Friday, June 09, 2017

חזקה

 

חזקה

תאריך :  9-6-2017

אנדרטת חטיבה 679 - מרגלות הר שיפון - חרבת עין אל ורדה - רמתנייה - חושנייה - כביש 87 - צומת בשן - דרך לתל שעף א סנדיאן - רכס חזקה - מרגלות תל א סמקת - תל א שעף אל כביר - הר חזק - תל חריעה (הר קורטם) - חרבת מומסייה - חציית כביש 98 - בריכת הצ'רקסים - כביש 98 - דרך בין תל עין זיוון להר בני רסן - ליד חרבת צורמן - כביש 98 - עין מוקש - כביש 98 - צומת עין זיוון - על מורדות הר אביטל - צומת אביטל - כביש 91 - אנדרטת חטיבה 679   

נקודת יציאה : אנדרטת חטיבה 679 (מדרום מערב לאורטל)

משתתפים : 13

מרחק : 40 ק"מ

גובה מצטבר : 652 מ'    

זמן : 5:23 שעות (הזמן ארוך מהרגיל בגלל כחצי שעה או קצת יותר שהתבזבז על פינוי אחד מהחבר'ה)

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS



הערות
  • החום הצפוי הפנה אותי מיד לתכנון מסלול באיזור גבוה ויבש
    החלטתי על החלק הגבוה של מרכז הגולן
    אכן היה נעים יותר מאיזורים אחרים בארץ , אבל היה חם מאד
  • יצאנו מהאנדרטה של חטיבה 679 (נקודה 1) לצומת דרכים ליד הכניסה לאנדרטה מהכביש (2) ופנינו ימינה לדרך שעוברת בחורש יפה תוך מעבר שער בקר שפתחנו וסגרנו
    בנקודה 3 חברנו לדרך הסלולה שעוברת ליד הר יוסיפון
    רכבנו בדרך מזרחה עד נקודה 4
  • פה פנינו לדרכי טנקים דרומה
    בדרכי הטנקים בין הר שיפון לרמתנייה

    רכבנו בדרכי הטנקים בכיוון רמתנייה
    בנקודה 5 הגענו למרגלות שרידי הכפר רמתנייה
    פה נתתי הסבר על ההתיישבות הצ'רקסית בגולן ועל היישובים בגולן שהיו פה עד מלחמת ששת הימים
    נותן הסבר ברמתנייה (צילום דורון כהן)

    בנוסף היה ברמתנייה ניסיון התיישבות יהודית (אגודת בני יהודה) של תושבים מצפת ב 1885
    המשכנו בדרך שעוברת בין שתי הגבעות שמרכיבות את הכפר 6 והמשכנו ליד עוד כפר צ'רקסי (חושנייה) שהיה בחלקו הדרומי מחנה (7)
    בדרכי הטנקים בין רמתנייה לחושנייה

    בגלל שבקטע שליד שרידי המחנה הדרך חרושה ע"י טנקים ומלאה קוליסים , רכבנו בסינגל קרוב לשרידי גדר הבסיס הנטוש והלאה בדרך עד כביש 87 בנקודה 8
  • פה פנינו לאורך הכביש
    רכבנו בכביש עד צומת בשן בנקודה 9
    פה פנינו ימינה ומיד אחרי מטרים בודדים שמאלה (10) לדרך 4X4 קוצנית ומוזנחת שעולה במתינות לכיוון תל שעף א סינדיאן
    בצומת בנקודה 11 פגשנו דרך 4X4 טובה יותר המסומנת גם בסימון שביל הגולן
    בדרך המוזנחת העולה מצומת בשן לכיוון תל שעף א סינדיאן

  • פה התחלנו בטיפוס ארוך בדרכי 4X4 טובות לראש רכס חזקה
    בנקודה 12 פנינו שמאלה ורכבנו בנקודות 12 על דרך סלולה ואז שוב צפונה בדרכי 4X4 עד צומת הדרכים מתחת תל א סמקת (13) והלאה בעלייה עד צומת הדרכים למרגלות תל א שעף אל כביר
    מכאן חברנו לדרך הסלולה שמטפסת אל צומת הדרכים בנקודה 15 למרגלות הר חזק
    על רכס חזקה

  • מפה מתחילה הירידה
    דהרנו בירידה בדרך הסלולה עד נקודה 16
    פה בצומת פנינו ימינה לדרך 4X4 שמטפסת , אבל במהרה ממשיכה בגובה אחיד בחורש אלונים עד צומת הדרכים בהר קורטם (ג'בל חריעה) (נקודה 17)
    טיפסנו בדרך 4X4 תלולה אל המוצב הישן והלא מאויש שבתל חריעה בנקודה 18
    מכאן יש תצפית יפה מזרחה לסוריה
    על הר קורטם - תל חריעה

  • ירדנו מהתצפית (18) לצומת (17) והמשכנו בירידה תלולה ומדורדרת מסומנת בסימון שביל הגולן עד צומת הדרכים בנקודה 19 למרגלות הר בני רסן עליו נמצאות טורבינות להפקת אנרגיה מרוח
    פנינו כאן שמאלה במורד דרך לבנה טובה עד כביש 98 בנקודה 20
    חצינו את הכביש ונכנסנו לדרך 4X4 עד בריכת הצ'רקסים בנקודה 21
    המעיין נמצא מספר מטרים משמאל לדרך
    בריכת הצ'רקסים

  • טבלנו בבריכה המצויינת שגובה המים בה היה נמוך מבעבר אבל עומקה עדיין בחלק מהמקומות מעל 1.80 מ'
    מבריכת הצ'רקסים חזרנו לכביש 98 (נקודה 20) ונסענו בשוליו עד נקודה 22
    פה פנינו ימינה לדרך 4X4 שעולה במתינות וניתן ממנה לפנות לכיוון הר בני רסן
    אנחנו המשכנו עם הדרך מזרחה בין תל עין זיוון והר בני רסן
    הדרך שבין הר בני רסן לתל עין זיוון

    אחרי שעוברים את הפנייה להר בני רסן הדרך יורדת ומתחברת בנקודה 23 לדרך סלולה שמשמשת את הצבא
    פה פנינו שמאלה לדרך הסלולה שעוברת ליד שרידי הכפר צורמן והעלייה למוצב 109
    בנקודה 24 הדרך חוברת לכביש 98
    המשכנו מערבה בכביש 98 עד נקודה 25 בה פנינו דרומה בדרך 4X4 שהובילה לעין מוקש (26)
    עין מוקש

  • בעין מוקש התרחצנו במעיין הנהדר שעומקו בין 6-8 מ'
    עין מוקש

    המשכנו חזרה מעין מוקש לכביש 98 (נקודה 25)
    פה פנינו שמאלה בכביש ורכבנו עד צומת עין זיוון (27)
  • פנינו ימינה בצומת בהמשך כביש 98 ומיד אחרי כמה מאות מ' פנינו שמאלה (28) לדרך סלולה שמטפסת לבריכת מים מעל עין זיוון (29)
    הדרך הטובה נגנרצ בנקודה 30 בגדר
    מצראנו מעבר סביר מעל הגדר ואכבנו בדאבל דרדרתי שיורד לכיוון צומת אביטל
    רובנו דהר במורד הכייפי בדאבל (לעתים סינגל) עד נקודה 31
    אז הודיעו לנו האחרונים שאחד החבר'ה נפל על הראש ואיבד הכרה
    חזרנו למעלה לעזור , בינתיים הרוכב שנפגע התעורר
    ירדנו איתו בהליכה ואחד הרוכבים מיהר להביא אותו לצומת אביטל (בסופו של דבר הרוכב שנפגע הלך לבית חולים בצפת ונבדק כולל CT ראש , קיבל 3 ימי מנוחה והכל בסדר)
    בנקודה 31 פנינו שמאלה עד צומת אביטל בנקודה 33
    מכאן בגלל העיקוב החלטנו לא להמשיך בדרכי ה 4X4 המתוכננות לסיום אלא דהרנו במורד כביש 91 עד האוטו (1)

Friday, June 02, 2017

טיול באתרי ראשית ההתיישבות בעמק הירדן ואזכרה לעובד אפרת

 

טיול באתרי ראשית ההתיישבות בעמק הירדן ואזכרה לעובד אפרת

תאריך :  2-6-2017

בית זרע - דגניה ב' - אום ג'וני - הירדן ליד ביתניה תחתית - שביל צופה כנרת - תל עלי - ביתניה עלית - צומת אלומות - פוריה (כפר עבודה) - בריכת הטבעונים - המושבה כנרת - בית טריידל - חוות כנרת - צומת כנרת - בית קברות כנרת - שביל סובב כנרת - חוף בית ירח - סכר דגניה - דגניה - חצר דגניה - הטנק של דגניה - שביל אופניים סובב כנרת - צמח - תחנת רכבת צמח - צומת מעגן - כביש 98 - שביל צופה כנרת - ליד שער הגולן - מסדה - אמת המים השניה בעמק הירדן - מצפה אבנר אלתר - אשדות יעקב איחוד - שביל אופניים מקביל לכביש 90 - מאחורי אפיקים - בית זרע

נקודת יציאה : ליד בית הקברות של בית זרע

משתתפים : 23

מרחק : 33 ק"מ

גובה מצטבר : 360 מ'    

זמן : 4:28 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS

המסלול במפת עמוד ענן על בסיס מפת PEF (מפת PEF לא מכסה איזור זה של הגולן)




הערות
  • כבר מלאו שנתיים למותו בתאונת דרכים של עובד אפרת ז"ל שהיה רוכב איתנו
    כמו שהתחלנו לפני שנה , בניתי רכיבה שבסיומה נצטרף למשפחתו של עובד וחבריהם באזכרה בבית הקברות בבית זרע
    הפעם בניתי מסלול שעיקריו ההתיישבות בעמק הירדן
    המסלול המתוכנן היה יותר ארוך ממה שבוצע , אבל בגלל ההסברים הרבים שנתתי והלחץ לסיים באזכרה ב 11:00 קיצרתי את המסלול בקצת
    סיימנו באזכרה בבית הקברות יחד עם משפחתו של עובד וחברים
    אחר כך הלכנו למועדון בקיבוץ בית זרע והיה טכס , אוכל ושירים שעובד אהב
  • יצאנו מאיזור בית הקברות של קיבוץ בית זרע (1)
    היינו צריכים לפנות בצומת הדרכים בנקודה 2 לכיוון דגניה ב' , אבל בגלל הירידה נמשכתי לדהרה בדרך ורק בנקודה 3 הבנתי שטעינו
    טיפסנו חזרה לנקודה 2 ופנינו לכיוון דגניה ב' אליה נכנסנו בפשפש בנקודה 4
    רכבנו בכביש הפנימי בקיבוץ ובנקודה 5 עברנו ליד שרידי אמת המים הראשונה שנבנתה בעמק בתקופת ההתיישבות הציונית
    האמה נבנתה במשותף ע"י קיבוץ דגניה ב' ובית זרע בשנת 1932 וכאן נשאר שריד קטן מהאמה ולידה צינור גדול ירוק
    יצאנו מדגניה ב' בפשפש נוסף בנקודה 6
    מכאן המשכנו בדרכים עד איזור הצריף של אום ג'וני בנקודה 7
    אום ג'וני
  • פה דיברנו על ההתיישבות בעמק הירדן בעלייה השנייה בעיקר ועל ההתיישבות באום ג'וני והקמת קבוצת דגניה ב 1910
    בנוסף דיברתי גם על תל עובידייה ועל ממצאי שרידי האדם הקדמון הראשונים בא"י מלפני 1.7 מליון שנה ליד עובידייה
    המשכנו מכאן בדרך שיורדת לירדן בנקודה 8
  • המשכנו מכאן בדרכי 4X4 ובנקודה 11 התחלנו בטיפוס הארוך אך הרכיב לצומת אלומות
    מטפסים לביתניה עלית
    עצרנו בסוף העלייה באוהל קיבוצי השומר הצעיר בביתניה עלית (12)
    באוהל רשומים שמות קיבוצי השומר הצעיר
    אוהל קיבוצי השומר הארצי בביתניה עלית
  • אחרי ההסבר על הקמת השומר הצעיר כאן בביתניה עלית בשנת 1920 , המשכנו ברכיבה לצומת אלומות במרחק כמה מטרים (13) ורכבנו בשולי הכביש צפונה עד נקודה 14
    פה פנינו לדרך לתוך היישוב פוריה ומיד בנקודה 15 בקצה היישוב המשכנו בדרך שיורדת לכיוון המושבה כנרת
    הירידה מכאן תלולה וכייפית
    בירידה מפוריה לכנרת
    בנקודה 16 עברנו ליד בריכת הטבעונים
    פה היה ניסייון התיישבות טבעוני בתחילת המאה הקודמת
    הניסיון נכשל אחרי כשנתיים
    בירידה לכנרת

    המשכנו בדהרה בירידה עד קצה המושבה כנרת בנקודה 17
  • במושבה כנרת עצרנו ליד בית טריידל (18) (ארמון רב תפארת מהשיר) ואז המשכנו וצפינו מחוץ לגדר הסגורה על חוות כנרת (19) בה עברו רבים מה"גדולים" של תנועת העבודה ואחרים
    גם חלק מקיבוצי עמק הירדן עברו כאן לפני שעברו לנקודת ההתיישבות
    בצומת כנרת (20) רכבנו בשולי הכביש וחצינו לבית הקברות של כנרת (21)
    קבר רחל המשוררת בכנרת

    פה בבית הקברות קבורה המשוררת רחל , נעמי שמר ורבים מבני העלייה השנייה שחלקם הפכו מנהיגים בהמשך
    קבורים פה גם עובדים אמיתיים רבים , תימנים שישבו פה ובד"כ לא נקראו אפילו בשמם אלא פשוט תימנים וכשלא היה צריך אותם כאן חלקם עבר לשכונת מרמורק ברחובות בה יצא לי לעבור בטיול אחר באמצע השבוע
    קבר אלמוני מפליטי מושבות יהודה במלחמת העולם הראשונה

    גם קבורים פה אנשים ממגורשי ת"א במלחמת העולם הראשונה שהגיעו לכאן
  • מכאן המשכנו בשביל סובב כנרת שפה הוא סינגל סלול לאורך הכנרת
    בנקודה 22 בחוף בית ירח פנינו לכביש הכניסה לחוף שהוביל אותנו לחיבור לכביש 90 בנקודה 23
    רכבנו על המדרכה שבצידו הדרומי של הכביש
    לא פנינו לירדנית ולבית המוטורים שגם בו ישבו אנשים בתקופת העלייה השנייה
    בנקודה 24 נכנסנו לדגניה א' משער אחורי ורכבנו בתוך הקיבוץ עד החצר הישנה בנקודה 25
    פה נתתי הסבר במקום אליו עברו מקימי דגניה מאום ג'וני לכאן ב 1912
    חצר דגניה

  • המשכנו מחצר דגניה ליציאה מהקיבוץ שלידה נמצא "הטנק של דגניה" (26)
    זה היה טנק מסוג רנו שנעצר כאן ע"י הלוחמים שהגנו על דגניה ב 20-5-1948
    הטנק של דגניה

    הקרב על הדגניות הכריע את הלחימה באיזור זה ואחרי שהצטרפו לקרב הנפוליונצ'יקים - 4 תותחי 65 מ"מ שנשלחו לחזית זו והגיעו באותו יום אחה"צ והפגיזו את הסורים
    הסורים ויתרו אז על הלחימה פה ונסוגו לתל אל קאסר ועברו לגזרה אחרת - משמר הירדן
  • מהטנק רכבנו החוצה מהקיבוץ , חצינו את כביש סובב כנרת (27) ורכבנו בטיילת שנמצאת מצפון לכביש
    בנקודה 28 עצרנו לסיפור תחנת צמח - תחנ רכבת טורקית ששימשה גם להחלפת הקטרים לקטר חזק  יותר , ברכבת העולה  בעליות של הירמוך
    המשכנו הלאה במקביל לכביש ולעתים בדרך מקבילה לו עד צומת מעגן (29) והלאה בכביש 98 עד נקודה 30
  • פה פנינו ימינה לדרכים טובות שהובילו אותנו לכביש הגישה למסדה והלאה דרומה
    באיזור נקודה 31 פגשנו את אמת המים שנבנתה ע"י אנשי אשדות יעקב בשנת 1938
    אמת חמשת הקיבוצים משנת 1938

    היא היתה משותפת ל 5 קיבוצים והמים שימשו להשקייה בהצפה בעזרת מי הירמוך
    המשכנו עם הדרכים הטובות עד צומת הדרכים בנקודה 32
    פה פנינו דרומה לכניסה אחורית לקיבוץ אשדות יעקב איחוד בנקודה 33
  • המשכנו דרך הקיבוץ ויצאנו מהשער הראשי בנקודה 34 והלאה לכניסה לשביל האופניים בצד המזרחי של כביש 90 בנקודה 35
    רכבנו בשביל האופניים עד שהוא חוצה לצד השני של הכביש בנקודה 36
    המשכנו בטילת האופניים צפונה (בצד המערבי הפעם) עד נקודה 37
    פה ירדנו לדרך 4X4 שממשיכה לאורך בריכות הדגים עד שבנקודה 38 נכנסת לקיבוץ בית זרע
    בריכות דגים ממערב לאפיקים

    חצינו את הקיבוץ עד האוטו (1)

Monday, May 29, 2017

בעקבות כיבוש רכס מע'ר ותל קטרה במלחמת העולם הראשונה

בעקבות כיבוש רכס מע'ר ותל קטרה במלחמת העולם הראשונה

תאריך :  29-5-2017

תחנת דלק מדרום לגדרה - חציית כביש 40 בגדרה - מישר - עשרת - נבי בשית - כפר מרדכי - בנייה - ליד בית גמליאל - נחל שורק - נחל עקרון - רכס מע'ר - בית קברות גבעת ברנר - קבר יצחק שדה - מצפה מתן - גבעת ברנר - שביל אופניים מקביל לכביש 411 - שכונת קרית משה ברחובות - שרידי זרנוקה - גבתון - מרמורק - כפר ביל"ו - גני הדר - נען - דרך מקבילה לרכבת - תחנת נען - יציץ - בית קברות של יציץ - תל מלוט - דרך מקבילה לרכבת - חציית נחל השלושה - חצייה מתחת כביש 411 - ליד בסיס תל נוף - כביש 4103 - חציית נחל שורק - קדרון - גדרה - תל קטרה - גדרה - תחנת דלק מדרום לגדרה

נקודת יציאה : תחנת דלק מדרום לגדרה (על כביש 40 מצפון למחלף גדרה)

מוביל : חיים רובינצ'יק

משתתפים : 4

מרחק : 55 ק"מ

גובה מצטבר : 358 מ'    

זמן : 7:01 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS




הערות
  • זהו עוד טיול שעוסק בחלק ממרדף פלשת , בדומה למסלול שעשינו בשבוע שעבר
    הפעם התמקדנו בקרבות של כיבוש רכסי הכורכר השולטים על איזור איזור נחל שורק ונחל גמליאל
    אלה הם רכס מע'ר וכיבוש תל קטרה
    קרבות אלה נערכו לפני הקרבות שהזכרנו בטיול בשבוע שעבר ואפשרו את כיבוש תל גזר ואת תחנת הצומת
    כרגיל מומלץ להכנס לתאור המסלול של עמירם אורן שנכנס לניתוח מעמיק בהסטוריה והגאוגרפיה של האיזור בעוד אני עוסק יותר בתאור המסלול והנקודות הבעייתיות בו
  • יצאנו מתחנת הדלק שמצפון למחלף גדרה (1)
    רכבנו צפונה עד הצומת בנקודה 2 וחצינו את כביש 40 במעבר החצייה המרומזר
    המשכנו בשרידי דרך סלולה מצידו השני והלאה בדרכי שדות עד צומת הדרכים בנקודה 3
    מכאן בדרך 4X4 חולית עד היישוב מישר
  • פה רכבנו ברחובות היישוב והלאה ליישוב עשרת
    בנקודה 4 עלינו ימינ ה בדרך 4X4 לקבר שייך שהיה חלק מהכפר בשית ששכן פה עד 1948
    בנקודה 5 פנינו שמאלה לסינגל קצר שמאפשר גישה לקבר השייך והמשך עד נקודה 6
    מכאן חצייה של מגרש גדול בנקודות 6 ולהמשך רכיבה ברחובות המושב והלאה בדרכים סלולות למושב בנייה עד יציאה ממנו בנקודה 8
  • פה רכבנו בדרכי 4X4 לנחל שורק
    עברנו מעליו (9) ורכבנו על גדתו הצפונית והלאה בדרכי שדות עד נקודה 10 על נחל עקרון למרגלות הדרומיים של רכס מע'ר
    חצינו בנקודה 10 את ערוץ נחל עקרון ופנינו לדרך שמאלה ומיד ימינה בנקודה 11 והתחלנו לעלות בדרך דרדרתית אבל רכיבה לחלוטין על הרכס
    בנקודה 12 עצרנו בנקודת תצפית מצויינות למזרח , מערב ודרום וחלק ניכר מהצפון
    כאן רואים את השליטה של הרכס הזה על כל האיזור ולמה היה נחוץ הקרב לכיבושו במלחמת העולם ה I
  • מהרכס ירדנו מנקודה 13 לצפון מערב ליד גדר הבסיס הגדול שמכסה את רוב הרכס צפונה לנקודה 14 ואז בדרך שממערב לרכס ולבסיס
    המשכנו לבית הקברות של קיבוץ גבעת ברנר בו ביקרנו בקברו של המפקד הראשון של הפלמ"ח יצחק שדה (15)
    יצאנו מבית הקברות ונכנסנו בשער אחורי לקיבוץ ומיד אחריו עלינו לתצפית שנקראת "מצפה מתן" (16) לזכר מתן ינקלוביץ' ז"ל שהיה חייל שנפטר ממחלה בעת שרותו
    אחרי התצפית המשכנו בתוך הקיבוץ עד היציאה ממנו לכביש 411 בנקודה 17
  • חצינו את הכביש ורכבנו בשביל האופניים בצידו הצפוני עד כניסה מאולתרת בדאבל לרחובות בנקודה 18
    רכבנו ברחובות וחיפשנו את שרידי קבר השייך שהיה בתוך הכפר זרנוקה
    המבנה המוזנח נמצא בנקודה 19
    ניתן היה לפנות בנקודה 20 ואולי בעוד מקומות משביל האופניים לסינגל מאולתר שפונה לכיוון שכונות רחובות
  • מקבר השייך (19) רכבנו ברחובות של רחובות עד נקודה 21
    פה חצינו את הכביש ונכנסנו לכביש לכפר ביל"ו
    בנקודה 22 עברנו במעבר מתחת כביש 40 והמשכנו בכפר ביל"ו אל הבאר הראשונה שנחפרה בראשית שנות ה 30 (ראה תמונות) והלאה בדרכי שדות עד חיבור לכביש לנען בנקודה 24
    רכבנו בכביש ופנינו בנקודה 25 צפונה בכביש שנכנס לנען משער בנקודה 26
    רכבנו בנען עד לזולה נחמדה וחדשה שצופה מזרחה לשדות בנקודה 27
  • אחרי ארוחת הבוקר כאן המשכנו לשער היציאה מנען (28) וחצינו את הכביש והלאה דרומה בדרך טובה והלאה עד דרך מקבילה למסילה בנקודה 29
    אחרי כמה מאות מ' המשכנו וחלפנו על פני תחנת הרכבת הישנה של נען שקצת אחריה יש פיצול במסילת הברזל
    בנקודה 30 ליד בית הקברות של יציץ (בו ניתן למלא מים) , עברנו מתחת למסילה במעבר נוח והמשכנו בדרך שממזרח למסילה
    מיד טיפסנו לתל מלוט (31) בעלייה לא תלולה אבל רכיבה
    עשינו תצפית מראש התל ב 360 מעלות ועל עינות גבתון
    התל נכבש במלחמת העולם אחרי כיבוש רכס מע'ר
    ירדנו ממנו דרומה לכיוון המסילה 32 והמשכנו בדרך המקבילה למסילה עד מעבר בצינור מים רכיב בנקודה 33
    ניתן לעבור במעבר נוח יותר במעבר נחל השלושה בנקודה 33
    אנחנו רכבנו מנקודה 32 ממערב למסילה עד חצייה מתחת לכביש 411 בנקודה 35 והלאה עד הצומת בנקודה 36
  • פה פנינו מערבה ובנקודות 37 רכבנו במקביל לגדר של בסיס חיל האוויר
    בנקודה 37 המערבית המשכנו בכביש הגישה לבסיס (4103) שיש לו שוליים סבירים עד נקודה 38
    פה פנינו דרומה בדרכי שדות ומטעים עד רחוב בתוך מושב קדרון בנקודה 39
    פנינו מזרחה ברחוב ובנקודה 40 (כבר בתוך גדרה) טיפסנו בדרך 4X4 לראש תל קטרה (41)
    מהתל תצפית יפה סביב ושוב מודגשת חשיבותו בשליטה על השטח ובחשיבות שהיתה לכיבושו מיד לפני ההסתערות על רכס מע'ר
    ירדנו מהתל לרחובות גדרה ויצאנו בצומת בנקודה 42 לכביש 40
    חצינו את הכביש במעבר החצייה המרומזר ורכבנו מכאן על המדרכה עד נקודה 2
    חצינו את הכביש ומנקודה 2 ל 1 רכבנו בדרכה לתחנת הדלק ולמגרש שלידה בו חנינו (1)

 

Friday, May 26, 2017

דובדבנים 2017

דובדבנים 2017

תאריך :  26-5-2017

אנדרטת פלס"ר 7 -כביש לחרמונית - בוקעתא - מרגלות תל שעיפרי - הר וורדה - חציית וואדי אבו סעיד - הר רם - עמק יעפורי - חציית כביש 98 - כביש 9898 - ליד נמרוד - תצפית נמרוד - נבי איליה - מסעדה - ברכת רם - חציית כביש 98 - יער מסעדה - כביש 978 - ג'ובת אל כבירה (הג'ובה הגדולה) - סינגל הג'ובה הגדולה - כביש 978 - כביש לאודם - עלייה להר אודם - בוקעתא - כביש 98 - אנדרטת פלס"ר 7

נקודת יציא
ה :
אנדרטת פלס"ר 7  ליד בוקעתא (2 ק"מ צפונית לאלרום על כביש 98)

משתתפים : 17

מרחק : 36 ק"מ

גובה מצטבר : 725 מ'    

זמן : 4:09 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS




הערות
  • כמו בכל שנה בסוף מאי או תחילת יוני , תכננתי מסלול באיזור הדובדבנים שבצפון הגולן
    הפעם בכדי לגוון בניתי מסלול שעובר מזרחה יותר וצפונה יותר מבפעמים קודמות וגם כיוון המסלול הוא נגד כיוון השעון ולא עם כיוון השעון ברבות מהפעמים הקודמות
    מזג האוויר שיחק לטובתנו וכ 2/3 מהמסלול היינו כמעט ללא קרינת שמש ישירה
    היה טיול נהדר במזג אוויר מצויין ונופים נהדרים , הרגשה של חו"ל בישראל
  • יצאנו מאנדרטת פלס"ר 7 (נקודה 1) ורכבנו מזרחה בכביש הפנימי לכיוון החרמונית
    בצומת הדרכים הסלולות בנקודה 2 לפני העלייה לחרמונית פנינו צפונה ליד שכונה חדשה של בוקעתא
    רכבנו בשולי הכפר הדרוזי בוקעתא עד צומת הדרכים בנקודה 3
  • מכאן טיפסנו בדרך סלולה לתד מטעי דובדבנים ותפוחים והמשכנו בדרך העולה בשולי הר וורדה המזרחיים עד הצומת בנקודה 5
    פה עצרנו ליד אנדרטה המנציחה את חיילי גדוד 74 של יאיר נפשי מחטיבה 188 שחלקו נלחם כאן במלחמת יום הכיפורים
    זה היה גדוד הבט"ש בגזרה והיה הראשון שנלחם בעמק הבכא ביום הראשון של המלחמה
    בהמשך הכוחות שהיו כאן נלחמו ת"פ חטיבה 7
  • המשכנו צפונה בדרך שחלקה סלולה ושומרת בערך על קו גובה
    מימין מראות יפים אל תוך סוריה
    משמאל שדה מוקשים ואחריו מטעי דובדבנים ותפוחים
    בצומת הדרכים בנקודה 6 טיפסנו ימינה בדרך סלולה ובנקודה 7 בדרך שמאלה
    בנקודה 8 פנינו שמאלה לעלייה תלולה קצרה שהביאה אותנו לאחת הכיפות של הר רם ליד מוצב לא מאוייש בנקודה 9
    התצפית מכאן מרשימה לכל הכיוונים
  • ירדנו מראש הר רם כמו שבאנו לנקודה 8
    פה פנינו שמאלה בדרכי 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 10
    פה יש תצפית יפה מערבה לכיוון עמק היעפורי וברכת רם
    ירדנו בדרך סלולה עם ביטון בגלל השיפוע החד עד צומת הדרכים בנקודה 11
    מכאן רכיבה צפונה בקו גובה בשולי עמק היעפורי עד חציית נחל סער בנקודה 12
    הגדר עם הסורים נמצאת כמה מאות מ' ממזרח לנו
  • מצידו הצפוני של נחל סער (מבחינה גאוגרפית אנחנו כבר בחרמון) , רכבנו מערבה בדרכים שלקראת כביש 98 חלפו ליד בתי אריזה
    חצינו את כביש 98 בנקודה 14
    מצידו השני של הכביש טיפסנו בדרך סלולה בתלילות עד כביש 9898 ההולך לנמרוד (נקודה 15)
    בנקודות 15 פנינו ימינה ואז המשכנו בכביש לנמרוד
    בנקודה 16 ליד נמרוד עצרנו לתצפית שהיתה בלתי אפשרית בגלל העננים
  • מנמרוד רכבנו בדרך 4X4 לדרום מערב עד נבי איליה (17) , מבנה מקודש דרוזי , המשוייך לאליהו הנביא
    נערכה שם חפירה ארכאולוגית ב 2014 ובה מצאו שרידי מצודה ממלוכית
    עלינו לגבעה לתצפית (18) שכמובן בגלל העננים ראינו ממנה מעט מאד
    חזרנו לנקודה 17 ודהרנו בירידה בדרך הסלולה עד נחל סער ממש לפני המפגש עם כביש 98 בנקודה 19
  • חצינו את הכביש ורכבנו בדרך מצידו השני
    תחילה טיפוס קצר ואז על קו גובה עד מפגש עם הכביש שסביב ברכת רם בנקודה 20
    פה פנינו בכביש שסביב הבריכה לכיוון דרום עד הצומת בנקודה 21
    פה טיפסנו שמאלה בדרך סלולה שחושפת משמאל מראה יפה של האגם
    בנקודה 22 עזבנו את איזור ברכת רם וירדנו בדרך 4X4 סלולה לעתים עד כביש 98 בנקודה 23
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדאבל מצידו המערבי המסומן גם בסימון שביל סובב הר אודם החדש
    בנקודה 24 פנינו ימינה לדרך עד הצומת בנקודה 25
    פה שוב ימינה בדרך סלולה על גסול היער מצפון ומטעי הדובדבנים מדרום
    בנקודה 26 פנינו ימינה לדרך 4X4 שמשמאל יש לה שטח פתוח ומימין יער אודם
    הדרך הובילה אותנו עד לכביש 978 בנקודה 27
  • פה רכבנו בשולי הכביש עד הירידה לחניון הג'ובה הגדולה בנקודה 28
    ירדנו בשביל המונגש לתצפית על הג'ובה הגדולה (תופעה געשית מעניינת) בנקודה 29
    מכאון רכבנו דרומה מעל הג'ובה בסינגל שמסתיים בנקודה 30
    מכאן בדאבל לא ברור לעתים אבל השטח רכיב , בעלייה עד לכביש 978 בנקודה 31
  • פנינו שמאלה בכביש 978 בנקודות 31 ואז לכביש העולה ליישוב אודם
    עלינו בעלייה לאודם עד צומת בנקודה 32
    פה פנינו לדרך שמטפסת לכיוון פסגת הר אודם
    בנקודה 33 עזבנו את הדרך העולה לפסגה ופנינו לדרך סלולה ימינה שהופכת בהמשךלדרך 4X4 ואיתה הגענו בנקודה 34 לשיא הגובה על שלוחה של ההר
    מכאן ירידה בדרך שהופכת כביש משובש בשולי הכפר בוקעתא
    המשכנו עם הדרך עד המפגש עם כביש 98 בנקודה 36
    מכאן רכבנו בשולי הכביש עד האוטו באנדרטת פלס"ר 7

 

Wednesday, May 24, 2017

בעקבות קרבות תחנת וואדי צראר ותל גזר במלחמת העולם הראשונה

בעקבות קרבות תחנת וואדי צראר ותל גזר במלחמת העולם הראשונה

תאריך :  24-5-2017

טל שחר - נחל שורק - דרך מקבילה למסילה - אנדרטה בריטית ממלחמת העולם ה I - תחנת וואדי צראר - נחל שורק מקביל לכביש 3 - חצעייה מתחת כביש 3 - בית קברות של יסודות - מעבר מעל כביש 6 - חצייה מתחת למסילה - מזכרת בתיה - בית הכנסת הגדול במזכרת בתיה - גני יוחנן - רמות מאיר - גני הדר - נען - בית הקברות של נען - חצייה מתחת המסילה - דרך במקביל למסילה - חורבות נענע - תחנת רכבת נען - חצייה מעל כביש 6 - פתחיה - כביש 44 - חורבות אבו שושא - תל גזר - עין וורדה - יער המגינים - כביש 44 - ליד משמר דוד - נחל שחם - אנדרטת חיל ההנדסה - כביש 411 -צומת חולדה - טל שחר

נקודת יציא
ה : תחנת דלק אלון בכניסה לטל שחר

משתתפים : 2

מרחק : 43 ק"מ

גובה מצטבר : 478 מ'    

זמן : 5:55 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור


 

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS




הערות
  • יצאנו לרכיבה להכרת האיזור בו נערכו קרבות ומהלכים מכריעים במהלך "מרדף פלשת" בו רדפו הבריטים אחר הטורקים הנסוגים , שהצליחו להאט בצורה מכובדת את הבריטים
    הקרבות שעסקנו בהם היו קרב רכס מע'ר (שאליו לא הגענו הפעם , אלא רק צפינו) , כיבוש תחנת הצומת היא תחנת וואדי צראר (נחל שורק) שהיתה תחנת הרכבת הגדולה בצומת המסילות הטורקיות בין רמלה ובאר שבע והמסילה בין יפו וירושלים ונכבשה תוך ניצול ההצלחה של כיבוש רכס מע'ר , וקרב כיבוש תל גזר (אבו שושא)
    בסיום קרבות אלה יכלו הבריטים לשלוח חלק מהכוח שלהם לכיוון ירושלים
    בגלל שעמירם אורן יתאר בדף באתר שלו את כל ההיסטוריה והגיאוגרפיה של האיזור , אני נכנס כאן רק לתאור המסלול , ונקודות מעניינות בו מבחינת הניווט
  • יצאנו מתחנת הדלק שליד טל שחר (1)
    בנקודה 2 נכנסנו לטל שחר (אין בעיה להכנס עם האופניים גם בשעות מוקדמות)
    חצינו את טל שחר ויצאנו מהמושב בשער בנקודה 3 (השער לא מפריע לאופניים
    בנקודה 4 חצינו על גשרון מעל נחל שורק ופנינו ימינה לדרכי ה 4X4 מדרום לערוץ נחל שורק
    מנקודה 5 הדרך עוברת מצפון למסילת הברזל עד צומת הדרכים בנקודה 6
    פה עלינו על גשר חקלאי מעל המסילה ורכבנו דרומה עד ליד האנדרטה לזכר העובדים המצרים וחיילים הודים שנהרגו כאן במלחמה (7)
  • מכאן חזרנו ועלינו על הגשר(6) ורכבנו בדרך מצפון למסילה עד תחנת הצומת (8)
    המשכנו בדרך המקבילה למסילה
    בנקודה 9 פנינו עם דרך מתחת למסילה ורכבנו ליד גדר בסיס צבאי
    ליד הש"ג המשכנו לרחבת חנייה מכורכר שבקצה שלה 10 נכנסנו לדאבל שהולך לאורך נחל שורק מדרום לערוץ
    הכניסה לדאבל לא מאד ברורה בגלל הצמחייה הכוללת גם הרבה קוצי נינג'ה
    הדרך משתפרת במקצת
    הגענו איתה עד לגשר מתחת לכביש 3 בנקודה 11
  • אחרי החצייה מתחת לגשר הגענו לחניון ובהמשך רחבה ליד בית הקברות של יסודות
    בנקודה 12 פנינו לדרך שמטפס לבית הקברות והמשכנו בדרכי 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 13
    מכאן דרך סלולה (נסללה ממש לאחרונה) מיסודות
    בנקודה 14 המשכנו בדרך 4X4
    בנקודה 14A חצינו מעל כביש 6 בגשר חקלאי וחצינו מתחת המסילה בנקודה 15
  • המשכנו צפונה בדרך מקבילה למסילה ממערב
    עברנו מתחת לכביש 411 בנקודה 16 ובצומת בנקודה 17 פנינו לדרך לכיוון מזכרת בתיה
    בנקודה 18 נכנסנו לשכונת החדשות של מזכרת בתיה
  • חצינו את רחובות מזכרת בתיה והתרשמנו מהיישוב שעבורי זו הפעם הראשונה שהייתי במושבה
    הרחובות והשילוט ייחודיים
    הכיכרות יפות ומעניינות
    יש אנדרטה לשיירות לירושלים שעברו כאן
    יש גן יפה לברון
    הרחוב הישן שמור בצורה יפה יחסית למקומות אחרים בארץ ואפלו באחת הככרות יש שיר על האופניים של ביאליק שלא הכרתי
    יצאנו מהמושב ה למושב הצמוד גנו יוחנן ומשם לשטח בנקודה 20
  • רכבנו בדרכי ה 4X4 שמנקודה 21 קצת חוליות (אבל רכיבות לחלוטין) עד למושב רמות מאיר (22)
    חצינו את המושב ויצאנו צפונה למושבה גני הדר והלאה לפשפש ממנו נכנסו לקיבוץ נען בנקודה 23
    חצינו את נען ויצאנו מהשער של הקיבוץ בנקודה 24
    המשכנו וביקרנו בבית הקברות של הקיבוץ מדרום לכביש (25)
    עצרנו ליד קברו של שמריה גוטמן שלזכותו גילויים ארכאולוגיים מעניינים
    המשכנו בכביש הגישה לנען עד נקודה 26 בה פנינו לדרך 4X4 דרומה
  • רכבנו דרומה בדרכי מטעים והמשכנו לכיוון תל נענה שהיה כפר ערבי שישב כאן עד 1948
    בנקודה 30 עברנו מול תחנת הרכבת של נען שנמצאת מהצד המערבי של המסילה
    יש כאן מעבר מתחת למסילה בו לא עברנו הפעם
    בנקודה 31 עברנו בגשר חקלאי מעל כביש 6 והמשכנו בדרים עד הכניסה האחורית במושב פתחיה
    חצינו את המושב ויצאנו ממנו בדרך ששימשה בעבר ליציאה מהמושב בנקודה 34
  • רכבנו בכביש 44 קטע קצר בנקודות 34 ופנינו שמאלה לדרך טובה
    המשכנו בדרכים בין המטעים עד למרגלות תל גזר בנקודה 36
    מכאן סינגל שמטפס לראש התל במקביל לשדרך טובה
    בנקודה 37 עצרנו בתצפית הדרומית בתל גזר מעל מפעל המים
  • חצינו את התל בדאבל נחמד שחוצה אותו ובו כמה אלמנטים כייפיים של עלה ורד
    מנקודת התצפית הצפונית (38) ירדנו בדבל דרדרתי לעתים עד צומת הדרכים למרגלות התל בנקודה 39
    מכאן שמאלה בדרך טובה בסימון שבילים אדום עד עין וורדה (40)
    שחיתי במעיין שעוד שבוע שבועיים יהיה יבש ולא יאה לטבילה
  • מכאן רכבנו בדרכי 4X4 טובות עד חיבור לדרך הסלולה בנקדה 42 ליד בית הקברות של כרמי יוסף
    הדרך מטפסת עד נקודה 43 ואז יורדת בד"כ ביער המגינים ליד אנדרטאות רבות עד כביש 44 בנקודה 44
    רכבנו בשולי הכביש מרחק קצר ודילגנו מעל מעקה הבטיחות לדרל 4X4 (נקודות 44)
    מכאן בדרכי 4X4 מצפון למשמר דוד עד לדרך בערוץ נחל שחם בנקודה 45
    המשכנו לאורך הנחל ובהמשך הדרך עוברת ממזרח לכביש 411 עד אנדרטת חיל ההנדסה בנקודה 46
  • אחרעי ביקור באנדרטה חצינו את הכביש והמשכנו בשדרך ממערב בנקודות 47
    לא כדאי להמשיך לטל שחר כי יש גדר שחוסמת את המעב מהדרך המקבילה לכביש
    מנקודה 47 המשכנו בכביש עד צומת חולדה בנקודה 48 והלאה בכביש עד הפנייה לטל שחר בנקודה 49 ולאוטו בתחנת הדלק (1)

 

Sunday, May 21, 2017

מכפר יונה לת"א וחזרה

 

מכפר יונה לת"א וחזרה

תאריך :  21-5-2017

כפר יונה -פרדסיה - צומת פרדסיה - יער אילנות המערבי - אבן יהודה - כפר נטר - בית יהושע - דרך מקבילה למסילה ממזרח - ליד ביצת פולג - דרך מקבילה למסילה ממערב - חציית כביש "צומת הדרים-געש" - מעבר מתחת כביש 20 - רשפון - הרצליה - צומת כפר שמריהו - הרצליה פיתוח - מלון דן אכדיה - ליד המרינה של הרצליה - קניון ארנה - ליד מלון מנדרין - חוף תל ברוך - ליד שדה דוב - מגדלור ליד רידינג - עמוד היל המערבי - פרק הירקון - ספורטק - גשר הולכי רגל ליד מרכז רבין - רמת אביב - מערות אפקה - חצייה מתחת נתיבי איילון בנחל אחיה - גשר הולכי הרגל של מחנות גלילות - ליד מחנות גלילות - גליל ים - הרצליה - ליד שדה תעופה הרצליה - נחלת עדה ליד כביש 531 - נחלת עדה חצייה מעל כביש 531 - פרק רעננה - חציית כביש אחורי לבני ציון - מנחת בני ציון - חציית כביש "צומת הדרים-געש" - ביצת פולג - דרך מקבילה למסילה ממזרח - תל יצחק - כביש 563 - אבן יהודה - צומת הדסים - קדימה - יער קדימה - תוואי כביש 562 שבבנייה - גאולים - ינוב - כפר יונה

נקודת יציאה : כפר יונה

משתתפים : לבד

מרחק : 82 ק"מ

גובה מצטבר : 399 מ'    

זמן : 6:14 שעות

מפת המסלול עם הנקודות שבתאור

(קטע המפה לקוח ממפות שביל נט המותקנות על תוכנת CompeGPS)

קובץ TRK ל GPS

קובץ GPX ל GPS




הערות

  • מזג האוויר הנעים משך אותי לרכיבה ארוכה
    ניצלתי גם את המעבר בת"א לבדוק כמה נקודות שרציתי לקראת הדרכת מסלול רכיבה בעקבות צליחת הירקון במלחמת העולם הראשונה
    בדקתי גם את המכשולים שנוצרו עם הכבישים החדשים שנפתחו ונפתחים בשרון
  • 1-5 יצאתי מהבית בכפר יונה (1)
    יצאתי מכפר יונה לשדות שממערב לה בנקודה 2 והלאה דרך מטע האבוקדו (3) במעבר קטן מעל סוללה אל המטע והלאה ליד הפרדסים עד מעבר לפרדסיה בנקודה 4
    מכאן ברחובות פרדסיה ודרך המרכז המסחרי עד צומת פרדסיה בה חציתי את כביש 4 בנקודה 5
  • 5-14 מתחנת האוטובוס בצומת פרדסיה ירדתי לדרך ה 4X4 החולית שממערב לכביש 4 והמשכתי לצומת הדרכים בנקודה 6
    רכבתי בדרך ליד הלולים ליער אילנות המערבי והלאה בדרכי 4X4 עד הככר בכניסה להדסים (9) והלאה ברחובות אבן יהודה ליד בית השומר (מבנה שמירה מתקופת המנדט בנקודה 12) וימינה לכפר נטר (13)
    המשכתי דרך כפר נטר ובית יהושע עד היציאה מבית יהושע בנקודה 14
  • 14-20 פה נכנסתי לשרידי הכביש הישן ובנקודה 15 עברתי עם הדרך שמקבילה למסילה ממזרח מתחת כביש 563
    המשכתי בדרך לאורך המסילה
    בנקודה 16 , בכדי לא להמשיך בכביש "צומת הדרים-געש" , עברתי במעבר מתחת למסילה לדרך שממערב לה והמשכתי עם הדרך תוך חציית כביש
    "צומת הדרים-געש"ליד המחסום בנקודה 17
    בנקודה 18 הדרך עוברת מתחת לגשר בכביש 20
    מיד אחרי הגשר עליתי על קטע כביש 20 בכיוון דרום שכבר סלול אבל עוד לא נפתח
    הקטע הנ"ל מסתיים בנקודה 19 ומכאן המשכתי בדרך ה 4X4 עד רשפון בנקודה 20
  • 20-23 רכבתי ברחובות רשפון והלאה דרך הרצליה עד מחלף כפר שמריהו בנקודה 22
    חציתי את הצומת שמעל כביש 2 במעברי החצייה והלאה דרך הרצליה פיתוח עד החנייה של חוף הים שמדרום למלון אכדיה בנקודה 23
  • 23-29 חברתי לכביש שליד המרינה של הרצליה וקניון ארנה
    בנקודה 24 פניתי ימינה לדרך הכורכר שמעל הים לכיוון הקאנטרי קלאב
    בנקודות 25 חציתי את מגרש החנייה והמשכתי בשבילי האופניים המסומנים על המדרכות דרך תל אביב
    בצומת בנקודה 27 פניתי ימינה לכיוון חוף תל ברוך
    מהחנייה של חוף תל ברוך בנקודה 28 רכבתי בשביל האופניים שלאורך הטיילת עד ליד המגדלור של נמל ת"א בנקודה 29
    ליד המגדלור מוצב "עמוד היל" , אחד מבין 3 עמודים המציינים את נקודות הצליחה של הדיוויזיה הסקוטית ה 52 את הירקון בדצמבר 1917
  • 29-33 רכבתי לאורך פרק הירקון מהצד הצפוני וחציתי מעל שדרות רוקח בגשר הולכי הרגל (הרכיב) שליד מרכז רבין בנקודה 30
    המשכתי ברחובות רמת אביב
    באיזור נקודה 31 חיפשתי באיזור מגרשי החנייה של תצפית טובה לדרום
    המשכתי וחזרתי לרחובות (32) וצפיתי מאחת מנקודות התצפית לדרום ומזרח (ראה תמונה)
    המשכתי ברחובות רמת אביב עד היציאה לשטח צפונה בנקודה 33
  • 33-39 יצאתי מרמת רביב בדאבל צפונה שעובר ליד בהמשך ליד מערות הקבורה וממשיך עד מעבר מתחת לנתיבי איילון במעבר מסודר יחד עם ערוץ נחל אחיה (34)
    מהצד השי של נתיבי איילון רכבתי בדרך 4X4 צפונה עד ליד גשר הולכי הרגל של מחנה גלילות בנקודה 35
    חציתי על הגשר שמצריך עלייה במדרגות על הגשר
    אחרי הגשר רכבתי צפונה בכביש של המחנות
    ממגרש החנייה של אחד הבסיסים בנקודה 36 יצאתי לדרך 4X4 והלאה בדרכים עד קיבוץ גליל ים בנקודה 37
    חציתי את גליל ים והלאה את רחוב הרב קוק בנקודה 38 בצומת הכניסה לגליל ים
    המשכתי ברחובות הרצליה עד הצומת ליד שדה התעופה של הרצליה ברחוב הבריגדה היהודית בנקודה 39
  • 39-45 רכבתי בשולי הכביש לשכונת נחלת עדה
    יצאתי מנחלת עדה בנקודה 40 ורכבתי בדרכי 4X4 חוליות עד ליד כביש 531 בנקודה 41
    המשכתי בדרך מקבילה לכביש עד שהדרך מסתיימת בנקודה 42
    מכאן הלכתי בנקודות 42 בר בשטח ללא שביל מוגדר עד הפרדס
    משם בדרכי פרדסים עד חיבור לדרך טובה בשולי נחלת עדה בנקודה 43
    רכבתי בדרך עד הגשר החקלאי שעובר מעל כביש 531 בנקודה 44
    מהצד השני המשכתי בדרכי 4X4 עד לכביש של פרק רעננה בנקודה 45
  • 45-50 רכבתי על המדרכה שליד פרק רעננה עד קצה השכונה בנקודה 46 (במפה עוד לא רואים שהשטח בנוי עד ממזרח לנקודה 42)
    פה פניתי לדאבל לפרדס עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 47
    רכבתי בדרכים הלבנות
    בנקודה 49 יש מחסום לרכב שמעבירים את האופניים בקלילות מעליו
    המשכתי בדרכים הטובות עד הכביש המשובש שמגיע לשער האחורי של בני ציון בנקודה 50
  • 50-57 רכבתי הלאה בדרכי 4X4 ליד המנחת והלאה בין נקודות 51 ל 52 לאורך שדה גידול דשא
    פה התעכבתי קצת בגלל תקלה בכסא המתכוונן שהפסיק להנעל
    אלתרתי בעזרת אזיקונים תיקון שהחזיק בלי בעייה עד הבית (ראה תמונות)
    חציתי בנקודה 52 את כביש "מחלף הדרים-געש" ומצידו השני בדרך מקבילה לכביש שמחבר לדרך לאורך המסילה (53)
    המשכתי ברכיבה לאורך הדרך שממזרח למסילה עליה רכבתי בבוקר עד נקודה 54
    פה חציתי את הסוללה בשביל ברור והמשכתי בדרכי 4X4 עד קיבוץ תל יצחק (55)
    רכבתי בכביש ליד תל יצחק עד צומת הכניסה בנקודה 56 והלאה בשולי כביש 563 לצומת הכניסה לאבן יהודה בנקודה 57
  • 57-60 עליתי במדרכה לאבן יהודה ואז ברחובות היישוב עד הככר ליד בית ספר הדרים (9)
    פניתי ימינה בכביש עד צומת קדימה בנקודה 59
    חציתי את כביש 4 והמשכתי ברחובות קדימה (יש שביל/טיילת מורחק מהכביש בצד הדרומי של כביש הכניסה לקדימה)
    יצאתי מקדימה ליציאה לכיוון יער קדימה בנקודה 60
  • 60-1 מכאן רכיבה בדרך סלולה דרך יער קדימה
    בנקודה 61 פניתי שמאלה לדרך שליד יער קדימה ומקבילה לכביש 562
    בצומת החדשה בנקודה 62 נכנסתי לכביש 562 הסלול בקטע זה (אבל עוד לא פתוח) ורכבתי איתו עד כביש 5613 בנקודה 63
    דילגתי מעל מעקה הבטיחות ורכבתי קטע קצר לאורך כביש 5613 עד הככר בכניסה לתנובות , גאולים ושכונת רמת אמיר של צורן
    בככר בנקודה 64 פניתי שמאלה לגאולים ומשם למושב ינוב
    יצאתי מינוב ביציאה האחורית בנקודה 65
    כבר שנים אני רוכב בדרך בין כפר יונה לינוב ,אבל עכשיו היא נחצתה בחפירה בנקודה 66 בגלל הבנייה של כביש 562
    חציתי את החפירה במקום הנוח ביותר שמצריך הורדה של האופניים לתעלה והנפתן לצד השני ולעלות איכשהו
    מכאן בנקודה 67 נכנסתי לכפר יונה והמשכתי עד הבית בנקודה 1
    נראה שבעתיד במקום לעבור בינוב ארכב ישירות מנקודה 63 בתוואי כביש 562 שהולך ונבנה וכולו כבר הוכשר כדרך עפר עד כפר יונה

גבעת האשחרים

 גבעת האשחרים תאריך : 23-11-2024 לאחרונה נתקלתי בתמונות ופרסומים על פריחה סתווית נהדרת בגבעה נמוכה ליד ג'יסר א זרקא שנקראת גבעת האשחרים ...