"ל והעבודות הסתיימו בנובמבר 2017

 

גבעת המורה

גבעת המורה

תאריך :  15-1-2016

קניון Friendly בעמק - בית קברות מזרחית לבי"ח עפולה - שכונת גבעת המורה - דרך נוף גבעת המורה - סינגל יערות גבעת המורה - חרבת קרה - גבעת בולק - ליד נעורה - ליד מחנה נעורה - חרבת סהר - נבי דהי - דרך נוף כחולה - סולם - מושב מרחביה -
קניון Friendly בעמק

נקודת יציא
ה : חניון קניון Friendly בעפולה שנמצא סמוך לבית חולים עפולה

משתתפים : 22

מרחק : 41 ק"מ

גובה מצטבר : 959 מ'

זמן : 5:54 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • כבר לפני שנה ברכיבה באיזור המזרחי של מרגלות גבעת המורה ראינו התחלה של קטעי סינגל חדשים
    לאחרונה שמעתי שהסינגל הושלם והחלטתי שהגיע הזמן לבדוק אותו
    זהו סינגל בנוי היטב ונראה שנלמד הרבה מסינגלים קודמים
    הכיוון המומלץ הוא נגד כיוון השעון והסינגל מסומן בהתאם וכנ״ל השיפועים של העליות והירידות
    אורכו כ 27 ק״מ והטיפוס המצטבר הוא 595 מ׳ ותאורו יובא בדף נפרד לסינגל באתר
    כמובן שהסינגל לא הספיק בשביל טיול ששי , לכן הכנסתי במסלול בתכנון תוספת של התחלה בקניון friendly בעפולה וטיפוס לגבעת המורה והמשך בדרכי נוף עד חיבור לסינגל , ובסוף ירידה בדרכים ודבלים לכפר סולם והלאה לעפולה
  • יצאנו מחניית הקניון (1) וביציאה לרחוב (2) פנינו ימינה עד הכיכר (3)
    מיד מעבר לכביש נכנסנו לדרך 4X4 שמתחילה בטיפוס לכיוון בית הקברות (4) והלאה עד ליד רח' חצב בשכונת גבעת המורה (5)
    דלגנו מעל הגדר של הרחוב בנקודה 5 ועלינו במעלה הרחוב עד מפגש עם רחוב האירוסים והלאה עד מפגש עם שדרות קונטיקט (6)
    עלינו איתו על המדרכה הנוחה לרכיבה עד מפגש עם דרך הנוף הכחולה בנקודה 7
  • דרך הנוף המסומנת סימון שבילים כחול הובילה אותנו בלי טיפוס רציני עד מפגש עם סינגל יערות גבעת המורה של קק"ל בנקודה 8
    מזהים את הסינגל בקלות והוא מסומן בסימון שביל אופניים של קק"ל עשוי פח בצבע צהוב
  • פנינו ימינה לסינגל שמתחיל בירידה טובה
    בהמשך הוא ממשיך בדרך 4X4 ובנקודה 9 בצומת הדרכים ממשיך הסינגל בירידה מתפתלת עד הדרך הלבנה בנקודה 10
    הסינגל המשיך על הדרך ימינה ובנקודה 11 פנה שמאלה בירידה עד המשך של סינגל
    יש סימונים טובים שמפנים להמשך הסינגל ימינה
    בנקודה 12 בגבעת בולק יש שרידי מתקנים חקלאיים ושם מקום יפה לעצירה
  • המשכנו עם הסינגל ובנקודות 13 הסינגל נעלם למרות שהסימון קיים (יש סימון בשתי נקודות 13)
    רכבנו בר בשטח הנוח לרכיבה את הקטע הקצר
    ושוב הסינל ממשיך כדרך ואז שוב סינגל
    באיזור נקודה 14 יש אי בהירות למרות שמבחינתנו היה רצף של הסינגל עד נקודה 15 בה פגשנו את הדרך הלבנה הבאה מתחנת הדלק שליד נעורה שהיא אחת מנקודות התחלת הסינגל האפשריות
    בנקודה 14 יש שלט עץ שלא היו עליו עדיין הסברים 
  • בנקודה 15 פנינו שמאלה בעלייה תלולה בדרך שיש גם סינגל מקביל לה מדרום שהוא כנראה הסינגל הרשמי
    פנינו בנקודה 16 ימינה עם סימון הסינגל להמשך הסינגל
    פה יש קטע יפה ומתםתל שעובר באיזור של טוף עד נקודה 17 ליד נעורה בה מתחילה העלייה הארוכה של כ 6 ק"מ עד קבר נבי דהי
    בנקודה 18 הסינגל מגיע מדרום לגדר של בסיס נעורה ובנקודה 19 מגיעים לחרבת סהר הגדולה בה יש מערות קברים ומתקנים חקלאיים
    המשכנו בטיפוס שהוא מתון בד"כ בסינגל עד צומת הדרכים בנקודה 20
    המשכתי עם הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 21
    פה בעצם אחת ההתחלות של הסינגל
    פניתי ימינה לדרך שממשיכה בלי לשנות גובה ובהמשך פונים לסינגל שמטפס עד יבור לדרך סלולה בנקודה 22
    כאן ימינה עד מגדל התצפית וקבר נבי דהי (23)
  • אחרי מנוחה ירדנו לדרך הסלולה ופנינו שמאלה ומיד ימינה להמשך הסינגל בנקודה 24
    פה סוף הגיעה הירידה המיוחלת , ירידה מהירה ומתפתלת בסינגל עד דרך הנוף הכחולה בה נכנסנו לסינגל לפני 27 ק"מ בנקודה 8
  • פנינו ימינה במורד הדרך ומיד בנקודה 25 פנינו שמאלה לדבל תלול ומדורדר
    המשכנו ברכיבה מהירה בירידה בסדרת דבלים שרובם מדורדר עד נקודה 28 (הכל רכיב)
    פה פנינו ימינה למבנה עם מכלאות צאן וחצינו אותו בדבל שהופך דרך 4X4 ובנקודה 29 פנינו שמאלה בדרך שיורדת ונכנסת לכפר סולם
    עברנו ליד המסגד במרכז הכפר (30)
    הכפר סולם מיוחס לכפר העתיק שונם ממנו הגיעה בין השאר אבישג השונמית
    המשכנו דרך הכפר בכביש למושב מרחביה 32 והלאה בכיוון עפולה
    בנקודה 33 פנינו לדרך עפר ליד מכון שמטפל בזבל פרות
    בנקודה 34 חצינו תעלה מדופנת בבטון ועברנו לדרכי השכונה ההולכת ונבנית ״רובע יזרעאל״ והלאה לרחובות השכונה
    בנקודה 35 פנינו לכביש אל הקניון ולאוטו (1)

 

Friday, January 08, 2016

חצץ דרוך

חצץ דרוך

תאריך :  8-1-2016


מרחב עם - נחל חצץ - בורות חצץ - סינגל בורות חצץ - נחל חצץ - תצפית על מעלה אברהם - רכס חתירה הדרום מערבי - מעל נחל דרוך - הר קטום - שטחים של קיבוץ שדה בוקר - חציית כביש 204  - רכס חלוקים - נחל עץ - תוספת צפונית של סינגל חלוקים - חציית כביש 204 - סכר הרועה - מרחב עם


נקודת יציאה :
נכנסים מכביש 204 לכיוון היישוב מרחב עם ובככר בכניסה פונים ימינה לרחבה ליד מגרש הכדורגל שמאחורי תחנת האוטובוס

משתתפים : 14

מרחק : 33 ק"מ

גובה מצטבר : 424 מ'

זמן : 4:37 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

סימולציה של המסלול על תצ"א ב Doarama

המסלול עפ״י ארי שוטן

 הערות

  • הפחידו אותנו בתחזית על גשם ואובך ולכן בחרתי ברכיבה כמה שיותר דרומית (עד פחות משעתיים נסיעה מהבית) כדי להמנע מהגשם ולכן הלכתי על איזור שדה בוקר
    בסופו של דבר היינו יכולים לרכב בכל איזור דרומית לתל אביב בהם לא ירד הגשם , אבל הרווחנו מסלול מדברי משובח שמבוסס ברובו על סינגלים , נאקבים ושבילי עזים וכולו רכיב פרט לקטע עלייה קצר על מצוק של כ 10 דקות שהיה צפוי ונדרש
    יצא מסלול נהדר
    שוב ההעזה משתלמת !
  • יצאנו מהרחבה ליד מגרש הכדורגל הקטן של מרחב עם (1) ובכיכר הכניסה (2) פנינו בכביש החוצה מהיישוב עד נקודה 3 בה חברנו לסינגל שחובר לדרך 4X4 לבורות חצץ בערוץ נחל חצץ מסומן בסימוני הגמל עם הגלגלים של גיאופן
    בנקודה 4 פנינו עם הדרך שמאלה וחצינו את הערוץ וטיפסנו בסינגל עד הבורות (5)
    אלה בורות נבטיים מרשימים שביקרנו בהם בעבר מספר פעמים במסלולים שונים
  • ירדנו מספר מ׳ מהבורות בכיוון הערוץ ונכנסנו לסינגל ״בורות חצץ״ של גיאופן (6)
    זהו סינגל נחמד במגמת עלייה קלה ומסומן בסימוני הגמל של גיאופן
    בנקודה 7 הסינגל מסיים ירידה לערוץ נחל חצץ ופה עזבנו אותו
    המשכנו בשבילי עזים זורמים ופה ושם דאבלים מבוססי קוליסים כולם במקביל לערוץ עם ליווי קירות יפים של גדות הנחל
    כך המשכנו עד חיבור לדרך המסומנת סימון שבילים אדום היורדת למעלה אברהם בנקודה 8
    המשכנו עם הדרך קטע קצר עד נקודה 9 בה רואים את המכתש הגדול
    פה פנינו ימינה לדרך 4X4
    שמטפסת עד לנקודת תצפית טובה על האנדרטה של מעלה אברהם והמכתש הגדול בנקודה 10
  • מהתצפית ירדנו בר בשטח (זרוע אבנים אבל רכיב) ובמהרה בנקודה 11 חברנו לשביל שחובר לדאבל ורכבנו בו עד נקודה 12
    פה בעצם מתחיל האיזור של השבירה של הקיר המזרחי של המכתש הגדול
    אני תכננתי לטפס כאן לרכס ארוך שהוא חלק מרכס חתירה ולרכב עליו עד סופו ליד הר קטום
    הערכתי שברגע שנעלה לראש השלוחה נמצא תוואי או שביל רכיב ואכן כך היה
    טיפסנו רגלית את המצוק התלול , כ 100 מ׳ תוך הנפת האופניים על הכתף ומרגע שהיינו בראש הרכס (13) לא הפסקנו לרכב תחילה על משטח סלע נהדר (ראה תמונות) עד נקודה 14 ואז בשבילי עזים וגמלים ולעתים בדבלים של רכב עד סוף הרכס אחרי כ 8 ק״מ
    בנקודות 15 יורדים באוכף ועולים לצדה השני
    מהרכס נשקף מימין נחל דרוך המרשים שבפברואר 2004 היה המסלול הראשון שרכבתי והובלתי במדבר בטיול השנתי של הקבוצה
    בנקודה 16 חצינו דרך בסימון שבילים אדום והמשכנו בנאקב עד מרגלות הר קטום בנקודה 17
    טיפסנו רגלית לראש ההר לתצפית (18) , פרט למני שלקח את האופניים למעלה ואחר הפגין ירידה נועזת (ראה תמונות)
  • מנקודה 17 ירדנו בלי שביל מוגדר עד חיבור לסינגל חלוקים עליו רכבנו קטע קצר (נקודות 19)
    פנינו מהסינגל לשבילי עזים זורמים בערוץ עד נקודה 20
    מכאן רכבנו בדאבלים ודרכי 4X4
    מישוריים עד חיבור לכביש 204 בנקודה 22
    פה חצינו את הכביש וטיפסנו בדרך העולה בכיוון הרכס ובהמשכה יורדת לעץ שבנחל עץ
    הדרך היא חלק מסינגל חלוקים ומסומנת בסימון של גיאופן
    בשיא הרכס בנקודה 23 פנינו ימינה לדרך 4X4
    והמשכנו בה עד נקודה 24 בה ירדנו בסינגל קצר לנחל עץ אליו חברנו בנקודה 25
    המשכנו בדאבל ולעתים סינגל בסימון של גיאופן של התוספת הצפונית לסינגל חלוקים בעלייה מתונה מאד עד האוכף בנקודה 26
    פה מתחיל אחד הקטעים הכייפיים של סינגל חלוקים בירידה בסינגל משובח ומהיר מעל וואדי תלול עד כביש 204 בנקודה 27
    חצינו את הכביש והמשכנו בדרכים עד בכר הרועה בנקודה 28
    רכבנו בדרך שעל הסכר עד נקודה 29 ומכאן פנייה שמאלה לדרך 4X4
    עד האוטו (1)

 

Friday, January 01, 2016

רוחות במכתש הגדול

 

רוחות במכתש הגדול

תאריך :  1-1-2016

רח' רש"י בירוחם - כביש "מרכז ירחם-דימונה" - סינגל ירוחם - נחל אבנון - מרגלות הר אבנון - המצוק המערבי של המכתש הגדול - מחצבות חול במכתש הגדול - כביש חוצה המכתש הגדול - מרגלות הר אבנון - סינגל ירוחם - מצוק המכתש הגדול - ירוחם


נקודת יציאה : חנייה ליד מלון אירוס המדבר ברח' רש"י בירוחם

משתתפים :2

מרחק : 25 ק"מ

גובה מצטבר : 518 מ'     

זמן : 4:28 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

המסלול במפת עמוד ענן

Doaramaסימולציה של המסלול על תצ"א ב 

Googleתמונות ב +(רז)

Facebookתמונות ב (רז)

הערות

  • שוב ההעזה ובעיקר הכרת הארץ וניתוח נכון של התחזית עזרה לנו להיות בין אלה שרכבו היום רכיבה של ממש ולא נרטבו (כמעט) ולא התלכלכו בבוץ (כמעט)
    לפי התחזית השבוע הבנתי שבאיזור ירוחם לא הולך להיות גשם שיפריע לרכיבה ולכן התוכנית היתה לבצע את המסלול שתכננתי בפברואר ונאלצנו לשנותו אז ל
    רכיבת שלג במכתש הגדול
    רוב חברי הקבוצה השתפנו לבסוף ולא באו ורק גיל ואני יצאנו לרכיבה
  • יצאנו מהחנייה שליד מלון איוס המדבר (1) לצומת בה מתחבר הכביש לדימונה במרכז ירוחם (2) ורכבנו עליו צפונה עד הגשר מעל נחל אבנון ומיד אחריו (3) פנינו לסינגל ירוחם
    בקטע זה הסינגל לא ממש ברור כי הוא לא מתוחזק אבל הרכיבה נוחה בכל השטח
    בהמשך הסינגל נהיה יותר ברור ורכבנו בדיוק עליו בכיוון מצפון למאהלים בדווים
    מדי פעם יש סימון של הסינגל שהיה מסומן בעמודי עץ שחלקם הקטן שרד אבל השילוט עליהם נתלש ממזמן וגם סימונים בצבע לבן צהוב לבן שנמצאים לעתים רחוקות
    אחרי שהסינגל עוקף את המאהלים הוא מתחיל לטפס במעלה נחל אבנון בעלייה סבירה עד שרידי המחנה הבריטי למרגלות הר אבנון
    אנחנו עזבנו את הסינגל ממש לפני המחנה בנקודה 4
  • פה בצומת השבילים פנינו שמאלה לדבל דרדרתי שהוריד אותנו לערוץ
    מכאן קצת בר בשטח (רכיב) עד לחיבור לנאקב שנראה בבירור (5) ורכיבה בנאקב שהופך לדאבל נאקב לפעמים (קוליסים ושבילי גמלים ועיזים) עד נקודה 6
    בנקודות 6 עלייה בנאקב זרוע אבנים ולא רכיב לאורך כ 250 מ'
    המשכנו על משטח הסלע לקצה המצוק לתצפית על המכתש (7)
  • פה ירדנו בשרידי נאקב לא מתוחזק שיורד בפיתול את המצוק (קטע של כ 20-30 מ') רכיב חלקית ובנקודה 8 חברנו לנאקב רכיב ב 95% עם נוף יפה של המכתש הגדול מימין עד נקודה 9
    פה ידענו על המשך נאקב שאליו צריך לעלות צפון מערבה במצוק , והתוכנית שלנו היתה להמשיך איתו עד ראש מעלה חתירה (אותו ירדנו בעבר מספר פעמים) ומשם לרדת למכתש
    בגלל מזג האוויר המפוקפק שהיה החלטנו לוותר על הקטע הזה ולהתפתות ולרדת בתוואי שראינו כאן
    ירדנו בזהירות קטע מצוקי עד נקודה 10 (רכבנו ממנו רק קטעים קצרים - כ 20%) ומנקודה 10 חברנו לשביל יעלים בצד הצפוני של השלוחה
    בהמשך בנקודה 11 השביל הופך לנאקב נוח עליו רכבנו ובהמשך הרכיבה היא בשרידי שבילים או בר בשטח , הכל רכיב לחלוטין עד חיבור לדרך המחצבות בנקודה 12
    פה רכבנו בדרכי המחצבות ודרך מתקני המחצבה עד שער היציאה מהמחצבות בנקודה 13
  • מכאן רכיבה בדרך טובה עד חיבור לכביש החוצה את המכתש הגדול בנקודה 14
    פה מתחיל טיפוס ארוך ומייגע בכביש העולה לירוחם עד צומת הפנייה להר אבנון בנקודה 15
    הטיפוס היה קשה יותר מהרגיל בגלל רוח הפנים או הצד שלעתים בעיקר בעיקולי הכביש ממש עצרה אותנו
    התוכנית מכאן היתה להמשיך דרומה בסינגל ירוחם ואז להמשיך על המצוק של המכתש עד תחילת נחל שועלים ולרדת בנחל שועלים
    בגלל שהרוח התחזקה מאד חששתי מרכיבה על המצוק שהיתה מאבק קשה מאד ברוח החלטתי לחזור לירוחם בתוואי של סינגל ירוחם הדרומי
    עלינו כאן על הדאבל שיורד לערוץ ובנקודה 16 מטפס דרומה בתוואי סינגל ירוחם
    בנקודה 17 הדאבל הופך סינגל שמתפתל עד מתחת לתצפית על המכתש בנקודה 18
    פה התחלנו בכיוון ירידה בסינגל ירוחם שזורם בדרך כלל כלפי מטה
    בנקודה 19 חתכנו מהסינגל בר בשטח הרכיב כולו עד הערוץ בנקודה 20
    הבנייה מצפון לערוץ יצרה סוללה של שפוכת של כמה מ' אותה טיפסנו ואז רכבנו בשטח המיושר שמעל עד חיבור לרחוב (ריק מבתים עדיין) בנקודה 21
    מכאן ברחובות ירוחם עד האוטו (1)

Friday, December 25, 2015

ירוק שחור וסגול

ירוק שחור וסגול

תאריך :  25-12-2015

מצודת יואב (חניון גבעתי) - חצייה מתחת כביש 35 - כניסה לשדה יואב - ליד כוכב מיכאל - כביש 232 - חרבת בית תימה - ליד בית הקברות של תלמי יפה - חציית המסילה "אשקלון-קרית גת" - כביש הגישה לגברעם - סינגל גברעם - יובלי נחל שומשום - יער גברעם - קידוחי נפט של חלץ - חציית המסילה "אשקלון-קרית גת" - מוצב חוליקאת (גבעה 138.5) - חציית כביש 232 - נחל חלץ - חמי יואב - אנדרטה לחיילים מצרים ליד חמי יואב - חציית כביש 35 - סינגל קוממיות - יער קוממיות - מצודת יואב (חניון גבעתי)  

נקודת יציאה :  חניון גבעתי ליד מצודת יואב

משתתפים : 11

מרחק : 43 ק"מ

גובה מצטבר : 562 מ'

זמן : 4:59 שעות

הודעה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS


הערות
  • הצפון היבש השנה דוחף אותי לרדת לדרום הירוק
    שמו של הטיול נגזר מהנופים והמקומות בהם ביקרנו
    ירוק - בגלל השדות בירוק בוהק בהם רכבנו
    היה ניגוד מוחלט בין הצפון היבש השנה לדרום והמרכז הירוקים בגלל הגשמים שירדו שם
    שחור בגלל אתרי שאיבת הנפט על פניהם חלפנו - נפט שנמצא כאן לראשונה בשנת 1955 וגרם לאופוריה גדולה באותם ימים שהתפוגגה חלקית בהמשך
    סגול - בגלל אתרי הקרבות הרבים ממלחמת השחרור שנערכו באיזור זה בעיקר ע"י חטיבת גבעתי שהמוזיאון שלה ממוקם כאן
    מסלול מגוון המשלב נופים , אתרים הסטוריים ואתרי מורשת קרב וכמובן סינגל קק"לי משובח
  • יצאנו מהחניון (1) בכביש הגישה לאתר ועברנו בנקודה 3 מתחת לכביש 35
    בנקודה 4 חצינו את כביש הכניסה לשדה יואב ומיד כמה מ' שמאלה (צפונה) נכנסנו לדרך שממשיכה ומקיפה את הגדר של שדה יואב
    בצומת הדרכים בנקודה 5 פנינו ימינה והמשכנו בדרכי 4X4 עד לדרך מקבילה לכביש 232 בנקודה 6
    רכבנו על הדרך צפונה אבל בגלל בוץ שהיה בהמשך עברנו בנקודה 7 לכביש עצמו ומיד בנקודה 8 פנינו שמאלה לדרך 4X4
    המשכנו בדרכים בין מטעים ושדות עד נקודה 10 בה פנינו ימינה לדרך בערוץ נחל תימה
    בנקודה 11 עלינו שמאלה בדרך במטע והלאה ברך קצת חולית לחרבת בית תימה היפה עם שרידי המבנה עם הקשתות בנקודה 12
  • מכאן המשכנו בדרך 4X4 עד הצומת בנקודה 13 ואז דרום מערבה בדרכים עד נקודת החצייה של הרכבת בנקודה 14
    חצינו את המסילה במעבר עם המחסום והמשכנו בדרכי ה 4X4 עד כביש הגישה לקיבוץ גברעם בנקודה 15
  • פנינו ימינה בכביש ומיד נכנסנו לדרך 4X4 שחיברה אותנו לתוואי סינגל גברעם של קק"ל המסומן בסימון שבילי אופניים אדום של קק"ל בנקודה 17
    השביל הוא דרך ובנקודה 18 פונים שמאלה במקום בו השביל הופך סינגל
    זרמנו עם הסינגל המשובח שנראה ששופץ וסודר עם כמה רמפות ועוד
    בנקודה 19 פנינו מהסינגל המערבי לסינגל המזרחי , גם הוא מסומן בסימון קק"ל האדום
  • טיפוס קצר בסינגל ואז המשך זרימה איתו
    בנקודה 20 יש צומת סינגלים בה לקחנו את הימיני והמשכנו בסינגל עד נקודה 21
    פה עזבנו את ההמשך הרגיל של הסינגל ופנינו שמאלה לדרך שבהמשך חובת שוב לקטע סינגל בנקודה 22 שמטפס ומלווה את הדרך שמימינו עד נקודה 23
  • פה עזבנו סופית את קומפלקס סינגלי גברעם ופנינו ימינה בירידה קצרה וחברנו לדרכי 4X4 טובות שהובילו אותנו לחרגול נפט פעיל בנקודה 25
    המשכנו בדרכי ה 4X4 עד המסילה בנקודה 25
    פה היה מעבר מסילה בעבר שבוטל (יש שלט) , אבל בלית ברירה חצינו את המסילה (בזהירות) והמשכנו בדרך מהצד השני שמובילה מיד לחרגול נוסף לשאיבת נפט (26A)
    טיפסנו מהחרגול בדרך ובצומת הדרכים בנקודה 27 פנינו ימינה לחניון והאנדרטה בחוליקאת (גבעה 138.5) - אחד מאתרי הקרבות הקשים במלחמת השחרור (נקודה 28)
  • חזרנו לצומת בנקודה 27 והמשכנו בדרך שיורדת לנקודה 29 ושוב טיפוס קל בדרכים עד ליד המסילה בנקודה 30
    המסילה כאן עוברת על סוללה גבוהה מעל הדרך
    בנקודה 31 חצינו את כביש 232 ומצידו השני ת מספר מטרים צפונה לנקודת החצייה , המשכנו בדרך שמטפסת טיפוס קצר ואז רכבנו בדרכי שדות רחבות בנוף מדהים של מרחבים ירוקים עד נקודה 35
    פה פנינו שמאלה בדרך 4X4 שממשיכה אח"כ צפונה עד לצומת הכניסה לחמי יואב בנקודה 36
    פה פנינו שמאלה מספר מטרים אל האנדרטה ל 4 חיילים מצרים שנהרגו באיזור בכיס פלוג'ה במלחמת השחרור
    האנדרטה הוקמה כאן ואנדרטה נוספת ליד גשר עד הלום בעקבות הסכם השלום עם מצריים
  • חזרנו לכביש הגישה לחמי יואב וחצינו בצומת את כביש 35 בנקודה 37
    עברנו מעל מעקה הבטיחות בצידו הצפוני ועלינו כ 10 מ' עד חיבור לסינגל/דאבל ביער קוממיות
    פנינו בנקודה 38 בדאבל צפונה ואז עם הדאבל מערבה
    זהו דאבל שהופך סינגל של ממש בנקודה 39 וזורם (רמה טכנית קלה מאד) עד החנייה בנקודה 1

 

Tuesday, December 22, 2015

כפר גלים

 

כפר גלים

תאריך :  22-12-2015

העיר התחתית - אגד הישנה בקרית אליעזר - בת גלים - טיילת בת גלים - ליד תחנת הרכבל - המכון לחקר הימים - חוף הכרמל - חוף דדו - חצייה מתחת כביש 2 ליד כפר גלים - כפר גלים - ליד טירה - מת"מ - טיילת שקמונה - המכון לחקר הימים והאגמים - בת גלים - קרית אליעזר - העיר התחתית    

נקודת יציאה :  המשרד של Shutterfly ברח' המגינים 32 בחיפה (ככר ההגנה)

משתתפים : לבד

מרחק : 27 ק"מ

גובה מצטבר : 56 מ'

זמן : 1:43 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS


הערות
  • הבוקר יצאתי לסיבוב שיחקור האם יש קטע רכיב מערבית לכביש החוף בין חיפה לכםר גלים ואכן נמצא הנתיבשטוב לכל העונות
  • התחלתי מהעבודה (1) שבעיר התחתית ופניתי בצומת של אגד הישנה (2) (לא המאד ישנה שהיתה בשכונה הגרמנית , אלא זו של שנות ה 70 בקרית אליעזר)
    המשכתי דרך בת גלים ופניתי לרחוב הראשון מערבית לבסיס ההדרכה של חיל הים בנקודה 4 ועד כביש החוף של בת גלים והטיילת עד ליד הרכבל בנקודה 5
  • מכאן בכביש (בקרוב יהיה המשך לטיילת) עד לכיכר בנקודה 6 והלאה בכביש השובש למכון לחקר הימים
    בנקודה 7 ליד המכון לחקר הימים בו מתחילה טיילת שקמונה עליתי בסינגל קצר לתל שקמונה (8) וירדתי בסינגל וחברתי לטיילת בנקודה 9
    המשכתי בטיילת עד ליד מקסים (10) והלאה עוד כ 200 מ' המותרים לאופניים ואחר כך ירדתי לכביש (אסור לאופניים לרכב בקטע זה ודרומה בטיילת - תשאל את עיריית חיפה למה)
    המשכתי עם הכבביש מתחת לגשר ליד הרכבת (11) והלאה בחניות חוף הכרמל ולפעמים בכביש המקביל לחוף עד נקודה 12
  • כאן ממשיכה דרך 4X4 העוברת דרך שער עם פתח פתוח להולכי רגל ואופניים
    זוהי דרך טובה על רכס הכורכר
    הדרך לא חולית ולכן מתאימה לרכיבה כל השנה
    בנקודה 13 הדרך ירדת וחוצה ערוץ קטן שדורש 3 מ' הליכה ואז ממשיכים לרכב עד נקודה 14 בה יש סלעים שחוסמים את ההמשך
    יורדים מהאופניים והולכים מטר לדרך מהצד השני של הסלעים
  • רוכבים בדרך שעוברת במעבר מסודר מתחת לכביש 2 והמסילה ומגיע לשער האחורי הנעול של כפר גלים בנקודה 15
    פניתי ימינה לדרך 4X4 סביב הגדר של כפר גלים עד חיבור לדרך מקבילה לכביש החוף ממערב לו בנקודה 16
  • מכאן רכיבה בדרך במקביל לכביש עד ליד צומת הפנייה לטירה בה פונים לדאבל עם צמחייה בנקודה 18
    ממשיכים בדאבל במקביל לחומה של מפעל עד כביש כניסה לאחד ממתקני התעשייה הצבאית בנקודה 19
  • מכאן על המדרכה בצד המערבי של כביש 4 עד הפנייה הצפונית למת"מ בנקודה 20
    המשכתי בכביש בכיוון תחנת הרכבת והלאה לאורך הכביש המקביל לים עד חיבור לטיילת קצת לפני מסעדת מקסים בנקודה 21
    המשכתי בטיילת שקמונה והלאה דרך רחובות בת גלים ותחנת הרכבת של בת גלים (22) והלאה ברחובות העיר התחתית עד העבודה (1)

Friday, December 18, 2015

סביב מאגר אשכול

סביב מאגר אשכול

תאריך :  18-12-2015

אלון הגליל - פמפ טרק אלון הגליל - סינגל אלון הגליל - וואדי רימונים - עין אום חמיד - חצייה מתחת כביש 79 - כביש "חוג'יראת-ביר אל מכסור" - חוג'יראת - כביש 784 - תל חנתון - נחל יפתחאל - מאגר אשכול - מעבר מתחת כביש 77 - מרגלות הר חיא - סינגל ריש לקיש - גבעת קט - ליד הושעיה - קבר רבי יהודה נשיאה - ליד ציפורי - עין חיא - מקביל לכביש 79 - חצייה מתחת 77 - חצייה מתחת כביש 79 - אלון הגליל      

נקודת יציאה :  רחבה חנייה ליד חנות האופניים ומרכז שטח אלון הגליל

משתתפים : 12 (יעקב פרש באמצע בגלל בעיות בציר הגלגל האחורי)

מרחק : 37 ק"מ

גובה מצטבר : 529 מ'

זמן : 4:50 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS




הערות
  • בתחילת השבוע היה נראה שיהיה אפשר לרכב בצפון
    ביום שלישי כשהחלטתי על המסלול אכן זה נראה סביר ודווקא ביום חמישי חשבתי שאולי צריך להתחרט ולרדת דרומה לנגב או מדבר יהודה
    בכל זאת היתה לי הרגשה שלא יהיה גשם רציני ואכן התחושה שלי צדקה ולמרות שיצאתי מהבית בכפר יונה בגשם חזק הגעתי לאלון הגליל לזרזוף קל שבהמשך נגמר
  • יצאנו מהחנייה (1) ונכנסנו בטעות לפמפ טרק (2) (אין סימון לסינגל בכיוון ההפוך)
    חברנו לסינגל וטיפסנו בו מזרחה לגבעה לשיא הגובה (3)
    מכאן ירידה כייפית בסינגל (בדרך כלל מטפסים כאן ובירידה כמובן היה הרבה יותר כיף) עד לנקודה בה הוא חוצה את הוואדי בנקודה 4
    מכאן ימינה בדרך 4X4 עד חיבור לדרך טובה בוואדי הרימונים (5)
  • מכאן רכבנו בדרכי 4X4 רובם טובות
    בנקודה 6 רציתי להמשיך בסינגל/דרך משמאל לוואדי אבל בגלל בנייה שם השביל נעלם והמשכנו בדרך מימין
    בנקודה 8 הגענו לדרך מקבילה לכביש 79
    פנינו שמאלה ובנקודה 9 עברנו במעבר מסודר מתחת לכביש 
  • המשכנו בדרכי ה 4X4 עד נקודה 11
    פה פנינו שמאלה בעלייה סבירה עד למגרש רחב עם מטע תמרים בנקודות 13
    בקצה שלו חצינו שטח של כמה מ' וערנו בפתח בגדר בנקודה 14 ועלינו על דרך 4X4
    רכבנו על הדרך עד חיבור לכביש בין ביר אל מכסור לחוג'יראת בנקודה 15
  • מפה רכבנו בכביש לתוך חוג'יראת ומיד בסוף הכפר פנינו לדרך ש 5 המ' הראשונים שלה נחסמו באבנים ומאלצת הולכת האופניים מהכביש לתחילת הדרך
    הדרך עוברת בחורש כשבצדדים יש מזבלה
    בנקודה 17 הדרך מתחברת לכביש שעובר בין חוג'יראת לפרברים של הכפר
    ירדנו עם הכביש לצומת בנקודה 18 ומכאן בירידה מהירה בדרך 4X4 לוואדי ולצומת הדרכים בנקודה 19
  • פה פנינו ימינה בדרך בסימון שבילים אדום שמטפסת מערבה אל האוכף בנקודה 20 ואז יורדת
    הדרך ממשיכה ועוזבים את הסימון האדום שהולך שמאלה
    המשכנו בדרכי 4X4 בין כרמי זיתים עד חיבור לכביש 784 מכפר מנדא בנקודה 22
    פה רכבנו ממערב לכביש מעבר למעקה הבטיחות עד נקודה 23 בה חצינו את הכביש ונכנסנו לדרך 4X4 שהובילה למרגלות תל חנתון (24)
    טיפסנו עם הדרך לראש התל (25) שם ביקרנו במבנה הצלבני המרשים שקבור באדמה
  • דהרנו מראש התל בירידה בדרך 4X4 לעין חנתון (26)
    מכאן בדרכי 4X4 מקבילות לבריכות מאגר אשכול המגודר
    בנקודה 27 חצינו במעבר מסודר מתחת לכביש 77 והמשכנו עם הדרך דרומה בכיוון יער ציפורי עד המפגש עם סינגל ריש לקיש של קק"ל (28)
  • מכאן רכיבה כייפית בסינגל ריש לקיש המשובח שלדעתי אחד היתרונות שלו על סינגלי קק"ל האחרים הוא שהוא פתוח לא נוף ולא רק מתפתל בתוך יער
    לכן הוא הרבה יותר מעניין לטיילים כמוני שלא מחפשים רק להסתנגל אלא גם לטייל
    התקופה הזאת גם יפה במיוחד בגלל המרבדים של הירוק שמתחיל להראות סביב ואפילו קצת כלניות בצבעים שונים שהחלו לבצבץ למרות מיעוט הגשמים באיזור
    הסינגל היה יבש ולא היתה בעיית בוץ כלל
    בסוף העלייה הארוכה בנקודה 32 שממש לפניה הולך ונבנה מה שנראה כמו אתר מוטוקרוס לאופנועים , מתחילה ירידה נהדרת עם עליות וירידות קטנות
  • בנקודה 34 הסינגל חובר לדרך לבנה רחבה מקבילה לכביש 79
    בנקודה 35 שוב ממשיך הסינגל כסינגל
    בנקודה 36 עזבנו את הסינגל שמאלה וירדנו למעבר מתחת כביש 77 בנקודה 37
    המשכנו בדרך 4X4 במקביל לנחל יפתחאל ובנקודה 38 עברנו מתחת לכביש 79 והמשכנו בדרכי 4X4 בכיוון אלון הגליל
    מנקודה 39 מטפסים בעלייה תלולה בדרך 4X4 עד חיבור לכביש העולה לאלון הגליל בנקודה 40
    בצומת הכבישים באלון הגליל בנקודה 41 פנינו ימינה והמשכנו עד מרכז השטח (1)

 

Tuesday, December 15, 2015

מדור לחיפה

מדור לחיפה

תאריך :  15-12-2015

כביש 2 - כביש גישה לנחשולים ודור - בית קברות של דור - שמורת חרבת דרכמון - חרבת חדרים - עין איילה - מעבר מתחת כביש החוף - הבונים - מעבר מסילה הבונים - מנחת הצנחנים בהבונים - עתלית - גשר מעל כביש החוף - שייך באדר - עין כרמל - כלא 6 - מגדים - החותרים - כפר גלים - טירת הכרמל - מת"מ      

נקודת יציאה :  כביש 2 ליד הגשר שמעל כביש הגישה לנחשולים ודור

נקודת סיום : חנייה צפונית של Intel במת"מ

משתתפים : לבד

מרחק : 27 ק"מ

גובה מצטבר : 23 מ'

זמן : 1:54 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS


הערות
  • הבוקר בדרך לעבודה בדקתי מסלול מאיזור מחלף זכרון למת"מ
    חיפשתי מקום נוח לעצירה על כביש החוף בו אשתי תוכל להוריד אותי בנוחות ושאסיים את הרכיבה במת"מ בו היא עובדת ולא אצטרך לרכב ברחובות חיפה
    הצלחתי לבנות מסלול שכולו שטח פרט לקטע האחרון על המדרכה לאורך מפעלי התעשייה הצבאית בטירה והמת"מ
    למרות הגשם שירד ביומיים האחרונים (גשם לא חזק מדי) לא היתה בעייה של שלוליות או בוץ
    השלולית היחידה שעקפתי בשוליה ברגל (פחות מ 10 מ' הליכה) היתה במקום בו הדרך חוצה את נחל מערות
  • מהמקום בו ירדתי (1) הלכתי מאחורי מעקה הבטיחות ליד הגדר עד מעל הכביש לדור הבונים
    מצאתי מקום נוח יחסית לירידה בו יש מצוק של 1 מ' וירדתי לכביש למטה (2)
    רכיבה קצרה בכביש הגישה לנחשולים ודור מזרחה ומיד בנקודה 3 פניתי לדרך 4X4 טובה צפונה בכיוון בית הקברות
    המשכתי עם הדרך שממזרח לרכס הכורכר המזרחי עד שנכנסתי למושב עין איילה בנקודה 5
  • רכבתי בתוך עין איילה ופניתי שמאלה בנקודה 6 לדרך שעוברת מתחת כביש 2
    מהצד המערבי של כביש החוף מטפסים לשיא הגובה בו יש בית קברות ויורדים לדרך בנקודה 7
    מכאן בדרך צפונה מקבילה למסילה שחוברת לכביש לחוף הבונים ליד מעבר המסילה בנקודה 8
    המשכתי עם הכביש עד החנייה של מנחת הצנחנים בנקודה 10
  • פה התחברתי לדרך שיורדת מקצה החנייה וממשיכה בדרך כלל במקביל לכביש 2 עד עתלית
    בנקודה 11 בחיבור הדרך לדרך העולה לגשר החקלאי פניתי ימינה ועליתי לגשר מעל כביש החוף (12) וירדתי עם הדרך הטובה לעין כרמל
    בנקודה 14 הקפתי את עין כרמל עם הכביש הפנימי ובצד השני של הקיבוץ בנקודה 15 פניתי שמאלה
    בנקודה 16 נכנסתי לדרך בין השדות והמטעים והמשכתי בדרכי שדות עד צומת כלא 6 בנקודה 19
  • חציתי את הכביש וחשבתי שאם ארכב בדרך לכלא 6 (20) אעקוף אותו בדרך לפניו מערבה אבל היא חסומה
    לכן חרתי לכביש ורכבתי בשוליו עד בית האריזה בנקודה 21
    פה פניתי ימינה לדרך והלאה בדרכי מטעי הבננות עד הדרך המקבילה לכביש 4 בנקודה 22
    מכאן בדרך עד הכניסה למגדים (23)
  • המשכתי בדרך ה 4X4 המקבילה לכביש
    בנקודה 24 מול הכניסה לנחל ספונים חציתי ברכיבה את הערוץ ומצידו השני דילגתי מעל סוללה קנה (1 מ' הליכה) והמשכתי בדרך ה 4X4 עד הכניסה לקיבוץ החותרים בנקודה 25
    הדרך ממשיכה עד נקודה 26 בה היא מתרחקת קצת מהכביש וממשיכה לכניסה לכפר גלים (27)
    המשכתי עם הדרך הטובה עד גדר של מפעל בנקודה 28
    פה מסתיימת הדרך
    הלכתי כ 5 מ' ימינה ללא שביל ורכבתי בדבל מקביל לחומה של המפעל עד כביש כניסה לאחד ממפעלי התעשייה הצבאית בנקודה 29
  • מכאן רכיבה על המדרכה בצד המערבי של כביש 4 לאורך מפעלי התעשייה הצבאית ובהמשך המת"מ עד צומת הכניסה הצפונית למת"מ בנקודה 30 והלאה לחנייה הצפונית של Intel בנקודה 31

 

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף תאריך : 26 -4 -2024 חניית מבקרים עין הוד - נקודת התחלה : חניית מבקרים עין הוד Waze לנקודת התחלה...