Friday, August 09, 2019

המלחמה על המים

 המלחמה על המים

תאריך :  9-8-2019

קייקי כפר בלום - גשרון מעל הירדן - טיילת עמי - כביש 9779 - עמיר - כביש 918 - כביש גישה לשמיר - שמיר - ליד שביל הדולמנים - דרך הפטרולים הישראלית הישנה - בריכת הירדינון - דרך הפטרולים הישראלית הישנה - עין שמיר - חציית וודי נעמוש - אנדרטת אורי אילן - חרבת עומרית - נבי הודא - לאורך הבנייס - סינגל הבנייס - ליד שניר - כביש גישה לשניר - כביש 99 - צומת הטנק - כביש לשיאון - ליד צינור הנפט Tap Line - נוחיילה - דרך הפטרולים הישנה מצפון לתל דן     נחל דן - קיבוץ דפנה - שביל אופניים מקביל לכביש 99 - צומת חורשת טל - שביל אופניים מקביל לכביש 918 - גשר מעל הבנייס - דרך לאורך הבנייס - חניון השקד - חניון האקליפטוס - הירדן - שדה נחמיה - טיילת עמי - קייקי כפר בלום

נקודת יציאה : חנייה של קייקי כפר בלום

משתתפים : 11

מרחק : 45 ק"מ

טיפוס מצטבר :  585 מ'

זמן : 6:00 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • בחרתי הפעם במסלול יפה שקראתי לו "המלחמה על המים"
    זאת בגלל שהנושא ליווה אותנו בכל הטיול , למרות שביקרנו באתרים נוספים לא קשורים - אבל הדגש היה ביקור בנוחיילה ובאיזור שבין נוחיילה ותל דן , שם בעצם התחילה המלחמה על המים ובגלל התקרית הראשונה שהתרחשה ב 3 בנובמבר 1964 בה נורו 89 פגזי טנקים שלא פגעו , השתנתה תורת תותחנות הטנקים בחיל השריון שהשפיעה בסופו של דבר על ההצלחה שלו במלחמת ששת הימים
    בנוסף בירנו במקדש הרומי (כנראה של הורדוס) בחרבת עומרית
    שחינו וטבלנו במספר אתרים מתוך המבחר הגדול שיש באיזור
    בעבר רכבתי במסלול שעבר בנוחיילה עם הגעה מכיוון אחר :
    https://razg.blogspot.com/2017/07/blog-post.html
  • יצאנו מחניון קייקי כפר בלום (1) אל הגשרון שעובר לטיילת עמי (2)
    קיוויתי שהשער האחורי של קיבוץ עמיר יהיה פתוח ונוכל לחצות דרך הקיבוץ להמשך , אבל כמו שציפיתי היה סגור ולכן רכבנו בטיילת עמי שלאורך הירדן עד כביש 9779 (נקודה 3)
    מכאן רכבנו בשולי הכביש עד הכניסה לקיבוץ עמיר בנקודה 4
    עברנו דרך הקיבוץ ומיד בנקודה 5 יצאנו משער מזרחי לדרכי 4X4 בשדות
    המשכנו בדרכי השדות עד חיבור לכביש 918 בנקודה 6
  • פה פנינו דרומה בשולי הכביש עד הפנייה לכיוון קיבוץ שמיר בנקודה 7
    הכביש מטפס לכיוון הקיבוץ
    בנקודה 8 נכנסנו לקיבוץ שמיר ופנינו שמאלה לאורך הכביש ההקפי בחיפוש אחר יציאה לכיוון הדולמן המפורסם שבו נמצאו חריטות
    בנקודה 9 יש שער שלצערנו היה נעול וממנו יציאה לשביל הדולמנים
    זה אומר שנצטרך לחזור ולבקר את הדולמן
    על הדולמן :
    https://www.telhai.ac.il/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%A0%D7%97%D7%A9%D7%A3-%D7%93%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%9F-%D7%A0%D7%93%D7%99%D7%A8-%D7%A2%D7%AA%D7%99%D7%A7-%D7%95%D7%9E%D7%A1%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%91%D7%9F-%D7%9C%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%94-%D7%9E-4000-%D7%A9%D7%A0%D7%94-%D7%94%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%98%D7%A8-%D7%91%D7%90%D7%95%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%A1%D7%9C%D7%A2-%D7%A7%D7%93%D7%95%D7%9E%D7%94

    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4930575,00.html
  • המשכנו ברכיבה דרך הקיבוץ עד השער בפינה הצפון מזרחי של הקיבוץ בנקודה 10
    טיפסנו וחברנו לדורך הפטרולים הישראלית הישנה שמלפני מלחמת ששת הימים
    פנינו איתה דרומה עד לבריכת סכר הירדינון בנקודה 11
    פה כמובן שחינו בבריכה הנהדרת
    פה דיברתי על בניית הסכר ואפשר לא סוג של מלחמה על המים קטנה שהיתה פה בשנות ה 50
  • אחרי הרחצה חזרנו בדרך הפטרולים צפונה
    בצומת הדרכים בנקודה 12 המשכנו בדרך הפטרולים ולעתים בדרכי 4X4 מקבילות לה אבל קצת מעליה
    דרך הפטרולים הישנה עוברת באיזור שנקרא צוקי זקף מעל כפר סאלד שם ראינו חצב ראשון השנה
    בהמשך ירדנו עם הדרך לצומת שמעל גבעת האם
    עצרנו בנקודה 13 ליד אנדרטה לאורי אילן
    פה בערך נתפשו אנשי החוליה שניסתה להגיע למתקן האזנה של צה"ל בשטח הסורי בשנת 1954
    אורי אילן אחד החיילים , התאבד כשחשש שלא יעמוד יותר בחקירה שכללה עינויים ע"י הסורים
    קצת על הסיפור :
    http://www.noamziv.co.il/%D7%90%D7%A0%D7%93%D7%A8%D7%98%D7%AA-%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%9F

    https://www.wikiwand.com/he/%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%99_%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%9F
    המשכנו עוד כמה מטרים עד הפנייה לכיוון חרבת עומרית בנקודה 14
  • רכבנו בדרך שעולה יורדת ושוב עולה בפיתולים עד חרבת עומרית שבנקודה 15
    חרבת עומרית היא כנראה אחד מ 4 המקדשים שבנה הורדוס ומצויינים ע"י יוסף בן מתיתיהו בספרו
    המקדש הראשון הוא כמובן בית המקדש היהודי בירושלים
    מקדש רומי לכבוד אוגוסטוס הקיסר בקיסריה
    מקדש אחר לאוגוסטוס בסבסטיה ומקדש נוסף לאוגוסטוס כאן
    סקרתי לפני הקבוצה את 3 שלבי המקדש , אחד לפני הורדוס בתחילת המאה הראשונה לפני הספירה , שני בתקופת הורדוס ושלישי מסוף המאה הראשונה
    בנוסף אחרי שנהרס ברעידת אדמה ב 363 נבנתה פה כנסייה ביזנטית שאת שרידי רואים ליד המקדש
    על המקדש ניתן לקרוא כאן :
    https://www.wikiwand.com/he/%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%AA_%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%AA

    http://www.tourisrael.org.il/content/%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%AA-%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%97%D7%A8%D7%91%D7%AA-%D7%90%D7%9C%D7%A2%D7%9E%D7%90%D7%A8%D7%94

    http://www.antiquities.org.il/Article_heb.aspx?sec_id=36&subj_id=70&id=70
  • מהחורבה רכבנו חזרה לצומת בנקודה 14 והלאה לצומת הדרכים בנקודה 16 ליד אתר נבי הודא
    בנבי הודא ניתן למלא מים במעיין שבאתר - אנחנו לא היינו צריכים ולכן לא נכנסנו הפעם
    רכבנו הלאה בדרך ה 4X4 צפונה שבכניסה אליה בנקודה 16 יש שער לרכב
    בנקודה 17 פנינו ימינה עם הדרך שהופכת לדאבל ומנקודה 18 בערך השביל הופך דאבל צר או סינגל
    בנקודה 19 חצינו את הבנייס הזורם בגשרון להולכי רגל
    עד כאן הכל רכיב במאה אחוז
    אחרי החצייה המשכנו בסינגל שמטפס לעתים בקלילות ופה ושם עליות של כמה מטר תלולות
    הרכיבה לעתים על פי תהום
    עצרנו כמה פעמים לטבילה כשהנחל הזורם בשצף היה קרוב
    בקטע האחרון יש טיפוס תלול של הסינגל עד ליד בית הקברות של קיבוץ שניר ואז דרך קצרה עד חיבור לכביש הגישה לקיבוץ שניר בנקודה 20
  • דהרנו מכאן במורד הכביש המוביל לשניר עד מפגש עם כביש 99 בנקודה 21
    פנינו ימינה בשולי כביש 99 עד צומת הטנק בנקודה 22
    פה פנינו שמאלה בכביש ההולך לכיוון הר דוב
  • בנקודה 23 פנינו לדרך 4X4 עם צמחייה
    הדרך שיש בה שימוש מועט עוברת בין שדה מוקשים מסומן ומשולט משמאלה ומטע מגודר מימינה
    דהרנו בדרך שלמרות הצמחייה היא עבירה ונוחה עד נקודה 24
    פה אחרי שגילינו שהדרך בהמשך חסומה בגדר לא נוחה למעבר חזרנו לנקודה 24
    יש שער נעול להמשך דרך ומעבר לו דרך במטע פקאנים
    רכבנו במטע עד שהוא נגמר בתעלה
    לכן כאן עברנו מעל גדר נמוכה לדרך שבין המטעים בנקודה 25
    מכאן בדרך ה 4X4 עד הפנייה לשרידי הכפר/מוצב נוחיילה בנקודה 26
    בנקודה 27 ממערב לדרך במרחק של כ 20 מ' נמצא טנק פנצר 4 סורי פגוע שנפגע בתקרית ה 13 בנובמר 1964 אחרי שהתחילה מהפכת התותחנות בשריון
    בהמשך , קצת מערבה יש משחית טנקים סטוג 3 שהוא בעצם פיתוח על שלד פנצר 4
    הפעם לא חיפשנו אותו כי הוא היה בקוצים ,אבל מיקומו מוכר לי מטיול קודם באיזור
    על טנקי הפנצר ששרתו בצבא הסורי ניתן לקרוא כאן :
    https://wwiiafterwwii.wordpress.com/2016/09/04/panzers-in-the-golan-heights/
    אחרי הטיול הקודם לכאן חקרתי את הנושא והופתעתי למצוא הרבה מידע וקבוצות חובבי טנקים ברחבי האינטרנט
  • המשכנו עוד עד חיבור לדרך הפטרולים שנבנתה ב 1963 מצפון לתל דן
    רכבנו בדרך עד פינת ישיבה יפה ומוצלת של שביל ישראל בנקודה 29
    פה סיפרתי את סיפור קרבות נוחיילה והמלחמה על המים בשנים 1964 עד 1966 וההמשך בעצם עד מלחמת ששת הימים
    הנה מספר מאמרים מעניינים על המלחמה על המים ועל תקרית נוחיילה :
    עוד לפני כן דיברתי על הכפר ע'ג'ר והסיפור המעניין שבמלחמת ששת הימים , במפות צה"ל הופיע בשטח לבנון ולכן לא נכבש , אף שלמעשה היה בשטח סורי
    ניתן לקרוא על כך ולראות מפות יפות שהכין עמירם אורן בסיכום הטיול הקודם שלנו כאן ב :
    https://amiramorenbikes.com/2017_0705__palgiemaim/
  • מיד בצומת בנקודה 30 פנינו שמאלה והמשכנו בדרכי 4X4 עד ליד שער כניסה אחורי לקיבוץ דפנה שהיה סגור (31)
    רכבנו בדרך שסביב הקיבוץ עד הפינה הצפון מערבית של הקיבוץ בנקודה 32
    פה נכנסנו בשער אחורי לקיבוץ
    חצינו את הקיבוץ ויצאנו מהשער של הקיבוץ בנקודה 33
  • רכבנו בשביל האופניים שמצפון לכביש 99 עד צומת חורשת טל בנקודה 34
    חצינו את הכביש והמשכנו בשביל האופניים שממזרח לכביש 918
    אחרי חציית הגשר שמעל הבנייס פנינו בנקודה 35 לדרך ה 4X4 שלאורך הבנייס
    רכבנו בדרך וליד חניון השקד נכנסנו לסינגלים המובילים לפינת חמד עם מים בנקודה 36 בה טבלנו
  • אחרי הטבילה רכבנו הלאה בסינגלים המוצלים והמתפתלים ליד הבנייס
    בהמשך הסינגל מתרחב לדאבל ומנקודה 37 רכבנו בדרך עד שער לבית הקברות של קיבוץ שדה נחמיה בנקודה 38
    המשכנו בדרך ליד גדר הקיבוץ וחברנו לכביש לשדה נחמיה ליד שער הקיבוץ בנקודה 39
    מכאן לשביל שעובר מתחת לגשר יוסף באיזור נקודה 3
    המשכנו בטיילת עמי המקבילה לירדן עד הגשרון בנקודה 2 והלאה לאוטו בחניון הקייקים בנקודה 1

Thursday, August 08, 2019

הדרך לרשפון

 

הדרך לרשפון

תאריך :  8-8-2019

כפר יונה - כביש 562 - בית קברות קדימה - קדימה - חציית כביש 2 - אבן יהודה - מוזיאון אבן יהודה - ליד ביה"ס האמריקאי - מעבר מתחת כביש 553 - תל יצחק - דרך מקבילה למסילה ממערב - חציית כביש "כלא תל מונד-יקום" - בין כביש כביש 20 - מעבר מתחת כביש 20 המערבי לרשפון - רשפון - בריכת המים הגדולה ברשפון - מעבר מתחת כביש 2 לשפיים - מרכז קניות שפיים - מרכז הגולף געש - דרך מקבילה לכביש 2 - חצייה בגשר הולכי הרגל ליקום - תחנת דלק דור אלון יקום - סינגל יקום - פרק יקום - ליד מנחל פולג - אודים - חצייה מעל כביש 2 בגשר הולכי הרגל - רמת פולג - נתניה - איזור תעשייה ספיר - שכונת קרית השרון - חורשת הסרג'נטים - דרך לפרדסיה - נורדיה - גנות הדר - צומת בית ליד - כביש 57 - אנדרטת בית ליד - דרך לכפר יונה - כפר יונה

נקודת יציאה : כפר יונה

משתתפים : לבד

מרחק : 49 ק"מ

טיפוס מצטבר :  340 מ'

זמן : 3:59 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • יצא לי לסוע ברכבת הרבה פעמים לאחרונה וניסיתי להבין מה המעבר (באופניים) הנוח ביותר לעבור למי שרוכב במקביל למסילה , לכיוון רשפון
    זה בגלל השינויים בפתיחה של כביש 20 באיזור זה בשני הכיוונים והמסילה שמפריעה
    קיים גשר הולכי רגל שעומד חצי בנוי כבר כמה שנים - חבל
  • יצאתי מהבית בכפר יונה (1) והמשכתי ברחובות והלאה החוצה מהיישוב עד חיבור לכביש 562 בנקודה 2
    מכאן בכביש 562 עד ירידה בשביל לבית הקברות של קדימה בנקודה 4
  • המשכתי ברחובות קדימה עד צומת היציאה בכביש 4 בנקודה 5
    חציתי את הכביש במעבר החצייה וטיפסתי לכיוון איזור התעשייה של אבן יהודה ופניתי שמאלה לרחוב החדש המזרחי של אבן יהודה
    המשכתי ברחובות היישוב עד ליד היציאה ממנו דרומה בנקודה 7 בה ירדתי לדרך סלולה שעוברת מתחת לכביש 553
    ועולה כדרך לדרך מקבילה לכביש מדרום
    בנקודה 8 פניתי ימינה לדרך המקבילה
    המשכתי עם דרכים עד תחנת הדלק בכניסה לתל יצחק בנקודה 9
  • מכאן ברחוב והמשכו דרך מקבילה לכביש 553
    בהמשך המשכתי בדרכי מטעים עד לדרך המקבילה למסילה בנקודה 11
  • פה עליתי רגלית 2 מ' לדרך
    בגלל שעכשיו עובדים על הדרך המקבילה למסילה ממזרח , חציתי על הגשר מעל המסילה ונכנסתי שמאלה לדרך המקבילה למסילה ממערב
    רכבתי בדרך ה 4X4 הזאת עד לכביש "כלא תל מונד-יקום" בנקודה 13
  • חציתי את הכביש ליד מעבר המסילה והמשכתי עם הדרך המקבילה למסילה ממערב הלאה
    באיזור נקודה 14 הדרך עוברת מתחת לגשר הכביש המזרחי של כביש 20
    המשכתי עם דרך ה 4X4 שעכשיו נמצאת בין שני חלקי כביש 20 והמסילה מזרח לדרך
    לפני נקודה 15 עברתי ליד השלד של גשר הולכי הרגל שתקוע במצב מנותק כבר כמה שנים (ראה תמונות) - לא יודע למה
    בנקודה 15 הדרך עוברת מתחת לכביש 20 המערבי שהולך דרומה
    מצידו השני המשכתי עם הדרך דרומה ומיד ימינה עד חיבור לדרך טובה בנקודה 16
  • מכאן בדרך שהופכת כביש לרשפון
    המשכתי ברשפון עד בריכת המים בנקודה 17
    מכאן יש תצפית יפה על השרון מערבה ומזרחה
  • המשכתי מכאן בכביש הפנימי מרשפון עד למעבר מתחת לכביש 2 לשפיים בנקודה 18
    מכאן בכביש השרות ליד מרכז הקניות צפונה עד הכניסה לדרך מקבילה לכביש 2 ולמרכז הגולף של געש בנקודה 19
    עזבתי את הדרך המקבילה לכביש 2 ועליתי על גשר הולכי הרגל וירדתי לתחנת דור אלון של יקום
  • מכאן יצאתי לדרך לכיוון פרק יקום בנקודה 21
    בנקודה 22 נכנסתי לסינגל יקום שמסתיים בנקודה 23
    המשכתי בדרכי ה 4X4 בפרק יקום והלאה בדבל לאורך נחל פולג עד החצייה על הגשרון בנקודה 24
    המשכתי בדרך דרומה מצידו המזרחי של נחל פולג
    טיפסתי לאודים לנקודה 25
  • מכאן בתוך אודים וחצייה מעל כביש 2 בגשר הולכי הרגל בנקודה 26 לנתניה
    המשכתי דרך נתניה עד צומת "שלום עליכם-פנחס לבון" בנקודה 27
    חציתי מעל כביש  בנקודה 28
  • המשכתי ברחובות איזור התעשייה עד שכונת קרית השרון אליה עברנו בגשר שליד האצטדיון בנקודה 29
    רכבתי ברחובות קרית השרון עד ליד חורשת הסרג'נטים בנקודה 30
    פה פנינו ימינה עד לקצה השכונה בנקודה 31
  • המשכתי ברכיבה בדרך ה 4X4 לכיוון פרדסיה
    בנקודה 32 חברתי לדרך הסלולה צפונה עד תחת הדלק פז בנקודה 33 והלאה דרך נורדיה וגנות הדר
    בומת הכניסה למושבים פניתי בשולי כביש 57 בנקודה 34 עד צומת בית ליד (35)
  • חציתי את כביש 4 במעבר החצייה בצומת ורכבתי בשטולי כביש 57 עד הפנייה לתחנת הדלק סד"ש (36)
    מכאן ימינה בדרך הסלולה עד הפנייה לדרך לכיוון כפר יונה בנקודה 37
    בנקודה 38 נכנסתי לכפר יונה משער אחורי והלאה ברחובות עד הבית

Friday, August 02, 2019

מביריה לכנרת עם נגיעות בוודי עמוד

 

מביריה לכנרת עם נגיעות בוודי עמוד

תאריך :  2-8-2019

מצודת ביריה - סינגל סלול ממצודת ביריה (הר נועזים) - חציית כביש "עמוקה-ביריה" - סינגל ביריה - דרך האומגה - חציית כביש 886 - נחל הוזים - ליד מחנה בני עקיבא ביער עין זיתים - נחל עמוד - כרוספדאי - כביש 89 - קבר רבי יוסי מפקעין - קבר שמעון בן מנסיה - קבר נתן הבבלי - חצייה מתחת כביש 89 - צפת - חצייה מתחת כביש 89 - איזור תעשייה צפת - רמת פשחור - עין כובס - מעל נחל עמוד - נחל עכברה - עין סלע - חניון נחל עמוד חתון - חצייה מתחת לכביש 85 - נחל עמוד - גדה מערבית של נחל עמוד - עין לבנים - מצפה צ'רה - עין חוקוק - נחל חוקוק - כביש גישה ללבנים - גדה דרומת של נחל עמוד תחתון - מעל מערת הגולגולת - טחונת אל קבו - עין נון

נקודת יציאה : חנייה של מצודת ביריה

נקודת סיום : חנייה של עין נון

משתתפים : 11

מרחק : 38 ק"מ

טיפוס מצטבר :  697 מ'

ירידות מצטברות : 1795 מ'

זמן : 4:17 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS






הערות
  • החלטתי שהגיע לחזור למסלול ירידות משובח מביריה לכנרת
    אני משתדל להכניס לכל טיול שאני מתכנן שינויים כדי לא לחזור על אותו מסלול
    במסלולים דומים שעשיתי בעבר בהם גם הדרכתי מספר קבוצות שהזמינו אותו , המסלול עבר בצד המזרחי של רמת פשחור והמשיך קרוב לכפר עכברה והלאה לנחל עכברה
    הפעם החלטתי לרכב כמה שיותר מעל נחל עמוד ובכך גם לא התקרבנו לכפר עכברה אלא רכבנו בצד המערבי יותר של הרמה וגם היינו רוב הזמן מעל נחל עמוד
    רק בסוף הירידה הגענו לנחל עכברה
    לא יכול להגיד מה עדיף , שתי האופציות נהדרות באותה מידה מבחינת ירידות ונופים
    אחת התוספות בחלק של רמת פשחור היה ביקור בקבר רבי יוסי מפקיעין , עליו גם דיברתי וסיפרתי לחבר'ה כמה מהאגדות עליו
  • יצאנו מהחנייה של מצודת ביריה (1) וחברנו לסינגל הסלול (נסלל לאחרונה) על קו הרכס מזרחה עד נקודה 2
    פה בצומת הדרכים ירידנו בדבל תלול ודרדרתי בערוץ עד הכביש מעמוקה ומיד אחרי חצייתו משמאל לעיקול נכנסנו לסינגל ביריה בנקודה 3
    רכבנו בסינגל ביריה שמאלה בכיוון הפוך לרשמי עד שהוא חובר לדרך הנוף הלבנה והלאה בתוואי הסינגל שהופך בהמשך שוב לסינגל עד צומת הדרכים בנקודה 4
    מכאן בדרך הנוף עד כביש עין זיתים בנקודה 5
  • חצינו את הכביש ומיד ירדנו בדרך 4X4 תלולה שמאלה ואז קצת על קו גובה עד נקודה 5
    פה נתקלנו בגדר חדשה שהתבררה כמגדרת מחנה של תנועות הנוער , בקרה זה בני עקיבא
    הגידור הוא ענק ואחרי גישוש שמאלה , ירדנו ימיה בדרך עד נקודה 7 בנחל הוזים
    פה נתקענו בגדר שוב ונאלצנו לרכב/ללכת מעליה ללא שביל עד נקודה 8 ליד השער למחנה
    מרגיז שקק"ל סוגרים ככה שטח בלי אלטרנטיבות נוחות למעקף (הגידור סגר שטח ענק שכולל בתוכו מספר דרכים וסוגר את כל האיזור בין מחנה עין זיתים ועד נחל עמוד)
  • מנקודה 8 רכבנו בשטח הפתוח והרחב בנחל עמוד עד חיבור לכביש "עכו-צפת" בנקודה 9
    פה רכבנו בשולי הכביש קטע קצר עד כניסה לדרך הטובה ימינה בנקודה (נקודות 9)
    טיפסנו בדרך עד צומת הדרכים בנקודה 10
  • פה פנינו בדרך ה 4X4 ימינה ונכנסנו בדרך הקצרה לקבר רבי יוסי מפקיעין (11)
    ביקרנו בקבר ונתתי הדרכה קצרה על קורותיו והאגדות עליו
    מכאן המשכנו בדרך ה 4X4
    חלפנו על פני קבר שמעון בן מנסיה שגם עליו אמרתי כמה מלים והמשכנו בירידה כייפית בדרך ה 4X4 מעל נחל עמוד עד צומת הדרכים בנקודה 12
    פה פנינו ימינה בדרך וטיפסנו שוב
    בנקודה 13 הדרך עוברת מתחת כביש 89 ומגיעה לכבישים לבית הקברות לצפת
    ירדנו עם הדרך לכיכר בכניסה המזרחית לצפת והמשכנ למעבר מתחת כביש 89 בנקודה 14
    המשכנו באיזור התעשייה ומיד בנקודה 15 פנינו שמאלה
  • מכאן דהירה בדרך הסלולה ברמת פשחור
    בנקודה 16 עצרנו מימין לדרך בעין כובס הקר לטבילה
    אחרי הטבילה המשכנו ממזרח למכון טיהור השפכים ומיד אחרין ימינה 
  • בצומת בנקודה 17 המשכנו עם הדרך לצפון מערב ואז התעקלנו איתה שמאלה והתחלנו בדהרה בדרך המוצלת מעל נחל עמוד
    טסנו בירידה עם נופים יפים של הר מצפה הימים
    בנקודה 18 בצומת הדרכים חברנו לדרך מצפון בה רכבנו בפעמים קודמות לכאן
    המשכנו בפיתולים בירידה המדורדרת עד ערוץ נחל עכברה בנקודה 19 ליד עין סלע
  • רכבנו בדרך בערוץ והתחלנו לטפס איתה על הגדה המערבית של נחל עכברה עד ליד חניון נחל עמוד תחתון אליו מגיעים בסוף בקטע ירידה מדורדרת בנקודה 20
    פה ירדנו רגלית בשביל בערוץ בסימון שביל ישראל ואז ברכיבה למעבר הצינור הנהדר
    הרכיבה בצינור מתחת כביש 85 היא חווייתית (ראה סרטון ותמונות)
    מצידו השני ירידה על בטון תלול ובסוף שביל מדורדר שאת 10 המטרים האחרונים צריך ללכת
  • בנקודה 22 בעוץ נחל עמוד עלינו על דרך 4X4 שמטפסת לגדה המערבית של נחל עמוד
    הרכיבה כאן קשה מהנראה כי האדמה תחוחה ויש קטעי עלייה
    אחרי מעבר שער נעול בנקודה 23 ליד מצפה צ'רה של מקורות בראש הסיפון של המוביל הארצי בנחל עמוד רכבנו בדרכי ה 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 25
    פה ירדנו ליובל של נחל חוקוק וטיפסנו קצת עד חורשת השיזפים של עין חוקוק (27)
  • אחרי השחייה בעין חוקוק ירדנו חזרה לערוץ לנקודה 26 והמשכנו בירידה לערוץ נחל חוקוק
    בנקודה 28 טיפסנו עד נקודה 29 עם הדרך ואז ירידה מהירה לכביש ללבנים אותו פגשנו בנקודה 30
    טיפסנו בכביש עד הפנייה לדרך 4X4 בנקודה 31
  • פה רכבנו בדרך שעוברת מעל נחל עמוד תחתון ויובליו
    קצת אחרי מצפה זאב , בנקודה 32 יש נקודה ממנה יש תצפית יפה על העמוד של נחל עמוד וגם על מערת זוטייה - היא מערת הגולגולת בה היתה החפירה הארכאולוגית הפרה היסטורית הראשונה בארץ ונמצא חלק מגולגולת של מה שקראו האדם הגלילי מלפני 200-400000 שנה
    דיברתי על הממצאים כאן
    המשכנו בדהרה בדרכי ה 4X4 שחלקן תחוחות וירדנו עש לדרך עם סימון שביל ישראל ליד טחונת אל קבו בנקודה 33
    המשכנו עם הדרך עד החנייה המזרחית של עין נון המחודש בנקודה 34
    לצערנו עין נון ששופץ וגודר ע"י המועצה המוקומית מגדל היה אמור להיות פתוח
    בעיתונות פורסמו כתבות שהוא היה אמור להפתח כבר לפני שבועיים
    במקום היה שילוט שהוא נפתח ב 1-8-2019 (ראה תמונות) , אבל היינו שם ב 2-8-2019 והוא היה סגור ומסוגר גם בבוקר וגם בסיום הטיול בצהריים - חבל

Wednesday, July 31, 2019

שביל המעיינות קצר

 

שביל המעיינות קצר

תאריך :  31-7-2019

פנייה לבי"ס חקלאי כרמית - כביש 395 - ככר כרם - בית חולים הדסה - כביש 396 - כביש לאבן ספיר - עין שריג - שביל המעיינות - עין תמר - עין עוזי - עינות עמינדב - חרבת סעדים - ליד מצפה ביתר - כביש "יד קנדי-אורה" - ליד אורה - צומת אורה - קרית מנחם - קרית היובל - ליד המפלצת - הר הרצל - נחל עין כרם - עין כרם - כביש 386 - צומת כרם - כביש 395 - פנייה לבי"ס חקלאי כרמית


נקודת יציאה : רחבת עפר בפנייה מכביש 395 לכיוון בי"ס חקלאי כרמית ושביל סובב ירושלים

משתתפים : קבוצת רוכבים ואני כמדריך

מרחק : 20 ק"מ

טיפוס מצטבר :  553 מ'

זמן : 3:01 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS




הערות
  • היתה לי פגישה בירושלים בבוקר
    לכן החלטתי לפתוח טיול קצר שאדריך באיזור
    בניתי מסלול קצר שיכלול את שביל המעיינות ועוד קצת
  • יצאנו מהחנייה (1) ופנינו שמאלה לכביש ומיד בנקודה 2 נכנסנו לדרך מקבילה לכביש מדרום
    בצומת כרם (3) פנינו בכיכר ימינה
    בנקודה 4 פנינו שמאלה לדרך 4X4 המטפסת בפיתולים לכיוון בי"ח הדסה
    בנקודה 5 עזבנו את הדרך הטובה ופנינו ימינה לדאבל שבהמשך הופך סינגל
    ליד הסינגל יש עבודות אבל ניתן לעקוף את הכל עם הסינגל
    בנקודה 6 הגענו לחניון מקורה בצד המעקבי של הדסה
  • רכבנו דרך החניון והמשכנו במגרשי חנייה פתוחים עד ליציאה משטח בית החולים לכביש 396 בנקודה 7
    מכאן רכיבה במעלה הכביש עד הפנייה לכיוון אן ספיר בנקודה 8
    המשכנו בשביל מעבר למעקה הבטיחות ומקביל לכביש עד הפנייה לחניון הקטן שליד עין שריד ותחילת שביל המעיינות בנקודה 9
  • עלינו בדרך ה 4X4 התלולה עד הכניסה לסינגל בנקדה 10
    רכבנו בשביל המעיינות שחלקו סינגל והשאר דאבל שמטפס קלות ועובר עלל טרסות בנופים נהדרים של הרי ירושלים
    עין תמר היה יבש , אבל כך ראינו את השקעים שבהם חורים עגולים בצד המזרחי של הבריכה
    אחת ההשערות שהשקעים שימשו בתקופה הביזנטית לדגים שיטיו שם ביצים וכך יגדלו דגים בבריכה
    בשתי הבריכות של עין עוזי (11) הו מים לרחצה
    בגלל שהיה מוקדם וויתרנו על הטבילה
  • המשכנו במעלה הסינגל עד נקודה 12
    פה עזבנו את הסינגל/דאבל ופנינו לדאבל שמטפס אל הדרך הטובה בנקודה 13
    רכבנו בדרך לכיוון חרבת סעדים ובצומת באוכף שליד היער בו יש מחנה של תנועות נוער
    האוכף והצומת בנקודה 14
  • המשכנו מכאן בדרכי הנוף הטובות עד החיבור לכביש מיד קנדי בנקודה 15
    מכאן דהרה בכביש מעט התנועה ליד המושבים עמינדב ואורה עד הצומת בנקודה 16 בו חובר הכביש מאורה לירושלים
  • המשכנו ברכיבה על המדרכנה  המערבית במקביל ליער מעל עין כרם
    עברנו בשולי קרית יובל וליד גן המפלצת עד אחרי הפסל האדום הגדול שליד הר הרצל בנקודה 17
    פה פנינו שמאלה בכביש ליד ושם ומיד בנקודה 18 ירדנו שמאלה במדרגות ואז בסינגל תלול עד חיבור לדרך היורדת לעין כרם בנקודה 19
  • מכאן דהירה בדרך הכייפית והדרדרתית לעתים בירידה תלולה בנחל עין כרם
    בקטע האחרון אחרי חציית צומת דרכים שקק"ל משפצת עתה , רכבנו עם הדרך לעין כרם שאליה נכנסנו בנקודה 20
    רכבנו בסמטאות עין כרם עד היציאה מהיישוב לכביש 386
    מכאן דהרה בכביש לככר כרם בנקודה 3 ולאוטו (1)

Friday, July 26, 2019

סיבוב במרכז הגולן

 

סיבוב במרכז הגולן

תאריך :  26-7-2019

מצפה גדות - תוואי ההטייה - חניון מפל הגילבון - עווינת א שמאלייה - חניון מפל דבורה - מעל הגילבון - עווינת אל ג'נוביה - כביש 91 - חרבת נערן - ליד קידמת צבי - כביש 9098 -ביה"כנ של עין נשוט - כביש 9098 - כביש 9088 - ליד מחנה צנובר - דרך נחל משושים - עין אמפי - כביש 888 - עין אל עלמיין - כביש 888 - צומת בית המכס העליון - מצפה גדות


נקודת יציאה : חנייה במצפה גדות

משתתפים : 5

מרחק : 31 ק"מ

טיפוס מצטבר :  561 מ'

זמן : 5:07 שעות

הערה חשובה

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • החלטתי בששי לרכב במרכז הגולן במסלול שיכלול מספר רחצות במעיינות הנחמדים שיש באיזור
    תכננתי מסלול לא קשה וקצר יחסית שיתאים לקיץ
  • יצאנו מהחניון של מצפה גדות (1) ורכבנו בדרך ה 4X4 צפונה עד צומת הדרכים בנקודה 2
    פה עלינו בדרך זרועת האבנים בערוץ שחציה הראשון תלול יחסית
    העלייה בה מסתיימת בצומת הדרכים בנקודה 3
    מכאן שמאלה בדרך מקבילה לתוואי ההטייה הסורי עד צומת הדרכים בנקודה 4
    מכאן עלייה תלולה קצרה ואז דרך בעלייה מתונה מקבילה לערוץ הגילבון
    בנקודה 5 הגענו לחניון מפל הגילבון
  • המשכנו עם הדרך הטובה ופנינו בנקודה 6 לכיוון החנייה של תחילת מסלול הגילבון בעווינת א שמאלייה בנקודה 7
    מכאן בדרך 4X4 החסומה לכניסת רכב המקבילה לערוץ הגילבון ממעל
    בנקודה 8 פנינו ימינה בדרך לשרידי הכפר עווינת אל ג'נוביה ומסגד הבטון שלו
    בנקודה 9 חברנו לדרך הטובה למסלול הגילבון ויצאנו אתה לכביש 91 בנקודה 10
  • פנינו שמאלה ורכבנו בנקודות 10 בשולי הכביש ומיד נכנסנו לדרך טובה לכיוון יקב ליד קדמת צבי
    המשכנו אחרי היקב בדרך 4X4 עד המעיין שליד נערן (11)
    יש שם בריכה קטנה בעומק כ 5 ס"מ עם מים נקיים ועצי תאנה רבים שחלק מהפירות היו מצויינים ובשלים
  • המשכנו בדרכי ה 4X4 עד חיבור לכביש הגישה לקדמת צבי בנקודה 12
    רכבנו בכביש עד החיבור לכביש 9098
    בנקודה 13 ירדנו שמאלה לחנייה של אתר ביה"כ התלמודי של עין נשוט
    רכבנו בסינגל הרכיב חלקית והחוצה בדרך את ערוץ נחל משושים , עד שרידי בית הכנסת בנקודה 14
    פה נתתי הסבר על בית הכנסת והממצאים בו
    ניתן לקרוא קצת עליו פה :http://synagogues.kinneret.ac.il/he/synagogues/%D7%A2%D7%99%D7%9F-%D7%A0%D7%A9%D7%95%D7%98/?fbclid=IwAR1t5pQznxj7syVckQD1qr3jhCtSVEl89wZ1ivZ3_x8y9CH-tFfhutsQAgw
  • חזרנו באותו שביל לכביש בנקודה 13
    מכאן דהירה בכביש עד הצומת בנקודה 15
    פנינו ימינה ורכבנו בשולי כביש 9088 עד הצומת נקודה 16
    פה נכנסנו מערבה בכביש משובש עד נקודה 17
    הכביש המשובש ממשיך עד גדר בסיס צנובר שחוסם אותו
    בנקודה 17 עברנו שער שניתן לפתחו ורכבנו בדרך טנקים מג'עג'עת בגלל הקוליסים עד שער נעול בנקודה 18
    טיפסנו מעל השער שלא קשה לעבור מעליו ורכבנו בכביש הפנימי למחנה צנובר עד נקודה 19
  • פה פנינו ימינה וירדנו בדרך חתחתים עם קוליסים וקוצים שהקשתה על הרכיבה
    בדרך ביו 3 שערי בקר שדרשו פתיחה וסגירה
    בנקודה 20 הגענו לדרך טובה יותר ורכבנו בה קצת וירדנו עד חיבור לדרך הסלולה בחלקה בנקודה 21
    פנינו שמאלה ורכבנו בדרך עד חיבור לדרך שמאלה בנקודה 22
    מכאן עד נקודה 23 ובה פנינו שמאלה לשביל לעין אמפי הנהדר שבנקודה 24
  • אחרי הרחצה חזרנו לדרך הסלולה בנקודה 23
    המשכנו בדרכים הסלולות המשובשות עד חיבור לכביש 888 בנקודה 25
    פנינו עליו דרומה ורכבנו עד הפנייה למעיין אל עלמיין בנקודה 26
    ירדנו עם הדרך עד עין אל עלמיין בנקודה 27
  • אחרי הרחצה עלינו חזרה לכביש בנקודה 26
    פנינו שמאלה ורכבנו בכביש עד צומת בית המכס העליון בנקודה 28
    מכאן דהרנו בירידה בכביש 91 עד האוטו (1)

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף

סינגלים בין עין הוד , דלית אל כרמל והר שוקף תאריך : 26 -4 -2024 חניית מבקרים עין הוד - נקודת התחלה : חניית מבקרים עין הוד Waze לנקודת התחלה...